Als je TV kunt kijken kun je ook updates binnenhalen. Betreft beide multicastverkeer.
Ik heb een KPN compleet abonnement met gratis HBO.
Nu HBO per 1 januari gestopt is bij KPN.
Betekent dit dat er een wijziging is geweest in het abonnement, waardoor je weer een korting kan aanvragen bij KPN?
Of geldt dit alleen bij tarief verhogingen?
Betekent dit dat er een wijziging is geweest in het abonnement, waardoor je weer een korting kan aanvragen bij KPN?
Werkt inmiddels weer. Blijkbaar was er rond die tijd een update van de Experiabox.
ljt schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:50:
[...]
Zojuist even gecheckt, vond het al wat verdacht stil met de vaste lijn.......maar hij doet het prima hier eigenlijk. Bellen en gebeld worden geen probleem. Dus ik zou denken dat KPN niks verandert heeft. Tenzij ze dat per regio doen misschien....
Hoe dan ook ben je daar al te laat mee ^^sigilens schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:57:
Voordat ik Alles-in-1 nam (paar maanden geleden nu), had ik al Digitenne met 3 smartcards. Ik gebruik die icm met CI modules, dus geen externe ontvangers nodig. Het Digitenne-abo zou gratis worden, dankzij het alles-in-1 pakket. Prima.
Toen ik de KPN spulletjes (EB e.d.) ontving, zaten daar ook 3 nieuwe Digitenne-ontvangers bij en er wordt iedere maand 3x EUR 4,- gefactureerd. Klantenservice gaf me het adres om ze terug te sturen, maar zei dat ik wel de EUR 12,- moet blijven betalen. Dit is huur voor de ontvangers. Dat ik ze niet meer heb, dus ook niet meer huur, maakte niet uit. Waar dan het "gratis" in terug kwam, bleef vaag.
Als ik de ontvangers in MijnKPN terugzet van 3 naar 0, worden ook de kaartjes inactief, volgens deze medewerker. Tijdens het bestelproces werd dit anders verteld, dus kennelijk weet men het zelf niet helemaal zeker.
Iemand die een soortgelijke situatie heeft?
Toen ik de KPN spulletjes (EB e.d.) ontving, zaten daar ook 3 nieuwe Digitenne-ontvangers bij en er wordt iedere maand 3x EUR 4,- gefactureerd. Klantenservice gaf me het adres om ze terug te sturen, maar zei dat ik wel de EUR 12,- moet blijven betalen. Dit is huur voor de ontvangers. Dat ik ze niet meer heb, dus ook niet meer huur, maakte niet uit. Waar dan het "gratis" in terug kwam, bleef vaag.
Als ik de ontvangers in MijnKPN terugzet van 3 naar 0, worden ook de kaartjes inactief, volgens deze medewerker. Tijdens het bestelproces werd dit anders verteld, dus kennelijk weet men het zelf niet helemaal zeker.
Iemand die een soortgelijke situatie heeft?
Het geld ook bij wijzigingen maar wel op moment dat ze het aan geven en dan na een maand, je bent wel beetje te laat nu daarvoor.sigilens schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:57:
Als je HBO bij Compleet hebt dan is dat geen wijziging in je abonnement.sigilens schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:57:
Ik zit er over te twijfelen om van Ziggo naar KPN-glas over te stappen. Echter goede portforwarding naar mijn achterliggende PF-sense (of liever nog bridging) is wel een vereiste.
De kpn verkoper liet me net weten dat portforwarding ook niet mogelijk is.... maar ..... dat lijkt me toch stug...
iemand vrij recent een installatie gekregen en een update op dat vlak?
zit nu hier te kijken:
http://netwerkje.com/eigen-router
Denk dat ik mijn bestaande PF sense met 3 gigabit interfaces wel kan hergebruiken
en wellicht ook mijn netgear GS108T nog wel.
Evt met nog een vlan enables switch erachter om zakelijk / thuis netwerk te scheiden.
Krijg je bij een glasvezel abbo een modem aan de glaskabel of blijft de aanwezige genexis glas->ETH hangen?
De kpn verkoper liet me net weten dat portforwarding ook niet mogelijk is.... maar ..... dat lijkt me toch stug...
zit nu hier te kijken:
Denk dat ik mijn bestaande PF sense met 3 gigabit interfaces wel kan hergebruiken
Evt met nog een vlan enables switch erachter om zakelijk / thuis netwerk te scheiden.
Krijg je bij een glasvezel abbo een modem aan de glaskabel of blijft de aanwezige genexis glas->ETH hangen?
[ Voor 34% gewijzigd door xychix op 10-01-2017 19:56 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Port-forwarding (en DMZ) is mogelijk bij de ExperiaBox. Er komt niets extra's qua modem bij, het gaat direct van de Genexis naar de ExperiaBox (of je eigen router).xychix schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:37:
Ik zit er over te twijfelen om van Ziggo naar KPN-glas over te stappen. Echter goede portforwarding naar mijn achterliggende PF-sense (of liever nog bridging) is wel een vereiste.
zit nu hier te kijken:
Duidelijker gesteld: er gaat geen glaskabel vanuit de FTU naar een NT/router. Dat doet alleen Vodafone en Tweak en XS4all in beperkte mate. En dan nog alleen bij nieuwe FTU's.xh3adshotx schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:48:
[...]
Port-forwarding (en DMZ) is mogelijk bij de ExperiaBox. Er komt niets extra's qua modem bij, het gaat direct van de Genexis naar de ExperiaBox (of je eigen router).
Overigens zit er al een extra apparaat op je Genexis hoor. Die actieve NT die als Mediaconverter werkt. Dat krijg Xychix dus ook. Genexis NT->utpkabel
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 10-01-2017 20:20 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dank tot zover.
Weet iemand of KPN tegenwoordig ALLE iptv enkel routed aanbied?
http://netwerkje.com/iptv
Hieruit maak ik op dat:
http://netwerkje.com/routed-iptv
Hieruit maak ik op dat:
Daaruit maak ik dus op dat enkel routed IPTV opstelling nog tot de mogelijkheden behoort??Sinds 2015 stapt KPN over op "routed IPTV" waarbij de IPTV decoders wel een onderdeel vormen van het thuis netwerk, daarom ook een IP adres krijgen van de experiabox in dezelfde range als alle andere apparaten en waarbij de routering naar het IPTV netwerk ook door de experiabox gedaan wordt. De integratie met het thuisnetwerk en het internet biedt mogelijkheden voor nieuwe functionaliteiten zoals de integratie met Netflix.
[ Voor 6% gewijzigd door xychix op 10-01-2017 21:59 ]
Bridged werkt ook nog.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Het enige dat ik daarover kan zeggen is dat twee weken gelden bridged nog werkte bij mij, ben sindsdien overgestapt op routed.xychix schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:59:
Dank tot zover.
Hieruit maak ik op dat:
[...]
Daaruit maak ik dus op dat enkel routed IPTV opstelling nog tot de mogelijkheden behoort??
Dat is een onjuiste formulering.xychix schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:59:
Er is geen sprake van 'aanbieden' daar waar het je eigen netwerk betreft. KPN levert van oudsher 3 VLANs af op je netwerkovernamepunt, daar is met de 'omschakeling' niets aan gewijzigd.
Het enige dat is gewijzigd is de implementatie in de Experiaboxen. Daar waar men je IPTV STB eerst direct op het IPTV VLAN zette wordt dat nu gerouteerd.
Als jij je eigen router gebruikt ligt die beslissing geheel bij jou. Natuurlijk had KPN meerdere redenen om de boel in de Experiaboxen om te gooien, maar een belangrijke is dat men een gedeelte van het STB-verkeer over het internet wilde routeren - bijvoorbeeld voor Netflix en al die andere 'apps' ('Meer TV').
Vooralsnog werkt de software in de STBs nog 'gewoon' zonder internettoegang; daarmee kun je dus TV kijken, enkel geen gebruik maken van een aantal 'extra' features.
Gezien KPN in hun eigen implementatie verwacht 'internettoegang' te hebben op de STBs moet je er dus niet gek van opkijken als het op een dag stukgaat.
Het antwoord op de vraag die je dus niet stelde is: ja, de STB werkt nog steeds als hij enkel het IPTV VLAN kan bereiken. Maar waarom zou je niet routeren?
dank voor deze verheldering!!Thralas schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:31:
[...]
Dat is een onjuiste formulering.
Er is geen sprake van 'aanbieden' daar waar het je eigen netwerk betreft. KPN levert van oudsher 3 VLANs af op je netwerkovernamepunt, daar is met de 'omschakeling' niets aan gewijzigd.
Ah zitten die ook in de IPTV box? ik dacht UTP naar mijn IPTV box te trekken en en UTP met internet naar mijn smart tv. (daar staat nu in onze Ziggo opstelling ook de netflix app op)Het enige dat is gewijzigd is de implementatie in de Experiaboxen. Daar waar men je IPTV STB eerst direct op het IPTV VLAN zette wordt dat nu gerouteerd.
Als jij je eigen router gebruikt ligt die beslissing geheel bij jou. Natuurlijk had KPN meerdere redenen om de boel in de Experiaboxen om te gooien, maar een belangrijke is dat men een gedeelte van het STB-verkeer over het internet wilde routeren - bijvoorbeeld voor Netflix en al die andere 'apps' ('Meer TV').
Vooralsnog werkt de software in de STBs nog 'gewoon' zonder internettoegang; daarmee kun je dus TV kijken, enkel geen gebruik maken van een aantal 'extra' features.
Gezien KPN in hun eigen implementatie verwacht 'internettoegang' te hebben op de STBs moet je er dus niet gek van opkijken als het op een dag stukgaat.
omdat ik niet weet of ik dat met mijn pfsense voor elkaar kan krijgen. zou graag van enkel mijn PFSense bak gebruiken. die heeft 1 wan en 2 lan poorten.Het antwoord op de vraag die je dus niet stelde is: ja, de STB werkt nog steeds als hij enkel het IPTV VLAN kan bereiken. Maar waarom zou je niet routeren?
1 poort voor kantoor (enkel internet).
1 poort voor thuis vlan TV en vlan internet. maar als ik het zo lees moet ik dan behoorlijk wat aanpassingen doorvoeren in min DHCP server ed.
mogelijk ook de optie om experia DMZ gewoon aan te zetten en op dat interne IP mijn pfsense te hangen (zo werkt t nu ook heel aardig).
Ik weet ook niet hoe statisch het IP op glas bij KPN is... wat zijn daar de ervaringen mee?
[ Voor 5% gewijzigd door xychix op 11-01-2017 08:58 ]
Als je smart tv zelf een Netflix app heeft dan maakt het natuurlijk niet uit of de kpn decoder dat wel of niet heeft. Alleen in de software van kpn zit ook een Netflix client (net als film1 en nog wat van die on-demand dingen).xychix schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:57:
[...]
dank voor deze verheldering!!
[...]
Ah zitten die ook in de IPTV box? ik dacht UTP naar mijn IPTV box te trekken en en UTP met internet naar mijn smart tv. (daar staat nu in onze Ziggo opstelling ook de netflix app op)
[...]
[...]
omdat ik niet weet of ik dat met mijn pfsense voor elkaar kan krijgen. zou graag van enkel mijn PFSense bak gebruiken. die heeft 1 wan en 2 lan poorten.
1 poort voor kantoor (enkel internet).
1 poort voor thuis vlan TV en vlan internet. maar als ik het zo lees moet ik dan behoorlijk wat aanpassingen doorvoeren in min DHCP server ed.
mogelijk ook de optie om experia DMZ gewoon aan te zetten en op dat interne IP mijn pfsense te hangen (zo werkt t nu ook heel aardig).
Ik weet ook niet hoe statisch het IP op glas bij KPN is... wat zijn daar de ervaringen mee?
Mijn IP is in 1 jaar tijd nog niet gewijzigd.
Laatst zag ik dit langs komen, zelf niet gebruikt maar wellicht handig: Venxblog: KPN glasvezel via PFSense
Ik heb routed IPTV hier nooit 100% goed aan de praat gekregen, niet met Ubiquiti en niet met pfSense. Dit is waarom ik bridged gebruik en Netflix e.d. op mijn Bluray speler draai, als bonus heb ik dan ook 5.1 geluid.
pfSense is niet heel lastig als je een aparte (of virtuele) NIC hebt voor LAN, IPTV en WAN (met VLANs moet je IGMP proxy vervangen) en verder niet vergeten om UDP toe te staan in de firewall.
Op IPTV zet je bij Lease Requirements and Requests:
Send options - dhcp-class-identifier "IPTV_RG"
Require options - classless-routes
Hierna kun je bij je routes zien welke netwerken je moet gebruiken voor de IGMP proxy en hoef je dus geen static routes meer toe te voegen. Verder bij de DHCP server niet option 28 en 60 vergeten.
pfSense is niet heel lastig als je een aparte (of virtuele) NIC hebt voor LAN, IPTV en WAN (met VLANs moet je IGMP proxy vervangen) en verder niet vergeten om UDP toe te staan in de firewall.
Op IPTV zet je bij Lease Requirements and Requests:
Send options - dhcp-class-identifier "IPTV_RG"
Require options - classless-routes
Hierna kun je bij je routes zien welke netwerken je moet gebruiken voor de IGMP proxy en hoef je dus geen static routes meer toe te voegen. Verder bij de DHCP server niet option 28 en 60 vergeten.
[ Voor 55% gewijzigd door |sWORDs| op 11-01-2017 10:49 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Verwijderd
In mijn ervaring is de Netflix client op de Arris een stuk "waziger" dan de Netflix clients op mijn Apple TV en de Samsung TV zelf.xh3adshotx schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:16:
[...]
Als je smart tv zelf een Netflix app heeft dan maakt het natuurlijk niet uit of de kpn decoder dat wel of niet heeft. Alleen in de software van kpn zit ook een Netflix client (net als film1 en nog wat van die on-demand dingen).
Ik dacht eerst dat het aan de gekozen HDMI instelling lag, maar waar ik die ook op zet, Netflix op de Arris blijft minder scherp dan de andere apparaten.
Geen punt natuurlijk, met Netflix op de TV zelf, maar vraag me af waarom dat zo zou kunnen zijn.
Even zoeken in deze topicreeks & Tweakblogs, is meermaals over geschreven in ieder geval.xychix schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:57:
omdat ik niet weet of ik dat met mijn pfsense voor elkaar kan krijgen. zou graag van enkel mijn PFSense bak gebruiken. die heeft 1 wan en 2 lan poorten.
In theorie heb je geen garanties, in de praktijk is hij gewoon statisch. Zelfs aan je poort gekoppeld ipv. een mac-adres oid.Ik weet ook niet hoe statisch het IP op glas bij KPN is... wat zijn daar de ervaringen mee?
Gisteren de netwerk configuratie bij mijn broer eens geupdate. Met wat managed switches er voor gezorgd dat er boven internet en TV via 1 kabel mogelijk is. Prima, dat werkte allemaal, maar toen kwam de vraag. Waarom werkt Netflix eigenlijk boven niet (ik gebruik dat zelf niet).
Wij hebben allebei een bridged oplossing:
Wat er volgens mij moet gebeuren:
Volgens mij ondersteund de R7000 met Advanced Tomato wel IGMP Snooping, maar heet dat volgens mij "Efficient Multicast Forwarding" (Advanced > Routing)
Wij hebben allebei een bridged oplossing:
- Managed switch krijgt ethernet kabel rechtstreeks uit de NTU
- Managed switch split VLAN's, VLAN 4 gaat rechtstreeks naar TV's, terwijl VLAN 6 als untagged VLAN naar mijn R7000 met Advanced Tomato gaat
- Mijn R7000 zet de PPoE verbinding op en regelt normaal alleen het internet.
Wat er volgens mij moet gebeuren:
- In Advanced > VLAN moet ik aangeven dat VLAN 4 en 6 tagged binnenkomen op de WAN poort
- In Basic > Network moet ik op 1 of andere manier aangeven dat hij het internet over VLAN6 moet opzetten, dit gaat waarschijnlijk wel lukken.
En dan ben ik clueless. Zijn de DHCP options in te stellen via Advanced Tomato? Ik zie dat ik bij Basic > Network een DHCP client kan gebruiken op mijn WAN verbinding en er is ook een text input veld voor Options, maar is er iemand die dit al gedaan heeft en me kan aangeven wat ik daar in moet vullen?Op VLAN4 moet een DHCP client gestart worden die een classless IP adres vraagt. De default gateway op de router moet NIET gezet worden op basis van dit antwoord, of in ieder geval op een ongunstige distance (zo hoog mogelijk). In het antwoord zit een IP adres voor de router zelf, bijbehorend subnet, een gateway adres van KPN IPTV, en een extra subnet die via een statische route via deze gateway gerouteerd moet worden. Dit allemaal over VLAN4. Bijvoorbeeld, een DHCP request kan de volgende response opleveren ....
Volgens mij ondersteund de R7000 met Advanced Tomato wel IGMP Snooping, maar heet dat volgens mij "Efficient Multicast Forwarding" (Advanced > Routing)
[ Voor 3% gewijzigd door sorted.bits op 12-01-2017 08:11 ]
De DHCP opties zijn:sorted.bits schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:59:
Gisteren de netwerk configuratie bij mijn broer eens geupdate. Met wat managed switches er voor gezorgd dat er boven internet en TV via 1 kabel mogelijk is. Prima, dat werkte allemaal, maar toen kwam de vraag. Waarom werkt Netflix eigenlijk boven niet (ik gebruik dat zelf niet).
Wij hebben allebei een bridged oplossing:Op netwerkje.com staat inderdaad een routed oplossing, maar de vraag is, heeft iemand dit al werkend gekregen op een R7000, het liefst met Advanced Tomato. Ik kom er niet helemaal uit wat ik waar moet instellen namelijk.
- Managed switch krijgt ethernet kabel rechtstreeks uit de NTU
- Managed switch split VLAN's, VLAN 4 gaat rechtstreeks naar TV's, terwijl VLAN 6 als untagged VLAN naar mijn R7000 met Advanced Tomato gaat
- Mijn R7000 zet de PPoE verbinding op en regelt normaal alleen het internet.
Wat er volgens mij moet gebeuren:Maar dan!
- In Advanced > VLAN moet ik aangeven dat VLAN 4 en 6 tagged binnenkomen op de WAN poort
- In Basic > Network moet ik op 1 of andere manier aangeven dat hij het internet over VLAN6 moet opzetten, dit gaat waarschijnlijk wel lukken.
[...]
En dan ben ik clueless. Zijn de DHCP options in te stellen via Advanced Tomato? Ik zie dat ik bij Basic > Network een DHCP client kan gebruiken op mijn WAN verbinding en er is ook een text input veld voor Options, maar is er iemand die dit al gedaan heeft en me kan aangeven wat ik daar in moet vullen?
code:
1
| code=60 name=option60-vendorclass value="'IPTV_RG'" |
Hoe en of het werkt met Tomato weet ik niet, je kan wel xwrt-vortex gebruiken. Dat werkt goed en stabiel (ervaring).
Ok, daarnaast moet ik dus ook option 28 toevoegen, met broadcast adres van mijn subnet hebben (10.0.0.255 in mijn geval). Ik ga hier straks eens mee experimenteren.xh3adshotx schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:23:
[...]
De DHCP opties zijn:
code:
1 code=60 name=option60-vendorclass value="'IPTV_RG'"
Hoe en of het werkt met Tomato weet ik niet, je kan wel xwrt-vortex gebruiken. Dat werkt goed en stabiel (ervaring).
Mijn contract loopt vandaag af.
KPN gebeld en gevraagd wat ze voor mij kunnen betekenen.
Aardige en begripvolle man aan de telefoon hij zegt mij op dit moment alleen het
Premium pakket aan te kunnen bieden voor 3 maanden voor dezelfde prijs als mijn Alles-in-1 standaard.
Dit is dus met onbeperkt bellen en extra TV.
Ik heb echter al KPN Compleet ivm combi mobiel abonnement.
Man begreep dit en adviseerde om over twee weken terug te bellen omdat er dan mogelijk wel een kortingsactie geldt voor bestaande klanten die willen verlengen.
Nieuwe klanten krijgen nu 6 maanden 27,50 korting.
Blijft toch weer de vraag WAAROM dit verlengen toch altijd zo moeizaam gaat.
Wil KPN nu echt dat ik op stap?
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom er niet zonder gezeur verlengd kan worden.
Aardige en begripvolle man aan de telefoon hij zegt mij op dit moment alleen het
Premium pakket aan te kunnen bieden voor 3 maanden voor dezelfde prijs als mijn Alles-in-1 standaard.
Man begreep dit en adviseerde om over twee weken terug te bellen omdat er dan mogelijk wel een kortingsactie geldt voor bestaande klanten die willen verlengen.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom er niet zonder gezeur verlengd kan worden.
Er is hier al vaak gezegd dat je verlengingen moet bespreken met de afdeling opzeggingen. Heb je daarvoor gekozen tijdens het keuzemenu? De "gewone"medewerker mag en kan veel minder namelijk.HoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:31:
Na mijn eerdere meldingen dat blijkbaar de interne DNS resolving niet helemaal goed gaat, ben ik er denk ik nu achter waarom...
Na het rebooten van mijn server en VM's, hadden alle machines zich weer netjes aangemeld bij de DNS en kon ik alles weer mooi op naam pingen en benaderen.
Echter... Na ongeveer een dag kan ik niet meer op naam pingen en krijg ik een mooie ssh: Could not resolve hostname frodo: Name or service not known.
Goed, een dag... Waar heb ik dat eerder gezien?
Oh ja, de leasetime van de DHCP is 86400 sec.
Nu staat er netjes bij de apparaten die hun lease "echt" via DHCP hebben gekregen, wat de remaining lease-time is. Echter, bij de apparaten die een vast IP hebben via DHCP, staat Infinity.
Nu is mijn theorie de volgende (en ik hoor graag van iemand met meer DHCP-kennis dan ik of het eventueel klopt):
Normaal gesproken, zend de DHCP-server een signaal uit als de lease verloopt om de de lease te (laten) vernieuwen. Dat vernieuwen is volgens mij belangrijk om ervoor te zorgen dat alles blijft "leven".
De EB-V9 lijkt alleen maar leases te vernieuwen van de "dynamische" apparaten.
Met een
Is er iemand die mij kan vertellen of dit "normaal" gedrag is?
Ik heb hetzelfde issue op:
- Fysieke CentOS Server
- Virtuele Windows VM
- Virtuele Ubuntu server
- Raspberry Pi (met Xbian)
- Raspberry Pi2 (met Xbian)
Mijn huidige optie nu is om cronjobs in te gaan zetten die elke avond de lease vernieuwen, zodat ik iig dit geregeld heb.
Maar zoals eerder gezegd: met mijn Netgear met OpenWRT er op, had ik dit probleem niet, dus ik vermoed dat het een EB issue is.
Na het rebooten van mijn server en VM's, hadden alle machines zich weer netjes aangemeld bij de DNS en kon ik alles weer mooi op naam pingen en benaderen.
Echter... Na ongeveer een dag kan ik niet meer op naam pingen en krijg ik een mooie ssh: Could not resolve hostname frodo: Name or service not known.
Goed, een dag... Waar heb ik dat eerder gezien?
Oh ja, de leasetime van de DHCP is 86400 sec.
Nu staat er netjes bij de apparaten die hun lease "echt" via DHCP hebben gekregen, wat de remaining lease-time is. Echter, bij de apparaten die een vast IP hebben via DHCP, staat Infinity.
Nu is mijn theorie de volgende (en ik hoor graag van iemand met meer DHCP-kennis dan ik of het eventueel klopt):
Normaal gesproken, zend de DHCP-server een signaal uit als de lease verloopt om de de lease te (laten) vernieuwen. Dat vernieuwen is volgens mij belangrijk om ervoor te zorgen dat alles blijft "leven".
De EB-V9 lijkt alleen maar leases te vernieuwen van de "dynamische" apparaten.
Met een
code:
kan ik wel de lease geforceerd vernieuwen, waarna de interne DNS resolving weer netjes werkt.1
2
| dhclient -r enp2s0 dhclient enp2s0 |
Is er iemand die mij kan vertellen of dit "normaal" gedrag is?
Ik heb hetzelfde issue op:
- Fysieke CentOS Server
- Virtuele Windows VM
- Virtuele Ubuntu server
- Raspberry Pi (met Xbian)
- Raspberry Pi2 (met Xbian)
Mijn huidige optie nu is om cronjobs in te gaan zetten die elke avond de lease vernieuwen, zodat ik iig dit geregeld heb.
Maar zoals eerder gezegd: met mijn Netgear met OpenWRT er op, had ik dit probleem niet, dus ik vermoed dat het een EB issue is.
Verwijderd
Er zal daar vast iemand zijn die zich bezighoud met het optimaliseren van de klantretentie. Als KPN kortingen weggeeft aan klanten die ook zonder korting gewoon klant zouden blijven dan doet deze persoon zijn werk niet goed. Een (kleine) drempel is (helaas) gewoon goed beleid - vanuit KPN gezien.HoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:31:
Klanten die ook zonder korting blijven zijn een dief van hun eigen portemonnee dat lijkt me duidelijk.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Er zal daar vast iemand zijn die zich bezighoud met het optimaliseren van de klantretentie. Als KPN kortingen weggeeft aan klanten die ook zonder korting gewoon klant zouden blijven dan doet deze persoon zijn werk niet goed. Een (kleine) drempel is (helaas) gewoon goed beleid - vanuit KPN gezien.
In vind dat klanten loyaliteit wel beloond mag worden het is toch raar dat nieuwe klanten wel zonder er maar iets voor te hoeven doen 6 maanden korting krijgen?
Geef bestaande klanten dan ook een voordeel.
Misschien geen 6 maanden maar bijvoorbeeld 4 maanden.
Ik krijg nu het idee dat KPN me liever ziet gaan dan komen.
Dit is niet een typisch KPN probleem overigens.
De optie "opzeggingen" bij het bellen heb ik niet gehad anders had ik deze wel gekozen.
Wel andere optie ik dacht twee keer een 2 of 3.
Nummer 0800-0412 gebeld staat onderaan deze pagina.
https://bestellen.kpn.com
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 12-01-2017 16:28 ]
0800-0402 had het volgens KPN zelf moeten zijn:HoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:24:
[...]
Klanten die ook zonder korting blijven zijn een dief van hun eigen portemonnee dat lijkt me duidelijk.
In vind dat klanten loyaliteit wel beloond mag worden het is toch raar dat nieuwe klanten wel zonder er maar iets voor te hoeven doen 6 maanden korting krijgen?
Geef bestaande klanten dan ook een voordeel.
Misschien geen 6 maanden maar bijvoorbeeld 4 maanden.
Ik krijg nu het idee dat KPN me liever ziet gaan dan komen.
Dit is niet een typisch KPN probleem overigens.
De optie "opzeggingen" bij het bellen heb ik niet gehad anders had ik deze wel gekozen.
Wel andere optie ik dacht twee keer een 2 of 3.
Nummer 0800-0412 gebeld staat onderaan deze pagina.
https://bestellen.kpn.com
https://www.kpn.com/servi...en/tv-internet-bellen.htm
Je hebt absoluut gelijk, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Loyaliteit loont niet/vrjwel nooit en natuurlijk gaat dat tegen je principes in.HoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:24:
[...]
Klanten die ook zonder korting blijven zijn ...
Niet bij KPN, niet bij je energieleverancier, niet bij je abonnement op Autoweek, etc. Korting geef je niet, tenzij er om gevraagd wordt. Dan liever ook niet, maar beter minder winst dan helemaal geen order. Heb ik ooit geleerd in een van de ontelbare commerciele trainingen die er bestaan.
De laatste 2 voorbeelden hierboven geef ik ieder jaar een telefoontje, of ik switch gewoon direct. Dit jaar weer bijna 300 euro korting op 1 jaar andere energieboer (Nuon). Op naar 2018, dan krijgt KPN ook een belletje of we zoeken naar een volgende provider die me wil hebben met korting
Ik begrijp je wel maar het blijft natuurlijk merkwaardig.Joepla schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:30:
[...]
Je hebt absoluut gelijk, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Loyaliteit loont niet/vrjwel nooit en natuurlijk gaat dat tegen je principes in.
Niet bij KPN, niet bij je energieleverancier, niet bij je abonnement op Autoweek, etc. Korting geef je niet, tenzij er om gevraagd wordt. Dan liever ook niet, maar beter minder winst dan helemaal geen order. Heb ik ooit geleerd in een van de ontelbare commerciele trainingen die er bestaan.
De laatste 2 voorbeelden hierboven geef ik ieder jaar een telefoontje, of ik switch gewoon direct. Dit jaar weer bijna 300 euro korting op 1 jaar andere energieboer (Nuon). Op naar 2018, dan krijgt KPN ook een belletje of we zoeken naar een volgende provider die me wil hebben met korting![]()
Nieuwe klanten krijgen de "hoofdprijs" en bestaande klanten niet eens een "troostprijs".
Ik vraag echt niet het onderste uit de kan maar een beetje korting lijkt me niet teveel gevraagd.
De meneer van de klantenservice toonde begrip en gaf om die reden het advies om over twee weken terug te bellen. Dat ga ik doen, zal ook het ander genoemde nummer proberen.
Het nummer wat ik gebeld hebt stond op de bestel pagina en lijkt ook bij de juiste mensen uit te komen want men wist precies wie ik was zonder dat ik mijn adres en naam opgegeven had.
Ik belde met mijn mobiel dus niet met het vaste nummer.
Mijn mobiele nummer is uiteraard ook bekend want ik het KPN compleet.
Je noemt overstappen van energieleverancier dat doe ik ook maar heeft nagenoeg geen impact.
Het wisselen van glasvezel aanbieder is toch complexer, ander modem, TV kastje enz.
Soms moet je wel dat heb ik een jaar geleden ook gedaan na een langere periode bij Vodafone te hebben gezeten. Vodafone deed overigens ook niets klanten behoud.
HoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:56:
De meneer van de klantenservice toonde begrip en gaf om die reden het advies om over twee weken terug te bellen. Dat ga ik doen, zal ook het ander genoemde nummer proberen.
Het nummer wat ik gebeld hebt stond op de bestel pagina en lijkt ook bij de juiste mensen uit te komen want men wist precies wie ik was zonder dat ik mijn adres en naam opgegeven had.
offtopic:
Hoe aardig die meneer ook wel niet is, het blijft een feit dat de afdeling opzeggingen de juiste plek is. Dat is ook de 'kleine' drempel die hierboven wordt genoemd...
De afdeling opzeggingen zit er maar met 1 belangrijke reden, en dat is niet om jou zo spoedig mogelijk klant af te maken.
Zodoende doen die mensen ook niet zo moeilijk als je vrij doorzichtig om korting vraagt. Ik weet zeker dat 'aantal-bellers-dat-werkelijk-opzegt' een van de hoofdcriteria is waarop men wordt afgerekend, dan gaat die telefonist je echt niet teveel uitdagen
Hoe aardig die meneer ook wel niet is, het blijft een feit dat de afdeling opzeggingen de juiste plek is. Dat is ook de 'kleine' drempel die hierboven wordt genoemd...
De afdeling opzeggingen zit er maar met 1 belangrijke reden, en dat is niet om jou zo spoedig mogelijk klant af te maken.
Zodoende doen die mensen ook niet zo moeilijk als je vrij doorzichtig om korting vraagt. Ik weet zeker dat 'aantal-bellers-dat-werkelijk-opzegt' een van de hoofdcriteria is waarop men wordt afgerekend, dan gaat die telefonist je echt niet teveel uitdagen
Gewoon Bellen naar de Klantservice en zeggen verbind me door met de "Safe" afdeling en klaar, rest volgt van zelfHoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:31:
Heb even mijn abonnement een upgrade gegeven is kijken hoe 500/500 is

Ik zie niks onder storingen, maar TV hapert al sinds 19uur en internet nu ook, iemand anders last van?
alles al tig keer gereset en aan en uit gezet
alles al tig keer gereset en aan en uit gezet
[ Voor 32% gewijzigd door Rebels op 13-01-2017 03:18 ]
Ik krijg net melding van apple dat er inlog pogingen zijn op apparaten vanuit Rotterdam. Is KPN andere DNSen gaan gebruiken?
Ik weet niet wat dit met DNS te maken heeft, maar nee dit ervaar ik niet.lex_esco schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:26:
Ik krijg net melding van apple dat er inlog pogingen zijn op apparaten vanuit Rotterdam. Is KPN andere DNSen gaan gebruiken?
[ Voor 3% gewijzigd door RobinF op 13-01-2017 21:04 ]
Het verlengen is geen probleem, als je niks doet wordt er gewoon verlengd.HoppyF schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:31:
met dan 1 maand opzegtermijn
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Inderdaad maar als je dus zelf geen actie onderneemt krijg je geen enkel financieel voordeel.ilfamo schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:16:
[...]
Het verlengen is geen probleem, als je niks doet wordt er gewoon verlengd.
KPN is dus passief en bestookt bestaande klanten wel met informatie e-mails maar zegt nooit wat over het verlengen na de eerste contractperiode.
Vanwaar die (ogenschijnlijke) verontwaardiging? KPN is een commercieël bedrijf, geen filantropische instelling.
Die korting is natuurlijk eigenlijk enkel bedoeld voor mensen die echt weg willen, het feit dat wij er hier ook zo dankbaar gebruik van kunnen maken is omdat het niet massaal gebeurt.
Die korting is natuurlijk eigenlijk enkel bedoeld voor mensen die echt weg willen, het feit dat wij er hier ook zo dankbaar gebruik van kunnen maken is omdat het niet massaal gebeurt.
Klanten wisselen niet graag. In mijn ogen door het wisselen van e-mail adres (reeël) en "zonder internet zitten" (irreëel).Thralas schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:13:
Vanwaar die (ogenschijnlijke) verontwaardiging? KPN is een commercieël bedrijf, geen filantropische instelling.
Dat die korting niet standaard is voor alle klanten getuigt van het bestaan van belemmeringen voor klanten bij het wisselen van leverancier (switching barriers). Hierdoor kunnen providers een hogere prijs vragen zonder dat dit veel invloed heeft op de vraag (pricing power/elasticiteit van de vraag).
De providers doen ontzettend hun best om de producten onvergelijkbaar te maken. Bij TV lukt dit ("unieke content"). Het is lastiger voor een provider om zich voor klanten die eigenlijk alleen internet zoeken te onderscheiden.
En wanneer je dat doet is het core dienstverlening/iets dat je niet wilt meemaken. Als ik de "goede helpdesk" nodig heb dan ís er al sprake van een negatieve ervaring
Geen verontwaardiging maar verbazing over het feit hoe KPN (en ook andere providers) met hun trouwe klanten omgaan. Providers zijn commerciëler ondernemingen maar geloof me ook met korting verdienen ze geld genoeg.Thralas schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:13:
Korting geven betekent dus niet dat je opeens een filantropische instelling bent.
Het is natuurljk nog vreemder dat wij (Tweakers) voorgetrokken worden omdat we hier toevallig tips van anderen lezen. De rest van de KPN klanten heeft dus gewoon pech gehad blijkbaar.
Deze werkwijze van KPN kan beter door gewoon iedere klant gelijk te behandelen.
Nu word ik dus gedwongen te gaan zeuren of om echt op te stappen.
Dit gaat al jaren zo en blijft een grote ergernis.
Jammer want KPN levert voor de rest een goed product.
Ik heb er nu wel genoeg over gezegd dacht ik zo.
KPN is beursgenoteerd en zoals al dit soort bedrijven: geloof me, ze verdienen NOOIT genoeg. Dit jaar leuk gedraaid? Mooi zo, volgend jaar graag nog wat beter. Zo werkt dat. Kun je van alles van vinden, maar ik zou er persoonlijk niet al teveel energie in steken. Accepteer het, speel het spel mee of stap over naar een ander.HoppyF schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:05:
[...]Providers zijn commerciëler ondernemingen maar geloof me ook met korting verdienen ze geld genoeg.
KPN heeft bij mijn recent opgeleverde glasvezel verbinding een experiabox V9 geleverd. Deze ondersteunt IPv6. Nu heb ik de volgende situatie:
.
Weet iemand of dit met een V9 toch kan?
Is dit bij een V10 wel mogelijk?
Ik weet dat ik dit met een eigen router kan oplossen. Echter wil ik dat door de opportunity costs ("kost wat tijd") juist voorkomen…
*: Don't ask, zo noemt de UI het
**: "IPv6 port forward" kan alleen voor een "AppName", niet voor een handmatig in te vullen poort.
- twee apparaten die ik op hun globale IPv6 adres op een bepaalde poort wil bereiken (SSH).
- LAN -> globaal IPv6 adres: werkt
- WAN -> globaal IPv6 adres: werkt als er een "IPv6 port forward"* ingesteld is voor de "AppName"

Weet iemand of dit met een V9 toch kan?
Is dit bij een V10 wel mogelijk?
Ik weet dat ik dit met een eigen router kan oplossen. Echter wil ik dat door de opportunity costs ("kost wat tijd") juist voorkomen…
*: Don't ask, zo noemt de UI het
**: "IPv6 port forward" kan alleen voor een "AppName", niet voor een handmatig in te vullen poort.
[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 15-01-2017 15:57 ]
Bij de V10 werkt het (nog) hetzelfde. Als het goed is wordt dat voor de V10 opgelost. Een workaround is om gewoon 2 "Apps" te maken SSH1 en SSH2 die beide dezelfde poort hebben.
Wat een workaroundRobinF schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:40:
Bij de V10 werkt het (nog) hetzelfde. Als het goed is wordt dat voor de V10 opgelost. Een workaround is om gewoon 2 "Apps" te maken SSH1 en SSH2 die beide dezelfde poort hebben.

In ieder geval bedankt, nu werkt het
Zijn er meer mensen met een 100/10 abbo waar de upload speed sinds kort boven de 100 mbit uit komt? Ik dacht laat ik eens een paar speedtestjes draaien en waar ik tot voorheen niet verder kwam dan 35 mbit schiet ik bij sommige servers zelfs door naar 150mbit of hoger. Leuke verassing van KPN :-).
Je hoeft niet te zeuren om korting, je moet weten hoe het werkt en het spelletje een beetje kunnen spelen. KPN en andere bedrijven varen er wel bij dat veel mensen dit soort dingen laten lopen. Is dat erg? Waarschijnlijk niet, want die hebben er geen moeite mee om de standaard bedragen te betalen, of denken er niet bij na, jammer dan. Zonder dat ik hier over deze kortingen gelezen had, was ik vandaag eens op zoek of er bij een andere provider geen korting te halen viel. En ja, Vodafone heeft dit nu, 20 euro korting de eerste 6 maanden. Toen ben ik op KPN gaan zoeken op opzeggen, wilde dit ook daadwerkelijk doen, tot ik een button zag "bel mij nu direct".Inderdaad, na een tijdje aan de telefoon kon de medewerker best wat dingen weggeven als ik nog een jaartje bleef. Aangezien dit interessant genoeg werd voor mij, en ik niet hoef over te stappen (tevreden met KPN), heb ik de deal geaccepteerd.HoppyF schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:05:
[...]
Geen verontwaardiging maar verbazing over het feit hoe KPN (en ook andere providers) met hun trouwe klanten omgaan. Providers zijn commerciëler ondernemingen maar geloof me ook met korting verdienen ze geld genoeg.
Korting geven betekent dus niet dat je opeens een filantropische instelling bent.
Het is natuurljk nog vreemder dat wij (Tweakers) voorgetrokken worden omdat we hier toevallig tips van anderen lezen. De rest van de KPN klanten heeft dus gewoon pech gehad blijkbaar.
Deze werkwijze van KPN kan beter door gewoon iedere klant gelijk te behandelen.
Nu word ik dus gedwongen te gaan zeuren of om echt op te stappen.
Dit gaat al jaren zo en blijft een grote ergernis.
Jammer want KPN levert voor de rest een goed product.
Ik heb er nu wel genoeg over gezegd dacht ik zo.
Als je verstandig bent, gewoon periodiek al je vaste lasten checken en indien nodig overstappen of juist niet. Voor verzekeringen, energie, noem het maar op.
Import van EVs
Ik heb een experiabox v10 hangen en ik merk de laatste tijd dat als mijn telefoon/tablet op 5ghz zit ik de chromecast niet kan benaderen. Zitten ze op 2,4ghz dan werkt het wel zoals het hoort. Zou die aan de chromecast liggen of aan de experiabox?
We lopen vast...
Hier thuis gebruik ik een managed switch om mijn eigen router icm glasvezel te kunnen gebruiken. De XB gebruikte ik altijd nog voor Telefonie en (bridged)TV
Laatst even de hele situatie thuis aangesloten zoals KPN het wil hebben. Toen werkte routed TV met alle voordelen van dien perfect. Maar omdat ik dan mijn eigen router niet kon benutten, alles weer terug gebouwd naar het 'oude' met good ol'bridged iTV. Maar dat levert nu dus een shitload problemen op, oa. terugkijken werkt niet meer. En ook werkt TV in het tuinhuis (dmv een setje homeplugs) niet meer. Dat ging voorheen prima.
Nu wil ik me verdiepen in 'Routed TV' maar daar raak ik niet helemaal uit. Is dat een kwestie van simpelweg de TV decoders direct in het LAN te hangen? Of is daar nog extra configuratie nodig op mijn managed switch? Of is mijn router (Archer C7) daar simpelweg niet geschikt voor?
Ik heb toen ter tijd deze tutorial van netwerkje.com gebruikt: http://netwerkje.com/switch-configuratie
Hier thuis gebruik ik een managed switch om mijn eigen router icm glasvezel te kunnen gebruiken. De XB gebruikte ik altijd nog voor Telefonie en (bridged)TV
Laatst even de hele situatie thuis aangesloten zoals KPN het wil hebben. Toen werkte routed TV met alle voordelen van dien perfect. Maar omdat ik dan mijn eigen router niet kon benutten, alles weer terug gebouwd naar het 'oude' met good ol'bridged iTV. Maar dat levert nu dus een shitload problemen op, oa. terugkijken werkt niet meer. En ook werkt TV in het tuinhuis (dmv een setje homeplugs) niet meer. Dat ging voorheen prima.
Nu wil ik me verdiepen in 'Routed TV' maar daar raak ik niet helemaal uit. Is dat een kwestie van simpelweg de TV decoders direct in het LAN te hangen? Of is daar nog extra configuratie nodig op mijn managed switch? Of is mijn router (Archer C7) daar simpelweg niet geschikt voor?
Ik heb toen ter tijd deze tutorial van netwerkje.com gebruikt: http://netwerkje.com/switch-configuratie
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Heb momenteel ook wat issues op het thuisnetwerk. Als ik tv kijk, valt de verbinding met de Sonos speakers weg. Hetzelfde geldt voor het Accesspoint op de slaapkamer. Ik denk dat de interne IP adressen elkaar in de weg zitten. Iemand anders hier ervaring mee? Hoe zou dit op te lossen zijn? Ik heb een simpele switch en een eigen router achter het modem staan.warhamstr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:44:
We lopen vast...
Heb je DHCP uitgezet op je Archer router?
Nee. Wat mijn router moet gewoon routeren.san.okk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:50:
[...]
...
Heb je DHCP uitgezet op je Archer router?
Dus je modem en router delen ip adressen uit. Je kan de router toch ook in bridge mode zetten?warhamstr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:52:
[...]
Nee. Wat mijn router moet gewoon routeren.
Klopt, heb ik ook nietsan.okk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:54:
[...]
Dus je modem en router delen ip adressen uit. Je kan de router toch ook in bridge mode zetten?
Ok, ik loop zelf aardig vast. Ik heb de experia v9 en denk dat ik de v10 is ga proberen. De huidige combinatie is in elk geval niet ideaal. Ik wil alleen nog is proberen om alles los te koppelen en een modem reset te doen en dan vanaf de iTV's alles opnieuw te koppelen.
Nauwja, om jou dan maar te helpen. Heb je DHCP op de XB uitgezet? En je eigen router in de DMZ gezet?san.okk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:06:
Ok, ik loop zelf aardig vast. Ik heb de experia v9 en denk dat ik de v10 is ga proberen. De huidige combinatie is in elk geval niet ideaal. Ik wil alleen nog is proberen om alles los te koppelen en een modem reset te doen en dan vanaf de iTV's alles opnieuw te koppelen.
Dankwarhamstr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:07:
[...]
Nauwja, om jou dan maar te helpen. Heb je DHCP op de XB uitgezet? En je eigen router in de DMZ gezet?
[ Voor 6% gewijzigd door san.okk op 18-01-2017 19:17 ]
Je zegt toch een eigen router ingezet te hebben? Of lees ik verkeerd? Dan beginnen met DHCP op die router uit te zetten inderdaad.san.okk schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:15:
[...]
Dankals ik mij niet vergis ondersteund de XBv9 geen bridge mode. Je bedoelt toch om mijn eigen router als modem in te zetten? Ben een redelijk noob op dit gebied..
[ Voor 7% gewijzigd door warhamstr op 18-01-2017 19:18 ]
Mijn router staat gewoon in bridge mode. De XB is DHCP enabled..warhamstr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:17:
[...]
Je zegt toch een eigen router ingezet te hebben? Of lees ik verkeerd? Dan beginnen met DHCP op die router uit te zetten inderdaad.
https://1drv.ms/i/s!Anf7Cu7sVSprgP5uSjIeuPSv0_ScIw
Na 5 jaar Vodafone / T-Mobile Thuis is het eindelijk tijd om te switchen van provider.
Ben benieuwd. Eindelijk al onze diensten bij één provider.
Ben benieuwd. Eindelijk al onze diensten bij één provider.

Zojuist gebeld met KPN om mijn contract te verlengen (opzeggen) kreeg het volgende aangeboden:
6 maanden €27,50 korting
6 maanden gratis upgrade naar 100/100
afgelopen 3 maanden ook al een gratis upgrade naar 500/500 gehad na een klanttevredenheid onderzoek
vul je telefoonnummer in en klik op bel me nu
6 maanden €27,50 korting
afgelopen 3 maanden ook al een gratis upgrade naar 500/500 gehad na een klanttevredenheid onderzoek
Bedankt, zo moet ik het dan ook maar gaan doen.jaroen89 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:06:
Zojuist gebeld met KPN om mijn contract te verlengen (opzeggen) kreeg het volgende aangeboden:
6 maanden €27,50 korting
Ben al tevreden met de 6 maanden korting maar als de snelheid upgrade er ook bij zit prima.
Edit:
Zojuist mijn telefoonnummer ingetypt op de genoemde website.
Direct ging de telefoon daarna over en kreeg ik een uiterst vriendelijke meneer aan de telefoon die even later aangaf dat hij niet eens had gezien dat ik via de website binnen gekomen was.
Na controle postcode naam en huidig contract en de reden van vertrek (6 maanden korting Vodafone genoemd) kon hij mij 6 maanden korting aanbieden € 27,50.
Prima dus, ik heb het Alles-in-1 standaard met KPN compleet pluspakket en één KPN mobiel abonnement.
Met deze korting ben ik tevreden en blijf ik klant.
Bevestiging per email ontvangen.
Hartelijk bedankt voor het verlengen van uw contract! Deze e-mail is uw bevestiging. Alle met u gemaakte afspraken staan hieronder, verwerkt in een overzicht met maandelijkse kosten, kortingen en contractstermijnen.
Overzicht totale kosten
Abonnement
Product(en)
Maandelijkse kosten
Alles-in-1 Standaard
€62,50
Pluspakket
€10,00
Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet
€-10,00
Eerste 6 maanden 27,50 euro korting per maand
€-27,50
Totaal
€72,50
Totaal incl.kortingen
€35,00
Hoe lang u het totaalbedrag inclusief korting(en) betaalt, is afhankelijk van de actieperiode(s).
Let dus goed op het aantal maanden dat een korting geldt.
Gratis product(en)
Product(en)
Opnemen gratis bij uw Alles-in-1 Pakket
Spotify Premium - gratis
2 x HD tv-ontvanger - gratis
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen
Vast telefoonnummer - gratis
KPN UP - gratis
[ Voor 57% gewijzigd door HoppyF op 19-01-2017 11:54 ]
Ook even gebeld met kpn voor verlengen van mijn contract ook een leuke aanbieding gehad van hun via opzeggen.
Alles in 1 premium met 3 hd-ontvangers en 2 telefoonnummers.
Eerste 6 maanden €35,00 korting.
De eerste 6 maanden voor € 54.00 scheelt me mooi wat geld kan ik weer ergens anders voor gebruiken.
De eerste 6 maanden voor € 54.00 scheelt me mooi wat geld kan ik weer ergens anders voor gebruiken.
Ik zit op het moment bij Ziggo en heb hun Alles-in-1 Complete bundel inclusief onbeperkt bellen. Dit komt dus neer op 70,90 per maand. Ik ben eigenlijk prima tevreden met de kwaliteit en de service die Ziggo bied, maar ik vind het toch zonde dat er al een tijdje een onbenutte glasvezel kabel ligt.
Ik ben dus op zoek gegaan voor providers die wel glasvezel bieden, en ben terecht gekomen bij KPN. Bij KPN kan ik praktisch gezien dezelfde bundel voor dezelfde prijs krijgen als dat ik al bij Ziggo had, alleen is het in deze bundel mogelijk om 500/500 glasvezel internet te krijgen.
Hoe is de ervaring van KPN ten opzichte van Ziggo voor de mensen hier? Ik woon in Culemborg, en aangezien de service nogal kan wisselen per regio zijn meningen uit deze omgeving extra handig.
Ik ben dus op zoek gegaan voor providers die wel glasvezel bieden, en ben terecht gekomen bij KPN. Bij KPN kan ik praktisch gezien dezelfde bundel voor dezelfde prijs krijgen als dat ik al bij Ziggo had, alleen is het in deze bundel mogelijk om 500/500 glasvezel internet te krijgen.
Hoe is de ervaring van KPN ten opzichte van Ziggo voor de mensen hier? Ik woon in Culemborg, en aangezien de service nogal kan wisselen per regio zijn meningen uit deze omgeving extra handig.
Vroeger ziggo gehad en eigenlijk nooit problemen gehad maar heb nu al jaren KPN en werkt als een zonnetje heb in de tijd dat ik glasvezel heb 1 keer een storing gehad (was landelijk) en dat was het welPaNob schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:55:
Ik zit op het moment bij Ziggo en heb hun Alles-in-1 Complete bundel inclusief onbeperkt bellen. Dit komt dus neer op 70,90 per maand. Ik ben eigenlijk prima tevreden met de kwaliteit en de service die Ziggo bied, maar ik vind het toch zonde dat er al een tijdje een onbenutte glasvezel kabel ligt.
Heb vroeger UPC gehad een jaar of 8 geleden altijd wel wat nu heb ik al een 8 jaar glasvezel weinig storingen en het werkt altijd via KPN ik wil niet weer terug. Heb 100/100 en draait hier in Leeuwarden als een tierelier ben zeer tevreden ook de prijs is niet verkeerd met af en toe een aanbieding.PaNob schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:55:
Ik ben misschien een iets minder interessante klant (heb instap alles in 1 abbo, 100/100 snelheid, 3 mobiele abonnementen van €20), mijn aanbod bij verlenging was:chevy walter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:04:
Ook even gebeld met kpn voor verlengen van mijn contract ook een leuke aanbieding gehad van hun via opzeggen.
3 maanden 500/500 gratis (komt neer op 3x €17,50 korting)
3 maanden € 12,50 korting
Dit is bij een verlenging van 1 jaar. Gezien ik net een nieuw KPN mobiel abonnement heb lopen van een jaar was ik toch wel van plan te blijven, dus dit ook gedaan. Thanks voor de tip!
What's in the case?
Ik heb nu een TP-link SG108E Gekocht en wil de Experiabox vervangen ermee. Ik heb enkel internet, geen telefoon of TV dus enkel VLan6 is voor mij van toepassing.
Nu had ik op Port 1 Trunk gedaan en op poort 2 vlan6 Untagged. Mijn asus Asus RT-AC87U aangesloten op port 2 van de switch port 1 uiteraard het glasvezel modem.
Mac@internet en kpnkpn als wachtwoord. Bij deze laatste stap blijft die heel lang draaien, zonder echt succes.
Ik vind helaas enkel tutorials betreft de (duurdere)TL-SG3210 switch.
Reden is simpel, ik wil een extern IP op mijn asus router. Nu heb ik een intern IP wat issues geeft met VPN's en Plex Externe services. En sowieso hou ik niet van 2 routers achter elkaar.
Mocht iemand zo vriendelijk willen zijn mij uit te kunnen leggen wat ik verkeerd doe of de moeite willen nemen mij duidelijk te maken dat ik een lampekap ben hou ik mij aanbevolen.
Nu had ik op Port 1 Trunk gedaan en op poort 2 vlan6 Untagged. Mijn asus Asus RT-AC87U aangesloten op port 2 van de switch port 1 uiteraard het glasvezel modem.
Mac@internet en kpnkpn als wachtwoord. Bij deze laatste stap blijft die heel lang draaien, zonder echt succes.
Reden is simpel, ik wil een extern IP op mijn asus router. Nu heb ik een intern IP wat issues geeft met VPN's en Plex Externe services. En sowieso hou ik niet van 2 routers achter elkaar.
Mocht iemand zo vriendelijk willen zijn mij uit te kunnen leggen wat ik verkeerd doe of de moeite willen nemen mij duidelijk te maken dat ik een lampekap ben hou ik mij aanbevolen.
[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 23-01-2017 18:01 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Maar, waarom sluit je die Asus niet direct op het NTU aan? Dan zeg je gewoon dat 'ie zn PPP-sessie op het goede VLAN moet bouwen en klaar
[ Voor 40% gewijzigd door RobinF op 23-01-2017 18:33 ]
Ik heb mij rot gezocht maar kan niet vinden hoe ik vlan 6 kan taggen op de asus. ook niet met Merlin.RobinF schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:32:
Maar, waarom sluit je die Asus niet direct op het NTU aan? Dan zeg je gewoon dat 'ie zn PPP-sessie op het goede VLAN moet bouwen en klaar
In de interface kan dit onder LAN > IPTV (let niet op de naam hier is ook een setting Internet VLANID) daar kan je VLAN 6 met PRIO 0 invullen IGMP Proxy wil je voor ITV ook aan hebben maar dat is dan dus in dit geval niet nodig. Ik vermoed dat deze dan ook automatisch de PPP sessie aanpast maar ik betwijfel dit.ikbengoofy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:39:
[...]
Ik heb mij rot gezocht maar kan niet vinden hoe ik vlan 6 kan taggen op de asus. ook niet met Merlin.
Zijn er meer mensen waarbij begin gemist niet goed werkt? (Kpn)
Gisteren software update van decoder en nu werkt begin gemist en pauzeren niet lekker op de npo.
Gisteren software update van decoder en nu werkt begin gemist en pauzeren niet lekker op de npo.
Er zijn verschillende username/password combinaties in gebruik, je zou eens kunnen proberen: mac@direct-adsl - kpn. Daarnaast kan je de AC87u prima direct aansluiten op de NTU dan moet je alleen wel bij lan -> IPTV even "Select ISP Profile" op manual zetten en daarna internet -> vid 6 en prio 0.ikbengoofy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:00:
Ik heb nu een TP-link SG108E Gekocht en wil de Experiabox vervangen ermee. Ik heb enkel internet, geen telefoon of TV dus enkel VLan6 is voor mij van toepassing.
Volgensmij maken de gebruikersnaam en wachtwoorden geen ene reet uit.xh3adshotx schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:19:
[...]
Er zijn verschillende username/password combinaties in gebruik, je zou eens kunnen proberen: mac@direct-adsl - kpn. Daarnaast kan je de AC87u prima direct aansluiten op de NTU dan moet je alleen wel bij lan -> IPTV even "Select ISP Profile" op manual zetten en daarna internet -> vid 6 en prio 0.
Jazeker, ik kan alleen met de genoemde combinatie verbinden...RobinF schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
[...]
Volgensmij maken de gebruikersnaam en wachtwoorden geen ene reet uit.
Niet helemaal, maar als je de goede opbouw hebt, zal het werken.RobinF schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:51:
[...]
Volgensmij maken de gebruikersnaam en wachtwoorden geen ene reet uit.
Bij mij:
<willekeurig mac adres>@internet
welkom
Als je het @internet deel vergeet werkt het niet. Mac maakt niet uit. WW weet ik niet.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Thanks, heb ik dus gedaan. Maar hij blijft maar zoeken, krijg geen verbinding helaas.RobinF schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:32:
[...]
In de interface kan dit onder LAN > IPTV (let niet op de naam hier is ook een setting Internet VLANID) daar kan je VLAN 6 met PRIO 0 invullen IGMP Proxy wil je voor ITV ook aan hebben maar dat is dan dus in dit geval niet nodig. Ik vermoed dat deze dan ook automatisch de PPP sessie aanpast maar ik betwijfel dit.
In mijn modem zie ik max@internet staan en een 6 cijferig wachtwoord. Zal eens welkom proberen, kpnkpn had ik al gedaan.
volgens de website zie ik "kpn" staan.ikbengoofy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:56:
[...]
Thanks, heb ik dus gedaan. Maar hij blijft maar zoeken, krijg geen verbinding helaas.
In mijn modem zie ik max@internet staan en een 6 cijferig wachtwoord. Zal eens welkom proberen, kpnkpn had ik al gedaan.
kijk daar ook eens voor je VLAN instellingen, zonder de juiste vlan jij geen inlog
http://netwerkje.com/switch-configuratie
Onderaan bij WAN staat "Enable VPN + DHCP Connection", volgens mij staat deze standaard aan. Die optie moet uit anders werkt het niet.ikbengoofy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:56:
[...]
Thanks, heb ik dus gedaan. Maar hij blijft maar zoeken, krijg geen verbinding helaas.
Thanks allen, inmiddels dus gelukt!
met mac@internet en kpnkpn als wachtwoord.
Wel moest ik die VID's (en daarom lukte het 1st niet) instellen op 4 en 3 voor tv en voip. Als ik ze alle op internet vlan 6 doe pakt die hem op 1 of andere manier niet. Dus mis nu 2 poorten.
Maar daar verzin ik wel weer wat op
Die switch bijvoorbeeld..
Zo fijn, Nu teminste Plexen buiten mijn eigen netwerk en iets anders dan Openvpn gebruiken.
Wel moest ik die VID's (en daarom lukte het 1st niet) instellen op 4 en 3 voor tv en voip. Als ik ze alle op internet vlan 6 doe pakt die hem op 1 of andere manier niet. Dus mis nu 2 poorten.
Maar daar verzin ik wel weer wat op
Zo fijn, Nu teminste Plexen buiten mijn eigen netwerk en iets anders dan Openvpn gebruiken.
Als je alleen de bovenste, dus internet, op vlan6 doe heb je je poorten weer terug...ikbengoofy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:33:
Thanks allen, inmiddels dus gelukt!
Maar daar verzin ik wel weer wat opDie switch bijvoorbeeld..
Ja dat zou je inderdaad denken maar de praktijk is anders. Ik heb alle combinaties nu gedaan maar gek genoeg wil die alleen een Ip ophalen als ik 6 4 en 3 instel. alle andere combi's = geen verbinding.xh3adshotx schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Als je alleen de bovenste, dus internet, op vlan6 doe heb je je poorten weer terug...
Heeft iemand met een EdgeRouter Lite op KPN problemen met het openen van het service-menu op de decoder?
Bij mij werkt live-pauzeren en hervatten niet goed, service-menu kan niet geopend worden en begin gemist kan niet gestart worden.
Als ik begin gemist start (op de NPO bijvoorbeeld) zie ik na verloop van tijd de volgende error:

Volgens de site van KPN betekend deze fout:
Als ik dan een zelf-diagnose doe dan krijg ik een NTP fout.
voor zover ik weet blockt m'n firewall het NTP protocol niet dus snap even niet waar het fout gaat.
Routing rules kloppen wel, ook al krijg ik nu zo'n beetje elke 8 uur een nieuw IP adres op m'n IPTV interface.
Bij mij werkt live-pauzeren en hervatten niet goed, service-menu kan niet geopend worden en begin gemist kan niet gestart worden.
Als ik begin gemist start (op de NPO bijvoorbeeld) zie ik na verloop van tijd de volgende error:
Deze problemen begonnen na een software update van de decoder.Foutcode 3023: Videoserver tijdelijk niet bereikbaar
Er is een fout ontstaan in het netwerk bij het laden van een Begin gemist item.
Wacht een paar minuten en probeer het dan opnieuw.
voor zover ik weet blockt m'n firewall het NTP protocol niet dus snap even niet waar het fout gaat.
Routing rules kloppen wel, ook al krijg ik nu zo'n beetje elke 8 uur een nieuw IP adres op m'n IPTV interface.
[ Voor 19% gewijzigd door tmaniac op 24-01-2017 10:10 ]
Jup, Netflix werkt als een zonnetje.
En gewoon Live-TV, Radio en de gids werken ook allemaal.
Dat is juist het bizarre.
Tijdens een self-test kwam wel naar boven dat NTP niet goed werkte dus ik zit een beetje in die richting te denken maar geen flauw idee hoe ik dit aan kan passen.
NTP wordt ook niet geblokkeerd in mijn netwerk.
Een port-scan laat zien dat de decoder een SSH interface aan heeft staan op port 9011 maar je hebt een certificaat nodig om te verbinden dus die vlieger gaat ook niet op
Edit: typo's
En gewoon Live-TV, Radio en de gids werken ook allemaal.
Dat is juist het bizarre.
Tijdens een self-test kwam wel naar boven dat NTP niet goed werkte dus ik zit een beetje in die richting te denken maar geen flauw idee hoe ik dit aan kan passen.
NTP wordt ook niet geblokkeerd in mijn netwerk.
Een port-scan laat zien dat de decoder een SSH interface aan heeft staan op port 9011 maar je hebt een certificaat nodig om te verbinden dus die vlieger gaat ook niet op
Edit: typo's
[ Voor 3% gewijzigd door tmaniac op 24-01-2017 10:42 ]
Sinds gisteren heb ik glasvezel van kpn. Ik heb daarbij een experia box v9 gekregen. In het verleden al eens adsl gehad van kpn met experia box v10. Nu gebruik ik dus een V9 en het valt mij erg tegen. Beperkte instel mogelijkheden, geen 5ghz wifi, trage wifi in tegenstelling tot de V10
Is het normaal dat Kpn een V9 levert bij glasvezel? Ik heb 100mbit up en down en wil eigenlijk naar 500mbit. Maar ik betwijfel of de V9 dit aankan. Hebben andere tweakers hier ervaring mee?
Is het normaal dat Kpn een V9 levert bij glasvezel? Ik heb 100mbit up en down en wil eigenlijk naar 500mbit. Maar ik betwijfel of de V9 dit aankan. Hebben andere tweakers hier ervaring mee?
Ik heb ook een V9 met 500/500. en dat doet hij zeker. De beperkte instelmogelijkheden hebben ervoor gezorgd dat ik hem vervangen heb voor een eigen router.Heiniken schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:50:
Sinds gisteren heb ik glasvezel van kpn. Ik heb daarbij een experia box v9 gekregen. In het verleden al eens adsl gehad van kpn met experia box v10. Nu gebruik ik dus een V9 en het valt mij erg tegen. Beperkte instel mogelijkheden, geen 5ghz wifi, trage wifi in tegenstelling tot de V10
Vragen bij KPN of je een V10 kan aanvragen?
Die error sinds een paar weken op beide decoders. Zit hier achter een managed switch met afgesplitste Vlan's. Geen routed mode op de decoders maar 'ouderwets' bridged.tmaniac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:08:
Heeft iemand met een EdgeRouter Lite op KPN problemen met het openen van het service-menu op de decoder?
[afbeelding]
[...]
Deze problemen begonnen na een software update van de decoder.
Iemand die het volgende probleem ook gehad heeft?
Ik heb een Experiabox v9 op glas 100/100 verbinding. Deze snelheden haal ik ook wel. Ik heb daarnaast 2 Ubiquiti ap ac lr hangen. Deze verzorgen het wifi signaal. Wifi op de experiabox v9 staat uit. Ik heb 2 TV-boxen, deze zijn direct aangesloten op de experiabox (poort 2&3). Daarnaast zit er op poort 1 een unmanaged switch waar de rest van het netwerk inclusief AP's op zijn aangesloten.
Wifi werkt prima. Echter gaat het mis als ik een TV-box aanzet. Dan kan het gebeuren dat ik traag internet via wifi heb, echter is dit niet altijd zo. Ik snap niet zo goed waar dit probleem ineens vandaan komt. Het heeft tot een week geleden gewoon prima gewerkt. Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn? De tv boxen zijn dus niet aangesloten op de unmanaged switch maar direct op de experiabox.
Ik heb een Experiabox v9 op glas 100/100 verbinding. Deze snelheden haal ik ook wel. Ik heb daarnaast 2 Ubiquiti ap ac lr hangen. Deze verzorgen het wifi signaal. Wifi op de experiabox v9 staat uit. Ik heb 2 TV-boxen, deze zijn direct aangesloten op de experiabox (poort 2&3). Daarnaast zit er op poort 1 een unmanaged switch waar de rest van het netwerk inclusief AP's op zijn aangesloten.
Wifi werkt prima. Echter gaat het mis als ik een TV-box aanzet. Dan kan het gebeuren dat ik traag internet via wifi heb, echter is dit niet altijd zo. Ik snap niet zo goed waar dit probleem ineens vandaan komt. Het heeft tot een week geleden gewoon prima gewerkt. Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn? De tv boxen zijn dus niet aangesloten op de unmanaged switch maar direct op de experiabox.
IGMP snooping settings staan goed/aan op je AP's?Luuk84 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:14:
Iemand die het volgende probleem ook gehad heeft?
Wikipedia: IGMP snooping
Wellicht gaat je wifi ten onder aan de IPTV multicast die gewoon over je wifi wordt uitgezonden terwijl dit niet de bedoeling is?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik zit na 7 jaar Ziggo toch enorm te twijelen om over te stappen op KPN Glasvezel. Op de site staat erbij dat je een v10 box krijgt maar her en der lees ik toch dat je nog steeds een v9 kunt krijgen. Ik heb nu een Linksys E4200 en daar kun je niet heel gek veel mee. Wat ik momenteel heb:
- 2.4GHz & 5GHz netwerk met verschillende SSIDs
- Portforwarding van port 443 naar de NAS voor OpenVPN traffic
- Statische DHCP voor bekende mac-adressen
- Guest Wifi netwerk met eigen password
Ik neem aan dat deze dingen allemaal gewoon kunnen met die boxes
Nee niet allemaal. Dan moet je eigen router, dhcp server en access points gaan gebruiken en de V9/v10 lekker in de doos laten zitten.Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:48:
Ik zit na 7 jaar Ziggo toch enorm te twijelen om over te stappen op KPN Glasvezel. Op de site staat erbij dat je een v10 box krijgt maar her en der lees ik toch dat je nog steeds een v9 kunt krijgen. Ik heb nu een Linksys E4200 en daar kun je niet heel gek veel mee. Wat ik momenteel heb:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Heb de overstap net achter de rug en nu het eenmaal werkt: superblij!Cartman! schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:48:

En, ik gebruik het met een Asus RT-AC87U. Dan kun je alles wat je maar wilt instellen.. behalve: Routed IPTV. (Dus: IPTV + internet over 1 kabeltje). Dat is alleen een probleem als je diensten als Netflix vanaf de IPTV kastje wilt kijken, dat kan ik dus niet. Oh, en VoiP van KPN is een Experiabox voor nodig, maar dat heb ik niet.
Wat wel goed is, om je te verdiepen in wat het precies inhoudt en dan is de config niet zo lastig. Netwerkje.com geeft veel uitleg, maar ik heb de Asus config bijvoorbeeld verderop in dit topic ook geparkeerd.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Routed IPTV werkt ook als je de Merlin firmware gebruikt, zie: Asus AC68u & KPN IPTVNiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
[...]
Heb de overstap net achter de rug en nu het eenmaal werkt: superblij!
[afbeelding]
En, ik gebruik het met een Asus RT-AC87U. Dan kun je alles wat je maar wilt instellen.. behalve: Routed IPTV. (Dus: IPTV + internet over 1 kabeltje). Dat is alleen een probleem als je diensten als Netflix vanaf de IPTV kastje wilt kijken, dat kan ik dus niet. Oh, en VoiP van KPN is een Experiabox voor nodig, maar dat heb ik niet.
Wat wel goed is, om je te verdiepen in wat het precies inhoudt en dan is de config niet zo lastig. Netwerkje.com geeft veel uitleg, maar ik heb de Asus config bijvoorbeeld verderop in dit topic ook geparkeerd.
W00t, kijk 's aan - ik ga meteen kijken, want dan kan ik een kabel-trek-actie achterwege laten!xh3adshotx schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:16:
[...]
Routed IPTV werkt ook als je de Merlin firmware gebruikt, zie: Asus AC68u & KPN IPTV
hmm, ik ga vanavond de settopbox wel even achter de EB hangen.warhamstr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Die error sinds een paar weken op beide decoders. Zit hier achter een managed switch met afgesplitste Vlan's. Geen routed mode op de decoders maar 'ouderwets' bridged.
Misschien is het een kwestie van her-activatie vanwege de firmware update...
En activeren van die decoders werkt niet met een ERL
Dat soort geneuzel is wel irritant dus ja...die box is blijkbaar prutserig en dan moet je allemaal toeren uithalen om de standaard dingen toch werkend te maken. Ik kan nu via m'n relatief oude TV nog Netflix kijken maar als de ondersteuning daarvoor stopt moet het toch via de mediabox kunnen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
[...]
Dat heeft het voor mij ws helemaal verziekt. De decoders zijn geüpdate zodat ze overweg konden met Netflix ed. dan staan ze standaard in routed modus ingesteld. Ik krijg dat niet meer terug naar de 'oude' situatie.tmaniac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:24:
[...]
hmm, ik ga vanavond de settopbox wel even achter de EB hangen.
Misschien is het een kwestie van her-activatie vanwege de firmware update...
En activeren van die decoders werkt niet met een ERL
Mag ik vragen welke router je gebruikt?ikbengoofy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:55:
[...]
Ik heb ook een V9 met 500/500. en dat doet hij zeker. De beperkte instelmogelijkheden hebben ervoor gezorgd dat ik hem vervangen heb voor een eigen router.
Vragen bij KPN of je een V10 kan aanvragen?
[ Voor 10% gewijzigd door Heiniken op 24-01-2017 15:11 ]
Asus RT-AC87U. Iets terug in het topic ben ik er achter gekomen hoe ik het aan de praat kreeg.
Welke van de dingen worden wel/niet ondersteundTylen schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:57:
[...]
Nee niet allemaal. Dan moet je eigen router, dhcp server en access points gaan gebruiken en de V9/v10 lekker in de doos laten zitten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie