thx .. ik was niet hellemaal helder toen je dit schreef.. kreeg een beetje rot nieuws. je probeert helder te blijven, aan de andere kant een "moeilijk"prbleem op te lossen.
maar in middels heb ik weer wat rust in mij zelf.
jou config zegt mij in middels genoeg.
ik kan het stukje add VLAN 1.4 overslaan bidge-local en het aan maken van de bridge van de TV
want die heb ik al

.
ik hoef alleen aan de bridge van de TV en die van Internet te zeggen ÏGMP SNOOPING aan vinken.
en dan die DHCP lijnen toe te voegen
en dat tv en internet met elkaar

zijn
mijn config word dan zo.
want zo als ik al zij. ik draai en werkende config van netwerkje op mij RB2011 mikroTIK
het zal waarschijnlijk tijdelijk zijn. ik ga update naar een ASUS router met Merlin er op.
deze de ook 5G wifi heeft ipv de 2.4 wifi van de RB2011.
mijn confg die ik in de terminal kan plaken word dan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| /interface bridge set bridge-local igmp-snooping=yes
/interface bridge set bridge-iptv igmp-snooping=yes
/ip dhcp-client option
add code=60 name=option60-vendorclass value="'IPTV_RG'"
/ip dhcp-client
add add-default-route=special-classless default-route-distance=254 dhcp-options=option60-vendorclass disabled=no interface=vlan1.4 use-peer-dns=no use-peer-ntp=no
/routing igmp-proxy interface
add alternative-subnets=213.75.167.0/24,217.166.224.0/22 interface=vlan1.4 upstream=yes
add interface=bridge-LAN
add action=masquerade chain=srcnat dst-address=213.75.112.0/21 out-interface=vlan1.4 |
ik kan je van mijn config veder niet echt een duidelijke overzicht geven
maar in mijn config stuur ik TV,Internet en telefoon ook via Vlan's door naar een managed switch (GS105Ev2)
waar in ik de Vlan's toe gewezen heb aan poortjes de TV en internet zijn un-tagged
en die voor de telefoon gaat rectstreeks de EXPerBox in via tagged.
dit werkt prima. ik hoef dus allen de GS105Ev2 weer op multicast te zetten. mijn Vlan config er uit te halen. op Vlan 7 van de telefoon dan na. en dan zou ik dus alles werkend moeten hebben
Thx sWORDs voor de Hulp
XenoMorpH schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:26:
Is er iets veranderd aan de ppp0e login settings? Ik kan geen connectie meer maken met KPN via mijn Netgear R7800?
adres: 2C-95-7F-56-A7-03@internet of CC-95-7F-56-A7-03@internet met ww: ppp
Ik kom net thuis van een dagje schoonouders, niets veranderd en internet ligt eruit.
Heb nu alles weer tijdelijk via mijn Experiabox v9 aan gesloten en werkt weer voor even, maar dit is niet wat ik graag wil.
Heb ik iets gemist?
dat komt om dat dit volgens mij niet klopt .
mijn lijn in mijn RB2011 router is
code:
1
2
3
4
| /interface pppoe-client
add add-default-route=yes allow=pap,mschap2 disabled=no interface=vlan1.6 \
keepalive-timeout=20 max-mru=1480 max-mtu=1480 name=pppoe password=kpn \
user=XX-XX-XX-XX-XX-XX@direct-adsl |
zo als je ziet gebruik ik geen mac adress cloning van mijn EPbox en zijn het simpel kruizen. dus denkt niet dat ik aan verbergen doe (wat ik jou wel aan raad evt nog te doen

en veder is het @direct-adsl
en wachtwoord KPN
de rest is niet echt belangrijk voor jou. tenzij je een Mikrotik draait dan kan je het zo plakken denk ik.
dit daait al 4 jaar of zo ?? met deze PPPOE gegevens.
[
Voor 21% gewijzigd door
starpc op 27-12-2018 19:49
]