Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kees_frl schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:00:
[...]

Zeker, dit weekend nog gehaald en stonden in Groningen nog genoeg. :)
Thanks, flyer inmiddels gevonden. Actie loopt tot vandaag.

Update: nog op de valreep kunnen meepakken bij Hornbach.

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-v op 01-07-2025 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:52
akatar schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Ik vind zo'n abbo altijd een beetje mweh.
Zonder een abbo mis je functies oid? Ik heb zelf een ander merk zonder abbo, dus ben even benieuwd.
Nee, zonder abo mis ik geen functies.
Met abo heb ik wel een extra mogelijkheid om te mappen zonder zelf een RTK te hoeven plaatsen, met beter bereik omdat eea via 4G werkt, wat ook bereik heeft onder bomen, waar satellietontvangst vaak wegvalt.

Maar je kan gewoon zonder abo alle functies gebruiken, je mist dan hooguit wat extra nauwkeurigheid onder bomen. Maar daar neemt, bij gebrek aan genoeg (gedeelde) satelliet ontvangst, de camera + AI+ sensoren het over om te beslissen wat wel en niet kan. Hij valt dus sowieso niet stil zoals bv een Huskie zonder EPOS dat wel doet.

Omdat de 4G dit jaar gratis er bij zit kan je simpel uitzoeken welk plaatsbepaling systeem voor jou het best werkt.
Werkt het zonder iNavi prima, of goed genoeg met de overgang naar AI bij geen ontvangst, dan heb je geen abo nodig.

Bij mij werkt beide meer dan goed, waarbij de iNavi (NetRTK + Vision) imo net dat beetje meer heeft.

Zo laat ik hem ook in de regen en `s nachts gewoon maaien op 0,6 m/s.
De "wildstand" voor `s nachts gebruik ik niet, dan gaat hij een stuk langzamer en gevoeliger qua obstakels, maar mijn egeltje loopt nog gewoon hier in de rondte `s avonds en `s nachts, de maairobot maait elke tweede dag dat stuk waar hij woont.
Met (felle) verlichting en NetRTK+ Vision is mijn Luba 2X op normale gevoeligheid al egelvriendelijk genoeg. dus.

De Lidar doet het sowieso anders, die heeft dat allemaal niet nodig en baseert zich alleen op AI en sensoren.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap19
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
De nieuwe Navimow i105 doet het prima, maar ik had wel iets meer verwacht van het rand-maaien. Tijdens het mappen heb ik 'm vlak langs de borderrand gestuurd, met een wiel ruim op de rij met stenen. Maar hij houdt wel meer afstand dan nodig. Zie foto. kennelijk is dat een 'veiligheidsinstelling' of zo?

De EFLS 2.0 functie staat aan, maar veel verbetering heb ik nog niet gezien. Gewoon maar accepteren en randen elke week bijwerken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJVnvBJ3tlxeMyZHN0J20d1h1X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXJClad1xu09ICaD1GJoExhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap19
  • Niet online
Ik heb wel (showcase) een eigen garage gemaakt (bijna af). Die plastic dingen vond ik niet heel mooi...
Restanten van de schuur gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NarF316JpLRR4AUfA21YoXJupag=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4kRdH9oII1UfhHVdFnYX62zI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:58
eerst een wat onafhankelijke reviews afwachten hoe goed ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:52
Jaap19 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:
De nieuwe Navimow i105 doet het prima, maar ik had wel iets meer verwacht van het rand-maaien. Tijdens het mappen heb ik 'm vlak langs de borderrand gestuurd, met een wiel ruim op de rij met stenen. Maar hij houdt wel meer afstand dan nodig. Zie foto. kennelijk is dat een 'veiligheidsinstelling' of zo?

De EFLS 2.0 functie staat aan, maar veel verbetering heb ik nog niet gezien. Gewoon maar accepteren en randen elke week bijwerken?

[Afbeelding]
Je kunt op de randen een visionfence off zone maken, dan doet hij dit wel zonder problemen. Nu ziet hij de stenen/rand waardoor hij een te grote afstand blijft behouden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap19
  • Niet online
mvrooij schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:25:
[...]

Je kunt op de randen een visionfence off zone maken, dan doet hij dit wel zonder problemen. Nu ziet hij de stenen/rand waardoor hij een te grote afstand blijft behouden.
Dank, dat ga ik eens proberen. Na de hitte.
Pagina: 1 ... 75 76 Laatste