[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.803 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Kan je zo'n 7590 inderdaad rechtstreeks aan je NT hangen en je experia helemaal weglaten?
Werkt telefonie dan ook rechtstreeks vanaf die fritzbox (wij hebben nog een nummer via KPN)?

Zou voor mij wel een overweging zijn, wij lopen al tijden te kloten met de kwaliteit van WIFI in huis, dat lijkt me met zo'n Fritzbox wel een stuk beter voor elkaar te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
eymey schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:42:
@ehtweak Wel in die specifieke downloads idd, maar het leek me handig om ook even in het relevante provider topic te melden.

Op het KPN forum meldde ook bij toeval iemand het in het topic over andere routers, maar is het iets waar mensen zo te lezen sowieso erg blij mee zijn :).

edit: Ik zie in de downloads post over 7.12 voor de 7490 e.d. overigens niets gemeld worden over KPN ?
Telefonie zal niet lukken, aangezien KPN de SIP gegevens niet vrij geeft. Uiteraard is er niks op tegen om Voip onder te brengen bij een andere partij(bijvoorbeeld cheapconnect), zodat je de EB volledig kan wegdoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Raymond schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:51:
Kan je zo'n 7590 inderdaad rechtstreeks aan je NT hangen en je experia helemaal weglaten?
Werkt telefonie dan ook rechtstreeks vanaf die fritzbox (wij hebben nog een nummer via KPN)?

Zou voor mij wel een overweging zijn, wij lopen al tijden te kloten met de kwaliteit van WIFI in huis, dat lijkt me met zo'n Fritzbox wel een stuk beter voor elkaar te krijgen :)
AVM heeft met de Fritz! productlijn en de support voor WIFI Mesh (en de verbeteringen hierop) sinds OS 7.x in ieder geval meer mogelijkheden om op een zo naadloos mogelijke manier het bereik van je WIFI in huis te verbeteren, al dan niet via Powerline, Wireless uplink of UTP.

Hoewel ik wel begrepen had dat KPN tegenwoordig ook best een nette oplossing levert om WIFI bereik te vergroten icm. Experiabox.
mad-dog schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:53:
[...]

Telefonie zal niet lukken, aangezien KPN de SIP gegevens niet vrij geeft. Uiteraard is er niks op tegen om Voip onder te brengen bij een andere partij(bijvoorbeeld cheapconnect), zodat je de EB volledig kan wegdoen
Dat KPN het niet vrijgeeft houdt natuurlijk niet in dat ze het niet ook zelf in apparaten kunnen provisionen.

edit: Vriend gaf net aan dat hij geen telefonie afneemt, dus uitsluitsel kan ik helaas niet geven of ook dat werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-09-2019 11:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
eymey schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:00:
[...]

AVM heeft met de Fritz! productlijn en de support voor WIFI Mesh (en de verbeteringen hierop) sinds OS 7.x in ieder geval meer mogelijkheden om op een zo naadloos mogelijke manier het bereik van je WIFI in huis te verbeteren, al dan niet via Powerline, Wireless uplink of UTP.

Hoewel ik wel begrepen had dat KPN tegenwoordig ook best een nette oplossing levert om WIFI bereik te vergroten icm. Experiabox.

[...]

Dat KPN het niet vrijgeeft houdt natuurlijk niet in dat ze het niet ook zelf in apparaten kunnen provisionen.

edit: Vriend gaf net aan dat hij geen telefonie afneemt, dus uitsluitsel kan ik helaas niet geven of ook dat werkt.
Provisioning gebeurt alleen met de EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
eymey schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:15:

Je kan nu dus met KPN Glasvezel een Fritz!box direct aan de NT hangen en beschikt over alle functionaliteit, incl. Routed ITV (+ opnames en replay), Telefonie en ook dual stack IPv6. _O_
Lijkt me duidelijk bedoeld om de XS4All klantjes binnen te sluizen in de KPN omgeving.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Gaitman

The Real One

eymey schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:15:
Even voor mensen hier die eventueel een Fritz!box gebruiken, al dan niet in combinatie met managed switches tussen NT en Fritz!boxen, dan wel achter DMZ optie van de Experiabox:

AVM heeft recentelijk voor diverse Fritz!boxen (waaronder ook enkele van al wat jaartjes oud, zoals de 7490) Fritz!OS 7.12 uitgebracht.

Een vriend van me ving in het KPN forum op dat die 7.12 update ook ineens een instellingenprofiel voor KPN bevat, opgesplitst in KPN VDSL en KPN Glasvezel. Hij heeft dit gisteravond uitgeprobeerd, en wat blijkt:

Je kan nu dus met KPN Glasvezel een Fritz!box direct aan de NT hangen en beschikt over alle functionaliteit, incl. Routed ITV (+ opnames en replay), Telefonie en ook dual stack IPv6. _O_
Zijn hiermee dan ook de telefonie instellingen voor KPN bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is dus nog even de vraag. Telefonie heeft de door mij aangehaalde vriend niet kunnen testen, aangezien hij dat niet afneemt (eerder begreep ik van hem dat hij het wel had, maar dat is dus niet zo).

Volgens @mad-dog vindt er vanuit KPN geen enkele provisioning plaats op andere devices dan Experiaboxen. Ik ga er even vanuit dat hij kennis heeft om dat onderbouwd te kunnen zeggen.

Het is dus nog even wachten tot iemand die ook telefonie heeft dit kan testen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:56
Wij zijn recent verhuisd en heb nu een hardnekkig probleem met internet.

Gedurende dag valt de hele internet verbinding weg. Zowel bedraad als wifi geen verbinding meer. Blijf wel verbonden met router, maar lijkt of er geen signaal meer is.

Vreemde is dat lampjes op NT en experiabox blijven branden. Ook tv werkt nog gewoon. Echter kun je niet internetten. Alleen stroom van modem helpt dan. Dan komt de verbinding weer terug.

Dacht eerst dat aan experiabox lag. Heb een v10a, maar heb ook nog een v10. Deze heeft hetzelfde probleem.

Kpn gaf aan dat er 19 sessies actief waren terwijl normaal 1 moest zijn?

Morgen komt monteur. Geen idee wat het probleem nu kan zijn. Hoop dat snel opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Voor wie (net als ik) snelheidsproblemen ondervindt met 500/500 glasvezel en dan met name de download: vandaag ben ik door KPN gebeld met de mededeling dat dit een bekend probleem is. De "hardwareleveranciers" zijn hier druk mee bezig, men zegt geen idee te hebben waar het zit en wanneer het opgelost is.

Netjes dat je zo op de hoogte wordt gesteld, vond ik. Was een beetje bang dat dit zo'n probleem was dat ergens onderop de stapel komt te liggen, maar dat is niet het geval dus.

Edit: Vanochtend SMSje:

Beste klant,
De door u gemelde storing is onderdeel van een grotere verstoring. We kunnen dit daarom niet individueel voor u oplossen.
Een eventuele monteursafspraak hebben wij geannuleerd. Wij doen ons uiterste best om dit zo speodig mogelijk op te lossen. Zodra de storing is opgelost ontvangt u een afmeldingsbericht.
Met vriendelijke groet, KPN.

Edit 2: Door KPN gebeld (13 sept) met de vraag om weer eens een Speedtest te doen. Het probleem zou opgelost moeten zijn. En inderdaad: zowel down als up >500 Mbps.

[ Voor 36% gewijzigd door Joepla op 14-09-2019 23:18 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:42

3DDude

I void warranty's

Kan mijn Edgerouter 12 ook :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
wij lopen al tijden te kloten met de kwaliteit van WIFI in huis, dat lijkt me met zo'n Fritzbox wel een stuk beter voor elkaar te krijgen :)
Je kan ook gewoon een deftig access point (link is naar een voorbeeld) met een kabel op je experiabox aansluiten en de wifi van je experiabox uit zetten. Kan je die access point meteen op een betere plek monteren zodat je bereik beter wordt (ipv de veel voorkomende meterkast).

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 08-09-2019 12:58 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:07
Hmmbob schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:50:
[...]

Je kan ook gewoon een deftig access point (link is naar een voorbeeld) met een kabel op je experiabox aansluiten en de wifi van je experiabox uit zetten. Kan je die access point meteen op een betere plek monteren zodat je bereik beter wordt (ipv de veel voorkomende meterkast).
Dat gaan we nu uiteindelijk ook doen. Ik had al een D-link router gehaald en aangesloten (met alle routershizzle uit, dus hij draait nu als switch/AP). En ik haal de experia wifi's maar weg, want die geven ons alleen maar ellende. Elke dag moet ik die dingen wel een keer resetten, om te zorgen dat we wifi hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:20
zojuist een prettig gesprek gehad met KPN. (ja het kan dus echt ;) )

ik had een overstap naar T-mobile aangevraagd nadat mijn kortingen bij KNP recentelijk verlopen zijn. KPN had al gemaild dat ik gebeld zou worden hierover dus het gesprek kwam niet onverwachts.

Er werd mij gevraagd waarom ik wegging, ik gaf aan dat het 2 ledig was, 1 dat ik af wilde van de Experiabox en 2 dat nu mijn kortingen verliepen het bij T-mobile gewoon goedkoper is. na wat heen en weer over waarom ik van de Experiabox af wilde (er werd mij zelfs nog een oude V8 Experiabox aangeboden?) heb ik uiteindelijk een mooie deal kunnen sluiten

ik krijg 21 euro per maand korting voor 9 maanden, en ik krijg de Patch cover gecrediteerd (ie. nog eens 15 euro) daarnaast blijven de kortingen op gratis 100/100 en 5 euro korting op Plus pakket voor TV in stand voor zolang ik bij hun blijf.
Daar kan T-mobile niet tegenop en omdat Telefonie tegenwoordig een volledig losstaande optie is gaat die er gewoon uit en ga ik naar een andere IP telefonie dienstverlener. Oftewel ik ben straks volledig af van de experiabox. Met de vezel direct in mijn Edgerouter X SFP heb ik dan 2 kastjes en stekkers minder in mijn meterkast straks.

mijn order bij T-mobile ga ik dus toch maar afzeggen :P

Praktische vraag: hoe zit het met de internet snelheid aangezien de fiber connectie 1Gbps is neem ik aan dat TV streams geen impact hebben op internet snelheid? kan dit natuurlijk zelf testen maar er is vast iemand hier die dat al gedaan heeft en mij het antwoord kan geven O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
sniker schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:56:
Praktische vraag: hoe zit het met de internet snelheid aangezien de fiber connectie 1Gbps is neem ik aan dat TV streams geen impact hebben op internet snelheid? kan dit natuurlijk zelf testen maar er is vast iemand hier die dat al gedaan heeft en mij het antwoord kan geven O+
Dat hangt ervan af of je in de PoP aan een 100 Mbit of 1 Gbit kaart bent verbonden. In het eerste geval gaat het tv signaal wel van je bandbreedte af. (Kun je oplossen door tijdelijk 200 Mbit aan te vragen waardoor ze je wel op een 1Gbit kaart zetten en dan weer terug te gaan naar 100Mbit). Bij 1 Gbit zou je tv signaal geen invloed moeten hebben op je downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Afgelopen week twee keer monteur van KPN aan de deur gehad ivm storing.

Eerst heeft hij de NT vervangen omdat deze wel heel erg warm was. Maar daarna was probleem nog niet helemaal verholpen. Verbinding viel nog steeds iedere keer weg. Heeft toen de Gbic in de pop vervangen. Dit was schijnbaar een oud type die veel storingen veroorzaakt?

Probleem van wegvallen signaal was toen verholpen. Bij tweede bezoek heeft hij ook maar de Experiabox V10A vervangen. Want wifi bleef ook nog steeds wegvallen. Nu gelukkig weer een V10 die wel stabiel is.

Het gaat nu al paar dagen goed. Dus lijkt opgelost zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Muis666 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:13:
[...]

Dat hangt ervan af of je in de PoP aan een 100 Mbit of 1 Gbit kaart bent verbonden. In het eerste geval gaat het tv signaal wel van je bandbreedte af. (Kun je oplossen door tijdelijk 200 Mbit aan te vragen waardoor ze je wel op een 1Gbit kaart zetten en dan weer terug te gaan naar 100Mbit). Bij 1 Gbit zou je tv signaal geen invloed moeten hebben op je downloadsnelheid.
Volgens mij is alles reeds geupgraded naar Gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
sniker schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:56:
[...]
ik krijg 21 euro per maand korting voor 9 maanden, en ik krijg de Patch cover gecrediteerd (ie. nog eens 15 euro) daarnaast blijven de kortingen op gratis 100/100 en 5 euro korting op Plus pakket voor TV in stand voor zolang ik bij hun blijf.
[...]
Naar aanleiding hiervan ook maar eens contact opgenomen, heb nu 2 jaar een abonnement lopen en het 2e jaar uiteraard de volle mep betaald.
Krijg nu €27,50 korting voor 6 maanden, mooi meegenomen. Thanks voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
YW :)

Valt me wel op dat je dus als bestaande klant 2 keer zoveel krijgt als nieuwe klant. Meestal is dat andersom en krijg je als bestaande klant minder dan als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:32:
[...]

Volgens mij is alles reeds geupgraded naar Gigabit.
Ja en nee. Elke PoP is inmiddels voorzien van Gigabit maar er hangen nog veel oude kaarten ernaast waar klanten nog op zitten. Dus met een 100 Mbit abonnement zou je (afhankelijk van welke PoP) nog op een oude kaart kunnen zitten. En dus op een 100 Mbit poort.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:35
sniker schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:18:
YW :)

Valt me wel op dat je dus als bestaande klant 2 keer zoveel krijgt als nieuwe klant. Meestal is dat andersom en krijg je als bestaande klant minder dan als nieuwe klant.
Toch vind ik dit beleid echt iets in de goede richting, dit wetende heb je dan ook zin om wat langer klant te zijn bij een bedrijf om er "bij te horen" en dan na een jaar ook gebruik te kunnen maken van bestaande klanten korting mocht je verlengen *correctie* nadenken over overstappen / opzeggen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door supayoshi op 10-09-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniker
Barre73 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:21:
[...]

Ja en nee. Elke PoP is inmiddels voorzien van Gigabit maar er hangen nog veel oude kaarten ernaast waar klanten nog op zitten. Dus met een 100 Mbit abonnement zou je (afhankelijk van welke PoP) nog op een oude kaart kunnen zitten. En dus op een 100 Mbit poort.
Als ik het goed gelezen heb kan ik dat afleiden uit het groene lampje (ipv oranje) op mijn NT. ik heb een TY01 FTU met witte NT. Bij mij is het lampje groen dus dan heb ik gigabit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
sniker schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:56:
[...]

Als ik het goed gelezen heb kan ik dat afleiden uit het groene lampje (ipv oranje) op mijn NT. ik heb een TY01 FTU met witte NT. Bij mij is het lampje groen dus dan heb ik gigabit toch?
Correct :)

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
Even een vraag over de aansluiting van glasvezel in een nieuwbouwwoning. Ik kom ondanks talloze pogingen er niet doorheen bij KPN of KPN netwerk NL.

Ik heb een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen. De wijk heeft glasvezel en tijdens de bouw heeft KPN netwerk NL netjes een glasvezelkabel tot in de meterkast aangelegd. Alle nieuwbouwwoningen zijn nu opgeleverd met een wit kastje van KPN glasvezel. De oranje glasvezelkabel hangt nog los in de meterkast (zit niet in het witte kastje).

Hoe verloopt de oplevering van deze kabel? KPN Netwerk NL zegt dat ze het voor datum X gaan oplossen, maar geeft niet door wanneer ze komen. Naar eigen zeggen hoeven ze dit ook niet door te geven. Op mijn vraag hoe ze dan toegang gaan krijgen tot de meterkast weet niemand het antwoord.

Zijn hier Tweakers die ook een nieuwbouwwoning op een vergelijkbare wijze hebben opgeleverd gekregen en kunnen die iets delen hoe dit traject met KPN Netwerk NL loopt? Uit het contact met deze netwerkpoot van KPN heb ik nog geen enkel zinnig antwoord gekregen (ook uit webcare niet) en ga nu zelf maar opzoek naar ervaringen.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
BounceCloud schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:11:
Even een vraag over de aansluiting van glasvezel in een nieuwbouwwoning. Ik kom ondanks talloze pogingen er niet doorheen bij KPN of KPN netwerk NL.

Ik heb een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen. De wijk heeft glasvezel en tijdens de bouw heeft KPN netwerk NL netjes een glasvezelkabel tot in de meterkast aangelegd. Alle nieuwbouwwoningen zijn nu opgeleverd met een wit kastje van KPN glasvezel. De oranje glasvezelkabel hangt nog los in de meterkast (zit niet in het witte kastje).

Hoe verloopt de oplevering van deze kabel? KPN Netwerk NL zegt dat ze het voor datum X gaan oplossen, maar geeft niet door wanneer ze komen. Naar eigen zeggen hoeven ze dit ook niet door te geven. Op mijn vraag hoe ze dan toegang gaan krijgen tot de meterkast weet niemand het antwoord.

Zijn hier Tweakers die ook een nieuwbouwwoning op een vergelijkbare wijze hebben opgeleverd gekregen en kunnen die iets delen hoe dit traject met KPN Netwerk NL loopt? Uit het contact met deze netwerkpoot van KPN heb ik nog geen enkel zinnig antwoord gekregen (ook uit webcare niet) en ga nu zelf maar opzoek naar ervaringen.
Ik heb gewoon een abonnement aangevraagd, daarna is er een afspraak gemaakt voor een monteur die alles kwam aansluiten inclusief de kabel. Vanaf dat moment werkte alles. Dat witte kastje is een dummy.

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:11
Joepla schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:25:
Om het verhaal voorlopig af te ronden: Na 2 uur kwam de verbinding spontaan weer terug. Eind vd middag heeft de KPN techneut me gebeld en laten weten eerst in de POP te gaan kijken en meten. Daar kwam de snelheid niet hoger. Volgens hem zijn er meerdere klachten, ook collega's van hem hebben recentelijk meer van dit soort gevallen meegemaakt.
Netjes dat hij me continu op de hoogte hield en ook nog checkte of de boel uiteindelijk weer werkte (hij had eea even afgekoppeld).

Er is melding van gemaakt en het is nu "in onderzoek"... Hij liet wel doorschemeren dat niet veel gebruikers hierover klagen, want de snelheid is nog steeds fors (velen zullen het niet merken) en dat het wellicht niet de allerhoogste prioriteit krijgt.
Probeer dit 'ns aan passen in de Unifi controller:
Channel Width
Channel width is the most common cause for poor speed test results after setting up UniFi, especially when being compared to a single wireless router the UniFi devices are replacing. Default UniFi config on 5GHz radio is optimized for large environments (40MHz channel width), while most standalone routers are optimized for use as the only AP in a home/office (80MHz).

To properly test maximum speed of a UniFi AP, switch to 80 MHz. 80 MHz channels are capable of more than double the peak speed of 40 MHz channels.

NOTE: These settings only apply to 5GHz. We do not recommend that channel width be increased from 20 MHz on 2.4GHz as this will often cause worse performance.
To change AP to use 80MHz channel width, go to Devices > Click on AP to open Properties Panel > Radios > RADIO 5G (11N/A/AC), Change Channel Width from VHT40 to VHT80, click Queue Changes, then Apply Changes.

• Barre73
Nuevocasa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb gewoon een abonnement aangevraagd, daarna is er een afspraak gemaakt voor een monteur die alles kwam aansluiten inclusief de kabel. Vanaf dat moment werkte alles. Dat witte kastje is een dummy.
Dit is een ander verhaal. Als de oranje kabel of buis zelfs nog niet aangesloten zit op de witte FTU (die "dummy"), valt er niks te bestellen en komt er geen monteur.
Dit moet KPN Netwerk NL afmaken en oplossen.
Normaliter doet hun aannemer dit allemaal voor de sleuteloverdracht. Dat is hier dus flink mis gegaan. Uiteraard heeft die aannemer nu alsnog de bewoner nodig om toegang te krijgen.

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Ik heb een vraag. Hier in Heerhugowaard is glasvezel gelegd en uiteraard benadert KPN mij nu met een aanbieding.

Momenteel heb ik Ziggo complete, snelheid d250/u25 mbits, tv en telefoon. Prijs is € 62,45 p/maand, sinds mei betaal ik 6 maanden lang € 35 (omdat ik zei dat ik wellicht ga overstappen). De internetsnelheid haal ik ook overdag. 's Avonds is de snelheid echt matig, of dat aan de straat ligt of het vele streamen hier in huis weet ik niet. Ik heb ook nog gratis Movies en series omdat ik bij vodafone zit.

Als ik de aanbieding bekijk op glasvezel: KPN biedt 100/10 internet voor € 62,50. T mobile 200/200 voor die prijs, alleen dan minder HD tv kanalen. Alle aanbieders bieden de eerste maanden korting natuurlijk.

Dan denk ik, wat zijn dit voor prijzen, ze willen toch dat mensen overstappen, maar naar een een lagere snelheid? 8)7 Of is het zo dat je dat niet merkt met glasvezel? KPN biedt niet eens hoger aan dan download 150.

• Joepla

Joepla

Platypussy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:27:
[...]

Probeer dit 'ns aan passen in de Unifi controller:
Channel Width
Channel width is the most common cause for poor speed test results after setting up UniFi, especially when being compared to a single wireless router the UniFi devices are replacing. Default UniFi config on 5GHz radio is optimized for large environments (40MHz channel width), while most standalone routers are optimized for use as the only AP in a home/office (80MHz).

To properly test maximum speed of a UniFi AP, switch to 80 MHz. 80 MHz channels are capable of more than double the peak speed of 40 MHz channels.

NOTE: These settings only apply to 5GHz. We do not recommend that channel width be increased from 20 MHz on 2.4GHz as this will often cause worse performance.
To change AP to use 80MHz channel width, go to Devices > Click on AP to open Properties Panel > Radios > RADIO 5G (11N/A/AC), Change Channel Width from VHT40 to VHT80, click Queue Changes, then Apply Changes.
Het grappige is dat sinds dat de glasvezel weer goed werkt (500/500), ook de accesspoints drastisch in snelheid zijn gestegen. Veel meer dan je zou verwachten. De KPN verbinding was op een gegeven moment ca. 200 Mbps, de AP's deden toen zo rond de 40 Mbps.

Gisteren even getest met de speedtest app van Ookla op een iPhone 8+: down en up ruim 230 Mbps (op 5 Ghz) gemeten dichtbij het AP. Lijkt me niet verkeerd. Kanaalbreedte staat op 40 MHz. Op 80 Mhz wordt het langzamer, mogelijk door meer interferentie?

• Dennis-L
INGKING schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:22:
Ik heb een vraag. Hier in Heerhugowaard is glasvezel gelegd en uiteraard benadert KPN mij nu met een aanbieding.

Momenteel heb ik Ziggo complete, snelheid d250/u25 mbits, tv en telefoon. Prijs is € 62,45 p/maand, sinds mei betaal ik 6 maanden lang € 35 (omdat ik zei dat ik wellicht ga overstappen). De internetsnelheid haal ik ook overdag. 's Avonds is de snelheid echt matig, of dat aan de straat ligt of het vele streamen hier in huis weet ik niet. Ik heb ook nog gratis Movies en series omdat ik bij vodafone zit.

Als ik de aanbieding bekijk op glasvezel: KPN biedt 100/10 internet voor € 62,50. T mobile 200/200 voor die prijs, alleen dan minder HD tv kanalen. Alle aanbieders bieden de eerste maanden korting natuurlijk.

Dan denk ik, wat zijn dit voor prijzen, ze willen toch dat mensen overstappen, maar naar een een lagere snelheid? 8)7 Of is het zo dat je dat niet merkt met glasvezel? KPN biedt niet eens hoger aan dan download 150.
KPN biedt snelheden aan tot 500/500 op glasvezel .

• INGKING
Dennis-L schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:54:
[...]

KPN biedt snelheden aan tot 500/500 op glasvezel .
Ik zie het, bedankt, de vergelijker werkte niet goed. Ben evengoed duurder uit.

• plofkip
@INGKING welke vergelijker werkte niet goed?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Kijk bij KPN goed naar welk pakket je neemt als uitgangspunt, dat kan een flink verschil maken in de prijs die je krijgt. Het "Internet & TV"-pakket van € 62,50 komt standaard met twee tv-ontvangers en de mogelijkheid tot opnemen van programma's (in de cloud).

Als je daar geen behoefte aan hebt (je hebt bijvoorbeeld 1 tv) kun je kiezen voor het "Internet & TV Basis"-pakket voor € 52,50 per maand. Daar kun je dan weer extra's aan toevoegen:

- Sneller internet: 100/100 = + € 4,99, 200/200 = + € 8,99, 500/500 = + € 12,99
- Extra ontvanger: € 5 per tv
- Opnemen: € 4,99

Op veel zenders kun je gemiste programma's tot één week na uitzending gratis terugkijken, zoals dat ook kan bij Ziggo.

Dus als je 1 tv hebt, geen interesse hebt in opnemen en je wel 500/500 internet wilt komt het totaal uit op € 65,49 per maand. En de eerste zes maanden krijg je daar nog € 17,50 per maand korting op. Dat is vergelijkbaar met wat je bij Ziggo hebt, maar dan heb je wel veel sneller internet. En een tv-ontvanger die redelijk snel reageert, i.t.t. die trage Mediabox van Ziggo.

Als je dan voor mobiele telefonie overstapt naar KPN komen daar nog wat voordelen bij (KPN Compleet):
- Maandelijks € 5 korting op je mobiele abonnement
- Dubbel zoveel data
- Gratis FOX Sports of Pluspakket bij televisie thuis

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• INGKING
Top, bedankt voor de uitgebreide uitleg

• INGKING

• plofkip
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• INGKING
plofkip schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:55:
Members only:
ik klik in de e-mail op vergelijker starten

de vergelijker geeft 34 beschikbare pakketten. als ik de slide snelheid schuif naar 500 blijft dit zo.
als ik postcode en huisnummer invul blijft dit ook zo. ik zie dan geen pakketten van kpn met hogere snelheid dan 150.

op een gegeven moment sprong de vergelijker van 34 naar 41 pakketten en werden de zwaardere pakketten zichtbaar.ik heb dit geprobeerd te simuleren, maar het lijkt random:
als ik de link in de browser kopieer en de vergelijker herstart blijft ie soms op 34 soms 41
snelheid slide: lijkt het niet te veranderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
Members only:

• eymey
@Alex) Grotendeels met je post eens (klopt), maar pas wel op met vergelijken met de 'trage' Ziggo Mediabox.

De oude (Horizon / Mediabox XL) was inderdaad een ramp. Maar heb vorige week bij mijn ouders de Mediabox Next geïnstalleerd voor ze.

Ik ken de STB's van KPN ook, en ik moet zeggen (met enige tegenzin) dat die Mediabox Next écht goed en bloedje snel werkt. Beter dan de box van KPN :o .

Maar goed, met glas houd je uiteraard nog het snelheidsvoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik zit met het volgende probleem, of eigenlijk een familielid. Die hebben een nieuw huis laten bouwen waar zowel een Ziggo als glasvezel aansluiting zit in de meterkast. Ze komen tot de conclusie dat Ziggo aansluiten bijna onmogelijk is omdat de coaxkabels niet op een goede manier weg te werken zijn. Cat5e kabels liggen al door buisjes, anyways er is glasvezel internet besteld bij KPN en een monteur zou dat komen aansluiten maar is niet langs geweest.

Ze heeft wel een installatie pakket ontvangen blijkbaar... en er zit een vierkant wit doosje gemonteerd (volgens mij gewoon de FTU waarin de oranje glasvezel afgemonteerd zit)

zo'n ding: https://www.flickr.com/photos/robertwebbe/31049829376

(niet de eigenlijke foto)

Nu doet KPN vreselijk moeilijk, die willen eerst een glasvezel monteur sturen om te kijken terwijl ik persoonlijk denk dat er helemaal niks aan de hand is. Maar ik moet nog gaan kijken en familie heeft totaal geen verstand van de materie. .

Een simpele vraag, kan het dat het modem wat KPN heeft verstuurd direct een glasvezel aansluiting heeft (ik weet dat dit kan bij nieuwere fritzboxen kan maar geen idee of een experiabox dit ook heeft en wordt zo'n glasvezel kabeltje dan bijgeleverd?? Want misschien kan ik het zelf wel inpluggen en aansluiten. Ik heb dit zelf thuis ook gedaan maar bij mij zat er een mediaconverter tussen die je op moest klikken.

Anders moeten zij op KPN wachten, die eerst zo'n glasvezel monteur wil sturen, duurt 2 wkn en daarna pas een binnenmonteur, dan moeten ze nog 5 weken wachten en zitten zonder internet, telefoon, televisie

[ Voor 6% gewijzigd door Terrestrial op 20-09-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Terrestrial schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:57:
Ik zit met het volgende probleem, of eigenlijk een familielid. Die hebben een nieuw huis laten bouwen waar zowel een Ziggo als glasvezel aansluiting zit in de meterkast. Ze komen tot de conclusie dat Ziggo aansluiten bijna onmogelijk is omdat de coaxkabels niet op een goede manier weg te werken zijn. Cat5e kabels liggen al door buisjes, anyways er is glasvezel internet besteld bij KPN en een monteur zou dat komen aansluiten maar is niet langs geweest.

Ze heeft wel een installatie pakket ontvangen blijkbaar... en er zit een vierkant wit doosje gemonteerd (volgens mij gewoon de FTU waarin de oranje glasvezel afgemonteerd zit)

zo'n ding: https://www.flickr.com/photos/robertwebbe/31049829376

(niet de eigenlijke foto)

Nu doet KPN vreselijk moeilijk, die willen eerst een glasvezel monteur sturen om te kijken terwijl ik persoonlijk denk dat er helemaal niks aan de hand is. Maar ik moet nog gaan kijken en familie heeft totaal geen verstand van de materie. .

Een simpele vraag, kan het dat het modem wat KPN heeft verstuurd direct een glasvezel aansluiting heeft (ik weet dat dit kan bij nieuwere fritzboxen kan maar geen idee of een experiabox dit ook heeft en wordt zo'n glasvezel kabeltje dan bijgeleverd?? Want misschien kan ik het zelf wel inpluggen en aansluiten. Ik heb dit zelf thuis ook gedaan maar bij mij zat er een mediaconverter tussen die je op moest klikken.

Anders moeten zij op KPN wachten, die eerst zo'n glasvezel monteur wil sturen, duurt 2 wkn en daarna pas een binnenmonteur, dan moeten ze nog 5 weken wachten en zitten zonder internet, telefoon, televisie
Als de mediaconverter (NT) niet in het installatiepakket is dan zal je toch echt een afspraak moeten maken met een monteur.
Er komt maar 1 monteur, die klikt de mediaconveter op de FTU en sluit de Experiabox aan op de NT. Dus 5 weken wachten is absoluut niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Dennis-L schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:07:
[...]

Als de mediaconverter (NT) niet in het installatiepakket is dan zal je toch echt een afspraak moeten maken met een monteur.
Er komt maar 1 monteur, die klikt de mediaconveter op de FTU. Dus 5 weken wachten is absoluut niet aan de orde.
Ja dat weet ik dus niet, dat is het probleem. Ik weet niet wat er in die doos zit die ze heeft ontvangen. En KPN geeft zelf aan dat er 2 verschillende monteur bij moeten komen. Ik denk eentje van KPN netwerk en 1 binnen monteur.

Maar weet je zeker dat er een mediaconverter tussen moet? Of hebben zij tegenwoordig ook modems met direct glasvezel in.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Terrestrial schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:10:
[...]

Ja dat weet ik dus niet, dat is het probleem. Ik weet niet wat er in die doos zit die ze heeft ontvangen. En KPN geeft zelf aan dat er 2 verschillende monteur bij moeten komen. Ik denk eentje van KPN netwerk en 1 binnen monteur.

Maar weet je zeker dat er een mediaconverter tussen moet? Of hebben zij tegenwoordig ook modems met direct glasvezel in.??
KPN levert geen modems waar glas direct ingaat. Er dient altijd gebruik te worden gemaakt van een NTU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ok dan weet ik dat, ik moet er dus naar toe en kijken wat er in dat aansluit pakket zit. Zit er een mediaconverter (NTU) bij dan kan ik ze mogelijk helpen, anders moeten ze maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Net bij thuiskomst geen internet. Blik in de meterkast geworpen, geen lampjes op de NT.
Kon multimeter niet zo snel vinden, maar gelijkwaardige adapter werkte ook niet.
Even bij KPN in de wacht gehangen, in de tussentijd multimeter gevonden voor 'toch even kijken', maar NT is dood.
Doorgegeven aan KPN, en morgen komen ze mijn NT al vervangen _/-\o_

50GB databundel voor een week op de mobiel ('je moet toch internet hebben, of tv kunnen kijken') is ook prettig, want alleen morgen ben ik thuis :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Terrestrial schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:56:
Ok dan weet ik dat, ik moet er dus naar toe en kijken wat er in dat aansluit pakket zit. Zit er een mediaconverter (NTU) bij dan kan ik ze mogelijk helpen, anders moeten ze maar wachten.
Als KPN aangeeft dat er 2 monteurs moeten komen dan is de kans aanwezig dat de glasvezel nog niet is afgemonteerd op de FTU.
Dat zou @Barre73 misschien wel kunnen zien/uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:03:
[...]

Als KPN aangeeft dat er 2 monteurs moeten komen dan is de kans aanwezig dat de glasvezel nog niet is afgemonteerd op de FTU.
Dat zou @Barre73 misschien wel kunnen zien/uitzoeken?
@Terrestrial stuur maar een DM met het adres, dan kijk ik even of de aansluiting wel gereed is gemeld door KPN Netwerk NL. Ik denk ook van niet anders had de KPN klantenservice niet vreemd en moeilijk gedaan.
Wat die mediaconverter betreft: die zit niet in de doos. Dat doet KPN al een jaartje niet meer (helaas).

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 20-09-2019 22:07 ]

• Terrestrial
Barre73 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:05:
[...]

@Terrestrial stuur maar een DM met het adres, dan kijk ik even of de aansluiting wel gereed is gemeld door KPN Netwerk NL. Ik denk ook van niet anders had de KPN klantenservice niet vreemd en moeilijk gedaan.
Wat die mediaconverter betreft: die zit niet in de doos. Dat doet KPN al een jaartje niet meer (helaas).
Ik ben er langs geweest en volgens mij is de glas aansluiting wel degelijk helemaal afgemonteerd, helaas was er idd geen mediaconverter in de doos. Dus heb ik het (opgezegde) Ziggo modem uit de oude woning van de muur getrokken en even in de nieuwe woning aangesloten. (Ziggo aansluiting had daar namelijk ook signaal) Nu kunnen ze in ieder geval -tijdelijk- internetten, tv kijken (coax ligt letterlijk los over grond) en bellen, gebeld worden gaat niet meer want het nummer is al gemigreerd naar KPN. Dus ik denk zelf dat het KPN abo al opgeleverd is.

Nu moeten ze het zelf maar verder met KPN uitzoeken. Daar ga ik niet tussen zitten maar alsnog bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 15:59
Twee maanden terug ben ik overgestapt naar KPN TV en internet voor 35 euro en met drie maanden gratis Netflix . Nu krijg ik de factuur met 21,98 extra derde partijen. Dit is dus Netflix.
Vanmorgen gebeld met de helpdesk en totaal niet geholpen, de medewerkster wist mij te vertellen dat dit bedrag is wat ik moest betalen voor drie maanden Netflix. Ik zei nog luister eens wat je zegt dit kan niet Dit is toch niet gratis. Ze heeft verder geïnformeerd bij de juiste afdeling. En die bevestigde haar verhaal zeg ze. Ik zei dat ik haar leiding gevende wilde spreken en dat kon niet. Voor mijn is dit op deze manier gewoon oplichting. Later vertelde ze nog dat ik zelf contact op moest nemen bij Netflix .Ik zei dit doe ik niet ik neem Netflix bij jullie af. En ik wil niet van het kast je naar muur gestuurd worden.
Nu heb ik het op het forum geplaats van KPN en hopelijk wordt ik daar nu wel goed geholpen.

Zijn er meer mensen met deze ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Kastje muur bij KPN....goh waar ken ik dat van.

Ik ben tijdje terug verhuisd met bedrijf. Verhuizing ingeschoten. Bevestiging gekregen....bedrijfsnaam fout. Dus weer gebeld en moest nieuwe aanvraag gedaan worden. Prima, als dat niet anders kan.

Weer bevestiging ontvangen. Weer dezelfde fout. En korting op bel onbeperkt ontbreekt. Dus weer gebeld. Korting konden ze niks aan doen. Moest maar bellen als eerste factuur er was. Bedrijfsnaam stond goed in hun systeem. Dus factuur zou goed zijn. Eerste factuur ontvangen en zoals verwacht bedrijfsnaam verkeerd.

Dus maar weer gebeld. Staat goed in systeem. Nee staat niet goed in systeem. Factuur is FOUT! Kunnen niet aanpassen.

Kan alleen dmv indienen klacht. 8)7
Korting op bel onbepekt kunnen ze niet toekennen. Want bestaat niet? Staat toch echt op mijn orderbevestiging ;)

Dus klacht aangemaakt. Binnen 5 werkdagen reactie. Na 8 werkdagen kaar weer eens gebeld. Oh niks mee gedaan. Verbind u door, 20 minuten in wacht. Krijg je bandje. U bent gebeld door klachten afdeling. Wij bellen u later terug......En dat gebeurd dus niet.

Heb inmiddels als uurtje of 4 gebeld. Klacht via website werkt ook niet. Server error.... |:(

Iemand misschien emailadres van zakelijke afdeling? Ik kom geen steek verder bij KPN.

*Edit

Vandaag maar weer eens gechat met KPN.

Op de factuur is nu mijn privé naam alleen nog maar terug te vinden. De bedrijfsnaam is helemaal verdwenen van de factuur. :( Er wordt maar weer een klacht aangemaakt om het op te lossen. Dus weer 5 werkdagen wachten...... :X

[ Voor 9% gewijzigd door Highfive95 op 25-09-2019 15:25 ]

• Oranje Banaan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 10:31
Heb al een tijdje KPN IPTV via eigen router draaien (opzet zoals via netwerkje.com met een mikrotik router) in de routed mode. Opzich werkt het, alleen sommige dingen werken niet helemaal goed. Het beeld bevriest namelijk na ongeveer een halve minuut. Echter als ik op de pause knop en op play gelijk weer druk dan werkt het TV kijken gewoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:03
Ik zit in een appartementencomplex waar glasvezel beschikbaar is. Echter mijn appartement is nog niet aangesloten op het glasvezelnetwerk. Worden daar nog extra kosten voor berekend? KPN heeft nu de 'gratis monteur' actie en ik vroeg me af of dat daar bij inbegrepen zit.

Nevermind.

[ Voor 3% gewijzigd door Heisenbug op 25-09-2019 22:50 ]

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
Oranje Banaan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:58:
Heb al een tijdje KPN IPTV via eigen router draaien (opzet zoals via netwerkje.com met een mikrotik router) in de routed mode. Opzich werkt het, alleen sommige dingen werken niet helemaal goed. Het beeld bevriest namelijk na ongeveer een halve minuut. Echter als ik op de pause knop en op play gelijk weer druk dan werkt het TV kijken gewoon. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Dan gaat er toch iets fout met je multicast streams. Live TV wordt door KPN als multicast verstuurd door hun netwerk. Dit scheelt hun enorm aan bandbreedte. Jouw tv ontvanger 'abonneert' zich op zo'n stream zodra jij zapt. Zodra jij gaat pauzeren switcht je TV ontvanger naar een normale (1 op 1) stream. Je moet dus toch nog eens kijken of je configuratie goed is en of je mikrotik IGMP goed ondersteunt.

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 15:59
Kastje muur bij KPN....goh waar ken ik dat van.

Ik ben tijdje terug verhuisd met bedrijf. Verhuizing ingeschoten. Bevestiging gekregen....bedrijfsnaam fout. Dus weer gebeld en moest nieuwe aanvraag gedaan worden. Prima, als dat niet anders kan.

Weer bevestiging ontvangen. Weer dezelfde fout. En korting op bel onbeperkt ontbreekt. Dus weer gebeld. Korting konden ze niks aan doen. Moest maar bellen als eerste factuur er was. Bedrijfsnaam stond goed in hun systeem. Dus factuur zou goed zijn. Eerste factuur ontvangen en zoals verwacht bedrijfsnaam verkeerd.

Dus maar weer gebeld. Staat goed in systeem. Nee staat niet goed in systeem. Factuur is FOUT! Kunnen niet aanpassen.

Kan alleen dmv indienen klacht.
Korting op bel onbepekt kunnen ze niet toekennen. Want bestaat niet? Staat toch echt op mijn orderbevestiging

Dus klacht aangemaakt. Binnen 5 werkdagen reactie. Na 8 werkdagen kaar weer eens gebeld. Oh niks mee gedaan. Verbind u door, 20 minuten in wacht. Krijg je bandje. U bent gebeld door klachten afdeling. Wij bellen u later terug......En dat gebeurd dus niet.

Heb inmiddels als uurtje of 4 gebeld. Klacht via website werkt ook niet. Server error....

Iemand misschien emailadres van zakelijke afdeling? Ik kom geen steek verder bij KPN.

*Edit

Vandaag maar weer eens gechat met KPN.

Op de factuur is nu mijn privé naam alleen nog maar terug te vinden. De bedrijfsnaam is helemaal verdwenen van de factuur. Er wordt maar weer een klacht aangemaakt om het op te lossen. Dus weer 5 werkdagen wachten......

Inmiddels heb ik via het forum een reactie gehad dat mijn probleem opgelost gaat worden.

Maar ik heb er geen vertrouwen in .

Ik laat het weten als het is opgelost.

• Joepla

Joepla

@divk Raar. Ik had onlangs de klantenservice gebeld omdat mijn glasvezelverbinding nog niet de helft deed van wat het behoort te zijn. Was tot voor kort altijd prima in orde.

Na wat bullshit over een wifikanaal dat men wel op afstand voor me kon wijzigen, werd er een case van gemaakt en werd ik perfect wekelijks op de hoogte gehouden door mijn "case manager". Is ook binnen redelijke tijd opgelost. Was zeer verbaasd over de uiterst correcte behandeling.

Wie vroeger klant geweest is bij UPC is dit niet bepaald gewend :P

• Heisenbug
  • Laatst online: 20:03
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een overstap naar glasvezel maar ik vraag me af of mijn appartement daar al op voorbereid is. Ik heb in de meterkast het volgende kastje hangen wat volgens mij een FTU moet zijn;

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/KfR0qA1.jpg

Maar ik dacht dat glasvezel bekabeling meestal oranje is? Kan het zijn dat dit ergens anders voor bedoeld is?

Volgens de postcodecheck zou ik op mijn adres wel gewoon glasvezel moeten kunnen ontvangen.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09

vr6-only

Blub Blub

Heisenbug schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:57:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een overstap naar glasvezel maar ik vraag me af of mijn appartement daar al op voorbereid is. Ik heb in de meterkast het volgende kastje hangen wat volgens mij een FTU moet zijn;

[Afbeelding]

Maar ik dacht dat glasvezel bekabeling meestal oranje is? Kan het zijn dat dit ergens anders voor bedoeld is?

Volgens de postcodecheck zou ik op mijn adres wel gewoon glasvezel moeten kunnen ontvangen.
Dat is inderdaad de FTU en die kabel is inderdaad meestal oranje, maar bij hoogbouw installaties lang niet altijd.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja, dat is een FTU. En nee, die kabel is niet altijd oranje. Bij mij in huis is hij wit :)

We are shaping the future

• Terrestrial
Nu even terug komend op mijn vorige bericht. Ik zou me er niet meer bemoeien maar helaas komt de bejaarde familie er niet uit met de KPN klantenservice.

Even in het kort, nieuw huis, verhuizing, zit een afgewerkte glasvezel aansluiting in de meterkast, kpn installatie pakket met experia box en tv ontvangers is allang binnen maar de monteur is niet langs geweest. Ik ben wezen kijken of ze een mediaconverter hadden maar die zat er niet bij (zoals gemeld in deze thread) Uiteindelijk heb ik tijdelijk uit de oude woning de Ziggo apparatuur gehaald en tijdelijk aangesloten in de nieuwe woning zodat ze toch wat hebben, maar het Ziggo abo is opgezegd en stopt binnenkort.

Ze hebben zowat elke dag met kpn gebeld begreep ik maar het is kastje naar de muur, eerst wisten ze de status van de aansluiting niet en moest er eerst een monteur komen om de fiber af te monteren of te kijken of dat gebeurd was. Maar dat is allang afgemonteerd, uiteindelijk is er ook contact geweest met kpn netwerk (althans dat vermoed ik) en die hebben bevestigd dat het goed moet zijn. Naar er schijnt nu een probleem te zijn dat het huisnummer niet klopt, en de glasvezel in hun systeem dus op het verkeerde nummer is afgemeld. notebene een huisnummer wat helemaal nog niet bestaat (de woning er naast moet nog gebouwd worden) Blijkbaar moet back-office het oppakken en kan klantenservice er niks mee, er wordt telkens geroepen dat ze terug gebeld worden maar het is nu al meer dan anderhalve week aan de gang.

Als het volgende week niet verbeterd heb ik ze geadviseerd om de Ziggo opzegging maar te annuleren en administratief te laten overzetten van de oude naar de nieuwe woning. (hoewel coax kabels leggen daar eigenlijk niet te doen is) KPN lijkt er echt een zooitje van te maken.

Ik had barre73 een DM gestuurd, maar daar heb ik helemaal geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Laatst online: 18-09 18:45
@Terrestrial Als je even een bericht post op forum.kpn.com (groep Internet) dan wordt het volgens mij snel opgepakt door een Webcare medewerker.

[ Voor 5% gewijzigd door JanR1969 op 29-09-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oranje Banaan
Muis666 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:16:
[...]

Dan gaat er toch iets fout met je multicast streams. Live TV wordt door KPN als multicast verstuurd door hun netwerk. Dit scheelt hun enorm aan bandbreedte. Jouw tv ontvanger 'abonneert' zich op zo'n stream zodra jij zapt. Zodra jij gaat pauzeren switcht je TV ontvanger naar een normale (1 op 1) stream. Je moet dus toch nog eens kijken of je configuratie goed is en of je mikrotik IGMP goed ondersteunt.
Eindelijk opgelost, was een firewall issue. Nadat ik onderstaande regels heb aangemaakt en helemaal bovenin de firewall config heb gezet werkt het. Neem aan dat dit geen security risks zijn deze rules?

add action=accept chain=input in-interface=vlan4 protocol=igmp
add action=accept chain=input in-interface=vlan4 protocol=udp
add action=accept chain=forward in-interface=vlan4 protocol=udp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Oranje Banaan Ik zou je regels wel iets strakker zetten want nu sta je al het UDP verkeer over de IPTV interface toe naar je interne netwerk.

UDP verkeer hoeft je alleen toe te staan vanaf sources 213.75.0.0/16 en 217.166.0.0/16 naar destination 224.0.0.0/4.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 01-10-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oranje Banaan
ik222 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:27:
@Oranje Banaan Ik zou je regels wel iets strakker zetten want nu sta je al het UDP verkeer over de IPTV interface toe naar je interne netwerk.

UDP verkeer hoeft je alleen toe te staan vanaf sources 213.75.0.0/16 en 217.166.0.0/16 naar destination 224.0.0.0/4.
Thanks, heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zie op het moment op IPv6 flinke packetloss (~67%) naar eigenlijk zo'n beetje alle websites op IPv6, waaronder Tweakers. Dit vertaalt zich uiteraard naar slecht en heel traag ladende sites. Hebben meer mensen daar last van?

Op IPv4 draait alles als een tierelier.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 05:43
WhatsappHack schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:12:
Ik zie op het moment op IPv6 flinke packetloss (~67%) naar eigenlijk zo'n beetje alle websites op IPv6, waaronder Tweakers. Dit vertaalt zich uiteraard naar slecht en heel traag ladende sites. Hebben meer mensen daar last van?

Op IPv4 draait alles als een tierelier.
Yep, wij en al onze klanten ook.
Er lijkt volgens mij meer te zijn, Ziggo is ook half werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
derpadin schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Het lijkt hier zojuist opgelost te zijn! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
derpadin schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:14:
[...]
Wij hadden er ook last van. Heeft KPN eigenlijk een eigen storingspagina voor de zakelijke verbindingen waar meer info te vinden? Als ik zoek kom ik alleen op die standaard consument/mkb pagina's. Een piek op allestoringen geeft vaak al wel een hint maar zoiets zou eigenlijk bij KPN te vinden moeten zijn. Vond nog wel deze pagina van RouteIT met info: https://cspreporter.nl/storingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Ik heb vandaag een managed gigabit switch van KPN gekregen, omdat ik gisteren wat probleempjes had met mijn verbinding. Nou heb ik mijn tv ontvanger aangesloten op de switch, en deze gaat direct naar de router.
Als ik dan via nieuwsgroepen download, dan hapert het tv beeld.
Ook haal ik slechts 11.5MB/s op de switch i.p.v. de 15MB/s die ik direct op de router had. Als ik met mijn pc op de wifi verbinding zit, dus direct op de router, haal ik ook gewoon 15MB/s.
Ik heb in de settings van de switch gekeken, en daar kon ik bij alle poorten alleen maar 100mbit selecteren. Vreemd, aangezien het een gigabit switch is. Zie ik iets over het hoofd?

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb je IGMP snooping wel aan staan op de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
ik222 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:43:
Heb je IGMP snooping wel aan staan op de switch?
Ja die staat standaard al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
11,5MB/s is exact wat je haalt met een 100Mbit ethernet verbinding inderdaad. Zie je de betreffende PC ook op 100Mbit verbonden? En welke model switch heb je exact gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
ik222 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:58:
11,5MB/s is exact wat je haalt met een 100Mbit ethernet verbinding inderdaad. Zie je de betreffende PC ook op 100Mbit verbonden? En welke model switch heb je exact gekregen?
Klopt, maar direct op de router haal ik wel 15MB/s, en aangezien het een gigabit switch is, en de router ook gigabit is, zou het wel net wat sneller dan 11,5MB/s moeten kunnen. Ik kan ook helemaal geen 1000M selecteren in de switch.
Ik heb de Netgear GS105Ev2 van KPN ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ik vermoed een auto-negotiate naar 100mbps. Zit er een goede kabel tussen je router en je switch?

Probeer die anders eens met een van de (andere) door KPN geleverde kabels te vervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 04-10-2019 22:32 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
Hmmbob schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:32:
Ik vermoed een auto-negotiate naar 100mbps. Zit er een goede kabel tussen je router en je switch?

Probeer die anders eens met een van de (andere) door KPN geleverde kabels te vervangen?
Dat gaat helaas niet zo makkelijk. De router staat in de meterkast en de switch in de woonkamer. Dat is pas sinds gisteren. Hiervoor had ik de router in de woonkamer en had ik wel de 15MB/s. Ik zal vanmiddag eens proberen om de switch in de meterkast te zetten, en dan kijken of ik hem wel op 1GB/s kan zetten. Ik moet eerst even werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Incolumis schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:42:

[..]

Ik heb in de settings van de switch gekeken, en daar kon ik bij alle poorten alleen maar 100mbit selecteren. Vreemd, aangezien het een gigabit switch is.
Dat is bij erg veel netwerkapparatuur zo. Je hebt meestal een 'automatisch' instelling, die kan selecteren tussen 10, 100 en 1000mbit. En een 'handmatig' instelling, die meestal 10/100 of 100mbit is. Dus dat is niet vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/gs105ev2.png

Bij de GS105Ev2 kun je kiezen tussen full- en half-duplex 10 en 100mbit, en automatisch. En op automatisch moet de linkspeed gewoon op gigabit staan, tenminste als de andere kant een gigabit poort heeft. Bij mij hangt er o.a. een Raspberry 3 aan, vandaar dat je bij mij ook 100mbit ziet staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 05-10-2019 10:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Zijn er mensen die gebruik maken van een IR extender op de arris 2952? Wil het kastje graag uit het zicht plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:15:
Zijn er mensen die gebruik maken van een IR extender op de arris 2952? Wil het kastje graag uit het zicht plaatsen.
Yep. Gebruik ik al jaren. Werkt prima. Ik heb al diverse kastjes gehad bij KPN en nu XS4all. Ze reageren allemaal prima achter een simpele Marmitek.

[ Voor 16% gewijzigd door Edje040 op 06-10-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Edje040 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:26:
[...]

Yep. Gebruik ik al jaren. Werkt prima. Ik heb al diverse kastjes gehad bij KPN en nu XS4all. Ze reageren allemaal prima achter een simpele Marmitek.
Welke heb jij?

Ik overweeg deze; https://www.marmitek.com/...odverlenging-tot-1-meter/

[ Voor 17% gewijzigd door Untouchablezz20 op 06-10-2019 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
Zoiets zo ik nu ook nemen. Ik heb volgens mij de voorganger van deze: pricewatch: Marmitek Invisible Control 6 XTRA

[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 06-10-2019 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Donderdag is bij mij glasvezel aangesloten. Paar maanden terug heeft kpn daartoe eerst in de wijk overal de kabel tot aan het huis gelegd, vervolgens kwam iemand binnen om samen met mij een plek te kiezen voor het aansluitpunt. Paar maanden later is het aangelegd (donderdag dus). Ik was aan het werk, mijn ouders zijn ervoor langs gekomen en wisten vd plek af. Ik kom thuis, blijkt het op een heel andere plek te zitten omdat de monteurs het niet anders konden doen.

Ik ga Kpn nog bellen natuurlijk, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring. Ik heb zelf namelijk sterk de indruk dat de monteurs kozen voor de makkelijkste plek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De discussie over of KPN Netwerk NL wel bij KPN hoort of niet heb ik verwijderd. Die is hier behoorlijk offtopic en er werd nogal op de man gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik heb mijn EBv9 vervangen voor een EdgeRouter Lite en dat heeft een hele tijd als een tierelier gewerkt, alleen geregeld wat moeten wijzigen als er weer eens een wijizging op het iTV platform was....

Maar nu heb ik echt constant ruzie met die STB's. Zodra ze opnieuw moeten opstarten (verhuisd, dus geregeld dat de stroom er even af moet) dan komt foutcode 562 (meen ik) in beeld. Het enige wat ik dan kan doen om de boel weer draaiend te krijgen is de router rebooten terwijl deze melding in beeld staat. Ik heb alleen het idee dat die STB dan dus gewoon geen nieuwe settings ophaalt...

Maar, vanmorgen werkte het helemaal nauwelijks meer. Geen gids na middernacht, werd niks opgehaald, TV beeld haperde.

Iemand enig idee of er onlangs iets gewijzigd is? Of hoe dit opgelost kan worden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 22:13
Ik kreeg afgelopen weekend een brief in de bus dat KPN aan het netwerk werkt. Maar wat ze nu aan het doen zijn is vaag. Krijg ik nu sneller ADSL (nu max 8mbit) of krijg ik KPN glasvezel?

In de brief werd verwezen naar kpnnetwerk.nl, maar daar staat ook niets, behalve dit:

De komende tijd zijn we bij u in de buurt aan het werk. We vernieuwen het netwerk om u toegang te geven to een snelle en betrouwbare verbinding voor internet, televisie en telefonie. Zo kunt u blijven genieten van alle mogelijkheden van het internet.

Ietswat vaag allemaal. Ik vroeg mij af of hier misschien mensen zo'n brief hebben ontvangen en die nu glasvezel hebben?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 20:00
thobe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:25:
Ik kom thuis, blijkt het op een heel andere plek te zitten omdat de monteurs het niet anders konden doen.

Ik ga Kpn nog bellen natuurlijk, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze ervaring. Ik heb zelf namelijk sterk de indruk dat de monteurs kozen voor de makkelijkste plek.
Inderdaad, klinkt bekend. Verdieping lager alle 5 in de gezamenlijke meterkast ipv mijn eigen meterkast. Na lang volhouden is 'ie 1 verplaatst (was ongeveer 3 meter hoger en 1 verdiepingsvloer extra, gat zat er notabene al).

Hierna zijn er nog 2 verplaatst, de niet gebruikte zitten nog steeds in de gezamenlijke meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

DizzyWeb schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:49:
Ik heb mijn EBv9 vervangen voor een EdgeRouter Lite en dat heeft een hele tijd als een tierelier gewerkt, alleen geregeld wat moeten wijzigen als er weer eens een wijizging op het iTV platform was....

Maar nu heb ik echt constant ruzie met die STB's. Zodra ze opnieuw moeten opstarten (verhuisd, dus geregeld dat de stroom er even af moet) dan komt foutcode 562 (meen ik) in beeld. Het enige wat ik dan kan doen om de boel weer draaiend te krijgen is de router rebooten terwijl deze melding in beeld staat. Ik heb alleen het idee dat die STB dan dus gewoon geen nieuwe settings ophaalt...

Maar, vanmorgen werkte het helemaal nauwelijks meer. Geen gids na middernacht, werd niks opgehaald, TV beeld haperde.

Iemand enig idee of er onlangs iets gewijzigd is? Of hoe dit opgelost kan worden misschien?
IP subnet 217.166.0.0/16 toegevoegd aan je firewall en IGMP proxy (upstream interface)?

Zie ook ik222 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
installeer gewoon dit script "https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609" ben je van alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
rimave schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:25:
Ik kreeg afgelopen weekend een brief in de bus dat KPN aan het netwerk werkt. Maar wat ze nu aan het doen zijn is vaag. Krijg ik nu sneller ADSL (nu max 8mbit) of krijg ik KPN glasvezel?

In de brief werd verwezen naar kpnnetwerk.nl, maar daar staat ook niets, behalve dit:

De komende tijd zijn we bij u in de buurt aan het werk. We vernieuwen het netwerk om u toegang te geven to een snelle en betrouwbare verbinding voor internet, televisie en telefonie. Zo kunt u blijven genieten van alle mogelijkheden van het internet.

Ietswat vaag allemaal. Ik vroeg mij af of hier misschien mensen zo'n brief hebben ontvangen en die nu glasvezel hebben?
Die brieven gaan over upgrade van/naar VVDSL.
Voor FttH glasvezel komt een veel groter circus op gang en dat begint met een brief en een kartonnen kubus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

KPN introduceert "Hussel"... Ik hoef niet meer te bellen om weer een jaartje bij te tekenen zie ik. Wat een prijzen...

[ Voor 34% gewijzigd door Joepla op 08-10-2019 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 00:10
Joepla schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:33:
KPN introduceert "Hussel"... Ik hoef niet meer te bellen om weer een jaartje bij te tekenen zie ik. Wat een prijzen...
T-mobile here I come, zodra m'n abo af loopt. Wat een hustlers.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ze zijn nu, voor mij, net zo duur als Telfort (na 3 maand uiteraard).
Telfort:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Al2dRC7.png
KPN:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T3C43he.png

Oké. bij Telfort heb ik nu Telefonie (gratis) dat ik niet gebruik. Als ik dat bij Telfort zou weghalen dan blijft mijn maandbedrag €64,99.
Het uitgebreide TV pakket (niet te verwarren met het pluspakket) bij Telfort (gratis) zit standaard bij KPN al in het basis TV pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Denk dat er nog wel eea aan de nieuwe KPN site mag worden gesleuteld. Als je kijkt naar een Mobiel Internet-abo, krijg je in je winkelmandje andere prijzen dan op de voorgaande pagina. Soms lager, soms een stuk hoger. Je kunt nu een onbeperkt minuten/SMS abo afsluiten voor EUR 5,- (1 jaar met KPN compleet). MB's delen en je hebt voor weinig geld een aardige deal.

Totdat je bij het mandje komt: 0 minuten/0 SMS :(

Kies je voor "maandelijks opzegbaar", dan komt er EUR 2,50 bij en wordt het opeens EUR 11,-

Lekkere bende daar momenteel.

kpn3

kpn2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Laatst online: 19-09 23:30
Stond vandaag op het punt om KPN te bestellen, maar nu zeker niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27
KPN Netwerk is net geweest voor het aanleggen van glasvezel in de woning. De monteur kon niet meten of de glasvezel goed was, want 'de WP is nog niet gelast'. Ik weet niet helemaal wat een WP is. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 15:53
Dennisweb schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:38:
KPN Netwerk is net geweest voor het aanleggen van glasvezel in de woning. De monteur kon niet meten of de glasvezel goed was, want 'de WP is nog niet gelast'. Ik weet niet helemaal wat een WP is. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik denk dat hij een DP (distributiepunt) bedoelt en als die niet gelast is dan kan hij inderdaad niks relevants meten

Netwerkopbouw is:
pop --- 96vz kabel --> DP --- 2vz kabel --> klantlocatie

[ Voor 7% gewijzigd door jackaubrey op 08-10-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27
jackaubrey schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat hij een DP (distributiepunt) bedoelt en als die niet gelast is dan kan hij inderdaad niks relevants meten

Netwerkopbouw is:
pop --- 96vz kabel --> DP --- 2vz kabel --> klantlocatie
Ah, nu snap ik het. Ik hoorde al dat het bedrijf dat voor het distributiepunt zorgt overspoeld is met aanvragen. Hier nu nog Ziggo en we willen heel snel over op glasvezel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
Joepla schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:22:
Denk dat er nog wel eea aan de nieuwe KPN site mag worden gesleuteld. Als je kijkt naar een Mobiel Internet-abo, krijg je in je winkelmandje andere prijzen dan op de voorgaande pagina. Soms lager, soms een stuk hoger. Je kunt nu een onbeperkt minuten/SMS abo afsluiten voor EUR 5,- (1 jaar met KPN compleet). MB's delen en je hebt voor weinig geld een aardige deal.

Totdat je bij het mandje komt: 0 minuten/0 SMS :(

Kies je voor "maandelijks opzegbaar", dan komt er EUR 2,50 bij en wordt het opeens EUR 11,-

Lekkere bende daar momenteel.

[Afbeelding: kpn3]

[Afbeelding: kpn2]
Ik snap de site ook niet helemaal. KPN husselt niet alleen met de prijzen, maar ook met m'n brein.

Wil ik bijvoorbeeld Mobiel Internet bestellen voor een tablet of laptop, dan betaal ik 5 euro voor 0GB??? Is dat dan onbeperkt 64kbps? Voorheen was het 5 euro voor 500MB, en met KPN compleet 1GB voor 5 euro.

Unlimited Data bij KPN lijkt mij trouwens wel wat. Dat lijkt mij nog redelijk geprijsd.

Ik moet er maar eens een keertje goed voor zitten, wil ik van KPN compleet naar die Hussel. Ik geloof dat ik met die nieuwe Hussel formule wel iets goedkoper uit ben, maar moet ik voor de zekerheid nog ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het Hussel project is denk ik een opmaat naar de stap dat XS4ALL dadelijk geïntegreerd wordt met KPN.
Zaken als tech desk is niet iets waar de gewone consument warm voor loopt, maar wat dat nou precies toevoegt?

Zaken als ondersteuning voor slimme apparaten wordt genoemd.
Ondersteuning voor eigen modem (nog) niet. https://forum.kpn.com/int...-manier-480667#post834737

Komt bij dat het weer onnodig ingewikkeld wordt gemaakt voor de doorsnee consument. Meer klanten krijgen voor glasvezel win je er denk ik niet mee. Nee ik sta er enigzins sceptisch over deze ontwikkeling.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb thuis alleen 200/200 en ben straks 1,50 euro goedkoper uit.
Helaas is simonly nog steeds erg duur als je rond de 8GB verbruikt per maand.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Iemand last van traag glas van KPN momenteel? Ik word er gek van (omgeving Nijmegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:15:
Iemand last van traag glas van KPN momenteel? Ik word er gek van (omgeving Nijmegen)
In Didam heb ik nergens last van.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8659534849.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ernemmer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

In Didam heb ik nergens last van.

[Afbeelding]
Thanks, ja het is ook niet constant. Misschien ligt het wel aan mijn vpn verbinding incl. de dns ervan ofzo. Ik check wel even verder :)
Pagina: 1 ... 92 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie