KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dank, wel treurig dat ze tegenwoordig nog zo'n beperkte router kunnen leveren
[ Voor 22% gewijzigd door Cartman! op 24-01-2017 15:27 ]
Klopt! Ik heb die overweging ook gemaakt.. maar:Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Dank, wel treurig dat ze tegenwoordig nog zo'n beperkte router kunnen leverenVoor 10e per maand meer zou ik toch XS4All overwegen waar je een Fritzbox krijgt aldus m'n collega die er een heeft.
- ik had al een RT-AC87U die me bevalt
- 10,- per maand besparen.. waarom niet?
- 500+ mbit ftw
- tweakers baby, ik moest gewoon even full nerd dat prutsen.
Xs4all is prima alternatief, maar ben over de KPN verbinding meer dan tevreden. In BF1 staat er bij ping bij mij vrijwel altijd '5'
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Als ik eerst een dure router moet kopen omdat ik anders geen Netflix/Opnemen/Pauzeren etc kan gebruiken dan heb ik dat voordeel er over een jaar pas uit, opzich niet slecht. Echter vind ik het ook wel fijn als het gewoon werkt ipv dat ik met alternatieve firmwares moet gaan klooien.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:30:
- 10,- per maand besparen.. waarom niet?
Dan pak je de standaard router + een simpel access point (KPN extra wifi punt is verreweg het beste AC access point voor het geld). Stuk lagere kosten en minder werk.Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Als ik eerst een dure router moet kopen omdat ik anders geen Netflix/Opnemen/Pauzeren etc kan gebruiken dan heb ik dat voordeel er over een jaar pas uit, opzich niet slecht. Echter vind ik het ook wel fijn als het gewoon werkt ipv dat ik met alternatieve firmwares moet gaan klooien.
Enige requirement uit jouw lijstje die de Experiabox V9 niet heeft (en je met dat AP nog steeds niet hebt) is het gescheiden gastnetwerk.
Ja dat is normaal en die schijnt 500 Mbps aan te kunnen. Dit forum staat bol van de gebruikers die -net zoals jij- verbaasd zijn dat ze geen V10 hebben ontvangen. Zoek even op V10 en je weet alles.Heiniken schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:50:
Is het normaal dat Kpn een V9 levert bij glasvezel? Ik heb 100mbit up en down en wil eigenlijk naar 500mbit. Maar ik betwijfel of de V9 dit aankan. Hebben andere tweakers hier ervaring mee?
Afgezien wat beter/mooier/nodig/handiger is: KPN levert je geen V10 op verzoek.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Heb een V9 modem ontvangen, v10 kon ik niet krijgen volgens de helpdesk.
Ook stond in de mails die ik van KPN kreeg dat ik de boel kon aansluiten zodra de reggefiber monteur geweest was, maar na een hoopvolle poging dit weekend bleek toch dat mijn diensten nog niet geactiveerd waren.
Is het mogelijk om mijn tv boxen aan te sluiten via het geleverde modem en de rest van mijn apparatuur (nas/mediaspeler etc) via mijn eigen wifi router?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wat wel raar is dat mijn V10 nu gereset is. Kan geen toeval zijn. Alle portforwards weg en wifi en router wachtwoord weer standaard.
Maar goed, ik ben tevreden.
edit: Ah, als ik dus een nieuwe Asus-router koop met Merlin-firmware dan zou ik de Xperiabox niet hoeven gebruiken en kan alles werken zoals je zou willen? Dan kan ik dus boven een switch hangen aan die enkele kabel en splitsen naar de 2e decoder + de raspberry pi die als media-center dient?
Kans is groot dat ik toch bij Ziggo blijf, wat een gedoe als je n eigen router wil gebruiken.
[ Voor 61% gewijzigd door Cartman! op 24-01-2017 22:09 ]
Ik denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. 2 weken geleden heb ik via KPN mijn glasvezel abonnement geactiveerd, en heb gewoon een EB V10 geleverd gekregenWhite_Collar schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:55:
V10 wordt alleen ingezet bij koper abonnementen waar vvdsl of bvvdsl geleverd wordt.
Ze worden voornamelijk bij VVDSL ingezet. Niet uitsluitend.paul-s83 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:57:
[...]
Ik denk dat het gewoon een kwestie van geluk hebben is. 2 weken geleden heb ik via KPN mijn glasvezel abonnement geactiveerd, en heb gewoon een EB V10 geleverd gekregen
Ja dat kan. Telefonie kan niet via die Asus maar je kan wel het telefonie VLAN doorgeven aan de Experiabox bijvoorbeeld via een managed switch.Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:55:
Stomme vraag misschien: ik heb maar 1 utp-kabel van beneden naar boven, kan daar zowel internet als tv overheen of heb ik dan eigenlijk 2 kabels nodig
edit: Ah, als ik dus een nieuwe Asus-router koop met Merlin-firmware dan zou ik de Xperiabox niet hoeven gebruiken en kan alles werken zoals je zou willen? Dan kan ik dus boven een switch hangen aan die enkele kabel en splitsen naar de 2e decoder + de raspberry pi die als media-center dient?
[ Voor 6% gewijzigd door RobinF op 24-01-2017 22:27 ]
Een managed switch heb ik zeker geen trek in...ik wil gewoon internetten en tv kijkenRobinF schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:27:
Ja dat kan. Telefonie kan niet via die Asus maar je kan wel het telefonie VLAN doorgeven aan de Experiabox bijvoorbeeld via een managed switch.
Een managed switch wil je juist wel om igmp snooping op te activeren.Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:44:
[...]
Een managed switch heb ik zeker geen trek in...ik wil gewoon internetten en tv kijkenBellen vind ik niet perse een belangrijk iets omdat we toch mobiele telefoons gebruiken met genoeg minuten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De Asus RT-AC68U beneden is niet genoeg? Moet de switch boven dan ook een managed zijn om het weer te splitsen in internet en tv?Tylen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:57:
[...]
Een managed switch wil je juist wel om igmp snooping op te activeren.
White_Collar schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:55:
V10 wordt alleen ingezet bij koper abonnementen waar vvdsl of bvvdsl geleverd wordt.
Nee dat hoeft niet maar is wel beter.Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:00:
[...]
De Asus RT-AC68U beneden is niet genoeg? Moet de switch boven dan ook een managed zijn om het weer te splitsen in internet en tv?
Tv zit overigens op het zelfde netwerk als de rest van je devices. Er zijn geen vlans meer nodig. Daarom is igmp snooping wel aanbevolen anders gaan de udp pakketen naar alle devices in je netwerk.
Ik moet mij inderdaad daarin even corrigeren, de V10 worden het meer en deel op VVDSL lijnen ingezet maar met een beetje met mazzel krijg je ze ook bij glas.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Niet naar alle. Alleen naar de apparaten op dezelfde switch (tenzij die Asus ook geen IGMP doet)Tylen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:23:
[...]
Nee dat hoeft niet maar is wel beter.
Tv zit overigens op het zelfde netwerk als de rest van je devices. Er zijn geen vlans meer nodig. Daarom is igmp snooping wel aanbevolen anders gaan de udp pakketen naar alle devices in je netwerk.
Ik kreeg bij mijn 500/500 glasverbinding een V9. Toen de monteur langskwam om de NTU erop te klikken gevraagd of hij een V10 in z'n busje had, en deze gelijk omgeruild.White_Collar schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:27:
[...]
Ik moet mij inderdaad daarin even corrigeren, de V10 worden het meer en deel op VVDSL lijnen ingezet maar met een beetje met mazzel krijg je ze ook bij glas.
De wifi op de V9 is bij mij erg slecht. Zelfs op een afstandje van 1.5 meter komt een snelheidstest niet hoger dan 25Mbps
Alles werkt weer.
Ik heb dit script ingesteld. (alleen het overnemen van het script ging niet vlekkeloos, pakte niet alle argumenten mee maar dat was even vogelen en het werkte)
Waarvoor dank teh_maniax !
Nu werkt het weer.
Ik had al een script in place die de route aanpaste na een DHCP change maar die gaf geen restart aan de igmp-proxy.
Denk dat dit het probleem was.
Verder heb ik ook de instellingen van de proxy aangepast;
Had dit geconfigureerd:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| protocols { igmp-proxy { interface eth0.4 { alt-subnet 10.16.12.0/16 alt-subnet 213.75.0.0/16 role upstream threshold 1 } interface eth1 { role downstream threshold 1 } } } |
Maar ik heb nu de config van teh_maniax gebruikt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| protocols { igmp-proxy { interface eth0.4 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role upstream threshold 1 } interface eth1 { alt-subnet 0.0.0.0/0 role downstream threshold 1 } } } |
Wel heb ik quick-leave aan gelaten op de igmp-proxy.
Hier ook een v9 gehad en geen v10 gekregen van een van de drie installatiemonteurs die langs zijn geweest. Nu gebruik ik 'm ook niet, dus het zal wel :-) Blijft apart, want zo'n 2,4ghz only modem is vragen om problemen.dialmformark schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:55:
[...]
Ik kreeg bij mijn 500/500 glasverbinding een V9. Toen de monteur langskwam om de NTU erop te klikken gevraagd of hij een V10 in z'n busje had, en deze gelijk omgeruild.
Ik dacht dat deze instelling niet veel effect had als je geen ubiquiti switch hebt? Ik ga het nakijken, thx voor je input.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:32:
[...]
IGMP snooping settings staan goed/aan op je AP's?
Wikipedia: IGMP snooping
Wellicht gaat je wifi ten onder aan de IPTV multicast die gewoon over je wifi wordt uitgezonden terwijl dit niet de bedoeling is?
IGMP Snooping is alleen nodig op de APs als de TV Ontvanger (s) op de AP zit aangesloten.Luuk84 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:44:
[...]
Ik dacht dat deze instelling niet veel effect had als je geen ubiquiti switch hebt? Ik ga het nakijken, thx voor je input.
De switch die je gebruikt heeft alleen IGMP Snooping nodig als de TV ontvangers daar (indirect) op zijn aangesloten. Volgensmij is dit niet het geval. De V9 doet al IGMP Snooping en de switch zal dus de TV streams niet eens ontvangen.
Wat voor switch is het?
Maar als je in mijn geval bekijkt zou ik vanaf de XP (of andere router) 1 kabel naar boven sturen waar dan een switch aan zit met daar achter een Raspberry Pi + een TV dan krijgt die Pi dus al die packets ook te verwerken omdat de switch t naar allebei doorstuurt als ik t goed begrijp.RobinF schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:05:
[...]
De switch die je gebruikt heeft alleen IGMP Snooping nodig als de TV ontvangers daar (indirect) op zijn aangesloten. Volgensmij is dit niet het geval. De V9 doet al IGMP Snooping en de switch zal dus de TV streams niet eens ontvangen.
Ja. Als die switch geen IGMP Snooping doet zal de RaspberryPi ook alle TV Streams krijgen. Daarnaast zal de snelheid van de IGMP Stream gelimiteerd zijn aan de snelheid van het "sloomste" apparaat. Als je die RaspberryPi dus op 10Mbit/s half-duplex zet dan zal je praktisch niet TV kunnen kijken. Dit probleem zou zich niet voordoen als je een IGMP Snooping-enabled switch had.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:17:
[...]
Maar als je in mijn geval bekijkt zou ik vanaf de XP (of andere router) 1 kabel naar boven sturen waar dan een switch aan zit met daar achter een Raspberry Pi + een TV dan krijgt die Pi dus al die packets ook te verwerken omdat de switch t naar allebei doorstuurt als ik t goed begrijp.
Overigens hoeft de Pi niet alle packets te verwerken. Ze worden volgensmij op laag 3 al gedropt.
[ Voor 5% gewijzigd door RobinF op 25-01-2017 14:37 ]

Was 100 euro, als je nieuwe apparatuur koopt kan je dat toch ook gewoon meenemen naar je nieuwe woning?
Insta-edit: Sorry, had thread niet goed doorgenomen, dit is alleen handig als je 1 centrale plek hebt voor al je bekabeling.
[ Voor 22% gewijzigd door tmaniac op 25-01-2017 15:26 ]
Insta-edit: ja
Ik neem aan dat je een abonnement bij KPN afneemt omdat je in dit topic vraagt. Vraag via het KPN Forum even een gratis switch aan.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:21:
Dank voor de suggestie!Ik woon alleen ongeveer hopelijk nog een jaar in m'n huidige woning en gezien de nieuwe woning zelfbouw is kan ik daar goed nadenken over dergelijke dingen. Ik vind het dus ook weer zonde om nu nieuwe router en switches te kopen die volgend jaar misschien wellicht overbodig worden. Twijfel, twijfel.
Aan de andere kant, maakt het uit dat die Pi die TV Stream soms krijgt? Staat je Pi soms in standby database de netwerkpoort op 10Mbit, half duplex staat?
[ Voor 12% gewijzigd door RobinF op 25-01-2017 15:32 ]
Ik ben aan het overwegen om KPN Glasvezel te nemen. Mijn huidige setup werkt goed met Ziggo behalve dat ze 300/30mbit kunnen bieden als max en ik nu boven geen TV kijk (kost 4e per maand extra, coax heb ik al liggen).RobinF schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Ik neem aan dat je een abonnement bij KPN afneemt omdat je in dit topic vraagt. Vraag via het KPN Forum even een gratis switch aan
Die Pi staat 24/7 aan voor het gebruik van Kodi eigenlijk. Opzich kunnen we niet tegelijk Kodi en TV kijken dus als die Pi het verkeer aan kan van het TV kijken zou t opzich moeten kunnen werken.RobinF schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:31:
Aan de andere kant, maakt het uit dat die Pi die TV Stream soms krijgt? Staat je Pi soms in standby database de netwerkpoort op 10Mbit, half duplex staat?
[ Voor 32% gewijzigd door Cartman! op 25-01-2017 15:33 ]
Dan zou ik zeggen dat het niet heel veel boeit. Ik verwacht dat je nooit Kodi kijkt terwijl je iTV kijkt (Of heb je meerdere TVs daar?). Dus de Pi ontvangt nooit TV Streams als jij Kodi kijkt. Ik gebruikt zelf geen Kodi maar als Kodi ook op de achtergrond data nodig heeft dan gaat er hooguit ~10Mbit/s van de theoretische snelheid van die Kodi binnen krijgt. Ik betwijfel of dit een serieus probleem is.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:32:
[...]
Ik ben aan het overwegen om KPN Glasvezel te nemen. Mijn huidige setup werkt goed met Ziggo behalve dat ze 300/30mbit kunnen bieden als max en ik nu boven geen TV kijk (kost 4e per maand extra, coax heb ik al liggen).
[...]
Die Pi staat 24/7 aan voor het gebruik van Kodi eigenlijk. Opzich kunnen we niet tegelijk Kodi en TV kijken dus als die Pi het verkeer aan kan van het TV kijken zou t opzich moeten kunnen werken.
Daarnaast kan je sowieso proberen die switch aan te vragen, mocht je overstappen.
- 500/500 vs 300/30
- 2 decoders vs 1 decoder
- Spotify Premium vs niks
Daar staat tegenover:
- Ik krijg onder m'n bureau die glasvezelbox (glasvezel komt op n onhandige plek t huis binnen). De router wil ik graag in de meterkast houden dus ik moet eerst een kabel van bureau naar meterkast naar de router en dan van de router weer terug naar de PC. Dat is te overzien opzich.
- Mogelijk een nieuwe router aanschaffen vanwege gedoe met die igmp
- Mogelijk boven een nieuwe switch (1 kabel naar boven met pi + decoder)
- Mogelijk beneden bij de tv een nieuwe switch (1 kabel naar tv-meubel met pi + decoder + smart tv)
Ik vrees dus veel ellende op t netwerk en twijfel of dit het waard gaat zijn.
Een goede switch met IGMP snooping heb je al voor zo'n 3 tientjes.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:30:
Ik ga boven geen switch van 100 euro neerzetten nu zodat ik een signaal kan splitsen tussen een Raspberry Pi en een TV nu, dat is het me gewoon niet waard.......
Insta-edit: ja
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
janbal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:41:
[...]
Een goede switch met IGMP snooping heb je al voor zo'n 3 tientjes.
[ Voor 4% gewijzigd door NightMare op 25-01-2017 19:03 ]
Éénmalig wat pijn en daarna veel lol. Ik zou 't doen.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:45:
We are shaping the future
Toevallig is het Reggefiber gebied? Zo ja, kan je eventueel via deze link het proberen te laten verplaatsen door Reggefiber: Het glasvezelaansluitpunt is al gerealiseerd in mijn woning is het nog te verplaatsen.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:45:
Ik zit al dagen in m'n hoofd of ik ga switchen. Op papier biedt KPN me veel meer voor n paar euro per maand minder:
- 500/500 vs 300/30
Daar staat tegenover:
- Ik krijg onder m'n bureau die glasvezelbox (glasvezel komt op n onhandige plek t huis binnen). De router wil ik graag in de meterkast houden dus ik moet eerst een kabel van bureau naar meterkast naar de router en dan van de router weer terug naar de PC. Dat is te overzien opzich.
- Mogelijk beneden bij de tv een nieuwe switch (1 kabel naar tv-meubel met pi + decoder + smart tv)
Weet zelf niet of hier kosten aan verbonden zit, maar je kan het altijd proberen!
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Hoeze een nieuwe router aanschaffen vanwege gedoe met igmp?Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:45:
Ik zit al dagen in m'n hoofd of ik ga switchen. Op papier biedt KPN me veel meer voor n paar euro per maand minder:
- 500/500 vs 300/30
Daar staat tegenover:
De ingebouwde switch in de experiabox heeft gewoon igmp ondersteuning.
Die switch boven kan je gratis bij kon aanvragen.
Die switch beneden kan je ook gratis aanvragen.
Ja, als je met het modem van KPN uit de voeten kunt ist niet zo ingewikkeld allemaal. Je leest ingewikkelde verhalen van mensen zoals ik die eigenwijs een eigen router willen gebruiken en dan vervolgens eigenlijk beginnen met te weinig kennis van routering en vlans. Dat wordt elke dag beter, dus dat is ook wat waardTylen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:05:
[...]
Hoeze een nieuwe router aanschaffen vanwege gedoe met igmp?
De ingebouwde switch in de experiabox heeft gewoon igmp ondersteuning.
Die switch boven kan je gratis bij kon aanvragen.
Die switch beneden kan je ook gratis aanvragen.
Glasvezel netwerk van KPN is het verder wel waard - het is echt snel en werkt prettig en die upload wen je zo snel aan dat je nooit meer terug wilt.
Omdat ik een paar (vind ik) simpele wensen heb die je met de experia box niet kan (oa eigen dhcp server, 2.4GHz/5GHz met eigen SSID, Gastennetwerk). Als je geen V10 krijgt heb je uberhaupt niet eens 5GHz blijkbaar...ik heb dat al jaren, hoe verzin je t om zoiets standaards nog niet te hebben.Tylen schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:05:
[...]
Hoeze een nieuwe router aanschaffen vanwege gedoe met igmp?
Dank voor de tip maar gaat niet zoveel helpen vrees ik. Ik zit in een appartement en ze hebben destijds (tegen de afspraken in eigenlijk) bij mij niet bij het ISRA punt aangelegd maar wilden dit midden in de woonkamer doen (zit aan de straatkant). Ik wilde liever dat ze die kabel zouden doortrekken onder t huis naar de meterkast maar dat behoorde niet tot de mogelijkheden. Omdat die monteur verder erg relaxt was heeft hij t wel helemaal aan de zijkant van de woonkamer kunnen aanleggen waardoor het toen achter de gordijnen zat en tegenwoordig onder m'n bureau. Denk niet dat ze die kabel gaan verlengen onder het huis door richting meterkast. En zoals ik zei...ik zit hier hopelijk nog maar iets meer dan n jaar en dan is het de zorg van de volgende bewoner.BaZnGaNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:35:
[...]
Toevallig is het Reggefiber gebied? Zo ja, kan je eventueel via deze link het proberen te laten verplaatsen door Reggefiber:
[ Voor 69% gewijzigd door Cartman! op 25-01-2017 20:29 ]
Kost circa 300 euro zeg ik even uit mijn hoofd.BaZnGaNL schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:35:
[...]
Toevallig is het Reggefiber gebied? Zo ja, kan je eventueel via deze link het proberen te laten verplaatsen door Reggefiber: Het glasvezelaansluitpunt is al gerealiseerd in mijn woning is het nog te verplaatsen.
Weet zelf niet of hier kosten aan verbonden zit, maar je kan het altijd proberen!
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Klopt! Dus in principe kun je je Xb plaatsen waar je wilt, al zal de monteur graag het extra korte rode kabeltje gebruiken wat erbij geleverd wordtCartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
Ter controle: er hoeft maar 1 ethernetkabel van de NTU naar de XB/router te lopen toch?
Hebben ze wel langer bij zich dat je weet? Ik heb uit m'n hoofd 10 meter nodig om van NTU in de meterkast te komen namelijk. Heeft die monteur ook niet meteen switches bij zich? Het voelt loos om de boel te laten aanleggen en direct te bellen dat ik er 2 nodig heb...NiGeLaToR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:41:
[...]
Klopt! Dus in principe kun je je Xb plaatsen waar je wilt, al zal de monteur graag het extra korte rode kabeltje gebruiken wat erbij geleverd wordt
In principe leveren ze het werkend af ja. Op de site staat wat ze hier voor doen, kabel van meter of 10 zat er wel bij meen ik. Switch weet ik niet, zou je even kunnen vragen/checken. Doel is dat ze niet weg gaan als het niet werkt.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:44:
[...]
Hebben ze wel langer bij zich dat je weet? Ik heb uit m'n hoofd 10 meter nodig om van NTU in de meterkast te komen namelijk. Heeft die monteur ook niet meteen switches bij zich? Het voelt loos om de boel te laten aanleggen en direct te bellen dat ik er 2 nodig heb...
Deden ze bij mij wel, anders had je 8 weken blijven logeren ofzo
De switch die de monteur brengt kost geld. Als je belt voordat de monteur komt en je hebt het over de switch voor tv, dan krijg je die gewoon per post. Weet niet of je er twee kan krijgen. Het zijn de GS105E switches.Cartman! schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:44:
[...]
Hebben ze wel langer bij zich dat je weet? Ik heb uit m'n hoofd 10 meter nodig om van NTU in de meterkast te komen namelijk. Heeft die monteur ook niet meteen switches bij zich? Het voelt loos om de boel te laten aanleggen en direct te bellen dat ik er 2 nodig heb...
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Die 10 meter is gratis. Daarna valt het onder meerwerk. Het lijkt me dan dat ze meer kabel bijzich hebben dan 10 meterNiGeLaToR schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:59:
[...]
In principe leveren ze het werkend af ja. Op de site staat wat ze hier voor doen, kabel van meter of 10 zat er wel bij meen ik. Switch weet ik niet, zou je even kunnen vragen/checken. Doel is dat ze niet weg gaan als het niet werkt.
Deden ze bij mij wel, anders had je 8 weken blijven logeren ofzo
Een unmanaged TP-Link. Geen IGMP Snooping. De TV ontvangers zitten direct op de experiabox. Het probleem lijkt inmiddels verholpen. Heb gereset. Experiabox + AP's.RobinF schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:05:
[...]
IGMP Snooping is alleen nodig op de APs als de TV Ontvanger (s) op de AP zit aangesloten.
Wat voor switch is het?
Alles lijkt nu weer te werken.

Ik had er nog eentje nodig. Ik dacht laat ik maar een via de chat nog eentje proberen te fixen en het is gelukt. Kan ik eindelijk alles aansluiten bij de tv.
Tip voor wie er meerdere nodig heeft: de kans lijkt mij het grootst als je er maar 1 per keer (gesprek) besteld. De chat is wel een stuk professioneler dan de telefoonlijn, meestal i.i.d.
[ Voor 30% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-01-2017 12:24 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Tis mij ook gelukt via Twitter, beste medewerker wist niet wat ik bedoeldeT.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:20:
Ik heb net een tweede switch kunnen aanvragen![]()
![]()
Ik had er nog eentje nodig. Ik dacht laat ik maar een via de chat nog eentje proberen te fixen en het is gelukt. Kan ik eindelijk alles aansluiten bij de tv.
Tip voor wie er meerdere nodig heeft: de kans lijkt mij het grootst als je er maar 1 per keer (gesprek) besteld. De chat is wel een stuk professioneler dan de telefoonlijn, meestal i.i.d.
Oftewel, ik had om een 'verdeelkastje' moeten vragen ipv een switch - but all ended well. Ben benieuwd.
Ik vroeg naar de switch voor tv, net als bij de eerste keer. Toen belde ik en vroeg ik naar de switch en wiste niet wat ik bedoelde.NiGeLaToR schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:59:
[...]
Tis mij ook gelukt via Twitter, beste medewerker wist niet wat ik bedoelde![]()
Oftewel, ik had om een 'verdeelkastje' moeten vragen ipv een switch - but all ended well. Ben benieuwd.
Hij zal wel morgen of overmorgen aankomen.
Werkt je verbinding nu zonder problemen?
[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-01-2017 13:01 ]
Ik kan op de Vodafone website helemaal geen thuis meer vinden. Dus geen glasvezel bij Vodafone meer? Ze leiden je direct door naar Ziggo. En daar is het duurste internet abo 300/30 meer dan wat ik heb bij kpn met alles in 1 500/500.PLAE schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:46:
Heb een 100/100 abonnement (alleen internet). Betaal EUR 47,50 per maand. Bij Vodafone kost hetzelfde EUR 40 per maand. Ik ga nu verlengen maar kon geen cent korting krijgen. Alleen als ik ook tv erbij zou nemen. Jammer hoor.
Doet het prima hier...ook maar eens even vergelijken met KPN want dit lijkt inderdaad goedkoper te zijn. Ik zou daar (na 6 maanden met korting) €62,50 gaan betalen voor 500/500, 2 decoders en telefonie. Bij KPN zou ik €75 kwijt zijn.
edit: Daar lees ik ook veel drama over het meegeleverde modem
[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 26-01-2017 14:06 ]
Je kan dus nog wel bestellen, maar het is echt lastig te vinden vanaf de homepage.Cartman! schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:02:
https://www.vodafone.nl/s...thuis/internet/glasvezel/
Doet het prima hier...ook maar eens even vergelijken met KPN want dit lijkt inderdaad goedkoper te zijn. Ik zou daar (na 6 maanden met korting) €62,50 gaan betalen voor 500/500, 2 decoders en telefonie. Bij KPN zou ik €75 kwijt zijn.
edit: Daar lees ik ook veel drama over het meegeleverde modem
Net gebeld naar de helpdesk over die managed switch maar er ging geen belletje rinkelen... "er wordt standaard een switch meegeleverd". Ik neem aan dat hij uiteindelijk op de ingebouwde switch van de Xperiabox doelde. Volgens de medewerker krijg ik in mijn regio als nieuwe klant 100% zeker een V10 overigens.
Je moet het hebben over de switch voor de tv of netwerkverdeeldoosje, dan weten ze meestal wel wat je bedoeld. Je krijgt deze pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E.Cartman! schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:15:
Ik heb besloten om glasvezel te nemen overigens, met het oog op het nieuwe huis volgend jaar is het zeker handig om te weten nu waar ik evt al tijdens ontwerp/bouw rekening mee kan houden.
Net gebeld naar de helpdesk over die managed switch maar er ging geen belletje rinkelen... "er wordt standaard een switch meegeleverd". Ik neem aan dat hij uiteindelijk op de ingebouwde switch van de Xperiabox doelde. Volgens de medewerker krijg ik in mijn regio als nieuwe klant 100% zeker een V10 overigens.
[ Voor 9% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-01-2017 15:13 ]
Geloof me, deze gast begreep er echt niks van...hij is t wezen navragen bij n technische collega en zelfs toen begreep hij t nog niet. Net de verkeerde aan de lijn gehad natuurlijk. Als jullie t allemaal zeggen geloof ik er zeker in dat t goed komtT.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Je moet het hebben over de switch voor de tv of netwerkverdeeldoosje, dan weten ze meestal wel wat je bedoeld.
Probeer de chat eens. Die zijn meestal handiger. Bij mij ging het net in een keer goed.Cartman! schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Geloof me, deze gast begreep er echt niks van...hij is t wezen navragen bij n technische collega en zelfs toen begreep hij t nog niet. Net de verkeerde aan de lijn gehad natuurlijk. Als jullie t allemaal zeggen geloof ik er zeker in dat t goed komt
Zal ik doen, eerst maar eens bestellen vanavond want eerder dan dat gaan ze me geen switch sturen denk ikT.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Probeer de chat eens. Die zijn meestal handiger. Bij mij ging het net in een keer goed.
Jazeker, alleen routed IPtv niet (goed). Maar dat was eerst geen ambitie maar nu ik weet dat dit ook kan met een Asus router heb ik daar wel mijn zinnen op gezetT.Kreeftmeijer schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:00:
[...]
Ik vroeg naar de switch voor tv, net als bij de eerste keer. Toen belde ik en vroeg ik naar de switch en wiste niet wat ik bedoelde.![]()
Hij zal wel morgen of overmorgen aankomen.
Werkt je verbinding nu zonder problemen?
https://apparatuurvoorthu...-netgear-gs105e/?pos=1314
Die wordt ook aangeraden op Netwerkje.com, prima.mawi schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:14:
Zojuist ook even via live chat om een switch gevraagd, was geen enkel probleem. Wat betreft het type gaf de dame me dit linkje:
Kan alleen slecht achterhalen of een GS116E ook het juiste model is. Ik heb de GS116 gekocht recent maar das in ieder geval niet de goede .. helaas.
Ik heb de afgelopen week wel 10x gebeld met KPN en werd eigenlijk elke keer afgepoeierd met; nee meneer op de 25ste worden de diensten van KPN pas bij u geleverd. (in de mail van KPN staat dat het al zou moeten werken nadat de Reggefiber monteur geweest is) Het werkt nu nog steeds niet en moet er een monteur langs komen om te kijken wat er aan de hand is.
Johan: Laat ik je, naast te zeggen dat de afstandsbediening onderweg is, nog een tip geven.
Johan: En dat is tape.
barrymossel: duct tape?
Johan: Ja. Niet om haar handen aan haar lichaam vast te tapen, maar het klepje preventief vast vast te zetten.

Ik vind het wel humorbarrymossel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:26:
En via de chat een nieuwe afstandsbediening geregeld die mijn dochter had gemold:
[...]
[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 27-01-2017 08:47 ]
Ik moet zeggen dat ik ook alleen maar goede ervaringen heb met de klantenservice van KPN, ook ik heb gisteren een nieuwe AB aangevraagd, geen enkel probleem. Ik heb de betreffende dame ook een compliment gegeven (mag ook wel eens gedaan worden). Ga vooral zo door KPN!barrymossel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:26:
Wat een heerlijke "klantenservice". Even voor mijn zwager gebeld en hij kreeg direct 6 maanden 27,50 korting. En via de chat een nieuwe afstandsbediening geregeld die mijn dochter had gemold:
Dus als je belt of chat krijg je hem gratis en voor iedereen die dat niet weet. Die betaalt dertig euro. Zo heb ik dus al €60 bespaard. Super klantenservice.mawi schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:14:
Zojuist ook even via live chat om een switch gevraagd, was geen enkel probleem. Wat betreft het type gaf de dame me dit linkje:
Mooi verhaal.barrymossel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:26:
Wat een heerlijke "klantenservice". Even voor mijn zwager gebeld en hij kreeg direct 6 maanden 27,50 korting. En via de chat een nieuwe afstandsbediening geregeld die mijn dochter had gemold:
[...]
En maar om te vergeten ook geen gast wifi netwerkCartman! schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:46:
Gisterenavond besteldDe dame bij de helpdesk zei dat ik pas 5 dagen na aansluiting die switches kan aanvragen, ik wacht het maar even af. Ondanks dat haar collega die ik eerder die dag aan de lijn had dat in ons gebied altijd een V10 geleverd wordt voor nieuwe klanten zei deze dat ze het zeker ook een V9 kan zijn. Heb al gezegd dat ik die niet ga accepteren, in 2017 moet je toch gewoon 5GHz Wifi kunnen leveren op z'n minst, het is verder al zo'n brak ding
[...]
Ik vind het wel humor

[ Voor 8% gewijzigd door MCP cloud op 27-01-2017 09:00 ]