Er zit een dealer in Schimmert vlak bij Maastricht, maar jij zit vast aan de andere kant van België.Haroddin schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:28:
We hebben nog een aantal ideeen voor onze tuin, maar die zijn door verbouwingen nog niet onmiddellijk prioritair. Dat betekent dat plaatsing van garage, elektriciteit, wifi etc nog niet definitief zal zijn, en mapping waarschijnlijk nog aangepast wordt in de toekomst.
Ik ben ervan overtuigd dat ze allemaal voor het grootste deel wel zullen voldoen, en de details dus een beslissing zullen moeten rechtvaardigen. Momenteel neig ik naar de Mammotion:
+ Dat lijkt me de enige die die tunnel over raakt.
+ Hij kan gras het hoogste maaien (65 mm tov 60 of 55). Nu maai ik op 7 cm.
+ Met zijn 4 wielen in lijn en ophanging lijkt het mij net wat interessanter op ons hobbelig gras dan maaiers met grote en kleine wielen.
- Ik heb nog geen dealer gevonden in de buurt (BE). Dat wil ik ergens wel, mochten er toch problemen opduiken wil ik zelf niet nodeloos veel tijd moeten gaan spenderen.
- Enkel de Husqvarna is (nog een heel stuk) duurder, beide andere een stuk goedkoper (voor zover verkrijgbaar).
Idealiter kan ik hem aan Home Assistant hangen. Dat sluit op dit moment de Segway uit, al zal dat nog wel veranderen.
Wat me voorlopig nog tegenhoudt? Dingen die je leest over customer service (hence dealer), geruchten over LiDAR op een mini, vrij jong merk (wat met onderdelen binnen X jaar?) en een gevoel dat ik misschien iets over het hoofd zie.
Wat zou hier de consensus zijn, en vooral, waarom?
Bij voorbaat dank!
In België weet wellicht de importeur meer?
Green Look (Exclusive distributor for Belgium)
Haachtsesteenweg 528
Kampenhout, Vlaams-Brabant 1910
Belgium
+3216222234
info@greenlook.be
Ik zelf ben erg tevreden met de Luba 2X, en onderdelen verwacht ik dan toch wel probleemloos te kunnen krijgen, zeker als je er 4 jaar garantie op hebt.
Is ook prima te integreren met Home Assistant of Alexa.
Wat me ook bevalt is dat de vogels er snel aan gewend zijn en alleen nog verkassen als de maaier er recht op af rijdt, of vlakblij een meerpuntsdraai doet.
En ook dat boterbloempjes en madeliefjes, op 7 cm maaihoogte, veel meer blijven staan dan met de maaitractoor het geval was.
Ondanks dat ik om de twee dagen maai heeft mijn veld nu veel meer te bieden voor insecten, en dus ook voor onze zwaluwen die over het veld scheren om ze te vangen.
En natuurlijk staan bloemetjes veel gezelliger dan alleen groen.
[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 02-06-2025 22:56 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.