Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 11:40
Hmm.. wellicht releasen ze dit omdat de remake vertraagd is? Althans dat lees ik net.
Ik wacht nog even af :).

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:43
Alsof een remake zoveel beter is vandaag de dag. Ik kan eigenlijk de 'simpele animatiestijl' van pre-timeskip One Piece wel waarderen.

En als de filler content je tegen staat, kan je altijd nog 'One Pace' kijken (of '...'-saga in 10 minutes).

Mijn zoontje van 10 vermaakt zich in ieder geval prima met de One Piece anime, na het zien van Netflix live-action seizoen 1.

En uiteindelijk is een One Piece aflevering effectief naar 15min (als je de intro en outro skipt)

De beste tip is eigenlijk: neem de tijd. Als je eenmaal bij aflevering #1151 bent, hunker je terug naar de tijd dat je nog aflevering had om te kijken 😂

[ Voor 25% gewijzigd door Psyx88 op 03-12-2025 12:23 ]

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 11:40
Tja, ik vind het vaak jammer dat veel anime maar een seizoen en 12 of 13 afleveringen heeft. Er zijn anime’s die 2 tot 4 seizoenen heeft die ik (enigsinds) gebinged heb in een paar weken tot een maand.

1151 afleveringen staat mij tegen, ik heb het gevoel er nooit doorheen te komen. Ergens wel gek, want als een anime leuk is, de arcs goed en nieuwe verhalen fris blijven is er geen reden om een einde te forceren.

Als een aflevering effectief 15 minuten is zit je op ongeveer 280 uur one piece als ik goed reken. Kost ook geen jaren om doorheen te komen. Sterker nog, na pakweg een jaar moet ik hem kunnen kijken (zonder heel erg te bingen), maar dan moet de serie mij wel grijpen.

De liveaction was hoorde ik erg goed. Ik twijfel nog even door 😎.

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 13:24
To Be Hero X,

Serie die de moeite waard is.
Voorlopig 1 seizoen, 24 afleveringen. Het verhaal zou afgerond zijn na 2e seizoen, 48 afleveringen.
Ik ben vooral positief verbaasd over de kwaliteit van de Chinese studio. Want zeer goed!

Wat ik minder vind en dit is enkel subjectief:
spoiler:
Het verhaal verloopt niet chronologisch.
Wat je in het begin ziet, kan iets voor het einde zijn.
Voor mij persoonlijk geen meerwaarde, enkel een artificiële manier om het interessant te maken.
De animatie is wel fantasisch. *Thumbs up*

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-02 20:10
Ik zag laatst dat Gigguk een interview had met de maker:
Best leuk om te zien. =]

Shikata ga nai.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuFVGFFNzN97cJQmLlSw4-5MRA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZYOwLtdEscJg0wNozBECbgs.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-01 23:11
Zijn er hier nog meer fans van Jojo's Bizarre adventure? Het is een van de langs lopende mangaseries. Jojo is na mijn mening ook een van de beste manga, maar vooral een van de betere anime series die er zijn gemaakt. De art stijl van de manga, is in de loop der jaren erg ontwikkeld. Maar de anime (imdb, wiki) gemaakt door David Production is echt geweldig.

Het zeer huigelijke nieuws dat de beste Arc Steel Ball Run nu eindelijk een anime release krijgt in maart 2026.

Afbeeldingslocatie: https://jojo-news.com/wp-content/uploads/2025/04/Steel-Ball-Run-Anime-Revealed-1536x864.png

Ps ik heb de arcs na Steel Ball nog niet kunnen lezen.....

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:14
korenpc schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:17:
Zijn er hier nog meer fans van Jojo's Bizarre adventure? Het is een van de langs lopende mangaseries. Jojo is na mijn mening ook een van de beste manga, maar vooral een van de betere anime series die er zijn gemaakt. De art stijl van de manga, is in de loop der jaren erg ontwikkeld. Maar de anime (imdb, wiki) gemaakt door David Production is echt geweldig.

Het zeer huigelijke nieuws dat de beste Arc Steel Ball Run nu eindelijk een anime release krijgt in maart 2026.

[Afbeelding]

Ja. Nou ja, een beetje. Stiekem vond ik de tweede arc met Joseph het leukste, en daarna denk de vierde. Jotaro en vooral Giorno deden me toch wat minder.

Uiteraard ga ik Steel Ball Run wel kijken uiteindelijk.

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09
Weet iemand op welke streamingdienst ik de volledige Fate serie kan kijken??

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46
ronnym schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:10:
Weet iemand op welke streamingdienst ik de volledige Fate serie kan kijken??
Je bedoelt alle verschillende Fate-series? Of één specifieke.

Ik verwacht niet dat er een streaming dienst is die ze allemaal bij elkaar heeft. Qua licenties zou dat niet echt rendabel zijn denk ik.

Liege, liege, liegebeest!

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
korenpc schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:17:

[Afbeelding]

Ik zit nu richting het einde van Stardust Crusaders in de anime, nog zo'n 15 afleveringen te gaan. Het verhaal is toch vaak voorspelbaar maar het geeft me wel een nostalgisch gevoel, zeker de outro Last Train Home... De actie, muziek en humor zijn helemaal _/-\o_

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09
Liegebeest schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 07:12:
[...]

Je bedoelt alle verschillende Fate-series? Of één specifieke.

Ik verwacht niet dat er een streaming dienst is die ze allemaal bij elkaar heeft. Qua licenties zou dat niet echt rendabel zijn denk ik.
Wil ze allemaal zien. Ik heb verschillende streamingdiensten (Prime, Disney, HBO, Netflix, Skyshowtime, Crunchyroll >:) 8) ), maar ik kan ze niet vinden

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
ronnym schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Wil ze allemaal zien. Ik heb verschillende streamingdiensten (Prime, Disney, HBO, Netflix, Skyshowtime, Crunchyroll >:) 8) ), maar ik kan ze niet vinden
Netflix heeft als het goed is Fate/Apocrypha en nog een aanverwante serie.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• G_Dragon

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlfdIQJ7mt8g32G72VHbNNEFg2U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/g4ZQCnRKcZJ2mxXsGPem7twe.png?f=user_large

Ik hoop dat ik niet de enige ben die de dagen aan het aftellen is naar 25 januari. Het is inmiddels wel duidelijk dat dit een enorme maand gaat worden voor de Dragon Ball-community; iedereen voelt aan alles dat er iets groots aan de horizon zit. Met het Dragon Ball Genkidamatsuri in Japan als officiële afsluiter van het 40-jarig jubileum, lijkt het erop dat we eindelijk die langverwachte antwoorden gaan krijgen.

Dit is wat er die dag op de planning staat en waarom de hype dit keer echt gegrond lijkt:
  • De grote onthullingen: Masako Nozawa (Goku) en producer Akio Iyoku staan op het podium voor "Super New Announcements". De geruchten over de terugkeer van de Dragon Ball Super anime of een nieuwe bioscoopfilm gaan al maanden rond, maar dit is het moment dat ze kleur moeten bekennen.
  • Een compleet nieuwe game: Bandai Namco heeft de komst van een nieuwe titel al bevestigd. Na het succes van Sparking! ZERO ben ik heel benieuwd of ze weer voor een arena-fighter gaan of ons verrassen met iets totaal anders.
  • Live spektakel: Hironobu Kageyama komt "CHA-LA HEAD-CHA-LA" zingen, wat het jubileumfeestje wel compleet maakt.
Het hele evenement is gelukkig live te volgen via het YouTube-kanaal van Toei Animation, dus we hoeven niet te wachten op vertraagde verslagen uit Japan.

Ik hoop zelf echt dat ze na Daima eindelijk de draad van de manga weer oppakken voor de serie. Het wachten op de Moro- en Granolah-arcs duurt nu wel heel lang. Wat verwachten jullie? Gaan ze ons echt wegblazen met een grote aankondiging of blijft het bij een nieuwe film en wat extra game-content?

Voor de volledige line-up kun je ook even op de officiële site kijken: Dragon Ball Official

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

Deze livestream gaat over 5 dagen live;

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zo de start van Frierens tweede seizoen voelt alsof je nooit bent weggeweest. Ook de animatie was weer top. Helaas zijn er maar tien afleveringen aangekondigd.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:30
JackAvery schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 07:56:
Zo de start van Frierens tweede seizoen voelt alsof je nooit bent weggeweest. Ook de animatie was weer top. Helaas zijn er maar tien afleveringen aangekondigd.
Heb hem ook gezien, alsof je in een warm bad stapt. Lijkt er op dat de situatie tussen Fern en Stark zich verder ontwikkeld. De onderhuidse humor is top. Frieren is echt een droogkloot. Animatie is uitstekend, het gevecht met het monster zag er vet uit, maar ook de rustige scenes zijn top qua animatie.
Eem andere serie is ook weer begonnen: Chained Soldier. Wat moet ik hier over zeggen. Deze is zo "fout" maar daardoor erg leuk. Kijken op eigen risico.

[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 17-01-2026 10:51 ]

apollo13

• G_Dragon

G_Dragon

Omdat je helaas geen reacties na zoveel dagen meer kan wijzigingen dan maar even op deze manier.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 19:53
Hoe kan ik Dragonball Z kijken zoals het vroeger was op Cartoon Network? Engels gesproken met Nederlandse ondertiteling? Is het eventueel te koop oid?

EU DNS: 86.54.11.100

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:22

g0tanks

Moderator CSA
c-nan schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 23:40:
Hoe kan ik Dragonball Z kijken zoals het vroeger was op Cartoon Network? Engels gesproken met Nederlandse ondertiteling? Is het eventueel te koop oid?
Streamen gaat niet lukken denk ik. Dragon Ball Z is al vrij lastig te vinden op streamingdiensten in Nederland, laat staan dat je ook iets gaat vinden met NL ondertiteling.

Waarschijnlijk kan je het beste zoeken naar oude DVDs op Marktplaats, bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.n...ival-of-raditz-dvd-met-nl

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ErikT738
Videoland heeft wat Dragonball spul met NL subs, maar niet de oude series.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 19:53
Zonder NL ondertiteling ook prima. Is het gewoon nergens beschikbaar? Ik wil er gewoon voor betalen.

Het zijn bijna 300 afleveringen, met dvd's moet ik dan wel heel erg veel geld uitgeven.

EU DNS: 86.54.11.100

• G_Dragon

G_Dragon

Via legale wegen niet mogelijk, wat eerlijk gezegd belachelijk is. Ze zouden z'n goede serie (Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT, Dragon Ball Super) op zijn minst moeten aanbieden via de legale wegen

• ErikT738
G_Dragon schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:42:
[...]

Via legale wegen niet mogelijk, wat eerlijk gezegd belachelijk is. Ze zouden z'n goede serie (Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT, Dragon Ball Super) op zijn minst moeten aanbieden via de legale wegen
Ik ben al het vertrouwen in streaming diensten verloren en ben maar begonnen met een Jellyfin server. Nu enkel nog even leren hoe ik dingen van streaming diensten kan rippen zodat ik ook zelf kan archiveren.

• G_Dragon

G_Dragon

Ik ga proberen te kijken vanavond, want wat ik er toch zin in! Hopelijk krijgen we een Dragon Ball Xenoverse 3 en gaan ze verder met Dragon Ball Super..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3KsHtLXNnNclakFXoH35duJlec=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9yJmaTNLjl8q6Y9z4lB5BIL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5cI_5nsiIqvogu63gLqISYF3EY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvIi7vuTMbcmnD4SoPt6fHgG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4mzWMzb7VzDnnMg7A2v6J4fZKg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCRjSH8FMC44paQIoA5RNOdF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtJ-FX4y3Ca7rUPPGsLdPZbK-VE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqF2sert8HrLXiBc5tUhqLow.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1I3BX7zBJcPHJsdLEw9stiZs5Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpGo1yz6Zg9gmoi9OY2OUZCD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS3uyVmQtmaCYO_9uG3otCQ4G0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDUwEMBWfJ1LMsxujxrehUsF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/667DLSJ9HeQWMz6LV3oLMB7LLsw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2PoVrmtznZSWgKoNfWu6uEp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ibcc-mtJmSaZDogx8tWZ_yStiFU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipA6AOKgKknex2zWtqpJ6grP.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 24-01-2026 20:13 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Yesss ze gaan verder met Dragon Ball Super!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnfL-WjA6xGq_fc17oM6a6g1RQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N61BQNIWqO8aRJBS57ViVyte.jpg?f=fotoalbum_large
a surprise announcement was made about the production starting for Dragon Ball Super: The Galactic Patrol.
This will be the story following the “Universe Survival Arc” of the anime Dragon Ball Super, which aired between 2015 and 2018. It also appears in the manga Dragon Ball as the “Galactic Patrol Prisoner Arc.” The main character, Son Goku, and Vegeta, work together with the members of the Galactic Patrol, the peacekeepers of the galaxy, to begin a SUPER scale battle against a new enemy, “Planet-Eater” Moro!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlotQoTdlY5KaJZOKaWGgosDRM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wecLgr4awQmuL5x2rh5rh62w.jpg?f=fotoalbum_large

Deze video is legend, mijn god wat mooi gedaan (wel een paar traantjes laten lopen);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gU2dmh48H8fIFZpM1jdU1OBKaF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyrXN5fgA1Q7lvXO7ZOlerpX.jpg?f=fotoalbum_large
Dragon Ball Super: Beerus, a project that was started a few years ago, is the newly ENHANCED edition of the anime Dragon Ball Super. ENHANCED by the latest visual expression, every scene, especially the battle scenes, is even more immersive, providing a more faithful and detailed reproduction of the original work by Akira Toriyama, and it will deliver a quality that is sure to fully satisfy audiences.

[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 25-01-2026 10:50 ]

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
G_Dragon schreef op zondag 25 januari 2026 @ 02:55:
Yesss ze gaan verder met Dragon Ball Super!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze video is legend, mijn god wat mooi gedaan;

[YouTube: 『DRAGON BALL』40周年記念スペシャル映像]
Gaaf! Thanks voor het delen van het filmpje, super mooi gedaan!

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Ah leuk ook hier een Anime draadje. Een tijd geleden maar het Anime maar weer eens opgepakt nadat ik op Crunchyroll een aanbieding kreeg. Al wat series gezien, 86, darling in the Frankx, Gundam (verschillende) de vrouw is meer van de romance en slice of life.
Maareuh, met 40+ ben ik zeker 1 van de oudste die dit genre nog kijkt??

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 21:30
nodri2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:48:
Ah leuk ook hier een Anime draadje. Een tijd geleden maar het Anime maar weer eens opgepakt nadat ik op Crunchyroll een aanbieding kreeg. Al wat series gezien, 86, darling in the Frankx, Gundam (verschillende) de vrouw is meer van de romance en slice of life.
Broekie met z'n 40+, :*) ik gooi er nog een extra 20 bij. Kijk al sinds mijn 20+ Anime. Eerst op school via de niet echt legale wegen. VHS banden enzo. Daarna was usenet mijn vriend, en momenteel haal ik het merendeel uit legale bronnen.

Edit: Kwam net deze tegen:
Het lijkt er op dat we in July 2026 kunnen gaan kijken naar de nieuwe, Ghost in the Shell, serie.

@nodri2000 Paar van mijn favorieten: Frieren, Solo Leveling, Leviathan, Armed Librarians The Book of Bantorra en Mahou Tsukai no Yome

[ Voor 22% gewijzigd door apollo13 op 03-02-2026 19:37 ]

apollo13

• ErikT738
nodri2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:48:
36 hier, dus het valt wel mee. Ik merk zelf wel dat wat de "jeugd" momenteel interessant vindt (isekai) mij totaal niet trekt.

Mocht je nog wat leuks zoeken; Delicious in Dungeon, Kill la Kill (beiden van studio Trigger, net als DitF), of Bravern.

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 16:38

fub

52 hier.

Sommige isekai zijn wel leuk, maar de zoveelste revenge fantasy, nee, daar hebben wij ook niet zo veel mee. Ik vraag me ook af of dat echt gericht is op mensen die zo veel jonger zijn -- zo veel series over loonslaven die ge-isekai'd worden, dat kan niet op schooljeugd gericht zijn.
Maar er is ook genoeg dat wel interessant is. Beste serie van vorig jaar vond ik Lazarus: een soort wederopstanding (ha!) van Cowboy Bebop met geweldige actie-scenes, coole cyberpunk vibe en de bijbehorende end-stage capitalism hellscape.

• Malfunctions
Ook een 40'er hier die al ongeveer 30 jaar anime kijkt. Maar nog steeds veel terminologie niet kent.

Ik heb de laatste jaren veel (gratis, mobile) games gezien die de iets met Isekai in de naam hadden. Maar wat betekent dat eigenlijk?

• ErikT738
Malfunctions schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:22:
Ook een 40'er hier die al ongeveer 30 jaar anime kijkt. Maar nog steeds veel terminologie niet kent.

Ik heb de laatste jaren veel (gratis, mobile) games gezien die de iets met Isekai in de naam hadden. Maar wat betekent dat eigenlijk?
Het betekent letterlijk "een andere wereld", en gaat vaak over iemand uit de echte wereld die in een fantasiewereld terecht komt. Nu is daar an sich weinig mis mee (denk bijvoorbeeld aan The Twelve Kingdoms), maar wordt het tegenwoordig vooral gebruikt voor wish-fulfillment voor ongelukkige loonslaven, en functioneren de "andere werelden" vaak op een soort RPG of videogame logica.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

@Malfunctions Isekai vertaald naar "andere wereld", typisch gaat het over iets of iemand welke van 'onze' wereld naar een fantasiewereld wordt gebracht/gehaald.

99/100x is de persoon welke in die wereld terecht komt op de een of andere manier de sterkste/slimste, en vallen alle vrouwen voor hem. :P

De light novels van Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation worden veelal als de grondlegger van het moderne Isekai genre gezien.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2026 13:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06

RayNbow

Kirika <3

Toch niets mis met isekais? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Malfunctions
D4NG3R schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:29:
99/100x is de persoon welke in die wereld terecht komt op de een of andere manier de sterkste/slimste, en vallen alle vrouwen voor hem. :P
Dat ken ik vooral uit 'andere' genres ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De light novels van Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation worden veelal als de grondlegger van het moderne Isekai genre gezien.
Met nog wel de kanttekening dat Mushoku Tensei ook 'Harem' als genre heeft.. ik heb de anime gekeken en er zit wel een extreme sexualisatie in van vrouwen, de main character is zeer pervers en een predator. Dat blijft toch wel een bijzonder iets in heel veel anime 8)7

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Onlangs begonnen met kijken naar Fate/Strange Fake en ik moet zeggen, tot op heden stelt die ook niet teleur.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2026 14:03 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

stin00 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:51:
[...]
Met nog wel de kanttekening dat Mushoku Tensei ook 'Harem' als genre heeft..
Dat is t.o.v. veel andere isekai eigenlijk (imho gelukkig) nauwelijks aanwezig.
ik heb de anime gekeken en er zit wel een extreme sexualisatie in van vrouwen, de main character is zeer pervers en een predator.
Pervers is die zeker, maar een predator? Het is alweer even geleden dat ik de show gekeken heb, maar dat is niet hoe de MC mij bijstaat.
Dat blijft toch wel een bijzonder iets in heel veel anime 8)7
En dan te bedenken dat deze nog relatief tam is. _O-

Ik kan de show zelf iig goed aanraden, het verhaal is wat grover dan de meeste isekai/fantasy anime, met een MC welke niet spontaan alle vrouwen krijgt, verre van altijd het sterkste is, en zelden zonder schrammen ergens van weg loopt. :)

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56
De grondlegger? Die begon na andere hits zoals Youjo Senki, Re:Zero, en vele anderen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:08:
Pervers is die zeker, maar een predator? Het is alweer even geleden dat ik de show gekeken heb, maar dat is niet hoe de MC mij bijstaat.
spoiler:
Een 34 jarige 'incel' man reincarneert als baby in een andere wereld, groeit op en zit constant seksueel aan andere kinderen van 10 jaar oud en nog jonger zelfs. Of aan andere, oudere 'vrouwen'. Dit terwijl je in vrijwel elke aflevering eraan wordt herinnert dat hij eigenlijk 34 is, je ziet hem dan in z'n 'wolkerige gedachten wereld'. Hij heeft zelfs seks met een andere 12 jarige.

Hij neemt videobeelden op z'n 8 jarige nichtje in de badkamer. Hij mist de begrafenis van z'n ouders om te masturberen op de videobeelden.. als hij 5 jaar oud is ruikt hij aan panties en wil hij aan andere kinderen zitten
Misschien ben je al volledig desensitized hiervan en dat kan gebeuren na heel veel anime kijken.. maar de main character is toch echt een predator/pedofiel.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Flamesz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:27:
[...]

De grondlegger? Die begon na andere hits zoals Youjo Senki, Re:Zero, en vele anderen?
Keyword moderne, het is zeker niet de eerste, maar voegt alle tropes van wat je tegenwoordig in vrijwel elke isekai ziet samen.
stin00 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:30:
[...]
spoiler:
Een 34 jarige 'incel' man reincarneert als baby in een andere wereld, groeit op en zit constant seksueel aan andere kinderen van 10 jaar oud en nog jonger zelfs. Of aan andere, oudere 'vrouwen'. Dit terwijl je in vrijwel elke aflevering eraan wordt herinnert dat hij eigenlijk 34 is, je ziet hem dan in z'n 'wolkerige gedachten wereld'. Hij heeft zelfs seks met een andere 12 jarige.

Hij neemt videobeelden op z'n 8 jarige nichtje in de badkamer. Hij mist de begrafenis van z'n ouders om te masturberen op de videobeelden.. als hij 5 jaar oud is ruikt hij aan panties en wil hij aan andere kinderen zitten
Misschien ben je al volledig desensitized hiervan en dat kan gebeuren na heel veel anime kijken.. maar de main character is toch echt een predator/pedofiel.
Het eerste deel van je spoiler klopt zeker, het 2e deel van je spoiler was ik (zo te zien om een goede reden) alweer helemaal vergeten. 8)7

• ErikT738
Zoals ik al aangaf is er niets mis met het idee zelf (heb zelfs ooit nog het boek van Twelve Kingdoms gekocht), maar meer met de hedendaagse uitvoering. Ik erger mezelf nog het meest aan de "onlogische" werelden die functioneren als een video game met "S-ranks" en "cheat skills".
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYzdmYzQ3OGItNzI0Ny00OTE4LTk3NzgtYzEwNDY0MGIyMTg3XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Is niet elk beetje magie een cheat skill? ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:17
CH4OS schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:01:
Onlangs begonnen met kijken naar Fate/Strange Fake en ik moet zeggen, tot op heden stelt die ook niet teleur.[YouTube: Fate/strange Fake | Official Trailer | Crunchyroll]
Het zal wel aan mij liggen, er er is echt geen touw meer vast te knopen aan de hele Fate storyline. Ik heb geen idee hoe mensen hier mee "bij blijven" met alle niet chronologische vaariatievervolgen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ikbenerniet schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:52:
Het zal wel aan mij liggen, er er is echt geen touw meer vast te knopen aan de hele Fate storyline. Ik heb geen idee hoe mensen hier mee "bij blijven" met alle niet chronologische vaariatievervolgen.
Ik moet bekennen, ik kwam deze spontaan tegen en ben niet zo heel bekend in anime/manga en de andere varianten ervan bekend. Ik wist dus helemaal niet dat er een bepaalde storyline oid daarin zit... :$

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06

RayNbow

Kirika <3

Flamesz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:27:
[...]

Mushoku (november 2012) is niet veel jonger dan Re:Zero (april 2012).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56
RayNbow schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 06:58:
[...]

Mushoku (november 2012) is niet veel jonger dan Re:Zero (april 2012).
Mijn punt was dat een grondlegger niet kan komen na andere grote titels die ook al perfect binnen het genre passen, zoals die twee titels.
Is een beetje als Apple de grondlegger van de smartwatches noemen.

De beide titels die ik noemde zijn eerder begonnen en passen imo zeker binnen de definitie van moderne Isekai. Het genre was toen al groot en bekend genoeg dat je niet veel later al zelf parodiërende titels als Konosuba krijgt. (ook 2012). En dan heb je nog tien jaar daarvoor al .Hack, waarover misschien meer discussie mogelijk is of je het modern kan noemen, maar zeker al meerdere van de tropes heeft.

Ik ben het eens @D4NG3R zijn latere verklaring dat het alle bekende tropes van het isekai genre goed bij elkaar pakt, maar dat is precies het tegenovergestelde van een grondlegger haha.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.