Het kwam ook weer niet zo slecht over bij mij, maar het was wel duidelijk dat het apart opgenomen was. Ik was wel blij om het feit dat ze echte Nederlandse stemacteurs hebben ingehuurd. Japanners klinken al erg genoeg als ze engels proberen te spreken, laat staan Nederlands.chaoscontrol schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:08:
[...]
Dat was wel leuk gedaan ja. Alleen in de originele JAP dub was de kwaliteit van dat stukje erg slecht, alsof het met een webcam microfoon was opgenomen op 14m afstand. Is mij altijd bijgebleven.
Ik heb gisteren Dr. Stone afgekeken. Eigenlijk heb ik deze serie lange tijd genegeerd omdat ik het design van de wandelende prei hoofdpersoon Senku niet uit kon staan, maar ik ben blij dat ik 'm toch heb opgepakt. Het is weer eens wat anders dan de gemiddelde anime serie.
Nu is het wachten op het derde seizoen. Gelukkig was de laatste aflevering van S2 een mooie afsluiting en hebben ze ons niet met een cliffhanger laten zitten.
Nu is het wachten op het derde seizoen. Gelukkig was de laatste aflevering van S2 een mooie afsluiting en hebben ze ons niet met een cliffhanger laten zitten.
Dr. Stone is een hele leuke serie inderdaad, zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben. Na het spelen van de Steins;gate VN ben ik Steins;Gate 0 gaan kijken en dat was de eerste keer dat ik er achter kwam hoe goed anime kon zijn, dus toen wat vrienden het over anime hadden vroeg ik om wat recommendations en toen was het antwoord "ga maar gewoon Dr. Stone kijken". Ben daar toen aan begonnen en heb season 1 in 2 dagen gebinged en vanaf dat moment is het helemaal verkeerd gegaan en ben ik eigenlijk niet meer gestopt met anime bingen
[ Voor 3% gewijzigd door InTheDisorder op 19-08-2021 10:04 ]
Ik lach echt vaak in deze serie, ik heb lang moeten wachten op een serie als deze! Dikke winnaar van 2021.fub schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:30:
Odd Taxi is een geweldige serie -- elke aflevering eindigt op een cliffhanger waardoor je steeds wil weten hoe het verder gaat. Het plot zit zo strak in elkaar. De reveal in de laatste aflevering, en dat het echt tot de allerlaatste seconden spannend blijft -- ik ben er nog beduusd van. Een 10/10 van mij.
Oh maar holy carp is aflevering 4 (intro van Tanaka) zwaar deprimerend zeg. Wauw, goed geschreven.fub schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:30:
Odd Taxi is een geweldige serie -- elke aflevering eindigt op een cliffhanger waardoor je steeds wil weten hoe het verder gaat. Het plot zit zo strak in elkaar. De reveal in de laatste aflevering, en dat het echt tot de allerlaatste seconden spannend blijft -- ik ben er nog beduusd van. Een 10/10 van mij.
Liege, liege, liegebeest!
He lastig, heb ik net heel Castlevania op Netflix afgekeken en wil ik em toevoegen aan m'n MAL, staat ie daar niet op, flauw hoor -_-
Ik vind het eerder flauw van Netflix dat ze alles wat geanimeerd is tegenwoordig anime moeten noemen.
Maar goed, de content tussen anime en niet-anime wordt steeds moeilijker te onderscheiden nu ook steeds meer Amerikanen, Chinezen en Koreanen tekenfilms maken in de Japanse stijl. Ik weet soms ook niet of ik een anime serie/film aan het bekijken ben of niet.
Maar goed, de content tussen anime en niet-anime wordt steeds moeilijker te onderscheiden nu ook steeds meer Amerikanen, Chinezen en Koreanen tekenfilms maken in de Japanse stijl. Ik weet soms ook niet of ik een anime serie/film aan het bekijken ben of niet.
MAL hanteert dat anime enkel uit Japan, China of Korea komt voor eigen publiek. Maar het is verwarrend want Yasuke (Japanse studio onder Netflix budget) staat er dus wel op. Castlevania en Son of Zeus zijn gemaakt door een Amerikaans animatiebedrijf. The Witcher Nightmare of the Wolf is van het Koreaanse Studio Mir maar niet specifiek gemaakt voor eigen markt dus die telt dan weer niet.
Ik maak de regels niet maar ik merk dat de Netflix anime grotendeels uit MAL blijft als de "standaardstem" die je hoort Engels is. Devilman Crybaby en Violet Evergarden staan er wel op.
Ik maak de regels niet maar ik merk dat de Netflix anime grotendeels uit MAL blijft als de "standaardstem" die je hoort Engels is. Devilman Crybaby en Violet Evergarden staan er wel op.
Netflix anime is ook niet altijd 'Netflix' anime, in het geval van Violet Evergarden en Dorohedoro bijvoorbeeld koopt Netflix de rechten voor buiten Japan, maar beide series zijn in Japan gewoon op TV uitgezonden. Dat kan er iets mee te maken hebben, maar Devilman Crybaby is dan wel weer alleen op Netflix uitgebracht dus ik weet ook niet waar het nou echt van afhangt 
Daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik veel te laat ben begonnen met het verzamelen van de Fruits Basket manga. Vond season 2 vorig jaar al helemaal geweldig maar het heeft tot halverwege de laatste season geduurd voordat ik me bedacht dat ik de manga ook wel wou lezen
Heb nu alle delen die nog betaalbaar zijn in huis/in bestelling, maar volume 6 en 7 staan allebei op amazon voor 100+ euro
Heb mijn lokale manga winkel maar een mailtje gestuurd met de vraag of zij iets voor me kunnen betekenen, maar met hoe leeg het daar de afgelopen tijd is ben ik bang dat het nog wel even gaat duren voordat ik de serie compleet heb
Daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik veel te laat ben begonnen met het verzamelen van de Fruits Basket manga. Vond season 2 vorig jaar al helemaal geweldig maar het heeft tot halverwege de laatste season geduurd voordat ik me bedacht dat ik de manga ook wel wou lezen

[ Voor 46% gewijzigd door InTheDisorder op 21-09-2021 19:54 ]
De zoon van een vriendin is herstellende van een herseninfarct (en mogelijk meer, hij wacht nog andere testen af). Hij kan wel lezen, en vroeg om manga aanraders. Ik kan hier zelf helaas niet mee helpen, hebben jullie nog aanraders? Ik moet nog vragen wat voor genres hij allemaal leest, maar volgens mij shonen vooral (edit: "School/slice of life/ superpower/action/ drama/fantasy/martial arts"). Bovendien zal ie de bekendere titels al gelezen hebben, zo hoorde ik goeie dingen over The Promised neverland, maar die heeft ie blijkbaar al gelezen. Eventueel mogen comics en graphic novels ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Sméagol op 08-10-2021 22:19 ]
Make lovecraft not warcraft.
Hoe oud is die zoon? Want er zijn zat titels die prima zijn voor zeg een 15 jarige, maar waarvoor bv een 10 of 7 jarige nog wat jong is. En visa versa ofc, perfect voor 10 jaar, maar een 15 jarige zal het al gauw niks vinden.
Die jongen is 21.Lanfear89 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:24:
Hoe oud is die zoon? Want er zijn zat titels die prima zijn voor zeg een 15 jarige, maar waarvoor bv een 10 of 7 jarige nog wat jong is. En visa versa ofc, perfect voor 10 jaar, maar een 15 jarige zal het al gauw niks vinden.
Geen manga, maar een manwha (koreaanse variant). Ik kan je Solo Leveling erg aanraden. Zeer goede action verhaal.
Thanks. Da's helemaal goed, want hij vroeg ook naar Chinese en Koreaanse "manga's". Daar ben ik zelf al helemaal niet bekend mee, dus vergat 't te vermelden. Ik zal 'm doorgeven!perform93 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:05:
Geen manga, maar een manwha (koreaanse variant). Ik kan je Solo Leveling erg aanraden. Zeer goede action verhaal.
@Sméagol ik ben meer van de anime dan van de manga, maar ik kan je zeker de oorspronkelijke run van Battle Angel Alita aanraden voor actie en martial arts. Fullmetal Alchemist is natuurlijk ook fantastisch, maar goede kans dat hij die al heeft gelezen. Als hij van D&D-achtige fantasy houdt dan is Dungeon Meshi/Delicious in Dungeon ook nog een goede (slice of life in een enorme fantasy kerker).
Qua westerse comics vond ik recent De Drager erg goed. Als je naar iets oudere en langere series wilt kijken dan zijn Lanfeust van Troy en Ythaq best leuk, al zijn beiden zowel fantasy als science fiction. Als SF oké is dan is Konvooi zeker een aanrader.
Qua westerse comics vond ik recent De Drager erg goed. Als je naar iets oudere en langere series wilt kijken dan zijn Lanfeust van Troy en Ythaq best leuk, al zijn beiden zowel fantasy als science fiction. Als SF oké is dan is Konvooi zeker een aanrader.
Inmiddels is de 999e aflevering van One Piece uit, nog een weekje wachten voor de legendarische aflevering 1000!

Aflevering 1000 was goed! Leuk om de originele opening weer te zien. Een aflevering vol nostalgie, ondanks dat ik de meeste afleveringen een jaar geleden gezien heb. One Piece bewijst zichzelf nog steeds als een meesterwerk, de Game of Thrones van anime, maar dan zonder slechte laatste seizoen.
Normaliter ben ik niet zo van dit type genre.
Maar er is net een nieuwe serie met Blade Runner als onderwerp begonnen. Eerste 3 afleveringen bekeken. Zeker de moeite waard.
Blade Runner - Black Lotus
Heeft zeker de Blade Runner atmosfeer te pakken
Maar er is net een nieuwe serie met Blade Runner als onderwerp begonnen. Eerste 3 afleveringen bekeken. Zeker de moeite waard.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Voel die sfeer eigenlijks net niet, geen verkeerde serie, en het is heel mooi ge-annimeerd zelfs.SandsOfArrakis schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:41:
Normaliter ben ik niet zo van dit type genre.
Maar mis wel wat de Neo Noire sfeer.
De Cowboy Bebop verfilming (verserieing?) op Netflix is ook best wel geslaagd, het is stijlvol en kijkt goed weg! Neemt niet weg dat je beter het origineel kan zien, maar tot nu toe vermaak ik mij hier nog best mee
Het valt me tot nu toe ook nog niet tegen. Door de trailers en foto's die ik had gezien had ik slechter verwacht.ikbenerniet schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:38:
De Cowboy Bebop verfilming (verserieing?) op Netflix is ook best wel geslaagd, het is stijlvol en kijkt goed weg! Neemt niet weg dat je beter het origineel kan zien, maar tot nu toe vermaak ik mij hier nog best mee
Ik ben nu elke week Sakugan aan het kijken. Qua wereld en stijl doet het een beetje denken aan Gurren Lagann, aangezien de hele mensheid ondergronds lijkt te leven. Vooralsnog kan ik me er aardig goed mee vermaken.

Verder volg ik nog 86, al is mijn mening daarover behoorlijk wisselend. De ene aflevering is erg goed maar in de andere gebeurt weer geen reet. Ook moet je niet te hard nadenken over de worldbuilding en de militaire strategie.
Iemand Ishuzoku Reviewers gezien? Die ga ik dus samen met mijn vrouw kijken (na Cowboy Bebob, de anime uiteraard). Ben wel benieuwd wat zij er van vind...we zijn wel ecchi gewend maar ik denk dat deze een stapje verder gaat
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Update: Bovenstaande anime is echt niet te doen. Misschien leuk om met je maten te kijken maar met je vrouw/vriendin duidelijk niet.
Ousama Ranking is wel echt een meesterwerk die iedere anime fan gezien moet hebben.
Ook Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha Hen en Kimetsu no Yaiba: Yuukaku Hen zijn erg goed bevallen
Ousama Ranking is wel echt een meesterwerk die iedere anime fan gezien moet hebben.
Ook Kimetsu no Yaiba: Mugen Ressha Hen en Kimetsu no Yaiba: Yuukaku Hen zijn erg goed bevallen

Was ook wel benieuwd naar Sakugan, omdat het mij inderdaad aan Gurren Lagann doet denken. De rating zijn helaas niet zo goedErikT738 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:20:
[...]
Het valt me tot nu toe ook nog niet tegen. Door de trailers en foto's die ik had gezien had ik slechter verwacht.
Ik ben nu elke week Sakugan aan het kijken. Qua wereld en stijl doet het een beetje denken aan Gurren Lagann, aangezien de hele mensheid ondergronds lijkt te leven. Vooralsnog kan ik me er aardig goed mee vermaken.
[Afbeelding]
Verder volg ik nog 86, al is mijn mening daarover behoorlijk wisselend. De ene aflevering is erg goed maar in de andere gebeurt weer geen reet. Ook moet je niet te hard nadenken over de worldbuilding en de militaire strategie.
Eighty Six volg ik ook, vind dit wel weer 1 van de vermakelijkste series sinds tijden! Weer is wat anders dan al die isekai troep.
Jammer, heb nog geen anime kunnen vinden die mij net zo'n spannend gevoel bracht als gurenn lagann. De soundtracks, kleur, scenes waren mooi om te zien.JerX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Was ook wel benieuwd naar Sakugan, omdat het mij inderdaad aan Gurren Lagann doet denken. De rating zijn helaas niet zo goed
Eighty Six volg ik ook, vind dit wel weer 1 van de vermakelijkste series sinds tijden! Weer is wat anders dan al die isekai troep.
Ik heb 'm inmiddels afgezien, het is geen hoogvlieger en heeft een hoog filler-gehalte maar er zit hier en daar wat leuke worldbuilding en animatie in, en ook nog een behoorlijke knipoog naar Gurren Lagann in de laatste aflevering.JerX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Was ook wel benieuwd naar Sakugan, omdat het mij inderdaad aan Gurren Lagann doet denken. De rating zijn helaas niet zo goed
Voor 86 moeten we nu helaas tot maart wachten.
Kill la Kill kwam voor mij aardig in de buurt. Verder heb ik sowieso moeite met het vinden van anime series waarvan ik achteraf blij ben dat ik ze heb gekeken. Er is zo veel isekai en harem troep dat het echt onmogelijk lijkt om goede verhalen te vinden, zeker als je ook nog eens zoekt naar sci-fi en fantasy.perform93 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:31:
[...]
Jammer, heb nog geen anime kunnen vinden die mij net zo'n spannend gevoel bracht als gurenn lagann. De soundtracks, kleur, scenes waren mooi om te zien.
Een tijdje terug heb ik ook nog Fena: Pirate Princess gezien. Het begon heel sterk als een soort Pirates of the Caribbean-achtig avontuur maar ging snel bergafwaarts. Op het einde ging het helemaal nergens meer over.
Ik heb inmiddels ook een paar afleveringen van Golden Kamuy gezien, het is tot nu toe wel aardig, al heb ik soms het idee dat ik een documentaire zit te kijken.
Klein stukje naar boven scrollen (Ousama Ranking)ErikT738 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Verder heb ik sowieso moeite met het vinden van anime series waarvan ik achteraf blij ben dat ik ze heb gekeken.
Het ziet er nou niet echt uit als iets waar ik heel gelukkig van word, maar wie weet als ik 'm nog eens ergens te streamen tegen kom.westergas schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:11:
[...]
Klein stukje naar boven scrollen (Ousama Ranking)
Probeer eens: Made in Abyys, als je hem nog niet hebt gezien? https://anidb.net/anime/12681ErikT738 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
[...]
Ik heb 'm inmiddels afgezien, het is geen hoogvlieger en heeft een hoog filler-gehalte maar er zit hier en daar wat leuke worldbuilding en animatie in, en ook nog een behoorlijke knipoog naar Gurren Lagann in de laatste aflevering.
Voor 86 moeten we nu helaas tot maart wachten.
[...]
Kill la Kill kwam voor mij aardig in de buurt. Verder heb ik sowieso moeite met het vinden van anime series waarvan ik achteraf blij ben dat ik ze heb gekeken. Er is zo veel isekai en harem troep dat het echt onmogelijk lijkt om goede verhalen te vinden, zeker als je ook nog eens zoekt naar sci-fi en fantasy.
Een tijdje terug heb ik ook nog Fena: Pirate Princess gezien. Het begon heel sterk als een soort Pirates of the Caribbean-achtig avontuur maar ging snel bergafwaarts. Op het einde ging het helemaal nergens meer over.
Ik heb inmiddels ook een paar afleveringen van Golden Kamuy gezien, het is tot nu toe wel aardig, al heb ik soms het idee dat ik een documentaire zit te kijken.
Goed verhaal en laat je niet foppen door de kleurige en vrolijke animatie, het verhaal is een stuk donkerder.
Nog een tip: Assassination Classroom, 2 seizoenen https://anidb.net/anime/10702
Heel wat anders: Kurozuka https://anidb.net/anime/6098
[ Voor 5% gewijzigd door apollo13 op 04-01-2022 15:31 ]
apollo13
Eens met Made In Abyss erg leuke Anime serie, tevens komt daar als het goed is een nieuw seizoen van dit jaar. Ook vind ik zelf Steins Gate een echte aanrader. https://anidb.net/anime/7729
[ Voor 26% gewijzigd door ReVision. op 04-01-2022 15:55 ]
hoi
Made in Abyss is echt een pareltje, vergeet de film ook niet! Daar gaat het volgende seizoen op verder.ReVision. schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:53:
Eens met Made In Abyss erg leuke Anime serie, tevens komt daar als het goed is een nieuw seizoen van dit jaar. Ook vind ik zelf Steins Gate een echte aanrader. https://anidb.net/anime/7729
Steins;gate blijft persoonlijk favoriet, vond de sequel wel wat minder.
Ik heb Steins Gate 2x geprobeerd te kijken, na 5-6 afleveringen elke keer afgehaakt. Ik kom er maar niet doorheen.JerX schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:42:
[...]
Made in Abyss is echt een pareltje, vergeet de film ook niet! Daar gaat het volgende seizoen op verder.
Steins;gate blijft persoonlijk favoriet, vond de sequel wel wat minder.
Zal eens kijken of ik de film van Made in Abyys kan vinden, die heb ik nog niet gezien... thanks.
apollo13
Steins;Gate heeft een lange opbouw. Meen te herinneren dat het pas bij episode 11 echt interessant begint te worden! Even doorbijten, ~tuturuuuuu~apollo13 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:08:
[...]
Ik heb Steins Gate 2x geprobeerd te kijken, na 5-6 afleveringen elke keer afgehaakt. Ik kom er maar niet doorheen.
Zal eens kijken of ik de film van Made in Abyys kan vinden, die heb ik nog niet gezien... thanks.
* RayNbow mompelt iets over de alternatieve routes die je mist in de S;G anime die je wel meemaakt als je de visual novel speelt...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Visual Novel nooit gespeelt, dat als game genre spreekt mij echt totaal niet aan. Ben niet zo lezer.RayNbow schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:41:
* RayNbow mompelt iets over de alternatieve routes die je mist in de S;G anime die je wel meemaakt als je de visual novel speelt...

De Elite-versie van Steins;Gate is een hybride vorm. Stukken tekst die je moet lezen (gedachten en innerlijke monoloog van Okabe) gemengd met stukken uit de anime. Verder krijg je gedurende het verhaal een SMS binnen van de andere personages die je kunt voorzien van een reply (of niet).JerX schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:46:
[...]
Visual Novel nooit gespeelt, dat als game genre spreekt mij echt totaal niet aan. Ben niet zo lezer.
[Afbeelding]
De alternatieve routes in Steins;Gate gebeuren wanneer je...
spoiler:
...besluit om een bepaalde D-Mail niet te sturen.
Klinkt als een toekomstige alternatieve anime materiaalRayNbow schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:26:
[...]
De Elite-versie van Steins;Gate is een hybride vorm. Stukken tekst die je moet lezen (gedachten en innerlijke monoloog van Okabe) gemengd met stukken uit de anime. Verder krijg je gedurende het verhaal een SMS binnen van de andere personages die je kunt voorzien van een reply (of niet).
De alternatieve routes in Steins;Gate gebeuren wanneer je...
spoiler:...besluit om een bepaalde D-Mail niet te sturen.
De alternatieve routes zijn wel geanimeerd voor S;G Elite, maar je kunt er geen seizoen mee vullen (i.t.t. iets als Fate/Stay Night).JerX schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Klinkt als een toekomstige alternatieve anime materiaal
You're in for a treat. 👌JerX schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:27:
Ik wilde graag Demon Slayer [...] kijken.
Hoorde al zoiets, vond het seizoen tot nu toe wel matig.
1e seizoen is aardig maar daarna wordt het zeker beter!JerX schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Hoorde al zoiets, vond het seizoen tot nu toe wel matig.
Van Demon Slayer staat alleen het nieuwste seizoen er op toch? Ik wilde het een tijdje terug een kans geven maar ik kon geen legale streamingdienst vinden.JerX schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:27:
Het was gisteren onmogelijk om op Crunchyroll te komen. Iedereen wilde AoT kijkenIk wilde graag Demon Slayer en World Trigger S3 kijken. Hopelijk vandaag een nieuwe kans.
Crunchyroll doet het in ieder geval weer, ik heb net in mijn lunchpauze AoT gekeken en de aflevering startte zelfs in één keer op (een zeldzaamheid met de Xbox-app). Die nieuwe OP is wel heel erg niet mijn ding.
Zojuist de laatste twee afleveringen van Sakugan gekeken... Ben ik de enige die het gevoel heeft dat er een episode mist tussen 11 en 12?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Iemand tips voor een goede anime film die in het straatje Ghost in the Shell, Akira past? Dus futuristisch, cyber, dystopian….
Heb een cadeaubon gekregen van Bol en zag dat er (via derden) aardig wat te krijgen is.
Heb een cadeaubon gekregen van Bol en zag dat er (via derden) aardig wat te krijgen is.
Akudama Drive? Cyber, neon, future, nog meer neon en heeft als ik de reviews mag geloven ook invloeden van GitS
Ik denk dat deze je ook wel een beetje een indruk geeft van de stijl (geen spoilers dw, is gewoon wat van ep1)
Ik denk dat deze je ook wel een beetje een indruk geeft van de stijl (geen spoilers dw, is gewoon wat van ep1)
[ Voor 32% gewijzigd door Lanfear89 op 07-03-2022 00:18 ]
Aldnoah Zero vond ik wel tof, maar dat was minder dystopisch.PdeBie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:58:
Iemand tips voor een goede anime film die in het straatje Ghost in the Shell, Akira past? Dus futuristisch, cyber, dystopian….
Ik zou kijken naar zaken als Texhnolyze en Ergo Proxy (en anime recommendations op basis van die op bijv. MAL).PdeBie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:58:
Op papier hit die anime alle boxes, maar ik heb die gekeken toen het uit kwam en vond het erg tegenvallen.Lanfear89 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 00:11:
Akudama Drive? Cyber, neon, future, nog meer neon en heeft als ik de reviews mag geloven ook invloeden van GitS
Sabikui Bisco (Crunchyroll) is een actie-serie met een interessante post-apocalyptische wereld, met een redelijk geschifte twist. I like it.
Eindelijk heb ik weer eens een anime gevonden die perfect in mijn straatje past: Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans.
Ik heb nooit eerder een Gundam serie gezien buiten wat verdwaalde afleveringen op Yorin lang geleden, maar gelukkig staat deze serie compleet los van het grotere Gundam-universum. De serie bevat echt alles wat ik in een anime zoek; een toffe artstyle, redelijke worldbuilding, een beetje politiek, een beetje drama, toffe actie en gevechten die echt ergens over gaan (geen tournament arcs of gevechten puur om te zien wie de sterkste is). De serie is verder niet perfect ofzo, maar het checkt voor mij gewoon alle boxes zonder echt grote steken te laten vallen. Ik kan deze serie aan iedereen aanraden en ontvang graag aanbevelingen voor vergelijkbare series (vooral van de afgelopen tien jaar, ouder heb ik waarschijnlijk al gezien toen ik meer met anime bezig was).

@Liegebeest Aldnoah Zero ben ik nu aan begonnen maar ik ben nog niet verkocht.
Ik heb nooit eerder een Gundam serie gezien buiten wat verdwaalde afleveringen op Yorin lang geleden, maar gelukkig staat deze serie compleet los van het grotere Gundam-universum. De serie bevat echt alles wat ik in een anime zoek; een toffe artstyle, redelijke worldbuilding, een beetje politiek, een beetje drama, toffe actie en gevechten die echt ergens over gaan (geen tournament arcs of gevechten puur om te zien wie de sterkste is). De serie is verder niet perfect ofzo, maar het checkt voor mij gewoon alle boxes zonder echt grote steken te laten vallen. Ik kan deze serie aan iedereen aanraden en ontvang graag aanbevelingen voor vergelijkbare series (vooral van de afgelopen tien jaar, ouder heb ik waarschijnlijk al gezien toen ik meer met anime bezig was).

@Liegebeest Aldnoah Zero ben ik nu aan begonnen maar ik ben nog niet verkocht.
Probeer Mobile Suits Gundam 00 eens. Dat was voor mij de beste Gundam serie die alles goed combineerde.
Ik heb op aanraden van Reddit de eerste aflevering gezien maar die deed echt niets voor me. De karakters voelden plat en leeg aan en ik had bij de mechs een beetje het idee dat ik naar een speelgoed reclame zat te kijken (wat de Gundam serie natuurlijk deels is met alle Gunpla modellen).hellsau schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:40:
Probeer Mobile Suits Gundam 00 eens. Dat was voor mij de beste Gundam serie die alles goed combineerde.
Bij Gundam kun je natuurlijk niet om Gundam Wing heen. Een van de betere series die ik ooit gezien heb.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Die is wel echt heel erg antiek ondertussen hoorMalfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:11:
Bij Gundam kun je natuurlijk niet om Gundam Wing heen. Een van de betere series die ik ooit gezien heb.

Die is wel heftig politiek van wat ik nog weet.hellsau schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:40:
Wel echt tof maar het stukje politiek kan ondertussen nog wel eens wat te moraliserend opgevat worden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Anoniem: 613510
Voor het eerst in lange tijd weer eens tijd om eens wat anime te kijken.
Op aanraden van een kennis heb ik JuJutsu Kaisen gekeken.
Holy fuck wat heb ik zitten genieten
Verhaal: top.
Soundtrack: top.
Artstijl: heel vet.
Karakters: helemaal top. MAY BESTO FRIENDOOOO
En wat een verademing is Kugisaki. Eindelijk eens een vrouw die kont schopt. Itt tot andere anime waar de vrouwen vaak alleen fanservice zijn en totaal afhankelijk zijn/lopen te kwijlen van de protagonist. (looking at you Bleach, Seven Deadly Sins)
Op aanraden van een kennis heb ik JuJutsu Kaisen gekeken.
Holy fuck wat heb ik zitten genieten
Verhaal: top.
Soundtrack: top.
Artstijl: heel vet.
Karakters: helemaal top. MAY BESTO FRIENDOOOO
En wat een verademing is Kugisaki. Eindelijk eens een vrouw die kont schopt. Itt tot andere anime waar de vrouwen vaak alleen fanservice zijn en totaal afhankelijk zijn/lopen te kwijlen van de protagonist. (looking at you Bleach, Seven Deadly Sins)
Doet dat af aan de kwaliteit? Ik heb niet veel nieuwere dingen gezien die ik als beter zou classificeren. Zeker bij anime doet leeftijd er mijns inziens niet veel toe.Touchdomex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:25:
[...]
Die is wel echt heel erg antiek ondertussen hoorZelfs Seed is ondertussen al aardig gedateerd.
Art style welMalfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Doet dat af aan de kwaliteit? Ik heb niet veel nieuwere dingen gezien die ik als beter zou classificeren. Zeker bij anime doet leeftijd er mijns inziens niet veel toe.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Volgens mij is dit degene die ik vroeger deels op Yorin heb gezienMalfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:11:
Is het een standalone verhaal? Ik zal eens kijken of één van de streaming boeren 'm heeft. Meestal zijn de oudere series slecht te vinden.
Edit - Hadden ze deze trouwens ook in het Nederlands nagesynchroniseerd toen? Ik weet dat ze dat bij CardCaptor Sakura en Sailor Moon wel hadden gedaan toentertijd (compleet met een soort happy hardcore intro die behoorlijk afwijkt van het origineel). Volgens mij zijn beiden inmiddels lost media.
[ Voor 31% gewijzigd door ErikT738 op 18-03-2022 11:00 ]
Volgens mij zijn alle vervalen losstaand in hetzelfde universum, althans zowel 00, Iron Blooded Orpans en ook Seed zijn zelfde universumish maar losstaand qua verhaal.ErikT738 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Volgens mij is dit degene die ik vroeger deels op Yorin heb gezien![]()
Is het een standalone verhaal? Ik zal eens kijken of één van de streaming boeren 'm heeft. Meestal zijn de oudere series slecht te vinden.
Seed Destiny loopt dan wel weer door maar dat schuif ik onder Seed
Ja en nee, er zit zeker een tijdlijn in alle gundams die op elkaar aansluiten. Alleen de ene serie doet hier helemaal niets mee en de ander wel.Touchdomex schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Volgens mij zijn alle vervalen losstaand in hetzelfde universum, althans zowel 00, Iron Blooded Orpans en ook Seed zijn zelfde universumish maar losstaand qua verhaal.
Gundam 00 leunt op de eerste serie, maar dat hoef je niet persee te weten. Gundam Unicorn leunt wel echt op de originele serie en als je die hebt gezien dan begrijp je ook iets meer van Unicorn, maar tis geen must.
Ik heb vorig jaar alle gundam series gekeken, de eerste series moet je wel echt door heen bijten.. maar ik kon de handmatige animatie wel waarderen. Je kan ook de films kijken, is misschien sneller
@Malfunctions @Touchdomex Ik heb er nu een aantal afleveringen van Gundam Wing op zitten. Het plot is tot nu toe een stuk pakkender dan dat van Gundam 00. Wel zijn alle gevechten een stuk minder cool om te zien dan die in Iron Blooded Orphans (zo veel hergebruikte animaties ook). Ik vind het vooral verfrissend dat Relena er zo serieus en normaal uit ziet. Tegenwoordig worden vrouwelijke karakters vaak ontworpen om body-pillows en dergelijke te verkopen.
Overigens vraag ik me de hele tijd af waarom de Gundam piloten geen telefoonnummers uitwisselen of op zijn minst weten dat ze geen andere Gundam modellen aan moeten vallen. Vooralsnog lijkt het er vooral op dat de schrijvers een excuus zochten om de good guys ook tegen elkaar te laten vechten. Wellicht word het later nog relevant voor het plot.
Overigens vraag ik me de hele tijd af waarom de Gundam piloten geen telefoonnummers uitwisselen of op zijn minst weten dat ze geen andere Gundam modellen aan moeten vallen. Vooralsnog lijkt het er vooral op dat de schrijvers een excuus zochten om de good guys ook tegen elkaar te laten vechten. Wellicht word het later nog relevant voor het plot.
Waar heb je m gevonden om te kijken?ErikT738 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:15:
@Malfunctions @Touchdomex Ik heb er nu een aantal afleveringen van Gundam Wing op zitten. Het plot is tot nu toe een stuk pakkender dan dat van Gundam 00. Wel zijn alle gevechten een stuk minder cool om te zien dan die in Iron Blooded Orphans (zo veel hergebruikte animaties ook). Ik vind het vooral verfrissend dat Relena er zo serieus en normaal uit ziet. Tegenwoordig worden vrouwelijke karakters vaak ontworpen om body-pillows en dergelijke te verkopen.
En als ik het me goed herinner weten de Gundam piloten niet van elkaars bestaan af, en zien ze elkaar daarom in eerste instantie als vijand. Op 1 na zijn het eenlingen die op dezelfde missie gestuurd worden.
Hij staat op Crunchyroll. Het is nog een gelukje want de meeste oude series staan gewoon nergens. Zelfs populair spul zoals Gurren Lagann is gewoon niet legaal te vinden.Malfunctions schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:38:
[...]
Waar heb je m gevonden om te kijken?
En als ik het me goed herinner weten de Gundam piloten niet van elkaars bestaan af, en zien ze elkaar daarom in eerste instantie als vijand. Op 1 na zijn het eenlingen die op dezelfde missie gestuurd worden.
Ik begrijp dat ze niet van elkaar afweten (elke piloot is in principe een terroristische cel), maar ik vond het niet zo handig dat er geen "Er zijn nog een aantal vergelijkbare machines naar de aarde gestuurd, sloop deze niet" bij hun instructies zat.
Broken Blade, Gargantia zijn ook leuke Mecha's
En betreft Gundam, vind de meeste Gundam series saai, Leunt teveel op dezelfde formule eerlijk gezegt. Snap dat er veel 00 fan zijn e.d. Maar gelde ook voor Wing en Seed toen der tijd.
Wing was mijn introductie, en toen later Seed op gepikt. Wing is was Cool. Seed ondanks meer Emo... had betere actie scenes ge-animeerd, maar dat kom je echt over story progressie tegen gezien teveel animaties recylcen tussen door. Seed Destiny op 1 of 2 afleveringen na ontzettend tegenvallen.
00 en tussen in is vond ik eerlijk gezegt meh. kreeg heel erg been there done that gevoel.
Iron Blooded Orphans was wel weer top ineens, maar de serie was wat harder en groffer.
Daarnaast bestaan er nog andere oudere en nieuwe Gundam series die zeker wel hun plek hebben/hadden.
Maar het moet je maar liggen zeker als je al nieuwe series hebt gezien binnen de franchise. Daarnaast zijn er ook andere Mecha's die dezelfde plot recyclen kwa formule e.d.
Hoewel 1 van mijn favoriete genre's is er op lange termijn weinig afwisseling helaas.
Maar Anime in algemeen valt wat in die sleur.
Zeker wel top series maar als je een beejte objectief bekijkt komen er misschien 1 of 2 top series uit per jaar(Nieuwe series geen opvolgende bestaande populaire series) En gezien ik het medium al 20 plus jaar volg krijg ik als indruk dat het meer een fast food service is geworden.
Okay, nu ik dit zo op type allemaal komen er nog een paar Mecha series in mijn kop
Macross series kun je ook kijken heeft ook zijn momenten (AKA Robotech) Macross Plus en Macross Zero zijn mijn persoonlijke favorieten.
Code Geass series
Neon Genesis, niet echt een groot fan maar het heeft zijn momentum, alleen teveel vervolgen zonder character progression. Originele seizoen heeft gewoon fantastische animatie hier en daar.
Eureka 7 begint heel leuk maar eindigt ook heel erg in een been there done that.
Guran Lagann natuurlijk ook heerlijk over de top.
Gundam Seed heeft ook nog 2 misschien 4 semi spin off short features als je die kan vinden zeker aan te raden mooie animatie en degelijke actie.
Gundam Thunder Bolt features, en Hatthaway die laatste is tot nu toe alleen 1 film van uit en geen idee wanneer de andere 2 uitkomen. Gezien Animatie studios soms ergelijk traag zijn met hun releases en geen echte schedule van release hebben.
Escaflowne heeft fantastiche mooie hand getekende animaties (Serie!! er is ook een film is recap maar lang zo mooi niet geannimeerd)
Full metal panic waar verschillende seizoenen van zijn en chaotische spin off dumb fun high school arc.
Pat labor mits je daar van houdt.
Er was ook een basketball mecha wat wel geinig was voor een paar afleveringen, naam helaas vergeten.
En betreft Gundam, vind de meeste Gundam series saai, Leunt teveel op dezelfde formule eerlijk gezegt. Snap dat er veel 00 fan zijn e.d. Maar gelde ook voor Wing en Seed toen der tijd.
Wing was mijn introductie, en toen later Seed op gepikt. Wing is was Cool. Seed ondanks meer Emo... had betere actie scenes ge-animeerd, maar dat kom je echt over story progressie tegen gezien teveel animaties recylcen tussen door. Seed Destiny op 1 of 2 afleveringen na ontzettend tegenvallen.
00 en tussen in is vond ik eerlijk gezegt meh. kreeg heel erg been there done that gevoel.
Iron Blooded Orphans was wel weer top ineens, maar de serie was wat harder en groffer.
Daarnaast bestaan er nog andere oudere en nieuwe Gundam series die zeker wel hun plek hebben/hadden.
Maar het moet je maar liggen zeker als je al nieuwe series hebt gezien binnen de franchise. Daarnaast zijn er ook andere Mecha's die dezelfde plot recyclen kwa formule e.d.
Hoewel 1 van mijn favoriete genre's is er op lange termijn weinig afwisseling helaas.
Zeker wel top series maar als je een beejte objectief bekijkt komen er misschien 1 of 2 top series uit per jaar(Nieuwe series geen opvolgende bestaande populaire series) En gezien ik het medium al 20 plus jaar volg krijg ik als indruk dat het meer een fast food service is geworden.
Okay, nu ik dit zo op type allemaal komen er nog een paar Mecha series in mijn kop
Macross series kun je ook kijken heeft ook zijn momenten (AKA Robotech) Macross Plus en Macross Zero zijn mijn persoonlijke favorieten.
Code Geass series
Neon Genesis, niet echt een groot fan maar het heeft zijn momentum, alleen teveel vervolgen zonder character progression. Originele seizoen heeft gewoon fantastische animatie hier en daar.
Eureka 7 begint heel leuk maar eindigt ook heel erg in een been there done that.
Gundam Seed heeft ook nog 2 misschien 4 semi spin off short features als je die kan vinden zeker aan te raden mooie animatie en degelijke actie.
Gundam Thunder Bolt features, en Hatthaway die laatste is tot nu toe alleen 1 film van uit en geen idee wanneer de andere 2 uitkomen. Gezien Animatie studios soms ergelijk traag zijn met hun releases en geen echte schedule van release hebben.
Escaflowne heeft fantastiche mooie hand getekende animaties (Serie!! er is ook een film is recap maar lang zo mooi niet geannimeerd)
Full metal panic waar verschillende seizoenen van zijn en chaotische spin off dumb fun high school arc.
Er was ook een basketball mecha wat wel geinig was voor een paar afleveringen, naam helaas vergeten.
Macross is natuurlijk de moeder aller transformerende mecha. De originele serie is erg gedateerd, maar de film-versie van de eerste serie (Macross: Do You Remember Love?) is zeker de moeite waard. Voor de wat moderne kijker zijn Macross Frontier en Macross Delta beter.
Fun fact: de producent van Escaflowne (inmiddels ook weer aan de leeftijd aan het geraken!) is Shoji Kawamori, de uitvinder van transformerende mecha, en ook producent van de recente Macross series.
RahXephon is ook heel mooi, maar het plot is erg verwarrend. Overigens ook een mooie rol van van Maaya Sakamoto, die haar debuut maakte als Hitomi in Escaflowne.
Kuromukuro deed me sterk aan Evangelion denken, maar het is wat moderner en hoewel het zo z'n filosofische momenten heeft, is het plot een stuk minder verwarrend.
En als je niks van Gundam weet maar je vindt de modellen zo gaaf, dan is Gundam Build Fighters erg amusant
Fun fact: de producent van Escaflowne (inmiddels ook weer aan de leeftijd aan het geraken!) is Shoji Kawamori, de uitvinder van transformerende mecha, en ook producent van de recente Macross series.
RahXephon is ook heel mooi, maar het plot is erg verwarrend. Overigens ook een mooie rol van van Maaya Sakamoto, die haar debuut maakte als Hitomi in Escaflowne.
Kuromukuro deed me sterk aan Evangelion denken, maar het is wat moderner en hoewel het zo z'n filosofische momenten heeft, is het plot een stuk minder verwarrend.
En als je niks van Gundam weet maar je vindt de modellen zo gaaf, dan is Gundam Build Fighters erg amusant
Maar dan mis je wel alle references.fub schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:43:
Over mechs gesproken, dan kun je Tekkaman Blade niet niet noemen. Die draaide hier in NL zon 20 jaar geleden en was mijn introductie met mechas.
Kan me niet heugen dat er in de laatste 20 jaar daar een re-run is van geweestchaoscontrol schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:57:
Over mechs gesproken, dan kun je Tekkaman Blade niet niet noemen. Die draaide hier in NL zon 20 jaar geleden en was mijn introductie met mechas.
@fub
Frontier en Delta zijn ook zeker wel leuk te kijken, Maar als je daar ook naar kijkt recycled de serie zichzelf ook een beetje. Maar eigenlijks een probleem met Anime in general Misschien heeft Westerse animatie ook hetzelfde probleem alleen komen veel minder series uit met een verhaal die van A tot Z gaan in plaats van een villian of hte week.
RahXephon ooit ook gezien, als ik het me goed heug is er nog ergens een Mecha van die tijd misschien iets later of eerder Maar exact hetzelfde plot volgde van een andere serie. Was wel wat een re-skin. Maar de Premise en story beats was gewoon hetzelfde.
Iets zegt me dat het Escaflowne was kan het mis hebben gezien het een eeuwigheid is dat ik die series heb gezien.
Evangelion?Psyonara schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:07:
RahXephon ooit ook gezien, als ik het me goed heug is er nog ergens een Mecha van die tijd misschien iets later of eerder Maar exact hetzelfde plot volgde van een andere serie. Was wel wat een re-skin. Maar de Premise en story beats was gewoon hetzelfde.
Evangelion heeft eigenlijks geen progressie je ziet Shin meerdere films een tijd niks lang doen en dan implosie. Alleen de laatste film maakt er een einde aan.
Oh ja nog een andere Mecha suggestie.
Medabots, Actie ook verrassend goed ge-annimeerd en eerste seizoen ik stukken beter dan wat Pokemon doet en andere vergelijkbare series.
Gezien de Serie ook van A naar Z gaat. Helaas opvolgende seizoen wel minder doet leuke dingen daar niet van maar voor de rest onnodig helaas naja in ieder geval in de richting die ze gingen.
[ Voor 34% gewijzigd door Psyonara op 23-03-2022 18:08 ]
Moet Macross nog steeds een keer kijken... Ik vind Wing en 00 de leukste Gundams, waarbij de 00 eigenlijk het leukst. Alleen de film is waardeloos, echt wtf dat einde. Seed begon goed, maar tweede seizoen voelde echt als.. here we go again.Psyonara schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:49:
Broken Blade, Gargantia zijn ook leuke Mecha's
Code Geass series
Gundam Thunderbolt is echt vet, misschien wel de tofste tot nu toe. Mobile Suit Gundam 0080: War in the Pocket is 6 episodes, maar ook lekker no nonsense serie.
Orphans vond ik weer minder, maar dat komt eerder door die verschrikkelijke karakter designs.
Over mechs gesproken, ik ben weer aan "Samurai 7" begonnen. Die bleek op Netflix te staan en ik heb er goede herinneringen aan. Misschien wat langzaam, maar de setting staat me aan! Scifi mecha, vermengd met dieselpunk en feodaal Japan, geïnspireerd door "Seven Samurai".chaoscontrol schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:57:
Vet hoor die Jujutsu Kaisen 0 film! Hele zaal zat ook vol hier in Amersfoort
Goed teken en blij dat de bioscopen meer en meer anime laten zien
Ik heb gisteren Gundam Wing afgekeken. Op zich wel aardig maar hier en daar toch zwaar gedateerd (de geluidseffecten tijdens de gevechten bijvoorbeeld, of de animaties die ze iets te vaak herhalen). Ook snap ik die hele zelfmoord fetish die iedereen in de serie lijkt te hebben niet... Wel jammer dat ik deze vroeger op tv niet beter heb gevolgd.
Die serie heb ik nog niet gezien, bedankt voor de reminder! Nu weet ik wat ik vanavond ga kijkenLiegebeest schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:54:
[...]
Over mechs gesproken, ik ben weer aan "Samurai 7" begonnen. Die bleek op Netflix te staan en ik heb er goede herinneringen aan. Misschien wat langzaam, maar de setting staat me aan! Scifi mecha, vermengd met dieselpunk en feodaal Japan, geïnspireerd door "Seven Samurai".
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Voor de old school Gundam series is Zeta Gundam waarschijnlijk de beste. Geschreven door Tomino toen hij hartstikke depressief was, eindigt dan ook in een brute kill-them-all waar maar een handvol personages ongeveer levend uitkomt, met de nadruk op "ongeveer".
(kijk, een van de coole dingen van Japan is dat je een kinderserie vol doden kan maken die heel slecht eindigt zonder dat ze er al te erg van opkijken...
)
Double Zeta is wat vrolijker, maar ook een vervolg op Zeta en daardoor polariserend omdat het niet zo gritty was als Zeta. Of je hem leuk vindt, hangt waarschijnlijk vooral af van of je kan omgaan met het geflipper tussen kinderlijke humor en de wat serieuzere delen. De tweede helft van de serie is beter...en de colony drop is redelijk nachtmerrie-opwekkend (visuals lijken te zijn gebaseerd op beschrijvingen van de atoombommen op Japan...zwarte regen en zo...).
Gundam 0083 (OVA) voor de mecha-designs. Het plot is een beetje prut en sommige van de personages irritant.
After War Gundam X is best amusant en heeft redelijk weinig doden voor een Gundam serie. Zelfs de slechterikken gaan niet dood. Design-wise zit die in de buurt van Gundam Wing.
Double Zeta is wat vrolijker, maar ook een vervolg op Zeta en daardoor polariserend omdat het niet zo gritty was als Zeta. Of je hem leuk vindt, hangt waarschijnlijk vooral af van of je kan omgaan met het geflipper tussen kinderlijke humor en de wat serieuzere delen. De tweede helft van de serie is beter...en de colony drop is redelijk nachtmerrie-opwekkend (visuals lijken te zijn gebaseerd op beschrijvingen van de atoombommen op Japan...zwarte regen en zo...).
Gundam 0083 (OVA) voor de mecha-designs. Het plot is een beetje prut en sommige van de personages irritant.
After War Gundam X is best amusant en heeft redelijk weinig doden voor een Gundam serie. Zelfs de slechterikken gaan niet dood. Design-wise zit die in de buurt van Gundam Wing.
Begin jaren 2000 was er een re-run, alleen was de zender vergeten dat de afleveringen een volgorde hadden en alles werd door elkaar uitgezonden, en ook niet alle afleveringen werden uitgezondenPsyonara schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:07:
[...]
Kan me niet heugen dat er in de laatste 20 jaar daar een re-run is van geweestdat is was Mid 90's misschien late 90's

Duuusss....wat vinden we van de laatste batch Shingeki?? Vond het behoorlijk hefitg maar merkte wel dat er te veel tijd tussen zit steeds. Ben er steeds weer helemaal uit. Doe wel de recaps op Youtube maar zo'n zoutloze opsomming doet het ook niet voor me.
Maar wel weer een heel vet seizoen. De laatste scene van de laatste aflevering heb ik wel 10 keer zitten kijken. Die muziek op het einde ook...heel knap gedaan
Maar wel weer een heel vet seizoen. De laatste scene van de laatste aflevering heb ik wel 10 keer zitten kijken. Die muziek op het einde ook...heel knap gedaan
Overhypte troep, sinds de timeskip vind ik echt geen drol meer aan. Verhaal is wel te volgen, had meer moeite met de seizoens stops voor de time skip.westergas schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:57:
Duuusss....wat vinden we van de laatste batch Shingeki?? Vond het behoorlijk hefitg maar merkte wel dat er te veel tijd tussen zit steeds. Ben er steeds weer helemaal uit. Doe wel de recaps op Youtube maar zo'n zoutloze opsomming doet het ook niet voor me.

Hier iets meer context -> https://suzume-tojimari-movie.jpwestergas schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:01:
@Sméagol Ik mis wat context gok ik. Is dit iets wat we willen zien? Of juist niet? Wat is het?
Vind de uitvoering er mooi uitzien, maar we hebben natuurlijk geen idee of het verhaal wat is. Ik zie een paar elementen die we al wel vaker hebben gezien en de trailer nodigt uit, maar... *shrug* Ik heb geen idee verder.
Tijd om te googlen naar "Suzume no Tojimari" ("Suzume's Locking-Up").
Wikipedia: Suzume no Tojimari
[ Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 20-04-2022 15:08 ]
Ik had wat meer context kunnen vermelden.. Maar of je 't wil zien of niet, dat is aan jouw toch? Check de trailer dus.westergas schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:01:
@Sméagol Ik mis wat context gok ik. Is dit iets wat we willen zien? Of juist niet? Wat is het?
Maar dit is de nieuwe van Makoto Shinkai, director van (o.a.) Your Name and Weathering With You, zijn laatste 2 films, al heb ik er meer gezien maar niet allemaal. Weathering With You vond ik ietsje tegenvallen, maar Your Name is m'n favoriete anime film van de laatste jaren, en zelfs één van m'n favoriete films in het algemeen. Persoonlijk heb ik er dus enorm veel zin in, zo veel zelfs dat als ik 't geld had, ik een ticket boekte voor een weekendje Japan.
Dat is juist een goed excuus om de eerdere seizoenen weer eens te gaan bekijken. Seizoen 4 van AoT bouwt zich namelijk heel sterk voort op de eerdere seizoenen. Er zitten heel veel verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen in of plaatst ze in een nieuwe context. Als je die niet herkent dan lijkt me dat er idd veel over je hoofd heen gaat. Bovendien kun je nu in de eerdere seizoenen zien welke hints en aanwijzingen je allemaal gemist hebtwestergas schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:57:
[ Voor 4% gewijzigd door CenturyStorm op 22-04-2022 21:45 ]
Ja dat denk ik ook maar waar haal ik de tijd vandaan?? Denk dat ik dit als de volgende batch uitkomt wel ga doen.CenturyStorm schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:43:
[...]
Dat is juist een goed excuus om de eerdere seizoenen weer eens te gaan bekijken. Seizoen 4 van AoT bouwt zich namelijk heel sterk voort op de eerdere seizoenen. Er zitten heel veel verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen in of plaatst ze in een nieuwe context. Als je die niet herkent dan lijkt me dat er idd veel over je hoofd heen gaat. Bovendien kun je nu in de eerdere seizoenen zien welke hints en aanwijzingen je allemaal gemist hebt. Dus ik kan het sterk aanraden om de eerdere seizoenen + OVAs nog eens te bekijken
Your Name is inderdaad een geweldige film, Weathering With You heb ik zelf nog niet gezien.Sméagol schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:14:
[...]
Ik had wat meer context kunnen vermelden.. Maar of je 't wil zien of niet, dat is aan jouw toch? Check de trailer dus..
Maar dit is de nieuwe van Makoto Shinkai, director van (o.a.) Your Name and Weathering With You, zijn laatste 2 films, al heb ik er meer gezien maar niet allemaal. Weathering With You vond ik ietsje tegenvallen, maar Your Name is m'n favoriete anime film van de laatste jaren, en zelfs één van m'n favoriete films in het algemeen. Persoonlijk heb ik er dus enorm veel zin in, zo veel zelfs dat als ik 't geld had, ik een ticket boekte voor een weekendje Japan.
Children who chase lost voices en 5 centimeters per second vond ik ook prima films, maar zeker niet zo goed als Your Name. Ik kijk dan ook erg uit naar deze nieuwe film van Shinkai, al doet de trailer me nog vrij weinig.
hoi
Mis eigenlijks hedendaags wel de Sci-Fi Animated features zoals Akira en Ghost in the Shell.
En of een stylistische film zoals Redline en of een goeie Ninja/Samurai film als Ninja Scroll en of Stranger of the Sword.
Tegenwoordig allemaal van de Teen films die eigenaardige symbolistische dingen doen.
Leuk om zo'n film te zien maar als er alleen maar van dat soort films komen dan word ik er vrij snel on gevoelig voor.
En of een stylistische film zoals Redline en of een goeie Ninja/Samurai film als Ninja Scroll en of Stranger of the Sword.
Tegenwoordig allemaal van de Teen films die eigenaardige symbolistische dingen doen.
Leuk om zo'n film te zien maar als er alleen maar van dat soort films komen dan word ik er vrij snel on gevoelig voor.
Een wat andere stijl maar past wel in het straatje, The Boy and the BeastPsyonara schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:28:
of een goeie Ninja/Samurai film als Ninja Scroll en of Stranger of the Sword.
En als het ook een serie mag zijn natuurlijk Samurai Champloo, maar die zal je uiteraard wel al gezien hebben..
[ Voor 13% gewijzigd door ReVision. op 26-04-2022 23:09 ]
hoi
Die toevallig ook gezien, en nog een 1 of 2 andere fantasy setting based Anime films in de afgelopen jaren.
Was alleen even de naam kwijt van The Boy and the Beast. Maar stiekum ook een heel erg wholesome verhaal.
Van mij mag het wel wat meer donkerder kwa thema's e.d.
Naam kwijt van een van de fantasie films waar zijn heel langzaam oud word maar een kind adopteerd terwijl er oorlog op de achtergrond af speelt oid.
Misschien niet een gehele correcte omschrijving. Maar is was ook een wholesome film uit eindelijk.
veel nieuwe series voelen generic aan maar komt misschien ook dat je Japanse series voor een deel al 20 jaar volgt.
Weinig originele nieuwe shows en die sommigen die wel origineel zijn worden soms weer onder gesneeuwd door de generic stuff. Gewoon jammer uit eindelijk.
Kijk nu meer uit naar Invincible S2 en hopelijk het nieuwe seizoen van Vox Machina waar geloof ik ook al 2/3 seizoenen van zijn aan gekondigt. Arcane natuurlijk ook.
Hopelijk stimuleerd Japan ook meer innovatie te doen voor hunzelf, Tenminste westere verhalen die door Japanse studio's worden ge-annimeerd zijn momenteel interessanter dan hun voledige export Anime.....
Was alleen even de naam kwijt van The Boy and the Beast. Maar stiekum ook een heel erg wholesome verhaal.
Van mij mag het wel wat meer donkerder kwa thema's e.d.
Naam kwijt van een van de fantasie films waar zijn heel langzaam oud word maar een kind adopteerd terwijl er oorlog op de achtergrond af speelt oid.
Misschien niet een gehele correcte omschrijving. Maar is was ook een wholesome film uit eindelijk.
veel nieuwe series voelen generic aan maar komt misschien ook dat je Japanse series voor een deel al 20 jaar volgt.
Weinig originele nieuwe shows en die sommigen die wel origineel zijn worden soms weer onder gesneeuwd door de generic stuff. Gewoon jammer uit eindelijk.
Kijk nu meer uit naar Invincible S2 en hopelijk het nieuwe seizoen van Vox Machina waar geloof ik ook al 2/3 seizoenen van zijn aan gekondigt. Arcane natuurlijk ook.
Hopelijk stimuleerd Japan ook meer innovatie te doen voor hunzelf, Tenminste westere verhalen die door Japanse studio's worden ge-annimeerd zijn momenteel interessanter dan hun voledige export Anime.....
Had ik al gezegd dat ik Eighty-Six ècht heel goed vind?
Er zijn weer een klein aantal nieuwe afleveringen, na het grote gevecht, dus nu zien hoe het afloopt. 
EDIT:
OMG goed einde.
EDIT:
OMG goed einde.
[ Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 06-05-2022 22:34 ]
Ben nu "Bubble" aan het kijken op Netflix. Mooie art-style, mooie animatie, geinig concept (weeskinderen in verlaten Tokyo, met wonky zwaartekracht, plus parkour wedstrijden). Eens zien hoe dit is 
EDIT:
Er gebeurt veel, maar tegelijk verdomd weinig, eigenlijk net Ghibli. Maar dan met parkour en een onverklaard fenomeen. Veel clichés, maar ik vond't een prettige film.
EDIT:
Er gebeurt veel, maar tegelijk verdomd weinig, eigenlijk net Ghibli. Maar dan met parkour en een onverklaard fenomeen. Veel clichés, maar ik vond't een prettige film.
[ Voor 30% gewijzigd door Liegebeest op 18-05-2022 20:15 ]
ik had 86 eerste 3 eps bekeken maar omdat dat soort series eindigen meestal met een slechte einde waar er veel dood gaan ben ik daarom ook mee gestopt...Liegebeest schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:15:
Had ik al gezegd dat ik Eighty-Six ècht heel goed vind?Er zijn weer een klein aantal nieuwe afleveringen, na het grote gevecht, dus nu zien hoe het afloopt.
EDIT:
OMG goed einde.![]()
gisteren heel snel babylon gekeken maar man wat een einde zeg ik voelde me de rest van de dag gewoon verrot

daarom kijk ik dat soort series niet meer...(tenzij het re:zero is want dat blijft voor mij de beste anime)
hmm tijd om grandblue of Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! te gaan kijken...
raro007 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:25:
[...]
ik had 86 eerste 3 eps bekeken maar omdat dat soort series eindigen meestal met een slechte einde waar er veel dood gaan ben ik daarom ook mee gestopt...
spoiler:
Zodra het echte cannon fodder dood is valt het allemaal heel erg mee met hoeveel karakters er dood gaan.
Ik ben aan Amaim Warrior at the Borderline (ook bekend als Kyōkai Senki) begonnen nadat ik alle zo'n beetje alle Gundam AU series heb gezien, maar wat was dat saai zeg. Ik ben echt halverwege een aflevering afgehaakt, iets wat ik anders niet snel doe. Nou ja, braaf wachten op Gundam Witch later dit jaar dan maar voor een fatsoenlijke mecha serie (hopelijk).
KONOSUBA!!!raro007 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:25:
[...]
ik had 86 eerste 3 eps bekeken maar omdat dat soort series eindigen meestal met een slechte einde waar er veel dood gaan ben ik daarom ook mee gestopt...
gisteren heel snel babylon gekeken maar man wat een einde zeg ik voelde me de rest van de dag gewoon verrot![]()
daarom kijk ik dat soort series niet meer...(tenzij het re:zero is want dat blijft voor mij de beste anime)
hmm tijd om grandblue of Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! te gaan kijken...
Over Konosuba gesproken...
https://twitter.com/animetv_jp/status/1530535687589613575
Seizoen 3!!! Woooo!
ErikT738 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:23:
[...]
spoiler:Zodra het echte cannon fodder dood is valt het allemaal heel erg mee met hoeveel karakters er dood gaan.
spoiler:
Van de originele twintig blijven er drie over. En om hen heen is ook geaccepteerd dat zo'n beetje iedereen dood gaat, want slachtvee. Maar toegegeven, de twee main chars overleven het
.
Zijn er hier ook mensen die DBZ Kai kijken of hebben gezien? Ben er aan begonnen, en alhoewel de beeldkwaliteit beter is, gaat mijn voorkeur toch uit naar de originele DBZ.
Rotterdam
Dan houd ik zelf eigenlijk nog veel meer van Dragonball, wat nog vol lolligheid en gekke avonturen zat. Mede daarom ben ik nu eigenlijk enorm gek op "Seven Deadly Sins" en op "Four knights of the Apocalypse" (het vervolg op SDS). Toen ik SDS voor het eerst onder ogen kreeg dacht ik werkelijk dat het door Toriyama was getekendGS88 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:33:
Zijn er hier ook mensen die DBZ Kai kijken of hebben gezien? Ben er aan begonnen, en alhoewel de beeldkwaliteit beter is, gaat mijn voorkeur toch uit naar de originele DBZ.
Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.