Zeer binnenkort ben ik een nieuwe KPN alles-in-1 klant dus ik ben een plan aan het maken om de woon -en slaapkamer van internet en tv te voorzien. Ik volg de handleiding van netwerkje.com, methode 2, met twee SG3210 switches en een eigen router (RT1900AC met VLAN support). In de woonkamer staan een tv, ps4, Denon receiver en een mediaspeler welke ik allemaal bekabeld met internet verbonden wil hebben. De slaapkamer alleen een tv en een mediaspeler met Wifi (Apple tv).
De eerste switch, dus degene waar de NTU op is aangesloten, komt in de meterkast en is op deze manier geconfigureerd:
(hoe krijg ik een afbeelding in 500x600 pixels?)
Poort 1 is een trunk, 2 en 3 zijn access. Telefonie maak ik geen gebruik van.
Waar ik nu vastloop is op welke poort en device ik mijn tweede switch, welke geplaatst wordt in de woonkamer, op aansluit uitgaande van deze opstelling:

De config van de switch in de woonkamer:

Poort 1 is weer een trunk, poort 2 en 3 access.
Ook vraag ik me af in welke poort ik mijn router prik op de switch en of op de switch in de meterkast VLAN 100 ook nog geconfigureerd moet worden.
De eerste switch, dus degene waar de NTU op is aangesloten, komt in de meterkast en is op deze manier geconfigureerd:

Poort 1 is een trunk, 2 en 3 zijn access. Telefonie maak ik geen gebruik van.
Waar ik nu vastloop is op welke poort en device ik mijn tweede switch, welke geplaatst wordt in de woonkamer, op aansluit uitgaande van deze opstelling:

De config van de switch in de woonkamer:

Poort 1 is weer een trunk, poort 2 en 3 access.
Ook vraag ik me af in welke poort ik mijn router prik op de switch en of op de switch in de meterkast VLAN 100 ook nog geconfigureerd moet worden.