[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.496 views

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-11 18:44
Hier werkt het ook. EB V10.
HoppyF schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:18:
[...]

Geen idee maar XS4all geeft flinke korting.
https://www.xs4all.nl/pakketten/overzicht/
Nu bestaan ze nog....
Korting bij KPN is meer momenteel. Kan je ook proberen als bestaande klant.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 19:30

GVR

BaZnGaNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:54:
Iemand toevallig verlengd de afgelopen 2 á 3 weken? Zo ja, welk aanbod gekregen? Die van ons loopt in maart ook weer af.
Zes maanden 20 Euro korting.

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:27
Thanks, dan zit er toch iets niet goed in mijn Pfsense box. Kan ik weer op onderzoek uit :).

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:28
Barre73 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:41:
[...]

Korting bij KPN is meer momenteel. Kan je ook proberen als bestaande klant.
Dan moet het wel mogelijk zijn om een order te plaatsen via de websit.
Via netco is er glas beschikbaar, maar de kpn website vind dat er niks te orderen valt :o
xs4all en t-mobile geven wel beschikbaarheid voor glas.

Enig idee?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-10 01:08
Zojuist mijn KPN Glasvezel opgezegd. Deels omdat T-Mobile mij 750Mbit kan geven, deels uit solidariteit vanwege de Xs4All naam die verdwijnt. Heb ik ze ook mooi gezegd. :-)

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:56

Dergelijke opmerkingen zijn nergens voor nodig.

[ Voor 72% gewijzigd door Equator op 13-02-2019 06:49 . Reden: Admin wilde even de wijsneus uithangen ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 12:48
Nou, over die opmerking heb je zeker lang na moeten denken hè? 8)7
@Cilph heeft gewoon gelijk.
Ik ben nu nog een tevreden XS4all klant maar als KPN er een zooitje van gaat maken ben ik ook weg.
Ik heb ook een abo bij KPN zelf gehad dus ik weet waar het om gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 13-02-2019 06:49 . Reden: Knip ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-11 22:11

vr6-only

Blub Blub

Cilph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:58:
Zojuist mijn KPN Glasvezel opgezegd. Deels omdat T-Mobile mij 750Mbit kan geven, deels uit solidariteit vanwege de Xs4All naam die verdwijnt. Heb ik ze ook mooi gezegd. :-)
Dussss....weggaan bij het bedrijf dat het überhaupt mogelijk heeft gemaakt voor T-Mobile om eigen apparatuur te plaatsen en lekker goedkoop mee te liften op dat netwerk. Goed zo, je hebt inderdaad een harde klap uitgedeeld.

Zojuist heb ik telefonisch verlengd nadat zij zelf contact hebben opgenomen. Prima tevreden over de diensten van KPN! 8).

3 maanden gratis 500Mbit upgrade
6 maanden 10 euro korting
3 maanden Ziggo sports gratis

Al met al een behoorlijke korting.

[ Voor 19% gewijzigd door vr6-only op 12-02-2019 20:37 ]

It ain't stupid if it works!

• Cilph
vr6-only schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:36:
[...]

Dussss....weggaan bij het bedrijf dat het überhaupt mogelijk heeft gemaakt voor T-Mobile om eigen apparatuur te plaatsen en lekker goedkoop mee te liften op dat netwerk. Goed zo, je hebt inderdaad een harde klap uitgedeeld.
Dat zijn ze wettelijk verplicht pipo, dat doen ze niet vrijwillig. :+ Ga me geen schuldgevoel aanpraten omdat ik als een rationele consument begeef naar de goedkopere en snellere dienst, want voor support hoef ik bij beide niet te zijn.

Maarja, ik kreeg nog klantbehoud aan de lijn die me kortingen aanbood. Voelde me wel een beetje beledigd dat de kortingen maar tijdelijk waren en de dame maar bleef zeggen dat ze niet snapt waarom ik alsnog naar een "duurdere" partij ga. Ja goh zo kan ik ook wel goochelen met cijfers. Op 2 of meer jaar ben ik gewoon goedkoper uit bij de concurrent, klaar. 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Cilph op 12-02-2019 21:47 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Hier mensen die de Ubiquiti Edgerouter X (SFP) gebruiken icm kpn? We hebben 200mbit en ik wil graag wat meer controle hebben. Die X is prijstechnisch interessant, de PoE voor een AP en de sfp voor directe glasaansluiting. Echter twijfel ik of deze voldoende performance heeft. Het vergelijkbare type qua functies is gelijk de 6P en die is prijzig. Of ik moet de AP met een adapter aansluiten en de 4 nemen.

Ik heb al een 16 poort tp link switch met vlan, igm snooping ondersteuning aangesloten op de experiabox.

Als de X SFP voldoende is, kan ik hem ook aansmeren bij mijn ouders en dan bouw ik een tunnel om elkaars nassen te back-uppen.

• Cilph
Ja hoor. EdgeRouter X werkt prima voor KPN. Heb het voor mezelf en mijn ouders. Al heb ik de niet-SFP variant. Wel even goed hardware acceleration aanzetten. Heb ook een IPSec tunnel lopen. Verwacht hier geen super snelheid op ofzo.

Je zou in theorie de glas van KPN ook direct de SFP in moeten kunnen steken.

[ Voor 43% gewijzigd door Cilph op 12-02-2019 22:36 ]

• joenevd
Cilph schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:33:
Ja hoor. EdgeRouter X werkt prima voor KPN. Heb het voor mezelf en mijn ouders. Al heb ik de niet-SFP variant. Wel even goed hardware acceleration aanzetten. Heb ook een IPSec tunnel lopen. Verwacht hier geen super snelheid op ofzo.

Je zou in theorie de glas van KPN ook direct de SFP in moeten kunnen steken.
Wat voor snelheid kan je verwachten over de tunnel?

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:34
Hoera! Het is feest! Na jarenlang maximaal 40Mbps op VDSL gaat KPN eindelijk glasvezel aanleggen in mijn gemeente. Eindelijk kijkt de provider verder dan enkel de Randstad en alles onder de rivieren.

Nu heb ik een brief ontvangen om toestemming te geven voor de aanleg van glasvezel in de woning. Graag, natuurlijk. Zeker omdat de ombouw gratis is. We hebben momenteel naar redelijke tevredenheid Ziggo Zakelijk 250/50.

Vraag: zijn we bij het geven van toestemming verplicht een KPN abonnement te nemen? Of is de ombouw echt gratis en vrijblijvend? Wellicht dat ik in de toekomst wel over wil naar glasvezel. Maar de prijzen zijn ook nog niet bekend.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:12
Dennisweb schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:40:
Hoera! Het is feest! Na jarenlang maximaal 40Mbps op VDSL gaat KPN eindelijk glasvezel aanleggen in mijn gemeente. Eindelijk kijkt de provider verder dan enkel de Randstad en alles onder de rivieren.

Nu heb ik een brief ontvangen om toestemming te geven voor de aanleg van glasvezel in de woning. Graag, natuurlijk. Zeker omdat de ombouw gratis is. We hebben momenteel naar redelijke tevredenheid Ziggo Zakelijk 250/50.

Vraag: zijn we bij het geven van toestemming verplicht een KPN abonnement te nemen? Of is de ombouw echt gratis en vrijblijvend? Wellicht dat ik in de toekomst wel over wil naar glasvezel. Maar de prijzen zijn ook nog niet bekend.
Toen ze het hier in Flevoland in alle steden (ook buitengebied) kwamen aanleggen was de aanleg gratis (= meerwaarde voor verkoop later) maar kon je dit weigeren. Wilde je later glasvezel moest je betalen (lag het op rol voor de woning) dus als ze hetzelfde principe hanteren als hier dan zit je inderdaad niet vast aan een abo. Glasvezel in de woning staat los van de dienst die je erop afneemt (kabel komt ook nog steeds binnen mocht je ziggo opzeggen):)
joenevd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:26:
Hier mensen die de Ubiquiti Edgerouter X (SFP) gebruiken icm kpn? We hebben 200mbit en ik wil graag wat meer controle hebben. Die X is prijstechnisch interessant, de PoE voor een AP en de sfp voor directe glasaansluiting. Echter twijfel ik of deze voldoende performance heeft. Het vergelijkbare type qua functies is gelijk de 6P en die is prijzig. Of ik moet de AP met een adapter aansluiten en de 4 nemen.

Ik heb al een 16 poort tp link switch met vlan, igm snooping ondersteuning aangesloten op de experiabox.

Als de X SFP voldoende is, kan ik hem ook aansmeren bij mijn ouders en dan bouw ik een tunnel om elkaars nassen te back-uppen.
Edgerouter gehad (rechtstreeks zonder experiabox) maar door een defect eraan en geen voorraad bij Coolblue nu de USG rechtstreeks in de meterkast hangen, bevalt meer dan prima. Hier ga ik vanaf de USG naar switch vanwaar de kabels de woning ingaan. De USG bevalt meer ten aanzien van de Edgerouter vanwege dat ik ook de AP pro / tweemaal AP lite thuis heb hangen en nu alles vanuit de unify controller kan beheren.

[ Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 12-02-2019 23:46 ]

• joenevd
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:41:
[...]

Toen ze het hier in Flevoland in alle steden (ook buitengebied) kwamen aanleggen was de aanleg gratis (= meerwaarde voor verkoop later) maar kon je dit weigeren. Wilde je later glasvezel moest je betalen (lag het op rol voor de woning) dus als ze hetzelfde principe hanteren als hier dan zit je inderdaad niet vast aan een abo. Glasvezel in de woning staat los van de dienst die je erop afneemt (kabel komt ook nog steeds binnen mocht je ziggo opzeggen):)

[...]

Edgerouter gehad (rechtstreeks zonder experiabox) maar door een defect eraan en geen voorraad bij Coolblue nu de USG rechtstreeks in de meterkast hangen, bevalt meer dan prima. Hier ga ik vanaf de USG naar switch vanwaar de kabels de woning ingaan. De USG bevalt meer ten aanzien van de Edgerouter vanwege dat ik ook de AP pro / tweemaal AP lite thuis heb hangen en nu alles vanuit de unify controller kan beheren.
Maar dan moet je de dure controller kopen of een machine altijd ingeschakeld hebben?

Lees overigens dat de Mikrotik een betere web interface heeft. De RB960PGS lijkt prijstechnisch ook leuk en betere poe aan boord. Nieuwere firmware ondersteund igmp snooping waardoor routed iptv gewoon werkt. Klopt dat?

Edit: de RB760iGS lijkt een krachtiger type met 1 passive poe port. Als daar een ap op kan is dat een betere keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door joenevd op 13-02-2019 00:28 ]

Ik ga er vanuit dat die brief van KPN Netwerk NL komt. Dat is niet de provider maar de netwerkbeheerder.
Toestemming voor binnenbrengen van de kabel is nodig volgens de Telecomwet en staat helemaal los van een abonnement moeten nemen.
Dus nee, je hebt geen verplichting om een abonnement te nemen als je toestemming geeft voor de montage van de glasvezel.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:12
joenevd schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 00:14:
[...]

Maar dan moet je de dure controller kopen of een machine altijd ingeschakeld hebben?

Lees overigens dat de Mikrotik een betere web interface heeft. De RB960PGS lijkt prijstechnisch ook leuk en betere poe aan boord. Nieuwere firmware ondersteund igmp snooping waardoor routed iptv gewoon werkt. Klopt dat?

Edit: de RB760iGS lijkt een krachtiger type met 1 passive poe port. Als daar een ap op kan is dat een betere keuze.
De Unify controller kun je als losse stick kopen die je in een netwerkpoort stopt, op je nas, pc of nuc installeren. In mijn geval had ik het eerst op mijn Synology nas draaien in Docker en draai het nu op een NUC waar ik ook allerlei andere dockers draai als Home Assistant, Sonarr, Emby, Netdata etc etc. Software hoeft niet altijd aan te staan (maar dan heb je geen monitoring) eenmaal opgezet kan de Unify controller weer uit, moet je hem weer aanzetten als je port forwarding of iets wilt aanpassen :)

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 13-02-2019 07:56 ]

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 10:46

Gratis? Dan moet de aanleg kennelijk door kpn zelf gedaan worden. Wij hier in landelijk Amsterdam Noord krijgen ook glas maar in mijn geval mag ik het vastrecht afkopen voor een pittig bedrag van € 1.815,00.
Zie https://www.landelijkamsterdamnoord.nl/aanbod.php

Is het niet vreemd dat er zoveel verschil is in de kosten voor nieuwe aansluitingen?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ferret schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:01:
[...]

Is het niet vreemd dat er zoveel verschil is in de kosten voor nieuwe aansluitingen?
De daadwerkelijke kosten voor nieuwe FttH aansluitingen verschillen niet zoveel.
Hooguit de schaalgrootte van het project en welke aannemer het fysieke werk uitvoert zijn enigszins van invloed op de kosten.
Het gaat er om welke partij die initiële infrastructurele kosten voor haar rekening neemt en die al dan niet verdisconteert in het product (oftewel het maandelijkse abonnementsgeld), of dat een kleinere (lokale) partij de financiering anders opzet (= gelijk afgekocht wil worden).

(voorheen) Reggefiber, tegenwoordig dus KPN, denkt dan toch op de wat langere termijn. Het fysieke deel van het netwerk dat in de grond ligt wordt afgeschreven over zoveel jaar, over zoveel aansluitingen. En dat dient over een langere termijn te renderen. Daarbovenop komen de diensten die over dat fysieke netwerk geleverd gaan worden en al dan niet via wederverkopers aan de consument verkocht worden.

Gratis? Er is niks gratis in deze wereld... :+

Mooie Plaatjes   

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-11 14:25
Oke vreemd dingetje hier.
Mijn vriendin is net overgestapt van T-Mobile naar KPN, gister ging het contract in.
Schijnbaar gebruiken ze bij T-Mobile een SFP poort op hun router, dus direct van de FTU via SFP naar de router, met onderstaande converter.

Afbeeldingslocatie: https://shop4power.nl/pub/media/catalog/product/cache/c9e0b0ef589f3508e5ba515cde53c5ff/b/o/box_mfb_series_2_1_1_1.jpg

Het vreemde is dat de mensen bij KPN hier nog nooit van gehoord hadden, zowel de klantenservice als een medewerker in de KPN-winkel kenden het niet. Er was ook geen mediaconverter meegeleverd met de Experiabox, dus van SFP naar ethernet.

Het lijkt mij toch vrij normaal dat men bij KPN weet welke verbindingen er in omloop zijn, en dat ze er rekening mee houden. Ik zal echt niet de eerste zijn die van T-Mobile naar KPN overstapt, lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Incolumis op 15-02-2019 11:50 ]

I hide at work because good employees are hard to find.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
Incolumis schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:50:
Oke vreemd dingetje hier.
Mijn vriendin is net overgestapt van T-Mobile naar KPN, gister ging het contract in.
Schijnbaar gebruiken ze bij T-Mobile een SFP poort op hun router, dus direct van de FTU via SFP naar de router, met onderstaande converter.

[Afbeelding]

Het vreemde is dat de mensen bij KPN hier nog nooit van gehoord hadden, zowel de klantenservice als een medewerker in de KPN-winkel kenden het niet. Er was ook geen mediaconverter meegeleverd met de Experiabox, dus van SFP naar ethernet.

Het lijkt mij toch vrij normaal dat men bij KPN weet welke verbindingen er in omloop zijn, en dat ze er rekening mee houden. Ik zal echt niet de eerste zijn die van T-Mobile naar KPN overstapt, lijkt me.
Daar houden ze ook wel rekening mee, er had alleen een afspraak met een Guidion monteur gemaakt moeten worden die de mediaconverter (NT) mee had kunnen nemen en had kunnen plaatsen.
Dennis-L schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:00:
[...]

Daar houden ze ook wel rekening mee, er had alleen een afspraak met een Guidion monteur gemaakt moeten worden die de mediaconverter (NT) mee had kunnen nemen en had kunnen plaatsen.
Voor KPN een KPN monteur. Guidion is voor andere providers (in principe).

@Incolumis Je had ook een afspraak moeten hebben met een KPN monteur. Dat is standaard voor een glasvezel aanvraag. Die monteur haalt die hele kerstboom van T-Mobile eraf en schuift een kant en klare unit op de aansluiting van Reggefiber. Die unit heeft een UTP aansluiting om de Experiabox te verbinden.

ehtweak schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:22:
[...]

De daadwerkelijke kosten voor nieuwe FttH aansluitingen verschillen niet zoveel.
Hooguit de schaalgrootte van het project en welke aannemer het fysieke werk uitvoert zijn enigszins van invloed op de kosten.
Het gaat er om welke partij die initiële infrastructurele kosten voor haar rekening neemt en die al dan niet verdisconteert in het product (oftewel het maandelijkse abonnementsgeld), of dat een kleinere (lokale) partij de financiering anders opzet (= gelijk afgekocht wil worden).

(voorheen) Reggefiber, tegenwoordig dus KPN, denkt dan toch op de wat langere termijn. Het fysieke deel van het netwerk dat in de grond ligt wordt afgeschreven over zoveel jaar, over zoveel aansluitingen. En dat dient over een langere termijn te renderen. Daarbovenop komen de diensten die over dat fysieke netwerk geleverd gaan worden en al dan niet via wederverkopers aan de consument verkocht worden.

Gratis? Er is niks gratis in deze wereld... :+
KPN denkt op zich hetzelfde als Glasvezel Buitenaf, Glasdraad, etc..
Dat genoemde Amsterdam Landelijk Noord is een gebied waarbij het aantal te graven meters per aan te sluiten woning erg hoog ligt. De bebouwingsdichtheid is laag. Het is eigenlijk gewoon buitengebied.
Dat levert in een project een hele hoge prijs op voor de aanleg. Die prijs wordt deels teruggehaald bij de bewoners met een eigen bijdrage om zo uit te komen op iets dat Glasdraad (in dit geval) ziet als een normale investering.
De projecten die KPN Netwerk nu weer gaat aanleggen (voormalig Reggefiber zal ik maar zeggen) zijn allemaal vooraf uitgerekend en de gebieden zijn zo gekozen dat men niet boven een bepaalde gemiddelde prijs per woning komt (per project bekeken). Die prijs is KPN bereid zelf te investeren en daarom is het kosteloos voor de bewoners.

• Ferret
  • Laatst online: 04-11 10:46
Barre73 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:52:
[...]

KPN denkt op zich hetzelfde als Glasvezel Buitenaf, Glasdraad, etc..
Dat genoemde Amsterdam Landelijk Noord is een gebied waarbij het aantal te graven meters per aan te sluiten woning erg hoog ligt. De bebouwingsdichtheid is laag. Het is eigenlijk gewoon buitengebied.
Dat levert in een project een hele hoge prijs op voor de aanleg. Die prijs wordt deels teruggehaald bij de bewoners met een eigen bijdrage om zo uit te komen op iets dat Glasdraad (in dit geval) ziet als een normale investering.
De projecten die KPN Netwerk nu weer gaat aanleggen (voormalig Reggefiber zal ik maar zeggen) zijn allemaal vooraf uitgerekend en de gebieden zijn zo gekozen dat men niet boven een bepaalde gemiddelde prijs per woning komt (per project bekeken). Die prijs is KPN bereid zelf te investeren en daarom is het kosteloos voor de bewoners.
Thanks voor de uitleg. Ik dacht al dat het zoiets moest zijn.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:51
Hm, irritant... :(
Ik kan sinds gisteren geen ITV meer kijken op mijn PC en laptop.
Ik krijg dan een 'fout bij starten video (403-10146)' melding, maar op mijn android tablet en de mediabox werkt ITV nog wel gewoon.

Een snelle search op die foutmelding in dit topic levert niks op, en op Google krijg ik alleen oude forumposts van XS4ALL en Telfort in de resultaten te zien die verwijzen naar een nog niet geactiveerd abonnement, en mijn abonnement is dus wel gewoon actief.

Heeft iemand hier deze melding ook ooit gehad?
Richub schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:24:
Hm, irritant... :(
Ik kan sinds gisteren geen ITV meer kijken op mijn PC en laptop.
Ik krijg dan een 'fout bij starten video (403-10146)' melding, maar op mijn android tablet en de mediabox werkt ITV nog wel gewoon.

Een snelle search op die foutmelding in dit topic levert niks op, en op Google krijg ik alleen oude forumposts van XS4ALL en Telfort in de resultaten te zien die verwijzen naar een nog niet geactiveerd abonnement, en mijn abonnement is dus wel gewoon actief.

Heeft iemand hier deze melding ook ooit gehad?
Lijkt een groter probleem te zijn:

https://forum.kpn.com/int...de-video-403-10146-468588

P.S. Zoeken in dit topic op dat soort specifieke zaken levert meestal niet zoveel op. Het KPN Forum is daar een stuk beter voor (voor die specifieke zaken bedoel ik dan)

• Richub
Wabah, dat KPN forum is echt onoverzichtelijk. :X
Maar bedankt voor je antwoord, het lijkt dus 'gewoon' een storing te zijn.

BTW, mijn EB V10a heeft sinds gisteren of vandaag een nieuwe firmware: v5.00.20 build190
Toeval, of een niet soepel lopende uitrol ergens in het KPN netwerk? :o

• Dennis-L
Richub schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:20:
Wabah, dat KPN forum is echt onoverzichtelijk. :X
Maar bedankt voor je antwoord, het lijkt dus 'gewoon' een storing te zijn.

BTW, mijn EB V10a heeft sinds gisteren of vandaag een nieuwe firmware: v5.00.20 build190
Toeval, of een niet soepel lopende uitrol ergens in het KPN netwerk? :o
Dus het is onoverzichtelijk dat het onder het kopje Interactieve TV staat? :F

• Richub
Kijk eens gewoon rond op dat forum, dan zie je wat ik bedoel...
De navigatie is zo niet-intuitief: Veel teveel oogsnoep, en te weinig overzichtelijkheid.

En die facepalm is niet nodig als je niet meteen begrijpt wat iemand met een opmerking bedoelt...
Richub schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:15:
Kijk eens gewoon rond op dat forum, dan zie je wat ik bedoel...
De navigatie is zo niet-intuitief: Veel teveel oogsnoep, en te weinig overzichtelijkheid.

En die facepalm is niet nodig als je niet meteen begrijpt wat iemand met een opmerking bedoelt...
Je hebt ook gelijk. Mijn timing was geluk. Google zoekt ook in dat forum dus toen ik vanmorgen via google die foutmelding zocht kreeg ik dat topic als eerste hit.ik heb niet in dat forum hoeven zoeken.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik heb een EB 10, alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat ik daar maar max 10 DHCP reserveringen op kan maken. Iemand enig idee of daar nog iets aan te doen is, of is dat echt een beperking van de EB?

• Dennis-L
Phoolie schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:41:
Ik heb een EB 10, alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat ik daar maar max 10 DHCP reserveringen op kan maken. Iemand enig idee of daar nog iets aan te doen is, of is dat echt een beperking van de EB?
Dat is een beperking van de EBv10.
Het stond op de roadmap om in een FW verhoogd te worden maar inmiddels is dat verdwenen van de roadmap :/

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:17
Dennis-L schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:04:
[...]

Dat is een beperking van de EBv10.
Het stond op de roadmap om in een FW verhoogd te worden maar inmiddels is dat verdwenen van de roadmap :/
Ben opzich aardig te spreken over de EBv10, maar dit is wel echt een vreemde beperking. Ik werk er nu een beetje omheen, door maar zoveel mogelijk dns/hostnames te gebruiken. Alleen werken die op mijn Raspberry weer niet. Maar dat kan ook door mij beperkte Linux kennis komen.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:40
Gisteravond eindelijk eens de daad bij het woord gevoegd en KPN gebeld voor mijn wegvallende verbinding. De verbinding valt gemiddeld 1 a 2 keer per dag weg (soms een aantal dagen niet). Dus eerst mijn eigen apparatuur verdacht en deze vervangen... Dit bleek niet het geval te zijn, maar toch een mooie reden voor nieuw speelgoed :D

Bij KPN konden ze inderdaad zien dat er meerdere sessies waren, wat een indicatie was voor een slechte verbdinding. Nou gaf de zelf test tool op de website aan dat de verbinding goed was, wat meet deze dan??

Ze sturen vandaag nog een storingsmonteur langs die het op moet gaan lossen. Weet er iemand zo of de storingsmonteur ook in de PoP mag komen? Want de laatste keer heeft de storingsmonteur alleen de NTU vervangen en de vezel gepoetst, maar dat heeft het probleem alleen tijdelijk opgelost. Ik heb het idee dat het probleem is ontstaan sinds ik over ben gezet van EoF naar GoF.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
chickpoint schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:27:
Gisteravond eindelijk eens de daad bij het woord gevoegd en KPN gebeld voor mijn wegvallende verbinding. De verbinding valt gemiddeld 1 a 2 keer per dag weg (soms een aantal dagen niet). Dus eerst mijn eigen apparatuur verdacht en deze vervangen... Dit bleek niet het geval te zijn, maar toch een mooie reden voor nieuw speelgoed :D

Bij KPN konden ze inderdaad zien dat er meerdere sessies waren, wat een indicatie was voor een slechte verbdinding. Nou gaf de zelf test tool op de website aan dat de verbinding goed was, wat meet deze dan??

Ze sturen vandaag nog een storingsmonteur langs die het op moet gaan lossen. Weet er iemand zo of de storingsmonteur ook in de PoP mag komen? Want de laatste keer heeft de storingsmonteur alleen de NTU vervangen en de vezel gepoetst, maar dat heeft het probleem alleen tijdelijk opgelost. Ik heb het idee dat het probleem is ontstaan sinds ik over ben gezet van EoF naar GoF.
Ja mag

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• chickpoint
Nah de KPN monteur is langs geweest, natuurlijk weer het al oude verhaaltje dat eigen apparatuur niet mag / kan maar gelukkig toch laten zien dat het ook op KPN apparatuur niet werkt. Na alle apparatuur vervangen te hebben nog steeds hetzelfde probleem.

Uiteindelijk in de PoP op een andere poort gezet en nu lijkt het weer stabiel te werken. Alleen geen TV voor de komende 3 - 24 uur ;w Maar dat is het minst erge wat ik kan bedenken, blij dat het voor nu weer werkt.

Toch altijd wel grappig dat als je even babbelt met de monteur en een bakkie koffie geeft dat ze meer empathie hebben!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
chickpoint schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:52:
Nah de KPN monteur is langs geweest, natuurlijk weer het al oude verhaaltje dat eigen apparatuur niet mag / kan maar gelukkig toch laten zien dat het ook op KPN apparatuur niet werkt. Na alle apparatuur vervangen te hebben nog steeds hetzelfde probleem.

Uiteindelijk in de PoP op een andere poort gezet en nu lijkt het weer stabiel te werken. Alleen geen TV voor de komende 3 - 24 uur ;w Maar dat is het minst erge wat ik kan bedenken, blij dat het voor nu weer werkt.

Toch altijd wel grappig dat als je even babbelt met de monteur en een bakkie koffie geeft dat ze meer empathie hebben!
Dat werkt toch bij iedereen zo? Kan best dat het in de pop zat hoor. Klinkt plausible.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• chickpoint
rhos schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:02:
[...]

Dat werkt toch bij iedereen zo? Kan best dat het in de pop zat hoor. Klinkt plausible.
Koffie maakt veel goed! Als bij ons op het werk de koffie automaat stuk is, is het hek van de dam!

• starpc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
kan iemand mij helpen..

ik probeer een gaste netwerk te maken..
dit is wat wel lukt
-Virtual Wifi punt maken
-DHCP server maken voor de Gaste wifi.
-alles koppelen

tot zo ver werkt dat. krijg een IP uit de gaste IP netwerk.
maar geen netwerk. lees. toegang tot een web pagina..
alle tutorials die ik doe zijn op Vlan bassis. en heb echt zelf van alles geprobeert.
maar krijg het niet gedaan.

ik draai met een Mikrotik router

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:51
Masquerade ingesteld in je firewall?

Er is trouwens ook een dedicated Mikrotik topic: [MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie

[ Voor 62% gewijzigd door Hmmbob op 20-02-2019 22:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• starpc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Hmmbob schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:24:
Masquerade ingesteld in je firewall?

Er is trouwens ook een dedicated Mikrotik topic: [MikroTik-apparatuur] Ervaringen & Discussie
ah thx..
heb al verschillende dingen geprobeerd.
maar zal daar even vragen thx

• White_Collar

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

• White_Collar
vDorst schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:56:
[...]

Blah, Coax onder de glasvezel! Wikipedia: Passive optical network
Dus je deel je bandbreedte met de buren.
Dat deed je sowieso al op pop niveau. De vraag is hoe groot de overboeking is. Als deze niet te groot is, is de kans Dat je er last van krijgt erg klein.

White_Collar schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Dat deed je sowieso al op pop niveau. De vraag is hoe groot de overboeking is. Als deze niet te groot is, is de kans Dat je er last van krijgt erg klein.
Precies. Op dit moment komen alle actieve aansluitingen in de wijk samen op een Dslam van maximaal ruim 500 aansluitingen. Die heeft een uplink van 2x2 Gbit en een downlink van 2x2 Gbit. Over gedeeld gesproken...

Grote voordelen van Gpon: Minder PoP's nodig. Je kan volstaan met splitterkasten en die zijn veel kleiner. Plus: Alle aansluitingen zijn automatisch al belicht en hoeven dus niet meer gepatcht te worden. Scheelt zo al weer een aantal dagen in het kunnen activeren van je aansluiting.

9 van de 10 operators in de wereld gebruiken PON/GPON en niet Point to Point, dus zo gek is deze keuze niet...

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 21:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In de KPN app zit sinds kort de functie om een programma vanaf het begin te kijken. Alleen dat werkt bij mij niet goed. Als ik dat icoontje aantik, dan gaat hij veel te ver terug, wel tot het einde van het voorgaande programma. En dan moet je eerst dat programma afkijken, en het opvolgende reclameblok, want met die slider doorspoelen werkt ook niet.

Is dat iets wat zich laat instellen misschien? Dat je niet naar het begin van het programma terug springt, maar -5 minuten of zo? Want als je dat kunt instellen, kun je het ook op 0 minuten zetten :) Anders meld ik het even bij KPN, kunnen ze het fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 28-02-2019 18:37 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-11 13:32

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hier gaat ie terug naar vijf minuten voor het begin en mag ik de eerste vijf minuten spoelen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Hmmbob
Ja, zo werkt het ook de TV ook.

• joenevd
Druk 5 0 0 en de doorspoelknop naar voren. Dan spring je gelijk 5 minuten verder. En inderdaad, die 5 minuten is by design.

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Barre73 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:39:
[...]

Precies. Op dit moment komen alle actieve aansluitingen in de wijk samen op een Dslam van maximaal ruim 500 aansluitingen. Die heeft een uplink van 2x2 Gbit en een downlink van 2x2 Gbit. Over gedeeld gesproken...

operators in de wereld gebruiken PON/GPON en niet Point to Point, dus zo gek is deze keuze niet...
Glasvezel op een DSLAM? Hebben ze daar geen andere apparatuur voor met dus ook een andere benaming.
Ze kunnen bij KPN toch wel iets anders bedenken...
joec schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:23:
[...]

Glasvezel op een DSLAM? Hebben ze daar geen andere apparatuur voor met dus ook een andere benaming.
Ze kunnen bij KPN toch wel iets anders bedenken...
Bij KPN blijft men het consequent een Dslam noemen alhoewel dat eigenlijk een DSL term is...
Het gebruikte frame is hetzelfde (alhoewel een stuk groter voor FttH) maar de insteek kaarten zijn wel verschillend uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 02-03-2019 20:49 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, nog eens proberen maandag dan.
joenevd schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:30:
Druk 5 0 0 en de doorspoelknop naar voren. Dan spring je gelijk 5 minuten verder. En inderdaad, die 5 minuten is by design.
Ik had het over de iOS app op iPad. Werkt dit daar ook op? Kun je het toetsenbord in beeld krijgen bij live TV kijken?

• joenevd
Oeps niet goed gelezen. Maar op zich logisch dat ze het doen. Als de gids niet klopt kan je het begin missen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

joenevd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:10:
Oeps niet goed gelezen. Maar op zich logisch dat ze het doen. Als de gids niet klopt kan je het begin missen.
Mwoah, Youtube kan al 10 jaar naar het begin van een filmpje springen in een oogwenk...

• Incolumis
Iemand dit al eens gehad?
Geachte heer/mevrouw,

Een veilig internet is in ieders belang. Wij maken ons als KPN sterk om internetverbindingen veilig te houden. Hiervoor vragen wij uw hulp. Wij verzoeken u onderstaande stappen vandaag nog uit te voeren en ons hierover een bericht te sturen.

Waarom is mijn hulp nodig?
Wij hebben een beveiligingsprobleem aangetroffen op uw internetverbinding. Hier merkt u zelf meestal niets van. Toch is het belangrijk om hier samen zo snel mogelijk iets aan te doen.

Wat is er aan de hand?
Vanaf uw internetverbinding kan door kwaadwillenden in korte tijd veel data naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Met deze vloedgolf aan data kan men de internetverbinding van een andere internetgebruiker vrijwel geheel platleggen.

Hoe kan ik dit oplossen?
Reset de KPN Experia Box naar de fabrieksinstellingen. Hulp nodig? Volg het stappenplan op onze website: kpn.com/reset-kpn-experiabox

Wanneer u over onvoldoende technische kennis beschikt om het probleem op te lossen adviseren wij u hiervoor hulp van derden in te schakelen, bijvoorbeeld uw computerleverancier of IT-partner.

Wat gebeurt er als ik niets doe?
Het beveiligingsprobleem op uw internetverbinding vormt een groot gevaar. Daarom hebben wij uw internetverbinding in een veilige omgeving (quarantaine) geplaatst. U kunt tijdelijk beperkt gebruikmaken van uw internetverbinding. Daarom is het van belang om bovenstaande stappen vandaag nog uit te voeren en te reageren op deze e-mail.

Hebt u nog vragen?
Dan kunt u deze stellen in een antwoord op deze e-mail. We proberen deze waarschuwing zo simpel mogelijk te maken. Wilt u echter meer technische informatie over dit probleem ontvangen? Geef dit dan ook aan in een reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

KPN Abuse Team
abuse@kpn.com
--
Het KPN Abuse Team handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie vindt u op onze website: kpn.com/abuse

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vvermoedelijk heb je dan dus iets open staan dat misbruikt.kan worden voor DDoS aanvallen, bijvoorbeeld een (verkeerd geconfigureerde) NTP of DNS server?

Heb je iets open staan? En sowieso zou ik de technische details opvragen, dan weet je exact wat ze gezien hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 05-03-2019 19:48 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 12:48
ik222 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:47:
Vvermoedelijk heb je dan dus iets open staan dat misbruikt.kan worden voor DDoS aanvallen, bijvoorbeeld een (verkeerd geconfigureerde) NTP of DNS server?

Heb je iets open staan? En sowieso zou ik de technische details opvragen, dan weet je exact wat ze gezien hebben.
Het is vreemd dat KPN geen details geeft, zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Wellicht een DDOS maar dat is gissen zo.

• Incolumis
ik222 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:47:

Ik had idd een andere DNS server in mijn router gezet.
Ik heb ze gemaild, maar ze zijn 's avonds niet bereikbaar. Zit dus al de hele avond zonder internet. Gelukkig werkt de tv wel, kan ik nog voetbal kijken. 😱

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zal eerder een portforwarding zijn die niet helemaal secure is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tom Paris
  • Laatst online: 23:20
Helemaal geen internet meer? Via ShieldsUp zou je na kunnen gaan welke poorten aan de buitenkant open staan, maar dat werkt uiteraard alleen als je internet het doet.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• krakendmodem
HoppyF schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:53:
[...]

Het is vreemd dat KPN geen details geeft, zo is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Wellicht een DDOS maar dat is gissen zo.
KPN geeft in het mailtje aan dat zo het zo simpel mogelijk willen houden. Als je technische informatie wilt kunnen ze die verstrekken.

Lijkt me een prima mailtje. Je kan iemand wel mailen met een heel verhaal aan technische informatie, maar als die klant het totaal niet snapt (en die zijn er veel...), dan snap ik de huidige manier van communiceren wel.

Verwijderd

Incolumis schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:54:
[...]

Ik had idd een andere DNS server in mijn router gezet.
Ik heb ze gemaild, maar ze zijn 's avonds niet bereikbaar. Zit dus al de hele avond zonder internet. Gelukkig werkt de tv wel, kan ik nog voetbal kijken. 😱
Zelf nameservers instellen (zoals 8.8.8.8) is niet de oorzaak, dan zouden wel meerdere mensen afgesloten moeten zijn aangezien er best veel zijn die niet de standaard DNS-Servers van KPN (willen) gebruiken.

Een quarantaine komt vaak doordat je zelf een mailserver hebt draaien die Mail-Relay toestaat. een DNS Recursor draait, een proxy draait. Dit kan zowel via IPv4 als IPv6 het geval zijn.

De klantenservice zelf heeft geen inzage waarom je bent afgesloten, hiervoor moet je echt contact opnemen met de anti-abuse team. Deze kun je bereiken via abuse@kpn.com.

• Richub
Richub schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:24:
Hm, ik heb sinds vorige week een irritant probleempje met ports forwarden op mijn ExperiaBox v10a...

Ik zet eerst een poort open voor torrents: 6xxxx, intern IP 192.168.2.100. Dat gaat goed.
(Het IP van mijn is pc vastgezet op 192.168.2.100)

Dan zet ik een 2de poort open voor een minecraft server: 25565, intern IP weer 192.168.2..100.
Nu wordt het interne IP van de torrents poort op 192.168.2.1 gezet waardoor die poort dus niet meer open is naar 2.100.

Edit ik de eerste poort weer naar 2.100, dan wordt het interne IP van de tweede poort op .2.1 gezet.
Ook bij een reboot van de EB worden alle interne IPs van de poorten weer op 2.1 gezet.

Zo kan ik dus geen poorten meer openzetten. :(

Heeft iemand anders dit soms ook?

Als ik mijn pc een ander IP geef (192.168.2.123) gebeurt hetzelfde bij het openzetten van de poorten...
Dit probleem speelt nog steeds ongeveer elke 7 tot 14 dagen op. :(

Niet leuk als je een spelservertje voor de kids van een vriend opzet, en ze steeds moeten bellen/appen dat ze weer niet op de server kunnen...
Experiabox V10A met laatste firmware, btw.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Richub schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Dit probleem speelt nog steeds ongeveer elke 7 tot 14 dagen op. :(

Niet leuk als je een spelservertje voor de kids van een vriend opzet, en ze steeds moeten bellen/appen dat ze weer niet op de server kunnen...
Experiabox V10A met laatste firmware, btw.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Hier geen enkel probleem met de V10.

Onder Application Configuration, gewoon eerst de ene regels toegevoegd en vervolgens onder Poort forwarding - IPv4 toegekend aan de betreffende devices. Ook na het resetten van de V10 weer even opnieuw geprobeerd, maar kan het probleem hier niet ontdekken ?!

Totaal over het hoofd gezien dat het over de V10A gaat. 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2019 12:37 ]

• Tom Paris
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Hier geen enkel probleem met de V10.
V10 en V10A zijn twee hele andere producten ;)

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 11:08

Poenzkie

Just being Hendrick

Incolumis schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:41:
Iemand dit al eens gehad?

[...]
Ja ik kreeg hem ook 1 dag nadat ik over was gestapt naar KPN. Even een mail terugsturen met de vraag wat er precies geconstateerd word. In mijn geval was het een portforwarding voor SNMP(161).

Verwijderd

Tom Paris schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:23:
[...]

V10 en V10A zijn twee hele andere producten ;)
Totaal over het hoofd gezien 8)7 |:(

• Incolumis
Poenzkie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Ja ik kreeg hem ook 1 dag nadat ik over was gestapt naar KPN. Even een mail terugsturen met de vraag wat er precies geconstateerd word. In mijn geval was het een portforwarding voor SNMP(161).
Blijkbaar was het probleem dat poort 53 open stond.
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Met dit bericht willen wij u meer uitleg geven over het door ons geconstateerde veiligheidsprobleem.

Vanaf uw internetverbinding kan/kon in korte tijd veel data naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Kwaadwillenden maken daarbij misbruik van het ‘DNS’ protocol. DNS regelt de vertaling van een IP adres (getallenreeks) naar een website adres (zoals www.kpn.com) en andersom.

De bewuste instelling maakt het voor kwaadwillenden mogelijk een klein commando (via UDP poort 53) naar uw verbinding te sturen. Uw verbinding stuurt daarna een veel groter antwoord terug. Wanneer een vervalst afzenderadres wordt opgegeven bij het uitvoeren van het commando, ontvangt de nietsvermoedende eigenaar van het vervalste adres het grote antwoord. Een groot aantal van deze antwoorden kan daarbij zijn verbinding vrijwel geheel platleggen. In de beveiligingswereld noemen we dit een DDoS-aanval.

Hoe kan ik dit oplossen?
1. U maakt gebruik van de KPN Experia Box.
Reset deze naar de fabrieksinstellingen. Hulp nodig? Volg het stappenplan op: https://www.kpn.com/reset-kpn-experiabox

2. U maakt gebruik van een eigen modem of heeft de instellingen van uw KPN Experia Box bewust aangepast.
Volg de onderstaande technische aanwijzingen:

Technische aanwijzingen
Het beveiligingsprobleem wordt veroorzaakt doordat:
- U een apparaat in DMZ heeft staan welke DNS diensten aanbiedt.
- U een portforward heeft gemaakt via UDP poort 53 naar een apparaat dat DNS diensten aanbiedt.
- U gebruik maakt van een eigen modem welke DNS diensten aanbiedt.
- U gebruik maakt van UPnP dat automatische portforwards mogelijk maakt.

Het is belangrijk dat poort 53/UDP is gesloten, zodat deze niet meer misbruikt kan worden.

• Hmmbob
Die hoeft ook niet voor de buitenwereld (je externe interface) open natuurlijk. Al gelukt met afsluiten?

• Incolumis
Hmmbob schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:22:
Die hoeft ook niet voor de buitenwereld (je externe interface) open natuurlijk. Al gelukt met afsluiten?
Yup, het werkt weer :)

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 16:59
Eergisteren heeft een monteur het NT kastje in onze nieuwbouwwoning aangesloten. Dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan want de lampjes "power" en "glas" branden groen en heb een SMS gehad dat de verbinding is opgeleverd.

Vol enthousiasme gisteren het KPN modem v10a aangesloten op de WAN poort maar daar gaat het mis. Het lampje "ethernet" gaat niet branden. Andere kabel geprobeerd, geen succes. Als ik op het modem inlog zie ik ook bij de status van de WAN verbinding staan dat deze niet verbonden is.

Kan het zijn omdat mijn abonnement officieel nog niet is ingegaan dat deze niet brand? Of moet dit een ander probleem zijn? KPN wilt mij nog niet helpen vanwege het feit dat mijn abonnement officieel nog niet is ingegaan.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
NeonovA schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 03:34:
Eergisteren heeft een monteur het NT kastje in onze nieuwbouwwoning aangesloten. Dit lijkt allemaal goed te zijn gegaan want de lampjes "power" en "glas" branden groen en heb een SMS gehad dat de verbinding is opgeleverd.

Vol enthousiasme gisteren het KPN modem v10a aangesloten op de WAN poort maar daar gaat het mis. Het lampje "ethernet" gaat niet branden. Andere kabel geprobeerd, geen succes. Als ik op het modem inlog zie ik ook bij de status van de WAN verbinding staan dat deze niet verbonden is.

Kan het zijn omdat mijn abonnement officieel nog niet is ingegaan dat deze niet brand? Of moet dit een ander probleem zijn? KPN wilt mij nog niet helpen vanwege het feit dat mijn abonnement officieel nog niet is ingegaan.
Dat duidt op een probleem met de ethernet-poort.
Wat gebeurt er als je bv een laptop op de NTU aansluit, gaat het lampje dan wel branden?

• NeonovA
mad-dog schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:46:
[...]

Dat duidt op een probleem met de ethernet-poort.
Wat gebeurt er als je bv een laptop op de NTU aansluit, gaat het lampje dan wel branden?
Even getest, dan gaat het lampje wel branden. Lijkt dus in het modem te zitten. Heb het modem al een keer gereset maar zonder succes. Kan het te maken hebben met de WAN settings op het modem?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
NeonovA schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Even getest, dan gaat het lampje wel branden. Lijkt dus in het modem te zitten. Heb het modem al een keer gereset maar zonder succes. Kan het te maken hebben met de WAN settings op het modem?
Nope, er staat altijd activiteit op de poort.
Je zult moeten wachten tot abo officieel actief is. Dat is pas als er een PPP sessie actief, wat best lastig is met defect modem.
Ik zou kpn bellen en vragen om modem te sturen als in niet ontvangen, die kunnen ze buiten het normale RMA proces om sturen.
Of even in de buurt vragen of je heel kort een EB mag aansluiten om een PPP sessie te genereren
mad-dog schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Nope, er staat altijd activiteit op de poort.
Je zult moeten wachten tot abo officieel actief is. Dat is pas als er een PPP sessie actief, wat best lastig is met defect modem.
Ik zou kpn bellen en vragen om modem te sturen als in niet ontvangen, die kunnen ze buiten het normale RMA proces om sturen.
Of even in de buurt vragen of je heel kort een EB mag aansluiten om een PPP sessie te genereren
Je abonnement wordt geactiveerd door het aansluiten van de EB. Klantenservice denkt nog altijd dat de datum die zij in hun systeem hebben staan de datum van activatie is maar zo is het al lang niet meer. Reggefiber heeft jou duidelijk al gepatcht dus dan kan je activeren.
Dus ik sluit me aan bij de vorige spreker: nieuwe EB nodig of een tijdelijke andere van een buurman of kennis lenen. Elke EB zou moeten werken.

• NeonovA
Dank voor jullie antwoorden. Ondertussen ben ik net gebeld door KPN dat mijn verbinding nu werkend moet zijn en/of ik een monteur nodig had. Uitleg gegeven van de situatie en nu komt er maandag iemand langs. Kunnen ze het mooi zelf zien.

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een werkende setup met KPN glas en routed IPTV, nu wil ik de experiabox nog gebruiken voor VOIP.

Is het mogelijk om de experiabox aan mijn switch te hangen en niet direct aan mijn Edgerouter Lite3 (geen poorten beschikbaar.

Setup is als volgt.

Edgerouter lite (DUAL wan failover setup)

ETH0 -> Ziggo internet
ETH1 -> LAN netwerken (multiple VLANs) en IPTV (meerdere switches)
ETH2 -> KPN Glas

Nu wil ik eigenlijk VLAN7 (VOIP) na mijn LAN hebben en op een switch koppelen.

Is dit mogelijk? zo ja hoe.
Ik zie wel tutorials, alleen die gaan ervan uit dat de experiabox direct op de Edgerouter worden aangesloten. Ik wil eigenlijk VLAN6 en VLAN7 over een switch distriburen, alleen hoe moet ik dat ik precies in de Edgerouter configuren....

Alvast bedankt.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:26
Ik heb er al eens op gezocht maar niet kunnen vinden, nu een bridged IPtv aanwezig thuis maar zou deze graag om willen zetten naar routed IPTV gezien ik geen idee heb hoelang bridged nog blijft bestaan.

Ik heb als router een Fortigate en kan zo snel niet vinden hoe ik die igmp proxy in zou moeten stellen, als dat al mogelijk is. Iemand hier misschien die het al eens gedaan heeft en mij op weg kan helpen?

• Richub
Inmiddels speelt mijn port forwardprobleem nu 2-4x per dag op.
Blijkbaar mag ik van KPN alleen naar 192.1568.2.1 forwarden... En daar zit mijn ITV mediabox op.

Als ik de port aanpas naar het IP van mijn 'server' PC wordt de forward binnen 4 uur weer terug op 192.168.2.1 gezet. WTF is dat nu voor onzin? :(

Edit:
Nu nog leuker: Zet ik het IP van mijn server pc vast op 192168.2.1 (nadat ik mijn mediabox heb uitgezet ;)), dan wijzigt de forward steeds naar het IP van mijn werkstation..? 7(8)7

WTFlyingF?

[ Voor 25% gewijzigd door Richub op 14-03-2019 21:13 ]

• Tom Paris
Richub schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:34:
Inmiddels speelt mijn port forwardprobleem nu 2-4x per dag op.
Blijkbaar mag ik van KPN alleen naar 192.1568.2.1 forwarden... En daar zit mijn ITV mediabox op.

Als ik de port aanpas naar het IP van mijn 'server' PC wordt de forward binnen 4 uur weer terug op 192.168.2.1 gezet. WTF is dat nu voor onzin? :(

Edit:
Nu nog leuker: Zet ik het IP van mijn server pc vast op 192168.2.1 (nadat ik mijn mediabox heb uitgezet ;)), dan wijzigt de forward steeds naar het IP van mijn werkstation..? 7(8)7

WTFlyingF?
Staat UPnP uit in het modem? Zou er niets mee te maken mogen hebben, maar...

• Richub
UPnP staat altijd uit bij mij. Er wordt genoeg gewaarschuwd over UPnP om het niet te gebruiken.

Ik heb de server pc nu in de DMZ gezet, en tot nu toe blijft de spelserver bereikbaar.
Het blijft slecht dat die portforwards zo buggy zijn in de EB V10A... :N

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 14-03-2019 22:35 ]

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:30
Fijn.....stroomstoring gehad in de wijk. Al vanaf 14.00 uur geen signaal meer. Lampje van glas brandt niet. Nog geen tijd dat opgelost is volgens klantenservice.

*Edit....en nog steeds niks. Geen internet en tv. Lampje van glas brandt nog steeds niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Highfive95 op 15-03-2019 19:04 ]

• luuj
  • Laatst online: 20:16
Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn wifi verbinding. Op (het lijkt) willekeurige momenten verliest een apparaat op het netwerk de internet verbinding. Er blijft wel een verbinding met het netwerk, maar niet met internet. Ik heb zojuist op een apparaat dat dit probleem had geprobeerd om de interface van de router (Experiabox v10) te openen, maar ook dat lukte niet.

Het probleem speelt op meerdere apparaten (Iphone, iPad, LG, Samsung). Als een apparaat dit probleem heeft dan hebben andere aangesloten apparaten geen problemen. Het probleem speelt alleen op apparaten aangesloten via wifi. Ik heb al meerdere malen de router gereboot maar dit mocht niet baten.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

• martk2280
  • Laatst online: 01-11 11:34
luuj schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:37:
Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn wifi verbinding. Op (het lijkt) willekeurige momenten verliest een apparaat op het netwerk de internet verbinding. Er blijft wel een verbinding met het netwerk, maar niet met internet. Ik heb zojuist op een apparaat dat dit probleem had geprobeerd om de interface van de router (Experiabox v10) te openen, maar ook dat lukte niet.

Het probleem speelt op meerdere apparaten (Iphone, iPad, LG, Samsung). Als een apparaat dit probleem heeft dan hebben andere aangesloten apparaten geen problemen. Het probleem speelt alleen op apparaten aangesloten via wifi. Ik heb al meerdere malen de router gereboot maar dit mocht niet baten.

ik heb hier ook last van. dacht dat het aan mijn router lag

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 10:36
luuj schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:37:

Ook ik heb hier al maanden last van! Een paar maanden geleden heb ik na veel vijven en zessen een nieuwe Experiabox gekregen, de V10A, die mij echter met dit probleem niet verder heeft geholpen en mijn Pi-hole onbruikbaar maakt doordat je zelf geen DNS meer kunt kiezen :(

Uiteindelijk heb ik van de week mijn Experiabox vanuit de meterkast naar de woonkamer verplaatst en boven een access point geplaatst. Zelfs op een meter afstand (in elk geval beneden) blijft dit probleem spelen. Toch maar weer even gebeld dus, en nu krijg ik twee access points opgestuurd van KPN zelf (Experia WiFi genaamd). Wellicht dat dit het probleem verhelpt, al dan niet i.c.m. het uitschakelen van WiFi op de Experiabox zelf. Ik zal het laten weten in elk geval!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Ook bij mij doet zich dit voor op de laptops die via WIFI zijn verbonden. Als ik in het configscherm van de laptop de wifi uitschakel en vervolgens weer inschakel, is het probleem weer opgelost. Geen onoverkomelijk probleem maar wel vervelend.

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 15:28
Op mijn iPhone doet dit probleem zich ook regelmatig voor als ik bijvoorbeeld op Facebook of Youtube filmpjes kijk. Vaak halverwege of op 3 kwart van het filmpje stopt deze met laden. Overschakelen op 4G lost het dan wel op maar irritant blijft het...

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11 14:42
Wij hebben glasvezel van KPN, sinds deze maand enkel nog "Internet" dus geen televisie abbonement meer. Nu valt het mij ineens op dat ik KPN Fon / Public Wifi op mijn experiabox niet meer uit kan schakelen. De optie "Uit" is uitgegrijst en dus niet aan te passen.

Hebben meer mensen hier last van? Normaliter is dit één van de zaken die ik direct uitschakel. Ik gebruik overigens Ubiquiti Acces Points t.b.v Wifi en een Ubiquiti Switch t.b.v. de bedrade verbindingen.

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 20:44
loneranger56 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:12:
Ook bij mij doet zich dit voor op de laptops die via WIFI zijn verbonden. Als ik in het configscherm van de laptop de wifi uitschakel en vervolgens weer inschakel, is het probleem weer opgelost. Geen onoverkomelijk probleem maar wel vervelend.
Ook ik heb dit probleem. Heb van KPN al 2 Experia Wifi's gehad, maar dit biedt geen soelaas. Alleen de Wifi op het betreffende (mobiele) apparaat uitzetten en weer aanzetten helpt dan. Tip van KPN was dat dit wellicht door babyfoon kwam (geen gek idee vond ik) maar sinds vrouw en kids een weekje weg zijn geweest (en babyfoon mee hadden genomen) is dit 'ontkracht'. Dus maar verder zoeken naar 'DE' oplossing. Even gedacht aan een mesh-*systeem hiervoor, maar nog niet aangeschaft.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 21:42

magneet

Magnetic enhanced

dewil1990 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:10:
Wij hebben glasvezel van KPN, sinds deze maand enkel nog "Internet" dus geen televisie abbonement meer. Nu valt het mij ineens op dat ik KPN Fon / Public Wifi op mijn experiabox niet meer uit kan schakelen. De optie "Uit" is uitgegrijst en dus niet aan te passen.

Hebben meer mensen hier last van? Normaliter is dit één van de zaken die ik direct uitschakel. Ik gebruik overigens Ubiquiti Acces Points t.b.v Wifi en een Ubiquiti Switch t.b.v. de bedrade verbindingen.
dat is bij mij ook maar kom doordat ik de wifi uberhaupt uitgeschakeld heb op dat ding. Als je het dubbel uit wilt hebben staan even de wifi aanzetten, public wifi uit en de wifi weer uit. Overigens doet fon niks als je de std wifi uit hebt staan.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
marcodr25 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:39:
[...]

Ook ik heb dit probleem. Heb van KPN al 2 Experia Wifi's gehad, maar dit biedt geen soelaas. Alleen de Wifi op het betreffende (mobiele) apparaat uitzetten en weer aanzetten helpt dan. Tip van KPN was dat dit wellicht door babyfoon kwam (geen gek idee vond ik) maar sinds vrouw en kids een weekje weg zijn geweest (en babyfoon mee hadden genomen) is dit 'ontkracht'. Dus maar verder zoeken naar 'DE' oplossing. Even gedacht aan een mesh-*systeem hiervoor, maar nog niet aangeschaft.
Ik heb ook een V10A en 2 Experia WiFi access points en hetzelfde irritante probleem. Iemand al verder met troubleshooten?

Ontspan.

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
supermlt schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:03:
Ik heb een werkende setup met KPN glas en routed IPTV, nu wil ik de experiabox nog gebruiken voor VOIP.

Is het mogelijk om de experiabox aan mijn switch te hangen en niet direct aan mijn Edgerouter Lite3 (geen poorten beschikbaar.

Setup is als volgt.

Edgerouter lite (DUAL wan failover setup)

ETH0 -> Ziggo internet
ETH1 -> LAN netwerken (multiple VLANs) en IPTV (meerdere switches)
ETH2 -> KPN Glas

Nu wil ik eigenlijk VLAN7 (VOIP) na mijn LAN hebben en op een switch koppelen.

Is dit mogelijk? zo ja hoe.
Ik zie wel tutorials, alleen die gaan ervan uit dat de experiabox direct op de Edgerouter worden aangesloten. Ik wil eigenlijk VLAN6 en VLAN7 over een switch distriburen, alleen hoe moet ik dat ik precies in de Edgerouter configuren....

Alvast bedankt.
Iemand een idee als dit kan?

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-11 17:45
Ik vind in dit topic wel wat verspreide opmerkingen over Android en KPN wifi, maar nog niet hetgeen ik tegenaan loop. Sinds anderhalve week heb ik KPN met de Experia v10A box.

Het synchroniseren van mail werkt niet/slecht. Als ik een mail wil verzenden vanaf m'n telefoon op wifi, blijft ie braaf in de UIT map hangen totdat ik op 4G ga.
Dit gebeurt zowel met de Gmail app en de Outlook app. Blue Mail lijkt er wel doorheen te komen op mijn telefoon, alleen werkt die app niet echt goed op andere manieren waardoor ik 'm liever niet gebruik.

Gebeurt zowel op mijn Huawei Mate 9 en m'n vriendin d'r Samsung Galaxy S8.

Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Jason X op 26-03-2019 18:00 ]

• Hmmbob
Ik gebruik de experia box niet (maar een Mikrotik router), maar herken de problemen ook. Schakel je over naar 4g dan is alles prima.

• krakendmodem
Jason X schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:59:
Ik vind in dit topic wel wat verspreide opmerkingen over Android en KPN wifi, maar nog niet hetgeen ik tegenaan loop. Sinds anderhalve week heb ik KPN met de Experia v10A box.

Het synchroniseren van mail werkt niet/slecht. Als ik een mail wil verzenden vanaf m'n telefoon op wifi, blijft ie braaf in de UIT map hangen totdat ik op 4G ga.
Dit gebeurt zowel met de Gmail app en de Outlook app. Blue Mail lijkt er wel doorheen te komen op mijn telefoon, alleen werkt die app niet echt goed op andere manieren waardoor ik 'm liever niet gebruik.

Gebeurt zowel op mijn Huawei Mate 9 en m'n vriendin d'r Samsung Galaxy S8.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Verstuur je alleen mail via Gmail/hotmail of ook een andere mailserver?

Hier gaat alles goed. Is wel een DSL aansluiting.
Samsung S8. Experiabox V10 (zonder de a)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

TFHfony

Professional Weirdo

Het lijkt er op dat we hier in Bavel eindelijk bij de bewoonde wereld gaan behoren:

Glas!

Daar ik liever geen extra stroomvreters, kabels, AB's, etc in huis wil, zal ik waarschijnlijk mijn TV bij Ziggo (Zakelijk) laten zodat ik mijn CI+ Modules kan blijven gebruiken.
Maak ik nou uit de startpost op dat ik 500/500mbit zou kunnen nemen in Q3 voor 41,50 + 12,99 Euro?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• chickpoint
TFHfony schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:18:
Het lijkt er op dat we hier in Bavel eindelijk bij de bewoonde wereld gaan behoren:

[Afbeelding: Glas!]

Daar ik liever geen extra stroomvreters, kabels, AB's, etc in huis wil, zal ik waarschijnlijk mijn TV bij Ziggo (Zakelijk) laten zodat ik mijn CI+ Modules kan blijven gebruiken.
Maak ik nou uit de startpost op dat ik 500/500mbit zou kunnen nemen in Q3 voor 41,50 + 12,99 Euro?
Jep klopt, dan heb je het pakket met alleen internet. Op het moment hebben ze de eerste 3 maanden korting, dan is het maar €29,00 + €12,99.

Verbaast mij trouwens dat de TS nog steeds zo actueel is :D

[ Voor 6% gewijzigd door chickpoint op 30-03-2019 16:40 ]

• Jason X
  • Laatst online: 07-11 17:45
krakendmodem schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Verstuur je alleen mail via Gmail/hotmail of ook een andere mailserver?

Hier gaat alles goed. Is wel een DSL aansluiting.
Samsung S8. Experiabox V10 (zonder de a)
Het zal neem ik aan alleen via de Hotmail server gaan. Heb niks anders ingesteld in de app. :)

• GforceNL
  • Laatst online: 07-11 10:04

GforceNL

Out of memory....

Lees net dat KPN met een smart TV app komt, voorlopig alleen te gebruiken met Samsung TV's, andere merken volgen later.

<Zinloze tekst hier>

Pagina: 1 ... 87 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie