[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
rolandos582 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:11:
[...]

Nah staat er los van, het gaat erom hoeveel meldingen er binnen komen bij KPN. Als er een hoop meldingen binnen komen uit 1 postcode. Dan word daar wat mee gedaan. Bij 1 persoon word er minder snel iets aan gedaan.
Naja, ze deden eerst wat moeilijk... nadat ik de log liet zien niet meer... Ze hadden ook aangegeven dat er verder niet wat bekend was in de wijk en hadden eerst andere zaken gecontroleerd. Meten is weten en het helpt in ieder geval altijd iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:43

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik ga volgende maand verhuizen en daar biedt mn huidige provider (ziggo) geen glasvezel, dus overgestapt op KPN. Heb 100/100 genomen en ben erg benieuwd welke snelheid ik gemiddeld ga halen.

Nu lees ik dat de Experia Box V10 de nieuwste en snelste (5ghz) box is. Betekent dat automatisch ook dat nieuwe klanten die krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

TradeMarkNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:03:
Ik ga volgende maand verhuizen en daar biedt mn huidige provider (ziggo) geen glasvezel, dus overgestapt op KPN. Heb 100/100 genomen en ben erg benieuwd welke snelheid ik gemiddeld ga halen.

Nu lees ik dat de Experia Box V10 de nieuwste en snelste (5ghz) box is. Betekent dat automatisch ook dat nieuwe klanten die krijgen?
Welkom ;) Normaal gesproken zou ik zeggen dat je de V10 wel krijgt. Anders kun je zo naar een KPN winkel gaan om hem om te wisselen. Mijn V9 had laatst een kapotte poort, binnen 10 minuten gewisseld voor de V10. Het is overigens wel een flinke kast

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TradeMarkNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:03:

Bedraad zou je normaliter ongeveer 98/105 halen ( op basis van de ervaringen die ik hier overal zie). Een V10 is nog niet vanzelfsprekend voor glasvezelklanten. Maar mocht je een V9 krijgen dan is die om te ruilen voor een V10.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Oké, goed om te weten :) Lees wel dat ze 90 dagen rekenen bij de overstapservice?! Dat lijkt me iets overdreven? Kan me niet voorstellen dat ik 3 maanden opzegtermijn heb bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
TradeMarkNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:26:
Oké, goed om te weten :) Lees wel dat ze 90 dagen rekenen bij de overstapservice?! Dat lijkt me iets overdreven? Kan me niet voorstellen dat ik 3 maanden opzegtermijn heb bij Ziggo.
Waarom niet zelf opzeggen. je kan immers de diensten naast elkaar blijven draaien. Als je een jaarcontract hebt uitgezeten heb je wettelijk een maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Friespeuk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:28:
[...]

Waarom niet zelf opzeggen. je kan immers de diensten naast elkaar blijven draaien. Als je een jaarcontract hebt uitgezeten heb je wettelijk een maand opzegtermijn.
Mjah, je denkt ze bieden het aan, makkelijk. Maar ik zal er even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
TradeMarkNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:35:
[...]

Mjah, je denkt ze bieden het aan, makkelijk. Maar ik zal er even achteraan bellen.
Persoonlijk hou ik liever zelf de regie over dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Barre73 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:11:
[...]

Bedraad zou je normaliter ongeveer 98/105 halen ( op basis van de ervaringen die ik hier overal zie). Een V10 is nog niet vanzelfsprekend voor glasvezelklanten. Maar mocht je een V9 krijgen dan is die om te ruilen voor een V10.
Of als je nog op een 100 Mbit poort zit 94/94

Al met al komt het er op neer dat het in ieder geval geen ADSL praktijken meer zijn waar je slechts een fractie van de geadverteerde maximum snelheid haalt.

[ Voor 16% gewijzigd door chickpoint op 06-11-2015 11:25 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Even voor mijn beeld, als ik mijn IPTV ontvangers alleen VLAN 4 aanbiedt en niet VLAN6 dan blijft bridged IPTV werken, en als ik VLAN4 en VLAN6 aanbiedt op de IPTV gaat hij over op routed IPTV?

Dus heb ik op basis van mijn netwerk configuratie invloed op welke wijze ik IPTV aansluit? of is het zo dat als ik op Routed IPTV overga niet meer terug kan naar de oude situatie (op dit moment nog experia v8 die omgewisseld gaat worden voor V10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
itxs schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:56:
Even voor mijn beeld, als ik mijn IPTV ontvangers alleen VLAN 4 aanbiedt en niet VLAN6 dan blijft bridged IPTV werken, en als ik VLAN4 en VLAN6 aanbiedt op de IPTV gaat hij over op routed IPTV?

Dus heb ik op basis van mijn netwerk configuratie invloed op welke wijze ik IPTV aansluit? of is het zo dat als ik op Routed IPTV overga niet meer terug kan naar de oude situatie (op dit moment nog experia v8 die omgewisseld gaat worden voor V10)
Routed iTV is niet simpelweg de VLANs doorzetten, daar komt nog wat meer bij kijken. Bijvoorbeeld een IGMP Proxy en static routing. Lees dit even na op http://netwerkje.com/ .

Toen ik mijn Routed iTV aan het instellen was heb ik een aantal keer geswitched tussen bridged en Routed iTV, dus denk dat er niet echt een registratie op zit, je hebt natuurlijk wel kans dat bridged iTV uitgefaseerd wordt. Maar dat kan goed nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
chickpoint schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:41:
[...]

Routed iTV is niet simpelweg de VLANs doorzetten, daar komt nog wat meer bij kijken. Bijvoorbeeld een IGMP Proxy en static routing. Lees dit even na op http://netwerkje.com/ .

Toen ik mijn Routed iTV aan het instellen was heb ik een aantal keer geswitched tussen bridged en Routed iTV, dus denk dat er niet echt een registratie op zit, je hebt natuurlijk wel kans dat bridged iTV uitgefaseerd wordt. Maar dat kan goed nog even duren.
Nee dat begrijp ik, maar dat geeft me de tijd om het e.a goed op mijn eigen router uit te zoeken, en ik dus de V10 in mijn huidige opzet gewoon kan inzetten waardoor ik voorlopig nog op bridge IPTV blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Wij hebben de Motorola setop box, deze begint ondertussen toch wel erg traag te worden. Qua gevoel trager door de updates. Zijn de nieuwere boxen sneller, of zit daar maar weinig verschil in?

Vooral bij het terug en vooruit spoelen van opnames en live tv is dit een hekel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:47
TradeMarkNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:26:
Correct. 90 dagen is de overstaptermijn. Mochten er dingen misgaan of verhuizingen die lang duren om aangesloten te worden. Dan gaat er niks mis. Via onze rechtstreekse contacten, zeggen wij Ziggo op 5 werkdagen na aansluitdatum. (:
kipfel schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:45:
Wij hebben de Motorola setop box, deze begint ondertussen toch wel erg traag te worden. Qua gevoel trager door de updates. Zijn de nieuwere boxen sneller, of zit daar maar weinig verschil in?

Vooral bij het terug en vooruit spoelen van opnames en live tv is dit een hekel punt.
Welke motorola, de 1903/1963/1853? Tsja de 2260/2952 zou uitkomst kunnen bieden, maar veel winst op een 1853 haal je er niet mee.
Friespeuk schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:35:
[...]

Persoonlijk hou ik liever zelf de regie over dat soort dingen :)
Tsja ieder zijn ding. Sommige hebben geen zin om Ziggo te bellen en dat ze dan half gaan bedelen om toch klant te blijven 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door rolandos582 op 06-11-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
rolandos582 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:48:

[...]

Welke motorola, de 1903/1963/1853? Tsja de 2260/2952 zou uitkomst kunnen bieden, maar veel winst op een 1853 haal je er niet mee.
De 1853 is het. Elke winst is meegenomen natuurlijk. Wel jammer dat die dingen tegenwoordig nog zo traag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
kipfel schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:52:
[...]

De 1853 is het. Elke winst is meegenomen natuurlijk. Wel jammer dat die dingen tegenwoordig nog zo traag moeten zijn.
Tsja doe je weinig aan natuurlijk. 2260 toz van 1853 is minimaal. Kwa beeldkwaliteit hetzelfde, wellicht is het kastje iets sneller kwa gevoel. Sommige zeggen dat ze het niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
rolandos582 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:48:
[...]

Correct. 90 dagen is de overstaptermijn. Mochten er dingen misgaan of verhuizingen die lang duren om aangesloten te worden. Dan gaat er niks mis. Via onze rechtstreekse contacten, zeggen wij Ziggo op 5 werkdagen na aansluitdatum. (:
Heb er meteen achterna gebeld om te checken wat het specifieke geval bij mij was en dat zit helemaal goed gelukkig. Die 90 dagen was echt een standaard mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
TradeMarkNL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:00:
[...]

Heb er meteen achterna gebeld om te checken wat het specifieke geval bij mij was en dat zit helemaal goed gelukkig. Die 90 dagen was echt een standaard mailtje.
Correct, is gewoon een standaard mailtje wat verzonden word. Staat standaard op 90 dagen om problemen te voorkomen. Maar mensen snappen dat niet, en dat snap ik ook maar al te goed. Maar geen stres. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Laatst online: 13-09 16:44
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuw abonnement, en zit met wat vragen over het maximaal aantal iTV-ontvangers. Ik weet dat het er bij glasvezel max 6 zijn, en bij de ouderwetse kabel 2, maar ik had begrepen dat er voor FTTC verbindingen 3 ontvangers mogelijk waren.
Netco fourstack geeft aan dat de aansluiting op Ht-Slg, Rml-AAA zit met 180Mbit beschikbaar, dit zou dus een FTTC aansluiting moeten zijn.
Kan iemand mij vertellen of dit klopt en een 3e ontvanger dus mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet je vraag even hier;
Het grote xDSL-topic

Dit topic is echt bedoeld voor glasvezel de link hierboven voor DSL (dus ook FTTC en VDSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Dit is vast niet de juiste plek, maar gisteren mijn 'ervaring' van KPN Play een onhandig in de 'Geachte Redactie' sectie gezet. Dus nu nogmaals maar dan op een betere plek:

Gisteren een mail binnen gekregen om de service gratis (nouja, 1 cent) uit te proberen. Heb wel direct mijn abo al opgezegd, ook dat kan gewoon. Zelf beschik ik over Ziggo en Horizon Go icm HBO Go. An sich heeft deze app dus weinig meerwaarde voor mij, maar gratis probeer ik hem graag even uit.

Bij het downloaden van de (iOS) app stuit ik al gelijk op een probleem. Enkel voor iOS 8 en hoger. Dat doe ik mijn iPad 2 niet aan. Ik kan wel een oudere versie downloaden, maar bij het opstarten kom je niet verder dan "download de nieuwste versie. Goed, iPhone 6 dan maar.

De app zelf is ok. Spul laadt snel, lijkt HD (maar dat is wat lastig te zien op zo'n klein scherm) zoeken naar content vind ik wat omslachtig, veel menu browsing en qua keuze wat karig. Films vind je bijvoorbeeld alleen in de HBO sectie.

Qua kanalen is het ook geen vetpot. Je zal het moeten doen met 19 standaard kanalen en 3 HBO kanalen. De laatste is wat het natuurlijk aantrekkelijk maakt, maar als niet KPN abonnee is kijken via casten naar TV niet altijd een optie, dus wat dat betreft vind ik HBO in Play minder waard dan standaard op je TV. Helaas geen FOX, SBS 9, één of Canvas, maar wel MTV, Nickelodeon, TLC, Xite, Comedy Central, Disney Channel, Investigation Discovery, Discovery, NGC en the usual suspects.

15 euro voor een service vind ik wel wat duur, ik denk dat meer mensen over TV kabel aansluiting beschikken dan Wifi die goed genoeg is voor het bekijken in full HD.

Ik vraag me alleen af of KPN Play ook in het buitenland te bekijken is. Je kent het wel, s'avonds op de hotel kamer alle meuk in het Duits/Frans/Chinees, terwijl je het liefst naar Nederlandse programmering kijkt, en die is vaak juist geblocked via de standaard apps. Dan kan het best de moeite waard zijn om even KPN Play aan te schaffen, uiteraard enkel wanneer het te gebruiken is in het buitenland, maar ik zie niet in waarom niet.

Verblijf je vooral veel in Nederland, dan volstaat iTV van KPN of Horizon Go van Ziggo. HBO vind ik niet echt een lokkertje, bij de concurrentie betaal je immers maandelijk evenveel of minder, maar dan beschik je over volwaardig HBO abonnement, tevens te bekijken op meerdere schermen tegelijk. KPN Play lijkt vooral iets voor mensen die heel graag TV kijken, maar vaak onderweg zijn. De vraag is of je dan überhaupt wel zin in TV kijken hebt.

Het lijkt me sterk dat iemand met een thuis situatie hier trek in heeft. Even lekker rondzappen zit er niet in, noch teleteksten, noch uitbreidingen van het aantal kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:16
TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:55:
[...]
... Ik ga hier eens een mooi blogje over schrijven (how-to) met verwijzing naar jou natuurlijk voor de geleverde input....maakt het voor veel mensen eenvoudig om tv werkend te krijgen....
Is dat blogje ooit geschreven? Ik moet mijn huidige config van de Edge Lite omzetten naar routed en kom er niet uit nml. Zou mooi zijn als er een stappenplan zou zijn specifiek voor de Edge Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
ZiSE schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:36:
[...]

Is dat blogje ooit geschreven? Ik moet mijn huidige config van de Edge Lite omzetten naar routed en kom er niet uit nml. Zou mooi zijn als er een stappenplan zou zijn specifiek voor de Edge Lite.
Nope..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waarom niet Helmer? Slechte zaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

rolandos582 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:58:
[...]

Tsja doe je weinig aan natuurlijk. 2260 toz van 1853 is minimaal. Kwa beeldkwaliteit hetzelfde, wellicht is het kastje iets sneller kwa gevoel. Sommige zeggen dat ze het niet merken.
Heb eerst ook twee 1853 gehad, en nu de arcadyan 2260. Dit is echt een wereld van verschil! Veel sneller met zappen, loopt minder snel vast en heb nu ook de hd glas zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
rolandos582 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:18:
[...]

Waarom niet Helmer? Slechte zaak 8)7
Gewoon niet.....zorg jij nu maar dat ik IPv6 krijg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 20:35
---Netwerkje.com bridged user--
Een tijdje geleden ben ik erachter gekomen dat KPN IPv6 heeft aangezet op mijn verbinding. Helaas liep dit niet vlekkeloos. Ik gebruikte een Apple Airport om de PPPoE sessie te starten. Helaas bleek dat deze router niet in staat was om zowel PPPoE als IPv6 native te routeren. Daarom heb ik even verder gekeken op netwerkje, en heb ik een EdgeRouter Lite gekocht.

Nu wil de configuratie op de EdgeRouter ook niet vlekkeloos lopen.
Op het moment heb ik IPv4 vlekkeloos werkend, maar met IPv6 lukt het nog niet zo.

Van de 3 poorten op de router gaat eth0(viaPPPoE) naar de NTU, eth1 naar mijn Airport(als switch/access point) en is eth2 niet verbonden.

Hieronder mijn config:
interfaces {
ethernet eth0 {
description "Internet (PPPoE)"
duplex auto
firewall {
in {
}
}
pppoe 0 {
default-route auto
dhcpv6-pd {
pd 0 {
interface eth1 {
host-address ::1
}
prefix-length /48
}
prefix-only
rapid-commit enable
}
firewall {
in {
name WAN_IN
}
local {
name WAN_LOCAL
}
}
mtu 1492
name-server auto
password kpn
user-id kpn
}
speed auto
}
ethernet eth1 {
address 10.0.0.1/24
description Local
duplex auto
firewall {
out {
}
}
speed auto
}
ethernet eth2 {
address 10.0.1.1/24
description "Local 2"
disable
duplex auto
speed auto
}
loopback lo {
}
}
Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
Van IPv4 begreep ik grotendeels hoe alles werkte, maar bij IPv6 met termen als "dhcpv6-pd" ben ik de weg kwijt.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat je eerst moet bepalen hoe KPN zijn IPv6 aanbiedt? Gebruiken ze PD ofwel Prefix Delegation? Of krijg je een reeks via PPPoE toegewezen dan zou hij het wellicht automatisch al op je EdgeRouter zetten, dus dat lijkt dan niet zo te zijn gezien je vraagstelling?

Ben je er al achter welke prefix je normaal krijgt met je standaard KPN modem /64 /56 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
Ik heb een Experiabox v8, hierop krijg ik geen IPv6 binnen, maar dit komt volgens mij, wat ik bij KPN's faq kan lezen, doordat de v8 geen IPv6 aankan op dit moment. Alleen de v9 zou hiertoe in staat zijn.

De gegevens die ik kreeg van mijn Airport waren alsvolgt:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/568x569q90/905/t3Lvsr.png

Helaas had ik wat veel cijfers veranderd, maar de opmaak moet wel kloppen.

edit: Hier nog een topic wat ik gevonden had: Link naar kpn forum

[ Voor 15% gewijzigd door Dutch-gabber op 07-11-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Dutch-gabber schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:33:
Ik heb een Experiabox v8, hierop krijg ik geen IPv6 binnen, maar dit komt volgens mij, wat ik bij KPN's faq kan lezen, doordat de v8 geen IPv6 aankan op dit moment. Alleen de v9 zou hiertoe in staat zijn.
De v10 en WiFi 'versterker' hebben ook ondersteuning voor IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:38
stormfly schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:00:
Ik denk dat je eerst moet bepalen hoe KPN zijn IPv6 aanbiedt? Gebruiken ze PD ofwel Prefix Delegation? Of krijg je een reeks via PPPoE toegewezen dan zou hij het wellicht automatisch al op je EdgeRouter zetten, dus dat lijkt dan niet zo te zijn gezien je vraagstelling?

Ben je er al achter welke prefix je normaal krijgt met je standaard KPN modem /64 /56 ?
Je moet DHCPv6'en over de bestaande PPPoE-sessie, en dan krijg je een /48. Dat is inderdaad PD, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Erpeet schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:45:
[...]
Heb eerst ook twee 1853 gehad, en nu de arcadyan 2260. Dit is echt een wereld van verschil! Veel sneller met zappen, loopt minder snel vast en heb nu ook de hd glas zenders.
Zoals ik zei, de een ervaart het als een wereld van verschil. De ander heeft alleen maar rare problemen. Verschil is gewoon erg groot.
TheVMaster schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:49:
[...]
Gewoon niet.....zorg jij nu maar dat ik IPv6 krijg >:)
Jajajaja ;w ;w
Als nieuwer dan de V8 moet geen problemen opleveren. Maar of de V8 dit ook daadwerkelijk niet aankan, is bij mij dan weer niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

IPv6 is leuk. Maar zolang nog niet alles dat bept zet ik het uit. Het brengt een vertraging met zich mee. Eerst ff checken of het ipv6 bept om vervolgens te fallbacken op ipv4. Hier staat het uit. Bij de buurman (v9) ook uitgezet en daar liep het gelijk ook allemaal veel soepeler.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.. We hebben op dit moment Ziggo voor Internet en telefonie. Daar zit automatisch TV bij maar die gebruiken we niet van Ziggo. Kost rond de 6 tientjes per maand voor een 120/12 verbinding. Nu zie ik dat ik voor 55 euro bij de KPN een 500/500 verbinding kan krijgen. Gisteren is er glasvezel aangesloten door reggefiber dus ik overweeg over te stappen. Ik gebruik op dit moment mijn eigen router. Dat wil ik eigenlijk graag zo houden (portforwarding, access control, parental). Ik heb het webcare team gevraagd of dit mogelijk is zoals dat bij Ziggo wel kan maar die gaven mij een manual van de Experia box dus daar hoef ik niets van te verwachten. Ik heb wel al wat gezocht maar kan niet zo snel iets vinden. De ervaringen over de Experia box zijn nogal wisselend trouwens. Ik wil mijn huidige hele stabiele netwerk niet overhoop halen voor weer een boel frustratie. Hebben jullie wat tips of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
Vraagje.. We hebben op dit moment Ziggo voor Internet en telefonie. Daar zit automatisch TV bij maar die gebruiken we niet van Ziggo. Kost rond de 6 tientjes per maand voor een 120/12 verbinding. Nu zie ik dat ik voor 55 euro bij de KPN een 500/500 verbinding kan krijgen. Gisteren is er glasvezel aangesloten door reggefiber dus ik overweeg over te stappen. Ik gebruik op dit moment mijn eigen router. Dat wil ik eigenlijk graag zo houden (portforwarding, access control, parental). Ik heb het webcare team gevraagd of dit mogelijk is zoals dat bij Ziggo wel kan maar die gaven mij een manual van de Experia box dus daar hoef ik niets van te verwachten. Ik heb wel al wat gezocht maar kan niet zo snel iets vinden. De ervaringen over de Experia box zijn nogal wisselend trouwens. Ik wil mijn huidige hele stabiele netwerk niet overhoop halen voor weer een boel frustratie. Hebben jullie wat tips of ervaringen?
Je wil alleen internet gebruiken (geen tv/telefoon), dan moet je kijken of je router een PPpoE connectie kan starten. Hiermee maak je dan verbinding met deglasvezel omvormer. Als je ook telefonie gebruikt zou je een vlan router/switch nodig hebben om internet en telefonie te delen. Meer kun je vinden op netwerkje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch-gabber schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:48:
[...]

Je wil alleen internet gebruiken (geen tv/telefoon), dan moet je kijken of je router een PPpoE connectie kan starten. Hiermee maak je dan verbinding met deglasvezel omvormer. Als je ook telefonie gebruikt zou je een vlan router/switch nodig hebben om internet en telefonie te delen. Meer kun je vinden op netwerkje.com
Da's een hoop gedoe voor parental controls en access control. De parental controls kan ik op een andere manier oplossen. De portforwarding kan in de Experia geregeld worden begreep ik. Dan rest access control. Kan ik in de Experia per MAC adres tijdstippen schedulen voor Internetgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

De gegevens die ik kreeg van mijn Airport waren alsvolgt:
[afbeelding]

Helaas had ik wat veel cijfers veranderd, maar de opmaak moet wel kloppen.

edit: Hier nog een topic wat ik gevonden had: Link naar kpn forum
Ik heb die kpn link nog even gelezen, maar IPv6 gebruikt geen NAT je moet dus alles routeren. Dat impliceert dat je op het WAN een IPv6 adres hebt wat anders is dan van je LAN IPv6 adres, ik heb geen benul van wat je via PPPoE krijg maar je zal even moeten prutsen. Met de link die je zelf deelt van het KPN forum moet je wel een heel eind komen daar geven ze al inzicht in de range verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:41:
Wat heb je nu via je eigen router lopen dan? Portforwarding kan gewoon via de EB, Access control/aprental niet. Dat gaat via je eigen router. Lijkt me ook dat dat nu zo is ingesteld.

Je kunt niet instellen op de EB , dat IP tussen 1300 en 1800 online mag. Dat is overigens ook niet meer van deze tijd imo. 8)7

Kijk 500/500 is allemaal leuk en aardig, ik zou je graag als KPN klant verwelkomen. Maar voor die €5 pm hoef je het niet te doen. Het verschil ga je als doorgaande consument toch niet merken. En je gaat waarschijnlijk toch dingen moeten opgeven. Zoals access control/parental. Je kunt namelijk niet op 1 apparaat internet krijgen, en die andere niet. Zo complex is die EB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op zondag 08 november 2015 @ 07:21:
[...]

Je kunt niet instellen op de EB , dat IP tussen 1300 en 1800 online mag. Dat is overigens ook niet meer van deze tijd imo. 8)7
Als jij een zoon of dochter van 13 hebt die huiswerk moet maken, zou je daar misschien heel anders over denken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
[...]

Wat heb je nu via je eigen router lopen dan? Portforwarding kan gewoon via de EB, Access control/aprental niet. Dat gaat via je eigen router. Lijkt me ook dat dat nu zo is ingesteld.

Kijk 500/500 is allemaal leuk en aardig, ik zou je graag als KPN klant verwelkomen. Maar voor die €5 pm hoef je het niet te doen. Het verschil ga je als doorgaande consument toch niet merken. En je gaat waarschijnlijk toch dingen moeten opgeven. Zoals access control/parental. Je kunt namelijk niet op 1 apparaat internet krijgen, en die andere niet. Zo complex is die EB niet.
Bij KPN kan je prima een eigen router gebruiken. Is genoeg over te vinden op dit forum en op forum.kpn.com.
Voor die €5 pm minder heb je wel veel sneller Internet. En hangt er maar van af wat je ermee doet. Ik hoef zelf geen 500/500, maar ben zeer tevreden over mijn 100/100 verbinding. Uploaden gaat heel veel sneller dan bij Ziggo en ook de latency is lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Barre73 schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:17:
[...]
Als jij een zoon of dochter van 13 hebt die huiswerk moet maken, zou je daar misschien heel anders over denken :-)
Tsja misschien wel ja maar daar zijn andere oplossingen voor lijkt me.
JanR1969 schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:20:
[...]

Bij KPN kan je prima een eigen router gebruiken. Is genoeg over te vinden op dit forum en op forum.kpn.com.
Voor die €5 pm minder heb je wel veel sneller Internet. En hangt er maar van af wat je ermee doet. Ik hoef zelf geen 500/500, maar ben zeer tevreden over mijn 100/100 verbinding. Uploaden gaat heel veel sneller dan bij Ziggo en ook de latency is lager.
Tuurlijk kun je eigen router gebruiken, wie zegt van niet dan. Netwerkje.com staat et vol mee. Dat sneller Internet is leuk op papier, maar heb je weinig aan. De meeste consumenten gebruiken alles via de wifi. En dat gaat natuurlijk niet met 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen jonge kinderen. Zoveel is wel duidelijk :)

Verder kan ik 500/500 prima gebruiken. Met name de upload van 500 is interessant voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:45:
[...]
Je hebt geen jonge kinderen. Zoveel is wel duidelijk :)

Verder kan ik 500/500 prima gebruiken. Met name de upload van 500 is interessant voor me.
Ben zelf net mijn kindertijd uit, dus nee dat heb ik gelukkig nog niet!
Oké, ja ik kan niet voor mensen beslissen of ze het nodig hebben natuurlijk. Maar die parental control etc, gebruik je dat nu via je eigen router of via ziggo box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
Twee weken geleden bridged iptv werkend gemaakt met eigen router. Nu werkt de tv gids als een tijdje niet meer, sinds twee dagen na de overgang. Komt dit doordat mijn KPN decoder alleen via de routed setup de tv gids kan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
rolandos582 schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:53:
[...]

[...]

Tuurlijk kun je eigen router gebruiken, wie zegt van niet dan. Netwerkje.com staat et vol mee. Dat sneller Internet is leuk op papier, maar heb je weinig aan. De meeste consumenten gebruiken alles via de wifi. En dat gaat natuurlijk niet met 500/500.
Da's niet helemaal waar ik haal op mijn imac via wifi met gemak 500/500 het hoogste gemeten was zelfs tegen de 650 via 802.11 AC, maar de gemiddelde consument zal het op zijn laptopje zeker niet halen tenzij het bedraad is als ik op de 2.4ghz band stap zakt ik terug naar 50-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
jmrlopez schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:33:
[...]

Da's niet helemaal waar ik haal op mijn imac via wifi met gemak 500/500 het hoogste gemeten was zelfs tegen de 650 via 802.11 AC, maar de gemiddelde consument zal het op zijn laptopje zeker niet halen tenzij het bedraad is als ik op de 2.4ghz band stap zakt ik terug naar 50-70
Tuurlijk uitzonderingen daar gelaten. Maar wat je zegt, de doorgaanse consument op de 2.4Ghz gaat dat echt niet halen. 50-70 lijkt me accuraat, soms nog wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:10:
[...]

Ben zelf net mijn kindertijd uit, dus nee dat heb ik gelukkig nog niet!
Oké, ja ik kan niet voor mensen beslissen of ze het nodig hebben natuurlijk. Maar die parental control etc, gebruik je dat nu via je eigen router of via ziggo box?
Eigen router. De ziggo box is een Cisco die een aantal hele nare eigenschappen heeft. Ten eerste is het wifi signaal onwerkbaar zwak. En als je een gezin hebt met nogal wat devices (20+ minimaal ) die op het wifi netwerk komen kakt de performance dramatisch in. Zodoende heb ik na best een lange tijd klooien uiteindelijk de Cisco door Ziggo in bridge laten zetten en draai ik zelf nu met een TP-Link AC750. Geen dure router maar sindsdien heb ik een extreem stabiel netwerk met goeie snelheden. En ik kan de jongste telg van het gezin beperkt Internet geven!
Ik werk hobbymatig met grote bestanden (fotografie). Die heb ik thuis op een RAID staan. Met een 500/500 verbinding zou ik die kunnen syncen met 1 van mijn backupsystemen die ik beroepsmatig op een datacenter heb staan. Zodoende is een 500/500 voor mij dus aantrekkelijk. Maar wat ik vooral niet wil is een overstap naar KPN met vervolgens weer alle problemen die ik lange tijd met Ziggo heb gehad alvorens ik erachter kwam dat hun Cisco domweg niet deugt. En ik lees over de Experia box niet veel goeds eerlijk gezegd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus zou de vraag moeten zijn: kan je TP-AC750 direct aan de glasvezelaansluiting (de NT) hangen en met de goede instellingen gebruiken zoals jij wil (zie netwerkje.com)?

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:35:
[...]

Eigen router. De ziggo box is een Cisco die een aantal hele nare eigenschappen heeft. Ten eerste is het wifi signaal onwerkbaar zwak. En als je een gezin hebt met nogal wat devices (20+ minimaal ) die op het wifi netwerk komen kakt de performance dramatisch in. Zodoende heb ik na best een lange tijd klooien uiteindelijk de Cisco door Ziggo in bridge laten zetten en draai ik zelf nu met een TP-Link AC750. Geen dure router maar sindsdien heb ik een extreem stabiel netwerk met goeie snelheden. En ik kan de jongste telg van het gezin beperkt Internet geven!
Ik werk hobbymatig met grote bestanden (fotografie). Die heb ik thuis op een RAID staan. Met een 500/500 verbinding zou ik die kunnen syncen met 1 van mijn backupsystemen die ik beroepsmatig op een datacenter heb staan. Zodoende is een 500/500 voor mij dus aantrekkelijk. Maar wat ik vooral niet wil is een overstap naar KPN met vervolgens weer alle problemen die ik lange tijd met Ziggo heb gehad alvorens ik erachter kwam dat hun Cisco domweg niet deugt. En ik lees over de Experia box niet veel goeds eerlijk gezegd :/
Deze neem ik aan : pricewatch: TP-Link Archer D2 (AC750)

Oké duidelijk, sorry ik dacht gewoon aan de doorgaanse consument. Dan zou je inderdaad wel kunnen profiteren. Wat heb je gelezen over de EB wat eventueel niet goed zou zijn?
Barre73 schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:17:
Dus zou de vraag moeten zijn: kan je TP-AC750 direct aan de glasvezelaansluiting (de NT) hangen en met de goede instellingen gebruiken zoals jij wil (zie netwerkje.com)?

Iemand??
Goede vraag, geen idee hoe die aansluitingen precies zitten. Kan dat zonder vlan switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een switch gebruikt en op de NT aansluit moet het een manager switch zijn. Maar dan is de IPTV bridged. Moet die routed zijn dan heb je een router nodig op de NT die PPPoE ondersteunt. En ik denk dat de AC750 dat niet kan maar ik kan het vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
[b]rolandos582 schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:53:
Dat sneller Internet is leuk op papier, maar heb je weinig aan. De meeste consumenten gebruiken alles via de wifi. En dat gaat natuurlijk niet met 500/500.
Ik haal met wifi van de EB v10 ook 407 om 400 hoor ;-)

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 08-11-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wimpie007 schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:42:
[...]

Ik haal met wifi van de EB v10 ook 407 om 400 hoor ;-)
Lucky. Zeker op 5ghz pal naast de EB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
5 Ghz idd en ernaast ja haha.

In de woonkamer zakt het naar 320--350 alsnog lekker hoor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wimpie007 schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:57:
5 Ghz idd en ernaast ja haha.

In de woonkamer zakt het naar 320--350 alsnog lekker hoor haha
Achja opzich nog steeds prima. En boven haal je 80 (: ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
rolandos582 schreef op maandag 09 november 2015 @ 00:05:
[...]

Achja opzich nog steeds prima. En boven haal je 80 (: ?
Boven haal ik 500 met de draad;-)
Met de Wifi nog niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Aan het denken om de switch te maken van Ziggo (alles in 1) naar KPN Glasvezel.
Zeer tevreden over TV van Ziggo.
Echter maak ik veel gebruik van cloud diensten, dus moet geregeld uploaden. Daarom wil ik weer naar glasvezel.
Daarnaast zie ik wel meer voordelen bij KPN (o.a. Spotify Premium, via app opnamens plannen, etc).

Wat me tegenhoudt is dat we eigenlijk nooit problemen of wat dan ook hebben bij Ziggo....
(los van landelijke/regionale storingen, maar die zijn tot nu toe op 1 hand te tellen)
Twitter search op KPN Glasvezel levert aardig wat resultaten op. Voor Ziggo heb ik dit niet gedaan trouwens.

Any advice?
Zeer benieuwd naar jullie ervaringen als mede-Tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door Roodey op 09-11-2015 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rolandos582 schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:53:
[...]

[...]

Consumenten (Laat ik het anders alleen over tweakers hebben) die een 500/500 abbo nemen gaan toch zeker wel op 5Ghz AC zitten. En de V10 van KPN is ook een 5Ghz AC access point. OF als ze dit niet hebben gaan ze wel bedraad zitten.

Ik heb overal in hij volle back 500Mbps internet op Wifi. (Ik type express internet, want mijn LAN netwerk is nog sneller op Wifi)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 09-11-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Waarom zou je overal op 5Ghz gaan zitten? Ik heb de voorkeur aan bekabeld LAN waar mogelijk om zo 1Gbps snelheden te halen tussen NAS, PC/HTPC's, IPTV ontvangers en game consoles. Apparaten waarop ik Internet via WiFI ontsluit die hebben (nog) geen 5Ghz verbinding nodig.

Bekabeld LAN > WiFI imo voor gaming en alles waarvoor je een betrouwbare verbinding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Ten dele mee eens.

Voor zo ongeveer alles dat zich op een vaste lokatie bevindt (zelfde geldt ook als ik op m'n werklaptop aan het thuiswerken ben), geldt dat ik dit zo veel mogelijk bekabeld doe.

Maar er zijn ook genoeg mobiele apparaten in huis (tablets, telefoons) om ook goede WIFI te willen. Beide telefoons en beide tablets die we hebben ondersteunen 5 ghz. En ik heb vorige week ook de nieuwe Chromecast gekocht vanwege de 5 ghz.

De 2,4 hier is zo overvol dat het gewoon echt loont. De oude Chromecast kon een 6 Mbps stream nog nieteens stabiel binnen hengelen. Nu geen enkel probleem meer.

En de 5 ghz. is nu in het hele huis werkbaar met een AP in de meterkast en een AP op de 1e verdieping. Op zolder is de 5 ghz. relatief zwak, maar zelfs dan haal ik stabiel snelheden die beter zijn dan een sterker 2,4 ghz. signaal.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 08-08 14:47
Roodey schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:08:
Aan het denken om de switch te maken van Ziggo (alles in 1) naar KPN Glasvezel.
Zeer tevreden over TV van Ziggo.
Echter maak ik veel gebruik van cloud diensten, dus moet geregeld uploaden. Daarom wil ik weer naar glasvezel.
Daarnaast zie ik wel meer voordelen bij KPN (o.a. Spotify Premium, via app opnamens plannen, etc).

Wat me tegenhoudt is dat we eigenlijk nooit problemen of wat dan ook hebben bij Ziggo....
(los van landelijke/regionale storingen, maar die zijn tot nu toe op 1 hand te tellen)
Twitter search op KPN Glasvezel levert aardig wat resultaten op. Voor Ziggo heb ik dit niet gedaan trouwens.

Any advice?
Zeer benieuwd naar jullie ervaringen als mede-Tweakers.
Heb dezelfde overstap gemaakt en heb na een aantal maanden nog geen problemen gehad. Ook niet met Ziggo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
sinds vandaag (9 november) heeft KPN hun relay systeem voor email uitgeschakeld. Ze hebben hierover via mail gecommuniceerd en gaven aan dat je nu zelf weer poort 25 kunt benutten.

Zojuist geprobeerd en nu blijkt mij KPN IP op een blacklist van Spamhaus te staan... Iemand hier een tip over hoe dit snel op te lossen? Ik heb KPN gemailed, maar die antwoorden binnen 2 werkdagen en nu werkt mijn mailserver helemaal niet meer :(

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
marko77 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:56:
sinds vandaag (9 november) heeft KPN hun relay systeem voor email uitgeschakeld. Ze hebben hierover via mail gecommuniceerd en gaven aan dat je nu zelf weer poort 25 kunt benutten.

Zojuist geprobeerd en nu blijkt mij KPN IP op een blacklist van Spamhaus te staan... Iemand hier een tip over hoe dit snel op te lossen? Ik heb KPN gemailed, maar die antwoorden binnen 2 werkdagen en nu werkt mijn mailserver helemaal niet meer :(
Mijn ervaring is dat Kpnwebcare via Twitter snel reageert, misschien is dat een manier om ze te benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Je moet toch zelf van die lijst afkomen, staat volgens mij uitgelegd. Dat gaat KPN niet voor je doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint

Al iets verder gekeken? Het is niet KPN haar zaak dat je IP op een blacklist staat. Als je van de blacklist af wilt zul je dat zelf moeten regelen en wel hier. https://www.spamhaus.org/lookup/

Overigens is de lijst waar jij op staat waarschijnlijk de lijst waar je op terecht komt als je reverse DNS niet klopt. Dit kan je voorkomen door de ISP het PTR record aan te laten passen. Let op!!! KPN doet dit NIET voor consumenten verbindingen. Aleen zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online

Waarom zou je eigenlijk met je consumenten abo een mailserver willen draaien? Jaren geleden kan ik het me nog wel voorstellen maar tegenwoordig neem je voor een paar euro per maand al een fatsoenlijke hosted exchange af van bijvoorbeeld Microsoft.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 09-11-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Friespeuk schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:49:
[...]

Waarom zou je eigenlijk met je consumenten abo een mailserver willen draaien? Jaren geleden kan ik het me nog wel voorstellen maar tegenwoordig neem je voor een paar euro per maand al een fatsoenlijke hosted exchange af van bijvoorbeeld Microsoft.
Ja precies dat snap ik nou ook niet, gebruik je het een beetje professioneel dan heb je gewoon je eigen server ergens. En mooi emailadres als naam@achternaam.nl of .com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:49:
Als je een switch gebruikt en op de NT aansluit moet het een manager switch zijn. Maar dan is de IPTV bridged. Moet die routed zijn dan heb je een router nodig op de NT die PPPoE ondersteunt. En ik denk dat de AC750 dat niet kan maar ik kan het vinden.
Dit is de PPPoE tab in mijn AC750

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/ovldr0brl/archer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.rollernet.us/our-services/mail-services.html

http://www.rollernet.us/policy/free-accounts.html

Je kunt op elke andere poort ook je mail binnen laten komen.

Alle IP adressen van KPN staan op een blacklist.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 15:28
[...]

Dit geldt ook gewoon voor de zakelijke lijnen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:00:
[...]

Ja precies dat snap ik nou ook niet, gebruik je het een beetje professioneel dan heb je gewoon je eigen server ergens. En mooi emailadres als naam@achternaam.nl of .com
Privacy kan ook een reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr0ns schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:14:
[...]

Dit geldt ook gewoon voor de zakelijke lijnen hoor..
Dat is dan helemaal handig. Staan de zakelijke ip adressen ook op een blacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:19:
[...]

Dat is dan helemaal handig. Staan de zakelijke ip adressen ook op een blacklist?
Le-Zen. Zakkelijk kan je ook voor weinig een hosted exchange afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:01:
[...]

Dit is de PPPoE tab in mijn AC750

[afbeelding]
Die zou je in principe kunnen gebruiken, mits je ook een managed switch gebruikt voor de VLAN tagging.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
Upgrade gedaan van internet en bellen naar alles in 1 met tv er dus bij.
6x25€ korting gekregen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MegaTronics schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:42:
[...]

Die zou je in principe kunnen gebruiken, mits je ook een managed switch gebruikt voor de VLAN tagging.
Als ik de uitleg van netwerkje.com goed lees hoeft dat niet meer??

Zie: http://netwerkje.com/eigen-router
Methode 2 bedoelde ik dan. Van NT naar AC750 en vanaf die naar decoders, Experiabox voor telefonie, en computers.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 09-11-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Barre73 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:07:
[...]

Als ik de uitleg van netwerkje.com goed lees hoeft dat niet meer??

Zie: http://netwerkje.com/eigen-router
Methode 2 bedoelde ik dan. Van NT naar AC750 en vanaf die naar decoders, Experiabox voor telefonie, en computers.
Maar bij mijn weten ondersteunt TP-Link in de originele firmware geen VLAN tagging, voor VLAN tagging moet je bij TP-Link OpenWRT/DDWRT gebruiken.

* MegaTronics heeft voordat die een Asus RT-AC68U had, ook gewerkt met een TP-Link TL-WDR4300 met OpenWRT erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan iemand met een EB V10 bevestigen dat IPv6 daadwerkelijk werkt op de V10?
Ik zie tegenstrijdige berichten hier namelijk:
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:05:
[...]
Wel moet ik erbij zeggen dat IPv6 direct ook niet meer beschikbaar is, helaas... V10 blijkt deze softwarematig nog niet te ondersteunen :(
RobinF schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:01:
[...]
De v10 en WiFi 'versterker' hebben ook ondersteuning voor IPv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:44:
Kan iemand met een EB V10 bevestigen dat IPv6 daadwerkelijk werkt op de V10?
Ik zie tegenstrijdige berichten hier namelijk:
Nee hoor, niets tegenstrijdigs aan....

Nee er is voor V10 nog geen IPv6 beschikbaar. Ja de V10 heeft wel ondersteuning voor IPv6. Ondersteuning != beschikbaar. Voor de V9's wordt IPv6 beetje bij beetje uitgerold, zo had ik op de V9 al IPv6. Bij de overgang naar de V10 zat ik plots weer zonder IPv6.

------
De ExperiaBoxen die IPv6 ondersteunen:
V8, V9 en V10.

De ExperiaBoxen waarbij IPv6 op dit moment op wordt uitgerold:
V9

Volgens de KPN Website verwacht men eind 2015 IPv6 te hebben uitgerold, het zou mij echter niets verbazen dat deze deadline niet wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 15:14
Net mijn abbo verlengt, mooie aanbieding op zich dus ik ben wel blij niet door overstap gedoe heen te moeten. Wel nu nog mijn STBs vervangen - lijkt wat moeilijker te gaan (tel verbinding verbrak zelfs) - dan maar even naar de winkel toe.

Weer omhoog naar 500/500 voorlopig en was binnen 5 minuten klaar :) - meting was zelfs 511/510.

[ Voor 11% gewijzigd door Ioramus op 10-11-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Vraagje, heeft iemand duidelijk (ik heb de informatie gezien op netwerkje.com) wat er precies aan "settings" moet worden gezet op je router om routed IPTV te ondersteunen.

- DHCP Scope options die je mee moet geven
- VLANS die je moet meegeven
- Static Routes die je moet meegeven via DHCP aan je TV ontvangers.
- IGMP Proxy

Ik wil dit uiteindelijk proberen te implementeren op Asus Rt66NU router maar heb nog niet helder of ik alle informatie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

zeroday

There is no alternative!

[...]

een van de dingen die je vergeet is dat er verschillende applicaties mails moeten versturen en dit niet kunnen via exchange, maar moeten dit via smtp versturen. Nu KPN het uit heeft gezet moet je uitwijken, maar zover ik dat kan zien gaat dat niet werken zolang de PTR niet goed staat.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
chickpoint schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
Dit is een deel van mijn config zoals hij er nu uit ziet, misschien heb je er wat aan:

http://pastebin.com/bhR5PwJ6
chickpoint: is dit een nog een actuele / werkende config voor een Edge Lite voor routed TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

zeroday schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:31:
[...]

een van de dingen die je vergeet is dat er verschillende applicaties mails moeten versturen en dit niet kunnen via exchange, maar moeten dit via smtp versturen. Nu KPN het uit heeft gezet moet je uitwijken, maar zover ik dat kan zien gaat dat niet werken zolang de PTR niet goed staat.
Je zou toch ook gewoon de relay van KPN als smarthost moeten kunnen gebruiken voor SMTP verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
Heb mijn V8 omgewisseld voor een V10 (Alleen VLAN4 en 7) waarbij ik nog steeds mijn Eigen router VLAN6 laat afhandelen voor internet, Internet Werkt, Telefonie Werkt, Maar IPTV start niet door, lijkt dat hij nu wel van V10 DHCP adres krijgt, maar gaat dus niet door (Blijft hangen in opstart scherm)..
(1 blijft netjes in "Bridged" mode hangen) waar de andere in "Routed" mode probeert te komen (Heeft ook nieuwere software (meer TV). Die ontvanger lijkt dus alleen nog Routed te willen :-(

1 ontvanger die ik niet een reboot gegeven hebt werkt nog wel (en dat houden we ook maar even zo).

Iemand ervaring, hoe kan ik weer dwingen dat IPTV Bridged blijft lopen?

[ Voor 16% gewijzigd door itxs op 11-11-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
itxs schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:02:
Heb mijn V8 omgewisseld voor een V10 (Alleen VLAN4 en 7) waarbij ik nog steeds mijn Eigen router VLAN6 laat afhandelen voor internet, Internet Werkt, Telefonie Werkt, Maar IPTV start niet door, lijkt dat hij nu wel van V10 DHCP adres krijgt, maar gaat dus niet door (Blijft hangen in opstart scherm)..
(1 blijft netjes in "Bridged" mode hangen) waar de andere in "Routed" mode probeert te komen (Heeft ook nieuwere software (meer TV). Die ontvanger lijkt dus alleen nog Routed te willen :-(

1 ontvanger die ik niet een reboot gegeven hebt werkt nog wel (en dat houden we ook maar even zo).

Iemand ervaring, hoe kan ik weer dwingen dat IPTV Bridged blijft lopen?
door 'm achter de V10 weg te halen en bridged achter je eigen router te knopen.
de V10 wordt door KPN nu eenmaal ingesteld om bridged te doen, kun je als klant niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Niet online
sl1000 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:53:
[...]

door 'm achter de V10 weg te halen en bridged achter je eigen router te knopen.
de V10 wordt door KPN nu eenmaal ingesteld om bridged te doen, kun je als klant niet veel mee.
Works like a charm, nu IPTV rechstreeks op switch aangesloten (VLAN 4 Untagged) en loopt idd gelijk door.
De V10 gaat idd dus alleen naar Routed,...

Nu kijken of ik de V10 achter mijn Asus kan krijgen, voor FON en Routed IPTV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
Thralas schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:16:
[...]

Je moet DHCPv6'en over de bestaande PPPoE-sessie, en dan krijg je een /48. Dat is inderdaad PD, geloof ik.
Ben weer even bezig geweest aan mijn router, krijg nu een fe80::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/10 IPv6 adres op mijn PPPoE poort.

Momenteel ziet mijn config-tree er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
interfaces
    -ethernet
        -eth0
            -pppoe
                -0(PPPoE Naam)
                    -connect-on-demand (staat uit)

-dhcpv6-pd
                        Vraagt voor DUID en Rapid-commit. Rapid-commit staat op enable, maar geen idee wat DUID is.
                        -no-dns (staat uit)
                        -pd (hiermee ben ik even aan het spelen)
                            -0 (ID Nummer) vraagt ook voor prefix-length (48 ingevuld)
                                -interface (hier maar pppoe0 ingevuld) hier kan ik host-address, prefix-ID en service invullen.

-prefix only (aan)

-firewall (aan)

-ip (uit)

-ipv6
                        -address
                            -auto config (Staat aan)
                        -disable-forwarding (staat uit)
                        -enable (staat aan) hier kan ik een local-identifier en een remote-identifier invullen
                        -ospfv3 (staat uit)
                        -riping (staat uit)
                        -router-advert (staat uit)

Ben op het moment bezig onder dhcpv6->pd.
Kan iemand me vertellen of ik op de goede weg zit, of dat ik ergens totaal de mist in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allen,

Sta op het punt om KPN te bestellen. Maar nog 1 puntje dat ik online niet gevonden krijg:

Kan je de HMB2260 aansluiten op je versterker? En dan bedoel ik niet met de optic cable maar gewoon "analoog". Ik zie op de achterzijde wel een enkele 3,5mm uitgang zitten. Is die daarvoor te gebruiken?

Of moet ik nu met lastigere oplossingen gaan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27
ja dat kan.

[ Voor 69% gewijzigd door janbal op 11-11-2015 21:45 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dutch-gabber schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:59:
[...]

Ben weer even bezig geweest aan mijn router, krijg nu een fe80::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx/10 IPv6 adres op mijn PPPoE poort.

Momenteel ziet mijn config-tree er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
interfaces
    -ethernet
        -eth0
            -pppoe
                -0(PPPoE Naam)
                    -connect-on-demand (staat uit)

-dhcpv6-pd
                        Vraagt voor DUID en Rapid-commit. Rapid-commit staat op enable, maar geen idee wat DUID is.
                        -no-dns (staat uit)
                        -pd (hiermee ben ik even aan het spelen)
                            -0 (ID Nummer) vraagt ook voor prefix-length (48 ingevuld)
                                -interface (hier maar pppoe0 ingevuld) hier kan ik host-address, prefix-ID en service invullen.

-prefix only (aan)

-firewall (aan)

-ip (uit)

-ipv6
                        -address
                            -auto config (Staat aan)
                        -disable-forwarding (staat uit)
                        -enable (staat aan) hier kan ik een local-identifier en een remote-identifier invullen
                        -ospfv3 (staat uit)
                        -riping (staat uit)
                        -router-advert (staat uit)

Ben op het moment bezig onder dhcpv6->pd.
Kan iemand me vertellen of ik op de goede weg zit, of dat ik ergens totaal de mist in ga.
Ik denk de verkeerde weg want fe80 is een link local adres, ofwel LAN only. Je zou iets uit een kpn reeks moeten krijgen wat start met een 2xxx:

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:53
orillion schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:31:
Twee weken geleden bridged iptv werkend gemaakt met eigen router. Nu werkt de tv gids als een tijdje niet meer, sinds twee dagen na de overgang. Komt dit doordat mijn KPN decoder alleen via de routed setup de tv gids kan laden?
Niemand een idee?

• rolandos582
Barre73 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:24:
Allen,

Sta op het punt om KPN te bestellen. Maar nog 1 puntje dat ik online niet gevonden krijg:

Kan je de HMB2260 aansluiten op je versterker? En dan bedoel ik niet met de optic cable maar gewoon "analoog". Ik zie op de achterzijde wel een enkele 3,5mm uitgang zitten. Is die daarvoor te gebruiken?

Of moet ik nu met lastigere oplossingen gaan denken?
Barre neemt KPN glas? Wat is dat nou, je gaat het toch wel zelf installeren hè 8)7
rolandos582 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:18:
[...]

Barre neemt KPN glas? Wat is dat nou, je gaat het toch wel zelf installeren hè 8)7
Barre krijgt vanaf 1 januari 50 procent korting....
En ik weet dat mijn grootste ergernis in Q1 verholpen wordt (zenderindeling). Dus ja, dan ben ik ook een hollander. En monteur mag best hoor. Als ik ik daardoor niet langer hoef te wachten. Anders doe ik het zelf wel. Geen probleem.

• rolandos582
Barre73 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:55:
[...]

Barre krijgt vanaf 1 januari 50 procent korting....
En ik weet dat mijn grootste ergernis in Q1 verholpen wordt (zenderindeling). Dus ja, dan ben ik ook een hollander. En monteur mag best hoor. Als ik ik daardoor niet langer hoef te wachten. Anders doe ik het zelf wel. Geen probleem.
Hahhaha held. Ja die 50% is natuurlijk lekker meegenomen. Werk je alweer zolang? Meestal is monteur op de dag van oplevering geen probleem. Had je hiervoor al glas?

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Wie appelen vaart appelen eet, je hebt groot gelijk.
rolandos582 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:58:
[...]

Hahhaha held. Ja die 50% is natuurlijk lekker meegenomen. Werk je alweer zolang? Meestal is monteur op de dag van oplevering geen probleem. Had je hiervoor al glas?
Ik werk op dit moment nog niet bij KPN ;-)
Die monteur ga ik wel even bekijken. Mijn vraag van gisteren was voor mijn vriendin die haar eigen huis heeft en nu dus ook overgaat op KPN Glas. Ik zit momenteel tussen 2 woningen in en zodra ik de nieuwe woning heb (huurhuis) zal ik voor mezelf ook KPN bestellen. De woning die op dit moment toegewezen lijkt te gaan worden beschikt sowieso over glas en zelfs ook over KPN diensten. Helaas is de lijn daar nog steeds niet opgeheven dus dat moet wel op tijd geregeld worden. Maar dat zal ik met de oude huurder moeten bespreken en daarna evt met KPN.

• ZiSE
Staat in Ubiquiti forum maar wellicht is het hier beter op z'n plaats aangezien het specifiek KPN Glas betreft (wel in combi met een Edge Router Lite).
Wellicht iemand die mij een tip kan geven waar het misgaat in mijn configuratie? Ik probeer op een ERL routed TV aan de praat te krijgen. Ik heb al tig configs bekeken maar ik loopt vast (Foutcode 14: ophalen software mislukt). ERL staat in meterkast - vandaar gaat ethernet op een switch en dan via een 2de switch zit mijn iTV kastje van KPN aangesloten.
Mijn config op pastebin: http://pastebin.com/VNqxWxqc

Mijn lease info (aangezien ik het hele bos kwijt ben qua adressen...):
interface : eth1.4
ip address : 10.202.194.xxx [Active]
subnet mask: 255.255.224.0
router : 10.202.192.1
dhcp server: 10.202.192.1
lease time : 58980

Elke tip / hulp is welkom! Nog 3 uur voor dat de misses weer thuis komt en dan is het fijn als TV weer werkt :O

[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 12-11-2015 14:50 ]

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:05
Barre73 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:55:
[...]

En ik weet dat mijn grootste ergernis in Q1 verholpen wordt (zenderindeling).
Heb je hier ook meer informatie over? Die zenderindeling is mij ook een doorn in het oog.
Gaan ze nu eindelijk op basis van Abonnement kijken welke kwaliteit er onder 1, 2 en 3 moet worden weergegeven?
Pagina: 1 ... 11 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie