Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny755
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-07 21:59
Elahkneh schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:07:
[...]

[Afbeelding]

Vandaar dat ik ook zei dat de actie alleen in de winkel geldt.
Bij de Bauhaus (in ieder geval vestiging Den Hoorn) kreeg ik vandaag bij de aankoop van de I105e de garage er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 19:17
Mijn gazon bestaat uit 3 zones van elk ongeveer 100m2 groot (dus 300m2 totaal) Ze liggen aan de noordzijde, zuidzijde en westzijde om het huis heen, en om van de ene naar de andere zone te komen moet er ongeveer 10-15mtr over een tegelpad of terras gereden worden. Tot nu maai ik het gras met een Makita accu cirkelmaaier. Maar dat kost me teveel tijd aangezien ik het gras meestal 2 keer per week gemaaid wil hebben.

Nu er meer keuze in robotmaaiers zonder grensdraad zijn wil ik de overstap maken. Ik had vorig jaar een Oasa Reel mower besteld via Kickstarter, maar die gaat vanwege een faillissement van Oasa niet meer komen.

Nu heeft de Mammotion Yuka mini 600 of 800 mijn voorkeur. Ik heb echter een paar vragen.

1. De grasvlakken liggen aan verschillende zijdes van het huis. Ik wil de RTK antenne op de schuur plaatsen (zuidwest zijde) op ongeveer 3mtr hoogte. Dat betekent echter wel dat het gazon aan de noordzijde en een gedeelte van de zuidzijde niet direct in zicht van de RTK antenne zijn omdat het huis er tussen staat. Is dat een probleem?

2. Ook heb ik geen wifi op het punt waar ik de RTK antenne wil plaatsen. Is dat nodig? Kan het eventueel wel regelen, maar als het niet nodig is uiteraard liever niet.

3. Het totale oppervlak is 300m2, dus de Yuka 600 mini zou in principe prima moeten voldoen. Als ik echter de specs bekijk, dan zie ik dat die op 1 charge tussen de ca.60-130㎡ kan maaien. Die 130m2 geld waarschijnlijk voor een mooi vierkant stuk, wat mijn gazons niet zijn. Hij zal dus gedurende een maaisessie weer terug moeten rijden naar de basis om te laden en dan vervolgens weer terug moeten rijden naar de juiste zone om verder te gaan. Volgens mij kan ik daarom beter voor de Yuka mini 800 gaan want die kan per charge ca.160-340㎡. Die zou een zone dan wel in één keer moeten redden. Plus heb ik dan wat meer reserve wanneer de accu wat capaciteit begint te verliezen. Doe ik hier een juiste aanname, of klopt mijn denkwijze niet en kan ik de € 200 beter besparen en voor de 600 gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:42
@Rimco thanks, heb de kabel doorgeknipt en het er tussen gesoldeerd. Kreeg de stekker niet goed los, dus heb dat maar zo gelaten. Top dat de adapter gewoon buiten kan blijven. Zal nog even kijken voor wat beschutting, ondertussen maait de 7 jaar oude Landroid weer vrolijk rond. Wilde eigenlijk zo'n fancy GPS-AI-dingest maar eigenlijk is dit voor nu wel even goed en een adapter is goedkoper dan een hele nieuwe robot :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:56

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@NiGeLaToR Ze hebben wat (seconde)lijm gebruikt op het schroefdraad. Met waterpomptangen en wat geduld was alsnog best prima los te krijgen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:48
NiGeLaToR schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:42:
@Rimco thanks, heb de kabel doorgeknipt en het er tussen gesoldeerd. Kreeg de stekker niet goed los, dus heb dat maar zo gelaten. Top dat de adapter gewoon buiten kan blijven. Zal nog even kijken voor wat beschutting, ondertussen maait de 7 jaar oude Landroid weer vrolijk rond. Wilde eigenlijk zo'n fancy GPS-AI-dingest maar eigenlijk is dit voor nu wel even goed en een adapter is goedkoper dan een hele nieuwe robot :+
Er zijn speciale, groene, bakken voor Electra die je in de tuin kunt leggen. Heb zelf alles in zo'n bak en stukje ingegraven. Ziet er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:43
We lezen hier veel over Mammotion en Segway. Echter maar weinig over Kress. Loopt dit merk zoveel achter op de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De reden dat ik Kress direct heb verworpen, is dat je bij allerlei soorten kleine aanpassingen de dealer nodig hebt.

Onze verkoper van de Segway gaf uit zichzelf later ook aan dat dat voor hen de reden was om het niet te verkopen. Worden ze te druk met ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:22
Idem, nadeel van kress is dat je niets zelf kunt, dus de gemiddelde kress koper zal hier ook weinig zoeken.
Daarom ben ik er ook niet aan begonnen, los van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 20:40
gjcvro schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:38:
Idem, nadeel van kress is dat je niets zelf kunt, dus de gemiddelde kress koper zal hier ook weinig zoeken.
Daarom ben ik er ook niet aan begonnen, los van de prijs.
Ik ook niet om die reden maar wat ik wel van dealer begreep is dat kress een goede oplossing is in hele complexe tuinen.
Het functioneert blijkbaar wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Geloof het meteen, maar alleen al het eerste weekend heb ik diverse dingen aangepast, en later zelfs wat stukken gras er bij gelegd omdat dat nu alles makkelijker maakt. Optimaliseren van onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
We hebben ongeveer 400-500m2 gras met een grillige omgrenzing. Midden in de tuin staat onder andere een eikenboom, die natuurlijk met enige regelmaat eikels, takken en bladeren laat vallen.

Hoe gaat de gemiddelde robotmaaier hier mee om?

Mij lijkt, gezien de vermeldingen hier, de Segway i105 wel wat, zou dat een goede keus zijn? Het liefst heb ik een maaier die niet continue met internet is verbonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-07 23:38
Een vriend had jaren geleden een seqway en als ik me goed herinner, navigeerde die op GPS. Hij was daar niet zo blij mee, had ook meerdere bomen in zijn tuin en was dan soms de draad kwijt.
Over bladeren of eikels heb ik hem nooit horen klagen. Vanzelfspreken ruimde hij wel met regelmaar de wat grotere takken op als de kids achterom hadden gespeeld of als het fors had gestormd (vinger dikte of dikker).

Tegenwoordig rijdt hij op zo'n mini maaitraktor (soort skelter, heet dat zo?) en die ramt overal wel doorheen. En als je maar rustig genoeg rijdt, zijn de takken ook mooi versplinterd. Ik heb eigenlijk geen idee of de robot ook nog in zijn bezit is.

M.a.w. wellicht eens checken hoe anderen (grote) bomen en gps ontvangst ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
wienesroa schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:47:
Een vriend had jaren geleden een seqway en als ik me goed herinner, navigeerde die op GPS. Hij was daar niet zo blij mee, had ook meerdere bomen in zijn tuin en was dan soms de draad kwijt.
Over bladeren of eikels heb ik hem nooit horen klagen. Vanzelfspreken ruimde hij wel met regelmaar de wat grotere takken op als de kids achterom hadden gespeeld of als het fors had gestormd (vinger dikte of dikker).

Tegenwoordig rijdt hij op zo'n mini maaitraktor (soort skelter, heet dat zo?) en die ramt overal wel doorheen. En als je maar rustig genoeg rijdt, zijn de takken ook mooi versplinterd. Ik heb eigenlijk geen idee of de robot ook nog in zijn bezit is.

M.a.w. wellicht eens checken hoe anderen (grote) bomen en gps ontvangst ervaren.
gps over ruim 80 meter afstand werkt probleemloos, takken weet ik nog niet en fruit gaan we ook nog meemaken. vision zou een deel op moeten vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 16:02
Hoe vaak laten jullie de robotmaaier maaien in deze periode van het jaar?

Ik heb namelijk het idee dat dit bij iedereen verschilt van 2x per dag tot 1 keer per week :D

Bij mij maait hij 3 keer per week en met deze temperaturen niet korter dan 5 cm (speelgazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
-En4Cer- schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:47:

Ik heb namelijk het idee dat dit bij iedereen verschilt van 2x per dag tot 1 keer per week :D

Bij mij maait hij 3 keer per week en met deze temperaturen niet korter dan 5 cm (speelgazon).
Hier iedere zone om de dag en op zondag niet. Dus in principe ook 3x per week. Heb hem hier op 4cm staan. Sproei ook erg goed op moment (gaat ook geautomatiseerd dus kost me geen moeite haha)

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-07 22:19
gjaa schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:31:
[Afbeelding]

Gekocht in Zwolle, ook hier geldt de actie. Laten ophalen door mijn zoon en nu kreeg ik voor Vaderdag een garage voor mijn grasmaaier :)
Dit is bij de Hornbach zo aan oranje te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
-En4Cer- schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:47:

Ongeveer 2x per week, maar heb ook 2 dagen nodig om alles gemaaid te krijgen.
1x per week ging wel met de gewone maaier, maar de robotmaaier kan wat slechter omgaan met lang gras, kost te veel vermogen waardoor hij nog vaker moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:00
Net de Gardena Smart SILENO City 400 besteld. Eigenlijk wat overkill voor ons stadstuintje van 4,5 bij 4,5 meter met rechttoe rechtaan gras. Maar sinds ik dit jaar het gazon nieuw leven heb ingeblazen, merk ik dat twee keer per week maaien me steeds meer tegenstaat. Ben langer bezig met het uit de schuur halen en kabels ontwarren dan met het maaien zelf.

Vanaf morgen hopelijk dus een stuk minder omkijken naar het gras. Ik zal hier over een tijdje een update plaatsen over hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 14:29
Hier nieuw gras en groeit nog snel dus maai nog elke dag op 4cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
Zijn er hier meer mensen met een parkside robot?
Afgelopen weekend deze versie in de tuin geïnstalleerd en met de handmatige bediening start de robot netjes en werkt hij de tuin random af. Ook het koppelen met de telefoon ging soepel.

Het probleem zit echter in het schema via de app, op de tijden die ik per dag instel doet de robot helemaal niets.

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcp6dac29ab65d14090a36eac2830f1b2e2.jpg

Link naar lidl webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 20:45
Wij willen graag een robotgrasmaaier zonder draad, de Navimow i108E lijkt ons een mooi model maar ik vraag me af of dit gaat werken in onze tuin. Gemeten op luchtfoto's hebben we zo'n 870m2 aan gras, de i108E kan tot 960m2. Nu is het alleen wel zo dat we een trampoline, haag met perkje en 2 schuren midden in het gras hebben staan. Trekt ie dit er automatisch van af of werkt dat niet zo? als dat namelijk niet het geval is, komen we op zo'n 1000m2 aan oppervlak. Op bijgaande afbeelding heb ik de omtrek van het gras berekend minus de schuren en trampoline (1 schuur staat nog niet op de satellietbeelden).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJewIIoZlIz_7gZpeX9RtUVK94Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ROsY8904rJd7kQXrAid02xLV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
J.oris schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:23:
Wij willen graag een robotgrasmaaier zonder draad, de Navimow i108E lijkt ons een mooi model maar ik vraag me af of dit gaat werken in onze tuin. Gemeten op luchtfoto's hebben we zo'n 870m2 aan gras, de i108E kan tot 960m2. Nu is het alleen wel zo dat we een trampoline, haag met perkje en 2 schuren midden in het gras hebben staan. Trekt ie dit er automatisch van af of werkt dat niet zo? als dat namelijk niet het geval is, komen we op zo'n 1000m2 aan oppervlak. Op bijgaande afbeelding heb ik de omtrek van het gras berekend minus de schuren en trampoline (1 schuur staat nog niet op de satellietbeelden).[Afbeelding]
Elke verboden zone gaat af van het te maaien oppervlak (tenminste bij de x3, denk dat die dezelfde software/ reken methode gebruikt) dus theoretisch zou het passen.

Kan wel zijn dat door de vele smallere stukken hij een paar keer vaker moet gaan laden, of je moet aparte secties maken, en de smalle stroken maar 1 maairichting geven, over de lengte.

[ Voor 8% gewijzigd door gjcvro op 21-06-2025 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jer0en schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:49:
Zijn er hier meer mensen met een parkside robot?
Afgelopen weekend deze versie in de tuin geïnstalleerd en met de handmatige bediening start de robot netjes en werkt hij de tuin random af. Ook het koppelen met de telefoon ging soepel.

Het probleem zit echter in het schema via de app, op de tijden die ik per dag instel doet de robot helemaal niets.

[Afbeelding]

Link naar lidl webshop
Je moet hem nog handmatig op schema zetten op de robot zelf. Een keer op het agendatje drukken en daarna op ok. Niet heel logisch, moest het ook opzoeken nadat hij niet volgens het schema aan ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Beste,

Ik ben opzoek naar een robotmaaier.
Wat vooral belangrijk is: geen draden en geen satelliet.
Dus het moet met vision/lidar zijn.en dat ze zoveel mogelijk kunnen maaien op 1 dag.

Nu de opties daarin zijn momenteel natuurlijk niet ontzettend groot maar er zijn genoeg keuzes lijkt me.

Ik heb een tuin van ongeveer 1125 M2. Deze is in 4 delen. 1 groot stuk vanachter. Hier is ook puur gras geen helling en de randen zijn borduren van 55cm hoog. De robot heeft hier echter een doorgang naar dit stuk van ongeveer 82 cm.

De andere 3 zones liggen naast elkaar. Hier zijn tussen deze zones steeds een beton wandelpad voorzien. (Deze gaan gelukkige in de toekomst wel weg. Zodat dit 1 baan wordt. Ook hier geen moeilijke manoeuvre, enkel 1 haag in de 2de zone juist aan de rand. Waardoor deze aan een wandelpad uitkomt. Dus hoeft hij enkel langs 2 kanten hier langs te maaien.

Budget: max 2200 euro.

Ik heb zelf de volgende robotmaaiers bekeken:

AanTerramow s1200 en de eufy e18: beide moeilijk te verkrijgen, doen het werk ongeveer hetzelfde. De eufy e18 zou echter op een laadbeurt iets langer doen?

Daarnaast de dreame a1 pro en de A2:
Weinig echter van te vinden of deze echt goed zijn. Echter de A2 heeft egde master wat misschien handig is voor langs de borduren. De A2 staat verlopig ook onder de 2200 via Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:11
Xstreamdigital schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:20:
Beste,

Dus het moet met vision/lidar zijn.en dat ze zoveel mogelijk kunnen maaien op 1 dag.

Nu de opties daarin zijn momenteel natuurlijk niet ontzettend groot maar er zijn genoeg keuzes lijkt me.

Ik heb een tuin van ongeveer 1125 M2. Deze is in 4 delen. 1 groot stuk vanachter. Hier is ook puur gras geen helling en de randen zijn borduren van 55cm hoog. De robot heeft hier echter een doorgang naar dit stuk van ongeveer 82 cm.

De andere 3 zones liggen naast elkaar. Hier zijn tussen deze zones steeds een beton wandelpad voorzien. (Deze gaan gelukkige in de toekomst wel weg. Zodat dit 1 baan wordt. Ook hier geen moeilijke manoeuvre, enkel 1 haag in de 2de zone juist aan de rand. Waardoor deze aan een wandelpad uitkomt. Dus hoeft hij enkel langs 2 kanten hier langs te maaien.

AanTerramow s1200 en de eufy e18: beide moeilijk te verkrijgen, doen het werk ongeveer hetzelfde. De eufy e18 zou echter op een laadbeurt iets langer doen?

Weinig echter van te vinden of deze echt goed zijn. Echter de A2 heeft egde master wat misschien handig is voor langs de borduren. De A2 staat verlopig ook onder de 2200 via Coolblue.
Hookii past ook in je wensen denk ik.

Terramow en eufy zijn hetzelfde. Dinsdag komt er een nieuwe terramow uit, de V. De S is volgens mij nu al discontinued.

Ik heb een terramow en had een Hookii. De Hookii maait duidelijk een stuk beter. De Terramow heeft duidelijk betere software. Als gimmick/gadget moet je de terramow hebben. Als grasmaaier de Hookii.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Xstreamdigital schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:20:
Beste,

Waarom geen satelliet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
gjcvro schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:40:
[...]

Waarom geen satelliet?
Omdat signaal regelmatig kan wegvallen. Rond de tuin staan veel bomen de buurman heeft veel problemen met zijn mammotion. En persoonlijke ben ik ook geen van om ergens ook nog een satelliet bij te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
Xstreamdigital schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Omdat signaal regelmatig kan wegvallen. Rond de tuin staan veel bomen de buurman heeft veel problemen met zijn mammotion. En persoonlijke ben ik ook geen van om ergens ook nog een satelliet bij te plaatsen.
Mijn Navimow i108 draait zijn rondjes in onze boomgaard, netjes om de bomen heen….

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
MarcelGo schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:21:
[...]

Mijn Navimow i108 draait zijn rondjes in onze boomgaard, netjes om de bomen heen….
Om rond de bomen te gaan gebruikt hij geen gops 😉

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
Artbij schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Om rond de bomen te gaan gebruikt hij geen gops 😉
Mijn hele tuin is een fruitboomgaard, en hij maait prima, combi gps en camera werkt goed wil ik alleen maar zeggen. Mijn vorige was een mammotion uit de eerste kickstarter serie zonder camera en die kon slecht omgaan met een smal pad strak tegen de woning en had ook moeite met sommige plekken onder de bomen.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
MarcelGo schreef op zondag 22 juni 2025 @ 11:37:
[...]

Mijn hele tuin is een fruitboomgaard, en hij maait prima, combi gps en camera werkt goed wil ik alleen maar zeggen. Mijn vorige was een mammotion uit de eerste kickstarter serie zonder camera en die kon slecht omgaan met een smal pad strak tegen de woning en had ook moeite met sommige plekken onder de bomen.
Mijn ervaring is dat die camera voldoende is.

Heb jij wel een steunzender?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
Tja, gaat wel wat over budget maar ik zou eens kijken naar de Ecovacs Goat A3000 LiDar. Er staan diverse vergelijken testen op YouTube die de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:41
[...]

Misschien toch iets meer verdiepen in de materie?
Je hoeft zelf geen satelliet bij te plaatsen, hoewel ik hoorde dat Musk ze voor weinig in orbit brengt........

Welke Mammotion heeft de buurman? Welk bouw/productiejaar?
De 2025 modellen hebben iNavi en zijn RTK onafhankelijk dan, de oudere hebben dat niet.

Mijn Luba 2 5000 X heeft met iNavi geen problemen onder bomen.
De Luba mini X zal dat ook niet hebben.

In deze video worden de vijf meest voorkomende problemen die de Luba 1 had besproken en opgelost.
Een daarvan heeft te maken met dat de maaier en RTK dezelfde (min) 20 satellieten moeten kunnen zien.
Dat wordt in het eerste stukje duidelijk uitgelegd hoe dat zit, dat geldt voor alle robots met RTK.
Misschien heeft jouw buurman er iets aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 23-06-2025 09:52 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
[...]

Voor GPS worden geen satellieten bijgeplaatst hoor. Die zijn er een stuk of 30 en worden 'vernieuwd' bij einde levensduur. Deze 'hangen' in een zeer hoge baan rond de aarde.
Wellicht ben je in de war met satellieten voor internet (Starlink, Kuijper, etc...). Die hangen in een lage baan om de aarde en zijn er wel duizdenden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
Is dit sarcastisch? Of is dit echt het niveau van dit topic?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edwin2021
Ik denk dat er een RTK wordt bedoeld 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43
Ik gebruik nu al een tijdje de Navimow i105 naar redelijke tevredenheid. Ben wel een beetje teleurgesteld in de afstand die hij bewaart van de grens, kost mij elke week toch minstens 2 uur om met een kanten maaier al die stukken bij te werken.

Wat wel bijzonder is, is dat de maaier nu al 2x (in een maand of 3) helemaal uit zichzelf is gestart met maaien. De eerste keer was ik toevallig thuis en zag ik de maaier ineens midden op de dag het gazon maaien. Vervolgens geprobeerd mijn beklag te doen op hun Facebookpagina maar mijn post werd niet geaccepteerd.
Een medewerker nam contact met mij op via DM en zou op mijn verzoek in de logs kijken om te zien wat de oorzaak zou zijn. Dit duurde meer dan 2 weken waarbij ik meerdere keren om opvolging heb gevraagd.

Momenteel zit ik in het buitenland. Ik wil niet dat de maaier iets doet als ik er niet bij ben dus heb ik het maaischema uitgezet.
Nu, een week later, krijg ik een bericht op mijn telefoon dat de maaier terug moet om op te laden. Wat blijkt? Heeft het ding om 10u sochtends, in de brandende zon, 60% van mijn gazon gemaaid!
Geen schema, geen handmatige actie, dat ding spookt gewoon.

Uiteraard weer mijn beklag gedaan bij support maar nog geen reactie.

Meest vervelende is nog dat er 0,0 log beschikbaar is in de app. Je kunt niet zien wanneer de maaier is gestart en waarom.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMaes op 23-06-2025 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
RobertMaes schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:19:
Ik gebruik nu al een tijdje de Navimow i105 naar redelijke tevredenheid. Ben wel een beetje teleurgesteld in de afstand die hij bewaart van de grens, kost mij elke week toch minstens 2 uur om met een kanten maaier al die stukken bij te werken.
Ik ga er even van uit dat het hetzelfde werkt als bij de X3, maar ik heb langs de meeste randen die te ruim bleven een nog vision zone gemaakt, en bij het maken van de grens bij bestrating kun je aangeven dat het een speciale grens is, dan maait hij strakker langs de rand. Beide oplossing hebben geleid tot een veel kleinere rand bij mij.

Helaas staat de X3 nou al weer een week bij de dealer ivm storing en moet er blijkbar nog een aparte update uit omdat het nieuwe bordje niet goed wil opstarten.

Dus afgelopen weekend maar weer op de ouderwetse manier gemaaid. Zitmaaier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:53
De aannemer heeft eindelijk de boeien aan onze nieuwe schuur gezet, dus ik kon eindelijk het basisstation van de Navimow na bijna 2 jaar verplaatsen naar zijn definitieve plek :P

De GPS kabel direct tijdens het straten er onder door gelegd, en een mooi 3D geprint steuntje besteld om hem netjes te kunnen monteren.

Nu blijkt dat er nog zo'n kraaltrim over de boei heen kwam waardoor ik een 30mm dik alu plaatje heb gemaakt, beetje zwart gespoten en nu heeft de GPS antenne volle bak "bereik" richting alle windrichtingen.

Nieuwe kaart inleren zag ik tegenop, maar uiteindelijk nog geen 1,5 uur werk gehad voor de 5 zones :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLM81JS.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wIR3NyP.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtSTPy4.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtkJ0VV.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jwklC0R.jpeg

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwin2021
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:11
Gisteren iets vreemd aan de hand met de Navimow i108e... Deze staat gepland om ma-wo-vr te maaien en dat pas vanaf 14u.

- 12u08: melding "Eenmalig maaien opgeschort vanwege regen" wat vreemd is aangezien ie planning pas vanaf 14u mag beginnen maar toen geen vragen bij gesteld.
- 14u: melding "Geplande maaibeurt kan niet worden gestart", ik ga kijken in de app en de robotmaaier heeft al een groot deel van mijn gazon afgewerkt maar hier ook opnieuw geen vragen bij gesteld.
- 14u33: melding "Eenmalig maaien is voltooid".
- 16u30: ik kom thuis en merk dat de maaier weer aan het rijden is maar laat hem maar doen
- 17u47: de melding "Eenmalig maaien is voltooid".

Je zou denken dat hij dan wel klaar is maar niets is minder waar: over de hele avond is de maaier nog 4! keer vertrokken om te maaien en heb ik dit (zo snel als ik kon) via de app geannuleerd. Telkens begon hij opnieuw met 0% aan de zone.

Ik ben bij mijn instellingen naar de "Maaicyclus" gaan kijken maar die staat uit en daar staat bij:
"Als de maaivoortgang in de geselecteerde zone 100% bereikt, stopt de maaier met maaien en keert deze terug naar het laadstation, zelfs als de geplande eindtijd niet is bereikt"
Dat lijkt me dus juist te staan.

Verder had ik zondag wel manueel de maaier gestart en heeft deze de zone ook 100% gedaan.
Ook heb ik vorige week mijn maaier eens met Google Home verbonden om hem via die weg in Home Assistant te krijgen. Ook al zie ik geen triggers vanuit Home Assistant heb ik deze verbinding toch maar even uit gezet.

Sinds gisterenavond rond iets voor 10 is hij niet meer vertrokken...

Zijn er nog mensen die iets gelijkaardig ervaren? Ik zou trouwens de laatste firmware moeten hebben volgens de app.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMaes
nujtrug schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 06:57:
Gisteren iets vreemd aan de hand met de Navimow i108e... Deze staat gepland om ma-wo-vr te maaien en dat pas vanaf 14u.

- 12u08: melding "Eenmalig maaien opgeschort vanwege regen" wat vreemd is aangezien ie planning pas vanaf 14u mag beginnen maar toen geen vragen bij gesteld.
- 14u: melding "Geplande maaibeurt kan niet worden gestart", ik ga kijken in de app en de robotmaaier heeft al een groot deel van mijn gazon afgewerkt maar hier ook opnieuw geen vragen bij gesteld.
- 14u33: melding "Eenmalig maaien is voltooid".
- 16u30: ik kom thuis en merk dat de maaier weer aan het rijden is maar laat hem maar doen
- 17u47: de melding "Eenmalig maaien is voltooid".

Je zou denken dat hij dan wel klaar is maar niets is minder waar: over de hele avond is de maaier nog 4! keer vertrokken om te maaien en heb ik dit (zo snel als ik kon) via de app geannuleerd. Telkens begon hij opnieuw met 0% aan de zone.

Ik ben bij mijn instellingen naar de "Maaicyclus" gaan kijken maar die staat uit en daar staat bij:
"Als de maaivoortgang in de geselecteerde zone 100% bereikt, stopt de maaier met maaien en keert deze terug naar het laadstation, zelfs als de geplande eindtijd niet is bereikt"
Dat lijkt me dus juist te staan.

Verder had ik zondag wel manueel de maaier gestart en heeft deze de zone ook 100% gedaan.
Ook heb ik vorige week mijn maaier eens met Google Home verbonden om hem via die weg in Home Assistant te krijgen. Ook al zie ik geen triggers vanuit Home Assistant heb ik deze verbinding toch maar even uit gezet.

Sinds gisterenavond rond iets voor 10 is hij niet meer vertrokken...

Zijn er nog mensen die iets gelijkaardig ervaren? Ik zou trouwens de laatste firmware moeten hebben volgens de app.
Ja, mijn post staat vlak boven de jouwe ....

Heb sterk het vermoeden dat dit veroorzaakt wordt door de Google Home koppeling. Heb je toevallig home assistant? Gebruik je toevallig de custom Google sdk om de status van de maaier in HA te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
RobertMaes schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:36:
[...]

Ja, mijn post staat vlak boven de jouwe ....

Heb sterk het vermoeden dat dit veroorzaakt wordt door de Google Home koppeling. Heb je toevallig home assistant? Gebruik je toevallig de custom Google sdk om de status van de maaier in HA te krijgen?
Yes, ik gebruik inderdaad de custom Google SDK integratie... Deze staat momenteel uit.
Enige wat ik via Home Assistant deed was de huidige status en batterij opvragen. Ik gebruikte dat niet om de maaier te starten.

EDIT:
Volgens HA community lijkt het inderdaad daardoor te komen. Batterij status opvragen triggered af en toe start van de maaier (https://community.home-as...segway-navimow/435023/123)

[ Voor 14% gewijzigd door nujtrug op 24-06-2025 08:53 ]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMaes
nujtrug schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Yes, ik gebruik inderdaad de custom Google SDK integratie... Deze staat momenteel uit.
Enige wat ik via Home Assistant deed was de huidige status en batterij opvragen. Ik gebruikte dat niet om de maaier te starten.

EDIT:
Volgens HA community lijkt het inderdaad daardoor te komen. Batterij status opvragen triggered af en toe start van de maaier (https://community.home-as...segway-navimow/435023/123)
Opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0en
  • Registratie: Juli 2020
SPX420 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:12:
[...]

Je moet hem nog handmatig op schema zetten op de robot zelf. Een keer op het agendatje drukken en daarna op ok. Niet heel logisch, moest het ook opzoeken nadat hij niet volgens het schema aan ging.
Thnx, inderdaad niet erg logisch. Zeker niet omdat de maaier ook gaat rijden nadat je op de knopjes hebt gedrukt als het niet op dat moment binnen de tijden van het schema is.

Iemand met een parkside maaier toevallig geprobeerd om de ruimte achter het station korter dan 1,5m te maken? Volgens het boekje moet er 2m aan de voorzijde en 1,5m aan de achterzijde draad liggen, aan de voorkant snap ik het met het inrijden op het laadstation. Erachter zou ik graag minder doen zodat ik het laadstation gunstiger kan positioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jer0en schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:00:
[...]

Thnx, inderdaad niet erg logisch. Zeker niet omdat de maaier ook gaat rijden nadat je op de knopjes hebt gedrukt als het niet op dat moment binnen de tijden van het schema is.

Iemand met een parkside maaier toevallig geprobeerd om de ruimte achter het station korter dan 1,5m te maken? Volgens het boekje moet er 2m aan de voorzijde en 1,5m aan de achterzijde draad liggen, aan de voorkant snap ik het met het inrijden op het laadstation. Erachter zou ik graag minder doen zodat ik het laadstation gunstiger kan positioneren.
Klopt! Heel vaag. Ik heb er achter helemaal geen recht stuk draad maar direct weer schuin naar de border rand en dat gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32
Voor de geinteresseerden, zowel Hornbach als Bauhaus leveren nog steeds een gratis garage bij de Navimow i105e als je in de winkel koopt, zolang de voorraad strekt. Bauhaus doet daar ook nog 5 jaar garantie bij.

Ik vermeld het maar even omdat er online niets over te vinden is, en het bellen van de klantenservice ook een hoop gedoe is met menu's, landelijke klantenservices (Hornbach) en doorschakelen (Bauhaus).

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
P5ycho schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:15:
Voor de geinteresseerden, zowel Hornbach als Bauhaus leveren nog steeds een gratis garage bij de Navimow i105e als je in de winkel koopt, zolang de voorraad strekt. Bauhaus doet daar ook nog 5 jaar garantie bij.
Ik was gister bij Hornbach Nieuwegein en daar stond een flinke berg aan dozen met een garage er in.
Ik had eerder van hun actiepamflet in de winkel begrepen dat je die na aankoop aan kon vragen bij Segway, maar je krijgt hem er dus gelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Heb zelf nog geen robotstofzuiger, maar kwam deze ook tegen. Kan je blijkbaar je bestaande dreame ombouwen naar een vaste wateraansluiting.

https://www.coolblue.nl/p...ateraansluiting-raw7.html

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Laatst online: 13-07 20:40
Morpheusk schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:14:
Heb zelf nog geen robotstofzuiger, maar kwam deze ook tegen. Kan je blijkbaar je bestaande dreame ombouwen naar een vaste wateraansluiting.

https://www.coolblue.nl/p...ateraansluiting-raw7.html
Verkeerde topic? Dit draadje richt zich op robotmaaiers ipv robotstofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Mad_Manic schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Verkeerde topic? Dit draadje richt zich op robotmaaiers ipv robotstofzuigers.
oeps _O- _O-

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Door de integratie uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen50
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-07 16:37
Hi, iemand ervaring met Ecovacs robotgrasmaaiers zoals de Goat O800, O1200?
Je ziet ze vooral in Duitsland goed uit onafhankelijke tests komen.
Ik zie overigens weinig accus online om te kopen na 3 jaar of zo na aankoopdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Jeroen50 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:35:
Ik zie overigens weinig accus online om te kopen na 3 jaar of zo na aankoopdatum.
Ik heb sinds 3 weken een O1200 rijden. Doet prima zijn werk. App is nog een beetje buggy soms, melding dat hij gaat beginnen met maaien omdat animal protection hours voorbij zijn terwijl die uren net beginnen (hij gaat dan niet maaien hoor). Dus puur textueel wat foutjes. Ook een keer een melding gehad dat hij vastgelopen was, ik loop er naar toe en hij rijd intussen domweg naar laadstation toe 8)7

Draait tot nu toe verder naar tevredenheid, makkelijk in te stellen en kwa wifi etc lekker stabiel!

Net nog een melding dat er een error in het wiel linksachter zat, maar hij rijd lekker rustig zijn rondjes verder :P

[ Voor 6% gewijzigd door Breaker op 25-06-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 07:31
Jeroen50 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:35:
Krijgt idd goede reviews als je alleen leest op de ecovacs goat reddit zie je dat er eigenlijk geen reserve onderdelen zijn. Als er dus iets kapot gaat binnen de garantie krijg je domweg een geheel nieuw apparaat. Dat beloofd weinig goed voor de repareerbaarheid na het verlopen van de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen50
Mirved schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Krijgt idd goede reviews als je alleen leest op de ecovacs goat reddit zie je dat er eigenlijk geen reserve onderdelen zijn. Als er dus iets kapot gaat binnen de garantie krijg je domweg een geheel nieuw apparaat. Dat beloofd weinig goed voor de repareerbaarheid na het verlopen van de garantie.
Bij Hornbach krijg je 5 jaar garantie, dus dat helpt wel qua zekerheid dat het apparaat 5 jaar blijft functioneren.
Niks mis mee als je bijvoorbeeld na 4 jaar weer een nieuw apparaat krijgt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen50 op 25-06-2025 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 12:32

Ik vermeld het maar even omdat er online niets over te vinden is, en het bellen van de klantenservice ook een hoop gedoe is met menu's, landelijke klantenservices (Hornbach) en doorschakelen (Bauhaus).
Jeroen50 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Bij Hornbach krijg je 5 jaar garantie, dus dat helpt wel qua zekerheid dat het apparaat 5 jaar blijft functioneren.
Ze bieden beide 5 jaar dan? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kees_frl op 25-06-2025 22:12 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
https://www.hornbach.nl/services/machinegarantie/

Segway staat niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 07:31
Jeroen50 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:43:
[...]

Verkopen helaas de Ecovacs a3000 niet, zie ook niet dat ze Ecovacs op de 5 jaar garantielijst hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Mirved op 25-06-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap19
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Sinds kort maait bij ons tot grote tevredenheid de Navimow i105.
Er is in de app echter een symbool in het maai-overzicht waarvan ik de functie niet kan thuisbrengen. Het lijkt op een schilderspalet (rechts in het scherm). In de handleiding vind ik het niet. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPxzgOur9QlgqgXmTkgalG_9ElM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VLWdtoiEm9tWadFli69Be85A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Jaap19 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:38:
Er is in de app echter een symbool in het maai-overzicht waarvan ik de functie niet kan thuisbrengen. Het lijkt op een schilderspalet (rechts in het scherm). In de handleiding vind ik het niet. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Het lijkt me een game controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 14:29

[Afbeelding]
Hiermee kun je de maaier zelf naar een plek rijden en maaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap19
  • Niet online
TheMystery schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:43:
[...]

Hiermee kun je de maaier zelf naar een plek rijden en maaien.
Ah, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:58

[Afbeelding]
Super leuke feature, als een afstandsbestuurbareraceauto even de randjes bijknippen🥳 favoriete optie van de kids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap19
  • Niet online
Rikkie8 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Super leuke feature, als een afstandsbestuurbareraceauto even de randjes bijknippen🥳 favoriete optie van de kids...
Alleen de randjes dus! Ik heb er al wat mee zitten 'spelen', maar niet op een rand.... En daar deed 'ie niks. Nog maar eens proberen dan, nu op een rand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nujtrug
Jaap19 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:06:
[...]

Alleen de randjes dus! Ik heb er al wat mee zitten 'spelen', maar niet op een rand.... En daar deed 'ie niks. Nog maar eens proberen dan, nu op een rand.
Je moet dan wel ook even de slider van de messen naar rechts slepen (en vasthouden) geloof ik, anders gaat ie niet maaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje

[Afbeelding]
Dat is voor als je een ezel hebt dacht ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen50
Stuur een mail of ga naar de winkel. De 5 jaar garantie is van toepassing op alle grasmaaiers en volgens mij op alle machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik heb er al een bij Bauhaus gekocht. Daar staat het gewoon duidelijk bij de maaier op de site. De landelijke klantenservice van Hornbach heb ik nu wel genoeg gesproken.

Van het weekend maar eens kijken of ik dat ding beter werkend krijg dan mijn 1st gen Indego.

[ Voor 22% gewijzigd door P5ycho op 26-06-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32

Zjemm

...

interressant al die maaiers, en wat een keuze :)

Ik vind de lidar maaiers wel erg interressant. maar deze zijn nog erg nieuw dus niet al te veel over te vinden.
Reviews van de a3000 zijn in elk geval erg positief

op mn interresselijst staan nu:

Hookii neomow x
terramow v1000
Ecovacs goat A3000

Misschien zijn er nog andere lidar maaiers die ik kan bekijken, maar nog niet gevonden.

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09

jOzh

Sweet dude!

Witte_200 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:46:
Ik lees hier zo weinig/niets over de MOVA 600 / 1000? (Of ik heb heel slecht gezocht, mijn excuses dan.)

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0DVH26B71?th=1

lijkt een Terramow, Eufy E15 achtige concurent maar dan met een vriendelijker prijsje? Of sla ik nu de bal helemaal mis? (Mijn zoektocht naar Robotmaaiers is nog maar net begonnen, dus zou kunnen...)

Iemand ervaring mee? Alvast bedankt!
Valt mij ook op, deze trekt vooralsnog ook mijn belangstelling. Reviews die ik op Youtube kan vinden komen voornamelijk uit Duitsland maar zijn allemaal wel positief.

Ook voor de poster boven mij mogelijk interessant, aangezien dit eveneens een lidar maaier is.

Grab shell dude!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32

Zjemm

...

is dat niet een soort rebrand van dreame?

opensecure.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Wat ik er van begrijp is dat Mova een soort submerk van Dreame is. Er zijn volgens mij veel overeenkomsten, dat zie je ook bij hun robotstofzuigers.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:06
Stoppen jullie even met de robotmaaier na het bemesten van het gazon?

Verder vroeg ik me af of jullie in de zomerperiode (met lange droogte) jullie maaischema aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
dotcom87 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:41:

Verder vroeg ik me af of jullie in de zomerperiode (met lange droogte) jullie maaischema aanpassen?
Ik heb de maaier nou net 1,5 maand en heb er nog geen schema ingezet, door de warmte groeit het gras zo langzaam dat ik gewoon kijk wanneer ik denk dat het nodig wordt om te maaien. 1x per week is nou zat, maar ik sproei niet en de klei is net beton, dus gras heeft het zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 20:12

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

dotcom87 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:41:

Hier draait ie elke dag en de hele week door, gras groeit nog steeds erg hard. Dus bij mij blijft ie lekker op 4,5 cm maaien.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@dotcom87
Bij mij maait hij ook om de dag, het gras groeit hier op sommige plekken zo hard dat ook na twee dagen je plukken ziet liggen met een graslengte van 4-6 cm.
Dit was vanmiddag, de voortuin had hij vanmorgen al vanaf half zes in de regen gemaaid.
Op de eerste foto kun je ook zien dat het op delen wel gewoon langzamer groeit dan 2-3 cm/dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsSUR-2ogI7CT5npQvsvpezq1es=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMeshzDZxHzNBpoLY4w2BCs5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7AWw4psswS7-7qGpNTbbQ26UiI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6G7Ni0cg69sP9EhLjo0dczv.jpg?f=fotoalbum_tile

En net sta ik te kijken en zie allemaal vliegjes op de neus.
Ik wist niet dat ik hem zo hard had laten rijden dat hij zoals bij een auto vol alle muggen en vliegen opvangt. :+
Maar je bent natuurlijk een Verstappen of niet........ _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFJLNdPTp4256Rm813vF1P9dVdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnE581BbYiJ2Exntz7k3YzLB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKNVwZMCqKlP8sOuo-IAkgRQn58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hqr5at0xxyKy9pgX2uqM2u7M.jpg?f=fotoalbum_tile

Even beter gekeken voordat ik de insectenspray op ging zoeken om schoon te maken.
Al deze cicaden waren aan het uitrusten van het achterna gezeten te worden. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYDIP06IqPNJ6dpsj3gslkUYCW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pywqC9oAaRmpkfUcrWFnZR53.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/441N2MrZSxSRNPDpMC5YJruGL9A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7nN4FD6UaDodDsZZg4xL5CO.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 93% gewijzigd door Teijgetje op 27-06-2025 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen50
jOzh schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:29:
Wat ik er van begrijp is dat Mova een soort submerk van Dreame is. Er zijn volgens mij veel overeenkomsten, dat zie je ook bij hun robotstofzuigers.
Klopt helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:19
Heb de mova 1000, bestelt en ontvangen. Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit. Wel meteen de 5ah accu bijbestelt. Over een kleine maand ga ik deze installeren en ga mijn ervaringen met jullie delen!

Edit: Vandaag in ieder geval al een aangename verrassing. Robotmaaier en accu bij Mova Duitsland bestelt. Op het eerste plaatje stond in een vierkant kader de garage met een strikje eromheen (kado). Tekstueel werd nergens iets benoemd. Ging dus nergens vanuit maar de garage is bezorgd! Goede deal dus nu, 200 euro korting en de garage kado..

[ Voor 54% gewijzigd door Toekejoeke op 28-06-2025 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinus84
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-07 13:16
Toekejoeke schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 09:10:
Heb de mova 1000, bestelt en ontvangen. Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit. Wel meteen de 5ah accu bijbestelt. Over een kleine maand ga ik deze installeren en ga mijn ervaringen met jullie delen!

Edit: Vandaag in ieder geval al een aangename verrassing. Robotmaaier en accu bij Mova Duitsland bestelt. Op het eerste plaatje stond in een vierkant kader de garage met een strikje eromheen (kado). Tekstueel werd nergens iets benoemd. Ging dus nergens vanuit maar de garage is bezorgd! Goede deal dus nu, 200 euro korting en de garage kado..
Welke site bedoel je met Mova Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Vandaag ook maar de navimow 105 gehaald, morgen eens installeren. Ben erg benieuwd.

Moet later de opstelplaats wel nog aanpassen maar dan maar opnieuw mappen.

Graszoden week geleden gekregen, maar ze zitten al vastgegroeid. Wacht nog eventjes, echter gras is al erg lang geworden!

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Kees_frl schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 18:28:
Vandaag ook maar de navimow 105 gehaald, morgen eens installeren. Ben erg benieuwd.

Moet later de opstelplaats wel nog aanpassen maar dan maar opnieuw mappen.

Graszoden week geleden gekregen, maar ze zitten al vastgegroeid. Wacht nog eventjes, echter gras is al erg lang geworden!
Zolang de antenne blijft staan hoef je niet opnieuw te mappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
Vandaag heeft onze navimow 105 zijn eerste rondjes gemaakt. Bouwkwaliteit is goed, software is volwassen, mapping is goed te doen. Ondanks aardig wat bomen rond en in de tuin toch een gped plekje kunnen vonden voor nu, later misschien nog een nettere plek maken.
De plek waar de oude Indego stond was niet geschikt, uit de zon onder een boom. Gelukkig gaat de gratis garage de directe zon er af houden.

Voor nu tevree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 20:00
Hi,

Ik heb sinds vandaag naast de eufy s1 pro stofzuiger ook een e15 grasmaaier. Werkt heel goed. Wel is het zo dat de helft van onze tuin op een ‘2e verdieping’ ligt. Dus de beneden verdieping waar de base station van de e15 staat mapt de tuin goed. Maar boven begrijp ik niet hoe ik de tuin moet mappen. (Je kunt er alleem met trap komen).

Als ik de maaier nu optil en op de 2e verdieping neerzet mapt hij deze niet.

Weet iemand hier hoe dat moet? Chatgpt geeft aan dat ik een 2e base station moet hebben (dat zou wel heel extreem zijn, hoop dat dat niet hoeft), maar zie die ook niet ergens te koop.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 22:37
Persoonlijk denk ik niet dat dit mogelijk is, maar wie weet.....

Is er geen optie voor een soort van loopbrug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Joppiesaus2 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:02:
Hi,

Ik heb sinds vandaag naast de eufy s1 pro stofzuiger ook een e15 grasmaaier. Werkt heel goed. Wel is het zo dat de helft van onze tuin op een ‘2e verdieping’ ligt. Dus de beneden verdieping waar de base station van de e15 staat mapt de tuin goed. Maar boven begrijp ik niet hoe ik de tuin moet mappen. (Je kunt er alleem met trap komen).

Weet iemand hier hoe dat moet? Chatgpt geeft aan dat ik een 2e base station moet hebben (dat zou wel heel extreem zijn, hoop dat dat niet hoeft), maar zie die ook niet ergens te koop.

Thanks
En het base station boven zetten, en dan laten mappen? Kijken of hij de 2 kaarten onthoud en dan het station weer terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
gjcvro schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:10:
[...]

En het base station boven zetten, en dan laten mappen? Kijken of hij de 2 kaarten onthoud en dan het station weer terugzetten?
Ja dat werkt bij die stofzuiger wel. Maar bij de maaier niet. Hij blijft maar zoeken en komt niet tot de conclusie dat er een nieuwe kaart moet komen bij mij.

Eufy zelf geeft aan dat je de kaart moet editen en via een pad optie een 2e zone moet aanmaken. Maar probleem is dat de video’s er van uitgaat dat je de maaier dan met manuele bediening naar een 2e gazon rijdt…bij tillen geeft hij direct een foutmelding. Ik moet hem tillen want ander level…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Joppiesaus2 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:00:
[...]

Ja dat werkt bij die stofzuiger wel. Maar bij de maaier niet. Hij blijft maar zoeken en komt niet tot de conclusie dat er een nieuwe kaart moet komen bij mij.

Eufy zelf geeft aan dat je de kaart moet editen en via een pad optie een 2e zone moet aanmaken. Maar probleem is dat de video’s er van uitgaat dat je de maaier dan met manuele bediening naar een 2e gazon rijdt…bij tillen geeft hij direct een foutmelding. Ik moet hem tillen want ander level…
Rolstoelbaan 8) maken..
Bij de segway kan ik een losse zone aanmaken, maakt hem verder niet uit hoe die daar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Joppiesaus2 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:02:
Hi,

Thanks
Ik begrijp dat je eerst een pathway aan moet maken voordat je een tweede zone kan laten mappen.
Bij veel andere is dat andersom , je mapt eerst en maakt dan pas een weg naar het laadstation of andere zone. Ook kan ik mijn robot optillen, in een gemapte zone zetten en die laten maaien.
Dat zou je eigenlijk ook bij de Eufi verwachten.

Je pathway kan 60 meter max zijn, je zult denk ik toch een weg naar dat tweede level moeten maken.
Of een Eufi er bij kopen.
Had je al geprobeert je lader ook te verplaatsen? En hem dan laten mappen van daar uit?

Anders blijft er alleen even hun chat over om te vragen hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 21:54
Wie gaat deze bestellen? Luba Mini AWD met Lidar.
https://eu.mammotion.com/...wd-lidar-robot-lawn-mower

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Teijgetje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 00:01:
[...]

Ik begrijp dat je eerst een pathway aan moet maken voordat je een tweede zone kan laten mappen.
Bij veel andere is dat andersom , je mapt eerst en maakt dan pas een weg naar het laadstation of andere zone. Ook kan ik mijn robot optillen, in een gemapte zone zetten en die laten maaien.
Dat zou je eigenlijk ook bij de Eufi verwachten.

Je pathway kan 60 meter max zijn, je zult denk ik toch een weg naar dat tweede level moeten maken.
Of een Eufi er bij kopen.
Had je al geprobeert je lader ook te verplaatsen? En hem dan laten mappen van daar uit?

[YouTube: eufy E15/E18 Lawn Mower || Multi-Zone Pathway Setup]

Anders blijft er alleen even hun chat over om te vragen hoe dat moet.
Trap is vrij stijl (45 graden), een ramp zie ik niet zitten, de eufy kan maar 14 graden aan 🙃.

Van alles geprobeerd:
- multipathway, maar optillen bij creeren 2e zone gaat niet
- base boven installeren in hoop een 2e kaart te maken, naar hij blijft denken op de beneden verdieping te staan
- maaier gewoon neerploppen op boven verdieping in hoop dat hij herkent dat het een nieuwe kaart is ok dan te gaan mappen

Niets lijkt echt te werken…

Heb eufy gemaild. Vrij zeker dat een AI steeds maar foutieve info bleef geven. Nu doorgezet naar een mens. Laat hoer wel weten wat er uit kwam.

Thanks tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Joppiesaus2 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Trap is vrij stijl (45 graden), een ramp zie ik niet zitten, de eufy kan maar 14 graden aan 🙃.

Van alles geprobeerd:
- base boven installeren in hoop een 2e kaart te maken, naar hij blijft denken op de beneden verdieping te staan
- maaier gewoon neerploppen op boven verdieping in hoop dat hij herkent dat het een nieuwe kaart is ok dan te gaan mappen

Heb eufy gemaild. Vrij zeker dat een AI steeds maar foutieve info bleef geven. Nu doorgezet naar een mens. Laat hoer wel weten wat er uit kwam.

Thanks tot zo ver.
Laat je het ons ook nog even weten? ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
[...]

Van alles geprobeerd:

Thanks tot zo ver.
Paar bochtjes etc 8)
Afbeeldingslocatie: https://d2exd72xrrp1s7.cloudfront.net/www/guide/210569/1HDB0x?width=3840&crop=false&q=60
Maar kun je hem nog terugbrengen omdat het niet werkt wat je er mee wil doen? Dan kun je kijken of een andere maaier wel gewoon 2 zone's aan kan. Sowieso blijft het wel een dingetje dat hij tussentijds niet kan gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:58
gjcvro schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Paar bochtjes etc 8)
[Afbeelding]
Maar kun je hem nog terugbrengen omdat het niet werkt wat je er mee wil doen? Dan kun je kijken of een andere maaier wel gewoon 2 zone's aan kan. Sowieso blijft het wel een dingetje dat hij tussentijds niet kan gaan laden.
Offtopic: mooie klim trouwens wel, lacets de montvernier🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
[...]

Mocht je hem terug kunnen brengen, Mammotion heeft nu de Luba mini met Lidar.
Iets duurder want voor 1500 m2, maar AWD en die doet 80% hellingen, jouw 45 graden helling is in twee steken dus makkelijk te halen.
Maar die kan je oppakken, laten mappen en dan laten maaien, zonder pad naar de oplader.
Wel elke keer neerzetten/terugzetten naar de lader als je geen pad weet te maken.

De gewone Luba 2 mini 800, met iNavi (NetRTK+Vision Service), is in de aanbieding nu net zo duur als jouw Eufi E15, maar doet dus ook 80% hellingen en niet verbonden zones maaien.
Heeft ook geen RTK station nodig, wel volgend jaar een abo van 50/j voor de 4G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 22:37
Teijgetje schreef op maandag 30 juni 2025 @ 15:20:
[...]

, wel volgend jaar een abo van 50/j voor de 4G..
Ik vind zo'n abbo altijd een beetje mweh.
Zonder een abbo mis je functies oid? Ik heb zelf een ander merk zonder abbo, dus ben even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Enig idee of dit nog loopt? Dan zou ik nog wel ff langs de winkel willen rijden vs online kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

erwinus84 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 17:51:
[...]

Welke site bedoel je met Mova Duitsland?
https://de.mova.tech/

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Jay-v schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:15:
[...]

Enig idee of dit nog loopt? Dan zou ik nog wel ff langs de winkel willen rijden vs online kopen.
Zeker, dit weekend nog gehaald en stonden in Groningen nog genoeg. :)

Pagina: 1 ... 75 76 Laatste