Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 19:22
My Dress up Darling is idd leuk om te kijken.
Ben ook al een tijdje bezig met de manga, omdat er maar een deel geanimeerd is.

Solo Leveling is ook erg vermakelijk, goede actie.
Have fun!
corset schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:41:
Na mijn scheiding toch weer begonnen aan Crunchyroll. Na bijna 10 jaar te worden uitgelachen erom en er niks mee te hebben gedaan voelt het toch weer goed. Ben nu bezig met:

My Dress Up Darling
Solo Leveling
Overlord

ik ga weer opnieuw kijken uit mijn jeugd;

3x3 Eyes (even zoeken waar)
Chobits
Elfen Lied
Record of Lodoss Wars
Serial Experiments

En weer bezig met Gunpla uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Millie-ano schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:31:
Maar nu ook weer met de nieuwe character deze uitstraling heeft niet wat je van een
spoiler:
nieuwe koning van de onderwereld ipv Dabura
zal die waarschijnlijk niet de échte villain zijn of weer tig transformaties hebben (hopelijk niet zo slecht als cell max) ..
spoiler:
.. nja zit er niet ver naast ?? Ietjes beter dan cell max zo op het eerst 'oog'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44
En dat was Attack On Titan. Alle afleveringen nu gezien. Wauw! Wat een toffe serie.

Een van de beste die ik heb gezien denk ik.

Enige wat ik nog niet begrijp is:
spoiler:
wat was die centipede nu op het einde? Was dat een belichaming van Ymir? Of het oorspronkelijke wezen wat onderin die boom zat en van Ymir die titan maakte?

Afijn, het is een serie waar je je kop bij moet houden, maar als dat lukt…. Wauw!

——-

Als iemand nog tips heeft voor series van soortgelijke kwaliteit….

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 04-02-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41
PdeBie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:22:
Enige wat ik nog niet begrijp is:
spoiler:
wat was die centipede nu op het einde? Was dat een belichaming van Ymir? Of het oorspronkelijke wezen wat onderin die boom zat en van Ymir die titan maakte?
Je bedoeld de Founding Titan?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Nee.

spoiler:
Als van Eren, in de door jouw getoonde vorm, het titan hoofd wordt opgeblazen verschijnt er een soort slijmerige centipede/duizendpoot. Dat ding.

Maar met behulp van jouw link heb ik hem gevonden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

PdeBie schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:22:

Afijn, het is een serie waar je je kop bij moet houden, maar als dat lukt…. Wauw!

——-
Dat was voor mij het probleem. Er zat zo veel tijd tussen de seizoenen, en ik heb niet genoeg tijd om iedere keer een hele zooi terug te kijken. Wel recaps gedaan uiteraard maar dat is toch niet helemaal het zelfde. Ik was hem dus op het einde even kwijt helaas.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nog maar 4 afleveringen van Dragon Ball Daima te gaan, wat gaat dat toch ontzettend snel. Vond het toen bij Dragon Ball Super ook al veel te snel gaan :p

Hopelijk komen ze snel met de aankondiging dat ze verdergaan met Dragon Ball Super!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:16

D4NG3R

kiwi

:)

Over Dragon Ball gesproken, DBZ Kai maar eens opgezet. Inmiddels halverwege de Frieza saga, man wat ben ik een hoop vergeten van deze serie.

Het voelt daardoor wel een stuk minder als een rewatch, op een positieve manier. :Y)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:51:
Nog maar 4 afleveringen van Dragon Ball Daima te gaan, wat gaat dat toch ontzettend snel. Vond het toen bij Dragon Ball Super ook al veel te snel gaan :p

Hopelijk komen ze snel met de aankondiging dat ze verdergaan met Dragon Ball Super!
Nou... 20 vs 131 afleveringen is wel aardig verschil met snel. En dan zaten er bij super ook nog eens de nodige pauze periodes tussen.

Ik kan even niet zo snel vinden waarom er maar 20 afleveringen van Daima worden gemaakt. Was dit puur een tribute voor Toriyama? Hoop losse eindjes die ze in 4 afleveringen moeten proppen. Ondanks dat ik vanaf het begin al wat sceptisch was, gaat er een hoop potentieel verloren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 22:38
Ik heb nu de laatste aflevering van Turn-A Gundam gezien en ik kan met recht zeggen dat dit één van de betere Gundam series is (voor zover ik ze heb gezien). Gundam heeft nog wel eens moeite met het maken van een goed einde, maar Turn-A krijgt dat zeker voor elkaar. Wat mij betreft doen alleen het origineel uit '79 en misschien G-Gundam het beter. Daarnaast is Loran ook één van de beter geschreven hoofdpersonen. Ik kan deze serie aan iedereen die ook maar iets met mecha of een WW1 aesthetic heeft aanraden.
spoiler: Turn-A einde
Ik ga voor het einde wel even uit van de "headcanon" dat Loran terug gaat naar Sochie zodra hij zijn laatste taak voor Diana heeft volbracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Millie-ano schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:02:
[...]

Nou... 20 vs 131 afleveringen is wel aardig verschil met snel. En dan zaten er bij super ook nog eens de nodige pauze periodes tussen.

Ik kan even niet zo snel vinden waarom er maar 20 afleveringen van Daima worden gemaakt. Was dit puur een tribute voor Toriyama? Hoop losse eindjes die ze in 4 afleveringen moeten proppen. Ondanks dat ik vanaf het begin al wat sceptisch was, gaat er een hoop potentieel verloren.
Toch gaat het gevoelsmatig best snel voorbij O-)
In aantallen verschilt het inderdaad nog wel flink en ik heb werkelijk geen idee waarom er zo weinig van worden gemaakt, misschien dat er nog wel een tweede seizoen gaat komen? :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
westergas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Dat was voor mij het probleem. Er zat zo veel tijd tussen de seizoenen, en ik heb niet genoeg tijd om iedere keer een hele zooi terug te kijken. Wel recaps gedaan uiteraard maar dat is toch niet helemaal het zelfde. Ik was hem dus op het einde even kwijt helaas.
Nu staan ze allemaal op Crunchyroll, dus nu zou je het in een stuk door kunnen kijken. Heb ik nu wel gedaan. In een paar weken alle afleveringen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

PdeBie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Nu staan ze allemaal op Crunchyroll, dus nu zou je het in een stuk door kunnen kijken. Heb ik nu wel gedaan. In een paar weken alle afleveringen gezien.
Dat zou nu kunnen inderdaad maar ik ben een kijker vanaf het eerste uur ;)
Dit probleem heb ik bij meerdere series trouwens maar hier was het wat nadrukkelijker door de aard van het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

De nieuwste aflevering van Dragon Ball Daima heeft er gewoon voor gezorgd dat de servers van Crunchyroll zijn gecrasht lol :p

Mag ook wel na z'n prachtige aflevering!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v07r50FsHdIa2EMqvCrqHd5BU8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jWTS2GQ6G7xzPlm27qRjAtoT.jpg?f=fotoalbum_large

This is a sign of his future....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPYUm6dJ7g3UYkmi-8zKe9aDMJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBz7vf8Fv7qULIb5mfUOclPH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 15-02-2025 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
G_Dragon schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:34:
De nieuwste aflevering van Dragon Ball Daima heeft er gewoon voor gezorgd dat de servers van Crunchyroll zijn gecrasht lol :p

Mag ook wel na z'n prachtige aflevering!

spoiler:
[Afbeelding]

This is a sign of his future....

[Afbeelding]
Ik begin een beetje Daima beu te worden merk ik.
Teveel flauwe (kinderachtige) humor. Ik mis de stijl van DBZ heel erg merk ik.

Bijvoorbeeld:
spoiler:
Hoe dat irritante dikke gastje zijn riem weg geeft voor een stomme hoed met daarin toevallig het 3e oog waardoor de "eindbaas" zijn superkrachten in de schoot geworpen krijgt. Kom op zeg.... te makkelijk.

Of hoe die twee nieuwe Majin Buu's (Duu en ....?) zijn. Majin Buu was een echte vijand. Die was knettergek en vocht als een monster. Deze twee Majin's zijn er totaal niet mee te vergelijken.

Ik ga de serie wel afkijken, want ben al zo ver gekomen. Maar memorabel is het allemaal niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
PdeBie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:19:
[...]

Bijvoorbeeld:
spoiler:
Hoe dat irritante dikke gastje zijn riem weg geeft voor een stomme hoed met daarin toevallig het 3e oog waardoor de "eindbaas" zijn superkrachten in de schoot geworpen krijgt. Kom op zeg.... te makkelijk.

Of hoe die twee nieuwe Majin Buu's (Duu en ....?) zijn. Majin Buu was een echte vijand. Die was knettergek en vocht als een monster. Deze twee Majin's zijn er totaal niet mee te vergelijken.

Ik ga de serie wel afkijken, want ben al zo ver gekomen. Maar memorabel is het allemaal niet voor mij.
Ik snap je volledig en ervaar hetzelfde.
Nu is het wel zo dat de orginele Dragonball (dus voor Z) ook wel dat schijtlollige had.
Het wordt nu inmiddels ook afgeraffeld .. het einde wordt nog in 3 afleveringen gepropt en that's it. Dus ja. Die 3x 22 minuten zing ik wel uit idd.

Ik vind ook nog steeds de kleuren en animaties allemaal te flitsend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

PdeBie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:19:
[...]

Bijvoorbeeld:
spoiler:

Precies dezelfde mening hier hoor, ondanks ik bij de vorige aflevering wel echt van de bank omhoog sprong door de verrassende transformatie. Het kan gewoon niet op tegen het niveau van Dragon Ball Z of Dragon Ball Super wanneer de gevechten net lijken te beginnen, houden ze ook vrij direct weer op. En dan dat kinderlijke helpt ook zeker niet mee!

spoiler:
- Ja dat stuk met Hybis en het weggeven van dat oog was gewoon heel slecht gedaan, helemaal omdat ze daarmee wel heel makkelijk een nieuwe vijand krijgen.

- Majin Kuu & Majin Duu zijn echt ver van wat ik had gehoopt, want toen ik in de gaten kreeg dat ze met bronmateriaal van Majin Buu gingen werken was ik op zich wel heel nieuwschierig. Maar wat ze ervan gemaakt hebben is echt ver van goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Millie-ano DBZ had zeker ook humor. Denk bijvoorbeeld aan het stuk waarin Gohan met Goten gaat trainen en Goten vraagt of hij ook "super mag gaan", gevolgt door het stukje stenen gooien. Maar daar tegenover staan ook scenes waarbij Gohan bijvoorbeeld wordt aangevallen door die twee Majin aanhangers op het toernooi en niemand ingrijpt. Dat zijn hele serieuze stukken. Of de transformatie van Kid Gohan naar SS2 en het eindgevecht tussen Kid Gohan en Cell. Dat is puntje van je stoel materiaal!

Dat mis ik compleet in Daima. Het lijkt wel of het met slechte grappen aan elkaar geknoopt word.

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 18-02-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Deze shot is wel echt tof :D

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yo1S1jqe9IoGOrg8C4qV9Xccv6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z917N96NGLxGIc16adWaFxNe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Ja, de animatie is wel tof (niet zo mooi als de stijl van DBZ vind ik persoonlijk, maar soit). Alleen qua verhaal is het allemaal maar mêh. :P

• ErikT738
The fuck... Gundam Seed Freedom staat op Netflix, maar enkel met Engelstalige audio?! Dan niet joh.

• Millie-ano
  • Niet online
ErikT738 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:06:
The fuck... Gundam Seed Freedom staat op Netflix, maar enkel met Engelstalige audio?! Dan niet joh.
Kijkt ondanks dat prima weg hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Wat weer een top aflevering van Dragonball Daima pff.. het begint eindelijk een beetje van hoog niveau te worden, jammer dat de serie er bijna mee stopt.. want het niveau van de afgelopen twee afleveringen mogen ze wel langer aanhouden!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfPTYTM7fI6QP7wuLEzz137JP8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YW4RORUMF8o3MMEchzE7HEzh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-tzd-FvnqaMFbbUkiPb8KBBZHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZMUMIpAXw2CVHlfVyh9qfsG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSbTJqqRBpNHVO-MWsQNBBbrF0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVGbmPXiA2P16gqyRFNfgJ01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx_Qu31aJqeBvnGJNuCrBtUdLd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTXjIlz18KVtdW9VoMbToiFo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:54:
Wat weer een top aflevering van Dragonball Daima pff.. het begint eindelijk een beetje van hoog niveau te worden, jammer dat de serie er bijna mee stopt.. want het niveau van de afgelopen twee afleveringen mogen ze wel langer aanhouden!

spoiler:
ik moet hem nog kijken. Mar n.a.v jouw post kan ik niets anders dan concluderen dat ssj4 Gogeta terugkomt middels de fusion bugs in goku zijn bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:54:

Ja dit was een vette aflevering. Hele gave getekende shots en mat gekleurd die voor mij de oude vibe terug bracht. Zeker bij vegeta, iets minder bij Goku. Bij Goku had het nog net een tandje minder flashy gemogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Wow! Zo gaaf om te zien dat DragonBall door Daima weer zo hoog in de rankings staat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wryC_W9h5OqUhv7J5qRrs5HsoxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSdBCtWiDNY9Ux6KEAYBSGlR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:26
Ik ga van de week onderstaande eens bekijken. Las van de week dat deel 2 net is uit. De trailer van deel 1 maakte mij nieuwsgierig.
IMDB: Nezha: Mo tong jiang shi (2019)

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vrEEE-D3OCSGYon2Ccpx392VQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaCZ47QGdguV8sr1TCer7jc6.jpg?f=fotoalbum_large

Legend we still miss you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:27
apollo13 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:43:
Ik ga van de week onderstaande eens bekijken. Las van de week dat deel 2 net is uit. De trailer van deel 1 maakte mij nieuwsgierig.
IMDB: Nezha: Mo tong jiang shi (2019)
Toevallig dezelfde route bewandeld. Twee weken terug de film met de kinderen gekeken. Een heel vermakelijke film moet ik zeggen, niet iets wat er echt uit springt verder.

Wel benieuwd naar deel twee overigens. 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
G_Dragon schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:00:
Wow! Zo gaaf om te zien dat DragonBall door Daima weer zo hoog in de rankings staat :)

[Afbeelding]
De laatste aflevering!! Ik vond hem!!

spoiler:
:/ :| :O -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Millie-ano schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:29:
[...]

spoiler:
Mja. Eens. De hele serie voelt zo aan helaas.

Enige wat ik wel tof vond deze aflevering was:
spoiler:
de kameha-wave die massaal door alle werelden heen sloeg

Maar hoe de “eindbaas” uiteindelijk verslagen werd. :F
Er moest gewoon weer humor toegevoegd worden, alleen was het niet grappig.

Naja. We hebben de serie afgekeken. Nu weer terug naar DBZ Kai. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
PdeBie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Mja. Eens. De hele serie voelt zo aan helaas.

Enige wat ik wel tof vond deze aflevering was:
spoiler:
de kameha-wave die massaal door alle werelden heen sloeg

Maar hoe de “eindbaas” uiteindelijk verslagen werd. :F
Er moest gewoon weer humor toegevoegd worden, alleen was het niet grappig.

Naja. We hebben de serie afgekeken. Nu weer terug naar DBZ Kai. :+
Ik vond dit shot wel gaaf
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2025/02/dragon-ball-daima-super-saiyan-4-goku-kamehameha.jpg?q=49&fit=crop&w=825&dpr=2

deed mij beetje denken aan;
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2025/02/dragon-ball-goku-gohan-kamehameha.jpg

Maar het had in mijn ogen gewoon anders mogen/kunnen/moeten eindigen. Idd met die
spoiler:
kamehameha
moeten eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Net ook DB Daima uit gekeken, beetje de greatest hits of Goku in samenvating.
met een Classic DB plot of GT plot eigenlijks.

Tenminste alle Goku Highlights waren wel DBZ hoogte punten.
Zelfs de artstyle is terug gegaan naar die tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Millie-ano schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:29:
[...]

spoiler:
Ik vond hem wel vet, dat hele laaste gevecht was heerlijk om te zien. Maar zoals ik wel al eerder aangaf vind ik Daima niet van het niveau wat we gewend zijn bij Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT en Dragon Ball Super :D...

Hier nog wat van mijn favoriete shots uit Dragon Ball Daima;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_94DYfdlmqcXja-_3s5s1OSGsuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/beECXvhcnBiOzED1wHhDjmly.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy79i0G5k4hIn34A86XBIXFug5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWELG8uzK5qpvsxZ1nLLRGH0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hotUIMbrYykSB-HEUcwkSYJHoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pslwEkaCI04vZ2kYKTnwVICE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvE7fY9ESbsAs8NEXasjoFXoRjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5Y3qHYLfzUlBBtecb2q1s2i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQ2xNBJGN_A7kjTYYMNr8gLdsrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0Hst63noxB92YfLz2QknIV6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz6pCHzc4qIL6P3gju2WDJ-YHmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNfKFI0BkvLJAzByH07ezWZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-iAbkNZl2FhKWu0ovf9cd4PYr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6QztDU9XI84g2qzgBYdVEnX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vG8oNV3Edf9OuRufKvYvPPV4M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdnxaG8ovYtz02IEMzRpc8a2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFLMSGAe_MmZCAN-LCr74sojeDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5I6i0M17PiJrOlZqfniRe6xf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaevtM24XGil2W0pruWwFB088gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92YGrjMQh65uqJCRn097sD2V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS3czzdADEQR3JHOmNTJEwQhciA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FVFzSL1EQuDVFo1h6kZRTm4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCgnsbeJUcooKWuEO0O80APRs7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQUS8iHLl6rnJrcDJofc0VHi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Voor de liefhebbers: tegen alle verwachtingen in komt Gundam Gquuuuuux in Nederland in de bios bij Kinepolis! Ik heb mijn kaartje voor Hoofddorp gelijk gekocht!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBhH7SmQErcLpHTH8ImJKywkVIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEdYwEcCPLdFPNErqCVAGUIV.jpg?f=fotoalbum_large

Peak anime heeft een datum: seizoen 2 start in januari 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
JackAvery schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:47:
[Afbeelding]

Peak anime heeft een datum: seizoen 2 start in januari 2026 :)
Goed nieuws en ook slecht... nog bijna een jaar wachten :'(
Voor wie de eerste serie nog niet heeft gezien, doen!

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:14
apollo13 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Goed nieuws en ook slecht... nog bijna een jaar wachten :'(
Voor wie de eerste serie nog niet heeft gezien, doen!
Wat je eigenlijk zegt, als je niet een jaar wil wachten tussen de 2 seizoenen dan moet je nog een jaar wachten om ermee te beginnen. Duidelijk! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ikbenerniet schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:32:
[...]

Wat je eigenlijk zegt, als je niet een jaar wil wachten tussen de 2 seizoenen dan moet je nog een jaar wachten om ermee te beginnen. Duidelijk! :)
Ik ben S01 nog een keer aan het kijken. Nog net zo goed als de eerste keer! En nu vallen weer andere kleine details op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
ikbenerniet schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:32:
[...]

Als je nu elke week één aflevering kijkt, moet je nog maar drie maanden wachten 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik kijk heel sporadisch Anime de laatste 10 jaar omdat ik niet zo veel tijd meer heb.en ik "echte" series verkies boven Anime :P

Maar ben nu toch eindelijk begonnen aan Solo leveling wat ik heel vet vind.
Voor mij persoonlijk nu de leukste anime's als ze isekai of isekai achtig zijn.

Vroeger uiteraard dragonball volledig gekeken en nu zie ik jullie over Dragonball Daima praten.
Is dat iets nieuws of een soort remake?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:30:

Vroeger uiteraard dragonball volledig gekeken en nu zie ik jullie over Dragonball Daima praten.
Is dat iets nieuws of een soort remake?
bocht .. ;)

Nee, 20 afleveringen is prima te bekijken als homage aan Akira Toriyama.
Het is in mijn ogen een soort alternatieve tijdlijn na de buu-saga, het gebeurt voor Dragon Ball Super iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:31

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Millie-ano schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:46:
[...]

bocht .. ;)

Nee, 20 afleveringen is prima te bekijken als homage aan Akira Toriyama.
Het is in mijn ogen een soort alternatieve tijdlijn na de buu-saga, het gebeurt voor Dragon Ball Super iig.
Nice, weet wat ik komende paar avonden ga kijken :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:01:
[...]

Nice, weet wat ik komende paar avonden ga kijken :P
Ja. Let wel: Je moet er van houden. Na DBZ was dit niet mijn kopje thee. Ik heb het gekeken uit nostalgie.
Super vond ik zeker in de beginfase ook stukken minder vanwege de art-style. Om nog maar te zwijgen over de laatste film Super Super Hero... :X

Ik merk dat ik oud wordt en die nieuwe technieken minder waardeer dan vroeger. Ik waardeer een bepaalde look van de oude animatie/anime films van vroeger. Het matte en puur getekende. Minder 3D/Flashy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:20

fub

Millie-ano schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:21:
Ik merk dat ik oud wordt en die nieuwe technieken minder waardeer dan vroeger. Ik waardeer een bepaalde look van de oude animatie/anime films van vroeger. Het matte en puur getekende. Minder 3D/Flashy.
Ik ben Escaflowne terug aan het kijken, een serie uit 1996. Het is zo... anders... dan wat er tegenwoordig wordt gemaakt (alhoewel het technisch gezien wel een isekai is). De tekenstijl is anders, inderdaad -- maar het grootste verschil is de hele productie. Dit is een serie van 26 afleveringen, en ze nemen de tijd om allerlei avontuurlijke details te laten zien. Er is veel aandacht besteed aan alle designs (elk land dat aangedaan wordt heeft zijn eigen 'stijl'), en er is ook gewoon een ordentelijke soundtrack waarbij bepaalde nummers samen gaan met bepaalde gebeurtenissen.
Heel interessant om terug te kijken, en na zo'n aflevering te bedenken dat het tegenwoordig in 12 afleveringen zou worden geperst en dat die aflevering van net geschrapt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
G_Dragon schreef op maandag 3 maart 2025 @ 23:12:
[...]

Ik vond hem wel vet, dat hele laaste gevecht was heerlijk om te zien. Maar zoals ik wel al eerder aangaf vind ik Daima niet van het niveau wat we gewend zijn bij Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT en Dragon Ball Super :D...

Hier nog wat van mijn favoriete shots uit Dragon Ball Daima;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nummer #2 is wel een leuke wallpaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
fub schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Ik ben Escaflowne terug aan het kijken, een serie uit 1996. Het is zo... anders... dan wat er tegenwoordig wordt gemaakt (alhoewel het technisch gezien wel een isekai is). De tekenstijl is anders, inderdaad -- maar het grootste verschil is de hele productie. Dit is een serie van 26 afleveringen, en ze nemen de tijd om allerlei avontuurlijke details te laten zien. Er is veel aandacht besteed aan alle designs (elk land dat aangedaan wordt heeft zijn eigen 'stijl'), en er is ook gewoon een ordentelijke soundtrack waarbij bepaalde nummers samen gaan met bepaalde gebeurtenissen.
Heel interessant om terug te kijken, en na zo'n aflevering te bedenken dat het tegenwoordig in 12 afleveringen zou worden geperst en dat die aflevering van net geschrapt zou worden.
Nu ben ik niet zo van 'filler'.. dus als iets in 16 afleveringen kan ipv 24 om de vaart erin te houden snap ik het. Niet zoals bij DBZ. .. 5 minuten verspreiden over 7 afleveringen met een spirit bomb in je hand haha.

Maar ik snap je punt. En filler episodes zijn zeker voor jong talent een manier om hun kwaliteiten te tonen. Maar ik kijk idd soms met weemoed terug naar de jaren 80-90 soms early 00 anime. Mecha, shounen, prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Millie-ano Naruto en Shipuden barst ook van de fillers, maar een aantal daarvan voegen ook daadwerkelijk wat toe aan achtergrond verhaal. Dan vind ik fillers juist wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
PdeBie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:46:
@Millie-ano Naruto en Shipuden barst ook van de fillers, maar een aantal daarvan voegen ook daadwerkelijk wat toe aan achtergrond verhaal. Dan vind ik fillers juist wel fijn.
Dan is het niet echt een filler ;) ... Maar als Goku een rijbewijs moet halen met piccolo... Ja het is grappig. Maar come on... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja dat soort afleveringen heb ik ook een broertje dood aan.

Maar bij Naruto waren het soms wel degelijk fillers, omdat ze voorliepen op de manga. Dan bedachten ze wat side missies voor team 7 waar vervolgens ook wat interessante materie uit voortkwam over de geschiedenis van hoe de wereld is geworden zoals hij toen was. Of over waarom Kakashi die boekjes leest enzo :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDJ9O1nv6jTLTRbjCjTTSu21iIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fY4BRLJTCA9kkwAvvsPB0fn.jpg?f=fotoalbum_large
Jammer dat afgelopen is, was namelijk wel leuk om elke week ergens naar uit te kijken. Even weer zoals vroeger met Dragon Ball Z, mooie herinneringen!

Hopelijk gaan ze snel verder met Dragon Ball Super, dat duurt nu ook al lang genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:20

fub

Millie-ano schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Nu ben ik niet zo van 'filler'.. dus als iets in 16 afleveringen kan ipv 24 om de vaart erin te houden snap ik het. Niet zoals bij DBZ. .. 5 minuten verspreiden over 7 afleveringen met een spirit bomb in je hand haha.
Escaflowne heeft geen filler episodes. Maar ik verwacht dat nu bepaalde plot-lijnen die bedoeld zijn voor karakter-ontwikkeling, gewoon weggelaten zouden worden. Dat zou een hoop van de charme van de serie wegnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ik kom net bij Gundam Gquuuuuux vandaan. Echt heel tof om het in de bios te zien, en ik kan niet wachten op de serie! Ik raad iedereen wel aan om even een recap van de originele Gundam te kijken voordat je aan de serie begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:24
Ricmaniac schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:30:
Maar ben nu toch eindelijk begonnen aan Solo leveling wat ik heel vet vind.
Meh, deze aflevering voelde wel een beetje aan als een filler.. ik kijk uit naar volgende week, al moet ik toegeven dat het gevecht laatst tegen die vorige ork baas baas wel 'snel' over was. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Heeft iemand een idee hoe importeurs prijzen berekenen en of de prijzen dalen na jaren ? ik heb verschillende verkopers op Bol. com, Amazon, Zavi etc. gevraagd maar iedereen zegt dat hun systeem de prijzen bepaald zonder verdere reden en dat wachten op prijsdalingen mogelijk geen zin heeft maar ik vindt het bizar het ene seizoen 30€ of 35€ en het andere 45€ of 60€ terwijl het dezelfde kwaliteit is en dezelfde minuten.. Crunchy Roll enz. vindt ik zonde van het geld om te blijven huren zonder dat je daarna er iets van over houdt.

Bedankt voor eventuele reactie en groetjes,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Tri Force schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:29:
Heeft iemand een idee hoe importeurs prijzen berekenen en of de prijzen dalen na jaren ? ik heb verschillende verkopers op Bol. com, Amazon, Zavi etc. gevraagd maar iedereen zegt dat hun systeem de prijzen bepaald zonder verdere reden en dat wachten op prijsdalingen mogelijk geen zin heeft maar ik vindt het bizar het ene seizoen 30€ of 35€ en het andere 45€ of 60€ terwijl het dezelfde kwaliteit is en dezelfde minuten.. Crunchy Roll enz. vindt ik zonde van het geld om te blijven huren zonder dat je daarna er iets van over houdt.

Bedankt voor eventuele reactie en groetjes,

TF.
Je hebt kans dat er een verrekening met de valutakoers plaatsvind om de x-tijd. Wij hanteren op het werk een koers voor de hele maand en bij afwijking van > 2% wordt er een herberekening gemaakt op de factuur.
Wij kopen dan in in USD en verkoop in EUR. Zo blijft je verkoopmarge enigszins gelijk.

Stel inkoop $ = 3 op een koers van €1 = $1.10 = inkoop €2.72 met 20% marge is €3.40 verkoop
Wordt de koers ineens €1 = $1.05 en je wil dezelfde marge houden dan is de verkoopprijs ineens €3.56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Millie-ano schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Je hebt kans dat er een verrekening met de valutakoers plaatsvind om de x-tijd. Wij hanteren op het werk een koers voor de hele maand en bij afwijking van > 2% wordt er een herberekening gemaakt op de factuur.
Wij kopen dan in in USD en verkoop in EUR. Zo blijft je verkoopmarge enigszins gelijk.

Stel inkoop $ = 3 op een koers van €1 = $1.10 = inkoop €2.72 met 20% marge is €3.40 verkoop
Wordt de koers ineens €1 = $1.05 en je wil dezelfde marge houden dan is de verkoopprijs ineens €3.56
Hey Millie ^^

Bedankt voor de info en ja dat zou kunnen voor een 5€ of 10€ maar met bijvoorbeeld Frieren is er 20€ verschil van 35€ naar 55€ en ook met seizoenen van dezelfde series zit er soms 20€ verschil tussen terwijl het gemiddelde anime seizoen van tussen de 180 minuten en 280 minuten omstreeks de 30€ en 40€ kost en daar komt dan 20€ verschil maar de verkopers geven geen verklaring behalve dan hun systeem..

Op deze manier heb je geen idee wat het gaat kosten om een serie compleet te krijgen en sommige series hebben tientallen seizoenen dus reken het maar uit wat de kosten kan worden.. dat kan honderden € extra zijn en ik heb wel een jaar of paar jaar geduld om een serie compleet te krijgen maar het kan ook tegenovergesteld worden dat een seizoen duurder wordt of helemaal niet meer beschikbaar is.

In ieder geval dank voor de info en ik vraag eens rond of er ook mensen zijn die zelf anime importeren dan kan er mogelijk onkosten en informatie gedeeld worden waar het gunstig is om te bestellen en wanneer het gunstig is en sommige series leveren ook digitale copies naast de discs misschien zit daar ook wel een prijsverschil in ?

Veel kijk plezier waar je ook mee bezig bent en groetjes ^^

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 14:36
Weet iemand of er een box set komt van de Dragon Ball Super manga?
Ik kan wel de losse boekjes vinden, maar zou liever een box set willen.

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 11:47
Is de manga eigenlijk al af?
Of heeft Toriyama deze niet afgekregen voor zijn dood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Kreutel schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:23:
Weet iemand of er een box set komt van de Dragon Ball Super manga?
Ik kan wel de losse boekjes vinden, maar zou liever een box set willen.
Oh leuk nog een Dragonball fan! Welkom :*)

Ik gok dat er een boxset gaat komen wanneer de manga's klaar zijn, zo ging het namelijk ook bij Dragon Ball en Dragon Ball Z O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-05 13:06

ID5

@Tri Force Weet niet precies wat je zoekt, maar probeer hier eens, om Frieren als voorbeeld te nemen: https://www.rarewaves.com...rneys-end-season-1-part-1

Verzendkosten zijn iets van 5 euro geloof ik, verzenden kan wel een weekje of meer duren, maar verder een betrouwbare partij.

En anders is Amazon.co.uk ook een optie (jammer van die veel te hoge verzendkosten tegenwoordig).

Soms zijn er wel eens acties dat het nog goedkoper te vinden is, maar meestal geld dat voor de wat oudere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
ID5 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:11:
@Tri Force Weet niet precies wat je zoekt, maar probeer hier eens, om Frieren als voorbeeld te nemen: https://www.rarewaves.com...rneys-end-season-1-part-1

Verzendkosten zijn iets van 5 euro geloof ik, verzenden kan wel een weekje of meer duren, maar verder een betrouwbare partij.

En anders is Amazon.co.uk ook een optie (jammer van die veel te hoge verzendkosten tegenwoordig).

Soms zijn er wel eens acties dat het nog goedkoper te vinden is, maar meestal geld dat voor de wat oudere series.
Hey ID5 ^^ bedankt voor de info maar het is al gelukt via https://www.bol.com/nl/nl...tPYg.2_38.39.ProductImage ik focus op completed series die ik al gekeken heb en tot zover heb ik een tiental series gevonden zoals Dragon maid cafe, Full metal alchemist, Spice and wolf, Violet evergarden, Suzume, Princess monoko, Hellsing ultimate, Dr. stone etc. en voor incomplete anime's zoals Frieren, Goblin slayer, Rising of the shield hero enz. daar maak ik een uitzondering van maar de meeste anime gewoon wachten op een complete box.

Het kost tijd om het voor elkaar te krijgen en dat heb ik er wel voor over maar toch is het jammer dat Anime in de EU zo slecht geregeld met aanbod en import prijzen en mogelijk douane kosten en daardoor huren velen denk ik ook via Crunchyroll voor aanbod en gemak maar persoonlijk vindt ik dat zonde dat je na het abo niets over houdt en digitaal kopen heeft nogal wat twijfels na Funimation..

Veel kijk plezier en groetjes,

TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Net de laatste aflevering van, Solo Leveling (season 2) , gezien. Heerlijk vervolg van serie 1. Deze laatste aflevering is er een met een behoorlijk open einde, een hint naar meer... hopelijk.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 23:31
apollo13 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:20:
Net de laatste aflevering van, Solo Leveling (season 2) , gezien. Heerlijk vervolg van serie 1. Deze laatste aflevering is er een met een behoorlijk open einde, een hint naar meer... hopelijk.
Als je niet kan wachten dan kan je beginnen aan de webtoon van sololeveling.

De anime volgt praktisch deze 1 op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
jeppekroezen schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:58:
[...]

Als je niet kan wachten dan kan je beginnen aan de webtoon van sololeveling.

De anime volgt praktisch deze 1 op 1.
Heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeppekroezen
karazz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:36:
[...]

Heb je toevallig een linkje?
*knip*
Dergelijke links zijn niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 31-03-2025 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Je kan ook via de app Webtoon de complete series vinden.

Veelal sites op internet hebben wel vage span shit. Dus wel even een goeie addblocker hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:49
apollo13 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:20:
Seizoen 3 confirmed :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:30
Solo Leveling ook afgekeken. Kwam er in eerste instantie niet in. Dacht wat is dit nou voor rare serie waar ze tegen mieren vechten. Zeer blij dat ik het een echte kans heb gegeven.
spoiler:
Die gast is inmiddels zo OP dat het bijna jammer lijkt.Maar we zullen zien hoe ze het verder gaan invullen. Ook best interessant hoe die eindbazen soms aan het glitchen waren. Samen met nog een verloren papa is er denk nog genoeg uit te werken

Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Gisteravond Ne Zha (2019) gezien.
Een leuke Anime, hoewel men zegt dat een Chinese Anime geen Anime mag heten.
Deze film heeft iets voor zowel jong als oud. Leuke humor, goede actie scenes en een goed maar voorspelbaar verhaal. Wat ook wel logisch is gezien de, gok ik, jonge doelgroep. Je moet er wel even voor gaan zitten, hij duurt namelijk 110 minuten. Misschien wat lang voor de jongste kids? Op IMDB staat geen leeftijd rating, maar ik zou zeggen 10-12 jaar. De actie is soms wat heftig voor degene onder de 10, gok ik.

De animatie is van topkwaliteit, deed mij denken aan de Pixar films.
Gek genoeg, of misschien toch niet, moest ik meer mij aandacht houden bij de subtitles dan normaal.
De Chinese taal is voor mij een onbekende. Ik kijk al een jaartje of 30 Anime, maar eigenlijk altijd in het Japans.

Trailer kan je hier zien. https://www.imdb.com/vide...10627720&ref_=tt_ov_ov_vi

[ Voor 12% gewijzigd door apollo13 op 02-04-2025 21:46 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:05
Gisteravond de eerste 3 devil may cry episodes gekeken op Netflix. Als groot DMC fan keek ik hier wel naar uit. Het resultaat... niet best. Lore naar de rag, hier en daar met referenties gooien, expositie dumps, compleet andere feeling dan met de games. Nee dit is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ik mis de wekelijkse afleveringen van Dragon Ball Daima stiekem toch wel :P
Was wel leuk om elke vrijdagavond weer ergens naar uit te kunnen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Dr. Stone was alweer afgelopen kennelijk. Is het een nieuwe trend dat elk anime seizoen nog maar 12 afleveringen heeft en enigszins teleurstellend moet eindigen?

Nou ja, als het goed is begint Gundam binnenkort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Dankzij dit topic aan Solo Leveling begonnen. Dank! Dank! Dank! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:49
Millie-ano schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:52:
Dankzij dit topic aan Solo Leveling begonnen. Dank! Dank! Dank! O+
Mijn vriendin vindt anime over het algemeen niet leuk maar solo levelling vind ze geweldig. O+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 15:16

D4NG3R

kiwi

:)

Wat volgt/gaat men eigenlijk volgen van het huidige seizoen? Iig AniChart gebruikers zijn maar weinig positief over de eerste afleveringen van nieuwe series. :')

Overigens is het niet alsof er nog minstens 50 shows op m'n backlog staan... :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKpp8ESBNuhyYXlBG_OqaU30OkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4h1YmjT6Q6NdBvXQEyc3V1zO.jpg?f=fotoalbum_large
Legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

D4NG3R schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:06:
Wat volgt/gaat men eigenlijk volgen van het huidige seizoen? Iig AniChart gebruikers zijn maar weinig positief over de eerste afleveringen van nieuwe series. :')

Overigens is het niet alsof er nog minstens 50 shows op m'n backlog staan... :+
Ik selecteer meestal de anime die mij interessant lijken van die lijst (meestal iets van 10-15 anime) en kijk dan minimaal 2 à 3 afleveringen daarvan. Als ik de anime dan nog steeds leuk vind, dan blijf ik deze kijken, anders stop ik ermee. Meestal vallen er een paar af, maar het grootste deel blijf ik meestal het hele seizoen kijken. Alleen verschillen smaken, dus wat ik leuk vind hoeft niet te zijn wat jij leuk vindt.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
MatHack schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:10:
[...]

Ik selecteer meestal de anime die mij interessant lijken van die lijst (meestal iets van 10-15 anime) en kijk dan minimaal 2 à 3 afleveringen daarvan. Als ik de anime dan nog steeds leuk vind, dan blijf ik deze kijken, anders stop ik ermee. Meestal vallen er een paar af, maar het grootste deel blijf ik meestal het hele seizoen kijken. Alleen verschillen smaken, dus wat ik leuk vind hoeft niet te zijn wat jij leuk vindt.
Doe ongeveer hetzelfde maar laat mij, deels, ook leiden door de video's van: Mother's Basement. https://www.youtube.com/@mothersbasement
Voor mij een goede bron voor een preselectie van de nieuwe Anime van het seizoen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ErikT738 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:12:
Ik kom net bij Gundam Gquuuuuux vandaan. Echt heel tof om het in de bios te zien, en ik kan niet wachten op de serie! Ik raad iedereen wel aan om even een recap van de originele Gundam te kijken voordat je aan de serie begint.
Beetje laat ondertussen maar ben wel begonnen aan de serie sinds deze week alleen heb ik echt geen idee hoe ik wel die film kan kijken. Hij lijkt niet op Streamingdiensten nog? te zien namelijk. Heb ik straks de serie gezien mag ik nog beginnen aan de proloog :+

In hoeverre is die film ook nodig om het te begrijpen. Bij Witch of Mercury was het wel een stukje verdieping die het net een beetje meer flair gaf. Eerste aflevering was verder vet en prima en je snapt voldoende om aan te haken dus opzich noodzaak? Neuh.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Touchdomex schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:16:
[...]

Beetje laat ondertussen maar ben wel begonnen aan de serie sinds deze week alleen heb ik echt geen idee hoe ik wel die film kan kijken. Hij lijkt niet op Streamingdiensten nog? te zien namelijk. Heb ik straks de serie gezien mag ik nog beginnen aan de proloog :+

In hoeverre is die film ook nodig om het te begrijpen. Bij Witch of Mercury was het wel een stukje verdieping die het net een beetje meer flair gaf. Eerste aflevering was verder vet en prima en je snapt voldoende om aan te haken dus opzich noodzaak? Neuh.
De film is eigenlijk de drie eerste afleveringen, maar in een iets andere volgorde en mogelijk met wat extra materiaal. Ik denk dat je er weinig aan gaat missen als je 'm niet ziet.

Ik kan je wel aanraden de originele Gundam of een recap daarvan te kijken, want anders ben je binnenkort aardig verward.

Ik heb gisteren de eerste twee afleveringen van Moonrise gekeken. Het verhaal is nog wat dun, maar het ziet er wel mooi uit allemaal (character designs zijn duidelijk van Hiromu Arakawa van FMA). Wel had iemand de Japanners uit moeten leggen dat "Bob Skyrim" misschien niet de beste naam was voor de big bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ErikT738 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:09:
[...]

De film is eigenlijk de drie eerste afleveringen, maar in een iets andere volgorde en mogelijk met wat extra materiaal. Ik denk dat je er weinig aan gaat missen als je 'm niet ziet.

Ik kan je wel aanraden de originele Gundam of een recap daarvan te kijken, want anders ben je binnenkort aardig verward.
Ik ben benieuwd want de originele Gundam ga ik niet terugkijken. Heb daarvoor teveel zaken nog staan die ook gekeken moet gaan worden 12 tot 24 afleveringen had ik nog overwogen maar dit is het dubbelen :+ Verhaal kom ik wel uit. Mocht het daarna alsnog niet goed gaan kan ik alles opnieuw kijken

Heb er bij de andere Gundams ook nooit issues mee gehad dat ik specifieke series eerst nog moet kijken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Touchdomex schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:43:
[...]

Ik ben benieuwd want de originele Gundam ga ik niet terugkijken. Heb daarvoor teveel zaken nog staan die ook gekeken moet gaan worden 12 tot 24 afleveringen had ik nog overwogen maar dit is het dubbelen :+ Verhaal kom ik wel uit. Mocht het daarna alsnog niet goed gaan kan ik alles opnieuw kijken

Heb er bij de andere Gundams ook nooit issues mee gehad dat ik specifieke series eerst nog moet kijken.
Een tijd terug heb ik japanse gundam Wing game (in doos!) gescored voor de Super Nintendo.
Daarna besloot ik de originele 197x Gundam te kijken. Ik ben er nog niet doorheen, maar als iemand hier verstand heeft van Gundam en dat zo weet zou ik best de chronologische volgorde willen weten voor marathon in de vakantie ofzo.

Zit nu zo'n beetje elke romance/romcon te bekijken op Crunchyroll.. (naast de knallers zoals Solo Levelling, Apothecary diaries, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Amdk6II schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:29:
[...]

Een tijd terug heb ik japanse gundam Wing game (in doos!) gescored voor de Super Nintendo.
Daarna besloot ik de originele 197x Gundam te kijken. Ik ben er nog niet doorheen, maar als iemand hier verstand heeft van Gundam en dat zo weet zou ik best de chronologische volgorde willen weten voor marathon in de vakantie ofzo.

Zit nu zo'n beetje elke romance/romcon te bekijken op Crunchyroll.. (naast de knallers zoals Solo Levelling, Apothecary diaries, etc).
Mobile Suit Gundam '79 > Gundam Zeta > Gundam ZZ > Char's Counterattack is het "main" verhaal in chronologische volgorde. Daartussen zitten nog een heleboel kortere series die zich voor de eerste serie (The Origin, bevat spoilers voor '79) of tijdens de One Year War (i.e. '79) afspelen.

Sterkte met het begin van ZZ als je het tot daar volhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33
Ik ben zelf van de week ook begonnen met 'Gundam Gquuuuuux'. Qua narratief snap ik er zelf ook nog niet al te veel van, maar ik laat het maar gewoon op me af komen. :+ Het is erg tof geanimeerd, maar dat happy joy liedje als outro had ik wel kunnen missen. :Y)

Voor de rest begonnen aan de volgende series van dit seizoen:

1. Lazarus, van - de maker van de all-time classic 'Cowby Bebop' - Shinichiro Watanabe. Ziet er nice uit en de actie is nog eens gechoreografeerd door Chad Stahelski. 8)
2. Please Put Them On, Takamine-san. :X Meer voor de grap opgezet, maar je mist er niets aan.
3. To Be Hero X, niet echt wat ik ervan had verwacht. Maar het zou op zich wel interessant kunnen worden.

Dit seizoen lijkt er niet echt veel bijzonders te zijn.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Heel seizoen 1 van one punch man opnieuw gekeken. Wat blijft dat mooi; het verhaal, de animatie, Saitama als character en alle goofy side characters. Eindgevecht één van de vetste finales ooit met een dik satirisch smaakje.

Seizoen 2 was echt om te huilen.. op alle vlakken compleet anders. Deel 3 zal vast wel niet anders zijn aangezien dezelfde studio hem maakt.

Over DMC gesproken, dit somt het wel mooi op voor mij:

this show quickly forgets what makes DMC work which is pure badass action where demons are monsters, not misunderstood victims, and where Dante sure as hell doesn't need backup to handle the job and is the most charismatic character possible every second he's on screen

[ Voor 30% gewijzigd door jellybrah op 12-04-2025 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

RayNbow

Kirika <3

jellybrah schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:46:
Deel 3 zal vast wel niet anders zijn aangezien dezelfde studio hem maakt.
Je weet niet hoeveel tijd/welk budget er wordt besteed aan seizoen 3. J.C. Staff is op zich geen slechte studio.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:36
jellybrah schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:46:
Heel seizoen 1 van one punch man opnieuw gekeken. Wat blijft dat mooi; het verhaal, de animatie, Saitama als character en alle goofy side characters. Eindgevecht één van de vetste finales ooit met een dik satirisch smaakje.

Seizoen 2 was echt om te huilen.. op alle vlakken compleet anders. Deel 3 zal vast wel niet anders zijn aangezien dezelfde studio hem maakt.

Over DMC gesproken, dit somt het wel mooi op voor mij:

this show quickly forgets what makes DMC work which is pure badass action where demons are monsters, not misunderstood victims, and where Dante sure as hell doesn't need backup to handle the job and is the most charismatic character possible every second he's on screen
Waar heb jij hem gekeken? Ik krijg alleen Frans of een andere taal in Crunchyrol.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ik zit nu op aflevering 6 van Moonrise, en het verhaal begint vorm te krijgen. Daarnaast is de serie gewoon fucking mooi. Het team wat de achtergronden schildert heeft echt fantastisch werk afgeleverd.

Wel jammer dat er geen enkele hype lijkt te zijn omdat Netflix 18 afleveringen in één keer heeft gedropt.

Edit - Het heeft ook een mooie instrumentale OP. Het is weer eens wat anders dan wat we normaal zien.

[ Voor 25% gewijzigd door ErikT738 op 13-04-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
RayNbow schreef op zondag 13 april 2025 @ 07:31:
[...]

Je weet niet hoeveel tijd/welk budget er wordt besteed aan seizoen 3. J.C. Staff is op zich geen slechte studio.
Geldt dat zo ja? Hoe meer budget, hoe beter een product? Ik zou denken dat een studio een "minimal viable product" budget nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
utbone schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:29:
[...]

Waar heb jij hem gekeken? Ik krijg alleen Frans of een andere taal in Crunchyrol.
Blueray😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Is iemand al begonnen met "Saikyou no Ousama, Nidome no Jinsei wa Nani wo Suru?" oftewel The beginning after the end??

De webtoon vindt ik echt gaaf. maar geen idee of ze deze goed kunnen vertalen zoals ze dat met Solo leveling hebben gedaan.

Over Sololeveling ben ik erg tevreden wat betreft manga/webtoon naar de anime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

RayNbow

Kirika <3

jellybrah schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:22:
[...]

Geldt dat zo ja? Hoe meer budget, hoe beter een product? Ik zou denken dat een studio een "minimal viable product" budget nodig heeft.
Nee, een hoger budget is geen voldoende voorwaarde voor een beter product.

Maar je moet geen wonderen verwachten als het productieteam besluit om last-minute het tweede seizoen door J.C. Staff te laten animeren met slechts een budget van 6 maanden.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdk6II
ErikT738 schreef op zondag 13 april 2025 @ 10:08:
Ik zit nu op aflevering 6 van Moonrise, en het verhaal begint vorm te krijgen. Daarnaast is de serie gewoon fucking mooi. Het team wat de achtergronden schildert heeft echt fantastisch werk afgeleverd.

Wel jammer dat er geen enkele hype lijkt te zijn omdat Netflix 18 afleveringen in één keer heeft gedropt.

Edit - Het heeft ook een mooie instrumentale OP. Het is weer eens wat anders dan wat we normaal zien.

[YouTube: Moonrise OP by Ryo Kawasaki | Netflix Anime]
Krijgt niet een bijzonderhoog (of laag cijfer op MAL). OP ziet er mooi uit; als ik weer even tijdelijk Netflix zou nemen zou ik deze serie meepakken, scifi is nooit mis imho :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Laatst online: 14:32
Amazon Prime heeft aantal leuke anime's aan hun collectie toegevoegd; zoals spy x family, Jujutsu kaisen (seizoen 1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:44

The Chosen One

Zie signature!

Attack on Titan dit (lange) weekend afgekeken. ~60 afleveringen. Pffff iemand nog een psychiater of 2 op speeddial? :p

Wat een aanrader als je een heftige show wilt. Duidelijk geen Naruto/Bleach variant waar elke paar afleveringen
spoiler:
iemand van de good guys of bad guys bewusteloos of halfdood achtergelaten
wordt.
(minimale spoiler gezien je na X afleveringen in die series dat ook wel merkt maar voor de zekerheid)

edit; ik weet dat er ook 4+2 films van zijn (4 anime, 2 life-action). Die 4 anime films zijn van wat ik begrijp gewoon de serie in (te) compacte vorm. Maar is het ook letterlijk uit de serie geknipt of zit er nog nieuwe scenes/beeld materiaal er tussen?
Ze worden al afgeraden om te kijken voor de serie, logisch ook, de serie zelf zit al niet echt fillers in dus daar een paar films van maken... gekkenwerk zou ik zeggen.

Live action films zal ik wel kijken denk ik al moeten ze matig/slecht(?) zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door The Chosen One op 15-04-2025 18:09 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Echt prachtig om in de tweede aflevering van Gundam Gquuuuuux te zien dat ze alle originele muziek en geluidseffecten hergebruiken. Char's One Year War speedrun was wel wat ingekort als je het vergelijkt met de film.

Challia Bull heeft wel een serieuze upgrade gehad in vergelijking met de originele serie. In de film dacht ik dat hij de antagonist zou worden, maar de OP impliceert toch wat anders.
Afbeeldingslocatie: https://www.crunchyroll.com/imgsrv/display/thumbnail/1200x675/catalog/crunchyroll/75d9ab1bbd53770bf86fd4280869cdcb.jpe
Afbeeldingslocatie: https://en.gundam.info/about-gundam/series-pages/gquuuuuux/glh/jp/character/2025/02/img_09_01.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 30-05 23:25
apollo13 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:45:
Gisteravond Ne Zha (2019) gezien.
Een leuke Anime, hoewel men zegt dat een Chinese Anime geen Anime mag heten.
Deze film heeft iets voor zowel jong als oud. Leuke humor, goede actie scenes en een goed maar voorspelbaar verhaal. Wat ook wel logisch is gezien de, gok ik, jonge doelgroep. Je moet er wel even voor gaan zitten, hij duurt namelijk 110 minuten. Misschien wat lang voor de jongste kids? Op IMDB staat geen leeftijd rating, maar ik zou zeggen 10-12 jaar. De actie is soms wat heftig voor degene onder de 10, gok ik.

De animatie is van topkwaliteit, deed mij denken aan de Pixar films.
Gek genoeg, of misschien toch niet, moest ik meer mij aandacht houden bij de subtitles dan normaal.
De Chinese taal is voor mij een onbekende. Ik kijk al een jaartje of 30 Anime, maar eigenlijk altijd in het Japans.

Trailer kan je hier zien. https://www.imdb.com/vide...10627720&ref_=tt_ov_ov_vi
Ne Zha 2 draait in sommige bioscopen. Ik ben daar met het gehele gezin geweest. M’n puber dochter van 12 vond het geweldig. Beste film ooit zei ze.
Volgende week gaan we weer.
2 is visueel spectaculairder. En qua verhaal is het ook leuk en verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Iemand toevallig al iets gezien van to be hero x?

En het lijkt een verband te hebben met to be hero, althans, de naam doet dat heel sterk vermoeden.

Zelf van beiden nog niets gezien overigens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:33
karazz schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:23:
Iemand toevallig al iets gezien van to be hero x?

En het lijkt een verband te hebben met to be hero, althans, de naam doet dat heel sterk vermoeden.

Zelf van beiden nog niets gezien overigens...
Yes, ik volg 'To Be Hero X'. Op zich wel tof geanimeerd, maar het verhaaltje trekt mij niet zo. Ik blijf wel gewoon doorkijken in de hoop dat het interessanter wordt.

Het is een soort van stand-alone spin-off heb ik begrepen.

Shikata ga nai.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.