Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JerX
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 28-05 16:48
Dr.Roelski schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:29:
[...]

Klopt, ik bedoelde ook de parallel story Sword Oratoria: Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? On the Side (TV). Beniewd of er weer een parallel komt op het huidige S2 van Danmachi.
Ik kijk overigens meer op Myanimelist Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka Gaiden: Sword Oratoria omdat je daar ook makkelijk de vertaalde japanse naam kan zien.

En voor de nieuwe anime fans hier nog een handige link voor overzicht (en waarbij je al kan zien wat er in volgende seizoenkomt): Livechart.me. Kan natuurlijk ook met myanimenetwork, maar vind het punten geven en progress systeem wel handig.

Wat ik momenteel volg:
Kimetsu no Yaiba (wie kijkt het niet)
Dr. Stone
Danmachi S2 (uiteraard)
Fruits Basket
Enn Enn no Shouboutai (Fire force)
Kanata no Astra (Astra Lost in Space)
Toaru Kagaku no Accelerator
Uchi no Musume no Tame naraba, Ore wa Moshikashitara Maou mo Taoseru kamo Shirenai
Dumbbell Nan Kilo Moteru? (eigenlijk niet mijn ding, maar kan er hard om lachen en aanstekelijke openings muziek)
Machikado Mazoku
Arifureta Shokugyou de Sekai Saikyou
Maou-sama, Retry!
Isekai Cheat Magician

Weer een veel te lange lijst dit seizoen :9
Ik ben net pas begonnen met Kimetsu no Yaiba :+. Dr. Stone en Enn Enn Shouboutai laat ik nog even liggen, vraag me af of de laatste wel vermakelijk is?
President schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:51:
[...]

Even uit mijn hoofd: in de laatste fairy tail aflevering ging Natsu die vrouw ophalen en stak hij het bij het kasteel geloof ik in brand ofzo? Nadat die vrouw bij een toernooi in de arena was geweest?

Vervolgt het echte verhaal?
Ja vervolgt het verhaal, maar wel met een nieuwe crappy studio. Bespaar je de tijd en kijk vooral niet :P Ik heb helaas die fout wel gemaakt, maar gelukkig nog een paar Episodes te gaan en dan is het klaar.

Overigens heb ik van de week Nana gekeken. Leuke insteek hoe twee vreemden met dezelfde naam samenwonen en elk zo hun problemen hebben. Helaas is het einde afgeraffeld...en heb je meer vragen dan dat je begon. De manga is langer door gegaan en heeft ook meer antwoorden. Weer een gemiste kans, dus eindcijfer valt behoorlijk lager.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• requiem1991
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 26-05 14:20
westergas schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:48:
[...]

Zit nu bij op 16 en heb gemengde gevoelens. Sommige typische shounen trekjes irriteren me, dat gekrijs bijvoorbeeld. Andere stukjes zijn dan weer behoorlijk goed. Ga hoe dan ook het seizoen af kijken :)
Gisteren Kimetsu No Yaiba voor nu afgekeken, Tot heden trekt het verhaal me niet heel erg maar ik blijf kijken vanwege de prachtige animatie in de gevechten. De typische shounen trekjes weerhouden mij er ook van om deze anime een dikke 9/10 te geven helaas.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-05 22:40

westergas

rikkie_pc

Netsuko! <3

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• raro007
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:15
JerX schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:32:
[...]

Enn Enn Shouboutai laat ik nog even liggen, vraag me af of de laatste wel vermakelijk is?
1 van de beste anime van deze seizoen volg je niet... Animatie 10 geluid 10 gevechten 10..wat mis ik? Animatie??
Check did even :) wel een beetje een spoiler.

• JerX
raro007 schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:54:
[...]

1 van de beste anime van deze seizoen volg je niet... Animatie 10 geluid 10 gevechten 10..wat mis ik? Animatie??
Check did even :) wel een beetje een spoiler.

[YouTube: Shinra saves Tamaki | Fire Force]
Ik heb de manga gelezen, die ik wel zo-zo vond. Goed ga hem wel kijken als die klaar is :) Vind ik persoonlijk lekkerder kijken dan elke week moeten wachten.

• raro007
JerX schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:13:
[...]

Ik heb de manga gelezen, die ik wel zo-zo vond. Goed ga hem wel kijken als die klaar is :) Vind ik persoonlijk lekkerder kijken dan elke week moeten wachten.
klopt het wachten is iri maar wat de manga niet heeft is de gevecht stijl en de geluiden vooral. ik weet niet of je die youtube video hebt gezien maar dat zijn dingen die een manga nooit kan laten zien/horen.

• thefal
  • Laatst online: 19-05 11:12
Ik ben sinds een jaar ook wat meer anime gaan kijken, samen met een vriend van mij. In die tussentijd heb ik gezien:

- Dragonball Super
- Tokyo Ghoul (heb ook een Kaneki Cosplay)
- Noragami
- One Punch Man

Daarvoor heb ik al gezien:
I''s
Yu-Gi-Oh (season 0)
School Rumble
Dragonball Z (Goku cosplay gehad)
Dragonball GT

Onlangs ben ik ook begonnen aan Neo Genesis Evangelion, maar zowel die vriend als ik vonden er eigenlijk niks aan. We hebben de eerste 2 afleveringen gezien. Wel is het een serie waar ik veel over hoor en die in het algemeen hoog gewaardeerd wordt.

Is het dan gewoon niks voor ons of zijn de eerdere afleveringen gewoon "minder" dan de latere?

Vooralsnog zijn we van plan om binnenkort te beginnen aan Sword Art Online of Seraph of the End, tenzij iemand ons kan overhalen eerste door te gaan met Neon Genesis Evangelion :p

• JerX
raro007 schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:17:
[...]

klopt het wachten is iri maar wat de manga niet heeft is de gevecht stijl en de geluiden vooral. ik weet niet of je die youtube video hebt gezien maar dat zijn dingen die een manga nooit kan laten zien/horen.
De manga heeft in mijn opinie in veel mooiere style dan een anime, ook al zijn het stillen plaatjes. Geluid is hierbij niet eens persee nodig. Die zwarte pencelen lijnen maken het meer dan goed.

Vond de trailer overigens wel goed uit zien, hij staat sowieso op mijn watch list :)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:08

Touchdomex

Bombus Flavifrons adoratie

thefal schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:12:
Ik ben sinds een jaar ook wat meer anime gaan kijken, samen met een vriend van mij. In die tussentijd heb ik gezien:

- Dragonball Super
- Tokyo Ghoul (heb ook een Kaneki Cosplay)
- Noragami
- One Punch Man

Daarvoor heb ik al gezien:
I''s
Yu-Gi-Oh (season 0)
School Rumble
Dragonball Z (Goku cosplay gehad)
Dragonball GT

Onlangs ben ik ook begonnen aan Neo Genesis Evangelion, maar zowel die vriend als ik vonden er eigenlijk niks aan. We hebben de eerste 2 afleveringen gezien. Wel is het een serie waar ik veel over hoor en die in het algemeen hoog gewaardeerd wordt.

Is het dan gewoon niks voor ons of zijn de eerdere afleveringen gewoon "minder" dan de latere?

Vooralsnog zijn we van plan om binnenkort te beginnen aan Sword Art Online of Seraph of the End, tenzij iemand ons kan overhalen eerste door te gaan met Neon Genesis Evangelion :p
Kun je vertellen wat je er niet aan bevalt? :P

En bepaalden dingen niet leuk vinden is prima.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:17

NGE is dan ook heel wat anders als de shounen anime (vechten en sterker worden-type verhalen) die je tot nu toe gekeken hebt. NGE heeft wel gevechten, maar is veel meer filosofisch: wat mensen motiveert, de reden van ons bestaan en dergelijke. Meer iets voor intellectuelen dus... ;)

SAO vind ik trouwens ook wel een goede serie. Het is heel modieus er een hekel aan te hebben blijkbaar, maar het heeft een degelijk verhaal en de animatie is van hoge kwaliteit. SAO blinkt alleen niet uit in originaliteit.

_██_
(ಠ_ృ)

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:23

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

JerX schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:32:
Ik ben net pas begonnen met Kimetsu no Yaiba :+. Dr. Stone en Enn Enn Shouboutai laat ik nog even liggen, vraag me af of de laatste wel vermakelijk is?
Ik volg Enn Enn Shouboutai (= Enen no Shouboutai?), en het begin vond ik hem wel leuk, maar gedurende het seizoen vind ik hem nog beter worden! Aanrader wat mij betreft.

Dr. Stone kijk ik ook, maar met lange tanden. De evil badguy voelt voor mij zoals een cheatende enemy AI in een game, en dat verstoort het voor mij nogal.
spoiler:
Het feit dat hij spierbundel-superatleet primaat is met mega-reflexen tot daar aan toe, maar dat hij ook alle intellectuele dingen perfect voorspeld/snapt kan ik daar niet mee rijmen. Ik houd er persoonlijk meer van als de bad-guy realistischer geschreven is.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• westergas

westergas

rikkie_pc

De films zijn wat toegankelijker, misschien vind je die beter.
Serie die op NGE lijkt en 1 van mijn favorieten is Rahxephon

[Voor 8% gewijzigd door westergas op 27-09-2019 15:59]

• yrew
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 15:25
Vandaag Penguin Highway gezien op Camera Japan. Ik was best wel onder de indruk van de kleuren en het verhaal. De vergelijking met een Ghibli anime waren snel gemaakt.

YouTube: Penguin Highway | Official US Trailer

Hij is van studio colorido, de eerste full length van de studio Maar ik hoop dat er meer volgen. Wikipedia: Studio Colorido

huh?!?!?

• Atomsk
yrew schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:26:
Vandaag Penguin Highway gezien op Camera Japan. Ik was best wel onder de indruk van de kleuren en het verhaal. De vergelijking met een Ghibli anime waren snel gemaakt.

YouTube: Penguin Highway | Official US Trailer

Hij is van studio colorido, de eerste full length van de studio Maar ik hoop dat er meer volgen. Wikipedia: Studio Colorido
Ik ook, gisteren. :) Mooie film, was echt genieten.

_██_
(ಠ_ృ)

• Dexmael
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 31-05 22:47
Atomsk schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:26:
[...]

NGE is dan ook heel wat anders als de shounen anime (vechten en sterker worden-type verhalen) die je tot nu toe gekeken hebt. NGE heeft wel gevechten, maar is veel meer filosofisch: wat mensen motiveert, de reden van ons bestaan en dergelijke. Meer iets voor intellectuelen dus... ;)

SAO vind ik trouwens ook wel een goede serie. Het is heel modieus er een hekel aan te hebben blijkbaar, maar het heeft een degelijk verhaal en de animatie is van hoge kwaliteit. SAO blinkt alleen niet uit in originaliteit.
Dit is gedeeltelijk waar maar in mijn beleving is NGE meer iets is wat met je resoneert als je ook mentale problemen hebt gehad. Ik heb het lang geleden een keer gekeken en kan me niet herinneren het echt geweldig gevonden te hebben met name het einde was mij iets te abstract. En het plot herhaalde zich met een soort monster of the week verhaal.
Daarnaast ben ik niet z'n fan van personages die ondanks dat het misschien realistisch is erg terughoudend zijn en veel klagen. Ben meer van de Luffy's en Goku's van deze wereld dan de Shinji's.
Persoonlijk vond ik een serie als Psycho Pass of Trigun veel interessanter dan NGE als ik een filosofische serie zou adviseren.
SAO vond ik erg leuk de eerste cour maar daarna was het voor mij snel over.
Als je dan een serie wil kijken die ook over een virtuele wereld gaat zou ik zelf in het seriousere segment Log Horizon of Gate de voorkeur geven.
De beste isekai is natuurlijk Konosuba maar dat is denk ik meer leuk als je andere series zoals deze en SAO al gekeken hebt ;)

• Atomsk
Dexmael schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:19:
[...]

Dit is gedeeltelijk waar maar in mijn beleving is NGE meer iets is wat met je resoneert als je ook mentale problemen hebt gehad. Ik heb het lang geleden een keer gekeken en kan me niet herinneren het echt geweldig gevonden te hebben met name het einde was mij iets te abstract. En het plot herhaalde zich met een soort monster of the week verhaal.
Daarnaast ben ik niet z'n fan van personages die ondanks dat het misschien realistisch is erg terughoudend zijn en veel klagen. Ben meer van de Luffy's en Goku's van deze wereld dan de Shinji's.
Persoonlijk vond ik een serie als Psycho Pass of Trigun veel interessanter dan NGE als ik een filosofische serie zou adviseren.
SAO vond ik erg leuk de eerste cour maar daarna was het voor mij snel over.
Als je dan een serie wil kijken die ook over een virtuele wereld gaat zou ik zelf in het seriousere segment Log Horizon of Gate de voorkeur geven.
De beste isekai is natuurlijk Konosuba maar dat is denk ik meer leuk als je andere series zoals deze en SAO al gekeken hebt ;)
Nou ja, misschien is filosofisch niet het juiste woord. NGE is een interessante serie omdat het veel dingen open laat: het is geen simpel plot op een presenteerblaadje, maar je wordt zelf uitgedaagd na te denk over wat er gebeurt is en wat de motivatie van iedereen is. Daar hoef je zelf geen mentale issues voor te hebben. Het enige betreurenswaardige aan de originele serie is dat het einde zo doorschiet in introspectie in plaats van een degelijke afronding.

_██_
(ಠ_ృ)

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
Daarbij heb je na 2 afleveringen nog geen idee hoe een serie zich zal ontwikkelen, wat zeker het geval is bij NGE. Die gaan alleen over Shinji. Het begin doet een oridinaire Mecha anime vermoeden, maar pas wanneer er meerdere verhaallijnen worden geïntroduceerd (die van REI, Asuka, Kaji, Gendo, Misato, Ritsuko) begint het pas echt interessant te worden.

Voor liefhebbers van NGE is Rahxephon ook wel een aanrader.
Atomsk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:51:
Het enige betreurenswaardige aan de originele serie is dat het einde zo doorschiet in introspectie in plaats van een degelijke afronding.
Daarom hebben we ook End of Evangelion. ;)

[Voor 26% gewijzigd door P-Rock op 01-10-2019 13:43]

• raro007
Nieuwe kwartaal mensen!
Shinchou yuusha ziet er goed uit vooral gooblin slayer stem maakt het nog leuker. :)
Nog een paar anime zijn goed dus ben wel tevreden deze komende 3 maanden..

• Atomsk
Fate/Grand Order: Absolute Demonic Front - Babylonia ziet er ook wel goed uit.

_██_
(ಠ_ృ)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Las dat je eerst https://anidb.net/anime/12519 en https://anidb.net/anime/14239 mopet kijken omdat je het anders niet kan volgen (?)

En die komen er qua ratings niet al te best vanaf.

• Atomsk
westergas schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Las dat je eerst https://anidb.net/anime/12519 en https://anidb.net/anime/14239 mopet kijken omdat je het anders niet kan volgen (?)

En die komen er qua ratings niet al te best vanaf.
Ik speel de FGO game, dus ben niet onbevooroordeeld en deze anime is ook voor de fans daarvan gemaakt. Van alle "verhalen" in de game, was dit een van de meest populaire.

Los daarvan vind ik de animatie goed van deze episode. Of de anime ook goed is, is afwachten natuurlijk.

edit: had het verkeerd: had één of andere special (ONA) bekeken ipv de fgo: absolute demonic front babylonia. :P Babylonia is wel aardig, maar niet veel bijzonders zo te zien.

[Voor 13% gewijzigd door Atomsk op 13-10-2019 00:23]

_██_
(ಠ_ృ)

• apollo13
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik heb zelf van de week de eerste aflevering gezien van: Keishichou Tokumu Bu Tokushu Kyouakuhan Taisaku Shitsu Dai Nana Ka: Tokunana (Special 7: Special Crime Investigation Unit).
Deze maakte mij alvast nieuwsgierig naar aflevering 2, mogelijk een blijvertje.

Edit 15-10: Nummertje 2 smaakt naar meer, dus deze serie ga ik volgen.
Voor wie last heeft van keuze stress, misschien dat dit je kan helpen:

[Voor 33% gewijzigd door apollo13 op 15-10-2019 23:18. Reden: typo]

apollo13

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:46

RayNbow

Kirika <3

RayNbow schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:55:
[...]

[...]

Update m.b.t. bovenstaande posts:
[Twitter]

Beschikbaar tot 10 juni:
[YouTube: MECHA UDE [OFFICIAL PILOT] ANIME Original Japanese]
Mochten mensen dit gemist hebben, de Mecha Ude pilot episode is voor korte tijd weer online:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• JerX
apollo13 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:06:
Ik heb zelf van de week de eerste aflevering gezien van: Keishichou Tokumu Bu Tokushu Kyouakuhan Taisaku Shitsu Dai Nana Ka: Tokunana (Special 7: Special Crime Investigation Unit).
Deze maakte mij alvast nieuwsgierig naar aflevering 2, mogelijk een blijvertje.

Edit 15-10: Nummertje 2 smaakt naar meer, dus deze serie ga ik volgen.
Voor wie last heeft van keuze stress, misschien dat dit je kan helpen:
[YouTube: The BEST Anime of Fall 2019 - Ones To Watch]
Tis een erg sterk seizoen, ben op het moment van alles aan het op sparen omdat ik met D. Gray-man bezig ben :P

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thanks net de pilot gezien, hij gaat zeker bij mij op het "to watch" lijstje.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Qunix
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:39

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:28
Dit weekend de nieuwe Code Geass:Fukkatsu no Lelouch film gekeken. Ik ging er zonder enige verwachtingen in zeker gezien het matige 3rde seizoen van Full Metal Panic. En ik moet zeggen dat ik positief verrast was zeker omdat er de afgelopen tijd amper Mecha films of shows zijn uitgebracht zeker de wekelijkse shows is er bijna niks interessants uitgebracht.

https://anidb.net/anime/12566

Aan de ene kant ben ik blij dat ze deze film hebben uitgebracht en zo de weg vrij hebben gemaakt voor nog een film of 3e seizoen. Maar Code Geass R2 had ook een mooi einde om de serie mee af te sluiten.

Gelukkig staat de volgende Sunrise mecha alweer klaar namelijk Gundam Hathaway's flash die het verhaal in de UC universe verder verteld :D .

• Atomsk

_██_
(ಠ_ృ)

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 05:39
Nog een Mecha-liefhebber, we zijn beetje in de minderheid :P

Tesla PYD+ reservation

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12:46

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow loopt een beetje achter met mechaseries... Moet bijv. nog het 2e seizoen van Gundam IBO kijken. :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Pagman
Discipline schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:01:
[...]

Het is tijd voor een Gundam isekai zodat het weer populairder word :9
Ik merk wel op het werk dat als Sunrise meer shows zoals Gundam IBO maakt het een stuk toegankelijker/populairder word.
RayNbow schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:23:
* RayNbow loopt een beetje achter met mechaseries... Moet bijv. nog het 2e seizoen van Gundam IBO kijken. :X
Zoveel zijn er in de afgelopen jaren nou ook niet uitgekomen :P

• .je
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 25-05 09:08
[...]

Wou dat er wat meer uit kwam. Iron Blooded Orphan was wel vermakelijk, maar te kort. Gundam build trekt me niet, vind het te kinderachtig.

• Sjonny
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:21

Sjonny

Fratser

The iconic animated features of Japan’s Studio Ghibli will be available in territories outside the U.S., Canada and Japan on Netflix starting in February.
https://variety.com/2020/...ayao-miyazaki-1203473100/

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:59
[...]

Genre is ook een beetje dood, Gundam en Veel andere mecha's zijn vaak opnieuw ge-recycled.
Tenminste betreft Plot/politiek e.d. altijd wat dezelfde Setup etc.

Of je krijgt van die style over substance dingen zoals Tengan Toppa Guran Lagann, zeker een van mijn favorieten. Maar ook weer ontzettend nonsense :P

2 jaar terug had je nog Darling in the Franxxx ook Van Trigger en meh begon leuk maar zeer anti climatisch.
Broken Blade zou ik wel graag een vervolg op zien maar zie ik helaas ook niet gebeuren.

• Discipline
Psyonara schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 01:14:
[...]

Genre is ook een beetje dood, Gundam en Veel andere mecha's zijn vaak opnieuw ge-recycled.
Tenminste betreft Plot/politiek e.d. altijd wat dezelfde Setup etc.

Of je krijgt van die style over substance dingen zoals Tengan Toppa Guran Lagann, zeker een van mijn favorieten. Maar ook weer ontzettend nonsense :P

2 jaar terug had je nog Darling in the Franxxx ook Van Trigger en meh begon leuk maar zeer anti climatisch.
Broken Blade zou ik wel graag een vervolg op zien maar zie ik helaas ook niet gebeuren.
Mee eens, maar er komt vast wel weer een goede revival van mecha.

Tesla PYD+ reservation

• Psyonara
Hoop het, maar denk dat nog wel even duurt.

IBO was wel een van mijn favoriete Gundams in een lange tijd.

• Discipline
Ik wil gewoon een nieuwe wing of seed..

Tesla PYD+ reservation

• Psyonara
Seed Destiny vond ik best wel tegen vallen, wel een paar hele leuke actie momenten daar niet van. Seed op zich zelf wel heel sterk. En er waren nog 2/3 kleine spin offs oid. Soort van OVA's

Maar als ik het terug kijk vind ik het wel heel erg Emo.
Wing is was ook wel top maar Animatie doesn't Age well.

00 en Unicorn vond ik allemaal maar Meh, En vergeten wat er in de tussen tijd nog uit kwam :P
Thunderbolt is wel weer heel cool.

Originele Schrijver van Seed is toen overleden geloof ik. Hij was wel bezig met een nieuwe Seed serie.
Maar al een hele tijd geleden dus zo scherp weet ik dat ook allemaal niet meer.

Maar met Gundam mogen ze wel meer in de richting gaan van IBO en of andere drastische richtingen.
Onlangs een Wacom gekocht en wil misschien over tijd ook een Mecha inspired Web comic maken oid.
Heb wel een Premise maar nog niet echt een Narritive en of characters.
Wil het niet echt politiek gericht hebben. Mogelijk hooguit gangs/mercs die battles/matches hebben.
Bijna Mechwarrior Mercenaries achtig denk ik.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:09
* Nnoitra felt a disturbance in the force O-)
Hier nog een Gundam fan :w

Tijden terug al eens afgehaakt (reden onbekend) halverwege Gundam OO, maar toen ik tijdens kerst onderstaande kreeg, heb ik 'm toch maar weer opgepakt :)
GN00OORaiser

Laatst ook maar ff de SEED/Destiny Remasters binnengehaald; de mecha designs van SEED blijven wel mijn favoriet. Jesus Yamato FTW :+
De Unicorn OVA was ook prima te doen.

Nu nog tijd vinden voor:
Iron Blooded Orphans seizoen 2,
Mobile Suit Gundam Thunderbolt: December Sky,
Mobile Suit Gundam Thunderbolt: Bandit Flower,
Mobile Suit Gundam Narrative,
Mobile Suit Gundam: The Origin - I t/m VI.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

FireDrunk schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:18:
Oeh, ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Hier gaan we blijven hangen om nieuwe shows op te pikken!

Momenteel bezig met:
- Guilty Crown (alweer, voor mijn gevoel heb ik hem al eens gezien, maar blijft leuk ;) )
- One Piece (af en toe een aflevering, teveel achter elkaar wordt saai, maar blijf er wel op terugkomen)
- Fate/Apocalypse (als ik veel ontploffingen wil zien)
- Boruto

In het verleden echt veel genoten van:
- Naruto (beide, top serie, hier en daar een vervelende filler, maar goed verhaal!)
- Sword Art Online
- Hunter x Hunter (de remake), wat was die gaaf, zo jammer dat die gestopt is, en van het abrupte einde.
- High School DxD (extreem slecht, maar wel vermakelijk :+)
- Dragonball Z & GT
- Kill la Kill
- Neon Genesis Evangelion
- Death Note (gebinched)
- Een aantal Fate/* shows, hoewel niet allemaal.

Aan begonnen maar nooit echt ver mee gekomen:
- One Punch Man
- Dragonball (originele)
- Full Metal Alchemist (- Brotherhood)
- Fairy Tail
- Madoka Magica
- Sailer Moon
- Bleach
- Gantz

Nog op mijn lijstje om ooit (verder) te kijken:
- Stein's Gate

Ik wissel best veel van genre, soms is keiharde actie leuk, maar maar soms kan ik zelfs best genieten van drama / slice-of-life. Depends on the mood!

Iemand nog tips voor leuke slice-of-life?
Hunter x hunter idd wel leuke serie ..voor wat het waard was ..

One Punch Man .. tja beetje jammer van 2 verschillende verhalen per seizoen / teken studio's en zeer matig einde op seizoen 2 ...

aanraders :
Dragonball super ?
Gundam series ..
Space Ship Yamamato

Oudere series zijn macros + thundersub (blue noah) is volgens mij ook "vernieuwd" maar weet niet zeker

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:18
Aldnoah Zero, Gravion & Last Hope om nog maar drie mecha series te noemen.

Mijn blog; Floating Points

• westergas

westergas

rikkie_pc

Al een tijd geen anime meer gezien...ga van de week Psycho Pass S03 eens aan slingeren :)

• Touchdomex

Touchdomex

vso schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Hunter x hunter idd wel leuke serie ..voor wat het waard was ..

One Punch Man .. tja beetje jammer van 2 verschillende verhalen per seizoen / teken studio's en zeer matig einde op seizoen 2 ...

aanraders :
Dragonball super ?
Gundam series ..
Space Ship Yamamato

Oudere series zi
jn macros + thundersub (blue noah) is volgens mij ook "vernieuwd" maar weet niet zeker
Je bedoelt Macross Delta en Macross Frontier?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:56
westergas schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:22:
Al een tijd geen anime meer gezien...ga van de week Psycho Pass S03 eens aan slingeren :)
Goeie, er zijn ook 3 'films' tussen s2 en s3 geweest. Ook de moeite.

Inventaris

• vso
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

Touchdomex schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:26:
[...]

Je bedoelt Macross Delta en Macross Frontier?
erhm ? die bedoelde ik met "Macross" ja .. thundersub/blue-noah is natuurlijk andere serie

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• Touchdomex

Touchdomex

vso schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:07:
[...]

erhm ? die bedoelde ik met "Macross" ja .. thundersub/blue-noah is natuurlijk andere serie
Ja ik raakte er van in de war :P

• Psyonara
Macross series start altijd leuk, maar het einde is altijd het zelfde :(
Naja op Plus na dan. :P

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:14
chaoscontrol schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Goeie, er zijn ook 3 'films' tussen s2 en s3 geweest. Ook de moeite.
Hou er wel even rekening mee dat het verhaal van seizoen 3 niet wordt afgerond in het seizoen. Er komt dit jaar een film aan waarin het verhaal helemaal wordt afgerond.
Als ik dat eerder had geweten zou ik gewacht hebben met seizoen 3 tot de film uitgekomen zou zijn.

Ik ben nu bezig met Vinland Saga. De serie bevalt mij tot nu toe goed. Ik ben benieuwd hoe het verhaal zich ontwikkeld. De vechtscenes zijn echt heel goed geanimeerd.

Ik heb vorige week Tsukigarei (as the moon, so beautifull) gekeken. Hele mooie anime. Ik zou hem aan iedereen aanraden die houdt van high school romance/drama.

• westergas

westergas

rikkie_pc

avec_style schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Hou er wel even rekening mee dat het verhaal van seizoen 3 niet wordt afgerond in het seizoen. Er komt dit jaar een film aan waarin het verhaal helemaal wordt afgerond.
Als ik dat eerder had geweten zou ik gewacht hebben met seizoen 3 tot de film uitgekomen zou zijn.
Tnx voor de tip!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-05 20:22

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Waar kijken de medeTweakers eigenlijk naar dit seizoen? Behalve Railgun S3 en BOFURI is er weinig wat bij mij echt de aandacht trekt, en BOFURI kijk ik eigenlijk alleen maar naar door gebrek aan wat anders. :9

• Atomsk
D4NG3R schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:47:
Waar kijken de medeTweakers eigenlijk naar dit seizoen? Behalve Railgun S3 en BOFURI is er weinig wat bij mij echt de aandacht trekt, en BOFURI kijk ik eigenlijk alleen maar naar door gebrek aan wat anders. :9
  • Darwin's Game: typische death game anime, maar wel onderhoudend
  • Magia Record: Kan niet echt aan het origineel tippen, maar is wel kijkbaar
  • Kyokou Suiri: redelijke serie
  • Eizouken ni wa Te wo Dasu na!: leuke, originele serie. De beste van dit seizoen IMO.
  • Itai no wa Iya nano de Bougyoryoku... isekai, maar wel grappig
  • Infinite Dendrogram: ook een isekai, maar niet echt veel aan.
  • FGO Babylonia: voor de fans van de game O-) . Wel ok.[/i]

_██_
(ಠ_ృ)

• Touchdomex

Touchdomex

Niets want niets is echt boeiend voor mij :+

• ikbenerniet
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:24
Geen idee wat bij welk seizoen hoort, maar ik volg nog Black Clover & My Hero Academia. MHA ben ik recent mee begonnen, en lijkt me best wel goed te worden :)
Boruto volg ik ook nog, maar nu ik eindelijk bij ben zakt mijn waardering voor deze serie wel met iedere aflevering. Veel teveel filler.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
somali and the forest spirit is erg goed. Heeft wel wat weg van de mandalorian.

Met boruto heb ik een inhaalslag gemaakt om nu te zien dat ik alleen nog maar fillers te gaan heb.

Railgun kijk ik nog even aan want Certain scientific accelarator vond ik tof maar heb nog niet datzelfde gevoel bij deze serie.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• QinX
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:59

QinX

Shai-Hulud

Heel vreemd, maar ik heb bij mijzelf gemerkt dat ik in de afgelopen pakweg 2 jaar bijna volledig over ben gegaan van Anime naar Manga naar Light Novels.

Kost mij wel veel, eerlijk is eerlijk Anime en Manga ging via torrents en mangarock, maar de boeken wil ik perse fysiek en nieuw hebben, dus dat is een voor mij wat duurdere hobby.

Heb momenteel 4 series waar ik alle boeken van heb in het engels die beschikbaar zijn.
Death March to the Parallel World Rhapsody (10 volumes)
Arifureta: From Commonplace to World's Strongest (7 volumes)
Is It Wrong to Try to Pick Up Girls in a Dungeon? (14 volumes)
Overlord (10 volumes)

Series die ik in mij to read lijst heb staan of waar ik de eerste paar delen van heb:
Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation (0 volumes)
Re:ZERO -Starting Life in Another World- (0 volumes)
Konosuba: God's Blessing on This Wonderful World! (0 volumes)
Accel World (0 volumes)
Spice and Wolf (0 volumes)
No Game No Life (1 volume)
The Irregular at Magic High School (2 volumes)

Andere mensen die graag Light Novel lezen?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Fireforce is wet vet vind ik...

• LEX63
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08:58

FIRE FORCE

Het was even wachten op deze fantastische Anime serie. Maar het wachten was de moeite meer dan waard.

HQ Anime

Genres...........: Action, drama, science fiction.
Story...............: Fantastische
Beeld..............: Goed
Geluid.............: Zeer goed
Taal.................: Japans / Engels
Ondertiteling...: Engels, Frans, Duits, Russisch, Arabisch,
Aantal delen...: 24

Omschrijving.

In het jaar 198 "in het tijdperk van de zon". Tokio is een drukke kosmopolis werelds dichtstbevolkte stad. De stad wordt bedreigd door duivels die ervoor zorgen dat mensen willekeurig in vlammen opgaan.

De enigen die het kan stoppen zijn de Pyrofighters, een team van gespecialiseerde brandweerlieden. De jonge Shinra, is gezegend met het vermogen om zijn voeten als een straalmotor te ontsteken en met de snelheid van een raket te vliegen. Hij wil niets liever dan een held zijn en weet dat dit de plek voor hem is. Maar hij is niet de beste in het opvolgen van orders.

Het begin van seizoen 2 word deze zomer verwacht.

Bron gebruikte informatie ANN

[Voor 5% gewijzigd door LEX63 op 25-01-2020 21:57]

• westergas

westergas

rikkie_pc

Waar kijken de medeTweakers eigenlijk naar dit seizoen?
Niets! Bij gebrek aan iets wat me boeiend lijkt.

• fub
  • Laatst online: 12:44
Waar kijken de medeTweakers eigenlijk naar dit seizoen?
- Kyokou Suiri. Ik vind youkai-series over het algemeen wel interessant;
- Somali to Mori no Kamisama. Zeer creatief, en ik wil meer weten over de wereld en zien hoe het verder gaat.
- Eizouken ni wa Te wo Dasu na! Zoveel energie, en de sequences waarbij een animatie-scene wordt uitgewerkt zijn schitterend gemaakt.
- Itai no wa Iya nano de Bougyoryoku ni Kyokufuri Shitai to Omoimasu. Fluff, maar wel fluff met een originele twist.
- Magia Record. Want Madoka.
- ID:Invaded. Soort Inception-meets-Silence of the Lambs. Interessant om te zien wat ze er van maken.
- Dorohedoro. Ik weet niet wat de makers hadden gerookt toen ze dit bedachten, maar ik wil zien wat er uit komt!
- Infinite Dendrogram. Fluff, voor als je niet wilt nadenken en gewoon wat wil kijken.
- Koisuru Asteroid. Ook fluff.
- Housekishou Richard-shi no Nazo Kantei. Ik hoop dat het zoiets wordt als Kyoto Teramachi Sanjou no Holmes.
- 22/7. Wat een bizarre opzet, en ik wil weten hoe het nou zit met die muur.

Best wel veel, maar ik kijk pas als alles uit is, en als het dan niet bevalt, dan drop ik het gewoon weer. Dus ik heb de neiging om series het voordeel van de twijfel te geven.

• fub
We zijn gisteren naar Weathering With You geweest, de 'gewone' 2D versie. Wat een schitterende film met een prachtig magisch-realistisch plot. De details zijn echt helemaal uitgewerkt, en Shinkai weet heel goed de rafelrandjes van Tokyo weer te geven.
Er is spanning, actie, humor, maar ook veel menselijkheid. Ik vind het echt een aanrader.

• Pagman
fub schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:30:

- 22/7. Wat een bizarre opzet, en ik wil weten hoe het nou zit met die muur.
The wall's orders are absolute :+

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11:24

KipCurreh

Nightcrawler

Nnoitra schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:31:
* Nnoitra felt a disturbance in the force O-)
Hier nog een Gundam fan :w

Tijden terug al eens afgehaakt (reden onbekend) halverwege Gundam OO, maar toen ik tijdens kerst onderstaande kreeg, heb ik 'm toch maar weer opgepakt :)
[Afbeelding: GN00OORaiser]

Laatst ook maar ff de SEED/Destiny Remasters binnengehaald; de mecha designs van SEED blijven wel mijn favoriet. Jesus Yamato FTW :+
De Unicorn OVA was ook prima te doen.

Nu nog tijd vinden voor:
Iron Blooded Orphans seizoen 2,
Mobile Suit Gundam Thunderbolt: December Sky,
Mobile Suit Gundam Thunderbolt: Bandit Flower,
Mobile Suit Gundam Narrative,
Mobile Suit Gundam: The Origin - I t/m VI.
Misschien een domme vraag, maar welke Gundam series bekijk ik nou het beste.. Op Reddit vind ik allemaal zo van die ellenlange lijstjes, maar er zijn ondertussen zooo veel verschillende Series/Universums/Spinoffs, dat ik het echt niet meer weet.. 8)7

Ik ben maar een beginner op Gundam gebied, en heb enkel ooit eens de Gundam Wing series gezien (die ik wel best goed vond at the time)

Nu eigenlijk vnl. op zoek naar een paar series (geen tientallen) die de tand des tijds best hebben doorstaan, of die gewoon vrij recent zijn

Setup | Steam

• mduijvendijk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 08:37

mduijvendijk

Flying Ruchia ^_^

KipCurreh schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:04:
[...]

Misschien een domme vraag, maar welke Gundam series bekijk ik nou het beste.. Op Reddit vind ik allemaal zo van die ellenlange lijstjes, maar er zijn ondertussen zooo veel verschillende Series/Universums/Spinoffs, dat ik het echt niet meer weet.. 8)7
Dat is ook de reden waarom ik geen nieuwe gundam series meer kijk.
[...]
Nu eigenlijk vnl. op zoek naar een paar series (geen tientallen) die de tand des tijds best hebben doorstaan, of die gewoon vrij recent zijn
https://anidb.net/anime/?...me=1.1&orderby.rating=0.2

| Mijn specs | Sometimes human's are...

• hellsau
  • Laatst online: 13:03
[...]

Ik vermoed dat je mecha anime zoekt. Dan zou je deze lijst kunnen doorspitten. Je kan nog sorteren op score.
https://myanimelist.net/anime/genre/18/Mecha

Dotabuff profile

• JerX
[...]

Ik ben maar een beginner op Gundam gebied, en heb enkel ooit eens de Gundam Wing series gezien (die ik wel best goed vond at the time)

Seed en 00 zijn leuk en toegankelijk zonder al te veel backstory te weten van alle vorige gundams.

Vorig jaar heb ik de aller eerste gundams gekeken en de daarop volgende spinoffs met een beetje okay rating. Alleen voor Gundam Unicorn heb ik het gevoel dat dit mij meer waarde heeft gegeven, maar voor de ander veel minder.

• Psyonara
Thunderbolt en Iron Blooded Orphans zijn de beste Gundam series van de laatste zoveel jaar.
Je hebt ook nog wat Gunpla series.
Gunpla series zijn beetje de Pokemon/Medabots van Gundam als het ware. Gaat later wat meer de richting van MMO games op.

Waar in ieder geval 1 serie leuk is en de rest helaas wat saai.

• JerX
Psyonara schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:45:
Thunderbolt en Iron Blooded Orphans zijn de beste Gundam series van de laatste zoveel jaar.
Je hebt ook nog wat Gunpla series.
Gunpla series zijn beetje de Pokemon/Medabots van Gundam als het ware. Gaat later wat meer de richting van MMO games op.

Waar in ieder geval 1 serie leuk is en de rest helaas wat saai.
Thunderbolt is super vet, maar moet je eigenlijk wel het origin verhaal van gezien hebben. Iron Blood was ik vergeten, verschrikkelijke karakter designs wel coole gevechten.

• Psyonara
JerX schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Thunderbolt is super vet, maar moet je eigenlijk wel het origin verhaal van gezien hebben. Iron Blood was ik vergeten, verschrikkelijke karakter designs wel coole gevechten.
IBO is kwa presentatie wel het meest originele plot/premise is blijft wel vaak het zelfde. Maar dat is een algemeen probleem met Mecha. Waarschijnlijk ook waarom het Genre zo goed als dood is.

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 02:23
fub schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:59:
We zijn gisteren naar Weathering With You geweest, de 'gewone' 2D versie. Wat een schitterende film met een prachtig magisch-realistisch plot. De details zijn echt helemaal uitgewerkt, en Shinkai weet heel goed de rafelrandjes van Tokyo weer te geven.
Er is spanning, actie, humor, maar ook veel menselijkheid. Ik vind het echt een aanrader.
Wij zijn vandaag ook geweest. Prachtige film. Zeker up there met Your Name.

https://esportsclub.nl/

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
Bofuri: niet al te spectaculair maar wel grappig.

Fate/Grand Order: ik vond het begin van deze serie niet al te goed, de spectacular actie en diverse en leuke characters zorgen ervoor dat het wel erg vermakelijk was maar sinds de laatste paar afleveringen vind ik deze serie in kwaliteit echt beter geworden, een stuk meer spanning.

Magia Record: niet zo geweldig als het origineel maar nog steeds erg goed. Het pakt de creepy en donkere sfeer van het origineel erg goed.

Re:Zero: voor de release van het nieuwe seizoen wordt nu de directors cut uitgezonden, dus elke week 50 minuten lange afleveringen die twee afleveringen combineren. Ik heb het origineel nog niet gezien maar ik vind hem echt awesome. De directors cut verschilt blijkbaar nog nauwelijks met de originele series maar misschien komen er later grotere veranderingen. Ik moet me echt inhouden om niet verder te kijken met het origineel.

En dan daarnaast ben ik nog wat oudere series aan het kijken:

Clannad After Story: ik heb gisteren Clannad afgekeken en vandaag begonnen met After Story. Zelf was ik erg positief over Clannad, soms gebruikte de serie een beetje goedkope trucjes om emoties op te wekken maar daarnaast vond ik hem echt geweldig, een 9/10. Ik heb echt hele hoge verwachtingen voor After Story.

JoJo Stardust Crusaders: Ja, wat valt er nog te zeggen over JoJo, het is gewoon bizar. :+

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• westergas

westergas

rikkie_pc

Zijn er mensen die Psycho Pass S03 al hebben gezien? Aflevering 1 kon ik nog redelijk volgen maar ik had echt geen idee waar ik gisteren naar zat te kijken (ep 02).

Oh well...misschien komt het nog goed verder in het seizoen.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik vond het wel vrij goed te volgen. Hou er wel rekening mee dat er in het begin nog heel veel dingen niet uitgelegd worden. Die antwoorden komen pas later in het seizoen.

• Psyonara
Kan van mijn leven niet in Psycho Pass komen en ik vind de animatie wel verdomd goed.

• westergas

westergas

rikkie_pc

S01 en 02 had ik geen problemen mee. Vind het ook niet erg als het allemaal een beetje vaag is maar s03e02 snapte zowel mijn vrouw als ik helemaal niets van. Misschien een moment opname, we gaan het nog een kans geven :)

• Albantar
  • Laatst online: 00:01

Albantar

Get schwifty! Ꙭ

Ondertussen zijn er al een aantal Ghibli films op Netflix verschenen. Ondertussen Totoro en Kiki (opnieuw) gezien. Blijft leuk! :)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• raro007
vreemd niemand kijkt naar ishuzoku reviewers (uncensored)?
joke maar RE:zero blijft wel leuk om te kijken dus die staat op mijn lijst :)

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10:35
Ishuzoku Reviewers heeft niet veel om het lijf :P Na 3 afleveringen van puberhumor had ik het wel gehad. De "heisa" rond valse scores op MyAnimeList vond ik wel hilarisch.

• markdm
  • Nu online
raro007 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:14:
vreemd niemand kijkt naar ishuzoku reviewers (uncensored)?
joke maar RE:zero blijft wel leuk om te kijken dus die staat op mijn lijst :)
Ik heb de eerste aflevering gezien als nieuwsgierigheid naar waar alle drama vandaan kwam, maar ik vond het niet veel hebben.
Re:zero ben ik nu ook voor de eerste keer aan het kijken met de directors cut, ik vind het tot nu toe echt een geweldige serie.

• Bazzz
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 27-05 23:54
LEX63 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:39:
[Afbeelding]

FIRE FORCE

Het was even wachten op deze fantastische Anime serie. Maar het wachten was de moeite meer dan waard.

HQ Anime

Genres...........: Action, drama, science fiction.
Story...............: Fantastische
Beeld..............: Goed
Geluid.............: Zeer goed
Taal.................: Japans / Engels
Ondertiteling...: Engels, Frans, Duits, Russisch, Arabisch,
Aantal delen...: 24

Omschrijving.

In het jaar 198 "in het tijdperk van de zon". Tokio is een drukke kosmopolis werelds dichtstbevolkte stad. De stad wordt bedreigd door duivels die ervoor zorgen dat mensen willekeurig in vlammen opgaan.

De enigen die het kan stoppen zijn de Pyrofighters, een team van gespecialiseerde brandweerlieden. De jonge Shinra, is gezegend met het vermogen om zijn voeten als een straalmotor te ontsteken en met de snelheid van een raket te vliegen. Hij wil niets liever dan een held zijn en weet dat dit de plek voor hem is. Maar hij is niet de beste in het opvolgen van orders.

Het begin van seizoen 2 word deze zomer verwacht.

Bron gebruikte informatie ANN
even opgezocht en lijkt mij ook wel wat. Na het kijken van seizoen 4 van Boku no Hero Academia deze maar eens even doen! :)

• LEX63
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 08:58
Bedankt voor je reactie.

FIRE FORCE is Zeer goede, spannend Anime.

Ik ga binnen kort weer een review plaatsen van een goede Anime
Bazzz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:25:
[...]

even opgezocht en lijkt mij ook wel wat. Na het kijken van seizoen 4 van Boku no Hero Academia deze maar eens even doen! :)

• ikbenerniet
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:24
Sinds deze week ben ik helemaal bij met My Hero Academia, hier heb ik mij prima mee vermaakt :)
Alleen jammer dat ik nu op afleveringen moet wachten, wat vaak niet ten goede komt van de kijkervaring.. De release schema van Netflix, waarbij een heel seizoen in 1x gereleased wordt bevalt me toch beter, zoals ze dit doen bij bijv. Castlevania.. Scheelt ook een hoop filler bij de grotere series als dit voor anime ook gewoon gedaan gaat worden, maar het lijkt nog teveel aan "productie voor tv" vast te zitten.

Blijkbaar zijn ook de eerste 325 afleveringen van One Piece toegevoegd aan crunchyroll voor onze regio(helaas niet de HD variant). Deze had ik al een tijdje willen zien, dus dat komt heel mooi uit zo. Hopelijk komen de rest van de afleveringen er ook op.

• JerX
ikbenerniet schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:46:
Blijkbaar zijn ook de eerste 325 afleveringen van One Piece toegevoegd aan crunchyroll voor onze regio(helaas niet de HD variant). Deze had ik al een tijdje willen zien, dus dat komt heel mooi uit zo. Hopelijk komen de rest van de afleveringen er ook op.
Toen One Piece begon was er nog geen HD (1999) :P Moet One Piece ook nog een keer zien, maar om 900+ episodes te gaan kijken.. ugh.

• Psyonara
JerX schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:16:
[...]

Toen One Piece begon was er nog geen HD (1999) :P Moet One Piece ook nog een keer zien, maar om 900+ episodes te gaan kijken.. ugh.
1000 plus toch ondertussen?
Serie gaat ook maar door of het niks is. Zou je zeggen dat de kwaliteit er op een gegeven moment wel onder lijdt.

Serieus ga die serie nooit oppikken. Zelfs niet nu wij door omstandigheden thuis moeten blijve voorlopig.
Teveel afleveringen, en geen zin omdaar ge-investeerd in te raken.
Ben allang blij dat huidige shounens wat korter kwa verhaal zijn en meer een Seasonal focus hebben per jaar nu.

Gezien Naruto al een Nachtmerrie is filler en al.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
Ik ben gisteren op Netflix begonnen aan Zootopia 2: Super Intense Weeb Edition (ook wel bekend als Beastars) en ik vermaak me er best mee. Vooral de intro is echt tof gedaan!

Cadaster of an Insect Cage (o.i.d.) heb ik ook nog een kans gegeven maar die heb ik na tien minuten al weer uitgezet, op het eerste gezicht is het slecht geanimeerde clichématige rommel en bij het tweede gezicht ben ik niet gekomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hellsau
  • Laatst online: 13:03
Ik had verwacht dat dit al was gemeld. Maar bleach gaat weer door als anime en krijgt zijn einde!
Hier ben ik heel benieuwd naar. Vond de opbouw en gevechten samen met de soundtrack echt geweldig. Soms iets te langdradig met fillers maar overall echt geweldig. Een van de eerste series die ik keek/volgde.

Dotabuff profile

• Psyonara
Lente Seizoen komt eraan. Hopelijk beter dan het Winter Seizoen.

• markdm
  • Nu online
Psyonara schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:28:
Lente Seizoen komt eraan. Hopelijk beter dan het Winter Seizoen.
Ik ga in het lente seizoen deze 4 series kijken:

Kaguya-sama S2
Fruits Basket S2
Tower of God
BNA

Maar zelf vond ik winter ook niet echt slecht, In/Spectre, Bofuri, Somali and the Forest Spirit, Id:Invaded en Magia Record waren allemaal tussen een 7 en 8. Niet spectaculair maar wel vermakelijk.

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:56
Voor de sci-fi liefhebber is er een Altered Carbon anime op Netflix. De animatie is uhh... even wennen. Maar het verhaal zit wel goed in elkaar en heeft stiekem meer coole actie dan de real-life serie dat heeft. :)

Inventaris

• Psyonara
markdm schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:04:
[...]

Ik ga in het lente seizoen deze 4 series kijken:

Kaguya-sama S2
Fruits Basket S2
Tower of God
BNA

Maar zelf vond ik winter ook niet echt slecht, In/Spectre, Bofuri, Somali and the Forest Spirit, Id:Invaded en Magia Record waren allemaal tussen een 7 en 8. Niet spectaculair maar wel vermakelijk.
Denk dat ik wat een burnout had met Anime gezien Vanaf Winter Seizoen vorig jaar tot aan de Herst stuk voor stuk top series uit kwamen. En dat naja dat ik met teveel hype het laatste Winter Seizoen ben in gesprongen.

BNA is al begonnen Zou de beschikbare afleveringen niet in een klap gelijk zien. Enige waar spijt van heb nu. Zeer leuke serie. Ook wegens Trigger natuurlijk.

Mijn huidige to watch list is.
Foodwars
Bookworm
En ergelijk genoeg ben ik ge-investeerd in SAO A. Hopelijk iets meer pacing en actie van deze Arc.
Gleipnir als je iets Bizars en mogelijk Mindfuck wilt zien. Poosje terug met de Manga begonnen..

De rest is nog even afwachten.

• JerX
hellsau schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:11:
Ik had verwacht dat dit al was gemeld. Maar bleach gaat weer door als anime en krijgt zijn einde!
Hier ben ik heel benieuwd naar. Vond de opbouw en gevechten samen met de soundtrack echt geweldig. Soms iets te langdradig met fillers maar overall echt geweldig. Een van de eerste series die ik keek/volgde.
Haha be prepared, Tite Kubo had geen zin meer in Bleach en de laatste Arc is echt te triest. Ze hadden beter een andere mangaka op kunnen zetten. Ik ga het wel kijken, maar het wordt pijnlijk.

• Psyonara
JerX schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:17:
[...]

Haha be prepared, Tite Kubo had geen zin meer in Bleach en de laatste Arc is echt te triest. Ze hadden beter een andere mangaka op kunnen zetten. Ik ga het wel kijken, maar het wordt pijnlijk.
Blijkbaar willen ze wel nog wat dingen recht zetten. Afwachten hoe dan ook eerst en geloven etc.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 31-05 23:09
Ik kan me herinneren dat de manga doorgaat met de krachten ontwikkelen nadat ie alles kwijt is geraakt.

In ander nieuws. Ik spaar de afleveringen op van One Piece. Eens in de twee jaar ga ik kijken. Zo zat ik half op dressrosa en nu de arc van cake island afgemaakt. Maar het was wel taaie kost hoor. Ik geloof max 10 minuten aan nieuw spul en dan was het al weer klaar. Ik kreeg een beetje Dragon ball Z praktijken gevoelens.

Nu een fandochter van My Hero Academia thuis, dus dat maar even "controleren" :)

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• fub
Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:54:
Maar het was wel taaie kost hoor. Ik geloof max 10 minuten aan nieuw spul en dan was het al weer klaar. Ik kreeg een beetje Dragon ball Z praktijken gevoelens.
Ik snap niet waarom iemand die series kijkt. Afleveringen zijn langdradig en het gaat allemaal traag. Er is zo veel goed spul te vinden dat wel een beetje vlotjes doorgaat -- waarom zou je dan op zo'n lange serie blijven hangen?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 31-05 23:09
fub schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:54:
[...]

Ik snap niet waarom iemand die series kijkt. Afleveringen zijn langdradig en het gaat allemaal traag. Er is zo veel goed spul te vinden dat wel een beetje vlotjes doorgaat -- waarom zou je dan op zo'n lange serie blijven hangen?
Omdat ik het ergens toch nog wel leuk vind. Er zijn genoeg karakters voor verdieping. Die laatste film trouwens Stampede heb ik in de bios gezien. Dat was echt heel leuk!

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• mambo No5
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:43

mambo No5

Bad Apple?

Voor degenen die op dit moment thuis weinig te doen hebben; Khara Inc. (de studio achter de 3 Evagelion Films) heeft de 3 films in een mogelijk extended cut -ze zijn kennelijk iets langer dan de Theatrical versions- op Youtube gezet. Wel zonder ondertiteling, maar soit. :)

Playlist: Link

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=z0AeU-0_bHs]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OfqFiHjR7ac]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M099_uFGzEs]

Bijbehorend een handgeschreven briefje van Hideaki Anno;

Goede actie, wat mij betreft. O+

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Touchdomex

Touchdomex

Kwestie van dagen totdat ze met de juiste subs op het internet staan :+

Aangezien ik de youtubevertaling die automatisch gebeurd niet vertrouw.

Verder hulde! Dit hing al in de lucht namelijk.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Gisteren de eerste drie afleveringen van 'Tower of God' gekeken. Erg verwarrend zo die eerste afleveringen (er is niet echt een introductie met betrekking tot het verhaal), maar ik ben toch wel benieuwd naar de rest van de afleveringen.

Ik houd wel van series waarbij een op het eerste oog gewoon iemand 'speciaal' blijkt te zijn. Nu even kijken of er een nieuwe serie is om te beginnen met ditzelfde principe.

President in "Het Anime en Manga topic (deel 24)"

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-05 21:09
Ik ben voor het eerst echt begonnen met het kijken van series die net zijn begonnen. Normaal gesproken wacht ik de reviews af als het seizoen is afgelopen, om het kaf van het koren te scheiden.

Dit zijn in ieder geval de twee series uit het huidige seizoen die ik volg:

- 'Sing "Yesterday" for Me', een aardige slice of life over liefde. Enorm rustgevend en prachtig geanimeerd.
- 'Gleipnir', vage serie die meer is gericht op fan service. Desondanks vind ik het vooralsnog wel interessant.

En ik ben nu in seizoen twee van 'My Hero Academia'. Erg toffe serie, maar daar is uiteraard geen verdere uitleg over nodig. Plus Ultra. 8)

Shikata ga nai.

• Pagman
@President Heb je al eens gekeken naar Black Clover? Het is een nog lopende serie en past op zich wel bij de grote 3 (Bleach,Naruto,One piece)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
Ik heb gisteren Dorohedoro op Netflix afgezien en ik hoop echt dat hier nog een seizoen van komt! Het is maf genoeg om onvoorspelbaar te zijn en er wordt echt een toffe nineties sfeer neergezet in The Hole. Ook de animatiekwaliteit is echt top, volgens mij is het volledig CGI maar dat zie je er echt niet aan af, de stijl deed meer denken aan een Akira of Battle Angel.

Ik heb eigenlijk zin om meer anime te kijken maar ik heb echt moeite met het vinden van toffe series. Er zijn zo veel dertien in één dozijn Shounen series en oeverloze drama shows waarin nauwelijks wat gebeurt...
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True