nvm, vals alarm
[ Voor 87% gewijzigd door supayoshi op 27-10-2015 17:40 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 87% gewijzigd door supayoshi op 27-10-2015 17:40 ]
Waarom heb je DD WRT gedownload? De standaard firmware ondersteunt gewoon VLAN. Daarnaast ondersteunt DD-WRT geen hardware NAT waardoor je max 260 Mbit/s kan halen.jschoorl2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:53:
Voor degenen die ook een R7000 hebben, bijgaand een korte handleiding hoe ik e.a. heb geconfigureerd, inclusief VPN op de router. Wat niet werkt is telefonie. Dit is de bridged configuratie zoals beschreven op netwerkje.com (methode 2)Ben zelf best een tijd aan het klooien geweest dus hoop dat je er wat aan hebt.
- NTU is via WAN aansluiting verbonden met de R7000
- Je TV kastje sluit je aan op poort 4, poort 1,2,3 zijn internet
- Download DD-WRT kong build (09-07-2015)
- Vervang de stockfirmware door DD-WRT - hier een handleiding
- Configureer de VLANS en PPPoE -zie de keurige handleiding van sl1000. Bij mij was username macadres@internet en wachtwoord "kpn"
- check - als het goed is het je nu internet en tv
- Voor VPN heb ik een 2 jarig abbonement genomen bij Private Internet Access $ 59,98
- Voor het installeren en configureren heb ik deze handleiding gevolgd
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Toch nog een vraag hierover. Hoe stel je de Experiabox (V9) dan in om telefonie mogelijk te maken? Dus de R7000 aan de NTU voor internet en IPTV, en een draadje naar de EB voor telefonie. Plug je dan gewoon het draadje vanaf de R7000 in een van de LAN poorten van de EB? Of moet deze dan in de WAN poort?The Wizard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:09:
[...]
Waarom heb je DD WRT gedownload? De standaard firmware ondersteunt gewoon VLAN. Daarnaast ondersteunt DD-WRT geen hardware NAT waardoor je max 260 Mbit/s kan halen.
Ik gebruik de ingebouwde VPN als ik bij mijn interne netwerk moet zijn of bij gebruik van openbare WiFi, ideaal.
Wilde graag VPN op de router kunnen draaien omdat daarachter ook iOS apparaten en een appleTV zitten. Lijkt erop dat Netgear zelf ook een nieuwe firmware in ontwikkeling heeft met VPN support voor iOS / AndroidThe Wizard schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:09:
[...]
Waarom heb je DD WRT gedownload? De standaard firmware ondersteunt gewoon VLAN. Daarnaast ondersteunt DD-WRT geen hardware NAT waardoor je max 260 Mbit/s kan halen.
Ik gebruik de ingebouwde VPN als ik bij mijn interne netwerk moet zijn of bij gebruik van openbare WiFi, ideaal.
[ Voor 49% gewijzigd door jschoorl2 op 27-10-2015 19:06 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik heb telefonie niet via de EB, gebruik een externe VOIP aanbieder via een VOIP telefoon.kgb545 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:49:
[...]
Toch nog een vraag hierover. Hoe stel je de Experiabox (V9) dan in om telefonie mogelijk te maken? Dus de R7000 aan de NTU voor internet en IPTV, en een draadje naar de EB voor telefonie. Plug je dan gewoon het draadje vanaf de R7000 in een van de LAN poorten van de EB? Of moet deze dan in de WAN poort?
Mijn collega woont daar ook en hij heeft ook het gevoel dat zijn verbinding op drukke tijden inkakt. Ook heeft hij regelmatig dat zijn PPPoE even wegvalt (zowel met de XB als zijn eigen TP-Link router). Het lijkt erop dat daar in de POP iets niet helemaal jofel is.Nuevocasa schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:37:
[...]
Bedankt voor je reactie. Afgelopen nacht hebben ze het overgezet naar 100/100 en had vanochtend een snelheid van 95/117. Als ik zo thuis ben maar weer even testen. Heb voornamelijk problemen na 17uur....
Edit:
En Ja hoor..... weer een download van 4-5 Mbps en een upload van 120Dit moet echt iets te maken hebben met drukte in de wijk ofzo.... Ik woon in het nieuwere gedeelte van Stadshagen... Daar was glasvezel anderhalf jaar eerder aangelegd dan in het gedeelte bij de Milligerplas.
[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 28-10-2015 08:41 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Hmm gaar. Maarja het zal niet de eerste DSLAM / pop zijn waar problemen ontstaan i.v.b. capaciteit.MegaTronics schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:27:
[...]
Mijn collega woont daar ook en hij heeft ook het gevoel dat zijn verbinding op drukke tijden inkakt. Ook heeft hij regelmatig dat zijn PPPoE even wegvalt (zowel met de XB als zijn eigen TP-Link router). Het lijkt erop dat daar in de POP iets niet helemaal jofel is.
Edit: Hij heeft gisteravond een test gedaan en hij haalde ook maximaal 3 Mbps.
Hebben jullie ook niet normale monteurs dan.rolandos582 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:24:
[...]
Hmm gaar. Maarja het zal niet de eerste DSLAM / pop zijn waar problemen ontstaan i.v.b. capaciteit.
Contact met KPN is vereist om de juiste handelingen in gang te zetten, stap 1 is normale monteur.
Dan ga ik vanavond maar eens even met KPN bellen. Nu hopen dat ik een enigszins capabele helpdesk medewerker aan de lijn krijg.rolandos582 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:24:
[...]
Hmm gaar. Maarja het zal niet de eerste DSLAM / pop zijn waar problemen ontstaan i.v.b. capaciteit.
Contact met KPN is vereist om de juiste handelingen in gang te zetten, stap 1 is normale monteur.
Yo mama is so fat, I can't write more than 4GB on her at once.
Tagged doorzetten naar een poort op de router en die poort naar de WAN van de EB.kgb545 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:49:
[...]
Toch nog een vraag hierover. Hoe stel je de Experiabox (V9) dan in om telefonie mogelijk te maken? Dus de R7000 aan de NTU voor internet en IPTV, en een draadje naar de EB voor telefonie. Plug je dan gewoon het draadje vanaf de R7000 in een van de LAN poorten van de EB? Of moet deze dan in de WAN poort?
Ik heb wel af en toe de melding (2-3x afgelopen week) dat de iptvbox zegt dat er geen signaal is en ik naar een andere zender moet zappen, maar het beeld loopt gewoon door. Keertje return op de afstandsbediening sluit het bericht zonder verder iets te doen. Ook heb ik 1x 20 minuten geen beeld gehad. Het vreemde was dat op een andere plek in huis wel beeld was, boxen wisselen maakte geen verschil en zo ineens werkte alles weer.Blackbird-ce schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:22:
Het kan toeval zijn, maar sinds de update van de EB merk ik dat mn televisiesignaal regelmatig wegvalt. Settopbox geeft geen fouten aan, maar beeld gaat op zwart. Half uurtje later werkt alles weer.
Iemand anders ervaring mee?
[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 29-10-2015 09:37 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
CNile schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:49:
[...]
Dan ga ik vanavond maar eens even met KPN bellen. Nu hopen dat ik een enigszins capabele helpdesk medewerker aan de lijn krijg.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik had net dus een klantenservice aan de lijnMegaTronics schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:06:
[...]
offtopic:
[insert Indian accent]
Hello, you are speaking with Nandhini Halan from KPN support, how can I help you?
Dat is precies wat ik dus af en toe heb. Kan er niets aan doen lijkt het.|sWORDs| schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:32:
[...]
Ook heb ik 1x 20 minuten geen beeld gehad. Het vreemde was dat op een andere plek in huis wel beeld was, boxen wisselen maakte geen verschil en zo ineens werkte alles weer.
Weinig aan te doen inderdaad, behalve de STB eens resetten. In de meeste gevallen lost het zichzelf op, is dat niet het geval ben je andere apparatuur nodig.Blackbird-ce schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:10:
[...]
Dat is precies wat ik dus af en toe heb. Kan er niets aan doen lijkt het.
Ik heb een V8 (Arcadyan VGV7519) met firmware 02.00.132.v4 en hetzelfde probleem, zie bericht op KPN forumRobinF schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:41:
[...]
Port forwarding werkt gewoon met de V9. Echter bevat deze een NAT Loopback probleem waarbij je niet met je extern IP kan verbinden in je eigen netwerk.
Je kan deze omruilen voor een V10 via het KPN Forum
KPNWinkel of even wachten op het forumvincitori schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:24:
[...]
Ik heb een V8 (Arcadyan VGV7519) met firmware 02.00.132.v4 en hetzelfde probleem, zie bericht op KPN forum
Wat is de snelste manier om aan een V10 te komen? Ik had de helpdesk al gebeld, maar die geven aan dat als alles verder werkt er geen vervanging plaats vindt.....
Alvast bedankt,
André
Gisteren de helpdesk gebeld terwijl het weer gebeurde (precies 40 minuten overigens). Advies was om de STB te resetten en de software(update?) te verwijderen bij het opstarten. Daarna nog geen problemen gehad.rolandos582 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
Weinig aan te doen inderdaad, behalve de STB eens resetten. In de meeste gevallen lost het zichzelf op, is dat niet het geval ben je andere apparatuur nodig.
Zegt mij helemaal niks, het zou natuurlijk kunnen. Maar daar kom je maar op 1 manier achter, en dat is testen. Tsja stb reset (software + fabrieksinstellingen) wil nog wel eens helpen, maar de rest kan je weinig aan veranderen. Behalve dingen aan je setup veranderen.Blackbird-ce schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:10:
[...]
Gisteren de helpdesk gebeld terwijl het weer gebeurde (precies 40 minuten overigens). Advies was om de STB te resetten en de software(update?) te verwijderen bij het opstarten. Daarna nog geen problemen gehad.
Kreeg achteraf nog een mail vanuit KPN dat het kan liggen aan een tweede IGMP proxy (die ik uitgeschakeld heb op mn Netgear R7000, en niet ondersteund wordt door mn Mikrotik volgens mij), óf omdat mijn (quote) "extra router een lager IP-adres heeft dan de Experia Box. Bijvoorbeeld 192.168.0.x of 192.168.1.x of een automatisch verkregen adres van de Experia Box (192.168.2.x). Als u absoluut de extra router wilt blijven gebruiken als router dan dient u dit IP-adres (en ook het netwerk ID) hoger te maken dan dat van de Experia Box dus bijvoorbeeld 192.168.3.1 (NetID 192.168.3.0)."
Ik heb inderdaad een 0.X en 1.X subnet in gebruik, maar altijd zonder problemen.
Naar een kpn winkel wordt die in de meeste gevallen zo omgeruild. (Of je V8 rechtstreeks aansluiten op een wcd zonder tussenkomst van een adapter en dan bellen met de helpdesk(met je mobiel) en zeggen dat je EB rookt en geen internet verkeer meer doorlaatvincitori schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:24:
[...]
Ik heb een V8 (Arcadyan VGV7519) met firmware 02.00.132.v4 en hetzelfde probleem, zie bericht op KPN forum
Wat is de snelste manier om aan een V10 te komen? Ik had de helpdesk al gebeld, maar die geven aan dat als alles verder werkt er geen vervanging plaats vindt.....
Alvast bedankt,
André
Hier ook nog steeds niet ontvangen. Vraag me af of hij deze week nog gaat komen.laugh schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:01:
[...]
Ik had net dus een klantenservice aan de lijn.
Ik kreeg een maand geleden een brief over het resetten van de modem zoals andere tweakers hier, echter kreeg ik geen update door. Nu vorige week weer een brief dat ze een nieuwe modem naar me op gaan sturen deze week (tussen maandag en vrijdag). Ondertussen is het al bijna vrijdag en dus ik dacht wordt tijd dat ik maar even ga bellen want anders heb ik straks een week geen telefoon als zij het niet komen leveren.
Ik ging dus het probleem uitleggen aan die vrouw en het eerste wat ze deed was het probleem bij mij leggen dat ik me zogenaamd moest aanmelden voor een nieuwe modem. Ik van uh nee??? In de brief staat niks over aanmelden. Daarna zei ze naja dan komt ie dus morgen voor 8 uur. Ik reageerde daarop en zei dus of ze dat niet kon controleren of dit allemaal goed gaat. Zij zei meteen nee zij kan niks controleren en dat ik daarvoor bij een andere afdeling moet zijn. Prima, dus ik vroeg of ze me door kon sturen naar die afdeling zodat ik even kan controleren of dit goed gaat. Nou dat kan ze weer niet om vage redenen (niet volgens protocol bla bla). Vervolgens zei ze, maakt u maar geen zorgen want u zult zien dat het morgen voor 8 uur gewoon wordt geleverd. Ik zei dus nou dat weet u niet want dat kunt u helemaal niet controleren. Zij reageerde daarop en zei jawel want u heeft die brief ontvangen...
Naja.... dan maar afwachten en hopen dat ie inderdaad morgen komt en anders weer een belletje naar die geweldige klantenservice.
Ik geef als tip om gewoon naar de winkel te stappen. Ik ging gister avond dus naar de winkel stappen en heb het probleem opgelost. V10 mee naar huis, maar ondertussen ligt ie toch al beetje aan de zijkant door de managed switch. Heb ondertussen geen pakket ontvangen dus was maar goed dat ik gister actie had ondernomenQast schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
Hier ook nog steeds niet ontvangen. Vraag me af of hij deze week nog gaat komen.
Dat is goed om te weten. Wel vind ik het heel raar dat KPN klanten een brief stuurt met de mededeling dat er een nieuwe EB hun kant op komt en dit vervolgens niet gebeurt. Beetje slordig dat ik er nu weer zelf achteraan moet gaan.laugh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:49:
[...]
Ik geef als tip om gewoon naar de winkel te stappen. Ik ging gister avond dus naar de winkel stappen en heb het probleem opgelost. V10 mee naar huis, maar ondertussen ligt ie toch al beetje aan de zijkant door de managed switch. Heb ondertussen geen pakket ontvangen dus was maar goed dat ik gister actie had ondernomen
Ik gebruik zelf een managed switch. Het aanmelden gebeurt op de router(eigen router) en niet op de switch. Experiabox hoef je niks aan te doen en heeft ook geen internet nodig voor telefoon of tv, dus rode lamp is prima.kgb545 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:46:
Vandaag mijn Netgear R7000 rechtstreeks op de NTU gehangen. VLAN 6 naar poort 1 en 2 (internet), VLAN 4 naar poort 3 (ITV) en VLAN 7 naar poort 4. De Experiabox heb ik aan poort 4 gehangen.
Internet en ITV werken perfect, maar helaas krijg ik de telefoon niet aan de praat. De R7000 kan maar één VLAN doorsturen naar een poort. Het "broadband" lampje van de EB brandt gewoon, maar het "internet" lampje is rood. Ik heb verder geen instellingen kunnen vinden om het werkend te krijgen? Iemand een tip? Is het uberhaupt wel mogelijk om met de R7000 telefonie via de EB te krijgen?
Als alternatief wordt het dan een managed switch. Is iedere switch geschikt voor wat ik wil? (ik hoef geen routed ITV). Bijvoorbeeld de pricewatch: TP-Link TL-SG108E ? Of kom ik dan in een duurder segment terecht zoals de pricewatch: TP-Link JetStream TL-SG3210 ?
Ik ben niet zo bekend met managed switches, dus ik vroeg me af hoe je je dan aanmeld op het KPN netwerk, gewoon de PPPoE instellingen in zowel de R7000 als de EB? Of doe je dat in de switch zelf?
En dat is denk ik het probleem. Dat kun je namelijk niet instellen in de router. Ik vermoed dus dat alle vlans untagged worden doorgezet.laugh schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:11:
[...]
Ik gebruik zelf een managed switch. Het aanmelden gebeurt op de router(eigen router) en niet op de switch. Experiabox hoef je niks aan te doen en heeft ook geen internet nodig voor telefoon of tv, dus rode lamp is prima.
Heb je die vlan 7 die je op poort 4 hebt gekoppeld wel tagged? Als het bijvoorbeeld untagged is, gaat het niet werken.
Ik zelf gebruik de http://tweakers.net/price...-jetstream-tl-sg3210.htmlkgb545 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:52:
[...]
En dat is denk ik het probleem. Dat kun je namelijk niet instellen in de router. Ik vermoed dus dat alle vlans untagged worden doorgezet.
Maar dan is een simpele managed switch dus voldoende? ( bijvoorbeeld de pricewatch: TP-Link TL-SG108E ?)
Zeggen dat ie heel warm is en dat de bovenkant geel is gaat meer alarm bellen rinkelen.Thombias schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
Naar een kpn winkel wordt die in de meeste gevallen zo omgeruild. (Of je V8 rechtstreeks aansluiten op een wcd zonder tussenkomst van een adapter en dan bellen met de helpdesk(met je mobiel) en zeggen dat je EB rookt en geen internet verkeer meer doorlaat![]()
)
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb dat aan de praat gekregen op de R7000 via DD_WRT ipv de normale firmware.kgb545 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:46:
Vandaag mijn Netgear R7000 rechtstreeks op de NTU gehangen. VLAN 6 naar poort 1 en 2 (internet), VLAN 4 naar poort 3 (ITV) en VLAN 7 naar poort 4. De Experiabox heb ik aan poort 4 gehangen.
Internet en ITV werken perfect, maar helaas krijg ik de telefoon niet aan de praat. De R7000 kan maar één VLAN doorsturen naar een poort. Het "broadband" lampje van de EB brandt gewoon, maar het "internet" lampje is rood. Ik heb verder geen instellingen kunnen vinden om het werkend te krijgen? Iemand een tip? Is het uberhaupt wel mogelijk om met de R7000 telefonie via de EB te krijgen?
Dat klopt, althans, ik kan DD-WRT op de R7000 zetten. Maar met de stock firmware kan het dus niet, althans, telefonie niet. Alles draait hier nu prima, maar zonder telefonie.Blackbird-ce schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:40:
[...]
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb dat aan de praat gekregen op de R7000 via DD_WRT ipv de normale firmware.
Alles leek te werken: via NTU direct naar R7000 (levert internet), daarna vlans 4 en 7 naar de EB voor TV en telefonie (maar kon ook TV aftakken natuurlijk).
Ben onderhand terug naar de standaard firmware en heb een Mikrotik ervóór gezet, dus kan je geen uitdraai van mn configuratie geven, maar het zou dus moeten kunnen.
Hier ook nog niets ontvangen.. Zou uiterlijk gister moeten komen.Qast schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
Hier ook nog steeds niet ontvangen. Vraag me af of hij deze week nog gaat komen.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Damn it's good 2b a Tweaker!
Mooi!kgb545 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:47:
[...]
Dat klopt, althans, ik kan DD-WRT op de R7000 zetten. Maar met de stock firmware kan het dus niet, althans, telefonie niet. Alles draait hier nu prima, maar zonder telefonie.
Inmiddels de pricewatch: TP-Link TL-SG1016DE besteld, dus de oplossing is nabij
Dat ding heeft 16 poorten, en ik ga er 6 gebruiken, dus dat komt wel goed. Neemt niet weg dat het een goeie tip is! En ach, worst case, een hard reset werkt atlijd natuurlijklaugh schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 09:56:
[...]
Mooi!Nu wel een tip, ik weet niet hoeveel poorten je van plan bent te gebruiken. Houd op zn minst 1 poort vrij zodat je nog bij de switch kan komen. Ik had toen ik voor het eerst met managed switches ging spelen me zelf buiten gesloten van de switch
en moest dus via de CLI en COM poort me switch in leven blazen. Echter zit deze console poort niet op je switch dus wees voorzichtig.
Ooh jij hebt een reset knop! Ja dat heb ik niet op mijn Jetstream TP-Link en bij mij is een reset alleen mogelijk via de console. Het maakt overigens niet uit of je TV via de ExperiaBox of via de switch gaat. Doe wat je leuk vindt zou ik zeggen, ik denk dat je er wel uitkomtkgb545 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:20:
[...]
Dat ding heeft 16 poorten, en ik ga er 6 gebruiken, dus dat komt wel goed. Neemt niet weg dat het een goeie tip is! En ach, worst case, een hard reset werkt atlijd natuurlijk
Maakt het overigens nog veel uit om de IPTV via de ExpiriaBox te laten gaan (dus VLAN 4 en 7 tagged via EB) of rechtstreeks via de managed switch (VLAN 4 untagged)? (los van het routed IPTV verhaal).
"Dicht" is een mening. De Experiabox V10 voldoet prima voor bijna iedereen maar op glasvezel is deze makkelijk te "swappen" met een andere router (lees dit topic maar terug)Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:06:
Moet je nog steeds gebruik maken van een "dichte" rxperiabox wanneer je naar KPN gaat?
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:06:
Moet je nog steeds gebruik maken van een "dichte" rxperiabox wanneer je naar KPN gaat?
Mee eens. Het hangt er vanaf wat je wilt doen natuurlijk (en dit bepaalt of het "dicht" is of niet). Meeste mensen installeren een apparaat en komen er nooit meer aan, anderen willen dagelijks gaan tweaken of allerlei andere functies en mogelijkheden gebruiken en dan is zo'n Experiabox vergeleken met je eigen apparatuur "different as night and day". Alhoewel de Experiabox v10 al een vooruitgang is t.o.v eerdere versies.RobinF schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:40:
[...]
"Dicht" is een mening. De Experiabox V10 voldoet prima voor bijna iedereen maar op glasvezel is deze makkelijk te "swappen" met een andere router (lees dit topic maar terug)
Verwijderd
Ik heb hiervoor KPN gehad dus heb ik het over mijn eigen ervaring. Ik kan mij goed herinneren wat voor ramp het was om te gamen op een PS3 met KPN. Altijd nat 3 omdat ze het vertikken om cruciale poorten te openen. KPN eigen forum zat vol van dit soort berichten. Ben toen in 2010 naar UPC gegaan. Zit nu weer te kijken om KPN te nemen. Maar als het net zo frustrerend is op een PS4 of Xbox One dan keer ik echt niet terug.RobinF schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:40:
[...]
"Dicht" is een mening. De Experiabox V10 voldoet prima voor bijna iedereen maar op glasvezel is deze makkelijk te "swappen" met een andere router (lees dit topic maar terug)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 16:42 ]
Met de V10 kan je stukken makkelijker poorten openzetten en vaste ip adressen uitdelen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:40:
[...]
Ik heb hiervoor KPN gehad dus heb ik het over mijn eigen ervaring. Ik kan mij goed herinneren wat voor ramp het was om te gamen op een PS3 met KPN. Altijd nat 3 omdat ze het vertikken om cruciale poorten te openen. KPN eigen forum zat vol van dit soort berichten. Ben toen in 2010 naar UPC gegaan. Zit nu weer te kijken om KPN te nemen. Maar als het net zo frustrerend is op een PS4 of Xbox One dan keer ik echt niet terug.
Verwijderd
Dus het is dus nog steeds hetzelfde dat je dus moet aanmodderen en hopen op het beste om het uberhaupt werkend te krijgen? Nah, geen upnp dmz gekloot bij KPN voor mij. Hou het op Ziggo.DutchCrownNL schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:50:
[...]
Met de V10 kan je stukken makkelijker poorten openzetten en vaste ip adressen uitdelen.
Anders kan je altijd nog je eigen router gebruiken, indien je de kennis er voor hebt (en tijd in wilt steken).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 18:05 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Met upnp hoef je waarschijnlijk niet eens iets te doen, dmz moet je vanaf blijven.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:03:
[...]
Dus het is dus nog steeds hetzelfde dat je dus moet aanmodderen en hopen op het beste om het uberhaupt werkend te krijgen? Nah, geen upnp dmz gekloot bij KPN voor mij. Hou het op Ziggo.
Verwijderd
Zoals ik al eerder aangaf; het apparatuur dat KPN je verplicht om te gebruiken is the bottleneck. Zolang je niet een eigen modem/router kunt uitzoeken blijf je het probleem met nat 3 houden. En nee dit is niet bij elke provider hetzelfde. Dat was ook meteen de reden waarom ik naar UPC ben gegaan. Blijkbaar is er amper wat veranderd. Prima dat jij er tevreden mee bent, ik daarentegen niet.DutchCrownNL schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 18:59:
[...]
Met upnp hoef je waarschijnlijk niet eens iets te doen, dmz moet je vanaf blijven.
Dit is bij elke provider het zelfde overigens, of je nu bij kpn, ziggo of weet niet wie zit, je blijft met dezelfde situatie zitten![]()
Zoals Tylen aangeeft, thats how it works..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2015 19:09 ]
<slightly off-topic>Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:08:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf; het apparatuur dat KPN je verplicht om te gebruiken is the bottleneck. Zolang je niet een eigen modem/router kunt uitzoeken blijf je het probleem met nat 3 houden. En nee dit is niet bij elke provider hetzelfde. Dat was ook meteen de reden waarom ik naar UPC ben gegaan.
Die kabel modem doet dan ongeveer hetzelfde als wat jouw FTU doet. Je kan dus zo een andere router er op pleuren.Blackbird-ce schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:17:
[...]
<slightly off-topic>
Bij UPC zit je toch júist vast aan de kabelmodem die UPC je voorschrijft? Bij KPN heb ik nu (als "Tweaker") de mogelijkheid om mn eigen router te gebruiken (m.u.v. telefonie, waar de Experiabox nog altijd voor nodig is)
Ik gebruik een PS4 (voorheen PS3) en Xbox One (en PC) om te gamen. Ik heb alleen UPnP aanstaan, en de consoles een DHCP Binding gegeven zodat ze een vast IP hebben. Ik heb nooit problemen. Oja, alle consoles zijn bedraad aangeslotenVerwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:40:
[...]
Ik heb hiervoor KPN gehad dus heb ik het over mijn eigen ervaring. Ik kan mij goed herinneren wat voor ramp het was om te gamen op een PS3 met KPN. Altijd nat 3 omdat ze het vertikken om cruciale poorten te openen. KPN eigen forum zat vol van dit soort berichten. Ben toen in 2010 naar UPC gegaan. Zit nu weer te kijken om KPN te nemen. Maar als het net zo frustrerend is op een PS4 of Xbox One dan keer ik echt niet terug.
Bij KPN kan je er ook gewoon een andere router aan pleuren. Je hebt zelfs de FTU niet nodig bij KPN als je direct het glas laat binnenkomen op je router.RobinF schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:38:
[...]
Die kabel modem doet dan ongeveer hetzelfde als wat jouw FTU doet. Je kan dus zo een andere router er op pleuren.
De Ziggo (UPC?) modems kunnen gebridged worden waardoor telefonie op de modem kan aangesloten worden en je je eigen router er achter kan hangen
Verwijderd
Maar ben je wel verplicht dus om die ziggo modem te gebruiken. Dit is bij kpn nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:55:
De Ziggo modems worden standaard gebridged aangeleverd. Waardoor je er alles op kunt aansluiten zonder ook maar een instelling erop te veranderen.
Overigens is kabelinternet niet langzaam, blijkbaar ben jij de enige die met oogkleppen rondloopt.
Verwijderd
Je bedoelt vast en zeker "onnodig" anders raakt het kant nog wal.Tylen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:24:
[...]
Maar ben je wel verplicht dus om die ziggo modem te gebruiken. Dit is bij kpn nodig.
En kan je tegenwoordig bij kabel internet al 500Mbps up en down krijgen ja??? Dit wist ik niet. Goed man.
[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 01-11-2015 13:00 ]
Niet om het een of ander, maar in je eigen router moet je toch ook je upnp aanzetten? Lijkt me niet dat hij vanzelf poorten gaat openen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:08:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf; het apparatuur dat KPN je verplicht om te gebruiken is the bottleneck. Zolang je niet een eigen modem/router kunt uitzoeken blijf je het probleem met nat 3 houden. En nee dit is niet bij elke provider hetzelfde. Dat was ook meteen de reden waarom ik naar UPC ben gegaan. Blijkbaar is er amper wat veranderd. Prima dat jij er tevreden mee bent, ik daarentegen niet.
Die 200 is nog acceptabel maar die 20Mbps upload niet. Mijn e-penis begint alweer te krimpen helaas. Zit hier alweer veelste lang. Als je hier alleen komt zeuren dat je KPN wilt, en dan weer niet, blijf lekker in je ziggo topic.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:31:
[...]
Je bedoelt vast en zeker "onnodig" anders raakt het kant nog wal.
200Mbit langzaam noemen. Je e-penis is vast nog niet ingedaald.
Verwijderd
De meeste mensen doen niks met de uploadsnelheid, tenzij je lid bent van een torrentgroep waardoor je continue files dient te uploaden. Of te wel voor de meeste irrelevant. Maar hè als jij daar een grote van krijgt vooral ridicuul blijven denken dat kabelinternet langzaam is, terwijl de verbinding opzichzelfstaand 70% sneller is dan wat er hier in Europa aangeboden wordt. De discussie verliep hier prima (pak eens een woordenboek erbij en zoek de term "forum" eens op), tot jij Knip, niet nodig mensen te pas of te onpas begint te beledigen. Knip, niet nodigTylen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:04:
[...]
Die 200 is nog acceptabel maar die 20Mbps upload niet. Mijn e-penis begint alweer te krimpen helaas. Zit hier alweer veelste lang. Als je hier alleen komt zeuren dat je KPN wilt, en dan weer niet, blijf lekker in je ziggo topic.
[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 01-11-2015 13:01 ]
Verwijderd
Volgens mij hangt het per router af of dit aangezet moet worden. Ik heb hier een Netgear staan en alles werkte meteenDutchCrownNL schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:40:
[...]
Niet om het een of ander, maar in je eigen router moet je toch ook je upnp aanzetten? Lijkt me niet dat hij vanzelf poorten gaat openen.
Overigens staat de experiabox hier niets te doen, behalve als telefoon doorgeefluik![]()
Maar laten we stoppen met de discussie.
Feit blijft dat het een stuk gemakkelijker (gebruiksvriendelijker) is geworden bij KPN dan x jaar terug. En of je nu op een Ziggo lijntje of KPN lijntje wilt gamen is jouw keus
Zo kan hij wel weer he. Jij vraagt iets. Wij geven antwoord. Jij gelooft het niet. Prima.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:09:
[...]
De meeste mensen doen niks met de uploadsnelheid, tenzij je lid bent van een torrentgroep waardoor je continue files dient te uploaden. Of te wel voor de meeste irrelevant. Maar hè als jij daar een grote van krijgt vooral ridicuul blijven denken dat kabelinternet langzaam is, terwijl de verbinding opzichzelfstaand 70% sneller is dan wat er hier in Europa aangeboden wordt. De discussie verliep hier prima (pak eens een woordenboek erbij en zoek de term "forum" eens op), tot jijKnip, niet nodig te pas of te onpas begint te beledigen. Knip, niet nodig
[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 01-11-2015 13:01 ]
Verwijderd
Je praat over een wij vorm terwijl jij de enige bent die stampij probeert te maken. Dus corrigeer jezelf maar. En "zakelijke" toepassingen is een lege omhulsel terminologie. 20Mbit upload is niet traag, voor jou misschien maar dat maakt een interverbinding nog niet langzaam. Dit gezegd hebbende gaat deze discussie de verkeerde kant op. Het heeft geen zin om hier nog langer op door te gaan.Tylen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:33:
[...]
Zo kan hij wel weer he. Jij vraagt iets. Wij geven antwoord. Jij gelooft het niet. Prima.
Ja 20Mbps upload is traag. En er is meer in de wereld dan torrents en games. Zakelijke toepassingen etc kunnen ervoor zorgen dat een snelle upload (en download) benodigd is.
Damn it's good 2b a Tweaker!
Maar dan bedoel je de router als accesspoint want iemand moet de (bijvoorbeeld ASUS of NetGear) router van een Ethernet signaal voorzien. Het komt immers binnen als kopersignaal...DutchCrownNL schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:50:
[...]
Met de V10 kan je stukken makkelijker poorten openzetten en vaste ip adressen uitdelen.
Anders kan je altijd nog je eigen router gebruiken, indien je de kennis er voor hebt (en tijd in wilt steken).
Nee, je kunt gewoon de Experiabox door een Asus vervangen zolang je geen telefonie gebruikt. Als je wel telefonie gebruikt dan kun je de Experiabox achter de Asus zetten voor telefonie (omdat KPN de VoIP settings niet wil geven). Wat ook kan is de Experiabox als gateway gebruiken en de Asus voor DHCP en DNS. Glas naar koper doet de NTU, niet de Experiabox. De VLANs scheiden en een PPPoE verbinding opbouwen kan een Asus ook.stormfly schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:23:
[...]
Maar dan bedoel je de router als accesspoint want iemand moet de (bijvoorbeeld ASUS of NetGear) router van een Ethernet signaal voorzien. Het komt immers binnen als kopersignaal...
Ik heb inmiddels helder dat een oude V8 echt in bridge kon (koper WAN IP adres op de Router erachter aanbieden op Ethernet) maar dat bij het KPN forum alleen oplossingen worden aangedragen om een eigen " router "-> lees in AccesPoint modus te plaatsen. De Experia box blijft dan router van je netwerk en trasleert tussen Ethernet en VDSL (koper)
Of zie jij nog andere knutselwerken, ik lees dat VDSL werkt met VLANs dus dat biedt mogelijkheden maar ik denk niet dat je er aan ontkomt om eerst dat koper signaal om te zetten.
Dan zal mijn bere goede ASUS AC87U alleen nog maar accesspoint functionaliteit gaan bieden, crap weg mooie applicatie verkeersgrafieken en WAN grafieken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| /jffs/scripts/wan-start: #!/bin/sh /usr/sbin/robocfg switch disable #vlan 4 = IPTV /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 1t 2t 3t 4t" #vlan 6 = INTERNET /usr/sbin/robocfg vlan 6 ports "0t 5t" #vlan 7 = VoIP /usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 4t" /usr/sbin/robocfg switch enable |
[ Voor 34% gewijzigd door |sWORDs| op 01-11-2015 10:11 ]
Ik weet dat je het hier zo niet bedoelt, maar ik vind dat je uberhaupt niet kunt klagen over een ISP-router, mits 'ie packets NAT en 802.11n aanbiedt. Voor alle andere franje koopt men maar een hardware naar keus.|sWORDs| schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:48:
De v10 is geen slechte router, ik mis maar een paar dingen: VPN server, meer dan 10 static leases, DNS SRV records, custom DHCP opties.
Dat blijft dan wel weer een vervelend punt. Misschien moeten we dat probleem maar eens een keer proberen op te lossen voor 't principe(omdat KPN de VoIP settings niet wil geven).
Ik vind dat men wel mag klagen (ik was niet aan het klagen, ik was juist een compliment aan het geven) zolang KPN geen bridge functie heeft. Je kunt nu niet zo maar even eigen hardware gebruiken. Ziggo (via helpdesk) en UPC (Cisco modem/router) hadden gewoon een bridge optie en eerder gewoon een dom modem.Thralas schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:22:
[...]
Ik weet dat je het hier zo niet bedoelt, maar ik vind dat je uberhaupt niet kunt klagen over een ISP-router, mits 'ie packets NAT en 802.11n aanbiedt. Voor alle andere franje koopt men maar een hardware naar keus.
[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 01-11-2015 10:30 ]
Sorry ik poste in het verkeerde topic, maar hier ligt nog geen glas helaas. Maar de instellingen die jij noemde zocht ik wel dus ik ga ze saven voor over een (ehhh tijdje/ooit) als hier wel glas ligt. Ik zit dus in het verkeerde topic maar mijn uitdaging blijft bestaan maar ik denk dat ik altijd de EP v10 nodig heb om van koper naar ethernet te gaan.|sWORDs| schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:48:
[...]
Nee, je kunt gewoon de Experiabox door een Asus vervangen zolang je geen telefonie gebruikt. Als je wel telefonie gebruikt dan kun je de Experiabox achter de Asus zetten voor telefonie (omdat KPN de VoIP settings niet wil geven). Wat ook kan is de Experiabox als gateway gebruiken en de Asus voor DHCP en DNS. Glas naar koper doet de NTU, niet de Experiabox. De VLANs scheiden en een PPPoE verbinding opbouwen kan een Asus ook.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 /jffs/scripts/wan-start: #!/bin/sh /usr/sbin/robocfg switch disable #vlan 4 = IPTV /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 1t 2t 3t 4t" #vlan 6 = INTERNET /usr/sbin/robocfg vlan 6 ports "0t 5t" #vlan 7 = VoIP /usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 4t" /usr/sbin/robocfg switch enable
[afbeelding]
Een andere optie zou dubbel nat-ten zijn.
Er zijn meerdere opties met IPTV, je kunt het net als telefonie doorzetten naar de Experiabox (DNS/DHCP/Wifi uit) en twee settings toevoegen aan DNSMasq zodat je LAN de IGMP proxy van de Experiabox gebruikt. Je kunt ook via managed switches VoIP trunken naar een switch voor de box die het untagged aan de box geeft. In theorie kun je ook de IGMP proxy van de Asus gebruiken.
De v10 is geen slechte router, ik mis maar een paar dingen: VPN server, meer dan 10 static leases, DNS SRV records, custom DHCP opties. De WIFI van de v10 is vergelijkbaar met de AC87U naar mijn devices.
Toen ik nog een V9 had heb ik deze vervangen door een AC68U en later een AC87U, daarna een Ubiquiti Edge Router Pro. Maar nu met een V10 heb ik deze gewoon als gateway en doe ik VPN, DNS en DHCP vanaf een ander apparaat.
Ethernet heeft niets met glas of koper te maken. Ethernet kan over glas of koper (coax/utp).stormfly schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:34:
[...]
Sorry ik poste in het verkeerde topic, maar hier ligt nog geen glas helaas. Maar de instellingen die jij noemde zocht ik wel dus ik ga ze saven voor over een (ehhh tijdje/ooit) als hier wel glas ligt. Ik zit dus in het verkeerde topic maar mijn uitdaging blijft bestaan maar ik denk dat ik altijd de EP v10 nodig heb om van koper naar ethernet te gaan.
Dubbel nat is geen optie voor mij dat is echt een draak, dan nog liever de Asus als AP instellen en aan de EP v10 hangen.
[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 01-11-2015 10:48 ]
Ik dacht dat je naar glas zat te kijken en nu coax had. Je hebt dus nu via telefonie (dat stond nergens in je eerdere posts), daar kun je ook andere apparaten (met ingebouwd modem zoals Draytek, Linksys, Fritzbox) voor krijgen, maar je Asus kan het inderdaad niet. Je kunt dus of een van die apparaten kopen en in bridge voor de Asus zetten of die apparaten volledig gebruiken (als router). Of je kunt dubbel nat-ten.stormfly schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:47:
Maar ik heb geen glas, dus ook geen NTU ik heb twee koper draadjes uit de muur ;-) ja je hebt gelijk voor glas klanten maar doordat ik geen glas heb (daar droom ik alleen over). Moet ik nog even de beste tweaker oplossing voor VDSL gaan verzinnen.
[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 01-11-2015 10:57 ]
Haha ja heb ik overwogen maar het uitzicht wat ik nu heb ga je nergens anders krijgen. VDSL is nu ook al 100MBit hier van KPN en dan heb je bij een 60/6 abonnement al 71/21 in de praktijk. Down van Ziggo heb ik nu 120 en up 12, maar ik heb dat 120 abo alleen voor de upload van 12. Dus met 71/21 in de praktijk op koper ga ik me wel vermaken hoor ;-) en dan behoudt ik ook het huidige wooncomfort
http://tweakers.net/categ...ytjpKRoZkFkriJsbkBULy2FgAstormfly schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:58:
[...]
Haha ja heb ik overwogen maar het uitzicht wat ik nu heb ga je nergens anders krijgen. VDSL is nu ook al 100MBit hier van KPN en dan heb je bij een 60/6 abonnement al 71/21 in de praktijk. Down van Ziggo heb ik nu 120 en up 12, maar ik heb dat 120 abo alleen voor de upload van 12. Dus met 71/21 in de praktijk op koper ga ik me wel vermaken hoor ;-) en dan behoudt ik ook het huidige wooncomfort
Niet helemaal het goede topic hier voor, maar werkt deze ook met pairbonding en/of vectoringstormfly schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:12:
pricewatch: Asus DSL-AC68U deze kende ik niet geniaal ;-) tnx
Zoals reeds aangegeven staat hij inderdaad als router-router. In mijn situatie staat hij direct aangesloten op de NTU, en krijgt dus ook via ppoe het ip adres.stormfly schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:23:
[...]
Maar dan bedoel je de router als accesspoint want iemand moet de (bijvoorbeeld ASUS of NetGear) router van een Ethernet signaal voorzien. Het komt immers binnen als kopersignaal...
Ik heb inmiddels helder dat een oude V8 echt in bridge kon (koper WAN IP adres op de Router erachter aanbieden op Ethernet) maar dat bij het KPN forum alleen oplossingen worden aangedragen om een eigen " router "-> lees in AccesPoint modus te plaatsen. De Experia box blijft dan router van je netwerk en trasleert tussen Ethernet en VDSL (koper)
Of zie jij nog andere knutselwerken, ik lees dat VDSL werkt met VLANs dus dat biedt mogelijkheden maar ik denk niet dat je er aan ontkomt om eerst dat koper signaal om te zetten.
Dan zal mijn bere goede ASUS AC87U alleen nog maar accesspoint functionaliteit gaan bieden, crap weg mooie applicatie verkeersgrafieken en WAN grafieken
Lesdictische is mijn hash#
Ik Heb precies het zelfde,xbeam schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:02:
Even een vraag over IPTV
Type router: ubnt edgerouter
Ik heb sinds kort mijn instellingen in router omgezet van bridged itv naar Routed itv. Het werkt! alleen als ik begin met tv kijken krijg ik de eerste zenders steeds 2sec beeld en dan de melding zender niet bereikbaar probeer een andere zender.
Na een paar keer zappen Is de melding weg en blijft weg. en kan zappen wat wil zonder dat terug komt.
Zijn meer mensen die ervaren?
Zeg je nou dat een opstelling asus router naar experiabox (v10), waarbij de tv-ontvangers op de v10 zitten routed werkt met 2 DNSmasq toevoegingen + de overige beschreven instellingen?|sWORDs| schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:48:
[...]
Nee, je kunt gewoon de Experiabox door een Asus vervangen zolang je geen telefonie gebruikt. Als je wel telefonie gebruikt dan kun je de Experiabox achter de Asus zetten voor telefonie (omdat KPN de VoIP settings niet wil geven). Wat ook kan is de Experiabox als gateway gebruiken en de Asus voor DHCP en DNS. Glas naar koper doet de NTU, niet de Experiabox. De VLANs scheiden en een PPPoE verbinding opbouwen kan een Asus ook.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 /jffs/scripts/wan-start: #!/bin/sh /usr/sbin/robocfg switch disable #vlan 4 = IPTV /usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 1t 2t 3t 4t" #vlan 6 = INTERNET /usr/sbin/robocfg vlan 6 ports "0t 5t" #vlan 7 = VoIP /usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 4t" /usr/sbin/robocfg switch enable
[afbeelding]
Een andere optie zou dubbel nat-ten zijn.
Er zijn meerdere opties met IPTV, je kunt het net als telefonie doorzetten naar de Experiabox (DNS/DHCP/Wifi uit) en twee settings toevoegen aan DNSMasq zodat je LAN de IGMP proxy van de Experiabox gebruikt. Je kunt ook via managed switches VoIP trunken naar een switch voor de box die het untagged aan de box geeft. In theorie kun je ook de IGMP proxy van de Asus gebruiken.
De v10 is geen slechte router, ik mis maar een paar dingen: VPN server, meer dan 10 static leases, DNS SRV records, custom DHCP opties. De WIFI van de v10 is vergelijkbaar met de AC87U naar mijn devices.
Toen ik nog een V9 had heb ik deze vervangen door een AC68U en later een AC87U, daarna een Ubiquiti Edge Router Pro. Maar nu met een V10 heb ik deze gewoon als gateway en doe ik VPN, DNS en DHCP vanaf een ander apparaat.
Ik heb maar 1 Arcadyan in gebruik.davidoffm schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:39:
[...]
Ik Heb precies het zelfde,
We hadden 2 Arcadyan boxen in gebruik en nog een VIP1853 in de routed mode. toen ik laatst een 2e VIP1853 aansloot die ik nog had liggen begonnen de problemen;
bij alle boxen "zender niet beschikbaar" maar gek genoeg niet bij alle zenders. Het gekke is dat niet met vaste regelmaat gebeurd, soms uren niet en vervolgens 3 x per kwartier.
Het gekke is dat wanneer de IPTV problemen heeft, Wi-Fi is ook traag wordt als dikke str... dus wellicht dat het een probleem is met die VIP1853 en multicast in routed mode??
Heeft iemand een Motorola VIP1853 in routed mode werken zonder problemen?
Lesdictische is mijn hash#
Verwijderd
Ik heb hiermee ongeveer dezelfde ervaring. De ITV app op iOS en de reguliere set-top box streams stotteren/bufferen daarentegen nooit en dat terwijl het afkomstig zou moeten zijn vanaf hetzelfde platform bij KPN...? Je merkt ook dat bijv. bij een interland van het Nederlands elftal de streams in de Windows 10 app en via de website gewoon totaal niet werken.maniak schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:49:
Ik stoor me enorm aan het gestotter van de KPN Windows App, de itvonline.nl website en zelf opgenomen (in de cloud) programma's kunnen niet normaal gekeken worden. Tijdens K3 zoekt K3 skipt hij ineens regelmatig 10-tallen seconden, het tussenliggende stuk is dan niet opgenomen.
Zit je dan met je 100Mbit glasvezel abbo, alles gigabit bekabeld en alleen computers van max 3 jaar oud (allemaal SSD's).
Iemand tips? Van de KPN webcare hoef je het niet te hebben, die raadde me Edge aan omdat hij daar persoonlijk goede ervaringen mee had(link: https://twitter.com/Naamisbezet/status/651845734862602241 )
It ain't stupid if it works!
Kijk beiden even in het XS4All topic. Daar speelde een paar weken geleden hetzelfde, maar dan bij XS4All. Dat is uiteindelijk (na weken) opgelost. Misschien vinden jullie daar munitie om KPN mee te benaderen.Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:47:
[...]
Ik heb hiermee ongeveer dezelfde ervaring. De ITV app op iOS en de reguliere set-top box streams stotteren/bufferen daarentegen nooit en dat terwijl het afkomstig zou moeten zijn vanaf hetzelfde platform bij KPN...? Je merkt ook dat bijv. bij een interland van het Nederlands elftal de streams in de Windows 10 app en via de website gewoon totaal niet werken.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Ik heb het topic vanaf die pagina gelezen, echter men spreekt daar voornamelijk alleen over problemen met de STB, terwijl bij mij juist live TV en opnames met de STB prima werken, eigenlijk nooit storing. Juist de live streams via de Win10 app en itvonline.nl doen het vaak slecht. Denk wel een capaciteits issue, het constant bufferen geeft toch vrij duidelijk aan dat KPN geen data naar mij verstuurt waar de player deze verwacht te ontvangen... Toevallig anderen die dit ook ervaren?Barre73 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:58:
[...]
Kijk beiden even in het XS4All topic. Daar speelde een paar weken geleden hetzelfde, maar dan bij XS4All. Dat is uiteindelijk (na weken) opgelost. Misschien vinden jullie daar munitie om KPN mee te benaderen.
XS4all Glasvezel
Beginnen vanaf 3 oktober ongeveer.
win10 app is hier ook drama, je kan er niet fatsoenlijk tv mee kijkenVerwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:38:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb het topic vanaf die pagina gelezen, echter men spreekt daar voornamelijk alleen over problemen met de STB, terwijl bij mij juist live TV en opnames met de STB prima werken, eigenlijk nooit storing. Juist de live streams via de Win10 app en itvonline.nl doen het vaak slecht. Denk wel een capaciteits issue, het constant bufferen geeft toch vrij duidelijk aan dat KPN geen data naar mij verstuurt waar de player deze verwacht te ontvangen... Toevallig anderen die dit ook ervaren?
[ Voor 46% gewijzigd door sl1000 op 03-11-2015 18:31 ]
In welke stad is dit?sl1000 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:34:
Gaaf, ik heb vandaag mijn IPV6 adres gekregen. Openwrt pikte het naadloos op en alles werk als vanzelf
Nou. Dit had ik ook, maar nu ineens niet meer. Via 4G werkt het goedjackaubrey schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:07:
[...]
win10 app is hier ook drama, je kan er niet fatsoenlijk tv mee kijken
Hier ook op mijn R7000, een 6to4 tunnel.sl1000 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:34:
Gaaf, ik heb vandaag mijn IPV6 adres gekregen. Openwrt pikte het naadloos op en alles werk als vanzelf
edit:
en hij is er al weer afgerost.... blijkbaar een snel testje van KPN?
edit2: en we zijn weer online via ipv6. Dit keer voor goed, zo lijkt het
ik bedoel native, geen tunnelThe Wizard schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:58:
[...]
Hier ook op mijn R7000, een 6to4 tunnel.
[ Voor 9% gewijzigd door Qast op 04-11-2015 16:08 ]
[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 04-11-2015 16:31 ]
Ja. Kanaal 100,104,108,112 (hier mag je ook met meer vermogen zenden(?)). Andere kanaal opties zijn 52,56,60,64 en 36,40,44,48 en natuurlijk de gebruikelijke 1-13 voor 2.4Ghzstormfly schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:26:
Welke A-C WiFi bandbreedte is ondersteund?
Geeft hij ook en optie tot het slectereb van DFS kanalen in de 5ghz band, dus zon beetje alles boven kanaal 48?
Edit: ja en 1300mbit
[ Voor 23% gewijzigd door RobinF op 04-11-2015 17:12 ]
opnemen pakket zit er ook bijJanpietertje89 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:55:
Ben mezelf aan het orienteren voor glasvezel voor mijn nieuwbouwwoning. Nu kan het aan mij liggen maar ik zie werkelijk waar geen verschil tussen KPN 'Instap' en 'standaard' 500/500Mbps terwijl het prijsverschil maarliefst 15 euro is (62,50 en 77,50). Het enige verschil dat ik kan vinden is gratis spotify premium.
Zie ik iets over het hoofd? Dat moet bijna wel want niemand gaat 15euro voor spotify betalen.
Oh ja, dus voor 15 euro extra krijg ik: Spotify (10 euro) Opnemen (5 euro) en extra box (4 euro). Als dat het enige verschil is is mijn keuze snel gemaakt, bedankt!adjego schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:00:
En tweede HD ontvanger
[ Voor 21% gewijzigd door Janpietertje89 op 05-11-2015 11:06 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Nee je krijgt geen 1853 meer uitgeleverd.Killing Time schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:17:
Ik ben van plan om voor mijn moeder KPN Alles in 1 te gaan bestellen, maar ben benieuwd welke ontvangers er op het moment uitgeleverd worden. Ik heb een sterke voorkeur voor de HMB2260 (past perfect achter de tv en is mooi snel) en vroeg me af of er nog een kans bestaat dat ik uiteindelijk met Motorola's eindig.
Nee die zul je zelf moeten trekken.Janpietertje89 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:04:
Als ik een monteur van KPN laat komen om mijn TV en PC aan te sluiten gaat hij dan netjes kabels trekken door mijn lose leidingen? Of wat moet ik hier van verwachten.
[ Voor 42% gewijzigd door True op 05-11-2015 11:12 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Maandagochtend 26 oktober was de eerste monteur geweest, toen was alles goed. Hij had voor de zekerheid nog een kabeltje en de glasmodem vervangen. 's avonds was het weer mis.. Direct weer gebeld, nu een monteur laten komen op woensdag avond op het tijdstip dat de problemen meestal beginnen. Deze heb ik het meetrapport van Ookla laten zien. Hij had direct contact opgenomen met de backoffice oid. Ze zouden mijn lijn 4 dagen monitoren (een Pools bedrijf deed dat volgens de monteur) De dag erna had ik geen last meer van de lage snelheden. Vanmorgen belde KPN dat ze idd de 29e de 'snelweg' 2x zo breed hebben gemaakt. Er was dus duidelijk een capaciteitsprobleem.rolandos582 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:24:
[...]
Nah staat er los van, het gaat erom hoeveel meldingen er binnen komen bij KPN. Als er een hoop meldingen binnen komen uit 1 postcode. Dan word daar wat mee gedaan. Bij 1 persoon word er minder snel iets aan gedaan.Nuevocasa schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:22:
[...]
Maandagochtend 26 oktober was de eerste monteur geweest, toen was alles goed. Hij had voor de zekerheid nog een kabeltje en de glasmodem vervangen. 's avonds was het weer mis.. Direct weer gebeld, nu een monteur laten komen op woensdag avond op het tijdstip dat de problemen meestal beginnen. Deze heb ik het meetrapport van Ookla laten zien. Hij had direct contact opgenomen met de backoffice oid. Ze zouden mijn lijn 4 dagen monitoren (een Pools bedrijf deed dat volgens de monteur) De dag erna had ik geen last meer van de lage snelheden. Vanmorgen belde KPN dat ze idd de 29e de 'snelweg' 2x zo breed hebben gemaakt. Er was dus duidelijk een capaciteitsprobleem.
Over een tijdje zal ik nog weer worden gebeld ter controle of het nog steeds goed is.
Moet zeggen dat KPN dit erg netjes heeft afgehandeld.
Één advies, als je ook problemen hebt, maak een account aan bij Ookla en voer bedraad de snelheidstesten uit. Dit heeft erg geholpen in de snelheid van afhandelen van het probleem.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq