Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 21:24
Bschnitz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:07:
The way of the househusband. = Netflix.
M'n broer haakte af vanwege de animatie, die moet je wel liggen qua smaak :) Wat ik er van heb gezien zijn het steeds vooral statische shots, met kleine geanimeerde elementen.

Zelf deze week, lekker laat, begonnen aan BNA (ook op Netflix). Van Studio Trigger en ik moet zeggen: ik vind'm erg goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 14-04-2021 15:56 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:37
Liegebeest schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:55:
[...]

M'n broer haakte af vanwege de animatie, die moet je wel liggen qua smaak :) Wat ik er van heb gezien zijn het steeds vooral statische shots, met kleine geanimeerde elementen.

Zelf deze week, lekker laat, begonnen aan BNA (ook op Netflix). Van Studio Trigger en ik moet zeggen: ik vind'm erg goed :)
Klopt maar hij is wel lekker grappig en het is eens iets anders dan echi komedie, die komt beetje mijn strot uit na 20 jaar anime.

Trigun staat er nu ook op, gouden anime uit mijn tijd nog haha.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Bschnitz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:49:
[...]

Trigun staat er nu ook op, gouden anime uit mijn tijd nog haha.
Oeh! Die was altijd grappig, maar er is me weinig van bij gebleven. Alleen één van Vash' uitroepen uit de Nederlandse ondertiteling is mij eeuwig bij gebleven: "Ah! Hardvochtige verzekeraartjes! Help me!"

EDIT:
Ga net naar Netflix en krijg deze als openingsscherm... "What the heck...." :| Denk ik bij mezelf...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX0GvnBk6fu68gA4MM-aozEZqxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YnGhoVmERySdNFTVQEa3oVtX.png?f=fotoalbum_large

Die rechter lijkt wel heel sterk op Rachel uit "Tower of God". Of een mengeling tussen Rachel en 25th Bam. Maar okay.

[ Voor 42% gewijzigd door Liegebeest op 14-04-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Liegebeest schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:26:
[...]

Oeh! Die was altijd grappig, maar er is me weinig van bij gebleven. Alleen één van Vash' uitroepen uit de Nederlandse ondertiteling is mij eeuwig bij gebleven: "Ah! Hardvochtige verzekeraartjes! Help me!"
Haha, altijd in het Engels ondertiteld kijken xD

Death note staat er trouwens ook op, dat was ook echt een top anime. De RL film niet.....

Mocht je van Comedy houden, kijk eens Detroit Metal City.

Door High Rise kom ik niet heen, na EP 3 opgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bschnitz op 14-04-2021 20:33 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:43
Bschnitz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:31:
[...]

Haha, altijd in het Engels ondertiteld kijken xD

Death note staat er trouwens ook op, dat was ook echt een top anime. De RL film niet.....

Mocht je van Comedy houden, kijk eens Detroit Metal City.

Door High Rise kom ik niet heen, na EP 3 opgegeven.
Deathnote vind ik slecht veroudert worden helaas, heeft nog steeds wel een paar momenten. Maar je word kwa beleving echt geforceerd een kant op gestuurd.

DMC is een leuke foute serie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Psyonara schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:01:
[...]

Deathnote vind ik slecht veroudert worden helaas, heeft nog steeds wel een paar momenten. Maar je word kwa beleving echt geforceerd een kant op gestuurd.

DMC is een leuke foute serie idd.
Dat klopt wel, maar ja voor die tijd wel vernieuwend.

Wat ik de laatste jaren aan anime heb gezien was sowieso niet zo mega goed, alleen Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba heeft mijn hart kunnen veroveren. Echt veel zin in de film die binnenkort hier uit moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Bschnitz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:20:
[...]

Dat klopt wel, maar ja voor die tijd wel vernieuwend.

Wat ik de laatste jaren aan anime heb gezien was sowieso niet zo mega goed, alleen Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba heeft mijn hart kunnen veroveren. Echt veel zin in de film die binnenkort hier uit moet komen.
Demon Slayer S2 staat mogelijk ook nog voor dit jaar ge-planned. 2019 ondertussen dat het eerste seizoen uitkwam. 2019 wa hoe dan ook een van de beste Jaren betreft Anime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Psyonara schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:25:
[...]

Demon Slayer S2 staat mogelijk ook nog voor dit jaar ge-planned. 2019 ondertussen dat het eerste seizoen uitkwam. 2019 wa hoe dan ook een van de beste Jaren betreft Anime.
Klopt, deze season is echt om te janken. Shaman king slaat nergens op, ik stop gewoon.

Kijkbaar is helaas alleen My Hero A, maar ben ik ook wel beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Bschnitz schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:44:
[...]

Klopt, deze season is echt om te janken. Shaman king slaat nergens op, ik stop gewoon.

Kijkbaar is helaas alleen My Hero A, maar ben ik ook wel beetje klaar mee.
Speculaties dat My Hero later beter word, vind het ook wat saai op moment.
Wel jammer gezien Studio Bones een van mijn favoriete Animators heeft.
Hem moet je natuurlijk ook niet overwerken.

Heb hoe dan ook wel wat een Burnout op Anime op moment, zijn wel wat series die ik nog kijk puur om Tijd te killen.
Daarnaast veel Isekai Trash manga's aan het lezen vreemd genoeg. En hier en daar nog wat Manhwa's zoals Solo Leveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 19:50
Dit seizoen vind ik zelf juist een topper tot nu toe. Ik volg nu 5 airing anime; 86, Fruits Basket, Vivy: Fluorite Eye's Song, Zombieland Saga en vooral Pretty Boy Detective Club, en tot nu toe vind ik ze allemaal erg leuk. My Hero Academia had ik gedropped na seizoen 3 omdat ik daar juist niks aan vond. Los daarvan ben ik ook gewoon ernaast wat leuke klassiekers aan het kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door markdm op 18-04-2021 11:02 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ben tot nu toe meer onder de indruk van het Winter Seizoen dan de Lente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:33
Ik kijk zelf erg uit naar Mars Red, Vivy, 86 en Full Dive.
Al zal het nog wel even duren voordat ik ze gaan kijken, aangezien ik nog zoveel wil gaan kijken.

Op het moment druk bezig met Xabungle (20 van de 50 eps gekeken tot nu toe), en ik heb nog plannen om Symphogear weer op te pakken, Death March to the Parallel World Rhapsody, Cells at work, SAO: Alicization, Violet Evergarden. Anohana en nog een zooi aan andere series.

[ Voor 5% gewijzigd door Manga_Master op 20-04-2021 13:47 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 23:49
Wel fijn dat deze season een beetje mwe is.. Ben aardig One Piece aan het inlopen.. Nog maar 416 episodes!

Vinland saga ook nog iets dat ik wil zien.. Vorige seizoen had ik bijna elke dag een episode van wel een anime dus ergens wel blij dat het nu wat rustiger is en ik andere dingen kan inhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik vind het seizoen wel vermakelijk tot nu toe. My Hero Academia is op dit moment wat traag maar komt net van een voor mij heel goed seizoen af, en ik volg een aantal series die ik gewoon met het verstand op nul kan kijken (zoals Don't Toy with Me, Miss Nagatoro, I've Been Killing Slimes for 300 Years and Maxed Out My Level en Higehiro). Verder is To Your Eternity erg interessant, ben benieuwd waar die heen gaat. En het tweede seizoen van Zombieland Saga is ook best leuk.

Niks baanbrekends dit seizoen behalve misschien To Your Eternity, maar het is ook zeker niet dramatisch slecht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manga_Master
dglavimans schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:18:
Vinland saga ook nog iets dat ik wil zien..
Zeker doen, 1 van mijn favoriete 2019 shows.

En ik heb zojuist vernomen dat restaurant to another world een 2e seizoen krijgt.
Had ik eigenlijk niet verwacht bijna 4 jaar na het vorige seizoen.
Daar kijk ik erg naar uit.

========
27-4
En ook klaar met Xabungle, op zich wel een aardige mecha show, maar bepaald niet echt een hoogvlieger.
Het is een beetje tegenstrijdig met wat het wil zijn imo.
Soms probeerd het serieus te zijn, introduceerd een nieuw character om hem meteen te laten sterven in 1 of 2 afleveringen.
En ondertussen gooit de show van die kinderachtige humor in zo'n beetje elke scene.
Zoals de antagonist die constant loopt te kloten met zij sigaar (slikt sigaar in, laat de sigaar op zijn kleren vallen en begint natuurlijk als een kip zonder kop rond te rennen).
Als ik Xabungle in 1 woord moet omschrijven zou het "meh" zijn.

En ondertussen ben ik begonnen aan Death March to the Parallel World Rhapsody.
Lijkt aardig op je standaard isekai met overpowered protaganist.

[ Voor 43% gewijzigd door Manga_Master op 27-04-2021 12:16 ]

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:46
Liegebeest schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:01:
Seraph of the end:
Post-apocalyptisch verhaal over een wereld waarin vampieren en de resterende mensheid beiden proberen de overhand te krijgen over de resterende wereld... plus een dieper complot dat (nogmaals) het einde van de wereld kan betekenen. Ik krijg d'r best wel "X/1999" vibes bij, maar dan vooral met moderne graphics en niet CLAMP uit de jaren negentig. :o
Qua stijl en setting vond ik het wel aardig, maar het verhaal zelf en de personages waren een beetje meh of ronduit irritant zoals Mika. Ook heb ik het idee dat alle gevechten maar "low-stakes" waren en dat iedereen die geen bruin of zwart haar had alles wel zou overleven.
spoiler:
Met uitzondering van de cannon-fodder squad uiteraard, maar bij hun introductie was het al vrij duidelijk dat ze het niet allemaal zouden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
Ondertussen ook alweer klaar met Death March to the Parallel World Rhapsody..
Was echt vermakelijk, de show richt zich meer op interacties tussen de characters.
Gevechten zijn zo voorbij zodat de show weer terug kan naar zijn slice-of-life stukken, wat het erg goed doet.

Helaas niet echt een ending, als je meer Death March wilt read the light novel-ending.
Maar zeker vermakelijk.

En ik ben meteen door gegaan naar een persoonlijke favoriete show van mij, Symphogear S3.
In 1 zin: Een mecha show waar de mecha magical girls zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Net de Demon Slayer film afgekeken.. Moet zeggen dat ik echt geen fan was van een anime overbrengen naar een film die je dan moet volgen voor seizoen 2.. En dan ook zo lang wachten en spoilers vermijden want Japan had hem al heel lang.. Dit wou ik echt niet dat met AoT gebeurd.

En dan kijk je de film en draait je mening.. De gevechten, humor, schrijfstijl, grafisch, animatie, muziek en het budget voelt allemaal zo hoog.. Het voelt voor mij persoonlijk echt als peak anime en ik was niet eens zo een fan van seizoen 1.. Deze film is echt schitterend en zeker de hype waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 14:25
Voor degene die Castlevania kijken, seizoen 4 komt 13 mei uit:
YouTube: Castlevania Season 4 | Official Trailer | Netflix

Ik vind het persoonlijk een kei goede anime met een goed verhaal en lekker veel gore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Liegebeest schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:26:
[...]
Ga net naar Netflix en krijg deze als openingsscherm... "What the heck...." :| Denk ik bij mezelf...

[Afbeelding]

Die rechter lijkt wel heel sterk op Rachel uit "Tower of God". Of een mengeling tussen Rachel en 25th Bam. Maar okay.
Een aflevering of vier-vijf geprobeerd... Het is... cliché. Na recent "Alice" te hebben gezien, heb ik wel even genoeg gehad van "ohnee wat is dit voor rare moord-wereld waar ik in terecht ben gekomen en wat is dit rare mysterie?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Liegebeest schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:18:
[...]

Een aflevering of vier-vijf geprobeerd... Het is... cliché. Na recent "Alice" te hebben gezien, heb ik wel even genoeg gehad van "ohnee wat is dit voor rare moord-wereld waar ik in terecht ben gekomen en wat is dit rare mysterie?"
Ik was best hyped voor die serie want kreeg een soort the purge vibe.. Maar na 1.5 episode afgehaakt :’) Niet echt wat ik ervan dacht dat het was

Ben begonnen met Sword Art Online nu anime best wel een tussenseizoen heeft. Goeie serie wel :) Alleen ik haak bijna af door alle Japanse liefdes verhoudingen die erin zitten… Over de familie affaire als top punt. Maar komaan die main karakter is echt average en elk meisje valt er op? Maar Leuke main karakter enzo wel voor de rest. Ook weer iets verder met One Piece nu net voorbij Film Z :)

My Hero mag die arc waarin ze nu zitten ook wel snel stoppen, echt enorm saai zeg..

[ Voor 6% gewijzigd door dglavimans op 16-05-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-06 08:55
dglavimans schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:53:
[...]

My Hero mag die arc waarin ze nu zitten ook wel snel stoppen, echt enorm saai zeg..
Dit is altijd wel een beetje mijn probleem met MHA geweest. Vind de arcs dat ze tegen villains vechten altijd wel vet maar die school arcs kunnen me vaak maar weinig boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
InTheDisorder schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:14:
[...]

Dit is altijd wel een beetje mijn probleem met MHA geweest. Vind de arcs dat ze tegen villains vechten altijd wel vet maar die school arcs kunnen me vaak maar weinig boeien.
Ik hoop dan ook dat het net zo lang door gaat dat we eigenlijk de A kunnen schrappen uit MHA. Op zich vind ik het een hele leuke serie namelijk. Maar nu moet ik het weer wekelijks kijken in plaats van echt bingen en dan is zo slechte arc zwaar hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
1ste keer dat ik MHA op pikte had ik net een re-watch gedaan van Naturo, beide series hebben plot wise bijna dezelfde beats met sommige arcs. Naruto heeft nog wat Avontuur wat het interessanter maakt.

MHA zou het wel beter doen als ze wat meer stages er in zouden hebben geschreven wat eventueel meer kansen zou bieden om er meer Avontuuur in te gooien.

Natuurlijk gaat Naruto weer heel erg krom met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
dglavimans schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Ik hoop dan ook dat het net zo lang door gaat dat we eigenlijk de A kunnen schrappen uit MHA. Op zich vind ik het een hele leuke serie namelijk. Maar nu moet ik het weer wekelijks kijken in plaats van echt bingen en dan is zo slechte arc zwaar hoor :p
Ja om te bingen is zo'n arc wel te doen maar ik vind het wekelijks kijken ook niet zo'n succes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeks
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 00:02
Kentaro Miura, de schrijver en artiest van Berserk, is helaas overleden. Toch wel een van de meest invloedrijke mangaka die er was en tevens een van de beste die er was.

https://twitter.com/berse...atus/13952129180403916801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
cheeks schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:51:
Kentaro Miura, de schrijver en artiest van Berserk, is helaas overleden. Toch wel een van de meest invloedrijke mangaka die er was en tevens een van de beste die er was.

Hij was ook pas 54 jaar oud...

Ik heb de Nederlandstalige release van Berserk nog in m'n kast staan. Jammer dat er nooit een echt einde aan gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

cheeks schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:51:

;(

Shit zeg. Heb jaren geleden de laatste Berserk aangeschaft maar was altijd nog eens van plan dit weer op te pakken. Ook de (originele) anime is erg de moeite waard.

R.i.p.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
54 is veel te jong. Heb enkel het eerste seizoen van de anime gezien en hier erg van genoten. Heb de manga al een tijdje op de plan to read lijst staan maar jammer dat het geen einde gaat krijgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 12:51

^^0nMe

Got Babana's?

RIP Kentaro Miura, las net het nieuws ja. Van de grote 3, hem (Berserk) , Togashi (HxH) en Aoyama (Detective Conan) werd altijd gekscherend gezegd dat ze beter niet om kunnen vallen voor het einde van de manga, want er bestaan geen andere mangaka op deze wereld die goed genoeg zijn om op hun karakteristieke wijze de serie goed te beeindigen.

Toevallig ben ik van alle 3 een groot fan en ben ik ook bewust gestopt met lezen op een punt waarvan ik vrede mee heb als dat het einde zou zijn... Samen met Rumiko Takahashi (Ranma, Maisson Ikkoku, Inuyasha) en Mitsuru Adachi (Touch, H2, Cross Game) zijn dat toch de mensen die mijn jeugd grotendeels gevormd hebben. Hopelijk heeft de rest nog een aantal decennia de tijd voor 1 laatste meesterwerk en een mooi pensioen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ErikT738 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:07:
Ik heb de Nederlandstalige release van Berserk nog in m'n kast staan. Jammer dat er nooit een echt einde aan gaat komen.
Hier ook ;) op DVD zelfs met nog wat andere klassiekers zoals Ninja Scrolls, Neon Genesis Evangelion

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:50
^^0nMe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:30:
RIP Kentaro Miura, las net het nieuws ja. Van de grote 3, hem (Berserk) , Togashi (HxH) en Aoyama (Detective Conan) werd altijd gekscherend gezegd dat ze beter niet om kunnen vallen voor het einde van de manga, want er bestaan geen andere mangaka op deze wereld die goed genoeg zijn om op hun karakteristieke wijze de serie goed te beeindigen.

Toevallig ben ik van alle 3 een groot fan en ben ik ook bewust gestopt met lezen op een punt waarvan ik vrede mee heb als dat het einde zou zijn... Samen met Rumiko Takahashi (Ranma, Maisson Ikkoku, Inuyasha) en Mitsuru Adachi (Touch, H2, Cross Game) zijn dat toch de mensen die mijn jeugd grotendeels gevormd hebben. Hopelijk heeft de rest nog een aantal decennia de tijd voor 1 laatste meesterwerk en een mooi pensioen.
Togashi gaat HxH ook nooit meer afmaken. Als hij dood is zul je zien dat het merged met Sailor Moon en het dezelfde universe was all along. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Blijkbaar heeft hij wel een protege of 2 die het mogelijk overnemen. Maar afwachten hoe dat zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 12:51

^^0nMe

Got Babana's?

chaoscontrol schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Togashi gaat HxH ook nooit meer afmaken. Als hij dood is zul je zien dat het merged met Sailor Moon en het dezelfde universe was all along. :+
Haha, zolang je bekend maakt dat er een nieuwe Final Fantasy of Dragon Quest eraan komt, blijft ie wel goan als een brakke diesel.

Maar alles beter dan het einde overlaten aan een stel amateurs ala RR Martin en Game of Thrones TV versie...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
Echt jammer nieuws van Kentaro Miura.

Nu ben ik een beetje in een bui voor een goede drama anime.
Ik twijfel een beetje of ik Anohana of Violet Evergarden te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
Manga_Master schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:16:

Kan zeker Violet Evergarden aanraden, was een van de eerste anime series die ik heb gezien en nog steeds een van mn favorieten. Geanimeerd door kyoani dus dan weet je al dat het met de animaties in ieder geval wel goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Manga_Master schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:16:

Ik heb beide gezien en vond zelf Violet Evergarden vele malen beter. Betere personages, betere muziek/animatie, emotioneler, en beter geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
markdm schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:34:
[...]

Ik heb beide gezien en vond zelf Violet Evergarden vele malen beter. Betere personages, betere muziek/animatie, emotioneler, en beter geschreven.
Lastig te vergelijken, compleet andere thema's en manier van vertelling.

Plus het verhaal van Violet Evergarden wel vaker gezien in andere vormen binnen Manga/Anime.

Berserk is wel een stuk unieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
Fijn dat de bioscopen weer open mogen, volgende week dinsdag maar eens Demon Slayer in IMAX gaan kijken :D

[ Voor 7% gewijzigd door InTheDisorder op 02-06-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik volg op dit moment meerdere series waaronder The Saint's Magic Power is Omnipotent (Seijo no Maryoku wa Bannou Desu) en Super Cub.

De eerste gaat over een vrouw die naar een magische wereld wordt getransporteerd en een zeer krachtige magiër blijkt te zijn.

De tweede gaat over een schoolgaande meid die een Honda Super Cub koopt en de veranderingen die haar leven daardoor ondervindt.

Beide hebben, naar mijn mening, een rustig tempo en kijken lekker weg.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
InTheDisorder schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:11:
Fijn dat de bioscopen weer open mogen, volgende week dinsdag maar eens Demon Slayer in IMAX gaan kijken :D
Ik twijfel een beetje.. Ben niet zo van dingen twee keer zien en heb de film al eens gezien. Maar deze film nog eens bekijken in IMAX zou wel een dingetje zijn hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
NitroX infinity schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:05:
De tweede gaat over een schoolgaande meid die een Honda Super Cub koopt en de veranderingen die haar leven daardoor ondervindt.
The Rolling Girls, maar 'normale' slice of life... i like it.

Stom eigenlijk hoe gemakkelijk ik me laat beïnvloeden door zoiets. Ik heb niets met motoren, maar door TRG en HS lonkt zoiets "vriendelijks" als een Super Cub wel heel erg :9

[ Voor 22% gewijzigd door Liegebeest op 07-06-2021 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-06 11:39
dglavimans schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Ik twijfel een beetje.. Ben niet zo van dingen twee keer zien en heb de film al eens gezien. Maar deze film nog eens bekijken in IMAX zou wel een dingetje zijn hoor
Heb hem ook al gezien, maar toch ga ik naar de BIOS. Is toch een andere beleving dan thuis op de bank. En je kan van te voren eerst even lekker uit eten :D

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
JerX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Heb hem ook al gezien, maar toch ga ik naar de BIOS. Is toch een andere beleving dan thuis op de bank.
Dit inderdaad. Ik vind het thuis kijken van een film totaal niet te vergelijken met naar de bios gaan. Daarnaast probeer ik sowieso naar iedere anime film in de bios te gaan om mijn steentje bij te dragen in de ticket sales omdat ik graag zou zien dat er meer anime films hier in de bios komen. Ik had Fate/stay night Heaven's Feel 3 heel graag in de bios gezien, en het lijkt er ook niet op dat Violet Evergarden hier ergens in de bios gaat komen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
InTheDisorder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Dit inderdaad. Ik vind het thuis kijken van een film totaal niet te vergelijken met naar de bios gaan. Daarnaast probeer ik sowieso naar iedere anime film in de bios te gaan om mijn steentje bij te dragen in de ticket sales omdat ik graag zou zien dat er meer anime films hier in de bios komen. Ik had Fate/stay night Heaven's Feel 3 heel graag in de bios gezien, en het lijkt er ook niet op dat Violet Evergarden hier ergens in de bios gaat komen :'(
Inderdaad ja. Ik ben zelf niet zo'n fan van Demon Slayer, maar juist wel heel erg van Fate en Violet Evergarden dus ik had heel graag die 2 in de bioscoop gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
InTheDisorder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Idd, een steentje bijdragen op de hoop voor meer anime films. Maar One Piece en Dragon Ball waren zulke grote hits, dat het denk wel los gaat lopen :D

Is Fate/Stay night niet ontzettend uitgemolken? Is dit niet al de 3de reboot ofzo? Ik ben echt af gehaakt van fate/stay night hier door. De andere fates zijn overigens wel aardig, maar night en zero lijken tot nu de beste (vandaar het melken? :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
JerX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:51:
[...]

Idd, een steentje bijdragen op de hoop voor meer anime films. Maar One Piece en Dragon Ball waren zulke grote hits, dat het denk wel los gaat lopen :D

Is Fate/Stay night niet ontzettend uitgemolken? Is dit niet al de 3de reboot ofzo? Ik ben echt af gehaakt van fate/stay night hier door. De andere fates zijn overigens wel aardig, maar night en zero lijken tot nu de beste (vandaar het melken? :P)
Alle Fate/stay night series zijn gebaseerd op de visual novel die drie routes heeft die allemaal op een ander karakter focussen. Vandaar dat er ook drie adaptations (Fate/stay night, Fate/stay night Unlimited Blade Works en Fate/stay night Heaven's Feel) zijn die allemaal 1 van deze routes adapten. Zero is dan weer de prequel voor het hele stay night gedeelte.

Nu Ufotable klaar is met Heaven's Feel adapten ben ik wel benieuwd wat de volgende stap gaat zijn. Zou wel heel mooi zijn als ze een nieuwe versie maken van de originele Fate/stay night uit 2006 van Studio Deen, dan is heel Fate/stay night in hun geweldige kwaliteit te kijken ipv dat er eentje enorm buiten de boot valt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Demon Slayer film vond ik wat slow kwa Pacing, denk dat ik er meer van zou genieten als de arc episodic is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
Ik denk dat er niet genoeg tijd voor was om deze als normale episodes te airen. Van wat ik me van de manga kan herinneren is de volgende arc vrij lang en ik denk daarom dat heel season 2 maar 1 arc gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
NitroX infinity schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:05:
Ik volg op dit moment meerdere series waaronder The Saint's Magic Power is Omnipotent (Seijo no Maryoku wa Bannou Desu) en Super Cub.

...
Nogmaals bedankt voor de tip! Ik geniet van Super Cub. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:21

D4NG3R

kiwi

:)

Psyonara schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:50:
Demon Slayer film vond ik wat slow kwa Pacing, denk dat ik er meer van zou genieten als de arc episodic is/was.
Ik vond het tempo dan weer perfect, de normale serie neemt ook redelijk wat tijd voor details in tegenstelling tot veel andere shonen anime; en dat zonder elke 5 minuten naar flashbacks te moeten grijpen. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InTheDisorder
Net terug van Demon Slayer en IMAX en was echt top :D Beetje jammer dat de Pathe hier enkel Nederlandse subs had, maar die waren ook beter dan verwacht. Anime op zo'n groot scherm kijken is toch wel heel fijn, zou bijna nog een keer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
D4NG3R schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:13:
[...]

Ik vond het tempo dan weer perfect, de normale serie neemt ook redelijk wat tijd voor details in tegenstelling tot veel andere shonen anime; en dat zonder elke 5 minuten naar flashbacks te moeten grijpen. :)
Dat is zeker wel een plus dat je niet dood gegooid word met expositie. Pacing voelt voor mij gewoon helaas heel traag.

Heb wel een poos terug nu de Manga gelezen. Leuke read daar niet van, Van mij had de serie wel wat langer mogen lopen.

Gezien het wel met wat concepten komt die helaas niet echt verkent worden, Tenminste in dit geval was een beetje expositie wel gewenst gewest.

Trouwens, vorig jaar veel manga's op gepikt en het valt me op dat dat jaar de manga's die ik had op gepakt wel wekelijks of mandelijks constant updaten.
Maar sinds 2021 zijn veel series ervan kwalijk door gegaan. Iemand kennis over hoe en wat en of waarom?!

Snap wel dat er gezonds heids problemen e.d. en of andere bewegingen zijn dat het leven in de weg gaat zittten voor de Artiesten e.d.
Maar kan er vaak niet iets over vinden dat het in eens allemaal zo traag gaat.

Laatste 2 plus maand veel Manhwa's op gepakt trouwens. Solo Leveling leesde ik al, Begon leuk en interessant. Maar gaat me iets te recht streeks. Veel Side characters die niet veel aandacht krijgen. En alle focus ligt op de MC.

Onlangs Leviathan op gepakt. Attack on Titan meets Gargantia of Waterworld. Redelijk gruesome met bij behorende Art die er stiekum toch fantastisch getekent is. Wel mijn grote Favoriet op moment.

Return of the Frozen Player eigenlijks hetzelfde als Solo Leveling, met misschien iets meer afwisseling.
Serie is eerlijk gezegt nog niet zo ver.
En The Beginning after the End, meest vergelijkbaar met Jobless Isekai. Maar iets zoeter en minder suggestief.

Plus nog een 2/3tal Manhwa's die vergelijkbaar zijn met Solo Leveling.
Je probeert vaak iets te vinden wat lekker weg leest zonder dat het te dom en simpel is. Stiekum best nog een Lastige Criteria om dat aan te houden. Gezien sommige Manga's/Manhwa's vaak wel leuk beginnen maar zodra ze een arc of 2 verder zijn word het vaak saaie troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben in een opwelling begonnen aan Godzilla Singular Point op Netflix, en ondanks dat ik helemaal niets met de Godzilla-franchise heb bevalt deze anime me tot nu toe prima. Ik kan vooral de artstyle die net niet helemaal de standaard anime conventie volgt wel waarderen.

Verder heb ik Trese nog geprobeerd (voorafgaand op de Godzilla opwelling) maar die heb ik halverwege de eerste aflevering stopgezet. Wat was dat saai zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik heb in een ruk seizoen 5 afgekeken van Seven Deadly Sins. Wat een raar einde. Dat doet zo niet aan het hele verhaal.
Trese heb ik al heel snel uitgezet en baal ervan dat ik Demon Slayer niet in IMAX gezien heb.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 23:22
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:45:
Ik heb in een ruk seizoen 5 afgekeken van Seven Deadly Sins. Wat een raar einde. Dat doet zo niet aan het hele verhaal.
Trese heb ik al heel snel uitgezet en baal ervan dat ik Demon Slayer niet in IMAX gezien heb.
Mocht je het ook op Netflix hebben gezien, Netflix heeft slechts de eerste helft van het seizoen erop staan. De rest heeft nog geen dub en staat er daarom nog niet op.. Lekker handig voor sub kijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik dacht al.... Zou de serie echt geen recht doen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben nu net klaar met 86. Op zich heel toffe worldbuilding, al vind ik het redelijk bizar dat er kennelijk niemand interesse heeft in het winnen van de oorlog en dat de onderdrukte groep 86'en in feite de macht heeft om een heel leger door te laten naar hun onderdrukkers of zelfs om zelf in opstand te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
RayNbow schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:36:
[...]

De belangrijke vraag is, komt er een 3.11+1.11? :p
Ze blijven het vast wel uit melken. Vooral als de Merch blijft verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Psyonara op 05-07-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Psyonara schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Ze blijven het vast wel uit melken. Vooral als de Merch blijft verkopen.
Ik weet niet, deze serie (de films) voelt voor mij niet echt als uitmelken. Ik heb in ieder geval erg genoten van de eerste 3 en ben zeer benieuwd naar de 4e :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psyonara
westergas schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:18:
[...]

Ik weet niet, deze serie (de films) voelt voor mij niet echt als uitmelken. Ik heb in ieder geval erg genoten van de eerste 3 en ben zeer benieuwd naar de 4e :)
Te symbolish voor mij en te stylistisch. Met een blijkbaar serieus verhaal, ben mij mij gauw kwijt.
Dan kan ik Redline veel beter waarderen. En andere Animes die symbolisch einde hebben.

Hoewel Evangelion de Fuck all approach heeft, en er daarom tussen uit springt. Vind ik dat andere Animes met een Symbolisch einde tevaak hetzelfde doen.

Don't get me wrong, De Oorspronkelijke serie fantastisch ge-animeerd en natuurlijk ook een groot fan van Nakamura. Maar heb de MC van de serie nooit kunnen waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Gisteravond de eerste aflevering van Kobayashi-san Chi no Maid Dragon S2 gekeken. Dat was weer genieten zoals vanouds. Ook mooi dat ze Ilulu direct in EP1 introduceren; the shenanigans, they're real! :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Lanfear89 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:14:
Gisteravond de eerste aflevering van Kobayashi-san Chi no Maid Dragon S2 gekeken. Dat was weer genieten zoals vanouds. Ook mooi dat ze Ilulu direct in EP1 introduceren; the shenanigans, they're real! :*) :9
Oh ja, dat was gisteren! Tnx voor de reminder :*)
Mijn vrouw wil alleen wel sparen totdat we een beetje kunnen bingen maar ik ben erg benieuwd.

edit: Toch gekeken en de eerste aflevering is echt weer op en top genieten O+

[ Voor 6% gewijzigd door westergas op 10-07-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 19:48
Voor de liefhebbers van 'Rent a Girlfriend' kan ik 'Girlfriend, Girlfriend' van harte aanbevelen. :+

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 20:44
Ik heb heel lang geleden een keer een serie gezien die ik nog graag een keer zou zien maar ik ben de naam kwijt. Het ging in ieder geval over een gast met een zwaard dat altijd weer bij hem terug kwam. Daar maakte hij dan gebruik van door z`n zwaard steeds weer te verkopen, geld te vangen en even later had hij het zwaard al weer terug :D Weet iemand welke ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 12:23

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie Demon Slayer op Netflix in Nederland en zo ja met Nederlandse ondertiteling? Hier zie ik alleen Engels, Spaans, Japans en Portugees qua audio en ondertiteling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

alienfruit schreef op zondag 11 juli 2021 @ 02:39:
Hebben jullie Demon Slayer op Netflix in Nederland
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik bedoel de tv serie niet de film, dus: Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba. Ik krijg namelijk het idee dat Netflix niet alle ondertitels geeft op Netflix UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
alienfruit schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:57:
Ja, ik bedoel de tv serie niet de film, dus: Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba. Ik krijg namelijk het idee dat Netflix niet alle ondertitels geeft op Netflix UK
Netflix heeft in Nederland geen Demon Slayer, daarvoor moet je hier bij Crunchyroll zijn maar ik denk eerlijk gezegd niet dat die NL subs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:37:
Voor de liefhebbers van 'Rent a Girlfriend' kan ik 'Girlfriend, Girlfriend' van harte aanbevelen. :+
Hmm, ik weet niet of ik het met die vergelijking eens ben. :P Ik vind beide shows vermakelijk (of in het geval van die laatste in elk geval het stuk dat ik gezien heb) maar die eerste ging toch wat meer over het totale gebrek aan zelfvertrouwen van de hoofdpersoon terwijl het in deze nieuwe serie toch vooral om makkelijke slapstick en verwijzingen naar seks lijkt te gaan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

@InTheDisorder Dank je wel, helemaal duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Nieuw seizoen van Beastars op Netflix.

Ben benieuwd.

Intro vind ik een stuk minder, maar het schijnt wel goed te zijn, als ik de reviews mag geloven.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

josh-hill schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:53:
Nieuw seizoen van Beastars op Netflix.

Ben benieuwd.

Intro vind ik een stuk minder, maar het schijnt wel goed te zijn, als ik de reviews mag geloven.
Ja, maar ook zonder Nederlandse ondertiteling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
alienfruit schreef op zondag 18 juli 2021 @ 03:44:
[...]

Ja, maar ook zonder Nederlandse ondertiteling :(
Hm, ik had gewoon Nederlandse ondertiteling. Al heb ik het vrij snel op Engels gezet.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

+1 voor Beastars. Deel 1 vond ik erg vermakelijk en deel 2 zit ik ook weer prima in, zeker voor een Netflix anime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
InTheDisorder schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Netflix heeft in Nederland geen Demon Slayer, daarvoor moet je hier bij Crunchyroll zijn maar ik denk eerlijk gezegd niet dat die NL subs hebben.
Ik heb nu een maandje Crunchyroll om Attack on Titan te kunnen kijken (ooit gestopt na seizoen 2) maar Demon Slayer staat daar niet op.

Wel grappig overigens dat de Japanners relatief vaak een WW1 of WW2 achtige setting creëren voor hun fantasiewerelden (Fullmetal Alchemist, Last Exile en Attack on Titan bijvoorbeeld) terwijl je dat in Westerse media vrijwel nooit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
ErikT738 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:11:
[...]

Ik heb nu een maandje Crunchyroll om Attack on Titan te kunnen kijken (ooit gestopt na seizoen 2) maar Demon Slayer staat daar niet op.
Ah dan hebben ze die er af gehaald. Heb hem een jaar geleden op Crunchyroll gekeken maar heb al een tijdje geen abonnement meer dus wist niet dat hij er niet meer op staat. Als Demon Slayer dan ook niet op Netflix staat vraag ik me af of hij uberhaupt nog wel legaal te kijken is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
InTheDisorder schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:17:
[...]

Ah dan hebben ze die er af gehaald. Heb hem een jaar geleden op Crunchyroll gekeken maar heb al een tijdje geen abonnement meer dus wist niet dat hij er niet meer op staat. Als Demon Slayer dan ook niet op Netflix staat vraag ik me af of hij uberhaupt nog wel legaal te kijken is in Nederland.
Nee dat is bij wel meer series een probleem. Ik heb juist Crunchyroll genomen omdat ik nog wel meer series om mijn lijstje had staan die ik ooit nog wilde kijken, maar in de praktijk is het aanbod redelijk bedroevend. Hiervoor had Amazon ook nog wel eens anime (Vinland Saga, Dororo) maar dat is allemaal verdwenen... Volgens mij hebben alleen Netflix en Crunchyroll nog een redelijk aanbod en zijn veel oudere series helemaal nergens beschikbaar.

En dan gek opkijken als men torrent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ligt het aan mij of is Maid Dragon S geen reet aan? De eerste aflevering was leuk maar die twee daarna.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
westergas schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:39:
Ligt het aan mij of is Maid Dragon S geen reet aan? De eerste aflevering was leuk maar die twee daarna.... ;(
Als ik naar mijn eigen mening en die van 21K MAL users kijk ligt het aan jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
westergas schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:39:
Je moet ook geen series kijken met "Maid" of "Girlfriend" in de titel :+

Ik ben sinds gister klaar met Attack on Titan. Ik had me er niet in verdiept en was er vanuit gegaan dat "The Final Season" ook echt tot het einde zou gaan maar kennelijk komt er over meer dan een jaar nog een tweede deel... Noem het dan niet het laatste seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 11:54

RayNbow

Kirika <3

ErikT738 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:50:
Ik ben sinds gister klaar met Attack on Titan. Ik had me er niet in verdiept en was er vanuit gegaan dat "The Final Season" ook echt tot het einde zou gaan maar kennelijk komt er over meer dan een jaar nog een tweede deel... Noem het dan niet het laatste seizoen...
Derde seizoen bestond ook uit twee delen. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@RayNbow Misschien, maar daar merk je niks van als je het allemaal achter elkaar kijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Lanfear89 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Als ik naar mijn eigen mening en die van 21K MAL users kijk ligt het aan jou :+
Hmmmm....die laatste aflevering nog meer eens terugkijken dan. Die vond ik de minste. Misschien lag het aan mijn bui.
ErikT738 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Je moet ook geen series kijken met "Maid" of "Girlfriend" in de titel :+
Jawel! Seizoen 1 is een van mijn favo anime's all time <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Nog 3 episodes en dan eindelijk klaar met Death Note :D Deze kent iedereen natuurlijk al maar zit wel echt in het verhaal.. Heel benieuwd hoe het afloopt. Ik mis alleen wel een beetje de sterkhouder van de show haha

Ondertussen ook Sword Art op laatste seizoen.. Moet zeggen dat ik heel close was die te droppen.. Peaked in seizoen 1 en 2 maar kom echt enorm lastig door het verhaal nu.. Aja nog 15 episodes dan weer verder aan de One Piece grind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 23:22
dglavimans schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:32:
Nog 3 episodes en dan eindelijk klaar met Death Note :D Deze kent iedereen natuurlijk al maar zit wel echt in het verhaal.. Heel benieuwd hoe het afloopt. Ik mis alleen wel een beetje de sterkhouder van de show haha

Ondertussen ook Sword Art op laatste seizoen.. Moet zeggen dat ik heel close was die te droppen.. Peaked in seizoen 1 en 2 maar kom echt enorm lastig door het verhaal nu.. Aja nog 15 episodes dan weer verder aan de One Piece grind
SAO krijgt nog een seizoen, die komt op 6 november 2022 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
ikbenerniet schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:05:
[...]

Opzich niet super erg dan ben ik er weer tijdje tussenuit haha.. Nu echt in hele korte tijd proberen door alles te jagen helpt ook niet mee denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
K welke site kun je een goeie database na gaan betreft Manga, en thema's etc.

Zocht een Fantasy Manga die ik begin ergens vorig jaar had op gepikt. (en een berg meer manga's toen Covid een ding werd)

Gaat over een gozer die eigenlijks geen talent heeft als een Adventurer, maar dan zo'n loot carrier word ( juiste term even kwijt) En de party waar hij mee was dumpen hem zodra het wat te moeilijk word. Hij overleeft op geluk en heeft een Core als Loot, wat een demon core blijkt te zijn wat eindelijk door een vrouwlijke blacksmit een zwaard van word gemaakt. De Demon Core is ook vrouwlijk.

En als ik het me goed herinner is het geen Isekai, maar google resultaten helpen niet bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 11:06
ikbenerniet schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:05:
[...]

Ah, da's nieuws voor mij. Ben nu op crunchyroll de laatste van de Alicazation serie aan het bekijken. Wordt wel een rommelpot van oude en nieuwe chars en af en toe, in mijn ogen, een zepert.

Daarna weet ik het eigenlijk niet, wellicht beginnen met Deat Note? Ik vind de setting van SAO wel prettig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fub

fub

Odd Taxi is een geweldige serie -- elke aflevering eindigt op een cliffhanger waardoor je steeds wil weten hoe het verder gaat. Het plot zit zo strak in elkaar. De reveal in de laatste aflevering, en dat het echt tot de allerlaatste seconden spannend blijft -- ik ben er nog beduusd van. Een 10/10 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Looney11 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:15:
[...]

Ah, da's nieuws voor mij. Ben nu op crunchyroll de laatste van de Alicazation serie aan het bekijken. Wordt wel een rommelpot van oude en nieuwe chars en af en toe, in mijn ogen, een zepert.

Daarna weet ik het eigenlijk niet, wellicht beginnen met Deat Note? Ik vind de setting van SAO wel prettig.
Heb hem nu uit SAO en dit is dus precies wat ik vond tijdens laatste seizoen.. Like damn hoezo wil je letterlijk de gehele geschiedenis terugbrengen :’) Was echt af en toe verward

Wel leuke serie.. Kan niet wachten op het nieuwe seizoen

Nu verder met One Piece en ik denk… Tokyo Revengers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06 11:06
Ik begin hierna met Death Note denk ik, of misschien Tokyo Ghoul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Looney11 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:54:
Ik begin hierna met Death Note denk ik, of misschien Tokyo Ghoul.
Heb Tokyo Ghoul altijd links laten liggen, volgens mij zo enorm gehyped.. als ik de anime reviews lees zijn deze voornamelijk negatief.

Heb de afgelopen tijd ook aardig wat anime gezien, maar sinds kort begonnen met Jojo..... S1 was echt saai, S2 is stukken beter. Ben benieuwd of het boeiend blijft. Ik ga de Jojo seizoenen wel afwisselen met andere animes, anders ben ik bang dat ik snel uitgekeken ben op Jojo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

DeathNote kon me echt niet boeien. Zo saai, en dan dat gedoe met die popster (ofzo,'t is al een tijd terug).. Echt allemaal filler.

Ik kreeg Another als suggestie, maar die heeft (op Netflix) alleen Franse ondertitels (net als Samurai Champloo), dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen (niet op Netflix althans).

Ik had wel weer zin om 'ns een anime te proberen, maar volgens mij worden er, afgezien van enkele films, niet of nauwelijks anime gemaakt die mijn smaak zijn. Ik zocht iets vergelijkbaars als Wolf's Rain of Habane Renmei, maar de suggesties zijn ook allemaal van een aantal jaar terug. Ergo Proxy kwam bijvoorbeeld voorbij als suggestie, misschien dat ik die 'ns ouderwets van Archonia haal.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
JerX schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Heb Tokyo Ghoul altijd links laten liggen, volgens mij zo enorm gehyped.. als ik de anime reviews lees zijn deze voornamelijk negatief.

Heb de afgelopen tijd ook aardig wat anime gezien, maar sinds kort begonnen met Jojo..... S1 was echt saai, S2 is stukken beter. Ben benieuwd of het boeiend blijft. Ik ga de Jojo seizoenen wel afwisselen met andere animes, anders ben ik bang dat ik snel uitgekeken ben op Jojo.
Ik vond season 1 van Tokyo Ghoul persoonlijk wel leuk, maar heb ook niet verder gekeken vanwege alle negatieve comments er over.

Bij JoJo moet je inderdaad even door het eerste deel heen maar daarna vind ik het wel echt geweldig worden. Ben ook heel hyped voor de Part 6 anime in december, die manga is een van mn favorieten :D

Heb afgelopen weekend zelf Megalo Box gekeken wat ook echt een topper was. Season 1 focuste wat meer op vette boxing matches en season 2 had wat meer drama maar vond het verschil wel fijn zodat je niet de hele tijd naar hetzelfde te kijken, ook een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Ik heb zelf net Samurai Champloo uitgekeken. Ik vond het wel een relaxte anime om 's avonds voor het naar bed gaan te bekijken. De muziek is ook goed en zet deze af en toe ook op via spotify of youtube. Als je van andere series houdt van deze regisseur (Shinichirō Watanabe), dan is deze serie wel de moeite waard.
Ook leuk trouwens dat er in 1 van de afleveringen Nederlands wordt gesproken.

• ErikT738
Sméagol schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:14:
DeathNote kon me echt niet boeien. Zo saai, en dan dat gedoe met die popster (ofzo,'t is al een tijd terug).. Echt allemaal filler.

Ik kreeg Another als suggestie, maar die heeft (op Netflix) alleen Franse ondertitels (net als Samurai Champloo), dus ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen (niet op Netflix althans).

Ik had wel weer zin om 'ns een anime te proberen, maar volgens mij worden er, afgezien van enkele films, niet of nauwelijks anime gemaakt die mijn smaak zijn. Ik zocht iets vergelijkbaars als Wolf's Rain of Habane Renmei, maar de suggesties zijn ook allemaal van een aantal jaar terug. Ergo Proxy kwam bijvoorbeeld voorbij als suggestie, misschien dat ik die 'ns ouderwets van Archonia haal.
Ik loop er ook een beetje tegen aan dat alle recommendation charts nog steeds verwijzen naar series uit de periode dat ik veel anime keek, en dat het merendeel van deze series ook nog eens nergens legaal te bekijken is. Zo blijkt Last Exile een tweede seizoen/sequel te hebben maar zijn beiden nergens legaal te streamen.

Via de "popular" categorie op Crunchyroll ben ik nu uitgekomen bij Jujutsu Kaisen. Het doet me een beetje denken aan het eerste seizoen van Bleach. De serie keek wel lekker weg, vooral door alle OPs, EDs, en "humoristische stukjes" op het einde door te spoelen :p

• chaoscontrol
  • Laatst online: 11:50
avec_style schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:11:
Ook leuk trouwens dat er in 1 van de afleveringen Nederlands wordt gesproken.
Dat was wel leuk gedaan ja. Alleen in de originele JAP dub was de kwaliteit van dat stukje erg slecht, alsof het met een webcam microfoon was opgenomen op 14m afstand. Is mij altijd bijgebleven. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.