Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Na vroeger, als kind, helemaal into dragonball z te zijn geweest ben ik inmiddels alweer wat verder. Paar jaar geleden het anime genre toch weer eens serieuzer opgepikt en na o.a. death note, one-punch man, fullmetal alchemist: brotherhood, attack on titan, the god of high school, promised neverland, hunter x hunter, mob psycho 100 en primal ben ik een tijdje terug via cowboy bebop bij demon slayer aangekomen. Cowboy bebop vond ik écht heel erg traag en daardoor ook tegenvallen, maar demon slayer is wat dat betreft wel weer echt een verwennerij, vooral na cowboy bebop.
Zoals je ziet ligt mijn voorkeur bij de actie, vooral bij dbz kon ik echt genieten van de gevechten die over meerdere afleveringen liepen. Dat kom ik bij Demon Slayer ook weer tegen.
Verder nog wel eens getwijfeld om dbz weer op te pakken, maar kijk een beetje tegen het aantal afleveringen op (geldt ook voor one piece overigens).
Daarnaast met mijn dochters inmiddels Jurassic World: Camp Cretaceous gezien en zijn nu bezig met Avatar: The Last Airbender. Hopelijk krijg ik op die manier bij hen de interesse in het anime genre ook gewekt.
There's no place like 127.0.0.1
Je zou Dragon Ball Kai kunnen overwegen, dat komt neer op een filler-loze en opgepoetste versie van DBZ.karazz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:48:
Verder nog wel eens getwijfeld om dbz weer op te pakken, maar kijk een beetje tegen het aantal afleveringen op (geldt ook voor one piece overigens).
Ga je letterlijk van >280 episodes naar iets van 95.

En voor op je lijstje: Dragon Ball Super. Niet iets wat ik zou aanraden voor iemand welke niet met DBZ is opgegroeid, maar gewoon een beetje meer van het zelfde. De eerste paar episodes zijn kwalitatief om te janken, maar dat trekt vrij snel bij. Het haalt het niet bij de laatste paar saga's van DBZ, maar is alsnog vermakelijk om te kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2023 09:56 ]
Dankje!MatHack schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
@karazz Ik mis Naruto (en vervolgen) en evt. Bleach nog in je lijstje, gewoon een tip voor het geval je die nog niet gezien hebt.
Maar die staan inderdaad nog in mijn watch-lijstje op trakt, samen met: Assassination Classroom, Sword Art Online, Kengan Ashura, Naruto, Bleach, Hellsing Ultimate, Ergo Proxy, Dorohedoro, Gintama, Barakamon, Parasyte -the maxim-, Seitokai Yakuindomo, Your lie in April, Kabaneri of the Iron Fortress, Scum's Wish, Vinland Saga, Mushi-Shi, Dororo, Is it Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon?, Black Clover, ERASED, Samurai Champloo, My Hero Academia, Fate/Zero, Jujutsu Kaisen, SPY x FAMILY, Dr. Slump, Space Dandy, Kids on the Slope, Terror in Resonance, Lupin the Third: The Woman Called Fujiko Mine, Chainsaw Man, JoJo's Bizarre Adventure, Yu Yu Hakusho, Gurren Lagann, Little Witch Academia, Cardcaptor Sakura, Gudetama: An Eggcellent Adventure, Dr. Stone, Hell's Paradise, Oshi no Ko, Monster
Mocht daar sowieso uit bij (of af) mogen hoor ik het ook graag.
Ik heb wel eens zitten kijken wat er door de jaren heen nog bijgekomen is in de dragonball reeks. Zie ook af en toe een film voorbij komen, maar heb me daar nooit meer aan gewaagd.D4NG3R schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:53:
[...]
Je zou Dragon Ball Kai kunnen overwegen, dat komt neer op een filler-loze en opgepoetste versie van DBZ.
Ga je letterlijk van >280 episodes naar iets van 95.
En voor op je lijstje: Dragon Ball Super. Niet iets wat ik zou aanraden voor iemand welke niet met DBZ is opgegroeid, maar gewoon een beetje meer van het zelfde.
Sowieso is dat in anime-land vaak wel tricky zo'n film, die hoort toch op een of andere manier qua volgorde bij de serie doorgaans.
edit: Maar die kai is wel een goede tip, die ga ik eens in de gaten houden.
[ Voor 4% gewijzigd door karazz op 13-07-2023 09:58 ]
Ik had overigens Jujutsu Kaisen en Vinland Saga op de shortlist staan om hierna te gaan kijken, maar zou ik Naruto daar nog voor moeten zetten denk je?MatHack schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
@karazz Ik mis Naruto (en vervolgen) en evt. Bleach nog in je lijstje, gewoon een tip voor het geval je die nog niet gezien hebt.
Ik heb nog nooit een idol anime gezien dus ik dacht dat dit het wel wasD4NG3R schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:30:
[...]
Drama/thriller, in ieder geval verre van de generieke cutesy idol anime welke ik eerst verwacht had.
Thriller herken ik er niet in maar misschien komt dat nog?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Neuh die zijn erger.westergas schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:09:
[...]
Ik heb nog nooit een idol anime gezien dus ik dacht dat dit het wel was

Direct de eerste (lange) episode al?Thriller herken ik er niet in maar misschien komt dat nog?
@karazz er zijn filler lijsten voor shows als Naruto (shippuuden), als je alle filler meuk overslaat kan je meer dan de helft wegstrepen. Ik heb beide shows geheel gezien, en zou dat persoonlijk ook aanraden.
Bijt je trouwens niet vast in welke anime je eerst gaat kijken, gewoon lekker iets pakken. Danmachi, Gurren Lagann, Little Witch Academia (Vooral de film) en ERASED zijn in ieder geval erg leuk.
[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2023 10:32 ]
Wordt wel de uitdaging om ze met NL dub te vinden.
Doelgroep is tieners (12 - 16, en dan vooral jongens), en is van tijd tot tijd vrij bloederig, al is dat laatste vooral bij Shippuuden het geval.karazz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:32:
Gevoelsmatig is Naruto wellicht leuk om met de dochters te kijken (8 en 9 jaar oud), maar weet niet of dat klopt?
Geen idee waar ze graag naar kijken, maar m'n nichtjes (destijds 9 en 11) vonden Usagi Drop en Sweetness & Lightning leuk.
Het zijn geen anime specifiek voor jonge kinderen (sterker nog ze hebben beide een best wel zware / vergelijkbare setting), maar kijken wel goed weg voor zowel jong als oud.
NL dubs kan je voor vrijwel alles helaas vergeten, als het hier niet op TV is geweest dan is er geen dub. Platformen als Netflix bieden doorgaans wel Nederlandse ondertitels.Wordt wel de uitdaging om ze met NL dub te vinden.
[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2023 10:48 ]
Vooralsnog houden we ons even bij het aanbod van Netflix inderdaad. Avatar staat daar gelukkig wel NL dubbed op. (Legend of Korra wordt de volgende) (I know, beide geen anime, sorryD4NG3R schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:34:
[...]
NL dubs kan je voor vrijwel alles helaas vergeten, als het hier niet op TV is geweest dan is er geen dub. Platformen als Netflix bieden doorgaans wel Nederlandse ondertitels.
Hopelijk kunnen ze daarna met NL subs uit de voeten
Mijns inziens maakt het niet heel erg uit welke volgorde je kijkt, ik zou meer letten op de grootte van de series, heb je nu tijd/zin voor een langere serie dan zou je iets als naruto, bleach of one piece (heel lang en loopt nog) kunnen pakken. Anders pak je kortere series van 12-13 of 24-26 afleveringen.karazz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:02:
[...]
Ik had overigens Jujutsu Kaisen en Vinland Saga op de shortlist staan om hierna te gaan kijken, maar zou ik Naruto daar nog voor moeten zetten denk je?
In theorie heb ik tijd voor een lange serie. Maar, mocht ik een kortere serie willen kijken, welke zou je me dan aanraden?MatHack schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:30:
[...]
Mijns inziens maakt het niet heel erg uit welke volgorde je kijkt, ik zou meer letten op de grootte van de series, heb je nu tijd/zin voor een langere serie dan zou je iets als naruto, bleach of one piece (heel lang en loopt nog) kunnen pakken. Anders pak je kortere series van 12-13 of 24-26 afleveringen.
Collega van me had het gisteren over chainsaw man. Weet niet of dat iets is?
Chainsaw Man vond ik zelf maar weinig aan. In een andere post had je het er over dat je wel van fast-paced series hield. Misschien is Kill La Kill dan wat voor je.karazz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:50:
[...]
In theorie heb ik tijd voor een lange serie. Maar, mocht ik een kortere serie willen kijken, welke zou je me dan aanraden?
Van het lijstje dat je gepost hebt: Hellsing Ultimate.karazz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:50:
[...]
In theorie heb ik tijd voor een lange serie. Maar, mocht ik een kortere serie willen kijken, welke zou je me dan aanraden?
Tnx voor de tips, zien er beide goed uit. Gaan op de shortlist!MatHack schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:37:
[...]
Van het lijstje dat je gepost hebt: Hellsing Ultimate.

Daarnaast probeer ik altijd een paar series mee te pakken waarin een senpai geplaagd wordt. Die heb ik gevonden in Kubo Won't Let Me Be Invisible en The Dangers in My Heart. Oké, weliswaar geen senpai in dit geval, but you catch my drift.
Oshi no Ko en Skip to Loafer waren daarentegen best teleurstellend, terwijl daar best veel hype omheen was. Demon Slayer Swordsmith Village Arc was wel oké. Duidelijk een serie die het meer van de visuals dan het verhaal moet hebben. Van Hell's Paradise had ik eerlijk gezegd ook meer verwacht. My Home Hero daarentegen was wel een leuke verrassing.
Voor Summer Season kijk ik vooral naar vervolgseizoenen, met een: Jujutsu Kaisen, Mushoku Tensei en Rent-A-Girlfriend.
De remake van Rurouni Kenshin is aardig te noemen, maar ik merk wel dat de eerste afleveringen in lijn zijn met de oude serie. Ik heb begrepen dat de remake wel de manga trouw gaat volgen. Dus dat kan wel interessant worden.
Synduality: Noir is interessant, die verschijnt elke week op Disney Plus. Het lijkt erop alsof Disney elk seizoen wel een pareltje in huis heeft.
Waar kijken jullie naar uit? Voor tips sta ik altijd open.
[ Voor 7% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 16-07-2023 16:51 ]
Shikata ga nai.
Een aantal Ghibli films op Netflix (Ponyo, My Neighbour Totoro, e.d.) hebben Nederlandse dub. Aanraders verplicht kijkvoer.karazz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:49:
[...]
Vooralsnog houden we ons even bij het aanbod van Netflix inderdaad. Avatar staat daar gelukkig wel NL dubbed op. (Legend of Korra wordt de volgende) (I know, beide geen anime, sorry)
Hopelijk kunnen ze daarna met NL subs uit de voeten
Reborn as a Vending Machine en Dekiru Neko wa Kyou mo Yuuutsu zijn wel leuk. Dark Gathering heeft ook wel wat. Nog geen echte hoogvliegers gezien dit seizoen. Meest dramatisch slechte serie is Okashi na Tensei IMO.Shinobi-vs-Gast schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:47:
Waar kijken jullie naar uit? Voor tips sta ik altijd open.
[ Voor 28% gewijzigd door Atomsk op 17-07-2023 16:46 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Daar hebben we er al een aantal van gezien inderdaad, eens checken of we ze allemaal gehad hebben.Atomsk schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:21:
[...]
Een aantal Ghibli films op Netflix (Ponyo, My Neighbour Totoro, e.d.) hebben Nederlandse dub. Aanraders verplicht kijkvoer.
[...]
Hoe zit het verder eigenlijk met films? Het gaat vooral over series, die zijn er natuurlijk ook veel meer, maar wat zijn de must-see films?
Ik zie regelmatig ook films die direct gekoppeld zijn aan een serie. Daarbij is 't vaak eerst uitzoeken in welke volgorde je het e.e.a. het beste kunt bekijken.
Ik heb your name al een tijdje op de radar staan, vooral vanwege de reviews, maar voor mijn gevoel is het niet helemaal mijn genre.
Princess Mononoke heb ik ook nog niet gezien overigens, die wil ik binnenkort eens gaan kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door karazz op 01-08-2023 11:02 ]
De openings-aflevering van 1.5 uur? De eerste helft zat ik te gruwelen. Ik snap dat ze een opzet nodig hebben om "interessante" karakters te verzinnen en een aanleiding voor het mysterie te hebben... Maar mijn god ik vond't bagger, het reïncarnatie-concept.D4NG3R schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:07:
Zodeknetter ik ben aan het genieten van Oshi no Ko, had 'em eerst niet op m'n watchlist staan omdat ik dacht dat het weer een of andere idol/popstar anime was. Absoluut niet dus.
De rest van de tijd vind ik nu best aardig. Gelukkig.
Ik kijk op Hi-Dive ook nog After The Rain... Voor zover een cliché shoujo serie; vermakelijk genoeg, maar niet spannend. Kende de art work van een lofi mix die ik regelmatig op YouTube luister.
[ Voor 17% gewijzigd door Liegebeest op 01-08-2023 16:48 ]
Liege, liege, liegebeest!
'Kimi no Na Wa.' is sowieso een must see, ook al is het niet je genre.karazz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:
[...]
Ik heb your name al een tijdje op de radar staan, vooral vanwege de reviews, maar voor mijn gevoel is het niet helemaal mijn genre.

Shikata ga nai.
Dan zal ik mezelf er vanavond binnenkort met vrouwlief maar eens aan gaan wagenShinobi-vs-Gast schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:43:
[...]
'Kimi no Na Wa.' is sowieso een must see, ook al is het niet je genre.
[ Voor 5% gewijzigd door karazz op 04-08-2023 11:18 ]
Wat van mijn favoriete films waar je geen series voor gezien hoeft te hebben:karazz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:
[...]
Hoe zit het verder eigenlijk met films? Het gaat vooral over series, die zijn er natuurlijk ook veel meer, maar wat zijn de must-see films?
Ik zie regelmatig ook films die direct gekoppeld zijn aan een serie. Daarbij is 't vaak eerst uitzoeken in welke volgorde je het e.e.a. het beste kunt bekijken.
- Alles van Satoshi Kon (Perfect Blue, Paprika, Millenium Actress, Tokyo Godfathers). Perfect Blue is mn favoriet, Tokyo Godfathers zou ik nog even mee wachten aangezien dat echt een kerstfilm is
- Akira is een klassieker, speelt zich af in een dystopian cyberpunk Tokyo en de animatiestijl ziet er nog steeds prachtig uit ondanks dat het een film uit 1988 is.
- Grave of the Fireflies is een prachtige film die ik nooit meer wil zien, die was iets te emotioneel voor mij. Gaat over 2 kinderen die hun ouders kwijtraken en proberen te overleven tijdens het einde van de tweede wereldoorlog.
- A Silent Voice, zou eerst kijken of je Your Name toch wel wat vind aangezien dit ook een drama film is.
Als je tegen hele oude animaties kan zou ik Barefoot Gen uit 1983 ook nog wel aan kunnen raden. Gaat ook over het einde van de tweede wereldoorlog en laat zien hoe het er aan toeging in Hiroshima toen de atoombom viel.
Akira heb ik gezien (in 2015), vond ik wat tegenvallen. Niet zozeer de animatiestijl, maar meer het verhaal dacht ik... of juist het tempo van het verhaal.InTheDisorder schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:34:
[...]
Wat van mijn favoriete films waar je geen series voor gezien hoeft te hebben:
- Alles van Satoshi Kon (Perfect Blue, Paprika, Millenium Actress, Tokyo Godfathers). Perfect Blue is mn favoriet, Tokyo Godfathers zou ik nog even mee wachten aangezien dat echt een kerstfilm is![]()
- Akira is een klassieker, speelt zich af in een dystopian cyberpunk Tokyo en de animatiestijl ziet er nog steeds prachtig uit ondanks dat het een film uit 1988 is.
- Grave of the Fireflies is een prachtige film die ik nooit meer wil zien, die was iets te emotioneel voor mij. Gaat over 2 kinderen die hun ouders kwijtraken en proberen te overleven tijdens het einde van de tweede wereldoorlog.
- A Silent Voice, zou eerst kijken of je Your Name toch wel wat vind aangezien dit ook een drama film is.
Als je tegen hele oude animaties kan zou ik Barefoot Gen uit 1983 ook nog wel aan kunnen raden. Gaat ook over het einde van de tweede wereldoorlog en laat zien hoe het er aan toeging in Hiroshima toen de atoombom viel.
Zo heb ik een tijdje terug Ninja Scroll (1993) ook gezien, die vond ik dan weer een stuk beter. Ook wat verouderde stijl, maar het verhaal sprak me meer aan.
De rest gaat op de watchlist, tnx!
Als je van sci-fi met diepgaande filosofisch verhaal houdt, kan ik deze titels aanraden.
Voor de mensen die een van de titels niet kent, post ik even drie trailers.
YouTube: Ghost in the Shell - English Trailer
YouTube: ERGO PROXY – Anime Trailer 1 | AFENBO ✤O•G•P•A•F✤ | HD–1080|60 FPS*
YouTube: Serial Experiments Lain Trailer
Verder heb ik ook Cyberpunk Edgerunnes gekeken, wat ook een zéér goede anime is. Alleen vond ik persoonlijk de actie iets te en ongeloofwaardig, enige kritiek punt die ik heb. Maar het verhaal, personages en de wereld zijn verdomd goed.
Mijn vraag aan jullie? Wat kunnen jullie mij aanraden, gebasseerd op deze lijst? Kan natuurlijk ook een lijst opzoeken op Google, maar soms vind ik persoonlijke aanraders net een stuk fijner.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 05-09-2023 13:21 ]
Akira (film), Appleseed (3 films), Clockwork Planet (serie), Eureka Seven AO (serie), Space Pirate Captain Harlock (film).Toonen1988 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:11:
Ik ben een grote fan van Ghost in the Shell, daarnaast vind ik Ergo Proxy en Serial Experiment Lain geweldig. Akira kon ik niet helemaal inkomen, ondanks dat het ook een zéér goede anime is.
Als je van sci-fi met diepgaande filosofisch verhaal houdt, kan ik deze titels aanraden.
Verder heb ik ook Cyberpunk Edgerunnes gekeken, wat ook een zéér goede anime is. Alleen vond ik persoonlijk de actie iets te en ongeloofwaardig, enige kritiek punt die ik heb. Maar het verhaal, personages en de wereld zijn verdomd goed.
Mijn vraag aan jullie? Wat kunnen jullie mij aanraden, gebasseerd op deze lijst? Kan natuurlijk ook een lijst opzoeken op Google, maar soms vind ik persoonlijke aanraders net een stuk fijner.
apollo13
Texhnolyze, The Big O, Blame!.Toonen1988 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:11:
Je zou ook eens op MAL moeten kijken bij de recommended sectie voor de animes welke je leuk vind.
Ninja Scroll was al genoemd, verder schieten mij de volgende titels te binnen:karazz schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:
[...]
Daar hebben we er al een aantal van gezien inderdaad, eens checken of we ze allemaal gehad hebben.
Princess Mononoke heb ik ook nog niet gezien overigens, die wil ik binnenkort eens gaan kijken.
Vampire Hunter D: Bloodlust
Golgo 13
Wicked City
Urotsukidoji (de écht ongecensureerde versie is geloof ik nergens meer te krijgen en is ook bijzonder heftig en absoluut niet voor tere zieltjes)
Nausicaa of the Valley of the Wind
Jin-Roh The Wolf Brigade (de animatie, niet de live action)
Grave of the Fireflies
Spirited Away
Metropolis
When Marnie was here
Voices of a distant star
The place promised in our early days
5cm Per Second
Fist of the North Star (de film)
Lovely Complex (serie)
Mijn persoonlijke lijstje trouwens. De meesten zijn inmiddels al wat ouder, dus die stijl en het tempo moet je ook maar net liggen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wie noemt er nog Trigun?
Of mijn favoriet: Bubblegum Crisis, zowel de oude als de nieuwe.
Liege, liege, liegebeest!
@Vrijdag , er zit nogal wat oud spul tussen inderdaad, vaak niet mijn ding. Maar we gaan het zien.
Ben inmiddels aan Kill la Kill begonnen, moet zeggen dat ik het tot dusver (4 eps gezien) een schreeuwerige, chaotische serie vind. Merk wel dat het iets minder lijkt te worden gaandeweg, maar we gaan het zien.
Overigens, ik lees (hele) goede dingen over de nieuwe one piece live action serie op Netflix. Zijn er hier toevallig al mensen die er iets van gezien hebben?
(zijn hier ook nog trakt gebruikers toevallig?)
Yes! Ik volg de anime en van One Piece en ben daar bij en ben skeptisch over de Live action.. Toen kwam er wat promo materiaal uit en wat beloftes dat de maker er close bij betrokken is en krijg je hoge verwachtingenkarazz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:13:
Dank voor de aanvullingen, heb ze op mijn lijstje gezet.
@Vrijdag , er zit nogal wat oud spul tussen inderdaad, vaak niet mijn ding. Maar we gaan het zien.
Ben inmiddels aan Kill la Kill begonnen, moet zeggen dat ik het tot dusver (4 eps gezien) een schreeuwerige, chaotische serie vind. Merk wel dat het iets minder lijkt te worden gaandeweg, maar we gaan het zien.
Overigens, ik lees (hele) goede dingen over de nieuwe one piece live action serie op Netflix. Zijn er hier toevallig al mensen die er iets van gezien hebben?
Dan komt de serie op Netflix… En is het eigenlijk super goed! Wat knap is, One Piece zie ik als 1 van de lastigste series om te nailen. Er zit veel liefde in de castings zijn enorm goed en… Het werkt?
Groot plus punt er zijn wat live action scenes die orgineel zijn.. Zo heb je het karakter Koby die mij niet echt boeit in de anime.. Maar in de live action toen ik zijn foto zag voor de show had ik al van ‘ow.. oke dit is perfect’ maar hij heeft dus ook een hele verhaallijn erbij gekregen door het seizoen dat echt super werkt en nu ben ik zo fan
:strip_exif()/f/image/oI6jo0OR5oj5b87f0eCOE5VM.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al.. zo blij dat het allemaal werkt
Ik heb hetzelfde. De eerste 4 die je noemt heb ik allemaal op blu-ray.Toonen1988 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:11:
Ik ben een grote fan van Ghost in the Shell, daarnaast vind ik Ergo Proxy en Serial Experiment Lain geweldig. Akira kon ik niet helemaal inkomen, ondanks dat het ook een zéér goede anime is.
Ergo Proxy is mijn favoriete anime. Serial Experiments Lain is ook goed, alleen de blu-ray was een beetje een tegenvaller (heel veel fragmenten zijn niet HD).
Tot dusver geen soortgelijke anime gevonden die me gepakt heeft.
Of nja, deze vond ik ook heel erg goed:
Steins;Gate
Blame!
en (maar dan minder in dit thema):
Jin-Roh The Wolf Brigade
The Place Promised in Our Early Days (aka Beyond the Clouds, the Promised Place)
en (nog minder het thema, maar van dezelfde hand als Ergo Proxy):
Samurai Champloo
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik heb de eerste 4 afleveringen gekeken, en ik heb er tot nu toe gemixte gevoelens over. Ik heb de anime nooit gezien en de manga nog nooit gelezen, dus ik beoordeel alleen de live action serie. De acteurs zijn degelijk, de sets zien er goed uit, er zit overduidelijk een groot budget achter, en ik kan merken dat het bron materiaal ook goed is met een leuk en spannend verhaal erachter.karazz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:13:
Het probleem vind ik echter dat ik de regie, het camerawerk en het script soms gewoon amateuristisch aan vind voelen, alsof het productieteam weinig ervaring heeft, geen enkel risico wou nemen, maar de meest veiligste en simpelste opties kiest en daardoor elk gevoel van karakter wegvalt.
Om een voorbeeld te geven met spoilers te ontwijken, zo introduceert een aflevering twee nieuwe personages, waarvan al in de eerste shot dat je ze ziet duidelijk is dat de een voor de ander zorgt. Tien minuten later heb je de volgende dialoog tussen de twee: "I don't know how I'll ever repay you." "I know I can be a tad overprotective at times, but it's just because I couldn't bear to think what I would do were something to happen to you". Het eerste probleem ervan is dat deze dialoog, vooral in deze positie in de aflevering, gewoon niks toevoegt aan het verhaal of aan je beeld van de personages. Het tweede probleem is dat de dialoog gewoon onnatuurlijk aanvoelt, hoe en wanneer het gezegd wordt. Het is echter wel duidelijk waarom de schrijvers deze dialoog toegevoegd hadden: om de verhouding tussen de twee personages voor de zekerheid het maar extra duidelijk te maken voor de kijker.
Hetzelfde heb ik met muziek, camera, pacing, structuur van de afleveringen en andere wat meer technische elementen als dat, allemaal erg simpel, voorspelbaar, en met weinig gevoel erachter. Zonder het bronmateriaal te kennen, dat zal wel goed zijn, vind ik de adaptie ervan gewoon niet zo goed geslaagd. Ik ben toch benieuwd waar het verhaal naartoe gaat, dus ik ga het wel af kijken.
Het is in vergelijking met Death Note en overige live action Anime titles echt wel goed. Dat moet ik wel eerlijk toegeven..karazz schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:13:
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Even aanhakend op deze vraag. Wil ook graag weer eens kijken alleen kan het op geen een streaming dienst vinden. Op Crunchyroll staat de nieuwste maar ik wil gewoon lekker Frieza en Cell etc kijken. Waar is het te vinden?WinterBase schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:41:
Vraagje aan de kenners hier. In m'n kinderjaren heb ik sporadisch een aflevering gezien van Dragon Ball Z maar de anime nooit echt gevolgd. Ik keek toen liever naar Pokemon, Digimon en Yu-Gi-Oh! Nu wil ik me er op latere leeftijd toch nog eens aan wagen maar er valt nogal wat te kijken (Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT, Dragon Ball Kai, Dragon Ball Super). Gewoon beginnen met Dragon Ball en als dat bevalt verder met Dragon Ball Z?
[ Voor 100% gewijzigd door briswa op 02-10-2023 00:45 . Reden: evenement voorbij ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 03-10-2023 08:25 ]
Lijkt mij gewoon een Amerikaanse tekenfilm.
Ik heb overigens ontzettend genoten van de dikke 4 episodes opener van Frieren.
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar aan welke criteria zouden ze dan ongeveer moeten voldoen om wel binnen dit topic te passen? Valt Archer er nog binnen? Of Primal (aanrader trouwens)? Of South Park? Rick & Morty? Harley Quinn? (enkele voorbeelden waar ik me ook goed mee kan vermaken)D4NG3R schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:48:
Ik durf te beargumenteren dat series als The Legend of Korra, Castlevania en de aanstaande Tomb Raider prima binnen dit topic passen, ook al zijn het technisch gezien niet wat wij onder 'anime' verstaan.
Het woord geeft alleen aan of iets uit Japan komt of niet. Maar tegenwoordig adverteerd uitgevers buiten Japan ook met het "anime" genre.
Waarom? Omdat ze erg geïnspireerd en beïnvloedt zijn door de Japanse stijl.
Theoretisch zijn het inderdaad geen anime's omdat ze niet uit Japan komen. Maar ze passen wel in dit rijtje, omdat ze juist beïnvloed en geïnspireerd zijn door anime's.
Dat zal vooral neerkomen op de animatiestijl, al kan je ook daar andersom ook weer vraagtekens bij zetten. Bijvoorbeeld Panty & Stocking with Garterbelt.karazz schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:31:
[...]
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar aan welke criteria zouden ze dan ongeveer moeten voldoen om wel binnen dit topic te passen?
Ik was zeer groot fan van Castlevania. Nu is er een nieuwe, genaamd Nocturne. Laat ik het zo zeggen, ik ben daar geen fan van. Te doordrenkt met woke. Zo onnodig. Ook de animatie ziet er een stuk goedkoper uit dan de originele. Meer mensen die dit zo ervaren?
Zelf ben ik met Castlevania ergens tijdens S3 afgehaakt omdat het verhaal me niet aanstond.
De enige anime die ik dit seizoen nog volg is Jujutsu Kaisen, maar ik begrijp eerlijk gezegd niets meer van alle krachten die tijdens gevechten worden gebruikt. Misschien ligt het aan mij dat ik niet "invested" genoeg ben in het verhaal, maar ik heb eerder het idee dat het gewoon een clusterfuck is.
De term anime wordt tegenwoordig gewoon breed gebruikte term voor geanimeerde content en staat synoniem voor animatie. Wat mij betreft valt zelfs de rotoscoped Waking Life onder anime.Atomius schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:54:
Goedemorgen, als ik de searchfunctie gebruik zie ik wat discussie of Castlevania onder anime geschaard mag worden. Klopt dat en zo ja, waarom? Ik ben een animeleek maar Castlevania lijkt toch wel echt anime op het eerste oog?
Ik was zeer groot fan van Castlevania. Nu is er een nieuwe, genaamd Nocturne. Laat ik het zo zeggen, ik ben daar geen fan van. Te doordrenkt met woke. Zo onnodig. Ook de animatie ziet er een stuk goedkoper uit dan de originele. Meer mensen die dit zo ervaren?
Het laatste dat ik mij herinner is dat Ichigo eindelijk het gevecht met Aizen had die op het maximale van zijn kracht zat en dat Ichigo naar zijn ultieme bankai modus gaat (zijn bankai wordt) en Aizen verslaat (nouja, die verandert in een steen door een spreuk van die shop keeper) en dat Ichigo zijn krachten verliest en weer teruggaat naar de aarde?
Vlak daarna is nog een story arc (Fullbring, aflevering 343+). De arc daarna (Thousand-Year Blood War) is wat nu na vele jaren een anime krijgt.President schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:21:
Het laatste dat ik mij herinner is dat Ichigo eindelijk het gevecht met Aizen had die op het maximale van zijn kracht zat en dat Ichigo naar zijn ultieme bankai modus gaat (zijn bankai wordt) en Aizen verslaat (nouja, die verandert in een steen door een spreuk van die shop keeper) en dat Ichigo zijn krachten verliest en weer teruggaat naar de aarde?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
apollo13
Ooh dan heb je echt wat gemist, Bleach TYBW is tot nu toe een fantastisch vervolg, en in Nederland gewoon te zien op Disney+.President schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:21:
Hmm ik dacht dat Bleach voorbij was, maar zie steeds meer stukjes op facebook verschijnen van dingen die ik nooit ben tegengekomen. Zijn dat films? Ik weet niet zo goed waar ik ben geëindigd, ik zie op wikipedia dat de 1000 jaar bloed oorlog is uitgekomen in 2022 dus denk dat ik de series tot 2012 toch echt wel gezien heb.
Datzelfde ondervind ik ook.ErikT738 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:37:
De enige anime die ik dit seizoen nog volg is Jujutsu Kaisen, maar ik begrijp eerlijk gezegd niets meer van alle krachten die tijdens gevechten worden gebruikt. Misschien ligt het aan mij dat ik niet "invested" genoeg ben in het verhaal, maar ik heb eerder het idee dat het gewoon een clusterfuck is.
Shikata ga nai.
Het helpt ook niet dat er tientallen karakters zijn waarvan ik in veel gevallen de naam niet kan onthouden. Qua Battle Shonens heb ik wel eens duidelijkere anime gezien.Shinobi-vs-Gast schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:56:
[...]
Datzelfde ondervind ik ook.Het is mij allemaal iets te veel qua powers, vooral met zo een Gojo die zowat onverslaanbaar lijkt te zijn.
Ik zag ook dat Dr. Stone weer was begonnen. Het concept blijft goed, maar sommige problemen worden nu wel erg simpel opgelost...
Wat was het punt van het breken van de versteende lichamen als iedereen weer compleet wordt opgedoken?
Was het enkel een poging om kijkers/lezers te shockeren?
Ik had gehoopt op een direct vervolg van Dragon Ball Super nu de manga's ook verder zijn gegaan en niet op een serie zoals Dragon Ball Daima waarin opeens iedereen klein moet worden wat een soort op Dragon Ball GT lijkt, maar we gaan het zeker een kans geven. Want heb tot nu toe alles gezien van de series, waaronder zelfs Dragon Ball Heroes en dat vond ik vreselijk afwijkend
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor mij DE anime serie net boven One Piece.. Ben niet gespoiled nog over het einde en ben echt zo niet klaar ervoor dat het is afgelopen straks
Ik heb echt compleet gemist dat deze weer draait, op welke streamingsdienst is dit tegenwoordig te zien? Ik zie nog geen nieuwe afleveringen op crunchyroll.dglavimans schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:45:
Morgen eindigt Attack on Titan, probeer nog snel een rewatch te doen
Voor mij DE anime serie net boven One Piece.. Ben niet gespoiled nog over het einde en ben echt zo niet klaar ervoor dat het is afgelopen straks
edit: oh moet nog uitkomen, ik dacht even dat een heel seizoen afgelopen was
[ Voor 7% gewijzigd door ikbenerniet op 03-11-2023 22:46 ]
Klopt komt vannacht nog 1 deel rondt een uur of 1 van 80 minuten en dan is het doneikbenerniet schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:30:
[...]
Ik heb echt compleet gemist dat deze weer draait, op welke streamingsdienst is dit tegenwoordig te zien? Ik zie nog geen nieuwe afleveringen op crunchyroll.
edit: oh moet nog uitkomen, ik dacht even dat een heel seizoen afgelopen was
Ga de rewatch niet halen denk zit nu in seizoen 3 episode 12.. Of het gaat heel krap worden
Echt een serie na het succes van One Piece op Netflix waar ik een live action van zou willen zien die goed is
[ Voor 9% gewijzigd door dglavimans op 04-11-2023 09:19 ]
Jammer dat de vaart er nu in wordt gezet. Ik merkte dit ook al direct op bij de eerste afleveringen van het derde seizoen. Al blijft het een vermakelijke serie. Aan de ene kant logisch maar aan de andere kant was het soort van heruitvinden een leuke reis die je als kijker meekreeg. Elke stap was er weer één, nu zijn het meerdere grote stappen…ErikT738 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:12:
[...]
Het helpt ook niet dat er tientallen karakters zijn waarvan ik in veel gevallen de naam niet kan onthouden. Qua Battle Shonens heb ik wel eens duidelijkere anime gezien.
Ik zag ook dat Dr. Stone weer was begonnen. Het concept blijft goed, maar sommige problemen worden nu wel erg simpel opgelost...
spoiler:Ik begrijp ook wel dat ze niet meerdere jaren uittrekken om landbouw uit te vinden en dergelijke, maar er wordt nu wel erg makkelijk gedaan over het opduiken van alle versteende overblijfselen vanaf de zeebodem.
Wat was het punt van het breken van de versteende lichamen als iedereen weer compleet wordt opgedoken?
Was het enkel een poging om kijkers/lezers te shockeren?
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Voor mij persoonlijk zijn er geen slechte AoT seizoenen..
(En als groot fan van Armin was ik heel blij met de finale.. Wat hebben ze hem recht gedaan!)
dglavimans schreef op zondag 5 november 2023 @ 05:23:
Pffff Attack on Titan land zijn einde.. En ik heb het toch wel zwaar eerste anime na Naruto die ik serieus een kans gaf
Voor mij persoonlijk zijn er geen slechte AoT seizoenen..
(En als groot fan van Armin was ik heel blij met de finale.. Wat hebben ze hem recht gedaan!)
Het einde moet nog wel een beetje landen bij mij en ik snap ook dat veel mensen niet een fan waren. Het is geen happy ending, maar dat zou ook niet passend bij AOT zijn geweest. De flashback met Armin waarin hij zijn beweegredenen uitlegde raakte me helaas niet zo hard als ik gehoopt had, het kwam niet overtuigend genoeg over op 1 of andere manier dat hij samen met Mikasa wou zijn. De scene tussen Hamzi (of Halil?) en Eren in de episode 'The Dawn Of Humanity' werkte dat een stuk beter uit in mijn optiek.
Edit: ik kwam misschien wat teleurgesteld over. Ik heb de serie nu drie keer gezien en zelfs bij de derde rewatch zitten er zaken in die me daarvoor niet waren opgevallen. Wellicht is dat ook met deze aflevering het geval.
Ik kijk echt terug op een serie waar ik intens van heb genoten en die een passend einde heeft. Wat een emotionele rollercoaster; de dood van Eren's moeder, Reiner reveal, gevecht van Shiganshina, Ymir's backstory, the rumbling. Dit is echt 1 van de series die me altijd zal bijblijven.
Voor de liefhebbers; dit YouTube kanaal pluist echt alle details uit per aflevering. Hij is pas bij seizoen 2, dus nog wel een aantal jaar aan content te verwachten.
YouTube: The Insane Foreshadowing of To You 2000 Years Later - Overanalyzing...
[ Voor 31% gewijzigd door PWSteal op 05-11-2023 12:05 ]
Seizoen 4, inclusief de laatste lange afleveringen, vond ik echt veel minder goed van de hand van Mappa. Ik wilde wel graag het einde weten, maar ik genoot veel minder van deze afleveringen.
De eerste 3 seizoenen inmiddels een aantal keer opnieuw gekeken
De manga doet een paar drastische dingen anders dan de anime had ik vernomen waardoor het einde niet zo goed wordt ontvangen als de anime episode van gisteren.stin00 schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:57:
AoT zit in m'n top drie favoriete anime, ik heb vooral genoten van seizoen 1 tm 3 van studio WIT. Bizar goede animaties en heel veel onvergetelijke scenes.
Seizoen 4, inclusief de laatste lange afleveringen, vond ik echt veel minder goed van de hand van Mappa. Ik wilde wel graag het einde weten, maar ik genoot veel minder van deze afleveringen.
De eerste 3 seizoenen inmiddels een aantal keer opnieuw gekekenDenk dat ik de manga maar eens moet gaan lezen.
Laten we zeggen dat als ze de manga einde hadden gehouden ik veel minder blij zou zijn met Armin
Naast een verhaal kijk ik ook anime/manga vanwege het "getekende" liefst zoals in de jaren 80-90 early 00 .
Vandaag de film Dragonball super, super hero gekeken. Puur uit nostalgische gevoelens overigens dat ik de serie verder ben gaan kijken. Ik heb de hele super serie in het Japans gezien. Sinds de start van super vind ik het bergafwaarts. Daar doet de slechte animatie in de eerste paar afleveringen ook niet echt aan meehelpen. Op het laatst wordt dat wel beter, maar de animatie van de laatste film kan mij niet bekoren. De broly film ging nog, dat was een andere stijl, maar nog steeds "getekend" .. alleen past die stijl mij niet bij wat ik ken van DBZ en dan nu dus de nieuwste film in weer een andere stijl. En naast de stijl was ook het verhaal ook niet mijn kopje thee. Maar goed. Ajax kijken of deze film, met beide had je 90 minuten van je leven terug willen hebben.
Hoop goede series, hoop goede opvolgingen.
Heb dit jaar echt genoten met series als mashle, atalier ryza, Bungo stray dogs, acient magus bride,Mushoku Tensei,Dr stone, goblin slayer, en nog wat dertien in een dozijn isekai (waaronder die vending machine serie)
en dan heb ok een een aantal niet genoemd, waaronder frieren
[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 14-12-2023 00:05 ]
ora et labora
Zelfde verhaal voor Pluto, ook op netflix. Afleveringen van 60 minuten is wel even anders.
Beide zijn in ieder geval op mijn watchlist gegaan
Ik heb gisteren blue eye samurai uitgekeken. Deze serie was voor mij wel een topper. Heel erg van genoten. Zeker een aanrader als je van Samurai houdt.karazz schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:00:
Ik kwam deze week Blue Eye Samurai tegen op netflix, de reviews zijn veelbelovend. Iemand toevallig al gezien?
Zelfde verhaal voor Pluto, ook op netflix. Afleveringen van 60 minuten is wel even anders.
Pluto staat ook op mijn lijstje maar ik weet niet wanneer ik daar aan toe kom.
Eigenlijk maar 1 zware tegenvaller gezien (of liever gedropped) dit jaar; De Konosuba spinoff met Megumin.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Overgens live versie van yu yu hakusho (sinds vandaag) op netflix .. (5 episodes) .. eerste opmerking je ziet dat het een DUB is
maar voor de rest wel grappige 10 minuten
En ik zou denk ik cobra (film / serie ?) ... waarbij de arm in een gun transformeert.. nog een keer willen zien.
Heb alleen geen creditcard voor cruncyroll en zonde om er 1 aan te schaffen, zou alleen wel graag meer anime willen zien dan netflix/disney aanbod (en met engelse ondertiteling/dub) irriteer me mateloos dat sommige anime op netflix gewoon die optie niet eens hebben. maar frans of alleen japans.
Tja vanalles
Ik had m genoemd in het Netflix topic, maar Blue eye samurai is best tof.karazz schreef op donderdag 14 december 2023 @ 09:00:
Ik kwam deze week Blue Eye Samurai tegen op netflix, de reviews zijn veelbelovend. Iemand toevallig al gezien?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Deze serie is apart maar wel volgt voor ep1 ep2 wel redelijk de anime, het voelt alleen "Cheap" aan.. al zijn de special effects wel verbazend goed .. het is dat betreft geen B-serie meer de locatie keuze(s) / acteurs en belichting van de camera zal mij dit gevoel geven denk ik.
TLDR het is net alsof je naar 1980 hulk/spiderman kijkt met huidige special effects (geen overduidelijk pak) maar damm die kleding/haar van de acteurs en hun zelf is echt bedroevend
[ Voor 20% gewijzigd door vso op 14-12-2023 13:54 ]
Tja vanalles
Volgens mij las ik daar vorige week nog over dat die eind januari beschikbaar komt voor netflix, maar of dat dan ook direct europa is, geen idee.ikbenerniet schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:20:
Ik zit nog steeds te wachten tot The Seven Deadly Sins: Four Knights of the Apocalypse op netflix verschijnt, deze staat al verdacht lang op "binnenkort beschikbaar".
Edit, was op netflix's youtube account, trailer van de serie:
YouTube: The Seven Deadly Sins: Four Knights of the Apocalypse | Official Tra...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Als het goed is, is de normale release eind december. Het is zeker een bezoek aan de bios waard.

Shikata ga nai.
Bi-zar… een anime remake van One Piece naar Netflix door WIT
Zelfde idee als Dragon Ball Kai toch?dglavimans schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:00:
YouTube: THE ONE PIECE | Special Announcement | Netflix
Bi-zar… een anime remake van One Piece naar Netflix door WIT
One Piece is ondertussen echt wel oud genoeg dat dit kan. Is een manier om een nieuwe schare fans te overtuigen in te springen die niet even 1087 episodes willen inhalen - net zoals de live action.
Precies het probleem wat ik altijd zie. Dat OP nog steeds draait betekent dat er echt wel iets in zit wat veel mensen trekt, echter het mega-hoge aantal episodes heeft mij altijd doen besluiten om er maar niet aan te beginnen. Wellicht is dit wel een mooie manier om er eens in te stappen en eens zien waarom de hype er nog steeds is na 25 jaar.JackAvery schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:06:
[...]
Zelfde idee als Dragon Ball Kai toch?
One Piece is ondertussen echt wel oud genoeg dat dit kan. Is een manier om een nieuwe schare fans te overtuigen in te springen die niet even 1087 episodes willen inhalen - net zoals de live action.
De belangrijkste reden dat ik nooit aan One Piece begonnen ben is niet alleen het hoge aantal afleveringen, maar ook hoe enorm traag het blijkbaar de manga volgt. Volgens mij had ik ergens gelezen dat One Piece meer dan 3 keer zo lang doet om een manga hoofdstuk te adapten dan een gemiddelde andere anime, en dit voornamelijk opvult met dingen als langgerekte flashbacks. Drie keer langzamer.... Daar ga ik niet aan beginnen, hoe goed het ook is. Hopelijk is deze nieuwe versie hiervoor een uitkomst en niet alleen een cash grab.Remmetje schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:56:
[...]
Precies het probleem wat ik altijd zie. Dat OP nog steeds draait betekent dat er echt wel iets in zit wat veel mensen trekt, echter het mega-hoge aantal episodes heeft mij altijd doen besluiten om er maar niet aan te beginnen. Wellicht is dit wel een mooie manier om er eens in te stappen en eens zien waarom de hype er nog steeds is na 25 jaar.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Mocht iemand ook digitaal manga willen lezen: op Archive.org en Mangareader.to zijn veel albums gratis te downloaden en/of te lezenAmple Energy schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:09:
Ik wil met de kerst wat manga lezen. Hebben jullie tips voor websites met goedkope digitale manga? Ik zal lezen op mijn iPhone en heb een voorkeur voor DRM- en Google-vrij.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
[ Voor 3% gewijzigd door josh-hill op 24-12-2023 20:54 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
:strip_exif()/f/image/LxoafWRdM0c2HubVMPdC3Fq0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TqQhWZXdWbcRPHiDtvQ4EH8k.jpg?f=fotoalbum_large)
Merry Christmas! pic.twitter.com/NFrnwn1JWg
— Dragon Ball Perfect Shots (@DBPerfectShots) 25 december 2023
[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 25-12-2023 11:53 ]
Ik heb hem van de week gezien, niet in IMAX helaas maar vooruitShinobi-vs-Gast schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:06:
'The Boy and the Heron', de nieuwste film van Hayao Miyazaki is trouwens de moeite waard. Ik kon 'm vorige week meepakken tijdens een IMAX voorpremière.Het bevat alles wat je van een Ghibli verwacht en brengt het magische gevoel weer goed over.
Als het goed is, is de normale release eind december. Het is zeker een bezoek aan de bios waard.![]()
[Afbeelding]
Absoluut de moeite waard. Ik vond het een van de betere Miyazaki films.

Zou fijn zijn als Crunchyroll een functie had om zulke dingen en openings/endings automatisch over te slaan.
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
- Sōsō no Frieren
- The Apothecary Diaries
- Bocchi the Rock
- Tengoku Daimakyō
- Mobile Suit Gundam: Witch of Mercury
2024 zal ook mooi starten met meer van mijn top 2 en met Dungeon Meshi
Jammer dat de anime waar ik erg op hoopte (Demon Slayer en JJK) me dit seizoen niet hebben gepakt zoals ik wou. JJK s1 en de film zet ik op dezelfde hoogte qua hype als AoT en OP voor mij.. Maar S2 was echt veeeeeel te veel vechten en geen substantie
Wel de return van me favoriete karakter gevolgd door een slachting van me andere favoriete karakter in de serie. Dat gaat zo:
:strip_exif()/f/image/9D7QKlFXFe7QBGLDojx2gUYO.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanrader is: Solo LevelingAmple Energy schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:09:
Ik wil met de kerst wat manga lezen. Hebben jullie tips voor websites met goedkope digitale manga? Ik zal lezen op mijn iPhone en heb een voorkeur voor DRM- en Google-vrij.
Een Koreaanse Manga, oftewel Manwha.
De anime komt vanaf 6 januari (a.s. zaterdag) beschikbaar op Crunchyroll. (can't wait)
In verband met Anime Release, heb ik de Manwha opnieuw gelezen de afgelopen dagen.
Daarnaast is Tower of God een hele dikke aanrader, mocht je die nog niet gelezen hebben.
Beide Manwha's zijn in kleur.
Bedankt voor de tips, leuk!TheHoarder schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:50:
[...]
Aanrader is: Solo Leveling
De anime komt vanaf 6 januari (a.s. zaterdag) beschikbaar op Crunchyroll. (can't wait)
In verband met Anime Release, heb ik de Manwha opnieuw gelezen de afgelopen dagen.![]()
Daarnaast is Tower of God een hele dikke aanrader, mocht je die nog niet gelezen hebben.
*knip*
Wat super dat eigenlijk alle manga/manwha gratis is te lezen.
*knip*
Betreffende linkjes verwijderd, lijken niet helemaal legaal
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 04-01-2024 09:23 ]
Vraag me af of the Anime wel aan de hype kan voldoen? Het verhaal is erg MC centrisch en genereerd daar door wel eentonige hoofdstukken.TheHoarder schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:50:
[...]
Aanrader is: Solo Leveling
In verband met Anime Release, heb ik de Manwha opnieuw gelezen de afgelopen dagen.![]()
Animatie studio moet dan wel met aardig hoge productie waardes komen om daarmee te compenseren.
En vooral de laatste hoofdstukken vond ik vrij saai, en moet het vooral hebben van de artwork van de artiest.
Voor Tower of God kun je de app WebToon gebruiken.Ample Energy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:10:
[...]
Bedankt voor de tips, leuk!
*knip*
Wat super dat eigenlijk alle manga/manwha gratis is te lezen.
*knip*
Hierop kun je de manwha gratis lezen en wordt er iedere maandag een nieuwe chapter toegevoegd.
Veel manga\manwha zijn inderdaad gratis te lezen en sommige hebben de keuze om bepaalde credits te besteden om vooruit te lezen. (dit doe ik enkel met Tower of God)
Dit jaar komt Season 2 van Tower of God trouwens ook op Crunchyroll (Premium). Was ik even vergeten.
Solo Leveling staat helaas niet op WebToon, maar is inderdaad via Mangaread prima te lezen.
Veel leesplezier in ieder geval.
Ik mag het hopen. De eerste beelden zien er goed uit en ook de voice actors klinken goed.Psyonara schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:05:
[...]
Vraag me af of the Anime wel aan de hype kan voldoen? Het verhaal is erg MC centrisch en genereerd daar door wel eentonige hoofdstukken.
Animatie studio moet dan wel met aardig hoge productie waardes komen om daarmee te compenseren.
En vooral de laatste hoofdstukken vond ik vrij saai, en moet het vooral hebben van de artwork van de artiest.
Ik kijk altijd sub. De dub heb ik persoonlijk niet zoveel mee. Vond die dub voice actor iets over the top.
Artwork is inderdaad dik. De toegevoegde extra's aan het eind van het verhaal vond ik trouwens wel weer een leuke toevoeging. Maar vooral de eerste 150 chapters vond ik echt heel gaaf om te lezen inderdaad.
We shall see, zaterdag! Veel kijkplezier in ieder geval, mocht je gaan kijken!
[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 07-01-2024 11:15 . Reden: Quote aangepast ]
Ik heb het na de dood van spoiler gedropt. Na de cliffhanger in die aflevering ben ik door de manga gaan bladeren en bleek de serie enkel door te gaan met eindeloze gevechten zonder plot of ook maar het erkennen van de dood van een aantal karakters.dglavimans schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 01:49:
En dat was Jujutsu Kaisen S2!
Jammer dat de anime waar ik erg op hoopte (Demon Slayer en JJK) me dit seizoen niet hebben gepakt zoals ik wou. JJK s1 en de film zet ik op dezelfde hoogte qua hype als AoT en OP voor mij.. Maar S2 was echt veeeeeel te veel vechten en geen substantie
Dr. Stone was wel oké dit seizoen. Je merkt wel echt dat we de tijd van plausibele (her)uitvindingen al lang voorbij zijn en dat Senku's plannen nu wel erg extreem worden. Vermoedelijk zou ik een nieuwe seizoen ook zo weer kijken.
In het huidige seizoen kijk ik eigenlijk alleen uit naar Dungeon Meshi. Verder lijkt er maar weinig voor mij bij te zitten.
Lupin III: The First (2019) | ![]() |
Tweakers: 0.0 | IMDb: 6.9 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 93 min | MPAA: Not Rated Lupin III, de 3e, is een meesterdief die op jacht gaat naar een Nazi schat. Deze schat heeft een link naar zijn voorvader. Hij komt in contact met een amateur dievegge en samen beginnen ze aan hun avontuur. Deze anime is een prima actie/komedie. Aan te raden voor jong en oud. Gekocht bij Amazon UK. Japanse en Engelse audio, Engelse subs. Een versie met Nederlandse subs heb ik niet kunnen vinden, voor mij geen probleem. Had vorige week de Blu-ray besteld en heb hem nu in huis. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
apollo13
En om eerlijk te zien, vond de animatie eigenlijk beetje tegenvallen. ik heb beter gedetailleerde films gezien.
ora et labora
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.