Dat zal ik ook zeker delen. Zal waarschijnlijk wel na het weekend worden.Hmmbob schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:53:
[...]
No worries. Mensen zijn vaak ook benieuwd welk aanbod je hebt gehad
Kleine update: ik kreeg vandaag een e-mail dat volgende week HD bij mij ook op 1 komt. Waarom dat niet meteen kon, geen idee, maar het is gauw opgelost.willemd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 06:20:
Oké thanks. Ik heb inderdaad nog SD op 1, en dan daarnaast de twee HD-reeksen op 661 en 701. Ik was in de veronderstelling dat dat inmiddels niet meer voorkwam, maar blijkbaar is de transitie dus nog bezig.
De tijdelijke oplossing voor Routed IPTV via Experiabox v10a was van korte duur.
Inmiddels een EdgeRouter X in huis, geupgrade naar v2.0.0 maar deze is niet geweldig (reboot enkel via powercycle), maar op IPv6 na alles inc. Routed IPTV werkend gekregen.
Ik heb ipv het script van KRIEGSMAN.io het volgende gebruikt om de classless route geinstalleerd te krijgen:
Bron:
* https://community.ubnt.co...routes-table/td-p/2506090
* https://gist.github.com/k...-rfc3442-classless-routes
Nu weer op v1.10.8, hierop werkt bovenstaande ook. Nog niet kunnen testen vandaag, STB staat nu nog in bridged setup en wordt gebruikt...
Inmiddels een EdgeRouter X in huis, geupgrade naar v2.0.0 maar deze is niet geweldig (reboot enkel via powercycle), maar op IPv6 na alles inc. Routed IPTV werkend gekregen.
Ik heb ipv het script van KRIEGSMAN.io het volgende gebruikt om de classless route geinstalleerd te krijgen:
Bash:
1
2
3
| curl https://gist.githubusercontent.com/kgersen/58c26951f087e89cef28/raw/bbb20531f108bc7e03897a10a6d0dad4dc2c26d1/rfc3442-classless-routes | sudo tee /etc/dhcp3/dhclient-exit-hooks.d/rfc3442-classless-routes sudo chmod +x /etc/dhcp3/dhclient-exit-hooks.d/rfc3442-classless-routes reboot |
Bron:
* https://community.ubnt.co...routes-table/td-p/2506090
* https://gist.github.com/k...-rfc3442-classless-routes
Nu weer op v1.10.8, hierop werkt bovenstaande ook. Nog niet kunnen testen vandaag, STB staat nu nog in bridged setup en wordt gebruikt...
Afdeling opzeggingenPhoolie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:38:
[...]
Met welke afdeling heb je gebeld dan? Ik heb het geprobeerd via de webcare, normaal kunnen die altijd best wel wat regelen, maar in dit geval konden ze niks aanbieden zeiden ze
Er is een manier om de classless route door de kernel zelf te laten zetten. Voordeel is dat je geen packages meer hoeft te installeren en dat de classless route automatisch wordt bijgewerkt wanneer dat nodig is.Rock-Y schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:11:
...
...
Het benodigde script moet je nu nog zelf installeren, maar wordt waarschijnlijk opgenomen in toekomstige firmware. WJB probeert in deze scripts zo dicht mogelijk te blijven bij de settings van de Experiabox, inclusief de servers van KPN. Uiteraard kun je ook alleen de IPTV gerelateerde settings van WJB gebruiken.
Die post had ik nog niet gezien, maar WJB gebruikt in zijn configuratie hetzelfde script voor dhcp3 als ik nu.Flitzer schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:39:
[...]
Er is een manier om de classless route door de kernel zelf te laten zetten. Voordeel is dat je geen packages meer hoeft te installeren en dat de classless route automatisch wordt bijgewerkt wanneer dat nodig is.
Het benodigde script moet je nu nog zelf installeren, maar wordt waarschijnlijk opgenomen in toekomstige firmware. WJB probeert in deze scripts zo dicht mogelijk te blijven bij de settings van de Experiabox, inclusief de servers van KPN. Uiteraard kun je ook alleen de IPTV gerelateerde settings van WJB gebruiken.
Ik heb Routed IPTV werkend, maar de EdgeRouter X doet niet PPPoE.
Ik splits VLAN 4 en 6 op mijn switch, Cisco 2960S.
* 4 gaat naar de ERX
* 6 naar de SRX
Daarnaast nog een VLAN met een koppelsubnet (+static route) tussen de SRX en ERX.
De ERX heeft dus IPTV + IGMP via DHCP en internet via de SRX.
Achter de ERX zit STB, deze krijgt van de ERX via DHCP een adres.
Op de switch voor VLAN 4 igmp snooping uit moeten zetten, anders stond het beeld na paar seconde stil.
Hm, ik heb sinds vorige week een irritant probleempje met ports forwarden op mijn ExperiaBox v10a...
Ik zet eerst een poort open voor torrents: 6xxxx, intern IP 192.168.2.100. Dat gaat goed.
(Het IP van mijn is pc vastgezet op 192.168.2.100)
Dan zet ik een 2de poort open voor een minecraft server: 25565, intern IP weer 192.168.2..100.
Nu wordt het interne IP van de torrents poort op 192.168.2.1 gezet waardoor die poort dus niet meer open is naar 2.100.
Edit ik de eerste poort weer naar 2.100, dan wordt het interne IP van de tweede poort op .2.1 gezet.
Ook bij een reboot van de EB worden alle interne IPs van de poorten weer op 2.1 gezet.
Zo kan ik dus geen poorten meer openzetten.
Heeft iemand anders dit soms ook?
Als ik mijn pc een ander IP geef (192.168.2.123) gebeurt hetzelfde bij het openzetten van de poorten...
Ik zet eerst een poort open voor torrents: 6xxxx, intern IP 192.168.2.100. Dat gaat goed.
(Het IP van mijn is pc vastgezet op 192.168.2.100)
Dan zet ik een 2de poort open voor een minecraft server: 25565, intern IP weer 192.168.2..100.
Nu wordt het interne IP van de torrents poort op 192.168.2.1 gezet waardoor die poort dus niet meer open is naar 2.100.
Edit ik de eerste poort weer naar 2.100, dan wordt het interne IP van de tweede poort op .2.1 gezet.
Ook bij een reboot van de EB worden alle interne IPs van de poorten weer op 2.1 gezet.
Zo kan ik dus geen poorten meer openzetten.
Heeft iemand anders dit soms ook?
Als ik mijn pc een ander IP geef (192.168.2.123) gebeurt hetzelfde bij het openzetten van de poorten...
[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 15-01-2019 14:32 ]
Ik ben ook wel benieuwd naar het open zetten van poorten. Is dat mogelijk op een zteh369a?
Iemand enig idee waarom het IPv6 adres om de paar dagen "kwijt raakt"?
Fonta in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Fonta in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Mijn port forwarding probleem heeft zichzelf opgelost.
Hoe, wat of waarom? Geen idee.
Net probeerde ik weer eens om de poorten nogmaals open te zetten, en nu lukt het wel weer gewoon.
Laat ik het maar op een glitch houden.
Hoe, wat of waarom? Geen idee.
Net probeerde ik weer eens om de poorten nogmaals open te zetten, en nu lukt het wel weer gewoon.
Laat ik het maar op een glitch houden.
Sinds 2 weken, na een verlenging een V10A in gebruik...
Wat een bagger modem/router is dit zeg, dit is een bekend gegeven, maar ik dacht heel veel slechter dan een V8 kan het toch niet zijn.
Via de Helpdesk heb ik een omruil aangevraagd naar een gewone V10, thuis aangekomen en doosje opengemaakt, zit er een V10A in
Zeer kleine kans dat ik nog een V10 opgestuurd krijg.
Zelfs met de groene MXstream USB modem had je een stabielere verbinding
Wat een bagger modem/router is dit zeg, dit is een bekend gegeven, maar ik dacht heel veel slechter dan een V8 kan het toch niet zijn.
Via de Helpdesk heb ik een omruil aangevraagd naar een gewone V10, thuis aangekomen en doosje opengemaakt, zit er een V10A in
Zelfs met de groene MXstream USB modem had je een stabielere verbinding
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
XS4all doet het gelukkig een stuk beter!Deacon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:38:
Via de Helpdesk heb ik een omruil aangevraagd naar een gewone V10, thuis aangekomen en doosje opengemaakt, zit er een V10A in![]()
Zelfs met de groene MXstream USB modem had je een stabielere verbinding![]()
[Afbeelding]
Fritz!box 5490 modem.
Ik heb hier vanuit het zuiden des lands op verschillende locaties de installatie gedaan van KPN Glas, en deze krijgen direct vanuit de Experiabox zowel ipv4 als ipv6 werkend. Eigenlijk - nog nooit storing gehad, of iig niet gemerkt. Ervaring leert dat zodra je de WiFi volledig uit te zet incl. FON crap op de Xperiabox, dit gigantisch helpt in de stabiliteit van het verhaal. Het is eigenlijk ook een beetje teveel om Modem, Router en Accesspoint in een unit te duwen...
i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2
Heeft iemand hier ook last van een (on)regelmatig wegvallende verbinding?
Soms valt de verbinding dagelijks weg, soms gaat het een paar dagen goed. Maar elke keer is het, omdat de echo-request geen opvolging krijgt, als dit gebeurt dan is er ook geen verbinding (al het aantal echos voor time-out omhoog gezet). Maar na een reconnect command doet de verbinding het weer. Ik heb dit inmiddels al op 3 apparaten getest met 2 verschillende configs (EdgeRouterX, EdgeRoute Lite & USG).
Ze zijn bij mij al een keer langs geweest om de vezel op te komen poetsen en de NTU te vervangen vanwege hetzelfde probleem. Dat is een tijdje goed gegaan (denk een jaartje) en nu begint het weer opnieuw. Zou dit aan mijn zijde liggen of is het misschien de DSLAM die niet helemaal lekker is?
Het gaat btw om een 500/500 verbinding.
Soms valt de verbinding dagelijks weg, soms gaat het een paar dagen goed. Maar elke keer is het, omdat de echo-request geen opvolging krijgt, als dit gebeurt dan is er ook geen verbinding (al het aantal echos voor time-out omhoog gezet). Maar na een reconnect command doet de verbinding het weer. Ik heb dit inmiddels al op 3 apparaten getest met 2 verschillende configs (EdgeRouterX, EdgeRoute Lite & USG).
Ze zijn bij mij al een keer langs geweest om de vezel op te komen poetsen en de NTU te vervangen vanwege hetzelfde probleem. Dat is een tijdje goed gegaan (denk een jaartje) en nu begint het weer opnieuw. Zou dit aan mijn zijde liggen of is het misschien de DSLAM die niet helemaal lekker is?
Het gaat btw om een 500/500 verbinding.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Bij mij ziet het er elke paar dagen ook zo uit met een Edgerouter Lite.
Gisteren avond weer moeten herstarten en nu ziet het er zo uit:
Ik heb nog nooit de interne wifi van de Experia boxen gebruikt, is altijd het eerste wat ik uitzet. Ik stoor me ook mateloos aan de FON netwerken die nodeloos de ether vervuilen.menonv schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:35:
Eigenlijk - nog nooit storing gehad, of iig niet gemerkt. Ervaring leert dat zodra je de WiFi volledig uit te zet incl. FON crap op de Xperiabox, dit gigantisch helpt in de stabiliteit van het verhaal. Het is eigenlijk ook een beetje teveel om Modem, Router en Accesspoint in een unit te duwen...
Ik weet dat Android niet altijd lekker werkt met IPV6, maar dan nog vind ik het erg kwalijk dat ik nu mijn Google Home, Android TV, Roomba, Tablets en smartphones niet normaal kan gebruiken.
Als het met een V10 niet op te lossen is, dan ga ik proberen of ik mijn verlenging kan annuleren, de 14 dagen zijn al verlopen.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaring(en) met verhuizen naar een ander adres.
De situatie is als volgt: ik heb een alles-in-een instap pakket + internet versneller voor 5 euro meer.
2 3 jaar geleden toen ik het abonnement afsloot had ik met deze combinatie 'recht' op 100/10.
Die snelheid is in de praktijk altijd iets hoger geweest, maar ik neem aan dat KPN een bepaalde marge aanhoudt.
Sinsdien heeft KPN twee keer de snelheden verhoogd (de prijzen ook overigens maar dat terzijde, zie bv https://tweakers.net/nieu...snelheden-per-1-juli.html).
Anno 2019 haal ik ruim 150mbit down (18+ megabyte per seconden) en zo'n 30mbit up (3,5 megabyte per seconden) en daar ben ik heel tevreden mee.
Binnenkort ga ik verhuizen.
Ik heb KPN gevraagd of ik mijn huidige snelheid "mee verhuis", maar op dat punt begint het een lastig gesprek te worden.
KPN beweert bij hoog en laag dat ik maximaal 100mbit heb. De medewerker doet ter plekke zelfs een lijnmeting en beweert dat het 100/10 is. Maar dat klopt niet.
Er is ook niemand bij KPN die wil bevestigen wat mijn snelheid nu écht is.
Ik wil heel graag na verhuizing hebben wat ik nu ook heb. Dat is toch heel logisch eigenlijk? Maar ik krijg het niet uitgelegd aan de servicedesk.
Wat is jullie ervaring op dit vlak? Verhuist "alles" met je mee of bestaat de kans dat ik straks weer terug bij 100/10 ben?
De situatie is als volgt: ik heb een alles-in-een instap pakket + internet versneller voor 5 euro meer.
2 3 jaar geleden toen ik het abonnement afsloot had ik met deze combinatie 'recht' op 100/10.
Die snelheid is in de praktijk altijd iets hoger geweest, maar ik neem aan dat KPN een bepaalde marge aanhoudt.
Sinsdien heeft KPN twee keer de snelheden verhoogd (de prijzen ook overigens maar dat terzijde, zie bv https://tweakers.net/nieu...snelheden-per-1-juli.html).
Anno 2019 haal ik ruim 150mbit down (18+ megabyte per seconden) en zo'n 30mbit up (3,5 megabyte per seconden) en daar ben ik heel tevreden mee.
Ik heb KPN gevraagd of ik mijn huidige snelheid "mee verhuis", maar op dat punt begint het een lastig gesprek te worden.
KPN beweert bij hoog en laag dat ik maximaal 100mbit heb. De medewerker doet ter plekke zelfs een lijnmeting en beweert dat het 100/10 is. Maar dat klopt niet.
Ik wil heel graag na verhuizing hebben wat ik nu ook heb. Dat is toch heel logisch eigenlijk? Maar ik krijg het niet uitgelegd aan de servicedesk.
Wat is jullie ervaring op dit vlak? Verhuist "alles" met je mee of bestaat de kans dat ik straks weer terug bij 100/10 ben?
Whatever..
Dit is toch juist goed. Zo te zien staat je ipv6 helemaal uit. Top. Dan loopt het allemaal wat snapier.Deacon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:38:
Via de Helpdesk heb ik een omruil aangevraagd naar een gewone V10, thuis aangekomen en doosje opengemaakt, zit er een V10A in![]()
Zelfs met de groene MXstream USB modem had je een stabielere verbinding![]()
[Afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het kan zijn dat het gebied waar jij heen verhuist EoF gebied is ipv GoF. Dan is 100/10 inderdaad het maximale wat er te halen valt. Je kan ook zelf even opzoeken wat de maximaal haalbare snelheid is op je nieuwe adres, dat kan je hier vinden: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/_HugoBoss_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:56:
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaring(en) met verhuizen naar een ander adres.
2 jaar geleden toen ik het abonnement afsloot had ik met deze combinatie 'recht' op 100/10.
Nee, FTTH REGG 524 mbitchickpoint schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:27:
[...]
Het kan zijn dat het gebied waar jij heen verhuist EoF gebied is ipv GoF. Dan is 100/10 inderdaad het maximale wat er te halen valt. Je kan ook zelf even opzoeken wat de maximaal haalbare snelheid is op je nieuwe adres, dat kan je hier vinden: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Whatever..
Dan denk ik dat je daar ongeveer dezelfde resultaten behaalt. Het is over het algemeen bekend dat het wat meer kan zijn, zo haal ik 510/600 op een 500/500 lijn. Natuurlijk heb jij heel officieel 100/10, maar de praktijk is anders.
Er zijn geen EoF only gebieden meer, vorig jaar zijn de laatste POPs voorzien van GoF apparatuur.chickpoint schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 21:27:
[...]
Het kan zijn dat het gebied waar jij heen verhuist EoF gebied is ipv GoF. Dan is 100/10 inderdaad het maximale wat er te halen valt. Je kan ook zelf even opzoeken wat de maximaal haalbare snelheid is op je nieuwe adres, dat kan je hier vinden: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
https://www.kpn-wholesale...lle-wba-ftth-gebieden.htm
Ah goed nieuws, daar was ik nog niet van op de hoogte.
150/30 is niet zo heel gek met een 100/10 abonnement._HugoBoss_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:56:
2 jaar geleden toen ik het abonnement afsloot had ik met deze combinatie 'recht' op 100/10.
Dan ben je in de POP op een GoF (gigabit) poort gepatcht, daarom valt de snelheid iets hoger uit.
Maar wat betreft je verhuizing, dat ligt een beetje aan de appratuur van de POP waar je nieuwe woning op aangesloten is en waarop je gepatcht wordt.
Word je op een EoF poort gepatcht (wat kan bij een 100/10 abonnement) dan wordt je download snelheid echt 100mbit (96mbit in praktijk, nog minder als er een TV ontvager bij aanstaat)
Word je op een GoF poort gepatcht dan houd je die +/- 150/30
Wat je kan doen is je abonnement nu naar 200/200 zetten, bij een verhuizing word je dan sowieso op een GoF poort gepatcht.
Na de verhuizing zet je het weer terug naar 100/10.
Of je doet dit na de verhuizing als blijkt dat je op een EoF poort bent gepatcht.
Bij een verhuizing word automatisch de best mogelijke drager geselecteerd, als GOF beschikbaar is, word dit dan de drager. Op papier heb je 100/10, alles daarboven is pure winst. Om nou te zeggen dat je 100/10 hebt maar 150/30 praktijk hebt en dan bij een verhuizing hetzelfde wilt hebben is volledig onredelijk. Kwestie van geluk hebben ook, de kans is vrij groot dat je een hogere snelheid haalt maar hier kunnen geen rechten aan worden ontleent.Dennis-L schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:23:
[...]
150/30 is niet zo heel gek met een 100/10 abonnement.
Dan ben je in de POP op een GoF (gigabit) poort gepatcht, daarom valt de snelheid iets hoger uit.
Maar wat betreft je verhuizing, dat ligt een beetje aan de appratuur van de POP waar je nieuwe woning op aangesloten is en waarop je gepatcht wordt.
Word je op een EoF poort gepatcht (wat kan bij een 100/10 abonnement) dan wordt je download snelheid echt 100mbit (96mbit in praktijk, nog minder als er een TV ontvager bij aanstaat)
Word je op een GoF poort gepatcht dan houd je die +/- 150/30
Wat je kan doen is je abonnement nu naar 200/200 zetten, bij een verhuizing word je dan sowieso op een GoF poort gepatcht.
Na de verhuizing zet je het weer terug naar 100/10.
Of je doet dit na de verhuizing als blijkt dat je op een EoF poort bent gepatcht.
Mwa niet per se waar. Dat zou betekenen dat nieuwe aansluitingen altijd op GoF worden gepatcht en dat is zeer zeker niet het geval. Dan zou bijvoorbeeld mijn moeder op GoF gepatcht zijn, maar dat is zeer zeker niet het geval en ja, gedurende de bestelling was er al GoF beschikbaar.rolandos582 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:56:
[...]
Bij een verhuizing word automatisch de best mogelijke drager geselecteerd, als GOF beschikbaar is, word dit dan de drager. Op papier heb je 100/10, alles daarboven is pure winst. Om nou te zeggen dat je 100/10 hebt maar 150/30 praktijk hebt en dan bij een verhuizing hetzelfde wilt hebben is volledig onredelijk. Kwestie van geluk hebben ook, de kans is vrij groot dat je een hogere snelheid haalt maar hier kunnen geen rechten aan worden ontleent.
Wat er vanuit KPN WBA als beste drager wordt gezien gaat tussen koper of glas. Is er glas dan glas, anders koper.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 18-01-2019 23:09 ]
Precies. Op papier had ik 3 jaar geleden 100/10. Maar sindsdien enkele snelheidsverhogingen door mogen maken. De verhuizing kan dus betekenen dat ik terug ga naar die snelheid (die op papier dus) en 3 jaar aan verhogingen mis loop.rolandos582 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:56:
[...]
Bij een verhuizing word automatisch de best mogelijke drager geselecteerd, als GOF beschikbaar is, word dit dan de drager. Op papier heb je 100/10, alles daarboven is pure winst. Om nou te zeggen dat je 100/10 hebt maar 150/30 praktijk hebt en dan bij een verhuizing hetzelfde wilt hebben is volledig onredelijk. Kwestie van geluk hebben ook, de kans is vrij groot dat je een hogere snelheid haalt maar hier kunnen geen rechten aan worden ontleent.
En dat was dus mijn vraag aan KPN: neem ik mijn huidige snelheid mee naar het nieuwe adres? Helaas kunnen ze daar niet concreet in worden. En dat vind ik toch wel een beetje vreemd.
Whatever..
Concreet krijg jij precies waar je voor betaald, heb je een abonnement Internet & TV krijg je 100/10. Het enige abonnement wat echt 150 Mbit/s krijgt is Internet & TV 4K. Alle oude abonnementen, Alles in 1 standaard etc. hebben ook allemaal 100/10 of 100/100. Alleen de 4K en extra snelheidspakketten bieden boven de 100._HugoBoss_ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:45:
[...]
Precies. Op papier had ik 3 jaar geleden 100/10. Maar sindsdien enkele snelheidsverhogingen door mogen maken. De verhuizing kan dus betekenen dat ik terug ga naar die snelheid (die op papier dus) en 3 jaar aan verhogingen mis loop.
En dat was dus mijn vraag aan KPN: neem ik mijn huidige snelheid mee naar het nieuwe adres? Helaas kunnen ze daar niet concreet in worden. En dat vind ik toch wel een beetje vreemd.
Het contract wat jij met KPN hebt, is dus ook enkel 100/10. In jouw geval in je voordeel maar dit heeft niets te maken met abonnementsregels maar te maken met de invoer snelheid van buiten en de cap hierop. Bij een verhuizing krijg je ook een andere DSLAM/POP noem maar op dus een hele andere verbinding. Ik snap niet zozeer het punt wat je hier probeert te maken.
Het punt dat @_HugoBoss_ het er niet mee eens is dat hij gaat krijgen wat er in zijn contract staat, maar dat hij "grandfather's rights" toegepast wil zien op een snelheid die hij als mats heeft gekregen op zijn oude adres.
Lang verhaal kort: geen poot om op te staan, je krijgt wat in je contract staat en alles daarboven is cadeau. Leuker kunnen we het niet maken.
Lang verhaal kort: geen poot om op te staan, je krijgt wat in je contract staat en alles daarboven is cadeau. Leuker kunnen we het niet maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 19-01-2019 11:08 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Maar wat waren die snelheidsverhogingen dan???_HugoBoss_ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:45:
[...]
Precies. Op papier had ik 3 jaar geleden 100/10. Maar sindsdien enkele snelheidsverhogingen door mogen maken. De verhuizing kan dus betekenen dat ik terug ga naar die snelheid (die op papier dus) en 3 jaar aan verhogingen mis loop.
Elk jaar/keer dat KPN in het nieuws komt met snelheids verhoging van hun abonnementen kwam er een stapje bij.Tylen schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:56:
[...]
Maar wat waren die snelheidsverhogingen dan???
Ongeveer 3 jaar geleden, bij het afsluiten, was de praktijk snelheid iets meer dan 100mbit.
Daarna in twee keer een stapje verhoogd. Naar +- 130mbit en momenteel +-150mbit.
En nee, ik beroep me niet op speedtest-websites of kortstondige bursts. Maar op echte langdurige praktijksnelheden. Via een vaste bekabeling (want op een gegeven moment ging het gesprek met KPN die kant op dat snelheden via wifi konden afwijken
Maargoed. Wat ik begrijp is dat het contract leidend is. Eventueel verworven voordelen in de loop der jaren zijn mogelijk weg na verhuizing. Ik moet het maar even afwachten dus.
Whatever..
Like I said, er is maar 1 product portfolio die upgrades heeft boven de 100 mbits en dat is internet en tv 4k. De rest blijft allemaal op 100 steken op papier. Geen idee waar je deze snelheidsverhogingen vandaan haalt, wellicht in praktijk maar niet in theorie/contractueel._HugoBoss_ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:00:
[...]
Elk jaar/keer dat KPN in het nieuws komt met snelheids verhoging van hun abonnementen kwam er een stapje bij.
Ongeveer 3 jaar geleden, bij het afsluiten, was de praktijk snelheid iets meer dan 100mbit.
Daarna in twee keer een stapje verhoogd. Naar +- 130mbit en momenteel +-150mbit.
En nee, ik beroep me niet op speedtest-websites of kortstondige bursts. Maar op echte langdurige praktijksnelheden. Via een vaste bekabeling (want op een gegeven moment ging het gesprek met KPN die kant op dat snelheden via wifi konden afwijken).
Maargoed. Wat ik begrijp is dat het contract leidend is. Eventueel verworven voordelen in de loop der jaren zijn mogelijk weg na verhuizing. Ik moet het maar even afwachten dus.
Als jij een brief of email hebt gehad met: "je krijgt gratis X Mbit snelheidverhoging" dan zou je misschien gelijk hebben. Maar ik betwijfel of je die hebt gehad en je niet gewoon een nieuwsbericht dat niet op jou van toepassing was onterecht hebt gekoppeld aan een verhoging in snelheid die je gemeten (?) hebt? Die nieuwsberichten waren doorgaans van toepassing op selecte en specifieke doelgroepen._HugoBoss_ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:00:
[...]
Elk jaar/keer dat KPN in het nieuws komt met snelheids verhoging van hun abonnementen kwam er een stapje bij.
En nee, ik beroep me niet op speedtest-websites of kortstondige bursts. Maar op echte langdurige praktijksnelheden. Via een vaste bekabeling (want op een gegeven moment ging het gesprek met KPN die kant op dat snelheden via wifi konden afwijken).
Ah oke. Je hebt gewoon 10/100 dus._HugoBoss_ schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:00:
[...]
Nu zal ik ook eens reageren. Een paar jaar geleden (2015) was de standaard snelheid voor een gemiddeld abonnement 60/6 en in de praktijk 70/35.
In die jaar tijd is dat verhoogd naar 80/8 en 100/10.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die met een abonnement van 100/10 een downloadsnelheid haalde van ca 150. Echt nog nooit. En ik zit al vrij lang op Tweakers en hou veel topics bij
Dus dit is in alle opzichten een bijzonder verhaal.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die met een abonnement van 100/10 een downloadsnelheid haalde van ca 150. Echt nog nooit. En ik zit al vrij lang op Tweakers en hou veel topics bij
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Het komt zelden tot nooit voor, in theorie niet onmogelijk maar zeker niet iets waar je recht op hebt. Profielen veranderen, dat zonder meer. En je zult nooit exact de 100/10 halen, soms wat meer. Soms wat minder, vergelijkbaar met de 500/500 constructie waar de softcap anders ligt en sommige mensen 600+ halen. Gelukje bij een ongelukje zullen we maar zeggen.Barre73 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:40:
Nu zal ik ook eens reageren. Een paar jaar geleden (2015) was de standaard snelheid voor een gemiddeld abonnement 60/6 en in de praktijk 70/35.
Ik heb een nieuw huis gekocht waarbij glasvezel klaar ligt op de erfgrens.
Helaas staat het huis een meter of 20 van de grens af.
Volgens de KPN website is er glasvezel op mijn adres beschikbaar is (nou nee, dan moet er nog wel wat gebeuren). Ook kon ik iets vinden over dat de aanleg gratis zou zijn bij een abonnement. Klopt dit? Leggen ze de hele afstand alsnog aan, als ik een abonnement neem, of zijn daar vanwege de langere afstand alsnog kosten aan verbonden?
Volgens de KPN website is er glasvezel op mijn adres beschikbaar is (nou nee, dan moet er nog wel wat gebeuren). Ook kon ik iets vinden over dat de aanleg gratis zou zijn bij een abonnement. Klopt dit? Leggen ze de hele afstand alsnog aan, als ik een abonnement neem, of zijn daar vanwege de langere afstand alsnog kosten aan verbonden?
Bij mij werd alles gratis aangelegd, maar dat was 2m vanaf de meterkast.
Sometimes you need to plan for coincidence
Het is dus wel beschikbaar, de vezel(s) voor jouw woning ligt op de erfgrens en is/zijn in de POP al afgewerkt.sl1000 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:49:
En volgens mij, zolang de vezel(s) maar op de erfgrens of tegen de geval liggen, zijn er geen kosten verbonden aan de grondboring.
Maar als je dat zeker wil weten kan je natuurlijk altijd bellen met Reggefiber 088 006 37 10
Gewoon bestellen en jezelf dom houdensl1000 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:49:
DM je nieuwe adres maar even, dan check ik wat de status is. Maar ik denk nu al te kunnen zeggen dat de aanleg kosteloos is.sl1000 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:49:
Bij mij ook gratis laten aanleggen vanaf de straat, was een meter of 6.sl1000 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:49:
Vast NLS 8Barre73 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:39:
[...]
DM je nieuwe adres maar even, dan check ik wat de status is. Maar ik denk nu al te kunnen zeggen dat de aanleg kosteloos is.
NL8 heet het bij Reggefiber. Status 5 (kabel op erfgrens). Dat denk ik dus ook.
Zijn er eigenlijk al plannen bij KPN voor 1000/1000 glasvezel? Of blijft 500/500 voorlopig de enige snelste optie?
Ik denk dat het voorlopig 500/500 blijft.Convoy schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:51:
Zijn er eigenlijk al plannen bij KPN voor 1000/1000 glasvezel? Of blijft 500/500 voorlopig de enige snelste optie?
Ze zullen misschien eerst wel afwachten wat Ziggo gaat doen op het moment dat zij DOCSIS 3.1 volledig hebben uitgerold.
Gaat Ziggo dan ook daadwerkelijk 1000mibt/s aanbieden en doen ze dat tegen een redelijke prijs, dan zal KPN misschien wel volgen.
Maar dat is speculatie
Ik heb 500/500 liggen, en ik haal maar zelden de volle 60 MB up of down.
De servers van de tegenpartij zijn vaak de beperking.
Buiten dat om is de lijn gewoon supersnel, en ik ben er dan ook erg tevreden mee.
Ik denk dat een upgrade naar 1000/1000 in de praktijk maar zelden te merken zal zijn.
Buiten dat om is de lijn gewoon supersnel, en ik ben er dan ook erg tevreden mee.
Ik denk dat een upgrade naar 1000/1000 in de praktijk maar zelden te merken zal zijn.
Het gaat vooral om het aloude "wie heeft de grootste".
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Done :-) en bedankt!Barre73 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:39:
[...]
DM je nieuwe adres maar even, dan check ik wat de status is. Maar ik denk nu al te kunnen zeggen dat de aanleg kosteloos is.
Zoals verwacht geen aparte zaken. Kabel ligt op erfgrens en wordt kosteloos aangesloten zodra je een abonnement afneemt bij een provider, zoals bijvoorbeeld KPN.
Uiteraard is de doorlooptijd wel langer, namelijk rond drie weken voor de aannemer om in te plannen en uit te voeren.
Het enige moment waar ik egenlijk tegen de max. snelheid zit 58 MB/s) is als ik een download binnen hark via Steam. Wel fijn als een game tussendoor een update krijgt, dan is hij snel binnnenRichub schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:00:
Ik heb 500/500 liggen, en ik haal maar zelden de volle 60 MB up of down.
Denk niet zo zeer dat het daarom gaat. Ik hoef niet iedereen de loef te steken met het feit dat ik de snelste verbinding heb. Ik ben zelf fanaat van techniek en netwerken dus het is gewoon cool om te hebben en omdat het kan! Natuurlijk geef ik het 100% toe dat het nergens op slaat en ik het makkelijk af kan met 10% van de verbinding, maar het is gewoon zo gaafjanbal schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:20:
Het gaat vooral om het aloude "wie heeft de grootste".
Ik denk niet dat je 958MB/s binnen harkt op een consumenten lijntje met consumenten hardware.chickpoint schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:49:
[...]
Het enige moment waar ik egenlijk tegen de max. snelheid zit 958 MB/s) is als ik een download binnen hark via Steam. Wel fijn als een game tussendoor een update krijgt, dan is hij snel binnnen
[...]
Denk niet zo zeer dat het daarom gaat. Ik hoef niet iedereen de loef te steken met het feit dat ik de snelste verbinding heb. Ik ben zelf fanaat van techniek en netwerken dus het is gewoon cool om te hebben en omdat het kan! Natuurlijk geef ik het 100% toe dat het nergens op slaat en ik het makkelijk af kan met 10% van de verbinding, maar het is gewoon zo gaaf
Chickpoint heeft het over Mb, niet over MB...
Was dus gewoon een typo...
En inderdaad, de enige keren dat ik de maximale snelheid haal is met Steam downloads, en als een torrent voldoende dikke seeds heeft.
En inderdaad, de enige keren dat ik de maximale snelheid haal is met Steam downloads, en als een torrent voldoende dikke seeds heeft.
[ Voor 67% gewijzigd door Richub op 21-01-2019 13:48 ]
Nouja dat zal toch niet? Hij tikte zelf het volgende: "Ik ben zelf fanaat van techniek en netwerken" Dus ik neem aan dat hij ook het verschil weet tussen een B en b.Richub schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:32:
Maarja: Assumptions are the mother of all fuck ups!!!
Steam is altijd lekker rap inderdaad, PSN helaas wat minder. Ik heb toentertijd nog getwijfeld of ik 500/500 wilde of 200/200, kostte me volgens mij 10 euro meer per maand. Hoe leuk ik 500/500 ook vond klinken ben ik voor 200/200 gegaan, want het is wat jullie zeggen: wanneer haal je nou echt die maximale snelheid?Richub schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:32:
Steam downloads met circa 24MB/s maken me alsnog blij.
Ik had het zeker over de MegaBytes, alleen mijn vingers waren een beetje te dik!Richub schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:32:
Nee, was dat maar zoTylen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Ik denk niet dat je 958MB/s binnen harkt op een consumenten lijntje met consumenten hardware.
Eindelijk alles binnen voor mijn glasverbinding, maar ga toch nog 1,5 week moeten wachten tot het werkt 
Module van de NTU (Genexis) wel bij het installatiepakket mee gekregen, maar ik mag het zelf niet vervangen.... aahw
31 kon 1e monteur pas, jammer dat het zo (relatief) ver weg is
Module van de NTU (Genexis) wel bij het installatiepakket mee gekregen, maar ik mag het zelf niet vervangen.... aahw
Ben je een beetje technisch en handig? Gewoon zelf plaatsen, wel voorzichtig doen uiteraard.Suicyder schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:12:
Eindelijk alles binnen voor mijn glasverbinding, maar ga toch nog 1,5 week moeten wachten tot het werkt
Module van de NTU (Genexis) wel bij het installatiepakket mee gekregen, maar ik mag het zelf niet vervangen.... aahw![]()
Dit filmpje zou je wel kunnen helpen, althans ik verwacht dat je dan deze Genexis hebt gekregen.
Maar vanaf waneer gaat je abonnement in, want eerder staat er waarschijnlijk toch geen licht op je vezel
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 21-01-2019 18:24 ]
Afgelopen woensdag kreeg ik (erg vroeg) de SMS dat de prik op de lijn staat. Vandaar dat het installatiepakket ook vervroegd is. Alleen er zit een modemmodule is, echter een oude (met 2x RJ1, 4x RJ45 en CAI). Daar werkt niets mee in ieder geval en de nieuwe module is ook gigabitDennis-L schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:23:
[...]
Ben je een beetje technisch en handig? Gewoon zelf plaatsen, wel voorzichtig doen uiteraard.
Dit filmpje zou je wel kunnen helpen, althans ik verwacht dat je dan deze Genexis hebt gekregen.[YouTube: Aansluiten Glasvezelmodem Type 3b]
Maar vanaf waneer gaat je abonnement in, want eerder staat er waarschijnlijk toch geen licht op je vezel
Echter de huidige boel is dus sealed met zo'n stuk ijzerdraad etc.
Er zit wellicht genoeg speling op, maar sja
Haha... wat ik zeg er is speling genoeg en ben handig genoeg op zich. Ik ga het zometeen nog even nader inspecteren op mijn gemakje, moest eerst even eten.
Het principe is ook simpel genoeg.
Het principe is ook simpel genoeg.
Dat ijzerdraadje is een zegel maar dat zou niet het vervangen van de NT moeten verhinderen. Dat zegel is bedoeld om te verhinderen dat iemand de plastic afdekplaat wegneemt die de werkelijke opgerolde glasvezel beschermt. Het afnemen van de oude NT en het opklikken van de nieuwe zou gewoon meoten kunnen gebeuren volgens de aanwijzingen in dat filmpje.Dennis-L schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:48:
Hmm lastig![]()
Misschien dat @Barre73 nog een tip heeft, of ook gewoon zegt "wachten op de monteur"
Graag gedaanSuicyder schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:34:
@Dennis-L en @Barre73
Foei! Ow... het werkt als een trein direct, danku voor de motivatie!
Wel even de monteur (Guidion?) afbellen
[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 21-01-2019 19:37 ]
Dank!Barre73 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:02:
[...]
Zoals verwacht geen aparte zaken. Kabel ligt op erfgrens en wordt kosteloos aangesloten zodra je een abonnement afneemt bij een provider, zoals bijvoorbeeld KPN.
Uiteraard is de doorlooptijd wel langer, namelijk rond drie weken voor de aannemer om in te plannen en uit te voeren.
Ik zal ook zeker even met de aannemer moeten overleggen. Meest logische route naar de meterkast ligt al vol met stroom, water en gasleidingen.
Dat is altijd zo maar dat weten zij ook wel. Wordt met een raketboring gedaan. Minimaal 1 meter uit de gasleiding (die op hun klictekening staat)sl1000 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:22:
[...]
Dank!
Ik zal ook zeker even met de aannemer moeten overleggen. Meest logische route naar de meterkast ligt al vol met stroom, water en gasleidingen.
Week en vele gesprekken met de KPN helpdesk later, V10 wordt niet meer aan klanten uitgeleverd, downgrade is absoluut niet mogelijk.Deacon schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:30:
Als het met een V10 niet op te lossen is, dan ga ik proberen of ik mijn verlenging kan annuleren, de 14 dagen zijn al verlopen.
Volgens de helpdesk komt er volgende maand een firmware update om de problemen veelal besproken in het forum bij KPN zelf op te lossen.
Ik ga hier niet op wachten en heb een annuleren aangevraagd, nu nog een andere provider vinden die wel een goede modem/router leveren bij hun abonnement.
Ondanks alle het gekrakeel in de pers m.b.t. het vermoorden/vervangen van Xs4all door KPN.Deacon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:20:
[...]
... nu nog een andere provider vinden die wel een goede modem/router leveren bij hun abonnement.
Bij Xs4all krijg je nog steeds een prima FRITZ!Box!
Dat is het probleem van KPN, volgen alleen maar anderen. Als Ziggo nog op 40mbit zou zitten, zat KPN dat ook.Dennis-L schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat het voorlopig 500/500 blijft.
Ze zullen misschien eerst wel afwachten wat Ziggo gaat doen op het moment dat zij DOCSIS 3.1 volledig hebben uitgerold.
Gaat Ziggo dan ook daadwerkelijk 1000mibt/s aanbieden en doen ze dat tegen een redelijke prijs, dan zal KPN misschien wel volgen.
Maar dat is speculatie
Totaal geen wil om vooruit te gaan.
Dat is ook de reden dat ik nu nog even snel overstap naar xs4all. In ieder geval een jaar goed, daarna zien we wel verder...ehtweak schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:02:
[...]
Ondanks alle het gekrakeel in de pers m.b.t. het vermoorden/vervangen van Xs4all door KPN.
Bij Xs4all krijg je nog steeds een prima FRITZ!Box!En zeker i.c.m. b.v. een 1750E een uitstekend werkend Wifi mesh WLAN.
[ Voor 28% gewijzigd door BlakHawk op 27-01-2019 09:22 ]
Dat is dus het bewijs dat concurrentie werkt om te blijven innoveren. Geen enkel bedrijf zal uit zichzelf constant blijven innoveren zonder noodzaak.dfrenner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:20:
[...]
Dat is het probleem van KPN, volgen alleen maar anderen. Als Ziggo nog op 40mbit zou zitten, zat KPN dat ook.
Totaal geen wil om vooruit te gaan.
Toch doet Ziggo het wel, jaar na jaar snelheden ophogen voor bestaande klanten. Terwijl KPN het maar niets lijkt te interesseren.Barre73 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:11:
[...]
Dat is dus het bewijs dat concurrentie werkt om te blijven innoveren. Geen enkel bedrijf zal uit zichzelf constant blijven innoveren zonder noodzaak.
Ik had in 2015 al 50/50 en nu nog steeds!
De laatste snelheidsverhoging van Ziggo was op 2 oktober 2017 en toen is het "langszaamste" abonnement van 40/4 niet eens in snelheid verhoogd, de enige wijzging van dit pakket was in april 2015 toen deze van 30 naar 40Mbit gingdfrenner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:19:
[...]
Toch doet Ziggo het wel, jaar na jaar snelheden ophogen voor bestaande klanten. Terwijl KPN het maar niets lijkt te interesseren.
Ik had in 2015 al 50/50 en nu nog steeds!
De rest werd met 50Mbit verhoogd, alleen het snelste abonnement met 100Mbit.
En daarvoor was de enige verhoging op 2 april 2016, toen ging 120 naar 150Mbit.
In 2015 ging het snelste abonnement van 180 naar 200Mbit, die is nu 400Mbit en bij KPN 500Mbit.
KPN glasvezel vs Ziggo:
KPN basissnelheden
50/5, 100/10 of 150/15
KPN upgrade mogelijkheden
100/100, 200/200 of 500/500
Ziggo langzaamste abonnement
40/4
Ziggo middelste abonnement
200/20
Ziggo snelste abonnement
400/40
Dus zowel het langzaamste abonnement als het snelste abonnement zijn bij KPN sneller dan bij Ziggo en de tussenliggende van 200 is qua download gelijk aan elkaar.
[ Voor 65% gewijzigd door Dennis-L op 27-01-2019 22:50 ]
Ik ben in 2015 van 90/9 bij ziggo, naar 50/50 bij Telfort over gestapt.Dennis-L schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:26:
[...]
De laatste snelheidsverhoging van Ziggo was op 2 oktober 2017 en toen is het "langszaamste" abonnement van 40/4 niet eens in snelheid verhoogd, de enige wijzging van dit pakket was in april 2015 toen deze van 30 naar 40Mbit ging
De rest werd met 50Mbit verhoogd, alleen het snelste abonnement met 100Mbit.
En daarvoor was de enige verhoging op 2 april 2016, toen ging 120 naar 150Mbit.
In 2015 ging het snelste abonnement van 180 naar 200Mbit, die is nu 400Mbit en bij KPN 500Mbit.
KPN glasvezel vs Ziggo:
KPN basissnelheden
50/5, 100/10 of 150/15
KPN upgrade mogelijkheden
100/100, 200/200 of 500/500
Ziggo langzaamste abonnement
40/4
Ziggo middelste abonnement
200/20
Ziggo snelste abonnement
400/40
Dus zowel het langzaamste abonnement als het snelste abonnement zijn bij KPN sneller dan bij Ziggo en de tussenliggende van 200 is qua download gelijk aan elkaar.
90 down gebruikte ik toen niet zo veel, maar de upload van 9 was een drama.
Jaren later zit ziggo nu met dat abbo op 200/20 en Telfort nog steeds op 50/50... sterker nog, nieuwe klanten krijgen 50/5!!!
Het is gewoon bizar, de stilstand bij KPN... vooral voor glasvezel klanten, zoveel potentie...
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil niet terug naar Ziggo, maar dit soort praktijken kan ik niet tegen van KPN. Verlagen van upload voor glasklanten is echt zeer vreemd!
Hoezo krijgen nieuwe klanten 50/5??? Je kan toch gewoon bestellen wat je wilt?dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:19:
[...]
Ik ben in 2015 van 90/9 bij ziggo, naar 50/50 bij Telfort over gestapt.
90 down gebruikte ik toen niet zo veel, maar de upload van 9 was een drama.
Jaren later zit ziggo nu met dat abbo op 200/20 en Telfort nog steeds op 50/50... sterker nog, nieuwe klanten krijgen 50/5!!!
Het is gewoon bizar, de stilstand bij KPN... vooral voor glasvezel klanten, zoveel potentie...
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil niet terug naar Ziggo, maar dit soort praktijken kan ik niet tegen van KPN. Verlagen van upload voor glasklanten is echt zeer vreemd!
Waarom verwacht jij gratis upgrades???
Kijk maar op de website, 50/50 is vervangen voor 50/5, ook voor glasvezel klanten.Tylen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 06:56:
[...]
Hoezo krijgen nieuwe klanten 50/5??? Je kan toch gewoon bestellen wat je wilt?
Waarom verwacht jij gratis upgrades???
Ik zeg alleen dat als je in 2015, 90/9 had bij ziggo, heb je nu 200/20.
Ik ben ik 2015 van 90/9 afgestapt naar 50/50 en ik zit nog steeds op 50/50.
Je verwacht dat KPN groter wil worden en klanten wil behouden. Alles wijst erop dat ze boor de makkelijke weg gaan. Het is wel prima zo...
Ik verwacht van KPN dat ze met de concurrentie meegaan.
De snelheden zijn nu nagenoeg gelijk aan elkaar, bij KPN zijn het langzaamste en snelste abonnement zelfs sneller dan bij Ziggo.dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:14:
[...]
Kijk maar op de website, 50/50 is vervangen voor 50/5, ook voor glasvezel klanten.
Ik zeg alleen dat als je in 2015, 90/9 had bij ziggo, heb je nu 200/20.
Ik ben ik 2015 van 90/9 afgestapt naar 50/50 en ik zit nog steeds op 50/50.
Je verwacht dat KPN groter wil worden en klanten wil behouden. Alles wijst erop dat ze boor de makkelijke weg gaan. Het is wel prima zo...
Ik verwacht van KPN dat ze met de concurrentie meegaan.
Wat is daar dan precies niet "meegaan met de concurrentie" aan?
Ja maar wat heeft dat met nieuwe klanten te maken???dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:14:
[...]
Kijk maar op de website, 50/50 is vervangen voor 50/5, ook voor glasvezel klanten.
Als je nieuw bent kan je ook gewoon 500/500 bestellen hoor. En bestaande klanten kunnen ook gewoon daarnaartoe downgraden. Het is gewoon een type abo. Niets mis mee.
[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 28-01-2019 08:10 ]
Kan iemand hier bevestigen dat de Experiabox V9, hardwarematig (of softwarematig) gelimiteerd is op 100mbit op de WAN poort? Heb dit zelf gezien in het control panel van de V9. Die stonden bij mij op 100mbit full duplex. FTU gaf oranje lampje aan.
Ik had dit probleem namelijk, monteur kwam binnen, plugde een v10 en alles werkte direct. 200 up&down. Oranje lampje op de FTU was gelijk groen. Nooit geweten dat dit iets met de snelheid te maken had, ik had vroeger een 100mbit abbo en weet dus niet beter. Misschien had ik daar ook in kunnen duiken...
KPN vind dat ze de maanden waar ik de snelheidsverhoging had niet hoeft te vergoeden, omdat ik het niet tijdig heb aangegeven. Ja ik heb misschien zitten slapen, maar zij horen gewoon netjes 200mbit te kunnen leveren mijn inziens.
Die 200mbit kon ik dus nooit halen door de hardware (of software) limitatie van de V9. Iets wat ze ook hadden kunnen weten.
Edit: ik heb op het KPN forum een soortgelijke situatie gevonden. Hier wordt gesproken over een softwarelimitatie vanuit KPN.
Ik had dit probleem namelijk, monteur kwam binnen, plugde een v10 en alles werkte direct. 200 up&down. Oranje lampje op de FTU was gelijk groen. Nooit geweten dat dit iets met de snelheid te maken had, ik had vroeger een 100mbit abbo en weet dus niet beter. Misschien had ik daar ook in kunnen duiken...
KPN vind dat ze de maanden waar ik de snelheidsverhoging had niet hoeft te vergoeden, omdat ik het niet tijdig heb aangegeven. Ja ik heb misschien zitten slapen, maar zij horen gewoon netjes 200mbit te kunnen leveren mijn inziens.
Die 200mbit kon ik dus nooit halen door de hardware (of software) limitatie van de V9. Iets wat ze ook hadden kunnen weten.
Edit: ik heb op het KPN forum een soortgelijke situatie gevonden. Hier wordt gesproken over een softwarelimitatie vanuit KPN.
[ Voor 34% gewijzigd door Luuk84 op 28-01-2019 09:33 ]
Voor zover ik weet heeft de V9 ook gewoon een gigabit wan poort en kan de V9 ook gewoon 200Mbit leveren.
Mogelijk was jouw V9 gewoon een beetje stuk o.i.d. en dat heeft dus niets met een limitatie in de software te maken.
In het topic waar jij naar verwijst (dat overigens over een V8 gaat) komt de 100Mbit vermoedelijk doordat diegene op een EoF poort is gepatcht.
In de geval is de verbinding die binnenkomt 100Mbit en wordt dan ook 1op1 omgezet naar een 100Mbit connectie op de WAN poort.
Mogelijk was jouw V9 gewoon een beetje stuk o.i.d. en dat heeft dus niets met een limitatie in de software te maken.
In het topic waar jij naar verwijst (dat overigens over een V8 gaat) komt de 100Mbit vermoedelijk doordat diegene op een EoF poort is gepatcht.
In de geval is de verbinding die binnenkomt 100Mbit en wordt dan ook 1op1 omgezet naar een 100Mbit connectie op de WAN poort.
[ Voor 53% gewijzigd door Dennis-L op 28-01-2019 09:36 ]
@Dennis-L Dat zou kunnen, maar dat is wel heel raar stuk dan? Alleen een limiet op de WAN poort? Intern wel gewoon 1Gbit. De monteur was er heilig van overtuigd dat de V9 geen 100mbit aan kon op de WAN kant. Dit zou ook softwarematig kunnen zijn natuurlijk.
Ik geloof dat ik nog ergens een screenshot heb met daarin de 100mbit full duplex. Zal deze vanavond even koppelen aan mijn bericht.
Ik geloof dat ik nog ergens een screenshot heb met daarin de 100mbit full duplex. Zal deze vanavond even koppelen aan mijn bericht.
[ Voor 20% gewijzigd door Luuk84 op 28-01-2019 09:38 ]
Ja dat zal best maar de V9 heeft gewoon een gigabit WAN poort.Luuk84 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:37:
@Dennis-L Dat zou kunnen, maar dat is wel heel raar stuk dan? Alleen een limiet op de WAN poort? Intern wel gewoon 1Gbit. De monteur was er heilig van overtuigd dat de V9 geen 100mbit aan kon op de WAN kant. Dit zou ook softwarematig kunnen zijn natuurlijk.
Ook zijn er screenshots genoeg te vinden met een V9 en 1000Mbit full duplex op de WAN poort.
Dat ie bij jou op 100Mbit bleef staan, dat zal best maar dat lag in ieder geval niet aan de hardware specificaties van de V9 en als er softwarematigs iets ingesteld zou zijn dan zouden meer mensen dat moeten merken hebben die 200 of 500Mbit afnemen en ik ben dat eerlijk gezegd nog niet tegengekomen.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennis-L op 28-01-2019 10:19 ]
Dat KPN niets ophoogt, terwijl Zigoo in al die jaren meer dan verdubbeld is...Dennis-L schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:32:
[...]
De snelheden zijn nu nagenoeg gelijk aan elkaar, bij KPN zijn het langzaamste en snelste abonnement zelfs sneller dan bij Ziggo.
Wat is daar dan precies niet "meegaan met de concurrentie" aan?
Is het nu echt zo moielijk te begrijpen?
2015 100/100 KPN is nu nog steeds 100/100.
2015 90/9 Ziggo is nu 200/20.
Langzaamst en snelst interesseert mij weinig, er zit geen verandering in...
Het is op zijn minst vreemd om de upload bij glas te beperken tot 5...Tylen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:59:
[...]
Ja maar wat heeft dat met nieuwe klanten te maken???
Als je nieuw bent kan je ook gewoon 500/500 bestellen hoor. En bestaande klanten kunnen ook gewoon daarnaartoe downgraden. Het is gewoon een type abo. Niets mis mee.
Ik heb dit weekend de mail eruit gedaan, ik ga naar XS4ALL nu het nog kan. Ik merk in alles in de media dat ze gewoon niet als makke lammetjes anar de slachtbank lopen. Waar Telfort "samen" met KPN verder wil is er bij xs4all weersand. Zij dragen precies mijn gevoel uit, dus ik heb direct de petitie ondertekend en de overstap geinnitieerd. Ik had al een aanbod van ze per mail ontvangen, omdat ik liever de FritzBox wil dan dat experia geval.
Nu kan het nog, dus ik neem het er nog even van...
Drie jaar geleden was het standaard abonnement van KPN 60/6, een jaar later werd dit 80/8 en vorig jaar 100/10.dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:29:
[...]
Dat KPN niets ophoogt, terwijl Zigoo in al die jaren meer dan verdubbeld is...
Is het nu echt zo moielijk te begrijpen?
[...]
Het is op zijn minst vreemd om de upload bij glas te beperken tot 5...
Ik heb dit weekend de mail eruit gedaan, ik ga naar XS4ALL nu het nog kan. Ik merk in alles in de media dat ze gewoon niet als makke lammetjes anar de slachtbank lopen. Waar Telfort "samen" met KPN verder wil is er bij xs4all weersand. Zij dragen precies mijn gevoel uit, dus ik heb direct de petitie ondertekend en de overstap geinnitieerd. Ik had al een aanbod van ze per mail ontvangen, omdat ik liever de FritzBox wil dan dat experia geval.
Het instapabonnement was 40/4 en nu 50/5.
Jij hebt het over de optionele upgrades. Dat was toen 100/100 of 500/500.
Inmiddels heeft KPN daar 200/200 als middenvorm aan toegevoegd.
Dus ja hoor, genoeg snelheidsverhoging en.
Ergens begrijp ik dfrenner wel, ondanks dat de snelheden omhoog zijn gegaan zijn de huidige prijzen (die ook omhoog zijn gegaan) met de snelheden die ze aanbieden niet echt scherp of vooruitstrevend te noemen. Ik krijg een beetje de indruk dat de glasvezelklanten 'beperkt' worden door de klanten die op ADSL of VDSL zitten omdat KPN alle pakketten uniform wil houden omwille van kostenbesparingen of weet ik wat voor redenering ze er op na houden. Hetzelfde met dat geneuzel over de Glas HD kanalen die anno 2019 nog steeds niet op 1,2,3 en verder staan. De glasvezelklanten moeten het (sinds kort) doen met de HD kanalen omdat wederom, althans dat is mijn vermoeden, KPN met dezelfde infrastructuur ook haar ADSL en VDSL klanten wil bedienen.
Je hebt het steeds over glas en dat is waar het niet (meer) om gaat bij KPN. Je neemt een dienst af en het maakt geen fluit uit of het medium glas of koper is. Dat is ook meteen de reden van de huidige abonnementsvormen en de daarbij horende getallen.dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:29:
[...]
Op papier verkopen ze 5Mbit upload, maar dat zit rustig tegen de 30Mbit aan op VVDSL (en glas ook denk ik). KPN heeft al jaren geen "harde" cap meer op de upload zitten.dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:29:
[...]
Dat KPN niets ophoogt, terwijl Zigoo in al die jaren meer dan verdubbeld is...
Is het nu echt zo moeilijk te begrijpen?
[...]
Wij hebben een 50/5 instap pakket (op DSL). Dit was eerst 20/2, daarna 40/4 en inmiddels 50/5. De upload heeft altijd al op 10Mbit gelegen Het is bij KPN vaak wel zo dat de snelheden hoger zijn dan het abonnement is. Enkele jaren terug hadden wij een 60/6 pakket (is inmiddels 100), maar de snelheid die we binnen kregen was 75Mbit down en 30Mbit upload op DSL. En dat was helemaal niet verkeerd voor die tijd, Ziggo bood namelijk destijds echt geen hogere uploadsnelheden aan.
Verwijderd
Zoveel doen ze niet bij XS4ALL, in principe doen ze nu het zelfde als wat men deed (in 1998) toen KPN het verliesgevende bedrijf (XS4ALL) overnam. Meer kunnen ze ook niet, het is slikken of stikken... of te wel, slikken en straks onder de KPN vlag werken of vertrekken.dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:29:
Het enige voordeel welke je straks nog overhoudt is de FritzBox. Zodra KPN de knop heeft omgezet lopen overeenkomsten door (tenzij KPN of de klant, anders besluit). Het is straks voor KPN hooguit een kwestie van een doorschakeling van 020-3987666 naar 0800-0402. En laat dit nu juist ook met HetNet en Planet Internet gebeurd zijn.
Dus "nog even snel", is leuk als het je alleen gaat om de gegevens, FritzBox en klantenservice voor zoals deze er nu voor staat, maar op (korte) termijn veranderd dit gewoon.
Die Fritzbox is natuurlijk wel een sterk punt.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:16:
[...]
Zoveel doen ze niet bij XS4ALL, in principe doen ze nu het zelfde als wat men deed (in 1998) toen KPN het verliesgevende bedrijf (XS4ALL) overnam. Meer kunnen ze ook niet, het is slikken of stikken... of te wel, slikken en straks onder de KPN vlag werken of vertrekken.
Het enige voordeel welke je straks nog overhoudt is de FritzBox. Zodra KPN de knop heeft omgezet lopen overeenkomsten door (tenzij KPN of de klant, anders besluit). Het is straks voor KPN hooguit een kwestie van een doorschakeling van 020-3987666 naar 0800-0402. En laat dit nu juist ook met HetNet en Planet Internet gebeurd zijn.
Dus "nog even snel", is leuk als het je alleen gaat om de gegevens, FritzBox en klantenservice voor zoals deze er nu voor staat, maar op (korte) termijn veranderd dit gewoon.
De rest echter ook dus de klantenservice en andere diensten.
Als KPN deze 1:1 overneemt bestaat de kans dat XS4all klanten dit accepteren en hiervoor dus ook wat meer willen betalen net als ze nu ook al doen.
De vraag is wie je aan de lijn krijgt als je de klantenservice nodig hebt, krijg je als “Premium” klant ook iemand met kennis van zaken aan de lijn? (Toets 4 voor Premium support?)
Allemaal nog onbekend.
Simpel, eerste jaar gemiddeld 51 euro per maand, even veel als ik ju bij Telfort betaal...Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:16:
[...]
Zoveel doen ze niet bij XS4ALL, in principe doen ze nu het zelfde als wat men deed (in 1998) toen KPN het verliesgevende bedrijf (XS4ALL) overnam. Meer kunnen ze ook niet, het is slikken of stikken... of te wel, slikken en straks onder de KPN vlag werken of vertrekken.
Na het jaar zie ik wel verder...
Ik zou gisteren teruggebeld worden ivm de annulering, krijg ik opeens een SMSje dat er een pakketje voor me klaar ligt bij de buurt super.Deacon schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:20:
[...]
Week en vele gesprekken met de KPN helpdesk later, V10 wordt niet meer aan klanten uitgeleverd, downgrade is absoluut niet mogelijk.
Volgens de helpdesk komt er volgende maand een firmware update om de problemen veelal besproken in het forum bij KPN zelf op te lossen.
Ik ga hier niet op wachten en heb een annuleren aangevraagd, nu nog een andere provider vinden die wel een goede modem/router leveren bij hun abonnement.
Lo and behold, ze hebben mij een V10 opgestuurd, kennelijk waren ze toch nog op voorraad
Nu even testen of alles stabiel blijft draaien.
Ik ben bang dat het een V10A isDeacon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:48:
[...]
Ik zou gisteren teruggebeld worden ivm de annulering, krijg ik opeens een SMSje dat er een pakketje voor me klaar ligt bij de buurt super.
Lo and behold, ze hebben mij een V10 opgestuurd, kennelijk waren ze toch nog op voorraad![]()
Nu even testen of alles stabiel blijft draaien.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat is er mis met de V10A? Enige minpunt wat ik op dit moment zie is dat de firmware wat instelmogelijkheden mist maar verder lijkt er weinig mis mee te zijn. Niet echt iets om 'bang' voor te zijn...
Nope het is gelukkig echt een V10.
Gisteren na het installeren even kort kunnen testen, tot nu alleen maar goed nieuws de devices op Android werken weer zoals het hoort, geen re-connects en DNS errors meer.
Beste Tweakers.
Een tijd terug vroeg ik om een beetje hulp betreft de IGMP snooping functie in mij Microtik RB2011 Wifi versie (om dat de fabrieks naam te lang en te moeilijk is
)
Nu wil ik over gaan op de RB4011 met wifi 2.4 en 5g
Nu heb ik alles net zo gedaan als dat ik met de Rb2011 heb gedaan..
En nog even gekeken op www.netwerkje.nl
Aan gezien we hier ook graag tv kijken kon ik vandaag las testen .. maar krijg geen internet uit de LAN port die wel aan de goede bridge zit..
Alles lijkt veder ook wel goed.. ik zie ook dat de pppoe client iets doet .. maar krijg geen internet..
Weet iemand of ik mijn rb2011 config. Kan migreren naar de RB4011.
Een tijd terug vroeg ik om een beetje hulp betreft de IGMP snooping functie in mij Microtik RB2011 Wifi versie (om dat de fabrieks naam te lang en te moeilijk is
Nu wil ik over gaan op de RB4011 met wifi 2.4 en 5g
Nu heb ik alles net zo gedaan als dat ik met de Rb2011 heb gedaan..
En nog even gekeken op www.netwerkje.nl
Aan gezien we hier ook graag tv kijken kon ik vandaag las testen .. maar krijg geen internet uit de LAN port die wel aan de goede bridge zit..
Alles lijkt veder ook wel goed.. ik zie ook dat de pppoe client iets doet .. maar krijg geen internet..
Weet iemand of ik mijn rb2011 config. Kan migreren naar de RB4011.
Veeeeel te kort door de bocht. Er is echt nog wel meer dan de Fritz!box of klantenservice of het 'gevoel' dat XS4ALL onderscheidt van KPN.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:16:
[...]
Zoals het geheel eigen netwerk (eigen AS op de AMS-IX), Native Dualstack IPV6 wat XS4ALL al behoorlijk wat langer doet dan KPN, reverse DNS mogelijk, etc.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Iemand toevallig verlengd de afgelopen 2 á 3 weken? Zo ja, welk aanbod gekregen? Die van ons loopt in maart ook weer af.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Geen idee maar XS4all geeft flinke korting.BaZnGaNL schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:54:
Iemand toevallig verlengd de afgelopen 2 á 3 weken? Zo ja, welk aanbod gekregen? Die van ons loopt in maart ook weer af.
https://www.xs4all.nl/pakketten/overzicht/
Nu bestaan ze nog....
Kunt jullie op de KPN glasvezel lijn zonder VPN 1.1.1.1 pingen? Bij mij lukt het niet. Dus wil even uitsluiten of het aan mijn router instellingen ligt of aan KPN.
Ik kan hier gewoon pingen naar 1.1.1.1 (Gebruik wel Asus router ipv EB)Kayl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:07:
Kunt jullie op de KPN glasvezel lijn zonder VPN 1.1.1.1 pingen? Bij mij lukt het niet. Dus wil even uitsluiten of het aan mijn router instellingen ligt of aan KPN.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Hier ook gewoon ping naar 1.1.1.1 Geen enkel probleem, ook met een EB er tussen ipv eigen hardware.Kayl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:07:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie