Toon posts:

Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
Ik heb recent het eerste seizoen van Jojo's Bizarre Adventure afgekeken. Apart om te zien dat de Nazi's een keer niet als de bad guys worden neergezet. Vanuit Japans perspectief zit dat misschien wat minder ingebakken dan in Europa en Amerika.

Wel vreemd overigens dat in seizoen 2 ineens alle karakters een nieuwe superkracht hebben (Stands) terwijl de oude kracht (Hamon) wordt genegeerd. Maar goed, uiteindelijk is dat ook niet echt waar de serie om draait.

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06

Aiii

何これ

https://disneyplus.com/se...ar-blood-war/4Afet1Q421gy

Disney is eindelijk wakker geworden. Rest van Bleach staat er ook compleet op.

Zonder NL subs overigens. Dus verwacht maar simulcast voor de laatste 3 eps.

• ErikT738
Aiii schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:43:
https://disneyplus.com/se...ar-blood-war/4Afet1Q421gy

Disney is eindelijk wakker geworden. Rest van Bleach staat er ook compleet op.

Zonder NL subs overigens. Dus verwacht maar simulcast voor de laatste 3 eps.
Weet iemand toevallig nog een goede recap voor Bleach? Ik heb geen zin om alle fillers te kijken maar wil de nieuwe serie wel oppakken.

In other news; Holy shit de Pokémon anime lijkt verder te gaan zonder Ash!

Het lijken wel kinder versies van Nika en Guel Bob uit de nieuwe Gundam.

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Sinds een paar weken geleden nieuwe HxH manga chapters trouwens. Erg leuk dat we weer meer HxH content krijgen.

• ErikT738
Ik ben nu klaar met JoJo's Bizarre Adventure part 3: Stardust Crusaders. Wat een aanfluiting in vergelijking met de eerste twee delen zeg. Meer dan de helft van de afleveringen doen er totaal niet toe en kunnen alleen gebeuren omdat het IQ van de hoofdpersonen spontaan met 40 punten daalt. Alle vaart is ook nog eens uit het verhaal gehaald door van vrijwel elke "encounter" twee afleveringen te maken. Ook is Jotaro een veel minder sympathieke hoofdpersoon dan Jonathan of Joseph.

Parts 4 en 5 staan kennelijk niet op Netflix, dus ik ga binnenkort maar kijken of part 6, Stone Ocean, me beter bevalt.

Om toch positief af te sluiten; Gundam blijft cool en ik ben heel benieuwd waar dit heen gaat. Ook fantastisch om te zien dat twee karakters daadwerkelijk een conflict op kunnen lossen door met elkaar te praten (i.p.v. er een half seizoen omheen te draaien zoals je in andere anime ziet).

• ErikT738
De seizoensfinale van Gundam viel me in eerste instantie een beetje tegen, tot net na de credits...
spoiler:
Ik zag niet aankomen dat Suletta zo hard gebrainwashed zou zijn. Nu wordt het wachten op het tweede seizoen in april...

• ErikT738
Even een laatste poging om dit topic nieuw leven in te blazen.

Geheel toevallig kwam ik op Crunchyroll de nieuwe serie Kaina of the Great Snow Sea tegen. Puur afgaand op de promo afbeeldingen ziet het er een beetje generiek uit, maar in de eerste aflevering wordt vrij snel duidelijk dat de wereld alles behalve generiek is. De twee hoofdpersonen worden beiden geïntroduceerd op behoorlijk vreemde locaties. Kaina is op jacht terwijl hij op een doorzichtig membraan loopt wat als een soort ozonlaag om de planeet is gewikkeld. Ririha navigeert kilometers lager op een dolfijn-achtig ros de "snow sea", een zee bestaande uit een op sneeuw lijkende substantie die het volledige wereldoppervlakte bedekt. Beide karakters vinden hun omgeving niet vreemd, maar voor de kijker is het al vrij snel duidelijk dat er iets mis is met deze wereld...

Eindelijk weer een anime met interessante worldbuilding! Het gaat ook nog eens om een anime-original, dus er zijn geen spoilers die alvast verklappen hoe de wereld in elkaar steekt en wat er allemaal is misgegaan om het in de huidige staat te brengen. Het feit dat ik de karakters en animatie vooral als "functioneel" zou omschrijven neem ik even voor lief.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 09:53
Kaina deed me (op een goede manier!) denken aan Children of the Whales -- maar dan met sneeuw ipv zand.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:38

westergas

rikkie_pc

ErikT738 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:24:
Ik ben nu klaar met JoJo's Bizarre Adventure part 3: Stardust Crusaders. Wat een aanfluiting in vergelijking met de eerste twee delen zeg. Meer dan de helft van de afleveringen doen er totaal niet toe en kunnen alleen gebeuren omdat het IQ van de hoofdpersonen spontaan met 40 punten daalt. Alle vaart is ook nog eens uit het verhaal gehaald door van vrijwel elke "encounter" twee afleveringen te maken. Ook is Jotaro een veel minder sympathieke hoofdpersoon dan Jonathan of Joseph.

Parts 4 en 5 staan kennelijk niet op Netflix, dus ik ga binnenkort maar kijken of part 6, Stone Ocean, me beter bevalt.

Om toch positief af te sluiten; Gundam blijft cool en ik ben heel benieuwd waar dit heen gaat. Ook fantastisch om te zien dat twee karakters daadwerkelijk een conflict op kunnen lossen door met elkaar te praten (i.p.v. er een half seizoen omheen te draaien zoals je in andere anime ziet).
Ben net begonnen met JoJo en wat moet ik er van zeggen...een soort over the top DBZ? Kan het moeilijk plaatsen maar we geven het een kans. Zit rond op 15 ongeveer.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• ErikT738
westergas schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Ben net begonnen met JoJo en wat moet ik er van zeggen...een soort over the top DBZ? Kan het moeilijk plaatsen maar we geven het een kans. Zit rond op 15 ongeveer.
Ik kan me goed voorstellen dat het niet iedereen ligt. Part 1 is wel een beetje standaard als je het vergelijkt met latere delen dus wellicht komt het nog goed. Part 3 heeft een vrij lang "monster of the week" gedeelte, wat met bingewatchen niet altijd even vermakelijk was.

Mijn JoJo ranking:
2>4>1=6>3>5

Ik ben nu begonnen aan Knights of Sidonia, van de zelfde creator als Kaina. De animatie is een beetje shit, maar de setting wordt ik echt weer blij van!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:04

Toshirou

Vinyl Surfer

Knights of Sidonia heb ik storywise erg van genoten. Beide seizoenen waren echt vermakelijk. Persoonlijk vond ik de animatie best nog goed te doen. Vooral seizoen twee is een verbetering ten opzichte van de eerste.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou |  iPhone 13 (Blue)

• danysuri
  • Laatst online: 21:22
Er is s3 in film format voor Knights of Sidonia.
knights of sidonia: love woven in the stars.

De geluid is heel gaaf gedaan vind ik persoonlijk.

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Oh cool, KoS heb ik wel van genoten. Vond het destijds al jammer dat het zo was afgekapt nadat het net interessant begon te worden met die Blood Nematode aan het einde van S2. Eens even naar die film kijken dan.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

KoS vond ik wel erg gaaf jammer dat tie van netflix is afgetrapt

Arpeggio of Blue Steel was ook erg tof om te zien btw, verwachte eigenlijk blue noah (thundersub) achtig verhaal maar goed.

Wat ik erg mis bij Japanse anime is "achtergrond" van de setting/omgeving hoe dingen werken, bekend voorbeeld bij gundam(s) zijn bullet proof oid maar zelf schieten ze alles met 1 schot aan flarden (duh) nu wil ik niet te hard klagen maar beetje tekst en uitleg hoe dit "onstaat" is soms wel eens leuk.

Waar ik slecht tegen kan is dat anime niet engels gedubbed is op netflix/disney /A Prime .. ik heb niks tegen jappans maar soms wil gewoon niet zo actief subtitels lezen en japans is toch lastig te leren ;)

Tja vanalles

• ErikT738
Ik heb inmiddels Knights of Sidonia S1, S2 en de film gezien en heb er behoorlijk van genoten. Vooral de worldbuilding waar best veel aandacht aan wordt besteedt is helemaal mijn ding. De harem-nonsens die er in zit kan ik dan wel tolereren. De animatie is in het eerste seizoen nog een beetje ondermaats, maar in S2 en al helemaal in de film zie je dat Polygon Pictures enorm is gegroeid.

@Lanfear89 De film is zeker de moeite waard, al wordt het verhaal er behoorlijk doorheen gerushed (al is dat niet zo gek als je bedenkt hoe veel manga-content ze in twee uur moesten proppen).

@vso Seizoen 1 en 2 staan op Crunchyroll, voor de film moet je wel de zeven zeëen bevaren, die kon ik nergens legaal vinden. Die "achtergrond" waar je het over hebt wordt in ieder geval in KoS behoorlijk goed gedaan. De Tsugumori (mech van de hoofdpersoon) is gemaakt door een andere fabrikant en is geen massa-productie zoals alle overige mechs. Latere upgrades worden door materiaal- of tijdsbeperkingen ook niet op alle mechs toegepast. Zo kunnen de naamloze piloten gewoon na één hit exploderen terwijl de hoofdpersonen iets meer kunnen hebben. In Gundam verschilt het nogal per serie waarom een Gundam beter is dan andere mecha. In Iron Blooded Orphans zijn het bijvoorbeeld machines die al honderden jaren oud zijn en gebouwd zijn met verloren technologie. In The Witch From Mercury zit het 'm vooral in het besturingssysteem. De Gundams kunnen net zo veel schade lijden als andere mecha maar worden gewoon minder makkelijk geraakt.

Ga overigens wel even je mond spoelen met je Engelse dubs. Over het algemeen zijn die echt verschrikkelijk :P

Ik ben nu weer begonnen met het kijken van Last Exile. Dit was één van de eerste anime die ik zag toen ik 15 was of iets dergelijks. Toen begreep ik het verhaal niet helemaal, maar recent heb ik een spoiler gelezen die me met andere ogen naar de serie laat kijken. Wel jammer dat ook deze serie niet legaal te vinden is in Nederland. Het vervolg kan ik niet eens illegaal vinden...

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 20:25
Engelse Dubs ?
Kuromukuro de mannelijke hoofdrol speler is epic in engelse dubs, the way of the househusband is ook wel heel leuk :)
maar merendeel is best in Japans, geef je daarin wel gelijk

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Het is een beetje een mixed bag betreft subs & dubs, het gemis van de subs/dubs is genoeg reden om de serie te skippen. bv gundam (oude films) trek ik niet zonder dubs, maar de nieuwere vind ik dat minder een gemis dan is subs ook goed te doen.

Voor mij was anime, Macron one, Macross, Akira en later Guyver
yeah for Sci-fi channel en regelmatige anime hour.
en wat VHS verhuur in de lokale videotheek (cobra)

ik irriteer me meer aan missende episodes (seizoenen) en/of "opgeschoonde" versies ..

Red-oktober achtige film (silent submarine?) vond ik ook geweldig ik zit er meer in voor het gehele verhaal
bv Gantz-O is net te kort door de bocht (ala the cube) gevoel dat je wat mist, evangelion en de Fate(s) trek ik ook niet echt.. teminste waar ze aangeboden worden dan, ik stoor me minder aan de anime stijlen .. het verhaal moet relatief goed in elkaar steken.

ik wil nog een keer starten met naruto en one-piece en crunchy wellicht nog een keer abboneren
zijn er nog meer aanraders als je van sci-fi achtige(n) houd die niet beschikbaar zijn op de netflix/a prime en disney ? (film/serie)

OPM is ook zoiets waar je gewoon "meer" meer en meer wilt .. is zeker een verfrissende variant op de versies waar bv DBZ en vergelijkbare(n) in het begin niet eens deukje in boter kan krijgen en eindigt met god powers en beyond.

Tja vanalles

• Lanfear89
Puur wegens afgrijselijke localization & censorship wil ik geen dubs meer kijken. In mijn jonge jaren heb ik genoten van Yu-gi-oh, toen ik er eenmaal achter wat er allemaal gewijzigd was, zo jammer weer.

Iemand wordt bedreigt met een pistool? Oh nee, mag niet! Dus gaan we maar heel dreigend naar elkaar wijzen .. Overleden ouders? Nee veel te moeilijk, die zijn steevast 'vermist'. Iemand met een sigaar in z'n handen? *schuim in de mondhoeken* AAAAAARHGG...

Dan bijvoorbeeld Miss Kobayashi's Dragon Maid, in de sub blijft alles altijd vaag hoe de relatie tussen kobayashi en tohru in elkaar steekt met slechts "but I'm a woman?" als antwoord op tohru d'r eindeloze liefde. In de dub is het gelijk "I'm not into women" he lekker dan he, gelijkt dat hele plot de nek om gedraaid.

Om deze reden wil ik steevast geen dubs meer horen/zien. Zelfs met games schakel ik tegenwoordig, als het kan, over naar de taal van de makers en zet gewoon engelse subs aan. (Dank je Nier Automata, Neptunia & Final Fantasy)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 19:52
ErikT738 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:22:
Even een laatste poging om dit topic nieuw leven in te blazen.

Geheel toevallig kwam ik op Crunchyroll de nieuwe serie Kaina of the Great Snow Sea tegen.
Kijkend naar die tekening vraag ik me af of er dezelfde mensen achter zitten als To Your Eternity.

Liege, liege, liegebeest!

• Liegebeest
ErikT738 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:55:
Ik ben nu weer begonnen met het kijken van Last Exile.
Met de grote luchtschepen en de pistool-achtige vliegtuigen, toch? Die wil ik inderdaad ook nog wel eens opnieuw kijken. Maar d'r is zo veel leuks om opnieuw te zien!

• ErikT738
Liegebeest schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Met de grote luchtschepen en de pistool-achtige vliegtuigen, toch? Die wil ik inderdaad ook nog wel eens opnieuw kijken. Maar d'r is zo veel leuks om opnieuw te zien!
Ja die inderdaad. Ik heb de serie zo lang geleden gezien dat ik er vrijwel niets meer van af weet. Ook weet ik niet meer of de spoiler die ik recent heb gelezen überhaupt naar voren komt in de originele serie (maar het verklaart zoooo veel over hoe de wereld in elkaar steekt).

Mocht iemand nog leuke sci-fi en fantasy met goede worldbuilding weten dan hou ik me altijd aanbevolen.

• danysuri
vso schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:32:
H
ik wil nog een keer starten met naruto en one-piece.
Als Naruto fan 1 tip:
Er is een blu-ray variant van compleet naruto.
Van naruto naruto shippuden helaas nog niet.

Naast dat het beeld veel scherper is er ook de wazigheid van actie scènes weg gehaald. Dus je zit het nu veel beter.

Achtergrond: Dit kwam omdat de serie op Kids tijd in Japan werd uitgezonden.

Ik vind het persoonlijk een hele toffe anime met veel diepgang en karakter ontwikkeling.

Laat maar weten wat je er van vind.

-

Over one-piece is er een fan edit wat alle filler weg haalt, heb gelezen dat het dan fijner kijken is.
Ik moet nog door de punt heen wanneer her mij pakt maar dan is er weer iets wat je super lang invested kan kijken.

Zo genoten van Naruto toen!

Ga nu weer naruto kijken voor de 5e keer!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

om nog even op KoS terug te komen, heb s2 gedownload en kwam erachter dat ik die al gezien had

jammer dat er geen S3 ofzo is .. het verhaal zelf vind ik erg goed.

Tja vanalles

• ErikT738
vso schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 00:09:
om nog even op KoS terug te komen, heb s2 gedownload en kwam erachter dat ik die al gezien had

jammer dat er geen S3 ofzo is .. het verhaal zelf vind ik erg goed.
Er is een film die het verhaal afrond.

Om nog even op de KoS film terug te komen:
spoiler:
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw hoe ze Tsumugi op het eind weer tot leven wekken. Eerder in de film zien we dat hybrids een back-up kern kunnen laten groeien. Tijdens het kijken had ik echt het idee dat ze een kleinere, tweede kern op het schip achter zou laten zodat ze op menselijke grootte verder zou kunnen leven...

Ze gaan er op het einde ook een beetje aan voorbij dat Tanikaze onsterfelijk is en blijft, en iedereen om hem heen waarschijnlijk niet.

[Voor 45% gewijzigd door ErikT738 op 22-02-2023 08:29]

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:17
Vraagje aan de kenners hier. In m'n kinderjaren heb ik sporadisch een aflevering gezien van Dragon Ball Z maar de anime nooit echt gevolgd. Ik keek toen liever naar Pokemon, Digimon en Yu-Gi-Oh! Nu wil ik me er op latere leeftijd toch nog eens aan wagen maar er valt nogal wat te kijken (Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT, Dragon Ball Kai, Dragon Ball Super). Gewoon beginnen met Dragon Ball en als dat bevalt verder met Dragon Ball Z?

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

• Lanfear89
Dragon Ball Kai = Dragonball Z zonder alle fillers. Dus je kan kiezen, of 'het rauwe ouwe orgineel' of de vernieuwe opgepoetste fillerloze versie :P

• danysuri
WinterBase schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:41:
Gewoon beginnen met Dragon Ball en als dat bevalt verder met Dragon Ball Z?
Ja, eindelijk is dat het beste want dan heb je een beter achtergrond van elke char in dbz.

Mooiste is dat je mee groeit en meer kijk plezier hebt. Het setting is wel anders dan dbz in de zin het zijn volwassen personen geworden met de daarbij horende stuff.

Later is er dan dbz super wat erg goed is!

Ik kan het aanraden, je kan wel kiezen voor de Japanse audio of Amerikaanse.

Ik ben opgegroeid met die van Cartoon Network dus dub in mijn kinder jaren. Geen spijt van want de soundtrack is mega cool.

Mooie is dbz super is ook dubbed nu dat je gaat kijken.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Ik zou dragonball GT wel overslaan. Daar heeft de bedenker van dragonball ook niet aan meegewerkt en is veel minder leuk. Ik was er ook snel mee gestopt.
Dragonball super is daarom ook het echte vervolg op dragonball Z.

• Deurstopper
  • Niet online

Deurstopper

Steam/Epic: Deurstopper

Heb de manga reeks van zowel DB, als DBZ onlangs afgerond en ben nu bezig met DBSuper.
Die laatste is qua actie echt stukken beter. De manga-reeks van DBSuper loopt nog steeds?

Stadia: NoNumbersNeeded

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 20:05
avec_style schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:15:
Ik zou dragonball GT wel overslaan. Daar heeft de bedenker van dragonball ook niet aan meegewerkt en is veel minder leuk. Ik was er ook snel mee gestopt.
Dragonball super is daarom ook het echte vervolg op dragonball Z.
Mee eens dat Super een leukere en veel betere serie is dan GT, maar ik zou als je DB(Z) leuk vindt deze niet links laten liggen. Zeker wel een amusante serie. Alleen al de Intro song is legendarisch ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Super is aanzienlijk beter dan GT, maar tenzij je DBZ echt leuk vind of vanuit nostalgie nog prima vind te pruimen zou ik beide overslaan. :+

Spoilert voor super, maar waarschijnlijk wel herkenbaar voor velen hier:
spoiler:
Super wakkerde wel weer het vlammetje aan van de praatjes vroeger op het schoolplein, wat er wel niet na SSJ3 komt. _O-

[Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 24-02-2023 13:44]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Liegebeest
Vandaag met dochter-lief naar de bios, voor SAO: progressive 2....

"mid"...

Ik vond't niet echt een spannende of interessante toevoeging aan de Aincrad arc.

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:01
Volgende week begin Attack On Titan weer. Gisteren weer een nieuwe trailer; YouTube: TVアニメ「進撃の巨人」The Final Season完結編(前編)PV第2弾

Kijk hier enorm naar uit, heb de manga niet gelezen.

• ErikT738
PWSteal schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:30:
Volgende week begin Attack On Titan weer. Gisteren weer een nieuwe trailer; YouTube: TVアニメ「進撃の巨人」The Final Season完結編(前編)PV第2弾

Ik ben vorige keer afgehaakt toen het "Final Season" niet zo final bleek te zijn. Ik kijk het wel af als alles beschikbaar is.

Ik heb de manga ook niet gelezen maar heb wel gehoord dat het einde wat tegenvalt. Met lage verwachtingen beginnen dus, dan kan het alleen maar meevallen.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:27
PWSteal schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:30:

Good to know. Ik vraag mij alleen wel af of dit het laatste deel van het laatste seizoen is of zullen ze er nog een paar delen aan vastknopen. :X

Shikata ga nai.

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:01
Shinobi-vs-Gast schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:16:
[...]

Good to know. Ik vraag mij alleen wel af of dit het laatste deel van het laatste seizoen is of zullen ze er nog een paar delen aan vastknopen. :X
The Final Season Part 3 Episode 1 Part 1.1. :+

• algalid
  • Laatst online: 10:40
Het nieuwste deel van Attack on Titan is een special van 1 uur (dat kan je dan zien als de duurtijd van 3 episodes) en dan is het weer wachten tot de herfst:
https://www.animenewsnetw...pecial-on-march-3/.194668

Je hoeft je wekker er dus niet telkens op te zetten de komende weken.

[Voor 12% gewijzigd door algalid op 27-02-2023 00:34]

• fub
Liegebeest schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:57:
Vandaag met dochter-lief naar de bios, voor SAO: progressive 2....

"mid"...

Ik vond't niet echt een spannende of interessante toevoeging aan de Aincrad arc.
Gisteren ook geweest. Het is een mooie film hoor, en de boss battles, en het uitzoeken hoe de boss "werkt" zijn wel leuk om te zien. Prima vermaak voor een avondje, maar verwacht geen diepe inzichten.

• ErikT738
Ik heb net de laatste aflevering van Last Exile gezien, en ik kan goed begrijpen waarom ik er als puber geen hol van begreep. Veel dingen zijn nu ook alleen duidelijk omdat ik wat spoilers heb gelezen.

Weet iemand hier waar ik het vervolg "Last Exile: Fam, the Silver Wing" kan vinden? Ik wil het gewoon legaal kijken als ik het voor een redelijke prijs kan vinden, maar alle streamingdiensten zijn regio locked en van de dvd-boxen die ik kan vinden is het niet duidelijk of ze Engelse subs bevatten (vooral de Franse boxen zijn goed beschikbaar).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millie-ano
  • Laatst online: 21:41
ErikT738 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:38:
Ik heb net de laatste aflevering van Last Exile gezien, en ik kan goed begrijpen waarom ik er als puber geen hol van begreep. Veel dingen zijn nu ook alleen duidelijk omdat ik wat spoilers heb gelezen.

Weet iemand hier waar ik het vervolg "Last Exile: Fam, the Silver Wing" kan vinden? Ik wil het gewoon legaal kijken als ik het voor een redelijke prijs kan vinden, maar alle streamingdiensten zijn regio locked en van de dvd-boxen die ik kan vinden is het niet duidelijk of ze Engelse subs bevatten (vooral de Franse boxen zijn goed beschikbaar).
Voor wat betreft regio locked. Als ik via een VPN locatie verander naar USA kan ik deze gewoon via crunchyroll bekijken

• Millie-ano
En plots wordt je library ook groter ;) daar je nu een paar 100 shows meer tot je beschikking hebt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Toevallig zag ik van de week 'Summer Time Rendering' op Disney Plus staan. Zelf heb ik de serie via een alternatieve wijze vorig jaar al gezien, maar ik breng dit pareltje graag onder de aandacht. :*) Het is mysterie alom en met elke aflevering vraag je je af waar het nu weer naartoe gaat. Door mijn alternatieve kijkwijze dacht ik vanaf de eerste aflevering dat de glitches zelfs een fout waren, maar het blijkt er gewoon bij te horen. :o

Meer ga ik er niet over vertellen. Gewoon lekker blanco ingaan zou ik zeggen. d:)b

Shikata ga nai.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:25
Net Attack on Titan gezien

Als deze serie stopt einde van het jaar ga ik mij heel leeg voelen denk ik.. Nog nooit zo vaak en zo veel een serie gekeken, anime of normaal. Al 3 rewatches en eind van het jaar 4

Wat een serie.. En wat een special episode weer

[Voor 3% gewijzigd door dglavimans op 04-03-2023 00:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

@Shinobi-vs-Gast Tnx voor de tip! Ga hem ook op alternatieve wijze bekijken 8)
@dglavimans Ik ben hem nu aan het binnen hengelen, kan niet wachten!!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nier Automata even snel bekeken. Het is gewoon precies het spel van wat ik heb gezien. En aangezien ik dat al heb gespeelt denk ik niet dat er voor mij veel in zit.

• JinShepard
  • Laatst online: 09:36
Geen idee of dit de juiste plek is maar dit was het enige wat in me op kwam om te proberen. Dragonball Super Super Hero op Blu ray of als niet anders kan DVD met Nederlands ondertiteling. Ik kan het gewoon nergens vinden.. Weet iemand hier hoe of wat en misschien waar?

AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super

• danysuri
JinShepard schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:44:
Weet iemand hier hoe of wat en misschien waar?
Ik heb even zitten kijken maar er zijn volgens mij geen versie met dutch subs. Is er een reden waarom je engels subs niet wilt?

• JinShepard
  • Laatst online: 09:36
danysuri schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Ik heb even zitten kijken maar er zijn volgens mij geen versie met dutch subs. Is er een reden waarom je engels subs niet wilt?
excuses voor de late reactie, er is in principe geen rede, tis meer dat nederlands geen moeite kost en engels ietsjes meer als je moe bent |:( |:( En vaak als je engels doet heb je ook staan naast teksten van de characters ook wat voor geluid je hoort '' lightning strikes of rumbling noise''. Alsof het voor The hard hearing is. Super onduidelijk uitgelegd..

AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super

• danysuri
Geen probleem. Ah begrijpelijk.
Over dat laaste punt: Dat zal vast een SHD sub zijn geweest:
SDH subtitles, or subtitles for the deaf and hard of hearing, are a popular option on video platforms, and many people come to us wondering what it means. Essentially, “SDH” refers to subtitles that meet the additional needs of viewers who do not hear the full soundtrack of a program.
Ik kan wel even kijken naar de sub die bij de blu-ray versie staat. Wil je dat ik dat doe?

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Sinds wanneer kan je bij Zavvi in Nederland geen films meer kopen ? Zag op Twitter de steelcase van Dragon Ball Super: Super Hero voorbij komen, maar zie dat ze de website hebben aangepast....

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:25
Na de eerste 26 episodes van Jojo te moeten worstelen is seizoen 3 wel erg leuk en meer in trend met hoe ik de dingen op internet voorbij zie komen.

Niet dat de eerste twee seizoenen slecht zijn.. Maar wel een stuk serieuzer/saaier dan ik verwacht had toen ik erin ging

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:50
Zat te kijken naar aankomende anime. Komende week barst het weer van de isekai series.

https://www.animenewsnetw...lopedia/anime/upcoming/tv

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

NitroX infinity schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:19:
Zat te kijken naar aankomende anime. Komende week barst het weer van de isekai series.

Zat toevallig vandaag naar hetzelfde te kijken, gebruik zelf https://anichart.net/Spring-2023, daar valt het nog iets meer op, want dat zijn de Japanse namen (in Latijnse letters), kwam al 4x Isekai tegen in de titels. 8)7

Moet wel zeggen dat ik dat type anime vaak wel leuk vind, maar teveel is ook weer niet goed. We zullen het zien de komende weken, meestal weet ik na 2 à 3 afleveringen wel of het een goede serie is.

There's no place like 127.0.0.1

• ErikT738

Elk seizoen weer, toch? Ik snap echt niet wat de Japanners er in zien.

Recent heb ik de laatste aflevering van Kaina of the Great Snow Sea gezien. Op zich zijn de karakters, het verhaal en de animatie allemaal wel oké. De echte sterren zijn echter de achtergronden en de worldbuilding. Ik kijk dan ook uit naar de afsluitende film die later dit jaar uitkomt.

Wel leuk overigens dat Toha Heavy Industries (bekend uit Sidonia en Blame!) Hier ook een rol speelt.

• Shinobi-vs-Gast
Binnenkort start het Spring season. Naar welke series kijken jullie uit?

Zelf ben ik benieuwd naar 'Hell's Paradise' en 'X&Y'. En uiteraard het nieuwe seizoen van 'Demon Slayer'. Rondom 'Oshi no Ko' zie ik veel hype ontstaan, waarschijnlijk ook omdat het van dezelfde maker is van 'Kaguya-Sama'.

Shikata ga nai.

• ErikT738
Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:36:
Binnenkort start het Spring season. Naar welke series kijken jullie uit?

Zelf ben ik benieuwd naar 'Hell's Paradise' en 'X&Y'. En uiteraard het nieuwe seizoen van 'Demon Slayer'. Rondom 'Oshi no Ko' zie ik veel hype ontstaan, waarschijnlijk ook omdat het van dezelfde maker is van 'Kaguya-Sama'.
Tengoku Daimakyou klinkt wel aardig (en heeft vooral een interessant plaatje). Verder ga ik natuurlijk verder met Gundam en Dr. Stone. Ik heb me er overigens niet echt in verdiept, maar veel van de titels en plaatjes dit seizoen zien er behoorlijk generiek uit. Wellicht zie ik nog wat moois over het hoofd.

Demon Slayer wil ik ook nog wel eens zien, maar die staat nog steeds niet volledig op Crunchyroll om één of andere reden.

• Shinobi-vs-Gast
ErikT738 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Tengoku Daimakyou klinkt wel aardig (en heeft vooral een interessant plaatje).
Dat ziet er inderdaad interessant uit, die zal ik aanstaande zaterdag ook maar gelijk meepakken. :)

Shikata ga nai.

• ErikT738
Ik heb Trigun Stampede vorige week afgekeken en heb eerlijk gezegd alleen maar genoten van de animatie. Zeker als je het vergelijkt me de andere CG anime die ik recent heb gekeken (Knights of Sidonia en Kaina of the Great Snow Sea) ziet Trigun Stampede er echt fantastisch uit. Van mij mag het volgende seizoen snel komen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter

ik had zelf al de eerste aflevering van The Aristocrat's Otherworldly Adventure: Serving Gods Who Go Too Far gezien.

en ik vond m wel het kijken waard omdat het zichzelf niet zo serieus lijkt te nemen.

en verder omdat het lijkt op een titel die ik ook gaaf vond:
(The World's Finest Assassin Gets Reincarnated in Another World as an Aristocrat)

verder ga ik het vervolg van The Ancient Magus' Bride en Dr stone kijken, vond de vorige delen namelijk ook leuk.

ora et labora

Acties:
  • +2Henk 'm!

• D4NG3R
Demon Slayer is in ieder geval weer heerlijk van start gegaan met een dikke dubbele aflevering. :Y

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 10:31
Iemand al de proloog van Oshino no ko gezien ?
YouTube: Oshi No Ko - Official Trailer | English Sub

Echt het is een anime die je een paar dagen over laat denken. En die liedje is ook erg goed!

• Shinobi-vs-Gast
raro007 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 00:11:
Iemand al de proloog van Oshino no ko gezien ?
Yes, met die speelduur van bijna anderhalf uur leek het bijna een film. :o Er gebeurde echt van alles en ik ben zeker benieuwd wat de komende afleveringen gaan brengen. :Y

'Heavenly Delusion' is tot nu toe trouwens mijn favoriet. Wat een mysterie alom. Gewoon elke zaterdag te zien op Disney Plus, alleen even zoeken onder de Japanse naam. :Y)

Shikata ga nai.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 10:31
Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:13:
[...]
'Heavenly Delusion' is tot nu toe trouwens mijn favoriet. Wat een mysterie alom. Gewoon elke zaterdag te zien op Disney Plus, alleen even zoeken onder de Japanse naam. :Y)
ja is ook wel een goede maar moet zeggen, deze kwartaal komen erg veel goede anime uit.
En ik dacht dat de volgende kwartaal goed was.. Onder andere re:zero _/-\o_ en mushoku tensei!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErikT738
Gisteren heb ik Astra: Lost in Space (Kanata no Astra) afgezien. Een soort Star Trek Voyager met een extra laagje mysterie en een groep tieners in plaats van Starfleet. Wat betreft het plot en het mysterie hebben de schrijvers echt goed hun best gedaan. Alles lijkt te kloppen, en de oplettende kijker kan zelf dingen "oplossen" voordat de karakters bedenken hoe de vork in de steel zit. Hollywood kan hier nog wat van leren wat mij betreft. Wel is het jammer dat de "humor" bij mij gewoon niet weet te landen en dat de bezochte planeten wel erg mens-vriendelijk zijn. Al met al heb ik best genoten van deze serie!

Heeft iemand anders overigens het probleem dat de subs bij Heavenly Delusion op Disney+ vaak onleesbaar zijn door witte jassen, uniformen en gebouwen? Ik heb al geprobeerd de subs aan te passen, maar op de Xbox lijkt dit geen optie te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fub
ErikT738 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:30:
Gisteren heb ik Astra: Lost in Space (Kanata no Astra) afgezien. (...) Al met al heb ik best genoten van deze serie!
Kanata no Astra is wat mij betreft een 'hidden gem'. En als je die serie goed vond, dan weet je waarschijnlijk ook wel Starship Operators te waarderen. Al wel ouder (uit 2005) maar met dezelfde 'vibe'. Vooral de space battles vond ik erg indrukwekkend gebracht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-06 00:08
Hebben mensen de nieuwe Makoto Shinkai film al gezien? Ik ben grote fan van zijn werk en kan niet wachten om te gaan, maar de film speelt meestal alleen in de middag. Ben ook nog van plan om binnenkort te beginnen met de nieuwe Gundam, ik hoor veel goeds erover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avec_style
De film Suzume staat ook hoog op mijn lijstje. WIst niet eens dat hij hier al in de bios draaide.
Ik heb alleen het eerste seizoen (of eerste helft van het seizoen afhankelijk van welke tracker/release group je volgt) gezien. Dat was tot nu toe wel leuk, maar erg kort. Ik hoop dat het tweede seizoen wat dieper in gaat op het verhaal. De actie is wel heel leuk.
Ik weet niet wat ik moet denken van de animatiestijl. Iets te modern voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 10:42
Heb Suzume in de bios gezien, zeer over te spreken :) Het kon voor mij net niet tippen aan Your Name maar heb er een stuk meer van genoten dan Weathering with You.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fub
Suzume is inderdaad een hele mooie film, zeker een aanrader. Neem wel wat zakdoekjes mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-06 00:08
avec_style schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:44:
De film Suzume staat ook hoog op mijn lijstje. WIst niet eens dat hij hier al in de bios draaide.
Ik heb alleen het eerste seizoen (of eerste helft van het seizoen afhankelijk van welke tracker/release group je volgt) gezien. Dat was tot nu toe wel leuk, maar erg kort. Ik hoop dat het tweede seizoen wat dieper in gaat op het verhaal. De actie is wel heel leuk.
Ik weet niet wat ik moet denken van de animatiestijl. Iets te modern voor mijn gevoel.
Ik vind juist die moderne fluide stijl van zijn films mooi! Alle films die hij tot nu toe heeft geregisseerd vind ik top
InTheDisorder schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:51:
Heb Suzume in de bios gezien, zeer over te spreken :) Het kon voor mij net niet tippen aan Your Name maar heb er een stuk meer van genoten dan Weathering with You.
fub schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:48:
Suzume is inderdaad een hele mooie film, zeker een aanrader. Neem wel wat zakdoekjes mee.
Goed om te horen! Moet ff de vriendin overtuigen, anders lekker in mijn eentje _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• avec_style
geenbelasting schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:47:
[...]

Ik vind juist die moderne fluide stijl van zijn films mooi! Alle films die hij tot nu toe heeft geregisseerd vind ik top
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik doelde met die opmerking niet de film Suzume, maar de nieuwe gundam serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 15:46
Is het in Nederland uberhaupt mogelijk om legaal de dubbed versie van wat mainstream anime te kijken? One Piece, Naruto (Shippuden), Dragon Ball Super, One Punch Man etc. Attack on Titan was de enige waarvan ik een engelse DUB kon vinden op CrunchyRoll. Als ik Google zou Crunchyroll bij overname van Funimation ook de dubs moeten hebben van bijvoorbeeld OP en DB maar die zou ik bij ons niet staan. Is dit een regionaal rechtendingetje waarbij deze dubs in Nederland in een soort limbo hangen?

Edit: Voordat iemand begint over hoeveel beter het origneel is. Ik zet dit soort dingen graag op terwijl ik ook met andere dingen bezig ben waarbij ik niet altijd naar het scherm kijk. Als je geen Japans spreekt is het origineel dan niet te volgen.

[Voor 20% gewijzigd door wuzzy op 23-05-2023 16:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millie-ano
wuzzy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:41:
Is het in Nederland uberhaupt mogelijk om legaal de dubbed versie van wat mainstream anime te kijken? One Piece, Naruto (Shippuden), Dragon Ball Super, One Punch Man etc. Attack on Titan was de enige waarvan ik een engelse DUB kon vinden op CrunchyRoll. Als ik Google zou Crunchyroll bij overname van Funimation ook de dubs moeten hebben van bijvoorbeeld OP en DB maar die zou ik bij ons niet staan. Is dit een regionaal rechtendingetje waarbij deze dubs in Nederland in een soort limbo hangen?

Edit: Voordat iemand begint over hoeveel beter het origneel is. Ik zet dit soort dingen graag op terwijl ik ook met andere dingen bezig ben waarbij ik niet altijd naar het scherm kijk. Als je geen Japans spreekt is het origineel dan niet te volgen.
De US library van Chruncyroll is wel meer gevuld. Toen ik met een VPN locatie in US had ingesteld en inlogde bij Chruncyroll had ik meer opties dan voorheen. Dus het kan een rechten issue zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D4NG3R
wuzzy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:41:
Wil je het echt legaal doen ontkom je niet aan het importeren van schijfjes.

Het aanbod van internationale streamingdiensten is in Nederland naar verhouding met Amerika echt bedroevend slecht, en eigenlijk nog belangrijker: incompleet. Afleveringen welke weken, of soms zelfs maanden na uitkomst in de US nog steeds niet beschikbaar zijn hier in Nederland. :')

[Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2023 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-06 15:46
@D4NG3R @Millie-ano

Dankjewel voor de snelle reacties beiden.
Ik zal eens een VPN proberen en anders zoeken naar andere manieren.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee