@TFHfony Stroomvreter valt toch ook wel wat mee? Gaat om 80 cent per maand...Alpha89 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:57:
[...]
Dat vetgedrukte hoeft niet bij de 4K ontvangers. Die hebben een Bluetooth afstandbediening. Heb er twee en beide liggen uit het zicht. Eentje in de inloopkast (TV hangt aan de muur van de inloopkast) en eentje ligt gewoon in de TV kast. Neemt de HDMI kabel en stroomvreter niet weg uiteraard. Maar de KPN 4K ontvanger kan wel degelijk uit het zicht weggewerkt worden.
Haha niet mijn mening. Ik hergebruikte simpelweg de bewoording :-) . Ik vind het ook reuze meevallen. Bijna alle KPN apparatuur is heel zuinig als je het mij vraagt. Maar goed. Géén apparaat is natuurlijk beter als één apparaat.barrymossel schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:10:
[...]
Stroomvreter valt toch ook wel wat mee? Gaat om 80 cent per maand...
Heb al een tag toegevoegd!Alpha89 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:11:
[...]
Haha niet mijn mening. Ik hergebruikte simpelweg de bewoording :-) . Ik vind het ook reuze meevallen. Bijna alle KPN apparatuur is heel zuinig als je het mij vraagt. Maar goed. Géén apparaat is natuurlijk beter als één apparaat.
KPN heeft sinds deze maand een TV app voor de smart TV. Zelfde functies als de app op een tablet maar dan direct op je TV. Werkt voor mij prima. Nu alleen nog voor Samsung TV's van na 2017 maar meer merken volgen (bij LG staat er al een app in de appstore voor testdoelen).TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:54:
[...]
Die netwerk kabels zijn het probleem niet. Bij de bouw van dit huis is in elke kamer een netwerkaansluiting gekomen.
Ik heb alleen totaal geen behoefte aan een extra stroomvreter, extra afstandsbediening, extra kastje wat zichtbaar moet zijn, extra HDMI kabel die weggewerkt moet worden en de onnodige schakelingen naar HDMI ingangen.
Zoals ik hier boven al aangaf kijk ik nu met CI+ om deze reden. Misschien Canaldigitaal met hun App eens proberen of dat fatsoenlijk werkt.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Jamer, want dat zou een mooie oplossing geweest zijn. Maar goed, dat zit er dus niet in.Barre73 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:54:
[...]
Ja en nee. Trined kan gewoon via KPN WBA leveren maar dan heb je geen coax. Daarvoor plaatsen ze eigen apparatuur in PoPs. Dat doen ze al niet in een nieuw aan te leggen gebied maar sowieso doen ze het dit laatste jaar alleen in gebieden in Brabant waar voorheen nog coax beschikbaar was op glasvezel via OnsBrabantNet. Die zijn daarmee gestopt en daar is Trined op ingesprongen. Geheel andere situatie dan bij jou lijkt me.
Een TV hier hangt hier boven een TV meubel/dressoir, dus daar zou ik deze nog weg kunnen werken. De andere 2 TV's hangen aan de muur zonder iets in de buurt, dus daar kan ik die kastjes niet kwijt. En dan nog de extra AB's....Alpha89 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:57:
[...]
Dat vetgedrukte hoeft niet bij de 4K ontvangers. Die hebben een Bluetooth afstandbediening. Heb er twee en beide liggen uit het zicht. Eentje in de inloopkast (TV hangt aan de muur van de inloopkast) en eentje ligt gewoon in de TV kast. Neemt de HDMI kabel en stroomvreter niet weg uiteraard. Maar de KPN 4K ontvanger kan wel degelijk uit het zicht weggewerkt worden.
En dat maal 3, + 2 x 5 euro "huurkosten" per maand voor de extra decoders. 150 Euro extra per jaar voor extra ongemak. Dan blijft het makkelijker en goedkoper om (met mijn TV-deel) gewoon bij Ziggo te blijven. Zoveel (lineair) tv kijken doen we toch niet.barrymossel schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:10:
[...]
@TFHfony Stroomvreter valt toch ook wel wat mee? Gaat om 80 cent per maand...
In ieder geval bedankt voor de info! Ik weet nu in ieder geval wat mijn keuzes zijn.
/edit/
Mocht deze uitkomen op Android TV, zou dat wel eens het moment kunnen worden dat Ziggo voor de TV hier de deur uit gaat. We hebben nog even. Glas ligt hier pas in Q3 in de grond.Barre73 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:17:
[...]
KPN heeft sinds deze maand een TV app voor de smart TV. Zelfde functies als de app op een tablet maar dan direct op je TV. Werkt voor mij prima. Nu alleen nog voor Samsung TV's van na 2017 maar meer merken volgen (bij LG staat er al een app in de appstore voor testdoelen).
[ Voor 13% gewijzigd door TFHfony op 25-04-2019 19:39 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Al die andere kosten hebben niks met stroomvreter te maken, toch? Maar ik begrijp je op zich wel. Al betaal je bij een gemiddeld abo van KPN niet voor de 2e decoder en zou een Chromecast en casten vanaf de iTV app ook een gratis optie zijn.TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:35:
[...]
En dat maal 3, + 2 x 5 euro "huurkosten" per maand voor de extra decoders. 150 Euro extra per jaar voor extra ongemak. Dan blijft het makkelijker en goedkoper om (met mijn TV-deel) gewoon bij Ziggo te blijven. Zoveel (lineair) tv kijken doen we toch niet.
[...]
Mijn hoofd tv heeft Chromecast ingebouwd en bij een van de andere tv's zit er ook al een in, dus dat is misschien ook een overweging.barrymossel schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:49:
[...]
Al die andere kosten hebben niks met stroomvreter te maken, toch? Maar ik begrijp je op zich wel. Al betaal je bij een gemiddeld abo van KPN niet voor de 2e decoder en zou een Chromecast en casten vanaf de iTV app ook een gratis optie zijn.
Wat is de kwaliteit van die streams bij KPN?
Dan laat is de box die ze bij leveren en gewoon in de doos.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nooit geprobeerd eerlijk gezegd. Maar check deze thread eens: https://forum.kpn.com/int...cast-ondersteuning-448351TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:03:
[...]
Mijn hoofd tv heeft Chromecast ingebouwd en bij een van de andere tv's zit er ook al een in, dus dat is misschien ook een overweging.
Gebruik voor de 2e tv ook de Chromecast. Werkt prima en kwaliteit is ook prima in mijn beleving. Weet zo niet precies wat de exacte kwaliteit is van de streams. Daarnaast kan je met de AB van de KPN kastjes ook je tv bedienen. Die van je tv kan dan dus wegTFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:03:
[...]
Mijn hoofd tv heeft Chromecast ingebouwd en bij een van de andere tv's zit er ook al een in, dus dat is misschien ook een overweging.
Tot op heden geen aanbod gekregen. Aanvraag bij T-Mobile loopt een paar dagen. Overstapservice bij T-Mobile naar KPN was geweigerd. Ik vermoed omdat KPN al een mail naar mij heeft gestuurd over de opzegging van het abonnement. Nog maar 7 dagen bedenktijd voor KPNZanzibar-1337 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:07:
Zojuist gebeld met de opzeggingen, aangezien ze de tv zenders eruit gooien die ik gebruik wil ik downgraden naar een alleen internet pakket, kunnen ze niets aan korting voor mij regelen; reden, u gaat namelijk al minder betalen.. ja logisch, ik neem toch ook minder diensten af! Mijn mobiele abo's lopen ook af per 31 mei dus heb ik dan ook maar direct stopgezet, ben benieuwd of ze mij nog terug bellen, ik heb er een hard hoofd in, blijkbaar willen ze van hun klanten af..
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Hmm.. KPN is er toch niet zo strak op dus? Ik heb de bestelling bij T-Mobile afgelopen zondag gedaan en kreeg gisteren een e-mail van T-Mobile met dat de overstap is goedgekeurd en een SMS van KPN dat ze mij binnen 5 dagen over de opzegging zouden bellen. Het is dus nog maar de vraag of ze uberhaupt wel bellen?Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:31:
[...]
Tot op heden geen aanbod gekregen. Aanvraag bij T-Mobile loopt een paar dagen. Overstapservice bij T-Mobile naar KPN was geweigerd. Ik vermoed omdat KPN al een mail naar mij heeft gestuurd over de opzegging van het abonnement. Nog maar 7 dagen bedenktijd voor KPN
Verwijderd
Ik heb een paar weken geleden opgezegd en bij mij was de overstapservice geweigerd omdat de gegevens niet zouden kloppen. Ook hebben ze me nooit gebeld voor een aanbieding, maar dat hoeft van mij dan ook niet. Nog een weekje dan is het goodbye KPN.
Ik heb vorige week opgezegd. Ik ging sowieso aan het einde van mijn jaarcontract switchen, en door de prijsverhoging kon dat eerder. Nu kan ik weer ergens anders een internet-aanbieding aangrijpen.
Ik stond wel superlang in de wacht nadat ik het verteld had omdat de medewerker mijn gegevens niet kon vinden. (Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik nooit een MijnKPN account had aangemaakt, bedacht ik me achteraf.)
Ik stond wel superlang in de wacht nadat ik het verteld had omdat de medewerker mijn gegevens niet kon vinden. (Misschien had ik erbij moeten zeggen dat ik nooit een MijnKPN account had aangemaakt, bedacht ik me achteraf.)
ik heb net opgezegd en kreeg een mail dat ze mooie aanbiedingen hebben om te behouden, dus heb ik teruggebeld.
ze hadden wat issues met het systeem bljikbaar, dus konden me niet meteen een aanbieding doen. Ik word nog teruggebeld, vandaag of morgen. Zo niet, bel ik nog maar eens.
In ieder geval zei de medewerker dat ik niet had hoeven opzeggen, maar dat ik hoe dan ook korting had moeten krijgen. Dat bespaart iedereen een hoop tijd zei hij
Misschien moeten ze de korting gewoon standaard berekenen.
ze hadden wat issues met het systeem bljikbaar, dus konden me niet meteen een aanbieding doen. Ik word nog teruggebeld, vandaag of morgen. Zo niet, bel ik nog maar eens.
In ieder geval zei de medewerker dat ik niet had hoeven opzeggen, maar dat ik hoe dan ook korting had moeten krijgen. Dat bespaart iedereen een hoop tijd zei hij
Misschien moeten ze de korting gewoon standaard berekenen.
Maar dat is dus een leugen van die medewerker. Er hebben hier al meerdere mensen gemeld dat zij de korting niet kregen. Het is dus willekeur. Heeft wellicht te maken dat ze minimaal zoveel mensen moeten behouden per dag?mcetweaker schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:00:
Maar ook het terugbellen/mailen na een opzegging lijkt willekeur. Ik heb alleen een bevestiging gehad van de opzegging. Prima, nu sowieso een beter aanbod bij XS4ALL dan dat ik bij KPN had kunnen krijgen...
In de bevestiging van de opzegging stond dat ze mooie aanbiedingen hadden voor vertrekkende klanten, ergens onderin de mail.barrymossel schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:14:
[...]
Maar ook het terugbellen/mailen na een opzegging lijkt willekeur. Ik heb alleen een bevestiging gehad van de opzegging. Prima, nu sowieso een beter aanbod bij XS4ALL dan dat ik bij KPN had kunnen krijgen...
Bij mij dus niet... Willekeur zeg ik je!!mcetweaker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:36:
[...]
In de bevestiging van de opzegging stond dat ze mooie aanbiedingen hadden voor vertrekkende klanten, ergens onderin de mail.
En bedankt hè Jörg!Geachte XXXXXX,
We vinden het jammer dat u uw abonnement opzegt. Hartelijk bedankt voor de tijd die u klant bij ons bent geweest. Hierbij informeren we u over de afhandeling van de opzegging van uw abonnement met klantnummer XXXXXXXXX.
Nieuwe aanbieder
Uw nieuwe aanbieder Xs4All heeft uw huidige abonnement bij KPN opgezegd. Wij stoppen uw abonnement vanaf het moment dat wij bericht krijgen van Xs4All dat uw diensten zijn opgeleverd.
Wij hebben als verwachte datum meegekregen: 13 mei 2019.
Bij het annuleren of beëindigen van uw abonnement worden ook uw extra diensten behorende bij deze overeenkomst beëindigd (hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht).
Gebruikt u de KPN Veilig software of de KPN Veilig app? Dan bent u per 13 mei 2019 niet meer beschermd tegen internetgevaren. Het is belangrijk dat u zorgt dat uw apparaten op een andere manier beschermd zijn tegen internetgevaren.
E-mailadressen
Nadat we het abonnement beëindigen, kunt u de KPN e-mailadressen nog 1 maand gebruiken. Het gaat hierbij om de e-mailadressen eindigend op: @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl.
U ontvangt een retourdoos voor de apparatuur
Enkele werkdagen voor de beëindiging van uw abonnement ontvangt u een retourdoos waarmee u de apparatuur kunt terugsturen. Verdere instructies voor het terugsturen van de apparatuur vindt u in die doos.
Uw laatste factuur
U hebt bij KPN uw abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. In de maand voor de beëindiging krijgt u de voorlaatste factuur. Ook daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht. Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als u teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan u over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen.
Afkoopsom
Loopt uw contract nog? Dan brengen wij een afkoopsom in rekening. In MijnKPN staat de datum waarop uw contract afloopt.
Spotify
Gebruikte u Spotify Premium via KPN? Dan wordt dit omgezet in de (gratis) dienst Spotify Free. Deze dienst heeft minder mogelijkheden. Hebt u KPN Mobiel en wilt u Spotify blijven gebruiken zoals u gewend bent, dan kunt u een voordelig abonnement afsluiten via kpn.com/spotify.
> Spotify met KPN mobiel
Hebt u geen KPN Mobiel, dan kunt u zich aanmelden via spotify.com.
> Spotify zonder KPN Mobiel
Wilt u ook Spotify Free beëindigen? Kijk dan op support.spotify.com.
> Ga naar Spotify
Hebt u nog vragen?
Of kunnen we u ergens mee helpen? Ga dan naar kpn.com/klantenservice voor veelgestelde vragen.
> Vind uw antwoord
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
ok, ik heb het niet via overstapservice van andere ISP gedaan. Ik heb gewoon met KPN gebeld om op te zeggen.barrymossel schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:49:
[...]
Bij mij dus niet... Willekeur zeg ik je!!
[...]
En bedankt hè Jörg!
Dat zal een verschil zijn inderdaad. En ongetwijfeld zit er een bepaalde, door KPN doorgerekende, logica in. Maar er zit dus wel goed verschil in wat ze wel en niet aanbieden.mcetweaker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:51:
[...]
ok, ik heb het niet via overstapservice van andere ISP gedaan. Ik heb gewoon met KPN gebeld om op te zeggen.
Da's toch lood om oud ijzer voor KPN?
Want als klanten switchen van het ene KPN consumenten label naar een ander KPN consumenten label (Xs4all) komt de poen nog steeds binnen bij KPN...
En als iedereen 'korting' zou krijgen, is het geen korting meer...
Zo kreeg ik ook, na een belletje, bij Xs4all, het komende jaar 10 euro/mnd korting plus nog een extra TV pakket erbij.
Want als klanten switchen van het ene KPN consumenten label naar een ander KPN consumenten label (Xs4all) komt de poen nog steeds binnen bij KPN...
En als iedereen 'korting' zou krijgen, is het geen korting meer...
Zo kreeg ik ook, na een belletje, bij Xs4all, het komende jaar 10 euro/mnd korting plus nog een extra TV pakket erbij.
Verwijderd
Staat bij inderdaad ook onder in de mail. Ik had wel gebruik gemaakt van de overstapservice maar had zelf al opgezegdbarrymossel schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:02:
[...]
Dat zal een verschil zijn inderdaad. En ongetwijfeld zit er een bepaalde, door KPN doorgerekende, logica in. Maar er zit dus wel goed verschil in wat ze wel en niet aanbieden.
Vind het overigs wel een beetje krom. Ze verhogen de prijzen, dan kun je opzeggen waarna je vervolgens een aanbieding krijgt om te verlengen met korting.Kunnen we u nog overhalen?
Natuurlijk willen wij u liever als klant behouden. Wij hebben aantrekkelijke aanbiedingen voor u als vaste klant. Hebt u interesse? Bel dan gratis naar 0800-0402. Dan kunnen wij uw opzegging probleemloos annuleren en uw abonnement omzetten naar de aanbieding van uw keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2019 11:08 ]
Bij XS4all kun je inderdaad verlengen met 12 maanden 10 euro korting per maand,ehtweak schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:19:
Da's toch lood om oud ijzer voor KPN?
Want als klanten switchen van het ene KPN consumenten label naar een ander KPN consumenten label (Xs4all) komt de poen nog steeds binnen bij KPN...![]()
En als iedereen 'korting' zou krijgen, is het geen korting meer...![]()
Zojuist gedaan.
De verhogingen zijn daarmee niet van de baan maar het levert toch nog wat op.
ik krijg er de fox zenders niet mee terug, maar 6 maanden 16,50 korting, 3 maanden gratis opnemen pakket twv 4,99 en zolang m'n abonnement loopt upgrade naar 200Mbit voor de prijs van 100Mbit.
Zit er wel weer een jaar aan vast of tot de volgende prijsverhoging
Hier ook opgezegd. Kreeg uiteindelijk wel een aanbieding, maar die was totaal niet interessant voor mij.
Nu naar T-Mobile Thuis
Nu naar T-Mobile Thuis
Niet
weet iemand of de 200/200 voor de prijs van 100/100 ook tijdens de looptijd , dus niet bij een verlenging, te activeren is ?
wil iemand met < 200/200 eens kijken of die optie in het lijstje staat ?
weet dat het inderdaad wel met verlengen kan maar 'vroaga' kon het tussendoor ook met 500/500 dus hoop ik eigenlijk dat als ik nu mijn 500/500 > 100/100 zet ik de optie krijg om naar 200/200 te gaan voor het zelfde geld. Nu staat die optie er niet overigens. Ik kan dus niet van 500/500 > 200/200 met korting in 1x
weet dat het inderdaad wel met verlengen kan maar 'vroaga' kon het tussendoor ook met 500/500 dus hoop ik eigenlijk dat als ik nu mijn 500/500 > 100/100 zet ik de optie krijg om naar 200/200 te gaan voor het zelfde geld. Nu staat die optie er niet overigens. Ik kan dus niet van 500/500 > 200/200 met korting in 1x
Is er ooit een aanbieding geweest met het 500 mbit pakket?Ray schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:14:
weet iemand of de 200/200 voor de prijs van 100/100 ook tijdens de looptijd , dus niet bij een verlenging, te activeren is ?
Ik ben nu bezig met een overstap van Telfort naar KPN. Ik had het liefste de 500 mbit maar door de actie van de 200 mbit heb ik toch daarvoor gekozen omdat het in verhouding anders gewoon zonde is. Als de 200 mbit geen aanbieding had was ik voor de 500 mbit gegaan. Ik hoop dat er ook ooit zo'n actie is/komt voor de 500 mbit, dan upgrade ik hem wel.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
@knorde ja die was er. toen was 500/500 nog een stuk duurder en kon je 5 euro vaste korting krijgen. hoewel ik liever ook gewoon op 500 blijf is het verschil van 8 euro met de 200 aanbieding wel iets wat me aanspreekt
@Ray nooit geweten van die vroegere aanbieding maar dat is ook exact mijn reden. Het verschil in prijs is in verhouding te hoog tussen de 200 mbit en 500 mbit. Als dat in verhouding beter zou worden zou ik de 500 mbit nemen.
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Hebben meer last dat de KPN interactieve TV applicatie, buiten de eerse 8 zenders, niet meer werkt?
Https://www.it-freak.nl
Ja.WilbertW schreef op zondag 5 mei 2019 @ 01:24:
Hebben meer last dat de KPN interactieve TV applicatie, buiten de eerse 8 zenders, niet meer werkt?
Sometimes you need to plan for coincidence
Hallo,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende,
ik heb dit topic al voor een groot deel doorgenomen maar ben helaas nog niet helemaal zeker bet betrekking tot onderstaande.
Ik wil graag mijn internet, telefoon en TV “verhuizen” naar KPN glasvezel. Voor het aansluiten van de TV ontvanger vraag ik mij af of het internet- en TV signaal over dezelfde UPT kabel, en via een switch, vanuit de Experia Box naar de 1e verdieping kunnen lopen. E.e.a. zoals op onderstaand schetsje.

Ik wil dit graag weten omdat door de bouw van ons huis het erg lastig is om een extra “dedicated” UTP kabel te trekken vanaf de Experia Box naar de TV ontvanger.
Bij voorbaat mijn hartelijk dank.
ik heb dit topic al voor een groot deel doorgenomen maar ben helaas nog niet helemaal zeker bet betrekking tot onderstaande.
Ik wil graag mijn internet, telefoon en TV “verhuizen” naar KPN glasvezel. Voor het aansluiten van de TV ontvanger vraag ik mij af of het internet- en TV signaal over dezelfde UPT kabel, en via een switch, vanuit de Experia Box naar de 1e verdieping kunnen lopen. E.e.a. zoals op onderstaand schetsje.

Ik wil dit graag weten omdat door de bouw van ons huis het erg lastig is om een extra “dedicated” UTP kabel te trekken vanaf de Experia Box naar de TV ontvanger.
Ja. Dit is prima.peter_slee schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:06:
Hallo,
[Afbeelding]
Heel misschien dat die TP-Link 108PE niet lekker werkt met IGMP snooping. Hij zou het wel moeten kunnen volgens de specs maar de TP-Links zijn niet altijd even goed geweest daarmee. Dan zou je daar bijvoorbeeld een Netgear SG 105E kunnen zetten.
Maar je feitelijke setup is prima.
Barre73, bedankt voor je snelle reactie
Verwijderd
Als dit doorgaat dan is het bye bye Kpn:
https://www.physics-astro...n-musk-will-give.html?m=1
https://www.physics-astro...n-musk-will-give.html?m=1
@Verwijderd ehmmm, je linkt een bericht van meer dan een jaar geleden...
Ik zie niet in wat dit met de huidige, en werkende, situatie van een Nederlandse ISP te maken heeft...
Ik zie niet in wat dit met de huidige, en werkende, situatie van een Nederlandse ISP te maken heeft...
Iets waar ik zo snel geen antwoord op vind via de search:
Op mijn werk liggen een paar goede V10 experiaboxen, die uit een pand komen wat afgestoten is.
Zou ik zo'n V10 op mijn verbinding thuis in kunnen zetten ipv de V10A die er nu staat?
Als ik hierop google kom ik eigenlijk alleen maar topics tegen om een experiabox te vervangen door een eigen router. In dit topic vond ik ook geen relevante resultaten in de search.
Op mijn werk liggen een paar goede V10 experiaboxen, die uit een pand komen wat afgestoten is.
Zou ik zo'n V10 op mijn verbinding thuis in kunnen zetten ipv de V10A die er nu staat?
Als ik hierop google kom ik eigenlijk alleen maar topics tegen om een experiabox te vervangen door een eigen router. In dit topic vond ik ook geen relevante resultaten in de search.
ja dat kan gewoonRichub schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:38:
heb mijn "oude" V10 destijds doorgeschoven naar mn ouders.
[ Voor 12% gewijzigd door Convoy op 08-05-2019 10:45 ]
Niet zondermeer, hangt een beetje af op wat voor abo ze draaiden in dat andere pand. V10's zwerven rond met 4 types software grofweg. Wellicht dat er eentje gaat werken, maar het hoeft niet, glRichub schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:38:
Iets waar ik zo snel geen antwoord op vind via de search:
Ik heb die V10 al een harde reset gegeven, dus ik ga het zien vanavond. 
Mooie is dat ik sowieso niks verlies, maar wel betere configuratie opties kan krijgen.
Mooie is dat ik sowieso niks verlies, maar wel betere configuratie opties kan krijgen.
Trust me, gaat gewoon werkenRichub schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:01:
Bedoel je dat de Experiabox van je werk meer opties had? Dan moet ik je teleurstellen denk ikRichub schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:01:
Ik had ook zo'n zakelijke Experiabox V10 met meer opties (waaronder bridge bijvoorbeeld, meer VOIP settings, etc), maar nadat ik die had gereset ging die Experiabox vrolijk de nieuwe consumentenfirmware downloaden nadat ik deze had aangesloten. Zelfs mijn config (WPA key) werd erin geladen.
Of bedoel je dat de V10a minder opties had dan de V10?
Bij de V10A zijn de configuratie opties zwaar gelocked vergeleken met wat ik van de V10 zag aan de screenies in dit topic.
Ik heb ook met KPN gesproken en de eerste die ik sprak zei dat er geen aanbiedingen waren om te verlengen omdat ik nog een lopend contract had. (ook toen ik aangaf dat ik ook op kan zeggen i.v.m de prijsverhogingmcetweaker schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 10:28:
ik krijg er de fox zenders niet mee terug, maar 6 maanden 16,50 korting, 3 maanden gratis opnemen pakket twv 4,99 en zolang m'n abonnement loopt upgrade naar 200Mbit voor de prijs van 100Mbit.
De 2e die ik sprak bood me 3 maanden 22,50 korting aan.. that's it...
(ik heb nu een 100/100 internet + 2 hd ontvangers + opnemen)
Louzy#2475
Kom lekker naar XS4all dan!louzy82 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:56:
[...]
Ik heb ook met KPN gesproken en de eerste die ik sprak zei dat er geen aanbiedingen waren om te verlengen omdat ik nog een lopend contract had. (ook toen ik aangaf dat ik ook op kan zeggen i.v.m de prijsverhoging
De 2e die ik sprak bood me 3 maanden 22,50 korting aan.. that's it...
(ik heb nu een 100/100 internet + 2 hd ontvangers + opnemen)
Ok, is ook wel KPN maar toch anders.
Ben je nog goedkoper uit ook en krijg je tenminste een fatsoenlijk modem.
Voordelen als KPN compleet blijven bestaan en je krijgt ook korting op je KPN mobiel abonnement als je dit hebt.
Bij XS4all kun je bij een lopend contract wèl verlengen en krijg je dus 12x 10 euro korting.
Ik heb dit pas gedaan.
Naar aanleiding van de verhogingmail ook even gebeld.
Ik heb Internet en TV basis met 100/100 en zou met de prijswijziging €57,49 gaan betalen.
Krijg nu 6 maanden lang €17,50 korting en 200/200 voor dezelfde prijs als 100/100 (€4,99), m.a.w. de voordeeltjes die een nieuwe klant ook zou krijgen.
Ik heb Internet en TV basis met 100/100 en zou met de prijswijziging €57,49 gaan betalen.
Krijg nu 6 maanden lang €17,50 korting en 200/200 voor dezelfde prijs als 100/100 (€4,99), m.a.w. de voordeeltjes die een nieuwe klant ook zou krijgen.
Nou, ik heb die V10 thuis ingeplugd, en, zoals Convoy al zei: Meteen werken. 
En inderdaad, ik heb veel meer instellingsmogelijkheden nu.
Betere portforwarding, die nu ook portranges ondersteund en die ook na uitloggen/rebooten van de EB niet van LAN IP gewisseld wordt.
Ook ITV werkt prima.
Dit beëindigd dus mijn maandenlange geklier met portforwarden met de V10A.

En inderdaad, ik heb veel meer instellingsmogelijkheden nu.
Betere portforwarding, die nu ook portranges ondersteund en die ook na uitloggen/rebooten van de EB niet van LAN IP gewisseld wordt.
Ook ITV werkt prima.
Dit beëindigd dus mijn maandenlange geklier met portforwarden met de V10A.
Hoe zit het eigenlijk met statische IPv4-adressen bij KPN zakelijk? Krijg je die, en zo ja, hoeveel krijg je er en wat kost dat?
[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 09-05-2019 11:51 ]
We are shaping the future
Net met KPN gebeld voor mijn glasvezel abonnement.
Krijg 6 maanden €26,50 korting. Had een zeer vriendelijke meneer van KPN aan de telefoon. Ik heb ook aangegeven dat ik via dit forum op de hoogte ben van het aanbod.
Zonder onderhandeling of moeite dit gelijk geregeld.
Krijg 6 maanden €26,50 korting. Had een zeer vriendelijke meneer van KPN aan de telefoon. Ik heb ook aangegeven dat ik via dit forum op de hoogte ben van het aanbod.
Stay hungry, stay foolish!
26,5?RBN026 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:55:
Net met KPN gebeld voor mijn glasvezel abonnement.
Als bestaande klant of als geheel nieuwe klant?
Louzy#2475
Bestaande klant.
Klein zakelijk = geen vast opAlex) schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:51:
Hoe zit het eigenlijk met statische IPv4-adressen bij KPN zakelijk? Krijg je die, en zo ja, hoeveel krijg je er en wat kost dat?
KPN EEN = 1 vast IP, kosteloos naar 4 als nodig (waarvan 1 te gebruiken voor eigen hardware) 8 kan ook nog (ook kosteloos), maar dient onderbouwd te worden
Al twee keer gebeld en ze kunnen maar 3 maanden korting geven!!! Toch raar als je hier lees dat er wel 6 maanden korting word gegeven. Tijd voor een andere provider!
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn bij kpn als je alleen internet en tv wil en voor werk een vast IP moet hebben.
Lesdictische is mijn hash#
Officieel heb krijg je geen vast IP bij particulieren. Maar die van mij is in jaren niet veranderd...xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:09:
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn bij kpn als je alleen internet en tv wil en voor werk een vast IP moet hebben.
Heb je gevraagd naar de afdeling "opzeggingen"?. Als ik de gewone servicedesk spreek, dan kom ik ook niet verder dan 3 maanden (dezelfde korting als in mijnkpn).Thedarkside schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:38:
Al twee keer gebeld en ze kunnen maar 3 maanden korting geven!!! Toch raar als je hier lees dat er wel 6 maanden korting word gegeven. Tijd voor een andere provider!
Ik ben weg. Vanaf 1 juni meer betalen voor minder zenders, ja doeidoei. Vooral het schrappen van National Geographic vind ik zo'n domme zet. Zeker nooit van Dr. Pol gehoord, KPN? Wij zijn echte Dr. Pol fans... Dus ik ben gaan rondkijken bij Ziggo en Tweak, en die zijn het geworden. Dat waardeloze Sparql van 5 jaar geleden hebben ze allang vaarwel gezegd, nu wordt de TV-poot verzorgd door Canal Digitaal.
Voor nog geen 6 tientjes in de maand een deftige 1000 Mb/s internetverbinding, een mooi TV-pakket en voor mijn bejaarde schoonouders vast bellen, zij kunnen onze mobiele nummers maar niet onthouden
Voor nog geen 6 tientjes in de maand een deftige 1000 Mb/s internetverbinding, een mooi TV-pakket en voor mijn bejaarde schoonouders vast bellen, zij kunnen onze mobiele nummers maar niet onthouden
Ja, dat is dus het probleem. Ik heb hier al meerdere keren een andere ip gekregen en dan kan ik steeds weer een week rondjes door Nederland rijden om me zelf toegang te gevenNuevocasa schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:05:
[...]
Officieel heb krijg je geen vast IP bij particulieren. Maar die van mij is in jaren niet veranderd...
;-(
En waneer je een zakelijk vast ip neemt is er weer geen tv mogelijk (ander systeem volgens kpn). Maar ik ben toch niet de enige in Nederland die thuis vanwege werk een vast ip nodig heeft en graag tv kijkt.
En bel je de ander providers kunnen ze hier ook niets omdat mijn FttH van kpn is. ze kunnen alleen kpn resellen onder hun eigen kleurtje.
Het moet toch mogelijk zijn om een fix ip met tv te combineren.
Ja, ik heb naar ziggo tv gekeken. (kost weer extra )
Maar wat ik overal zie is dat het veranderen van zender gaat zo ontzettend traag gaat, om van in slaapt te vallen.
Plus, moet ik dan de coax ook terug gaan trekken naar de woon en slaap kamer en ik heb juist toen ik hier kwam wonen als trekveer gebruikt om utp naar kamers te krijgen.
[ Voor 28% gewijzigd door xbeam op 10-05-2019 17:09 ]
Dan lijkt me een VPSje nemen met een fixed ip makkelijker.xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:54:
[...]
Ja, dat is dus het probleem. Ik heb hier al meerdere keren een andere ip gekregen en dan kan ik steeds weer een week rondjes door Nederland rijden om me zelf toegang te geven
;-(
Dan bind je je niet zo vast aan 1 provider.
Ik heb zojuist mijn pakket van alleen Internet 50Mb laten verlengen bij KPN. Ben al jaren klant maar we hebben het altijd laten doorlopen.
Eerste 6 maanden voor 35 euro met TV. Ik vind het prima.
Of, gebruik een service als https://www.noip.com/. Dan krijg je netjes een melding als het is aangepast.xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:54:
[...]
Ja, dat is dus het probleem. Ik heb hier al meerdere keren een andere ip gekregen en dan kan ik steeds weer een week rondjes door Nederland rijden om me zelf toegang te geven
;-(
En waneer je een zakelijk vast ip neemt is er weer geen tv mogelijk (ander systeem volgens kpn). Maar ik ben toch niet de enige in Nederland die thuis vanwege werk een vast ip nodig heeft en graag tv kijkt.
En bel je de ander providers kunnen ze hier ook niets omdat mijn FttH van kpn is. ze kunnen alleen kpn resellen onder hun eigen kleurtje.
Het moet toch mogelijk zijn om een fix ip met tv te combineren.
Ja, ik heb naar ziggo tv gekeken. (kost weer extra )
Maar wat ik overal zie is dat het veranderen van zender gaat zo ontzettend traag gaat, om van in slaapt te vallen.
Plus, moet ik dan de coax ook terug gaan trekken naar de woon en slaap kamer en ik heb juist toen ik hier kwam wonen als trekveer gebruikt om utp naar kamers te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 10-05-2019 17:19 ]
Ben ik niet zo fan van. Dat ding moet je weer extra onderhouden en wat is de vpn snelheid?vDorst schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:01:
[...]
Dan lijkt me een VPSje nemen met een fixed ip makkelijker.
Dan bind je je niet zo vast aan 1 provider.
Want hij zou dan alleen maar als vpn doorgeefluik functioneren.
En Ik zie het dan all weer gebeuren gebruik je hem maanden niet gaat er keer ergens wat mis en moet ik inloggen. Moet ik eerst mijn eigen VPS fixen omdat er een update is die nooit goed testes door mij (prive je kent het wel alles even snel) :-)
Bij mij 600Mbps down en 600Mbps up... Dat krijg je ervan als je een directe tunnel legt tussen KPN Glas en een (dikke) machine buiten de deur.xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:19:
[...]
Ben ik niet zo fan van. Dat ding moet je weer extra onderhouden en wat is de vpn snelheid?
Beetje non-argument; neem aan dat je thuis ook niet maanden je laptop / PC / console / router niet update? En de meeste VPS'en kan je "gewoon" voorzien van rolling updates en, waar nodig, dependencies zelf deinstalleren / blokkeren.En Ik zie het dan all weer gebeuren gebruik je hem maanden niet gaat er keer ergens wat mis en moet ik inloggen. Moet ik eerst mijn eigen VPS fixen omdat er een update is die nooit goed testes door mij (prive je kent het wel alles even snel) :-)
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb snel even op de site gekeken maar hoe kan dit mij helpen? Misschien dat ik het mis maar dit is toch een gewone dnss provider?krakendmodem schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:17:
Ik heb zojuist mijn pakket van alleen Internet 50Mb laten verlengen bij KPN. Ben al jaren klant maar we hebben het altijd laten doorlopen.
[...]
Of, gebruik een service als https://www.noip.com/. Dan krijg je netjes een melding als het is aangepast.
Ja dan wordt het een doorgeef luik. En als je daar alleen maar een OS opzet met een VPN dan heb je bijna geen onderhoud.xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:19:
[...]
Ben ik niet zo fan van. Dat ding moet je weer extra onderhouden en wat is de vpn snelheid?
En Ik zie het dan all weer gebeuren gebruik je hem maanden niet gaat er keer ergens wat mis en moet ik inloggen. Moet ik eerst mijn eigen VPS fixen omdat er een update is die nooit goed testes door mij (prive je kent het wel alles even snel) :-)
Simpele KVM server met 256MB in nederland zijn niet duur. Heb ze al < € 30 euro per jaar.
Ik heb er zelf een voor email server en Wireguard VPN.
Je kan op die website een account aanmaken. Met dat account kun je vervolgens "inloggen" op een app op je pc (router kan het ook tegenwoordig). Die router/app/website houdt bij wanneer je IP adres is veranderd, en stuurt je dan een mailtje met het nieuwe IP. Lijkt inderdaad een beetje op een DNS service.xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:22:
[...]
Ik heb even opende site maar hoe kan dit mij helpen? Misschien dat het mis maar dit is toch gewoon dnss provider?
DynDNS doet hetzelfde.
Thanks zulke snelheden had ik niet verwacht. En dat is gewoon met een 10/20 euro VPS?MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:22:
[...]
Bij mij 600Mbps down en 600Mbps up... Dat krijg je ervan als je een directe tunnel legt tussen KPN Glas en een (dikke) machine buiten de deur.
Ja dat is precies wat ik zeg ;-)Beetje non-argument; neem aan dat je thuis ook niet maanden je laptop / PC / console / router niet update? En de meeste VPS'en kan je "gewoon" voorzien van rolling updates en, waar nodig, dependencies zelf deinstalleren / blokkeren.
Thuis draai je vaak even snel (althans ik) een
sudo apt-get update && apt-get upgrade
Zonder te echt testen kom dan vanzelf wel een keer tegen wat niet werkt.
Maar wat dat betreft ben ik net Donald duck en vervloek met geest van Murphy. En zal je net zien wanneer er paniek is dat ik mijn vps niet in kom of vanaf de vps de locatie in kom door een versie verschil of zo’n geweldige SSH Cannot assign requested address fout ;-)
Daarom ben ik niet zo fan van een extra vps. En ga ik het liefst gewoon voor een vast ip.
Maar het is wel een optie.
Als dat allemaal zo belangrijk is dan laat je je werkgever toch een vast ip betalen? Dus een zakelijke lijn voor thuis. Of werkt gewoon met dns. Dus als je ip veranderd dan alleen dns aanpassen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee, in mijn geval niet. Maar ik wilde aantonen dat jouw eerdere aanname, over "wat is de vpn snelheid", waarschijnlijk gebaseerd was op "nieuwigheid / geruchten" dan daadwerkelijk kennis van zakenxbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:41:
[...]
Thanks zulke snelheden had niet verwacht snelheid. En dat is gewoon met een 10/20 euro VPS?
Andersom, ik heb ook nog een VPN van mijn mobiel naar huis toe (OpenVPN) en met mijn 4G verbinding duw/trek ik tegen de 170Mbps als dat nodig is. Het is dus niet specifiek "het device" wat buiten is maar de inrichting / wens van de uiteindelijke VPN-oplossing hoe snel/breed je lijn is/blijft.
Het gaat om de locaties waar de firewall ip based filtert. Dus waneer mijn ip wijzigt moet eerst eerst weer op locatie worden toegevoegd.Tylen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:43:
Als dat allemaal zo belangrijk is dan laat je je werkgever toch een vast ip betalen? Dus een zakelijke lijn voor thuis. Of werkt gewoon met dns. Dus als je ip veranderd dan alleen dns aanpassen.
En zakelijk een vast ip adres en tv kan ik gewoon nergens vinden het of zakelijk vanwege een vast ip adres maar dan kan je geen tv bij krijgen.
Kan je toch gewoon splitsen? Tv aparte provider.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Subtiele nuance: je draait het nu een beetje om... Omdat je op lokatie A niet de investering / infra kan/wil hebben om op de een of andere manier een fixed IP te krijgen, moet je dan wel je firewalls op lokatie B t/m H op IP laten filteren?xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:54:
[...]
Het gaat om de locaties waar de firewall ip based filtert. Dus waneer mijn ip wijzigt moet eerst eerst weer op locatie worden toegevoegd.
Een beetje firewall (maar ook daar kan je lang / kort over discussieren) werkt niet meer enkel/alleen op IP maar kan je op meer triggers zaken laten toestaan. Hoef je dus in het land niks meer aan te passen.
Allicht, gezien de opties / discussie; goed idee om een eigen topic te starten met alle bijbehorende zaken? Lijkt me ondertussen niet geheel meer gaan over "KPN infra" op dit moment
Kan, maar dan kan ik alleen maar ziggo nemen, Maar daar maakte ik al een grap over. Ik ben daar echt te ongeduldig voor als ik dat bij vrienden zie word ik dood ongelukkig van hoe langzaam dat zappen gaat. Plus dat toen ik hier kwam wonen heb de coax die er lag gebruikt om de UTP door muren te trekken.Tylen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:55:
Kan je toch gewoon splitsen? Tv aparte provider.
Ziggo is echt de aller laatste optie.
Qua iptv heeft kpn zijn puik geregeld zappen gaat hier echt super snel.
Het is ook niet dat wij/ik niet willen investeren maar het zijn de partijen waar ik mee samen werken die overal routers neer gooien zonder Centrale controller.MAX3400 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:58:
[...]
Subtiele nuance: je draait het nu een beetje om... Omdat je op lokatie A niet de investering / infra kan/wil hebben om op de een of andere manier een fixed IP te krijgen, moet je dan wel je firewalls op lokatie B t/m H op IP laten filteren?
Een beetje firewall (maar ook daar kan je lang / kort over discussieren) werkt niet meer enkel/alleen op IP maar kan je op meer triggers zaken laten toestaan. Hoef je dus in het land niks meer aan te passen.
Allicht, gezien de opties / discussie; goed idee om een eigen topic te starten met alle bijbehorende zaken? Lijkt me ondertussen niet geheel meer gaan over "KPN infra" op dit moment
Maar eens het is teveel off-topic is. mijn vraag is dan ook wat de mogelijkheden zijn bij kpn? En of dat er toch een achter deur is en je via kpn toch een vast ip met IPTV kan krijgen. Niet van wegen de kosten of mogelijkheden maar vanwege het gemak.
[ Voor 12% gewijzigd door xbeam op 10-05-2019 18:18 ]
XS4ALL?xbeam schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:07:
[...]
Het is ook niet dat wij/ik niet willen investeren maar het zijn de partijen waar ik mee samen werken die overal routers neer gooien zonder Centrale controller.
Maar eens het is teveel off-topic is. mijn vraag is dan ook wat de mogelijkheden zijn bij kpn? En of dat er toch een achter deur is en je via kpn toch een vast ip met IPTV kan krijgen. Niet van wegen de kosten of mogelijkheden maar vanwege het gemak.
Dit idd, als het vaste IP in hetzelfde abo moet als je IPTV en je niets kunt met de andere genoemde workarounds. Bij KPN zul je twee abo's moeten afnemen anders
Afgelopen woensdag van de Experiabox naar een Pfsense router overgestapt, een poging tot.
Wat betreft WAN werkte het vrij snel, IPTV moet ik de IPMG proxy nog goed werkend krijgen maar had lage prio. Echter vandaag (exact 48 uur na switch) ging de PPPoE connectie down en kreeg ik hem niet meer up.
Experiabox weer aangesloten en werkte direct. Lijkt alsof KPN de pfsense router niet accepteert ...
Wat betreft WAN werkte het vrij snel, IPTV moet ik de IPMG proxy nog goed werkend krijgen maar had lage prio. Echter vandaag (exact 48 uur na switch) ging de PPPoE connectie down en kreeg ik hem niet meer up.
Experiabox weer aangesloten en werkte direct. Lijkt alsof KPN de pfsense router niet accepteert ...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Je moet inspreken waarvoor je belt en dan geef ik aan dat ik wil opzeggen. Zo heb ik het gedaan!krakendmodem schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:45:
[...]
Heb je gevraagd naar de afdeling "opzeggingen"?. Als ik de gewone servicedesk spreek, dan kom ik ook niet verder dan 3 maanden (dezelfde korting als in mijnkpn).
Super! En hoe heb je dat nou gedaan?krakendmodem schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:17:
[...]
Of, gebruik een service als https://www.noip.com/. Dan krijg je netjes een melding als het is aangepast.
@ Osxy: Lijkt op wat ik meemaakte bij mijn pogingen om de experiabox door een eigen router te vervangen: De LANpoort op het glasvezelkastje gaat dan uit. Als ik de EB dan terugzet komt de verbinding meteen weer tot stand.
Bij de wissel van EB V10A naar EB V10 kwam de verbinding wel meteen weer tot stand.
Bij de wissel van EB V10A naar EB V10 kwam de verbinding wel meteen weer tot stand.
Het is alleen pas na 48 uur gebeurd...Richub schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:39:
@ Osxy: Lijkt op wat ik meemaakte bij mijn pogingen om de experiabox door een eigen router te vervangen: De LANpoort op het glasvezelkastje gaat dan uit. Als ik de EB dan terugzet komt de verbinding meteen weer tot stand.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat klopt. Als je een particulier bent wijzigt je IP alleen als je van drager veranderd. Bijvoorbeeld van ISDN naar ADSL. Of van ADSL naar Glas. Mocht je perse een vast IP willen behouden dan moet je een zakelijke dienst afnemen. Bijvoorbeeld KPN ONE. Volgens mij kan dat tot 8 IP adressen.Nuevocasa schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:05:
[...]
Officieel heb krijg je geen vast IP bij particulieren. Maar die van mij is in jaren niet veranderd...
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb de vriendelijke vrouw aan de telefoon eerlijk verteld dat ik een andere provider aan het overwegen was, omdat KPN wel duur werd voor enkel internet. Aangegeven dat ik er dan ook wel tv van afnemen, zodat ik alles via KPN heb lopen.
Dat kon dus.
Wat staat er onder status > interfaces > Wan ?Osxy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:19:
Afgelopen woensdag van de Experiabox naar een Pfsense router overgestapt, een poging tot.
[Afbeelding]
En wat zie je onder Status > system logs > PPP ?
En staan je interfaces nog wel goed geconfigureerd?
Je kan ze even met die van mij vergelijken:

Idd even vragen naar de afdeling opzeggingen. Aangeven dat je actief bent op verschillende forums zoals tweakers en KPN. Misschien werkt het niet bij iedereen maar het is de moeite waard, zijn je eigen centen!Thedarkside schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:38:
De pppoE login moet zijn kpn en het wachtwoord kpnOsxy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:19:
[Afbeelding]
Daar verschillen de berichten nogal over: login en wachtwoord staan in veel verschillende combinaties genoemd in dit topic en elders online. Moet is daarvoor een te sterk begrip.xbeam schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:52:
[...]
De pppoE login moet zijn kpn en het wachtwoord kpn
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik gebruik kpn kpn.Hmmbob schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:43:
[...]
Daar verschillen de berichten nogal over: login en wachtwoord staan in veel verschillende combinaties genoemd in dit topic en elders online. Moet is daarvoor een te sterk begrip.
Dit was volgens de specs van een oficiele pagina die ik ooit jaren gelden een keer op kpn site heb gevonden..
Zie hier ook een kpn medewerker die deze login adviseert.
https://zakelijkforum.kpn...xterne-modem-kpn-een-9840
Dit werkt overall particulier. Zakelijk en groot zakelijk. En nooit problemen
[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 11-05-2019 13:55 ]
Enkele jaren geleden heb ook ik liggen worstelen met de login voor de router. Uit ellende maar met kpn gebeld en zowaar, zonder enig probleem, kreeg ik de login, en daar kwam geen enkel lettertje kpn in voor.
Ik logde voorheen in met mac-adres@planet met als wachtwoord welkom1.
Tegenwoordig werkt kpn kpn prima voor mij.
Tegenwoordig werkt kpn kpn prima voor mij.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Mijn abonnement loopt af dus maar weer eens tijd om te gaan bellen met KPN. Nu zag ik dat ze het 100/100 glasvezelabo niet meer aanbieden. Is nu 100/10. Hoe werkt dit in de praktijk? Ik heb nu 80/8 maar upload zit standaard rond de 35 Mb. Is dit met de 100/10 ook het geval?
Anders moet ik wellicht voor de 200/200 gaan als de aanbieding een beetje redelijk is.
Anders moet ik wellicht voor de 200/200 gaan als de aanbieding een beetje redelijk is.
Ik heb een 100/10 abonnement en de upload ligt inderdaad nog rond de 35 Mbit. Er is overigens wel een upgrade beschikbaar naar 100/100 voor 4,99 per maand maar die is gek genoeg alleen beschikbaar als je al een abonnement hebt....Highfive95 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:26:
Mijn abonnement loopt af dus maar weer eens tijd om te gaan bellen met KPN. Nu zag ik dat ze het 100/100 glasvezelabo niet meer aanbieden. Is nu 100/10. Hoe werkt dit in de praktijk? Ik heb nu 80/8 maar upload zit standaard rond de 35 Mb. Is dit met de 100/10 ook het geval?
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement schijn je alleen maar in 1 keer naar 200/200 te kunnen zie ik nu? Maar die upgrade is nu ook bij het afsluiten voor 4,99 per maand te krijgen dus dan is dat een betere deal.
Of dus gewoon bij 100/10 blijven en genoegen nemen met ongeveer 35 Mbit upload.
Op zich is 200/200 natuurlijk beter voor dezelfde prijs. Misschien dat upgrade er daarom ook niet bij staat.Barre73 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:35:
[...]
Ik heb een 100/10 abonnement en de upload ligt inderdaad nog rond de 35 Mbit. Er is overigens wel een upgrade beschikbaar naar 100/100 voor 4,99 per maand maar die is gek genoeg alleen beschikbaar als je al een abonnement hebt....
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement schijn je alleen maar in 1 keer naar 200/200 te kunnen zie ik nu? Maar die upgrade is nu ook bij het afsluiten voor 4,99 per maand te krijgen dus dan is dat een betere deal.
Of dus gewoon bij 100/10 blijven en genoegen nemen met ongeveer 35 Mbit upload.
Zal eens gaan bellen en kijken waar ze mee komen. Ziggo en T-Mobile zijn wat mij betreft ook een optie. Alleen biedt T-mobile geen netflix aan via stb dus dan moet er wellicht nog een chromecast bij.
Bedenk wel dat als je wil verlengen met bijvoorbeeld 200/200 je naar een nieuwe abonnementsvorm moet zonder Spotify...Highfive95 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:39:
[...]
Op zich is 200/200 natuurlijk beter voor dezelfde prijs. Misschien dat upgrade er daarom ook niet bij staat.
Zal eens gaan bellen en kijken waar ze mee komen. Ziggo en T-Mobile zijn wat mij betreft ook een optie. Alleen biedt T-mobile geen netflix aan via stb dus dan moet er wellicht nog een chromecast bij.
@Barre73
Spotify heb ik nu ook niet dus dat maakt niet zoveel uit. Ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan. Vorig jaar heb ik maar een keer terug gebeld, want mevrouw was toen niet echt vriendelijk
Spotify heb ik nu ook niet dus dat maakt niet zoveel uit. Ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan. Vorig jaar heb ik maar een keer terug gebeld, want mevrouw was toen niet echt vriendelijk
Gisteren werd ik nog eens gebeld door KPN.
We zagen dat je hebt opgezegd bij ons. Kunnen wij je wellicht nog een deal aanbieden.
Laten aanhoren, kwamen geloof ik met 6 maanden €25 iets korting en daarna rond de €60.
Ik was op mijn werk en vroeg of ze dat even in een mail konden zetten zodat ik dat thuis nog eens kon nalezen.
Nou, dat was toch niet de bedoeling.
Als ze een mail zou sturen dan was dat gelijk een bevestigingsmail.
Laat dan maar zitten, dan hoef ik geen gebruik te maken van dit aanbod.
Als reactie dat 24Kitchen wegviel, kreeg ik een YouTube zender erbij waarbij ik alle afleveringen kon zien wanneer ik wou.
Uh, als ik ergens een los internetabonnement heb, kan ik dat toch sowieso al?
Ja inderdaad, dat klopt.
We zagen dat je hebt opgezegd bij ons. Kunnen wij je wellicht nog een deal aanbieden.
Laten aanhoren, kwamen geloof ik met 6 maanden €25 iets korting en daarna rond de €60.
Ik was op mijn werk en vroeg of ze dat even in een mail konden zetten zodat ik dat thuis nog eens kon nalezen.
Nou, dat was toch niet de bedoeling.
Als ze een mail zou sturen dan was dat gelijk een bevestigingsmail.
Laat dan maar zitten, dan hoef ik geen gebruik te maken van dit aanbod.
Als reactie dat 24Kitchen wegviel, kreeg ik een YouTube zender erbij waarbij ik alle afleveringen kon zien wanneer ik wou.
Uh, als ik ergens een los internetabonnement heb, kan ik dat toch sowieso al?
Ja inderdaad, dat klopt.

https://www.telegraaf.nl/...lanten-behouden-24kitchen
De zenders 24Kitchen, NG, Fox en Disney Channel blijven te zien bij KPN.
Ik had een paar dagen geleden een mail gehad van KPN dat ik naar ze kon overstappen met een leuke aanbiedinig (ondanks dat ik zowel thuis als mobiel al bij hun heb). Toen ik ze daar over belde deden ze me direct een goed aanbod.
Ik ga van 100/100 voor 46,49 per maand, naar 200/200 voor 46,49 per maand + 9 maanden €10,- korting.
Dit alles binnen 10 minuten geregeld, erg netjes van ze en ik ben weer helemaal blij
Ik ga van 100/100 voor 46,49 per maand, naar 200/200 voor 46,49 per maand + 9 maanden €10,- korting.
Dit alles binnen 10 minuten geregeld, erg netjes van ze en ik ben weer helemaal blij
Weinig verrassend. Had al zoiets voorspeld.henk26 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:22:
https://www.telegraaf.nl/...lanten-behouden-24kitchen
Gunner in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie