[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is er nog steeds de mogelijkheid tot opzeggen ondanks dat de zenders blijven? Wil nog wel kijken of ik er wat kan uitslepen :p

edit: of was de opzegging mogelijk ivm tariefverhoging? Dan kan ik nog gewoon bellen voor 1 juni.

[ Voor 28% gewijzigd door Cartman! op 24-05-2019 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
Cartman! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:28:
Is er nog steeds de mogelijkheid tot opzeggen ondanks dat de zenders blijven? Wil nog wel kijken of ik er wat kan uitslepen :p

edit: of was de opzegging mogelijk ivm tariefverhoging? Dan kan ik nog gewoon bellen voor 1 juni.
Het laatste. Zenderwijzigingen zijn geen reden voor opzeggen binnen contract. Tariefverhoging met meer dan de indexering wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fratema
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
O.a. om vanwege het verminderen van het zenderaanbod ging ik er weg. Maar ook om de kosten, bijna €80,- per maand en voor hetzelfde product bij Tweak €58,- en die doen ook niet zo spastisch over 100 Mb/s meer of minder. Ik geloof dat je bij KPN maar liefst €12,95 betaalt voor 500 Mb/s. Bij Tweak is de snelheid altijd 1000 Mb/s

Niet dat je daar zoveel van merkt bij lightgebruik maar toch.... KPN komt op mij behoorlijk graaierig over

[ Voor 5% gewijzigd door Fratema op 24-05-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Iemand hier hetzelfde issue als ik?

Heb sinds paar weken nu een V10a in huis liggen omdat ik deze 'moest' vervangen van de KPN (glas). Maar niet gedaan, want ik heb een Mikrotik staan als router. Maar nu kan ik geen TV menu meer in vanuit KPN met de melding "Sluit modem aan".

Als ik de V10 aansluit; doet het menu het direct weer.. haal ik hem weg; noppes.
Wat zijn hier de opties in nu om dit toch weer op de oude manier werkend te krijgen.. PPPoe staat gewoon goed en alles werkt op basis van de Mikrotik opstellen; internet, bellen, tv ... alleen binnen IPtv niet het menu??

Gaat KPN mij nu toch op de knieën krijgen om de V10 te gebruiken :(

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Heb je IPTV nog als bridge ingericht staan? Je wil routing mode gebruiken - bridge ging verdwijnen en het zou me niets verbazen als dat nu gebeurd is bij je :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:37:
Het laatste. Zenderwijzigingen zijn geen reden voor opzeggen binnen contract.
Oh? Algemene Voorwaarden Televisie

13.3 (Tussentijds) opzeggen als u het niet eens
bent met een wijziging

Veranderen we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven en bent u het niet eens met zo’n wijziging? Dan kunt u de overeenkomst in veel gevallen zonder kosten schriftelijk of via onze klantenservice opzeggen. Dat kan met ingang van de datum waarop de wijziging ingaat. Uw opzegging moet voor de ingangsdatum van de wijziging bij ons binnen zijn.

U kunt de overeenkomst niet (tussentijds) opzeggen als:
  • de wijziging geen gevolgen voor u heeft of in uw voordeel is.
  • u de wijziging kunt weigeren.
  • we de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst met u hebben afgesproken.
    Bijvoorbeeld een periodieke aanpassing van de tarieven aan de inflatie.
  • de wijziging door de overheid verplicht is.
  • het om andere gevallen gaat waarin dit niet door wet- en regelgeving verplicht wordt.
En dan gaat het natuurlijk om interpretatie van de voorwaarden... maar je kunt gewoon bij een zenderwijziging het contract tussentijds en kosteloos ontbinden. Zelfde als bij het stoppen van HBO een aantal jaren geleden. Kon zogenaamd ook niet, omdat het niet aan KPN lag...

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 25-05-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
CreativeS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:01:
[...]

En dan gaat het natuurlijk om interpretatie van de voorwaarden... maar je kunt gewoon bij een zenderwijziging het contract tussentijds en kosteloos ontbinden. Zelfde als bij het stoppen van HBO een aantal jaren geleden. Kon zogenaamd ook niet, omdat het niet aan KPN lag...
HBO was inderdaad buiten KPN om, maar bij andere zenderwijzigingen kun je wel gewoon he contract eerder opzeggen, dus wat Barre73 zegt klopt inderdaad niet.

Vorig jaar was er daar een mooi voorbeeld van, had je alleen internet dan kon je tot 1 juli opzeggen vanwege de prijsverhoging, had je ook ITV dan kon het tot 18 juli i.v.m. een zenderwijziging die pas na 1 juli zou plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
CreativeS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:01:
[...]

Oh? Algemene Voorwaarden Televisie

13.3 (Tussentijds) opzeggen als u het niet eens
bent met een wijziging

Veranderen we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven en bent u het niet eens met zo’n wijziging? Dan kunt u de overeenkomst in veel gevallen zonder kosten schriftelijk of via onze klantenservice opzeggen. Dat kan met ingang van de datum waarop de wijziging ingaat. Uw opzegging moet voor de ingangsdatum van de wijziging bij ons binnen zijn.

U kunt de overeenkomst niet (tussentijds) opzeggen als:
  • de wijziging geen gevolgen voor u heeft of in uw voordeel is.
  • u de wijziging kunt weigeren.
  • we de wijziging bij het sluiten van de overeenkomst met u hebben afgesproken.
    Bijvoorbeeld een periodieke aanpassing van de tarieven aan de inflatie.
  • de wijziging door de overheid verplicht is.
  • het om andere gevallen gaat waarin dit niet door wet- en regelgeving verplicht wordt.
Je hebt geen overeenkomst voor een x aantal TV zenders, het wijzigen van het aantal TV zenders in jouw nadeel is dan ook geen wijziging in de overeenkomst die met jou is afgesloten.
Dat valt op geen enkele andere manier te interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Je hebt geen overeenkomst voor een x aantal TV zenders, het wijzigen van het aantal TV zenders in jouw nadeel is dan ook geen wijziging in de overeenkomst die met jou is afgesloten.
Dat valt op geen enkele andere manier te interpreteren.
Dat dus. In jouw afgesloten contract staat niet welke zenders je krijgt en hoeveel. Als daar dus iets in wijzigt is dat dus geen grond om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ondanks dat ik gewoon kon opzeggen... jullie hebben gelijk hoor _/-\o_

Als één van de 5 redenen al genoeg is voor opzegging... dan mag dat.
Maar altijd leuk om te weten dat men hier alle kennis in pacht heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door CreativeS op 25-05-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
CreativeS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:41:
Ondanks dat ik gewoon kon opzeggen... jullie hebben gelijk hoor _/-\o_

Als één van de 5 redenen al genoeg is voor opzegging... dan mag dat.
Maar altijd leuk om te weten dat men hier alle kennis in pacht heeft.
Leuke reactie ... Jij begint zelf over de voorwaarden en daar staat dat ook helemaal niet zo. Dat was jouw eigen interpretatie. Jij kon sowieso opzeggen omdat KPN de prijs verhoogde. Net als bij alle andere abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Jaja prijsverhoging... ik doelde specifiek op opzeggen vanwege zenderwijzigingen en dat had je ook wel kunnen lezen. Of je mijn reactie nou leuk vindt of niet, dat interesseert mij niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:19
NeoFoX schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:12:
Iemand hier hetzelfde issue als ik?

Heb sinds paar weken nu een V10a in huis liggen omdat ik deze 'moest' vervangen van de KPN (glas). Maar niet gedaan, want ik heb een Mikrotik staan als router. Maar nu kan ik geen TV menu meer in vanuit KPN met de melding "Sluit modem aan".

Als ik de V10 aansluit; doet het menu het direct weer.. haal ik hem weg; noppes.
Wat zijn hier de opties in nu om dit toch weer op de oude manier werkend te krijgen.. PPPoe staat gewoon goed en alles werkt op basis van de Mikrotik opstellen; internet, bellen, tv ... alleen binnen IPtv niet het menu??

Gaat KPN mij nu toch op de knieën krijgen om de V10 te gebruiken :(
Valt mee hoor, ik zit dan wel bij Telfort maar heb hetzelfde modem liggen (die nu gelukkig stof vangt;))
De truck is, althans voor mij, om het IPTV VLAN (VLAN4 in mijn geval) te termineren op de RG en een NAT rule in te stellen voor het netwerk segment die met DHCP optie 121 wordt mee gegeven op VLAN4. (Dit naast het normale internet)
Daarnaast, stel ook de IGMP proxy in zodat het multicast verkeer via VLAN4 het LAN in kan.

Works like a charm for me.
Ik hoop dat je er wat mee kan.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Belde net over opzeggen en kreeg helemaal geen aanbod; "u kunt gewoon aanmelden bij T-Mobile en dan maken zij het voor u in orde, fijne dag nog" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Cartman! schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:40:
Belde net over opzeggen en kreeg helemaal geen aanbod; "u kunt gewoon aanmelden bij T-Mobile en dan maken zij het voor u in orde, fijne dag nog" :?
Hier ook geen aanbod vandaag. Alleen advies om gebruik te maken van de Overstapservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Ze waren de Formule 1 aan het kijken...... Gewoon morgen nog eens proberen! :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goh, dat klinkt heeeel bekend. Schandalig eigenlijk dat een bedrijf in "enkele weken" eerst aankondigt dat Pluspakket bijna 100% wordt uitgekleed, daarna ook nog een verhoging doorvoeren en dan klanten willen wegjagen met dit soort klantenservice

Want, die leuke mailtjes van "deze films te huur" of "verbeter je WiFi" zijn natuurlijk nutteloos als je je klanten even niet informeert dat Pluspakket toch ineens uitonderhandeld is met FOX. Nee, dat mocht ik weer op Tweakers lezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
MAX3400 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:29:
[...]

Goh, dat klinkt heeeel bekend. Schandalig eigenlijk dat een bedrijf in "enkele weken" eerst aankondigt dat Pluspakket bijna 100% wordt uitgekleed, daarna ook nog een verhoging doorvoeren en dan klanten willen wegjagen met dit soort klantenservice

Want, die leuke mailtjes van "deze films te huur" of "verbeter je WiFi" zijn natuurlijk nutteloos als je je klanten even niet informeert dat Pluspakket toch ineens uitonderhandeld is met FOX. Nee, dat mocht ik weer op Tweakers lezen.
Ik neem aan dat je even je frustratie kwijt moest?
Wat dat opzeggen betreft: wellicht kregen Cartman en Azqi de verkeerde medewerker aan de lijn omdat er iets niet goed ging. Of de afdeling retentiebehoud werkt niet op zondag waardoor je de normale klantenservice krijgt en die hebben die mogelijkheden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Barre73 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:43:
[...]

Ik neem aan dat je even je frustratie kwijt moest?
Nee hoor. Puur een mening. Die helaas gestaafd wordt door dezelfde ervaringen van anderen hier alsmede mijn kennissenkring.

De "goede telefonische frontend medewerkers" bij KPN klantenservice werken op de afdeling mobiele telefonie, imho.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Later weer proberen :). Ook wel eens geen extra korting gekregen op mobiel abo verlengen. Onlangs (paar weken geleden) thuis abo verlengd met korting en toen kon er ook nog extra korting gegeven worden voor het mobiele abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Wel om een aanbod gevraagd? Zelfs toen kreeg ik nul op rekest. Echter als ik bij KPN had willen blijven had ik een dag later nog een keer gebeld. Maar uiteindelijk ben ik nu beter af bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:07:
[...]

Wel om een aanbod gevraagd? Zelfs toen kreeg ik nul op rekest. Echter als ik bij KPN had willen blijven had ik een dag later nog een keer gebeld. Maar uiteindelijk ben ik nu beter af bij XS4ALL.
Heb vanmorgen gebeld en toen wel afdeling Klantbehoud aan de lijn. Omdat ik in januari al 3 maanden korting heb gekregen vond ze t geen reden nu weer een aanbod te doen. Na wat babbelen gaat ze t nu doorsturen naar een andere collega die erop terug gaat komen binnen een paar dagen waar mogelijk een aanbod uit voortkomt. Blijkbaar zijn ze toch (en geef ze groot gelijk) wat beter aan t bijhouden wanneer ze wie korting hebben gegeven en gokken ze erop dat je toch klant blijft zonder aanbod.

Overigens: jeuj, 24 Kitchen blijft :) Jij ook blij mee neem ik aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 27-05-2019 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Cartman! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Heb vanmorgen gebeld en toen wel afdeling Klantbehoud aan de lijn. Omdat ik in januari al 3 maanden korting heb gekregen vond ze t geen reden nu weer een aanbod te doen. Na wat babbelen gaat ze t nu doorsturen naar een andere collega die erop terug gaat komen binnen een paar dagen waar mogelijk een aanbod uit voortkomt. Blijkbaar zijn ze toch (en geef ze groot gelijk) wat beter aan t bijhouden wanneer ze wie korting hebben gegeven en gokken ze erop dat je toch klant blijft zonder aanbod.
Ik vind het logisch dat ze bijhouden wie er korting hebben gekregen, maar het lijkt me dat het ook met korting wel wat voor ze oplevert. Dus dan zou ik zeggen: liever een groter marktaandeel voor KPN en wat extra geld per maand, dan helemaal niets. Maar er zal vast een strategie/logica in zitten.
Overigens: jeuj, 24 Kitchen blijft :) Jij ook blij mee neem ik aan?
Haha, nogal ja. Het is (samen met History) ongeveer de enige zender die bij ons op staat in het weekend. Heerlijk als achtergrond-TV. Zat er zelfs aan te denken om TV er helemaal uit te gaan gooien anders en dan zo'n NPO Start te nemen (RTL, SBS en Veronica kijken we echt nauwelijks), maar dat hoeft gelukkig nog niet. Al geloof ik wel dat we daar uiteindelijk heen gaan: alles on demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:09:
[...]

Ik heb in februari nog 3 maanden korting gekregen en kreeg vorige week "gewoon" weer 6 maanden korting. Had al eerder gebeld, maar toen konden ze geen korting toepassen omdat de oude korting tot 18 mei liep. Harder zeuren denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Azqi schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:36:
[...]

Hier ook geen aanbod vandaag. Alleen advies om gebruik te maken van de Overstapservice.
Gisteren gelijk Tmobile afgesloten en Overstapservice aangezet. Vanmorgen vroeg om 8:30 al sms KPN dat ik gebeld ging worden in kader opzegging.

Vanmiddag gebeld door Klantbehoud van KPN, introductie aanbod Tmobile gematcht. Ik tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33
Ik heb vorige week afdeling opzeggingen aan de lijn gehad. Was leuk gesprek met een vrolijke vrouw.

U wilt korting? Ja dat klopt. Oh u heeft vorig jaar en het jaar daarvoor en daarvoor ook korting gehad. Ja dat klopt. En nu wilt u weer korting? Ja wil korting. :+

Even kijken ......ok 6 maanden voor 35 euro en daarna gewone tarief. Prima.

Maar heb ook nog mobiel. :D
En dan wilt u zeker ook korting daarop? Ja dat klopt. :+

Was niet veel maar toch €1,50 per maand korting. _/-\o_

Dat is toch snel verdient in 5 minuten. Kunnen dus weer jaartje vooruit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Azqi schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:42:
[...]

Gisteren gelijk Tmobile afgesloten en Overstapservice aangezet. Vanmorgen vroeg om 8:30 al sms KPN dat ik gebeld ging worden in kader opzegging.

Vanmiddag gebeld door Klantbehoud van KPN, introductie aanbod Tmobile gematcht. Ik tevreden.
Ook nog n idee maar vrees dan dat ik iets verkeerds doe en dan toch aan T-Mobile vastzit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cartman! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:52:
[...]

Ook nog n idee maar vrees dan dat ik iets verkeerds doe en dan toch aan T-Mobile vastzit :p
Ik neem aan dat je gewoon je bestelling bij T-Mobile kan terugdraaien. En eerlijk? Waarom zou je liever bij KPN blijven dan naar T-Mobile gaan? Ik heb het overwogen, alleen ben ik dan mijn KPN Compleet kwijt en zou ik uiteindelijk duurder uit zijn dan bij KPN of XS4ALL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:09:
[...]

Ik neem aan dat je gewoon je bestelling bij T-Mobile kan terugdraaien.
Dat weet ik dus niet...
En eerlijk? Waarom zou je liever bij KPN blijven dan naar T-Mobile gaan? Ik heb het overwogen, alleen ben ik dan mijn KPN Compleet kwijt en zou ik uiteindelijk duurder uit zijn dan bij KPN of XS4ALL...
Ik ben tevreden over de stabiliteit, de boxen zelf zijn vrij rap en alles werkt goed nu met m'n eigen apparatuur. Ook hebben m'n vrouw en ik allebei Simyo waardoor we dubbele bundels krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Cartman! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Dat weet ik dus niet...

[...]

Ik ben tevreden over de stabiliteit, de boxen zelf zijn vrij rap en alles werkt goed nu met m'n eigen apparatuur. Ook hebben m'n vrouw en ik allebei Simyo waardoor we dubbele bundels krijgen.
Dan zou ik KPN en XS4ALL eens in een Excelletje zetten wat betreft de kosten en kortingen. Zo kwam ik uiteindelijk bij XS4ALL uit en dan heb je dezelfde of vergelijkbare apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:52:
[...]

Dan zou ik KPN en XS4ALL eens in een Excelletje zetten wat betreft de kosten en kortingen. Zo kwam ik uiteindelijk bij XS4ALL uit en dan heb je dezelfde of vergelijkbare apparatuur.
Dat zou ik nog eens kunnen doen ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
Cartman! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:49:
[...]

Dat weet ik dus niet...

[...]

Je hebt altijd 2 weken bedenktijd waarin je de aanvraag bij T-mobile of welke andere partij dan ook kan annuleren zonder opgave van reden. KPN maakt van die 2 weken gebruik om je een aanbieding te doen. De afdeling die contact met jou op neemt kan de beste aanbieding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 15:51

Davidson

Porsche fan

Kwam er vandaag achter dat mijn glasvezelsnelheid van 200/35 naar 100/140 is gegaan. Dit is al de gehele dag zo. Kan iemand verklaren waarom dit gebeurt?

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Azqi schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:42:
[...]

Moest je daarna eigenlijk zelf T-Mobile nog annuleren of hoe gaat dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Cartman! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Moest je daarna eigenlijk zelf T-Mobile nog annuleren of hoe gaat dat?
Staat netjes uitgelegd in welkomstmail Tmobile, je moet ze een belletje doen. Kan ook per mail en met een herroepingsformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@JackSparrow ik lees dat jij ook een microsoft dhcp server in je lokale lan hebt. Welke opties stuur jij mee naar de clients? Of alleen gateway en dns?

Edit: Lijkt erop dat dat voldoende is ja ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 29-05-2019 11:09 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 10:44:
@JackSparrow ik lees dat jij ook een microsoft dhcp server in je lokale lan hebt. Welke opties stuur jij mee naar de clients? Of alleen gateway en dns?

Edit: Lijkt erop dat dat voldoende is ja ;)
Ik heb wel Windows servers draaien, maar mijn DHCP wordt door Unifi hardware gedaan...en idd alleen gateway en DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JackSparrow schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb wel Windows servers draaien, maar mijn DHCP wordt door Unifi hardware gedaan...en idd alleen gateway en DNS.
Was een post uit 2015 ofzo van jouw ;). Heb het ondertussen draaien. Nu op vakantie en daarna mijn rare config verder uitbouwen (xs4all met eigen ipv4 subnet en usg router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Tylen schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 17:39:
[...]

Was een post uit 2015 ofzo van jouw ;). Heb het ondertussen draaien. Nu op vakantie en daarna mijn rare config verder uitbouwen (xs4all met eigen ipv4 subnet en usg router)
:9 Ik begreep ook al niet helemaal waar het vandaan kwam. Ik zat 4 jaar terug idd bij KPN, tegenwoordig bij een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Is de upload bij het 50/5 abonnement, echt maar 5mbit over glasvezel? Ik ben T-Mobile en KPN aan het vergelijken met elkaar. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Azqi schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:41:
[...]

Staat netjes uitgelegd in welkomstmail Tmobile, je moet ze een belletje doen. Kan ook per mail en met een herroepingsformulier.
Heb t gedaan en inmiddels ook SMS van KPN ontvangen dat ze me gaan bellen, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
Untouchablezz20 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:58:
Is de upload bij het 50/5 abonnement, echt maar 5mbit over glasvezel? Ik ben T-Mobile en KPN aan het vergelijken met elkaar. Wat zijn jullie ervaringen?
Volgens je abo wel, maar de upload komt in de praktijk op 30-35mbit uit.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Untouchablezz20 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:58:
Dat is rond de 30Mb up. KPN hanteert zowel op Vectoring VDSL en glasvezel niet zo'n strakke cap op de upload.

Ik heb (nog) VDSL, en daar is het momenteel al 10Mbit up, en heb hier ook het 50/5 abonnement. De meeste DSL verbindingen doen ook 30Mb up; bij glasvezel niet veel anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:01:
[...]

Heb t gedaan en inmiddels ook SMS van KPN ontvangen dat ze me gaan bellen, ben benieuwd :)
Werd gebeld door KPN en kreeg t aanbod voor een nieuw jaarcontract waarvan 9 maanden een korting van 20 euro...dat vond ik wel een goede deal dus heb t geaccepteerd en T-Mobile opgezegd. Voor t opzeggen moest ik overigens ruim een half uur wachten tot ik iemand aan de lijn kreeg... dat heeft KPN beter voor elkaar is mijn ervaring :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petsi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 23:06
Ik heb vandaag 2 keer met KPN gebeld. 1e bod vond ik niet goed genoeg.
Vanavond werd gezegd dat ze mochten matchen met T-Mobile. Ik blijf nu bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 18:11
Oxxio heeft nu ook Internet, TV & Bellen via KPN netwerk. Je krijgt nog meer korting als je ook stroom hebt van Oxxio.

https://www.oxxio.nl/internet-tv-bellen/

[ Voor 9% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-06-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
WhySoSerious? schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:01:
Oxxio heeft nu ook Internet, TV & Bellen via KPN netwerk. Je krijgt nog meer korting als je ook stroom hebt van Oxxio.

https://www.oxxio.nl/internet-tv-bellen/
Scherp geprijsd! Ze leveren de ARRIS 2952 tv-ontvanger. Volgens mij is dat een prima tv-ontvanger. Was van plan om een abonnement bij t-mobile af te sluiten, maar ik wacht daar nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:23:
[...]

Scherp geprijsd! Ze leveren de ARRIS 2952 tv-ontvanger. Volgens mij is dat een prima tv-ontvanger. Was van plan om een abonnement bij t-mobile af te sluiten, maar ik wacht daar nog even mee.
dit is wel interessant zeg ik mag binnenkort ook weer gaan rond kijken

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlanoxe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-01-2024
Aanbod geaccepteerd verlenging internet only van 9 maanden 10 euro korting. FYI de enige afdeling die meer dan 6 maanden korting kan geven is de afdeling IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

ik heb tot 2x toe contact gehad met KPN om mijn KPN Internet + TV abbo te verlengen icm de korting welke nieuwe klanten ook krijgen.
Maar werd tot 2x toe terug gefloten.

Overstappen naar T-mobile is wel voordeliger, maar dan moet er weer een monteur komen, andere kastjes enz. heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.

Wordt tijd dat er gewoon "universele" apparatuur beschikbaar komt..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
xlanoxe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:16:
Aanbod geaccepteerd verlenging internet only van 9 maanden 10 euro korting. FYI de enige afdeling die meer dan 6 maanden korting kan geven is de afdeling IP
Wat is "IP" in deze context? Ik kreeg m'n aanbod "gewoon" van afdeling klantbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Mochten er mensen zijn welke nog op de oude propositie zitten, zorg dan dat je de afspraak zo ver mogelijk uitstelt, Mijn aansluiting zal namelijk 27-mei worden over gezet naar de nieuwe omgeving maar dat is dus wel in de wijkcentrale gebeurd maar monteur heeft verzaakt langs te komen voor het nieuwe modem in de meterkast.
Nu heeft Telfort(KPN) niet de mogelijkheid volgens hun om contact op te nemen met de afdeling welke het moet inplannen bij KPN Netwerk(regefiber) dus je zit dan dus waarschijnlijk weken zonder diensten, ik nu in ieder geval al 2 weken en er is nog niet eens een poging gedaan door Telfort om een nieuwe afspraak in te plannen want die afdeling die daar voor moet zorgen heeft het te druk.
Wat ik ook niet vreemd vind als diensten wel worden afgesloten maar niet aangesloten, dan krijg je het vanzelf druk...

Zelf inmiddels al 2 weken druk mee bezig, Zelfs contract beëindigen lukt niet vanwege status "in migratie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDFreak schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:32:
ik heb tot 2x toe contact gehad met KPN om mijn KPN Internet + TV abbo te verlengen icm de korting welke nieuwe klanten ook krijgen.
Maar werd tot 2x toe terug gefloten.

Overstappen naar T-mobile is wel voordeliger, maar dan moet er weer een monteur komen, andere kastjes enz. heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.

Wordt tijd dat er gewoon "universele" apparatuur beschikbaar komt..
Er zijn nu veel problemen met T-Mobile dus ik zou even wachten met overstappen.
Ook raad ik je aan even de ervaringen te lezen van overstappers. Deze zijn over het algemeen niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TweakErik schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:56:
Mochten er mensen zijn welke nog op de oude propositie zitten, zorg dan dat je de afspraak zo ver mogelijk uitstelt, Mijn aansluiting zal namelijk 27-mei worden over gezet naar de nieuwe omgeving maar dat is dus wel in de wijkcentrale gebeurd maar monteur heeft verzaakt langs te komen voor het nieuwe modem in de meterkast.
Nu heeft Telfort(KPN) niet de mogelijkheid volgens hun om contact op te nemen met de afdeling welke het moet inplannen bij KPN Netwerk(regefiber) dus je zit dan dus waarschijnlijk weken zonder diensten, ik nu in ieder geval al 2 weken en er is nog niet eens een poging gedaan door Telfort om een nieuwe afspraak in te plannen want die afdeling die daar voor moet zorgen heeft het te druk.
Wat ik ook niet vreemd vind als diensten wel worden afgesloten maar niet aangesloten, dan krijg je het vanzelf druk...

Zelf inmiddels al 2 weken druk mee bezig, Zelfs contract beëindigen lukt niet vanwege status "in migratie"
Heb jij een antieke glasvezelaansluiting uit het tijdperk XMS/WGDO netwerk?
Of wel een iets modernere waarbij het "modem" (de NT) op de aansluiting zat geklikt?
In het eerste geval is het inderdaad Reggefiber/KPN NetwerkNL die langs had moeten komen en je complete aansluiting vanaf de kale glasvezelkabel moet vernieuwen.
Maar in het tweede geval is het toch echt de Telfort monteur die een nieuwe NT op je aansluiting moet klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Gisteren met weinig problemen overgestapt van Telfort glasvezel 100/100 Mbps oude glas provisie verbinding naar KPN 500/500 Mbps verbinding.

Rond 10:25 ging het Telfort signaal van het glas af. Rond 10:30 zat het nieuwe signaal erop.
Werd netjes gebeld door de monteur rond 10:40 , dat hij over 5 minuten aanwezig was.
De monteur kwam netjes rond 10:45 aan. Hij ging gelijk het oude 100 Mb glasmodem wisselen voor een nieuw glasmodem. 11:15 rond aan. Het verwisselde het oude modem voor het nieuwe. Daarna is de nieuwe kpn experia box v10a geplaatst aangesloten. Wifi test gedaan had op me mobiel 456 Mbps down en 432Mbps up. Daarna hebben we 2 animo tv vervangen voor de nieuwe KPN TV ontvangers. Deze tuners met de laatste firmware geupdate. Daarna speedtest gedaan op de pc's met bekabeling. Kwam toen al over de 500 Mbps Down en Up . Daarna nog even de de vaste telefoon getest, die werkte ook zonder problemen. Rond 11:40 was hij al klaar.
Heb vandaag en gisteren een aantal speedtesten uit gevoerd naar providers in Nederland naar een aantal providers in Duitsland en Belgie van me KPN verbinding in Winterswijk . ZIe in de bijlage screenshot van de speedtesten http://www.winterswijkopg...ery/speedtest8jun2019.jpg

Al met al ben ik zeer tevreden met de snelheid, beeld en WIFI verbinding. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 19:48
Kan niet wachten tot we volgend jaar glasvezel krijgen. Nu nog VDSL. Werkt prima, alleen de snelheid is niet bijster snel :P.

Als we 100Mbit via koper kunnen krijgen was ik al tevreden geweest. En nu gaan we direct naar glas :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Als je op dit moment bij KPN een glas abonnement neemt met 4K krijg je daar 2 4K tuners bij begrijp ik via kpnnetwerk.nl. Nu vroeg ik mji een aantal dingen af:

* Hoe wordt deze van het TV signaal voorzien? Ik neem aan via een LAN aansluiting op je eigen lokale netwerk? Bij mijn ene TV zit wel een LAN aansluiting, maar bij de TV op de kamer van dochterlief niet. Kan zo'n box ook via WiFi het signaal ontvangen en is dat een beetje betrouwbaar?
* Hoe lang is de HDMI kabel welke meegeleverd wordt?
* Ik begrijp dat je met de AB van deze box ook de TV aan kan sturen. Geldt dit ook voor de versterker die aan de TV hangt? Deze wordt momenteel wel aangestuurd door de AB va de TV en ik wil eigenlijk niet met meerdere AB's werken
* Klopt het dat de AB van deze box via Bluetooth (oid) werkt zodat de box uit het zicht geplaatst kan worden?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
TFHfony schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:53:
Als je op dit moment bij KPN een glas abonnement neemt met 4K krijg je daar 2 4K tuners bij begrijp ik via kpnnetwerk.nl. Nu vroeg ik mji een aantal dingen af:

* Hoe wordt deze van het TV signaal voorzien? Ik neem aan via een LAN aansluiting op je eigen lokale netwerk? Bij mijn ene TV zit wel een LAN aansluiting, maar bij de TV op de kamer van dochterlief niet. Kan zo'n box ook via WiFi het signaal ontvangen en is dat een beetje betrouwbaar?
Dat is mogelijk met een wifi access point (met LAN aansluiting). Werkt hier van begane grond naar zolder niet echt betrouwbaar. Beter trek je een kabel of gebruik je zoiets: https://www.kpn.com/telev...adloze-verbindingsset.htm
1.5 meter gok ik.
* Ik begrijp dat je met de AB van deze box ook de TV aan kan sturen. Geldt dit ook voor de versterker die aan de TV hangt? Deze wordt momenteel wel aangestuurd door de AB va de TV en ik wil eigenlijk niet met meerdere AB's werken
Wat bedoel je met "aangestuurd"? Heb je speciale knoppen voor je versterker op de AB van je TV? Of gaat de versterker aan via HDMI-CEC (dus je zet TV aan en de versterker gaat ook automatisch aan? In het eerste geval is het niet mogelijk met de AB van KPN. In het tweede geval zou het precies hetzelfde moeten werken.
* Klopt het dat de AB van deze box via Bluetooth (oid) werkt zodat de box uit het zicht geplaatst kan worden?
Volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

barrymossel schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:07:
[...]

Dat is mogelijk met een wifi access point (met LAN aansluiting). Werkt hier van begane grond naar zolder niet echt betrouwbaar. Beter trek je een kabel of gebruik je zoiets: https://www.kpn.com/telev...adloze-verbindingsset.htm
[...]
In dochterlief d'r kamer is in principe een prima WiFi signaal. We zullen het in ieder geval eens proberen.
Wat bedoel je met "aangestuurd"? Heb je speciale knoppen voor je versterker op de AB van je TV? Of gaat de versterker aan via HDMI-CEC (dus je zet TV aan en de versterker gaat ook automatisch aan? In het eerste geval is het niet mogelijk met de AB van KPN. In het tweede geval zou het precies hetzelfde moeten werken.
Yep, ik bedoel inderdaad HDMI-CEC. Het gaat dus eigenlijk alleen om het aan/uit zetten en het volume.

Ik zit momenteel gewoon erg in dubio. Op dit moment heb ik nog Ziggo en kijken we op beide TV's met een CI+ module. Binnenkort komt hier eindelijk glas en ik zat eigenlijk te overwegen om voor internet naar glas te gaan, maar TV te kijken blijven via de kabel.
Nu heb ik een zakelijk abbo bij Ziggo (als particulier zijnde) en zakelijk kan je geen TV-Only abbo afnemen, Dan moet ik weer terug naar de particuliere kant, maar... dan moet ik mijn kaartjes inleveren en aan de mediabox van Ziggo waar ik helemaal geen zin in heb of ineens CI+ modules gaan huren (die ik al heb).
Pfff. keuzes, keuzes... Maar goed, ik heb nog even :)
Gaat het zappen een beetje snel op die 4K box van KPN? Heeft iemand toevallig een link naar een datasheet en/of uitgebreide bespreking van het ding?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37

Wildfire

Joy to the world!

TFHfony schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:53:

De 4K STB's zijn enkel van een UTP-aansluiting voorzien, geen WiFi. Wil je wel WiFi dan moet je een WiFi bridge of iets dergelijks gebruiken, maar KPN ondersteunt dat niet en bij problemen zul je dan horen dat je eerst maar moet bekabelen.

Een DVS (draadloze verbindingsset) wordt door KPN expliciet NIET ondersteund voor de 4K STB's, wij monteurs mogen deze ook niet inzetten bij 4K STB's (bij voorkeur sowieso niet inzetten trouwens, DVS is gewoonweg storingsgevoeliger dan een kabel).
Het is weer even geleden dat ik een 4K STB bij een klant moest installeren, maar als ik het me goed herinner is de meegeleverde kabel een metertje of 10 (net zoals bij de normale STB's).

Whoops, je schreef HDMI, niet UTP. Ik heb de HDMI kabels nooit gemeten, maar zal iets van 1.5 of 1.8m zijn.
Barre73 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:43:
[...]

Euh...10 meter zal de UTP kabel zijn. Hij vroeg naar de HDMI kabel.
Meteen m'n tekst gewijzigd, bedankt O-)

De afstandsbediening van de 4K STB heeft Bluetooth en IR. Via IR kun je de basisfuncties van veel TV's bedienen (aan/uit, volume, input switchen).

Je receiver zal alleen werken als via HDMI-CEC deze met de TV wordt in- en uit geschakeld en ook via HDMI-CEC voor het volume wordt bediend.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 08-06-2019 17:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Wildfire schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:33:
[...]

Het is weer even geleden dat ik een 4K STB bij een klant moest installeren, maar als ik het me goed herinner is de meegeleverde kabel een metertje of 10 (net zoals bij de normale STB's).
Euh...10 meter zal de UTP kabel zijn. Hij vroeg naar de HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Allemaal bedankt voor de input.
Ik ga waarschijnlijk dan toch voor KPN met het 4K abonnement en dan toch maar de UTP aansluiting in dochterlief d'r kamer aan ga pakken. Die is er namelijk wel (hangt een WiFi access point aan), maar die hangt precies aan de andere kant van de kamer dan waar d'r TV staat. Via de ene kant zit er een deur in de weg en via de andere kant een schuifpui. Maar goed, daar vinden we wel een oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
TFHfony schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:17:
Ik ga waarschijnlijk dan toch voor KPN met het 4K abonnement en dan toch maar de UTP aansluiting in dochterlief d'r kamer aan ga pakken. Die is er namelijk wel (hangt een WiFi access point aan), maar die hangt precies aan de andere kant van de kamer dan waar d'r TV staat. Via de ene kant zit er een deur in de weg en via de andere kant een schuifpui. Maar goed, daar vinden we wel een oplossing voor.
Voor de 2e tv gebruik ik nu een chromecast en kijk daar op via de app. Ook een optie als jij/ je dochter dat acceptabel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nuevocasa schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:15:
[...]

Voor de 2e tv gebruik ik nu een chromecast en kijk daar op via de app. Ook een optie als jij/ je dochter dat acceptabel vind.
Er hangt inderdaad een Chromecast aan die TV. Ik zal wel vragen wat ze liever heeft: Een kabel door d'r kamer of met de AB zenders selecteren. Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TFHfony schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:17:
Waarom trouwens 4K? Ik zie zojuist dat er maar 3 zenders 4K worden doorgegeven... https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

barrymossel schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:36:
[...]

Waarom trouwens 4K? Ik zie zojuist dat er maar 3 zenders 4K worden doorgegeven... https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm
Omdat daar een kastje bij zit met een AB met bluetooth, zodat ik het kastje niet zichtbaar hoef te plaatsen. Die 4K is dan een aardig extraatje, maar zeker geen must. Ik mis het nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TFHfony schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:39:
[...]

Omdat daar een kastje bij zit met een AB met bluetooth, zodat ik het kastje niet zichtbaar hoef te plaatsen. Die 4K is dan een aardig extraatje, maar zeker geen must. Ik mis het nu ook niet.
Ok, dan snap ik hem. Had ik persoonlijk met een IR blaster opgelost.

Maar ik blijf verbaasd dat er dus maar 3 zenders in 4K uitgezonden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

barrymossel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ok, dan snap ik hem. Had ik persoonlijk met een IR blaster opgelost.

Maar ik blijf verbaasd dat er dus maar 3 zenders in 4K uitgezonden worden.
Nou, ik heb eigenlijk niet echt verbaasd. Als je ziet hoeveel zenders er nog in SD uitzenden heden ten dagen. En hoe lang indertijd de overstap naar HD heeft geduurd...
Daarom zijn die 8K tv's dit moment helemaal zinloos. Die zijn al lang weer afgeschreven tegen de tijd dat er ooit 8K content uitgezonden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekanoot
  • Laatst online: 10-01-2022
Het is idd jammer dat er maar 3 zenders in live 4k uitzenden maar vergeet OnDemand ook hier aardig wat content in 4k en vergeet Netflix niet die ook 4k films aanbied.

[ Voor 12% gewijzigd door pekanoot op 09-06-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Het antieke netwerk inderdaad, welke gewoon probleemloos werkte inclusief DVB-C etc.
Reggefiber/KPNNetwerkNL is inderdaad degene welke langs had moeten komen, en laat die nou een chronisch personeelstekort hebben, 27-5 omgezet in centrale, nu pas 11-6 gebeld voor nieuwe afspraak welke dan 25-6 plaats gaat vinden, dus minimaal een maand zonder internet...
Barre73 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:16:
[...]

Heb jij een antieke glasvezelaansluiting uit het tijdperk XMS/WGDO netwerk?
Of wel een iets modernere waarbij het "modem" (de NT) op de aansluiting zat geklikt?
In het eerste geval is het inderdaad Reggefiber/KPN NetwerkNL die langs had moeten komen en je complete aansluiting vanaf de kale glasvezelkabel moet vernieuwen.
Maar in het tweede geval is het toch echt de Telfort monteur die een nieuwe NT op je aansluiting moet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de experiabox v10a glasvezel? Is de wifi goed? Kun je er goed mee gamen als je bekabeld speelt? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:00:
Heeft iemand ervaringen met de experiabox v10a glasvezel? Is de wifi goed? Kun je er goed mee gamen als je bekabeld speelt? Alvast bedankt
Bekabeld geen ennkel probleem. Wifi een groot drama hier. Continu verbinding weg. Heb al 3 monteurs versleten hier en 3 experia boxen.

Wifi heb ik nu opgelost door aparte router. Sindsdien geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Highfive95 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:16:
[...]

Bekabeld geen ennkel probleem. Wifi een groot drama hier. Continu verbinding weg. Heb al 3 monteurs versleten hier en 3 experia boxen.

Wifi heb ik nu opgelost door aparte access point router. Sindsdien geen problemen meer.
Here you go. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
@Tylen
Als accespoint inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Ivm Wi-Fi heb zelf die Wi-Fi tuner test gedaan. Daar kwam.inderdaad enorm slecht ontvangst uit. Daarop twee stuks Wi-Fi Experia gekregen en daarmee is het opgelost. Alleen jammer dat ze geen timer functie hebben dus zit er nu kaku tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik begrijp nog altijd niet waarom het zo ontzettend lang moet duren voordat HD glasvezel zenders op 1 uitgerold worden (is overigens niet aangekondigd door KPN).

De iTV app kan ook niet omgaan met opnames vanaf HD glas kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer doet kpn internet blokkeren voor gebruik van port forwarding rules of de poort 137

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Poort 137 is NetBIOS, dat wordt voor zover ik weet door bijna alle providers expliciet geblokkeerd vanwege de risico's (hacking).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:30:
Poort 137 is NetBIOS, dat wordt voor zover ik weet door bijna alle providers expliciet geblokkeerd vanwege de risico's (hacking).
Waarom doet kpn dat niet ipv internet blockade opleggen, mijn nas stelt dit telkens standaard in, die trouwens gewoon via vpn internet verbinding maakt, dus in theorie hoeft ie niet eens poorten te openen in de router.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

helm71 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 07:35:
Iemand enig idee waar netwerkje.com gebleven is ?
Dat vraag ik me ook af. Wilde net wat opzoeken over gebruik van eigen router en bridged/routed iTV en kwam erachter dat de site niet werk :(

Gezien de datum van jou post is het al een tijdje zo.

Is er een alternatieve site waar deze informartie ook te vinden is?

[ Voor 17% gewijzigd door Toet3r op 28-06-2019 14:14 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@helm71 @Toet3r Gelukkig is er het webarchief ;) https://web.archive.org/w...http://www.netwerkje.com/
Is wel een klein beetje traag, maar site is daar beschikbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 28-06-2019 14:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Raven schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:14:
@helm71 @Toet3r Gelukkig is er het webarchief ;) https://web.archive.org/w...http://www.netwerkje.com/
Is wel een klein beetje traag, maar site is daar beschikbaar.
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7

Ik kom er alleen niet helemaal uit hoe je routed iTV op een asus rt-ac68u met tomato firmware voor elkaar krijgt. Het voorbeeld van netwerkje.com gaat uit van een mikrotik router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
KPN werkt in ieder geval met Asus en Merlin.
Netwerkje.com was volgens mij niet echt bruikbaar voor routed IP TV. Voor specifieke routers zijn er inmiddels betere topics die ook actief onderhouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Het werkt nu soort van. Internet doet het maar ik krijg tv niet aan de gang. Heb volgens mij alles goed staan op me router. VLAN's ingesteld IGMP proxy en IGMP snooping aan. Krijg toch steeds foutmelding 301 of 846. Heb geen idee wat ik niet goed doe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Laatst online: 10-01-2022
Kijk eens in het topic, [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
pekanoot schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:42:
Kijk eens in het topic, [KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken
Yeah baby, deze om precies te zijn:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Inclusief ubervette handleiding! _/-\o_

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 21-09 12:14
Yerseke is het eerste gebied waar KPN-WBA GPON technologie gaat inzetten

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 28-06-2019 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik kreeg vandaag een melding over nieuwe software, maar kreeg foutcode 309 bij installeren, alle firewall rules verwijderd (wide open) en IGMPproxy zo breed mogelijk, nog steeds niet. Box op bridged IPTV gezet, zelfde probleem. Na een paar keer start de box met de oude software en zie ik een paar seconden beeld, voor de melding er is nieuwe software, kunt niet meer uitstellen komt en het riedeltje van voor af aan begint. Eén keer zie ik de software wel tot halverwege downloaden. Iemand anders ook problemen?

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 29-06-2019 16:57 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier geen problemen, deze week wel nieuwe software gekregen. Ik zou even de software van de ontvanger verwijderen via het boot menu zoals hier beschreven onder resetten zonder tv menu https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Grote kans dat het dan weer werkt, dat gedrag ligt eerder aan de ontvanger dan aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ik222 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 16:58:
Hier geen problemen, deze week wel nieuwe software gekregen. Ik zou even de software van de ontvanger verwijderen via het boot menu zoals hier beschreven onder resetten zonder tv menu https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Grote kans dat het dan weer werkt, dat gedrag ligt eerder aan de ontvanger dan aan het netwerk.
Elke poging start het downloaden na 5-6x, komt wel steeds een stukje verder dan de laatste keer dat het downloaden wel start.

Denk dat de IPTV box aan het overlijden is of er toevallig net een probleempje met de service die de firmware aanbied is.

Edit: poging 8 waarin het downloaden wel start (dus eigenlijk poging 50 ofzo) is gelukt.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 29-06-2019 17:33 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 20:22:
[...]

Yeah baby, deze om precies te zijn:

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Inclusief ubervette handleiding! _/-\o_
Haha, net een dag te laat dit topic gevonden. Heb een 87U staan, maar had een Ubiquiti Edgerouter X gekocht omdat op het KPN forum iemand daar scripts voor had. Nou ja, de ASUS is een heel chique accespoint nu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
M'n contract is een paar dagen terug afgelopen en de aanbiedingen op de KPN-site lopen alleen nog vandaag. Gisteren heb ik even gebeld voor een hopelijk persoonlijk aanbod: het beste dat ze kunnen doen is de aanbieding geven die op de website staat. Hebben we heel toevallig al inside info over de nieuwe aanbiedingen? Ik neem aan dat ze vanaf morgen weer met wat nieuws beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
BobB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:44:
M'n contract is een paar dagen terug afgelopen en de aanbiedingen op de KPN-site lopen alleen nog vandaag. Gisteren heb ik even gebeld voor een hopelijk persoonlijk aanbod: het beste dat ze kunnen doen is de aanbieding geven die op de website staat. Hebben we heel toevallig al inside info over de nieuwe aanbiedingen? Ik neem aan dat ze vanaf morgen weer met wat nieuws beginnen?
Ach.. als je opzegt om over te stappen naar bijv TMobile krijg je 2 uur later iemand aan de telefoon die je een aanbod doen van (in mijn geval) 9 mnd 20 euro korting. De afdeling die je normaliter belt kan / mag niets anders doen dan wat er op de site staat. Persoonlijke aanbiedingen lijken niet meer te bestaan tenzij je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Miss_80 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Ach.. als je opzegt om over te stappen naar bijv TMobile krijg je 2 uur later iemand aan de telefoon die je een aanbod doen van (in mijn geval) 9 mnd 20 euro korting. De afdeling die je normaliter belt kan / mag niets anders doen dan wat er op de site staat. Persoonlijke aanbiedingen lijken niet meer te bestaan tenzij je opzegt.
YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 14:30
Miss_80 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Ja, dit had ik vorig jaar ook. Vrij irritant, want je zit de hele rompslomp in te vullen (ik vorig jaar ook bij T-M) om daarna gebeld te worden met een deal waardoor je toch bij KPN blijft. Mij bevalt de klantenservice, de Experiabox (wel pas sinds de V10) en de uptime, dus ik denk dat ik toch blijf.
Ik wil dan van 100/100 naar 200/200 en één iTV-box in plaats van twee. Dat is voor mij nu wel 'n interessant abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ze weten ook dat het zo werkt. Ik heb gevraagd of we die rompslomp niet konden overslaan en mij door te verbinden met die afdeling of een terug belverzoek in te dienen; beide was niet mogeljik. Die twee afdelingen blijven strikt gescheiden.
Ik vond het eigenlijk best vervelend voor T-M. Ik wist al lang dat ik een beter voorstel zou krijgen en ook wat het ong moest zijn om het interessant te vinden. Zet je daar van alles in gang om het vervolgens weer te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Laatst online: 20-09 23:19
Zijn er al ervaringen met de smarttv app voor samsung tv’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:02
Wij hebben op kantoor een nieuwe samsung TV aan de wand hangen voor o.a. de dagelijkse planning.
Bij dit type is de smarttvapp beschikbaar dus ik had bij wijze van experiment mijn eigen account ingevoerd. De app blijkt alleen te werken als de TV is aangesloten op je eigen thuis netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51
Glasvezel is bij ons inmiddels opgeleverd, nu zit ik naar abonnementen te kijken. Wat zou de reden zijn dat KPN een aantal asymmetrisch abonnementen (50/5, 100/10) aanbiedt? Technisch gezien is daar toch helemaal geen reden voor?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sfinx schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:47:
Glasvezel is bij ons inmiddels opgeleverd, nu zit ik naar abonnementen te kijken. Wat zou de reden zijn dat KPN een aantal asymmetrisch abonnementen (50/5, 100/10) aanbiedt? Technisch gezien is daar toch helemaal geen reden voor?
Dat doen ze al een aantal jaar. Daarmee konden ze de orderstraat flink vereenvoudigen. Die snelheden zijn namelijk ook te leveren op DSL. Dus er zijn nog maar een paar basisabonnementen en alle andere zaken zijn upgrades. Waaronder ook een symmetrische snelheid van 100/100, 200/200 etc.. voor degenen die glasvezel hebben.

Daarvoor hadden ze drie of vier abonnementen voor DSL en drie voor glasvezel.
Voor hen dus simpeler. En op zich ook niet erg, ware het niet dat ze wel erg veel vragen voor die upgrade naar symmetrische snelheid.

PS: in werkelijkheid is de upload veel hoger. 100/10 is in werkelijkheid 100/35. Dus dat maximeren van de upload werkt ook nog niet goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 17-07-2019 17:43 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie