[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 95 Laatste
Acties:
  • 766.279 views

• LCFMK
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 07:12
michelsoe12 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:02:
[...]

Zulke aanbiedingen van Ziggo heb ik ook gehad, maar dan nog gekker.
Ik betaalde €60 pm voor 150/40 des tijds. Ik ging verhuizen en kreeg glasvezel.
Ik wilde persé 500/500, dus zegde mijn contract bij Ziggo op. Ik kreeg tijdens het opzeggen eerst een aanbieding met 40% korting voor 1 jaar. En een paar dagen later werd ik gebeld dat ik voor €19,95pm exclusief bellen mocht blijven.

Ze deden echt alles om mij te houden 8)7
Sjezus! Dan wou je die 500/500 dus écht graag, ofnie?! ;)
edit: want ik was gebleven voor die prijs, haha.

[ Voor 3% gewijzigd door LCFMK op 20-11-2018 14:08 ]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12 13:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

LCFMK schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:07:
[...]

Sjezus! Dan wou je die 500/500 dus écht graag, ofnie?! ;)
edit: want ik was gebleven voor die prijs, haha.
Ik niet. Niet alleen omdat ik de upload echt nodig had, maar ook omdat ik helemaal spuugzat van die trage Mediabox was, en de klantenservice die bij elk telefoontje wat anders zegt .

Ik keek met de Mediabox nooit echt programma's terug omdat het geen pleziertje was iets op te zoeken. Nu met kpn kijk ik dagelijks series en programma's terug omdat het zoeken zoveel sneller en fijner is.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb sinds gisteren het volgende rare probleem (ja ik weet van de storing binnen KPN die momenteel speelt, en ik val ook in dat probleem gebied).

We hebben 2 tv kastjes, 1 in de slaapkamer en 1 in de woonkamer.
In de slaapkamer werkt alles nog steeds perfect. Maar in de woonkamer heb ik alleen maar zwart beeld. Het kastje werkt gewoon goed. En het denkt ook dat ik tv aan het kijken ben (want alle menu's werken en tv gids is up to date etc etc). Maar zodra ik heb kastje van boven beneden aansluit geeft die ook alleen zwart beeld met werkende menus. Sluit ik alles boven aan dan werken beide kastjes.

Oke zou kunnen aan rotte bekabeling. Dus ik trek een directje kabel naar de experiabox in de meterkast. Dus kastje direct op experiabox met nieuwe (goedwerkende) kabel. Zelfde euvel... WTF....

Het rare is ook dat ik NetFlix kan opstarten en alles kan doen, maar zodra ik iets afspeel in NetFlix krijg ik weer een zwart beeld.

Iemand misschien hier ooit tegen aangeloopen @Barre73 jij misschien? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• LCFMK
michelsoe12 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:14:
[...]

Ik niet. Niet alleen omdat ik de upload echt nodig had, maar ook omdat ik helemaal spuugzat van die trage Mediabox was, en de klantenservice die bij elk telefoontje wat anders zegt .

Ik keek met de Mediabox nooit echt programma's terug omdat het geen pleziertje was iets op te zoeken. Nu met kpn kijk ik dagelijks series en programma's terug omdat het zoeken zoveel sneller en fijner is.
Ik begrijp het. Als ik alleen de mediabox kon gebruiken had ik hetzelfde gedaan, absoluut. Wat een gedrocht is dat ding. Brrrr!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:32
@Tylen
Gezien het probleem zich alleen voordoet in de woonkamer ongeacht het kastje dat je gebruikt en hetzelfde probleem zich voordoet bij een andere kabel zou ik de televisie gaan verdenken.

• Tylen

Tylen

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:19:
@Tylen
Gezien het probleem zich alleen voordoet in de woonkamer ongeacht het kastje dat je gebruikt en hetzelfde probleem zich voordoet bij een andere kabel zou ik de televisie gaan verdenken.
Dacht ik ook. Maar apart dat je wel het menu ziet met alle opties etc ;)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:32
Tylen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:19:
[...]

Dacht ik ook. Maar apart dat je wel het menu ziet met alle opties etc ;)
Klopt maar als beide kastjes het goed doen in de slaapkamer, niet goed doen in de woonkamer en dat laatste ook niet met een andere kabel dan blijft er nog maar heel weinig over.
Andere optie om zaken uit te sluiten is TV's omruilen ;)

• Tylen

Tylen

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:26:
[...]

Klopt maar als beide kastjes het goed doen in de slaapkamer, niet goed doen in de woonkamer en dat laatste ook niet met een andere kabel dan blijft er nog maar heel weinig over.
Andere optie om zaken uit te sluiten is TV's omruilen ;)
Je zou het bijna gaan doen ;) Misschien vanavond als de kids op bed liggen toch maar even proberen. :P

Ik begin toch maar eerst even met de HDMI kabel haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 20-11-2018 15:28 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:11

vr6-only

Blub Blub

LCFMK schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:19:
[...]

Ik begrijp het. Als ik alleen de mediabox kon gebruiken had ik hetzelfde gedaan, absoluut. Wat een gedrocht is dat ding. Brrrr!
Denk aan de volgende zaken als je overstap voltooid is:

- Ontvanger staat standaard op 720p. Instellen op 1080i;
- HD glas zenders (beste kwaliteit) beginnen vanaf 661 ipv 1;
- HD zenders beginnen vanaf 701;
- In sommige regio's zijn de HD zenders al omgezet van 701 naar 1.

Daarnaast is het advies om de ontvanger bekabeld aan te sluiten, rechtstreeks op de Experiabox en niet met een powerline (kan ook goed gaan, hoor).

Tenslotte kun je prima een switch gebruiken met erachter je ontvanger(s). Als je echter op dezelfde switch ook een Wifi apparaat hebt (accesspoint of router met wifi), dan is het raadzaam om een switch te kopen dat IGMP ondersteunt. Zie hier een voorbeeld: https://tweakers.net/pric...lus-gs105e/specificaties/

It ain't stupid if it works!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 14:05
vr6-only schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:41:
[...]

Daarnaast is het advies om de ontvanger bekabeld aan te sluiten, rechtstreeks op de Experiabox en niet met een powerline (kan ook goed gaan, hoor).

Tenslotte kun je prima een switch gebruiken met erachter je ontvanger(s). Als je echter op dezelfde switch ook een Wifi apparaat hebt (accesspoint of router met wifi), dan is het raadzaam om een switch te kopen dat IGMP ondersteunt. Zie hier een voorbeeld: https://tweakers.net/pric...lus-gs105e/specificaties/
Dat heeft niets met regio's te maken, dat is gewoon op abonnementsnummer gegaan.
Inmiddels is KPN al zo goed als helemaal over naar "HD-op-1" eind dit jaar zijn alle KPN IPTV klanten (Telfort, NLE, XS4All....) over naar "HD-op-1"

• LCFMK
[...]

Bedankt voor je tips. Maar als er ergens instellingen op zitten, dan ga ik daar als zelfrespecterende tweaker natuurlijk éérst naar toe. Dus dat komt wel goed. Switches, en WIFI (extenders) e.d. ga ik niet gebruiken. Alleen de telefoon zit hier op de WIFI ;)

• Tylen

Tylen

Tylen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:27:
[...]

Je zou het bijna gaan doen ;) Misschien vanavond als de kids op bed liggen toch maar even proberen. :P

Ik begin toch maar eerst even met de HDMI kabel haha.
Het was de hdmi kabel. Raar dat hij wel het menu en alles laat zijn maar niet video. Nouja even nieuwe kabel bestellen dan maar 👍🏻👍🏻👍🏻

Edit: Hard reboot van de Tv lostte alles op. Raaarrrr (LG OLED55B6)

[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 20-11-2018 19:47 ]

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-12 00:29
Ik heb een bestelling geplaatst bij KPN. Nu zeggen ze dat een monteur verplicht is want hij moet iets doen aan het glasvezel punt. Maar ze kunnen mij niet vertellen wat er dan gedaan moet worden?

Ik heb hier al eerder glasvezel van KPN op gehad. Ik heb nog een module liggen waarmee ik een UTP kabel kan ontsluiten en een module met een glasvezel. Ik zie het probleem niet.

Wie kan mij vertellen wat de monteur dan gaat doen?

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
henisa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:53:
Ik heb een bestelling geplaatst bij KPN. Nu zeggen ze dat een monteur verplicht is want hij moet iets doen aan het glasvezel punt. Maar ze kunnen mij niet vertellen wat er dan gedaan moet worden?

Ik heb hier al eerder glasvezel van KPN op gehad. Ik heb nog een module liggen waarmee ik een UTP kabel kan ontsluiten en een module met een glasvezel. Ik zie het probleem niet.

Hier heel gedoe geweest destijds met monteur; die kwam namelijk niet opdagen. Na adviezen hier en overleg met klantenservice mocht ik alles gewoon zelf doen (aansluiten NTU etc) en alles draaide kort erna als n zonnetje. Gewoon even contact opnemen met ze dus en vragen of je t zelf mag doen zodra t pakket binnen is.

Net gebeld om gebruik te maken van t aanbod om 6 maanden korting te krijgen bij een verlenging van m'n abo. De (zeer vriendelijke en behulpzame!) medewerker noemde de "49 cent korting op 500/500mbit internet zolang uw abo loopt" en heb daarop gezegd dat dit eigenlijk 5 euro zou moeten zijn. Zij begreep hier niks van en laat dit intern uitzoeken, wordt vervolgd dus. Weet dat anderen hier ook wel eens melding van gemaakt hebben bij KPN maar kan zo snel even niet terugvinden wat de uitkomst ervan was. Ze gaan me erover terugbellen ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door Cartman! op 21-11-2018 11:34 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 19:17
henisa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:53:

KPN gaat er vanuit dat je nog de standaard Reggefiber aansluiting hebt met een lege kap. Om diensten te krijgen moet je dan een actieve "NT" er op klikken (KPN noemt dat het Glasvezelkastje)
Dat behoort de monteur te doen om te voorkomen dat eventueel de glasvezel binnenin beschadigd raakt. En geloof me, dat kan makkelijk....

In veel woningen hebben mensen eerder al een glasvezelabonnement gehad en daar zit dan nog een NT op. Dan zou de monteur inderdaad niet hoeven. Maar het is voor KPN en andere providers onmogelijk om dat vooraf na te gaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-12 00:29
Barre73 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:59:
[...]

KPN gaat er vanuit dat je nog de standaard Reggefiber aansluiting hebt met een lege kap. Om diensten te krijgen moet je dan een actieve "NT" er op klikken (KPN noemt dat het Glasvezelkastje)
Dat behoort de monteur te doen om te voorkomen dat eventueel de glasvezel binnenin beschadigd raakt. En geloof me, dat kan makkelijk....

In veel woningen hebben mensen eerder al een glasvezelabonnement gehad en daar zit dan nog een NT op. Dan zou de monteur inderdaad niet hoeven. Maar het is voor KPN en andere providers onmogelijk om dat vooraf na te gaan.
Is dat alles, ik heb dat bij de klantenservice ook aangegeven maar daar kunnen ze niets mee. Als het pakket tzt aankomt dan zal ik de boel wel aansluiten en zal dan wel contact zoeken met KPN om te zeggen dat alles werkt ;)

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Dennis-L schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:44:
[...]
Dat heeft niets met regio's te maken, dat is gewoon op abonnementsnummer gegaan.
Inmiddels is KPN al zo goed als helemaal over naar "HD-op-1" eind dit jaar zijn alle KPN IPTV klanten (Telfort, NLE, XS4All....) over naar "HD-op-1"
Laten we het hopen! Ik en vele met mij wachten nog steeds hierop. Mijn vraag aan de helpdesk vorige week wanneer ik kon verwachten dat het bij mij op 1 gezet wordt, konden ze niet beantwoorden. Het enige wat ze konden vertellen was, we zijn ermee bezig. Wordt je dus niets wijzer van.....

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 11:57

Poenzkie

Just being Hendrick

OnsDenis schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:17:
[...]

Laten we het hopen! Ik en vele met mij wachten nog steeds hierop. Mijn vraag aan de helpdesk vorige week wanneer ik kon verwachten dat het bij mij op 1 gezet wordt, konden ze niet beantwoorden. Het enige wat ze konden vertellen was, we zijn ermee bezig. Wordt je dus niets wijzer van.....
Lijkt er ook niet op dat dit op abonnementsnummer gaat, ik ben 23 oktober overgestapt op KPN en had na de overstap nog geen HD op 1. Op 13 november is het bij mij pas geactiveerd.

Verwijderd

Zojuist het abonnement van mijn ouders verlengd met de Black Friday 9 Maanden korting actie. Daarna gaan ze weer evenveel betalen als ze nu al deden. Dus mooi meegeven.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:53:
Zojuist het abonnement van mijn ouders verlengd met de Black Friday 9 Maanden korting actie.
Wat is de korting p/m en welke pakket vorm?

Verwijderd

vDorst schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:07:
[...]

Wat is de korting p/m en welke pakket vorm?
Dezelfde korting als nieuwe klanten.
9 Maanden lang 12.50 korting.

Dus 39 pm als je niets upgrade.
Wij hebben wel snelheid upgrade en telefonie, dus dat komt bovenop die 39.

Precies: KPN Basis (9 maand voor 39) + 100mb upgrade + vaste telefoonlijn.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Hop, net order geplaatst. Kom over van Ziggo. Naast dat ik eindelijk van die Horizon box afben scheelt het ook nog eens 20 euro per maand de eerste 9 maanden = 180 EURO. F1 is ook op andere manieren te kijken,

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:12:
[...]

Dezelfde korting als nieuwe klanten.
9 Maanden lang 12.50 korting.

Dus 39 pm als je niets upgrade.
Wij hebben wel snelheid upgrade en telefonie, dus dat komt bovenop die 39.

Precies: KPN Basis (9 maand voor 39) + 100mb upgrade + vaste telefoonlijn.
Die heb je dan neem ik aan, telefonisch gevraagd?

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:17:
[...]

Die heb je dan neem ik aan, telefonisch gevraagd?
Via opzeggingen op de chat.

• Zmokkie
  • Laatst online: 22-05 10:31
Zojuist met KPN gebeld, omdat je nu met Black Friday bij een nieuw abonnement 9 maanden korting krijgt. Ben 10 dagen geleden overgestapt naar KPN en krijg nu ook 9 maanden 22.50 korting ipv 6 maanden.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 19:00
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:53:
Zojuist het abonnement van mijn ouders verlengd met de Black Friday 9 Maanden korting actie. Daarna gaan ze weer evenveel betalen als ze nu al deden. Dus mooi meegeven.
Krijg je ook de PS4 artikelen?

Verder via afdeling opzeggen neem ik aan? Las op Pepper namelijk dat aardig veel mensen nee te horen kregen. Zat al tijdje te wachten op een goede aanbieding. Laatste keer was de Denon 1.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zit klem vanwege een oud contract waar nog gratis spotify bij zit. Verlengen betekent dit kwijt raken omdat je dan een nieuw pakket wordt gezet. De korting die je dan krijgt kun je praktisch wegstrepen tegen de extra kosten van het spotify abonnement.
Vind het wel jammer dat ze weinig doen voor de mensen die al langer klant zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 22-11-2018 23:04 ]

Verwijderd

B-Bandit schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:31:
[...]

Krijg je ook de PS4 artikelen?

Verder via afdeling opzeggen neem ik aan? Las op Pepper namelijk dat aardig veel mensen nee te horen kregen. Zat al tijdje te wachten op een goede aanbieding. Laatste keer was de Denon 1.
Geen PS4 stuff helaas, maar goed, wel 9 maand korting. Gewoon chat openen, naar afdeling opzeggingen vragen en zeggen dat oa ziggo goede deal heeft die overstappen wel interessant maakt. Hoefde er niet eens voor te zeuren.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb ook net gebeld en ook 9 maanden 39,- p/m. Helaas geen PS4 dingen.
Is een nette prijs.
Anders was ik denk ik naar NLE overgestapt.
Deze hebben ook aardige aanbieding. 50mbit up&down, 2x TV+openemen voor ~45p/m voor 1 jaar.

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Werkt dit ook als je contact nog doorloopt? Die van mij loopt pas in Maart af namelijk

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 00:07

Convoy

g44p

EJPostema schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:49:
Werkt dit ook als je contact nog doorloopt? Die van mij loopt pas in Maart af namelijk
Meten=weten, probeer het gewoon zou ik zeggen.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:36
Mijn contract verloopt 20e volgende maand. Kreeg deze net niet auto reply via de chat:
Goedemorgen Alpha89. Dit is een hele scherpe actie die wij onlangs zijn gestart. Ik moet je hierin wel enigszins teleurstellen ben ik bang. Dit omdat dit een actie is voor nieuwe klanten. Natuurlijk zijn wij ook blij met jou! Zo ontvang je bij ons ook vele voordelen waarvan je misschien niet eens op de hoogte bent. Zo heb jij onlangs (afhankelijk van jouw abonnement) een aantal cadeaus ontvangen. Denk dan aan: 3 gratis E-books, Film Vouchercode en 5GB data bonustegoed. Los van deze cadeau’s hebben en hadden we ook leuke acties voor bestaande klanten. Eerder kon je kans maken op leuke prijzen met de loterij tijdens de Transferweken. Ook nu hebben we namelijk een leuke actie: jij hebt namelijk de kans op het winnen van een PlayStation 4. Het kan natuurlijk een beetje raar en onrechtvaardig voelen dat anderen wel van deze nieuwe acties gebruik mogen maken en jij niet. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje inzicht heb gegeven in de acties voor bestaande klanten. Zo hadden we leuke acties en zo blijven er leuke actie(s) komen voor bestaande klanten.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-12 23:59
Miki schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:01:
Ik zit klem vanwege een oud contract waar nog gratis spotify bij zit. Verlengen betekent dit kwijt raken omdat je dan een nieuw pakket wordt gezet. De korting die je dan krijgt kun je praktisch wegstrepen tegen de extra kosten van het spotify abonnement.
Vind het wel jammer dat ze weinig doen voor de mensen die al langer klant zijn.
Nou, ik ben laatst toch overgestapt van het oude contract naar een nieuw contract met Spotify (en dus korting). Volgens mij 6 maanden 25 euro per maand korting. Per maand ga ik een aantal euro meer betalen (zonder de korting), dus over een jaar gezien nog een hele prima korting. En over een jaar verleng ik weer voor de korting. En krijg ik die niet, dan stap ik over naar XS4ALL waar je dan wel weer korting krijgt.

• B-Bandit
  • Laatst online: 20-12 19:00
vDorst schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:39:
Ik heb ook net gebeld en ook 9 maanden 39,- p/m. Helaas geen PS4 dingen.
Is een nette prijs.
Anders was ik denk ik naar NLE overgestapt.
Deze hebben ook aardige aanbieding. 50mbit up&down, 2x TV+openemen voor ~45p/m voor 1 jaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:20:
[...]

Geen PS4 stuff helaas, maar goed, wel 9 maand korting. Gewoon chat openen, naar afdeling opzeggingen vragen en zeggen dat oa ziggo goede deal heeft die overstappen wel interessant maakt. Hoefde er niet eens voor te zeuren.
Dank voor jullie reacties. Prima, dan gaan we voor de 9 maanden korting, toch weer 33*9 maanden = 297 euro korting :o Overigens kan het wel kloppen, de vorige keer kon ik namelijk kiezen tussen de Denon 1 of 3 maanden korting (a 120 euro). Voor die 120 euro uiteraard voor de Denon gegaan. Maar die 9 maanden gaan we gewoon voor dan!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12 13:22
barrymossel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:23:
[...]

Nou, ik ben laatst toch overgestapt van het oude contract naar een nieuw contract met Spotify (en dus korting). Volgens mij 6 maanden 25 euro per maand korting. Per maand ga ik een aantal euro meer betalen (zonder de korting), dus over een jaar gezien nog een hele prima korting. En over een jaar verleng ik weer voor de korting. En krijg ik die niet, dan stap ik over naar XS4ALL waar je dan wel weer korting krijgt.
Tja, ik zojuist ook. Had ook een oud contract met gratis Spotify. Maar goed, 9 maanden korting en daarna een paar euro meer betalen is wel de moeite waard!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-10 10:13
Ook mijn contract verlengd met Black Friday korting. Leuke was, het gesprek begon met 'ik begreep dat je interesse had in de Black Friday korting?', euhm, dit had ik nog niet eens benoemd? 8)7 Ik wilde (oprecht) opzeggen omdat de concurrentie vele malen voordeliger is, maar met de Black Friday korting besloten toch nog een jaartje te blijven :)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03
Unknown90 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:49:
Ook mijn contract verlengd met Black Friday korting. Leuke was, het gesprek begon met 'ik begreep dat je interesse had in de Black Friday korting?', euhm, dit had ik nog niet eens benoemd? 8)7 Ik wilde (oprecht) opzeggen omdat de concurrentie vele malen voordeliger is, maar met de Black Friday korting besloten toch nog een jaartje te blijven :)
Goed punt.. ik hang momenteel ook in de wacht :)

UNOX: The worst operating system

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 09:33

The Inquisitor

Greetings weaklings

Mooi dat KPN ook 9 maanden korting heeft, net zoals Ziggo. Nu is het nog even afwegen welke ik ga nemen... Ziggo alles in 1 (minus telefonie) 200mbit, of KPN glasvezel 200mbit met PS4 bonusdingen (altijd leuk). Zie alleen al op de site dat ik dan een tijdje moet wachten op de monteur.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03
The Inquisitor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:40:
Mooi dat KPN ook 9 maanden korting heeft, net zoals Ziggo. Nu is het nog even afwegen welke ik ga nemen... Ziggo alles in 1 (minus telefonie) 200mbit, of KPN glasvezel 200mbit met PS4 bonusdingen (altijd leuk). Zie alleen al op de site dat ik dan een tijdje moet wachten op de monteur.
Ik heb geen idee of ik die bonusdingen ook krijg. Meestal alleen voor nieuwe klanten, maar we zien het wel. Heb het gesprek ook vrij kort gehouden gezien de drukte daar. :)
Korting is iig nu geregeld. Komt nog een nieuw overzicht in de mail (maar dat zal wel even duren gezien de drukte) en dan hebben we weer gratis wat bespaard :)

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 23-11-2018 16:47 ]

UNOX: The worst operating system

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-12 16:03
afgezien van die bonus (9 maanden korting ipv 3) zijn de abbo's verder hetzelfde geprijst.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Korvaag schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:46:
[...]

Ik heb geen idee of ik die bonusdingen ook krijg. Meestal alleen voor nieuwe klanten, maar we zien het wel. Heb het gesprek ook vrij kort gehouden gezien de drukte daar. :)
Korting is iig nu geregeld. Komt nog een nieuw overzicht in de mail (maar dat zal wel even duren gezien de drukte) en dan hebben we weer gratis wat bespaard :)
Ik ga verhuizen en heb nu ziggo, dus ben in ieder geval een nieuwe klant. Gewoon balen dat ik dan anderhalf week zonder internet zit, maar goed, dan maar unlimited op de phone en Netflix streamen.

Zo te horen zijn tweakers tevreden over KPN glas

• Barre73
The Inquisitor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:56:
[...]

Ik ga verhuizen en heb nu ziggo, dus ben in ieder geval een nieuwe klant. Gewoon balen dat ik dan anderhalf week zonder internet zit, maar goed, dan maar unlimited op de phone en Netflix streamen.

Zo te horen zijn tweakers tevreden over KPN glas
Waarom zou je zonder zitten? KPN en Ziggo doen mee aan de overstapservice.
Moet je niet zelf Ziggo opzeggen uiteraard..

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Barre73 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:23:
[...]

Waarom zou je zonder zitten? KPN en Ziggo doen mee aan de overstapservice.
Moet je niet zelf Ziggo opzeggen uiteraard..
In de nieuwbouwwoning moet er een monteur langskomen voor de eerste keer glasvezel aansluiten...

• Ernemmer
  • Niet online
The Inquisitor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:13:
[...]

In de nieuwbouwwoning moet er een monteur langskomen voor de eerste keer glasvezel aansluiten...
Ziggo eerst meeverhuizen en als je helemaal over bent je kpn abonnement in laten gaan.
Of gewoon 1,5 week geen internet, je bent dan toch vaak druk met klussen en degelijke.

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 23-11-2018 21:16 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ernemmer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:15:
[...]

Ziggo eerst meeverhuizen en als je helemaal over bent je kpn abonnement in laten gaan.
Of gewoon 1,5 week geen internet, je bent dan toch vaak druk met klussen en degelijke.
Ben al bijna klaar gelukkig ;) Maar heb KPN besteld, 200/200 met PS4 bonusdingen (heb een PS4 dus komt goed uit). Ik gebruik mijn telefoon wel even als hotspot voor Netflix streaming... heb ik meteen eens tijd voor alle singleplayer games die ik gekocht heb afgelopen jaren.

• Aurelius89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01
Als bestaande klant vandaag verlengt met 9 maanden korting. Weinig tot geen moeite hoeven doen. Wel over op nieuw abonnement (spotify nog inbegrepen) maar nog steeds voordeliger uit.

• HellHunterMax
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17-12 07:19
Gister ochtend verlenging gedaan van mijn abonnement. 9 maanden 22,50 korting 200/200 internet voor 4,99 Met de dualshock 4 en 12 maanden playstation plus of now. contact opgenomen via opzegging.

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-12 16:55
HellHunterMax schreef op zondag 25 november 2018 @ 01:19:
Gister ochtend verlenging gedaan van mijn abonnement. 9 maanden 22,50 korting 200/200 internet voor 4,99 Met de dualshock 4 en 12 maanden playstation plus of now. contact opgenomen via opzegging.
Heb je daar de bevestiging van dan? Naar mijn weten is voor de 200/200 voor 4,99 en DS4 actie toch echt een nieuw klantnummer noodzakelijk.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:53
Even geduld terwijl we u verbinden met een agent.

zucht....

• joey82
ik weet even niet wat te doen....

er worden hier redelijk wat games gedownload op de xbox one s en de kids hier zijn veel bezig met 4k content uploaden naar youtube....

500/500 houden of een stapje lager naar 200/200

heeft iemand tips?

alvast bedankt :)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
joey82 schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:43:
ik weet even niet wat te doen....

er worden hier redelijk wat games gedownload op de xbox one s en de kids hier zijn veel bezig met 4k content uploaden naar youtube....

500/500 houden of een stapje lager naar 200/200

heeft iemand tips?

alvast bedankt :)
200/200 moet prima lukken, probeer het uit en kijk of er ergens problemen opduiken. Verhogen naar 500/500 kan natuurlijk zo weer, slechts een administratieve omzetting met een andere bootfile in principe.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

rolandos582 schreef op maandag 26 november 2018 @ 00:17:
[...]

200/200 moet prima lukken, probeer het uit en kijk of er ergens problemen opduiken. Verhogen naar 500/500 kan natuurlijk zo weer, slechts een administratieve omzetting met een andere bootfile in principe.
Dit werkt niet met een bootfile zoals bij kabel, als je een andere router gebruikt haal je ook gewoon je eigen snelheid, ze zetten het dus upstream. Maar inderdaad, verhogen is zo gedaan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
|sWORDs| schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:22:
[...]
Dit werkt niet met een bootfile zoals bij kabel, als je een andere router gebruikt haal je ook gewoon je eigen snelheid, ze zetten het dus upstream. Maar inderdaad, verhogen is zo gedaan.
In theorie lijkt het veel op elkaar, overigens als je nog niet eerder 500/500 of GOF gehad hebt/oude NT hebt duurt de omzetting wat langer. Als je het al hebt gehad is het in de ervaring binnen 24 uur weer geregeld.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 17:35
https://www.telecompaper....oren-capexbudget--1271021

Ze gaan het toch wel doen. 1 miljoen extra ffth aansluitingen voor 2021!

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33

Sometimes you need to plan for coincidence

• joey82
even voor de duidelijkheid ik ben echt een leek op dit gebied :)

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb ipv6 ook aanstaan (tis alleen geen v10) en ervaar dit gedrag niet. Tis wel een xbox one x hier.

• joey82
MAX3400 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:20:
[...]

Strak plan; daar kan je nog minder zelf instellen of je moet een bridge laten aanzetten en een eigen router ( nog uitgebreider dan de Experiabox) gaan configureren voor portforwards, DMZ, etc.
heel strak plan: had voorheen ziggo en had nooit problemen op de 2 pc,s,laptop en consoles,sinds we kpn hebben wel dusja....

wel heel toevallig sinds we bij kpn zitten we dit gezeur hebben maar de monteur niks kunnen vinden....

laptops mee naar de bovenbuurman genomen toen ze op vakantie waren en daar een hele dag aan het werk geweest ( bekabeld ) aan hun ziggo modem en ook nergens last van,met de zelfde laptop weer naar beneden en aangesloten met een kabels op de xperiabox en gelijk weer gedonder.

daarbij heeft mijn buurman zijn console gewoon in DMZ staan :)

[ Voor 3% gewijzigd door joey82 op 28-11-2018 19:56 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:26
Let erop dat je mogelijk 'gezeur' krijgt met het afkopen van een jaarcontract (indien van toepassing) :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• LCFMK
[...]

Ik heb net de Experia Box binnen gekregen, en ik zie dat er maar 3 LAN poorten op zitten. Daar had ik niet op gerekend. Ik ga dus wél een switch kopen, aangezien ik alle apparaten bekabeld wil hebben.
Ik ga er verder geen router etc. achter hangen, maar de switch die je link lijkt me een sowieso wel een degelijk ding, en zo kan het later altijd nog...

Maar ik lees hier en daar dat je dan een VLAN moet configureren als je de TV ontvanger er op wil aansluiten. Moet dat in dit geval ook?

• barrymossel
LCFMK schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:17:
[...]

Ik heb net de Experia Box binnen gekregen, en ik zie dat er maar 3 LAN poorten op zitten. Daar had ik niet op gerekend. Ik ga dus wél een switch kopen, aangezien ik alle apparaten bekabeld wil hebben.
Ik ga er verder geen router etc. achter hangen, maar de switch die je link lijkt me een sowieso wel een degelijk ding, en zo kan het later altijd nog...

Maar ik lees hier en daar dat je dan een VLAN moet configureren als je de TV ontvanger er op wil aansluiten. Moet dat in dit geval ook?
Als je de KPN klantenservice belt, krijg je als het goed is gratis een switch. Heb ik een paar jaar geleden ook gekregen.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Idd. Een GS105e (destijds iig). Prima ding.

• LCFMK
barrymossel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:24:
[...]

Als je de KPN klantenservice belt, krijg je als het goed is gratis een switch. Heb ik een paar jaar geleden ook gekregen.
Bedankt voor de tip! ik krijg idd de GS105e.
Is het gewoon plug & play dus?

• Tylen

Tylen

LCFMK schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:00:
[...]

Bedankt voor de tip! ik krijg idd de GS105e.
Is het gewoon plug & play dus?
Ja. Vlans hoef je niet in te stellen. Je iptv kastjes zijn gewoon onderdeel van je normale netwerk.

