[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 95 Laatste
Acties:
  • 766.282 views

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:17
Werkt dat: KPN wifi-versterker achter Devolo power plug (type onbekend) op glasvezel KPN.

Bovenstaande configuratie zou voor een kennis van mij een mooie oplossing kunnen zijn in een ruimte waar slechte wifi is. De tv is daar aangesloten via een devolo power plug en daarop zou ik dan ook de wifi-versterker met UTP willen aansluiten, met de tv uiteraard dan op de wifi-versterker.
(Ik weet wel dat helemaal bedraad beter is maar dat kan daar niet dus geen interesse in verhalen waarom power plugs waardeloos zijn)

Iemand ervaring mee?

[ Voor 16% gewijzigd door janbal op 18-10-2018 12:08 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-12 23:59
janbal schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:05:
Werkt dat: KPN wifi-versterker achter Devolo power plug (type onbekend) op glasvezel KPN.

Bovenstaande configuratie zou voor een kennis van mij een mooie oplossing kunnen zijn in een ruimte waar slechte wifi is. De tv is daar aangesloten via een devolo power plug en daarop zou ik dan ook de wifi-versterker met UTP willen aansluiten, met de tv uiteraard dan op de wifi-versterker.
(Ik weet wel dat helemaal bedraad beter is maar dat kan daar niet dus geen interesse in verhalen waarom power plugs waardeloos zijn)

Iemand ervaring mee?
Die power plugs zijn waardeloos ;) Maar dit werkt gewoon. Zelf eergisteren nog getest. En daarna langs de buitengevel een nieuwe UTP kabel getrokken :)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Die power plugs zijn waardeloos ;) Maar dit werkt gewoon. Zelf eergisteren nog getest. En daarna langs de buitengevel een nieuwe UTP kabel getrokken :)
Dat valt echt wel mee als je recente powerline adapters gebruikt die bijvoorveeld fase ondersteuning hebben. Het is echt niet meer zoals vroeger dat als je de waterkoker aanzette het gehele netwerk eruit klapt.

• barrymossel
Miki schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Dat valt echt wel mee als je recente powerline adapters gebruikt die bijvoorbeeld fase ondersteuning hebben. Het is echt niet meer zoals vroeger dat als je de waterkoker aanzette het gehele netwerk eruit klapt.
Ik heb de oudere Devolo's van KPN. Die werken prima op dezelfde groep, maar (in een ouder huis) op verschillende groepen is het hier om te janken.
Maar ik weet niet of je de knipoog had gezien? Als je TV het prima doet op HD via zo'n adapter, dan kun je daar prima een access point op aansluiten.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
barrymossel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Ik heb de oudere Devolo's van KPN. Die werken prima op dezelfde groep, maar (in een ouder huis) op verschillende groepen is het hier om te janken.
Maar ik weet niet of je de knipoog had gezien? Als je TV het prima doet op HD via zo'n adapter, dan kun je daar prima een access point op aansluiten.
Ligt er wel aan wat je eisen zijn, je krijgt er met een beetje geluk net 100Mb doorheen..

• janbal
En dat is weer genoeg om er draadloos een laptop achter te hangen. Sneller dan de zwakke draadloze verbinding die de laptop nu krijgt.

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12 18:21
|sWORDs| schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 00:19:
[...]

Klinkt als 217.166.224.0/22.

Dan krijg je dus zoiets:
[Afbeelding]

Alias:
[Afbeelding]

IPTV rules:
[Afbeelding]

STB network rules:
[Afbeelding]
Ik ben inmiddels over op KPN glasvezel en heb nu mijn NTU > PFsense > 48 port Ubiquiti Unifi switch gekoppeld. Internet gaat prima, maar IPTV krijg ik even beeld en vervolgens gaat het haperen en krijg ik een melding dat ik van zender moet wisselen.

Heb de blog van Venxir gevolgd, maar dat lijkt niet meer te werken door alle aanpassingen vanuit KPN? Heb ook meerdere van jouw posts van afgelopen maanden proberen te reproduceren. Maar snap niet waardoor ik nu op deze storing kom.

Mijn LAN staat op 10.0.0.0. Waarbij ik vaste IP's geef aan de range tot 10.0.0.100 en vanaf 10.0.0.100 voor de niet static gemapte DHCP leases.

Wat moet ik dan nu bij IGMP proxy invullen voor upstream en downstream? Ik zag dat je downstream leeg hebt gelaten. Upstream zie ik de ene keer de 2 IP's van KPN genoemd worden, maar dan ook de ip-range voor je VLAN4. Bij mij is VLAN4 gateway 10.225.36.1 en het IPv4 adres 10.225.36.111. Moet ik dit dan nog meenemen in mijn IGMP proxy?

En is het misschien toch niet handiger om mijn Unifi switch de IGMP snooping te laten doen? Zou deze als "domme" switch moeten functioneren en de Pfsense box alles laten afhandelen? Zou dit moeten werken?

Ben echt even lost door alle verschillende instructies en tutorials, dus hopelijk wil je mij even de goede kant op sturen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Kayl schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Ik ben inmiddels over op KPN glasvezel en heb nu mijn NTU > PFsense > 48 port Ubiquiti Unifi switch gekoppeld. Internet gaat prima, maar IPTV krijg ik even beeld en vervolgens gaat het haperen en krijg ik een melding dat ik van zender moet wisselen.

Heb de blog van Venxir gevolgd, maar dat lijkt niet meer te werken door alle aanpassingen vanuit KPN? Heb ook meerdere van jouw posts van afgelopen maanden proberen te reproduceren. Maar snap niet waardoor ik nu op deze storing kom.

Mijn LAN staat op 10.0.0.0. Waarbij ik vaste IP's geef aan de range tot 10.0.0.100 en vanaf 10.0.0.100 voor de niet static gemapte DHCP leases.

Wat moet ik dan nu bij IGMP proxy invullen voor upstream en downstream? Ik zag dat je downstream leeg hebt gelaten. Upstream zie ik de ene keer de 2 IP's van KPN genoemd worden, maar dan ook de ip-range voor je VLAN4. Bij mij is VLAN4 gateway 10.225.36.1 en het IPv4 adres 10.225.36.111. Moet ik dit dan nog meenemen in mijn IGMP proxy?

En is het misschien toch niet handiger om mijn Unifi switch de IGMP snooping te laten doen? Zou deze als "domme" switch moeten functioneren en de Pfsense box alles laten afhandelen? Zou dit moeten werken?

Ben echt even lost door alle verschillende instructies en tutorials, dus hopelijk wil je mij even de goede kant op sturen.
Downstream kan leeg of 10.0.0.0. VLAN4 range is niet nodig (doet niets). Gebruik je wel pfSense 2.4.3 of laat je de VLANs door de switch doen met 2.4.4 (en is het geen upgrade)?

IGMP Snooping is aan te raden, als dit niet aan staat moet je op zijn minst multicast toe staan (vaak standaard uit op managed switches). Als je snooping gebruikt even opletten met quickleave, als er achter een poort meerdere IGMP devices zitten moet quick/fast leave uit, aan bevolen is aan en dan er voor zorgen dat er nooit twee op een poort zitten (moet met 48 poorten wel lukken).

Als je een DM stuurt kun we wel even via Facetime, Skype, webEx of Zoom kijken.
Heb je vanavond geen zin/tijd kun je het kanaal na het zappen gelijk 3 seconden op pauze zetten en dan play, kun je in elk geval TV kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 19-10-2018 09:12 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Zijn er meer mensen waarbij de internet snelheid op de factuur sinds mei opeens naar 200/200 is gezet met 50% korting? Het viel me opeens op en er zijn meer mensen in mijn omgeving die dit op hun factuur hebben staan zonder dit aangevraagd te hebben.

• tweakhunter
  • Laatst online: 17-12 13:41
Zijn er meer mensen bij wie alles werkt behalve het binnenhalen van EPG gegevens?
Na aanpassing van de IGMP proxy werken alle zenden, opnemen werkt en al dat soort fratsen. Ook netflix en dergelijke via de kpn ontvanger werkt. Enkel het ophalen van de EPG werkt niet in routed mode. Wanneer ik de box tijdelijk naar bridged mode zet lukt het. Iemand een idee wat ik hier fout doe?

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-12 00:40
Machlah schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:25:
Zijn er meer mensen waarbij de internet snelheid op de factuur sinds mei opeens naar 200/200 is gezet met 50% korting? Het viel me opeens op en er zijn meer mensen in mijn omgeving die dit op hun factuur hebben staan zonder dit aangevraagd te hebben.
Wat had je eerst? 100/100 of 500/500 of nog iets anders?

Als je van 100/100 afkomt en je gaat naar 200/200 met 50% korting, zou ik me niet zo'n zorgen maken namelijk :*)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 14:05
-Je zit op Standaard pakket: Als het technisch op je huidige technische drager mogelijk is, zetten we je met een snelheidspakket voor 1 juli over op 200/20 Mbit (koper) of 200/200 Mbit(glas). Dit is, zoals eerder aangegeven kosteloos. In andere gevallen verwijderen we het 100/10 snelheidspakket omdat de snelheid van het pakket omhoog gaat van max 80 Mbit naar max 100 Mbit. Je gaat dus €4,99 minder betalen per maand voor dezelfde snelheid.

https://forum.kpn.com/int...ingen-bij-kpn-2018-449789

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-12 16:52
Ja, bij mij is de optie "Sneller Internet 100/100" omgezet naar 200/200 voor dezelfde prijs (was 4,99 en nu 8,99 met 4 euro korting zolang je abonnement loopt = 4,99).
Daarover heb ik ook op 30 april een mail gehad waarin staat:
Wij verhogen per 1 juli 2018 de internetsnelheid van uw abonnement van 80/8 Mbit/s naar maximaal 100/10 Mbit/s. Daarom verdubbelen wij vanaf 1 juli 2018 gratis uw optie Sneller Internet van 100/100 Mbit/s naar 200/200 Mbit/s. U kunt de optie Sneller Internet op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Machlah
  • Laatst online: 22-10 00:06
Dennis-L schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

-Je zit op Standaard pakket: Als het technisch op je huidige technische drager mogelijk is, zetten we je met een snelheidspakket voor 1 juli over op 200/20 Mbit (koper) of 200/200 Mbit(glas). Dit is, zoals eerder aangegeven kosteloos. In andere gevallen verwijderen we het 100/10 snelheidspakket omdat de snelheid van het pakket omhoog gaat van max 80 Mbit naar max 100 Mbit. Je gaat dus €4,99 minder betalen per maand voor dezelfde snelheid.

https://forum.kpn.com/int...ingen-bij-kpn-2018-449789
Wel apart dat ze dan op het zelfde moment het abonnement met 4e per maand omhoog gooien. Toch niet geheel kosteloos dus..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
tweakhunter schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:56:
Zijn er meer mensen bij wie alles werkt behalve het binnenhalen van EPG gegevens?
Na aanpassing van de IGMP proxy werken alle zenden, opnemen werkt en al dat soort fratsen. Ook netflix en dergelijke via de kpn ontvanger werkt. Enkel het ophalen van de EPG werkt niet in routed mode. Wanneer ik de box tijdelijk naar bridged mode zet lukt het. Iemand een idee wat ik hier fout doe?
Ook EPG moet gewoon werken in routed mode, werkt hier ook prima via mijn pfSense setup.

Wat is de exacte configuratie die je gebruikt?
Machlah schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:16:
[...]

Wel apart dat ze dan op het zelfde moment het abonnement met 4e per maand omhoog gooien. Toch niet geheel kosteloos dus..
Het abonnement werd met 3,50 euro per maand verhoogd en de snelheid werd verhoogd van 80/8 naar 100/10.
Dus zo bekeken was het niet kostenloos. Maar die prijsverhoging was voor iedereen. Mensen met een upgrade naar 100/10 betaalden daar 4,99 euro per maand voor. Die krijgen nu voor datzelfde geld de dubbele snelheid. Op die manier kostenloos....
Haal je die upgrade weg dan ben je 4,99 - 3,50= 1,49 per maand goedkoper uit dan voor 1 juli voor hetzelfde als je toen had.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-12 22:31
tweakhunter schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:56:
Je hebt waarschijnlijk de oude upstream uit je IGMP proxy config gegooid. Niet doen.

Thralas in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[ Voor 13% gewijzigd door Thralas op 20-10-2018 14:23 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12 22:32

DizzyWeb

Ondertiteld

Heb "helaas" de alles-in-een instap met verhoging naar 100/100... Dus geen verhoging.

Maar wat ik me afvraag, bij zo'n wijziging zoals laatst in de igmp proxy configuratie, hoe krijgen experiaboxen dat door? Krijgen die een update gepushed? Hebben die een config die sowieso werkt?

Doet nogal af aan de WAF als eens in de zoveel tijd ik eerst het internet af moet struinen voor de tv gekeken kan worden. Zou zoveel makkelijker zijn als dit geautomatiseerd kan gebeuren.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DizzyWeb schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:29:
Heb "helaas" de alles-in-een instap met verhoging naar 100/100... Dus geen verhoging.

Maar wat ik me afvraag, bij zo'n wijziging zoals laatst in de igmp proxy configuratie, hoe krijgen experiaboxen dat door? Krijgen die een update gepushed? Hebben die een config die sowieso werkt?

Doet nogal af aan de WAF als eens in de zoveel tijd ik eerst het internet af moet struinen voor de tv gekeken kan worden. Zou zoveel makkelijker zijn als dit geautomatiseerd kan gebeuren.
Ja die krijgen de config vanuit KPN. Of die hebben bepaalde opstartscripts. Daarnaast als je dit niet wilt moet je gewoon de EB gebruiken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ik222
  • Niet online
DizzyWeb schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:29:

KPN kan inderdaad configuratie pushen naar die dingen.

Maar in dit geval gok ik dat die EB's gewoon 0.0.0.0/0 als upstream in de configuratie hebben staan en geen strikte firewall geconfigureerd hebben staan op de ITV interface. Als je dat zo configureerd in combinatie met de routes via DHCP hoeft je vrijwel nooit wat aan te passen.

Dat kan dus ook op je eigen router. Alleen zelf vertrouw ik het ITV netwerk niet volledig. Dus die IGMPProxy upstream op 0.0.0.0 zetten zou ik gewoon doen maar ik zou zelf wel altijd je firewall toch enigzins dichthouden, ook al moet je dan soms wat aanpassen.

Neemt niet weg dat er hier ook configuraties voorbij komen die bij elke kleine wijziging aangepast moeten worden terwijl het wat betreft veiligheid niets meer toevoegt. Je moet dus een balans vinden.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb een switch (pricewatch: TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch v6.0) in m'n tv-meubel liggen voor de KPN STB en een PS4. Nu kwam ik er laatst achter dat die TP-Link geen IGMP Snooping ondersteunt. Toevallig heb ik ook nog een nieuwe pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E liggen, die ondersteunt dat wel. Net even omgewisseld en alles werkt prima. Ingelogd in de V10 en DHCP binding ingesteld, en de V10 herstart. De switch werkt nog steeds prima (tv doet het :+ ), maar hij is nu onvindbaar in de V10. Kan 'em ook niet meer benaderen (geen idee welk ip-adres hij heeft, iig niet wat ik heb toegewezen). Zie ik nu iets over het hoofd? :?

Edit: firmwareupdate van de switch en een reboot later en het werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 20-10-2018 23:25 ]

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:28
Vandaag contact opgenomen met KPN of ze nog een leuke aanbieding hadden als mij mijn Internet thuis abonnement verlengde. Afgelopen jaren deed ze altijd een leuke aanbieding zoals 6 maanden 35 euro korting. Nu werd verteld dat ze dat niet meer doen. Iemand zelfde ervaring?

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@brro38 Heb je afdeling opzeggen gebeld?

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Tip voor de mensen die geen verlengingsaanbieding krijgen als ze zelf bellen.
Sluit een abonnement af bij een andere provider. KPN ontvangt vervolgens een bericht vanuit die provider dat je wil overstappen. Je ontvang hiervan een bevestigings-smsje van KPN waarin ze aangeven binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je op te nemen.
Je raadt het al, ze komen met een verleningsvoorstel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l6ZvEhV.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door endless90 op 24-10-2018 15:43 ]

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-12 20:25
En wat voor een voorstel heb je gekregen?

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
16,50 euro korting voor 9 maanden op mijn Basis TV + internet (50mbit/5mbit).

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:16
beetje kansloos dat ze je op die manier forceren. ik zou dan principieel het aanbod weigeren en de verhuizing doorzetten, het is toch gewoon minachting van je trouwe klant?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
Bockelaar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:31:
beetje kansloos dat ze je op die manier forceren. ik zou dan principieel het aanbod weigeren en de verhuizing doorzetten, het is toch gewoon minachting van je trouwe klant?
Loop niet te zeuren, zo gebeurt dit bij elke aanbieder.
Elk jaar een nieuwe korting is een gunst, geen recht. Het is dan ook hellemaal niet verkeerd om het de klant wat moeilijker te maken

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:28
Nee heb ik niet gedaan.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:42

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Toevallig gisteren geprobeerd 2 mobiele abo's bij KPN te verlengen. Standaard verlengingsaanbod is hetzelfde als bij een willekeurige vergelijker (bellen.com bv.). Toen ik telefonisch vroeg of er voor een loyale klant met 2 redelijk zware abo's een beter aanbod was, was het antwoord heel kort: "Nee".
Geen korting voor de 1e x maanden? Nee. Iets te doen met belminuten, data wellicht? Nee. Geen uitleg, niet proberen de voordelen van KPN uit te leggen, gewoon een gesprek van 15 seconden en klaar. Weet niet of deze medewerker gewoon een rotdag had, maar als dit gesprek wordt geanalyseerd (ze geven aan dat dat mogelijk is), denk ik dat dit hét voorbeeld wordt hoe je een klant niet moet benaderen.

Blijkbaar hebben ze een prima jaar achter de rug (not) en is er minder behoefte om bestaande klanten te houden.
Over een paar maanden is mijn glasvezelabo weer afgelopen, als er niets mogelijk is, stap ik ook daarmee over.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49
Joepla schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:16:
Toevallig gisteren geprobeerd 2 mobiele abo's bij KPN te verlengen. Standaard verlengingsaanbod is hetzelfde als bij een willekeurige vergelijker (bellen.com bv.). Toen ik telefonisch vroeg of er voor een loyale klant met 2 redelijk zware abo's een beter aanbod was, was het antwoord heel kort: "Nee".
Geen korting voor de 1e x maanden? Nee. Iets te doen met belminuten, data wellicht? Nee. Geen uitleg, niet proberen de voordelen van KPN uit te leggen, gewoon een gesprek van 15 seconden en klaar. Weet niet of deze medewerker gewoon een rotdag had, maar als dit gesprek wordt geanalyseerd (ze geven aan dat dat mogelijk is), denk ik dat dit hét voorbeeld wordt hoe je een klant niet moet benaderen.

Blijkbaar hebben ze een prima jaar achter de rug (not) en is er minder behoefte om bestaande klanten te houden.
Over een paar maanden is mijn glasvezelabo weer afgelopen, als er niets mogelijk is, stap ik ook daarmee over.
Gewoon naar XS4all gaan, ok is eigenlijk ook KPN maar dan wèl met korting en met een betere modem ook.
De KPN Compleet voordelen icm KPN mobiel gelden daar ook.
O ja, bij XS4all krijg je OOK korting als je jaar contract voorbij is. Je kunt dan verlengen en weer 6 maanden korting krijgen.
Heb ik recent gedaan zonder problemen en zonder te hoeven dreigen met opzeggen.
De voorwaarden blijven ook doorlopen in mijn geval inclusief gratis Spotify omdat dit toen zo was.
Mooi meegenomen toch?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
@Joepla @brro38 :
Hmmbob schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Het is KPN gebleven ;) Een belletje naar de afdeling opzeggen (“We denken erover naar Ziggo te gaan”) heeft ons over de streep getrokken. :+

Ik ga over naar “Internet & TV”, met de addon vaste telefonie en spotify. We krijgen nu de 1e 6 maanden een korting van 20 euro (eigenlijk 21,50 omdat de prijs per 1 juli omhoog zou gaan) en hij heeft meteen onze mobiele abonnementen verlengd, met een korting bovenop de bestaande compleet korting.

Al met al tevreden :)
^^^

Sometimes you need to plan for coincidence

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-12 07:02
Hier ook overgezet naar 200/200 en de korting verrekend zodat je eigenlijk 100/100 betaald.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 00:07

Convoy

g44p

HoppyF schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Gewoon naar XS4all gaan, ok is eigenlijk ook KPN maar dan wèl met korting en met een betere modem ook.
Welk modem krijg je bij XS eigenlijk?

• barrymossel
Zojuist even XS4ALL vanwege het modem overwogen. Maar na een belletje met KPN opzeggingen blijf ik toch maar bij KPN (6 maanden korting - dus ruim 70 euro goedkoper uit dan bij XS4ALL en lager bedrag per maand na korting).
Convoy schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Een FRITZ!Box, ik vermoed bij glas deze: https://www.xs4all.nl/ser...e/modem/fritzbox-7581.htm

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49
Convoy schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Fritzbox.
Type is afhankelijk van de glasvezelaansluiting die je hebt, dus welke FTU er gemonteerd is.
Ik heb een 5490 modem met een directe glasvezelaansluiting.
Geen gezeur dus met eerst omzetten van glas naar (Gbit) ethernet.
Scheelt ook een actieve component die stuk kan gaan en wat stroom vreet.
Daarbij komt dat de Fritzbox veel beter in te stellen is. Je kunt bv je eigen VoIP provider instellen en zodoende veel goedkoper vast bellen.
Daarbij ook nog de gratis WiFi versterker Fritzbox 1750E die het bereik in huis nog verbeterd.
Nog vergeten, ook nog een simkaart met mobiele data 500MB gratis.

Kosten?
Voor mij als bestaande klant die verlengd heeft: € 58,50 per maand.
Smart abo 100/100 Mbits, inclusief TV, basis bellen en Spotify premium.
Normaal 68,50 maar ivm verlenging 12x10 korting eraf.

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 25-10-2018 12:53 ]

• henri8096
  • Laatst online: 19-12 14:10

henri8096

BIM is not a software!

janbal schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:05:

Iemand ervaring mee?
Inmiddels ervaring mee, werkt prima. Haal ook fatsoenlijke snelheden (94/105 van een 100/100 abbo)
Let op dat je wel een fatsoenlijke powerplug hebt.
Heb ook een poging gewaagd met sitecom ln-530 powerplugs, maar daar haalde ik slechts 30/5 mee. ;w
Ik gebruik nu zelf de "devolo dlan 1200+" in combinatie met de experia wifi.
Had voorheen amper wifi op zolder en nu is het in het hele huis prima te doen. :)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb een 100/100 lijn en wil overstappen naar een 500/500.

Nu geeft KPN aan dat het modem gereset zal worden...echter gebruik ik geen KPN modem (lijn komt binnen op een Mikrotik). Iemand enig idee of een ophoging van de lijn gaat werken zonder problemen?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-12 22:31
Waarschijnlijk resetten ze hem om een nieuwe PPPoE-sessie te forceren.

Dat kun jij ook.

• ik222
  • Niet online
Willianv schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:11:
Ik heb een 100/100 lijn en wil overstappen naar een 500/500.

Nu geeft KPN aan dat het modem gereset zal worden...echter gebruik ik geen KPN modem (lijn komt binnen op een Mikrotik). Iemand enig idee of een ophoging van de lijn gaat werken zonder problemen?
Dat gaat inderdaad zonder problemen, het is ook niet nodig om tijdelijk de Experiabox terug te zetten of iets dergelijks.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Is er soms weer iets veranderd op het ITV platform? Alle zenders kappen er na een paar seconden mee. Dan even stilstaand beeld, dan nog een seconde en dan "zender niet beschikbaar". ERL gereset, tv kastje gereset, maar mag niet baten...

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00

Louw Post

Cerenas

DizzyWeb schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:14:
Is er soms weer iets veranderd op het ITV platform? Alle zenders kappen er na een paar seconden mee. Dan even stilstaand beeld, dan nog een seconde en dan "zender niet beschikbaar". ERL gereset, tv kastje gereset, maar mag niet baten...
Heb je toevallig een Experia Box V9? Daar zijn in sommige instanties momenteel issues mee icm tv streams. Oplossing voor nu zou zijn even de EB van het stroom halen.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Louw Post schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:45:
[...]

Heb je toevallig een Experia Box V9? Daar zijn in sommige instanties momenteel issues mee icm tv streams. Oplossing voor nu zou zijn even de EB van het stroom halen.
Ja, maar die ligt al een eeuwigheid op zolder in een doos ;) Gebruik een Edgerouter Lite en de symptomen zijn hetzelfde als toen laatst die nieuwe upstream route werd toegevoegd...

• ik222
  • Niet online
DizzyWeb schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:49:
[...]

Ja, maar die ligt al een eeuwigheid op zolder in een doos ;) Gebruik een Edgerouter Lite en de symptomen zijn hetzelfde als toen laatst die nieuwe upstream route werd toegevoegd...
Bij mij is er in elk geval niets veranderd vannacht, alles werkte vanochtend nog probleemloos thuis. Ik zou zeggen kijk even in de logging e.d. van je edgerouter, mogelijk kan je daar wat in vinden.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Dan denk ik dat er vandaag thuis geen TV gekeken wordt tot ik weer thuis ben ;) Vanmorgen tussen 6:00 en 6:15 geprobeerd journaal te kijken, wat dus niet ging. Maar dat staat al niet meer in het log.

• Kayl
  • Laatst online: 20-12 18:21
Had er gisteren ook even last van, gebruik een PFsense router. Heb vandaag de IPTV box hard opnieuw opgestart (met schakelaar) en toen deed hij het wel normaal.

• Tylen

Tylen

Igmp proxy restarten is het makkelijkst ;)

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Tylen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:21:
[...]

Igmp proxy restarten is het makkelijkst ;)
Iets zegt me dat die ook gerestart is als de hele ERL reboot... en dat werkt dus niet ;)

• Tylen

Tylen

DizzyWeb schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Iets zegt me dat die ook gerestart is als de hele ERL reboot... en dat werkt dus niet ;)
Dat klopt MAAR als je die nog een keer herstart als de edgerouter helemaal is opgestart werkt hij beter ;) Ik heb het idee dat de timing van die service beter kan in de edgerouter.

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Tylen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:06:
[...]

Dat klopt MAAR als je die nog een keer herstart als de edgerouter helemaal is opgestart werkt hij beter ;) Ik heb het idee dat de timing van die service beter kan in de edgerouter.
code:
1
2
3
ubnt@ubnt:~$ restart igmp-proxy
Warning: igmpproxy not running.
Starting IGMP proxy

Uhm... not running!?

• Tylen

Tylen

DizzyWeb schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

code:
1
2
3
ubnt@ubnt:~$ restart igmp-proxy
Warning: igmpproxy not running.
Starting IGMP proxy

Uhm... not running!?
Dat gebeurd ook nog wel eens ja. 👍🏻

Nu issie weer goed.

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Zoals inmiddels bekend, heeft KPN voice-over-wifi geactiveerd voor bepaalde Samsung-telefoons en iPhones. Zie ook: nieuws: KPN activeert voice-over-wifi voor Samsung-smartphones en iPhones

Thuis liep ik er tegen aan dat mijn iPhone 8 WifiCalling niet activeerde. Het probleem lag aan mijn router: bij VPN stond IPSec Passthrough uit. Nadat ik dit aanzette, werkte WifiCalling. Mocht je tegen hetzelfde aanlopen, check dan dus de VPN-instellingen van je router.

Overigens lijkt het erop dat KPN heeft ingesteld dat WifiCalling de voorkeur boven bellen over 4G. Ook bij goed bereik activeert mijn iPhone steeds WifiCalling - op meerdere wifi-netwerken en locaties. Dit staat haaks op hun berichtgeving dat slechts bij slecht mobiel bereik WifiCalling wordt gebruikt.
GoTyce schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:23:
Zoals inmiddels bekend, heeft KPN voice-over-wifi geactiveerd voor bepaalde Samsung-telefoons en iPhones. Zie ook: nieuws: KPN activeert voice-over-wifi voor Samsung-smartphones en iPhones

Thuis liep ik er tegen aan dat mijn iPhone 8 WifiCalling niet activeerde. Het probleem lag aan mijn router: bij VPN stond IPSec Passthrough uit. Nadat ik dit aanzette, werkte WifiCalling. Mocht je tegen hetzelfde aanlopen, check dan dus de VPN-instellingen van je router.

Overigens lijkt het erop dat KPN heeft ingesteld dat WifiCalling de voorkeur boven bellen over 4G. Ook bij goed bereik activeert mijn iPhone steeds WifiCalling - op meerdere wifi-netwerken en locaties. Dit staat haaks op hun berichtgeving dat slechts bij slecht mobiel bereik WifiCalling wordt gebruikt.
Dat kunnen ze niet. Dat doet de telefoon zelf. Op mijn Samsung S8 kan ik het zelf aangeven namelijk. En in de omschrijving gaf KPN zelfs aan dat zij aanraden om mobiel netwerk als eerste voorkeur in te stellen. Klinkt mij als een (slechte) iPhone instelling.

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Barre73 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:28:
[...]

Dat kunnen ze niet. Dat doet de telefoon zelf. Op mijn Samsung S8 kan ik het zelf aangeven namelijk. En in de omschrijving gaf KPN zelfs aan dat zij aanraden om mobiel netwerk als eerste voorkeur in te stellen. Klinkt mij als een (slechte) iPhone instelling.
Android geeft je inderdaad de optie om zelf je voorkeur aan te geven, maar iOS heeft dat niet. Ik las dat Apple sinds iOS 11.3 de voorkeur heeft neergelegd bij de provider en het niet meer zelf bepaalt. Ik weet alleen niet hoe betrouwbaar die informatie is.

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik had hetzelfde issue, na aanpassen van de igmp-proxy op de upstream naar 0.0.0.0/0 werkt het weer.
Fonta in "\[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
Daar staat ook een link naar mijn config.

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-12 18:43
Nog andere mensen uit Almere waarbij de verbinding nog niet terug is na de storing van vanmorgen? :(

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:11

vr6-only

Blub Blub

GoTyce schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:23:

Dat je het icoontje ziet wilt het nog niet zeggen dat je erover belt. Kan net zo goed VoLTE zijn. Bij iPhone kun je geen voorkeur opgeven, enkel dat het aan of uit moet bij bellen over WiFi.

Ik heb standaard WiFi uitstaan ivm een grote bundel. Maar puur om te testen heb ik WiFi aangezet en diverse gesprekken gevoerd door eerst het toestel op vliegtuigstand te zetten. Werkt prima, zonder enige hapering. Dit is bij Vodafone wel anders, nog steeds na 2 jaar.

It ain't stupid if it works!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:26
Hey allemaal, ik kom hier eventjes laten weten dat ik sinds 2016-02 tot vandaag erg tevreden ben met KPN Glasvezel, 2 keer uitval gehad en 1 keer quarantine omdat ik een verboden poort schijnbaar heb open gezet maar okay. Altijd de maximum snelheid van 500/500 kunnen halen. Nu komt Trined in mijn buurt en daar ga ik dan naar overstappen naar 1000/1000. Ik neem alleen internet af dus voor mij is dat veeeeel goedkoper (42.50 voor 500/500) dan de 54 euro die ik nu betaal (maandelijks opzegbaar contract omdat oude is afgelopen). Wat ik wel schandalig en asociaal vind is de marketing van KPN die mij belt met een offerte die neer komt op 42.75 per maand voor 500/500... en dan al die tijd dat ik "zonder contract" zat mij maar 54 euro laten betalen terwijl ik dus wel iets in de richting van 43 euro per maand mocht betalen? En als ik 39 euro per maand 1 jaar lang voorstel aan KPN om mij te behouden - "Kan niet". Voor mij is dat reden genoeg om ze overal te vermijden als het kan, de service zelf en klantenservice is uitstekend, redelijke prijzen (vallen wel mee), maar marketing / aftersales schandalig. Bij Trined wordt het nu 47.50 p/mnd voor dubbele snelheid. Ik ben benieuwd hoe mijn ervaring zal zijn, maar dat zal ik dan in het Trined topic laten weten.

[ Voor 3% gewijzigd door grasmanek94 op 06-11-2018 14:36 ]

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:00

Louw Post

Cerenas

grasmanek94 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:34:
Hey allemaal, ik kom hier eventjes laten weten dat ik sinds 2016-02 tot vandaag erg tevreden ben met KPN Glasvezel, 2 keer uitval gehad en 1 keer quarantine omdat ik een verboden poort schijnbaar heb open gezet maar okay. Altijd de maximum snelheid van 500/500 kunnen halen. Nu komt Trined in mijn buurt en daar ga ik dan naar overstappen naar 1000/1000. Ik neem alleen internet af dus voor mij is dat veeeeel goedkoper (42.50 voor 500/500) dan de 54 euro die ik nu betaal (maandelijks opzegbaar contract omdat oude is afgelopen). Wat ik wel schandalig en asociaal vind is de marketing van KPN die mij belt met een offerte die neer komt op 42.75 per maand voor 500/500... en dan al die tijd dat ik "zonder contract" zat mij maar 54 euro laten betalen terwijl ik dus wel iets in de richting van 43 euro per maand mocht betalen? En als ik 39 euro per maand 1 jaar lang voorstel aan KPN om mij te behouden - "Kan niet". Voor mij is dat reden genoeg om ze overal te vermijden als het kan, de service zelf en klantenservice is uitstekend, redelijke prijzen (vallen wel mee), maar marketing / aftersales schandalig. Bij Trined wordt het nu 47.50 p/mnd voor dubbele snelheid. Ik ben benieuwd hoe mijn ervaring zal zijn, maar dat zal ik dan in het Trined topic laten weten.
Wat mensen hier vaak lijken te doen is tegen het einde van een jaarcontract de afdeling opzeggen bellen en gaan dreigen weg te gaan en dan komen ze vaak met een leuke aanbieding, maar volgens mijn zijn die aanbiedingen vaak toch maar voor 3/6 maanden. Waarschijnlijk ben je wel goedkoper uit bij Trined, maar daarentegen lijkt KPN wel telkens als beste uit de bus te komen wat betreft storingen en kwaliteit (zie Consumentenbond), dat mag ook iets kosten mocht jou dat wat waard zijn.

• grasmanek94
Louw Post schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:14:
[...]

Wat mensen hier vaak lijken te doen is tegen het einde van een jaarcontract de afdeling opzeggen bellen en gaan dreigen weg te gaan en dan komen ze vaak met een leuke aanbieding, maar volgens mijn zijn die aanbiedingen vaak toch maar voor 3/6 maanden. Waarschijnlijk ben je wel goedkoper uit bij Trined, maar daarentegen lijkt KPN wel telkens als beste uit de bus te komen wat betreft storingen en kwaliteit (zie Consumentenbond), dat mag ook iets kosten mocht jou dat wat waard zijn.
Mocht het onacceptabel hoog zijn dan zal ik idd terug moeten, of misschien toch de stap naar Telfort maken (die ik eigenlijk allang wou maar 750/750 vind ik zo'n raar getal, geef dan meteen 1000/1000).
grasmanek94 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:17:
[...]

Mocht het onacceptabel hoog zijn dan zal ik idd terug moeten, of misschien toch de stap naar Telfort maken (die ik eigenlijk allang wou maar 750/750 vind ik zo'n raar getal, geef dan meteen 1000/1000).
Ik neem maar aan dat je met die laatste T-Mobile bedoelt...

• grasmanek94
Barre73 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:34:
[...]

Ik neem maar aan dat je met die laatste T-Mobile bedoelt...
Oh klopt inderdaad! Mijn fout 8)7

• Oranje Banaan
  • Laatst online: 30-11 23:35
Iemand enig idee waar mijn probleem aan kan liggen met routed IPTV van kpn over glasvezel? Ik heb een eigen mikrotik router geconfigureerd met een igmp proxy. Alles lijkt gewoon te werken. Echter loopt het beeld na 2 sec vast voor een korte periode, loopt dan nog even door waarna de melding komt dat ik na een andere zender moet zappen en terug. Als ik dat herhaal gebeurd weer hetzelfde. IGMP proxy is actief, decoder krijgt juiste ip adres. Configuratie heb ik op basis van netwerkje.com gedaan

• ik222
  • Niet online
Dat betekent dan echt dat IGMP niet goed werkt. Mogelijke oorzaken:
- Niet de juiste upstream subnets geconfigureerd in IGMPProxy. Let daarbij op dat je er daar inmiddels 2 nodig hebt, KPN heeft er laatst een extra in gebruik genomen en in veel howto's is dat nog niet bijgewerkt. Je moet daar nu zowel 213.75.0.0/16 als 217.166.0.0/16 hebben staan.
- Firewall
- Eventuele switches tussen je router en STB waarop IGMP snooping niet goed geconfigureerd is.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 07-11-2018 18:55 ]

• Oranje Banaan
  • Laatst online: 30-11 23:35
ik222 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:53:
Dat betekent dan echt dat IGMP niet goed werkt. Mogelijke oorzaken:
- Niet de juiste upstream subnets geconfigureerd in IGMPProxy. Let daarbij op dat je er daar inmiddels 2 nodig hebt, KPN heeft er laatst een extra in gebruik genomen en in veel howto's is dat nog niet bijgewerkt. Je moet daar nu zowel 213.75.0.0/16 als 217.166.0.0/16 hebben staan.
- Firewall
- Eventuele switches tussen je router en STB waarop IGMP snooping niet goed geconfigureerd is.
Thanks! Ik had een ander ip adres erin staan bij een van de proxies. Nog een 10.142.x.x adres. Nu werkt het gelijk!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik wil graag weg bij mijn huidige provider voor glasvezel alles-in-1 (zie mijn post in de T-Mobile Topic) en vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn bij KPN.
Over het algemeen positief? of kan ik beter wegblijven?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Fluffy86 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:32:
Ik wil graag weg bij mijn huidige provider voor glasvezel alles-in-1 (zie mijn post in de T-Mobile Topic) en vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn bij KPN.
En wat is het beeld wat je zelf gevormd hebt na het doorlezen van dit topic?

Sometimes you need to plan for coincidence

• barrymossel
Heel positief (weinig storing, goede verbinding, opname via de Cloud werkt fijn, ieder jaar korting als je er om vraagt etc.), buiten dat de Experiabox niet alles kan wat ik zou willen. Als je meer vrijheid wilt qua modem/router, dan kun je beter eens kijken naar XS4ALL.

• Fluffy86
barrymossel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:56:
[...]

Heel positief (weinig storing, goede verbinding, opname via de Cloud werkt fijn, ieder jaar korting als je er om vraagt etc.), buiten dat de Experiabox niet alles kan wat ik zou willen. Als je meer vrijheid wilt qua modem/router, dan kun je beter eens kijken naar XS4ALL.
Hartstikke bedankt voor je reactie :)
Wat kan de Experiabox precies niet?

• barrymossel
Fluffy86 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:01:
[...]

Hartstikke bedankt voor je reactie :)
Wat kan de Experiabox precies niet?
Je kunt beter vragen wat wel kan. Maar de vraag is meer: wat heb je nodig? Ik vind een wifi-gastnetwerk eigenlijk een vereiste. Echter kan dit pas vanaf de Experiabox V10. Die heb ik, maar helaas werkt dit niet in combinatie met de Experia Wifi access points. Dat is voor mij het belangrijkste probleem.
Maar ook kun je geen eigen DNS instellen (ja, kan wel maar de KPN DNS is altijd secundair - waardoor PiHole niet werkt zonder de PiHole DHCP te laten afhandelen). Er was ook nog iets met IPv6 waar ik me aan ergerde (dit staat nu uit bij mij), maar geen idee meer wat.
Lang verhaal kort: de meeste gebruikers zullen met de Experiabox tevreden zijn. Sommige Tweakers niet, maar dan weet je zelf vooraf meestal al wat wilt gaan gebruiken.

• Fluffy86
barrymossel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:15:
[...]

Je kunt beter vragen wat wel kan. Maar de vraag is meer: wat heb je nodig? Ik vind een wifi-gastnetwerk eigenlijk een vereiste. Echter kan dit pas vanaf de Experiabox V10. Die heb ik, maar helaas werkt dit niet in combinatie met de Experia Wifi access points. Dat is voor mij het belangrijkste probleem.
Maar ook kun je geen eigen DNS instellen (ja, kan wel maar de KPN DNS is altijd secundair - waardoor PiHole niet werkt zonder de PiHole DHCP te laten afhandelen). Er was ook nog iets met IPv6 waar ik me aan ergerde (dit staat nu uit bij mij), maar geen idee meer wat.
Lang verhaal kort: de meeste gebruikers zullen met de Experiabox tevreden zijn. Sommige Tweakers niet, maar dan weet je zelf vooraf meestal al wat wilt gaan gebruiken.
Hartstikke bedankt voor je uitleg, dit is gelukkig voor mij geen struikelblok :)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
barrymossel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:15:
[...]
Er was ook nog iets met IPv6 waar ik me aan ergerde (dit staat nu uit bij mij), maar geen idee meer wat.
Voor IPv6 kun je helemaal geen andere DNS-servers instellen, clients moeten het doen met de IPv6 DNS-servers van KPN.

Da's niet handig als je intern een DNS-server hebt draaien (denk aan Active Directory, bijvoorbeeld).

We are shaping the future

• barrymossel
Alex) schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:59:
[...]

Voor IPv6 kun je helemaal geen andere DNS-servers instellen, clients moeten het doen met de IPv6 DNS-servers van KPN.

Da's niet handig als je intern een DNS-server hebt draaien (denk aan Active Directory, bijvoorbeeld).
Dat was hem inderdaad :D

• Alex)
Ik heb IPv6 maar helemaal uitgeschakeld, zodat m'n eigen DNS-server-setup (Windows Server DNS -> Pi-hole -> Google DNS) in ieder geval goed werkt. :P

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:52
Alex) schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:59:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen?
Je kunt toch het IP adres plus gateway via DHCP van de Experiabox regelen en de DNS servers handmatig instellen? Dat is precies hoe ik het hier doe, DHCP voor IP en gateway en dan handmatig DNS (zowel IPv4 als IPv6) vanwege de Pi-hole.
Werkt probleemloos.

• Alex)
Ik wil alles via DHCP laten lopen. Ook als ik een keer een nieuwe VM aanmaak wil ik die meteen tijdens setup in het domein kunnen hangen zonder in de settings te hoeven duiken :)

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik ben in oktober van T-Mobile alles-in-1 overgestapt naar KPN alles-in-1 4K (glasvezel dus) en heb het via de gratis monteur laten regelen (had het zelf ook gekund maar goed, gemak dient de mens en het was gratis!).

In één woord: geweldig! Mooie spullen (vooral de afstandbediening is cool) maar de overstap ging gesmeerd en was in een uurtje 100 procent geregeld door de monteur. Monteur heeft ook de afstandbediening ingesteld zodat ik de TV en de audio via de aparte versterker met de afstandbediening kan bedienen. Heerlijk.
En zappen is weer leuk, gaat vele malen sneller dan via het brakke T-Mobile kastje.

Goed snel internet, en veel voordeel als je mobiel ook op KPN zit of ernaar overstap. Via KPN Compleet heb je dan een waslijst aan kortingen en extra opties.

Ik zeg: niet twijfelen maar doen!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• janbal
Was het echt zo slecht bij T-Mobile?

• Fluffy86
PeepPeepPeep schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:23:
[...]

Ik ben in oktober van T-Mobile alles-in-1 overgestapt naar KPN alles-in-1 4K (glasvezel dus) en heb het via de gratis monteur laten regelen (had het zelf ook gekund maar goed, gemak dient de mens en het was gratis!).

In één woord: geweldig! Mooie spullen (vooral de afstandbediening is cool) maar de overstap ging gesmeerd en was in een uurtje 100 procent geregeld door de monteur. Monteur heeft ook de afstandbediening ingesteld zodat ik de TV en de audio via de aparte versterker met de afstandbediening kan bedienen. Heerlijk.
En zappen is weer leuk, gaat vele malen sneller dan via het brakke T-Mobile kastje.

Goed snel internet, en veel voordeel als je mobiel ook op KPN zit of ernaar overstap. Via KPN Compleet heb je dan een waslijst aan kortingen en extra opties.

Ik zeg: niet twijfelen maar doen!
Hartstikke bedankt voor je feedback, ondertussen heb ik alles geregeld om over te stappen.
Toch fijn om te horen wat de mening is van mensen in eenzelfde situatie :)

• Fluffy86
janbal schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:57:
Was het echt zo slecht bij T-Mobile?
Op het moment van schrijven, dag 6 zonder internet en tv en nog geen degelijke reactie van de klantenservice.
Dus ja, in mijn mening, het is echt zo slecht.

• ljt
  • Laatst online: 25-11 11:49

ljt

Andere ook last van happerende tv ineens? Na on demand film is het ineens happeren...

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ljt schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:28:
Andere ook last van happerende tv ineens? Na on demand film is het ineens happeren...
Ja hier in Amsterdam ook. Maar geen storing bekend op de website en helpdesk onbereikbaar :')

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
ljt schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:28:
Had ik gisteravond inderdaad ook last van tijdens het zappen dat er extra gebufferd moest worden voor het geluid en alles weer normaal was.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-12 14:05

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/whB1UwgpkPUxTywMpNJkaSzX/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5qcR0NsVXk5WXLLIql3bNAOi/thumb.png

Nee lekker die Experia Box v10A 8)7

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 00:07

Convoy

g44p

Wat een wereld probleem 7(8)7 Doe je toch lekker een zonder spatie...... :F

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Convoy schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:39:
[...]

Wat een wereld probleem 7(8)7 Doe je toch lekker een zonder spatie...... :F
Het is toch onzin dat je geen spaties mag gebruiken? Nog niet eerder een router tegen gekomen waar dat een probleem was.

Dat je geen emoji mag gebruiken in je SSID is geen ramp maar ook onzinnig.

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Na ongeveer 10 jaar Ziggo klant te zijn geweest ga ik binnenkort de overstap maken naar KPN glasvezel 500/500. Had bij Ziggo een aantal jaar geleden mijn internet geupgrade naar de hoogste snelheid. Dat was toen 250mbs. Inmiddels is de hoogste snelheid al vrij lang 400mbs en dit had ik dus eigenlijk ook gewoon moeten krijgen. Dit heeft Ziggo 1x in een mail gecommuniceerd , dat ik contact op moest nemen wanneer ik ook gratis naar 400mbs geupgrade zou willen worden. Die mail heb ik gemist en dus ook al die tijd die snelheid niet gekregen. Heb nu wel de volledige snelheid gekregen, maar toch mijn abonnement opgezegd door de mooie kpn aanbieding die er nu is.
Kreeg van Ziggo wel een mooi aanbod. Zes maanden lang 40 euro korting en fox sports ook 6 maanden gratis. Ik zit nog in mijn 2 weken opzegtermijn. En twijfel nu toch doordat ik erg veel negatieve reacties lees over de experiabox. Daarom de vraag aan jullie medetweakers: Hoe tevreden zijn jullie over KPN glasvezel? En moet ik zelf nog een router aanschaffen om volledige wifi dekking te krijgen in mijn huis, of zijn de wifi versterkers van KPN hier goed genoeg voor?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

AvK

Ready Set Go

De Experiabox is prima, tenminste als je niet perse wilt tweaken. Wifi dekking is ook goed. Zelf heb ik er zo'n KPN Wifi versterker bij (een heel goed en goedkoop basis AP) voor op de 1e verdieping en dekking in de tuin. Overal goede wifi en goede snelheid. Maakt niet uit of ik Android of iOS of Apple of Windows draai. Alles volle bak snelheid en dekking. Nooit klachten van mijn veeleisende kinderen (studenten!).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 13:47
Mocht er toevallig iemand overstappen op KPN die niets heeft aan PlayStation plus of now... Dan hou ik me aanbevolen :)

Ik kom er niet voor in aanmerking want ik ben 'Helaas' al KPN klant, wat me trouwens ontzettend goed bevalt.
De beste provider die ik gehad heb de afgelopen 10 jaar

Louzy#2475

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:20
Ik gebruik mijn oude Asus router nu als accesspoint, en heb zo geen beperking meer in mijn wifi instellingen.
Voor de rest heb ik geen klachten over mijn V10A, zeker niet na de laatste firmware update.

Misschien een tip voor jou om een losse accespoint te gaan gebruiken?

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Richub schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 02:14:
[...]

Ik gebruik mijn oude Asus router nu als accesspoint, en heb zo geen beperking meer in mijn wifi instellingen.
Voor de rest heb ik geen klachten over mijn V10A, zeker niet na de laatste firmware update.

Misschien een tip voor jou om een losse accespoint te gaan gebruiken?
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken :)

• LCFMK
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12 07:12
Hoi,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo (complete), naar KPN GLAS (200/200) incl. TV.
De prijs is mooi, en de Playstation aanbieding is ook aantrekkelijk (scheelt toch weer €50 voor PSN). Ook de 200Mbit/s upload is leuk natuurlijk.

Maar de belangrijkste reden dat ik weg wil van Ziggo is de ongelooflijk irritante, en trage Horizon Mediabox.
Ik stoor me er zo erg aan, dat ik al een jaar uitsluitend via een extra CI+ module TV kijk. Ik heb de Horizon niet eens aangesloten. De interactieve shit van de Horizon mis ik niet, en als ik écht iets nodig heb dan gebruik ik de Go app+Chromecast.

Nu is kijken via de CI+ module ook niet perfect. Vooral het zappen is langzaam. Ik vermoed door het vrij zwakke coax signaal hier, i.c.m. de manier waarop mijn TV met dat signaal omgaat (op de Horizon is het signaal sterker)

Anyway, als ik het goed lees, hier en daar, is de beeldkwaliteit ongeveer vergelijkbaar...
Maar hoe is de ontvanger qua zapsnelheid, en algehele snelheid van de GUI, zeg maar (EPG openen, instellingen openen, etc) En hoe zit het met de stabiliteit?

Wat internet betreft heb ik geen klachten bij Ziggo, en die verwacht ik ook niet bij KPN. Mijn enigste vereiste is dat ik poorten kan opzetten op het modem.
Of heb ik wat gemist? Dit topic is zo verdomd lang! ;(

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
LCFMK schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:27:
Daarvoor staat bovenin een zoek invoerveld. Als ik daarin zoek op Zapsnelheid dan kom ik al een eerdere overstapper tegen die heel tevreden is.

• LCFMK
Muis666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:41:
[...]

Daarvoor staat bovenin een zoek invoerveld. Als ik daarin zoek op Zapsnelheid dan kom ik al een eerdere overstapper tegen die heel tevreden is.
Ik vind er één, uit 2016. Er kan veel veranderen, toch?
Zo was de Horizon ook een ramp qua snelheid, ten opzichte van de oudere boxen.

• Miki
  • Nu online
LCFMK schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:27:
Hoi,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo (complete), naar KPN GLAS (200/200) incl. TV.
De prijs is mooi, en de Playstation aanbieding is ook aantrekkelijk (scheelt toch weer €50 voor PSN). Ook de 200Mbit/s upload is leuk natuurlijk.

Maar de belangrijkste reden dat ik weg wil van Ziggo is de ongelooflijk irritante, en trage Horizon Mediabox.
Ik stoor me er zo erg aan, dat ik al een jaar uitsluitend via een extra CI+ module TV kijk. Ik heb de Horizon niet eens aangesloten. De interactieve shit van de Horizon mis ik niet, en als ik écht iets nodig heb dan gebruik ik de Go app+Chromecast.

Nu is kijken via de CI+ module ook niet perfect. Vooral het zappen is langzaam. Ik vermoed door het vrij zwakke coax signaal hier, i.c.m. de manier waarop mijn TV met dat signaal omgaat (op de Horizon is het signaal sterker)

Anyway, als ik het goed lees, hier en daar, is de beeldkwaliteit ongeveer vergelijkbaar...
Maar hoe is de ontvanger qua zapsnelheid, en algehele snelheid van de GUI, zeg maar (EPG openen, instellingen openen, etc) En hoe zit het met de stabiliteit?

Wat internet betreft heb ik geen klachten bij Ziggo, en die verwacht ik ook niet bij KPN. Mijn enigste vereiste is dat ik poorten kan opzetten op het modem.
De kastjes zijn lekker rap als je het vergelijkt met ziggo Horizonbox. De GUI is wel wat simpeler maar daardoor dus ook flink sneller. Zappen gaat ook vlot en komt in de buurt van de ouderwetse coax aansluiting.
Kwa stabiliteit is het ook dik in orde en kan ik me niet herinneren dat ik ooit een kastje heb moeten uitzetten. Dit was wel anders met de Horizonbox die ik praktisch iedere maand wel een keer van het stroom moest afhalen.
Kortom het zit wel snor met KPN, het enige wat ik jammer vind is dat KPN content mist zoals HBO series en sport zoals buitenlands voetbal en F1. Uiteraard kun je wel ziggo sport afsluiten.

• LCFMK
Miki schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:48:
[...]

De kastjes zijn lekker rap als je het vergelijkt met ziggo Horizonbox. De GUI is wel wat simpeler maar daardoor dus ook flink sneller. Zappen gaat ook vlot en komt in de buurt van de ouderwetse coax aansluiting.
Kwa stabiliteit is het ook dik in orde en kan ik me niet herinneren dat ik ooit een kastje heb moeten uitzetten. Dit was wel anders met de Horizonbox die ik praktisch iedere maand wel een keer van het stroom moest afhalen.
Kortom het zit wel snor met KPN, het enige wat ik jammer vind is dat KPN content mist zoals HBO series en sport zoals buitenlands voetbal en F1. Uiteraard kun je wel ziggo sport afsluiten.
Mooi! goed om te horen. Ziggo Sport zal ik ook wel missen. Maar goed, dat is het enigste pluspunt van Ziggo, wat mij betreft.

Trouwens, ik heb net gebeld met Ziggo om op te zeggen, en ik kréég me toch een aanbieding!
Ik wist dat er opeens veel mogelijk was wanneer als je wil opzeggen, maar dit kreeg ik aangeboden:

Ik kan alles hetzelfde houden (200/20 internet, en TV MAX) en dan alleen een CI+ module, dus zónder Horizon, voor alles omgerekend €52,50 p/m (eerste 6mnd goedkoper, dan duurder) i.p.v. €78 p/m die in nu betaal 8)7
Probeer dat pakket meer eens samen te stellen via de website... Da luk nie!

Anyway, het verbaasde me nogal hoe ver ze gaan! Maar ik ga lekker naar KPN :)

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 13:47
LCFMK schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:48:
[...]

Mooi! goed om te horen. Ziggo Sport zal ik ook wel missen. Maar goed, dat is het enigste pluspunt van Ziggo, wat mij betreft.

Trouwens, ik heb net gebeld met Ziggo om op te zeggen, en ik kréég me toch een aanbieding!
Ik wist dat er opeens veel mogelijk was wanneer als je wil opzeggen, maar dit kreeg ik aangeboden:

Ik kan alles hetzelfde houden (200/20 internet, en TV MAX) en dan alleen een CI+ module, dus zónder Horizon, voor alles omgerekend €52,50 p/m (eerste 6mnd goedkoper, dan duurder) i.p.v. €78 p/m die in nu betaal 8)7

Bij KPN kreeg ik als bestaande klant helaas niet de Playstation cadeaus maar na wat zeuren heb ik wel 6 maanden korting gekregen in plaats van 3.

Louzy#2475

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-12 13:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

LCFMK schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:48:
[...]

Zulke aanbiedingen van Ziggo heb ik ook gehad, maar dan nog gekker.
Ik betaalde €60 pm voor 150/40 des tijds. Ik ging verhuizen en kreeg glasvezel.
Ik wilde persé 500/500, dus zegde mijn contract bij Ziggo op. Ik kreeg tijdens het opzeggen eerst een aanbieding met 40% korting voor 1 jaar. En een paar dagen later werd ik gebeld dat ik voor €19,95pm exclusief bellen mocht blijven.

Ze deden echt alles om mij te houden 8)7

Nu KPN glas 500/500, een hele verademing tegenover Ziggo!
Pagina: 1 ... 82 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie