Ik heb inmiddels Knights of Sidonia S1, S2 en de film gezien en heb er behoorlijk van genoten. Vooral de worldbuilding waar best veel aandacht aan wordt besteedt is helemaal mijn ding. De harem-nonsens die er in zit kan ik dan wel tolereren. De animatie is in het eerste seizoen nog een beetje ondermaats, maar in S2 en al helemaal in de film zie je dat Polygon Pictures enorm is gegroeid.
@
Lanfear89 De film is zeker de moeite waard, al wordt het verhaal er behoorlijk doorheen gerushed (al is dat niet zo gek als je bedenkt hoe veel manga-content ze in twee uur moesten proppen).
@
vso Seizoen 1 en 2 staan op Crunchyroll, voor de film moet je wel de zeven zeëen bevaren, die kon ik nergens legaal vinden. Die "achtergrond" waar je het over hebt wordt in ieder geval in KoS behoorlijk goed gedaan. De Tsugumori (mech van de hoofdpersoon) is gemaakt door een andere fabrikant en is geen massa-productie zoals alle overige mechs. Latere upgrades worden door materiaal- of tijdsbeperkingen ook niet op alle mechs toegepast. Zo kunnen de naamloze piloten gewoon na één hit exploderen terwijl de hoofdpersonen iets meer kunnen hebben. In Gundam verschilt het nogal per serie waarom een Gundam beter is dan andere mecha. In Iron Blooded Orphans zijn het bijvoorbeeld machines die al honderden jaren oud zijn en gebouwd zijn met verloren technologie. In The Witch From Mercury zit het 'm vooral in het besturingssysteem. De Gundams kunnen net zo veel schade lijden als andere mecha maar worden gewoon minder makkelijk geraakt.
Ga overigens wel even je mond spoelen met je Engelse dubs. Over het algemeen zijn die echt verschrikkelijk
Ik ben nu weer begonnen met het kijken van Last Exile. Dit was één van de eerste anime die ik zag toen ik 15 was of iets dergelijks. Toen begreep ik het verhaal niet helemaal, maar recent heb ik een spoiler gelezen die me met andere ogen naar de serie laat kijken. Wel jammer dat ook deze serie niet legaal te vinden is in Nederland. Het vervolg kan ik niet eens illegaal vinden...