• LCFMK
Tylen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:23:
[...]

Ja. Vlans hoef je niet in te stellen. Je iptv kastjes zijn gewoon onderdeel van je normale netwerk.
Mooi! Vraag ik me alleen nog af hoe het gaat met poorten openen. Als ik een poort voor mijn PC open wil zetten, en die is op de switch aangesloten, doe ik dat dan op de switch, op de router, of beide? Ziet de router een device die verbonden is via de switch alsof het aangesloten is op 1 van z'n zijn eigen LAN poorten? Of ziet hij de switch als 1 apparaat, en moet ik dan alle poorten, voor elk apparaat die ik wil openen op dat ene IP address in de Experia Box openzetten?

• barrymossel
LCFMK schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:27:
[...]

Mooi! Vraag ik me alleen nog af hoe het gaat met poorten openen. Als ik een poort voor mijn PC open wil zetten, en die is op de switch aangesloten, doe ik dat dan op de switch, op de router, of beide? Ziet de router een device die verbonden is via de switch alsof het aangesloten is op 1 van z'n zijn eigen LAN poorten? Of ziet hij de switch als 1 apparaat, en moet ik dan alle poorten, voor elk apparaat die ik wil openen op dat ene IP address in de Experia Box openzetten?
Alles doe je op de router. Het enige dat de switch doet is het verkeer de juiste kant op sturen.

---edit---
De router ziet inderdaad de op de switch aangesloten apparaten alsof ze op de router zelf zijn aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door barrymossel op 29-11-2018 18:58 ]

• LCFMK
barrymossel schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:54:
[...]

Alles doe je op de router. Het enige dat de switch doet is het verkeer de juiste kant op sturen.
Aha, ok. Dus elk apparaat wordt dan dus apart gezien door de Experia Box alsof het er direct op aangesloten is, ook al gaat het via de switch?

Sorry voor de domme vragen...

• barrymossel
LCFMK schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:01:
[...]

Aha, ok. Dus elk apparaat wordt dan dus apart gezien door de Experia Box alsof het er direct op aangesloten is, ook al gaat het via de switch?

Sorry voor de domme vragen...
Inderdaad. Ik had mijn post al aangevuld ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weet iemand of de TP-Link TL-SG1016D goed werkt i.c.m IGMP snooping voor IPTV? De oudere 8-poorts switches (v1's) hadden daar moeite mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 30-11-2018 09:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Tylen

Tylen

Gunner schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:52:
Weet iemand of de TP-Link TL-SG1016D goed werkt i.c.m IGMP snooping voor IPTV? De oudere 8-poorts switches (v1's) hadden daar moeite mee.
Als ze IGMPv2 en fast leave ondersteunen moet het goed gaan toch?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tylen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:12:
[...]

Als ze IGMPv2 en fast leave ondersteunen moet het goed gaan toch?
Ik zie net op die pagina dat hij unmanaged is, dus dan zal er wel geen IGMP mogelijkheid zijn.
Vond hem eigenlijk ook al te goedkoop voor een managed variant.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 30-11-2018 10:22 ]

• Tylen

Tylen

Gunner schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:22:
[...]

Ik zie net op die pagina dat hij unmanaged is, dus dan zal er wel geen IGMP mogelijkheid zijn.
Vond hem eigenlijk ook al te goedkoop voor een managed variant.
Dat hoeft niet. De switch die KPN zelf geeft is ook unmanaged en ondersteund het ook.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tylen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:25:
[...]

Dat hoeft niet. De switch die KPN zelf geeft is ook unmanaged en ondersteund het ook.
Oh ja dat zijn de rebranded HP/3com dingen toch? Maar nee, de specs-pagina van TP-link rept er niet over.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Tylen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:25:
[...]

Heb je hiervoor een bron?
Zover ik weet is de switch van KPN wel managed en heeft hij ook IGMP ondersteuning.

• Tylen

Tylen

Muis666 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:10:
[...]

Heb je hiervoor een bron?
Zover ik weet is de switch van KPN wel managed en heeft hij ook IGMP ondersteuning.
Oeps je hebt gelijkt. Zat even snel te kijken en hij is idd managed. Dacht dat hij dat niet was ;)

@Gunner vergeet mijn post daarover ;) Het is een NetGear GS105Ev2 – 5-Port Gigabit ProSAFE Plus Switch

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tylen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:13:
[...]

Oeps je hebt gelijkt. Zat even snel te kijken en hij is idd managed. Dacht dat hij dat niet was ;)

@Gunner vergeet mijn post daarover ;) Het is een NetGear GS105Ev2 – 5-Port Gigabit ProSAFE Plus Switch
Ok cool. Die ken ik inderdaad. Heb er zelf ook twee van, vanwege IGMP-functie en goedkoop.

• barrymossel
Heeft iemand een idee waarom bij gebruik van de Experia Wifi access points en de V10 (en lager) de wifi op de Experiabox "moet" worden uitgezet? Daardoor heb je geen gastnetwerk meer. Wifi is overigens gewoon weer aan te zetten, maar ik vraag me af wat dat voor problemen op zou kunnen leveren.

• Tylen

Tylen

barrymossel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:36:
Heeft iemand een idee waarom bij gebruik van de Experia Wifi access points en de V10 (en lager) de wifi op de Experiabox "moet" worden uitgezet? Daardoor heb je geen gastnetwerk meer. Wifi is overigens gewoon weer aan te zetten, maar ik vraag me af wat dat voor problemen op zou kunnen leveren.
Ik heb je zin 4x gelezen maar snap echt niet wat je bedoelt.

• barrymossel
Tylen schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:37:
[...]

Ik heb je zin 4x gelezen maar snap echt niet wat je bedoelt.
https://www.springest.nl/zk-academie/cursus-begrijpend-lezen ;)

Weet je wat Experia Wifi is? Weet je wat de V10 is? Nee? Dan snap ik dat je de vraag wellicht niet begrijpt, maar dan kun je me ook niet helpen. In ieder geval, als je die samen gebruikt, dan wordt wifi op de V10 automatisch uitgeschakeld..
Maar wanneer wifi op de V10 wordt uitgeschakeld (en je dus alleen gebruik maakt van wifi op de Experia Wifi access points) dan ben je je gastnetwerk van de V10 kwijt. Nu kun je handmatig wifi op de V10 weer aanzetten en dan heb je ook je gastnetwerk weer terug. Maar ik vraag me dus af of dit problemen gaat opleveren. Het lijkt me niet dat KPN voor niets wifi op de V10 uitschakelt.

• Tylen

Tylen

Ahh nu snap ik je. Experia wifi zijn die extra wifi dingen die kpn levert.

Het lijkt mij niet noodzakelijk dat de wifi op de experiabox uit moet hiervoor.

Gewoon weer aanzetten idd. Dit geeft geen problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 01-12-2018 08:59 ]

• barrymossel
Blijft dan bijzonder dat KPN op de V10 wifi uitzet en op de V10a niet.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Zal vast ter voorkoming van interferentie zijn, waarbij de aanname is dat je die extra punten gebruikt omdat de originele dekking toch ruk is (en dus net zo goed uit kan). Ik zie technisch niet in waarom je ze niet aan kan zetten, rekening goudens dat ALS je WiFi klachten krijgt door mogelijke interferentie je deze weer als eerste stap uitzet :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Muis666
barrymossel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:30:
Blijft dan bijzonder dat KPN op de V10 wifi uitzet en op de V10a niet.
Er zijn speciale mesh extensies (802.11s) voor wireless mesh netwerken. Waarschijnlijk heeft de V10a die wel maar de gewone V10 niet.

• Barre73
Muis666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:15:
[...]

Er zijn speciale mesh extensies (802.11s) voor wireless mesh netwerken. Waarschijnlijk heeft de V10a die wel maar de gewone V10 niet.
Daar heb je gelijk in maar op dit moment is mesh op die Experia WiFi nog niet mogelijk. Komt er wel aan wordt gezegd.

• barrymossel
Muis666 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:15:
[...]

Dus dan kan ik toch mijn V10 ssid veranderen, zodat deze niet wordt gebruikt in het mesh netwerk?

• Barre73
barrymossel schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:26:
[...]

Dus dan kan ik toch mijn V10 ssid veranderen, zodat deze niet wordt gebruikt in het mesh netwerk?
Lijkt me wel ja. Ik heb er zelf geen een (nog de vorige witte versie).

• Barre73
barrymossel schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:26:
[...]

Ik heb het nog even nagezocht:

De Experia Wifi wordt voorzien van de Wi-Fi netwerkgegevens, die actief waren op de Experia Box. Hierna wordt de Wi-Fi op de Experia Box automatisch uitgezet, omdat de oudere Experia Boxen niet de nieuwe functies, zoals Bandsteering en (later) Roaming ondersteunen.

Als je dus de Wifi op de EB een andere SSID geeft dan werkt het wel maar heb je feitelijk twee netwerken in huis en zal je zelf je telefoon regelmatig moeten dwingen naar het sterkste netwerk te schakelen.

• HoppyF
  • Laatst online: 20-12 20:51
Barre73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:29:
[...]

De Experia Wifi wordt voorzien van de Wi-Fi netwerkgegevens, die actief waren op de Experia Box. Hierna wordt de Wi-Fi op de Experia Box automatisch uitgezet, omdat de oudere Experia Boxen niet de nieuwe functies, zoals Bandsteering en (later) Roaming ondersteunen.

Als je dus de Wifi op de EB een andere SSID geeft dan werkt het wel maar heb je feitelijk twee netwerken in huis en zal je zelf je telefoon regelmatig moeten dwingen naar het sterkste netwerk te schakelen.
Geen probleem, dat doet je telefoon zelf!
Hoewel Wifi mesh beter werkt. Sinds kort heb ik dit bij XS4all met hun Fritz!box 5490 en 1750E versterker.

• Barre73
HoppyF schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:35:
[...]

Geen probleem, dat doet je telefoon zelf!
Hoewel Wifi mesh beter werkt. Sinds kort heb ik dit bij XS4all met hun Fritz!box 5490 en 1750E versterker.
Dat doet je telefoon zeker niet altijd zelf. De meeste telefoons gaan in mijn ervaring pas naar netwerk 2 als de Wifidekking op netwerk 1 zo goed als weg is.
Jij doelt op seamless roaming maar ik vraag me af of de EBV10 dat ondersteunt. Waarschijnlijk niet, vandaar dat er standaard wordt gezegd dat je twee Experia Wifi's nodig hebt als je een V10 hebt. Eentje die de wifi van de EB overneemt, en eentje op de plek waar je de extra dekking nodig hebt (eerste verdieping bijvoorbeeld).

• HoppyF
  • Laatst online: 20-12 20:51
Barre73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:42:
[...]

Dat doet je telefoon zeker niet altijd zelf. De meeste telefoons gaan in mijn ervaring pas naar netwerk 2 als de Wifidekking op netwerk 1 zo goed als weg is.
Jij doelt op seamless roaming maar ik vraag me af of de EBV10 dat ondersteunt. Waarschijnlijk niet, vandaar dat er standaard wordt gezegd dat je twee Experia Wifi's nodig hebt als je een V10 hebt. Eentje die de wifi van de EB overneemt, en eentje op de plek waar je de extra dekking nodig hebt (eerste verdieping bijvoorbeeld).
WiFi mesh werkt dus wèl goed, ik merk het verschil hier.
Eerst had ik twee WiFi netwerken in feite. Eentje van de modem de ander van de WiFi versterker.
Nu is er gewoon één SSID die prima werkt.
Wat dat betreft zou KPN dit ook snel moeten gaan ondersteunen als de EB en WiFi versterker dit ook doen na een firmware upgrade.

• barrymossel
Barre73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:29:
[...]

Het gaat mij alleen om het gastnetwerk van de V10. Dus verdere wifi van de V10 zal ik dan niet gebruiken. Zelf zal ik de Experia Wifi access points gebruiken. Dus enige nadeel lijkt me dan dat er wat vervuiling qua wifi netwerken optreedt.

• mcetweaker
  • Niet online
Allen,

Ik weet niet of het sinds kort is, maar het lijkt erop dat ik enkel gebruik kan maken van PPTP vpn verbindingen. Een LT2P/IPSEC vpn verbinding lijkt niet te werken over m'n Experiabox V9.

Wanneer ik m'n computer aansluit op de hotspot van m'n telefoon kan ik wel gewoon verbinden met de L2TP vpn server op kantoor.

Ik heb de Experiabox teruggezet naar standaard instellingen, maar dat heeft niet geholpen.

Iemand dit eerder gezien ?

edit: bel net met KPN en die zeggen dat het dan waarschijnlijk niet werkt en dat enkel PPTP ondersteund wordt.

ik weet zeker dat dit gewerkt heeft toen ik mijn edgerouter gebruikte. Momenteel de Experiabox v9.
Zou fijn zijn als KPN dan officieel bevestigd dat dit niet gaat werken met een Experiabox.

Heb ook op internet in fora gezien dat mensen hier eerder problemen mee hadden, maar dat werd dan door anderen ontkracht, of tenminste, die hadden het probleem niet met L2TP.

edit2: anyway, ze konden me verder niet helpen blijkbaar. Dat L2TP niet werkt was in ieder geval geen geldige reden voor opzeggen van het contract. En dat er verder geen support geboden werd, was dit ook niet.

[ Voor 45% gewijzigd door mcetweaker op 03-12-2018 21:15 ]

• TRD07
  • Laatst online: 14:25
Zijn er hier Tweakers die een Arris VIP2952 hebben en succesvol gebruik maken van een IR-extender/blaster oid? Ik maak gebruik van een dichte tv-kast, maar lees (angstvallig?) weinig over het gebruik van bijvoorbeeld Marmitek of andere aanbieders van infrarood blasters/verlengers.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04:15
TRD07 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:51:
Zijn er hier Tweakers die een Arris VIP2952 hebben en succesvol gebruik maken van een IR-extender/blaster oid? Ik maak gebruik van een dichte tv-kast, maar lees (angstvallig?) weinig over het gebruik van bijvoorbeeld Marmitek of andere aanbieders van infrarood blasters/verlengers.
Ik heb een gelosten kast maar geen Arris, ik heb een ouderwetse Motorola VIP 1963. Maar hey, het is dezelfde afstandbediening! Dat zou dus niks uit mogen maken.

Hij werkt hier prima op een of ander goedkoop IR-extendertje, heb alleen dat irritante rode ledje van de extender eruit gesloopt zodat hij niet opvalt })

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Muis666
mcetweaker schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:48:
Ik weet niet of het sinds kort is, maar het lijkt erop dat ik enkel gebruik kan maken van PPTP vpn verbindingen. Een LT2P/IPSEC vpn verbinding lijkt niet te werken over m'n Experiabox V9.

Iemand dit eerder gezien ?
https://gathering.tweaker...message/49477219#49477219
(Wel met V10 ipv V9)
Tip 1: Er zit een zoekknop bovenin het forum.
Tip 2: OpenVPN is veel veiliger dan PPTP.

• mcetweaker
  • Niet online
Muis666 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:26:
[...]

https://gathering.tweaker...message/49477219#49477219
(Wel met V10 ipv V9)
Tip 1: Er zit een zoekknop bovenin het forum.
Tip 2: OpenVPN is veel veiliger dan PPTP.
Antwoord Tip 1: Dat weet ik, maar dat gaat over een VPN server achter een Experiabox, de server draait op een Edgerouter achter een Ziggo modem, waarmee ik prima kan verbinden via 3g met m'n L2TP/IPSEC client.
Antwoord Tip 2: Ik wil L2TP/IPSEC gebruiken

Dank voor je "antwoorden" :')

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TRD07 schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:51:
Heb zelf de HMB2260, maar gebruik tevreden een goedkope IR extender van Aliexpress.

Zie ook deze post van mij: barber in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gisteren eindelijk aangesloten met glasvezel dus ik heb weer internet *O*

Snelheid via de wifi was eerst bedroevend laag (30mbps van de 200) maar lijkt nu weer prima (gemiddeld 195 down en 190 up als ik in de woonkamer zit). Ik heb van de monteur nog een experia wifi gekregen maar deze moet ik nog aansluiten aangezien mijn LAN kabel te kort was om naar de woonkamer te trekken.

Nu is de vraag alleen nog of ik de experia router ga gebruiken of weer mijn eigen TP Link Archer C5 (v2), welke ik voorheen bij Ziggo gebruikte. BIj Ziggo kon de router in bridge modus maar heb me even bijgelezen en gemerkt dat dat niet mogelijk is bij KPN.

Ik heb even door dit topic gezocht en de meeste lijken wel tevreden te zijn met de experia router tenzij ze exotische dingen willen. Ik gebruik voornamelijk de relatief basic functies zoals upnp (voor NAS), static IPs instellen, port forwarding (ook voor NAS)...De C5 was een uitkomt bij Ziggo omdat mijn router veel stabieler was dan het ziggo modem (waarbij wifi soms random uitviel). Iemand nog tips? Of dingen die ik over het hoofd zie?

Mis ik nog iets als ik de experia wifi aansluit zou aansluiten op mijn eigen router?

• barrymossel
The Inquisitor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:25:
Gisteren eindelijk aangesloten met glasvezel dus ik heb weer internet *O*

Snelheid via de wifi was eerst bedroevend laag (30mbps van de 200) maar lijkt nu weer prima (gemiddeld 195 down en 190 up als ik in de woonkamer zit). Ik heb van de monteur nog een experia wifi gekregen maar deze moet ik nog aansluiten aangezien mijn LAN kabel te kort was om naar de woonkamer te trekken.

Nu is de vraag alleen nog of ik de experia router ga gebruiken of weer mijn eigen TP Link Archer C5 (v2), welke ik voorheen bij Ziggo gebruikte. BIj Ziggo kon de router in bridge modus maar heb me even bijgelezen en gemerkt dat dat niet mogelijk is bij KPN.

Ik heb even door dit topic gezocht en de meeste lijken wel tevreden te zijn met de experia router tenzij ze exotische dingen willen. Ik gebruik voornamelijk de relatief basic functies zoals upnp (voor NAS), static IPs instellen, port forwarding (ook voor NAS)...De C5 was een uitkomt bij Ziggo omdat mijn router veel stabieler was dan het ziggo modem (waarbij wifi soms random uitviel). Iemand nog tips? Of dingen die ik over het hoofd zie?

Mis ik nog iets als ik de experia wifi aansluit zou aansluiten op mijn eigen router?
Bij de Experiabox V10 kun je maar 10 static IPs instellen, dus dat zou een overweging kunnen zijn om je eigen router te gebruiken.
Pagina: 1 ... 83 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie