Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:54
@Psyonara De afbeelding in je post ziet er echt niet uit, maar in de trailer zelf viel het me nog mee. Wel gek dat CGI anime het nog steeds niet voor elkaar krijgt om er net zo vloeiend uit te zien als met de hand geanimeerde series.

Ik ben nu op Crunchyroll No Guns Life aan het kijken. Tot nu toe is de worldbuilding erg leuk en wordt er een cyberpunk wereld neergezet die toch een iets andere vibe heeft dan "standaard" cyberpunk.

Afbeeldingslocatie: https://kaze-online.de/media/bc/21/4d/1623046008/No%20Guns%20Life.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:06
ErikT738 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:53:
@Psyonara De afbeelding in je post ziet er echt niet uit, maar in de trailer zelf viel het me nog mee. Wel gek dat CGI anime het nog steeds niet voor elkaar krijgt om er net zo vloeiend uit te zien als met de hand geanimeerde series.
Denk dat juist het probleem van CGI is dat ze de mindset niet hebben om frames te skippen, Lego Movie en Spider-Verse deden het toevallig wel en heel goed. (misschien dat ze het wel doen wie weet)

En als het de humor zal hebben van de Originele serie, dan kan het lastig worden met de comedic timings.
Maar dat is nog te vroeg om te speculeren zonder een diepgaande trailer (Die eigenlijks nooit bestaan)

Denk dat je uiteindelijk daar gewoon een aantal afleveringen van moet zien. Daarnaast is het outfit wat me nog het meeste dwars zit en gezien het Desert Punk is ziet CGI er gewoon ook te clean uit.
Alles hoort een beetje stoffig te zijn en versleten.

Als het goed is moet het voor de oorspronkelijke serie af spelen.

Ga uit eindelijk toch wel uit verveling zien, maar heb niet echt positieve verwachtingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:51
Oof, dit ziet er echt uit als een enorme stap terug. Dat gaat moeilijk worden om te kijken..

Iets waar ik wel wat mee naar uitkijk:

[YouTube: BLEACH: Thousand-Year Blood War Arc - Official Trailer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hier kijk ik al een paar jaar naar uit ;) verwachtingen zijn ook erg hoog dus als ze de helft kunnen waar maken dan ben ik al tevreden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 14:25

Toshirou

Vinyl Surfer

Gister een in één zit Kotaro lives Alone gekeken. Even wat anders dan wat ik normaal kijk, het deed my enorm qua setting en pacing aan Honey & Clover van een goed aantal jaar geleden denken. Een hele unieke serie met genoeg leuke momenten maar vaak ook even een serieuze donkere ondertoon om het weer even heel down-to-earth te maken.

Echt een aanrader! De serie staat op Netflix als een Netflix Anime Original.

Gundam: The Witch from Mercury wacht ik enorm op als zeer groot Gundam fan. Na alle Gunpla en SD series, eindelijk weer een volwaardige serie! 😁.

[ Voor 15% gewijzigd door Toshirou op 05-07-2022 05:43 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Toshirou schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 05:40:
Gister een in één zit Kotaro lives Alone gekeken. Even wat anders dan wat ik normaal kijk, het deed my enorm qua setting en pacing aan Honey & Clover van een goed aantal jaar geleden denken. Een hele unieke serie met genoeg leuke momenten maar vaak ook even een serieuze donkere ondertoon om het weer even heel down-to-earth te maken.

Echt een aanrader! De serie staat op Netflix als een Netflix Anime Original.

Gundam: The Witch from Mercury wacht ik enorm op als zeer groot Gundam fan. Na alle Gunpla en SD series, eindelijk weer een volwaardige serie! 😁.
Gundam Witch kijk ik ook erg naar uit! Ik kijk vrijwel alleen nog anime series waar ze de moeite nemen om een redelijk geloofwaardige wereld neer te zetten, en de Gundam AU series stellen daarin vaak niet teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:43

Aiii

何これ

Ik moet toch even klagen over Sentai Filmworks en de puinzooi die HIDIVE heet. Ik heb vorig jaar december gebruik gemaakt van die aanbieding voor het jaarabo, maar ik kan met die service echt helemaal niets.

Ten eerste de Apps zijn echt dramatisch slecht, ze worden (op iOS in ieder geval) totaal niet geüpdatet, en de AppleTV app is zo slecht bruikbaar dat ik mij afvraag hoe weinig de developer die daaraan heeft moet werken betaald heeft gekregen. Als je midden in een episode wilt resumen dan gaat de episode daar netjes naartoe, maar loopt het na een seconde. Nee, dan moet je de episode opnieuw starten en skippen naar waar je was, dan werkt het wel. 8)7
Dan start iedere episode bovendien zonder subtitles, dan moet je naar het menu, om "English SDH" subtitles aan te zetten, en vervolgens mag je bij de volgende app waarin je iets streamed de subtitles weer naar "Auto" terug zetten, want anders heb je overal in het OS Engelse subtitles. 8)7
Als je iets aanklikt wat nog niet uit is, dan krijg je een datum en tijd te zien wanneer de episode wel launched. Die tijd wordt weergegeven in UTC (maar dat staat er niet bij), dus om 18:30 wordt je doodleuk verteld dat je om 17:30 terug moet komen want dan is de episode beschikbaar. 8)7

Maar goed, vorig seizoen was ik met veel plezier Ya Boy Kongmin aan het kijken, verdwijnt die hele show twee episodes voor het einde van de service. VPN naar Duitsland? Beschikbaar. VPN naar België? Beschikbaar. Support maar gemailed, kreeg netjes binnen een uur een e-mail terug.
While we always attempt to obtain the rights to stream all of our programs in all locations, in some cases, contractual obligations prohibit us from offering certain shows to our customers, depending on where you are watching from. It seems that this programming license in particular had ended recently. We do apologize and are hoping to have it again in the future.
Voor de zekerheid nog een keer terug gemailed om te vragen wie specifiek in Nederland dan de rechten genomen zou moeten hebben zo vlak voor het einde (iedereen weet dat anime hier zo groot is dat het echt een slagveld is over anime rechten), maar nope, vergeet het maar. 8)7

En nu gekeken en dan zie ik dat we ook alweer kunnen fluiten naar Made In Abyss, dus echt, dit is zelfs de moeite niet tegen 50% korting zoals ik nu heb. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Aiii Ik had nog nooit van de dienst gehoord, maar door je post dacht ik even dat zij dan misschien de rechten zouden bezitten van oudere series zoals Gurren Lagann of Last Exile. Ook hier lijkt het echter enkel te gaan om een relatief klein en recent aanbod. Het blijft wonderbaarlijk dat veel bekende oudere series hier gewoon totaal niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hopelijk gaat een bioscoop hier in de buurt de nieuwe Dragon Ball Super: Super Hero film draaien want dan word het tickets kopen :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:32
Crosspost vanuit het netflix topic, Vinland saga staat op netflix.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Malfunctions ik zag 'm ja, al had ik het al op Amazon gezien. Kwam er nu nog een S2 aan?

Op Crunchyroll worden mondjesmaat complete series toegevoegd. Ik zag Casshern Sins van "vroegah" al langskomen en ben nu SSSS Gridman van Studio Trigger aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
@ErikT738 Ik kwam gisteren op internet tegen dat dat begin 2023 komt. Hoe betrouwbaar dat is, en of dat dan ook op netflix komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 13:06

westergas

rikkie_pc

ErikT738 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:40:
@Malfunctions ik zag 'm ja, al had ik het al op Amazon gezien. Kwam er nu nog een S2 aan?

Op Crunchyroll worden mondjesmaat complete series toegevoegd. Ik zag Casshern Sins van "vroegah" al langskomen en ben nu SSSS Gridman van Studio Trigger aan het kijken.
Casshern!! <3

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
Overrated, zo saai

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik heb gisteren het grootste deel van de Dragonball Super Broly film gekeken. Ik was vroeger een hele grote fan van Dragonball Z en heb alles destijds meerdere keren gezien. Maar deze film valt me ontzettend tegen. Ik heb me niet verdiept in wat deze film zou moeten zijn. Maar ik zie het als een retcon van de oude films. De achtergrond van vrijwel alle saiyans wordt ermee veranderd, en wat mij betreft niet ten goede.

Dragonball heeft altijd hetzelfde stramien gevolgd. Supersterke vechters trainen, superschurk komt en is sterker, er wordt nog wat extra getraind, een nieuwe transformatie bereikt, en de winst is binnen. Begin weer met trainen ect.. etc..

Nu was Broly in het verleden altijd al freakishly sterk, en had hij zelf de supersaiyan transformatie bereikt. Maar in dit nieuwe verhaal is hij opgegroeid op een afgelegen planeet met zijn low-level vader die hem trainde, en monsters waar hij tegen vocht. En dan gaat hij vechten met Goku en Vegeta. Die hebben meermaals tegen universum vernietigende tegenstanders gevochten en gewonnen, hebben verschillende transformaties tot hun beschikking en kunnen zich staande houden tegen goden.
En dan zijn ze niet opgewassen tegen deze complete nobody? In zijn basisvorm, of hooguit in rage mode?

Ik begrijp dat het een fantasieverhaal is, maar hier ben ik afgehaakt. Het past ook totaal niet in het oude, gevestigde stramien. En ik mis de andere personages. Ik ben fan van Gohan. Die ik (nog) niet heb gezien, maar waarvan ik betwijfel of die in de resterende 10 minuten nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Mogelijk dat jullie in je geheugen kan graven. Ik zoek een anime.
Ik weet dat er 4 seizoen zijn, waarvan de eerste twee echt super vet.
Gaat over een wereld waar er wel super krachten zijn, maar als je ze heb gebruikt, moet je boete doen.
De ene moest een set met stenen op een rijtje leggen, de andere moest z'n eigen vinger breken.

Andere twee seizoenen was geloof ik dat een iets te jong grietje een enorme sniper uit haar voorgevel haalt.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
@Dj Neo Ziggy Darker than Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Dj Neo Ziggy Chinese Electric Batman (Darker than Black).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:06

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Jemig wat een leuke film was Dragon Ball Super: Super Hero, maar met een aantal leuke verrassingen:

Piccolo:
spoiler:
De nieuwe Piccolo transformatie genaamd Orange Piccolo, eerst moest ik een beetje aan de hulk lookalike denken haha. En dat ze ervoor gekozen hebben om de gaint form weer terug te brengen in de film was ook een leuke verrassing

Gohan:
spoiler:
Deze nieuwe Beast transformatie van Gohan is echt wel wennen en ook brute! Ik moet eerlijk gezegd nog wel heel erg wennen aan zijn nieuwe haarstijl, moest namelijk heel veel denken aan Dragon Ball Af en andere SSJ5 fan made looks.

Broly:
spoiler:
Ik was even vergeten dat Broly in deze zou voor gaan komen, een aangename verrassing

Ik ben benieuwd naar de meningen van jullie na het zien van de film :)
Hopelijk gaat Dragon Ball Super 2 binnenkort nu ook echt beginnen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Afgelopen weekend heb ik SSSS Gridman afgekeken. Ik dacht gewoon wat dom vermaak met Trigger-animatie te kijken, maar qua verhaal zat de serie zeer goed in elkaar. Ook is het mooi om te zien dat de hele serie één grote hommage is aan de originele live action Hyper Agent Gridman uit 1993. Ik heb de serie nooit gezien en had er zelfs nog nooit van gehoord maar toch herken je de knipogen zo. Zeker een aanrader voor iedereen die nog een korte serie zoekt die lekker wegkijkt.

Afbeeldingslocatie: https://wallpaperaccess.com/full/1954501.jpg
Afbeeldingslocatie: https://en.tsuburaya-prod.co.jp/wp-content/uploads/2020/10/post-5681-gridmanyoutube-3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ErikT738 op 22-08-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
ErikT738 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:51:
Afgelopen weekend heb ik SSSS Gridman afgekeken. Ik dacht gewoon wat dom vermaak met Trigger-animatie te kijken, maar qua verhaal zat de serie zeer goed in elkaar. Ook is het mooi om te zien dat de hele serie één grote hommage is aan de originele live action Hyper Agent Gridman uit 1993. Ik heb de serie nooit gezien en had er zelfs nog nooit van gehoord maar toch herken je de knipogen zo. Zeker een aanrader voor iedereen die nog een korte serie zoekt die lekker wegkijkt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan kan je verder met S2 van panty shot grindman :P
https://anidb.net/anime/15312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JerX schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Dan kan je verder met S2 van panty shot grindman :P
https://anidb.net/anime/15312
Ik ben er mee begonnen ja, maar het trekt me nog niet zo. Zit ook pas op aflevering één dus ik kan er nog weinig over zeggen. Vind het design van zowel Dynazenon als de hoofdpersonen ook een stuk minder cool dan de ontwerpen in Gridman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zijn er hier nog Manga lezers actief? Heb v/d week de Dragon Ball boxset gekocht en was meteen 'hooked' Zag op Reddit een paar reviews voorbij komen van The Promised Neverland en Assasination Classroom, lijken me ook leuke boeken! Iemand hier meer suggesties o.b.v. bovenstaande?

Steam/Epic: Deurstopper

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fcn3dEbakAcsqhe?format=jpg&name=large
🥳

Ooit de pilot-aflevering gebackt op Kickstarter, dus goed om te zien dat dit project een vervolg krijgt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:27

KipCurreh

Nightcrawler

Iemand Cyberpunk: Edgerunners aan het kijken (Netflix) ?

Ik ben niet zo heel bekend met Anime (enkel wat Gundam series), maar deze is echt wel cool.
Misschien een beetje biased omdat ik het spel op PC ook heel goed vond.

Maar de series staat wel genoeg op zich denk ik, en het is ook wel cool om zo geregeld dingen terug te zien uit de game (Sandevistan tech, Afterlife bar, alle plaatsen, etc).

De eerste aflevering moest ik even wennen en inkomen, maar momenteel 4 stuks ver en smaakt naar meer

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Laatst online: 00:39
Ik heb hem gezien, is idd een interessante mix van Cyberpunk art, de bekende elementen (de maker van het tabletop game deed mee) en wat Japanse anime-elementen.

Het was redelijk kort met 10 episodes maar het verhaal is toch uitgebreid verteld. Voor originaliteit vh plot zijn er geen punten te rapen maar de sfeer, graphics en geluiden zitten goed.

Ik begreep dat het maar 1 seizoen zou zijn (een stand alone), dus het is afwachten wat ze gaan doen als het populair blijkt, mss een nieuw verhaal opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11
KipCurreh schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:24:
Ooohh, van Trigger! *add to watchlist*

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Liegebeest schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:33:
[...]

Ooohh, van Trigger! *add to watchlist*
Did anyone say Trigger?! Ook maar kijken dan!

Ik heb laatst ook SSSS Dynazenon afgekeken. Het was best een aardige serie met toffe animatie maar het haalt het niet bij het briljante SSSS Gridman. Wel is er nu ook een crossover aangekondigd, dus daar kijk ik wel naar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV3jtXjrxVuNOVrwunds7XLnvnM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MAsXxRceOtmrFM7xTLDByYvJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik kan niets anders zeggen dat ik echt HEEL erg fan ben van Edgerunners. Ik denk dat ik hem in twee keer gekeken heb. Het is echt cyberpunk met een dikke Trigger saus eroverheen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Liegebeest
De art, 100% TRIGGER. I love it! Toegegeven, wel in afl 2 meteen al animatie-hergebruik. Dat is jammer, maar misschien is het bedoeld om één of ander thema te benadrukken. We'll see.

De muziek is ook erg goed gekozen. Noice!

EDIT:
Ik wist dat de stem bekend klonk! De OP is van Franz Ferdinand. Yeah!

[ Voor 32% gewijzigd door Liegebeest op 17-09-2022 21:38 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:47

Ik ben niet zo heel bekend met Anime (enkel wat Gundam series), maar deze is echt wel cool.
Misschien een beetje biased omdat ik het spel op PC ook heel goed vond.

Maar de series staat wel genoeg op zich denk ik, en het is ook wel cool om zo geregeld dingen terug te zien uit de game (Sandevistan tech, Afterlife bar, alle plaatsen, etc).

De eerste aflevering moest ik even wennen en inkomen, maar momenteel 4 stuks ver en smaakt naar meer
Vanochtend maar even gekeken, alle aflevering achter elkaar. Was een prima anime, al merk ik toch dat ik wat meer van het 'iemand die supersterk is' genre hou :-). Los dat het goed weg keek grepen het verhaal en de personages mij niet zo

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 21:17
Gister paar eps gekeken. Heb de game ook gespeeld en daardoor was het wat makkelijker te volgen. Als je de game niet hebt gespeeld kan ik me voorstellen dat je snel iets hebt van 'huh? het zal wel'. Visueel ziet het er aardig uit al had ik gehoopt op een wat donkerdere. serieuzere stijl. De soundtrack maakt het geheel ook niet beter en die ervoer ik op sommige momenten als ergerlijk.Vergeleken met andere cyberpunk series (GITS SOC) vind ik het plat, te makkelijk en kinderachtig. Ik zal de laatste helft nog wel afkijken om het gezien te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerX
Pfoeee het herfst seizoen is wel erg sterk! Tis denk voor het eerst sinds tijden dat ik 8 series ga volgen.
https://myanimelist.net/anime/season

Chainsaw man
Mob Psycho 100 III
Spy x Family Part 2
Boku no Hero Academia 6th Season
Bleach: Sennen Kessen-hen
Urusei Yatsura (2022)
Golden Kamuy 4th Season
Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 14:07
JerX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:49:
Pfoeee het herfst seizoen is wel erg sterk! Tis denk voor het eerst sinds tijden dat ik 8 series ga volgen.

Chainsaw man
Mob Psycho 100 III
Spy x Family Part 2
Urusei Yatsura (2022)
Golden Kamuy 4th Season
Cool! Heel veel goede series inderdaad. Mob Psycho, spy x family en boku no hero ga ik zeker checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:26

D4NG3R

kiwi

:)

Chiel schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:11:
[...]

Gister paar eps gekeken. Heb de game ook gespeeld en daardoor was het wat makkelijker te volgen. Als je de game niet hebt gespeeld kan ik me voorstellen dat je snel iets hebt van 'huh? het zal wel'. Visueel ziet het er aardig uit al had ik gehoopt op een wat donkerdere. serieuzere stijl. De soundtrack maakt het geheel ook niet beter en die ervoer ik op sommige momenten als ergerlijk.Vergeleken met andere cyberpunk series (GITS SOC) vind ik het plat, te makkelijk en kinderachtig. Ik zal de laatste helft nog wel afkijken om het gezien te hebben.
Dit vat het wel mooi samen. Ik heb genoten van Cyberpunk 2077 en geniet erg van anime, dus de combinatie van beide is gaaf. Maar om te zeggen dat het echt een hoogvlieger is? De Trigger stijl is natuurlijk heerlijk, maar het verhaal is geen hoogvlieger en waarschijnlijk lastig te volgen voor buitenstaanders. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ErikT738
JerX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:49:

Chainsaw man
Mob Psycho 100 III
Spy x Family Part 2
Urusei Yatsura (2022)
Golden Kamuy 4th Season
Voor mij worden het Chainsaw Man, Bleach en Gundam waarschijnlijk. Nu maar hopen dat ze allemaal op Netflix en Crunchyroll komen, dat scheelt weer gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 18:01
Vergeten we het tweede seizoen van 'Uzaki-chan Wants to Hang Out!' niet? :9 Vaak kijk ik altijd wel één of twee van dergelijke series in een seizoen om het luchtig te houden.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e8/Uzaki-chan_Wants_to_Hang_Out%21_volume_1_cover.jpg

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:42:
Vergeten we het tweede seizoen van 'Uzaki-chan Wants to Hang Out!' niet? :9 Vaak kijk ik altijd wel één of twee van dergelijke series in een seizoen om het luchtig te houden.

[Afbeelding]

🎧

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
ErikT738 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:35:
[...]

Voor mij worden het Chainsaw Man, Bleach en Gundam waarschijnlijk. Nu maar hopen dat ze allemaal op Netflix en Crunchyroll komen, dat scheelt weer gedoe.
Alles op crunchy.
https://www.crunchyroll.c...es-fall-2022-anime-lineup

Behalve bleach.. Lees dat het op Disney+ komt?..

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 22-09-2022 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Chiel schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:11:
[...]

De soundtrack maakt het geheel ook niet beter en die ervoer ik op sommige momenten als ergerlijk.
Grappig, ik vond de muziek juist zo killer dat ik teleurgesteld ben dat er geen officieel OST album is.
D4NG3R schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:32:
[...]
maar het verhaal is geen hoogvlieger en waarschijnlijk lastig te volgen voor buitenstaanders. :)
Mwah, ik heb nooit ook maar iets van CP2077 gezien of gespeeld, maar had nul moeite d'r mee. Misschien helpt't dat ik verder een dikke cyberpunk achtergrond heb? Maar, het was allemaal redelijk straightforward, nergens in de war geraakt wie nu wat was en waarom.
Whhhuuuuaaaaatttt? That's a thing???!! Interesting. :D

[ Voor 55% gewijzigd door Liegebeest op 22-09-2022 19:38 ]

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
JerX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:24:
[...]

Alles op crunchy.
https://www.crunchyroll.c...es-fall-2022-anime-lineup

Behalve bleach.. Lees dat het op Disney+ komt?..
Waar ever bleach op komt: ik zal het hoe dan ook moeten zien, ookal weet ik allang hoe het verhaal afloopt :+ Maar dat ze destijds de anime gestopt hebben, was echt doodzonde :-(

• JerX
Marco-Peters schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:40:
[...]

Waar ever bleach op komt: ik zal het hoe dan ook moeten zien, ookal weet ik allang hoe het verhaal afloopt :+ Maar dat ze destijds de anime gestopt hebben, was echt doodzonde :-(
Nou ja laten we hopen dat het beter is dan de manga, wat die was triest :P

• Marco-Peters
JerX schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:10:
[...]

Nou ja laten we hopen dat het beter is dan de manga, wat die was triest :P
Vooral langdradig hoor: heb het vooral gelezen, omdat de anime gestopt was en ik wel graag wilde weten hoe het verhaal verder ging. Maar ik ben nu bijna 35 en toen die anime stopte, was ik ergens begin 20 nog.

Eigenlijk had ik allang de hoop op gegeven dat de anime ooit nog terug zou komen: ik heb de live action movie gezien, op Netflix. Dat was ansich wel aardig, alleen daar is geloof ik dan weer geen vervolg opgekomen.

• JerX
Marco-Peters schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:22:
[...]

Vooral langdradig hoor: heb het vooral gelezen, omdat de anime gestopt was en ik wel graag wilde weten hoe het verhaal verder ging. Maar ik ben nu bijna 35 en toen die anime stopte, was ik ergens begin 20 nog.

Eigenlijk had ik allang de hoop op gegeven dat de anime ooit nog terug zou komen: ik heb de live action movie gezien, op Netflix. Dat was ansich wel aardig, alleen daar is geloof ik dan weer geen vervolg opgekomen.
Daar is het wel een shounen voor :P Maar de laatste Arc was wel erg rushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 23:52
Gisteravond deze gezien: City Hunter: Shinjuku Private Eyes
https://www.imdb.com/title/tt8161914/

Film is gebaseerd op de anime tv-serie uit 1985-1991
https://en.wikipedia.org/wiki/City_Hunter

De film (2019), is er eentje die de stijl van de jaren 80 emuleert.
Geen flitsende cgi, voor zover ik het heb gezien c.q. opgemerkt.
Het verhaal is niet slecht, karakters zijn gewoonweg leuk en lekker over-the-top. De humor moet je wel liggen.
Een prima popcorn film voor als je lekker onderuitgezakt op de bank zit.

Heb de serie gevonden op het www, eens kijken hoe die de tand des tijds heeft doorstaan.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
ikbenerniet schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:02:
[...]

Oof, dit ziet er echt uit als een enorme stap terug. Dat gaat moeilijk worden om te kijken..
"The best thing about this trailer is how it reminds me that the original Trigun series was just so damn good!"

YouTube: Trigun - Opening HD

_O_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

2e seizoen Abyss weg zitten bingen. Zeer creatief seizoen, knappe animaties en honger naar meer! Zal wel weer een paar jaar duren ;) Lang geleden dat ik zo geboeid heb zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12
Ja, van de week de laatste aflevering afgekeken.
Vond het een heerlijke serie met lekker veel herkenbare zaken uit de game. Feit dat het canon is gemaakt is ook erg tof :)

spoiler:
Adam Smasher is hier een stuk beter dan in de game! Wat een portie bruut geweld! Heerlijk.

Wel mixed feelings over het slot. Vond hetgeen waar David voor strijde en zijn laatste gevecht mee in ging wat zwakjes. Gunde het hem om ook naar de maan te kunnen met z'n vriendin, maar ik zag geen weg terug meer (vertelde ze ook in de serie) naar een "normaal" lichaam zonder de brute armorsuit die hij uiteindelijk droeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04
Vraagje: weet iemand waar je momenteel legaal Love Live School Idol Project kan kijken? Crunchyroll heeft 'm niet meer en box sets van het eerste seizoen lijken nergens te krijgen :/ .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 14:32
Bananenplant schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:10:
Vraagje: weet iemand waar je momenteel legaal Love Live School Idol Project kan kijken? Crunchyroll heeft 'm niet meer en box sets van het eerste seizoen lijken nergens te krijgen :/ .
Kan je hier toch gewoon kijken of is er nog een andere serie met vergelijkbare naam?

https://beta.crunchyroll.com/series/G3KHEVPWE/love-live-superstarr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Dexmael schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Kan je hier toch gewoon kijken of is er nog een andere serie met vergelijkbare naam?

https://beta.crunchyroll.com/series/G3KHEVPWE/love-live-superstarr
Ik bedoel de originele serie, niet Sunshine, Nijigasaki of Superstar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 14:23
Ik heb disney+ aangeschaft maar ik zie Bleach er nog niet op staan. Is er een manier om legaal Bleach te kijken in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nieuwe Gundam is weer begonnen *O*

Nu 2 afleveringen opzitten en het begint in ieder geval best vermakelijk. Animatie vind ik zelf ook erg prettig. Strak geanimeerd en de mech's zijn vet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Rule Zover ik weet nog niet. Wellicht willen ze eerst Nederlandse subs hebben o.i.d. voordat ze hier ook releasen. Zie ook het Disney+ topic voor meer mensen die op Bleach zitten te wachten.

@Touchdomex Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. De proloog was geweldig (kindsoldaten beginnen vroeg in deze Gundam) maar de hele school setting en het duelleren trekken me nog niet zo. Ook ben ik nog geen fan van de verlegen hoofdpersoon die maar niet uit haar woorden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ErikT738 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:53:
@Rule Zover ik weet nog niet. Wellicht willen ze eerst Nederlandse subs hebben o.i.d. voordat ze hier ook releasen. Zie ook het Disney+ topic voor meer mensen die op Bleach zitten te wachten.

@Touchdomex Ik weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. De proloog was geweldig (kindsoldaten beginnen vroeg in deze Gundam) maar de hele school setting en het duelleren trekken me nog niet zo. Ook ben ik nog geen fan van de verlegen hoofdpersoon die maar niet uit haar woorden komt.
Oh ja daar heb ik beide geen last van :+ Duelleren en schoolsetting vond ik in shokugeki ook prima namelijk.

Denk wel dat dit nog dieper gaat/zal veranderen naarmate het verder vordert.

Ben wel benieuwd welke proloog je bedoelde want krijg het gevoel dat ik wat gemist heb.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Touchdomex schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Oh ja daar heb ik beide geen last van :+ Duelleren en schoolsetting vond ik in shokugeki ook prima namelijk.

Denk wel dat dit nog dieper gaat/zal veranderen naarmate het verder vordert.

Ben wel benieuwd welke proloog je bedoelde want krijg het gevoel dat ik wat gemist heb.
Als je de proloog niet hebt gezien dan heb je wel wat gemist ja. Hij staat gewoon op Crunchyroll. Je zou het wellicht elders met "prologue" in de titel of als episode 00 kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ErikT738 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:22:
[...]

Als je de proloog niet hebt gezien dan heb je wel wat gemist ja. Hij staat gewoon op Crunchyroll. Je zou het wellicht elders met "prologue" in de titel of als episode 00 kunnen vinden.
Ah die had ik gemist want die staat dus niet in Sonarr :+

Zie hem wel op andere plekken dus die ga ik ook even lenen van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 14:25

Toshirou

Vinyl Surfer

Touchdomex schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:13:
Nieuwe Gundam is weer begonnen *O*

Nu 2 afleveringen opzitten en het begint in ieder geval best vermakelijk. Animatie vind ik zelf ook erg prettig. Strak geanimeerd en de mech's zijn vet.
Hier zat ik op te wachten. Dat wordt weer als vanouds genieten! Jammer alleen dat dit soort meer serieuze series tegenwoordig in de minderheid zijn. Ik vind het qua echte toppers de laatste tijd wat tegenvallen om eerlijk te zijn. Ik moet Netflix nog even bekijken wat zij zoal nieuwe hebben, op dit moment kijk ik Cyberpunk Edgerunners. Soms wat freaky, maar goed dat had ik ook wel van een universe als deze verwacht.

De originaliteit als bijvoorbeeld FLAG (de documentaire achtige anime van SUNRISE, geniale serie en verhaal vertelling!), MADLAX, NOIR, .HACK//SIGN, LAST EXILE, LAIN, Ergo Proxy en Code Geass is er een beetje uit. Jammer wat dit soort series blijven mij het meeste boeien. Dus dat Gundam weer terug komt kan ik dan ook alleen maar toejuichen!

Of het ligt aan Crunchyroll hun aanbod of de verschuift wat allemaal wat meer richting alledaagse luchtige thema's? (tuurlijk hebben ook toppers in dit genre zoals K-On en Haruhi ;))

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Beetje teleurstellend dat anime afleveringen anno 2022 nog steeds maar plusminus 20 minuten duren: bij de 1e aflevering van de nieuwe Bleach, dacht ik van? Is het nu al afgelopen :|

Overigens voor de nieuwe generatie onder ons: toen de Bleach Anime werd uitgezonden, zaten de 15 en 16 jarige van nu nog in de luiers. Ik had eigenlijk een recap verwacht, wat ervoor nog gebeurd is. Afgezien van die vreselijke fillers die ze destijds gebruikt hebben...

Gelukkig zal dit nu bespaart blijven, want de reden voor de fillers was omdat de manga nog niet af was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
@Marco-Peters oei, zit er geen recap voor Bleach? Ik heb het ooit jaren geleden gedropt en wilde het nu weer oppakken, maar ik heb echt geen idee meer hoe alles nu precies zat. Wel vind ik het een zegen dat zon aflevering maar 20 minuten duurt, dat geeft mij de kans om het even tussendoor in een lunchpauze o.i.d. te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Wat gebeurt is? Ansich kan ik mij dat nog wel herinneren, het draaide ja rondom Aizen :+ Maar het hoogtepunt, was toch echt wel de soul society arc. Toen Ichigo de 1e keer zijn Bankai toonde, toen was het echt heel cool. Nu is het eigenlijk minder cool :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Toshirou schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

Of het ligt aan Crunchyroll hun aanbod of de verschuift wat allemaal wat meer richting alledaagse luchtige thema's? (tuurlijk hebben ook toppers in dit genre zoals K-On en Haruhi ;))
Non Non Biyori O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Non Non Biyori is inderdaad leuk, evenals Yuru Camp, Senko-san en Flying Witch.

https://myanimelist.net/anime/genre/63/Iyashikei

Gewoon super comfy slice of life onzin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Terzijde: voor hen die een account hebben bij Wakanim, ik kreeg laatst een mail van HaveIBeenPwned dat ze een datalek hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 23:52
Afgelopen week kwam in het forum: Welke boeken leest de Tweaker? https://gathering.tweaker...message/73266892#73266892
Iets voorbij wat mijn aandacht trok. De boeken van Ghost in the Shell.

Deze heb ik dus aangeschaft en kwam gisteren binnen.
Snelle levering via Bol. Kwaliteit is uitstekend. Stevige box en de boeken zijn een hardcover.
Wel even raar dat je achterin het boek moet beginnen. pagina 1 begint, voor ons westerlingen, aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCIjXOWBvkGdgI98pxfm9iZgo6Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfQ06URun4o80SbRJK2FFZkp.jpg?f=fotoalbum_medium
De tekenstijl doet mij denken aan de ,Standalone Complex tv-series.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
apollo13 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:48:
Afgelopen week kwam in het forum: Welke boeken leest de Tweaker? https://gathering.tweaker...message/73266892#73266892
Iets voorbij wat mijn aandacht trok. De boeken van Ghost in the Shell.

Deze heb ik dus aangeschaft en kwam gisteren binnen.
Snelle levering via Bol. Kwaliteit is uitstekend. Stevige box en de boeken zijn een hardcover.
Wel even raar dat je achterin het boek moet beginnen. pagina 1 begint, voor ons westerlingen, aan de achterkant.
[Afbeelding]
De tekenstijl doet mij denken aan de ,Standalone Complex tv-series.
Klinkt goed! Zit sinds kort ook in de manga. Ben momenteel bezig met de Dragon ball Z reeks en heb v/d week Assasination Classroom en the Promised Neverland aangeschaft. Hier ook idd van achter naar voren lezen. (Of van rechts naar links.. ) is in het begin erg wennen, maar heeft ook wel wat. :)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-11-2024
[...]

Hier zat ik op te wachten. Dat wordt weer als vanouds genieten! Jammer alleen dat dit soort meer serieuze series tegenwoordig in de minderheid zijn. Ik vind het qua echte toppers de laatste tijd wat tegenvallen om eerlijk te zijn. Ik moet Netflix nog even bekijken wat zij zoal nieuwe hebben, op dit moment kijk ik Cyberpunk Edgerunners. Soms wat freaky, maar goed dat had ik ook wel van een universe als deze verwacht.

De originaliteit als bijvoorbeeld FLAG (de documentaire achtige anime van SUNRISE, geniale serie en verhaal vertelling!), MADLAX, NOIR, .HACK//SIGN, LAST EXILE, LAIN, Ergo Proxy en Code Geass is er een beetje uit. Jammer wat dit soort series blijven mij het meeste boeien. Dus dat Gundam weer terug komt kan ik dan ook alleen maar toejuichen!

Wellicht dat de drie films Mardock Scramble iets voor jou zijn. Met die voorbeelden denk ik dat het in je straatje past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
[...]

Misschien dat Cop Craft nog wat voor je is, heeft wel een beetje fan service maar een slow paced buddy cop serie is wel zeer strak gedaan.

En @apollo13 Dat is wel zeker cool vorig jaar de Anniversary van Ghost in the Shell 4k Blu ray en Akira Special Edition 4k besteld. Wou eigenlijks de US versie van Gits, maar te laat ontdekt en al snel uit verkocht.
Gelukkig kwam er ook een EU versie maar heeft andere stijling.

[ Voor 10% gewijzigd door Psyonara op 29-10-2022 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Wait a minute...

Spoilers voor Gundam Witch episode 6:
spoiler:
Als Eri in de Prequel 4 was, en de huidige afleveringen 21 jaar na de Prequel zijn...Wie de fuck is Suletta dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BtvN9_cL7zoa03SnSaQCdbyKIM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nb0m9ISkELW9pzktYlQCBpjM.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

ErikT738 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:06:
Wait a minute...

spoiler:
Als Eri in de Prequel 4 was, en de huidige afleveringen 21 jaar na de Prequel zijn...Wie de fuck is Suletta dan?
[Afbeelding]
Over de tijdlijn van The Witch from Mercury:
spoiler:
Eri is 4 in aflevering 0. Suletta is 16 in deze short story en 17 in aflevering 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Oh, interessant... er is nu ook een Engelse versie van de OP van The Witch from Mercury:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
ErikT738 schreef op zondag 6 november 2022 @ 16:06:
Wait a minute...

spoiler:
[Afbeelding]
Vind deze Gundam tot nu toe geen drol aan...erg kinderachtig en rare manier om puber problemen op te lossen. Het kan allemaal natuurlijk nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JerX schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:35:
[...]

Vind deze Gundam tot nu toe geen drol aan...erg kinderachtig en rare manier om puber problemen op te lossen. Het kan allemaal natuurlijk nog veranderen.
Sinds de laatste aflevering is het behoorlijk "aan", toch?
spoiler:
De eerste dode op de school is gevallen en we zijn er achter dat Eri en Suletta niet dezelfde persoon zijn. Er wordt gespeculeerd dat er voor Aerial en elk van de twaalf bits een Eri-kloon of een ander kind is gebruikt, door de silhouetten die Elan op het eind van het gevecht zag. Verder lijkt het er op dat de "bad guy"met zijn mobile suit duel-school het enige is wat een open oorlog tussen de houses/megacorps voorkomt.

Guel is aan het kamperen.

De school-setting is ook niet helemaal mijn ding, maar het lijkt vooral setup te zijn voor een groot conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Vind de nieuwe Gundam show ook niet geweldig, maar het zijn kids en Pubers dus ergens wel toepasselijk.
Hoe dan ook afwachten, geen idee of het beter word. Maar het is in ieder geval iets anders dan 80% van andere Gundam shows die dezelfde formule steeds volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Psyonara schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:28:
Vind de nieuwe Gundam show ook niet geweldig, maar het zijn kids en Pubers dus ergens wel toepasselijk.
Hoe dan ook afwachten, geen idee of het beter word. Maar het is in ieder geval iets anders dan 80% van andere Gundam shows die dezelfde formule steeds volgen.
Ik vermoed dat we ergens richting de seizoensfinale afscheid nemen van de school setting, en mogelijk ook een timeskip krijgen.

Ik zou ook niet te gehecht raken aan alle background characters, zoals de kinderen van Earth House die geen mechanic zijn of suikerspin-haar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
ErikT738 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:11:
[...]

Ik vermoed dat we ergens richting de seizoensfinale afscheid nemen van de school setting, en mogelijk ook een timeskip krijgen.

Ik zou ook niet te gehecht raken aan alle background characters, zoals de kinderen van Earth House die geen mechanic zijn of suikerspin-haar hebben.
Dat zie ik zo snel nog niet gebeuren, Anime/Manga kan ontzettend melken en Highschool thema's zijn helaas erg populair. Ook al is het in de ruimte.
Mecha genre is momenteel tegen het dode aan.

Suiker spin haar is best wel een algemeen iets in Anime net als andere extreme kapsels. Daar totaal geen issues mee.

Maar doe in ieder geval leuke dingen mee zoals een electrisch statisch kapsel oid en of ze een helm op en af doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Psyonara schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:17:
[...]

Dat zie ik zo snel nog niet gebeuren, Anime/Manga kan ontzettend melken en Highschool thema's zijn helaas erg populair. Ook al is het in de ruimte.
Mecha genre is momenteel tegen het dode aan.

Suiker spin haar is best wel een algemeen iets in Anime net als andere extreme kapsels. Daar totaal geen issues mee.

Maar doe in ieder geval leuke dingen mee zoals een electrisch statisch kapsel oid en of ze een helm op en af doen.
Het blijft wel een Gundam natuurlijk, het lijkt me niet dat ze het roer helemaal omgooien en het highschool thema de hele serie volhouden. Er wordt al veel setup gedaan voor de wereld buiten de school.

Ik doel er op dat Nika en ChuChu waarschijnlijk wel overleven voorlopig, maar was hun namen vergeten. Overigens heb ik aardig wat anime gezien maar zie ik toch zelden zulk suikerspin haar.

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/gundam/images/d/d8/Chuatury_Panlunch_Front.png/revision/latest?cb=20221024033114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Heb je de Gun Pla series wel eens gezien, en heb helemaal geen issues met de traditionele gundam formule op de schop te nemen.

Uit eindelijk hangt het natuurlijk wel af van het verhaal en presentatie.

Keek/kijk al meer dan 20 jaar Anime dus van alles wel voorbij zien komen. Laatste 2/3 jaar ben ik er wel wat op uit gekeken. Maar de Prologue episode van White witch was aardig beloved dus geef de serie een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34
Spy x family is toch fantastisch goed :U
Blue lock ook aan het volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
pina schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:10:
Spy x family is toch fantastisch goed :U
Blue lock ook aan het volgen
Heeft niks mee te maken of het goed is of niet, soms ontgroei of heb je een Dip met het medium.
En Spy X Family is zeker sterk.

Maar kwa idee wel eerder zoiets gezien hoewel ik niet kan heugen wat.
Maar bijvoorbeeld veel romcom/slice of live Animes/Manga's zijn zo vaak recycled(Onder andere naam) dat ik het merendeels skip.

Keek het voorheen ook alleen maar omdat Anime een nieuwe Medium was voor me. Dus je probeert van alles te bekijken. Plus Internet en Subs waren kwalijk een ding dus je zocht van dubieueze bronnen toen der tijd.

Actie en Animatie kwaliteit zijn voornamelijk mijn persoonlijke voorkeur. Een reden dat Studio Bones een van mijn favoriete studio is.
Maar ben niet echt een fan van MHA het is goed gescheven maar kwa story beats heel erg vergelijkbaar met Naruto. Actie e.d. is top maar het mist wel iets persoonlijks voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb net aflevering 6 van Chainsaw Man gezien, en eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom mensen nou zo laaiend enthousiast zijn. Is het omdat de serie pretendeert wat volwassener te zijn dan de gemiddelde battle shonen? Eerlijk gezegd zie ik er maar weinig van terug buiten de ongelofelijk safe "sexy" dingen en de enorm edgy zaken die ze op willekeurige momenten droppen
spoiler:
Denji's organen die werden verkocht door de Yakuza bijvoorbeeld, of het labiele meisje wat moest kiezen tussen een baan als Devil Hunter of prostitué zodat haar broer kan gaan studeren.
Het voelt allemaal alsof het geen enkel nut heeft en er alleen in zit om jonge tieners het idee te geven dat ze iets lezen/kijken wat ze eigenlijk helemaal niet zouden mogen zien...

spoiler:
Ook bizar hoe snel dat meisje doordraaide in deze aflevering. Hoe lang kunnen ze nou echt hebben vastgezeten als Denji nog niet eens iets met zijn kettingzagen heeft geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:50
ErikT738 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:58:
Ik heb net aflevering 6 van Chainsaw Man gezien, en eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom mensen nou zo laaiend enthousiast zijn. Is het omdat de serie pretendeert wat volwassener te zijn dan de gemiddelde battle shonen?
Helemaal mee eens. Ik kijk niet zo veel seasonal anime, maar wegens de hype besloot ik het toch eens te proberen. Ik merk inderdaad dat het "probeert" volwassen te zijn terwijl het tot nu toe nog gewoon een normale shounen is. Niks mis met shounen hoor, de serie is zeker vermakelijk maar echt niet bijzonder.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

M.b.t.: Chainsaw man, het wordt nog een stuk rauwer

Laats het eerste seizoen van Mob Psycho 100 er doorheen gejakkerd. Erg vermakelijk. Zelfde schrijver als One Punch, dus dan weet je of je het tof vindt of niet. :+

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 16-11-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Er is dit seizoen echt veel goeds om te kijken. Ik volg Bleach, Mob Psycho 100 en Chainsaw man.
Maar echt Bleach is heel erg tof om weer te kijken. Met de Bankai van Yamamoto. Een hoop powerspikes.

Dotabuff profile

• JerX
ErikT738 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:51:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben deze nu aan het kijken, maar tis wel een beetje voor uhmm 13 jarige of iets. Grote knipoog naar Ultraman, das dan wel weer lollig. Het vervolg zal ik in ieder geval niet bekijken.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:05
Ik was begonnen aan Elfen Lied omdat het zo'n fantastische show zou moeten zijn, maar na 3 episodes afgehaakt. Matige animatiestijl en van extreem geweld en blote tieten word ik ook niet warm of koud meer. Van die 'diepere laag' waar alle fans het over hebben heb ik ook weinig gemerkt. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Elfen Lied is een prima show, en ook van prima kwaliteit voor haar tijd, maar ik deel de mening dat het nogal overrated wordt op het internet. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JerX schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:51:
[...]

Ik ben deze nu aan het kijken, maar tis wel een beetje voor uhmm 13 jarige of iets. Grote knipoog naar Ultraman, das dan wel weer lollig. Het vervolg zal ik in ieder geval niet bekijken.
Ik weet nog niet hoe ver je bent, maar het wordt nog wel wat dieper dan "Ultraman knock-off vecht tegen het monster van de week". Tegen het einde aan worden veel dingen ook niet daadwerkelijk uitgesproken maar vooral geïmpliceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
Terror in Resonance gekeken van Shinichiro Watanabe (Cowboy Bebop, Samurai Champloo) over twee jonge terroristen die zichzelf Sphinx noemen en Tokyo bedreigen met bommen. Ze raken bevriend met een van huis weggelopen meisje en vinden in een tot archivarus gedegradeerde detective een waardige tegenstander.

Prima serietje, niet te lang (slechts 11 episodes). Animatie is top en ook de soundtrack van Yoko Kanno mag er wezen. Verhaaltechnisch zit het ook wel snor en blijkt al snel dat de dingen toch net even anders zijn dan in eerste instantie gedacht. Eigenlijk kun je altijd wel vertrouwen op alles van Watanabe's hand.

[ Voor 7% gewijzigd door P-Rock op 26-11-2022 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:59
Bedankt voor de tip. Alles wat ik tot nu toe gezien heb van watanabe is tot nu toe heel goed geweest. Ik ga hem checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
P-Rock schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:05:
Van die 'diepere laag' waar alle fans het over hebben heb ik ook weinig gemerkt.
Herinnert me aan de early 2000s filosofische discussies over de diepere laag onder Urotsukidoji :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:59
Urotsukidoji is een film die ik ook niet zo snel vergeet. Ik weet eigenlijk niet eens meer waarom ik de film wilde zien. Waarschijnlijk omdat het controversieel was. Heb toen moeite gedaan om hem te vinden en moest uiteindelijk genoegen nemen met een VHS rip. En toen ik hem eindelijk keek heb ik de film al heel snel uitgezet. Dat was het moment dat ik erachter kwam wat hentai (en met name tentacle porn) was, en dat het helemaal niet aan mij besteed is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Urotsukidoji en het vervolg vind ik - ondanks alle hentai - toch een stuk vermakelijker dan Elfen Lied. Volgens mij zijn er iets van vijf delen, maar ik ben niet verder dan de derde gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
avec_style schreef op zondag 27 november 2022 @ 00:16:
Urotsukidoji is een film die ik ook niet zo snel vergeet. Ik weet eigenlijk niet eens meer waarom ik de film wilde zien. Waarschijnlijk omdat het controversieel was. Heb toen moeite gedaan om hem te vinden en moest uiteindelijk genoegen nemen met een VHS rip. En toen ik hem eindelijk keek heb ik de film al heel snel uitgezet. Dat was het moment dat ik erachter kwam wat hentai (en met name tentacle porn) was, en dat het helemaal niet aan mij besteed is. :+
Toen ie net uit was heb ik'm op VHS gehuurd bij de videotheek. Jawel, die gaven dat gerust mee aan een puist van 14. :D Heel die zwik van Manga Entertainment stond gewoon bij elkaar, 18+ of niet.

Maar toen ik 'm vier of vijf jaar later op DVD haalde bij de Free Record Shop (want een klassieker en jeugd-sentiment) bleek dat ze iets hadden veranderd: alle werkelijke porno was d'r uit geknipt! :o Tja, dan houd je inderdaad een belabberde actiefilm met wat metafysisch gedoe over. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Liegebeest schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:55:
[...]

Toen ie net uit was heb ik'm op VHS gehuurd bij de videotheek. Jawel, die gaven dat gerust mee aan een puist van 14. :D Heel die zwik van Manga Entertainment stond gewoon bij elkaar, 18+ of niet.

Maar toen ik 'm vier of vijf jaar later op DVD haalde bij de Free Record Shop (want een klassieker en jeugd-sentiment) bleek dat ze iets hadden veranderd: alle werkelijke porno was d'r uit geknipt! :o Tja, dan houd je inderdaad een belabberde actiefilm met wat metafysisch gedoe over. :D
Zeker de UK versie dan. De Nederlandse DVD release is gewoon uncut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
P-Rock schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:05:
Ik was begonnen aan Elfen Lied omdat het zo'n fantastische show zou moeten zijn, maar na 3 episodes afgehaakt. Matige animatiestijl en van extreem geweld en blote tieten word ik ook niet warm of koud meer. Van die 'diepere laag' waar alle fans het over hebben heb ik ook weinig gemerkt. Helaas pindakaas.
Elfenlied is een trucje. Het gebruikt wat over the top bombastisch geweld. Effect bij 14 jarige kijker: Wow! Mind blown! The best ever for always! 8)7 En dat gaat zo iemand hele verhalen verzinnen over diepere lagen om zichzelf voor de gek te houden dat het niet een simpel clichématig verhaaltje is met weinig logica. En dat houden ze 20 jaar later dan nog steeds vol. >:)

Soms kan het wel goed werken, zoals bij Goblin slayer. Die had een vrij brute 1e aflevering om hype te creëren, maar daarna viel de rest ook niet tegen.
markdm schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:07:
[...]

Helemaal mee eens. Ik kijk niet zo veel seasonal anime, maar wegens de hype besloot ik het toch eens te proberen. Ik merk inderdaad dat het "probeert" volwassen te zijn terwijl het tot nu toe nog gewoon een normale shounen is. Niks mis met shounen hoor, de serie is zeker vermakelijk maar echt niet bijzonder.
Wat is dan een niet-normale shounen? Ik denk dat Chainsaw man wat in de richting zit van Shingeki no Kyojin en dat was toch ook wel een goede serie (al ben ik afgehaakt op het eind). Bij standaard shounen denk ik toch meer aan Naruto, Bleach e.d. waar er weinig verhaal is behalve vechten en sterker worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 01-12-2022 02:19 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:50
Atomsk schreef op donderdag 1 december 2022 @ 02:04:
Elfenlied is een trucje. Het gebruikt wat over the top bombastisch geweld. Effect bij 14 jarige kijker: Wow! Mind blown! The best ever for always! 8)7 En dat gaat zo iemand hele verhalen verzinnen over diepere lagen om zichzelf voor de gek te houden dat het niet een simpel clichématig verhaaltje is met weinig logica. En dat houden ze 20 jaar later dan nog steeds vol. >:)
Mee eens, ik vond zelf Elfenlied ook enorm tegen vallen. 14 jarige kijkers zullen verbaast staan van het geweld, maar onder dit oppervlakte bied het niet veel en is het zelfs best saai.
Atomsk schreef op donderdag 1 december 2022 @ 02:04:
Wat is dan een niet-normale shounen? Ik denk dat Chainsaw man wat in de richting zit van Shingeki no Kyojin en dat was toch ook wel een goede serie (al ben ik afgehaakt op het eind). Bij standaard shounen denk ik toch meer aan Naruto, Bleach e.d. waar er weinig verhaal is behalve vechten en sterker worden.
Dingen als Shounen zijn altijd moeilijk te definieren, maar met een "normale" shounen refereer ik voornamelijk naar een anime waar het verhaal eigenlijk een frame is voor de actie, en waarvan het duidelijk is dat tiener jongens de doelgroep zijn. De voornaamste focus van de serie is niet echt emotionele momenten, karakterontwikkeling of themas, maar deze actie onderbouwen. Dit betekent niet dat zulke shounen puur en alleen "domme" actie zijn, maar het is meer een soort "fibe" die ik ervan krijg. Alweer, hier is ook niks mis mee. Hunter x Hunter is bijvoorbeeld echt op en top een shounen, en het is echt een geweldige anime.

Een niet-normale shounen is dan iets wat hier vanaf stapt. Het ontkracht sommige van de tropes, je wordt hierdoor verrast welke richting het op gaat, de actie is niet de centrale focus, en het heeft iets unieks zoals een wat verder uitgewerkt verhaal. Zelf vind ik verhaaltechnische thema's hierin belangrijk. Thema's van shounen zijn vaak standaard dingen zoals jezelf pushen, doorzetten, en vriendschap tegen kwaad. Waarschijnlijk herken je wel wat ik bedoel, niet-standaard shounen gaan in op thema's die je niet per direct zou verwachten.

Een voorbeeld is zoals je zelf al zei Shingeki no Kyojin, maar zelf vind ik perfecte voorbeeld hiervan Katanagatari. Dit is een verhaal over een meester zwaardvechter, die vecht zonder zwaard (het is expres raar hahaha). In 12 afleveringen moet hij 12 zwaarden ophalen, elk in handen van een andere meester zwaardvechter met een unieke techniek, dus elke aflevering eindigt in een gevecht. Je verwacht door de shounen tropes dat dit dan een soort frame is om elke aflevering een epic gevecht te laten zien, maar dit verrast dit elke keer. De gevechten zijn goed gemaakt, leuk en spannend, maar eigenlijk is de actie helemaal niet zo heel belangrijk. Elke aflevering gaat veel meer in op unieke thema's, en het is soms een soort deconstructie van het genre.

In de eerste 6 afleveringen van Chainsaw Man kreeg ik erg de impressie dat het wel zo'n standaard shounen zou worden. De actie was spectaculair en erg leuk, maar het kwam wel echt over als de voornaamste focus. Ik kreeg toen nog niet echt de indruk dat het verhaal een uniek wending zou krijgen, dieper zou worden, of iets unieks met thema's deed. Echter, de laatste 2 afleveringen hebben me positief verrast, dus ik kijk uit naar wat het meer gaat doen.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik val best makkelijk voor slice-of-life met leuke art, dus DIY!! bevalt me! Het is geen super-serie, maar net als K-On! en Lucky Star voelt het voor mij lekker knus. :)

De nieuwe Gundam wil ik leuk vinden, maar vooralsnog stoor ik me vooral aan de enorme cliché chara en de art die het soms net niet is.

EDIT:
Stomme opmerking eigenlijk, van mij... Want DIY is een en al clichés :F Het ligt er voor mij gewoon aan dat't de "verkeerde" clichés zijn. :P

EDIT 2:
Ahhh! Aflevering zes en er verandert iets! De toon begint interessanter te worden; kijken of dat doorzet.

[ Voor 28% gewijzigd door Liegebeest op 05-12-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
ErikT738 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:16:
[...]

Ik weet nog niet hoe ver je bent, maar het wordt nog wel wat dieper dan "Ultraman knock-off vecht tegen het monster van de week". Tegen het einde aan worden veel dingen ook niet daadwerkelijk uitgesproken maar vooral geïmpliceerd.
Met moeite afgekeken, maar tis dat Studio Trigger er iets mee heeft gedaan anders was het een nog saaier geheel.

Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.