Geregeld via de chat. Gezegd dat ik te weinig aansluitingen bij mijn tv heb en dat de medewerker in kwestie geweldig vond. Krijg hem als het goed is maandag of dinsdag thuis.
Bedankt tweakers!
Bedankt tweakers!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Yep. Was al enige tijd op Android aan het schelden totdat ik vandaag het KPN Forum tegenkwam. IPv6 uitgezet en het draait weer als een zonnetje...roches schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:41:
Zijn hier meer mensen die IPv6 problemen hebben, als dit nl. aan staat dan is het opvragen van pagina's erg langzaam (lees 10 seconden) voor dat er een pagina verschijnt.
Ook regelmatig dat de pagina's niet gevonden kunnen worden.![]()
Nu ik IPv6 uit heb gezet werkt alles weer normaal.
Experiabox V10 glas 100/100.
Heb je een linkje toevallig naar het betreffende artikel op het KPN forum?jurjen_g schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:10:
[...]
Yep. Was al enige tijd op Android aan het schelden totdat ik vandaag het KPN Forum tegenkwam. IPv6 uitgezet en het draait weer als een zonnetje...
Ja dit, staat ook in het IPv6 topic, je kan daar ook altijd kijken.mawi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Heb je een linkje toevallig naar het betreffende artikel op het KPN forum?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ik zie dat er zelfs 2 zijn, ik zag zelf de volgende:mawi schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Heb je een linkje toevallig naar het betreffende artikel op het KPN forum?
Meestal niet, totdat je naar een website wil die alleen IPv6 heeft. Nu is die kans nog nihil.Jorizzz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:47:
Even een noob-vraag tussendoor. Heeft het uitschakelen van IPv6 op de Experiabox nog nadelen? Volgens mij werkt dan je interne netwerk alleen met IPv4-adreseen, maar voor je internet zelf maakt het niet uit toch?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Jamaar, ik wil ook internet en telefoon.Tylen schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:03:
Nee dat is niet nodig. Er zijn geen vlans meer in je interne netwerk.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Goed bezig!NiGeLaToR schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:37:
Hoera voor mezelf; heb routed IPtv werkend. De configuratie perikelen op een RT-AC87U vind je hier:
NiGeLaToR in "Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U"
Pas op; uren lang gepruts met configs, logs en hulp van mede-tweakers. But, it works!
Wat me verder opvalt: de managed switch gebruik je van je router naar je iptv kastje. Maar als je een domme switch in je managed switch prikt is er niets aan de hand, zolang daar maar geen IPtv ontvanger aanhangt. Wellicht wisten we dit al - maar ik heb het proefondervindelijk uitgeprutst![]()
Ik bedoel, was toch bezig
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat moet ik nu alles werkt nog eens proberen dan, want ik heb KPN om een managed switch gevraagd omdat ik geen bewegend beeld kreeg. Heb nu natuurlijk zowel een managed switch als andere config in gebruik genomen.Barre73 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:50:
[...]
Goed bezig!
Overigens kan je zelfs nog wel een IPTV ontvanger aan een domme switch hangen zolang je er geen wireless AP aan hangt. Die gaat sowieso plat omdat de multicast signalen niet samengaan met Wifi.Er zijn nog een paar andere apparaten die er vreemd op kunnen reageren maar het gros heeft er geen last van (Smart TV's, computers e.d. kan in principe wel).
Dus meestal kan je een domme switch aan een UTP kabel vanuit de Experiabox hangen en daar een IPTV decoder en enkele andere apparaten aan hangen. Maar dan vooral geen wireless AP!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Grats!NiGeLaToR schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:37:
Hoera voor mezelf; heb routed IPtv werkend. De configuratie perikelen op een RT-AC87U vind je hier:
NiGeLaToR in "Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U"
Pas op; uren lang gepruts met configs, logs en hulp van mede-tweakers. But, it works!
Is ook wel logisch, want omdat de router/switch IGMP-snooping heeft stuurt hij ook geen multicast verkeer naar de poort waar de switch aan vast zit. Op die poort aan de router/switch zit immers geen MAC-adres in de ARP tabel die subscribed is op multicast verkeer ;-)Wat me verder opvalt: de managed switch gebruik je van je router naar je iptv kastje. Maar als je een domme switch in je managed switch prikt is er niets aan de hand, zolang daar maar geen IPtv ontvanger aanhangt. Wellicht wisten we dit al - maar ik heb het proefondervindelijk uitgeprutst![]()
Ik bedoel, was toch bezig
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Thanks! IProuting was niet zo ingewikkeld, maar wel de ontdekkingstocht dat in de RT-AC87U LAN poort 1 (in de software nr 5) gekoppeld is aan de 5Ghz broadcomm wifi adapter. Dus zodra je daar Vlan's aan koppelt stopt het geheel met werken. Duurde even voor ik daar achter was.
Ja, zo is het ook. Ik was overigens even bang dat ik een heel netwerkupgrade probleempje aan mijn broek zou hebben maar ik heb nu de patch voor naar de managed switch in de woonkamer direct in de Asus en een andere patch naar de 16P non-managed gbit switch waar de rest van de woning op zit. Dit wordt pas een probleem als ik elders in huis een iptv kastje in gebruik wil nemen.Is ook wel logisch, want omdat de router/switch IGMP-snooping heeft stuurt hij ook geen multicast verkeer naar de poort waar de switch aan vast zit. Op die poort aan de router/switch zit immers geen MAC-adres in de ARP tabel die subscribed is op multicast verkeer ;-)
Draai je nog iets speciaals op je router? Heb zelf een RT-AC66U en daarmee zou Routed-IPTV dus ook moeten kunnen. Heb hem nu gewoon nog bridged.NiGeLaToR schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:32:
[quote]Mojo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:28:
[...]
Grats!
[quote]
Thanks! IProuting was niet zo ingewikkeld, maar wel de ontdekkingstocht dat in de RT-AC87U LAN poort 1 (in de software nr 5) gekoppeld is aan de 5Ghz broadcomm wifi adapter. Dus zodra je daar Vlan's aan koppelt stopt het geheel met werken. Duurde even voor ik daar achter was.
[...]
Ja, zo is het ook. Ik was overigens even bang dat ik een heel netwerkupgrade probleempje aan mijn broek zou hebben maar ik heb nu de patch voor naar de managed switch in de woonkamer direct in de Asus en een andere patch naar de 16P non-managed gbit switch waar de rest van de woning op zit. Dit wordt pas een probleem als ik elders in huis een iptv kastje in gebruik wil nemen.
Tis even puzzelen maar al met al is het wel erg cool om het werkend te krijgen en om het ook nog te snappen ook!
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Check de link naar het andere topic maar, daar staat een waterdicht stappenplan :-)Mojo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:58:
[...]
Draai je nog iets speciaals op je router? Heb zelf een RT-AC66U en daarmee zou Routed-IPTV dus ook moeten kunnen. Heb hem nu gewoon nog bridged.
Heb nog nooit eerder met robocfg gewerkt
Je moet nog een keer bellen/chatten en dan helemaal het verhaal doen. Dus niet zeggen dat je er al eentje hebt. Werkte bij mij prima.Cartman! schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:36:
Ik krijg ook een switch toegestuurd, topservice. Ik heb er 2 nodig uiteindelijk maar die 2e moet ik zelf kopen dan voor €29 zei ze. Eerst maar eens kijken of die switch doet wat het moet doenBen overigens zeer te spreken over de klantenservice tot nu toe (telefoon, chat), ik word snel en doeltreffend geholpen.
Ja, anders werkt JFFS niet, waar de nodige scripts op draaien.Mojo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:19:
Ja precies. Moet het wel met merlin firmware?
Ze zijn er dus daadwerkelijk mee bezig. Straks thuis eens kijken hoe die zenderindeling nu is.Local Host schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:27:
Mail van kpn ( omdat ik meedoe met 4k pilot )
Via uw nieuwe tv ontvanger hebt u al enige tijd toegang tot programma`s in 4K Ultra HD kwaliteit. De zenders in HD kwaliteit zijn terug te vinden op kanaal 701 en verder. Per 1 februari kijkt u dankzij deze tv ontvanger ook naar de zenders in HD kwaliteit op kanaal 1 en verder. U hoeft hier niets voor te doen.
Voor meer informatie kunt u terecht op www.kpn.com/4k.
Wij zijn continu bezig met het verbeteren van het aanbod in 4K Ultra HD kwaliteit en het toevoegen van functionaliteiten van Interactieve TV. Zodra er weer wijzigingen zijn, zullen wij u hierover informeren.
Met vriendelijke groet,
KPN
[ Voor 10% gewijzigd door Mint op 01-02-2017 14:06 ]
Maar met een truc die niet gaat werken voor de rest van nederland. Dit zijn 1000 decoders die exact bekend zijn. Een mooi overzichtelijk gebeuren. En alleen voor die decoders hebben ze de SD zenders gewoon helemaal verwijderd en gekopieerd naar de kanalen 1 tot en met.XXMint schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:04:
[...]
Ze zijn er dus daadwerkelijk mee bezig. Straks thuis eens kijken hoe die zenderindeling nu is.
Ja klopt, maar voor zover ik weet is er nooit iets concreets gebeurd hiermee bij KPN zonder dat je zelf met zenderfavorieten moest gaan zitten spelen. Dit is in ieder geval een signaal dat er beweging in zit.Barre73 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Maar met een truc die niet gaat werken voor de rest van nederland. Dit zijn 1000 decoders die exact bekend zijn. Een mooi overzichtelijk gebeuren. En alleen voor die decoders hebben ze de SD zenders gewoon helemaal verwijderd en gekopieerd naar de kanalen 1 tot en met.XX
Ik zeg gekopieerd want ze zijn ook nog te vinden op 701 en verder.
Wat er eigenlijk had moeten gebeuren, maar wat toch erg moeilijk lijkt te zijn is: Bij elke decoder in nederland automatisch de beste kwaliteit op het logische kanaalnummer zetten. In mijn geval zou ik dus HD Glas op 1 tot en met 10 willen hebben. En dan verder met HD zenders op 11 en verder. Tot er een zender komt die alleen SD is, dan is die maar alleen SD.
[ Voor 77% gewijzigd door Cartman! op 01-02-2017 17:00 ]
Nope, dit speelt al heel lang!Cartman! schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:50:
Zitten de HD zenders niet automatisch op de goede zenders dan? Als ik op "1" druk verwacht ik NPO 1 wel in HD namelijk zoals ik gewend ben bij Ziggo.
[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 01-02-2017 18:45 ]
He shit, nu hoef ik dus helemaal niet meer helemaal 7xx in te typen als ik een beetje HD beeld wil hebben, wat jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 01-02-2017 19:00 ]
Jemig.... ik kijk altijd vanaf 661 en heb alle dubbele zenders van minder kwaliteit ingesteld als verborgen.Barre73 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:59:
En binnen een paar uur wordt ik al gecorrigeerd door de werkelijkheid:
https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm
Dus inderdaad voor iedereen.
Maar nog steeds geen HD Glas op 1!! Alleen de "gewone" HD zenders helaas.
Ik heb de bovenstaande instellingen niet.Nuevocasa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:32:
[...]
Jemig.... ik kijk altijd vanaf 661 en heb alle dubbele zenders van minder kwaliteit ingesteld als verborgen.
Hoe moeilijk kan het zijn om die gewoon op 1 te zetten![]()
![]()
![]()
![]()
Waar vind ik alle HD Glas zenders en opnames terug
Als gevolg van het verplaatsen van de HD zenders, zijn deze in eerste instantie niet meer zichtbaar op de kanalen 661 en verder. Je kunt de zenders en de opnames zelf weer zichtbaar maken door het aanpassen van de beeldscherm instellingen van de tv-ontvanger. Ga hiervoor met de afstandsbediening naar:
Menu
Instellingen
Beeldscherm & kwaliteit instellingen.
Kies bij ‘Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger’ voor HD Maximaal. De HD Glas zenders zullen weer zichtbaar worden op de kanalen 661 en verder en de gemaakte opnames zijn weer terug te kijken via het tv-menu.
Ik vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?HoppyF schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:06:
[...]
Ik heb de bovenstaande instellingen niet.
Bij mij staat er:
Menu
Instellingen
Beeldscherm instellingen
(ik mis "kwaliteit instellingen")
Wat kan er verkeerd zijn?
Uiteraard kijk ik wel gewoon Glas dus 661 voor NPO1.
Maar ze zien in hun systeem toch wel terug dat je er al een hebt gekregen? Anders kun je onbeperkt switches bestellenT.Kreeftmeijer schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:32:
[...]
Je moet nog een keer bellen/chatten en dan helemaal het verhaal doen. Dus niet zeggen dat je er al eentje hebt. Werkte bij mij prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 01-02-2017 22:38 ]
Waarschijnlijk omdat je de update nog niet op de tv-box hebt gehad?Dj-sannieboy schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:22:
[...]
Ik vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?
"Alle klanten worden gefaseerd omgezet. Als je de HD-zenders nog altijd op kanaal 701 en verder terug vindt, betekent dit dat je nog niet bent omgezet. Om in HD te kunnen kijken, zal je nog even moeten afstemmen op de kanalen 701 en verder. Je ontvangt bericht, zodra de HD-zenders zijn omgezet naar kanaal 1 en verder."
Je had SD op 1, HD op 771 en een hogere kwaliteit "HD glas" op 661. De SD en HD hebben ze dus op 1 hoop gegooid. HD Glas niet, omdat deze alleen via glas te verkrijgen is, waar HD ook voor ADSL/VDSL is. Eigenlijk hebben ze een halfbakken oplossing gedaan, maar ok, beter dan niets.Cartman! schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:37:
[...]
En wat is HD glas? Bedoelen ze daar "gewoon" HD mee?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat dacht ik ook, maar daar is niets ever gezegd...Cartman! schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:37:
[...]
Maar ze zien in hun systeem toch wel terug dat je er al een hebt gekregen? Anders kun je onbeperkt switches bestellenLijkt me erg lastig om te doen alsof het de eerste is en z dan ineens zeggen "maar je hebt er toch al een gekregen?".
Dat zijn hd zenders met een nog hogere bitrate, dus beter beeld. Alleen voor glasvezel.En wat is HD glas? Bedoelen ze daar "gewoon" HD mee?
Echt, wat een knuppels. Het is dat ik er aan gewend ben, maar dit is voor ons zelfs een stap terug. Wij zappen door de glas-zenders door naar de HD zenders op 701+ en gaan zo door naar Discovery HD etc. Die staan er straks dus niet eens meer. Dus dan moet je terug naar 1 als ik het goed begrijp.Barre73 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:59:
En binnen een paar uur wordt ik al gecorrigeerd door de werkelijkheid:
https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm
Dus inderdaad voor iedereen.
Maar nog steeds geen HD Glas op 1!! Alleen de "gewone" HD zenders helaas.
Ik maak eruit op dat als je de instelling dan op "Maximaal" zet dat je dan de zenders op 661 weer terug gaat krijgen.barrymossel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:45:
[...]
Echt, wat een knuppels. Het is dat ik er aan gewend ben, maar dit is voor ons zelfs een stap terug. Wij zappen door de glas-zenders door naar de HD zenders op 701+ en gaan zo door naar Discovery HD etc. Die staan er straks dus niet eens meer. Dus dan moet je terug naar 1 als ik het goed begrijp
Ik snap niet precies wat je bedoelt.Cartman! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:33:
[...]
Ik maak eruit op dat als je de instelling dan op "Maximaal" zet dat je dan de zenders op 661 weer terug gaat krijgen.
Ja op die manier kan dus blijkbaar niet... ik ben echt verbaasd hierover want ben bij Ziggo al jaren gewoon gewend dat elke SD zender wordt vervangen door de HD variant als die er is. Daar speelde dit een jaar of 3 geleden zeg ik even uit m'n hoofd.barrymossel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:40:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Ik wil in principe Glas HD op 1, niet op 661. Maar als ze dan toch vanaf 661 getoond worden, dan wil ik graag door kunnen zappen naar de normale HD zenders op 701. En niet dat ik dan moet "doorzappen" naar 1. Sowieso zappen we weinig, maar het is handig als in de gids alles zo goed mogelijk onder elkaar staat.
Haha. Bij KPN speelt het ook al wel een tijdje hoor (1,5 jaar?). Mij lijkt het persoonlijk niet zo heel moeilijk voor elkaar te krijgen. Zeker niet zo moeilijk dat men er zo lang mee bezig is en hierdoor toch wel gaat achterlopen op de concurrentie. Voor mij geen dealbreaker (want KPN Compleet, Spotify en ieder jaar korting), maar ik kan me voorstellen dat mensen zich hieraan onwijs gaan ergeren.Cartman! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:44:
[...]
Ja op die manier kan dus blijkbaar niet... ik ben echt verbaasd hierover want ben bij Ziggo al jaren gewoon gewend dat elke SD zender wordt vervangen door de HD variant als die er is. Daar speelde dit een jaar of 3 geleden zeg ik even uit m'n hoofd.
Tis voor m'n vriendin wel een dingetje, maar we leven er maar mee voor die paar keer dat we tv kijken. Opnames zijn dus wel allemaal in SD omdat ze niet in de gaten heeft dat de gids-zoek-functie standaard de SD kanalen weergeeft bij zoekresultaten.barrymossel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:54:
[...]
Haha. Bij KPN speelt het ook al wel een tijdje hoor (1,5 jaar?). Mij lijkt het persoonlijk niet zo heel moeilijk voor elkaar te krijgen. Zeker niet zo moeilijk dat men er zo lang mee bezig is en hierdoor toch wel gaat achterlopen op de concurrentie. Voor mij geen dealbreaker (want KPN Compleet, Spotify en ieder jaar korting), maar ik kan me voorstellen dat mensen zich hieraan onwijs gaan ergeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 02-02-2017 09:56 ]
Ja dat kan of kpn of het volgens kpn kan ? Ik Denk het niet.Cartman! schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:55:
Gezien ik einde van de maand aangesloten ga worden (m'n vrouw gaat erg blij zijn met Spotify) zal bij mij hopelijk de "schade" beperkt blijven en kunnen we snel gewoon HD op 1,2,3 etc kijken.
Kun je die 4K box ook "krijgen" als je (nog) geen 4K tv hebt dat iemand weet?
[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 02-02-2017 10:06 ]
Lesdictische is mijn hash#
Ja toendertijd werden ze gewoon uitgegeven aan mensen met 1080p TVs e.d. Maar op dit moment kan je die 4K Ontvanger niet meer krijgen.xbeam schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:59:
[...]
Ja dat kan of kpn of het volgend kpn kan ? Denk ik het niet.
It ain't stupid if it works!
Het is gewoon een enorme afgang dat een groot bedrijf als KPN de kanaal nummering nog steeds niet voor elkaar heeft en dit al vele maanden laat voortslepen.vr6-only schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:24:
Ik bezit een 4k ontvanger en gisteren ontving ik inderdaad een mailtje dat bij mij de HD zenders op 1 zijn komen te staan. Echter is het nog altijd SD op 1, HD op 701 en HD Glas op 661....zucht
Overigens werk ik sowieso met favorietenlijsten en ondervind ik weinig last van het feit dat HD niet op 1 staat. Wel knullig en iets wat de "leek" sowieso niet in de gaten heeft en veelal dus SD kijkt. Vind je het gek dat mensen dan zo'n slecht "beeld" hebben van KPN omtrent iTV kwaliteit.
Als je de 4K decoder hebt staan de NL HD zenders sinds kort op 1,2,.... dus kpn het kan wel.barrymossel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:40:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoelt.
Ik wil in principe Glas HD op 1, niet op 661. Maar als ze dan toch vanaf 661 getoond worden, dan wil ik graag door kunnen zappen naar de normale HD zenders op 701. En niet dat ik dan moet "doorzappen" naar 1. Sowieso zappen we weinig, maar het is handig als in de gids alles zo goed mogelijk onder elkaar staat.
De HD of de HD Glas?Thombias schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:58:
[...]
Als je de 4K decoder hebt staan de NL HD zenders sinds kort op 1,2,.... dus kpn het kan wel.
Gepost door een KPN medewerker op het KPN forum:
Ik begrijp dat op de backend de komende dagen het opnemen in fases opgeschroefd wordt naar HD. Straks neem je automatisch op in SD en HD, bij terugkijken wordt dan bepaald welke stream je ziet.
De hd-glas kanalen doen nog niet mee in de hd-op-1 pilot. De ftth klanten kunnen deze kanalen op een gewone stb weer activeren door in het beeldinstellingen menu de optie "hd maximaal" te selecteren. De 4k/uhd stb heeft deze optie niet, maar de hd-glas kanalen staan nog gewoon in de lijst.
Mocht je op je gewone stb al een zenderlijst gebruiken, dan is het handig om daar eens doorheen te lopen om te zien of alle gewenste/juiste kanalen nog wel aangevinkt staan. Ik heb twee lijsten gemaakt; 1 voor op de 4k/uhd stb met de hd-glas kanalen en 1 voor de gewone stb met hd-op-1 kanalen.
Dat weet ik, maar Thombias blijkbaar niet. Vandaar de wat retorische vraag.jackaubrey schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:05:
[...]
Gepost door een KPN medewerker op het KPN forum:
[...]
Persoonlijk vind ik het niet belangrijk. ben er inmiddels zo aan gewend dat HD-kanalen vanaf 701 beginnnen (KPN glas trouwens, geen VDSL).HoppyF schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:09:
Dat wil nog niet zeggen dat de kanaal nummering onbelangrijk is.
[ Voor 21% gewijzigd door Cartman! op 02-02-2017 14:46 ]
Dat las ik al vaker... Ze willen natuurlijk niet iedereen zomaar korting geven. Heel gek vind ik het dus niet.PLAE schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:11:
Heb alles geprobeerd om een mooie nieuwe korting te krijgen maar daar willen ze alleen geven als ik ook tv erbij neem.
Ik maak nu het zelfde mee sinds 2009 had ik 100/100 nu en ze moeten mij verbinding patchen naar 500/500 en dit is vandaag fout gegaan en zit ik zonder diensten dus moet ik wachten tot morgen op de monteur ik kom hier op terug.Skarloc schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:48:
Ik heb sinds 2009 glasvezel bij mij thuis. Vandaag een snelheidsverhoging naar 500/500 aangevraagd. Volgens de helpdesk is er geen hardwarematige aanpassing nodig, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de eerste glasvezelkastjes niet meer dan 100/100 konden leveren. Iemand hier een aanvullling op?
Als modem in ieder geval een v10.
Er zijn twee dingen nodig om een 500 Mbit abonnement te kunnen leveren bij jou thuis, of eigenlijk alles meer dan 100 Mbit:Skarloc schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:48:
Ik heb sinds 2009 glasvezel bij mij thuis. Vandaag een snelheidsverhoging naar 500/500 aangevraagd. Volgens de helpdesk is er geen hardwarematige aanpassing nodig, maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat de eerste glasvezelkastjes niet meer dan 100/100 konden leveren. Iemand hier een aanvullling op?
Als modem in ieder geval een v10.
NT is van Genexis, is dat goed?Barre73 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:08:
[...]
Er zijn twee dingen nodig om een 500 Mbit abonnement te kunnen leveren bij jou thuis, of eigenlijk alles meer dan 100 Mbit:
1) In de wijkcentrale moet je aansluiting op een gigabit (1000 Mbit) poort worden gezet. Tot een paar jaar geleden werd de apparatuur in alle glasvezelwijkcentrales nog standaard uitgerust met 100 Mbit poorten. Dat is later wel snel uitgebreid met gigabit poorten maar zolang dat bij jou niet nodig was ben je waarschijnlijk aangesloten geweest/gebleven op een 100 Mbit poort. Dus dan moet er een monteur van KPN of Reggefiber naar de wijkcentrale om je verbinding handmatig om te zetten. Officiële doorlooptijd is een week na aanvraag.
2) Het actieve deel van je glasvezelaansluiting, de zogenaamde NT ,(die op je aansluiting geklikt zit en op stroom is aangesloten) moet ook geschikt zijn voor Gbit. Ook daar geldt dat tot een paar jaar geleden iedereen standaard een 100 Mbit versie kreeg omdat er nog niet meer snelheid beschikbaar was om te bestellen.
Het verwisselen van die NT moet door een monteur gebeuren.
Dus mijn inschatting is dat jij een oudere NT hebt die niet meer kan doorvoeren dan 100 Mbit. En waarschijnlijk zit je dan in de centrale ook nog op een oude poort en moet je worden omgezet.
[ Voor 4% gewijzigd door Skarloc op 02-02-2017 20:38 ]
[ Voor 61% gewijzigd door Cartman! op 02-02-2017 21:10 ]
Best triest dat we al zo lang met gebrekkige functionaliteit zijn opgescheept dat we het gewoon zijn gaan vinden!RodeStabilo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:11:
[...]
Persoonlijk vind ik het niet belangrijk. ben er inmiddels zo aan gewend dat HD-kanalen vanaf 701 beginnnen (KPN glas trouwens, geen VDSL).
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat is jouw mening. dat maakt het nog geen feit. Ik kan er prima mee werken en ik zou het liever niet aangepast zien omdat ik er nu toch al ruimschoots aan gewend.HoppyF schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:55:
Best triest dat we al zo lang met gebrekkige functionaliteit zijn opgescheept dat we het gewoon zijn gaan vinden!
Ik heb vanmorgen nog contact gehad met KPN en ze medegedeeld dat mijn NT zeer waarschijnlijk vervangen moet gaan worden. Volgens hun systeem zou de doorvoer naar 500/500 met de huidige apparatuur moeten werken. Ze kunnen ook geen monteur sturen vantevoren om de NT te wisselen. Eerst moet het NIET werken en dan pas kunnen ze actie ondernemen............Mir64za schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:03:
[...]
Ik maak nu het zelfde mee sinds 2009 had ik 100/100 nu en ze moeten mij verbinding patchen naar 500/500 en dit is vandaag fout gegaan en zit ik zonder diensten dus moet ik wachten tot morgen op de monteur ik kom hier op terug.
Genexis: Omdat je aangaf dat je al sinds 2009 glasvezel hebt, mag ik er dan vanuit gaan dat je dit hebt hangen?:Skarloc schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:36:
[...]
NT is van Genexis, is dat goed?
Zojuist een bevestiging gekregen van de omzetting. Deze staat gepland op 23 februari, iets meer dan een week dus......
[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 03-02-2017 11:48 ]
Nope modelletje ouder, volgens mij de Fiberxport ocg14Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Genexis: Omdat je aangaf dat je al sinds 2009 glasvezel hebt, mag ik er dan vanuit gaan dat je dit hebt hangen?:
[afbeelding]
Zo ja, dan zie je op deze foto het woord Gigabit op de voorzijde staan. Als dat bij jou er niet op staat, dan moet je die donkergrijze bovenkant (de NT) ook vervangen worden en dat moet een monteur doen. En dat zou dan op 23 februari moeten gebeuren. De doorlooptijd van die patch omzetten in de PoP is echt maar 5 werkdagen. Dat het langer duurt bij jou is dan vanwege de monteurscapaciteit bij KPN neem ik aan.
NB: Als ik het heb over doorlooptijd dan is dat nadat de order van KPN is ontvangen bij Reggefiber (die de omzetting in de PoP doen). Als de KPN orderstraat al een week doet over zo'n upgrade-order richting Reggefiber dan is dat misschien ook een reden. Dat weet ik niet precies..
[ Voor 13% gewijzigd door Skarloc op 03-02-2017 12:15 . Reden: Extra info ]
Ja same hereT.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:44:
Is het nog steeds zo dat je maar tien DHCP reservaties kan doen?
Ik heb de V10 met firmware V1.01.00T02.9v3.
Oke... dit gaat gegarandeerd fout.Skarloc schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:53:
[...]
Nope modelletje ouder, volgens mij de Fiberxport ocg14
edit: Zojuist nog een nieuwe chat afgerond. Er wordt een nieuwe NTU opgestuurd welke volgens de helpdesk zelf geplaatst kan worden (volgens mij niet, maar goed). Heb een afspraak met een monteur staan op de 27e
[afbeelding]
Dit is wat ik nu heb hangen
Logisch. Je hebt de managed switch op de verkeerde plek in het netwerk staan. In deze opstelling ontvangt je Sonos Boost ook de Multicast TV signalen vanuit de Experiabox en verspreid die (ongewild) via het wifinetwerk. Dat kan het wifinetwerk niet aan en die gaat plat. Dus je speakers gaan plat.san.okk schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:55:
Na de nodige zoektochten op google, bezoek van KPN expertteam en Sonos helpdesk wil ik jullie vragen om mee te denken.
Ik heb vanuit de meterkast (Experiabox v9) een utp kabel naar de woonkamer waar mijn eigen router (Time Capsule) staat in bridge modus. Hierop is de Sonos Boost aangesloten en een managed switch waar mijn HD ontvangen aan gekoppeld is. De Boost zorgt voor een besloten wifi netwerk t.b.v. de speakers)
Nu wil het feit dat als ik TV kijk, de sonos speakers volledig in de soep draaien en niet meer goed werken. Als de TV uitstaat is er niets aan de hand.
Experiabox -> Switch -> Router -> Sonos Boost -> Decoder
[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 03-02-2017 13:12 ]
Niet elk stukje hoeft dat te kunnen ondersteunen als je het doet zoals je nu hebt geschetst. Want na die switch (als dat de goeie switch is) krijgen apparaten geen multicast signaal meer, behalve als ze dat vragen (de decoder dus). Dus die Sonos Boost hoeft dat niet te hebben omdat de switch dat al heeft weg gefilterd.Cartman! schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:11:
Elk onderdeel in de schakel moet IGMP snooping ondersteunen en het stukje tussen de Experiabox en je switch is dat nu niet (want daar zit je eigen router tussen). Volgens mij zou t dus zo moeten:
Mee eens.Hmmbob schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:50:
Nee, zorg ervoor dat je het item opneemt en daarna device onafhankelijk kan afspelen.
Stel: ik neem RTL Nieuws op.
KPN zendt dat in 3 varianten uit: SD, HD en HD Glas. Maar 't blijft 't zelfde item: het RTL nieuws.
Dus in mijn app geef ik aan dat ik RTL Nieuws later wil kijken (== 'opnemen' in de cloud)
Dan moet het later niet boeien op welke manier ik dat terug wil kijken: ik wil 1 item uit de mega cloud collectie van KPN terug kijken, een beetje zoals Netflix. En oh, als jij ook RTL Nieuws wil opnemen, kijk je bij het afspelen dus eigenlijk naar fysiek hetzelfde item als ik.... Waarbij ook jij gewoon de beste kwaliteit van dat zelfde item aangeboden moet krijgen afhankelijk van de methode van kijken.
Helder verhaal. Volgens mij heb ik al geprobeerd om de switch achter de EB/voor de time capsule te zetten alleen zonder hierbij te kijken naar IGMP. Volgens de KPN "expert" moet ik extra UTP kabel vanuit de meterkast trekken om dit te splitsen omdat de tv gebruik maakt van een apart VLAN. Gezien het krappe pijpje zie ik dit niet zitten en dit lijkt mij niet erg logisch. Ik ben nu op mijn werk, dus ga dit vanavond proberen. Waar moet ik precies op letten in de switch? Is dit een vinkje aan/uitzetten?Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:07:
[...]
Logisch. Je hebt de managed switch op de verkeerde plek in het netwerk staan. In deze opstelling ontvangt je Sonos Boost ook de Multicast TV signalen vanuit de Experiabox en verspreid die (ongewild) via het wifinetwerk. Dat kan het wifinetwerk niet aan en die gaat plat. Dus je speakers gaan plat.
Ik neem aan dat de genoemde managed switch beschikt over IGMP snooping? Want dan zou je de switch voor de Boost moeten aansluiten. Of zelfs voor de Time Capsule.
Cartman! schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:11:
Elk onderdeel in de schakel moet IGMP snooping ondersteunen en het stukje tussen de Experiabox en je switch is dat nu niet (want daar zit je eigen router tussen). Volgens mij zou t dus zo moeten:
zo te zien zitten hier de echte expertsBarre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:14:
[...]
Niet elk stukje hoeft dat te kunnen ondersteunen als je het doet zoals je nu hebt geschetst. Want na die switch (als dat de goeie switch is) krijgen apparaten geen multicast signaal meer, behalve als ze dat vragen (de decoder dus). Dus die Sonos Boost hoeft dat niet te hebben omdat de switch dat al heeft weg gefilterd.
Dat zeg ik ook volgens mijBarre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:14:
[...]
Niet elk stukje hoeft dat te kunnen ondersteunen als je het doet zoals je nu hebt geschetst. Want na die switch (als dat de goeie switch is) krijgen apparaten geen multicast signaal meer, behalve als ze dat vragen (de decoder dus). Dus die Sonos Boost hoeft dat niet te hebben omdat de switch dat al heeft weg gefilterd.
Maakt niet uit. We bedoelen hetzelfde.Cartman! schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:26:
[...]
Dat zeg ik ook volgens mijDe schakel tussen decoder en xperiabox moet het ondersteunen, daar buiten maakt t niet uit.
Niet echt een KPN expert.... want dat is een oplossing die een paar jaar geleden nodig was. Zou overigens wel werken maar dat hoeft dus niet meer als de switch in je netwerk maar voorzien is van IGMP, en op de goede plek staat.san.okk schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:20:
[...]
Helder verhaal. Volgens mij heb ik al geprobeerd om de switch achter de EB/voor de time capsule te zetten alleen zonder hierbij te kijken naar IGMP. Volgens de KPN "expert" moet ik extra UTP kabel vanuit de meterkast trekken om dit te splitsen omdat de tv gebruik maakt van een apart VLAN. Gezien het krappe pijpje zie ik dit niet zitten en dit lijkt mij niet erg logisch. Ik ben nu op mijn werk, dus ga dit vanavond proberen. Waar moet ik precies op letten in de switch? Is dit een vinkje aan/uitzetten?
Het is die bekende GS105E switch. Ik krijg er vanmiddag nog 1 opgestuurd. Op de eerste verdieping heb ik een soortgelijk probleem. Als ik tv kijk valt het wifi signaal (airport express) weg. De AE geeft het signaal naar de HD ontvanger door. Ik zal hier die 2e switch tussen zetten om het te splitsen.Barre73 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:42:
[...]
Niet echt een KPN expert.... want dat is een oplossing van een paar jaar geleden. Zou overigens wel werken maar dat hoeft dus niet meer als de switch in je netwerk maar voorzien is van IGMP, en op de goede plek staat.
Om te weten waar je op moet letten zal je eerst moeten zeggen welke switch het betreft?
[ Voor 24% gewijzigd door san.okk op 03-02-2017 13:50 ]
Volgens de V10 staat het aan bij mij, volgens de IPV6 testsite werkt 't niet: "Geen IPv6 adres gedetecteerd".T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:53:
IPv6 werkt weer bij mij:
T.Kreeftmeijer in "Het grote IPv6 topic"
[ Voor 8% gewijzigd door BasGit op 03-02-2017 14:38 ]
Omdat je (ook ingebouwde in router) switches nodig hebt met goedwerkende IGMP snooping ondersteuning van NTU tot aan IPTV kastjes.Diablito schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:37:
Sorry voor mijn (noob) vraag, maar met googlen kom ik er niet uit..
Waarvoor vragen jullie een switch aan bij kpn of kopen jullie die? Als "ex" icter zou ik het eigenlijk moeten weten, maar zit al zo lang bij upc en had het niet nodig, gebruikte wel een eigen router en modem in bridge mode..
Reden dat ik dit vraag is dat ik na jaren tevreden klant gister toch de overstap heb aangevraagd naar KPN glas. Goedkoper en sneller in mijn geval, plus sinds de overstap naar de connectbox en 300 mb ondervind ik te vaak problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2017 15:04 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Beste heer/mevrouw,
Eerder deze week hebben wij u geïnformeerd over een wijziging in uw TV gids. Uit reacties maken wij op dat er meerdere vragen komen, wij willen u daarom extra informatie geven omtrent deze ontwikkeling.
Ik zie geen HD kanalen op 1?
Vanaf 1 februari heeft u HD kanalen op de eerste kanalen gekregen, hierdoor hoeft u niet meer te zappen naar 701 en verder. Op dit moment is de HD toevoeging aan de kanaalnaam nog niet zichtbaar, dit zal later nog volgen. U kijkt al wel naar HD kwaliteit.
Is HD glas ook beschikbaar op de eerste kanalen?
Voor nu hebben we alleen HD op de eerste kanalen geplaatst, later wordt dit ook mogelijk voor HD glas kwaliteit.
Waarom is de geplande opname op het HD kanaal in SD kwaliteit?
Vanaf 7 februari worden opnames die u inplant op de eerste kanalen automatisch opgenomen in HD kwaliteit. Ook reeds ingeplande opnames worden vanaf die datum in HD kwaliteit afspeelbaar.
Kan ik minder opnemen nu ik standaard HD kwaliteit krijg?
De opname capaciteit is 200 uur, dit is ongeacht SD, HD of HD-glas kwaliteit.
Tot 7 dagen terugkijken via de gids
Zoals u wellicht heeft gezien in de media hebben wij het afgelopen week tevens mogelijk gemaakt om programma’s tot 7 dagen terug in de gids gratis te bekijken. Wij werken er hard aan om deze functionaliteit ook voor u toe te voegen aan de 4K box.
Netflix in 4K
Een veelgehoorde vraag is Netflix 4K, ook hier wordt hard aan gewerkt. U kunt hier op korte termijn een update over verwachten.
Zodra er weer wijzigingen zijn, zullen wij u hierover informeren.
Met vriendelijke groet,
KPN
Ik neem aan dat jij een 4K tester bent?Mint schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:41:
Zojuist een aanvullende mail gekregen van KPN:
[...]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq