gjcvro schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:53:
[...]
Dan ben ik heel benieuwd hoe je ervaringen zijn. De dealer probeerde mij hem uit het hoofd te praten, omdat 4800m2 toch wel erg veel was voor de machine en zoals gezegd de levensduur van de voorwielen.
Een dealer van Husqvarna?
En de levensduur van de multidirectionwielen??? Die gaan soms stuk na 480 uur maaien of 572 km rijden lees ik op een duits forum, en zijn
te vervangen voor € 109.
Zei de dealer ook dat Mammotion met de X serie nu standaard 3 jaar garantie geeft, ipv de twee van Husqvarna?
Een kennis heeft zich door de dealer een Kress laten aanpraten/adviseren, hij is best tevreden er over.....maar wil je een zone toevoegen met no-go zones dan moest diezelfde dealer even langs komen om dat uit te zetten.
Ka-tsjing
En afgeraden voor zijn doelbereik?
Dat is toch apart dan, de Husqvarna Nera 450X zie je veel in advertenties tot 7500 m2 aangeprezen worden.........en als je dan de gebruiksaanwijzing doorspit komt het daar in niet verder dan geschikt tot 5000 m2.
De 5000X en 10000X (en de kleinere luba 2 AWD`s) verschillen alleen in accu en werkgeheugen.
De 5000X kan tot 6000 m2 mappen en opslaan in het geheugen in max 30 zones, de 10000X kan tot 12000 m2 mappen en opslaan in max 60 zones.
Wil je 7000 m2 maaien met de 5000X dan moet je steeds 1000 m2 deleten en hem dit extra stuk zelf laten mappen, overkomelijk, maar eigenijk gedoe.
Waar waren ze op voorraad?
Bij een dealer midden in het land was hij op voorraad.
Hoeveel hij er had weet ik niet maar ik zal het navragen.
En de naam delen als ik er morgen een heb.
Amazon had ze ook, levertijd 2-5 mei, maar in geval van deze bolide heb ik liever een dealer.
@
SerealKiller
Het eerste jaar 4G is gratis, zit er bij in de 2025 versie, of je daarna een abo er voor nodig hebt is de vraag.
Maar met RTK en voldoende open ruimte heb je die 4g eventueel alleen nodig onder bomen, of als je de RTK niet wil gebruiken en hem gewoon loslaat om het zelf uit te zoeken wat wel en niet gemaaid moet, dus de mapping ook aan de robot overlaat.
Maar ik ben van plan om zelf de zones uit te rijden/mappen, inclusief de verbindingswegen, één daarvan is een brug over waarbij ik aan beide kanten een no-go zone op kan geven.
Hij is dan wel IPX6, waterstraaldicht en kort onderdompelbaar, of het echt een amfibiemaaier is betwijfel ik dan weer.......
[
Voor 62% gewijzigd door
Teijgetje op 28-04-2025 20:32
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.