[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 95 Laatste
Acties:
  • 766.272 views

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Bij ons is sinds vanochtend de glasvezelverbinding dood. Uiteraard de stekker van de Experiabox en de NTU er uitgetrokken en weer opnieuw laten laden, maar geen succes. Morgen komt de monteur van KPN, geen lokale storing bekend als ik zoek op postcode en huisnummer. Heeft iemand toevallig nog een tip wat ik zelf nog zou kunnen proberen? Het ziet er zo uit:
https://i.imgur.com/2CNkpjI.jpg

Wellicht het vermelden waard dat we met de Black Friday actie hebben verlengd en dat we 13 december omgezet zouden worden (gaan van 100/100 naar 200/200)

[ Voor 21% gewijzigd door marijni12 op 10-12-2018 14:00 . Reden: Verlenging ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je glas is niet actief.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 17:35
marijni12 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:52:
Bij ons is sinds vanochtend de glasvezelverbinding dood. Uiteraard de stekker van de Experiabox en de NTU er uitgetrokken en weer opnieuw laten laden, maar geen succes. Morgen komt de monteur van KPN, geen lokale storing bekend als ik zoek op postcode en huisnummer. Heeft iemand toevallig nog een tip wat ik zelf nog zou kunnen proberen? Het ziet er zo uit: https://imgur.com/a/2rYl3SB/
Het feit dat het glas lampje uit is zegt eigenlijk al genoeg.
Of de vezel is onderweg onderbroken, of de glas connector in de pop is eruit getrokken of vervuilt met stof.

Je zult even moeten wachten tot de storing monteur langs is geweest.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Knalpot
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 20:33
Hier hetzelfde probleem, bevestigingsmail staat dat ik morgen omgezet zou worden. Maar vanochtend sms dat ik omgezet ben. Nu helemaal geen verbinding meer. Morgenochtend komt er een monteur.

Ook ik heb meegedaan met de blackfriday actie, van 100 naar 200 mbit en het indicatielampje voor glasvezel is uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Knalpot op 10-12-2018 14:13 ]

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 19:18
marijni12 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:52:
Bij ons is sinds vanochtend de glasvezelverbinding dood. Uiteraard de stekker van de Experiabox en de NTU er uitgetrokken en weer opnieuw laten laden, maar geen succes. Morgen komt de monteur van KPN, geen lokale storing bekend als ik zoek op postcode en huisnummer. Heeft iemand toevallig nog een tip wat ik zelf nog zou kunnen proberen? Het ziet er zo uit:
https://i.imgur.com/2CNkpjI.jpg

Wellicht het vermelden waard dat we met de Black Friday actie hebben verlengd en dat we 13 december omgezet zouden worden (gaan van 100/100 naar 200/200)
Dit komt omdat je omgezet word naar een andere uplink (connectie snelheid).
de zwarte NT kastjes kunnen deze snelheid niet aan en moeten vervangen worden.
ik gok dat Reggefiber de aansluiting (patch) al omgezet heeft en jou verbinding dus wegvalt.
de monteur kan dit zo verhelpen door het NT kastje te vervangen.

• marijni12
Remco brinkman schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:17:
[...]

ik gok dat Reggefiber de aansluiting (patch) al omgezet heeft en jou verbinding dus wegvalt.
Dat zou dan heel treurig zijn. Heb bij het verlengen nog expliciet gevraagd of onze apparatuur hiervoor geschikt is, en dat zou wel het geval zijn. Die oude NTU’s gaan dus maar tot 100/100?

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-12 19:18
marijni12 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:45:
[...]

Dat zou dan heel treurig zijn. Heb bij het verlengen nog expliciet gevraagd of onze apparatuur hiervoor geschikt is, en dat zou wel het geval zijn. Die oude NTU’s gaan dus maar tot 100/100?
Klopt, de oude zwarte NTU kunnen maar tot max 100/100 (EoF aansluiting) de nieuwe witte kunnen zowel 100/100 en 1000/1000 (GoF) verbindingen aan. De zwarte NTU kastjes worden ook al tijden niet meer geleverd. KPN kan niet zien welke erop zit in het systeem dus wel opvallend dat ze aangeven dat het zeker goed moet gaan.
neemt niet weg dat er als nog wat anders achter kan zitten, maar dit lijkt mij het meest logische.

• marijni12
Remco brinkman schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:54:
[...]

Klopt, de oude zwarte NTU kunnen maar tot max 100/100 (EoF aansluiting) de nieuwe witte kunnen zowel 100/100 en 1000/1000 (GoF) verbindingen aan. De zwarte NTU kastjes worden ook al tijden niet meer geleverd. KPN kan niet zien welke erop zit in het systeem dus wel opvallend dat ze aangeven dat het zeker goed moet gaan.
neemt niet weg dat er als nog wat anders achter kan zitten, maar dit lijkt mij het meest logische.
Lijkt me ook, kan me haast niet voorstellen dat er iets mankeert aan de glasvezelaansluiting. Bedankt!

• Tylen

Tylen

Remco brinkman schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:54:
[...]

Wat bedoel je met EoF en GoF?

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 14:05
Tylen schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:16:
[...]

Wat bedoel je met EoF en GoF?
EoF = ethernet over fiber (maximaal 100 Mbit)
GoF = gigabit over fiber (maximaal 1 Gbit)

Ben je in de POP op een EoF poort gepatcht dan is je snelheid maximaal 100 Mbit.
Ben je in de POP op een GoF poort gepatcht dan is je snelheid theoretisch 1 Gbit.

Zit je nu op een EoF poort en neem je een abonnement met een snelheid hoger dan 100 Mbit, dan word je in de POP omgepatcht naar een GoF poort en in sommige gevallen moet dan ook de NT worden vervangen.

[ Voor 43% gewijzigd door Dennis-L op 10-12-2018 18:11 ]

• Tylen

Tylen

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:06:
[...]

EoF = ethernet over fiber (maximaal 100 Mbit)
GoF = gigabit over fiber (maximaal 1 Gbit)
Ethernet over fiber is toch niet gebonden aan 100Mbps snelheid?

Je hebt ethernet over copper (gewoon de normale ethernet bekabeling die we kennen.) en ethernet over fibre (glasvezel bekabeling). Ze kunnen allebei Gigabit snelheden aan (en meer). Ethernet over fibre kan dus gewoon Gigabit aan.

Correct me if I’m wrong.

• Dennis-L
Tylen schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:11:
[...]

Ethernet over fiber is toch niet gebonden aan 100Mbps snelheid?

Je hebt ethernet over copper (gewoon de normale ethernet bekabeling die we kennen.) en ethernet over fibre (glasvezel bekabeling). Ze kunnen allebei Gigabit snelheden aan (en meer). Ethernet over fibre kan dus gewoon Gigabit aan.

Correct me if I’m wrong.
Het is ook min of meer een ongelukkige benaming maar ja, zo is het nou eenmaal wel ;)

EoF: dat je bij KPN moet lezen als FEoF (Fast Ethernet over Fiber) kan geen Gigabit aan.
GoF: dat je moet lezen als GEoF (Gigabit Ethernet over Fiber) is hier wel geschikt voor.

Ga er maar vanuit dat ik mij daar dit jaar behoorlijk in heb verdiept :P

[ Voor 26% gewijzigd door Dennis-L op 11-12-2018 11:15 ]

• Tylen

Tylen

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:15:
[...]

Het is ook min of meer een ongelukkige benaming maar ja, zo is het nou eenmaal wel ;)

EoF kan geen Gigabit aan.
Daar hebben ze GoF voor bedacht

Ga er maar vanuit dat ik mij daar dit jaar behoorlijk in heb verdiept :P
Ik kan serieus nergens op het internet vinden dat EoF maar 100Mbps is. Ik doe dus een aanname dat je het een zelf verzonnen term van je is. Oom in dat topic dat je aanhaalt heb alleen jij het over EoF.

• Dennis-L
Tylen schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:29:
[...]

Ik kan serieus nergens op het internet vinden dat EoF maar 100Mbps is. Ik doe dus een aanname dat je het een zelf verzonnen term van je is. Oom in dat topic dat je aanhaalt heb alleen jij het over EoF.
Prima wat jij wil
Dat EoF maximaal 100 Mbit is door mij verzonnen :D

@Barre73 :X

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 10-12-2018 18:35 ]

• Tylen

Tylen

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:32:
[...]

Prima wat jij wil
EoF is door mij verzonnen :D
Dat het 100Mbps is ;). Niet de term. Dat stond er beetje raar ja van mij.

• Dennis-L
Tylen schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:34:
[...]

Dat het 100Mbps is ;). Niet de term. Dat stond er beetje raar ja van mij.
Gewoon even een quote van KPN WBA:

In bestaande FttH-gebieden biedt KPN nu nog een maximale internetsnelheid van WBA 100/100 Mbps met de techniek Ethernet over Fiber (EoF). In 2012 heeft KPN een pilot uitgevoerd in drie bestaande FttH-gebieden (IJburg, Nunspeet en Putten) met het aanbod van de snelheid 500/500 Mbps. Met Gigabit over Fiber (GoF) technologie maakt KPN deze snelheden mogelijk. Bij de pilot heeft KPN ook gekeken naar het verloop van de migraties tussen de verschillende technologieën.

Of geloof je KPN WBA ook niet? :X

• Tylen

Tylen

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:41:
[...]

Gewoon even een quote van KPN WBA:

In bestaande FttH-gebieden biedt KPN nu nog een maximale internetsnelheid van WBA 100/100 Mbps met de techniek Ethernet over Fiber (EoF). In 2012 heeft KPN een pilot uitgevoerd in drie bestaande FttH-gebieden (IJburg, Nunspeet en Putten) met het aanbod van de snelheid 500/500 Mbps. Met Gigabit over Fiber (GoF) technologie maakt KPN deze snelheden mogelijk. Bij de pilot heeft KPN ook gekeken naar het verloop van de migraties tussen de verschillende technologieën.

Of geloof je KPN WBA ook niet? :X
Nope. Er staat immers niet dat de maximale snelheid/bandbreedte van EoF 100Mbps is. Want dat is het namelijk ook niet. Er staat maximale internetsnelheid (dus wat KPN zelf aanbied). Net zoals ze GoF aanbieden maar toch maar 500Mbps internet snelheid geven ;) Maar ik stop wel met mierenneuken ;). We geven elkaar toch niet gelijk ;).

Oke nog eentje dan: https://www.telcosolution...thernet-fiber-things-know
Why choose Ethernet over fiber?

One of the biggest features of
is its scalability. You can start from something as low as 10 megabits per second and well above 1000 megabits per second. This scalability simply means that a business organization can rely on Ethernet connectivity even if and when his business requirements expand.
Oke oke nog eentje dan: https://portal.adtran.com/web/page/portal/Adtran/group/472
Our industry-leading Ethernet over Fiber (EoF) solutions enable operators to deliver Gigabit speeds up to 10Gbps over optical facilities. These environmentally hardened, converged solutions for residential, business and mobile backhaul offer the highest 10GE density on market. Solutions include network edge and aggregation devices.

[ Voor 100% gewijzigd door Tylen op 10-12-2018 19:09 ]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43
Jij hebt het over een technische specificatie, de rest over een product-naam en daarmee heeft dus iedereen gelijk. Maar dat had je zelf al prima in de gaten - ik neem dan ook aan dat het hiermee af is.

[ Voor 10% gewijzigd door Hmmbob op 10-12-2018 19:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 19:17
Tylen heeft op zich gelijk. De term EoF is niet specifiek voor 100 Mbps. Bij KPN echter wel en waar zij dit leveren heeft alle apparatuur, inclusief de poorten op de Dslam, een doorvoersnelheid van max 100 Mbit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Dennis-L
Als @Tylen nou eens goed leest dan had hij hier: Dennis-L in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" al gelezen dat ik schreef:
"Het is ook min of meer een ongelukkige benaming maar ja, zo is het nou eenmaal wel ;) "

De vraag ging hier over EoF en GoF in een KPN topic.
Bij KPN is EoF maximaal 100 mbit, GoF 1 gbit.

Zo duidelijk genoeg?

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis-L op 10-12-2018 19:21 ]

• Tylen

Tylen

Dennis-L schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:18:
Als @Tylen nou eens goed leest dan had hij hier: Dennis-L in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" al gelezen dat ik schreef:
"Het is ook min of meer een ongelukkige benaming maar ja, zo is het nou eenmaal wel ;) "
Kijk dat het een ongelukkige benaming is van KPN dat klopt. Maar dat het nou eenmaal zo is klopt niet.
De vraag ging hier over EoF en GoF in een KPN topic.
Bij KPN is EoF maximaal 100 mbit, GoF 1 gbit.

Zo duidelijk genoeg?
Bij KPN kan dat wel zo zijn maar daar ginng het niet om. Ik quote je nog 1 keer:
En hier viel ik over. ;). Dit is niet correct.

Weer vriendjes? :>
Ik heb altijd gelijk. En zo niet geef ik dat altijd toe 8)

* Tylen rent weer snel naar het XS4ALL topic. Laatste weekje KPN is ingegaan ;)

• marijni12
Remco brinkman schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:17:
[...]

De monteur is inmiddels langsgeweest. Volgens hem kan de zwarte NTU de snelheid wel aan, en is de omzetting naar een verkeerde kast gestuurd. Omschakeling naar de juiste kast zou hopelijk vandaag nog moeten gebeuren, ik hou m’n hart vast..

• Barre73
marijni12 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:52:
[...]

De monteur is inmiddels langsgeweest. Volgens hem kan de zwarte NTU de snelheid wel aan, en is de omzetting naar een verkeerde kast gestuurd. Omschakeling naar de juiste kast zou hopelijk vandaag nog moeten gebeuren, ik hou m’n hart vast..
Wat ik me kan herinneren zijn er inderdaad wel een tijdje van deze Genexis MC901 NTU's uitgeleverd die wel Gbit aan kunnen. Niet heel lang want daarna ging KPN over op de NT van ZTE. Die is iets hoekiger en wit.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:21

Wildfire

Joy to the world!

marijni12 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:52:
[...]

Rare reactie van de monteur. Sowieso zou ik als monteur een andere NT plaatsen en vervolgens in de PoP je patch controleren. Hij is toch wel naar de PoP geweest mag ik hopen?

Die zwarte NT's zijn toch echt voor max 100mbit bedoeld. Zo is het mij ook altijd geleerd/verteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 11-12-2018 23:21 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die zwarte NTU's zijn er volgens mij in 2 versies geweest, een daarvan kon wel gigabit aan.

En voor wat betreft controle in de POP, waarschijnlijk kon / mocht deze monteur dat niet.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Update mbt de "5 euro korting zolang uw abo loopt". Ik hoorde er maar niks van...opnieuw gebeld en bleek dat ze de klacht gewoon gesloten hebben zonder met mij te overleggen. Heb de klacht dus opnieuw aan laten maken en moet binnen n paar dagen teruggebeld worden erover. T lijkt toch echt alsof ze zelf ook wel aanvoelen dat t niet netjes gegaan is.

• Barre73
Was ik toch bijna vergeten deze te delen.... De FttH uitrol van bestaande gebieden is al van start gegaan...:

https://www.kpnnetwerk.nl...6kxSPgkivoAO2e9zHovZnw9fQ

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Een kleine vraag, sinds enkele dagen dien ik mijn IGMP Proxy op mijn Asus RT66NU om de 12 uur een schop te geven, anders beginnen kanalen om de paar seconden te stotteren. Iemand anders ook dit gedrag gehad?

Een herstart van IGMP lost het voor ongeveer 12 uur op, maar daarna keert het terug.
Kan natuurlijk een Cron Job maken die hem een schop geeft, maar vindt het apart dat dit probleem ineens ontstaan is.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-12 10:18
Goed nieuws! Heeft iemand in Arnhem Spijkerkwartier al een KPN medewerker bij de deur gehad?
Barre73 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:05:
Was ik toch bijna vergeten deze te delen.... De FttH uitrol van bestaande gebieden is al van start gegaan...:

https://www.kpnnetwerk.nl...6kxSPgkivoAO2e9zHovZnw9fQ

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:10

vr6-only

Blub Blub

r_buren956 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:38:
Goed nieuws! Heeft iemand in Arnhem Spijkerkwartier al een KPN medewerker bij de deur gehad?
[...]
VolkerWessels Telecom medewerker, niet KPN 8)

It ain't stupid if it works!

• Barre73
vr6-only schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:41:
[...]

VolkerWessels Telecom medewerker, niet KPN 8)
Zelfs dat niet. Waarschijnlijk de onderaannemer van VWT die uiteindelijk de huisaansluiting moet maken. Logischerwijs doen zij ook het eerste huisbezoek.
Ze horen wel gekleed te zijn in groene KPN NetwerkNL kleding.

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-12 19:44
N.a.v. de blackfriday actie is gistermiddag de monteur langs geweest om een nieuw glasmodem te plaatsen. De upgrade van 100/100 naar 200/200 had dat nodig. De monteur is weggegaan met een werkende verbinding. Toen ik echter uit mijn werk thuis kwam was er geen internet verbinding meer. KPN gebeld en ze geven aan dat het in de verbinding naar de wijkcentrale zit, maandag kan er pas een monteur komen.

Nu zitten we dus het hele weekend zonder internet. Dat is nog wel te overzien. Het vervelende alleen is dat de experiabox er ook kuren van krijgt. Je zou toch zeggen dat je eigen netwerk door blijft draaien, maar 1 voor 1 zijn alle services (toon, hue, etc) uitgevallen. Ook met de iPhone of Macbook kan ik geen verbinding met wifi maken. Er verschijnt dan de melding ‘Uw breedband IP connectie werkt niet’

Je zou toch zeggen dat dit niet normaal is?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

R_Donselaar schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:19:
. Er verschijnt dan de melding ‘Uw breedband IP connectie werkt niet
Maar die melding is toch correct? :| Je internet verbinding is immers niet functioneel.
Je zou toch zeggen dat dit niet normaal is?
Fijn he? :N Al die services die van cloud dingen afhankelijk zijn...

Mooie Plaatjes   

• Lick_A_Brick
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 18:59
itxs schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:
Een kleine vraag, sinds enkele dagen dien ik mijn IGMP Proxy op mijn Asus RT66NU om de 12 uur een schop te geven, anders beginnen kanalen om de paar seconden te stotteren. Iemand anders ook dit gedrag gehad?

Een herstart van IGMP lost het voor ongeveer 12 uur op, maar daarna keert het terug.
Kan natuurlijk een Cron Job maken die hem een schop geeft, maar vindt het apart dat dit probleem ineens ontstaan is.
Heb vandaag toevallig mijn IGMP Proxy moeten herstarten na het gepleegde onderhoud van KPN. Ik heb het tot nu toe maar 1x hoeven doen en hoop dat het ook geen dagelijks dingetje word. Ik gebruik een Ubiquiti ERX

• R_Donselaar
ehtweak schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:23:
[...]

Maar die melding is toch correct? :| Je internet verbinding is immers niet functioneel.

[...]

Ja, maar door die melding verbind de iPhone helemaal niet met mijn wifi, ik kan dus ook niet via safari dan naar mn experiabox. Je zou zeggen dat als mn Hue een ip adres krijgt en mn Toon ook dat ze over het interne netwerk gewoon kunnen communiceren. Maar blijkbaar niet...

• Hmmbob
ehtweak schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:23:
[...]

Kuch Home Assistant - Open source Python3 home automation kuch

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Hmmbob ik denk dat je eerder bij @R_Donselaar moet zijn... ;)

Ik gebruik geen cloud afhankelijke toepassingen. Ben van mening dat dit soort (al dan niet essentiële) zaken autonoom moeten kunnen functioneren. De enige afhankelijk is power...

Mooie Plaatjes   

• Hmmbob
Same - daarom draai ik home assistant. Het enige wat uitvalt als we geen internet meer hebben is de voice bediening via Google Home. We kunnen altijd alles intern en ook met gewone schakelaars bedienen.

• R_Donselaar
@ehtweak @Hmmbob dank voor de goede adviezen, maar iets simpels als mijn NAS op mijn eigen netwerk via wifi benaderen had ik toch wel verwacht dat het zou blijven doen. Blijkbaar is de Experiabox helemaal op hol geslagen als deze geen externe connectie heeft. Dat lijkt mij een slechte zaak.

P.s. @Hmmbob ik wist niet dat je hier ook actief was :*)

[ Voor 9% gewijzigd door R_Donselaar op 15-12-2018 15:10 ]

• Hmmbob
R_Donselaar schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:08:
@ehtweak @Hmmbob dank voor de goede adviezen, maar iets simpels als mijn NAS op mijn eigen netwerk via wifi benaderen had ik toch wel verwacht dat het zou blijven doen. Blijkbaar is de Experiabox helemaal op hol geslagen als deze geen externe connectie heeft. Dat lijkt mij een slechte zaak.
Ik denk ook eerlijk gezegd dat je Apple apparatuur dat zelf besloten heeft, in plaats van je Experiabox. Je iPhone merkt dat er geen werkende WiFi is, en schakelt dan over op 4G. Maar omdat je dus geen WAN hebt, doen die services (Hue, Toon) het natuurlijk ook niet, want die moeten "van buiten naar binnen".

Je kan eens proberen je Wifi te forceren door je data op je iPhone uit te zetten
P.s. @Hmmbob ik wist niet dat je hier ook actief was :*)
Je zal me even moeten helpen.....

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
itxs schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:

Nee, ik draai nog steeds mijn ASUS RT-AC87U. Met dezelfde scripts die je ooit een keer had gepost. Werkt flekkeloos hier al jaren. Maar die scripts die gepost werden in een handleiding op dit forum zorgden wel voor stabiliteits problemen bij mij, dus toen terug gegaan naar de oude configuratie.

• itxs
  • Niet online
@laugh Ik kan nog niet achterhalen waar het in zit, dus nu tijdelijk een cron-job lopen die IGMP proxy om de 2 uur een schop geeft.

Goed om te horen dat het goed werkt bij je!

• Lick_A_Brick
@itxs Moet nu ook de IGMP-Proxy om de x uur herstarten op mijn Ubiquiti ERX anders zit ik met haperige TV.

• itxs
  • Niet online
@Lick_A_Brick De cron-job heeft het voor mij wel opgelost, heel af ten toe een seconde stilstaand beeld als ik van kanaal wissel (Lijkt beetje op bufferen) maar daarna loopt het wel goed.

Wellicht iets in de infra van KPN veranderd waardoor dit nu optreedt, dit is voor nu een prima work-around maar wil de oorzaak proberen te achterhalen. Ruim 2 jaar probleemloos gewerkt.

Thx voor je melding, lijkt dus niet zozeer iets in mijn config te zijn.

Update: Het lijkt dat ik een memory leak had in mijn router waardoor hij niet stabiel was rondom IGMP Proxy. een Reboot gegeven en nu is hij wel weer stabiel. Denk dat de reden is geweest dat ik in korte tijd 2 glasvezel storingen heb gehad van KPN en geen reboot heb gedaan van mijn router (Alles leek weer te werken na de storing).

[ Voor 27% gewijzigd door itxs op 18-12-2018 10:02 . Reden: Update: Memory Leak ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 13:45
Beetje off-topic, maar ik zie niet in waarom HA een oplossing is voor apparaten die van cloud-services afhankelijk zijn.

Ja, ik ken het pakket (en ook domoticz), maar je 'probleem' bij geen internet blijf. Ik heb een aantal 'IoT' apparaten in m'n netwerk die nog prima benaderbaar blijven, ook zonder internet, zoals Philips Hue bridge en Logitech Harmony hub. Die hebben een eigen embedded webservertje met API aan boord om als je thuis bent via je LAN tegen te praten. Maar bv. mijn Honeywell Evohome systeem, heeft dat niet. Ookal zit ik in hetzelfde netwerk als dat systeem, ik moet ALTIJD via de cloud om hem te bedienen met m'n app. Dus ook mijn Domoticz (of evt HA) oplossing kan níet met m'n verwarming praten als er geen internet is.

En @R_Donselaar heeft dus zelfs met het bereiken van apparaten die wél een eigen server in het LAN beschikbaar stellen last. Maar dat kan idd ook gerust te maken hebben met wat jij zelf al eerder zei. Als er bij mij geen verbinding met internet is, dan wil Android daar ook wel eens moeilijk over gaan doen. Dát hoeft dus ook weer niet per se aan bv. een Experiabox te liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 17-12-2018 11:17 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 18:15
Meer mensen een mail van KPN ontvangen waarbij het modem vervangen gaat worden voor een V10A?
Gebruik, zoals zovelen hier, een eigen router, maar heb al sinds een tijd een V10 hangen (voor telefonie).

Gaat om een 500/500 lijn. Zover ik weet kan de V10 dat makkelijk aan, of staat er stiekem een verhoging van snelheid om de hoek? :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-12 09:55

SpeedfreakR

Zoeffff.....

DutchCrownNL schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:32:
Meer mensen een mail van KPN ontvangen waarbij het modem vervangen gaat worden voor een V10A?
Gebruik, zoals zovelen hier, een eigen router, maar heb al sinds een tijd een V10 hangen (voor telefonie).

Gaat om een 500/500 lijn. Zover ik weet kan de V10 dat makkelijk aan, of staat er stiekem een verhoging van snelheid om de hoek? :+
Jup zelfde mailtje ontvangen. Ik heb ook mijn eigen spullen hangen en de tv kastjes rechtsstreeks aan het kpn netwerk hangen. Hoop dat mn opstelling wel blijft werken.

• DutchCrownNL
SpeedfreakR schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:34:
[...]

Jup zelfde mailtje ontvangen. Ik heb ook mijn eigen spullen hangen en de tv kastjes rechtsstreeks aan het kpn netwerk hangen. Hoop dat mn opstelling wel blijft werken.
Bedoel je dat je ook gebruik maakt van Bridged iTV, want dat heb ik namelijk ook..
En zover ik weet, maar misschien dat iemand dat kan ontkrachten, kan de V10(A) niet in Bridge Mode geplaatst worden.

• ik222
  • Niet online
Staat er in die mails geen reden genoemd? Ik snap namelijk niet waarom KPN proactief een V10 door een V10a zou gaan vervangen.

Of ze moeten inderdaad zien dat je bridged ITV gebruikt en daaruit de conclusie trekken dat je een ander modem nodig hebt.

• Tylen

Tylen

Why bridge tv setup?

• DutchCrownNL
ik222 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:48:
Staat er in die mails geen reden genoemd? Ik snap namelijk niet waarom KPN proactief een V10 door een V10a zou gaan vervangen.

Of ze moeten inderdaad zien dat je bridged ITV gebruikt en daaruit de conclusie trekken dat je een ander modem nodig hebt.
Het enige wat erin staat is dit: 8)7
Afbeeldingslocatie: https://mirror.jwdkamp.nl/img/mail-kpn.PNG
Omdat ik sowieso geen gebruik maak van de MeerTV (Apps op TV) functie.
Daarnaast had ik wat problemen i.c.m. de Edgerouter, regelmatig zender niet beschikbaar..

• Keiran
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12 19:00
Welke modem wordt er vervangen?

Ik heb de V9 en volgens mij is die nog prima?

• DutchCrownNL
Keiran schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:13:
Welke modem wordt er vervangen?

Ik heb de V9 en volgens mij is die nog prima?
Ik heb een V10, daarom verbaas ik mij er ook over.

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:02:
Update mbt de "5 euro korting zolang uw abo loopt". Ik hoorde er maar niks van...opnieuw gebeld en bleek dat ze de klacht gewoon gesloten hebben zonder met mij te overleggen. Heb de klacht dus opnieuw aan laten maken en moet binnen n paar dagen teruggebeld worden erover. T lijkt toch echt alsof ze zelf ook wel aanvoelen dat t niet netjes gegaan is.
Zelf maar gebeld omdat KPN t na liet om mij te bellen... het kwam erop neer "het bedrag was t zelfde dus je hebt geen enkele reden tot klagen" en "we hebben hierover bericht destijds maar we hebben hier zelf geen administratie van". Dit terwijl ze het helemaal niet bericht hebben dat ze de korting aanpassen maar eenzijdig dit hebben gewijzigd. Waar ik zo blij werd van de service bij KPN lijkt het dieptepunt bereikt te zijn (afspraken niet nakomen, tickets sluiten zonder overleg met klant, onvriendelijk persoon aan de telefoon). Een "excuus, we hadden dit beter moeten regelen" zou voldoende geweest zijn maar zelfs dat kon er niet vanaf.

• TravockMD
  • Laatst online: 21:33
DutchCrownNL schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:32:

SpeedfreakR schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:34:
[...]

Hier vanochtend ook deze email ontvangen. Ik heb eigen Ubiquiti apparatuur en maak al maanden geen gebruik meer van de Experiabox. Zal dus op zoek moeten naar de "oude" V10 die ergens in een doos in de garage zit. :+

Heb nog even gekeken of er een mogelijkheid is om de verzending van de V10A te stoppen. Beetje zonde om een "goedwerkend" product onnodig toe te sturen.

Overigens 500/500 hier.

• DutchCrownNL
TravockMD schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:37:
[...]

[...]

Hier vanochtend ook deze email ontvangen. Ik heb eigen Ubiquiti apparatuur en maak al maanden geen gebruik meer van de Experiabox. Zal dus op zoek moeten naar de "oude" V10 die ergens in een doos in de garage zit. :+

Heb nog even gekeken of er een mogelijkheid is om de verzending van de V10A te stoppen. Beetje zonde om een "goedwerkend" product onnodig toe te sturen.

Overigens 500/500 hier.
Ben momenteel even aan het chatten met KPN, hopelijk kunnen ze aangeven waarom deze wissel moet plaats vinden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Cartman! bekend verhaal; de korting is verrekend met de tariefdaling van je basispakketten. Effectief is de korting t.o.v. je vorige periode alsnog 5 Euro maar staat nu waarschijnlijk vermeld als €0.49 korting.

Beetje sigaar uit eigen doos; makkelijk op te lossen door te overleggen met ze dat je overgaat naar T-Mobile want sneller. O-)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cartman!
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:42:
@Cartman! bekend verhaal; de korting is verrekend met de tariefdaling van je basispakketten. Effectief is de korting t.o.v. je vorige periode alsnog 5 Euro maar staat nu waarschijnlijk vermeld als €0.49 korting.

Beetje sigaar uit eigen doos; makkelijk op te lossen door te overleggen met ze dat je overgaat naar T-Mobile want sneller. O-)
Ja, daarmee kun je wel een nieuw contract met korting krijgen echter ik wil gewoon dat KPN erkent dat dit geen nette manier van werken is. Toen ik bezig was met het nieuwe contract kreeg ik namelijk "ik zie dat u een korting heeft van 49ct per maand zolang uw abo loopt" terwijl dat helemaal niet zo is, dat heeft KPN zonder overleg/melding zo gewijzigd.

• MAX3400

MAX3400

@Cartman! Ze gaan het niet erkennen. Ja, telefonisch maar die €5 ga je niet terugkrijgen op je factuur. Of je onderhandelt een jaarlijkse creditnota van €60.

• Cartman!
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:47:
@Cartman! Ze gaan het niet erkennen. Ja, telefonisch maar die €5 ga je niet terugkrijgen op je factuur. Of je onderhandelt een jaarlijkse creditnota van €60.
Die gast net zei simpelweg: jammer joh, je gaat niks van ons krijgen en wij hebben niks verkeerd gedaan. Is er iemand die wel een creditnota heeft kunnen onderhandelen?

• MAX3400

MAX3400

Cartman! schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:48:
[...]

Die gast net zei simpelweg: jammer joh, je gaat niks van ons krijgen en wij hebben niks verkeerd gedaan. Is er iemand die wel een creditnota heeft kunnen onderhandelen?
Yup... Plus een aanvullende korting bij verlenging van 1 jaar.

• Cartman!
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:50:
[...]

Yup... Plus een aanvullende korting bij verlenging van 1 jaar.
Ok, via welke afdeling (of persoon?) liep dit precies, contracten?

• MAX3400

MAX3400

Cartman! schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:51:
[...]

Geen idee meer. Gewoon 1200 gebeld, ongenoegen geuit, 2x doorverbonden, dus nog 2x ongenoegen moeten uiten, aanbod gekregen en geaccepteerd.

• Barre73
Die omwisseling naar V10a moet een administratieve fout zijn. Dat kan hooguit voor de V7 en daarvoor zijn.

Oeps... Ik lees net iets: De omwisseling is bedoeld voor klanten met een modem V7 en eerder omdat deze alleen maar Bridged kunnen werken. KPN wil qua ITV alles routed aanbieden zoals bekend.

Als iedereen die deze mail heeft gehad, zelf de boel bridged hebben ingesteld kan het maar zo zijn dat ze dus deze mail krijgen. Puur omdat er geregistreerd staat dat je ITV op bridged hebt staan..

[ Voor 65% gewijzigd door Barre73 op 17-12-2018 14:00 ]

• MAX3400

MAX3400

@Barre73 ik krijg zelfs mail ondanks dat ze kunnen zien dat de EB al 19 maanden offline is. En mail om de WiFi te verbeteren. Etc... ;w

• DutchCrownNL
Barre73 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:55:
Die omwisseling naar V10a moet een administratieve fout zijn. Dat kan hooguit voor de V7 en daarvoor zijn.

Oeps... Ik lees net iets: De omwisseling is bedoeld voor klanten met een modem V7 en eerder omdat deze alleen maar Bridged kunnen werken. KPN wil qua ITV alles routed aanbieden zoals bekend.

Als iedereen die deze mail heeft gehad, zelf de boel bridged hebben ingesteld kan het maar zo zijn dat ze dus deze mail krijgen. Puur omdat er geregistreerd staat dat je ITV op bridged hebt staan..
Via Chat konden ze mij niet de reden aangeven waarom hij vervangen zou worden.
Men gaat het doorzetten intern naar de betreffende afdeling voor navraag, maar ik vermoed inderdaad dat het met Bridged iTV te maken heeft.

Overigens staat er niets op de interne KPN website over deze actie.

• ik222
  • Niet online
Waarschijnlijk zal bridged ITV dus binnenkort echt niet meer werken en hebben ze voor het versturen van die mail gewoon gekeken welke STB's zich nu nog bridged aanmelden.

• Barre73
DutchCrownNL schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:11:
[...]

Via Chat konden ze mij niet de reden aangeven waarom hij vervangen zou worden.
Men gaat het doorzetten intern naar de betreffende afdeling voor navraag, maar ik vermoed inderdaad dat het met Bridged iTV te maken heeft.

Overigens staat er niets op de interne KPN website over deze actie.
Er staat wel wat op de interne KPN website over deze actie. Daarom weet ik dit nu.

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Omdat ik de tv ontvangers liever buiten mijn eigen netwerk wil houden.
ik222 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:48:

Teks uit de mail:
U krijgt een nieuw modem

Momenteel maakt u gebruik van een verouderd modem. Door veranderingen aan ons netwerk werkt uw huidige modem binnenkort niet meer. Daarom krijgt u binnenkort een nieuw modem. Daarmee heeft u nog betere wifi in huis.
Link naar meer info: http://kpn.com/modemwissel

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Als ze er meer details in zouden zetten is de kans groot dat de gemiddelde klant het niet interesseert en stopt met lezen, of dat de klant het niet meer snapt... "mijn modem moet worden vervangen omdat ik anders geen tv meer kan kijken... moet ik mijn tv dan gaan vervangen?" De klant haakt dan af en de brief gaat in de vuilnisbak.

En dan staat er een week later ineens een koerier met een pakket terwijl de klant van niks weet (de brief/mail van KPN is allang vergeten) en het pakket wordt niet aangenomen. Vervolgens belt diezelfde klant een paar maanden later (wanneer bridged IPTV is uitgefaseerd) naar de helpdesk omdat 'de tv ut nie meer doet' en zweert de klant dat hij/zij erover zal gaan klagen 'op de Feesboek'.

Vergeet niet: KPN is een provider voor de massa, niet voor de techneuten die van de hoed en de rand willen weten. Rekening houden met allerlei exotische en niet-ondersteunde configuraties is moeilijker dan een paar EB's te veel verschepen.

We are shaping the future

• ik222
  • Niet online
SpeedfreakR schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:41:
[...]

Omdat ik de tv ontvangers liever buiten mijn eigen netwerk wil houden.
Daarvoor hoeft je het niet bridged te hebben draaien. Hier heb ik de ontvangers ook in een volledig apart VLAN en subnet zitten. Mijn pfSense bak zorgt vervolgens netjes voor routed ITV in dat subnet en zorgt ervoor dat de settopboxen verder nergens bij kunnen.

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

ik222 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:17:
[...]

Daarvoor hoeft je het niet bridged te hebben draaien. Hier heb ik de ontvangers ook in een volledig apart VLAN en subnet zitten. Mijn pfSense bak zorgt vervolgens netjes voor routed ITV in dat subnet en zorgt ervoor dat de settopboxen verder nergens bij kunnen.
Ik had het al jaren draaien op de bridged manier en nooit echt de moeite genomen het anders te doen, plus het ontlast wel al mijn netwerkapparatuur. Nu moet ik eigenlijk onnodig verkeer door mijn router laten gaan wat ik eerst niet had. Ik ga eens even goed uitzoeken en lezen hoe ik dit op mijn unifi router aan de praat ga krijgen.

• R_Donselaar
N.a.v. de blackfriday actie is gistermiddag de monteur langs geweest om een nieuw glasmodem te plaatsen. De upgrade van 100/100 naar 200/200 had dat nodig. De monteur is weggegaan met een werkende verbinding. Toen ik echter uit mijn werk thuis kwam was er geen internet verbinding meer. KPN gebeld en ze geven aan dat het in de verbinding naar de wijkcentrale zit, maandag kan er pas een monteur komen.
Vanmorgen stond de monteur netjes om 8uur op de stoep. Na wat onderzoek kwam hij in de wijkcentrale uit en daar bleek men ons niet omgepatched te hebben 8)7 |:(

Alles werkt weer, heerlijk dat 200/200 _/-\o_

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26
Ik heb KPN gebeld en even uitgelegd dat ik geen nieuw modem nodig heb maar waarschijnlijk wel even mijn Opnsense config in moet duiken. De medewerker heeft een poging gedaan om de zending te stoppen maar ik twijfel of ze rekening houden met koppige Tweakers 😜

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-12 22:05
Modem niet aannemen (weigeren aan de deur) dan wel niet ophalen bij een servicepunt zorgt ervoor dat je geen nieuw modem krijgt. Ze zijn nogal druk bezig met modem swaps op het moment, en in vele gevallen voor mensen met eigen setups niet echt nodig (behalve als je eigen setup uitvalt)
Cartman! schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:51:
[...]

DM me je postcode + huisnummer, dan controleer ik wel even het een en ander.

• Barre73
MAX3400 schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:07:
@Barre73 ik krijg zelfs mail ondanks dat ze kunnen zien dat de EB al 19 maanden offline is. En mail om de WiFi te verbeteren. Etc... ;w
Dit komt vanuit het ITV onderdeel. Die kijken niet naar je EB wel of niet online, maar naar de manier waarop de decoder is aangesloten. Bridged of routed. In jouw geval dus bridged.
Voor jouw is deze actie niet nodig maar aan de andere kant: duizenden klanten met een EB van voor de V8 krijgen nu wel pro-actief een nieuwe EB.

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-12 23:43
Hier ook vandaag de omwisselmelding gekregen, en draai inderdaad ook bridged omdat ik mijn situatie (met een Mikrotik als centrale route zonder IGMP snooping) nooit op routed heb gekregen.
Weet iemand of daar al nieuwe configuraties of updates voor beschikbaar zijn? Het liefst zou ik de hele Experiabox ertussenuit halen, maar dan doet mn (vaste) telefoon weer niets.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12 12:59
Nu weer gezeik net als vorige keer dat ik ineens op 100Mbit zit ipv 500
Herstart van Modem en ik heb weer 500.

Vorige keer was er een (ongevraagde) reset nodig van een KPN medewerker, doe ik liever niet aangezien ik dan alle port forwarding weer moet doen... Hoe moeilijk is het om een optie in dat modem voor een export te zetten zeg pfff

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 21:28

duronbug

Step on it.....!

wimpie007 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:26:
Nu weer gezeik net als vorige keer dat ik ineens op 100Mbit zit ipv 500
Herstart van Modem en ik heb weer 500.

Vorige keer was er een (ongevraagde) reset nodig van een KPN medewerker, doe ik liever niet aangezien ik dan alle port forwarding weer moet doen... Hoe moeilijk is het om een optie in dat modem voor een export te zetten zeg pfff
Gebruik gewoon een eigen router ben je van het probleem af.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12 22:16
Blackbird-ce schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:11:
Hier ook vandaag de omwisselmelding gekregen, en draai inderdaad ook bridged omdat ik mijn situatie (met een Mikrotik als centrale route zonder IGMP snooping) nooit op routed heb gekregen.
Weet iemand of daar al nieuwe configuraties of updates voor beschikbaar zijn? Het liefst zou ik de hele Experiabox ertussenuit halen, maar dan doet mn (vaste) telefoon weer niets.
Je kunt je nummer toch laten porteren naar een onafhankelijke Voip provider? Ben je helemaal vrij in device keuze..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:55:

Vanavond nog bij een oom zijn V9 omgewisseld voor de V10A, dus zeker geen V7 of ouder. Enige wat me opviel is dat de begeleidende brief expliciet vermeldde dat er nu ook 5GHz WiFi zou zijn.

Sowieso was alles daar gewoon standaard aangesloten, dus gewoon de STB met standaardinstellingen op het modem, niets aangepast voor bridged ofzo.

Ik ben zelf KPN monteur en ben door KPN niet geïnformeerd over deze modemwissels. Officieel weet ik eigenlijk dus niet wat nou precies de beweegreden is... zonder bovenstaande info had ik niets geweten hiervan.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 19-12-2018 12:13 ]

• Hmmbob
Wildfire schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:55:
[...]

Ik ben zelf KPN monteur en ben door KPN niet geïnformeerd over deze modemwissels. Ook ik weet dus niet wat nou precies de beweegreden is...
Dat staat gewoon genoemd in de quote die je aanhaalt: bridged ip-tv.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmbob schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:38:
[...]

Dat staat gewoon genoemd in de quote die je aanhaalt: bridged ip-tv.
Ja dat zag ik ook wel natuurlijk, verandert niets aan het feit dat ik als monteur daar geen communicatie over heb gehad en dat ik modemwissels heb gezien waar ze niet nodig zijn. :P

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26
Helaas heeft de poging van de helpdesk medewerker om de zending tegen te houden niet gewerkt, morgen komt PostNL een pakje brengen. Met een beetje mazzel ben ik thuis om 'm te weigeren en dan de kerstvakantie maar eens gebruiken om routed tv aan de praat te krijgen.

• itxs
  • Niet online
Mythling schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:28:
Helaas heeft de poging van de helpdesk medewerker om de zending tegen te houden niet gewerkt, morgen komt PostNL een pakje brengen. Met een beetje mazzel ben ik thuis om 'm te weigeren en dan de kerstvakantie maar eens gebruiken om routed tv aan de praat te krijgen.
Ik zou hem thuis op de plank leggen en daarbij kijken of je je config voor elkaar krijgt.
Dan is de "KPN" administratie bij dat je in ieder geval een router hebt die de routed IP tv situatie ondersteund.

Als je hem terugstuurt loop je de kans dat KPN je blijft "Pakket Spammen".

Er was een tijd dat KPN vaak je Router benaderde, ik heb er op een gegeven moment 4 opgestuurd gekregen om te vervangen om deze "stuk" waren volgens KPN.

• fuxjezz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-11 19:19
Ik ben ook zo'n gelukkige ontvanger van een nieuw "modem" terwijl ik thuis geen Experiabox gebruik. Is er "al" iets van een datum bekend waarop bridged iptv onbruikbaar worden?

Nogal veel geouwehoer dat routed IPTV tov een oplossing met enkel bridge naar vlan4; klinkt als heel wat uurtjes klooien iig. Doe dat liever ver voordat mn vriendin "Boer zoekt vrouw" / "The Voice" wil kijken zeg maar |:(

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:51
Hier vanochtend ook een V10A ontvangen, een mail hierover heb echter niet gehad. Maar wel bridged ip-tv en geen experia-box actief, dus dat zal de reden wel zijn.
Bridged omdat dit de makkelijkste manier was zodat die kastjes geen power van mijn router vragen (mijn vrouw laat dat tv-kastje nog wel eens aan staan en doet alleen de tv zelf uit, en dan komt er toch een continue stroom data binnen, zonde)
en ik wil ze eigenlijk ook niet op mijn lan.
Nu maar kijken of routed met de huidige pfsense versies goed werkt, ik geloof dat daar de afgelopen jaren wel wat in verbeterd is.

• Technoid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-12 15:52

Technoid

VCDS 058

Verkeerde plek *foutje*

[ Voor 89% gewijzigd door Technoid op 20-12-2018 16:28 . Reden: Oeps. ]

• Barre73
Technoid schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:11:
Heeft er iemand op de Mikrotik via SFP de Telfort verbinding direct werkend?
Kan je beter in het Telfort topic vragen neem ik aan??

• Technoid
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-12 15:52

Technoid

VCDS 058

Barre73 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 15:55:
[...]

Kan je beter in het Telfort topic vragen neem ik aan??
Klopt! Foutje. :o

• starpc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
ik had een topic geopend.
met de vraag over de V10A. en waarom deze nodig was.
wat ik dus nu lees. is simpel. multi cast (igmp Snooping + proxy) ik draai al sinds dat ik glass heb van KPN met de Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN die het stukje igmp proxy niet snapt wat ik begreep op internet.

ik ben dus op zoek naar iets anders. graag een goede router met minimaal 5 lan poortjes en een voor de WAN.
iemand een goed voorstel voor iets wat de mikrotik kan vervangen en 5g wifi

bedankt alvast

[ Voor 3% gewijzigd door starpc op 20-12-2018 19:57 ]

• Tylen

Tylen

starpc schreef op donderdag 20 december 2018 @ 19:56:
ik had een topic geopend.
met de vraag over de V10A. en waarom deze nodig was.
wat ik dus nu lees. is simpel. multi cast (igmp Snooping + proxy) ik draai al sinds dat ik glass heb van KPN met de Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN die het stukje igmp proxy niet snapt wat ik begreep op internet.

ik ben dus op zoek naar iets anders. graag een goede router met minimaal 5 lan poortjes en een voor de WAN.
iemand een goed voorstel voor iets wat de mikrotik kan vervangen en 5g wifi

bedankt alvast
Ubiquiti Edgerouter. 5 lan poorten zitte. Er niet oo (misschien op de grotere wel). Maar een switch is niet duur natuurlijk.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@starpc suggestie: Waarom geen FRITZ!Box?

Zeker in combinatie met b.v. een 1750E om je WLAN bereik te vergroten. Ideaal; te beheren vanuit één punt. mesh.
Goede ervaringen mee. Zowel met de 7490/7590, of nog beter, rechtstreeks aan de glasvezel, een 5490. d:)b

Mooie Plaatjes   

• starpc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Tylen schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:03:
[...]

Ubiquiti Edgerouter. 5 lan poorten zitte. Er niet oo (misschien op de grotere wel). Maar een switch is niet duur natuurlijk.
maar de ze is het zelfde toch ?
https://www.routershop.nl...1zAClyk0B5cxoCYAcQAvD_BwE
ehtweak schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:05:
@starpc suggestie: Waarom geen FRITZ!Box?

Zeker in combinatie met b.v. een 1750E om je WLAN bereik te vergroten. Ideaal; te beheren vanuit één punt. mesh.
Goede ervaringen mee. Zowel met de 7490, of nog beter, rechtstreeks aan de glasvezel, een 5490. d:)b
geen ervaring met de Fritz box.
direct aan de glas kan niet bij mij situatie.. maar ik zal is kijken thx

• Tylen

Tylen

starpc schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:08:
[...]

maar de ze is het zelfde toch ?
https://www.routershop.nl...1zAClyk0B5cxoCYAcQAvD_BwE

[...]

geen ervaring met de Fritz box.
direct aan de glas kan niet bij mij situatie.. maar ik zal is kijken thx
Ja die heb ik ook. Ze hebben verschillende varianten.

Ik heb overigens weer gewoon de fritzbox aangesloten. Die doet wat het moet doen en heeft de functionaliteit die ik nodig heb.

Edgerouter PoE kopen? 😂

• casemodder
  • Laatst online: 15-12 21:25

casemodder

--->

Vandaag ook een EB V10a ontvangen. Draai al sinds ik KPN heb mn tv in bridged mode via mijn TP-link managed switch. Mijn EB V10 is dus ook al ruim 16maanden offline. Ik woon in postcode 5043 met 500/500 abbo.

Mijn schoonvader woont in postcode 5032 met 100/100 abbo en die draait wel zijn EB V10 en die krijgt geen nieuwe EB

Zal dus idd mee te maken hebben dat ze zien dat je bridged IPTV gebruikt.

Kan iemand mij een linkje geven wat mij in de goede richting stuurt om via mijn PFsense bak routed IPTV in te stellen als bridged IPTV straks stopt.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Flitzer
  • Niet online
casemodder schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:46:
...

Kan iemand mij een linkje geven wat mij in de goede richting stuurt om via mijn PFsense bak routed IPTV in te stellen als bridged IPTV straks stopt.
Is het zo moeilijk om PFSense in te voeren in de zoekbalk boven dit topic?
Dan kom je zelfs op een eigen topic uit en vele andere hints en suggesties.

• casemodder
  • Laatst online: 15-12 21:25

casemodder

--->

Flitzer schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:02:
[...]

Is het zo moeilijk om PFSense in te voeren in de zoekbalk boven dit topic?
Dan kom je zelfs op een eigen topic uit en vele andere hints en suggesties.
Ik vraag gewoon om een "tip" of "aanrader" zoals een die je nu geeft. Bedankt hier heb ik wel wat aan.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• Lick_A_Brick
@itxs Ik zie dat het bij jou opgelost is. Ik heb mijn router niet gereboot nadat het probleem zich voordeed, maar nu heb ik sinds 18/19 december de IGMP proxy niet meer hoeven herstarten.

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-12 23:43
Ik zie net dat RouterOS vanaf versie 6.41 IGMP snooping zou ondersteunen:
IGMP Snooping which controls multicast streams and prevents multicast flooding is implemented in RouterOS starting from version 6.41.
Misschien toch maar upgraden en kijken of ik het aan de praat krijg tijdens de kerstvakantie.
Pagina: 1 ... 84 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie