Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
daddy0365 schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:13:
Kan de segway i105e 350m2 in een beurt doen wat zijn jullie ervaringen .
Het perceel ligt in een rechthoek zonder hellingen of obstakels.

mvg
Mijn i105 doet ongeveer 200 vierkante meter per accu lading, en daar heeft hij ongeveer twee uur over gedaan.
Laden duurt niet lang, 3 kwartier later en hij is alweer aan het maaien!

[ Voor 9% gewijzigd door Voggy op 10-04-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-04 06:47
martijn k. schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:13:
500 a 600m2? Als het 600m2 zou ik een segway i108e pakken. Fijnste robotmaaier die ik heb gehad (en dit is mijn 4e)
Die zit op 1300 dan geloof ik.

De husqvarna variant zal dan wel richting de 2k gaan vermoed ik.

Nu spreekt husqvarna mij wel aan, door de naam die het heeft, maarja……
Geld is geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieskek
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
dirkjesdirk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:49:
[...]

In mijn honderden meters langer perimeter draad blijkt na de winter een breuk te zitten :( . Alleen waar :? ? Ik heb de radio truc geprobeerd, maar de draad zit veel te diep om een verstoring in het signaal te geven. En een simpel detectieapparaat werkt (daardoor) ook niet goed. Bovendien is het een enorm gedoe om een 15 cm diep gelegen perimeterdraad op te sporen en vrij te graven in harde kleigrond, zonder dat je bij het graven de draad beschadigt.

Ik heb echter geen flauw idee waar de breuk zit en heb mij dus al een breuk gezocht. Heeft iemand nog een goede tip wat ik zou kunnen doen zonder mijn hele draad opnieuw te moeten uitgraven?
Om het zoekgebied te verkleinen je proberen om de thuiskom draad te wisselen met 1 van de grensdraden. Rijdt de maaier weer dan is die cirkel rond en zit de breuk in de andere helft. Je zult dan nog steeds moeten zoeken, maar wel minder. En dan kan je inderdaad richting de helft van de helft gaan doormeten/doorlussen en zo het zoekgebied steeds kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:10
@ thieskek: die thuiskomdraad is toch geen lus? Daar zat overigens wel een breuk in, maar die heb ik gerepareerd. Maar de maaier werkt toch wel als die draad stuk is?

[ Voor 27% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-04-2025 14:50 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-04 09:27

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

dirkjesdirk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:48:
[...]
De draad zit te diep voor dit systeem. Bovendien moet je die goed vrijgraven en dat is een behoorlijke klus, zeker als je dat tig keer moet doen.
[...]
Die van Amazon pikt het signaal op tot een meter er vandaan, afhankelijk welke signaalsterkte je gebruikt (3 standen). Zo diep zal hij niet liggen.

Die van Automower lijkt op dezelfde manier te werken, maar is wellicht nog iets luxer/duurder uitgevoerd.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:47
nujtrug schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:15:
[...]

Ik zag de praatfunctie ook voorbijkomen in de app maar heb het nog niet aangezet.
Wat zegt ie dan juist? :P
Ik heb alleen “Het maaien begint” gehoord……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieskek
dirkjesdirk schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:39:
[...]

@ thieskek: die thuiskomdraad is toch geen lus? Daar zat overigens wel een breuk in, maar die heb ik gerepareerd. Maar de maaier werkt toch wel als die draad stuk is?
klopt maar de thuiskomdraad en grensdraad zijn over het algemeen op het verste punt met elkaar verbonden. Dus als je de thuiskomdraad met een grensdraad aansluting omwisselt vorm je een buitengrens tussen de grens- en thuiskomdraad en dat ziet de maaier dan als gebied waarbinnen hij moet maaien. Het is trouwens nog eenvoudiger om met een multimeter tussen thuis- en grensdraad te meten. Dan weet je nog sneller in welke helft de breuk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
thieskek schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:32:
[...]

klopt maar de thuiskomdraad en grensdraad zijn over het algemeen op het verste punt met elkaar verbonden. Dus als je de thuiskomdraad met een grensdraad aansluting omwisselt vorm je een buitengrens tussen de grens- en thuiskomdraad en dat ziet de maaier dan als gebied waarbinnen hij moet maaien. Het is trouwens nog eenvoudiger om met een multimeter tussen thuis- en grensdraad te meten. Dan weet je nog sneller in welke helft de breuk zit.
Goeie. Dat die verbonden waren wist ik niet. Nu even gokken waar dat het geval zou kunnen zijn. Dat is het nadeel als je een huis koopt met een al geinstalleerd systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-04-2025 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Rallye schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:22:
[...]

Ik heb alleen “Het maaien begint” gehoord……
Nu ook “Het laden begint”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07
Voor mijn Navimow heb ik van (rest) douglas hout een garage gemaakt.
De maaier heeft twee weken onder de kale garage gestaan.
Na de garage geschilderd te hebben en het dak met pvc en sedum bekleed te hebben krijg ik een slecht positioneringssignaal en lukt handmarig starten niet meer.
Ook is vannacht twee keer het alarm afgegaan dat de maaier buiten de anti-diefstal geofence zone is.

In mijn beleving kan beits, een pvc laag en sedum er niet voor zorgen dat het gps signaal afgzewakt wordt. of is dat mijn misvatting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuZQGziw2_H27LE4cQEiDf91oKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jeZMK9pJDkpL8YFXPN3w0jV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW7_09RctVejKuevEpNvpLAhrWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6aTnRnyCtlvyMNC8IA9JKZb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:14
SecHyg schreef op zondag 13 april 2025 @ 07:50:
Na de garage geschilderd te hebben en het dak met pvc en sedum bekleed te hebben krijg ik een slecht positioneringssignaal en lukt handmarig starten niet meer.
Ook is vannacht twee keer het alarm afgegaan dat de maaier buiten de anti-diefstal geofence zone is.

In mijn beleving kan beits, een pvc laag en sedum er niet voor zorgen dat het gps signaal afgzewakt wordt. of is dat mijn misvatting?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles wat vrij zicht naar boven beperkt zwakt je signaal af. Hoeveel, dat hangt van het materiaal af. Ik denk dat de (vochtige) sedum in dit geval het ergste is, ik twijfel over PVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
SecHyg schreef op zondag 13 april 2025 @ 07:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vochtig sedum is een prima block voor signaal, daar zou ik het inderdaad zoeken. PVC is geen probleem, dat gebruik ik ook. Wel mooi overigens dat sedum, heb het op mn schuur en keuken liggen O+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-04 18:01
Heb een navimow i 105e aangekocht.
Moet nog even wachten voor laten werken/installatie aangezien uit net geverticuteerd werd (is nu deels slagveld)
ik ben wat bang om de voedingkabels zomaar in tuin in te werken (in toekomst iemand die met spade erin gaat).
Ik had graag de voeding en gps kabels deels ingegraven en beschermd met een bvb geribde buis.
Wat stellen jullie voor? heb nu gesplitst geribde buis 16 mm (ID) op het oog. Dikste stuk (connectie adapter) heeft diam van 15mm.

[ Voor 14% gewijzigd door Mdconcept op 13-04-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Hier even een vraagje, Ik heb een worx WR141E (m500) sinds vorig jaar (2de hands). Vorig jaar soort van prima gedraaid (naast een kapote motor die onder garantie is vervangen). Alleen op het laatst vorig jaar hier en daar bleef hij in de grond graven.

Dit jaar het gras gefixt, geëgaliseerd zover mogelijk.
Dus maaier uit het hok en op de basis. wire missing..
Na een paar zaterdagen zoeken, gisteren hele kabel er uit getrokken en nieuw gelegt. (voor dat ik dat deed even stukje getest, en dat werkte gewoon).
Dat gedaan, maaier er weer op, en alles deed het weer.

Maar nu heb ik ander issue. Als hij naar huis rijd, rijd hij net te ver door, waardoor hij de laadpunten van de basis voorbij rijd, en vervolgens 2 sec stop, en daarna weer poging doet. Gisteravond stond hij halverwege de draad, leeg XD
Dus hij blijft proberen.
Dit deed hij vorig jaar niet, en de basis staat op de zelfde plek.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:59

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Renegade666 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:17:

Overweeg een robotmaaier die geen draad nodig heeft. Scheelt je veel tijd en ergernis

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Mdconcept schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:26:
Moet nog even wachten voor laten werken/installatie aangezien uit net geverticuteerd werd (is nu deels slagveld)
ik ben wat bang om de kabels zomaar in tuin in te werken (in toekomst iemand die met spade erin gaat).
Ik had graag de kabels deels ingegraven en beschermd met een bvb geribde buis.
Wat stellen jullie voor? heb nu gesplitst geribde buis 16 mm (ID) op het oog. Dikste stuk (connectie adapter) heeft diam van 15mm.
Voor de Navimow heb je geen kabels nodig !

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdconcept
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-04 18:01
964C2 schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:00:
[...]

Voor de Navimow heb je geen kabels nodig !
Gaat over voeding en gps kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
964C2 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:58:
[...]

Overweeg een robotmaaier die geen draad nodig heeft. Scheelt je veel tijd en ergernis
Tja, daar heb ik wat aan..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:26
Renegade666 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:17:
Hier even een vraagje, Ik heb een worx WR141E (m500) sinds vorig jaar (2de hands). Vorig jaar soort van prima gedraaid (naast een kapote motor die onder garantie is vervangen). Alleen op het laatst vorig jaar hier en daar bleef hij in de grond graven.

Dit jaar het gras gefixt, geëgaliseerd zover mogelijk.
Dus maaier uit het hok en op de basis. wire missing..
Na een paar zaterdagen zoeken, gisteren hele kabel er uit getrokken en nieuw gelegt. (voor dat ik dat deed even stukje getest, en dat werkte gewoon).
Dat gedaan, maaier er weer op, en alles deed het weer.

Maar nu heb ik ander issue. Als hij naar huis rijd, rijd hij net te ver door, waardoor hij de laadpunten van de basis voorbij rijd, en vervolgens 2 sec stop, en daarna weer poging doet. Gisteravond stond hij halverwege de draad, leeg XD
Dus hij blijft proberen.
Dit deed hij vorig jaar niet, en de basis staat op de zelfde plek.

Je zou de contactpunten (op de maaier en het basistation) eens kunnen proberen schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
akatar schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:26:
[...]

Je zou de contactpunten (op de maaier en het basistation) eens kunnen proberen schoon te maken.
Kan ik idd even proberen.
Als ik hem er gewoon neer zet is er geen probleem, begint ook te laden. Maar kan nooit verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:07
Himalaya schreef op zondag 13 april 2025 @ 09:17:
[...]

Vochtig sedum is een prima block voor signaal, daar zou ik het inderdaad zoeken. PVC is geen probleem, dat gebruik ik ook. Wel mooi overigens dat sedum, heb het op mn schuur en keuken liggen O+
Hmm, dank je wel. had in vorige woning ook sedum op schuur een aanbouw, bij die woning geen gras.
Wilde graag sedum erug laten komen voor een beetje bio-diversiteit.
Nooit bij stilgestaan dat sedum een signaal blocker is...
Dan maar een puntdak als vogelhuisje ofzo, of andere suggesties? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:05
SecHyg schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:28:
[...]

Hmm, dank je wel. had in vorige woning ook sedum op schuur een aanbouw, bij die woning geen gras.
Wilde graag sedum erug laten komen voor een beetje bio-diversiteit.
Nooit bij stilgestaan dat sedum een signaal blocker is...
Dan maar een puntdak als vogelhuisje ofzo, of andere suggesties? :)
Puntdak met open nok werkt als een tiet voor gps signaal! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPQA89NG2I0zQxyhdXf16FuijGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVfWTJkaHWKRfd2oqlbxRl6A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:24
Mdconcept schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:26:
ik ben wat bang om de voedingkabels zomaar in tuin in te werken (in toekomst iemand die met spade erin gaat).
Ik had graag de voeding en gps kabels deels ingegraven en beschermd met een bvb geribde buis.
Die geribde buis is niet tegen een spade bestand. Dan eerder 32mm rioleringsbuis, van die grijze. De elektra kan je een gepantserde versie van nemen de kas uitvoering YMvKas of YMvK-as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:22
vraagje aan de mensen met een navimow 105e; ik heb een bescheiden grasveld van 100m2, heb om die reden een lawnmaster ocumow gekocht (399 op amazon), maar loop nu aan tegen een paar zaken die me doen twijfelen om hem om te ruilen voor een 105e;

1: de lawnmaster slaagt er niet in een looppad met tegels wat in het gras ligt over te steken; ik moet hem dus handmatig overhevelen wil ik die kant ook gemaaid hebben. Dit kan de 105e wel?
2: de randen zijn hopeloos; ik moet altijd nabewerken met een side cutter. kan ik dit van de 105 wel verwachten? of blijft een side cutter altijd nodig?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40

bebopper

I'm an absolute beginner...

bronstige schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:39:
vraagje aan de mensen met een navimow 105e; ik heb een bescheiden grasveld van 100m2, heb om die reden een lawnmaster ocumow gekocht (399 op amazon), maar loop nu aan tegen een paar zaken die me doen twijfelen om hem om te ruilen voor een 105e;

1: de lawnmaster slaagt er niet in een looppad met tegels wat in het gras ligt over te steken; ik moet hem dus handmatig overhevelen wil ik die kant ook gemaaid hebben. Dit kan de 105e wel?
2: de randen zijn hopeloos; ik moet altijd nabewerken met een side cutter. kan ik dit van de 105 wel verwachten? of blijft een side cutter altijd nodig?

Dank alvast!
1) ja (dat kan ie, tenzij ze enorm uitsteken)
2) ja (helaas, die site cutter ga je nodig blijven hebben, tenzij je een stenen rand rondom hebt waar de maairobot met 1 wiel overheen kan rijden, maar daar ga ik niet vanuit want dan had je huidige dat ook kunnen doen)

[ Voor 8% gewijzigd door bebopper op 14-04-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Renegade666 schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:32:
[...]

Kan ik idd even proberen.
Als ik hem er gewoon neer zet is er geen probleem, begint ook te laden. Maar kan nooit verkeerd zijn.
Schoonmaken had geen effect.

Maar heb het aanloop stukje draad even wat strakker/rechter er voor gedaan. En doet het nu weer goed.

Kan hij maar weer maaien deze zomer😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronstige
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:22
Is een garage voor de i105e echt noodzaak met ip66, als hij een beetje beschut staat onder een boom oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
bronstige schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:27:
Is een garage voor de i105e echt noodzaak met ip66, als hij een beetje beschut staat onder een boom oid?
Als er een groep spreeuwen in dezelfde boom naar beneden gaat zitten schijten wil je er vanzelf een garage boven zetten :+

Ik denk dat de garage vooral wil helpen bij het opladen in de zomer in de volle zon. Als die boom daar ook voldoende beschutting voor geeft is dat denk ik ook prima. Let wel dat er altijd zut uit een boom valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 14:49
Acidrain schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:02:
[...]

Zo dat ziet er wel strak uit, zover ben ik nog lang niet. Maarja dat krijg je er van als je een jaar niet maait...
Zo ziet het er bij mij nu uit:
[Afbeelding]
Die gele plekken zijn met 1 regenbui weer weg dus daar maak ik me niet druk om.
Links bij de knotwilgen ben ik begonnen met maaien paar weken terug en dat ziet er nu al weer strak uit.

Hier zie je heel goed het verschil tussen gemaaid en nog niet gemaaid:
[Afbeelding]
Hier heb je nog wel ff werk aan, geen optie om er eerst even met een minitractor met klepelmaaier er overheen te gaan? Daarna met de Husqvarna bijhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Peule_P schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:51:
[...]

Hier heb je nog wel ff werk aan, geen optie om er eerst even met een minitractor met klepelmaaier er overheen te gaan? Daarna met de Husqvarna bijhouden?
Jawel, ik heb meerdere opties maar momenteel geen tijd (zit nog midden in een grote verbouwing dus het huis heeft momenteel prio over de tuin. ik heb zelf wel een minitractor maar geen klepelmaaier, die zal ik moeten lenen dan) :+
De nogo border elke keer een meter opschuiven kost in die zin minder tijd. Hij heeft inmiddels de helft van het weiland al weer teruggewonnen. Ben best wel onder de indruk van de zelfredzaamheid van de Husqvarna. Ik sta er soms wel eens bij te kijken dat ik denk die komt niet meer los zonder hulp. Maar dan na wat ploeterren weet hij toch weer een uitweg te vinden. _/-\o_

Gemiddeld moet ik hem zo'n 3 keer per dag los trekken. En elke dag aan het einde van de dag de mesjes schoon maken. Maar dat doe ik met liefde aangezien het me een complete zaterdag middag aan maaien scheelt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:56
Acidrain schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:18:
[...]

Als er een groep spreeuwen in dezelfde boom naar beneden gaat zitten schijten wil je er vanzelf een garage boven zetten :+

Ik denk dat de garage vooral wil helpen bij het opladen in de zomer in de volle zon. Als die boom daar ook voldoende beschutting voor geeft is dat denk ik ook prima. Let wel dat er altijd zut uit een boom valt..
Hier staat hij vol in de zon en regen, zonder garage. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
martijn k. schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:07:
[...]

Hier staat hij vol in de zon en regen, zonder garage. Geen probleem.
Hier ook (nog). Je ziet mij ook niet zeggen dat een garage een vereiste is. Maar het helpt uiteindelijk door de jaren heen wel tegen weersinvloeden. Met name zon.
De accu vind het gewoon niet tof om met hele hete temperaturen geladen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ok, ik heb inmiddels op zo'n 20 plekken de draad opgegraven en getest en na een dag graven het 'lek' gevonden. Het was een defecte las/koppelblokje.

Ik kwam overigens bij het opgraven behoorlijk bijzondere constructies tegen! Zie onderstaande bizarre spaghetti. :X Hier zat overigens niet het defect, hoewel je dat wel zou verwachten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PBNH9tazLb0XbTXmtrsQRv64Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBtgD6z6Gyn6ac19dBHPkKug.jpg?f=fotoalbum_large

Even los van de 4(!) koppelstukken die ik op dit klein stukje tel, zie ik ook dat er een koppeling is (de meest rechtse op de foto) waarbij het signaal zich splitst. Begrijp ik het goed dat in dat geval een extra lus is gelegd (bijvoorbeeld om een heg)? Maar dan zal een verbroken kabel in die extra lus geen error geven denk ik. Dat zal alleen in de hoofdlus zo zijn. Of begrijp ik het systeem nu niet goed? :? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door dirkjesdirk op 16-04-2025 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieskek
dirkjesdirk schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:07:
Ok, ik heb inmiddels op zo'n 20 plekken de draad opgegraven en getest en na een dag graven het 'lek' gevonden. Het was een defecte las/koppelblokje.

Ik kwam overigens bij het opgraven behoorlijk bijzondere constructies tegen! Zie onderstaande bizarre spaghetti. :X Hier zat overigens niet het defect, hoewel je dat wel zou verwachten.
[Afbeelding]

Even los van de 4(!) koppelstukken die ik op dit klein stukje tel, zie ik ook dat er een koppeling is (de meest rechtse op de foto) waarbij het signaal zich splitst. Begrijp ik het goed dat in dat geval een extra lus is gelegd (bijvoorbeeld om een heg)? Maar dan zal een verbroken kabel in die extra lus geen error geven denk ik. Dat zal alleen in de hoofdlus zo zijn. Of begrijp ik het systeem nu niet goed? :? 8)7
Zo'n aftakking is normaal gesproken voor de thuiskomdraad. Voor een lus om een heg leg je normaal gesproken de draad gewoon om de heg heen. En waar de maaier er gewoon overheen mag rijden leg je de draden tegenelkaar aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Po9m0G2hMz-Qj-wL_3GUHQjJrs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2JSQ5aq0sXZtGA2n1CdyEwTi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07
Meer mensen waarbij het Navimow netwerk vanaf deze middag niet werkt?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:22
mvrooij schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:45:
Ja, hier ook vanaf 15.00 uur ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
mvrooij schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 19:45:
Ja ook hier problemen :|

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jowz
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:05
Navimow netwerk lijkt het nu weer te doen! Had vanmiddag indd melding geen netwerk en 4g verbinding leek te zijn verdwenen
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat gaat dus om de 4G-verbinding? Zou ook de provider geweest kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Zoo, heb de 430x binnengekregen en is nu 2 dagen aan het maaien. Werkt echt fantastisch.. setup is supermakkelijk en binnen een uurtje had ik alles draaien.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Ik heb hier een Husqvarna automower 310 in een U-vormige tuin. Het laadstation staat in ene punt van de U, en hij lijkt aan die kant meer te maaien dan in de andere punt.

Is er een manier om de maaier te vertellen dat hij eerst naar het einde van de geleidelijn moet gaan zodat hij ook de andere kant vaker meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:12

timhtc

Home Energy Management

Wie heeft er ervaring met de looptijd verdubbelen van een Gardena Sileno City 600 door een batterij upgrade?

Na drie jaar heb ik de orginele 2Ah accu vervangen voor een 4Ah accu. Ik ben bekend met de softwarematige limieten op het aantal werkuren per dag bij de Gardena modellen. Toch ging ik er vanuit dat zowel de maaisessies als de laadsessies zouden verdubbelen bij deze upgrade. Helaas blijft hij even lang maaien per maaibeurt. Als ik naar de batterijkarakterstieken in de software op het display kijk (Menu 5sec indrukken) dan staat daar ook het aantal laadcycli van de vorige batterij en de accu capaciteit van 1600mAh.

Enig idee hoe ik ten volle gebruik kan maken van de nieuwe batterij? Kan ik de accu kalibereren of de software aanpassen? Er zijn manieren om de limieten aan te passen want mijn broer kocht op marktplaats een Sileno die 'gehackt' was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9oEXeVpHwIi9s1IoYClkJtZ7EQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yGPWLvtWDXfh2VKioGBdNDR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eQ5bOMgbY8KwNZaF8I-4vUevLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMVatEXpPCT0H4C44kcrd2Gp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door timhtc op 20-04-2025 09:50 ]

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:30
Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met groter perceel. Daarom ook in de markt voor een robotmaaier. Momenteel rijdt er een Husqvarna automower 310 rond, model uit 2017. Kan 1000m2 aan volgens de specs. Nu wil ik graag eentje kopen zonder grensdraad, ook al ligt dat er wel wil op termijn ook geen gedoe. Mij viel de positieve verhalen van de segway navimow op. De i108e is nog betaalbaar maar kan max 800m2 aan. Zijn er ervaringen met de i108e icm een perceel rond de 800m2 aan gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

De i108 kan maximaal 960 m2 aan te maaien grasveld aan, dus + 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:30
En is segway verder plug and play? Of zijn er nog extra zaken nodig? 4g abo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
Toekejoeke schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:53:
Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met groter perceel. Daarom ook in de markt voor een robotmaaier. Momenteel rijdt er een Husqvarna automower 310 rond, model uit 2017. Kan 1000m2 aan volgens de specs. Nu wil ik graag eentje kopen zonder grensdraad, ook al ligt dat er wel wil op termijn ook geen gedoe. Mij viel de positieve verhalen van de segway navimow op. De i108e is nog betaalbaar maar kan max 800m2 aan. Zijn er ervaringen met de i108e icm een perceel rond de 800m2 aan gras?
746m2. Beste robotmaaier die ik tot nu toe gehad heb. 800 m2 red hij in 1 dag. +-4u maaien, 1,5u laden en nogmaals +-3u maaien.

Top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddy0365
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 14:11
Welke heeft jullie voorkeur beide segway h500e of de i105e , prijsverschil €100 in het voordeel van i 105e.
volgens mij maait de h500e korter tegen de kant en is de bouwkwaliteit beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
daddy0365 schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:51:
Welke heeft jullie voorkeur beide segway h500e of de i105e , prijsverschil €100 in het voordeel van i 105e.
volgens mij maait de h500e korter tegen de kant en is de bouwkwaliteit beter.
Maar geen standaard visionfence op de h500e en de h500e heeft achterwielaandrijving. Voorwielaandrijving komt toch minder snel vast te zitten is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
martijn k. schreef op maandag 21 april 2025 @ 19:37:
[...]

Maar geen standaard visionfence op de h500e en de h500e heeft achterwielaandrijving. Voorwielaandrijving komt toch minder snel vast te zitten is mijn ervaring.
Komende van een Worx met achterwielaandrijving is dat precies mijn ervaring. Afgelopen jaar maar 1 puntje gehad waar mijn i108 een spoor trok en dat was de plek waar hij vanaf de oprit het gras van de voortuin in moest en iets van 7cm hoogteverschil moest overbruggen. Daar nu wat gaas in het gras en ook dat opgelost. Mijn Worx moest ik bijna wekelijks ergens redden en toen had ik op meerdere plekken het gras kapot, daar heb ik uiteindelijk een betonklinker als extra gewicht en wielen met extra profiel op gezet wat wel iets hielp. Kwalitatief valt de i-serie mij niet tegen overigens.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddy0365
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 14:11
Alvast bedankt voor jullie input, hoe ver mag de rtk van het laadstation staan of heeft dit geen belang zolang deze volledig zicht heeft naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
daddy0365 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:24:
Alvast bedankt voor jullie input, hoe ver mag de rtk van het laadstation staan of heeft dit geen belang zolang deze volledig zicht heeft naar boven.
Maakt niet uit maar de meegeleverde kabel is 5m en te verlengen met nog eens 10m met de optionele kit.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste