Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste
Acties:
  • 109.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Een nieuw forum, tijd voor een nieuw deel. :)

Voor het geval je niet snapt waar dit over gaat: anime is het Japanse woord voor animatie en behelst dus alles wat geanimeerd is. Wij beperken ons in deze thread tot Japanse animatie en alles wat er bij hoort.

In Nederland vinden jaarlijks ook een aantal festivals plaats die betrekking hebben op Japan en Japanse animatie en cinema: Animecon in Den Haag, Camera Japan in Rotterdam en Amsterdam, Abunaicon in Veldhoven, Tsunacon in Rotterdam, YaYcon in Enschede, Nishicon in Haarlem en MGC Experience in Utrecht.
Cons buiten Nederland zijn bijvoorbeeld Japan Expo in Frankrijk en België, Connichi in Duitsland, Hyper Japan in Engeland en J-Popcon en Genki in Denemarken.

Mocht je willen weten wat je moet gaan zien als je genre X of Y leuk vindt, spit dan even een van de laatste deeltjes van de vorige threads door of vraag het. :)

Vorige delen:
Anime deel 22 | Laatste pagina
Anime deel 21
Anime deel 20
Anime deel 19
Anime deel 18
Anime deel 17
Anime deel 16
Anime deel 15
Anime deel 14
Anime deel 13
Anime deel 12
Anime deel 11
Anime deel 10
Anime deel 9
Anime deel 8
Anime deel 7
Anime deel 6
Anime deel 5
Anime deel 4
Anime deel 3
Anime deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Herfstseizoen begonnen.

Had wel wat ingelezen, maar sommige eerste eps geven mij toch een beetje een dubbel gevoel, als in het was niet wat ik van de 1e ep verwacht had zowel qua stijl als het verhaal. Nu kijk ik meestal wel 3 eps voor ik definiet besluit om verder te kijken maar toch. Korte lijst met 1e indrukken van wat ik tot nu toe gezien heb

K: vaag... dafuq did i just watch :?

Code:Breaker: Meteen vol de actie in einde van de 1e ep maakt mij wel nieuwsgierig naar de toekomstige rol van de main heroine.

Zetsuen no Tempest: Gemengde gevoelens. vrees dat dit er een zal zijn die redelijk begint, maar snel afzakt. eerst nog maar verder kijken.

Kamisama Hajimemashita: grappige eerste ep, zal vervanger zijn voor Binbogamiga denk ik :P

SOA14. had niet verwacht dat ze nu deze arc al zouden eindigen. ben benieuwd wat ze in de overige 10(12) eps gaan behandelen.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik wil trouwens even deze hilarische AMV met jullie delen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
And Now, A Word From Our Sponsors AMV

Hij is helaas niet van mij. :) Zelf ook alweer een paar AMV's in de pijplijn zitten, maar op het moment even onmeunig druk met werk. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Kaj. op 08-10-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 00:54

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

leuk gesdaan :)

we missen nog steeds youtube linkjes voor pink fluffy unicorns en een zekere ron brandsteder video :+ :+
*hint* *hint*

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Dit seizoen maar besloten om weer eens wat te gaan volgen. Momenteel op het lijstje staan Busou Shinki (mecha musume) en Chuunibyou (school life zut).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
HBZ: dan kom je die volgend jaar maar bekijken in Den Haag... >:)
Seriously: die staan 5 seconden op YT en vervolgens worden ze er automagisch weer afgekickt wegens unsuitable content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 11:36

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Die AMV is geniaal!! Ook een stukje nostalgie, ik zag hier en daar wat flitsen van anime die ik alweer vergeten was. :P

@Bokkie wat betreft K: Iemand omschreef het als orgasmische animatie, precies wat ik dacht toen ik het zag. :D Maar afgezien van de geweldige animatie (wide angle/fisheye shots!) en gevoel voor detail, hoop ik niet dat dit een 2e Guilty Crown gaat worden. Dat was een goed voorbeeld van style over substance, want het verhaal ging nergens over.

SAO

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren begonnen met Sword Art Online, wil nu al naar huis om de rest te kijken :P
When the first 10,000 lucky people log into Sword Art Online, a new, highly anticipated virtual reality MMORPG, they find themselves trapped in the game with no way to log off. Worse yet, the players discover that if they die in the game or the connection is severed from the outside, the VR helmet will microwave their brains and kill them in the real world. The only way out is to pass all one-hundred floors—each a self-contained world in and of itself—and defeat the game's final boss.

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

AMV is geniaal inderdaad :D

Jormungand op hold, die kijk ik in een keer door als ze allemaal uitgezonden zijn >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

masauri

aka qwybyte

Ik mis facts eigenlijk nog in het lijstje van shows/events in de TS. http://www.facts.be/ 20-21 oktober deze maand.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-05 14:08

Ghehe

400 pound hacker

* Ghehe meldt zich aan in deel 23. :)

De laatste tijd wat anime ingehaald of begonnen. :9

Great Teacher Onizuka: Bazenanime. :D De gezichten die getrokken worden in de anime (en waarschijnlijk ook in de manga) zijn priceless. Verhaal is leuk om te volgen maar je weet wel ongeveer hoe het gaat lopen. Wel aanrader. :)

Bakuman Seizoen 1 en Seizoen 2: Seizoen 3 is nu ook juist begonnen en daarom dacht ik in september om eens met deze anime te beginnen want slecht kan ie toch niet zijn als er 3 seizoenen van zijn. :P Verhaal is ook min of meer voorspelbaar maar soms toch wel eens een twist die je niet verwacht. Ook een beetje leerrijk omdat ik helemaal geen idee had over hoe manga ontstond of in een boekje terecht komt. Wel slap liefdesverhaal maar dat neem ik er bij.

Ben nu nog bezig met Code Geass (lijkt heel hard op Guilty Crown :X en daarom vlot het niet echt), Samurai Champloo (vetjes :+ ), Baccano (ingewikkeld }:O ) en Elfen Lied (die staat on hold omdat het eigenlijk helemaal mijn genre niet is maar omdat iedereen daar vol lof over is, ga ik hem waarschijnlijk wel afkijken).

Van het huidige seizoen volg ik alleen maar Jormungand: Perfect Order en Bakuman S3. Maar heb dan ook nog niet echt rond zitten kijken naar welke animes er eigenlijk starten/zijn gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 19:25

mambo No5

Bad Apple?

Hehe, Joshiraku is imho geniaal met de diverse verwijzingen naar films en andere anime. De taalgrapjes zijn af en toe wat lastig (zelfde straatje als Zetsubou Sensei), maar desalniettemin heel erg vermakelijk. Als je refereert naar District 9 als men 't over Johannesburg heeft, dan ben je zowiso goed bezig. :P

Van 't nieuwe seizoen ga ik in ieder geval Jormungand, Robotics;Notes en Shinsekai Yori volgen en wellicht BTOOOM! als de 1e ep mij aanstaat. :) Daarnaast de laatste 2 ep van E7, de resterende ep's van Joshiraku als die eindelijk een keer vertaald worden }:| , Mardrock Scramble: The Thrird Exhaust, Helsing Ultimate 10 en uiteraard Evangelion 3.0. Word dus een goed kwartaal qua aanbod. *O*

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Joshiraku was volgens mij van dezelfde schrijver als Sayonara Zetsubou Sensei. Vond het op zich wel wat hebben, maar ik mis dan tijdens het kijken het cynische van SZS. Dan wacht ik even op Seitokai no Ichizon S2, die vond ik wel iets meer pit hebben.

Eindelijk de eerste afleveringen van Jormungand en Psycho Pass uitgezonden. Jormungand is zoals vanouds weer als een ton buskruit. Bepaalde situaties (Valmet x Karen, R.) kunnen nooit lang goed blijven gaan, dus ik verwacht wel wat vuurwerk de komende afleveringen.

Psycho Pass is weer een veelbelovende originale anime. Een soort sci-fi meets old skool setting + Big Brother is watching you. Met name de animatie en sfeer deed me een beetje denken aan de oudjes van weleer (City Hunter, Cowboy Bebop, Ghost in the Shell). Ik heb iets meer vertrouwen in dit verhaal dan dat van K, wat na 2 afleveringen nog steeds een wazige boel is.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 19:00
Het was mij eigenlijk nooit opgevallen dat er een Animethread op GoT was. :)

Ik kijk zelf liever een anime in één keer uit dan dat ik wekelijks op episodes wacht. Sword Art Online staat dus in de wachtrij.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

* D4NG3R meld zich in deeltje #23!

Jeuj SAO gaat verder met de Alfheim arc. Dat word wel weer rushen... 15 EP's gehad en nog 10 te gaan.. Nou waren 2 van de EP's van de SAO arc fillers. Maar toch...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Psycho Pass ziet er goed uit inderdaad. Ben wel benieuwd wanneer die kerel van de intro zijn volledige intrede doet.

K drop ik. teveel eyecandy, te weinig inhoud.

Btooom: Donker verhaal veel nieuwe vragen in de 2e ep. blijf ik ook volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ja nieuw seizoen nieuwe series. Ik kijk wel wat het allemaal is als het niets is gaat het gelijk weer de prullenbak in..

Ook grappig te kijken is Shirokuma Cafe. SWO is idd erg aanstekelijk goed. Iemand enig idee wat je met Girl und pantzer aan moet..??

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
D4NG3R schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:21:
* D4NG3R meld zich in deeltje #23!

Jeuj SAO gaat verder met de Alfheim arc. Dat word wel weer rushen... 15 EP's gehad en nog 10 te gaan.. Nou waren 2 van de EP's van de SAO arc fillers. Maar toch...
Ben benieuwd! Tot nu toe erg vermakelijke anime!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

hmmz voor de gene die wat te doen willen hebben vanmiddag : ponyo op NL3 om 15.30 , keuze film van de kids zelf

de andere keuze was iep [ http://www.moviemeter.nl/film/54677 ]

moet zelf werken maar heb de toch de BluRei staan :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:56:
hmmz voor de gene die wat te doen willen hebben vanmiddag : ponyo op NL3 om 15.30 , keuze film van de kids zelf

de andere keuze was iep [ http://www.moviemeter.nl/film/54677 ]

moet zelf werken maar heb de toch de BluRei staan :)
Jammer, die heb ik helaas gemist. ;) Sowieso loop ik een beetje achter met Japanse animatiefilms, ik heb Arietty, Poppy Hill en Hoshi wo Ou Kodomo ook nog niet gezien.

Voor degene die zijn afgehaakt bij K: Eindelijk wordt er in ep 3 eens wat uitleg gegeven over de setting en wat er gaande is. Voor mijn gevoel doet de boel denken aan Durarara!, aka veel badasses en gangs in 1 stad, waar het wachten is op vuurwerk. De uitvoering laat echter nogal wat te wensen over aangezien je nog helemaal niets weet over de personages en waarom ze allemaal rondlopen met superpowers.

Dan vind ik dat Psycho Pass het veel beter doen. Zonder narratie, maar gewoon door te laten zien hoe deze futuristische wereld inelkaar zit. Geweldig om de details te zien, oa voorverpakt replicator voedsel, holografische inrichting van huis en kleding, en de ironische focus op innerlijk ipv uiterlijk in de maatschappij.

Overigens heb ik nog een juweeltje gemist: Sakurasou no Pet na Kanojo. Kort gezegd komt het erop neer dat er 5 gekken en een normale persoon in een huis zitten en die ene normale op zijn bloeddruk moet letten. >:) Geweldige humor met een vleugje drama, doet me een beetje denken aan Honey & Clover.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Son Goku schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:02:
Gisteren begonnen met Sword Art Online, wil nu al naar huis om de rest te kijken :P

[...]
Heb 2 weekenden terug alles tot dan toe gekeken. Wat een ongelofelijke goede serie zeg! _/-\o_ Er is al eens zoiets gedaan 'Hack.' Maar in SAO gaan ze veel meer in op de psychologische kant. En muziek/beelden zijn gewoon onwijs leuk. Kan niet wachten op de volgende aflevering :9~

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow kon het niet laten om een gashapon te kopen toen hij deze week in Nara was (vandaag teruggevlogen)...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hJFMtFSyl7B8LgfQGWK1g8Rn/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hmmmm... Beetje jammer dat ze er in SAO voor hebben gekozen om 2 arc's in 1 seizoen te steken (24 ep's). Komt de serie net lekker op dreef, zijn de laatste 2-3 afleveringen opeens weer donders traag zonder dat er al te veel gebeurt :/ . Imho hadden ze beter de 1e arc in het 1e seizoen kunnen stoppen, en dan kijken of het populair genoeg is voor een 2e seizoen, waarin ze dan de 2e arc kunnen stoppen :P .

Aan de andere kant vergroot dit wel de kans dat er straks een 2e seizoen komt met de 3e arc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Ondertussen volg ik al een paar animes meer dit seizoen en hierbij een kort overzicht van wat ik ervan vind:

Bakuman S3: Zoals te verwachten gaat het gewoon door zoals de vorige twee seizoenen maar dan meer een focus op het verkrijgen van een anime ipv manga-publicering.

Btooom!: Leuk concept al is het wat ongeloofwaardig dat die lichamen niet uit elkaar spatten als ze door een bom geraakt worden maar heel blijven. Waarna de radar gewoon loskomt. >.>

Chuunibyou demo koi ga shitai: Zitten echt prachtige momenten in waar ik strijk lig en over het algemeen wel leuk om naar te kijken.

Jormungand Perfect order: gaat door op hetzelfde elan als seizoen 1. Geen grote veranderingen gewoon plotdevelopment.

Psycho-pass: Redelijk donkere serie maar wel omoshiroi.

Robotics;Notes: Leuk verhaal, no more no less. (Ben er eigenlijk alleen maar naar beginnen kijken door affliatie met Steins;Gate dat uber was)

Sakurasou no pet na kanojo: Pareltje + heel grappig. :D

Sword art online: Het gaat duidelijk meer om de relaties met de personages dan over de werelden wat wel spijtig is imo. (Had toch graag iets meer over die werelden geweten...)

Tonari no Kaibutsu-kun: Liefdesverhaaltje maar ook vooral grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik kan JoJo's Bizarre Adventure wel waarderen, leuke stijl. Is ook het enige wat ik volg. Na 17 november maar wat minder anime gerelateerde sites bezoeken. Wil geen enkele spoilers zien of lezen over evangelion 3.0, ook niet of de film goed of slecht is :P.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Even een vraag die misschien al vaak is gesteld. Maar ben momenteel voor de 2e keer de Ghost In The Shell series aan het kijken, en ben benieuwd of er soortgelijke series zijn. Cyborg/Sci-Fi, en graag wel EngDub.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Beetje een long shot, maar waarschijnlijk vind je Ergo Proxy in dat geval wel wat. :) Voor de rest zijn er niet zo heel erg gek veel series van 't kaliber van GitS die me zo binnen schieten eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NoFearCreations schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:29:
Even een vraag die misschien al vaak is gesteld. Maar ben momenteel voor de 2e keer de Ghost In The Shell series aan het kijken, en ben benieuwd of er soortgelijke series zijn. Cyborg/Sci-Fi, en graag wel EngDub.
Mardock Scramble, alleen is die nog ongoing en weet niet zeker of die ook al in het engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

JerX schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 21:38:
[...]

Mardock Scramble, alleen is die nog ongoing en weet niet zeker of die ook al in het engels is.
Volgens Blu-Ray.com in ieder geval wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mardock Scramble lijkt mij heel gaaf, maar kan er alleen films van vinden? Geen series? En zie ze alleen met engelse subs en geen dubs?

[ Voor 21% gewijzigd door NoFearCreations op 10-11-2012 10:47 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
NoFearCreations schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:46:
Mardock Scramble lijkt mij heel gaaf, maar kan er alleen films van vinden? Geen series? En zie ze alleen met engelse subs en geen dubs?
Kan toch? Harry Potter is ook een aantal films en niet een tv-serie. Een andere goede filmreeks is trouwens Neon Genesis Evangelion. Die is er ook als serie, maar de filmreeks is beter IMO. 3e deel verschijnt deze maand in de Japanse bioscopen. Het zal echter nog wel even duren voordat daar een UK blu-ray release van is.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NoFearCreations schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 10:46:
Tis ook een 3 delige film serie. Volgens mij is alleen van de eerste film een dub uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Atomsk schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:08:
[...]

Kan toch? Harry Potter is ook een aantal films en niet een tv-serie. Een andere goede filmreeks is trouwens Neon Genesis Evangelion. Die is er ook als serie, maar de filmreeks is beter IMO. 3e deel verschijnt deze maand in de Japanse bioscopen. Het zal echter nog wel even duren voordat daar een UK blu-ray release van is.
Kara no Kyoukai (Garden of Sinners) is ook zo'n serie van films: uitstekend verhaal, goede animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bollocks :/ Initial D 5th stage doet 2 eps per maand..... >_<
Kaj. schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:22:
[...]

Kara no Kyoukai (Garden of Sinners) is ook zo'n serie van films: uitstekend verhaal, goede animatie.
Daar is laatst volgens mij ook een nieuwe CE box van uitgekomen. Staat nog steeds op mijn "must see" lijst ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 09:43

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Naast veel van de boven genoemde series wil ik er ook nog 1 toevoegen welke weer is begonnen, Code Geass: Akito the Exiled. Er is tot nu toe nog maar 1 episode uit gebracht, maar aflevering duurt wel ongeveer 1 uur.
Verder ook aan het genieten van SAO en HunterXHunter 2011, en vele andere waar ik helaas de tijd niet voor kan vinden om ze te kijken. Verder hoop ik dat Baka to Test met een seizoen 3 gaat komen, nooit zo gelachen als met die serie.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Men heeft zeer recent een op de kop af 7 minuten durend fragment van Evangelion 3.0 bij wijze van teaser op TV uitgezonden; kan niet wachten tot de complete film daadwerkelijk te zien is. *O*

Neem aan dat 't fragment compleet plaatsen in dit topic niet geheel toegestaan is gezien copyrightissues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kaj. schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:22:
[...]

Towa no Quon. Nog een gave film-serie. 6 films van 45 mins per stuk.
Wikipedia: Towa no Quon

Heerlijke SAO EP weer gisteren. De serie komt weer lekker op dreef, en natuurlijk moet daarbij ook de fanservice weer op volle toeren draaien :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

D4NG3R schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:27:
Heerlijke SAO EP weer gisteren. De serie komt weer lekker op dreef, en natuurlijk moet daarbij ook de fanservice weer op volle toeren draaien :') .
Gaat volgens mij niet lang meer duren of deze Arc is gedaan. Asuna die gaan lopen is, Kirito die de World Tree nadert en in real-life de nakende trouw van Asuna met die gozer. (die Kirito ongetwijfeld op het nippertje kan tegenhouden door Asuna te laten ontwaken oid...) Die Salamanderverhaallijn is denk ik ook zo goed als afgesloten.

(^ klinkt misschien negatief maar ik vind het eigenlijk een leuke serie hoor :P , mocht alleen iets meer over de wereld(en) gaan met wat fights tussendoor :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

D4NG3R schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:27:
[...]

Towa no Quon. Nog een gave film-serie. 6 films van 45 mins per stuk.
Wikipedia: Towa no Quon

Viel mij inderdaad ook al op; voor de rest een uitstekende EP, maar de fanservice was een beetje te geforceerd imho.. Could've done without. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Reminder: de laatste 2 EP's van E7:ao zijn overigens ook eindelijk uitgezonden voor degenen die dit een beetje vergeten waren. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
mambo No5 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 04:27:
Reminder: de laatste 2 EP's van E7:ao zijn overigens ook eindelijk uitgezonden voor degenen die dit een beetje vergeten waren. *O*
Heb hem gezien, vond de serie niet zo geweldig.. tipt zeker niet aan de originele serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Rozen maiden nooit gezien

Kan moeilijk een favo serie uitzoeken dit seizoen, Psycho Pass, tempest en Robotics;Notes gaan een beetje gelijk op voor mij. hoewel Psycho pass een lichte voorsprong neemt op dit moment.

Initial D is wel weer heerlijk als vanouds met races op eurobeats oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
oeff paar leuke boxen in de aanbieding bij Archonia :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

JerX schreef op woensdag 21 november 2012 @ 07:36:
[...]

Heb hem gezien, vond de serie niet zo geweldig.. tipt zeker niet aan de originele serie :)
Idem, ik ben een erg grote fan van het origineel, maar eigenlijk na een aflevering of 5 leek het niet helemaal te worden waar ik op hoopte. Feitelijk bieden alleen de laatste twee afleveringen materiaal voor iets wat op een sequel lijkt, anders had de serie bijna net zo goed een andere naam kunnen hebben. Velen hebben het al over de teloorgang van Studio Bones, wat mij te ver gaat, maar ze mogen zo langzamerhand wel met wat origineels en goeds op de proppen komen.

Leuk een nieuwe Rozen Maiden. Vond de humor altijd geweldig, maar kan me vrij weinig meer van de verhaallijn herinneren. Zat er wel een tijdje aan te komen, de novels of manga liepen voor zover ik wist gewoon door.

@Bokkie. Voor mij staat Psycho Pass dik bovenaan vanwege de setting, het verhaal en aandacht voor details. Echt een van de beste originele werken van de afgelopen tijd, ik hoop alleen vurig dat ze het geheel mooi afsluiten en niet een bagger einde als opening voor een 2e seizoen eraan breien. Daaronder kan ik moeilijk kiezen tussen Tempest, Jormungand S2, K (!!!), Chuunibyou, Sakurasou en SAO.

Robotics;Notes vond ik wel interessant beginnen, maar de inhoud van het verhaal gaat het nogal van hak op de tak qua onderwerpen (van robots, rampen, ziektes, vage augmented reality shit naar conspiracy theorien). Ik geloof dat de voorgangers ook nogal een aparte vorm van verhaalvertelling erop nahielden, dus misschien moet ik nog even afwachten. Wat dat betreft begint K daarentegen steeds meer ergens op te slaan, al blijft style-over-substance en pure eyecandy wel de boventoon voeren. :+

Al met al een dikke plus voor de originele series (Psycho Pass en K), hopelijk leidt dit tot meer dan alleen die 2 slots ieder seizoen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Begin wel benieuwd te worden naar Psycho Pass en K, zal er binnenkort eens naar kijken of dat wat is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

^^0nMe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:28:
[...]

@Bokkie. Voor mij staat Psycho Pass dik bovenaan vanwege de setting, het verhaal en aandacht voor details. Echt een van de beste originele werken van de afgelopen tijd, ik hoop alleen vurig dat ze het geheel mooi afsluiten en niet een bagger einde als opening voor een 2e seizoen eraan breien. Daaronder kan ik moeilijk kiezen tussen Tempest, Jormungand S2, K (!!!), Chuunibyou, Sakurasou en SAO.

Robotics;Notes vond ik wel interessant beginnen, maar de inhoud van het verhaal gaat het nogal van hak op de tak qua onderwerpen (van robots, rampen, ziektes, vage augmented reality shit naar conspiracy theorien). Ik geloof dat de voorgangers ook nogal een aparte vorm van verhaalvertelling erop nahielden, dus misschien moet ik nog even afwachten. Wat dat betreft begint K daarentegen steeds meer ergens op te slaan, al blijft style-over-substance en pure eyecandy wel de boventoon voeren. :+

Al met al een dikke plus voor de originele series (Psycho Pass en K), hopelijk leidt dit tot meer dan alleen die 2 slots ieder seizoen.
K heb ik 4 eps van gekeken, en het ziet er geweldig uit... maarja.. :P
sakurasou is gewoon geweldig :D de voorgangers van robotics;notes vond ik ook erg goed en robotics valt daarom ook niet tegen voor mij :)

maar idd zoals het er nu naar uitziet is Psycho Pass nr1 dit seizoen.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:20:
[...]

K heb ik 4 eps van gekeken, en het ziet er geweldig uit... maarja.. :P
sakurasou is gewoon geweldig :D de voorgangers van robotics;notes vond ik ook erg goed en robotics valt daarom ook niet tegen voor mij :)

maar idd zoals het er nu naar uitziet is Psycho Pass nr1 dit seizoen.
Als je het nog op kan brengen, zou ik ep 6 meepakken, vanaf daar begin het echt een beetje duidelijk te worden wat er aan de hand is (flashbacks etc). Het heeft qua verhaalvertellen inderdaad veel weg van Durarara, alleen wat minder geniaal opgezet.
Normaal is mijn cut-off point voor nieuwe shows na 3 eps, maar gelukkig ben ik vanwege de eyecandy verder blijven kijken. :P

Steins;Gate heb ik bijvoorbeeld niet gezien, maar wat ik zo vluchtig had opgepikt van Random Curiosity (blog) destijds was het qua opbouw ook al apart, maar wel een goede show. Ik verwacht dat later nog wel meer duidelijk wordt in Robotics;Note, maar tot nu toe is het qua samenhang nogal raar.

D3-Monk

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Shinsekai Yori ep 8 1e helft:
Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/004/592/my-brain-is-full-of-fuck.jpg
spoiler:
iedereen is ineens homo/lesbienne itt de aflevering er voor? :? Ben benieuwd of dat nog uitgelegd word..

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

^^0nMe schreef op donderdag 22 november 2012 @ 00:17:
[...]

Als je het nog op kan brengen, zou ik ep 6 meepakken, vanaf daar begin het echt een beetje duidelijk te worden wat er aan de hand is (flashbacks etc). Het heeft qua verhaalvertellen inderdaad veel weg van Durarara, alleen wat minder geniaal opgezet.
Normaal is mijn cut-off point voor nieuwe shows na 3 eps, maar gelukkig ben ik vanwege de eyecandy verder blijven kijken. :P

Steins;Gate heb ik bijvoorbeeld niet gezien, maar wat ik zo vluchtig had opgepikt van Random Curiosity (blog) destijds was het qua opbouw ook al apart, maar wel een goede show. Ik verwacht dat later nog wel meer duidelijk wordt in Robotics;Note, maar tot nu toe is het qua samenhang nogal raar.
Zal van het weekend dan wel even gaan kijken.

Steins gate was inderdaad ook warrig qua verhaal maar net als met robotics kan ik de tekenstijl wel waarderen en het intrigeerd mij genoeg om verder te blijven kijken en puzzelen :)

RC ken ik wel ja :P enige animeblog die ik nog lees tegenwoordig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
^^0nMe schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:28:
[...]

Idem, ik ben een erg grote fan van het origineel, maar eigenlijk na een aflevering of 5 leek het niet helemaal te worden waar ik op hoopte. Feitelijk bieden alleen de laatste twee afleveringen materiaal voor iets wat op een sequel lijkt, anders had de serie bijna net zo goed een andere naam kunnen hebben. Velen hebben het al over de teloorgang van Studio Bones, wat mij te ver gaat, maar ze mogen zo langzamerhand wel met wat origineels en goeds op de proppen komen.
Wil hier nog even op terug komen, vandaag de film Eureka Seven -good night, sleep tight, young lovers gekeken. Het lijkt erop dat het verhaal hier iets meer is op gebaseerd dan de originele serie. Ik snapte de AO serie dan nu ook iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Vandaag maar eens met Psycho Pass begonnen. Gave anime.

Ik vraag me af hoeveel mensen in het echt wel niet knettergek zouden worden verklaard door dat systeem 8)7 .

Verder ook maar eens begonnen met Robotics;Notes. Net als Steins;Gate weer een heerlijk verhaal. * D4NG3R houd van die vage complot-theorien en dergelijke :9 .

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 25-11-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ik moet Eureka Seven ook nog gaan zien... Afgelopen weekend eindelijk weer verder met Fate Stay Night; Nat en ik hebben uitgevonden dat de Popcornhour ook op 2x snelheid nog goed beeld en geluid geeft, dus de gevechten en saaie stukken gaan gewoon op X2. :P

Verder kijk ik erg uit naar het volgende deel van Railgun: het gevecht in het laatste deel was van epische proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:15

DizzyWeb

Ondertiteld

Met hoge piepstemmetjes Kaj? ;)

E7, de originele serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Nee, de stemmen zijn nog gewoon, al is het wat stotterend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Howel psycho pass voor mij nu definiet best of season is, had ik bij bij de laaste ep van Zetsuen No tempest toch wel een hele grote wtf o_O

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik weet niet wat ze opeens uitvoeren @ de studie die naruto tekent. De laatste 3 episodes leken eerst wat wazig qua kwaliteit. Maar de animaties etc zijn tig keer vloeiender. Heerlijk deze kwaliteit! Weer terug naar hoe het was aan het begin van het 1e seizoen!

Edit: Sowieso, whats up met deze afleveringen. Fillers of toch iets anders? Als het fillers zijn, zijn ze behoorlijk vermakelijk. Voornamelijk vanwege de plotselinge switch van kwaliteit _/-\o_ .

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 13-12-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Ja ik verbaas me ook over Naruto momenteel. Het lijkt een verhaaltje te zijn dat zich al een tijd voor de ninja-war afspeelt, maar wanneer en waarom? Het lijkt een korte filler arc te zijn van 6 afleveringen totaal als ik anime news network moet geloven. Sowieso is er nu al meer actie in deze 4 afleveringen dan in de 10 afleveringen vóór de filler.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Sinds de fillers begonnen heb ik even geen naruto meer gekeken. Maar de arc is ter ere van 500 eps, dus ze hebben iets meer aandacht er aan besteed.

[ Voor 90% gewijzigd door KngfCnns op 14-12-2012 02:07 . Reden: dacht dat het gebaseerd was op film, wrong ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Hey een animedraadje op GoT, daar wist ik niks van :).

De laatste paar maanden ben ik ook een fervente anime-watcher geworden. Eens kijken... Bleach, Death Note, Cowboy Bebop, Elfen Lied, Fullmetal Alchemist Brotherhood, Highschool of the Dead, Neon Genesis Evangelion en Samurai Champloo zijn oa series die ik gezien of deels gezien heb. Hoewel elke serie zijn eigen charme heeft vind ik er een paar toch wel bovenuit steken.

Één van die series die enorm veel indruk op mij maakt is toch wel Sword Art Online. Hebben de meeste anime's last van een neiging om na een arc weer terug in de oorspronkelijke staat/formatie te komen, is dat bij SAO veel minder het geval. De onvoorspelbaarheid van het verhaal, samen met de prachtige animaties maken SAO tot één van de beste anime's die ik gezien heb. Ik heb de Light Novels inmiddels ook al verslonden, dus ik hoop van harte dat ze doorgaan met het animeren van de GunGale Online arc en Mother's Rosario arc nadat de laatste twee afleveringen van de Alfheim arc zijn uitgezonden.

Als je SAO leuk vind moet je Accel World ook eens een kans geven. Deze anime is ook gebaseerd op een verhaal van Reki Kawahara, de schrijver van SAO.

Momenteel ben ik bezig met Fairy Tail en hoewel het zich niet kan meten met SAO vind ik het toch ook wel een leuke en vermakelijke serie. Zeker omdat de animatie en vooral de muziek zo intens cool zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
CenturyStorm schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:26:
Momenteel ben ik bezig met Fairy Tail en hoewel het zich niet kan meten met SAO vind ik het toch ook wel een leuke en vermakelijke serie. Zeker omdat de animatie en vooral de muziek zo intens cool zijn :)
Serieus? Ik vind Fairy Tail na Tenrou Island echt zwak geworden, animaties worden steeds standaard. Soms heb je een plaatje voor 2 seconden en gebeurt er niks of van die pokemon achtige vechtscenes. Meh, tis er niet beter op geworden, maar goed daar zal het wel een Shounen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
JerX schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:43:
[...]

Serieus? Ik vind Fairy Tail na Tenrou Island echt zwak geworden, animaties worden steeds standaard. Soms heb je een plaatje voor 2 seconden en gebeurt er niks of van die pokemon achtige vechtscenes. Meh, tis er niet beter op geworden, maar goed daar zal het wel een Shounen voor zijn.
Ben ik wel met je eens. Ik heb gisteren de Key of the Starry Sky arc afgekeken en zeker het einde viel me tegen. Tot nu toe vind ik de Edolas arc het leukste. (En natuurlijk alle scenes waar Natsu compleet losgaat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
CenturyStorm schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:33:
[...]

Ben ik wel met je eens. Ik heb gisteren de Key of the Starry Sky arc afgekeken en zeker het einde viel me tegen. Tot nu toe vind ik de Edolas arc het leukste. (En natuurlijk alle scenes waar Natsu compleet losgaat :P )
Blijft leuk, maar de aanleiding is ook altijd irrtant. Raak mijn vrienden niet aan en ik ktijg hier meer power van..Maar goed de karakters zijn erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Gisteren A letter to Momo gezien; als je van 't werk van Ghibli houd is dit zeker een aanrader. :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
A LETTER TO MOMO trailer | Festival 2011

Trailer is niet echt denderend overigens, trek daar niet teveel conclusies uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mambo No5 schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:24:
Gisteren A letter to Momo gezien; als je van 't werk van Ghibli houd is dit zeker een aanrader. :)

[video]
Trailer is niet echt denderend overigens, trek daar niet teveel conclusies uit..
Lijkt veelbelovend, tot je comic sans ziet opduiken :+

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bokkie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:05:
Ik ben erg nieuwsgierig naar wat die rode Honda voor iets is... en ik zie een FC met een carbon motorkap in de opening 8) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Bokkie schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:05:
Helaas stopt m.o.v.e met optreden vanaf maart 2013. :(
Blij dat we ze dit jaar bij Anime 2012 konden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Misschien beetje offtopic, al hoewel de Let op zegt van niet:
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
10 April ga ik voor 2 weken naar Japan, een kleine reis door het land! Er is zoveel te zien, maar ook zoveel te missen. Wat is volgens jullie een must see?

Edit: als het niet goed is, let me know modje :P

[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 18-12-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

JerX schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:28:
Misschien beetje offtopic, al hoewel de Let op zegt van niet:

[...]

10 April ga ik voor 2 weken naar Japan, een kleine reis door het land! Er is zoveel te zien, maar ook zoveel te missen. Wat is volgens jullie een must see?

Edit: als het niet goed is, let me know modje :P
Hangt er van af; waar vlieg je op? D'r is dusdanig veel leuks te zien dat 't ook een beetje afhangt van wat je intresses zijn, maar aangezien je in dit topic post neem ik aan dat je Akihabara of DenDenTown in ieder geval wel op je shortlist hebt staan.. :P

Also: Op vakantie naar... Japan? :)

[ Voor 4% gewijzigd door mambo No5 op 18-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
mambo No5 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:15:
[...]
Hangt er van af; waar vlieg je op? D'r is dusdanig veel leuks te zien dat 't ook een beetje afhangt van wat je intresses zijn, maar aangezien je in dit topic post neem ik aan dat je Akihabara of DenDenTown in ieder geval wel op je shortlist hebt staan.. :P

Also: Op vakantie naar... Japan? :)
Thanks ik ga er even door heen spitten, enne de (oude) cultuur staat me erg aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kaj. schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:19:
[...]

Als ze maar niet stoppen met muziek maken ^^

Ok Psycho pass is nummer 1 dit jaar, maaarrrrrr Tempest WTF wat een aflevering. oOo
helaas volgende ep was over 3 wken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Kaj. schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:19:
[...]

Bericht , ook in het engels :
http://electropica.com/lastrun/index.html

ik had t al gehoord op irc :( heb ze iig live mogen zien in 2012 :3

al info over een artiest in 2013 :+?

ik zie ze over 10 jaar al een reunieconcert houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Bokkie schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 07:34:
[...]

Als ze maar niet stoppen met muziek maken ^^

Ok Psycho pass is nummer 1 dit jaar, maaarrrrrr Tempest WTF wat een aflevering. oOo
helaas volgende ep was over 3 wken :-(
Ik had dacht ik gelezen dat ze zelfs uitelkaar gingen als band. Erg zonde, want ik was wel een grote liefhebber van al hun tracks. Denk dat de chemie gewoon op was na 15 jaar.

Tempest zou in andere jaren gewoon de beste anime van het seizoen/jaar zijn. Op zich is het vrij recht toe recht aan, maar bizar hoe goed ze de hoofdplot en personages kunnen uitwerken. Qua storytelling is het net zoals een boek van John Grisham, je stopt pas met kijken wanneer je hem uit hebt. Ik had hier en daar al van mensen (die de manga hadden gelezen) gehoord dat de schrijver nog veeel meer en vooral grootser in petto heeft voor ons, gelukkig zonder spoilers te vertellen.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Shin Sekai Yori vind ik ook wel goed trouwens. Origineel verhaal, al wordt het tegen het eind wel zwaar deprimerend.

Het valt me wel op dat het design van sommige anime (psycho pass, code breaker) wel erg retro is. Ze zouden zo uit de 90's kunnen komen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Een goede serie om te kijken vindt ik : http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1539
Nu zo'n 2 keer gekeken in de afgelopen 5 jaar.

Laatste 2 'films'/delen/ http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7439 erg mooi.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Atomsk schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:01:
Shin Sekai Yori vind ik ook wel goed trouwens. Origineel verhaal, al wordt het tegen het eind wel zwaar deprimerend.

Het valt me wel op dat het design van sommige anime (psycho pass, code breaker) wel erg retro is. Ze zouden zo uit de 90's kunnen komen.
Dat vind ik juist geweldig die retro look :)

Over Psycho Pass gesproken.. }:| Stomme Gen
spoiler:
Yuki dood, was te verwachten.. maar toch

Wel weer een meesterlijke aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Bokkie schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:38:
[...]

Dat vind ik juist geweldig die retro look :)

Over Psycho Pass gesproken.. }:| Stomme Gen
spoiler:
Yuki dood, was te verwachten.. maar toch

Wel weer een meesterlijke aflevering.
:Y Eens. Met name het hele onderliggende idee van een computersysteem dat bepaald of iemand wel of niet crimineel is zonder echt naar de nuances te kijken vind ik erg ineressant.
spoiler:
En de gevolgen ervan; je pistool dat vergrendeld terwijl je vriendin met de dood bedreigd word en je alleen een non-alternatief toegeworpen krijgt.. Brr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben net begonnen met pyscho pass te bekijken, en ik vind het een sterke serie. Ik vond het in "ghost in the shell" al prachtig dat men zo een typische sfeer kon creëren, maar psycho pass doet dat nog veel meer. Nu moet ik mij gewoon inhouden om niet alle afleveringen in 1 keer te bekijken. :P

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 09:05
Bij deze even een crosspost uit het programmeerforum. Misschien vinden mensen het wel leuk.

-

DesktopAnifier

Ik ben zelf redelijk fan van Japans entertainment (anime/manga etc). Nu zijn er genoeg imageboards met leuke wallpapers, alleen vind ik het teveel moeite om daar handmatig in te gaan lopen zoeken. Daarom heb ik een klein system tray tooltje gemaakt dat automatisch probeert high quality anime/manga wallpapers te downloaden en in te stellen als wallpaper. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de API van een aantal bekendere imageboards. Plaatjes worden opgeslagen in je user folder.

Je kunt zoeken op keywords, maar dat hoeft niet. Als je op een serie of personage wilt zoeken moet je meestal underscores gebruiken, b.v.: elfen_lied

Zoals gezegd leeft het dus in je system tray, en het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2zdq543.png

Veel van deze imageboards bevatten dus ook pornografisch (zij het getekend) materiaal, vandaar het vinkje voor 'possibly unsafe sites' :+. Nu kan ik dus gewoon dit ding aanzetten en krijg ik altijd wel een leuke wallpaper om de zoveel tijd (heb hem zelf op 30 min staan).

Ding is verder geschreven in C# 3.5 en Visual Studio 2012. Verdere requirements: .NET client profile 3.5. Heb het alleen getest op Windows 7, maar ik vermoed dat hij het op Windows 8 en XP ook doet.

Download Link (single executable)

[ Voor 3% gewijzigd door Down op 30-12-2012 14:11 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Vandaag de live action bewerking van Kenshin gezien. Best goed en vermakelijk. :)

(Verwacht alleen niet een 1:1 vertaling van het origineel, want dan kom je bedrogen uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Down schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:04:
Bij deze even een crosspost uit het programmeerforum. Misschien vinden mensen het wel leuk.

-

DesktopAnifier

Ik ben zelf redelijk fan van Japans entertainment (anime/manga etc). Nu zijn er genoeg imageboards met leuke wallpapers, alleen vind ik het teveel moeite om daar handmatig in te gaan lopen zoeken. Daarom heb ik een klein system tray tooltje gemaakt dat automatisch probeert high quality anime/manga wallpapers te downloaden en in te stellen als wallpaper. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de API van een aantal bekendere imageboards. Plaatjes worden opgeslagen in je user folder.

...
Oh mooi maar op mijn Mac ben ik er niet zoveel mee. :( Ik ben wel geïnteresseerd in de code maar dat gaat off-topic. :P

Welke animes gaan jullie trouwens volgen deze winter? Momenteel in mijn lijstje:
  • Senran Kagura (mogelijk kap ik er redelijk snel mee als er geen verhaal in zit)
  • Amnesia
  • Tamako Market
  • Yama no Susume
  • Mangirl (Slechtste naam ooit)
  • Sasami-san
  • Vividred
  • Kotoura-san (gedachtenlezen, kan alleen maar leuk worden)
  • Ore no...Shuraba Sugiru
In het begin was ik niet zo'n Psycho-pass fan maar het is ondertussen toch ook mijn favoriete anime geworden. (Net voor Sakurasou met zalige humor _0_ ) Robotics;Notes is ook wel leuk maar dat is tot nu toe wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 06:00

lordsnow

I know nothing

Down schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:04:
Plaatjes worden opgeslagen in je user folder.
Hmm, ik kan ze niet terug vinden. Waar dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ghehe schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:35:
[...]

Oh mooi maar op mijn Mac ben ik er niet zoveel mee. :( Ik ben wel geïnteresseerd in de code maar dat gaat off-topic. :P

Welke animes gaan jullie trouwens volgen deze winter? Momenteel in mijn lijstje:
  • Senran Kagura (mogelijk kap ik er redelijk snel mee als er geen verhaal in zit)
  • Amnesia
  • Tamako Market
  • Yama no Susume
  • Mangirl (Slechtste naam ooit)
  • Sasami-san
  • Vividred
  • Kotoura-san (gedachtenlezen, kan alleen maar leuk worden)
  • Ore no...Shuraba Sugiru
In het begin was ik niet zo'n Psycho-pass fan maar het is ondertussen toch ook mijn favoriete anime geworden. (Net voor Sakurasou met zalige humor _0_ ) Robotics;Notes is ook wel leuk maar dat is tot nu toe wel alles.
toon volledige bericht
Afgezien van de 2 cour series die doorgaan in de winter heb ik maar een handvol nieuwe series die bij mij een kans maken om gevolgd te worden.

Sasami-san@Ganbaranai
Maoyuu Maou Yuusha
Vividred Operation

en mijn 2 guiltypleasures :P
Boku wa Tomodachi ga Sukunai NEXT
Chihayafuru 2

verder wel nieuwsgierig naar
Cuticle Tantei Inaba - slapstick
AMNESIA - animatiestijl

Denk dat er zoals gewoonlijk maar iets van 5 series in totaal overblijven die ik actief volg.

Probleem met zo een geweldige fall season als we hebben/hadden kan het volgende seizoen alleen maar tegenvallen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bokkie op 31-12-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

hmmm NANOHA ZAH MOFIE 2nd op 22 maart : http://myanimelist.net/forum/?topicid=538228

edit : nvm , outdated yesasia link denk ik

[ Voor 20% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 31-12-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

:o . En zo stuit je plots op een anime die eeeruuug goed lijkt

* D4NG3R zit te wachten op.Shingeki no Kyojin.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZqWxgKfRLQM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Hmm. Steamboy meets Evangelion ofzo? Ziet er inderdaad wel interessant uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331699

Leuk om te zien dat anime hier best leeft.
Eigenlijk ben ik een passieve tweaker, veel lezen maar weinig typen ;)
Maar het lijkt me leuk om hier info en meningen uit te wissellen.

Stiekem heb ik al wel aardig wat anime gezien, maar vooral de grote namen:

Gekeken:
(Uit mijn hoofd)
Death Note
Claymore
GTO
Duradara
Fairy tale, niets voor mij
SAO
etc...

Actief:
One Piece
Naruto

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 331699 op 02-01-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Bedoel je niet durararararararara? :P
Was mijn eerste lange shounenreeks. Heb wel al een paar maanden geen aflevering meer gezien omdat ik overgeschakeld ben naar het lezen van de manga. Later maar eens die episodes inhalen (vanaf 270 oid).
Anoniem: 331699 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:07:
Meestal gebruik ik Horrible Subs voor de snelle releases, maar hebben jullie nog andere bronnen ?
Vanuit de waarschuwing:
Het ... verwijzen naar fansubgroepen ... is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
D4NG3R schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:07:
:o . En zo stuit je plots op een anime die eeeruuug goed lijkt

* D4NG3R zit te wachten op.Shingeki no Kyojin.

[video]
Dat ziet er erg leuk uit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps, foutje. Ik had de waarschuwing niet gelezen.

Naruto is top, maar ik skip eigenlijk altijd de fillers, die ben ik helemaal beu :r
De arc (of wat het ook is) is prima te kijken, lekker veel actie.

Verder vind ik One Piece nu ook echt goed...
En laatst nog een keertje een paar afleveringen Death Note gekeken, blijft ijzersterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Catstory is uit als 3e in de -monogatari serie. Zullen wel weer *ahum* diepzinnige afleveringen worden vermoed ik zo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

mambo No5 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 04:20:
Catstory is uit als 3e in de -monogatari serie. Zullen wel weer *ahum* diepzinnige afleveringen worden vermoed ik zo.. :P
Vond neko nogal tegenvallen eigenlijk :X werd op het einde wel sterker ivm de linkin met baka maar stelde eigenlijk teleur. Baka is voor mij nog steeds de beste arc, nise valt er net onder.

Neko hadden ze net zo goed tussen ep 10 en 11 van baka kunnen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Heb nog niet de gelegenheid gehad om Neko helemaal te kijken, maar de eerste ~20 minuten vielen met behoorlijk tegen eigenlijk. Die hele die hele discussie of
spoiler:
Araragi een playboy moet gaan halen om zń blauwe ballen stoom af te kunnen late blazen
bijvoorbeeld. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmz guilty pleassure erbij denk ik: Ore no Kanojo to Osananajimi ga Shuraba Sugiru

Begon een beetje als meh, maar de laatste paar minuten schoten de referenties langs waarvan er wel een glimlach verscheen :D

spoiler:
dacht eerst dat ze deathnote zou gaan op hem vanwege de +notebook+ maar het was toch gewoon blackmail zoals de oudere zus in chuunibyu had ik achgteraf kunnen zien aankomen nav het intro natuurl;ijk >_<
Maar even kijken hoe deze serie het houd na de eerste 3 eps.

Eerste ep van Maoyuu Maou Yuusha was wat zwaar op de fanservice, maar vond het een goede eerste aflevering. :) Lekker snel, ondanks de vele 'zware' dialoog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist eerste aflevering: Zettai Karen Children THE UNLIMITED – Hyoubu Kyousuke gekeken.
Echt een aanrader.

Combinatie van:
superkrachten/psychic
Spionage/rebellion

Staat op mijn watchlist samen met psycho pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vond Zettai Karen Children THE UNLIMITED zelf niet zo. Daarnaast nog Amnesia gekeken, maar die kun je ook wel vergeten ( :P ). Traag en saai. Maoyuu Maou Yuusha wordt misschien nog wel wat. Voor de rest nog niets tegengekomen dat de moeite waard was.

Flauw einde van Jormungand trouwens. Leuke serie, maar het eindigt gewoon met een cliffhanger. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

OreShura en Maoyuu Maou Yuusha waren leuk om te zien en volgen (fanservice dingen zie ik eigenlijk al niet meer). Wou al meteen de volgenden zien.
Amnesia was inderdaad vrij saai en kon mij slecht boeien. Wel raar want qua verhaal leek deze mij het interessantst van de vier. hopelijk wordt dat later beter.

Bakumatsu Gijinden Roman lijkt wat mij betreft op Lupin in de bakumatsu tijd. Makkelijk weg te kijken dus, niet heel bijzonder.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 10:39
Ik ben geen die-hard anime fan, maar heb wel een aantal films in de collectie als: ninja sword, akira, ghost in the shell 1 & 2, Final Fantasy etc.

'Vroeger' was ik fan van de dragonball reeks. Series als Bleach vond ik minder.

Daarna ben ik als die-hard autofanaat de serie Initial D gaan volgen. Erg gaaf vind ik.

Tot ik voor een paar maand terug op een aflevering van Naruto stuitte. Nog nooit van gehoord, maar las dat de serie erg populair was. Dus opgezocht waar het begon en ben aan de slag gegaan met de serie te kijken. Dit is zo'n 6 maand terug ofzo.
Inmiddels heb ik alle afleveringen van Naruto en Naruto Shippuden gezien. Wat een ongelooflijk goede serie. Goeie humor, goed getekend, geweldige verhaallijn met serieuze tranentrekkers. Noem me maar een meid, maar wie moest er niet huilen toen Naruto hoorde dat
spoiler:
Jiraiya Sensei stierf
of dat hij
spoiler:
zijn ouders ontmoette

Ik baalde er serieus van toen ik de laatste aflevering zag. Ik wil weten hoe het verder gaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow.. dat heb je dan snel gedaan.
Hoeveel afleveringen zijn dat wel niet, stuk of 670 ofso ?

Als je er doorheen bent en je wilt iets nieuws proberen..
Misschien is One Piece het kijken waard voor jou, ikzelf kan er altijd wel om lachen.
Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]