Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ondertussen zijn we alweer 8 jaar verder en is Evangelion 3.0 + 1.0 alweer uitgesteld :'( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05:54
Op Netflix begonnen aan de anime Tokyo Ghoul.. Eerste twee seizoenen vond ik echt leuk! Alleen ze hadden dus besloten om seizoen 2 anders te maken dan de manga (oke) om vervolgens seizoen 3 de manga te volgen!

Eerste afleveringen zijn nu 1 grote wtf voor mij.. Jammer want de serie was best leuk. Kijk hem wel af maar denk dat dit zo geval wordt van net doen of seizoen 3 niet bestaat..

Ook weer de nieuwe AoT gezien.. Wat een anime :) Hebben jullie nog echte aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Pagman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 23:10:
Ondertussen zijn we alweer 8 jaar verder en is Evangelion 3.0 + 1.0 alweer uitgesteld :'( :')
[YouTube: 『シン・エヴァンゲリオン劇場版』本予告・改【公式】]
Ik ga boos worden als het straks een deceptie is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 15:42

westergas

rikkie_pc

raro007 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:38:
ik ben best wel verbaast dat re:zero zo slecht voor komt.
hier op tweakers maar ook op tiktok zie je het niet echt vaak voorkomen.

terwijl ik vind dat re:zero de beste anime is in jaren!!
wth ik ben best wel verdrietig daarover.. ;(

zit van alles in maar misschien dat er niet veel actie in zit en meer verhaal waardoor het niet zo populair is?
@westergas heb je grandblue ook gezien dan?
Tnx voor de tip, wist niet dat S2 uit was :)
Grandblue heb ik niet gezien. Wat ik op anidb zie spreekt me ook niet heel erg aan eigenlijk.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dglavimans schreef op maandag 18 januari 2021 @ 03:31:
Op Netflix begonnen aan de anime Tokyo Ghoul.
Tokyo Ghoul is echt super gecensoreerd op Netflix en zeg maar niet tactisch, grote duidelijke blurs, of zwarte balken. Viel mij enorm tegen (die versie), ben blij dat ik de non censored versie heb gezien je mist namelijk wel wat en ik krijg ook het idee dat er hele scene's verdwenen zijn maar nog niet de tijd (of zin) gehad de non censored versie erbij te pakken :)

Voor de rest ben ik deze periode weer begonnen met:

Log Horizon S2
World Trigger S2
Dr. Stone S2
Attack on Titan S4

en de volgende lopen nog ;)

Jujutsu Kaisen
One Piece
Black Clover

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 18-01-2021 10:51 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
dglavimans schreef op maandag 18 januari 2021 @ 03:31:
Op Netflix begonnen aan de anime Tokyo Ghoul.. Eerste twee seizoenen vond ik echt leuk! Alleen ze hadden dus besloten om seizoen 2 anders te maken dan de manga (oke) om vervolgens seizoen 3 de manga te volgen!

Eerste afleveringen zijn nu 1 grote wtf voor mij.. Jammer want de serie was best leuk. Kijk hem wel af maar denk dat dit zo geval wordt van net doen of seizoen 3 niet bestaat..

Ook weer de nieuwe AoT gezien.. Wat een anime :) Hebben jullie nog echte aanraders?
Ik had hetzelfde met seizoen 2. Ik vond seizoen 1 wel leuk, maar bij seizoen 2 ben ik vrijwel onmiddellijk afgehaakt. Daar was alle diepgang opeens verdwenen. Ik ga het ook niet meer afkijken, denk ik.

Seizoen 2 zit ook vol met blurs idd.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Lanfear89 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:26:
Re:Zero is een anime waar ik niet tegen kan, de MC is zo bloedirritant en achterlijk. Ik heb em gedropt in S1 halverwege het seizoen, episode 13 heeft em voor mij verpest
Tja je moet ook een beetje in zijn schoenen te staan en ge begrijpen wat hij mee maakt.
Daarbij in de afgelopen seizoen gingen ze meer over hem vertellen en leer jij zijn karakter kennen.
En als top of de ijsberg zijn er zoveel dingen die je mist dat zelfs na 2 keer kijken niet door hebt.
Ik volg echidnut op YouTube die over re:zero praat en dan merk je wat je wel niet mist.

Ik denk ook dat re;zero voor veel mensen niet weg gelicht is omdat het zo gaoties is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat een heerlijk seizoen, zowel Yuru Camp als Non Non Biyori als GochiUsa hebben een nieuw seizoen.

Veel te relaxed om te kijken. :)

Even een andere, misschien wat irrelevante, vraag; weet iemand hoe je Youtube kanalen compleet uit je feed kan blocken? Crunchyroll Collections heeft nogal eens de neiging om spoilers letterlijk tegelijk met de release van een nieuwe anime EP op Youtube te gooien.. Vaak is de titel of screenshot al genoeg om de plottwist te vergeven. :|

[ Voor 61% gewijzigd door D4NG3R op 18-01-2021 14:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 13:55
Omg, die aflevering van het laatste seizoen van Shingeki No Kyojin (Attack on Titan)... Zo goed! :o _/-\o_

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
ShadowBumble schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Tokyo Ghoul is echt super gecensoreerd op Netflix en zeg maar niet tactisch, grote duidelijke blurs, of zwarte balken. Viel mij enorm tegen (die versie), ben blij dat ik de non censored versie heb gezien je mist namelijk wel wat en ik krijg ook het idee dat er hele scene's verdwenen zijn maar nog niet de tijd (of zin) gehad de non censored versie erbij te pakken :)

Voor de rest ben ik deze periode weer begonnen met:

Log Horizon S2
World Trigger S2
Dr. Stone S2
Attack on Titan S4

en de volgende lopen nog ;)

Jujutsu Kaisen
One Piece
Black Clover
Huh grappig de censuur is me niet eens opgevallen in het tweede seizoen.. Seizoen 1 was wel echt heel grafisch ja :’)

One Piece en Kaisen kijk ik zelf ook! Dr. Stone leek mij een leuke om ook te gaan volgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

D4NG3R schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:13:
Even een andere, misschien wat irrelevante, vraag; weet iemand hoe je Youtube kanalen compleet uit je feed kan blocken? Crunchyroll Collections heeft nogal eens de neiging om spoilers letterlijk tegelijk met de release van een nieuwe anime EP op Youtube te gooien.. Vaak is de titel of screenshot al genoeg om de plottwist te vergeven. :|
Voor posts:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rf6Nl62.png

Voor video's:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kna0q1Z.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren de recap van S1 en de eerste 3 van S2 gezien van Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu. Kom er maar moeilijk in dit 2e seizoen... :Z

Edit was ff een slow start. Zit er weer helemaal in :)

[ Voor 16% gewijzigd door westergas op 20-01-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
WolfsRain schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:33:
Omg, die aflevering van het laatste seizoen van Shingeki No Kyojin (Attack on Titan)... Zo goed! :o _/-\o_
Enige anime voor mij waar ik legit denk dat het een tv serie is.. Kwaliteit enzo komt zo sterk over op mij, denk niet dat voor een hele lange tijd een anime ook maar in de buurt gaat komen van hoe ik denk over een anime (of ooit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:54
dglavimans schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Enige anime voor mij waar ik legit denk dat het een tv serie is.. Kwaliteit enzo komt zo sterk over op mij, denk niet dat voor een hele lange tijd een anime ook maar in de buurt gaat komen van hoe ik denk over een anime (of ooit)
Monster vind ik nog best wel vergelijkbaar. Ook hele goede kwaliteit, wel een compleet andere genre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:09
[...]
Fullmetal Alchemist (zowel origineel als Brotherhood) wint het wel van Attack on Titan hoor. Naar mijn idee is de kwaliteit van anime in het algemeen gewoon erg terug gelopen de afgelopen jaren. Er zijn maar weinig series met unieke worldbuilding zoals FMA en AoT en vooral heel veel generieke RPG/Isekai series.

Maar goed, misschien ben ik wel een oude zuurpruim die vast zit in de "vroeger was alles beter" mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
ErikT738 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Fullmetal Alchemist (zowel origineel als Brotherhood) wint het wel van Attack on Titan hoor. Naar mijn idee is de kwaliteit van anime in het algemeen gewoon erg terug gelopen de afgelopen jaren. Er zijn maar weinig series met unieke worldbuilding zoals FMA en AoT en vooral heel veel generieke RPG/Isekai series.

Maar goed, misschien ben ik wel een oude zuurpruim die vast zit in de "vroeger was alles beter" mentaliteit.
Fullmetal moet ik nog kijken (waarschijnlijk dan wel Brotherhood want die schijnt beter te zijn)

Ja je kunt met anime wel unieke werelden maken (One Piece doet dit erg goed) maar het blijft dan echt een categorie anime voor mij.. Zelfde met Naruto, DBZ, Demon Slayer etc.. Bij AoT had ik echt van ‘oke dit lijkt op een serie’ qua verhaal, alles eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:10

g0tanks

Moderator CSA
Shinobi-vs-Gast schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:52:
Verbazingwekkend dat niemand nog 'Rent-a-Girlfriend' ter sprake heeft gebracht. Toch wel één van de leukste series van het afgelopen seizoen. Seizoen twee is ondertussen ook alweer aangekondigd. :*)
Zojuist seizoen 1 gezien. Ik vond het vermakelijk maar af en toe te cringey om te veel in één keer te kijken. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

ErikT738 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Er zijn maar weinig series met unieke worldbuilding zoals FMA en AoT en vooral heel veel generieke RPG/Isekai series.

Made in Abyss past ook wel on dat rijtje thuis.

Ik ben het eens m.b.t. generieke isekais, maar beoordeel ze dan ook precies zo; generiek maar meestal wel vermakelijk om weg te kijken en nooit meer naar terug te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:13
dglavimans schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Fullmetal moet ik nog kijken (waarschijnlijk dan wel Brotherhood want die schijnt beter te zijn)

Ja je kunt met anime wel unieke werelden maken (One Piece doet dit erg goed) maar het blijft dan echt een categorie anime voor mij.. Zelfde met Naruto, DBZ, Demon Slayer etc.. Bij AoT had ik echt van ‘oke dit lijkt op een serie’ qua verhaal, alles eigenlijk
Met al die voorbeelden die je noemt lijkt het er wel op dat je vooral shounen kijkt
Misschien moet je is naar series als psycho pass, hyouka, violet evergarden, legend of the galactic heroes oud of remake of steins gate om maar wat voorbeelden te geven kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Dexmael schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Met al die voorbeelden die je noemt lijkt het er wel op dat je vooral shounen kijkt
Misschien moet je is naar series als psycho pass, hyouka, violet evergarden, legend of the galactic heroes oud of remake of steins gate om maar wat voorbeelden te geven kijken
Ja qua anime ben ik echt wel een groentje hoor met kijken haha.. Ik heb wel wat dingen ernaast gekeken zoals God of Highschool, Tokyo Ghoul, Demon Slayer, One Punch enzo en dingen die op Crunchyroll staan zoals Reincarnated as a slime maar weet echt nog heel veel series niet..

Ga degene die je hebt opgenoemd eens de trailers bekijken :) thanks!

Denk dat ik het daarom ook leuker vind om iets op te zetten dan een serie.. Vooral omdat een anime maar 20 minuten is vaak en veel interessanter qua thema’s, het is allemaal vrij nieuw

[ Voor 10% gewijzigd door dglavimans op 21-01-2021 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Dexmael schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Inderdaad, Battle Shounen is maar het tipje van de anime ijsberg.
dglavimans schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Ja qua anime ben ik echt wel een groentje hoor met kijken haha.. Ik heb wel wat dingen ernaast gekeken zoals God of Highschool, Tokyo Ghoul, Demon Slayer, One Punch enzo en dingen die op Crunchyroll staan zoals Reincarnated as a slime maar weet echt nog heel veel series niet..

Ga degene die je hebt opgenoemd eens de trailers bekijken :) thanks!

Denk dat ik het daarom ook leuker vind om iets op te zetten dan een serie.. Vooral omdat een anime maar 20 minuten is vaak en veel interessanter qua thema’s, het is allemaal vrij nieuw
Al die series die je noemt zijn inderdaad Battle Shounen, series die zich enorm focussen op actie, vechten, vaak gaan over superhelden/een soort supernatuurlijke soort krachten, en gemaakt zijn voor een relatief jong mannelijk publiek. Over het algemeen is dit verreweg het populairste genre en er is niks mis mee, bijvoorbeeld Attack on Titan, Hunter x Hunter, JoJo en Fullmetal Alchemist Brotherhood zijn allemaal ook echt heel goede en leuke series, maar anime is echt veel breder dan alleen dat. Toen ik nieuw was tot anime begon ik ook voornamelijk met zulke series als dit en ik had niet verwacht van mezelf dat ik romance, mystery, drama, slice-of-life of meer later zo leuk zou vinden.

Om dan maar wat van mijn favorieten te noemen: alles van The Monogatari Series, Clannad, Violet Evergarden, Girls' Last Tour, Neon Genesis Evangelion, Katanagatari, Humanity Has Declined, Madoka Magica, Girls und Panzer, Flip Flappers, Fate/Zero, Penguindrum, Hunter x Hunter, Tamako Market, Made in Abyss, Yuru Camp, Land of the Lustrous, Kaguya-sama, Mushishi, Revolutionary Girl Utena en Kino's Journey. Eigenlijk is alleen Hunter x Hunter, en mogelijk ook Fate/Zero, een battle shounen in dit lijstje.

Om maar een voorbeeld te geven, ik vind zelf The Monogatari Series het diepste, slimste, meest thematisch rijke, en best geschreven verhaal die ik ooit gezien/gelezen heb. Dit is inclusief alle anime, westerse series zoals Breaking Bad, alle boeken die ik gelezen heb en zelfs diepe films van Kubrich en Tarkovsky. Echter is het nog relatief onbekend, en voor mensen die niet heel bekend zijn met anime en alle rare tropes zou ik het ook nooit aanraden.

Als je specifieke aanbevelingen wilt kan ik wel wat geven, aangezien ik niet echt weet waar je geïnteresseerd in bent. Maar wat algemene aanbevelingen voor iedereen hier:

Clannad + Clannad After Story: als je houdt van wat romantiek, humor, een normale slice-of-life in school, en van heel hard huilen.
Violet Evergarden: als je houdt van huilen, maar minder tijd hebt.
Neon Genesis Evangelion: voor een existentiële crisis.
Madoka Magica: een goede psychologische thriller, uiterlijk bedreigt!
Hunter x Hunter: gewoon een heel goede battle shounen.
Girls & Panzer: meisjes in tanks, het slaat nergens op.
Yuru Camp: meisjes die kamperen, en er gebeurt gewoon helemaal niks anders, geen spanning, drama, actie, conflict, heerlijk.
Girls' Last Tour: meisjes in een hopeloze postapocalyptische wereld die semi-filosofisch praten over het normale leven
Cowboy Bebop: Cowboy Bebop
Legend of the Galactic Heroes: heel uitgebreide sci-fi oorlog.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
markdm schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:26:
[...]

Inderdaad, Battle Shounen is maar het tipje van de anime ijsberg.

[...]

Al die series die je noemt zijn inderdaad Battle Shounen, series die zich enorm focussen op actie, vechten, vaak gaan over superhelden/een soort supernatuurlijke soort krachten, en gemaakt zijn voor een relatief jong mannelijk publiek. Over het algemeen is dit verreweg het populairste genre en er is niks mis mee, bijvoorbeeld Attack on Titan, Hunter x Hunter, JoJo en Fullmetal Alchemist Brotherhood zijn allemaal ook echt heel goede en leuke series, maar anime is echt veel breder dan alleen dat. Toen ik nieuw was tot anime begon ik ook voornamelijk met zulke series als dit en ik had niet verwacht van mezelf dat ik romance, mystery, drama, slice-of-life of meer later zo leuk zou vinden.

Om dan maar wat van mijn favorieten te noemen: alles van The Monogatari Series, Clannad, Violet Evergarden, Girls' Last Tour, Neon Genesis Evangelion, Katanagatari, Humanity Has Declined, Madoka Magica, Girls und Panzer, Flip Flappers, Fate/Zero, Penguindrum, Hunter x Hunter, Tamako Market, Made in Abyss, Yuru Camp, Land of the Lustrous, Kaguya-sama, Mushishi, Revolutionary Girl Utena en Kino's Journey. Eigenlijk is alleen Hunter x Hunter, en mogelijk ook Fate/Zero, een battle shounen in dit lijstje.

Om maar een voorbeeld te geven, ik vind zelf The Monogatari Series het diepste, slimste, meest thematisch rijke, en best geschreven verhaal die ik ooit gezien/gelezen heb. Dit is inclusief alle anime, westerse series zoals Breaking Bad, alle boeken die ik gelezen heb en zelfs diepe films van Kubrich en Tarkovsky. Echter is het nog relatief onbekend, en voor mensen die niet heel bekend zijn met anime en alle rare tropes zou ik het ook nooit aanraden.

Als je specifieke aanbevelingen wilt kan ik wel wat geven, aangezien ik niet echt weet waar je geïnteresseerd in bent. Maar wat algemene aanbevelingen voor iedereen hier:

Clannad + Clannad After Story: als je houdt van wat romantiek, humor, een normale slice-of-life in school, en van heel hard huilen.
Violet Evergarden: als je houdt van huilen, maar minder tijd hebt.
Neon Genesis Evangelion: voor een existentiële crisis.
Madoka Magica: een goede psychologische thriller, uiterlijk bedreigt!
Hunter x Hunter: gewoon een heel goede battle shounen.
Girls & Panzer: meisjes in tanks, het slaat nergens op.
Yuru Camp: meisjes die kamperen, en er gebeurt gewoon helemaal niks anders, geen spanning, drama, actie, conflict, heerlijk.
Girls' Last Tour: meisjes in een hopeloze postapocalyptische wereld die semi-filosofisch praten over het normale leven
Cowboy Bebop: Cowboy Bebop
Legend of the Galactic Heroes: heel uitgebreide sci-fi oorlog.
Nee niet specifiek iets, denk juist door dat het anime is dat ik hele andere dingen wil proberen te kijken ook omdat je zoveel kanten op kunt.

Bedankt mensen voor de aanraders! Ga ze eens rustig bekijken wat trailers want heb zeker wel ruimte voor wat andere anime nog! (Kijk op dit moment alleen vol One Piece waar ik nog zo 500+ episodes moet haha)

Ga ik ergens deze week beginnen met die Monogatari anime want als je die apart noemt van het hele lijstje zet het wel verwachtingen :p

Edit: toch altijd jammer dat wij zoveel hier niet op Crunchyroll enzo hebben.. License problemen zijn wel echt een ding in anime heb ik gemerkt

[ Voor 4% gewijzigd door dglavimans op 21-01-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
dglavimans schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:39:

Ga ik ergens deze week beginnen met die Monogatari anime want als je die apart noemt van het hele lijstje zet het wel verwachtingen :p
Lang verhaal kort, ik vind de Monogatari series geweldig, maar ik zou hem niemand die nieuw is tot anime aanraden hahahaha.

Om maar een vergelijking te maken: voor films zoals Deadpool moet je wat afweten van superhelden films om de parody leuk te vinden, om Life of Brian leuk te vinden moet je heel ruwweg weten hoe het Christendom werkt, en Quentin Tarantino's films zijn heel leuk op zichzelf, maar als je veel van films en verschillende genres weet worden ze een stuk leuker omdat je door begint te hebben hoe ze eigenlijk op veel momenten een soort parody of subversie zijn van dat respectievelijke genre. Zo gaat Monogatari er van uit dat je eigenlijk al enorm veel weet van tropes en cliche's in anime.

Zonder dit te weten kan de serie nog steeds erg leuk zijn hoor, maar je zal heel veel missen. Er zijn veel perverse tropes in anime (er zijn bijvoorbeeld te veel series zoals Eromanga Sensei die letterlijk gaan over incest fantasieën), en zonder de tropes te weten herken je de subversie niet, en voelt het op momenten maar perverse en raar aan.

Daarnaast is de regie en animatie echt enorm uniek en experimenteel, wat voor veel nieuwe anime kijkers ook afschrikkend kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
markdm schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Lang verhaal kort, ik vind de Monogatari series geweldig, maar ik zou hem niemand die nieuw is tot anime aanraden hahahaha.

Om maar een vergelijking te maken: voor films zoals Deadpool moet je wat afweten van superhelden films om de parody leuk te vinden, om Life of Brian leuk te vinden moet je heel ruwweg weten hoe het Christendom werkt, en Quentin Tarantino's films zijn heel leuk op zichzelf, maar als je veel van films en verschillende genres weet worden ze een stuk leuker omdat je door begint te hebben hoe ze eigenlijk op veel momenten een soort parody of subversie zijn van dat respectievelijke genre. Zo gaat Monogatari er van uit dat je eigenlijk al enorm veel weet van tropes en cliche's in anime.

Zonder dit te weten kan de serie nog steeds erg leuk zijn hoor, maar je zal heel veel missen. Er zijn veel perverse tropes in anime (er zijn bijvoorbeeld te veel series zoals Eromanga Sensei die letterlijk gaan over incest fantasieën), en zonder de tropes te weten herken je de subversie niet, en voelt het op momenten maar perverse en raar aan.

Daarnaast is de regie en animatie echt enorm uniek en experimenteel, wat voor veel nieuwe anime kijkers ook afschrikkend kan werken.
Ik denk dat ik wel iets weet van bepaalde cliche’s in anime.. Ga het gewoon eens een kans geven haha. Het perverse vind/vond ik altijd een beetje apart in anime (nog steeds wel tbh) maar zou het er niet door afzetten meer tegenwoordig. (I mean.. DBZ was mijn jeugd en die had Master Roshi :p, en zo heeft elke anime wel ze eigen Sanji etc.)

Gaan het gewoon eens proberen :) Anders is ook zo weer wat anders op gezet. Had zelfs al een viewing order gevonden haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markdm
dglavimans schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Ik denk dat ik wel iets weet van bepaalde cliche’s in anime.. Ga het gewoon eens een kans geven haha.

Gaan het gewoon eens proberen :) Anders is ook zo weer wat anders op gezet. Had zelfs al een viewing order gevonden haha
Veel plezier met kijken dan! Er gaan veel "verkeerde" viewing orders rond wat komt doordat de studio wegens productieproblemen sommige seizoenen en de films pas veel later uit kon brengen. Dit is de goede volgorde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd-iKB9mRDlkG4H511fpj5ZCNzU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1ZVr57pkjPgVRwd3QY8f8t44.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sinds kort kijk ik een nieuwe anime. Maar sorry dat ik het zeg, holy F*** is dit gestoord zeg.

Voor diegene 18+ : Redo of Healer (uncensored)
Is net nieuw en zijn nu 2 episodes uit.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
markdm schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Veel plezier met kijken dan! Er gaan veel "verkeerde" viewing orders rond wat komt doordat de studio wegens productieproblemen sommige seizoenen en de films pas veel later uit kon brengen. Dit is de goede volgorde:

[Afbeelding]
Das nou echt een serie waar ik niet in kon komen en niet verder mee gegaan. Naar 10 episodes gestopt, mij te veel dialoog en leek ook niet te veranderen bij volgende seizoenen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Xtr3me4me schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:03:
Sinds kort kijk ik een nieuwe anime. Maar sorry dat ik het zeg, holy F*** is dit gestoord zeg.

Voor diegene 18+ : Redo of Healer (uncensored)
Is net nieuw en zijn nu 2 episodes uit.
Cool, zonet de eerste twee afleveringen gekeken... kekeke. Vooralsnog lijkt het een beetje op Shield Hero, qua character development, maargoed... dat is ook wel interessant ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
[...]

Naar mijn mening zijn er zeker weten anime met hogere kwaliteit, maar Shingeki No Kyojin is absoluut een gem.

Made in Abyss is ook prachtig. Kimetsu No Yaiba qua animaties _/-\o_ . En dan mogen we klassiekers FMA(B) en Hunter x Hunter (2011) natuurlijk niet vergeten.

Overigens wel insane hoe hard die de top anime lijst binnenkomt: https://myanimelist.net/topanime.php

[ Voor 7% gewijzigd door WolfsRain op 22-01-2021 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
WolfsRain schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Naar mijn mening zijn er zeker weten anime met hogere kwaliteit, maar Shingeki No Kyojin is absoluut een gem.

Made in Abyss is ook prachtig. Kimetsu No Yaiba qua animaties _/-\o_ . En dan mogen we klassiekers FMA(B) en Hunter x Hunter (2011) natuurlijk niet vergeten.

Overigens wel insane hoe hard die de top anime lijst binnenkomt: https://myanimelist.net/topanime.php
Demon slayer snap ik dus echt niet persoonlijk.. Apart van de 9e episode ofzo haha is dat voor mij echt zo 'standaard' anime. Ik vond hem wel leuk en hoop dat we de film snel hier kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
dglavimans schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:30:
Demon slayer snap ik dus echt niet persoonlijk.. Apart van de 9e episode ofzo haha is dat voor mij echt zo 'standaard' anime. Ik vond hem wel leuk en hoop dat we de film snel hier kunnen zien
Demon Slayer is audiovisueel erg goed, wat het ook erg vermakelijk en leuk maakt, maar naast de hoge productie is het inderdaad niet al te bijzonder of uniek.
JerX schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:32:
Das nou echt een serie waar ik niet in kon komen en niet verder mee gegaan. Naar 10 episodes gestopt, mij te veel dialoog en leek ook niet te veranderen bij volgende seizoenen.
Begrijp ik helemaal hoor, de serie is echt een enorme hit-or-miss, heel veel mensen vinden die enorm lange dialogen inderdaad niet leuk. Ik vind het zelf echter fantastisch hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
markdm schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Demon Slayer is audiovisueel erg goed, wat het ook erg vermakelijk en leuk maakt, maar naast de hoge productie is het inderdaad niet al te bijzonder of uniek.

[...]

Begrijp ik helemaal hoor, de serie is echt een enorme hit-or-miss, heel veel mensen vinden die enorm lange dialogen inderdaad niet leuk. Ik vind het zelf echter fantastisch hahaha.
Precies mijn punt inderdaad. Verhaal/karakter wise is het inderdaad verre van speciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
vorig jaar werd er nog gezegd dat er een nieuw seizoen van code geas zou komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:26
Onlangs de miniserie Fogg hills of the five elements gezien. Eerste trailer was fanmade, maar nu krijgt het concept dus ook een eigen serie.

Vond hem heel goed, battles zijn heel goed geacteerd vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
raro007 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 07:07:
vorig jaar werd er nog gezegd dat er een nieuw seizoen van code geas zou komen toch?
Daar wordt niet over gesproken, net als die ene Dragonball film :+

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

@Xtr3me4me

LET OP "De actie is er weer bij Zavvi"

Voor de gene die ook de Dragon Ball Super: Complete Series - Collectors Edition willen hebben, er is weer een aanbieding met 40% korting als je de actie code " ANIME " invoert :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
Iemand nog een goede shounen anime tip?
Ik heb (denk ik) de meeste usual suspects wel gezien (demon slayer en jujutsu kaisen bijv) maar er zijn vast nog andere titels :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:13
jaihel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:20:
Iemand nog een goede shounen anime tip?
Ik heb (denk ik) de meeste usual suspects wel gezien (demon slayer en jujutsu kaisen bijv) maar er zijn vast nog andere titels :-)
Ik vind Black Clover wel vermakelijk zijn wel al 150 afleveringen daarnaast voor de wat kortere seizoenen
Dr Stone, Kabaneri of the Iron Fortress, Akame ga Kill, Bungou Stray Dogs, verschillende Fate series, Hamatore, Kami no Tou, Mahouka , Recreators en Promised Neverland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 10:53
Dexmael schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Ik vind Black Clover wel vermakelijk zijn wel al 150 afleveringen daarnaast voor de wat kortere seizoenen
Dr Stone, Kabaneri of the Iron Fortress, Akame ga Kill, Bungou Stray Dogs, verschillende Fate series, Hamatore, Kami no Tou, Mahouka , Recreators en Promised Neverland
Bedankt voor de tips, maar ik ben begonnen met HXH. Zie er een klein beetje tegenop, omdat het zoveel afleveringen zijn en ik helaas niet veel vrije tijd heb. Hopelijk doe ik er niet te lang over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Net wat van Redo of Healer gekeken.

spoiler:
Ik had al een hele hoop memes gezien maar dit is letterlijk 'Rape: the Anime' of niet. :')

Qua setting op zich niet eens zo heel slecht, maar buiten de shock factor kan ik niet zeggen dat deze nou echt boeiend is.

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 04-02-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
Ik zit nu echt volop in Hunter X Hunter (2011),net na de Greed Island arc en deze nieuwe arc is echt genieten.

Anime blijft toch iets prachtigs hoor, veel al gezien en er is nog steeds zoveel om te kijken. Vorig jaar eindelijk echt helemaal Naruto Shippuden uitgekeken en vond dat echt genieten. Al vrij gauw daarna de manga box vol1 gehaald ook.

Qua manga heb ik nog genoeg te lezen. Heb Uzumaki van Junji Ito nog liggen. Pil van een manga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

D4NG3R schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
Net wat van Redo of Healer gekeken.

spoiler:
Ik had al een hele hoop memes gezien maar dit is letterlijk 'Rape: the Anime' of niet. :')

Qua setting op zich niet eens zo heel slecht, maar buiten de shock factor kan ik niet zeggen dat deze nou echt boeiend is.
Klopt maar denk dat het nog in moet komen, immers is het net bezig. Denk bij deel 6 a 7 het wel goed van start zal komen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Waar ik zo van baal is dat er genoeg anime zijn die Crunchyroll in ons land gewoon niet heeft. Het heeft gestoord lang geduurd voordat One Piece erop kwam en nog steeds zijn het niet alle arcs.

Ook Hunter X Hunter staat niet erop bij ons. Waar kijken jullie anime zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
redo of heal was de eerste ep wel mooi maar het valt mij nu wel tegen ook het acteer werk(?) lijkt wel goedkoop..
en ik ben niet zo'n van van isikais waar de main direct OP is.
maar Mushoku Tensei is wel een goeie, en icchi krijg je ook als puntje op de i of als kerst op de taart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
devilsnight schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:51:
Waar ik zo van baal is dat er genoeg anime zijn die Crunchyroll in ons land gewoon niet heeft. Het heeft gestoord lang geduurd voordat One Piece erop kwam en nog steeds zijn het niet alle arcs.

Volgens mij is een hoop Anime niet legaal in Nederland te kijken, dus waarschijnlijk met VPN of gewoon downloaden. In het verleden kwamen er ook nog vrij nieuwe series op Amazon en Netflix maar dat lijkt ook wel aardig opgedroogd inmiddels. Al het goede materiaal is zelfs van Amazon verdwenen (Vinland Saga, Dororo, Kabaneri of the Iron Fortress).

Wie weet nog dat je vroeger in het IRC kanaal van een fansub groep zat te wachten totdat je het juiste commando naar een bot kon sturen om de nieuwe aflevering te downloaden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
ErikT738 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:16:
[...]

Volgens mij is een hoop Anime niet legaal in Nederland te kijken, dus waarschijnlijk met VPN of gewoon downloaden. In het verleden kwamen er ook nog vrij nieuwe series op Amazon en Netflix maar dat lijkt ook wel aardig opgedroogd inmiddels. Al het goede materiaal is zelfs van Amazon verdwenen (Vinland Saga, Dororo, Kabaneri of the Iron Fortress).

Wie weet nog dat je vroeger in het IRC kanaal van een fansub groep zat te wachten totdat je het juiste commando naar een bot kon sturen om de nieuwe aflevering te downloaden? :+
Jammer hoor.

Je hebt op Xbox ook wel een app of twee waar veel op staat, maar je krijgt vaak kwaliteit waar je niet zo blij van wordt. Wel bizar dat dit soort apps bij Xbox erdoorheen komen, gezien wat ze allemaal aanbieden.

Gewoon één service waar je alle anime op kan bekijken, ik zou daar absoluut maandelijks voor willen betalen. Maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans

Het One Piece verhaal is echt stom ja.. Toen het werd aangekondigd ben ik begonnen met de episodes.. Toen bij 325 opeens naar 700+.... Nu maar via andere manieren verder kijken.

Graag of niet, wil best betalen :p Hoop dat door de Funination/Crunchyroll merger alle seizoenen alsnog komen op Crunchyroll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:26
Weet niet of dit mag, dus op voorhand excuses als ik regels overtreed, maar ik kijk altijd hier: *knip*
Illegale streams linken is niet toegestaan. Voor de volgende keer Het algemeen beleid #achteraf ;)

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 10-02-2021 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Weer een leuke oude serie gekeken; Outlaw Star.

Bijna alles zit er wel in; ruimteschepen, piraten, pistool duels, magie, tieten en een verhaal.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Gisteren Hunter x Hunter afgekeken, erg mooi allemaal hoor. Minpuntjes in de latere episodes zou ik toch wel zeggen zijn....

spoiler:
Leorio en Kurapika die amper nog aan bod komen. Jammer, zeker als je ziet waar Kurapika mee bezig is geweest in de end credits.

Daarna begonnen met een anime die ik al jaren eens wilde checken, Paranoia Agent. En ik zal toch echt maar weer eens verder gaan met One Piece, alleen zijn het zo bizar veel episodes en ongoing ook, geen doorkomen aan joh, haha.

[ Voor 29% gewijzigd door devilsnight op 19-02-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

HYPE!!

YouTube: Miss Kobayashi's Dragon Maid Season 2 - Official Trailer

O+ O+ O+

[ Voor 5% gewijzigd door westergas op 23-02-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 03-07 16:41
Ik ben begonnen aan jujustu kaizen. Gisteravond 3 ep. gekeken en vind het tot nu toe erg leuk.

Daarnaast ben ik OP weer verder gaan kijken.

En how to pick up girls in a dungeon S02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:18
Ik keek vroeger vaak anime, en met name in het genre van Hellsing.

Zijn hier mensen bekend met de serie, en hebben ze ook een aanrader voor iets wat op Crunchyroll staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Xtr3me4me schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Klopt maar denk dat het nog in moet komen, immers is het net bezig. Denk bij deel 6 a 7 het wel goed van start zal komen.
Ik heb em toch gedropped, dit is gewoon een veredelde hentai met een over-the-top power fantasy. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:37

Toshirou

Vinyl Surfer

Rob-T6 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:39:

Zijn hier mensen bekend met de serie, en hebben ze ook een aanrader voor iets wat op Crunchyroll staat?
Qua actie en de manier van cinematografie denk ik direct aan een serie als Black Lagoon bijvoorbeeld.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Ben ik de enige die het laatste seizoen van Attack on Titan saai vind? de Pacing is wel ontzettend traag, en er word wel heel zwaar geleund dat het allemaal zo grauw en grijs deprimerend is. Snap het wel en het is weer eens wat anders dan de constante Fanservice van andere shows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Rob-T6 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:39:

Weet dat ze Drifters hebben gemaakt, maar wacht nog steeds op een 2de seizoen. Voor de rest moet je kijken welke Studio er achter zit/zat die het heeft gemaakt gezien sommige animatie studios wel een bepaalde vaste signature stijl hebben. En of anders om de zoveel tijd er op terug komen.

Nvm drifters is door een andere studio gedaan mogelijk misschien wel dezelfde animators. Het heeft in ieder geval een vergelijkbare Artstyle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vandaag Tenkuu Shinpan afgekeken (op Netflix), vond em wel geinig maar niet super bijzonder. Nog meer mensen hier die gekeken?

[ Voor 43% gewijzigd door Lanfear89 op 28-02-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Lanfear89 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:59:
Vandaag Tenkuu Shinpan afgekeken (op Netflix), vond em wel geinig maar niet super bijzonder. Nog meer mensen hier die gekeken?
Nog niet maar wil hem wel kijken, beetje the Purge vibe kreeg ik van de trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Ik heb begrepen dat Attack on Titan nu klaar is.
5 jaar geleden ooit eens seizoen 1 gezien en het duurde naar mijn idee te lang voordat ze met seizoen 2 begonnen. Shibi en andere spinoffs waren belangrijker geloof ik.

Nu is de vraag, hoe en waar zou ik dit legaal kunnen kijken?
(zo weet ik dat het wel op netflix Japan staat maar zonder engelse ondertiteling)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 12:47
Crunchyroll heeft alle seizoenen van Attack on Titan volgens mij. Overigens is het huidige seizoen aankomende zondag pas klaar, al vraag ik me af of dat ook echt het einde van Attack on Titan gaat zijn. Ik zie zelf niet hoe ze dit in 1 aflevering nog gaan afronden. Ik denk daarom dat er of een the final season part 2 of nog een film gaat komen om het af te ronden. Hoop zelf niet op een film omdat we hier dan weer een half jaar kunnen wachten voordat we hem kunnen zien, maar na het succes van de Demon Slayer film zouden ze stom zijn om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
maxim380 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:08:
Crunchyroll heeft alle seizoenen van Attack on Titan volgens mij. Overigens is het huidige seizoen aankomende zondag pas klaar, al vraag ik me af of dat ook echt het einde van Attack on Titan gaat zijn. Ik zie zelf niet hoe ze dit in 1 aflevering nog gaan afronden. Ik denk daarom dat er of een the final season part 2 of nog een film gaat komen om het af te ronden. Hoop zelf niet op een film omdat we hier dan weer een half jaar kunnen wachten voordat we hem kunnen zien, maar na het succes van de Demon Slayer film zouden ze stom zijn om het niet te doen.
De kans is het grootst dat er een Final Season Part 2 aankomt inderdaad. Waarschijnlijk wordt dat volgende zondag aangekondigd na de laatste aflevering van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
maxim380 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:08:
Zondag komen er wel 2 afleveringen tegelijk uit vanwege een aardbeving. Persoonlijk hoop ik ook op de "final season part 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InTheDisorder
ikbenerniet schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Zondag komen er wel 2 afleveringen tegelijk uit vanwege een aardbeving. Persoonlijk hoop ik ook op de "final season part 2".
Die aardbeving was vorige week, de dubbele aflevering was dus gisteren. Ze zitten nu op 15 van de 16 dus helaas nog maar 1 te gaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
maxim380 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Die aardbeving was vorige week, de dubbele aflevering was dus gisteren. Ze zitten nu op 15 van de 16 dus helaas nog maar 1 te gaan :'(
Oh, die had ik dan gemist. De Crunchyroll queue blijft wat rommelig/bugged de laatste tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:32
Lanfear89 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:59:
Ik heb het eerste seizoen dit weekend (af)gekeken. Ik vond het ook wel aardig, maar niet super bijzonder. Was vooral verbaasd dat het seizoen ineens was afgelopen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Met die netflix anime's wacht ik altijd een half jaar of langer. Soms maken ze iets niet af en dan zit je met teveel open eindes.
En dan blijkt er al lang een seizoen twee te zijn oid. of nooit gemaakt te zijn.

Of ook heel raar, Samurai Shamploo staat er wel op in het Japans, zonder NL of US ondertiteling. (Dan kan je alleen een klein stukje van aflevering 5 verstaan) En dat geld ook voor de 6 films City Hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Psyonara schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:52:
Ben ik de enige die het laatste seizoen van Attack on Titan saai vind? de Pacing is wel ontzettend traag, en er word wel heel zwaar geleund dat het allemaal zo grauw en grijs deprimerend is. Snap het wel en het is weer eens wat anders dan de constante Fanservice van andere shows.
Het seizoen begon met een grote climax daarna kakt het helemaal in elkaar. Alsof ze game of thrones hebben afgekeken 8)7 nu komen ze eindelijk met antwoorden op vragen met flashbacks, maar dat komt nu veel te laat eigenlijk. Vroeger was elke aflevering spannend maar gedurende het hele seizoen keek ik geen enkele keer uit naar de volgende aflevering, ik wil dat het nu gewoon afgelopen is.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Terryb47 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 03:03:
[...]

Het seizoen begon met een grote climax daarna kakt het helemaal in elkaar. Alsof ze game of thrones hebben afgekeken 8)7 nu komen ze eindelijk met antwoorden op vragen met flashbacks, maar dat komt nu veel te laat eigenlijk. Vroeger was elke aflevering spannend maar gedurende het hele seizoen keek ik geen enkele keer uit naar de volgende aflevering, ik wil dat het nu gewoon afgelopen is.
Gedeeltelijk mee eens. Ik vind Attack on Titan nog steeds erg leuk, maar ik vind dit laatste seizoen ook wel minder dan de vorige. Ze proberen inderdaad net als in Game of Thrones een complex systeem van allemaal conflicterende personages te maken, maar de wereld en de personages zijn gewoon niet zo diep en goed geschreven als die in Game of Thrones wat het een beetje oppervlakkig maakt vind ik. Daarnaast vind ik de pacing en regie ook niet zo heel goed werken dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Terryb47 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 03:03:
[...]

Flashbacks en Expositie, is helaas al een hele oude Anime trope kan vaak ook goed werken, Laatste jaren krijg ik er alleen maar minder tolerantie voor. Maar zit zelf ook wat tegen een Anime burnout aan.

Log horizon S3 volg ik nog een beetje. S2 Dr Stone en Mushoku Tensei, beste anime van dit jaar tot nu toe. Hoge productie waardes, en hoewel het de grand daddy is van Moderne Isekai. Het doet wel heel erg zijn eigen ding.

En vreemd genoeg vind ik Black Clover wel interessant op moment, normaal skim ik er merendeels door heen.
En S2 Slime volg ik nog maar dat is volgende week ook allemaal weer afgelopen :( En dan is het allemaal Part 2 van het huidige seizoenen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
markdm schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:24:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Ik vind Attack on Titan nog steeds erg leuk, maar ik vind dit laatste seizoen ook wel minder dan de vorige. Ze proberen inderdaad net als in Game of Thrones een complex systeem van allemaal conflicterende personages te maken, maar de wereld en de personages zijn gewoon niet zo diep en goed geschreven als die in Game of Thrones wat het een beetje oppervlakkig maakt vind ik. Daarnaast vind ik de pacing en regie ook niet zo heel goed werken dit seizoen.
ik bedoelde dat ze de opbouw van die laatste (drama)seizoen van GOT hebben afgekeken: grote "endgame" gevecht meteen aan het begin van het seizoen. Daarna is het zo van oh, we hebben tijd over dus gaan we het verhaal vertellen door zoveel mogelijk persoonlijke flashbacks erin stoppen. wat een bende.

De meeste personages zijn niet belangrijk voor de main plot. Ik kon me bijvoorbeeld weinig van Sasha herinneren die nooit belangrijk was
spoiler: title
toen ze dood ging deden fanboys op sociale media alsof ze de main character hadden afgeslacht

Dan zo'n Gabi (Arya) ;) was het nou echt nodig om zoveel tijd aan haar te besteden? Terwijl Zeke veel meer aandacht verdiende, komen ze nu pas mee aankakken helemaal aan het einde.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Waar ik maandag nog zei dat er een aflevering kwam, komt er dus volgend winter nog een einde..... Ik wacht wel een jaar totdat het klaar is.
Toch nog genoeg te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
* NitroX infinity plaatst even een reminder voor zichzelf;

Solo Leveling krijgt een anime in de herfst van 2021

[VIDEO=,,"웹툰 『나 혼자만 레벨업』 2차 트레일러 공개"]https://www.youtube.com/watch?v=JRXcbcEnqEs[/VIDEO]

Afgelopen weekeinde weer een ruimte anime gekeken; Heroic Age. Veel ruimteschepen met veel gevechten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

NitroX infinity schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:12:
Afgelopen weekeinde weer een ruimte anime gekeken; Heroic Age. Veel ruimteschepen met veel gevechten.
En een angela OP.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik hoop ook op een anime, platinum End. Van de bedenker van Death Note

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:21
Dota op Netflix stelde me niet teleur terwijl ik er best negatieve gevoelens bij had, middelmatig tot leuke anime.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
NitroX infinity schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:12:
* NitroX infinity plaatst even een reminder voor zichzelf;

Solo Leveling krijgt een anime in de herfst van 2021

[YouTube: 웹툰 『나 혼자만 레벨업』 2차 트레일러 공개]

Lijkt wel heel erg fanmade en anders een soort Local mobile game.
Heb je een daadwerkelijke bron die dit officieeel aankondigt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:02
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:02:
Ik heb begrepen dat Attack on Titan nu klaar is.
AoT heeft me nooit kunnen pakken, maar ik ben deze afgelopen week wel door drie andere anime van WIT Studio heen geknald :)

Kabaneri of the iron fortress (CrunchyRoll):
De setting vond ik vooral erg tof, feodaal Japan in de industriële revolutie met steampunk invloeden en een land overspoeld door zombies. De grootste steden zijn ommuurde stations geworden, verbonden met een spoornetwerk met rijdende forten. Het verhaal was gevuld met wat clichés, maar omdat 't maar een korte serie is vond ik dat geen ramp :) De tekenstijl beviel me goed!

YouTube: Kabaneri of the Iron Fortress | OFFICIAL TRAILER

The rolling girls:
Wat mij betreft een waardige partij voor de noemer "opvolger van FLCL", maar dan moé. :D

Prachtige waterverf achtergronden op een heel groot deel van de anime, leuke chara designs, gestoorde karakters, rare humor en een raar scifi verhaal. Met schattige meiden die gewoon de wereld proberen te helpen. En ideaal: de soundtrack bestaat grotendeels uit klassieke jaren 80/90 punk van "The Blue Hearts", gecovered door de VA's van de meiden in een modern jasje. Heerlijk. Meteen besteld op BR+DVD O+

EDIT: Ik realiseer me zojuist waar de muziek uit de show me zo hard aan doet denken! PuffyAmiYumi! _/-\o_

Vergelijk hier de OP van de serie met het origineel.

YouTube: The Rolling Girls - Official Trailer

Seraph of the end:
Post-apocalyptisch verhaal over een wereld waarin vampieren en de resterende mensheid beiden proberen de overhand te krijgen over de resterende wereld... plus een dieper complot dat (nogmaals) het einde van de wereld kan betekenen. Ik krijg d'r best wel "X/1999" vibes bij, maar dan vooral met moderne graphics en niet CLAMP uit de jaren negentig. :o

YouTube: Seraph of the End Official Trailer (English sub / small file size)

EDIT: Mocht je houden van gesloten eindes, helaas eindigt SotE aan't einde van een arc, maar staat ze klaar voor seizoen 2. Mocht die er ooit nog komen.

Het interessantste is nog als je deze drie naast AoT legt en de stijlen vergelijkt. Ze zijn zo anders, terwijl er ook overeenkomsten zijn! De chara designs tussen tRG en SotE verschillend erg, maar beiden gebruiken geschilderde achtergronden: de eerste echter aquarel/waterverf en de andere grove olieverf looks.

=========

WIT Studio even terzijde, kijk ik met dochterlief Boku no Hero Academia en dat is echt zo enorm veel beter dan ik aanvankelijk had gevreesd. Ik dacht dat't een moetertje zou zijn, gewoon om lekker samen met haar te kijken, maar ik vind't werkelijk een echt leuke serie met soms goed geschreven, spannende momenten.

Uit de reeks, "series met vergelijkbara titels" maar het heeft helemaal niets met elkaar te maken: Little witch academia hebben we ook samen gekeken en ook die was echt goed. De art style vond ik super, de karakters waren leuk en het verhaal was ook tof :9 Op m'n laptop prijkt nu dan ook een Akko in "LOLDUNNO" pose sticker :p

YouTube: Little witch Academia - Trailer [HD] l Netflix

[ Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 05-04-2021 09:50 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Psyonara schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Lijkt wel heel erg fanmade en anders een soort Local mobile game.
Heb je een daadwerkelijke bron die dit officieeel aankondigt
Nog even verder gekeken dan m'n neus lang is. Inderdaad nog niets officieel, alleen een petitie en onzin. My bad :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:35:
Met die netflix anime's wacht ik altijd een half jaar of langer. Soms maken ze iets niet af en dan zit je met teveel open eindes.
En dan blijkt er al lang een seizoen twee te zijn oid. of nooit gemaakt te zijn.

Of ook heel raar, Samurai Shamploo staat er wel op in het Japans, zonder NL of US ondertiteling. (Dan kan je alleen een klein stukje van aflevering 5 verstaan) En dat geld ook voor de 6 films City Hunter.
Wow, ik zie het nu pas. Samurai Champloo is idd alleen maar met Franse ondertitels. 8)7

Gelukkig heb ik ooit de UK blu-ray gekocht.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
NitroX infinity schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Nog even verder gekeken dan m'n neus lang is. Inderdaad nog niets officieel, alleen een petitie en onzin. My bad :F
Ga er uit eindelijk wel vanuit dat er een adaptatie komt, maar helaas afwachten.
Hopelijk niet zoals Tower of God en Noblesse en God of High School.
Tenminste ik hoop dat ze voor minstens 24 afleveringen gaan voor een eerste seizoen. Gezien de nadere koreaanse producties Kort af zijn helaas en anders wel rush zoals GoH

Manwha is populair genoeg en verdient een goeie studio en substantie aan afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Psyonara schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Ga er uit eindelijk wel vanuit dat er een adaptatie komt, maar helaas afwachten.
Hopelijk niet zoals Tower of God en Noblesse en God of High School.
Ik dacht eerst "wat is er mis met ToG?" ...
Tenminste ik hoop dat ze voor minstens 24 afleveringen gaan voor een eerste seizoen.
Maar toen snapte ik je punt :) Ik vond de VA's degelijk, de tekenstijl klopte heel goed met de strip en de pacing hadden ze heel aardig te pakken. Dus eigenlijk gewoon best een goede serie! En eigenlijk had't van mij niet langer gehoeven dan de huidige 12, tenzij ze natuurlijk meteen door waren gegaan met de volgende paar arcs.

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 30-03-2021 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Liegebeest schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 07:07:
[...]

Ik dacht eerst "wat is er mis met ToG?" ...

[...]

Maar toen snapte ik je punt :) Ik vond de VA's degelijk, de tekenstijl klopte heel goed met de strip en de pacing hadden ze heel aardig te pakken. Dus eigenlijk gewoon best een goede serie! En eigenlijk had't van mij niet langer gehoeven dan de huidige 12, tenzij ze natuurlijk meteen door waren gegaan met de volgende paar arcs.
Artstyle was idd on point en zelfs de actie was goed ge-animeerd. Maar weet niet of ik Tower of God op lange termijn kan waarderen.
Of ik ben het actie shounen moe :( Hoop van niet gezien dat wel altijd mijn voorkeur is.
Moshoku Tensei is ook al een slow burn en dat is voorlopig ook niet meer dan 11 toch wel 12 afleveringen.
En het lijkt nog onduidelijk wanneer Part II van S1 uit komt later dit jaar of volgend jaar.

En zo zijn er vast nog wel een aantal series.
Had God of High school wel hoger zitten dan ToG, Hoewel de manga ook rushed overkomt, denk dat de nonchalance mij meer aanspreekt.

En Solo Leveling is ook al een slow burn om te lezen, dus als je denkt dat er 12 afleveringen uitkomen, en ze rushen niet naar de highlights. Dan gaat dat helaas ook heel erg tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Liegebeest schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:01:
[...]

The rolling girls:
Wat mij betreft een waardige partij voor de noemer "opvolger van FLCL", maar dan moé. :D
Omdat ik zo hyper ben over "The Rolling Girls" bij deze toch nog een lekkermakertje. Wat mij betreft is het meteen zo'n beetje de grootste climax in de show (uit ep8), maar toch :)

YouTube: The Rolling Girls Episode 8 Ending - "Stones" by Momiage Hammers

Het heeft alles voor me :) Clichés over vriendschap, een verhaal dat dan toch goed komt, een lekker rock nummer en een over-the-top battle. Waarom worden er tienduizend rock-fans aangevallen door honderden vliegende buddha-beeld-raketten? IDGAF het is lachen en zelfs met 42 krijg ik nog een brokje in m'n keel. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 30-03-2021 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InTheDisorder
Liegebeest schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Omdat ik zo hyper ben over "The Rolling Girls" bij deze toch nog een lekkermakertje. Wat mij betreft is het meteen zo'n beetje de grootste climax in de show (uit ep8), maar toch :)

YouTube: The Rolling Girls Episode 8 Ending - "Stones" by Momiage Hammers

Het heeft alles voor me :) Clichés over vriendschap, een verhaal dat dan toch goed komt, een lekker rock nummer en een over-the-top battle. Waarom worden er tienduizend rock-fans aangevallen door honderden vliegende buddha-beeld-raketten? IDGAF het is lachen en zelfs met 42 krijg ik nog een brokje in m'n keel. :o
Klinkt alsof je Flip Flappers ook tof gaat vinden. Is ook zo'n enorme over the top show. Die serie speelt ook heel goed met genres, de ene aflevering zit je naar Mad Max te kijken, de volgende aflevering is een horror en weer een aflevering later zit je met tranen in je ogen. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
maxim380 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Klinkt alsof je Flip Flappers ook tof gaat vinden. Is ook zo'n enorme over the top show. Die serie speelt ook heel goed met genres, de ene aflevering zit je naar Mad Max te kijken, de volgende aflevering is een horror en weer een aflevering later zit je met tranen in je ogen. Aanrader!
Flip Flappers is echt een geweldige serie. Onder het kleurrijke oppervlakte is het ook verrassend diepgaand en goed geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
maxim380 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:42:
[...]

... huripu-hurapingu! :D

Right, ik ga eens kijken of ik die kan vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Liegebeest schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Kabaneri of the iron fortress (CrunchyRoll):
De setting vond ik vooral erg tof, feodaal Japan in de industriële revolutie met steampunk invloeden en een land overspoeld door zombies. De grootste steden zijn ommuurde stations geworden, verbonden met een spoornetwerk met rijdende forten. Het verhaal was gevuld met wat clichés, maar omdat 't maar een korte serie is vond ik dat geen ramp :) De tekenstijl beviel me goed!

Uit de reeks, "series met vergelijkbara titels" maar het heeft helemaal niets met elkaar te maken: Little witch academia hebben we ook samen gekeken en ook die was echt goed. De art style vond ik super, de karakters waren leuk en het verhaal was ook tof :9 Op m'n laptop prijkt nu dan ook een Akko in "LOLDUNNO" pose sticker :p
Ik kijk niet zo veel anime meer tegenwoordig, maar deze twee series vond ik ook supertof! Attack on Trains Kabaneri of the Iron Fortress zet een vrij unieke wereld neer met personages die afwijken van wat in anime de norm is (vergeet niet de sequel te kijken, hij stond op Netflix) en Little Witch Academia is het dichtste wat we ooit gaan komen bij een Harry Potter anime (en geanimeerd door Trigger, altijd een pluspunt). Als je de artstyle kon waarderen dan kan ik je ook Brand New Animal van de zelfde studio aanraden. En Kill la Kill natuurlijk, maar die is al iets ouder.

Ik kijk nog steeds elk seizoen of er toffe nieuwe series worden gemaakt, maar bijna alles in de genres die ik waardeer is helaas een isekai tegenwoordig. Attack on Titan vond ik in eerste instantie erg tof maar daar ben ik een beetje de interesse verloren. Misschien dat ik het nog kijk als alles af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
ErikT738 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:51:
[...]

En Kill la Kill natuurlijk, maar die is al iets ouder.
Het grappige is dat iedereen, toen ie in 2015 net uit kwam, Rolling Girls steeds vergelijk tegen KlK omdat daar ook rare gevechten en rare humor in zitten. Maar het pakt toch echt heel anders uit.

Ik had me helemaal niet gerealiseerd dat LWA ook van Trigger is, wat grappig. Bedankt voor de nieuwe tip ook :) BNA had ik idd vaker trailers van gezien die me nieuwsgierig maakten.

EDIT:
Sprekend over rare series met kick-ass muziek: ik moest "Panty and Stocking, with Garterbelt" nog maar eens opnieuw kijken. Hoe fout die serie ook is, d'r zaten hele coole stukken in :)

[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 30-03-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Liegebeest schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:21:
EDIT:
Sprekend over rare series met kick-ass muziek: ik moest "Panty and Stocking, with Garterbelt" nog maar eens opnieuw kijken. Hoe fout die serie ook is, d'r zaten hele coole stukken in :)
Of FLCL (Furi Kuri), zulke maffe animaties, maar die muziek :9

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
MatHack schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Of FLCL (Furi Kuri), zulke maffe animaties, maar die muziek :9
De anime één keer gezien, de soundtrack grijs gedraaid en natuurlijk dit hier -> YouTube: AbsoluteDestiny I wish I was a lesbian flcl (een knaller van een AMV, voor liefhebbers uit 2000-2005)

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 31-03-2021 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Het "laatste" (afgelopen) seizoen van Shingeki no Kyojin vond ik wel het beste wat er de afgelopen jaren uit is gebracht qua anime _/-\o_
Ik was al bang dat ik anime gewoon niet meer zo leuk vond maar blijkbaar kwam het door het gebrek aan kwaliteit.

Nu hopen dat Kobayashi-san Chi no Maid Dragon S niet tegen gaat vallen straks :P Kan niet wachten iig.

Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu Vind ik echt verschrikkelijk. WTF hebben ze daar mee gedaan?? Vinden mensen dit leuk om naar te kijken? Seizoen 1 vond ik echt behoorlijk goed maar dit... :z

Yuru Camp S2 had ik me erg op verheugd maar vind ik ook tegen vallen. Kijk het wel maar het kan me niet echt boeien.

[ Voor 10% gewijzigd door westergas op 03-04-2021 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
westergas schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:19:
Het "laatste" (afgelopen) seizoen van Shingeki no Kyojin vond ik wel het beste wat er de afgelopen jaren uit is gebracht qua anime _/-\o_
Ik was al bang dat ik anime gewoon niet meer zo leuk vond maar blijkbaar kwam het door het gebrek aan kwaliteit.

Nu hopen dat Kobayashi-san Chi no Maid Dragon S niet tegen gaat vallen straks :P Kan niet wachten iig.

Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu Vind ik echt verschrikkelijk. WTF hebben ze daar mee gedaan?? Vinden mensen dit leuk om naar te kijken? Seizoen 1 vond ik echt behoorlijk goed maar dit... :z

Yuru Camp S2 had ik me erg op verheugd maar vind ik ook tegen vallen. Kijk het wel maar het kan me niet echt boeien.
Ik heb juist het tegenovergestelde van Attack on Titan en Yuru Camp, Aot was ik enorm verheugd naar maar vond ik zelf erg tegenvallen. Het was nog steeds wel vermakelijk, maar lang niet in de top beste anime, een 7/10. Yuru Camp bleef daarentegen consistent erg goed en was mijn favourite serie van dit seizoen.

Ik was zelf ook een grote fan van het eerste seizoen van Re:Zero omdat het juist de clishe escapist isekai tropes een beetje ondermijnt, het verhaal laat zien hoe het naive idee om zomaar een stoere held te worden in een andere wereld enorm oppervlakkig is. Daarna focussde seizoen 1 ook enorm op Subaru, naar mijn mening een erg goed geschreven personage. Echter, in seizoen 2 (eigenlijk al in de laatste arc van seizoen 1) lijken ze dit volledig mis te slaan. De focus ligt steeds meer op allemaal nieuwe characters waar ik heel weinig om geef, en het begint steeds meer een standaard escapistisch verhaal te worden over een standaard held die maar allemaal mensen red, terwijl juist het ondermijnen van deze trope seizoen 1 zo goed maakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Nu online
Afgelopen week aardig wat anime's gebinged.

De eerste twee waren Gate en Outbreak Company. Beiden gaan over een portaal dat in Japan opent naar een fantasiewereld. In Gate komt er een vijandelijk leger uit dat snel wordt aangepakt door het moderne leger van Japan waarna ze zelf een leger door het portaal sturen. In Outbreak Company probeert Japan de fantasiewereld te veroveren door de Japanse Otaku cultuur te exporteren.

Wat mij betreft is Gate de betere anime.

Vervolgens Valkyria Chronicles gekeken en van genoten.

Toen maar wat anders in de vorm van Capeta wat over een jochie gaat die karten ontdekt en z'n carriëre die daarop volgt. Zeer leuk.

En toen kwam Desert Punk. Nadelig is dat alleen de eerste twaalf delen van de Manga naar anime zijn vertaald en je dus de manga moet lezen om het einde te weten. Gezien dit een serie is uit 2004 lijkt het me sterk dat de rest nog een adaptatie krijgt.

Niet geschikt voor kinderen onder de 12, uhm 16, nee, nee wacht 18. Aflevering 11; weet je wat, die show is voor niemand geschikt, vergeet maar dat ik deze show genoemd heb.

En de laatste drie anime's die ik heb gezien waren Innocent Venus, Tengen Toppa Gurren Lagann en Suisei no Gargantia. Tengen Toppa Gurren Lagann vond ik het leukste en Innocent Venus het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manga_Master
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:47
Ah TTGL, nog steeds mijn favoriete serie, zo heerlijk over-the-top.
Zelfs nog Anti-Spiral gecosplayed en op de frontpage van de lokale krant gekomen.

Ik heb de laatste tijd weer eens aardig wat series gekeken, 91 Days, heerlijke mafia anime, was op zich prettig verrast door het einde, totaal niet wat ik had verwacht.

Gevolgt door een aantal isekai en adventure anime,
Record of Grancrest War, goede adventure, goede actie, goed verhaal, geen loose ends

En omdat ik Isekai Quartet wou kijken, heb ik eerst de anime die ik nog niet gezien had daarvan gekeken, Cautious Hero en The Rising of the Shield Hero.
Cautious Hero, dood gewoon hillarisch.
Shield Hero, ik had de Myne memes al tijden voorbij zien komen, maar ik vroeg mij af of ze echt zo erg is, en ja ze is zo erg.

Daarna Isekai Quartet gekeken, was wel aardig, maar niet echt noemenswaardig voor mij.
Zag de grappen van zover aankomen, erg voorspelbaar.

Maar ik had nu weer eens zin in wat anders,
Heerlijke bijna 40 jaar oude mecha serie: Xabungle

We are Manga_Master prepare to be Assimilated your anime will be added to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Van de week de 3e (eigenlijk eerste) film van Made in Abyss gezien. Daarvoor wel eerst nog even de eerste 2 films (recap van de anime) gekeken. Blijft een mooie serie en de film is ook zeker de moeite waard :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:57
Thanks voor de tip. Ik was al een tijdje aan het wachten op de film en had geen idee dat het al uitgekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Woei! Mijn DVD/BR box van The Rolling Girls is binnen. Wat fijn dat dat überhaupt een optie is! Een BR-speler heb ik nog niet in huis en dit was even de enige manier die ik vond om de serie legaal te kopen. En nog redelijk betaalbaar ook, hoewel helaas dus wel via Amazon :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:21
The way of the househusband. = Netflix.

Simpele anime, kort maar krachtige EPS.

Comedy.

Moet toch wel toegeven dat ik 2 of 3 moet lachen per EP, wat echt niet slecht is voor het type anime.

Gaat om een Yakuza lid/boss die nu huisman geworden is. Niet meer of minder xD

Dus bijzondere of grappige dagelijkse situaties die iets anders overkomen dan ze zouden moeten :p

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.