โฎ Onze Pokรฉmonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.โ | Akira Toriyama โ

Solo leveling loopt gelukkig ook niet zo heel erg lang en is de Manhwa al van afgerond, als ik me goed herinner.TheHoarder schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:03:
[...]
Voor Tower of God kun je de app WebToon gebruiken.
Hierop kun je de manwha gratis lezen en wordt er iedere maandag een nieuwe chapter toegevoegd.
Veel manga\manwha zijn inderdaad gratis te lezen en sommige hebben de keuze om bepaalde credits te besteden om vooruit te lezen. (dit doe ik enkel met Tower of God)
Dit jaar komt Season 2 van Tower of God trouwens ook op Crunchyroll (Premium). Was ik even vergeten.
Solo Leveling staat helaas niet op WebToon, maar is inderdaad via Mangaread prima te lezen.
Veel leesplezier in ieder geval.
[...]
Ik mag het hopen. De eerste beelden zien er goed uit en ook de voice actors klinken goed.
Ik kijk altijd sub. De dub heb ik persoonlijk niet zoveel mee. Vond die dub voice actor iets over the top.![]()
Artwork is inderdaad dik. De toegevoegde extra's aan het eind van het verhaal vond ik trouwens wel weer een leuke toevoeging. Maar vooral de eerste 150 chapters vond ik echt heel gaaf om te lezen inderdaad.
We shall see, zaterdag! Veel kijkplezier in ieder geval, mocht je gaan kijken!
Maar dikke ๐๐ voor het het tippen van Tower of God. Een erg leuke 'shonen' fibe in een erg 'harde wereld'. Waar je pas 300 chapters later, pas echt kunt concluderen dat haast geen serie zonder iets van een Plot-armor kan.
Wat ook erg goed verhaal heeft is 'Made in Abyss'. Het gaat over een gigantisch gat (Abyss) in de aarde, waarop de bodem van dit gat alle antwoorden te vinden zijn. Elke laag van het abyss heeft zijn eigen flora en fauna, wezens etc. Dus waar ze klimmmen in Tower of God dalen ze in Made in Abyss. Zie hier de trailer
Het enige nadeel van de serie is de tekenvorm van de hoofd personages, die (dubieuse) kinderlijke tekenstijl. Plus belangrijk om te realiseren het gebaseerd op een Seinen manga.
Deze reviewer bescrijft de sfeer en reden om te kijken en de kritieken:
[YouTube: The Nightmare Fuel Disguised as a Kids Show]
Als laatst Wat ook erg leuke manhwa's / Webtoons is Kubera.
Ps @ moderators etc. Linkjes naar webtoons.com zijn eigenlijk linkjes naar de website van de uitgever. De uitgever van bijv. Kubera en Tower of God, wat onderdeel is van Naver. Wikipedia.
No worries! Goed om te horen dat het bevalt.korenpc schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:45:
[...]
Solo leveling loopt gelukkig ook niet zo heel erg lang en is de Manhwa al van afgerond, als ik me goed herinner.
Maar dikke ๐๐ voor het het tippen van Tower of God. Een erg leuke 'shonen' fibe in een erg 'harde wereld'. Waar je pas 300 chapters later, pas echt kunt concluderen dat haast geen serie zonder iets van een Plot-armor kan.
Wat ook erg goed verhaal heeft is 'Made in Abyss'. Het gaat over een gigantisch gat (Abyss) in de aarde, waarop de bodem van dit gat alle antwoorden te vinden zijn. Elke laag van het abyss heeft zijn eigen flora en fauna, wezens etc. Dus waar ze klimmmen in Tower of God dalen ze in Made in Abyss. Zie hier de trailer
Het enige nadeel van de serie is de tekenvorm van de hoofd personages, die (dubieuse) kinderlijke tekenstijl. Plus belangrijk om te realiseren het gebaseerd op een Seinen manga.
Deze reviewer bescrijft de sfeer en reden om te kijken en de kritieken:
[YouTube: The Nightmare Fuel Disguised as a Kids Show]
Als laatst Wat ook erg leuke manhwa's / Webtoons is Kubera.
Ps @ moderators etc. Linkjes naar webtoons.com zijn eigenlijk linkjes naar de website van de uitgever. De uitgever van bijv. Kubera en Tower of God, wat onderdeel is van Naver. Wikipedia.
Solo Leveling is inderdaad compleet. 200 Chapters, waarvan de laatste +-15 vooral extra zijn om losse eindjes aan elkaar te knopen.
De SL Anime is echt absurd goed. Eerste twee episodes staan nu op CR.
Tweede episode is echt brutal.
Jammer dat we iedere week maar รฉรฉn episode krijgen.
Made in Abyss ga ik zeker even proberen. Jij bedankt voor de tip!
En van dit nieuwe seizoen nog 'Metallic Rouge' gecheckt, maar dat pakte mij nog niet zo helaas.
[ Voor 17% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 16-01-2024 16:57 ]
Shikata ga nai.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i5WdCecgWQhyomtmAC4fm4Mn.jpg?f=user_large)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
On this day, 28 years ago, the Dragon Ball Z anime ended. pic.twitter.com/fkcXH8o7tD
โ SLO (@SLOplays) 31 januari 2024
โฎ Onze Pokรฉmonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.โ | Akira Toriyama โ
Nieuwe mobile game (is ook een pc client van)
One Punch Man: World is vannacht gelaunched.
Best vet gedaan. Vetter dan ik dacht
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 01-02-2024 07:33 ]
Iemand toevallig tips? Of eventueel nog tips voor een andere serie die leuk is voor kinderen van 10 die wel nl subs (of dubs) heeft?
[ Voor 13% gewijzigd door karazz op 04-02-2024 11:51 ]
IMDB: Avatar: The Last Airbender (TV Series 2005โ2008)karazz schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:50:
Verdorie, wilde vandaag met m'n dochters beginnen aan Naruto, kan ik 'm nergens vinden met nl subs.
Iemand toevallig tips? Of eventueel nog tips voor een andere serie die leuk is voor kinderen van 10 die wel nl subs (of dubs) heeft?
Dank, maar die hebben we al gezien. Kamp krijtastisch (jurassic park) en drakenprins ook al...
Dan denk ik meteen aan Cardcaptor Sakura. De doelgroep is ook precies meisjes van deze leeftijd, dus ik denk dat het wel geschikt is.karazz schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:50:
Verdorie, wilde vandaag met m'n dochters beginnen aan Naruto, kan ik 'm nergens vinden met nl subs.
Spinoff legend of Korra ook ?karazz schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:19:
[...]
Dank, maar die hebben we al gezien. Kamp krijtastisch (jurassic park) en drakenprins ook al...
https://www.netflix.com/title/80027563?preventIntent=true
Zit zojuist op netflix. Kan mijn algoritme zijn maar is redelijk jongens georiรซnteerd. Maar wat iig NL ondertiteld is (en mij of 10 jarige leuk zou lijken)
- Wakfu
- Ghost files
- Kipo
- miraculous (zelfs nl gesproken. Maar ook vanaf 6)
- Draken rijders ? Ipv drakenprins
- Skylanders
- Carmen San Diego
- She -ra
[ Voor 35% gewijzigd door Millie-ano op 04-02-2024 21:50 ]
Korra nog niet inderdaad, kunnen we nu wel eens op gaan pakken. Verder dank voor je lijstje, eens bekijken wat 't precies is allemaal.Millie-ano schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:42:
[...]
Spinoff legend of Korra ook ?
https://www.netflix.com/title/80027563?preventIntent=true
Zit zojuist op netflix. Kan mijn algoritme zijn maar is redelijk jongens georiรซnteerd. Maar wat iig NL ondertiteld is (en mij of 10 jarige leuk zou lijken)
- Wakfu
- Ghost files
- Kipo
- miraculous (zelfs nl gesproken. Maar ook vanaf 6)
- Draken rijders ? Ipv drakenprins
- Skylanders
- Carmen San Diego
- She -ra
Mijn meiden houden (gelukkig
Maar gisteren uiteindelijk ook nog even op netflix zitten kijken naar het anime-aanbod, en dat is toch nog behoorlijk. Litle witch academia lijkt me wel een kanshebber om op korte termijn eens op te pakken.
Maar, de volgende zagen er ook nog interessant uit, eens uitzoeken of het wat is;
- My Daemon
- four knights of the apocalypse
- dragon pilot
- Pluto
Verder, vinland saga en tokyo ghoul zijn schijnbaar voor 12 jaar en ouder? Toch nog maar even mee wachten denk ik...
Daar is een Nederlandse dub van, maar voor zover ik weet is die nergens meer te vinden. Mogelijk heeft Netflix wel Nederlandse subs.markdm schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:17:
[...]
Dan denk ik meteen aan Cardcaptor Sakura. De doelgroep is ook precies meisjes van deze leeftijd, dus ik denk dat het wel geschikt is.
Yorin heeft in die tijd ook Sailor Moon in het Nederlands uitgezonden. Daar heb ik inmiddels een versie van kunnen vinden met bedroevend slechte videokwaliteit waar ook nog eens de intro uit is geknipt.
@karazz Wakfu wat door @Millie-ano werdt genoemd is inderdaad leuk, en staat op Netflix met NL subs (wel in het Frans kijken! Ik heb de Engelse dub รฉรฉn keer gehoord en dat was genoeg). Als ik heel goed ga zoeken in mijn oude harde schijven kan ik misschien ook nog een NL fansub van Fullmetal Alchemist vinden, maar die gaat maar tot aflevering 4 dacht ik.
Misschien kan het ook geen kwaad om je dochters gewoon iets met Engelse subs te laten kijken
Edit - Little Witch Acedemia is ook leuk ja!
FMA (Brotherhood in ieder geval is NL subs op Netflix) Toevallig net de laatste aflevering gekeken vorige week hahaErikT738 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:36:
[...]
@karazz Wakfu wat door @Millie-ano werdt genoemd is inderdaad leuk, en staat op Netflix met NL subs (wel in het Frans kijken! Ik heb de Engelse dub รฉรฉn keer gehoord en dat was genoeg). Als ik heel goed ga zoeken in mijn oude harde schijven kan ik misschien ook nog een NL fansub van Fullmetal Alchemist vinden, maar die gaat maar tot aflevering 4 dacht ik.
Edit - Little Witch Acedemia is ook leuk ja!
Hoop toch langzaam wel dat er dit of volgend jaar weer wat gaat beginnen
Ik vond Super echt verschrikkelijk en als ik de trailer van de nieuwe show zo bekijk dan zie ik absoluut geen reden om daar aan te gaan beginnen. Ik kijk de originele Dragon Ball nog wel een keer, die blijft toch het beste naar mijn meningG_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:10:
We zitten inmiddels alweer 4 en half jaar te wachten op het vervolg van Dragon Ball Super wat ik mijn ogen veel te lang duurt, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel werk dit kan zijn achter de schermen. Maar buitenom dat had ik nooit verwacht dat het zo ontzettend lang zou gaan duren (5 Oktober 2024 is het straks alweer 5 jaar geleden sinds de aflevering 131 "A Miraculous Conclusion! Farewell, Goku! Until We Meet Again!" )..
hoi
Ja dan de orginele show wel de beste keus voor jou als je de trailer van Dragon Ball Super al verschrikkelijk vond. Ik vond het zelf wel meevallen en juist erg goed gedaan, maar die nieuwe serie Daima lijkt mij ook nog niet zoveel aan. Want ze worden weer klein bla bla bla, dat hebben we al gehad met Dragon Ball GT..ReVision. schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:19:
[...]
Ik vond Super echt verschrikkelijk en als ik de trailer van de nieuwe show zo bekijk dan zie ik absoluut geen reden om daar aan te gaan beginnen. Ik kijk de originele Dragon Ball nog wel een keer, die blijft toch het beste naar mijn mening
Heb liever dat ze de tijd nemen voor de animaties zoals in de laatste stukken van Super. De begin afleveringen waren erbarmelijk.G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:10:
We zitten inmiddels alweer 4 en half jaar te wachten op het vervolg van Dragon Ball Super wat ik mijn ogen veel te lang duurt, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel werk dit kan zijn achter de schermen. Maar buitenom dat had ik nooit verwacht dat het zo ontzettend lang zou gaan duren (5 Oktober 2024 is het straks alweer 5 jaar geleden sinds de aflevering 131 "A Miraculous Conclusion! Farewell, Goku! Until We Meet Again!" )..

De nieuwe Moro-arc (als die het wordt) lijkt me wel tof
De nieuwe begin ik iig niet aan, of de recensies moeten laaiend enthousiast blijken te zijn. Ik krijg er iets te veel originele DB vibes van, en die heeft mij op een paar stukjes na nooit echt weten te boeien.
Komt d'r in, dan kรถ-j dโr oet kieken
Ze hebben de blueray versie nog wat opgepoetst, maar dat was gewoon een budget/tijd/deadline probleem, zag je ook in de credits hoe per aflevering er steeds meer mensen aan werkteMillie-ano schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:04:
[...]
Heb liever dat ze de tijd nemen voor de animaties zoals in de laatste stukken van Super. De begin afleveringen waren erbarmelijk.
[Afbeelding]
Moro wel stoer om eindelijk eens een einddoel voor Vegeta te hebben, andere kant is het weer een opschaling van powerscale (oranje picollo, black freeza, gohan blijkt altijd al belachelijk sterk te zijn).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dusssss..... .....ErikT738 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:36:
Ik heb van dit seizoen ook de eerste twee afleveringen van Bravern gezien. Het was niet helemaal wat ik er van verwachtte maar ik kan er tot nu toe wel om lachen. Het onderstaande screenshot is de gestoorde buitenaardse superrobot Bravern die aan de legerleiding uitlegt wat hij voelde nadat hij met JSDF piloot Isami de aliens heeft verslagen.
[Afbeelding]
Koffie iemand?
Liege, liege, liegebeest!
Solo Leveling, ik kreeg er echt een beetje Gantz gevoels bij.
Mashle: Harry Potter meets Black Clover meets One punch man.
Alice to Therese no Maboroshi Koujou Op Netflix (of Maboroshi)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Een sterke herdefiniering van het Shonen genre.
Er loopt een Anime, deze zal in totaal 28 eps krijgen. Nog niks van gezien, maar op verschillende fora's zijn ze erg enthousiast.
[ Voor 3% gewijzigd door korenpc op 14-02-2024 23:26 ]
Manga zelf niet gelezen, maar de anime voelt hetzelfde als hoe je de manga beschrijft.korenpc schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:25:
Er loopt een Anime, deze zal in totaal 28 eps krijgen. Nog niks van gezien, maar op verschillende fora's zijn ze erg enthousiast.
There's no place like 127.0.0.1
Ik dacht dan misschien aan een officiรซle release kopen (in het Frans dan best denk ik) en daar dan een subtitle bestand manueel aan toevoegen of zoiets? Supplementair ook Engelse audio er bij zou een leuke extra zijn.
Ik heb mezelf al suf gezocht, maar vind geen goeie oplossing. Is er iemand hier die mij misschien in de juiste richting kan wijzen?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
:fill(white):strip_exif()/f/image/RobRrbxWXN1ygN6qfwe3A6vd.png?f=user_large)
Al was Dungeon Meshi ook zeker niet slecht vandaag. Het is wel enigszins vervelend dat alles wat ik wil zien op Donderdag uitkomt.
Kijk eens bij Super dragon toys in Brussel. Die waren voorheen erg goed met dat soort dingen.FirecrackerBE schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:46:
Ik ben op zoek naar een manier om Dragon Ball/Z/GT/Super te kijken, met FRANSE audio en NEDERLANDSE subs. Ik heb al via allerlei webshops gezocht, maar volgens mij bestaat dit niet als officiรซle release op een DVD of Blu-ray.
Ik dacht dan misschien aan een officiรซle release kopen (in het Frans dan best denk ik) en daar dan een subtitle bestand manueel aan toevoegen of zoiets? Supplementair ook Engelse audio er bij zou een leuke extra zijn.
Ik heb mezelf al suf gezocht, maar vind geen goeie oplossing. Is er iemand hier die mij misschien in de juiste richting kan wijzen?
En anders Akiba in Antwerpen en die dan in het centrum en niet bij centraal.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Ben toevallig ook bezig. Aflevering 6 nu. Kan met 2 kids niet zoveel bingen als ik zou willen haha. Ik had de insteek om deze in het gundam tijdlijn te gaan kijken.ErikT738 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:00:
Ik heb gisteren de originele Gundam afgekeken. Op veel plekken is deze enorm gedateerd, maar juist door de leeftijd is het op andere plekken wel weer nostalgisch. De character designs en visuele stijl doen me een beetje denken aan de Belgische strips die ik vroeger las. Het verhaal heeft hier en daar wel een hoog "monster mobile suit of the week" gehalte, maar tegen het einde aan was ik toch aardig aan het bingen. Nu deze achter de rug is kan ik verder met de andere series in de UC tijdlijn.
[Afbeelding]
De kids kunnen toch best meekijken hoe de 15-jarige Amuro honderden, zo niet duizenden vijanden vermoord zonder ook maar enige zelfreflectie?Millie-ano schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:11:
[...]
Ben toevallig ook bezig. Aflevering 6 nu. Kan met 2 kids niet zoveel bingen als ik zou willen haha. Ik had de insteek om deze in het gundam tijdlijn te gaan kijken.
Het helpt wel om telkens de OP, de recap, de preview en de ED te skippen. Zo kijk je drie afleveringen in een uur. Het liefst zou ik de "SHOE!" in het midden van de aflevering ook overslaan maar dat was me iets te veel gedoe. Bij de recap moet je uiteindelijk wel uitkijken, omdat er ook wel eens informatie in zit over dingen die off-screen gebeuren.
Je ziet overigens wel dat er in '79 nog geen Gunpla kits werden verkocht. In de moderne Gundam series zijn er veel meer verschillende mobile suits en upgrades zodat er meer kits kunnen worden gemaakt.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Dat hangt af van wat de ondertitels zijn: een transcriptie van het gesproken Engels of de vertaling van de oorspronkelijke taal.WinterBase schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:57:
Enige wat me wel irriteert bij sommige anime is dat wat er gesproken wordt in het Engels niet altijd 100% overeenkomt met de ondertiteling
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat niet alleen, veelal worden die door 2 aparte teams gedaan, vertaling en localisatie, wat recent nog aardig in het nieuws is geweest omdat vertalers bij diverse anime 'eigen spin' hadden gegeven aan vertaling om hun eigen 'agenda' door te drukken. (dragon maid was een leuk dramaRayNbow schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:19:
[...]
Dat hangt af van wat de ondertitels zijn: een transcriptie van het gesproken Engels of de vertaling van de oorspronkelijke taal.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gisteren de laatste aflevering van Helck gekeken. Begint beetje plat en humoristisch, maar wordt al snel behoorlijk duister zonder de kwinkslag te verliezen. En na elke aflevering waren wij nieuwsgierig naar wat er verder zou komen.
Wat mij betreft een pareltje.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Wel zijn er een heel aantal genomineerden die ik nog niet kende, maar eens kijken of daar nog wat interessants tussen zit.
[ Voor 24% gewijzigd door karazz op 05-03-2024 15:09 ]
Bij crunchy roll hebben ze blijkbaar een vooruitziende blikRicmaniac schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:11:
Waarom is het best of 2024 btw als het jaar nog 10 maanden duurt
Dus waarschijnlijk eerder een best van eind 2022 t/m zomer 2023.

:fill(white):strip_exif()/f/image/HgY4eTKf6lttun4YaVnQJ7dY.png?f=user_large)
Overigens best apart dat deze serie in Japan behoorlijk populair lijkt te zijn terwijl niemand in het westen het lijkt te volgen.
Dit ziet er voor mij uit als een dertien-in-het-dozijn mecha serie, niet echt iets dat mij aantrekt.ErikT738 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:31:
Overigens best apart dat deze serie in Japan behoorlijk populair lijkt te zijn terwijl niemand in het westen het lijkt te volgen.
[ Voor 0% gewijzigd door MatHack op 08-03-2024 06:52 . Reden: Geen uitdrukkingen typen met een slaperig hoofd ]
De uitdrukking is "dertien-in-een-dozijn", "รฉรฉn-in-een-dozijn" zou juist iets zijn dat vrij bijzonder isMatHack schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 22:24:
[...]
Dit ziet er voor mij uit als een een-in-het-dozijn mecha serie, niet echt iets dat mij aantrekt.
Bravern werd in eerste instantie gepresenteerd als een "realistische" mecha serie met o.a. een misleidende trailer. In de eerste aflevering wordt de realistische setting echter ruw verstoord door de aankomst van over-the-top super robots. Voeg daar een goed verhaal, comedy die daadwerkelijk landt en een niet standaard romance aan toe en je hebt een vrij unieke serie.
Als je helemaal niets met mecha hebt dan zou ik deze inderdaad links laten liggen, maar als je wel hebt genoten van series als Gurren Lagann dan zou ik deze zeker meepakken.

โDRAGON BALLโ creator Akira Toriyama has sadly passed away at the age of 68. pic.twitter.com/tTgjQcFn79
โ DiscussingFilm (@DiscussingFilm) 8 maart 2024
Bedankt voor het maken van een van de mooiste anime series!
Ik heb dankzij Dragon Ball een geweldige jeugd gehad..
[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2024 07:56 ]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Het haalt zelfs de Nederlandse media.
Iig RIP en bedankt voor groot deel van mijn jeugd en daarna
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht want hij was ontzettend groot, allelen al door Dragon Ball en hij heeft nog zoveel meer gemaakt. Maar voor mij was het echt puur alleen de series en films van Dragon Ball, weet nog wel dat ik rond de kerstdagen de tv aan moest omdat er weer een nieuwe aflevering op kwam van Dragon Ball Z en dat toen Goku voor het eerst Super Saiyan werd tegen Frieza. Echt wat een moment die ik nog elke dag voor me zie alsof het gisteren was, ben Akira Toriyama hiervoor zo dankbaar!Vrietje schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:24:
https://nos.nl/l/2511899
Het haalt zelfs de Nederlandse media.
Iig RIP en bedankt voor groot deel van mijn jeugd en daarna
Mijn neef heeft mij Dragon Ball leren kennen, ik was gelijk helemaal weg van de serie al vrij jong en nu heb ik een paar jaar geleden het jongste broertje van mijn vriendin ermee aangestoken en inmiddels heeft hij Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT, Dragon Ball Super en alle films al 3 keer helemaal gezien en speelt de spellen.
Dragon Ball had gewoon een ontzettend sterk verhaal over vriendschap en het vergeven van je vijanden, die uiteindelijk ook je vriend konden worden (Goku & Vegeta, Android 18, Majin Buu, Frieza en ga maar door). Dat vond ik juist de kracht van deze serie ondanks er natuurlijk ook ontzettend veel fillers inzaten en het soms inderdaad lang duurde tijdens de gevechten
:fill(white):strip_exif()/f/image/tUNsUirkItI71aUqtSPBIo40.png?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 08-03-2024 15:56 ]
Seizoen 2 was wel echt een grote teleurstelling dus houd daar wel rekening mee. Het draaide meer om de andere karakters dan om Saitama. Het is wellicht gewoon het beste om het tweede seizoen over te slaan (maar misschien dat iemand anders dat beter weet omdat ik de manga niet gelezen heb)
Gave box set! Ik ben zelf ook op zoek gegaan naar de box sets sinds gisteren. Er zijn mooie sets te koop zag ik van Dragon Ball en Dragon Ball Z.G_Dragon schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:54:
Net gelijk even het volgende besteld bij Bol.com, twijfelde hier al lange tijd over maar nu Akira Toriyama overleden is wil ik het gewoon hebben als mega Dragon Ball fan.
[Afbeelding]
Heeft er iemand ervaring met het boek: Dragon Ball: A Visual History? Ziet er mooi uit online.

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?
Volgens mij is timeline wise de Galactic Patrol wel de eerste saga om te gaan animeren, dus ja, de Moro arc is dan wel de eerste arc na de Tournament of Power.Millie-ano schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:04:
Hoeft van mij alleen niet in de stijl van de laatste films. Wat klassiekere animatie kan mij meer bekoren. De eerste (nieuwe) broly film ging nog.CH4OS schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:44:
[...]
Volgens mij is timeline wise de Galactic Patrol wel de eerste saga om te gaan animeren, dus ja, de Moro arc is dan wel de eerste arc na de Tournament of Power.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 09-03-2024 22:48 ]
Heel gaaf! Veel plezier ermee! Ik zit er ook hard aan te denken om deze set te kopenG_Dragon schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:06:
Na het verdrietige nieuws over Akira Toriyama, gelijk deze mooie set gekocht! Twijfelde al jaren hierover en hij kan nu niet meer ontbreken in mijn collectie,
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[YouTube: Dragon Ball Z Complete Box Set (Books) unboxing part 1]
[YouTube: Dragon Ball Z Complete Box Set (Books) unboxing part 2]
Ik zou het doen, want ik weet niet wat de prijzen gaan doen nu hij overleden is en Bol.com heeft hem voor een redelijke prijs.Kreutel schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:10:
[...]
Heel gaaf! Veel plezier ermee! Ik zit er ook hard aan te denken om deze set te kopen
[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 09-03-2024 23:12 ]
Pfoee, prijs is vandaag verhoogd van 119 euro naar 264 euro.. Je hebt het precies optijd besteld.G_Dragon schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:11:
[...]
Ik zou het doen, want ik weet niet wat de prijzen gaan doen nu hij overleden is en Bol.com heeft hem voor een redelijke prijs.
Dank je! Nee die boxset van Dragon Ball moet ik nog, hopelijk blijft die prijs nog een tijdje laag want kan niet alles in een keer aanschaffen vanwege meerdere dure uitgaven.MatHack schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:33:
@G_Dragon Nice! Had je de Dragon Ball boxset (1-16) al of mist deze nu ook in je collectie? Ik heb ze beide al een lange tijd, en ook al ben ik vanuit mijn jeugd beter bekend met Dragon Ball Z (vanwege de tv-serie), ik lees nog met enige regelmaat (delen van) de originele serie.
Oh echt.. dan was mijn voorgevoel dus wel goed, hopelijk gaat die van Dragon Ball eerst nog niet omhoog!Kreutel schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:42:
[...]
Pfoee, prijs is vandaag verhoogd van 119 euro naar 264 euro.. Je hebt het precies optijd besteld.
EDIT: En besteld, durf er niet op te wachten
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 11-03-2024 08:27 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Spijtig, maar geen van beide heeft DVD's of Blu-ray van anime in hun aanbod blijkbaar...Dj Neo Ziggy schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:51:
[...]
Kijk eens bij Super dragon toys in Brussel. Die waren voorheen erg goed met dat soort dingen.
En anders Akiba in Antwerpen en die dan in het centrum en niet bij centraal.
Iemand andere suggesties?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 18-03-2024 10:11 ]
Het zijn niet eens de sterfgevallen zelf die het probleem zijn, maar meer de bizarre pacing. Ze hadden beter in de 48 afleveringen voor de finale wat meer karakters kunnen laten sterven, zodat de rest van de cast hier op zijn minst op kan reageren.
Nu op naar Gundam ZZ, dat schijnt weer een heel ander soort serie te zijn.
Ja Frieren ga ik ook flink missen.. Ik ben benieuwd of/wanneer dat een 2e seizoen krijgt - en daarnaast niet geheel onbelangrijk; of dat dan ook weer door MADHOUSE word geanimeerd.westergas schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:11:
Frieren is wel weer genieten zeg. Vrijdag de laatste aflevering alweer, deze ga ik wel missen hoor
Ik vind't nog steeds eeuwig zonde dat ik mijn stapeltje NL/BE uitgaves van de originele Dragon Ball heb weg gedaan... die lagen twintig jaar geleden elke maand bij de Bruna. Zo jammer.MatHack schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:33:
@G_Dragon Nice! Had je de Dragon Ball boxset (1-16) al of mist deze nu ook in je collectie? Ik heb ze beide al een lange tijd, en ook al ben ik vanuit mijn jeugd beter bekend met Dragon Ball Z (vanwege de tv-serie), ik lees nog met enige regelmaat (delen van) de originele serie.

Er staan twee grote verzamelingen op Marktplaats en wat losse nummers op LastDodo en boekwinkeltjes. Ik heb zelf 1 t/m 15 ongeveer liggen wat ik ooit op een rommelmarkt heb gekocht. In รฉรฉn boekje is met kleurpotlood gekleurdLiegebeest schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:23:
[...]
Ik vind't nog steeds eeuwig zonde dat ik mijn stapeltje NL/BE uitgaves van de originele Dragon Ball heb weg gedaan... die lagen twintig jaar geleden elke maand bij de Bruna. Zo jammer.
Maar dat was een gekke tijd ja, dat je gewoon Nederlandstalige manga in de lokale Bruna kon kopen. Ik heb nog Monster, Berserk en Battle Angel Alita liggen. Tegenwoordig brengt Panini de Pokemon Special manga eens per 2-3 maanden uit.
Blijkbaar een verstandige keuze, ik zie nu dat ze beide uitverkocht zijn (DB & DBZ boxsets).G_Dragon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:51:
[...]
Oh echt.. dan was mijn voorgevoel dus wel goed, hopelijk gaat die van Dragon Ball eerst nog niet omhoog!
EDIT: En besteld, durf er niet op te wachten
Ja ik zag het vandaag, ben blij dat die van mij en mijn zwager nog steeds in bestelling staan. Worden eind deze maand geleverdMatHack schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:42:
[...]
Blijkbaar een verstandige keuze, ik zie nu dat ze beide uitverkocht zijn (DB & DBZ boxsets).
En dan opeens....heb je alles alweer gezien en ben je op zoek naar een nieuwe serie

Tower of god S02 ben ik wel benieuwd naar. Uiteraard demon slayer. En wat ook heel erg slim is, ik gebruik Kitsu DB en dan had ik een gave anime gevonden en gekeken, maar vergeten toe te voegen, dus weet nu de naam niet meer....zucht

Hopelijk zijn de geruchten waar en gaat Berserk verder.
Mooie tijden!ErikT738 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:36:
[...]
Er staan twee grote verzamelingen op Marktplaats en wat losse nummers op LastDodo en boekwinkeltjes. Ik heb zelf 1 t/m 15 ongeveer liggen wat ik ooit op een rommelmarkt heb gekocht. In รฉรฉn boekje is met kleurpotlood gekleurd![]()
Maar dat was een gekke tijd ja, dat je gewoon Nederlandstalige manga in de lokale Bruna kon kopen. Ik heb nog Monster, Berserk en Battle Angel Alita liggen. Tegenwoordig brengt Panini de Pokemon Special manga eens per 2-3 maanden uit.
Volgens mij was het de Glรฉnat Dragonball serie... lichtblauwe kaftjes... Dragonball was sowieso echt van een heel ander kaliber dan DBZ; vol met absurde onderbroekenlol.
Ik snap nog steeds niet wat de grap was (behalve iets met borsten), maar ergens probeert Bulma iets van Roshi gedaan te krijgen, waarop Roshi hint dat "paf paf" best eens zou kunnen helpen. Twee kaders van Bulma en Roshi die "paf paf?" "paf paf!" herhalen met rare blikken, gevolgd door een bont-en-blauwe Roshi.
Echt. Geen idee!
EDIT: Ik heb de panel gevonden, in het Engels staat er puff-puff (2e tankoban, pagina 58) en Roshi will graag Bulma motorboten (gezicht tussen haar borsten), oude viezerikLiegebeest schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:08:
[...]
Ik snap nog steeds niet wat de grap was (behalve iets met borsten), maar ergens probeert Bulma iets van Roshi gedaan te krijgen, waarop Roshi hint dat "paf paf" best eens zou kunnen helpen. Twee kaders van Bulma en Roshi die "paf paf?" "paf paf!" herhalen met rare blikken, gevolgd door een bont-en-blauwe Roshi.
Echt. Geen idee!
Ik weet niet hoe jong je was toen je dit las @Liegebeest
[ Voor 28% gewijzigd door MatHack op 18-03-2024 21:37 . Reden: Juiste passage gevonden ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dat was't!MatHack schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:21:
[...]
EDIT: Ik heb de panel gevonden, in het Engels staat er puff-puff (2e tankoban, pagina 58) en Roshi will graag Bulma motorboten (gezicht tussen haar borsten), oude viezerikAlleen is het Oolang getransformeerd als Bulma en die gaat gewoon mee in het verhaal, Roshi is niet bont en blauw, maar heeft een bloedneus.
Ik weet niet hoe jong je was toen je dit las @Liegebeest
Ik had al zo'n idee toen dat't om motor boaten ging, maar ik had geen idee waarom de bliep ze dat "paf paf" (puff puff) noemden. Alsof er een inside-joke was die ik eerder had gemist.
Toen dat uitkwam? Ik was zeker begin twintig. Verre van onschuldig, maar het was dat "pafpaf" dat echt zo absurd en onverwacht was

Er is zelfs een pagina op de Wiki aan gewijd:
Puff-Puff (ใฑใตใฑใต Pafu Pafu) is a Japanese term for the placing of a person's face between a woman's breasts, often for sexual pleasure.
The term "Puff-Puff" comes from the Japanese onomatopoeia for a woman rubbing her breasts in someone's face; the term can also be used for a woman juggling her own breasts.[1] The term was originally coined by manga artist Akira Toriyama and featured in chapter 15 of his series Dragon Ball, published in Weekly Shลnen Jump on January 15, 1985.
Shikata ga nai.
Oe dit heb je al aardig snel gedaan moet ik zeggen! Ik loop zelf ook een beetje achter, dus dit was de beste reminder die ik me kon wensen hahaOuterspace schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:22:
Ik ben vorig jaar (september) gestart met One Piece. Ik probeer het in mijn spaarzame vrije tijd te kijken, ondertussen zit ik al rond ep 700 (Dressrosa). Ik had deze serie eerder moeten kijken, leuke en boeiende showHoop dat ik @LuukaLike in september kan zeggen dat ik bij ben
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/nKKn1GfRNhZEyKG6knmnKG4Y.gif?f=user_large)
A #DragonBall theme park has been announced and will be constructed in Saudi Arabia ๐๐ข pic.twitter.com/jctuxom3Q9
โ Culture Crave ๐ฟ (@CultureCrave) 22 maart 2024
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Oh my... Hier MOET ik wel een keer heen

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 22-03-2024 11:34 ]
Ik denk zelfs iets te niche, los dat ik het zonde van de grondstoffen en milieu vind. Kijkend naar de stadions tijdens WK's in dit soort oorden.
Sowieso zou ik voor geen goud naar Saudi Arabiรซ of vergelijkbare oorden gaan. Ik voel geen behoefte om dergelijke landen te steunen.Millie-ano schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:16:
Ziet er gaaf uit. Maar van mij hoeft het niet.
Ik denk zelfs iets te niche, los dat ik het zonde van de grondstoffen en milieu vind. Kijkend naar de stadions tijdens WK's in dit soort oorden.
Nog รฉรฉn aflevering Bravern te gaan volgende week. Ik heb geen idee hoe ze dit alles in twintig minuten af gaan ronden, maar tot nu toe ben ik nog niet teleurgesteld.
Jaaaa....Shinobi-vs-Gast schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 01:25:
Ik was gelijk benieuwd geworden en heb voor het gemak de panel bijgevoegd:
[Afbeelding]
![]()
Er is zelfs een pagina op de Wiki aan gewijd:
[...]
You magnificent bastard! Dankjewel!!
In de Nederlandse vertaling hadden ze het veel minder duidelijk over motorboaten... Al helemaal niet over "je gezicht hier"... #Censuur
Maar wat kwam d'r ook alweer vlak na? De gag ging volgens mij nog door.. Hoe dan ook, dankjewel!
[ Voor 23% gewijzigd door Liegebeest op 23-03-2024 17:46 ]

Shikata ga nai.
Helden.
Prima verhaal, goede karakterontwikkeling en een tekenstijl die mij goed beviel.
De mix van actie en verhaal is een goede combo. De ene aflevering is wat "langzaam" en de volgende heeft weer een aantal mooie gevechten. Nu maar wachten op serie 2.
apollo13
Ik hoop wel dat S3 weer als vanouds is.
Megumin mag dan wel m'n favoriete karakter zijn in de serie - maar haar spin-off serie vond ik dusdanig tegenvallen dat ik deze niet voorbij de eerste paar afleveringen gekeken heb.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb die serie wel afgekeken maar het was niet denderend.D4NG3R schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:54:
[...]
Ik hoop wel dat S3 weer als vanouds is.
Megumin mag dan wel m'n favoriete karakter zijn in de serie - maar haar spin-off serie vond ik dusdanig tegenvallen dat ik deze niet voorbij de eerste paar afleveringen gekeken heb.
Vorige week begonnen met One Piece en daarmee nu op aflevering 22. Nog veel te zien dus.

Ik wil ook nog een keer alle Lupin the 3rd films afkijken. Bij de recente Undercover x Supreme collaboration was een Lupin T-shirt uitgebracht en dat heeft mijn interesse weer helemaal opnieuw aangewakkerd. Ik moet Part V en Part VI van de anime ook nog kijken. Zijn hier andere Lupin fans?
Yep, heb hem deze vorig jaar ontdekt en als het goed is nu alle films gezoen.geenbelasting schreef op woensdag 24 april 2024 @ 01:03:
Ik ben van plan een rewatch te doen voor The Melancholy of Haruhi Suzumiya om te kijken of ik het nog steeds zo geweldig vind als vroeger of dat mijn smaak toch heel anders is. Het is voor mij de toch de meest iconische non-battle anime serie van de 2000's!
Ik wil ook nog een keer alle Lupin the 3rd films afkijken. Bij de recente Undercover x Supreme collaboration was een Lupin T-shirt uitgebracht en dat heeft mijn interesse weer helemaal opnieuw aangewakkerd. Ik moet Part V en Part VI van de anime ook nog kijken. Zijn hier andere Lupin fans?
Heb zelfs: Lupin III the First (2019), op blu-ray gekocht. Heerlijke comedy, actie.
Zal eens op het grote www gaan zoeken naar de series.
apollo13
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.