[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.468 views

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:10
GforceNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:21:
Lees net dat KPN met een smart TV app komt, voorlopig alleen te gebruiken met Samsung TV's, andere merken volgen later.
Ik zie de toegevoegde waarde nog niet :?

Sometimes you need to plan for coincidence

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

GforceNL

Out of memory....

Hmmbob schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:47:
[...]

Ik zie de toegevoegde waarde nog niet :?
Scheelt weer een kastje! Je hebt dan geen decoder meer nodig.

<Zinloze tekst hier>

• Hmmbob
Hmm, als ik let op de snelheid van de andere apps weet ik niet of ik daar zo blij van ga worden.
Vooralsnog is de app alleen beschikbaar voor klanten met een smart-tv van Samsung die op z'n vroegst in 2017 is geproduceerd. De provider verwacht in de loop van 2019 extra smart-tv's te kunnen ondersteunen.
Oh, laat maar.

[ Voor 64% gewijzigd door Hmmbob op 02-04-2019 14:54 ]

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 09:17
Prijzen per 1 juni

Huidige abonnementen
Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/da67c96d-d0e8-43ff-bb31-d1e5a1f4bd98.png

Oudere abonnementen
Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/66f7660a-792d-4393-9efe-e53151942ad1.png

Beltarieven VoIP
Afbeeldingslocatie: https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/f1e4c216-f704-4584-ad23-934d3459a71d.png

Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract. Er geldt dus geen opzegtermijn van 1 maand (je mag per direct opzeggen).

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:19
Volgens mij gaat niet alleen XS4ALL omhoog:
https://www.kpn.com/service/internet2019.htm

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:20
Mooi, dan kunnen we meteen weer korting regelen. 1 euro per maand extra, dus 12 op jaarbasis, maar dan wel weer 6 maanden €22,50 korting als het goed is. Prima deal.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:39
barrymossel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:20:
Mooi, dan kunnen we meteen weer korting regelen. 1 euro per maand extra, dus 12 op jaarbasis, maar dan wel weer 6 maanden €22,50 korting als het goed is. Prima deal.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Echter laatst verlengd met de black friday actie. Dus heb nog korting lopen tot ehm augustus. Wordt ook lastig om eerst op te zeggen en dan weer nieuw abo af te sluiten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:09
barrymossel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:20:
Dus jij zegt dan KPN op en daarna sluit je een nieuw abbo af, met een kortingsactie? Hoe gaat dat in zijn werk?
Houd je dan bijvoorbeeld ook je vaste nummer?

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Raymond schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:52:
[...]

Dus jij zegt dan KPN op en daarna sluit je een nieuw abbo af, met een kortingsactie? Hoe gaat dat in zijn werk?
Afdeling Opzeggingen bellen en ze een aanbod laten doen.

Tijdens Black Friday zei KPN in alle reclame-uitingen dat de actie alleen voor nieuwe klanten gold, en dat werd zelfs aan het begin van het bandje gezegd. Maar de klantenservice kende de korting gewoon aan iedereen toe.

We are shaping the future

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Wat is nu in hemelsnaam wijsheid.

De prijzen gaan weer omhoog.
Ik heb alleen internet nodig en zit nu bij xs4all met itv erbij maar die gaat er dus uit.

Ik wilde overstappen naar kpn internet only maar als ik nu T-Mobile neem ben ik veeeeeeel goedkoper uit. Enige is de compleet deal die ik mis. Maar dat is op te lossen door alles bij mijn moeder erop te zetten.

Deal proberen eruit te halen of overstappen?

[ Voor 6% gewijzigd door rhos op 03-04-2019 07:18 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

rhos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:17:
Wat is nu in hemelsnaam wijsheid.

De prijzen gaan weer omhoog.
Ik heb alleen internet nodig en zit nu bij xs4all met itv erbij maar die gaat er dus uit.

Ik wilde overstappen naar kpn internet only maar als ik nu T-Mobile neem ben ik veeeeeeel goedkoper uit. Enige is de compleet deal die ik mis. Maar dat is op te lossen door alles bij mijn moeder erop te zetten.

Deal proberen eruit te halen of overstappen?
T-Mobile heeft ook van die deals. Kan je je abo niet omzetten naar T-Mobile.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• barrymossel
B-Bandit schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:28:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Echter laatst verlengd met de black friday actie. Dus heb nog korting lopen tot ehm augustus. Wordt ook lastig om eerst op te zeggen en dan weer nieuw abo af te sluiten.
Je kunt gewoon verlengen. Dan heb je dus de nieuwe korting vanaf het moment dat je belt. Stel je belt eind mei, dan heb je vanaf juni 3 tot 6 maanden korting. Bij 6 maanden is het dus relevant en maak je "winst".
Zelf heb ik korting lopen tot eind mei geloof ik, dus voor mij komt het prima uit. Nu nog even in mijn agenda zetten, zodat ik niet vergeet te bellen.
Raymond schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:52:
[...]

Ik zeg niet op, maar zoals hierboven werd gezegd verleng ik (dus als je een vast nummer hebt behoud je die ook). Aangezien ik mag opzeggen, mogen zij ook een kortingsaanbod doen. En dat heb ik ook ieder jaar gehad evenals in dit soort situaties, dus ik ga ervan uit dat ik dat nu ook wel krijg. En anders ga ik serieus shoppen.

Let wel op: als ze een aanbod doen voor 3 maanden korting omdat dat nu de officiële aanbieding is, liegen ze. De aanbieding is soms 3 maanden korting en soms 6 maanden. Ligt eraan wanneer je op de website krijgt. Dus je hebt wat onderhandelingsruimte.

---edit---
Voor mensen die een nieuw abo willen aanvragen, de volgende tip: even hele proces doorlopen, tot je bij de installatiedatum komt. Daarna tabblad afsluiten, even wachten (geen idee of dat nodig is), nieuw tabblad openen en via de homepage (kpn.com) opnieuw naar de pagina TV en internet.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KeTM8bYmzxOnnqMlErPh0r5K/full.png

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KNdsVpXYxnu8c2fioSeMzlIW/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 03-04-2019 08:31 . Reden: toevoeging ]

• j_bos
barrymossel schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:07:

---edit---
Voor mensen die een nieuw abo willen aanvragen, de volgende tip: even hele proces doorlopen, tot je bij de installatiedatum komt. Daarna tabblad afsluiten, even wachten (geen idee of dat nodig is), nieuw tabblad openen en via de homepage (kpn.com) opnieuw naar de pagina TV en internet.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Is dat niet omdat KPN Compleet aangevinkt staat?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
j_bos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:27:
[...]

KPN Compleet geeft geen extra korting op vaste diensten(alleen gratis zenderpakket)

• j_bos
mad-dog schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:29:
[...]

KPN Compleet geeft geen extra korting op vaste diensten(alleen gratis zenderpakket)
Ah dan is dat weer anders nu want dat was een tijdje wel zo (langere korting)

• mad-dog
  • Nu online
j_bos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:36:
[...]

Ah dan is dat weer anders nu want dat was een tijdje wel zo (langere korting)
Zie dat je indd gelijk hebt, waarschijnlijk een extra lokkertje, aangezien compleet van zichzelf alleen 5 euro korting biedt op mobiel

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

R_Donselaar schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:02:
Op mijn iPhone doet dit probleem zich ook regelmatig voor als ik bijvoorbeeld op Facebook of Youtube filmpjes kijk. Vaak halverwege of op 3 kwart van het filmpje stopt deze met laden. Overschakelen op 4G lost het dan wel op maar irritant blijft het...
IPV6 uitzetten in de Experiabox, ik had hetzelfde probleem.
Daarna is dit probleem weg!

Yo.

• barrymossel
j_bos schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:27:
[...]

Verrek, je hebt gelijk! Vreemde is dat hij het bij mij in Chrome niet doet. Bij IE en Edge wel. Maar verandert inderdaad met de KPN Compleet...

• ljt
  • Laatst online: 16-10 08:49

ljt

Sinds kort heb ik bij het laden van opnamen de code 3025, kan opname niet inladen. En ook terug kijken werkt niet meer.

Heb een Edge Router Lite draaien. En niks verandert aan de config. Software op het tv-kastje verwijdert maar dat verhelpt het niet.

Andere die dit ook hebben met een eigen router? Heeft KPN iets verandert? Gewoon tv kijken werkt prima.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Code 3025 kan ook gewoon een probleem van de decoder zijn, zie het advies van KPN zelf.

• ljt

ljt

Beide decoders hebben het helaas.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb je de procedure al gevolgd? Recent was er hier nog een groot onderhoud en daarna had mijn decoder ook kuren. Na installeren van de nieuwe software liep alles weer als vanouds. Bij een netwerkwijziging zullen beide decoders tegelijk problemen kunnen geven als hiervoor een software-update of harde reset nodig is.
Ook in andere topics werd het laden van de software of een (harde) reset van de box als oplossing genoemd voor deze fout.
Er zijn ook wijzigingen geweest waardoor soms de eigen scripts op de Edge Router voor problemen konden zorgen, maar dat was dan meestal in combinatie met multi-cast verkeer. Zie voor foutzoeken in je scripts/settings specifiek de Ubiquiti topics.

• ljt

ljt

Procedure gevolgd inderdaad. Zal nog eens in me edge router kijken...

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-10 16:17

Tammesp

Next is now

Zit er verschil tussen KPN Zakelijk Glasvezel en Stedelijk Glasvezel?

En dan doel ik vooral op de gegevens van de PPPoE sessie. Ik kan alleen deze gegevens vinden van KPN Zakelijk Glasvezel:

PPPoE
username/password:
kpn/kpn

VLAN 6 voor internet

Zouden deze gegevens anders zijn met KPN Zakelijk Glasvezel Stedelijk? Lijkt mij van niet, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Een aantal dagen geleden heb ik KPN weer eens gebeld voor het verlengen van m'n thuisabonnement. Had op de website ook gezien dat ze nu 200/200 aanbieden voor hetzelfde bedrag wat ik nu betaal voor 100/100, dus dat heb ik ook gelijk besproken. Krijg nu een mooie upgrade dus.

Kreeg alleen van de medewerker te horen dat er 'apparatuur' vervangen zou moeten worden. Toen ik vroeg of het om de EB (heb een V10, relatief nieuw dus) of het glasvezelmodem zei hij dat het om het laatste ging. Die NTU is (denk ik) niet zo spannend (destijds werd dat zo op de FTU geklikt), dus ik vroeg of hij de hardware niet gewoon kon opsturen zodat ik het zelf kon doen. Volgens hem was dat wel mogelijk, maar er is toch een monteur ingepland. 8)7 Weer gebeld, alles uitgelegd, en men zou de monteur weer annuleren..

De hardware heb ik niet ontvangen. En ik begrijp waarom: vanochtend kreeg ik een sms'je dat de monteur binnenkort komt. 8)7

Voordat ik ga bellen en (hoogstwaarschijnlijk) nog meer verwarring zaai: moeten ze de FTU nou ook vervangen? Want dan snap ik de monteur wel.. Zit nu een Genexis FXP-100 in de meterkast.
S_Chief schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:22:
Een aantal dagen geleden heb ik KPN weer eens gebeld voor het verlengen van m'n thuisabonnement. Had op de website ook gezien dat ze nu 200/200 aanbieden voor hetzelfde bedrag wat ik nu betaal voor 100/100, dus dat heb ik ook gelijk besproken. Krijg nu een mooie upgrade dus.

Kreeg alleen van de medewerker te horen dat er 'apparatuur' vervangen zou moeten worden. Toen ik vroeg of het om de EB (heb een V10, relatief nieuw dus) of het glasvezelmodem zei hij dat het om het laatste ging. Die NTU is (denk ik) niet zo spannend (destijds werd dat zo op de FTU geklikt), dus ik vroeg of hij de hardware niet gewoon kon opsturen zodat ik het zelf kon doen. Volgens hem was dat wel mogelijk, maar er is toch een monteur ingepland. 8)7 Weer gebeld, alles uitgelegd, en men zou de monteur weer annuleren..

De hardware heb ik niet ontvangen. En ik begrijp waarom: vanochtend kreeg ik een sms'je dat de monteur binnenkort komt. 8)7

Voordat ik ga bellen en (hoogstwaarschijnlijk) nog meer verwarring zaai: moeten ze de FTU nou ook vervangen? Want dan snap ik de monteur wel.. Zit nu een Genexis FXP-100 in de meterkast.
De FTU blijft gewoon hangen. Het bovenste deel is een vervangbaar deel en dat is de NT, of modem. In jouw geval zal deze wat ouder zijn en maximaal geschikt voor 100 Mbit doorvoer. Dat was een paar jaar geleden heel normaal. Nu heb je een Gigabit versie nodig omdat je meer dan 100 Mbit gaat afnemen.
Zeker bij een FXP-100 is het zelf vervangen niet weggelegd voor elke gebruiker dus komt er een monteur om dat te doen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Hmmbob
Ik kan me de vervolgvraag al voorstellen, en ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd: how to check welke je hebt?

Hmmbob schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:43:
Ik kan me de vervolgvraag al voorstellen, en ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd: how to check welke je hebt?
Euh... Het staat er meestal op maar dan wel aan de achterkant.
Bij de gigabit NT voor deze FXP staat er op de voorkant Gigabit als het goed is. Zo niet, dan zal het nog 100 Mbit zijn.
Bij de nieuwere FTU's zijn alleen nog de meeste groen/grijze NT's 100 Mbit. De witte zijn allemaal al Gbit.

Voor meer info: zie dit bericht: Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 11-04-2019 14:23 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:43:
Ik zou die vraag niet hebben gesteld (want ik wist het al).
Barre73 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 06:55:
[...]

De FTU blijft gewoon hangen. Het bovenste deel is een vervangbaar deel en dat is de NT, of modem. In jouw geval zal deze wat ouder zijn en maximaal geschikt voor 100 Mbit doorvoer. Dat was een paar jaar geleden heel normaal. Nu heb je een Gigabit versie nodig omdat je meer dan 100 Mbit gaat afnemen.
Zeker bij een FXP-100 is het zelf vervangen niet weggelegd voor elke gebruiker dus komt er een monteur om dat te doen.
Thanks voor je uitgebreide reactie. d:)b

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-11 19:08
Tammesp schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:30:
Zit er verschil tussen KPN Zakelijk Glasvezel en Stedelijk Glasvezel?

En dan doel ik vooral op de gegevens van de PPPoE sessie. Ik kan alleen deze gegevens vinden van KPN Zakelijk Glasvezel:

PPPoE
username/password:
kpn/kpn

VLAN 6 voor internet

Zouden deze gegevens anders zijn met KPN Zakelijk Glasvezel Stedelijk? Lijkt mij van niet, maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Zijn waarschijnlijk anders, voor bijvoorbeeld KPN EEN zijn deze al anders en dat is nu een beetje het simpelste echte zakelijke product :)

• barrymossel
Zojuist met opzeggingen gebeld en er werd me aangegeven dat ik alleen kan opzeggen (i.v.m. wijzigingen in de voorwaarden) of mijn huidige contract kan laten doorlopen. Verlengen met korting was niet meer mogelijk. Lijkt me sterk?

Iemand ook deze ervaring?

---edit---
Ben zojuist maar overgestapt naar XS4ALL. Scheelt het toch weer een kleine 100 euro en dan wel gewoon een Fritzbox.

[ Voor 20% gewijzigd door barrymossel op 12-04-2019 13:04 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 19:45
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:44:
Zojuist met opzeggingen gebeld en er werd me aangegeven dat ik alleen kan opzeggen (i.v.m. wijzigingen in de voorwaarden) of mijn huidige contract kan laten doorlopen. Verlengen met korting was niet meer mogelijk. Lijkt me sterk?

---edit---
Ben zojuist maar overgestapt naar XS4ALL. Scheelt het toch weer een kleine 100 euro en dan wel gewoon een Fritzbox.
Dan wordt je nog wel gebeld met een aanbieding. Had de overstap naar Telfort aangevraagd, 12mnd €35. Blijf nu gewoon en heb per direct 9mnd €20 korting gekregen.

• barrymossel
Nuevocasa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:40:
[...]

Dan wordt je nog wel gebeld met een aanbieding. Had de overstap naar Telfort aangevraagd, 12mnd €35. Blijf nu gewoon en heb per direct 9mnd €20 korting gekregen.
Nou, dat denk ik niet haha. Zojuist al de bevestiging van de opzegging per mail gehad. XS4ALL is natuurlijk een dochterbedrijf van KPN en gaat wellicht (waarschijnlijk) gewoon op in KPN in de toekomst.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 19:45
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:51:
[...]

Nou, dat denk ik niet haha. Zojuist al de bevestiging van de opzegging per mail gehad. XS4ALL is natuurlijk een dochterbedrijf van KPN en gaat wellicht (waarschijnlijk) gewoon op in KPN in de toekomst.
Telfort is precies het zelfde als XS4ALL voor KPN. Komende dagen zul je nog wel worden gebeld. Alles was bij mij ook al in gang gezet. Ze maken gebruik van de 2 weken wettelijke bedenktijd. Had ook niet verwacht een aanbod te krijgen, gezien hun besluit om volgende maand de winkels van Telfort al te gaan sluiten en alles daarna over te hevelen naar KPN.

• barrymossel
Nuevocasa schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:38:
[...]

Telfort is precies het zelfde als XS4ALL voor KPN. Komende dagen zul je nog wel worden gebeld. Alles was bij mij ook al in gang gezet. Ze maken gebruik van de 2 weken wettelijke bedenktijd. Had ook niet verwacht een aanbod te krijgen, gezien hun besluit om volgende maand de winkels van Telfort al te gaan sluiten en alles daarna over te hevelen naar KPN.
Serieus? Vaag verhaal dan. Begrijp niet zo goed wat daar achter kan zitten dan...
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:42:
[...]

Serieus? Vaag verhaal dan. Begrijp niet zo goed wat daar achter kan zitten dan...
Hoe minder Telfort klanten er zijn tegen de tijd dat ze echt over moeten, hoe beter. Daarnaast kost het ook geld voor KPN als geheel als iemand overstapt. Denk aan apparatuur en monteurs.

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-10 16:17

Tammesp

Next is now

sjaft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:42:
[...]

Zijn waarschijnlijk anders, voor bijvoorbeeld KPN EEN zijn deze al anders en dat is nu een beetje het simpelste echte zakelijke product :)
Klopt! Inmiddels ben ik er achter hoe er verbinding gemaakt word.
Dat gaat via een IPoE connectie.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06

---edit---
Ik via de chat ook geen succes. Ben KPN wel zat met weer 4,50 erbij op mijn abbonement, 4 zenders erbij 10 er af en een stukje duurder.

Nu even aan het kijken wat mijn opties zijn. Twijfel nog of ik TV wil behouden. Wil wel een provider waar ik zonder problemen mijn eigen router kan gebruiken.

• barrymossel
Machlah schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:21:
[...]

Ik via de chat ook geen succes. Ben KPN wel zat met weer 4,50 erbij op mijn abbonement, 4 zenders erbij 10 er af en een stukje duurder.

Nu even aan het kijken wat mijn opties zijn. Twijfel nog of ik TV wil behouden. Wil wel een provider waar ik zonder problemen mijn eigen router kan gebruiken.
4,50?? Ik kreeg net bericht dat ik 1 euro extra zou gaan betalen. Bij XS4ALL helaas 2,50.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

---edit---
Apart, ik heb vandaag gebeld en ik krijg 6 maanden € 22,50 korting en 3 maanden € 7,50 korting op Ziggo Totaal.
Ik betaal nu 6 maanden € 49 voor internet/tv/bellen/spotify en daarna 6 maanden € 71,50 (even Ziggo totaal buiten beschouwing gelaten)

• barrymossel
geenstijl schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:39:
[...]
Apart, ik heb vandaag gebeld en ik krijg 6 maanden € 22,50 korting en 3 maanden € 7,50 korting op Ziggo Totaal.
Ik betaal nu 6 maanden € 49 voor internet/tv/bellen/spotify en daarna 6 maanden € 71,50 (even Ziggo totaal buiten beschouwing gelaten)
Voor mijn gevoel is het ook volstrekte willekeur. Of wellicht omdat ik al te vaak verlenging met korting heb gehad misschien? Geen idee.
Ach, ik wilde al een tijdje overstappen naar XS4ALL. Dan was dit een goede reden.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:49:
[...]

Voor mijn gevoel is het ook volstrekte willekeur. Of wellicht omdat ik al te vaak verlenging met korting heb gehad misschien? Geen idee.
Ach, ik wilde al een tijdje overstappen naar XS4ALL. Dan was dit een goede reden.
Ik zit al minimaal 6 jaar bij KPN en bel elk jaar na prijsverhoging, dus dat kan het niet zijn.

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-11 22:36
Ik kwam dit jaar met bellen ook niet verder dan 3 maal 22,50 korting. En dus ook geswitcht naar XS4ALL, dat wilde ik ook al een tijdje.
Mijn eigen Fritzbox is aan vervanging toe, en die experia box van KPN heb ik nog nooit kunnen gebruiken zoals ik wil. Dus het komt ook wel mooi uit.
Maar eerdere jaren was de korting en meer en voor een half jaar, ben benieuwd of er nog een telefoontje komt.
Ga nu wel terug van 200/200 naar 100/100, eens kijken of iemand hier dat verschil merkt.

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
barrymossel schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:38:
[...]

4,50?? Ik kreeg net bericht dat ik 1 euro extra zou gaan betalen. Bij XS4ALL helaas 2,50.
Ja, ik heb nog een oud alles in 1 abbonement.

• barrymossel
Machlah schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:13:
[...]

Ja, ik heb nog een oud alles in 1 abonnement.
Lekker dan. :|

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
KPN gebeld over 24Kitchen, de meid aan de telefoon wist niet eens dat deze zender eruit ging. Aangegeven dat ik ervoor naar een andere provider zal gaan "OK meneer, succes ermee" 8)7

• barrymossel
Cartman! schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:30:
KPN gebeld over 24Kitchen, de meid aan de telefoon wist niet eens dat deze zender eruit ging. Aangegeven dat ik ervoor naar een andere provider zal gaan "OK meneer, succes ermee" 8)7
Gaat 24Kitchen eruit? Schoften! Een van de weinige zenders die ik kijk. Zal dan bij XS4ALL ook wel het geval zijn...

• Cartman!
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:20:
[...]

Gaat 24Kitchen eruit? Schoften! Een van de weinige zenders die ik kijk. Zal dan bij XS4ALL ook wel het geval zijn...
Jep...helaas.

nieuws: Fox is optimistisch dat KPN Fox-zenders als 24Kitchen blijft doorgeven

Is bij ons thuis de meest gekeken zender dus ik overweeg, met pijn in m'n hart, om KPN er de deur voor uit te doen :{ Hopelijk komen ze nog tot een oplossing...

• barrymossel
Cartman! schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:21:
[...]

Jep...helaas.

nieuws: Fox is optimistisch dat KPN Fox-zenders als 24Kitchen blijft doorgeven

Is bij ons thuis de meest gekeken zender dus ik overweeg, met pijn in m'n hart, om KPN er de deur voor uit te doen :{ Hopelijk komen ze nog tot een oplossing...
Poeh, dit verandert wel de zaak. Net overstap naar XS4ALL aangevraagd. Maar hierdoor ga ik de komende dagen nog even verder wat vergelijken, want bij XS4ALL is het uiteraard hetzelfde.

• mad-dog
  • Nu online
barrymossel schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:36:
[...]

Poeh, dit verandert wel de zaak. Net overstap naar XS4ALL aangevraagd. Maar hierdoor ga ik de komende dagen nog even verder wat vergelijken, want bij XS4ALL is het uiteraard hetzelfde.
FOX kan niet komen te vervallen. Fox is veel te afhankelijk van KPN, gezien ze 75% bereik moeten hebben in Nederland. Zonder KPN lukt dat niet. Zie ook TotaalTV voor een mooi artikel

• barrymossel
mad-dog schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:09:
[...]

FOX kan niet komen te vervallen. Fox is veel te afhankelijk van KPN, gezien ze 75% bereik moeten hebben in Nederland. Zonder KPN lukt dat niet. Zie ook TotaalTV voor een mooi artikel
Dit artikel bedoel je? https://www.totaaltv.nl/n...bij-kpn-lijkt-definitief/
;) ;) ;)

Ik snap dat je dit artikel bedoelt, maar de 14 dagen bedenktijd voor mij komen toch wel dichtbij...

• Henk van Dijk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 19:40
Hoewel KPN beweert dat je contractvrij bent, heb ik geprobeerd n.a.v. de prijsverhoging over te stappen d.m.v. overstapservice bij een nieuwe provider. Dit faalde, omdat KPN weigert. Contractvrij wordt je dus alleen door zelf te bellen naar afd. opzeggingen. Vervolgens zaaide de medewerker verwarring door te melden dat dit "per 1 juni kan", maar ook "eventueel per direct".

Ik kreeg daar overigens in eerste instantie een aanbod van 3 maanden 12,50 korting. Toen ik wou ophangen kwam de medewerker met 6 maanden 12,50 korting.

[ Voor 12% gewijzigd door Henk van Dijk op 17-04-2019 11:10 ]

• barrymossel
Henk van Dijk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:09:
Hoewel KPN beweert dat je contractvrij bent, heb ik geprobeerd n.a.v. de prijsverhoging over te stappen d.m.v. overstapservice bij een nieuwe provider. Dit faalde, omdat KPN weigert. Contractvrij wordt je dus alleen door zelf te bellen naar afd. opzeggingen. Vervolgens zaaide de medewerker verwarring door te melden dat dit "per 1 juni kan", maar ook "eventueel per direct".

Ik kreeg daar overigens in eerste instantie een aanbod van 3 maanden 12,50 korting. Toen ik wou ophangen kwam de medewerker met 6 maanden 12,50 korting.
Nou, dat was bij mij anders. XS4ALL heeft voor mij opgezegd. Daar kreeg ik redelijk rap een bevestiging van. Echter stond daar wel de standaard paragraaf:
Afkoopsom
Loopt uw contract nog? Dan brengen wij een afkoopsom in rekening. In MijnKPN staat de datum waarop uw contract afloopt.
Even voor de zekerheid via de chat contact met KPN opgenomen en zij gaven aan dat ik gewoon contractvrij ben en dat dit gewoon allemaal goed zou komen.

• M.vanderbos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 19:41
Overstap naar Telfort in gang gezet. Kreeg aanbod van KPN voor 9 maanden €20,- korting...€41 totaal
Zat nog op oud abonnement.
Spotify vervalt wel,

[ Voor 6% gewijzigd door M.vanderbos op 17-04-2019 22:51 ]

• barrymossel
M.vanderbos schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:50:
Overstap naar Telfort in gang gezet. Kreeg aanbod van KPN voor 9 maanden €20,- korting...€41 totaal
Zat nog op oud abonnement.
Spotify vervalt wel,
Waarom niet dat aanbod aangenomen dan? Ik heb gisteren even de kosten van 100 Mbit (+ TV) bij de verschillende providers in Excel gezet en Telfort kwam er bij mij als duurste uit (wel met in het achterhoofd dat ik een KPN mobiel abo heb). KPN had ik niet meegenomen aangezien ik daar geen korting krijg, maar met €180 korting lijkt het me ineens toch interessant.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verandering zenderaanbod Interactieve TV
Op 1 april hebben we de muziekzender TV 538 en natuurzender LoveNature toegevoegd aan het Basispakket. Daarnaast hebben we het Pluspakket uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava).

Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders. Kijk op kpn.com/zenders voor alle zenderoverzichten.
Wat is dit voor powerplay met Fox over de rug van hun klanten?

Verdwijnen FOX NL, 24Kitchen en National Geographic bij KPN lijkt definitief

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 18-04-2019 09:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat verdwijnen van 24Kitchen, imho één van de weinige interessante zenders met de nodige Nederlandse (!) content, geldt niet alleen voor KPN.
Maar voor alle IPTV (KPN WholeSale) gebruikers. :-(
Ook voor Xs4all.
Kreeg ook zo'n berichtje binnen:

De zenders Wildhitz, Antena3, 24Kitchen, FOX TV (kanaal 14), National Geographic en Zing komen per juni te vervallen.

En dat van afdeling klantenSERVICE. Denk dat ik die SERVICE afdeling maar eens ga bellen of dat ik wat korting kan krijgen i.v.m. de toegenomen/verminderde SERVICE. :+

Mooie Plaatjes   

• barrymossel
ehtweak schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:05:
En dat van afdeling klantenSERVICE. Denk dat ik die SERVICE afdeling maar eens ga bellen of dat ik wat korting kan krijgen i.v.m. de toegenomen/verminderde SERVICE. :+
Ik heb zojuist ook maar een berichtje naar webcare gestuurd of ze kunnen compenseren hiervoor, aangezien ik de overstap nog ongedaan kan maken. Niet geschoten is altijd mis...

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 20:30
Tenzij je interne informatie hebt van één van de partijen (en dan moet je ook nog dicht op de mensen zitten die er daadwerkelijk mee bezig zijn) zul je als klant nooit weten wie er bezig is met powerplay. Is het FOX die de KPN klant misbruikt als een soort van hefboom of is het KPN zelf die dat doet.
Vraag is natuurlijk ook of FOX niet zal verdwijnen bij de overige aanbieders zodra die aan de gang moeten met contract onderhandelingen.
Eén ding weet ik wel, al deze partijen en de gevechten om mij als klant duwen mij alleen maar verder weg. Ik ga geen tig verschillende diensten afnemen, ga niet om de X weken/maanden wisselen en dan zoeken ze het maar uit.
En uiteraard blijven ze zich maar afvragen waarom mensen blijven (of weer gaan) downloaden, duh.

• M.vanderbos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-11 19:41
Ze bellen me nog terug over het aanbod. Kans is groot dat ik dit accepteer aangezien Telfort ook gaat verhogen.
Zit nog in de bedenktijd...

Telfort 50mbit abbo afgesloten inclusief Spotify en opnemen pakket (combivoordeel) voor €44,- p. Maand
KPN komt uit op €41 voor 9 maanden, zonder Spotify, wel 100mbit en 2 ontvangers ipv 1

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uitermate ruk van FOX / KPN. Voor zover ik nu nog kan zien, en in mijn situatie, biedt T-Mobile nog wel die zenders en zelfs 75 cent per maand goedkoper terwijl je bij KPN 500Mbit krijgt en bij T-Mobile 750Mbit.

Vanmiddag maar eens 2 klantenservices tegen elkaar uitspelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:26
MAX3400 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:27:
Uitermate ruk van FOX / KPN. Voor zover ik nu nog kan zien, en in mijn situatie, biedt T-Mobile nog wel die zenders en zelfs 75 cent per maand goedkoper terwijl je bij KPN 500Mbit krijgt en bij T-Mobile 750Mbit.

Vanmiddag maar eens 2 klantenservices tegen elkaar uitspelen.
Bel met de afdeling opzeggingen zou ik zeggen. Ben niet de enige, tis blijkbaar druk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• MAX3400

MAX3400

NiGeLaToR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 16:04:
[...]

Bel met de afdeling opzeggingen zou ik zeggen. Ben niet de enige, tis blijkbaar druk.
Ik weet ze te vinden maar dank voor de tip :)

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
9 zenders eruit, 1 ervoor terug.. en een prijsverhoging. mijn eerste reactie is ' 8)7 '. ik ga ook KPN maar eens bellen, want dit slaat nergens op.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Yep het regent klachten. Hun verklaring is dat ze het niet eens konden worden over de prijs van doorgifte.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:39
Baal ontzettend. Wij keken veel naar 24Kitchen, Babytv en ja zelfs Zing. Baal met name omdat ik nu pas merk hoe ze je met dat kpn compleet volledig vast zetten. Als ik niet 2 abonnementen van KPN mobiel had lopen had ik de eerste dag na de aankondiging al opgezegd en zou ik gaan kijken naar alternatieven.

Waardeloos dit zeg.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Had het er met Mn vrouw over. Zou me niets verbazen als ze ineens met een bericht komen dat ze een akkoord hebben. Pure pressiemiddel dit om bekend te maken dat ze de zender schrappen om straks goede sier te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 18-04-2019 22:52 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gunner schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:51:
Had het er met Mn vrouw over. Zou me niets verbazen als ze ineens met een bericht komen dat ze een akkoord hebben. Pure pressiemiddel dit om bekend te maken dat ze de zender schrappen om straks goede sier te maken.
Daar zit ik ook aan te denken. De klant wordt normaal gesproken nooit zo hard de dupe van dit soort onderhandelingen.

Van XS4ALL heb ik nog niks gehoord.

Tweakers Discord

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gunner schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:51:
Hangt er denk ik ook vanaf hoeveel mensen gaan klagen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:07
Zijn er nog meer mensen met vervelende wifi problemen? Ik heb nu sinds een half jaar problemen met de wifi. In hele huis valt regelmatig heel even het wifi signaal weg.

Er is al 3x een monteur van KPN geweest en twee keer is de experiabox omgeruild. Ook is het kastje op de muur (NTU?) vervangen omdat deze erg warm was.

Ook is er een monteur met wifi spy geweest omdat er ergens een stoorzender zat volgens een andere monteur. Echter deze kon niks vinden in de buurt. Wifi viel ook niet weg toen hij er was :( .

Probleem is echter nog steeds niet opgelost. Het is de hele dag door en is knetter vervelend. Nu heb ik echt geen idee meer wat ik kan doen. Kan KPN wel weer bellen, maar dan komt er waarschijnlijk weer een monteur die niks kan doen of het probleem treedt dan niet op.

Hebben jullie nog tips wat ik kan doen?

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:12
Dit is een workaround, geen echte oplossing... Maar een losse accesspoint is IMHO toch de enige structurele oplossing voor dit soort problemen.

Blijkbaar gaan modem/routers met door de providers aangepaste firmwares toch behoorlijk achteruit qua wifi prestaties.
In de jaren dat ik bij UPC/Ziggo zat was dit al een bekende issue, en nu bij KPN glas nog steeds.
Ook ik ben niet tevreden over de wifi van mijn EB V10A...

Ik zet al jaren een eigen AP of router in voor de wifi, daarmee ben ik wat de wifi betreft onafhankelijk geworden van de meegeleverde apparatuur van mijn provider.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:07
Richub schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:02:
Ik zet al jaren een eigen AP of router in voor de wifi, daarmee ben ik wat de wifi betreft onafhankelijk geworden van de meegeleverde apparatuur van mijn provider.
Is dit makkelijk in te stellen? Ik heb nog een oude TP-link TL-WDR4300 liggen. En hoe gaat dit dan met TV?

*Edit

Ik kan de TP link natuurlijk achter de experiabox hangen en wifi van experiabox uitschakelen. TV kan dan gewoon via experiabox lopen. Volgens mij is dat een redelijke oplossing denk ik.

Was even te snel met reageren :9

[ Voor 23% gewijzigd door Highfive95 op 19-04-2019 12:25 ]

• Richub
Dan moet je die router wel als accesspoint instellen:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point <- Oud topic, maar de basis blijft hetzelfde.

Kopieer eerst je wifi instellingen (SSID en wachtwoord) uit je experiabox, en zet de wifi van de EB daarna uit.
Daarna kun je aan de gang met je TPlink.
Succes.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Hier ook not amused over die aankondiging.
Dalijk maar eens wat prijzen vergelijken. Grote kans dat we internet only doen via een andere aanbieder.

• Richub
Ik ben ook niet blij met die veranderingen...
In januari heb ik interactieve tv bij mijn abbo genomen, en net die zenders waar ik het meeste naar kijk gaan eruit... :(

Tel daarbij op dat ik sinds ik ITV heb problemen heb met ports forwarden in mijn EB V10A (twijfel er nog over een apart topic hierover te starten), en je snapt dat ik not amused ben.

En mijn contract loopt nog tot januari '20, dus overstappen gaat (nog) niet. :N

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Richub schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:56:
Ik ben ook niet blij met die veranderingen...
In januari heb ik interactieve tv bij mijn abbo genomen, en net die zenders waar ik het meeste naar kijk gaan eruit... :(

Tel daarbij op dat ik sinds ik ITV heb problemen heb met ports forwarden in mijn EB V10A (twijfel er nog over een apart topic hierover te starten), en je snapt dat ik not amused ben.

En mijn contract loopt nog tot januari '20, dus overstappen gaat (nog) niet. :N
Volgens mij is deze verandering een geldige reden om het contract te ontbinden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• NeutraleTeun
Jup, staat ook onderaan in de mail.
U kunt door deze veranderingen uw abonnement kosteloos wijzigen of opzeggen.
Kan volgens mij altijd na een wijziging vanuit aanbieders kant.

Zijn er überhaupt internet only aanbieders?
In de online vergelijkingen kom ik alleen maar all in one pakketten tegen.

[ Voor 24% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-04-2019 11:34 ]

NeutraleTeun schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 11:31:
Jup, staat ook onderaan in de mail.

[...]

Kan volgens mij altijd na een wijziging vanuit aanbieders kant.

Zijn er überhaupt internet only aanbieders?
In de online vergelijkingen kom ik alleen maar all in one pakketten tegen.
Volgens mij kan je bij vrijwel elke aanbieders alleen internet afnemen. Misschien dat die vergelijkers het niet laten zien maar dat zegt niks.

• Richub
Tel daarbij op dat KPN/Reggefiber (bijna) het totale glasnetwerk in handen heeft. Dat maakt "overstappen om van KPN af te komen" zo goed als onmogelijk als je een glasvezellijn wilt houden.

Ooit werd er in de politiek georganiseerd tegen monopolievorming:
KPN heeft nu al het glas in handen, Ziggo 90% van de coax.

Werkte goed, dat organiseren... _NOT_ :r

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 17:31
Ik heb die mail ook ontvangen. Meeste belachelijke is natuurlijk het schrappen van 8x tv zender en1x radiozender. Komt er 1 zender voor terug.
Wat ik helemaal niet snap is het schrappen van national geographic. Dit is een vd weinige zenders waar ik het meeste naar kijk. Voor mij reden on komende week te verdiepen bij de andere glasvezel aanbieders en anders terug naar Ziggo.
Richub schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:43:
Tel daarbij op dat KPN/Reggefiber (bijna) het totale glasnetwerk in handen heeft. Dat maakt "overstappen om van KPN af te komen" zo goed als onmogelijk als je een glasvezellijn wilt houden.

Ooit werd er in de politiek georganiseerd tegen monopolievorming:
KPN heeft nu al het glas in handen, Ziggo 90% van de coax.

Werkte goed, dat organiseren... _NOT_ :r
KPN/Reggefiber heeft het fysieke netwerk. Maar dat staat nog steeds geheel open voor elke operator om eigen diensten te leveren. Dat de meeste providers kiezen voor de makkelijke KPN WBA manier komt omdat het veel geld en moeite kost om zelf diensten te leveren. KPN WBA heeft dat de afgelopen jaren wel geïnvesteerd maar dat kan je ze toch moeilijk kwalijk nemen.
In plaatsen als Almere zie je bijvoorbeeld wel mooi dat het prima kan op het glasnetwerk. 4 operators in de PoPs geeft veel echte keuzevrijheid.

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Ener103 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:59:
Wat ik helemaal niet snap is het schrappen van national geographic. Dit is een vd weinige zenders waar ik het meeste naar kijk. Voor mij reden on komende week te verdiepen bij de andere glasvezel aanbieders en anders terug naar Ziggo.
NGC is (net als 24kitchen) een zender van Fox, het lijkt erop dat KPN en Fox er niet uit zijn gekomen en dat daarom de doorgifte van de Fox-kanalen stopt.

We are shaping the future

• tweakduke

tweakduke

https://mediamagazine.nl/...pn-telfort-en-xs4all/amp/

Het komt allemaal goed, storm in een glas water.

Tweakers Discord

• Hmmbob
"Allemaal" is een wat groot begrip als er (vooralsnog) alleen voor BabyTV overeenstemming is....

• tweakduke

tweakduke

Hmmbob schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:31:
"Allemaal" is een wat groot begrip als er (vooralsnog) alleen voor BabyTV overeenstemming is....
Je hebt gelijk, ik doe er wat makkelijk over. Maar ze zijn nog aan het onderhandelen.

Tweakers Discord

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik zit er juist nog over na te denken om wel over te stappen naar KPN voor tv.

Ik zit momenteel bij Canaldigitaal en die halen ook zenders van de schotel af en "dwingen" ons een decoder aan te schaffen van 130 euro om enkele zenders weer te kunnen zien. (Die gaan nu via IPTV).

Ik zit niet zo over die zenders in. Mocht ik die willen zien, dan stream ik die wel over de Chromecast.

• Zanzibar-1337
  • Laatst online: 01-11 06:03
Zojuist gebeld met de opzeggingen, aangezien ze de tv zenders eruit gooien die ik gebruik wil ik downgraden naar een alleen internet pakket, kunnen ze niets aan korting voor mij regelen; reden, u gaat namelijk al minder betalen.. ja logisch, ik neem toch ook minder diensten af! Mijn mobiele abo's lopen ook af per 31 mei dus heb ik dan ook maar direct stopgezet, ben benieuwd of ze mij nog terug bellen, ik heb er een hard hoofd in, blijkbaar willen ze van hun klanten af..

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• MAX3400

MAX3400

@Zanzibar-1337 vergelijkbaar gesprek gister gehad. Zal nog ff met ze overleggen voor "internet only" en de (wettelijk verplichte) basiszenders. Heb ook 2 mobiele abbo's en die korting blijft dan wel aardig.

Gister even hard nagedacht; ik denk dat ik toch minder tv kijk dan er mogelijk aan zenders uit gaat.

• Zanzibar-1337
MAX3400 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:29:
@Zanzibar-1337 vergelijkbaar gesprek gister gehad. Zal nog ff met ze overleggen voor "internet only" en de (wettelijk verplichte) basiszenders. Heb ook 2 mobiele abbo's en die korting blijft dan wel aardig.

Gister even hard nagedacht; ik denk dat ik toch minder tv kijk dan er mogelijk aan zenders uit gaat.
Ja, 5 euro per abonnement en dubbel data.. Maar met een downgrade kan er (zo zeggen ze) geen korting worden gegeven, ben nu aan het kijken voor een andere glasvezel aanbieder, nadeel is dat je aansluitkosten moet betalen, mobiele abonnementen kunnen veel goedkoper heb ik al gezien.

*edit*
Heb al even online zitten neuzen, internet via T-Mobile (€36,00 in de maand), twee maal sim-only via Ben.nl (geen aansluitkosten via mobiel.nl en ik heb één gig meer aan data dan bij KPN) (€8,50 x 2), los spotify abo €9,99 kom ik uit op €62,99 in de maand.

Momenteel betaal ik bij KPN, €56,50 (alles in 1, TV gebruiken we weinig, zenders die we gebruiken verdwijnen), twee mobiele abo's á €15,50 en €22,50 (incl. spotify), in totaal €94,50.

Dat betekent dat wanneer ik per eind mei overstap (dan mag ik overstappen met de mobiele telefoons) dat ik €31,50 uitspaar per maand ofwel €378,00 per jaar... Oja, ik moet dan wel éénmalig de 'monteur' betalen van T-Mobile voor het aansluiten van de glasverbinding, maar dat is maar €37,50, kortom €340,50 winst in één jaar, kan ik een paar keer extra uit eten met de vrouw _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 24-04-2019 20:00 ]

• Henk van Dijk
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 19:40
Een kleine update. Door aan te melden bij een nieuwe provider en daar via de overstapservice KPN op te zeggen, kreeg ik een telefoontje van KPN met het aanbod 9 maanden 20 euro korting en een verdubbeling van de internetsnelheid. De nieuwe provider heb ik binnen bedenktermijn geannuleerd.
Henk van Dijk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:09:

• Zanzibar-1337
Henk van Dijk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:54:
Een kleine update. Door aan te melden bij een nieuwe provider en daar via de overstapservice KPN op te zeggen, kreeg ik een telefoontje van KPN met het aanbod 9 maanden 20 euro korting en een verdubbeling van de internetsnelheid. De nieuwe provider heb ik binnen bedenktermijn geannuleerd.
Wat voor een abonnement heb je nu dan precies als ik vragen mag?

• barrymossel
Henk van Dijk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:54:

[...]
Bijzonder. Ik heb dus helemaal geen aanbod gehad. Wellicht zijn ze klaar met me... ;)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11 21:09

TFHfony

Professional Weirdo

KPN gaat hier eindelijk glasvezel aanleggen. Momenteel heb ik een abonnement bij Ziggo en heb mijn televisies dus aangesloten dmv een coax kabel en een CI+ kaartje. Ik heb namelijk geen zin in een extra kastje bij mijn TV.
Als ik glas neem via KPN en ik zou ook TV via KPN nemen, hoe verloopt dan de distributie van het TV signaal? Een collega van mij heeft thuis een modem in de meterkast hangen waar gewoon een coax signaal uit komt, maar als ik nu een beetje rond zoek lijk ik alleen maar boxjes tegen te komen die via LAN van signaal worden voorzien. Zijn er nog providers op het KPN netwerk die via coax een digitaal signaal aanleveren of zal ik met mijn TV signaal bij Ziggo moeten blijven?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:48:
KPN gaat hier eindelijk glasvezel aanleggen. Momenteel heb ik een abonnement bij Ziggo en heb mijn televisies dus aangesloten dmv een coax kabel en een CI+ kaartje. Ik heb namelijk geen zin in een extra kastje bij mijn TV.
Als ik glas neem via KPN en ik zou ook TV via KPN nemen, hoe verloopt dan de distributie van het TV signaal? Een collega van mij heeft thuis een modem in de meterkast hangen waar gewoon een coax signaal uit komt, maar als ik nu een beetje rond zoek lijk ik alleen maar boxjes tegen te komen die via LAN van signaal worden voorzien. Zijn er nog providers op het KPN netwerk die via coax een digitaal signaal aanleveren of zal ik met mijn TV signaal bij Ziggo moeten blijven?
Er zijn twee providers op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL die nog coax leveren. Maar de kans dat de tweede die bij jou beschikbaar zijn is zeer klein aangezien het blijkbaar om een nieuw aan te leggen gebied gaat. De ene is Jonaz (Amersfoort en omgeving + Almere). De ander is Trined.

Bij alle andere providers loopt het als IPTV, dus een UTP kabel van modem/router naar tv decoder en dan met HDMI naar de TV.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:51:
[...]

Er zijn twee providers op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL die nog coax leveren. Maar de kans dat de tweede die bij jou beschikbaar zijn is zeer klein aangezien het blijkbaar om een nieuw aan te leggen gebied gaat. De ene is Jonaz (Amersfoort en omgeving + Almere). De ander is Trined.

Bij alle andere providers loopt het als IPTV, dus een UTP kabel van modem/router naar tv decoder en dan met HDMI naar de TV.
Het is inderdaad nieuw aan te leggen gebied, e.e.a. zou in Q3 klaar moeten zijn.
Jonaz zal inderdaad hier zeker niet leveren gezien hun lokale insteek. Op de site van Trined zie ik zo 1,2,3 geen beperking qua regio staan. Is er een reden dat zij niet op het nog aan te leggen netwerk zouden (kunnen) gaan leveren?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• NeutraleTeun
Hier zojuist ook opgezegd.
Ter verificatie werd laatste nummers bankrekening gevraagd. Met de factuur voor mij het verkeerde nummer opgelezen (dat van KPN zelf), maar werd gewoon een 'ja prima dankjewel' :X

Enige aanbieding die ik kreeg was 3 maanden €22,50 korting, maar dan wel icm een jaarabonnement.

Nee bedankt dus.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:39

Wildfire

Joy to the world!

TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:48:
Ik ben zelf KPN monteur en waar mogelijk vervang ik coax door UTP. Vaak lukt dat gewoon, uitzonderingen met extreem stugge coaxkabels daargelaten (afgelopen week nog gehad, coax zat muur- en muurvast, geen beweging in te krijgen, brak uiteindelijk zelfs af (!)).

Eventueel is ook nog moca mogelijk en als laatste redmiddel DVS (getver), maar UTP is natuurlijk the way to go.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2019 17:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Wildfire schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:46:
[...]

Ik ben zelf KPN monteur en waar mogelijk vervang ik coax door UTP. Vaak lukt dat gewoon, uitzonderingen met extreem stugge coaxkabels daargelaten (afgelopen week nog gehad, coax zat muur- en muurvast, geen beweging in te krijgen, brak uiteindelijk zelfs af (!)).

Eventueel is ook nog moca mogelijk en als laatste redmiddel DVS (getver), maar UTP is natuurlijk the way to go.
Die netwerk kabels zijn het probleem niet. Bij de bouw van dit huis is in elke kamer een netwerkaansluiting gekomen.
Ik heb alleen totaal geen behoefte aan een extra stroomvreter, extra afstandsbediening, extra kastje wat zichtbaar moet zijn, extra HDMI kabel die weggewerkt moet worden en de onnodige schakelingen naar HDMI ingangen.
Zoals ik hier boven al aangaf kijk ik nu met CI+ om deze reden. Misschien Canaldigitaal met hun App eens proberen of dat fatsoenlijk werkt.

TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:59:
[...]

Het is inderdaad nieuw aan te leggen gebied, e.e.a. zou in Q3 klaar moeten zijn.
Jonaz zal inderdaad hier zeker niet leveren gezien hun lokale insteek. Op de site van Trined zie ik zo 1,2,3 geen beperking qua regio staan. Is er een reden dat zij niet op het nog aan te leggen netwerk zouden (kunnen) gaan leveren?
Ja en nee. Trined kan gewoon via KPN WBA leveren maar dan heb je geen coax. Daarvoor plaatsen ze eigen apparatuur in PoPs. Dat doen ze al niet in een nieuw aan te leggen gebied maar sowieso doen ze het dit laatste jaar alleen in gebieden in Brabant waar voorheen nog coax beschikbaar was op glasvezel via OnsBrabantNet. Die zijn daarmee gestopt en daar is Trined op ingesprongen. Geheel andere situatie dan bij jou lijkt me.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:43
TFHfony schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:54:
[...]

Die netwerk kabels zijn het probleem niet. Bij de bouw van dit huis is in elke kamer een netwerkaansluiting gekomen.
Ik heb alleen totaal geen behoefte aan een extra stroomvreter, extra afstandsbediening, extra kastje wat zichtbaar moet zijn, extra HDMI kabel die weggewerkt moet worden en de onnodige schakelingen naar HDMI ingangen.
Zoals ik hier boven al aangaf kijk ik nu met CI+ om deze reden. Misschien Canaldigitaal met hun App eens proberen of dat fatsoenlijk werkt.
Dat vetgedrukte hoeft niet bij de 4K ontvangers. Die hebben een Bluetooth afstandbediening. Heb er twee en beide liggen uit het zicht. Eentje in de inloopkast (TV hangt aan de muur van de inloopkast) en eentje ligt gewoon in de TV kast. Neemt de HDMI kabel en stroomvreter niet weg uiteraard. Maar de KPN 4K ontvanger kan wel degelijk uit het zicht weggewerkt worden.
Pagina: 1 ... 88 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie