Ik hoop dat ik niet de enige ben die de dagen aan het aftellen is naar 25 januari. Het is inmiddels wel duidelijk dat dit een enorme maand gaat worden voor de Dragon Ball-community; iedereen voelt aan alles dat er iets groots aan de horizon zit. Met het
Dragon Ball Genkidamatsuri in Japan als officiële afsluiter van het 40-jarig jubileum, lijkt het erop dat we eindelijk die langverwachte antwoorden gaan krijgen.
Dit is wat er die dag op de planning staat en waarom de hype dit keer echt gegrond lijkt:
- De grote onthullingen: Masako Nozawa (Goku) en producer Akio Iyoku staan op het podium voor "Super New Announcements". De geruchten over de terugkeer van de Dragon Ball Super anime of een nieuwe bioscoopfilm gaan al maanden rond, maar dit is het moment dat ze kleur moeten bekennen.
- Een compleet nieuwe game: Bandai Namco heeft de komst van een nieuwe titel al bevestigd. Na het succes van Sparking! ZERO ben ik heel benieuwd of ze weer voor een arena-fighter gaan of ons verrassen met iets totaal anders.
- Live spektakel: Hironobu Kageyama komt "CHA-LA HEAD-CHA-LA" zingen, wat het jubileumfeestje wel compleet maakt.
Het hele evenement is gelukkig live te volgen via het
YouTube-kanaal van Toei Animation, dus we hoeven niet te wachten op vertraagde verslagen uit Japan.
Ik hoop zelf echt dat ze na
Daima eindelijk de draad van de manga weer oppakken voor de serie. Het wachten op de Moro- en Granolah-arcs duurt nu wel heel lang. Wat verwachten jullie? Gaan ze ons echt wegblazen met een grote aankondiging of blijft het bij een nieuwe film en wat extra game-content?
Voor de volledige line-up kun je ook even op de officiële site kijken: Dragon Ball Official