Beetje meer info:
De Luba 2 5000X en 10000X zijn op voorraad bij Van Kats Machines in Lopik. (voor mij een half uurtje weg)
Ze hebben nog 3 x de 5000X staan en 1 x de 10000X.
Ze hebben ook de 3000X, hoeveel weet ik niet.
En de mini.
De "garage"en zonnepaneel was wel in backorder te bestellen, de rest was op voorraad qua accessoires.
Ik heb alleen de 5000X, een extra set messen, de muurbeugel voor de RTK, en een extra verlengkabel daarvoor mocht ik die nodig hebben, meegenomen, was totaal bijna €3200.
Zij geven 2 jaar garantie, voor de rest moet je denk ik via Mammotion aanmelden.
Heeft verder alle grote merken robotmaaiers staan.
En ondanks dat ik 5400 m2 heb, erg ruim gemeten en daar gaan nog flink wat no-go`s van af, werd me eigenlijk geadviseerd om de 10000 te nemen, of 2 x 3000.
Voor hen geldt het resultaat, en gezien gras in de zomer kort gehouden moet adviseren ze dus liever een te grote robot als een net te kleine.
Op mijn vraag waarom de 5000X het niet zou doen als de machine niets verschilt behalve accu en softwarematige beperking van mapping t.o.v. de 10000X kon hij niet een duidelijk antwoord geven.
En dat ik bijvoorbeeld de ene dag de helft kon laten maaien en de andere dag de andere zones, of eigenlijk alles gezien de Luba 2 6000 m2 in 21 uur zou moeten maaien.
Het was meer dat voor de klant het een grote investering was en ze dan op safe spelen, en dat opgegeven waarden eigenlijk golden als je een vlak rechthoekig veld had, anders kon het dus tegenvallen voor de klant.
Eigenwijs toch maar voor de 5000X gegaan.
Als die tweedagelijks overal overheen gaat moet dat prima kort genoeg zijn/blijven.
Overigens werd de Nera 450X me ook afgeraden, zelfs met Epos haalt hij 7500 m2 zeker niet, die was ook echt tot max 5000 m2 voor perfect resultaat.
Het enige was dat met de Epos de maaier niet kriskros reed maar netjes banen, en zo efficienter met de accu om ging.
Al had ik uitgerekend dat op 6000 m2 de Nera 12 x moest opladen bij in totaal 37 uur maaicyclus.
Mocht je naar Kats gaan en er een ophalen, zou het leuk zijn als je mijn klantnummer als referentie op wil geven.
Doet niets aan de prijs, die is vast, maar misschen bouw ik dan wat extra credits op bij ze.
DM me dan even voor dat klantnummer.
Verder repareren ze ook de Mammotion, net als andere robotmaaiers.
De 4G is het eerste jaar gratis, daarna zou je via Mammotion een abo af moeten sluiten.
Of disabelen als het bij jou zonder 4G ook goed werkt.
De RTK moest vrij zicht hebben op de lucht in een hoek van 120 graden.
Dat zal in zijn algemeenheid gelden @
TheMystery
Dus in die 120 graden hoek geen gebouwen en bomen.
Dat de maaier geen direct zicht had op de RTK was geen probleem, die communicatie gaat via de satelliet.
De
I-navi was hij nog niet zo mee bekend.
Nu dus eerst alle software upgraden van Luba 2 en RTK, en de RTK een definitieve plaats geven, en alles nogmaals maaien met de maaitractor, zodat mijn "Luba Luba Hop" het minst werk er aan heeft en ik de snelheid op maximaal kan instellen.
En ik niet meermaals hoef te mappen omdat de RTK toch verzet moest.
En dan langzaam alle zones zo voorwerken en toevoegen dat ik zo min mogelijk handwerk over hou.
En voor de grasplak:
Mijn maaitractor, een John Deere 350X, heeft een grasopzuig/achterwerpsysteem, werkt perfect omdat het gras dus omhoog gezogen wordt om dan pas gemaaid te worden. Dat geeft een net resultaat.
Echter als het gras nog nat(tig) is plakt het in het maaidek, de ventilator loopt vol en ook de shoot loopt dan langzaam vol.
Na wat zoeken kwam ik Arnold AZ56 spray tegen.
Na
schoonmaken van de maaitractor alles hiermee ingespoten en een dag laten intrekken/drogen.
Bij een maaibeurt met nat gras bleef alles nagenoeg helemaal schoon en was het kleine restje er simpel met wat water af te spoelen.
De Luba 2 krijgt dus standaard deze behandeling voordat het in gebruik genomen wordt.
Overigens heb ik het besteld bij Amazon.fr , daar was het op voorraad en gelijk 6 spuitbussen laten komen.
[
Voor 15% gewijzigd door
Teijgetje op 29-04-2025 13:15
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.