Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sfinx
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Barre73 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:41:
[...]
\Dat doen ze al een aantal jaar. Daarmee konden ze de orderstraat flink vereenvoudigen. Die snelheden zijn namelijk ook te leveren op DSL. Dus er zijn nog maar een paar basisabonnementen en alle andere zaken zijn upgrades. Waaronder ook een symmetrische snelheid van 100/100, 200/200 etc.. voor degenen die glasvezel hebben.

Daarvoor hadden ze drie of vier abonnementen voor DSL en drie voor glasvezel.
Voor hen dus simpeler. En op zich ook niet erg, ware het niet dat ze wel erg veel vragen voor die upgrade naar symmetrische snelheid.
Thanks voor de uitleg! Leuk voor hun, maar als klant heb je 5 minuten met dat bestelproces te maken en zit je daarna met een karige upload op je nieuwe glasvezellijn :). Je komt ook direct bij 200/200 uit als je naar symmetrisch wilt. Gelukkig zijn er nog meer aanbieders.
sfinx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Thanks voor de uitleg! Leuk voor hun, maar als klant heb je 5 minuten met dat bestelproces te maken en zit je daarna met een karige upload op je nieuwe glasvezellijn :). Je komt ook direct bij 200/200 uit als je naar symmetrisch wilt. Gelukkig zijn er nog meer aanbieders.
Tja... Als je echt marktonderzoek gaat doen zul je zien dat die upload niet zo belangrijk wordt gevonden door de meerderheid van de klanten. Tweakers uiteraard wel maar die zijn ver in de minderheid.
Dat je bij 200/200 uitkomt is trouwens omdat die tijdelijk net zo duur is als 100/100. Dus is die laatste tijdelijk niet beschikbaar.

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:54
sfinx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Ik heb nu 50/5, maar ik kan gewoon upgraden naar 100/100 hoor.

• sfinx
Incolumis schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:05:
[...]

Ik heb nu 50/5, maar ik kan gewoon upgraden naar 100/100 hoor.

[Afbeelding]
Ah die optie is er nu opeens wel weer :) Alleen voor nieuwe klanten zijn 100/100 en 200/200 even duur nu.

• hrr
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-11 11:20

hrr

Have a nice Day

Vraag;

Een eigen router (bijv edgerouter) geeft dat nu daadwerkelijk ook verbeteringen qua stabiliteit en of snelheid? Of is het vooral de extra opties die je dan kan gebruiken?

Heb op dit moment een AC Lite omdat mn wifi op zolder niet toereikend was met de experiabox. Maar dat is meer van : probleem -> oplissing. Voor mn router zie ik dat nog niet.

Heb btw 200/200 mocht dat informatie zijn die nodig is.

• janbal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:01
Dat doe je 'omdat 't kan'

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:28
hrr schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:14:
Vraag;

Een eigen router (bijv edgerouter) geeft dat nu daadwerkelijk ook verbeteringen qua stabiliteit en of snelheid? Of is het vooral de extra opties die je dan kan gebruiken?

Heb op dit moment een AC Lite omdat mn wifi op zolder niet toereikend was met de experiabox. Maar dat is meer van : probleem -> oplissing. Voor mn router zie ik dat nog niet.

Heb btw 200/200 mocht dat informatie zijn die nodig is.
Extra opties en wellicht betere wifi dekking...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

- Stabielere netwerkconfig
- betere wifi
- meer otpies in je netwerk
- Geen KPN die je netwerkinstellingen kan vergallen

Genoeg redenen om die experiabagger de deur te wijzen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Iemand hier die weet of het aanpassen van de DHCP range in de ExperiaBox v10 stickt of dat ie dan over z'n nek gaat? Ik moet af van die 192.168.2.0/24 range, maar bij testen van het weekend op een andere locatie resette het modem elke keer naar fabrieksinstellingen als die range werd aangepast. Nu hing dat ding niet aan het internet dus misschien werd ie daarom gek, maar denk ik vraag het toch ff voor ik het hier aanpas. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik had er bij mijn v10 ook de nodige problemen mee. Dat was 1 van de reden om hem aan de kant te trappen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Mja heb even gekeken naar het gebruiken van een ASUS router als modem. Toch maar besloten dat ik geen zin had in dat gelazer op het moment :P IP ranges aangepast, hij lijkt ze tot dusver netjes te behouden; ook na een hard reboot blijft ie ze zo houden. Mooi. :) Straks nog maar eens testen wat ie doet zonder eth kabel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RKorenberg
  • Laatst online: 19-11 22:16
WhatsappHack schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:25:
Iemand hier die weet of het aanpassen van de DHCP range in de ExperiaBox v10 stickt of dat ie dan over z'n nek gaat? Ik moet af van die 192.168.2.0/24 range, maar bij testen van het weekend op een andere locatie resette het modem elke keer naar fabrieksinstellingen als die range werd aangepast. Nu hing dat ding niet aan het internet dus misschien werd ie daarom gek, maar denk ik vraag het toch ff voor ik het hier aanpas. :P
Is die nog niet aangesloten geweest op een kpn lijn? Hoor dit vaker namelijk, maar als die zn nieuwe firmware heeft geladen is er niets aan de hand en behoud die alle settings keurig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

WhatsappHack schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 20:25:
Als je je dhcp range aanpast moet je ook het interne ip van de experiabox aanpassen (of doet ie dit automatisch???). Ook zou ik de tv kastje ff rebooten daarna.

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 18:31
Ik heb hier een 10.0.0.x-range in gebruik met een EBv10 en dat gaat prima.

Alex) wijzigde deze reactie 22-07-2019 13:07 (11%)

We are shaping the future

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joec
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-07 14:47
Hier is zonder problemen al meer dan een jaar de 10.0.x.y-range in gebruik op de EBv10.

• WhatsappHack
  • Niet online
Nogmaals dank, hij blijft hier ook stabiel draaien op een andere range. :)
Een wat exotische want ik moet het niet hebben dat ik toch ergens kom waar ie hetzelfde is.

@RKorenberg Dat zou kunnen, hij lag een paar maandjes in de kast te wachten om in gebruik genomen te worden. Het is niet de bedoeling dat het ding uberhaupt aan het internet kwam daar haha. Hier thuis wel natuurlijk. :) Ik vind het iig prima als ie het inderdaad blijft onthouden nu, dus niet dat als er een keertje storing is en hij geen internet heeft dat ie dan maar gaat resetten o.i.d. :P Dan wordt het ook rete lastig oplossen vanaf afstand als de port-forwarding niet meer uitkomt waar het uit moet komen. :P

@Tylen Dat staat in hetzelfde kopje, gezien ie al snel over z'n nek gaat bij bindings denk ik dat hij wel netjes een error geeft als je die vergeet mee te veranderen. :P Al kan het werken I guess, hij vindt het namelijk ook prima als je statische IP's wel in het .2.x subnet laat zitten.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 22-07-2019 18:18 (17%)

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-11 20:59
Iemand enig idee hoe het kan zijn dat op mijn kpn glasvezel abonnement op beide tv ontvangers fox sports (221,222,223) niet in HD zijn. Terwijl de andere zenders die in HD zouden moeten zijn wel HD zijn. Er brand op mijn Aris tv ontvanger geen rood HD lampje op geen een HD zender. Heb de software van de tv ontvanger ook al verwijdert en het modem gereset.
Bij de klantenservice kom ik niet veel verder als herstarten of de zender zal wel niet in HD worden uitgezonden.

iemand enig idee?

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:02
Sinds een aantal dagen weer last van IGMP proxy problemen icm pfSense. Sommige kanalen werken probleemloos, de meeste kanalen haperen na een aantal seconden. Er is aan mijn config niets gewijzigd, wel zie ik dat ik een andere route voor streams krijg (is nu 213.75.112.0/21). Die invoeren aan de WAN-kant en IGMP proxy verhelpt niets. Even pauzeren en doorspelen (zodat het geen multicast meer is) werkt wel, dus routing-technisch werkt het, alleen de IGMP proxy dus niet...

Meer mensen met problemen? Misschien heeft KPN wat veranderd... voordat ik er diep induik B)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• itxs
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
cb2009 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:06:
Zijn er al ervaringen met de smarttv app voor samsung tv’s?
@cb2009 Ik heb hem op een de AP al even op mijn Samsung draaien en ik moet zeggen dat ik er best tevreden over ben, soms als je wat snel door de zenders heen scrollt kant de app het niet bij houden maar beeld kwaliteit is prima. Ik vind het een aardig alternatief, maar deze TV gebruik ik dan ook voor mijn overkapping. Binnen gewoon nog op de kastjes.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 13:35
Ik zag vandaag het mooie nieuws over de update van mijn Telfort Interactieve TV app (iOS) die KPN heeft uitgerold voor KPN en Telfort apps op Android en iOS (v6.4.0) echter alleen (voorlopig) te gebruiken op tablets en met een Plus- of Kids pakket. Ik heb naar aanleiding hiervan gelijk mijn combi voordeel aangepast zodat ik hiervan gebruik kan maken dus het Plus pakket (+ dubbele data) afneem ipv 5 euro korting + dubbele data.

Een mooie aanvulling op Netflix kids profiel en Zappelin apps bij ons thuis.

Beschrijving van de update in de App Store:
"Een grote update speciaal voor de allerkleinsten: heb je het Plus- of het Kidspakket? Dan kun je vanaf nu gebruikmaken van de Kids-omgeving: een omgeving waar kinderen op een speelse en gemakkelijke manier kunnen kijken. Met de raket vlieg je mee door alle afleveringen van je favoriete series of films. Er is altijd iets nieuws te ontdekken in het aanbod van meer dan 250 films en series."

Meer info van KPN pers pagina:
"KPN introduceert een omgeving op de iTV app speciaal gemaakt voor kinderen van 0 tot 6 jaar om veilig en kindvriendelijk films en series te kijken op een tablet. KPN-klanten met een Kidspakket of Pluspakket kunnen deze omgeving bereiken via de KPN iTV app voor tablets (iOS en Android). Hier worden gratis films en series getoond die KPN aanbiedt binnen het Kids- of Pluspakket zoals Bob de Bouwer en Dora. Momenteel is de omgeving alleen te bereiken via de KPN iTV app op tablets. KPN kijkt wel naar mogelijkheden voor andere toestellen.

In de kids-omgeving kunnen kinderen op een speelse en gemakkelijke manier kijken. Met de raket vlieg je mee door alle afleveringen van je favoriete series of films. Er is altijd iets nieuws te ontdekken in het aanbod van meer dan 250 films en series. KPN heeft de omgeving zelf ontwikkeld met de input van kinderen.

De schermtijd is gewaarborgd door een timer om de maximale kijktijd te beperken, de timer is nu voor iOS en voor het einde van het jaar ook voor Android beschikbaar. Het verlaten van de omgeving is beveiligd met een sommetje.

Daarnaast wordt er ook rekening gehouden met de instellingen voor het Kinderslot, dat alle klanten van KPN kunnen instellen. Als het genre ‘Angst' bijvoorbeeld is geblokkeerd op de tv-ontvanger, dan worden films en series met dit genre niet getoond in de kinder-omgeving."

funrider wijzigde deze reactie 31-07-2019 09:52 (27%)
Reden: beknopter gemaakt en foto verwijderd

• janbal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:01
@funrider commissie?

Iets neutraler en beknopter mag ook.

janbal wijzigde deze reactie 30-07-2019 22:20 (47%)

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• funrider
  • Laatst online: 18-11 13:35
janbal schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:19:
@funrider commissie?

Iets neutraler en beknopter mag ook.
Excuses je hebt gelijk en nee geen commissie of werkzaam bij KPN & co. Iets te over enthousiast. Ik heb het zojuist wat beknopter gemaakt en de afbeelding verwijderd.

Het oogt allemaal als een mooi begin echter zijn er nog wel een paar punten van verbetering nodig voor ik dit aan mijn zoon van 3 of dochter van bijna 6 zal voorschotelen.

* onhandig dat je niet kids profiel kunt kiezen bij opstarten van app zonder eerst 'volwassen' deel van de app te hoeven zien en naar profielen te moeten gaan. Het zou misschien handig zijn om de app te laten onthouden als deze de laatste keer geopend was met kids profiel dat ie daar gelijk naartoe gaat

* de koppeling met kinderslot op tv is niet ideaal naar mijn idee. Het zou een stuk fijner werken als dit per apparaat (tablet) /decoder valt in te stellen. Nu wil ik niet iedere keer de code instellen op tv zodoende staat ie daar uit, terwijl op de 'kinder' tablet dit wel goed zou zijn om hierop te zetten binnen de interactieve tv app helaas is dit niet mogelijk

* ondanks het instellen van het kinderslot op tv krijg ik toch nog steeds series en films te zien in de Kids omgeving met leeftijdsindicatie '9' voor bijv. geweld terwijl dit toch echt aangevinkt staat (naast angst, sex, enz.) in het kinderslot van de tv decoder dit niet te willen zien en de leeftijdsgrens aanstaat op 6 jaar

• Toet3r
  • Laatst online: 17:41

Toet3r

Hellooo Nurse!

Omdat mijn Asus rt-ac68u router is overleden heb ik sinds vandaag de edgerouter X.
Ik krijg internet echter niet aan de gang. EdgeOS is nieuw voor mij heb wel wat netwerk kennis en best wel wat met OpenWRT en Tomato gewerkt. Ik weet dat de ubiquiti apparatuur vrij geavanceerd is maar een PPoE connectie opzetten kan zelfs hier toch niet heel moeilijk zijn.

Specs | Rockstar Social Club | Steam

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:27

Convoy

g44p

Toet3r schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:36:
Omdat mijn Asus rt-ac68u router is overleden heb ik sinds vandaag de edgerouter X.
Ik krijg internet echter niet aan de gang. EdgeOS is nieuw voor mij heb wel wat netwerk kennis en best wel wat met OpenWRT en Tomato gewerkt. Ik weet dat de ubiquiti apparatuur vrij geavanceerd is maar een PPoE connectie opzetten kan zelfs hier toch niet heel moeilijk zijn.
Google is je vriend;

https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

O-)

• Toet3r

Toet3r

Hellooo Nurse!

Had al meerdere configs geprobeerd, dat topic wel gezien maar nog niet geprobeerd.
Heb ondertussen de config uit door jou gelinkte topic in gebruik, PPoE verbinding maken lukt, televisie werkt ook internet echter nog niet.

• pekanoot
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:59
Toet3r schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 01:25:
[...]

Had al meerdere configs geprobeerd, dat topic wel gezien maar nog niet geprobeerd.
Heb ondertussen de config uit door jou gelinkte topic in gebruik, PPoE verbinding maken lukt, televisie werkt ook internet echter nog niet.
Heb je de ER al opnieuw opgestart vanuit de interface.

• Toet3r

Toet3r

Hellooo Nurse!

pekanoot schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

Heb je de ER al opnieuw opgestart vanuit de interface.
Ja, PPoE vlan4 en 6 staan ook allemaal op connected, heb geen idee waardoor het niet werkt.

• pekanoot
Toet3r schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

Ja, PPoE vlan4 en 6 staan ook allemaal op connected, heb geen idee waardoor het niet werkt.
Convoy heeft je een link gegeven voor kek installsoftware waaronder de ER X.
Er zijn der meer die de ER X gebruiken zonder problemen, loop die post eens goed door en zo nodig kun je daar ook je probleem vermelden.

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:03

3DDude

I void warranty's

Als je de glas direct op een edgerouter wilt aansluiten welke SFP is dan nodig?
Want je kunt er meerdere kopen.

* ik denk eraan de ER 12 te kopen dan heb ik 10 LAN (mijn huis heeft er toch maar 9 bekabeld) en 2 glas (en een van die 2 moet een SFP voor de wan uplink :))

Er komt nog een nanohd voor wifi beneden en wellicht een voor boven >:)

3DDude wijzigde deze reactie 11-08-2019 01:09 (69%)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• Thysiej
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:48
3DDude schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 01:07:
Als je de glas direct op een edgerouter wilt aansluiten welke SFP is dan nodig?
Want je kunt er meerdere kopen.

* ik denk eraan de ER 12 te kopen dan heb ik 10 LAN (mijn huis heeft er toch maar 9 bekabeld) en 2 glas (en een van die 2 moet een SFP voor de wan uplink :))

Er komt nog een nanohd voor wifi beneden en wellicht een voor boven >:)
Misschien heb je iets aan deze post? [xs4all glas] Wigen switch welke SFP module en cable?

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:12

Rubman

Just as clear as a foggy night

Ik ben weer aan het kijken naar een nieuwe aanbieder en na lang zoeken blijft eigenlijk alleen KPN over omdat die opname in de cloud biedt en een redelijk tv platform heeft.
Ik zit echter met wat vragen betreffende de keuze die ik wil nemen.

Is het 4K kastje echt beter que snelheid en gebruik dan de reguliere, vond die altijd wat traag. Is het de meerprijs waard terwijl je geen 4K tv hebt enkel voor een beter kastje?

Zijn er voor nieuwe klanten kortingen mogelijk, vind het eigenlijk van de zotte om te moeten betalen voor 200-200 ipv 200-20 terwijl er standaard over glas geleverd wordt.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Thysiej
Rubman schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:14:
Is het 4K kastje echt beter que snelheid en gebruik dan de reguliere, vond die altijd wat traag. Is het de meerprijs waard terwijl je geen 4K tv hebt enkel voor een beter kastje?
Ik heb geen idee welke versie van het kastje jij had thuis, maar ik heb al jaren glasvezel op het standaardkastje en vind het echt prima qua performance. Al helemaal als je het vergelijkt met sommige (oude) ziggo-kastjes waarbij je na aanzetten eerst koffie kunt gaan halen en na opstarten nog steeds geen EPG geladen hebt.
Ieder zijn ding natuurlijk, ik heb geen idee of het 4k kastje beter performed.
Zijn er voor nieuwe klanten kortingen mogelijk, vind het eigenlijk van de zotte om te moeten betalen voor 200-200 ipv 200-20 terwijl er standaard over glas geleverd wordt.
KPN heeft eens in de zoveel tijd goede aanbiedingen. Ik heb vorig jaar 'overgesloten' tijdens Black Friday, dat waren wel goede aanbiedingen! Zo te zien hebben ze nu 3 maanden korting op je abonnement (https://www.kpn.com/internet-tv/). Even navragen bij KPN wil nog wel eens leiden tot meer korting :-)

• ed73
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:04
Ik ben weer aan het kijken naar een nieuwe aanbieder en na lang zoeken blijft eigenlijk alleen KPN over omdat die opname in de cloud biedt en een redelijk tv platform heeft.
Ik zit echter met wat vragen betreffende de keuze die ik wil nemen.

Als je niet vast zit aan 4K, waarom niet xs4all? Hier krijg je gewoon symmetrisch over glas. En die Fritzbox! is een stuk vriendelijker dan de Experiabox en er zijn nog wel een paar meer voordelen.... TV platform is hetzelfde als die van KPN.

• Incolumis
U had bij ons een mobiel abonnement. Bij dit abonnement zat ook een Spotify Premium account. Toen u uw mobiele abonnement stopzette, zijn wij vergeten om uw Spotify Premium abonnement om te zetten in een gratis account. Dit doen wij alsnog in september 2019.
He jammer. Toch dik 2 jaar gratis Spotify gehad >:)

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:32
Bij Ziggo Complete en Max pakketten is opnemen in de cloud ook mogelijk sinds de komst van de Mediabox Next.
Ik heb zelf de Arris 2952 in bezit (i.c.m. een Experiabox v10) en deze is prima op het gebied van performance. Zappen gaat snel en navigeren door de menu's gaat zonder enkele vertraging. Het langste wat ik moet wachten qua laadtijd is de Netflix app, deze heeft ongeveer 3 seconde nodig om op te starten en dit is dus nog altijd behoorlijk snel.

Tegenwoordig ontvang je bij ieder abonnement ook een moderne tv-ontvanger omdat de oudere modellen (niet Arris / Arcadyan) niet geschikt zijn voor apps als Netflix. Ik geloof niet dat de 4K ontvanger veel sneller is dan de huidige generatie HD-ontvangers.
Rond november / december komen vaak leukere aanbiedingen en daarnaast heb je natuurlijk nog altijd diverse cashback acties waarvan je gebruik kunt maken. Ik zou i.i.g. niet enkel het 200 abonnement pakken om gebruik te kunnen maken van de 4K ontvanger of je moet daadwerkelijk 4K televisie willen kijken middels de meegeleverde apps en de kleine selectie aan tv-zenders.

• pekanoot
De ZXV8001 (4K witte STB) is niet sneller dan een Arris. Als je geen 4K tv hebt is het zinloos om een 4K Abb. te nemen, je bent onnodig duurder uit.

• sfinx
Zit er eigenlijk kwaliteitsverschil tussen TV kijken via de HD tv-ontvanger en iTV app via Chromecast? Iemand dit wel eens vergeleken?

• Thysiej
sfinx schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:24:
Zit er eigenlijk kwaliteitsverschil tussen TV kijken via de HD tv-ontvanger en iTV app via Chromecast? Iemand dit wel eens vergeleken?
Als het er al is zie ik het in ieder geval niet (misschien slecht ogen ;) )
Wel is het zo dat toen mijn WiFi ontoereikend was voor een goede stream, dat deze automatisch teruggeschakeld werd. Sinds ik een 5ghz netwerk heb en mijn chromecast daarop aangesloten zit ervaar ik in het geheel geen verschil meer in kwaliteit.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:32
KPN komt met een nieuwe 4K tv-ontvanger

"Meest opvallende verschillen met huidige tv-ontvangers: Het kastje is met 12 bij 12 centimeter meer dan twee keer zo klein als zijn voorganger (64% minder plastic). Daar komt bij dat dit nieuwe model ook energiezuiniger is. Er is inderdaad geen display meer, en ook geen 3,5 mm audio uitgang. De nieuwe tv-ontvanger is geschikt voor 4K HDR en Dolby Atmos. De bijbehorende afstandsbediening is voorzien van een nieuw ontwerp en heeft een aparte Netflix-knop. Voor nu is dat nog via IR, later dit jaar komt de Bluetooth versie."

robcoenen wijzigde deze reactie 18-08-2019 12:18 (3%)

robcoenen schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:11:
KPN komt met een nieuwe 4K tv-ontvanger

"Meest opvallende verschillen met huidige tv-ontvangers: Het kastje is met 12 bij 12 centimeter meer dan twee keer zo klein als zijn voorganger (64% minder plastic). Daar komt bij dat dit nieuwe model ook energiezuiniger is. Er is inderdaad geen display meer, en ook geen 3,5 mm audio uitgang. De nieuwe tv-ontvanger is geschikt voor 4K HDR en Dolby Atmos. De bijbehorende afstandsbediening is voorzien van een nieuw ontwerp en heeft een aparte Netflix-knop. Voor nu is dat nog via IR, later dit jaar komt de Bluetooth versie."

[Afbeelding]
En deze is van Arris. De eerste was/is van ZTE.

• Xi-s
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:49
Graag ontvang ik jullie advies, want ik kom er even niet uit.

Ik heb op de ExperiaBox v10A de DHCP server uit gezet omdat er maar 10 statische adressen ingesteld kunnen worden. Dat vind ik echt te weinig. Niet echt een probleem, want dan draai ik ergens anders een DHCP servertje.

Nu blijkt het alleen zo te zijn dat het gastennetwerk van de ExperiaBox dan niet meer werkt, omdat deze geen ip-adressen geeft... Nu kan ik natuurlijk wel weer zelf in de weer om een gastennetwerk te bouwen, maar ik hoop dat iemand van jullie een simpelere oplossing heeft.

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
Nou. Dat was me een enorme aanfluiting. Vandaag hield KPN samen met KPN Netwerk NL een inloopavond omdat in november glasvezel in mijn straat wordt aangelegd. Dat is best een interessant gegeven, want ze zijn aan de zijkant van de straat tegenover al aan het monteren. Dat zoiets twee maanden gaat duren, vind ik vrij bijzonder.

Maar wat ik helemaal bijzonder vond, was dat KPN Netwerk NL mij een snelheid van 500/500 belooft. Vervolgens vroeg ik naar de toekomstige prijzen. Die kon ik ophalen bij KPN Provider aan de andere kant van de zaal. Daar legde ik uit dat ik nu 300/50 van Ziggo Zakelijk heb. De niet zo galante meneer reageerde meteen: "dan lekker zo laten. Wij gaan niet meer dan 150/15 aanbieden!"

Toen ik vroeg waarom de postcode check van 500/500 aangeeft, kreeg ik te horen dat hij het dan ook niet wist en dat ik maar af moet wachten. Volgens hem is zo'n snelheid iets voor over tien jaar. Ik denk dus dat KPN al af zal vallen in de selectie.
Dennisweb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:15:
Nou. Dat was me een enorme aanfluiting. Vandaag hield KPN samen met KPN Netwerk NL een inloopavond omdat in november glasvezel in mijn straat wordt aangelegd. Dat is best een interessant gegeven, want ze zijn aan de zijkant van de straat tegenover al aan het monteren. Dat zoiets twee maanden gaat duren, vind ik vrij bijzonder.

Maar wat ik helemaal bijzonder vond, was dat KPN Netwerk NL mij een snelheid van 500/500 belooft. Vervolgens vroeg ik naar de toekomstige prijzen. Die kon ik ophalen bij KPN Provider aan de andere kant van de zaal. Daar legde ik uit dat ik nu 300/50 van Ziggo Zakelijk heb. De niet zo galante meneer reageerde meteen: "dan lekker zo laten. Wij gaan niet meer dan 150/15 aanbieden!"

Toen ik vroeg waarom de postcode check van 500/500 aangeeft, kreeg ik te horen dat hij het dan ook niet wist en dat ik maar af moet wachten. Volgens hem is zo'n snelheid iets voor over tien jaar. Ik denk dus dat KPN al af zal vallen in de selectie.
Wat een idioot... Voor alle duidelijkheid: waar KPN Netwerk NL glasvezel aanlegt is altijd 500/500 beschikbaar. Zeker bij KPN als provider. En 150/15 bestaat als abonnement al niet meer. Dat is het meest uitgebreide 4K abonnement en dat is nu 200/20 als basis met upgrade mogelijk naar 500/500.

NB: wat die planning betreft: jouw straat ligt dan waarschijnlijk op de rand van 2 gebieden en soms krijg je dan dit soort kromme situaties. Vreemd, maar niet altijd te voorkomen.

Barre73 wijzigde deze reactie 22-08-2019 21:23 (4%)

• Dennisweb
Barre73 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:22:
[...]

Wat een idioot... Voor alle duidelijkheid: waar KPN Netwerk NL glasvezel aanlegt is altijd 500/500 beschikbaar. Zeker bij KPN als provider. En 150/15 bestaat als abonnement al niet meer. Dat is het meest uitgebreide 4K abonnement en dat is nu 200/20 als basis met upgrade mogelijk naar 500/500.

NB: wat die planning betreft: jouw straat ligt dan waarschijnlijk op de rand van 2 gebieden en soms krijg je dan dit soort kromme situaties. Vreemd, maar niet altijd te voorkomen.
Ik zal het nog een stuk idioter maken: de folders die ze meegeven beweren hetzelfdeL 150/15 op glasvezel.

Volgens mij hebben ze daar vDSL en glasvezel door elkaar gehaald. 8)7

Dennisweb wijzigde deze reactie 22-08-2019 22:24 (0%)
Reden: Plaatje was wel erg groot.

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:02
Fiber-to-the-Curb verkopen als 'glasvezel'?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Dennisweb
Tom Paris schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:53:
Fiber-to-the-Curb verkopen als 'glasvezel'?
Het rare is, op de website van KPN Netwerk NL kan ik mijn postcode en huisnummer invoeren. Op basis van die gegevens kan ik pakketten vergelijken die wel 500/500 zijn.

Ik ga die club morgen toch eens bellen, of dit nou FTTH of FTTC is.

Edit: de hele straat gaat open en er wordt inderdaad een glasvezelaansluitpunt gemonteerd in de meterkast. Dat is dan toch geen FTTC?

Dennisweb wijzigde deze reactie 22-08-2019 23:08 (14%)

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-11 23:30

vr6-only

Blub Blub

Dennisweb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:00:
[...]

Het rare is, op de website van KPN Netwerk NL kan ik mijn postcode en huisnummer invoeren. Op basis van die gegevens kan ik pakketten vergelijken die wel 500/500 zijn.

Edit: de hele straat gaat open en er wordt inderdaad een glasvezelaansluitpunt gemonteerd in de meterkast. Dat is dan toch geen FTTC?
De verwarring is ontstaan doordat je let op het pakket en niet wat je nog als extra erbij kunt zetten. Op hun website krijg je netjes te zien dat je bijvoorbeeld kunt upgraden tot wel 500 Mbit.

Het pakket komt dus met die aangeboden snelheden. Heb je echter glasvezel in huis? Dan kun je upgraden, ongeacht welk pakket je hebt.

Bijvoorbeeld:

Instap pakket + 500Mbit upgrade.

In tegenstelling tot Ziggo hoef je dus bij KPN niet het duurste pakket te nemen om te genieten van de meeste bandbreedte.

https://tweakers.net/ext/f/iRxs34x9LU63zVmB3vbLWjXA/thumb.png

Kortom:
- Verkoper zit verkeerd;
- Folders zijn gedateerd;
- Folder kan beter aangepast worden met één regel erbij.

vr6-only wijzigde deze reactie 22-08-2019 23:15 (11%)

It ain't stupid if it works!

• Dennisweb
vr6-only schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

De verwarring is ontstaan doordat je let op het pakket en niet wat je nog als extra erbij kunt zetten. Op hun website krijg je netjes te zien dat je bijvoorbeeld kunt upgraden tot wel 500 Mbit.

Het pakket komt dus met die aangeboden snelheden. Heb je echter glasvezel in huis? Dan kun je upgraden, ongeacht welk pakket je hebt.

Bijvoorbeeld:

Instap pakket + 500Mbit upgrade.

In tegenstelling tot Ziggo hoef je dus bij KPN niet het duurste pakket te nemen om te genieten van de meeste bandbreedte.
Hoe werkt dat in geval van KPN? Kun je die 500Mbit er dan een soort van ‘bijbestellen’? Dus stel ik wil een Internet en TV-abonnement (met 2x HD, want wij hebben geen 4K TV’s in huis), dan kan je dat abonnement upgraden naar 500 Mbit voor een meerprijs. Begrijp ik dat zo goed?

Als ik het dan goed begrijp, heeft die meneer van KPN Provider de uitleg van zijn werkgever niet begrepen.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dennisweb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:15:
[...]

Hoe werkt dat in geval van KPN? Kun je die 500Mbit er dan een soort van ‘bijbestellen’? Dus stel ik wil een Internet en TV-abonnement (met 2x HD, want wij hebben geen 4K TV’s in huis), dan kan je dat abonnement upgraden naar 500 Mbit voor een meerprijs. Begrijp ik dat zo goed?

Als ik het dan goed begrijp, heeft die meneer van KPN Provider de uitleg van zijn werkgever niet begrepen.
Ja, je kunt bij elk pakket via MijnKPN kiezen voor upgrades, bestaande uit extra TV pakketten, bandbreedte, bellen etc. Het leuke is, je kunt het zelfs maandelijks wijzigen 8)

Zo kun je dus kiezen voor meer ontvangers, extra bandbreedte en onbeperkt bellen. En de maand erop zet je vervolgens alles uit.

vr6-only wijzigde deze reactie 22-08-2019 23:17 (8%)

• Dennisweb
vr6-only schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:16:
[...]

Ja, je kunt bij elk pakket via MijnKPN kiezen voor upgrades, bestaande uit extra TV pakketten, bandbreedte, bellen etc. Het leuke is, je kunt het zelfs maandelijks wijzigen 8)

Zo kun je dus kiezen voor meer ontvangers, extra bandbreedte en onbeperkt bellen. En de maand erop zet je vervolgens alles uit.
Ah! Wil jij in het vervolg niet zo’n glasvezelavond organiseren? :+ Dit is een miljoen keer duidelijker dan zo’n avond die meer vragen oproept dan ie beantwoordt.

Thanks! Nog even tot november wachten. Ziggo contract is al afgelopen, dus met een opzegtermijn van een maand zijn we contractvrij ;)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dennisweb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:23:
[...]

Ah! Wil jij in het vervolg niet zo’n glasvezelavond organiseren? :+ Dit is een miljoen keer duidelijker dan zo’n avond die meer vragen oproept dan ie beantwoordt.

Thanks! Nog even tot november wachten. Ziggo contract is al afgelopen, dus met een opzegtermijn van een maand zijn we contractvrij ;)
Jarenlang gedaan en ik weet exact hoe jij je voelt. Daarom stond onze stand ook altijd barstensvol. Maar ja, dat was in de tijd van Reggefiber en die begrepen het wel.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dennisweb schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:00:
[...]

Of (G)PON?
nieuws: KPN treft voorbereidingen om later dit jaar 1Gbit/s-glasvezelinternet...

nieuws: KPN start met 1Gbit/s-glasvezel bij aanleg 50.000 huishoudens in Zeeland

https://www.kpn-wholesale...enstverlening-bekend-.htm

Mooie Plaatjes   

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

(G)PON is nog steeds FTTH omdat er een glasvezelaansluiting in je huis komt. De manier waarop alles over glasvezel verstuurd wordt is dan wel weer anders dan voorheen, maar het is nog steeds FTTH.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Wildfire Idd is (G)PON strikt genomen nog steeds FTTH.
Maar in Nederland werd FTTH voorheen eigenlijk altijd als P2P fiber uitgerold.
Terwijl er nu gekozen gaat worden, door KPN, voor (G)PON. Imho gewoon omdat dat goedkoper is... ;)

En er zijn wel wat verschillen:
https://itel.com/p2p-vs-gpon-fiber/
https://www.quora.com/Wha...nce-between-GPON-and-FTTH

Mooie Plaatjes   

Op
vr6-only schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

Jarenlang gedaan en ik weet exact hoe jij je voelt. Daarom stond onze stand ook altijd barstensvol. Maar ja, dat was in de tijd van Reggefiber en die begrepen het wel.
Deze avond was georganiseerd door KPN NetwerkNL en dat is dezelfde club als voorheen Reggefiber. Uiteraard niet allemaal dezelfde mensen meer maar voor een groot deel nog wel. En dezelfde formules dus dit fiasco mag je geheel aan KPN CM toeschrijven...

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:11:
Op
[...]

Deze avond was georganiseerd door KPN NetwerkNL en dat is dezelfde club als voorheen Reggefiber. Uiteraard niet allemaal dezelfde mensen meer maar voor een groot deel nog wel. En dezelfde formules dus dit fiasco mag je geheel aan KPN CM toeschrijven...
I know. ROC noemen ze het toch? anyway, situatie kwam mij erg bekend voor en het benadeelt KPN zelf. Dat hebben wij destijds ook meermaals aangekaart.

vr6-only schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

I know. ROC noemen ze het toch? anyway, situatie kwam mij erg bekend voor en het benadeelt KPN zelf. Dat hebben wij destijds ook meermaals aangekaart.
Klopt. Roll Out Communications.
Ik zal dit ook nog eens bij de landelijke manager van ROC laten zien. Dit benadeelt iedereen bij KPN. Niet alleen CM maar ook NetwerkNL.

• Dennisweb
Oké... op de glasvezelavond is mij verteld dat men pas in november glasvezel zou komen leggen. Onze meterkast is voorzien van planken en die moeten eruit om de glasvezelvoorziening aan te brengen. Ik heb dus gevraagd voor wanneer de meterkast gereed moet zijn. Daar zouden we nog maanden de tijd voor hebben.

Heb gevraagd of ze dat zeker wisten, maar werd erop gewezen dat alleen de straat tegenover eerst zou worden aangepakt.

Keek wel vreemd op toen ik opeens mensen van KPN Netwerk NL in de tuin zag graven. Nu blijkt dus dat glasvezel deze week al wordt aangelegd en de aansluiting in huis ‘zeer binnenkort’.

Lekker gecommuniceerd weer. :o

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:30

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mijn black friday korting is verlopen, nu moet ik weer normaal betalen :D

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

Dennisweb schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:21:
Oké... op de glasvezelavond is mij verteld dat men pas in november glasvezel zou komen leggen. Onze meterkast is voorzien van planken en die moeten eruit om de glasvezelvoorziening aan te brengen. Ik heb dus gevraagd voor wanneer de meterkast gereed moet zijn. Daar zouden we nog maanden de tijd voor hebben.

Heb gevraagd of ze dat zeker wisten, maar werd erop gewezen dat alleen de straat tegenover eerst zou worden aangepakt.

Keek wel vreemd op toen ik opeens mensen van KPN Netwerk NL in de tuin zag graven. Nu blijkt dus dat glasvezel deze week al wordt aangelegd en de aansluiting in huis ‘zeer binnenkort’.

Lekker gecommuniceerd weer. :o
Normaliter zit er anderhalf tot twee maanden tussen die tuinboring en de werkelijke huisaansluiting. Tijd die nodig is om de voedingen te blazen naar de ondergrondse punten, daar alles te lassen, in de PoP alles te lassen en dan circa drie weken vooraf een afspraak via brief versturen.
Welke datum zie je op de Fourstack postcode checker?
Dat is namelijk de geplande huisaansluitdatum die rechtstreeks uit de database van KPN Netwerk NL komt.

• Dennisweb
Barre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:05:
[...]

Normaliter zit er anderhalf tot twee maanden tussen die tuinboring en de werkelijke huisaansluiting. Tijd die nodig is om de voedingen te blazen naar de ondergrondse punten, daar alles te lassen, in de PoP alles te lassen en dan circa drie weken vooraf een afspraak via brief versturen.
Welke datum zie je op de Fourstack postcode checker?
Dat is namelijk de geplande huisaansluitdatum die rechtstreeks uit de database van KPN Netwerk NL komt.
Volgens Fourstack 25 september 2019. Dat lijkt me een stuk realistischer dan deze week installeren.

• sfinx
Afgelopen maandag glasvezelabonnement aangevraagd, tot nu toe nog geen orderbevestiging. Maar even gebeld, er was 'iets misgegaan in het systeem', moest aanvraag nogmaals doen.

Oke, alles ingevuld, bij laatste stap foutmelding. Even in de console gekeken:

code:
1
2
3
4
5
[{
    "errorCode": 4002,
    "description": "JSON parse error: Can not deserialize instance of java.lang.String out of START_ARRAY token; nested exception is com.fasterxml.jackson.databind.JsonMappingException: Can not deserialize instance of java.lang.String out of START_ARRAY token\n at [Source: java.io.PushbackInputStream@11528e79; line: 1, column: 1285] (through reference chain: com.kpn.ecommerce.fixed.controller.model.OrderRequest[\"orders\"]->java.util.ArrayList[0]->com.kpn.ecommerce.fixed.controller.model.Order[\"portPhoneNumbers\"]->java.util.ArrayList[0])",
    "errorMessage": "Binding problems"
}]

Bestelproces via internet loopt dus niet echt soepel. Schijnbaar kan KPN zich dat veroorloven?
Vanavond dan toch maar telefonisch doen.

• ljt
  • Laatst online: 15-11 11:00

ljt

Family Guy

Iemand die weet of er toevallig iets verandert is wat betreft kpn tv en ubiquiti?

Sinds vanavond ineens haperend beeld. Static route check in de cli levert dezelfde ip adressen op als die er al in staan.....

I5 4670 @ 4.4 ghz | EVGA FTW GTX1070 |8 GB 1822mhz DDR3|Samsung 830 SSD|

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ljt schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:03:
Iemand die weet of er toevallig iets verandert is wat betreft kpn tv en ubiquiti?

Sinds vanavond ineens haperend beeld. Static route check in de cli levert dezelfde ip adressen op als die er al in staan.....
Had ik ook na de storing van afgelopen week.

Even alles uit (stekker uit tv-kastje, router en glasvezelmodem) en weer aan. Probleem verholpen.
Alleen het TV-kastje resetten had geen effect.

(ik werk wel met een asusrouter).

En anders weer even de experiabox ertussen. Moest ik ook doen na mijn vakantie en 3 weken de stekker uit het tv kastje.

• ljt
  • Laatst online: 15-11 11:00

ljt

Family Guy

Cyberpope schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:10:
[...]

Had ik ook na de storing van afgelopen week.

Even alles uit (stekker uit tv-kastje, router en glasvezelmodem) en weer aan. Probleem verholpen.
Alleen het TV-kastje resetten had geen effect.

(ik werk wel met een asusrouter).

En anders weer even de experiabox ertussen. Moest ik ook doen na mijn vakantie en 3 weken de stekker uit het tv kastje.
Thanks! Helaas heeft het niet geholpen. Nog ff verder zoeken en hij doet het weer :)

In de GUI staat alles goed maar via commandline zag ik dat de static route niet op mijn tv vlan stond. Aangepast en weer werken.

I5 4670 @ 4.4 ghz | EVGA FTW GTX1070 |8 GB 1822mhz DDR3|Samsung 830 SSD|

• Incolumis
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een switch tussen de FTU en de router te zetten?
De FTU hangt in mijn meterkast, maar de router staat 6 meter verder in de woonkamer bij de tv.
Ik heb sinds gisteren een Youless LS120 om mijn meterstanden uit te lezen, maar ik heb geen aansluitpunten op mijn router over. Daarnaast zijn de kabels te kort. Dus wilde ik de switch in de meterkast zetten en daar de Youless op aansluiten. Misschien zet ik zelfs mijn HTPC en de Hue bridge in de meterkast, als het mogelijk is.
Kan dit zomaar? En waar moet ik op letten?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Incolumis schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:44:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om een switch tussen de FTU en de router te zetten?
De FTU hangt in mijn meterkast, maar de router staat 6 meter verder in de woonkamer bij de tv.
Ik heb sinds gisteren een Youless LS120 om mijn meterstanden uit te lezen, maar ik heb geen aansluitpunten op mijn router over. Daarnaast zijn de kabels te kort. Dus wilde ik de switch in de meterkast zetten en daar de Youless op aansluiten. Misschien zet ik zelfs mijn HTPC en de Hue bridge in de meterkast, als het mogelijk is.
Nee, dat is niet mogelijk. Tenzij je meerdere externe IP adressen hebt bij je abo. Ik gok van niet.
Dan moet je je router in de meterkast zetten en waar nu je router staat een switch dat kan wel.

Maar je FTU moet naar de WAN aansluiting van je router. Daar mag geen switch tussen. (tenzij alleen de FTU en de router op de switch zitten, maar dat is beetje nutteloos.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Dat kan en is geen enkel probleem, het moet alleen een managed switch zijn met VLAN ondersteuning en IGMP snooping.

Je zet dan VLAN 4 en 6 tagged op de poort naar de FTU en ook tagged op de poort naar de router. Op die manier werkt je WAN hetzelfde als nu met de router direct op de FTU.

Daarnaast heb je dan nog minimaal één VLAN voor je LAN nodig. Daarvoor kun je zelf een willekeurig beschikbaar VLAN kiezen. Dat VLAN kan je dan eventueel ook tagged op de router afleveren (zodat je maar 1 kabel tussen router en switch nodig hebt). Je client poorten (Youless, HTPC e.d.) zet je untagged in dit LAN VLAN.

• Incolumis
Cyberpope schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:48:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk. Tenzij je meerdere externe IP adressen hebt bij je abo. Ik gok van niet.
Dan moet je je router in de meterkast zetten en waar nu je router staat een switch dat kan wel.

Maar je FTU moet naar de WAN aansluiting van je router. Daar mag geen switch tussen. (tenzij alleen de FTU en de router op de switch zitten, maar dat is beetje nutteloos.
Dat is jammer dan. Ik zal eens kijken of er nog andere opties zijn. Misschien een powerline adapter of extender. Dank je voor je uitleg. :)

• ik222
  • Niet online
Incolumis schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:51:
[...]

Dat is jammer dan. Ik zal eens kijken of er nog andere opties zijn. Misschien een powerline adapter of extender. Dank je voor je uitleg. :)
Zie mijn post hierboven, met een managed switch is hetgeen je wilt prima mogelijk.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ik222 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Zie mijn post hierboven, met een managed switch is hetgeen je wilt prima mogelijk.
100% gelijk..

Maar als hij deze vraag moet stellen, gaat dit configureren daarvan nog een klusje zijn.

• Incolumis
Cyberpope schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:56:
[...]

100% gelijk..

Maar als hij deze vraag moet stellen, gaat dit configureren daarvan nog een klusje zijn.
Ongetwijfeld :P
Maar ik hou wel van aanklooien ;)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Succes dan. Ik zou er een apart topic voor aanmaken.
ik222 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:50:
Dat VLAN kan je dan eventueel ook tagged op de router afleveren (zodat je maar 1 kabel tussen router en switch nodig hebt). Je client poorten (Youless, HTPC e.d.) zet je untagged in dit LAN VLAN.
Kan dat ja? Je kabel moet toch naar de WAN poort op je router. Daar kan toch geen lan verkeer overheen (router blok dit). Ten minste de gemiddelde consumenten router.

Een router die ook WAN verkeer en LAN verkeer op een standaard poort aankan, staat niet in de gemiddelde huiskamer.

Cyberpope wijzigde deze reactie 30-08-2019 22:10 (85%)

• ik222
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:07:
Succes dan. Ik zou er een apart topic voor aanmaken.

[...]

Kan dat ja? Je kabel moet toch naar de WAN poort op je router. Daar kan toch geen lan verkeer overheen (router blok dit). Ten minste de gemiddelde consumenten router.

Een router die ook WAN verkeer en LAN verkeer op een standaard poort aankan, staat niet in de gemiddelde huiskamer.
Je router moet dat inderdaad ondersteunen en een gemiddelde consumentenrouter kan dat inderdaad niet. Maar goed op een gemiddelde consumentenrouter krijg je ook routed ITV niet zomaar werkend.

Maar goed anders kan het nog steeds, alleen dan heb je wellicht 2 kabels nodig tussen router en switch. Of natuurlijk een extra managed switch bij de router als een extra kabel naar de switch waar de FTU aan hangt niet kan.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou routed tv werkt goed op mijn asus routertje. En die zie ik nog als consumenten router, maar pakt zeker geen wan op een reguliere lan poort...

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb dat (bij Tweak) jaren gedaan omdat het OS van mijn router-pc niet gemaakt was voor VLAN-gebruik. Omdat het hier alleen om internet gaat (geen IPTV/VOIP) was dat zo simpel als poort 1 op VLAN34 tagged instellen, poort 2 VLAN34 untagged en dan port isolation aanzetten zodat poorten 3-16 niet met die 2 poorten kunnen verbinden.

Weliswaar een andere situatie, maar het wil dus prima :)

Raven wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:48 (5%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:37

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik ben bezig om mijn netwerk weer eens up to date te brengen en kwam erachter dat mijn wifi-snelheid via Ubiquiti AP's ver achter blijft (dat probleem staat even los van deze vraag voorlopig). Uiteindelijk deed ik de KPN speedtest direct (bekabeld) op de Experiabox (V10) met verder alle verbindingen losgekoppeld en interne wifi uit. In het verleden haalde ik dan héél ruim 500/500 Mbps, nu blijft de download hangen op 200, upload gaat richting een krappe 500.

Uiteraard de hele boel al eens gereset, maar de resultaten blijven precies hetzelfde. Zou die 200 Mbps een profielfout kunnen zijn? Het is me iets te toevallig dat het precies 200 is...

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Dreetje_
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:24
Ik had van de week ook problemen met mijn download snelheid. Ik heb 100/100 em de upload was wel gewoon dik in orde. Ik heb toen het adres van de DNS server veranderd in de Experiabox en daarna had ik weer de volledige download snelheid.

Op advies van iemand op het KPN forum een dag later weer de standaard DNS server ingesteld en toen bleef de download snelheid ook gewoon zoals die moet zijn.

Misschien is dat voor u ook de oplossing.

• ik222
  • Niet online
DNS servers kunnen op geen enkel manier invloed hebben op de behaalde snelheid. Hooguit herstart er ergens iets met het doorvoeren van de wijziging en helpt dat...

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

ik222 schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:08:
DNS servers kunnen op geen enkel manier invloed hebben op de behaalde snelheid. Hooguit herstart er ergens iets met het doorvoeren van de wijziging en helpt dat...
Zeker wel. GSLB wekt op basis van dns. Heb jij, bijvoorbeeld, een DNS server uit usa ingesteld kan het zijn dat je iets download uit usa ipv eu.

Maar het lijkt mij in dit geval wel niet opgaan hoor ;).

• pekanoot
Meet gewoon eens buiten de webbrowser om via de speedtest app van ookla.

• Joepla

Joepla

@pekanoot Die app heb ik gebruikt voor de meting van mijn wifi AP's. Zoals verwacht kom je dan nog wat lager uit dan bekabeld, maar in mijn geval is het nu dramatisch slecht. Maar dat is een op zichzelf staand probleem denk ik.

Ik overweeg om de Experiabox eens een fabrieksreset te geven, alleen heb ik nogal wat portforwards actief die je dan weer allemaal mag inkloppen. Je instellingen opslaan en terugzetten is niet mogelijk.

• ik222
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:39:
[...]

Zeker wel. GSLB wekt op basis van dns. Heb jij, bijvoorbeeld, een DNS server uit usa ingesteld kan het zijn dat je iets download uit usa ipv eu.

Maar het lijkt mij in dit geval wel niet opgaan hoor ;).
Ja oke maar dan wordt je naar een andere server verwezen. Uiteraard kan dat je snelheid beïnvloeden als die server toevallig meer of minder capaciteit heeft of als het pad tussen jou en die server anders is.

Maar een DNS server heeft geen invloed op de snelheid van de verbinding tussen jou en dezelfde server, daar ging het mij om.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

ik222 schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:27:
[...]

Ja oke maar dan wordt je naar een andere server verwezen. Uiteraard kan dat je snelheid beïnvloeden als die server toevallig meer of minder capaciteit heeft of als het pad tussen jou en die server anders is.

Maar een DNS server heeft geen invloed op de snelheid van de verbinding tussen jou en dezelfde server, daar ging het mij om.
I know ;). Maar technisch gezien kan het wel. Vandaar ook dat ik eronder tikte dat het in dit geval wel niet zo zou zijn ;)

• Joepla

Joepla

Factory reset en DNS aanpassing hadden helaas ook geen verbetering tot gevolg. Was te proberen in ieder geval.

• pekanoot
Joepla schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:11:
@pekanoot Die app heb ik gebruikt voor de meting van mijn wifi AP's. Zoals verwacht kom je dan nog wat lager uit dan bekabeld, maar in mijn geval is het nu dramatisch slecht. Maar dat is een op zichzelf staand probleem denk ik.

Ik overweeg om de Experiabox eens een fabrieksreset te geven, alleen heb ik nogal wat portforwards actief die je dan weer allemaal mag inkloppen. Je instellingen opslaan en terugzetten is niet mogelijk.
Het betreft niet de app voor WiFi maar voor Windows je kunt hem o.a. van Google Play ophalen.

• Joepla

Joepla

@pekanoot Ik zie het nu, zal hem ook proberen.

Vanochtend KPN gebeld, uitgelegd dat ik direct bekabeld de KPN speedtest doe, fabrieksreset gedaan en al het andere losgekoppeld, komt de vriendelijke mevrouw na een tijdje terug met de mededeling dat ze mijn wifi-kanaal wel kunnen wijzigen... Zucht...
Geduldig uitgelegd dat het dát in ieder geval niet is en dat ik ook het "stappenplan voor bedraad internet" niet hoef te hebben.

Blijkbaar heeft ze toen een lijnmeting gedaan, sinds die tijd is alles compleet down 8)7
Reset van mijnn kant helpt ook niet meer. Nu wachten op de monteur.

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:03

3DDude

I void warranty's

ik heb sinds woensdag 28 augustus glasvezel van de KPN.

Maar voor die 4 dagen in augustus krijg ik wel de rekening van een hele maand.
Is dat normaal ? gebeurt dat niet pro-rata?

Ik vind het niet fair om voor 4 dagen een maand te moeten dokken. Kijk al was het een weekje minder dan een maand prima maar dit is wel heel extreem

Never mind me, ik moet beter gaan lezen, het staat erbij voor de factuur van september ergens ertussen. :+

3DDude wijzigde deze reactie 02-09-2019 12:24 (16%)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 64GB DDR4 2667Mhz : 800GB Intel 750: 500GB Samsung 960 EVO: 480GB Crucial M500: AMD RX 480 8GB

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:33
3DDude schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:03:
ik heb sinds woensdag 28 glasvezel van de KPN.

Ik vind het niet fair om voor 4 dagen een maand te moeten dokken. Kijk al was het een weekje minder dan een maand prima maar dit is wel heel extreem :(
Volgens mij mogen ze je alleen die 4 dagen in rekening brengen. Heb het nooit anders gezien eigenlijk.

• Joepla

Joepla

@3DDude Dit lijkt fout te gaan, ik werd altijd netjes gefactureerd voor het deel van de maand dat ik ook echt een actief abo had. Misschien even bellen. Komt vast goed.

3DDude schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:03:
ik heb sinds woensdag 28 augustus glasvezel van de KPN.

Ik vind het niet fair om voor 4 dagen een maand te moeten dokken. Kijk al was het een weekje minder dan een maand prima maar dit is wel heel extreem :(
Weet je dat heel zeker? Meestal is zo'n eerste factuur een onoverzichtelijke verzameling van bedragen in rekening, en bedragen in mindering. Als het goed is zou de factuur onder aan de streep moeten bestaan uit 4 dagen augustus en 30 dagen september (want je betaalt vooruit).

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Tylen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:43:
[...]

Het was de hdmi kabel. Raar dat hij wel het menu en alles laat zijn maar niet video. Nouja even nieuwe kabel bestellen dan maar 👍🏻👍🏻👍🏻

Edit: Hard reboot van de Tv lostte alles op. Raaarrrr (LG OLED55B6)
Weer hetzelfde probleem. Reboot tv. En whoop het werkt weer.

• Joepla

Joepla

Om het verhaal voorlopig af te ronden: Na 2 uur kwam de verbinding spontaan weer terug. Eind vd middag heeft de KPN techneut me gebeld en laten weten eerst in de POP te gaan kijken en meten. Daar kwam de snelheid niet hoger. Volgens hem zijn er meerdere klachten, ook collega's van hem hebben recentelijk meer van dit soort gevallen meegemaakt.
Netjes dat hij me continu op de hoogte hield en ook nog checkte of de boel uiteindelijk weer werkte (hij had eea even afgekoppeld).

Er is melding van gemaakt en het is nu "in onderzoek"... Hij liet wel doorschemeren dat niet veel gebruikers hierover klagen, want de snelheid is nog steeds fors (velen zullen het niet merken) en dat het wellicht niet de allerhoogste prioriteit krijgt.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:20
Tylen schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:13:
[...]

Weer hetzelfde probleem. Reboot tv. En whoop het werkt weer.
Dat betekent dat de TV een probleem heeft met de HDCP handshake. Geen update voor de TV beschikbaar?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

mad-dog schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:39:
[...]

Dat betekent dat de TV een probleem heeft met de HDCP handshake. Geen update voor de TV beschikbaar?
Nope. Ach eens in het jaar is te overzien. 😂

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:41
Even voor mensen hier die eventueel een Fritz!box gebruiken, al dan niet in combinatie met managed switches tussen NT en Fritz!boxen, dan wel achter DMZ optie van de Experiabox:

AVM heeft recentelijk voor diverse Fritz!boxen (waaronder ook enkele van al wat jaartjes oud, zoals de 7490) Fritz!OS 7.12 uitgebracht.

Een vriend van me ving in het KPN forum op dat die 7.12 update ook ineens een instellingenprofiel voor KPN bevat, opgesplitst in KPN VDSL en KPN Glasvezel. Hij heeft dit gisteravond uitgeprobeerd, en wat blijkt:

Je kan nu dus met KPN Glasvezel een Fritz!box direct aan de NT hangen en beschikt over alle functionaliteit, incl. Routed ITV (+ opnames en replay), :? Telefonie :? en ook dual stack IPv6. _O_

edit: Post iets aangepast omdat ik vriend verkeerd had begrepen. Hij neemt zelf geen telefonie af, dus heeft dit niet kunnen testen.

eymey wijzigde deze reactie 04-09-2019 20:57 (8%)

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:41
@ehtweak Wel in die specifieke downloads idd, maar het leek me handig om ook even in het relevante provider topic te melden.

Op het KPN forum meldde ook bij toeval iemand het in het topic over andere routers, maar is het iets waar mensen zo te lezen sowieso erg blij mee zijn :).

edit: Ik zie in de downloads post over 7.12 voor de 7490 e.d. overigens niets gemeld worden over KPN ?

eymey wijzigde deze reactie 04-09-2019 09:47 (17%)

Pagina: 1 ... 91 ... 94 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True