Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:56
FSC1968 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Top, dat lijkt me voldoende informatie om tot aankoop over te gaan, bedankt voor de tips. Mag ik vragen waar jij de maaier en de VisionFence module hebt gekocht?

....
Op advies van @964C2 heb ik de Navimow gekocht bij Waalderink in Wierden.

Ondanks dat het een hele vriendelijke man is heeft hij mij behalve de snelle service niet geholpen met installeren, dat heb ik zelf gedaan.

Dat was mijn eigen keuze, en normaal levert hij ze alleen maar incl. installatie om "gezeur" te voorkomen, maar ik had haast (mijn oude robot was kapot) en hij had niet binnen 1 á 2 dagen tijd (wat logisch is).

Ik heb hem om weten te praten dat ik dat zelf ook wel kon, ben oudsher IT'er en had al 7 jaar ervaring met een andere robotmaaier.

Installeren vond ik een fluitje van een cent, maar zou voor de digibeten onder ons lastiger kunnen zijn, al verwacht ik dat hier op Tweakers niet veel digibeten rondlopen ;)

Maar die prijzen zijn overal hetzelfde volgens mij, dus als je hem zelf wilt installeren kun je hem weghalen waar je wilt.

Wel top service bij Waalderink, Mijn Navimow heeft al een keer de voedingskabel + GPS kabel doorgemaaid (mijn fout), en beide had hij op voorraad liggen en kon ik direct ophalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 09-07-2024 16:54 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:12
FSC1968 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:38:
[...]
Mocht het te maaien oppervlak bij m'n ouders kleiner zijn geweest had ik waarschijnlijk een Navimow i500e of i800e gekocht,
Bedoel je nu een i105E / i108E of H500E / H800E?

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21:59
big bang schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:03:
[...]

Bedoel je nu een i105E / i108E of H500E / H800E?
De eerste twee, dank voor de opmerking, had hoognodig wat koffie nodig. Ik heb het oorspronkelijke bericht aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door FSC1968 op 09-07-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21:59
Grolsch schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:52:
[...]

Op advies van @964C2 heb ik de Navimow gekocht bij Waalderink in Wierden.

Ondanks dat het een hele vriendelijke man is heeft hij mij behalve de snelle service niet geholpen met installeren, dat heb ik zelf gedaan.

Dat was mijn eigen keuze, en normaal levert hij ze alleen maar incl. installatie om "gezeur" te voorkomen, maar ik had haast (mijn oude robot was kapot) en hij had niet binnen 1 á 2 dagen tijd (wat logisch is).

Ik heb hem om weten te praten dat ik dat zelf ook wel kon, ben oudsher IT'er en had al 7 jaar ervaring met een andere robotmaaier.

Installeren vond ik een fluitje van een cent, maar zou voor de digibeten onder ons lastiger kunnen zijn, al verwacht ik dat hier op Tweakers niet veel digibeten rondlopen ;)

Maar die prijzen zijn overal hetzelfde volgens mij, dus als je hem zelf wilt installeren kun je hem weghalen waar je wilt.

Wel top service bij Waalderink, Mijn Navimow heeft al een keer de voedingskabel + GPS kabel doorgemaaid (mijn fout), en beide had hij op voorraad liggen en kon ik direct ophalen.
Bedankt voor de tip, Twente ligt helaas nogal een eind uit de richting aangezien m'n ouders in Zuid-Limburg wonen. Ik ga hier eens rondkijken en aangezien ik zelf in Duitsland woon ook daar eens de prijzen vergelijken. Goedkoopste wat ik tot dusver in Duitsland zie (exclusief VisionFence) is €1843, dat lijkt wel minder dan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 18:49
@brogel wat de beste is is zoals reeds gesteld nogal relatief. Mocht het te maaien oppervlak bij m'n ouders kleiner zijn geweest had ik waarschijnlijk een Navimow i105e of i108e gekocht, dan hoef je in ieder geval niet met een draad te gaan rommelen. Die kosten wel €1000 respectievelijk €1300, dus goedkoop zijn ze niet.
Bedankt voor de tip.
Zijn er voor een lagere prijsklasse ook aanbevelingen? We hoopte ergens rond de 500euro te blijven :)
een kabel rondom zie ik niet echt als een probleem, het grasperk is nog niet echt aangelegd dus ik kan nog wel iets leggen indien nodig.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Vandaag een update van de Navimow app. De verlichting kan nu volledig uitgezet worden op de maaier en laadstation.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FSC1968 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:37:
[...]

Bedankt voor de tip, Twente ligt helaas nogal een eind uit de richting aangezien m'n ouders in Zuid-Limburg wonen. Ik ga hier eens rondkijken en aangezien ik zelf in Duitsland woon ook daar eens de prijzen vergelijken. Goedkoopste wat ik tot dusver in Duitsland zie (exclusief VisionFence) is €1843, dat lijkt wel minder dan in Nederland.
Volgens mij heb ik er destijds een dikke 2K voor betaald, adviesprijs in NL staat op 2099 (excl. visionfence) en die prijs is overal hetzelfde.

Dus 1843 is een nette prijs.
brogel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:44:
[...]

Bedankt voor de tip.
Zijn er voor een lagere prijsklasse ook aanbevelingen? We hoopte ergens rond de 500euro te blijven :)
een kabel rondom zie ik niet echt als een probleem, het grasperk is nog niet echt aangelegd dus ik kan nog wel iets leggen indien nodig.
Dan kom je kwalitatief in een andere categorie terecht, namelijk met begeleidingsdraad.
Maar google eens op "goedkope robotmaaier", dan kom je er genoeg tegen.

Robomow zou ik persoonlijk links laten liggen, die maken geen kwaliteitsproducten meer ben ik achter gekomen.
Turbodesk617 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:34:
Vandaag een update van de Navimow app. De verlichting kan nu volledig uitgezet worden op de maaier en laadstation.
Ik zag het, maar meteen geïnstalleerd, ik vond het ook wel eens "irritant" dat 's nachts dat lampje brand, ook al was het zwak.

Dat de voortgang niet meer visueel werd weergegeven is bij mij nu ook opgelost, ook maar 1 zone had er last van, maar nu klopt het wel weer.

Toch fijn dat de Segway zo frequent updates krijgt en dat men luistert naar de gebruikers en er ook wat mee doet. Dat ken ik wel anders.

Ik ben nog op zoek naar een steun om de GPS antenne straks te kunnen bevestigen aan de boei van onze nieuwe garage.

Die steun die ik nu heb is zo'n "lomp" ding, en bedoelt voor montage op een horizontaal vlak.

Heeft iemand van jullie ervaring met "after market" steuntjes hiervoor?

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 10-07-2024 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:51:

Heeft iemand van jullie ervaring met "after market" steuntjes hiervoor?
Ik heb 'm op een steen geschroefd en achterop het dak van het tuinhuis gelegd. Heb 'm nog niet zo lang, maar het heeft het weer van gisteren overleefd. Misschien niet helemaal wat jij zoekt, maar volgens mij kun je 'm zo'n beetje overal aan vastschroeven met een 1/4 inch schroefje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg4hMVfZf-mnJZyyoZpFUbi0xmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trVemtkBnc3NvqbRMHw0TjPl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
@Grolsch Kun je niet van een RVS strip zelf even een steuntje zetten? Dan kun je precies dat maken wat bij jou het beste uitkomt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 18:49
[quote

Dan kom je kwalitatief in een andere categorie terecht, namelijk met begeleidingsdraad.

Robomow zou ik persoonlijk links laten liggen, die maken geen kwaliteitsproducten meer ben ik achter gekomen.

[/quote]
Bedankt.

En merken als bosch en Gardena? Als ik snel kijk bij coolblue zijn dat de 'goedkoopste' examplaren voor 500m2.
Maar die kosten dan ook al ongeveer 750euro. Is de I105E zijn 300euro extra dan waard bijvoorbeeld?

Verder is er ook powerplus bij Hubo bijvoorbeeld voor maar 250euro :o (ook voor 500m2), maar dat vindt ik dan weer heel goedkoop. Wat mis ik bijvoorbeeld bij modellen als dit?

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
Grolsch schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:51:

Ik ben nog op zoek naar een steun om de GPS antenne straks te kunnen bevestigen aan de boei van onze nieuwe garage.
2 opties in beeld. De eerste is mijn antenne mee bevestigd. Bij Hornbach gehaald. De tweede optie is de klemkoppeling waar de 25mm installatiebuis mee is bevestigd. Die heb ik bij de Wildkamp gehaald.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myLsbX7Sp7em5Tky7qPHW_EN6gI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjpX6kg1xj2hGoZHn9IdBBFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GrowMyHair schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Ik heb 'm op een steen geschroefd en achterop het dak van het tuinhuis gelegd. Heb 'm nog niet zo lang, maar het heeft het weer van gisteren overleefd. Misschien niet helemaal wat jij zoekt, maar volgens mij kun je 'm zo'n beetje overal aan vastschroeven met een 1/4 inch schroefje.

[Afbeelding]
Dat is inderdaad ook een idee, maar persoonlijk vind ik dit geen mooie oplossing, en ik wil hem aan een boei schroeven.

Weet je zeker dat er een 1/4 inch aansluiting zit in de GPS ontvanger :?

Zoals @Andrehj al aangeeft is zelf maken ook nog een optie, maar als ik zo'n ding voor een paar tientjes kan kopen ga ik niet zelf lopen te knooien.
kisik schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:38:
[...]

2 opties in beeld. De eerste is mijn antenne mee bevestigd. Bij Hornbach gehaald. De tweede optie is de klemkoppeling waar de 25mm installatiebuis mee is bevestigd. Die heb ik bij de Wildkamp gehaald.[Afbeelding]
Ik zal wel kieskeurig zijn, maar ook dit vind ik te "lomp". Ik zoek een mooi klein steuntje zodat de GPS ontvanger net boven de boei uitsteekt.

De kabel wil ik ook "strak" weg werken, ik zit eraan te denken om een gat te boren van +- rnd 20mm en de afdekplaat van het steuntje daaroverheen te zetten.

Kben bang dat ik toch zelf aan het werk moet :P
brogel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:20:
[quote

[/quote]
Bedankt.

En merken als bosch en Gardena? Als ik snel kijk bij coolblue zijn dat de 'goedkoopste' examplaren voor 500m2.
Maar die kosten dan ook al ongeveer 750euro. Is de I105E zijn 300euro extra dan waard bijvoorbeeld?

Verder is er ook powerplus bij Hubo bijvoorbeeld voor maar 250euro :o (ook voor 500m2), maar dat vindt ik dan weer heel goedkoop. Wat mis ik bijvoorbeeld bij modellen als dit?
Ik heb geen ervaring met Bosch en Gardena robots, maar wel met ander Gardena tuingereedschap, en voor de hobby best veel "bang for the buck" maar kwalitatief nu niet echt "Top of the bill".

Wat de Segway zo duur maakt is het GPS verhaal, scheelt dan wel dat je geen kabels nodig hebt, en bij de H-serie in ieder geval kwaliteit, want het zit echt allemaal degelijk in elkaar, ik verwacht dat dit bij de i-serie ook wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:48
Grolsch schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Dat is inderdaad ook een idee, maar persoonlijk vind ik dit geen mooie oplossing, en ik wil hem aan een boei schroeven.

Zoals @Andrehj al aangeeft is zelf maken ook nog een optie, maar als ik zo'n ding voor een paar tientjes kan kopen ga ik niet zelf lopen te knooien.

[...]

Ik zal wel kieskeurig zijn, maar ook dit vind ik te "lomp". Ik zoek een mooi klein steuntje zodat de GPS ontvanger net boven de boei uitsteekt.

De kabel wil ik ook "strak" weg werken, ik zit eraan te denken om een gat te boren van +- rnd 20mm en de afdekplaat van het steuntje daaroverheen te zetten.

Kben bang dat ik toch zelf aan het werk moet :P

[...]

Ik heb geen ervaring met Bosch en Gardena robots, maar wel met ander Gardena tuingereedschap, en voor de hobby best veel "bang for the buck" maar kwalitatief nu niet echt "Top of the bill".

Wat de Segway zo duur maakt is het GPS verhaal, scheelt dan wel dat je geen kabels nodig hebt, en bij de H-serie in ieder geval kwaliteit, want het zit echt allemaal degelijk in elkaar, ik verwacht dat dit bij de i-serie ook wel zo is.
Zoek je zoiets?

https://www.printables.co...imow-gps-90deg-wall-mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat is inderdaad een keurig steuntje, iemands uit twente die dit kan printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:28

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Grolsch schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:03:
[...]

Dat is inderdaad een keurig steuntje, iemands uit twente die dit kan printen?
Ik helaas niet, maar het hoeft toch niet in Twente geprint te worden?
Post.nl of andere pakketdienst brengt het vanuit alle uithoeken gewoon naar je adres. _/-\o_

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Laatst online: 17:48
964C2 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Ik helaas niet, maar het hoeft toch niet in Twente geprint te worden?
Post.nl of andere pakketdienst brengt het vanuit alle uithoeken gewoon naar je adres. _/-\o_
Haha, kom zelf uit Twente en kan ASA printen, dus heb hem al even een PM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Ook ervaring iemand met de Einhell Freelexo CAM 500?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Vanavond eindelijk de tijd genomen om de E105i te installeren. Ging vanzelf en alles is erg duidelijk uitgelegd. Het antenne paaltje ga ik nog wel veranderen want dat staat wat storend. Beugeltje op dak zag ik voorbij komen en dat lijkt mooie optie.

Maar eerst maar eens wat ervaring op doen. Veld 1 ging perfect en hij maakte zelf een paadje naar het laadstation. Easy peasy.

Veld 2 is een (te?) smalle strook. Wellicht tegen beter weten in maar hij maakte een mooi kaartje.

Echter ik krijg er geen paadje naar toe gelegd. Kan het pad wel starten maar niet sluiten als ik over gereden ben. Is dat een beperking vanwege de smalle strook? (60cm)

Ik ga later deze week eens proberen of ik er een groot veld van kan maken want de velden liggen tegen elkaar. (Wilde ze enkel apart managen).

Enfin, ik piel nog wat verder maar tips welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFHCKxBvJ8eEn-Fw_BJ5BwhGrWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kA3lsRk1VkG0p839aoOInZMu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:32
Waar jij “veld” zegt zou de maaier een “zone” moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:30:
[...]

Bij mij ligt ie zo uit het zicht en achterburen hebben we niet. Dus dan liever zo op het dak dan schroeven in de plastisol boei voor mij, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Het schroefje is hetzelfde als op een fotocamera statief, dat is 1/4 inch. Als je zoekt op camera mount of bracket dan kom je misschien ook nog wat geschikts tegen met de juiste aansluiting. Met een budget van enkele tientjes heb je dan heel wat keuze. (Ik heb trouwens de i105e, misschien is bij jou de aansluiting wel anders?)

[ Voor 10% gewijzigd door GrowMyHair op 11-07-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Rallye schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:55:
Waar jij “veld” zegt zou de maaier een “zone” moeten zien?
Hij ziet 2 zones inderdaad. Krijg naar de smalle zone geen kanaal gemapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Even een vraagje ik merk de laatste dagen dat mijn navimow i108 mijn tuin van 332m2 niet meer in één keer kan doen, zijn accu lijkt altijd laag te zijn na 80% te maaien. Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Jpjedi Heb je hem van de ene naar de andere zone laten rijden? Volgens mij heb ik dat zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
SteffanS schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:20:
Even een vraagje ik merk de laatste dagen dat mijn navimow i108 mijn tuin van 332m2 niet meer in één keer kan doen, zijn accu lijkt altijd laag te zijn na 80% te maaien. Is dit normaal ?
Het is natuurlijk fantastisch groeiweer, misschien is er gewoon meer gras te maaien nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
Dit topic kan net zo goed het Navimow Topic heten.
Op vragen over andere merken reageert toch geen hond.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:58
Ik stem voor :)
rimave schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:12:
Dit topic kan net zo goed het Navimow Topic heten.
Op vragen over andere merken reageert toch geen hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Ah niet blij begrijp ik...maar misschien is er wel niemand met deze maaier

[ Voor 77% gewijzigd door MarcelGo op 11-07-2024 22:09 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
MarcelGo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:25:
Ah niet blij begrijp ik...maar misschien is er wel niemand met deze maaier[Afbeelding]
;)
Ik loop al een tijdje mee op Tweakers en het valt me de laatste jaren op dat de meest simpele topics (burenruzies bijv.) ellenlange discussies krijgen terwijl de tech vragen ondersneeuwen, dus ja bovenstaand was een serieuze vraag, maar ook deels een uiting van frustratie.

Er zal dus wel niemand zijn met een Einhell maaier, maar men kan ook reargeren op de vraag met advies oid, want dat is toch wel de doelstelling van dit topic. Echter zie ik bijna alleen maar vragen en opmerkingen over de Segway maaiers langskomen.

In andere topics wordt je gelijk de mond gesnoerd als je offtopic gaat, maar hier schijnbaar niet. Dit is een algemeen robotmaaier topic. Dus ook andere merken/types/modellen mogen genoemd worden. Dat gebeurt mondjesmaat, maar al vrij snel gaat het weer over de Segways.

Dus ja, dat frustreert…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:17:
[...]

;)
Ik loop al een tijdje mee op Tweakers en het valt me de laatste jaren op dat de meest simpele topics (burenruzies bijv.) ellenlange discussies krijgen terwijl de tech vragen ondersneeuwen, dus ja bovenstaand was een serieuze vraag, maar ook deels een uiting van frustratie.

Er zal dus wel niemand zijn met een Einhell maaier, maar men kan ook reargeren op de vraag met advies oid, want dat is toch wel de doelstelling van dit topic. Echter zie ik bijna alleen maar vragen en opmerkingen over de Segway maaiers langskomen.

In andere topics wordt je gelijk de mond gesnoerd als je offtopic gaat, maar hier schijnbaar niet. Dit is een algemeen robotmaaier topic. Dus ook andere merken/types/modellen mogen genoemd worden. Dat gebeurt mondjesmaat, maar al vrij snel gaat het weer over de Segways.

Dus ja, dat frustreert…
Tja, twee jaar geleden was het nog het Worx topic.
Drie jaar geleden was het nog het Gardena / Bosh topic.
Sinds jaar gaat het vooral over Segway en sinds i serie is dat versterkt.

Het heeft altijd primair om een populair merk gedraaid, dat is toch niet zo heel gek.
Als zo'n ding draait, dan kom je, buiten paar mensen, niet meer terug in het topic.

Dat is met Segway nu ook veranderd, omdat er opeens over the air updates komen. Waardoor je vaste aantal mensen krijgt met zelfde interesse. Dus zo gek is je voorstel niet.

[ Voor 6% gewijzigd door graceful op 11-07-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:41

bjp

ik had recent een vraag rondom Dreame, en er kwamen reacties… niet veel gezien het nieuw is.

Degelijk zoeken helpt ook. Dit is chatGPT niet, waar je snel een antwoord krijgt.

Geeft wat tijd aan de community, stel de vraag en twee keer indien nodig, of maak een apart topic.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:49
Als er een trend is zal er vroeg(of te laat) vanzelf een apart groot draadje voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
[...]

;)

Dus ja, dat frustreert…
In jouw geval denk ik dat er gewoon niemand is die ervaring met die maaier heeft.
Het lijkt mij ook niet de bedoeling dat iedereen die er geen ervaring mee heeft dit gaat vermelden in dit topic.

En de Segway Navimow maaiers zijn het laatste jaar nu eenmaal erg populair, net zoals de Worx maaiers dat daarvoor waren.

Hetzelfde zie je ook wel in het robotstofzuigtopic, bepaalde merken/types zijn op bepaalde momenten "hot" en daar wordt dan vooral over gesproken.

Eerder had ik een Robomow, en toen waren er in dit topic aardig wat meer Robomow gebruikers met goede tips & tricks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In andere topics wordt je gelijk de mond gesnoerd als je offtopic gaat, maar hier schijnbaar niet.
Wat gaat er zo off-topic? Navimows zijn toch robotmaaiers - die momenteel hoge ogen gooien voor de doorsnee tuin? Ik vond en vind dit ook een prima Husqvarna topic..

En ga gerust in op die Einhell Freelexo CAM 500. Iemand zal toch de eerste moeten zijn.. Heb je 'm? Bevalt hij? Overweeg je 'm? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ook ik zie de verbinding niet tussen de relevante gesprekken die hier over de Navimow gevoerd worden en het gebrek aan een antwoord op een vraag over een andere maaier.

De Navimow is inderdaad hot en wordt veel geüpdatet, dus zorgt hij voor veel traffic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mijn huidige Gardena maaier basisstation staat waar hij aan weerszijden ongeveer 50 a 60 centimeter heeft. Gaat dit werken voor de Navimow I serie?

Vanmiddag, als het eindelijk stopt met regenen, wil ik hem gaan installeren. Was even benieuwd naar de ervaringen hier van huidige navimow gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Aan weerszijde 50cm gras,border of direct hoge muren? Maar lijkt me geen probleem, hij komt niet van opzij aanrijden.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34
Niemand hier geïnteresseerd in de kickstarter Oasa? Natuurlijk niet zo bekend als Navimow.
Maar ergens klinkt het interessant gezien het kooimaaier principe.

Hier voorzichtig aan het oriënteren voor over een paar jaar.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Bigg Balls in principe twee meter aan weerszijden, maar dat heeft hij bij mij ook niet, zonder dat het schaadt. Wel meer dan jij hebt…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:36:
Mijn huidige Gardena maaier basisstation staat waar hij aan weerszijden ongeveer 50 a 60 centimeter heeft. Gaat dit werken voor de Navimow I serie?

Vanmiddag, als het eindelijk stopt met regenen, wil ik hem gaan installeren. Was even benieuwd naar de ervaringen hier van huidige navimow gebruikers.
Bij mij staat het basisstation op het paadje tussen het tuinhuis en de heg erachter. Paadje is minder dan een meter breed. Hij heeft daar wel vrij zicht naar voren en de antenne ligt op het dak van het huisje. Bij mij werkt dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
Het is gelukt, veld opnieuw gemapped als 1 geheel dus zonder tussenpaadje. Nu pakt hij hem mee al lijkt hij wat minder zelfverzekerd op het smalle strookje. 😅

Maar per saldo erg tevreden. De Bosch Indego heeft het na 3 jaar begeven, op exact hetzelfde moment als die van mn buurman. Blijft raar verhaal maar blij dat ik nu een next gen robotmaaier heb die eigenlijk niet slecht geprijsd is.
Jpjedi schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:48:
Vanavond eindelijk de tijd genomen om de E105i te installeren. Ging vanzelf en alles is erg duidelijk uitgelegd. Het antenne paaltje ga ik nog wel veranderen want dat staat wat storend. Beugeltje op dak zag ik voorbij komen en dat lijkt mooie optie.

Maar eerst maar eens wat ervaring op doen. Veld 1 ging perfect en hij maakte zelf een paadje naar het laadstation. Easy peasy.

Veld 2 is een (te?) smalle strook. Wellicht tegen beter weten in maar hij maakte een mooi kaartje.

Echter ik krijg er geen paadje naar toe gelegd. Kan het pad wel starten maar niet sluiten als ik over gereden ben. Is dat een beperking vanwege de smalle strook? (60cm)

Ik ga later deze week eens proberen of ik er een groot veld van kan maken want de velden liggen tegen elkaar. (Wilde ze enkel apart managen).

Enfin, ik piel nog wat verder maar tips welkom.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Dank @Rallye @GrowMyHair
Ga het proberen en anders zoek ik later een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Hier een probleempje met een Navimow H1500E. Gisteren vastgelopen op een halve meter van het basisstation. Vanochtend gewoon gemaaid, totdat hij moest gaan laden. Maar nu is de accu leeg en heb ik geen verbinding meer.

Volgens de buurman
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
staat hij op het laadstation en licht het logo op het laadstation blauw op. Er staat dus spanning op het laadstation.

Buurman komt er niet uit. Waar op te letten? Contacten schoon? Of kan dit ook duiden op een accuprobleem?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 964C2

964C2

1- Navimow handmatig uit oplaadstation naar achteren trekken
2- op rode STOP knop drukken
3- handmatig naar voren rijden in laadstation
4- na deze reset moet licht op groen springen , want dan gaat maaier laden

Dit heeft mij geholpen tijdens een zelfde euvel

Succes

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:04
TheKerremenke schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:03:
Niemand hier geïnteresseerd in de kickstarter Oasa? Natuurlijk niet zo bekend als Navimow.

Wat is het voordeel van het kooimaaier principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
amazon.DE

Navimow i105E voor €850 bij Duitse prime days. Nadeel; Duitse prime nodig.

Edit; aanbieding afgelopen, hopelijk heeft iemand er iets aan gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door big bang op 16-07-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:03
big bang schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:21:
amazon.DE

k zag hem al aankomen, maar ik was weer ongeduldig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Analamoebe schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:36:
[...]

k zag hem al aankomen, maar ik was weer ongeduldig 8)7
Same here, net amazon gebeld en 'kunnen' geen restitutie doe op het verschil. Helaas is mijn DE prime omgezet (per abuis) door mij naar NL en nu kan ik ook geen DE prime aanvragen.

Factuur adres moet nu DE adres zijn dus dat is ook niet handig :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Bigg Balls schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Same here, net amazon gebeld en 'kunnen' geen restitutie doe op het verschil. Helaas is mijn DE prime omgezet (per abuis) door mij naar NL en nu kan ik ook geen DE prime aanvragen.

Factuur adres moet nu DE adres zijn dus dat is ook niet handig :-(
Ik heb het geluk dat ik in DE woon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjp

bjp

Analamoebe schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:51:
[...]

Ik heb het geluk dat ik in DE woon :P
kunt ge er nog een paar bestellen voor ons ? xD

ik kan hem eventueel bij u komen ophalen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bjp op 16-07-2024 11:53 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Du7ch Maniac
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 16:27
Weet iemand de Garage S voor de Navimow I Series ergens op voorraad?

Intel i7 5820k | Asus RAMPAGE V EXTREME | Corsair Vengeance LPX 16GB | Asus GTX1080 | Recom 850W | Crucial m4 | Samsung 850 EVO | Thermaltake Chaser mk-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30
Du7ch Maniac schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:26:
Weet iemand de Garage S voor de Navimow I Series ergens op voorraad?
Ik wacht er al sinds april op via Robocleaners. Dus ik denk niet dat er ergens geleverd wordt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
reskobon schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:45:
[...]

Ik wacht er al sinds april op via Robocleaners. Dus ik denk niet dat er ergens geleverd wordt.
Hier sinds maart op de wachtlijst van robocleaners, en vorige maand geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 09:33
Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van het Navimow basis station een 10-tal centimeter, om plaats te maken voor de garage er over te zetten? Geeft dat problemen, moet je het station op de kaart 'verplaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Lacroix schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:59:
Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van het Navimow basis station een 10-tal centimeter, om plaats te maken voor de garage er over te zetten? Geeft dat problemen, moet je het station op de kaart 'verplaatsen?
Heb ik recent ook gedaan, was geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
bjp schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:51:
[...]

kunt ge er nog een paar bestellen voor ons ? xD

ik kan hem eventueel bij u komen ophalen ;)
Daar kan ik helaas niet aan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:59

YJB

Lacroix schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:59:
Als je alleen het basisstation verplaatst is dat geen enkel probleem: in de app de procedure 'laadstation verplaatsen' volgen. Je moet verbonden zijn dmw bluetooth.

Het wordt een ander verhaal als je ook de antenne verplaatst; dan moet je de kaarten opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 09:33
Voor diegene die er al één hebben, hoe bevalt de officiële Navimow Garage? (ik heb er ééntje nodig voor de H-serie, maar dat is gewoon hetzelfde met andere afmetingen lijkt me?)

Tis veel geld voor een stuk plastiek natuurlijk, maar de alternatieven zijn niet altijd veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Omdat jullie allemaal zo positief zijn over de Navimow heb ik hem ook maar besteld. Amazon France had er een prime aanbieding van.

Wee o wee als ie het niet goed doet. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Lacroix schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:59:
Voor diegene die er al één hebben, hoe bevalt de officiële Navimow Garage? (ik heb er ééntje nodig voor de H-serie, maar dat is gewoon hetzelfde met andere afmetingen lijkt me?)

Tis veel geld voor een stuk plastiek natuurlijk, maar de alternatieven zijn niet altijd veel goedkoper.
Was voor mij een combi aanbieding bij robocleaners, was van plan er zelf een te maken maar deze is best prettig, "dak" scharniert naar boven indien nodig en de maaier valt veel minder op dus blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:07
Zelf afgelopen nacht een Segway Navimow i105E met een Navimow Garage S via Amazon.fr besteld(wel mogelijk om Prima af te sluiten als nederland in tegenstelling tot amazon.de) voor €850(plus €150 voor de garage). Beide waren vanochtend vroeg al verzonden en komen morgen aan. Ben erg benieuwd naar aanleiding van alle ervaringen in dit topic. Dit is mijn eerste robot maaier(al wel 15 jaar lang ervaring met robot stofzuigers)

Misschien voor andere ook een mooie optie om met de prime korting vanuit Amazon Frankrijk ipv Duitsland te bestellen, dit lijkt wel mogelijk ook is de garage hier wel op voorraad. Enige nadeel is dat de verzendkosten voor de robot €18,47 zijn en inclusief de garage nog iets meer. Maar dit wordt ruim goed gemaakt door de korting van €150 op dit moment.

Nog een vraag: als we onze schuifpuien dicht doen is het wifi bereik buiten weg. Nu is dit normaal niet zo'n probleem omdat deze toch vaak openstaan als we buiten zitten en op termijn moet er nog een accesspoint buiten bijkomen maar de navimow gebruikt wifi. Is dit nog een nadeel dat het wifi bereik soms weg is of maakt dit weinig uit?

[ Voor 24% gewijzigd door Vaez op 16-07-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB

YJB

Lacroix schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:59:

Ik heb die van Vader (https://www.robocleaners....vader-navimow-garage.html), was een combi deal maar is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
big bang schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:21:
amazon.DE

Edit; aanbieding afgelopen, hopelijk heeft iemand er iets aan gehad.
Amazon Frankrijk heeft dezelfde aanbieding en daar kun je als NL-er wel prima afsluiten en de maaier naar een NL adres sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Vaez schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:21:

Nog een vraag: als we onze schuifpuien dicht doen is het wifi bereik buiten weg. Nu is dit normaal niet zo'n probleem omdat deze toch vaak openstaan als we buiten zitten en op termijn moet er nog een accesspoint buiten bijkomen maar de navimow gebruikt wifi. Is dit nog een nadeel dat het wifi bereik soms weg is of maakt dit weinig uit?
Hier wel bereik bij het basisstation maar de tuin verder regelmatig niet, 50 meter...maar dat heeft verder geen gevolgen.

[ Voor 13% gewijzigd door MarcelGo op 16-07-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Met veel belangstelling volg ik dit draadje de laatste dagen. Ik heb een tuin met hoogteverschil en ben benieuwd hoe dat werkt met een robotmaaier.

De achterzijde heeft een grasmat van ca 280m3 en voor 30m2. Je moet de maaier echt optillen en verplaatsen anders lukt het niet (er is een trapje).

Kun je een maaier gewoon optillen en dat hij de positie herkent waar hij is en gaat maaien? Kan mij voorstellen dat de i150e met gps zoiets kan of ondersteund de app dat niet ? Anders pak ik de makita accumaaier voor de voorkant maar als zoiets eenvoudig met een robot kan is dat mooi natuurlijk. Als de prijs dan x2 gaat hoeft het niet voor mij haha.

Voor jullie beeld, heb veel speeltoestellen in de tuin, kan eenvoudig data en elektra leggen en zoek iets voor rond de 1k max. En obi.de is dichtbij voor mij. Evt een snoer ingraven is geen probleem , maar ik zoek vooral een goede, betrouwbare maaier. Echte tweaker zaken hoeft er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ik maai al bijna een jaar de 2 zones voor ons huis en 1 zone achter ons huis.
Dan heb ik nog 2 grasstroken voor ons huis voor de heg langs de straat en de grasstrook langs de sloot.

Deze zones toegevoegd en het werkt vlekkeloos :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GL30WEs.jpeg

Nu maar hopen dat de auto's / trekkers / vrachtwagens niet een keer over mijn Navimow heenrijden, maar ik ga er vanuit dat ik daarvoor verzekerd ben :P

Er wordt best stroef gereden over de weg voor ons huis:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mQ47m9X.png

[ Voor 31% gewijzigd door Grolsch op 16-07-2024 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Waypoint schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:50:
Met veel belangstelling volg ik dit draadje de laatste dagen. Ik heb een tuin met hoogteverschil en ben benieuwd hoe dat werkt met een robotmaaier.

De achterzijde heeft een grasmat van ca 280m3 en voor 30m2. Je moet de maaier echt optillen en verplaatsen anders lukt het niet (er is een trapje).

Kun je een maaier gewoon optillen en dat hij de positie herkent waar hij is en gaat maaien? Kan mij voorstellen dat de i150e met gps zoiets kan of ondersteund de app dat niet ? Anders pak ik de makita accumaaier voor de voorkant maar als zoiets eenvoudig met een robot kan is dat mooi natuurlijk. Als de prijs dan x2 gaat hoeft het niet voor mij haha.

Voor jullie beeld, heb veel speeltoestellen in de tuin, kan eenvoudig data en elektra leggen en zoek iets voor rond de 1k max. En obi.de is dichtbij voor mij. Evt een snoer ingraven is geen probleem , maar ik zoek vooral een goede, betrouwbare maaier. Echte tweaker zaken hoeft er niet op.
Is het niet bijna minder werk om die 30m2 met de hand te doen dan dat het is om de maaier te verplaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:26:
Hier een probleempje met een Navimow H1500E. Gisteren vastgelopen op een halve meter van het basisstation. Vanochtend gewoon gemaaid, totdat hij moest gaan laden. Maar nu is de accu leeg en heb ik geen verbinding meer.

Volgens de buurman
***members only***
staat hij op het laadstation en licht het logo op het laadstation blauw op. Er staat dus spanning op het laadstation.

Buurman komt er niet uit. Waar op te letten? Contacten schoon? Of kan dit ook duiden op een accuprobleem?
De oorzaak is gevonden. Er zat een geëlektrocuteerde naaktslak op de contacten. Ze zijn nu schoongemaakt en hij laadt weer op. Moet er nog wel een keer met een schuurpapiertje overheen, want de contacten zijn een beetje ingevreten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

big bang schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:17:
[...]

Is het niet bijna minder werk om die 30m2 met de hand te doen dan dat het is om de maaier te verplaatsen?
Als ik voor een euro of 200 de machine alleen hoef op te tillen en het is klaar dan is dat de moeite waard lijkt mij. Scheelt ook een 2e machine thuis opslaan. Alleen als het bedrag voor de machine ineens veel meer wordt is dat niet de moeite waarde nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Grolsch schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:56:
Dan heb ik nog 2 grasstroken voor ons huis voor de heg langs de straat en de grasstrook langs de sloot.

[Afbeelding]

Nu maar hopen dat de auto's / trekkers / vrachtwagens niet een keer over mijn Navimow heenrijden, maar ik ga er vanuit dat ik daarvoor verzekerd ben :P

[Afbeelding]
Ja maar dan rijdt de machine er zelf heen toch ? Maakt het niet uit of je hem optilt en gewoon ergens neerzet ? Ik merk dat onze thuis stofzuiger (Roborock ) daar wel echt moeite mee heeft, die snapt het verschil nog vaak niet tussen een etage en de begane grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Grolsch schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
lol, herkende het huis meteen, ik rij nagenoeg elke ochtend zo rond 06:15-06:30 bij je langs _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1Pz057uHUDeBhWH_dhSzpuVz48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxGhgQH9JH6Gl9djL3wAv3la.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Analamoebe op 17-07-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Waypoint schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Ja maar dan rijdt de machine er zelf heen toch ? Maakt het niet uit of je hem optilt en gewoon ergens neerzet ? Ik merk dat onze thuis stofzuiger (Roborock ) daar wel echt moeite mee heeft, die snapt het verschil nog vaak niet tussen een etage en de begane grond.
De machine rijdt er wel zelf heen, maar zoals je op de google maps afbeelding kunt zien maait hij dus vlak langs de straat waar regelmatig auto's/vrachtwagens/trekkers de berm inschieten om tegenkomend (groot) verkeer te ontwijken :P
Analamoebe schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:11:
[...]

lol, herkende het huis meteen, ik rij nagenoeg elke ochtend zo rond 06:15-06:30 bij je langs _O-
[Afbeelding]
Dat is inderdaad onze woning, dan mis ik je net, ik rij elke ochtend 06.50 weg :P :w :w

Tussen de heg en de sloot durf ik nog niet aan, dat is wel heel erg smal, dus dat doe ik wekelijks met de benzinemaaier.

[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 17-07-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Grolsch schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:57:
[...]

De machine rijdt er wel zelf heen, maar zoals je op de google maps afbeelding kunt zien maait hij dus vlak langs de straat waar regelmatig auto's/vrachtwagens/trekkers de berm inschieten om tegenkomend (groot) verkeer te ontwijken :P
Voor aan de weg is een beetje tricky, misschien qua tijdstip daar even goed uitvogelen wat het meest veilige is.
[...]

Dat is inderdaad onze woning, dan mis ik je net, ik rij elke ochtend 06.50 weg :P :w :w
Ik rij in een zwarte C-klasse T Model met witte kentekenplaten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Analamoebe op 17-07-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 14:05
Ik ben al een hele tijd reviews aan het opzoeken over robotgrasmaaiers, maar ik zie het bos door de bomen bijna niet meer... Binnenkort verhuizen we naar een woning met een vrij grote tuin (4500 m², maar een groot stuk daarvan is bos), en dan is een robotmaaier natuurlijk wel handig. Er zijn ook redelijk wat obstakels, en er ligt al bedrading van de vorige eigenaars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_dc23T2Hxr_XljPLj6YmQTLchM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lG1LfAzAnxjVvO8GGqi6rwpD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8La7GVtbwseuhljYNq7bmBk8aY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRbYnJdFusczJmV40dsB8Qeo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ0R-Qs2arbzUnGBwUKqE6W-x-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flLW5jcq2T8jbzE2fCAhhv5C.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c48BwhbI6-Qb3-7wzk6waGF22uM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5nimYBD1baTuZDHUT2RmU6T.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat zou de beste optie hier zijn? Ik had de Landroid Worx 2000 op het oog (eventueel met de anti-collision module), de Ecovacs 800 (maar zal wss een dure grap worden met de verschillende beacons) en de Gardeno Sileno 1500 (iets duurder, en ook minder batterij dan de Landroid).

Iemand ervaringen mee? Wat als de batterij ontoereikend is om alles te maaien? Een tweede garage zetten zodat het toestel in het midden kan opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Analamoebe schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Voor aan de weg is een beetje tricky, misschien qua tijdstip daar even goed uitvogelen wat het meest veilige is.
Ik laat aan de weg dan ook niet meelopen in het automatische programma, die zet ik handmatig aan als ik zelf thuis ben en inderdaad na 19.00, dan is de meeste drukte weg.
[...]

Ik rij in een zwarte C-klasse T Model met witte kentekenplaten :P
Ik zal de volgende keer zwaaien als ik je zie, al is de kans dat ik op dat tijdstip voor het huis loop zeer klein :P

Ik woon vlak aan de grens, dus er rijden wel meer van die "Nep-Duitsers" (Nederlanders met witte platen) bij ons in de buurt :> >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
superjona schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:05:
Ik ben al een hele tijd reviews aan het opzoeken over robotgrasmaaiers, maar ik zie het bos door de bomen bijna niet meer... Binnenkort verhuizen we naar een woning met een vrij grote tuin (4500 m², maar een groot stuk daarvan is bos), en dan is een robotmaaier natuurlijk wel handig. Er zijn ook redelijk wat obstakels, en er ligt al bedrading van de vorige eigenaars.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat zou de beste optie hier zijn? Ik had de Landroid Worx 2000 op het oog (eventueel met de anti-collision module), de Ecovacs 800 (maar zal wss een dure grap worden met de verschillende beacons) en de Gardeno Sileno 1500 (iets duurder, en ook minder batterij dan de Landroid).

Iemand ervaringen mee? Wat als de batterij ontoereikend is om alles te maaien? Een tweede garage zetten zodat het toestel in het midden kan opladen?
Door dat bos maaien zie ik zo nog niet goedkomen met een robotmaaier. Zo te zien word dat nu ook niet gemaaid :?

Hoeveel m2 "echt" gras heb je :?
Want het groene gras op je foto's te zien rondom het zwembad enzo lijkt mij heel goed te doen met een robot maaier.

je moet dan wel even uitmeten (kan evt. met google maps) hoeveel m2 dat is, en daar een passende maaier bij zoeken.

Als de batterij leeg is gaat de robot laden, en er is volgens mij geen enkele robot die 4500m2 op 1 accu lading kan maaien.

ik schat dat mijn Segway zo'n 350~400m2 op 1 accu lading kan maaien (3 uur).

maar het is toch ook niet erg dat hij dat niet red op 1 lading ?

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 17-07-2024 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:07
Sinds afgelopen zaterdag rijd er op ons perceel een Husqvarna 430X rond. Ik schat het gras oppervlakte op zo'n 2000-2500 m2. Niet recht toe recht aan, maar bijna allemaal ronde vormen. Obstakels als bloemenweide, bomen en een grote ven maalt ie niet om.

Ik heb nu alles in één (hoofd)gebied ingedeeld en ik ben nu al zeer positief verrast hoe goed ie het doet. Wel lekker conservatief met begrenzingsdraad. Tot nu toe bijna 500(!) meter draad en 800 pinnen verwerkt :+ . Hier en daar moet ik nog een boom en een perkje isoleren.

Hier een tevreden Husqvarna gebruiker. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat _/-\o_

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Grolsch schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Ik laat aan de weg dan ook niet meelopen in het automatische programma, die zet ik handmatig aan als ik zelf thuis ben en inderdaad na 19.00, dan is de meeste drukte weg.

[...]
Dat is wel zo verstandig daar ja, had vanmiddag nog even opgelet en het is wel heel dicht bij de weg ja.
Ik zal de volgende keer zwaaien als ik je zie, al is de kans dat ik op dat tijdstip voor het huis loop zeer klein :P

Ik woon vlak aan de grens, dus er rijden wel meer van die "Nep-Duitsers" (Nederlanders met witte platen) bij ons in de buurt :> >:)
Ik kom er 's middags ook regelmatig langs, ligt er een beetje aan welke route ik naar huis rij.
Ik heb trouwens geen NOH-NL... of zo, die zijn het ergst.
Ik woon inmiddels al bijna 25 jaar in Duitsland, dus ik voel me redelijk Einheimisch 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
TheKerremenke schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:03:

Wat zijn jullie ervaringen met Kickstarters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:45
Sunri5e schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:24:
[...]
Wat zijn jullie ervaringen met Kickstarters?
Vorig jaar in september de Hookii Neomow X gebackt, net als een paar andere tweakers (tenzij die ondertussen geannuleerd hebben).
Momenteel nog steeds in afwachting van levering, maar volgens de laatste updates zouden ze eind juli beginnen leveren en zouden alle Kickstarters tegen half september geleverd zijn.
We shall see :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
MathieuT schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:01:
[...]

Vorig jaar in september de Hookii Neomow X gebackt, net als een paar andere tweakers (tenzij die ondertussen geannuleerd hebben).
Momenteel nog steeds in afwachting van levering, maar volgens de laatste updates zouden ze eind juli beginnen leveren en zouden alle Kickstarters tegen half september geleverd zijn.
Hoe zit dat dan met de kwaliteit? Is die minder dan het product wat uiteindelijk op de markt komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB

YJB

Kickstarter is altijd een gok. Ik heb aan verschillende kickstarters meegedaan en het resultaat varieerde van 'nooit iets ontvangen, geld kwijt (NINJA SPHERE)' en 'goed product met goede support (Flic')'. En alles daar tussenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 07:49
Vaez schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:21:
Misschien voor andere ook een mooie optie om met de prime korting vanuit Amazon Frankrijk ipv Duitsland te bestellen, dit lijkt wel mogelijk ook is de garage hier wel op voorraad. Enige nadeel is dat de verzendkosten voor de robot €18,47 zijn en inclusief de garage nog iets meer. Maar dit wordt ruim goed gemaakt door de korting van €150 op dit moment.
Thanks voor de tip! Ik heb gisteravond ook nog snel een besteld via amazon.fr

Deze zou volgens amazon zaterdag aankomen, ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FXZeRRo85
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:49
Ook ik ben overstag gegaan en heb me de navimow via amazon.fr besteld. Heb een worx rondrijden die het eigenlijk best goed doet maar de kabel heb ik al 3x moeten repareren helaas. En dat is toch wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
MathieuT schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:01:
[...]

Ik draai mee in het beta test programma van Hookii, mag er inhoudelijk niets over zeggen vanwege NDA, maar ben tot op heden erg tevreden.

Ik zie op de website van Hookii wat voorbereidingen om per 25 juli te pre-orderen voor mensen die niet met de kickstarter hebben meegedaan
Edit: preorder nog niet voor NL
https://hookii.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:58
Zelfs met 27% pre-order korting best prijzig... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rH5-90Y4ukAK-KGkakhMWdy2Zw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aLZ7stLzWnBgPeK6sWIA8E9C.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:45
Sunri5e schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:53:
[...]

Hoe zit dat dan met de kwaliteit? Is die minder dan het product wat uiteindelijk op de markt komt?
Ze hebben een beta test programma gehouden (zie hieronder), deze verschillen van het productiemodel, maar verder zouden de modellen van Kickstarter en die voor de losse verkoop identiek moeten zijn.
Yaay schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:21:
[...]

Ik draai mee in het beta test programma van Hookii, mag er inhoudelijk niets over zeggen vanwege NDA, maar ben tot op heden erg tevreden.

Ik zie op de website van Hookii wat voorbereidingen om per 25 juli te pre-orderen voor mensen die niet met de kickstarter hebben meegedaan
Edit: preorder nog niet voor NL
https://hookii.com/
Ik weet niet of dat onder NDA valt maar wat moet je met de beta machine doen? Terugsturen?

Het toeval wil dat Hookii daarnet heeft bekendgemaakt dat de eerste batch voor Europa vertrokken is en de CE certificatie compleet is.
Spijtig genoeg zit België en Nederland niet bij de eerste batch... hopelijk 2e batch dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaay
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
MathieuT schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Ze hebben een beta test programma gehouden (zie hieronder), deze verschillen van het productiemodel, maar verder zouden de modellen van Kickstarter en die voor de losse verkoop identiek moeten zijn.

[...]

Ik weet niet of dat onder NDA valt maar wat moet je met de beta machine doen? Terugsturen?

Het toeval wil dat Hookii daarnet heeft bekendgemaakt dat de eerste batch voor Europa vertrokken is en de CE certificatie compleet is.
Spijtig genoeg zit België en Nederland niet bij de eerste batch... hopelijk 2e batch dan.
In principe moet het bèta model terug, maar nog geen instructies hoe of wat. Het lijkt me ook een kostbare operatie om tientallen bèta modellen terug te laten sturen, en wat kun je er dan nog mee..
Ik heb me even ingeschreven voor de voorverkoop, de prijs die ik per mail door krijg voor Duitsland is €1689

Mijn test model kwam overigens wel eerst in Duitsland aan en is vanaf daar naar mijn huis gestuurd. Ik sluit niet uit dat NL ook in de batch voor Duitsland zit.

De Neomow X is niet de eerste robot maaier die Hookii gemaakt heeft, dat gaf mij wel het vertrouwen om via kickstarter in te schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Yaay op 18-07-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehlen000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:38
ik ga ook aanhaken in dit mooie forum. .... heb na flink teruglezen in dit forum een Worx Landroid M700+ (167E) gekocht voor € 624. Heb maar 300m2 gazon, maar deze aanbieding was nog goedkoper dan de 500m2 versie dus dan maar wat overcapaciteit :-)

Toch alvast een vraag aan jullie: In het midden van mijn gazon loopt een pad van Belgische kasseien. (kinderkopjes). Beste hobbelig dus, maar wat betreft hoogte ongeveer gelijk met het gazon en geen opstaande randen. het pad loopt over de hele lengte en er is geen doorgang te maken. Mijn bedoeling is te doen alsof dat niet bestaat en hem daar gewoon lekker overheen te laten maaien en het dus gewoon als een grote zone te houden. Heeft iemand daar ervaring mee of ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ehlen000 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:02:
ik ga ook aanhaken in dit mooie forum. .... heb na flink teruglezen in dit forum een Worx Landroid M700+ (167E) gekocht voor € 624. Heb maar 300m2 gazon, maar deze aanbieding was nog goedkoper dan de 500m2 versie dus dan maar wat overcapaciteit :-)

Toch alvast een vraag aan jullie: In het midden van mijn gazon loopt een pad van Belgische kasseien. (kinderkopjes). Beste hobbelig dus, maar wat betreft hoogte ongeveer gelijk met het gazon en geen opstaande randen. het pad loopt over de hele lengte en er is geen doorgang te maken. Mijn bedoeling is te doen alsof dat niet bestaat en hem daar gewoon lekker overheen te laten maaien en het dus gewoon als een grote zone te houden. Heeft iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Zolang het binnen de grensdraad ligt maakt het de maaier niet uit waar hij op rijd. Wel oppassen dat de mesjes de stenen niet kunnen raken. Zou dus de eerst keer dat hij erover heen rijd even er naast gaan lopen of je iets hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Laatst online: 15:58
Bedankt voor de tip. Ik probeer deze te laten verzenden naar een Duits adres om vervolgens zelf maar op te halen. Er zit nu namelijk een actie bij voor een gratis 4g-module of de off-road wielen. Plus nog eens €50 korting bij aanmelding nieuwsbrief:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2024
Onlangs heeft mijn gardena minimo 250 het begeven. Kortsluiting in het laadstation. Aangezien een nieuw laadstation 200 euro kost ben ik van plan om een nieuwe robotmaaier te kopen. Aanvankelijk was ik van plan om de Gardena smart SILENO city 250 te kopen: alleen maar verbinding via bluetooth stak mij namelijk wat tegen. Kostprijs 850 euro. Waarom de gardena? Ik was er al bij al wel tevreden over. 9 van de 10 keer vond hij het laadstation zelfstandig terug.

Maar na het lezen van dit forum kan ik mijn 850 euro misschien beter besteden. Na alle positieve berichten over de navimow overweeg ik ook om de i105e te kopen. Zou dit een goede keuze zijn volgens jullie? Even wat meer info over mijn tuin: ik heb een tuin van ongeveer 220 m². Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odlXjfjrTihEiyZPLqo3zg7SHnU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DBqP16PYisDOvDDTwtyBdtA5.png?f=user_large

De tuin is verdeeld in verschillende stukken met paadjes ertussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0TcllVRIuSWrWwlgVb71_iuhgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vecP8WKFBgAAyb36vNjOGAwu.jpg?f=fotoalbum_large

In het gras staat een trampoline. Deze zit half ingegraven. Enkel de buizen die verticaal de grond in gaan zijn zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4TleA7IMo_xDaKmHwWZZu4ss80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CK3uHnFQfCkMLfMFwOzPPVP.jpg?f=fotoalbum_large

Voor 1 stuk gras moet hij over een stuk terras rijden. De blauwe lijnen zijn mijn begrenzingsdraden van mijn huidige robotmaaier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCaM2nq7LBExJy3Y17Mm9xev1xY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76S2JQzlNlWIQTP7hoSA9UDI.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een ander stuk gras kan hij nauwelijks door. Een haag en een poortje blokkeren de weg. Voor dit laatste stuk plaatste ik mijn oude robotmaaier 1x per week op dit stuk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7W9ZEaRd57sFwfeRxltrm2y2u0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzwS8pp6UxwF6Fdvjze0jKos.jpg?f=fotoalbum_large

Het oplaadstation van mij huidige robotmaaier is naast het tuinhuis. Zie blauwe cirkel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmzPztwbt8wyj1paDzaBNaMQ2Qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5dYgIdEVSNuIkey48OtpCvqt.jpg?f=fotoalbum_large

Nu mijn vraag: is dit een geschikte tuin voor een navimow i105e? Ik vond een link met een checklist terug van navimow (om te kijken als je tuin geschikt was), maar deze link is offline.

Indien ja: waar kan ik de navimow i105e kopen? Ik woon in België en heb geen mogelijkheid om hem te laten leveren in Frankrijk of Duitsland. Ik lees heel veel mensen die hem via Amazon kochten (voor 850 euro via de Franse of Duitse website), maar daar lijkt hij (momenteel?) uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@Thomsas aangezien je de draad al hebt liggen zou in gewoon weer voor een maaier met draad gaan. En in jouw geval zou ik waarschijnlijk alleen het laadstation vervangen. Voor 200 EUR heb je geen nieuwe robotmaaier en zo kun je er ook weer een paar jaar tegenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomsas
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2024
Joris748 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:55:
@Thomsas aangezien je de draad al hebt liggen zou in gewoon weer voor een maaier met draad gaan. En in jouw geval zou ik waarschijnlijk alleen het laadstation vervangen. Voor 200 EUR heb je geen nieuwe robotmaaier en zo kun je er ook weer een paar jaar tegenaan.
Klopt, maar ik heb het wat gehad met de draden. Al enkele keren breuken gehad tijdens onkruid uitstekken of tijdens het verticuteren. Aanvankelijk wist ik niet dat de technologie al zover stond dat een robotmaaier zonder draden betaalbaar was. Maar na dat opzoekwerk (o.a. op dit forum) ben ik hier wel enthousiast over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
Thomsas schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:51:

Voor een ander stuk gras kan hij nauwelijks door. Een haag en een poortje blokkeren de weg. Voor dit laatste stuk plaatste ik mijn oude robotmaaier 1x per week op dit stuk. [Afbeelding]
Daar kan een Navimow prima door lijkt me.

Zo ziet het er bij mij uit, dat smalle paadje wat je bij mij op de foto ziet moet hij door om in zone 2 te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CI6gDDnLv6yOTi_v645s3dgRDKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6r1x2cRH14184s7U1yMK4i79.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Laatst online: 15:58
bebopper schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:18:
Hier rijdt de Navimow i105 nu sinds ~ 2 weken zijn rondjes, helemaal naar tevredenheid.

Wel 2 vragen:

Ben al eens aan het kijken naar mesjes, helaas nog niet veel gevonden die specifiek de Navimow i105 als compatibel model melden. Zijn de mesjes gelijk met de modellen uit de H reeks? En iemand nog goede tips voor goede voordelige mesjes?

Kwam in de zoektocht naar mesjes ook een 6-blade disc tegen (o.a. deze) - iemand dit al gedaan? En voegt het echt wat toe? Tweaken is natuurlijk per definitie leuk, maar hierbij vraag ik me eigenlijk toch af of het ook echt een verschil maakt.
Ik zit ook te kijken naar tweak-mogelijkheden. Toevallig al die 6-blade disc gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatch
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:18
RobinFoot schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Ik zit ook te kijken naar tweak-mogelijkheden. Toevallig al die 6-blade disc gekocht?
Ik ben ook wel benieuwd of het wat toevoegd.
ik kan me goed voor stellen dat het juist averechts werkt, dat je juist je mesjes alleen nog maar op de uiteindes belast. waardoor ze daar sneller bot worden en de rest ongebruikt blijft.

Eigelijk zou iemand een keer met een mooie slomo camera van ondere moeten filmen waar de gras sprieten de mesjes raken met 3 tov. 6 bladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

RobinFoot schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:30:
[...]

Gisteravond een 6 blade disc op de 1500H gezet en vandaag maait ie voor de eerste keer.
Vriend van mij heeft het sinds gisteren op een I-105 draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evilnipple
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-09 22:35
Thomsas schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:51:

Indien ja: waar kan ik de navimow i105e kopen? Ik woon in België en heb geen mogelijkheid om hem te laten leveren in Frankrijk of Duitsland. Ik lees heel veel mensen die hem via Amazon kochten (voor 850 euro via de Franse of Duitse website), maar daar lijkt hij (momenteel?) uitverkocht.
Heb hem zelf onlangs bij https://www.hifi.lu/en/p/...-cordless-robot-lawnmower besteld omdat Amazon geen stock had. Zie nu wel dat die ondertussen ook weer uit stock is. Is wel een optie om in het oog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter-v
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-08 14:30
Ik twijfel ook over een robotmaaier. Tot nu toe lijk een Segway het meest geschikt. Mijn gazon is achter zo’n 200m2. Aan de randen zitten nogal wat hindernissen: een deel is er een iets verhoogde borden met cortenstaal. Tussen gras en opstaande rand liggen 2 rijtjes klinkers, totaal 12cm. Een ander deel staan aan de rand palen van een pergola, ook hier is de afstand 12cm. Bij de husqvarna dealer geweest en die zegt dat bv de husqvarna 305 20 cm afstand houdt tot de rand. Dan moet ik die rand nog steeds zelf maaien en kan ik net zo goed het hele gazon maaien…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFFLhObyL1rk4v3wVTp5vGAnNGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wR4E0TY2uRXVCYebSApbTws.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0jwrGONKYliGU3Jnc0D_GQE-Uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0vekPMtWR5cAq2LkNpXe7bz.jpg?f=fotoalbum_large

Tot hoeveel afstand maait de Segway tot een opstaande rand? Iemand daar ervaring mee?
Bij de 500e zitten de messen iets aan de zijkant, bij de i105e/i108e niet. Scheelt dat veel in de afstand die hij tot de rand maait?

En een voordeel van de Segway is ook dat die bv wekelijks een strook gras aan de voorkant kan maaien. Dan zet ik even de poort open en kan hij daar maaien. Maar is daar dan een 2e GNSS-antenne voor nodig? De ontvangst van de ene zender aan de achterkant is verstoord omdat er een huis tussen staat.

[ Voor 34% gewijzigd door pieter-v op 21-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

dat huis ertussen maakt weinig uit voor de RTK.

Pagina: 1 ... 60 ... 79 Laatste