Anoniem: 520116
Wellicht eerst zonder router proberen. Geef je PC een nieuw adres in de range 192.168.1..... en probeer het dan opnieuw met de cd erin. Hij zou hem ook moeten vinden met arp -a, in ieder geval het mac adres als de camera rechtstreeks aan de pc hangt.pc_slopert schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:08:
@huntertweaker Bedankt voor je reactie. Mijn ip range is in 192.168.0.xxx , ik heb de camera aan het netwerk hangen met een kabel (naar de router). Via de cd wordt er niets gevonden. Via een winddoos pc in het netwerk met "arp -a" gezocht maar krijg ook dan niet de camera te zien, wel alle andere ip-adressen.
Waarschijnlijk moet je ook zelf in de ip-range van de camera zitten? Dat zou toch erg raar zijn.
Kreeg van de service afdeling van Y-cam zojuist wel een mail maar daar werd ik nog niet veel wijzer van. Hun advies: hang aan het netwerk start de cd en als dat niet werkt reset de camera.... Had ik dus allemaal al gedaan (ook aan hen gemeld).
Helaas wel 2 kapotte producten
- denon ah-c120ma (oordoppen)
- Quintezz 5m RGB Flexkit LED strip met afstandsbediening. (kabel verbroken)
Heb 2 opties gekregen van iBood, of de doos terug sturen of een horloge nagezonden krijgen (verassing natuurlijk)
hebben meerdere mensen hier een horloge ontvangen? Zit namelijk te twijfelen aangezien ik de doos niet echt super vind!
[ Voor 6% gewijzigd door Zaratrass op 09-09-2015 15:00 ]
Goed. Zojuist inderdaad ook bevestiging gehad van de annulering. Maar kunnen ze dit eigenlijk maken? Ik geloof ook niets van hun lezing en het lijkt me een waardeloos argument om maar even eenzijdig een overeenkomst te ontbinden.CheffH schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:31:
[...]
Alle Boston Acoustics setjes zijn geannuleerd. Ibood zegt dat de producten door de leverancier niet meer ingekocht kunnen worden (Dit zijn oude modellen, kan nergens meer ingekocht worden, is bestaande voorraad). Heel logisch als je door een domme fout de speakers aanbied voor een absurd lage prijs. In april 2015 werd bv de A360 set aangeboden voor 399,95 tijdens de ibood hunt moest dit natuurlijk 359,95 zijn en niet 179,95 (waarschijnlijk stukprijs van de leverancier). We kunnen dus binnekort weer de speakers langs zien komen alleen dan wel voor de correcte prijs, die minimaal 2x zo hoog is. En ondertussen krijg iedereen zijn geld pas na 3 a 4 weken terug en ik in dit geval een waardecoupon van € 10,-
https://www.groupon.nl/de...ods-global-gmb-h-1934-158
Zelf vraag ik me af of de mensen van iBood meekijken en zichzelf afvragen 'zijn ze nou te verwend, of hebben ze gelijk'
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Tijd voor nieuw topic?weszz schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:21:
Voor mensen die niet tevreden zijn met de box en een alternatief(goedkopere) gok willen wagen
https://www.groupon.nl/de...ods-global-gmb-h-1934-158
Zelf vraag ik me af of de mensen van iBood meekijken en zichzelf afvragen 'zijn ze nou te verwend, of hebben ze gelijk'
Zal ik ook zeker niet weer doen.
Toen een adapter, kabeltje en music adapter ontvangen.
En die music adapter ook nog eens het verkeerde type.
Uiteindelijk iemand anders blij mee gemaakt met de 3 onderdelen.
En na het nakijken van de adapter tot de conclusie gekomen dat het een chinees model was.
1 die ik zelf niet eens zou willen gebruiken.
Nou ik sta op het punt het op te geven. Heb de laptop een eigen ip gegeven in de range 192.168.1.xx dan de camera er aan met de netwerk kabel. Nada, noppes, niets, niks, nienteAnoniem: 520116 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:41:
[...]
Wellicht eerst zonder router proberen. Geef je PC een nieuw adres in de range 192.168.1..... en probeer het dan opnieuw met de cd erin. Hij zou hem ook moeten vinden met arp -a, in ieder geval het mac adres als de camera rechtstreeks aan de pc hangt.

Wat nu?
Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
Zelf 2 besteld. 2 verschillende adressenJoosie200 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:05:
[...]
Tijd voor nieuw topic?Lijkt mij nou wel interessant.
Naja, grote kans dat het meuk is. Maar dit geeft mij ook meer het loterij gevoelgasemans schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:12:
Die actie van groupon heb ik al eens aan mee gedaan.
En na het nakijken van de adapter tot de conclusie gekomen dat het een chinees model was.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Je krijgt idd allemaal deal extreme rommel waarvan ze vinden dat het 15 euro waard is terwijl je het voor 1 euro daar in kan kopen.gasemans schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:12:

De UPS bezorger gaf aan dat hij er nog meer bezorgd had hier in de regio..waren ze in de aanbieding

Maar ik heb per ongeluk mijn oude woonplaats ingevuld.

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-09-2015 17:18 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Die is dus DOA.pc_slopert schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:22:
[...]
Nou ik sta op het punt het op te geven. Heb de laptop een eigen ip gegeven in de range 192.168.1.xx dan de camera er aan met de netwerk kabel. Nada, noppes, niets, niks, nientewel de melding "geen netwerk kabel aangesloten"? Nog met een ander laptop geprobeerd maar dat gaat ook niet.
Wat nu?
Nu mag je kennis maken met de aftersales van Ibood

Kon je nou je verzendkosten terug krijgen na een omwisseling? Ik dacht zoiets gezien te hebben tijdens het rma proces maar kan het niet meer terug vinden.Koffie-Verkeerd schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:15:
[...]
[...]
[...]
[...]
Heb reactie terug gehad van iBOOD.
Ik had op 04-09-2015 @ 10:04 mijn eerste reactie gestuurd en had al binnen een uur antwoord terug![]()
, maar zag het net pas omdat ik mijn mail checkte in de hoop een reactie aan te treffen.
De hele box moet terug.![]()
Net een RMA aangemeld.
Na ontvangst "zal er gekeken worden naar de producten en dan zal er gekeken worden naar mogelijke oplossingen."
Aangegeven dat mijn voorkeur uitgaat naar vervanging van het defecte artikel, of, indien dat niet mogelijk is, in overleg een gelijkwaardig vervangend product.
Nu zou het mij verbazen als ze de Surface 2 Pro kunnen vervangen maar wellicht heeft men nog een leuk ander artikel in dezelfde categorie.
*fingers crossed*.
Top, dat doet mijn hoop op een vergelijkbare oplossing ook toenemen.Tales schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:15:
Net een mail ontvangen dat ik een nieuwe Box zal krijgen.
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Dit is wat er op de site van iBOOD staat als je een retour aanmeldt:wortelsoft schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:36:
[...]
Kon je nou je verzendkosten terug krijgen na een omwisseling? Ik dacht zoiets gezien te hebben tijdens het rma proces maar kan het niet meer terug vinden.
Retour & Garantie aanvraag: Defect bij aankomst (DOA)
Wanneer een product direct bij aankomst niet goed functioneert of helemaal niet werkt, dan spreken wij van een DOA, (Dead on Arrival).
Melden binnen 14 werkdagen
De DOA dient binnen 14 werkdagen na ontvangst aangemeld te worden. Indien het defect niet wordt gemeld binnen deze DOA periode, maar wel binnen de garantietermijn, dan zal deze worden aangemeld als een defect, maar het kan zijn dat de claim wordt afgewezen.
Vervangend product of aankoopbedrag retour
Indien mogelijk zullen wij geheel kosteloos een vervangend product toesturen. Echter kan het gebeuren, bijvoorbeeld wanneer een aanbieding is uitverkocht, dat wij geen mogelijkheid hebben om het product te vervangen. In dat geval zijn wij genoodzaakt om het volledige aankoopbedrag te crediteren.
Let op!
Wees ervan overtuigd dat het product echt defect is en dat er geen sprake is van een bedieningsfout of bijvoorbeeld gebruikersschade. Let op: mocht de fabrikant constateren dat het om een ongegronde klacht gaat, dan kunnen er onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Deze zullen we aan u doorberekenen.
Kosten voor retour zenden krijgt u vergoed (als u geen antwoord nummer kunt gebruiken)
Nederland
0 < 10kg: €6,95
10 < 30kg: €15,95
België
0 < 10kg: €16,40
10 < 20kg: €30,00
Om in aanmerking te komen voor vergoeding van de gemaakte verzendkosten dient u een kopie van uw verzend/betaalbewijs samen met uw rekeningnummer en ordernummer te mailen naar customerservice@ibood.nl
Mocht het artikel te zwaar zijn (meer dan 30 Kilo), kunt u contact met ons opnemen.
Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.
Np, yw!wortelsoft schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:30:
Bedankt een mede tweaker had ook al een dm gestuurd. Bovenstaande kon ik nergens meer terug vinden. Nieuwe box net ontvangen veel gebruikte spullen en jammer genoeg geen leuke elektronica.
Vraagje: waarom had je je box retour gestuurd?
Je schreef eerder:
zaterdag 05 september 2015 10:39
Ik heb mijn box binnen:
HP 255 X2 laptop
[Knip]
Ik ben tevreden
Aha, dat is inderdaad een hele goede reden om het terug te sturen....wortelsoft schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:45:
De laptop had een kapotte accu en leek ook niet heel stabiel te zijn.
Update; standaard mailtje gehad, precies wat ik al had verwacht:DonkMatt schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:13:
Ik heb in de hunt de Joseph Joseph snijplankenset besteld, maar recentelijk hebben ze bij iBood de info aangepast. Ineens is het enkelvoud geworden, hoewel het ten tijde van de aanbieding wel degelijk een combipack was. Nu staat er op die pagina ineens "snijpank" (enkelvoud) en hebben ze alles, behalve het woord "handvatten" veranderd in enkelvoud: http://www.ibood.com/be/n...h-chop2pot-snijplank.html
Echter, de website producthistory.eu bewaart de info zoals het er destijds stond en die liegt er niet om: http://producthistory.eu/...seph-Chop2Pot-Snijplanken
Duidelijk een aanpassing nadat bestellingen hebben plaatsgevonden. Ook op mijn factuur en in "mijn iBood" staat nog gewoon "snijplanken" (meervoud).
Ik heb gebeld en de (overigens vriendelijke) mevrouw van iBood vertelde me dat ik niet de eerste was die het was opgevallen. Ik heb er op haar advies een serviceverzoek van gemaakt.
Geen enkele coulance, geen erkenning van een fout en ik ben de sukkel die actie mag ondernemen. Verzendkosten moet ik maar declareren en zal ik moeten bewijzen met een kassabonnetje van PostNL. Daar ben je dan ruim 6 jaar klant voor. Je koopt een product, krijgt slechts 1/3 daarvan geleverd en de oplossing is om het maar terug te sturen. Ze zullen nog geen kortingscode van €5 sturen.Wij vinden het spijtig om te vernemen dat het aan u geleverde product niet overeenkomt met de aanbieding.
Omdat iBOOD geen voorraadhoudendbedrijf is, beschikken wij helaas niet over de mogelijkheid om u het juiste artikel toe te sturen.
U kunt het product retourneren met het formulier in de bijlage. Wanneer het product door iBOOD terug is ontvangen wordt het aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 5 tot 10 werkdagen aan u teruggestort.
De verzendkosten kunt u, op basis van standaard verzendtarief declareren door ons per e-mail te voorzien van de kassabon en het verzendbewijs.
Ze zijn geen voorraadhoudend bedrijf, dus als ik het terugstuur mag een medewerker het gratis mee naar huis nemen. Er wordt daar niet gedacht in oplossingen om klanten te behouden, maar ik ben misschien ook niet (meer) de doelgroep. Serieus, wat is iBood een idiote groep oplichters geworden. En ik ben vanaf vandaag dan ook geen klant meer. De enige reden dat ze nog bestaan is omdat er in Nederland nog massa's mensen zijn die €108,95 willen uitgeven voor een gokdoos met kapotte, verouderde rotzooi met een marktwaarde van het niveau wat-de-gek-ervoor-geeft.
Omdat ik toch bezig ben met het checken of alles in mijn doos zit heb ik hier nu de complete lijst met producten. Ik denk dat jullie het wel met mij eens zijn da het een beetje mager is.Ultimation schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:53:
Gisteren (dan eindelijk) mijn doos ontvangen. Enkel zat hier een stikker op van PostNL met de melding dat de doos open is geweest. Ik heb dit bij iBood aangekaart en om een pakbon gevraagd om de inhoud te controleren. Ik hoop dat iBood die kan leveren. Het lijkt mij niet dat ze echt 'out-of-the-blue' die dozen vullen. Ze zullen vast wel enige referentie hebben. Ook met garantie.
Anders vind ik de inhoud dergelijk teleurstellend dat ik de doos mogelijk terug ga sturen. Enige van enige waarde was;
- JBL koptelefoon
- Een mediaspeler
- Sony koptelefoon
Ik moet de inhoud nog eens goed nalopen.
JBL J88i koptelefoon
Sony MDRS70AP koptelefoon
Brunotti BB3227-502
HNL Refined-Satin dekbedovertrek
IconBIT XDS1003D mediaspeler
Disney Pixar Monsters University ontbijtset
Final Destination blu-ray
Teenage mutant ninja Turtles spelletje
Peelende douchekop
A Fish Named Fred - Duo Fanasy Dark Blue/Red Check
La Strada heren schoenen
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Onze box had veel waterschade en had nog niet alles getest
[ Voor 24% gewijzigd door deurklinkje op 09-09-2015 22:55 ]
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Je kan nog met een andere kabel proberen. Anders ben ik bang dat er een defect is.pc_slopert schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:22:
[...]
Nou ik sta op het punt het op te geven. Heb de laptop een eigen ip gegeven in de range 192.168.1.xx dan de camera er aan met de netwerk kabel. Nada, noppes, niets, niks, nientewel de melding "geen netwerk kabel aangesloten"? Nog met een ander laptop geprobeerd maar dat gaat ook niet.
Wat nu?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Anderen hebben hem toch ook gewoon kunnen installeren. Ik neem aan dat niet iedereen zomaar crosskabels heeft liggen. Zelf heb ik er geen een overigens ( zo'n camera)spone schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:31:
Heb je niet gewoon een crosskabel nodig?
Heb al een andere kabel geprobeerd maakte niets uit. Wat wel gek is dat beide camera's het niet doen. Wel in de zelfde serienummer range. Jammer.Anoniem: 520116 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:27:
[...]
Anderen hebben hem toch ook gewoon kunnen installeren. Ik neem aan dat niet iedereen zomaar crosskabels heeft liggen. Zelf heb ik er geen een overigens ( zo'n camera)
Enphase IQ7 | 12xPhono Solar410 | 12xJA Solar390 | HomeAssistant | MacOs Sonoma | https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2228262
Zwaar pakketje lijkt me?Isane schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:48:
[afbeelding]
De UPS bezorger gaf aan dat hij er nog meer bezorgd had hier in de regio..waren ze in de aanbieding?
Had de Canton speakers gekocht, maar vond ze te weinig toevoegen op mijn setje dus ze aan een mede-tweaker verkocht. Maar die speakers waren 22 kg per stuk
Kan je dat pakket uberhaupt retourneren mocht je dat willen? boven de 30 kg kan je normaal sowieso niet versturen
Al ga ik er vanuit dat je ze niet terugstuurt naar ibood natuurlijk
In principe heeft het mij wel nieuwsgierig gemaakt dus ga er denk ik 1 bestellen van groupon.
Kan iemand hier een unboxing topic van maken? :-)
gasemans schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:12:
Inhoud kan ik natuurlijk niet over oordelen. 1 keer maar nooit weer voor mij.
Buiten dat hier wat aannames gedaan worden, lijkt me de gang van zaken niet in orde, ik heb gevraagd of iemand je even kan benaderen om een gepaste oplossing te bedenken.DonkMatt schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:13:
[...]
Update; standaard mailtje gehad, precies wat ik al had verwacht:
[...]
Geen enkele coulance, geen erkenning van een fout en ik ben de sukkel die actie mag ondernemen. Verzendkosten moet ik maar declareren en zal ik moeten bewijzen met een kassabonnetje van PostNL. Daar ben je dan ruim 6 jaar klant voor. Je koopt een product, krijgt slechts 1/3 daarvan geleverd en de oplossing is om het maar terug te sturen. Ze zullen nog geen kortingscode van €5 sturen.
Ze zijn geen voorraadhoudend bedrijf, dus als ik het terugstuur mag een medewerker het gratis mee naar huis nemen. Er wordt daar niet gedacht in oplossingen om klanten te behouden, maar ik ben misschien ook niet (meer) de doelgroep. Serieus, wat is iBood een idiote groep oplichters geworden. En ik ben vanaf vandaag dan ook geen klant meer. De enige reden dat ze nog bestaan is omdat er in Nederland nog massa's mensen zijn die €108,95 willen uitgeven voor een gokdoos met kapotte, verouderde rotzooi met een marktwaarde van het niveau wat-de-gek-ervoor-geeft.
Misschien zal dat je beslissing uiteindelijk niet veranderen, maar denk dat dit gewoon een foutje is geweest van een medewerker aldaar.
[ Voor 10% gewijzigd door oinkoink12 op 10-09-2015 12:50 ]
http://nl.aliexpress.com/...e/1249153_2007271571.html (maar dan 1 usb aansluiting)
http://nl.aliexpress.com/...01407_1,201444_6,201409_4
en een converter van Lightning naar oudere type kabel.
Alles kwam uit china zover ik kon zien.
er zit altijd één reisstekker in, voor het geval er iets in de box komt uit een ander land. Komt tegenwoordig steeds minder vaak voor, maar je weet t nooit zekergasemans schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:05:
Dit zat er bij mij in.
http://nl.aliexpress.com/...e/1249153_2007271571.html (maar dan 1 usb aansluiting)
http://nl.aliexpress.com/...01407_1,201444_6,201409_4
en een converter van Lightning naar oudere type kabel.
Alles kwam uit china zover ik kon zien.
Jep totaal 60 kilo!Waah schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:29:
[...]
Zwaar pakketje lijkt me?
Had de Canton speakers gekocht, maar vond ze te weinig toevoegen op mijn setje dus ze aan een mede-tweaker verkocht. Maar die speakers waren 22 kg per stuk
Kan je dat pakket uberhaupt retourneren mocht je dat willen? boven de 30 kg kan je normaal sowieso niet versturentenzij je het in meerdere pakketjes doet
Al ga ik er vanuit dat je ze niet terugstuurt naar ibood natuurlijkzullen vast van pas komen.
Ben er wel blij mee. Wel strak design. Had ze alleen iets lichter van kleur verwacht. Maar prima dingen!
Buiten dat aannames het gevolg kunnen zijn van het (negatieve) gevoel dat vertrouwde klanten overhouden aan de veranderingen in het niveau service over meerdere jaren, ben ik blij dat ik inmiddels een mail heb ontvangen van iBood met een passende oplossing. Ik heb inmiddels per mail gereageerd hierop en voor mij is deze zaak - na het ontvangen van de aan mij aangeboden keuze - dan afgehandeld.oinkoink12 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:46:
[...]
Buiten dat hier wat aannames gedaan worden, lijkt me de gang van zaken niet in orde, ik heb gevraagd of iemand je even kan benaderen om een gepaste oplossing te bedenken.
Misschien zal dat je beslissing uiteindelijk niet veranderen, maar denk dat dit gewoon een foutje is geweest van een medewerker aldaar.
Geen idee wie je bent en wat je relatie is met iBood, maar bedankt voor het meekijken op Tweakers, het meedenken en navragen.
Ik ben de stille meekijker (binnenkort komt er iemand van webcare hier wat vaker aanwezig)DonkMatt schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:16:
[...]
Buiten dat aannames het gevolg kunnen zijn van het (negatieve) gevoel dat vertrouwde klanten overhouden aan de veranderingen in het niveau service over meerdere jaren, ben ik blij dat ik inmiddels een mail heb ontvangen van iBood met een passende oplossing. Ik heb inmiddels per mail gereageerd hierop en voor mij is deze zaak - na het ontvangen van de aan mij aangeboden keuze - dan afgehandeld.
Geen idee wie je bent en wat je relatie is met iBood, maar bedankt voor het meekijken op Tweakers, het meedenken en navragen.
Blij te horen dat het opgelost is naar behoren. En nog excuses voor het ongemak.
Hmmmm, mijn box bevatte toch echt geen reisstekker maar wel een product met een stekker die in Amerika/Canada wordt gebruikt (Refurbished Galaxy Tab 3).oinkoink12 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:16:
[...]
er zit altijd één reisstekker in, voor het geval er iets in de box komt uit een ander land. Komt tegenwoordig steeds minder vaak voor, maar je weet t nooit zeker
Dat is uiteraard niet onoverkomelijk, die dingen zijn voor heel weinig in vele opruimingsbakken e.d. te vinden.
Waar gehakt wordt, etc.
Dan kan ik alvast als tip meegeven dat het meermaals versturen van dezelfde standaardmail echt alleen irritatie opwekt bij een klant die al hevig teleurgesteld was. Ik heb driemaal dezelfde zin mogen lezen.oinkoink12 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:42:
[...]
Ik ben de stille meekijker (binnenkort komt er iemand van webcare hier wat vaker aanwezig)
Blij te horen dat het opgelost is naar behoren. En nog excuses voor het ongemak.
Schaf standaardmails af, die mails schelen een klein beetje tijd, maar je klanttevredenheid lijdt er wel onder. Oh en zorg ervoor dat je geen bestellingen uit een hunt hoeft te annuleren vanwege een 'telfout'. Hoe knullig is dat?
Anoniem: 598582
De gemiddelde tijd voor antwoord op een email is al 3-4 dagen (waar dat zelfs bij elk normaal outsourced callcenter max 24 uur is - misschien een idee voor iBood?), wil niet weten hoe lang het gaat duren als ze geen templates meer mogen gebruikenBundin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:27:
[...]
Dan kan ik alvast als tip meegeven dat het meermaals versturen van dezelfde standaardmail echt alleen irritatie opwekt bij een klant die al hevig teleurgesteld was. Ik heb driemaal dezelfde zin mogen lezen.
Schaf standaardmails af, die mails schelen een klein beetje tijd, maar je klanttevredenheid lijdt er wel onder. Oh en zorg ervoor dat je geen bestellingen uit een hunt hoeft te annuleren vanwege een 'telfout'. Hoe knullig is dat?

Iemand hier die de Y-cam Cube 1080 camera wel aan de praat heeft gekregen? En zo ja hoe dan?pc_slopert schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:22:
[...]
Wat nu?
Als ik het een beetje vergelijk, met slechts enkele uitschieters daar gelaten, komt het redelijk overeen met de gemiddelde gokdoos. Je kan leuk de adviesprijs berekenen zoals sommige andere hier en dan jezelf rijk rekenen. Echter van de verkoopwaarde moet je niet veel verwachten. Enkel nuttig als je al deze spulletjes toch al op je verlanglijstje had staan.Ultimation schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:52:
[...]
Omdat ik toch bezig ben met het checken of alles in mijn doos zit heb ik hier nu de complete lijst met producten. Ik denk dat jullie het wel met mij eens zijn da het een beetje mager is.
JBL J88i koptelefoon
Sony MDRS70AP koptelefoon
Brunotti BB3227-502
HNL Refined-Satin dekbedovertrek
IconBIT XDS1003D mediaspeler
Disney Pixar Monsters University ontbijtset
Final Destination blu-ray
Teenage mutant ninja Turtles spelletje
Peelende douchekop
A Fish Named Fred - Duo Fanasy Dark Blue/Red Check
La Strada heren schoenen
Die Ibood doet trouwens goede business met dit soort boxes. De hype die ze hadden gevestigd lokt nog steeds mensen naar de website tijdens de ''hunt'' (mooi marketing truckje die nog steeds haar vruchten afwerpt). Deze mensen kopen vaak ook nog eens een ander product wat voorbij komt. Dan nog een doos samenstellen met wat verouderde tablets en items waar het gebruikersnut ver te zoeken is. Dubbel incasseren en de meeste mensen zijn namelijk al blij als ze zo'n oude tablet zien en sturen uit het oogpunt van ''de consument is lui'' toch vaak die zware doos niet terug (10-20% is een mooi precentage).
Je kan Ibood echter geen ongelijk geven. Mensen blijven nog steeds dag en nacht wakker om ze te bemachtigen, hierdoor hebben impuls aankopen voor andere aanbiedingen een groter succes. Dan zou je als bedrijf wel gek zijn om nog steeds al die boxes vol te proppen met de leukste gadgets/technisch snufjes. Het succes is immers al behaald en ze raken nog steeds uitverkocht.
Mochten de mensen niet meer interesse hebben in de box omdat de inhoud eigenlijk belabberd is. Dan doet Ibood wellicht wel weer een schepje erbovenop om de interesse weer wat aan te wakkeren. Tot die tijd krijgen jullie zoveel mogelijk kleding, schildpad spelletjes en andere nutteloze meuk in je dozen gepropt.
[ Voor 3% gewijzigd door Zane11 op 11-09-2015 11:05 ]
Nou nou nou.. Wat een vulgaire woordspeling op een door mannen gedomineerd forum!Zane11 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:58:
[...]
... Tot die tijd krijgen jullie zoveel mogelijk kleding, schildpad spelletjes en andere nutteloze meuk in je dozen gepropt.

arjoderoon schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:04:
[...]
Nou nou nou.. Wat een vulgaire woordspeling op een door mannen gedomineerd forum!![]()
![]()
![]()
![]()

Helaas is het economisch natuurlijk niet te doen, om 4k unieke producten (en 180k totale aantallen) voor elke hunt na te laten tellen. We hebben op een aantal tienduizenden hunt orders tot nu toe ongeveer 60 producten moeten annuleren omdat de voorraad ontoereikend is/was vanwege voorraadverschillen. De klanten hebben hier begrijpelijk geen boodschap aan, maar het is niet alsof het nu nog vaak voorkomt.Bundin schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:27:
[...]
Dan kan ik alvast als tip meegeven dat het meermaals versturen van dezelfde standaardmail echt alleen irritatie opwekt bij een klant die al hevig teleurgesteld was. Ik heb driemaal dezelfde zin mogen lezen.
Wat betreft de standaardmail ben ik met je eens, onze reactietijd is normaliter binnen 24 uur, alleen rond de hunt is dat een stuk hoger, omdat we in 2 dagen zo'n halve maand aan omzet/orders hebben. Dus is de reactietijd wat langer.
Fijn zacht licht, perfect!
Woon jij niet thuis dan?G33st schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 08:19:
[...]
Haha heerlijk, die omschrijving. Flink foute doos, leuk als je nog thuis woont.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Zeker net als mijn (geretourneerde) box, vol met apparaten met een papiertje "gebruikt" / "retour onbekend".

Pentaxiaan
Troep die in andere geretourneerde boxen zat?Tales schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:32:
Mijn vervangende box is vandaag aangekomen. 16kg ipv 13. Kan helaas morgen pas kijken wat er in zit.
Het zal me niets verbazenTweaker36 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:57:
[...]
Troep die in andere geretourneerde boxen zat?
(http://gathering.tweakers...message/44882727#44882727)
Heb een aantal items uit de eerste doos opnieuw toegezonden gekregen:
Blueray - Happy Feet
Peelende douchekop
Overhemd, Heren, wit, Arrow, maat 41
HNL Royal Cotton hoeslaken
Samsung Galaxy Tab 3 SM-T210R (refurbished)
De defecte Surface 2 Pro is (uiteraard) bij iBood gebleven.
De daarvoor in de plaats gekomen artikelen zijn:
1x Klipsch Gallery G-17 Air
1x Sitecom Wireless Concurrent dualband router 300N
1x Pitstar HD Dashcam Basic
1x set van 3 Japanse messen, merk Sabatier.
1x Dane-Elec SD kaart 8GB
1x Kingston SD kaart 2GB
4x GP Led lamp 3.5 Watt E27
1x Lumintop HL01 headlamp
1x Daniel Ray lederen portefeuille
1x Replay Fashion Booklet voor een Samsung Galaxy S IV
1x Badjas, blauw, maat S, merk Agatha Ruiz de la Prade.
1x set van 2 handdoeken
2x powercable Euro (waarschijnlijk voor de Klipsch Gallery G-17 Air; deze had nl. een niet NL powercable.)
- Fles Chateau Mallets, Bordeaux 2011
- 2x LED osram 4w
- 1 massive lamp spotje
- 1 ebox cable organizer
- Makeup borstel set
- iPad houder voor de achterstoel in de auto
- Peel douche kop
- Peur Bleu DVD
- Dance with the Wolves Bluray
- Everloc badkamer plank
- SD kaart 8GB Dane Elec (2x)
- Walls Twister badproducten
- Walls twister Body Butter
- Michael Kors zonnebril + doos
- Zweetbandje
- Leren Riem (
- Arrow overhemd grijs
- Arrow overhemd wit
- Super dry t-shirt L (
- Roze badjas (zit top, wel echt fel roze
- Mooie trui, merk ontgaat me even
- Leren Portemonnee
- Agloves
- Coltrui rood en grijs
- Wit overhemd
- 2x superdry polo (s)
- Foot massager
en als nieuwe klapper
- Klipsch G17 Air (met NL power cable)
Tevreden met de omwissel iig
01-09 retour gezonden, vandaag 14-09 nog niet ontvangen.
Ik heb ruim binnen de 14 dagen aangegeven dat ik wil retourneren, binnen de 14 dagen opgestuurd.
Binnen hoeveel dagen moet het product nu bij de winkel afgeleverd zijn? Maximaal 30 dagen na de 14 dagen bedenktermijn toch.
Deze lijkt me wat vaag.Tales schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:06:
Dance with the Wolves Blurry
Even een mailtje sturen anders? 8-09 retour gestuurd, 12-09 vervangende box.FF schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:19:
Ik ben nog steeds afwachtende van mijn retournering.
01-09 retour gezonden, vandaag 14-09 nog niet ontvangen.
Ik heb ruim binnen de 14 dagen aangegeven dat ik wil retourneren, binnen de 14 dagen opgestuurd.
Binnen hoeveel dagen moet het product nu bij de winkel afgeleverd zijn? Maximaal 30 dagen na de 14 dagen bedenktermijn toch.
Het gaat bij mij om een annulering die niet eens bij iBOOD aangekomen is.Tales schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:16:
[...]
Even een mailtje sturen anders? 8-09 retour gestuurd, 12-09 vervangende box.
Mijn foto canvas staat nu op status:
De status van uw bestelling #2004XXXX is nu 3a - Printen - Uw bestelling wordt voorbereid om geprint te worden
Certified Google Teacher.
Die van mij is vorige week dinsdag al bij hun afgeleverd (aangetekend verzonden), maar natuurlijk nada op de ibood-status pagina of m'n bankrekening.
Pentaxiaan
Bel ze even. Ik had een, ander, pakket geweigerd en na een week nog niks over geld terug gehoord. Gebeld en medewerker zag idd dat het wel ontvangen en nog niet verwerkt was en ging dat direct in orde maken. Als het goed is, moet het er nu snel opstaan.SirNobax schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:33:
Hier iemand al z'n geld terug gekregen van z'n Zalando/V&D box ?
Die van mij is vorige week dinsdag al bij hun afgeleverd (aangetekend verzonden), maar natuurlijk nada op de ibood-status pagina of m'n bankrekening.
Heb mijn pannen woensdag teruggestuurd (DOA/met kras) en vandaag een email gekregen dat ze het geld over hebben gemaakt op mijn rekening. Status is ook aangepast op mijn ibood.SirNobax schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:33:
Hier iemand al z'n geld terug gekregen van z'n Zalando/V&D box ?
Zojuist gebeld, box stond daar al, maar blijkbaar lopen ze achter met box-retouren verwerken.paulus_01 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:05:
Bel ze even.

[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 16-09-2015 10:21 ]
Pentaxiaan
Had de doos teruggestuurd en ben op vakantie gegaan. Had verwacht dat ze m'n geld terug zouden storten, maar ze hebben nog maar een doos gestuurd ...Palm schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:40:
Hahaha ik heb denk ik wel de mooiste van jullie allemaal!!
- Douchekop
- Turtles spel
- Monster inc mok
- Dekbedovertrek
- McGregor maat 36 vrouwenschoenen
- Overhemd maat 3XL
- Rugzak Brunotti
- The hangover bluray
- Nexus 7 engels stekker, geen verloopje gevonden + stikker erop "seal verbroken"
Direct weer dichtgeplakt en staat klaar voor retour. Eens, maar nooit weer...
Quintezz E27 led-set 6-pack (zitten er maar 4 in)
Daniel Ray portemonnee bruin leer
The Chesterfield Brand portemonnee zwart leer
Le Coq Sportif schoenen maat 41
Pogoplug series 4 (adapter ontbreekt)
Transcend 16GB sd kaart
Converse all star telefoon hoesje
Smart case voor iPad 4
Fossil horloge zwart (draaiknopje ontbreekt)
Fossil horloge bruin (1 vd wijzers slap)
Bluetooth Music LED Buld Speaker
StereoBoomm fm transmitter
Earforce N11 headset
Guy Laroche kussen bruin
Arrow trui maat M grijs
Arrow trui maat M paars
Arrow vest maat M grijs
Uniquely Zero sport hemd ofzo
Alan Red shirt maat M bruin/oranje
iPhone 4 cover met vlinders
Sabatier mes 20cm
Sabatier mes 12cm
Rosle mes 20cm
Handdoek geel
Handdoek blauw
Een heleboel zaagjes voor 1 of ander Black & Decker apparaat
FXS jas maat M
Surface Pro (128GB i5 4GB) met stikker "geen interesse"
De Surface pro werkt uitstekend dus ik hou de doos dit keer maar
Verder zijn de messen wel handig ...
Moet wel (opnieuw) zeggen dat ze goed werk leveren m.b.t. communicatie en beloofde levertijden. Niets mis mee.
Had je de bestelling geannuleerd of iets anders gedaan?Palm schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:06:
[...]
Had de doos teruggestuurd en ben op vakantie gegaan. Had verwacht dat ze m'n geld terug zouden storten, maar ze hebben nog maar een doos gestuurd ...
Ik heb vorige week mail gehad dat ze het geld binnen 5 tot 10 werkdagen terug storten.
De echte troep:
15 bluray films.
Peeling douchekop.
Turtles ninja battle spel.
De prima dingen:
Product | Prijs | Opmerking |
Cafe Moda herenschoenen (Leer, maat 44, bruin) | €150 (Volgens sticker op doos) | Verkeerde maat, maar iemand blij mee gemaakt. |
NZA New Zealand Auckland herenvest, maat M, Donkerblauw. | €130 volgens prijskaartje. | Voor moi, prima donkerblauw vest. |
NOMAD Abrigo vrouwen zomerjas, maat M, Blauw. | €160 (Site van NOMAD) | Voor het vrouwtje, leuke jas. |
GUESS W13101L1 vrouwenhorloge. | €198 (Goedkoopste online) | Kleur is wennen, maar vrouwtje gaat het proberen. |
Philips Outdoor LEDINO recessed Spot (3x). | €300 (100 per stuk, goedkoopste online) | Komt goed uit, net een nieuw huis! Leuk voor de tuin. |
VEHO Muvi K2 FullHD Wireless Action Cam | €175 (Goedkoopste online) | Komt goed uit, leuk voor aanstaande wintersport. |
Nike zonnebril. | ? | We zijn brildragers, dus iemand blij mee gemaakt. |
2 PUMA boxershorts | ? | Mijn maat, prima dus, wel ff uitgewassen |
Touchscreen handschoenen | ? | Tja ... |
BRUNOTTI laptop rugtas | ? | Mwoah, niet echt nodig, maar heeft een clip aan de voorkant dus zakt niet af ... handig voor witnersport om als normale tas te gebruiken. |
Stiekem best wel een prima box, de nieuwwaarde van alle spullen wat "geen los grut" is is al meer dan €1100.
[ Voor 68% gewijzigd door Yahiko750 op 23-09-2015 00:16 ]
Ik had de bestelling geannuleerd via de website via een service verzoek. Vervolgens helemaal niets meer vernomen van iBood. Na 1.5 week gevraagd waar m'n geld bleef, toen bleek dat doos nummero 2 al een week geleden bij de buren afgegeven was ...FF schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:20:
[...]
Had je de bestelling geannuleerd of iets anders gedaan?
Ik heb vorige week mail gehad dat ze het geld binnen 5 tot 10 werkdagen terug storten.
iBood

Uh, je buren hadden ook wel even kunnen melden dat er iets bij je afgeleverd was als het er al een aantal dagen stond..Palm schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:13:
[...]
Ik had de bestelling geannuleerd via de website via een service verzoek. Vervolgens helemaal niets meer vernomen van iBood. Na 1.5 week gevraagd waar m'n geld bleef, toen bleek dat doos nummero 2 al een week geleden bij de buren afgegeven was ...
iBood
toettoett
Ik was dus op vakantie.Thecola schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:28:
[...]
Uh, je buren hadden ook wel even kunnen melden dat er iets bij je afgeleverd was als het er al een aantal dagen stond..
En het was 20 huizen verder, ik ken de beste mensen niet eens
[ Voor 11% gewijzigd door Jaapie op 23-09-2015 12:32 ]
Anoniem: 598582
Terug gestuurd voor (reparatie of ruil) krijg ik ze net zo hard weer terug. Er is niets mis mee geven ze aan! Gebeld met iBood en een tel. gekregen van een bedrijf (distributeur van de camera's) die me wel zouden kunnen helpen. Nou niet dus! Lullig standaard antwoord waar je niets mee kunt. Nu de camera's weer hier staan. En nogmaals alles geprobeerd. Maar nada, niente, noppes, niets.
Wat heb ik geprobeerd:
zoals de instructies aangeven de camera aan de router/ netwerk gehangen met bijgeleverd programma gezocht maar geen camera gevonden.
Daarna met een LAN scanner gezocht, niets. Met ander lan-scanner gezocht nog niets. Met Wireshark het netwerk bekeken niets te zien. Camera's gereset, niets te zien.
In de router zelf gekeken (een Dlink DIR-868L ) niets ook geen bijpassend MAC adres. Dan rechtstreeks aan de modem (Fritzbox modem/router) gehangen maar ook daar wordt niets gevonden!
Heb het met beide camera;s geprobeerd worden beide niet gevonden!
Graag jullie ervaringen met deze camera's delen. Zeker gezien het feit dat iBood nu al weer een actie heeft met camera's van dit merk...
Ben erg benieuwd. Want kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem?
Bedankt
W.
Ben toch benieuwd wat anderen voor ervaring hebben.
W
Idem hier.Anoniem: 598582 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:25:
Ik heb netjes mijn ~109 euro teruggekregen binnen de 10 dagen na terugsturen. Goed afgehandeld in ieder geval. (en de retourkosten terug van PayPal)
Helaas kan ik niet verder helpen, zelf heb ik de camera niet. Toch apart dat het in dit geval twee camera's zijn die beide dood lijken te zijn. Misschien is er nog iemand op het forum die je verder kan helpen.pc_slopert schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:34:
@huntertweaker bedankt voor de reactie. Die y-cam site had ik al helemaal doorgekeken en alles wat er staat heb ik gedaanOok heb ik via die site de support afdeling gemaild maar daar kom ik niet veel verder mee (u kunt de camera resetten.... ).
W
Heb zelf gisteren het geld van de box terug gekregen.
[ Voor 16% gewijzigd door Atomsk op 25-09-2015 09:55 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Gaat de Connectivity status led aan de voorkant aan?pc_slopert schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:27:
Ben erg benieuwd. Want kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem?
Bedankt
W.
Kan je een foto sturen hoe je het aan de kant van de Y-cam aangesloten hebt + leds?
Certified Google Teacher.
De leds, waren na power-up eerst rood en daarna groen. Aansluiten kon maar op een manier nl de usb naar utp verloopkabel in de camera en de adapter powerkabel ook in de camera. Heb dat trouwens nog nooit gezien een verloop van usb naar utp maar blijkbaar kan dat ook.
Groet, W
Even bedraad aansluiten, dan in de router kijken welk ip de cam heeft gekregen. Dan in de browser dat ip intypen.pc_slopert schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:34:
@huntertweaker bedankt voor de reactie. Die y-cam site had ik al helemaal doorgekeken en alles wat er staat heb ik gedaanOok heb ik via die site de support afdeling gemaild maar daar kom ik niet veel verder mee (u kunt de camera resetten.... ).
W
Edit
Mosterd na de maaltijd dus
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 25-09-2015 14:36 ]
Anoniem: 694866
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Ik mailen, uiteraard niets aan te doen. Jammer. Sorry. Dag. Wat een service weer...
En? Goeie box?deurklinkje schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 01:20:
Nieuwe box is onderweg 13 kg
Beter als de vorige
Defect de mivo Action cam was kapot
In de nieuwe box
Zat een Toshiba Windows tablet
Zon headphone van ludacris
En wat andere meuk
Thanks voor delendeurklinkje schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:06:
Als je een paar pagina's terug leest zie je mijn oude box maar er was een artikel
Defect de mivo Action cam was kapot
In de nieuwe box
Zat een Toshiba Windows tablet
Zon headphone van ludacris
En wat andere meuk
[ Voor 74% gewijzigd door Vitruvius op 20-11-2015 16:56 ]
[Actie] iBOOD Hunt 25 & 26 november 2015Kwakkel schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:06:
Ik zie op de iBood.be site een referentie naar een hunt op 25/26 november. Dat is morgen en overmorgen. Vreemd dat er geen mail voor is gekomen.
~~~[html]<h2>GEEN GEBEDEL OF ANDERE V&A</h2>
Oude prijzen weten? http://iboodhunt.1dagskoopjes.nl/geschiedenis~~~[/html]