[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.737 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
|sWORDs| schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Omdat je (ook ingebouwde in router) switches nodig hebt met goedwerkende IGMP snooping ondersteuning van NTU tot aan IPTV kastjes.
Huis, tuin en keuken unmanaged switches hebben dit niet.
Er is nog een simpele andere reden. De Exeperiabox kent 4 LAN poorten. Er zijn genoeg mensen die daar niet genoeg aan hebben en daarom een switch nodig hebben. KPN levert die aan je (normaliter max 1 per klant..).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:08:
[...]

Er is nog een simpele andere reden. De Exeperiabox kent 4 LAN poorten. Er zijn genoeg mensen die daar niet genoeg aan hebben en daarom een switch nodig hebben. KPN levert die aan je (normaliter max 1 per klant..).
True, maar in dit geval niet van toepassing aangezien de andere providers ook allemaal maximaal 4 poorten aanbieden.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:31
Skarloc schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:53:
[...]

Ik heb vanmorgen nog contact gehad met KPN en ze medegedeeld dat mijn NT zeer waarschijnlijk vervangen moet gaan worden. Volgens hun systeem zou de doorvoer naar 500/500 met de huidige apparatuur moeten werken. Ze kunnen ook geen monteur sturen vantevoren om de NT te wisselen. Eerst moet het NIET werken en dan pas kunnen ze actie ondernemen............
Nou hier hebben ze een zeer grote blunder gemaakt eerst kwam de monteur een half uur te laat hij had geen toegang tot de pop kast omdat die daar geen pas voor heeft terwijl ik al aangaf dat het glas lampje niet branden heeft de NT vervangen en mijn experia box omgeruild voor de v10 maar je word wel mooi van het kastje naar de muur gestuurd en naar reggefiber doorgewezen zeer belachelijk

Als je ziet dat mijn aanvraag van 100 100 naar 500 500 3 weken geleden is gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Mir64za op 03-02-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:42
Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:07:
[...]

Ik neem aan dat jij een 4K tester bent?
Klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Vraagje hier voor mensen die iest weten over kpn glas.

Pas een 500/500 verbinding aangevraagd, Reggefiber is geweest en heeft mijn oude packetfront vervangen voor een TK-)! ntu
hier is een ftu opgeplaast welke mij niet bekend is maar dat terzijde.montuer heeft alles netjes afgewerkt is naar de pop geweest en gepatched, alleen glas lampje brandt niet, heeft hij voor gebeld en kpn zou nog iets moeten doen [vreemd maar zal wel dacht ik] Kpn gebeld hierover en op forum gevraagd. Ze blijven vol houden dat het glas lampje pas rond de 15 feb gaat branden[ dat is de datum dat de diensten ingaan] ik zzelf heb hier een hard hoofd in.

Is er iemand die dit kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:48
En dit soort informatie mag je ook gewoon delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:42
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:56:
[...]

En dit soort informatie mag je ook gewoon delen? ;)
Dit soort dingen worden op het KPN forum ook publiekelijk besproken, dus het lijkt me dan geen geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

MJLJO schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:52:

Pas een 500/500 verbinding aangevraagd, Reggefiber is geweest en heeft mijn oude packetfront vervangen voor een TK-)! ntu
hier is een ftu opgeplaast welke mij niet bekend is maar dat terzijde.montuer heeft alles netjes afgewerkt is naar de pop geweest en gepatched, alleen glas lampje brandt niet, heeft hij voor gebeld en kpn zou nog iets moeten doen [vreemd maar zal wel dacht ik] Kpn gebeld hierover en op forum gevraagd. Ze blijven vol houden dat het glas lampje pas rond de 15 feb gaat branden[ dat is de datum dat de diensten ingaan] ik zzelf heb hier een hard hoofd in.

Dat zou best kunnen, ik dacht dat bij ons ook de lijn op de ingangsdatum werd geactiveerd.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:14:
[...]
Niet elk stukje hoeft dat te kunnen ondersteunen als je het doet zoals je nu hebt geschetst. Want na die switch (als dat de goeie switch is) krijgen apparaten geen multicast signaal meer, behalve als ze dat vragen (de decoder dus). Dus die Sonos Boost hoeft dat niet te hebben omdat de switch dat al heeft weg gefilterd.
Cartman! schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Dat zeg ik ook volgens mij :) De schakel tussen decoder en xperiabox moet het ondersteunen, daar buiten maakt t niet uit.
Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:42:
[...]
Niet echt een KPN expert.... want dat is een oplossing die een paar jaar geleden nodig was. Zou overigens wel werken maar dat hoeft dus niet meer als de switch in je netwerk maar voorzien is van IGMP, en op de goede plek staat.

Om te weten waar je op moet letten zal je eerst moeten zeggen welke switch het betreft?
helaas lijkt dit niet de oplossing. Als ik in de switch kijk staat igmp standaard aan. schiet mij maar lek

printscreen van netgear settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
|sWORDs| schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:01:
[...]

Omdat je (ook ingebouwde in router) switches nodig hebt met goedwerkende IGMP snooping ondersteuning van NTU tot aan IPTV kastjes.
Huis, tuin en keuken unmanaged switches hebben dit niet.
Is die switch alsnog nodig als je een router achter de experia v10 zet?
Is het trouwens tegenwoordig echt mogelijk om de experiabox v10 van kpn in bridge mode te zetten zoals ze dat mij vertelden door de salesteam van KPN? Of moet ik dan met vlans oid werken?
Ik gebruik overigens een Asus ac68u met de Merlin fork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, tot aan de IPTV box heb je het nodig. En v10 kon niet bridgen, misschien is dat veranderd met de nieuwe regels. Je kunt wel de 68u ipv de experiabox gebruiken, de ingebouwde switch heeft IGMP snooping.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie geen optie om te bridgen in de v10.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Bedankt voor de reacties. Ik had 2 maal aan ze gevraagd, beide keren vroegen ze het aan de technische dienst en zeiden ze dat je het kan bridgen zonder echt dingen aan te hoeven passen, maar betwijfelde het..
Switch heb ik dus niet nodig als ik de Asus router gebruik, olé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 17:07

Heb de 24ste Januarie glas 500\500 aangevraagd,26ste is de monteur van Reggefiber geweest omdat er binnen nog een aansluiting moest worden gemaakt,vrijdags het pakket ontvangen om half 1 en een kwartier later had ik alles werkend.
En dit terwijl mijn oplever datum pas op 28-2 zou zijn.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
san.okk schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:52:
[...]
helaas lijkt dit niet de oplossing. Als ik in de switch kijk staat igmp standaard aan. schiet mij maar lek

printscreen van netgear settings
Ben nog niet aangesloten zelf dus zoveel kan ik je niet meer helpen maar...heb je wel de volgorde van je apparaten gewijzigd zoals aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is er ergens een duidelijker uitleg dan dit ?: http://netwerkje.com/routed-iptv

Volgens mijn mist er we eea aan die tutorial.

Probeer dit werkend te krijgen met een Drytek Vigor2860

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51

Zal waarschijnlijk de dienst nog niet geactiveerd zijn op de gbic in de pop. Tot 15 feb kun je dan idd niks anders doen als wachten. Als het dan nog niet werkt kan er pas een kpn monteur komen.

In sommige gevallen staat het signaal er al ruim vantevoren erop. Bij mij ruim 2 week eerder al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
ok laten we het hopen bedankt
Jan-man schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:22:
[...]

Zal waarschijnlijk de dienst nog niet geactiveerd zijn op de gbic in de pop. Tot 15 feb kun je dan idd niks anders doen als wachten. Als het dan nog niet werkt kan er pas een kpn monteur komen.

In sommige gevallen staat het signaal er al ruim vantevoren erop. Bij mij ruim 2 week eerder al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Ben nog niet aangesloten zelf dus zoveel kan ik je niet meer helpen maar...heb je wel de volgorde van je apparaten gewijzigd zoals aangegeven?
Klopt, de switch achter het modem. Vanaf de switch naar de time capsule en vanaf de switch naar de HD ontvanger. De Sonos boost hangt weer aan de time capsule. Als de tv uit staat geen enkel issue met de speakers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zou zeggen dat dit in orde moet zijn dan ja, misschien dat iemand anders iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-man schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:22:
[...]

Dat hoort niet te kunnen. De opdracht voor de patch naar Reggefiber is gekoppeld aan de activering van de Gbic poort. Die patchopdracht was er gewoon en is uitgevoerd (volgens de RF aannemer), dus dan zou er ook licht doorheen moeten komen.

Ik ben hier ook nog steeds heel benieuwd naar. Reggefiber zegt dat het moet werken, KPN KS zegt van niet. Ik weet niet anders dan dat na de patch (als deze gereed is gemeld door RF) de diensten werken. Nog nooit anders gezien behalve bij een foute patch, kapotte kabel, of kapotte Gbic (is ook een tijdje veel gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Weet iemand hoe ik mijn netwerk goed kan inrichten zonder functionaliteit verlies icm een Syno RT1900AC?

KPN glasvezel netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Gisteren mijn alles in 1 abbo ge-upgrade van de standaard 60/6 internet naar 500/500. Ging er eigenlijk vanuit dat dit direct werd geactiveerd, maar blijkbaar is dat niet zo, wijziging is nog steeds in behandeling.

Weet iemand toevallig op basis van eigen ervaring hoe lang het duurt voordat dit administratief is verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je altijd 60/6 hebt gehad kan het zijn dat je op een 100 Mbit-aansluiting zit in de POP. Dan moet er eerst iemand van Reggefiber naar de POP gaan om je op een Gbit-aansluiting te zetten.

Als je al op een Gbit-aansluiting zit zou die upgrade in een kwartier moeten zijn doorgevoerd.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Alex) schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:11:
Als je altijd 60/6 hebt gehad kan het zijn dat je op een 100 Mbit-aansluiting zit in de POP. Dan moet er eerst iemand van Reggefiber naar de POP gaan om je op een Gbit-aansluiting te zetten.

Als je al op een Gbit-aansluiting zit zou die upgrade in een kwartier moeten zijn doorgevoerd.
Vreemd, zit hier in een nieuwbouwwijk waar ze +- 2 maanden geleden de glasvezel infra hebben aangelegd, dus ik ga er vanuit dat de POP al wel op gigabit aansluitingen draait :)

Morgen maar eens bellen naar de KPN helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je kan 24/7 bellen. Gratis naar 1200 vanaf je kpn nummer.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:49
Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 17:08:
[...]

Je kunt LAN poorten sparen door iptv te kijken via een wifi repeater. Scheelt ook weer de aanschaf van een "dure" homeplug-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
thegreenhunter schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Je kunt LAN poorten sparen door iptv te kijken via een wifi repeater. Scheelt ook weer de aanschaf van een "dure" homeplug-set.
Soms hebben ze wel relaxte aanbiedingen met die dingen, is even afwachten en periodiek kijken - het is heel zeldzaam dus wat geduld is vereist en ze mogen telefonisch en via KS geen aanbiedingen doen; en doen ze ook echt niet. In de actie had ik voor €39,95 ofzo 2x Devolo 1200, die gemiddeld in de metingen vanuit Cockpit tussen de 650 en 700MBit/sec over het stroomnet weten te rossen; en dat op verschillende groepen. Glas gaat "maar" tot 500, dus de verbinding naar buiten maxed out over die powerline heen.

Ben er best tevreden mee eigenlijk, zeer degelijke apparaatjes. Glas zenders en Netflix in FullHD werkt nagenoeg storingsvrij. (Netflix wil af en toe opeens compleet de internetverbinding verliezen. Heel vaag, want wiki, youtube, dumpert, etc. werken dan nog prima; alleen Netflix beweert totaal geen verbinding te hebben. Dat komt spontaan terug. Erg leip.)
Je mag alleen geen stekker in dezelfde wandcontactdoos proppen, al kan een normale tafellamp o.i.d. geen kwaad. Maar een dikke stofzuiger vinden ze iets minder leuk, die moet je echt op de Devolo zelf zetten om storingen te voorkomen. Op een andere wandcontactdoos op dezelfde groep maakt echter geen verschil.

Protip: als je de oude Devolo's hebt en je upgrade naar 500/500 glas, en je Glas zenders werken niet naar behoren - dan ruilen ze de oude Devolo's vaak gratis om voor nieuwe(re) modellen.

[ Voor 30% gewijzigd door WhatsappHack op 06-02-2017 01:41 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
WhatsappHack schreef op maandag 6 februari 2017 @ 01:36:
[...]

Soms hebben ze wel relaxte aanbiedingen met die dingen, is even afwachten en periodiek kijken - het is heel zeldzaam dus wat geduld is vereist en ze mogen telefonisch en via KS geen aanbiedingen doen; en doen ze ook echt niet. In de actie had ik voor €39,95 ofzo 2x Devolo 1200,
Ok, dat scheelt. Maar dan heb je nog steeds Lan poorten in gebruik? Ook zit zo'n ding meestal in het zicht omdat ze zeggen dat ie in een wandcontactdoos moet. Hier heb ik een repeater van de Action boven in een verlengsnoer zitten (weggewerkt) en werkt iptv als een zonnetje.

[ Voor 8% gewijzigd door thegreenhunter op 06-02-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thegreenhunter schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Ik denk dat je hiermee die Wifi versterker bedoelt van KPN? Via een normale Wifi repaeter IPTV kijken kan helemaal niet (IPTV via Wifi werkt niet).

Als je inderdaad die Wifiversterker bedoelt dan is dat ook gewoon een switch (en een extra Wifi accesspoint). Je steekt em met een kabel in 1 van de LAN poorten en je hebt op de WIFI versterker vervolgens 4 poorten om aan te sluiten.

Dus ik zou niet weten hoe je daarmee LAN poorten spaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 17:39
Barre73 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Ik denk dat je hiermee die Wifi versterker bedoelt van KPN? Via een normale Wifi repaeter IPTV kijken kan helemaal niet (IPTV via Wifi werkt niet).
Weet je dat zeker? Ik heb toch echt een tijdje op zolder TV gekeken met een pricewatch: TP-Link TL-WA860RE. Alleen haperend beeld soms, maar dat kwam door het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
Barre73 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Als je inderdaad die Wifiversterker bedoelt dan is dat ook gewoon een switch (en een extra Wifi accesspoint). Je steekt em met een kabel in 1 van de LAN poorten en je hebt op de WIFI versterker vervolgens 4 poorten om aan te sluiten.

Dus ik zou niet weten hoe je daarmee LAN poorten spaart?
Jazeker kan dat wel:) Zelfs met een gewone Wifi repeater van de Action. Deze moet je alleen wel instellen als client. Je kunt hem dan ook gelijk gebruiken als Wifi accespoint. Dan bespaar je dus een Lan poort. Het gaat om deze repeater:
http://www.dymondgroup.be...3-wireless-wi-fi-repeater

[ Voor 5% gewijzigd door thegreenhunter op 06-02-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:16
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:53

vr6-only

Blub Blub

barrymossel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb toch echt een tijdje op zolder TV gekeken met een pricewatch: TP-Link TL-WA860RE. Alleen haperend beeld soms, maar dat kwam door het bereik.
Dat is een Wifi extender met als uitgang een UTP kabel. Je ontvanger had je dus gewoon via UTP aangesloten. Via Wifi kijken wilt zeggen zonder een UTP kabel. Dat is dus momenteel niet mogelijk.

In theorie is dat prima mogelijk en er zijn IPTV ontvangers (Orange in Frankrijk levert ze bijv.) die dat ondersteunen.

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 06-02-2017 13:14 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
vr6-only schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Via Wifi kijken wilt zeggen zonder een UTP kabel.
http://www.vandale.nl/gra.../betekenis/nederlands/via

Ehm nee, dat betekent dat je "langs wifi" gaat, waarmee je niks anders uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegreenhunter
Even voor de duidelijkheid. De WR03 stel je in als client. Vervolgens maak je draadloos verbinding met, in mijn geval, de V10. Daarna maak je uiteraard bedraad verbinding met de ontvanger ergens in huis.
Dus dan kun je toch stellen dat je draadloos iptv kijkt, vind ik. Want het gaat niet via de LAN van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

barrymossel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:18:
[...]

http://www.vandale.nl/gra.../betekenis/nederlands/via

Ehm nee, dat betekent dat je "langs wifi" gaat, waarmee je niks anders uitsluit.
Tomato tomato.....Je ontvanger was aangesloten via UTP. Punt. Welke bewoording je ook gebruikt.

Hier in huis heb ik ook outlets die aangesloten zijn via POF. Uitgang is echter UTP. Moet ik nu ook andere terminology toepassen?

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 06-02-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:31
Nou reggefiber is hier maandag ochtend geweest de vorige monteur had donderdag dus de kabel in het verkeerd poortje gezet waar door al mijn diensten weg waren nou de monteur was binnen 5 minuten al weg en het probleem was zo opgelost ik snap niet waarom KPN zo moeilijk deed dat ze niemand konden sturen want zaterdag werken hun monteurs gewoon door en moest ik hier door echt heel het weekend offline zijn?

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6029378663.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Mir64za schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:44:
Nou reggefiber is hier maandag ochtend geweest de vorige monteur had donderdag dus de kabel in het verkeerd poortje gezet waar door al mijn diensten weg waren nou de monteur was binnen 5 minuten al weg en het probleem was zo opgelost ik snap niet waarom KPN zo moeilijk deed dat ze niemand konden sturen want zaterdag werken hun monteurs gewoon door en moest ik hier door echt heel het weekend offline zijn?

[afbeelding]
KPN patch niet. Vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KPN monteurs mogen al lange tijd een patch controleren en aanpassen als deze door de RF aannemer verkeerd gezet zou zijn. Andere operators mogen dat trouwens ook maar die dienst moet wel contractueel afgenomen worden in het ODF contract. En dan moeten de monteurs uiteraard een opleiding krijgen voor patchen, certificaat etc...

De initiële patch wordt wel altijd door RF gezet maar als er een KPN monteur komt voor een storing, dan kan deze bijna altijd in de PoP gaan kijken of de patch nog goed is. En dus aanpassen als het niet klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:01

[afbeelding]
Wacht dacht je ervan om af en toe eens wat interpunctie te gebruiken? Dat maakt het voor de lezer een stuk duidelijker, lijkt mij. 8)7

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
YaYo86 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:56:
Weet iemand hoe ik mijn netwerk goed kan inrichten zonder functionaliteit verlies icm een Syno RT1900AC?

KPN glasvezel netwerk
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
vr6-only schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Tomato tomato.....Je ontvanger was aangesloten via UTP. Punt. Welke bewoording je ook gebruikt.

Hier in huis heb ik ook outlets die aangesloten zijn via POF. Uitgang is echter UTP. Moet ik nu ook andere terminology toepassen?
De grootste afstand wordt overbrugd over wifi. De meeste mensen zullen dit "via wifi" noemen. Zelfde als via het lichtnet of via een set Devolo's. Maar daar gaat het überhaupt niet eens over. Iemand noemt dat je lan poorten kan "besparen" als je STB aansluit via een wifi-versterker. En dat klopt dus gewoon. De versterker maakt draadloos verbinding met de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:24:
[...]

De grootste afstand wordt overbrugd over wifi. De meeste mensen zullen dit "via wifi" noemen. Zelfde als via het lichtnet of via een set Devolo's. Maar daar gaat het überhaupt niet eens over. Iemand noemt dat je lan poorten kan "besparen" als je STB aansluit via een wifi-versterker. En dat klopt dus gewoon. De versterker maakt draadloos verbinding met de Experiabox.
Zullen nu dan maar weer gewoon verder gaan met het topic over KPN Glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

YaYo86 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:56:

KPN glasvezel netwerk
Zonder functionaliteit verlies?

Niet zo iig.

Je moet routed iptv gebruiken. Anders geen netflix etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Tylen schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Zonder functionaliteit verlies?

Niet zo iig.

Je moet routed iptv gebruiken. Anders geen netflix etc.
Wat verlies je nog meer als ik het op de niet-routed manier doe? Netflix kijk ik via mijn Apple tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
YaYo86 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:02:
[...]

Wat verlies je nog meer als ik het op de niet-routed manier doe? Netflix kijk ik via mijn Apple tv.
Alles wat onder het kopje 'meer tv' staat, dus dat zijn eigenlijk alle apps die niet met IPtv en on-demand tv te maken hebben. YouTube, buienrader, netflix.

Inderdaad niet heel noodzakelijk als je netflix al elders kan kijken - moet je alleen 2 netwerkjes aanleggen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man

[afbeelding]
Op zaterdag is er een minimale bezetting van monteurs dus de kans dat dat ruim vantevoren vol zit is redelijk groot.

Kpn monteurs mogen overigens gewoon patch herstel doen tegenwoordig mits ze de opleiding hebben gehad. Voorheen alleen op levering maar sinds paar maanden ook op service.
WhatsappHack schreef op maandag 6 februari 2017 @ 01:36:
[...]
Protip: als je de oude Devolo's hebt en je upgrade naar 500/500 glas, en je Glas zenders werken niet naar behoren - dan ruilen ze de oude Devolo's vaak gratis om voor nieuwe(re) modellen.
Officiëel alleen wanneer de 2 jaar garantie nog niet verlopen is. En voorkeur beleid blijft bij het bedraad aansluiten wat bij de nieuwe 4K ontvanger zelf verplicht is op dit moment.

[ Voor 21% gewijzigd door Jan-man op 06-02-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Jan-man schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:20:
Officiëel alleen wanneer de 2 jaar garantie nog niet verlopen is. En voorkeur beleid blijft bij het bedraad aansluiten wat bij de nieuwe 4K ontvanger zelf verplicht is op dit moment.
Ja in die beta kan ik dat snappen, want dan willen ze graag zoveel mogelijk storingfactoren kunnen uitsluiten. :) Eenmaal public kunnen ze dat niet verplichten, en zowel dan zou ik het alsnog negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:41:
[...]

Ja in die beta kan ik dat snappen, want dan willen ze graag zoveel mogelijk storingfactoren kunnen uitsluiten. :) Eenmaal public kunnen ze dat niet verplichten, en zowel dan zou ik het alsnog negeren.
Met verplicht bedoelde hij als richtlijn voor de monteur bij installatie. Dus een monteur mag je geen devolo meer aanraden of verkopen bij installatie van een 4K decoder. En jij als klant mag het uiteraard wel zo aansluiten maar KPN mag dan ook van je eisen dat je bij storing eerst een netwerkkabel gebruikt om te testen of het dan wel werkt. Bij commerciële lancering van 4K decoders zouden ze dat soort dingen kunnen en moeten wijzigen in de AV. Hebben ze waarschijnlijk ook al afgesproken met de 1000 testers (gok ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
WhatsappHack schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:41:
[...]

Wat jij gaat doen moet je natuurlijk zelf weten. Maar dan wordt het alsnog niet ondersteund vanuit de kpn kant dus bij storingen zal het eerst antwoord zijn zet er een utp tussen.

@barre73

Ik zit in de pilot en staat duidelijk aanggeven dat enkel het gebruik van utp wordt ondersteund. Volgensmij was dat ook 1 van de opties die je moest aanvinken bij de aanvraag.

[ Voor 15% gewijzigd door Jan-man op 07-02-2017 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Uiteindelijk is het gelukt door de HD ontvangers (samen met de EB) in een apart VLAN te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Jan-man schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:55:
Wat jij gaat doen moet je natuurlijk zelf weten. Maar dan wordt het alsnog niet ondersteund vanuit de kpn kant dus bij storingen zal het eerst antwoord zijn zet er een utp tussen.
Technisch gezien zit ie al aan UTP. Dat het kabeltje de devolo ingaat is weer een ander verhaal. ;)
Flauw, I know - maar als je throughput goed is een prima opmerking om onder het gezeik uit te komen als t heel lastig is om aan kabel te hangen of je hebt t al eerder uitgesloten als culprit.

Maar goed, het zal idd niet ondersteund zijn - maar zoveel zaken die perfect werken worden niet ondersteund. 500MBit glasvezel wordt niet ondersteund als je WiFi gebruikt, maar ik push dat hier met gemak door de lucht. Snap dat je dan geen support krijgt als t niet goed werkt, maar dat is iets anders dan dat het normaliter niet (goed) zal werken natuurlijk. Altijd belangrijk te onthouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
san.okk schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Uiteindelijk is het gelukt door de HD ontvangers (samen met de EB) in een apart VLAN te plaatsen.
Top! Hoe heb je dat precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:14:
[...]

Top! Hoe heb je dat precies gedaan?
In de switch heb ik een apart VLAN opgezet waarin de HD ontvanger en de experiabox hangt. In de meterkast heb ik hetzelfde gedaan zodat ik op de eerste en tweede verdieping ook TV kan kijken zonder dat het hele netwerk word platgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
san.okk schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:25:
[...]

In de switch heb ik een apart VLAN opgezet waarin de HD ontvanger en de experiabox hangt. In de meterkast heb ik hetzelfde gedaan zodat ik op de eerste en tweede verdieping ook TV kan kijken zonder dat het hele netwerk word platgelegd.
Zover ik het begrijp zet de Experiabox TV al in een aparte VLAN en zou het niet nodig moeten zijn om dit nog handmatig te doen. Als iemand hier nog een opmerking over heeft hoor ik t graag.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:28:
[...]

Zover ik het begrijp zet de Experiabox TV al in een aparte VLAN en zou het niet nodig moeten zijn om dit nog handmatig te doen. Als iemand hier nog een opmerking over heeft hoor ik t graag.... :)
dat idee had ik ook maar de sonos boost had toch de nodige traffic te verduren waardoor dat netwerk plat kwam te liggen. Probleem tot nu toe opgelost.

Wat mij wel verbaasd is de lage wifi snelheid boven. Daar staat een airport express (bedraad) in bridge modus en die wifi geeft maar iets van 20MB af (op 500/500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Airport express is toch max 300Mbps? Dus 20MB is netjes lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:28:
[...]

www.netwerkje.com

Bij routed TV gaat TV over het internet VLAN. Sinds dat is ingesteld door KPN komen massaal de IGMP problemen langs bij mensen :-)

Maar goed, het instellen van een eigen apart VLAN voor de EB en TV zou zeker niet moeten hoeven. Maar als het werkt...

@san.okk: heb je nu nog wel Netflix en de andere MeerTV opties op je decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ik twijfel heel erg of ik mijn switch in de meterkast zo goed heb geconfigureerd volgens onderstaand overzicht. In een routed oplossing ben ik niet geïnteresseerd. Ook kan ik dit nog niet testen omdat mijn verbinding nog niet actief is. Ik zou graag willen dat alles meteen werkt op de dag van oplevering. Enige voorbereiding is dus handig. Evenals jullie tips..

Meterkast

NTU -> switch poort 1

Meterkast
Poort 1 -> Tagged - 4, 6, 7 -> ntu
Poort 2 -> Untagged - 6 -> (WAN) Synology RT1900AC
Poort 3 -> Untagged - 4 -> iptv decoder slaapkamer
Poort 4 -> Untagged - 100 -> (LAN) Synology RT1900AC
Poort 5 -> Tagged - 100 & 4 -> switch woonkamer
Poort 6 tm x -> Untagged - 10 -> LAN

Woonkamer
Poort 1 -> Tagged - 100 & 4 -> switch metwerkast
Poort 2 -> Untagged - 4 -> iptv decoder
Poort 3 tm x -> Untagged - 100 -> LAN

Hieronder de config van de switch in de meterkast. Ik maak gebruik van de TL-SG3210:

Afbeeldingslocatie: https://www.uploadarchief.net/files/download/untitled1.png

Afbeeldingslocatie: https://www.uploadarchief.net/files/download/untitled2.png

[ Voor 4% gewijzigd door YaYo86 op 07-02-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:44:
[...]

Zeker, poort 1 (EB) is ook onderdeel van het (t)VLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:44:
[...]

www.netwerkje.com

Bij routed TV gaat TV over het internet VLAN. Sinds dat is ingesteld door KPN komen massaal de IGMP problemen langs bij mensen :-)

Maar goed, het instellen van een eigen apart VLAN voor de EB en TV zou zeker niet moeten hoeven. Maar als het werkt...

Ik weet hoe het werkt maar zoals je zelf zegt zou deze oplossing niet nodig moeten zijn, daarom ben ik benieuwd waarom hij het toch nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
YaYo86 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:09:
Ik twijfel heel erg of ik mijn switch in de meterkast zo goed heb geconfigureerd volgens onderstaand overzicht. In een routed oplossing ben ik niet geïnteresseerd. Ook kan ik dit nog niet testen omdat mijn verbinding nog niet actief is. Ik zou graag willen dat alles meteen werkt op de dag van oplevering. Enige voorbereiding is dus handig. Evenals jullie tips..

Meterkast

NTU -> switch poort 1

Meterkast
Poort 6 tm x -> Untagged - 10 -> LAN

Woonkamer

Hieronder de config van de switch in de meterkast. Ik maak gebruik van de TL-SG3210:

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05-2023
Ziet er goed uit toch... alleen waarom geen routed-iptv ?
Heb wel eens opgevangen de bridged iptv op een moment niet meer ondersteud gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
velderkamp schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 05:21:
[...]

Ziet er goed uit toch... alleen waarom geen routed-iptv ?
Heb wel eens opgevangen de bridged iptv op een moment niet meer ondersteud gaat worden..
Het overzichtje of hoe de switch geconfigureerd is?

Routed vereist dat je een dhcp option mee moet geven. Mijn Syno kan dat niet. Ik kom van Ziggo en heb die router pas. Dus om alleen daarom nou een andere router gaan kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
YaYo86 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:59:
[...]

Het overzichtje of hoe de switch geconfigureerd is?

Routed vereist dat je een dhcp option mee moet geven. Mijn Syno kan dat niet. Ik kom van Ziggo en heb die router pas. Dus om alleen daarom nou een andere router gaan kopen..
Naar mijn idee als je het overzichtje zo projecteerd gaat het werken maar dus iptv in bridged mode en niet routed...

Betreft router, dat is spijtig syno kennende als je via de shell inlogd(ssh) kun je vaak die instelling handmatig wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
YaYo86 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:09:

Meterkast

NTU -> switch poort 1

Meterkast
Poort 6 tm x -> Untagged - 100 -> LAN

Woonkamer

[afbeelding]

[afbeelding]
Op het dikgedrukte na is alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
velderkamp schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:42:
[...]

Naar mijn idee als je het overzichtje zo projecteerd gaat het werken maar dus iptv in bridged mode en niet routed...

Betreft router, dat is spijtig syno kennende als je via de shell inlogd(ssh) kun je vaak die instelling handmatig wel doen.
Ik snap dat het gaat werken, het ging meer om de settings in de screenshots.

Hmm goeie tip, SSH.. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ga ik even uitzoeken!
xh3adshotx schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:46:
[...]

Op het dikgedrukte na is alles goed :)
Er is niks dik gedrukt? :P

[ Voor 57% gewijzigd door YaYo86 op 09-02-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
YaYo86 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:48:
[...]

Hmm goeie tip, SSH.. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ga ik even uitzoeken!

[...]

Ohh hahah de screenshots dat is per switch afhankelijk en daar kom je maar op 1 manier achter hang achter elk vlan (tijdelijk) een dhcp server met elk een andere range en hang je pc/laptop er aan.
Of stel handmatig een adres is en kijk je kan pingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
YaYo86 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:48:
[...]

[...]

Jawel, ik denk dat het een typefout is, namelijk:
Poort 6 tm x -> Untagged - 100 -> LAN
In jouw tekst staat 10 maar dat moet 100 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
xh3adshotx schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Jawel, ik denk dat het een typefout is, namelijk:

[...]

In jouw tekst staat 10 maar dat moet 100 zijn.
Aah scherp! Ik zie het, als je heel goed kijkt :)

En als je naar de screenshots kijkt, staat die config dan goed? Daar twijfel ik over.. buiten de typfout van mij om.

[ Voor 17% gewijzigd door YaYo86 op 09-02-2017 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
YaYo86 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:50:
[...]

Aah scherp! Ik zie het, als je heel goed kijkt :)

En als je naar de screenshots kijkt, staat die config dan goed? Daar twijfel ik over.. buiten de typfout van mij om.
Zoals het eruit ziet moet daar ook alleen 10 -> 100 worden dan lijkt het mij ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Kun je zenders in de EPG verbergen? Ik vind het schandalig dat die "smerige praat" bij de pornozenders vol in zicht staat (voor kinderen).

En dan is het ook nog eens smerige Nederlandse porno met lelijke wijven...

---edit---
Sta nu in de wacht bij de KPN chat.

[ Voor 9% gewijzigd door barrymossel op 09-02-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

barrymossel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:38:
Kun je zenders in de EPG verbergen? Ik vind het schandalig dat die "smerige praat" bij de pornozenders vol in zicht staat (voor kinderen).

---edit---
Ja, maar dan moet je, geloof ik, de hele lijst zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:45:
[...]

Ja, maar dan moet je, geloof ik, de hele lijst zelf maken.
Maar ik blokkeer toch de zenders met een code? Dan zou die "smerigheid" toch niet zichtbaar moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
barrymossel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:38:

---edit---
Zie je bericht nu pas, zo heb ik ook alle dubbele zenders in een lagere kwaliteit verborgen. Bij het zappen vanaf 661 kom ik dan in de 700 reeks de dubbele zenders ook niet meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Binnenkort stap ik ook over op de KPN glasvezel propositie.
Heeft iemand ervaring met het volgende:

De ITV setop box verbinden aan het KPN netwerk via WiFi op basis van een wireless bridge al dan niet via de Experiabox v10?

Is het mogelijk een VPN server (PPTP) achter de Experiabox v10 te benaderen over het Internet?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:35
Romulus schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:59:

Is het mogelijk een VPN server (PPTP) achter de Experiabox v10 te benaderen over het Internet?

Thx
Ik heb op mijn synology een ipsec vpn server draaien. Werkt zonder problemen.

Wil je de ITV box verbinden via een powerline adapter? De ITV box heeft standaard alleen een vaste UTP aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Hi debom, nee ik wil de ITV box verbinden via een wireless bridge. Een wireless bridge maakt van WiFi weer ethernet waarop ik de ITV box kan aansluiten. Het liefst wil ik die wireless bridge connecten met een ubiquiti AP dat ik heb (ondersteunt als het goed is IGMP snooping) maar als dat niet werkt is het eventueel ook een optie om de wireless bridge met de Experiabox v10 te connecten.

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Binnenkort stap ik ook over op de KPN glasvezel propositie.
Heeft iemand ervaring met het volgende:

De ITV setop box verbinden aan het KPN netwerk via WiFi op basis van een wireless bridge al dan niet via de Experiabox v10?

Thx
Ik heb L2TP/IPSec op een Pi draaien zonder problemen. PPTP begin ik niet meer aan maar zal ongetwijfeld werken.

iTV werk via een wirelessbridge maar dan moet de verbinding wel stabiel en snel genoeg zijn en je moet zorgen dat je apparatuur niet de TV streams naar alle WiFi clients sturen (IGMP Snooping).
Bekabeld aansluiten blijft de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Cartman! schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Ik weet hoe het werkt maar zoals je zelf zegt zou deze oplossing niet nodig moeten zijn, daarom ben ik benieuwd waarom hij het toch nodig heeft.
Waarschijnlijk omdat hij IGMP snooping niet aan heeft gezet (of zijn switch dit niet goed ondersteunt) en Airport (en Sonos) over hun nek gaan van al het IGMP verkeer dat nu naar ieder op het LAN aangesloten apparaat wordt gestuurd. ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij IGMP snooping niet aan heeft gezet (of zijn switch dit niet goed ondersteunt) en Airport (en Sonos) over hun nek gaan van al het IGMP verkeer dat nu naar ieder op het LAN aangesloten apparaat wordt gestuurd. ;)
Als je het had gelezen dan kon je zien dat hij juist de volgorde van apparatuur gewijzigd heeft zodat die los staan van elkaar en is het gescheiden door een switch waar IGMP snooping aan staat.
Als je voor VPN wilt gaan neem dan OpenVPN of L2TP/IPsec, PPTP is behoorlijk onveilig.

[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 10-02-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 16:26:
[...]

Ik heb L2TP/IPSec op een Pi draaien zonder problemen. PPTP begin ik niet meer aan maar zal ongetwijfeld werken.

iTV werk via een wirelessbridge maar dan moet de verbinding wel stabiel en snel genoeg zijn en je moet zorgen dat je apparatuur niet de TV streams naar alle WiFi clients sturen (IGMP Snooping).
Bekabeld aansluiten blijft de beste oplossing.
Ik heb nog steeds dat ik met Windows niet kan verbinden naar mijn L2TP server. Andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Cartman! schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:46:
[...]

Als je het had gelezen dan kon je zien dat hij juist de volgorde van apparatuur gewijzigd heeft zodat die los staan van elkaar en is het gescheiden door een switch waar IGMP snooping aan staat.
Dat heb ik inderdaad gelezen. Maar toch heeft hij blijkbaar de oplossing nodig gevonden om alles wat met IPTV te maken heeft in een gescheiden VLAN te zetten.

Daarom zette ik er ook bij: Een switch die IGMP niet (goed) ondersteunt. Want die switches zijn er ook legio: Die wel IGMP snooping claimen te ondersteunen maar daar niets van bakken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Dat heb ik inderdaad gelezen. Maar toch heeft hij blijkbaar de oplossing nodig gevonden om alles wat met IPTV te maken heeft in een gescheiden VLAN te zetten.

Daarom zette ik er ook bij: Een switch die IGMP niet (goed) ondersteunt. Want die switches zijn er ook legio: Die wel IGMP snooping claimen te ondersteunen maar daar niets van bakken.
De switch waar t om gaat is van KPN zelf dus en die kunnen dat gewoon op de juiste manier. Ook dat was terug te lezen en daarom vroeg ik me af waarom het niet werkt terwijl hij het op de goede manier gedaan lijkt te hebben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Cartman! schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:35:
[...]

De switch waar t om gaat is van KPN zelf dus en die kunnen dat gewoon op de juiste manier. Ook dat was terug te lezen en daarom vroeg ik me af waarom het niet werkt terwijl hij het op de goede manier gedaan lijkt te hebben aangesloten.
Tenzij je de oudere versie hebt de witte. De nieuwe grijs/blauwe versie heeft de igmp optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Is er nog geen truc om KPN Telefonie met de FRITZ!Box aan de gang te krijgen? Ik ben die V9 wel zo zat, wil daar graag mijn FRITZ!Box voor terug hangen maar wil niet twee apparaten aan hebben staan alleen voor telefonie...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jan-man schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:36:
[...]

Tenzij je de oudere versie hebt de witte. De nieuwe grijs/blauwe versie heeft de igmp optie.
Hij heeft een screenshot geplaatst waar hij de IGMP instellingen laat zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:00:
Is er nog geen truc om KPN Telefonie met de FRITZ!Box aan de gang te krijgen? Ik ben die V9 wel zo zat, wil daar graag mijn FRITZ!Box voor terug hangen maar wil niet twee apparaten aan hebben staan alleen voor telefonie...
Als je voor de Fritzbox de VLANs switcht kan je telefonie doorzetten naar de EB en de rest naar Fritzbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:00:
Zoeken/terug lezen is ook een vak he. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Tylen schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:50:
[...]

Zoeken/terug lezen is ook een vak he. 😔
Ik was met name benieuwd of iemand de Telfort truc bij KPN had geprobeerd (En dan niet de V8 truc maar de truc met de managed switch) voordat ik een manager switch ga halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jassy op 11-02-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
-

[ Voor 100% gewijzigd door Jassy op 11-02-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jassy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:59:
[...]

Ik was met name benieuwd of iemand de Telfort truc bij KPN had geprobeerd (En dan niet de V8 truc maar de truc met de managed switch) voordat ik een manager switch ga halen.
Kun je gratis aanvragen via de KPN chat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zie ook een paar pagina's terug. Daar staat het een en ander hierover. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Iemand die iets kan zeggen over de kwaliteit van de ingebouwde firewall in de V10? Mijn vorige router (Netgear WNDR3700) rapporteerde tientallen events per dag, soms veel meer. De V10 wil mij laten geloven na 6 weken dat er 0 events hebben plaatsgevonden...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:35
Joepla schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:01:
Iemand die iets kan zeggen over de kwaliteit van de ingebouwde firewall in de V10? Mijn vorige router (Netgear WNDR3700) rapporteerde tientallen events per dag, soms veel meer. De V10 wil mij laten geloven na 6 weken dat er 0 events hebben plaatsgevonden...
De logging en/of melding van een event zegt meer over ingestelde treshhold dat iets gemeld wordt dan over de kwaliteit van de firewall. Doorgaans laten firewalls alles wat niet aan de eisen voldoet gewoon vallen en melden ze er niets over, tenzij je instelt dat ze bepaalde events wel moet melden. In mijn Asus zit de wereld aan logging maar die gebruik ik alleen als ik denk dat het nodig is, want anders blijf ik de hele dag meldingen krijgen. Iedereen ligt immers altijd onder vuur.

Ik ben niet per se onder de indruk van de Experiabox, maar ik heb geen aanleiding om te verwachten/denken dat de ingebakken firewall slechter is dan die in andere devices. Wellicht heb je een specifieke reden om een betere/andere firewall te willen/gebruiken, of kan de Netgear iets meer dan gewoon portfiltering?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
NiGeLaToR schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:40:
[...]

De logging en/of melding van een event zegt meer over ingestelde treshhold dat iets gemeld wordt dan over de kwaliteit van de firewall. Doorgaans laten firewalls alles wat niet aan de eisen voldoet gewoon vallen en melden ze er niets over, tenzij je instelt dat ze bepaalde events wel moet melden. In mijn Asus zit de wereld aan logging maar die gebruik ik alleen als ik denk dat het nodig is, want anders blijf ik de hele dag meldingen krijgen. Iedereen ligt immers altijd onder vuur.

Ik ben niet per se onder de indruk van de Experiabox, maar ik heb geen aanleiding om te verwachten/denken dat de ingebakken firewall slechter is dan die in andere devices. Wellicht heb je een specifieke reden om een betere/andere firewall te willen/gebruiken, of kan de Netgear iets meer dan gewoon portfiltering?
Er is mijns inziens inderdaad niets mis met de Firewall van de V10. De statistieken geven alleen niet heel veel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

NiGeLaToR schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:40:
[...]
Wellicht heb je een specifieke reden om een betere/andere firewall te willen/gebruiken, of kan de Netgear iets meer dan gewoon portfiltering?
RobinF schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:02:
[...]

Er is mijns inziens inderdaad niets mis met de Firewall van de V10. De statistieken geven alleen niet heel veel weer
Ik heb me eigenlijk nooit echt verdiept in de firewalls van routers die ik heb gehad, gewoon omdat ik er te weinig kennis van heb. Eigenlijk ging ik er altijd min of meer vanuit dat dat wel ok was en ik nooit problemen heb gemerkt, wat eigenlijk best naïef is. Gezien de berichten de laatste tijd in de media, ben ik me toch wat meer aan het afvragen wat je zelf kan doen om je netwerk maximaal te beveiligen.
Mijn vorige router had een zeer gedetailleerd log, misschien wel wat te uitgebreid. Maar je zag in ieder geval dat er erg veel zaken geblockt werden. Bij de EB -met zijn compleet lege log- heb ik geen gevoel wat er gebeurt. Voor hetzelfde geld staat de hele firewall gewoon uit, dat geeft dezelfde log waarschijnlijk...

Is er een manier om als relatieve leek een idee van de kwaliteit van de firewall van dit soort hardware te krijgen? Zelf kom ik niet veel verder dat wat portscans erop los laten, bv. via grc.com

Maar die site bestaat volgens mij al sinds Windows 95 en ziet er nog hetzelfde uit in mijn herinnering, dus in hoeverre dat nog zin heeft, weet ik niet :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Heeft iemand het al voor mekaar om het "nieuwe/routed" iptv aan de praat te krijgen op een fritzbox als je KPN glas hebt?

Een kennis van me heeft een Fritzbox gekochten (type weet ik zo niet) en wil graag de experiabox achter de fritzbox (ivm telefonie) hebben
Pagina: 1 ... 55 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie