TFHfony schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:53:
Als je op dit moment bij KPN een glas abonnement neemt met 4K krijg je daar 2 4K tuners bij begrijp ik via kpnnetwerk.nl. Nu vroeg ik mji een aantal dingen af:
* Hoe wordt deze van het TV signaal voorzien? Ik neem aan via een LAN aansluiting op je eigen lokale netwerk? Bij mijn ene TV zit wel een LAN aansluiting, maar bij de TV op de kamer van dochterlief niet. Kan zo'n box ook via WiFi het signaal ontvangen en is dat een beetje betrouwbaar?
De 4K STB's zijn enkel van een UTP-aansluiting voorzien, geen WiFi. Wil je wel WiFi dan moet je een WiFi bridge of iets dergelijks gebruiken, maar KPN ondersteunt dat niet en bij problemen zul je dan horen dat je eerst maar moet bekabelen.
Een DVS (draadloze verbindingsset) wordt door KPN expliciet NIET ondersteund voor de 4K STB's, wij monteurs mogen deze ook niet inzetten bij 4K STB's (bij voorkeur sowieso niet inzetten trouwens, DVS is gewoonweg storingsgevoeliger dan een kabel).
* Hoe lang is de HDMI kabel welke meegeleverd wordt?
Het is weer even geleden dat ik een 4K STB bij een klant moest installeren, maar als ik het me goed herinner is de meegeleverde kabel een metertje of 10 (net zoals bij de normale STB's).
Whoops, je schreef
HDMI, niet UTP. Ik heb de HDMI kabels nooit gemeten, maar zal iets van 1.5 of 1.8m zijn.
Meteen m'n tekst gewijzigd, bedankt

* Ik begrijp dat je met de AB van deze box ook de TV aan kan sturen. Geldt dit ook voor de versterker die aan de TV hangt? Deze wordt momenteel wel aangestuurd door de AB va de TV en ik wil eigenlijk niet met meerdere AB's werken
* Klopt het dat de AB van deze box via Bluetooth (oid) werkt zodat de box uit het zicht geplaatst kan worden?
De afstandsbediening van de 4K STB heeft Bluetooth en IR. Via IR kun je de basisfuncties van veel TV's bedienen (aan/uit, volume, input switchen).
Je receiver zal alleen werken als via HDMI-CEC deze met de TV wordt in- en uit geschakeld en ook via HDMI-CEC voor het volume wordt bediend.
[
Voor 13% gewijzigd door
Wildfire op 08-06-2019 17:45
]