Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Honnes schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor jouw toelichting. Ik was even in de veronderstelling dat elke vorm van garage nu een obstakel zou kunnen zijn. Mijn post was niet volledig, maar mijn idee was dan ook om hem dan tegen die tijd dat ik zo'n apparaat heb, hem te verschuilen in een kleine garage.
Dat kan prima, maar zorg dan wel voor een kunststof dak. Ontvangst moet er wel doorheen kunnen.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Een houten robot garage lukt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08
SonnyBBQ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:59:
[...]

Even hier op terugkomend... Ik had geen ticket geopend, maar de maaier lijkt nu plots wel de 2 zones in dezelfde maairichting te doen. Ik ga even een aantal opeenvolgende maaibeurten aankijken om zeker te zijn dat het is opgelost.

Hoe is de situatie bij jou ondertussen?
Ik heb 1 maairichting ingesteld, daarna de 2de ook erbij en tot nu toe gaat het goed. Misschien laat ik het wel bij 2 maairichtingen, en anders ga ik de rest ook langzaam weer toevoegen. Kleine moeite maar het moet wel blijven werken haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
Maxwp schreef op maandag 29 april 2024 @ 00:55:
[...]

waar kan je de 105 ergens goedkoop krijgen krijg bij google alleen buitenlandse shops?
Robocleaners heeft deze inmiddels op de site staan, levering 13 mei. Zelf zojuist besteld, benieuwd of deze dan ook komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
Tonkey schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:47:
[...]

Robocleaners heeft deze inmiddels op de site staan, levering 13 mei. Zelf zojuist besteld, benieuwd of deze dan ook komt :+
De prijs is alleen belachelijk aangezien het 170 euro boven de advies prijs is

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:43
Rammz schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:07:
Zo voor de hele family een tripje naar Duitsland gemaakt vandaag 😂

[Afbeelding]
ow enne ? welke zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Tonkey schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:47:
[...]

in diutsland is hij onder de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
refused81 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:11:
[...]

en normaal is de advies prijs altjd hoger dan waar ze iets voor aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb de mijne bij OBI in Emmerich gekocht. ca 30 km van Arnhem. 989 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door KC27 op 02-05-2024 23:43 ]

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:35
@Maxwp, @ OBI in Eschweiler. 989 eu met 1% korting. 40 min rijden vanuit mijn woonplaats (midden Limburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

Ik moet helaas een vervanger gaan zoeken voor mijn Navimow i105e. Blijkbaar was het toch iets te ambitieus om volledig op GPS te gaan werken in een (relatief kleine) stadstuin waar enkele grote bomen omheen staan.

Bij het installeren had ik uiteindelijk 1 hoekje gevonden waar hij steeds 10-12 satellieten kon vinden. Maar vanochtend wilde hij al niet meer starten omdat hij er maar 5 ziet :-(

Dus ondanks alle goede ervaringen en specs van de Navimow, moet ik toch maar op zoek naar een maaier met draad...

Geïnteresseerden in een 3 dagen oude Navimow 105, stuur maar een PB. Op te halen in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
refused81 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:11:
[...]

Een adviesprijs is niet meer dan dat. En ik ga er niet voor naar Duitsland rijden ;) blijft een goede prijs voor de specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ko9 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:20:
Ik moet helaas een vervanger gaan zoeken voor mijn Navimow i105e. Blijkbaar was het toch iets te ambitieus om volledig op GPS te gaan werken in een (relatief kleine) stadstuin waar enkele grote bomen omheen staan.

Bij het installeren had ik uiteindelijk 1 hoekje gevonden waar hij steeds 10-12 satellieten kon vinden. Maar vanochtend wilde hij al niet meer starten omdat hij er maar 5 ziet :-(

Dus ondanks alle goede ervaringen en specs van de Navimow, moet ik toch maar op zoek naar een maaier met draad...

Geïnteresseerden in een 3 dagen oude Navimow 105, stuur maar een PB. Op te halen in Leiden.
Hij staat bij mij ook in een hoek (wel vrij zicht op het zuiden). De antenne hebt ik hoger geplaatst (op 2,5 m hoogte) met tiewraps vastgezet aan een rozenpoortje waar de schotel van de antenne net boven uitsteekt. Ik heb sindsdien nergens problemen mee.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Vraag aan de eigenaren van de Navimow i105e en i108e: Moet de maaier 'vrij zicht' hebben naar het laadstation en/of de GPS antenne? Mijn tuin heeft een L-vorm, waardoor het huis tussen de maaier en het dock kan komen te staan. Er is overigens wel altijd goed zicht naar boven voor GPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
grootma schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:32:
Vraag aan de eigenaren van de Navimow i105e en i108e: Moet de maaier 'vrij zicht' hebben naar het laadstation en/of de GPS antenne? Mijn tuin heeft een L-vorm, waardoor het huis tussen de maaier en het dock kan komen te staan. Er is overigens wel altijd goed zicht naar boven voor GPS.
Nee, mijn maaier gaat ook naar de voortuin en rijdt daarmee een groot deel van zijn werk in de "schaduw" van ons huis. Inderdaad wel overal zicht naar boven.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Himalaya schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:34:
[...]

Nee, mijn maaier gaat ook naar de voortuin en rijdt daarmee een groot deel van zijn werk in de "schaduw" van ons huis. Inderdaad wel overal zicht naar boven.
Dank voor je antwoord! Dat is dus gunstig.
En zijn de Navimows kritisch wat betreft WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
grootma schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Dank voor je antwoord! Dat is dus gunstig.
En zijn de Navimows kritisch wat betreft WiFi?
Mijn Wifi antenne hangt op dezelfde plek (paal aan de schuur) en ook daar is het bereik in de voortuin minimaal door het huis. Weet niet of hij het echt kwijt raakt maar is in ieder geval nooit een probleem.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
Himalaya schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Mijn Wifi antenne hangt op dezelfde plek (paal aan de schuur) en ook daar is het bereik in de voortuin minimaal door het huis. Weet niet of hij het echt kwijt raakt maar is in ieder geval nooit een probleem.
Dan gaat het helemaal goed komen, en kan ik gaan bestellen. Als de Navimow tenminste binnenkort weer eens (voor een normale prijs) leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een vraagje over de Navimow i108e en het maaischema.

Als ik een maaischema instel, bijvoorbeeld elke dag tussen 8u smorgens en 8u savonds, wat is dan het gedrag ? Gaat hij dan blijven rijden tussen deze tijdstippen, ook al is het gras kort ?
Indien niet, hoe beslist hij dan wanneer hij wel weer gaat rijden ?

mvg
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Rammz schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:03:
@Maxwp, @ OBI in Eschweiler. 989 eu met 1% korting. 40 min rijden vanuit mijn woonplaats (midden Limburg).
lijkt me dat als je vanuit limbiurg 40min moet rijden je beter een andere vestiging had kunnen kiezen?
er ligt er ook 1 in aachen!

edit
wacht die liggen allemaal bij elkaar? in de regio daar zie ik
1% korting? zie ik niet wel nog 999,99 euro wat dus ook al boven advies prijs is niet?

[ Voor 18% gewijzigd door Maxwp op 04-05-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
johanvdv schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:13:
Ik heb een vraagje over de Navimow i108e en het maaischema.

Als ik een maaischema instel, bijvoorbeeld elke dag tussen 8u smorgens en 8u savonds, wat is dan het gedrag ? Gaat hij dan blijven rijden tussen deze tijdstippen, ook al is het gras kort ?
Indien niet, hoe beslist hij dan wanneer hij wel weer gaat rijden ?

mvg
Johan
Hij maait tot hij alles gedaan heeft, netjes in baantjes, en geeft dan een 100% melding en gaat terug naar zijn laadstation. Dus niet doelloos doorgaan tot de accu leeg is. Al kun je dat geloof ik wel aanpassen in de app .

Ik geef hem om de dag tussen 12:00 en 16:00 de tijd maar meestal staat hij binnen 70 minuten weer op zn plek en is hij klaar voor die dag en wacht dan tot het volgende tijdslot twee dagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Maxwp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:34:
[...]

lijkt me dat als je vanuit limbiurg 40min moet rijden je beter een andere vestiging had kunnen kiezen?
er ligt er ook 1 in aachen!

edit
wacht die liggen allemaal bij elkaar? in de regio daar zie ik
1% korting? zie ik niet wel nog 999,99 euro wat dus ook al boven advies prijs is niet?
even een update
als je aan meld krijg je een 5% korting code
maar volgens mij is dat alleen in de winkel zelf met uiteraard hun online app en niet als er al een korting op zit wat bij deze dus 1%? is?
5 % op een 1000 is toch mooi 50 euro korting maar ben ban g dat het niet gaat werken

ze bieden ook de segway aan
hebben beide nu eigenlijk een lood accu? geen verwisselbare litium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:03
Graag had ik nagegaan of een bepaalde plaats in de tuin de goeie plaats zou zijn voor een Navimov (die ik dus nog niet heb).

Bestaat hiervoor een app om na te gaan of hij op die plaats voldoende satellieten zou ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:30
Tsarre schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:15:
Graag had ik nagegaan of een bepaalde plaats in de tuin de goeie plaats zou zijn voor een Navimov (die ik dus nog niet heb).

Bestaat hiervoor een app om na te gaan of hij op die plaats voldoende satellieten zou ontvangen?
Als je een satelliet test app op je telefoon zet kun je het toch redelijk simuleren?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Tsarre schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:15:

hij heeft toch externe antenne met een kabel die niet perse bij de basis station hoeft te staan?
di ekan je toch ergens anders plaatsne mist de kabel lang genoeg is en ik lees hier ook op een verhoging?
als die genoeg ontvangst heeft is dat dan niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
ko9 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:20:

waarom zet je hem niet op marktplaats
doe alvast een (marktplaats) bod van 150 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:18
Wij willen ook een robotmaaier. De laatste 10 pagina’s gelezen en een hoop wijzer. Dank daar voor _/-\o_ .
Ondanks dat ik er geen hekel heb is het best tijd verslindend om, bijna wekelijks, de zitmaaier te gebruiken.

Nu hebben wij best wel een groot perceel. Ruim 6000m2 waarvan naar (ruwe) schatting zo’n 2000m2 gras. Ook nog eens verschillende losse delen, verbonden met een gras paadje van een meter of 3 lang en 1,5 meter breed. Ook verschillende perken en bomen waar ie omheen moet.

Concrete vraag: welke robotmaaier kan zo’n groot oppervlak aan? Hij mag van mij dag en nacht blijven maaien.

Segway spreekt me wel aan naar aanleiding van de posts hier. Maar ik ben bang dat het oppervlakte te groot is. Daarbij, er staan aardig wat bomen (zeg maar gerust een bos) op het perceel. Ik vraag me af of de GPS signalen hierdoor niet te veel worden afgeschermd.

Benieuwd naar jullie reacties..

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 08:22
Sinds een kleine 3 jaar hebben we een robotmaaier van Robomow, een RK2000 pro. Hoewel ik erg blij ben dat ik zo'n 1500m2 aan gras niet meer met de hand hoef te maaien ben ik nogal teleurgesteld in de Robomow. In die 3 jaar dat ik 'm heb ben ik al meer dan 400 euro aan vervangende onderdelen kwijtgeweest. De service lijkt beneden elk peil te zijn, elke klacht wordt zonder enige vorm van dialoog afgedaan als "user error". Zeer irritant en onacceptabel voor een apparaat van meer dan 2000 euro. Ik vroeg me af mensen hier zich in dit beeld herkennen v.w.b. Robomow (of MTD / Wolfgarten)? Zou het zich lonen een andere maaier aan te schaffen of is het in de wereld van de robotmaaiers leven met kwaliteit van dit kaliber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Dreadnought schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:05:
Sinds een kleine 3 jaar hebben we een robotmaaier van Robomow, een RK2000 pro. Hoewel ik erg blij ben dat ik zo'n 1500m2 aan gras niet meer met de hand hoef te maaien ben ik nogal teleurgesteld in de Robomow. In die 3 jaar dat ik 'm heb ben ik al meer dan 400 euro aan vervangende onderdelen kwijtgeweest. De service lijkt beneden elk peil te zijn, elke klacht wordt zonder enige vorm van dialoog afgedaan als "user error". Zeer irritant en onacceptabel voor een apparaat van meer dan 2000 euro. Ik vroeg me af mensen hier zich in dit beeld herkennen v.w.b. Robomow (of MTD / Wolfgarten)? Zou het zich lonen een andere maaier aan te schaffen of is het in de wereld van de robotmaaiers leven met kwaliteit van dit kaliber?
Dat zijn exact de verhalen die ik gehoord heb van dealers uit de regio en waarom ze ook gestopt zijn met dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 08:22
Peule_P schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:41:
[...]

Dat zijn exact de verhalen die ik gehoord heb van dealers uit de regio en waarom ze ook gestopt zijn met dit merk.
Dankjewel en "fijn" te horen dat ik hier niet alleen in ben. Ik ben benieuwd of meer mensen hier soortgelijke verhalen kennen..! Mocht dit het geval zijn dan overweeg ik serieus de aanschaf van een ander apparaat, het zou zonde zijn om geld in een bodemloze put te blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 10:38

Chielos

Inno Mini Cooper

Ikzelf heb erg lang gedaan met een Robomow met 1000m2+ Maar dan wel uit de oudere RS serie. Wel veel onderdelen en motoren aan vervangen, maar deze kon wel weken zonder omkijken maaien.

Zit nu met een Landroid m700, maar vind zelf dat het minder goed gaat dan met de Robomow. Erg vaak iets vast in het maaidek, en hoog gras heeft hij een hekel aan.

Neig zelf om een 2ehands RS615pro te gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 17:10
Is de batterij vervangbaar bij een Segway Navimow i-serie? Ik lees dat de gemiddelde levensduur zo'n 3 tot 5 jaar is? Dat is niet echt lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:56
biglia schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:03:
Is de batterij vervangbaar bij een Segway Navimow i-serie? Ik lees dat de gemiddelde levensduur zo'n 3 tot 5 jaar is? Dat is niet echt lang.
Nee is niet vervangbaar, ten minste niet zoals bij de Worx bijvoorbeeld.

De vraag is of de accu vervangbaar is voor een tweaker! Iemand die zin heeft om de navimow open te schroeven?
Dan moeten ze natuurlijk wel vervangende accu's verkopen ergens..

[ Voor 7% gewijzigd door Voggy op 06-05-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Bij de i-serie weet ik het niet. Ik heb wel gelezen dat het bij de H Series maar een kleine moeite is. Klep eraf schroeven, stekker los en nieuwe batterij erin.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobEppink
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09 21:28
Turbodesk617 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:53:
[...]

Ik heb zelf de Navimow i108e. Die review op youtube kan je beter vergeten. Als ik zie hoe nauwkeurig deze maait en netjes de randjes maait. Het is wel zo dat deze maaier goed zicht moet hebben op de satellieten. Dat kan wel een dingetje zijn om dat goed te krijgen.
En ik ben er ook achter gekomen dat hij veel beter de kantjes maait op de instelling dat hij half over de graskanten mag rijden. Ondanks dat de helft van de tuin voorzien is van een rolborder. Hij gaat dan namelijk netjes langs de kant rijden ipv dan hij er loodrecht op aan rijd en steeds gaat draaien. Verder is het belangrijk dat je verboden zones goed aangeeft. Dan rijd hij er veel beter omheen. Tot nu toe erg tevreden.
Ik ben nieuw op dit forum en oriënteer me momenteel op aanschaf van een robotmaaier.
Een dingetje is dan of draad of GPS, begrijp ik.
Hoe weet ik vooraf of 'de maaier goed zicht heeft op de satellieten'?
Heb een vrijstaand huis, 350 m2 gazon en grens aan tuinen van de buren > 1000 m2. Heb wel een paar bomen om en nabij het gazon.
Wellicht kan iemand een indicatie geven? Dank alvast.

Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Dreadnought schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:05:
Ik heb sinds 2014 een RC306 van Robomow en alles is al (meerdere keren) vervangen geweest behalve het chassis.
Ik heb me nu een i108e van Segway gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
RobEppink schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:23:
[...]

Ik ben nieuw op dit forum en oriënteer me momenteel op aanschaf van een robotmaaier.
Een dingetje is dan of draad of GPS, begrijp ik.
Hoe weet ik vooraf of 'de maaier goed zicht heeft op de satellieten'?
Heb een vrijstaand huis, 350 m2 gazon en grens aan tuinen van de buren > 1000 m2. Heb wel een paar bomen om en nabij het gazon.
Wellicht kan iemand een indicatie geven? Dank alvast.
Ik heb ongeveer dezelfde inrichting als jij als ik dat zo lees. Een paar bomen is niet zo erg.
Het allerbelangrijkste is dat de maaier in het laadstation en de losse ontvanger beide goed zicht hebben op de satellieten op hetzelfde moment. Dat de rest van de tuin wat minder qua ontvangst is, maakt niet zo veel uit. De losse ontvanger heeft via een andere verbinding weer contact met de maaier als deze rond rijd.
Het mooiste is als de maaier en de ontvanger zicht op het zuiden hebben. Dan heb je de beste ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 11:16
Aegle schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:29:
Wij willen ook een robotmaaier. De laatste 10 pagina’s gelezen en een hoop wijzer. Dank daar voor _/-\o_ .
Ondanks dat ik er geen hekel heb is het best tijd verslindend om, bijna wekelijks, de zitmaaier te gebruiken.

Nu hebben wij best wel een groot perceel. Ruim 6000m2 waarvan naar (ruwe) schatting zo’n 2000m2 gras. Ook nog eens verschillende losse delen, verbonden met een gras paadje van een meter of 3 lang en 1,5 meter breed. Ook verschillende perken en bomen waar ie omheen moet.

Concrete vraag: welke robotmaaier kan zo’n groot oppervlak aan? Hij mag van mij dag en nacht blijven maaien.

Segway spreekt me wel aan naar aanleiding van de posts hier. Maar ik ben bang dat het oppervlakte te groot is. Daarbij, er staan aardig wat bomen (zeg maar gerust een bos) op het perceel. Ik vraag me af of de GPS signalen hierdoor niet te veel worden afgeschermd.

Benieuwd naar jullie reacties..
Hallo Eagle,

Wij zitten in dezelfde situatie als jou. Ongeveer 3000 m² gras opgedeeld in verschillende vlaktes die nogal sterk kronkelen met nauwe passages.
We hebben wat onderzoek gedaan en wij zijn tot de conclusie gekomen dat de Luba 2 hopelijk het beste aan onze eisen voldoet. Wij gaan voor de 5000 variant. Ik heb me laten wijsmaken dat het verschil tussen de 3000, 5000 en 10.000 serie enkel softwarematig is.

Deze week gaat hij in de aanschaf en dit weekend gaan we hem installeren. Als ik naar jouw eisen kijk zou ik zeker opzoeken of de LUBA 2 aan je wensen kan voldoen.
Aangezien het een nieuwkomer is heb ik wel nog niets van lange termijn ervaringen tegengekomen. Dat is dus een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woef123
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 04-08 19:59
Ik ben ook aan het oriënteren op de i108e navimow.

Nu begreep ik dat je kunt instellen hoe hij de randen maait, 0, 50, 100%. Nu vroeg ik mij af of dit een algemene setting is, of dit per deel (op de map) kunt aanpassen. Zo zou hij prima deels over het terras kunnen rijden aangrenzend aan de gazon (zeg 50%), maar is dit waarschijnlijk niet handig bij mijn borders (waar een soms een klein hoogte verschil ook is). Ben benieuwd of iemand mij hierover iets kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobEppink
Turbodesk617 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde inrichting als jij als ik dat zo lees. Een paar bomen is niet zo erg.
Het allerbelangrijkste is dat de maaier in het laadstation en de losse ontvanger beide goed zicht hebben op de satellieten op hetzelfde moment. Dat de rest van de tuin wat minder qua ontvangst is, maakt niet zo veel uit. De losse ontvanger heeft via een andere verbinding weer contact met de maaier als deze rond rijd.
Het mooiste is als de maaier en de ontvanger zicht op het zuiden hebben. Dan heb je de beste ontvangst.
Dank voor je reactie.
Ons gazon ligt rondom ons huis. Dus een optimaal contact tussen de maaier en de ontvanger zal er niet zijn.
Ook is de ontvanger (laadstation) gedacht tegen het huis a.d. noordkant.
Hebben we even wat om over na te denken.
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:18
Antigo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Hallo Eagle,

Wij zitten in dezelfde situatie als jou. Ongeveer 3000 m² gras opgedeeld in verschillende vlaktes die nogal sterk kronkelen met nauwe passages.
We hebben wat onderzoek gedaan en wij zijn tot de conclusie gekomen dat de Luba 2 hopelijk het beste aan onze eisen voldoet. Wij gaan voor de 5000 variant. Ik heb me laten wijsmaken dat het verschil tussen de 3000, 5000 en 10.000 serie enkel softwarematig is.

Deze week gaat hij in de aanschaf en dit weekend gaan we hem installeren. Als ik naar jouw eisen kijk zou ik zeker opzoeken of de LUBA 2 aan je wensen kan voldoen.
Aangezien het een nieuwkomer is heb ik wel nog niets van lange termijn ervaringen tegengekomen. Dat is dus een risico.
Bedankt voor de tip! Deze was ik nog niet eerder tegengekomen. Ik ga me inlezen / video's kijken :+ . Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Misschien zijn er hier anderen die reeds ervaring hebben met de LUBA2?

Ons gras is vrij 'ruig' met oneffenheden en geen recht toe recht aan patronen. Niet echt een Engels gazon, zeg maar.. De LUBA 2 lijkt hiervoor wel geschikt. De GPS en RTK antenne kan boven op de kapschuur, ongeveer in het midden van het perceel. Netspanning is daar aanwezig.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:49

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Vriend van mij heeft vandaag Navimow i105 opgehaald in Duitsland en er is een probleem met de verificatiecode om de maaier te activeren.

Op zijn IPhone 15 krijgt hij geen verbinding via Bluetooth met de maaier .
Navimow staat niet in de lijst van beschikbare apparaten
Ik zie de maaier wel via mijn Samsung als beschikbaar apparaat.
Wil deze niet koppelen omdat ik thuis al een Navimow 1500H heb draaien

Hoe kan dit opgelost worden met IPHONE ?

EDIT 18.30 uur : probleem is inmiddels opgelost door trial & error :*)

[ Voor 14% gewijzigd door 964C2 op 07-05-2024 06:47 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
dan denk je er 1 te gaan halen in duistaldn zijn ze inmiddels zo goed als overal uitverkocht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
volgens mij aan d onderkant zit een deksel met 4 schroeven daar kan je ook nog een optionele module insteken voor mobiel internet dacht ik.
daar zit dan een in blauw plastic ingepakte cellen modulen bij elkaar
die zou je kunnen wisselen maar 3 of 5 jaar is wel erg kort dat deed een lood accu voorheen ook
ik zou hem elke winter even eruit halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:01:
Vriend van mij heeft vandaag Navimow i105 opgehaald in Duitsland en er is een probleem met de verificatiecode om de maaier te activeren.

Op zijn IPhone 15 krijgt hij geen verbinding via Bluetooth met de maaier .
Navimow staat niet in de lijst van beschikbare apparaten
Ik zie de maaier wel via mijn Samsung als beschikbaar apparaat.
Wil deze niet koppelen omdat ik thuis al een Navimow 1500H heb draaien

Hoe kan dit opgelost worden met IPHONE ?

EDIT 18.30 uur : probleem is inmiddels opgelost door trial & error :*)
a dus jullie ebben hem voor mijn neus weg gehaald. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Maxwp schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:31:
dan denk je er 1 te gaan halen in duistaldn zijn ze inmiddels zo goed als overal uitverkocht... 8)7
Eerst even OBI filiaal bellen en de maaier reserveren voordat je in de auto stapt :+

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:38:
[...]

Eerst even OBI filiaal bellen en de maaier reserveren voordat je in de auto stapt :+
ja je kan hem ook online reserveren
maar ik kan online zien dat er geen meer te vbinden zijn ook niet in andere vestigingen of heel verweg pas

dus ben niet eens de auto in gestapt ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Maxwp op 07-05-2024 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
Sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een Segway i108. Voor de Belgen onder ons, komt van bij Goethals in Maldegem, was gewoon op stock maar ik heb dus wel de laatste mee >:) In de loop van deze week zou een nieuwe lading binnenkomen.

Eerste indruk prima, navigatie werkt boven verwachting goed. Een lange, 2m smalle strook gras tussen de woning en een haag is wel wat lastiger, geen mooie rechte baantjes maar precies een biertje teveel op.

Grootste nadeel zijn de gigantische ongemaaide randen, hij blijft er doorgaans 15cm van weg, waardoor een ongemaaide rand van 25 à 30cm overblijft. Dat er een rand ging zijn wist ik, maar dit is wel érrrg veel, kan je zelfs niet meer netjes met een trimmer doen. Dat wordt toch weer elk weekend de makita bovenhalen. :-(

Blijkbaar kan je ook niet meerdere apps tegelijk koppelen, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
subsonik schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:26:
Sinds dit weekend ook trotse eigenaar van een Segway i108. Voor de Belgen onder ons, komt van bij Goethals in Maldegem, was gewoon op stock maar ik heb dus wel de laatste mee >:) In de loop van deze week zou een nieuwe lading binnenkomen.

Eerste indruk prima, navigatie werkt boven verwachting goed. Een lange, 2m smalle strook gras tussen de woning en een haag is wel wat lastiger, geen mooie rechte baantjes maar precies een biertje teveel op.

Grootste nadeel zijn de gigantische ongemaaide randen, hij blijft er doorgaans 15cm van weg, waardoor een ongemaaide rand van 25 à 30cm overblijft. Dat er een rand ging zijn wist ik, maar dit is wel érrrg veel, kan je zelfs niet meer netjes met een trimmer doen. Dat wordt toch weer elk weekend de makita bovenhalen. :-(

yheeeeee :( :'(

o ... 1299 euros. :F

kan je niet opnieuw met de robot rondrijden en hem nu over de rand laten lopen?
of heb je een opstaande rand eromheen
dat bezopen rijden komt door jezelf :9 bij het inrijden van de robor maair

[ Voor 8% gewijzigd door Maxwp op 07-05-2024 22:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• refused81
subsonik schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:26:

Bij de randen (is bij mij zelfs egaal) had ik ook dat die 10cm niet deed. Ik heb bij de randen allemaal non vision fence zones aangemaakt.
Snap ook niet waarom, maar nu doet die wel keurig alle randen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
refused81 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 06:00:
[...]

Bij de randen (is bij mij zelfs egaal) had ik ook dat die 10cm niet deed. Ik heb bij de randen allemaal non vision fence zones aangemaakt.
Snap ook niet waarom, maar nu doet die wel keurig alle randen
Precies wat jij zegt ga ik vanavond doen. Mijn heg begint meer te groeien waardoor hij soms nu stukken overslaat en dit komt denk ik puur door de VisionFence die dan denkt dat er iets zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
mvrooij schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:17:
[...]

Precies wat jij zegt ga ik vanavond doen. Mijn heg begint meer te groeien waardoor hij soms nu stukken overslaat en dit komt denk ik puur door de VisionFence die dan denkt dat er iets zit.
Like this

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdWgR8IGWQNVMFlO3Be_YbHi4FM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nBbhG2ZygXHqxcJcVTEt8q24.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Juist dat is ook mijn plan.

Vanavond eens instellen en kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
Klopt, kwam al eerder naar voren, wordt vast nog wel eens opgelost/toegevoegd.

Dat met die non vision fences ga ik ook eens testen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier heel de ochtend al onbekende status van mijn Navimow maaier. Heeft zijn maai schema wel afgemaakt, maar kan geen juiste status meer in de app zien. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
Nope, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 16:09
De nieuwe Navimow i105en i108 werken op satellieten: GPS, Galileo, Beidou en GLONASS.

Welk aantal van welke satelliet is noodzakelijk voor een goede werking? Ik heb nu bijvoorbeeld 30-40 van deze binnen bereik. GPS zijn er slechts 10 stuks. Is er ergens een tabelletje (officieel of Tweaker-tabel?) te vinden wat de minimale (ervarings) aantallen zijn voor een goede werking?

en tav Visionfence: ik heb wat staptegels in mijn gazon. Zoals ik begrijp, kan je middels Visionsfence een zone aangeven waar hij gewoon doorrijdt, ook al heeft de camera een obstakel gezien. In bijgaande foto, kan ik de tegels als visionfence aangeven. Hoe zal de maaier omgaan met de lampjes? Komt hij daar dicht in de buurt? Zou ik het beste om de lampjes nog een randje klinkers oid leggen, zodat ik niet handmatig iedere keer rond de lampjes moet? Nu met de motormaaier hoef ik nooit wat handmatig te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOXQkDofUrYD72K5YbpUlxKfjOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDlxjljBQBzJrn21NqOG1ZgP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door kisik op 08-05-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Zelfs al rijdt de robot tot net tegen de lampjes, je zal steeds +10 cm ongemaaid gras errond hebben...dus een randje klinkers zal zeker moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
verwarrend bericht van OBI nadat ik informeerde naar de 105.
kreeg te horen dat ze hem niet meer op lager gaan krijgen en ze deze nog eenmalig zouden aanbieden?
op de site bij robot maaiers komt hij als merk ook niet voor behalve nog een aparte gedeelte puur voor de segway.

edit
hier een video van zijn grotere broer ( wat probleempjes daarmee )
YouTube: 🌱 Segway Navimow - guter Mäher mit großem Problem! Wir haben die Lös...

edit
en zelfde youtube maar van de 108
YouTube: 🌱 Segway Navimow i-Serie: Der günstigste RTK Mähroboter? - Optimiert...

edit
kreeg een nieuw bericht
"leider ist der von ihnen Gewünschte Artikel nicht mehr vorrätig und auch nicht mehr beim Lieferanten bestellbar"

[ Voor 93% gewijzigd door Maxwp op 08-05-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Eergisteren bij een verdeler gehoord dat de 105 niet op de Belgische markt komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Hier weer in orde. Heeft 2 uur lang niet gewerkt, gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 10:05
Tsarre schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:45:
Zelfs al rijdt de robot tot net tegen de lampjes, je zal steeds +10 cm ongemaaid gras errond hebben...dus een randje klinkers zal zeker moeten.
Maar dan had je op die plekken toch ook al last ervan met je gewone grasmaaier?

Ik neem aan dat hij wel tegen een schutting rijdt en de zijkant dan netjes bij langsgaat. En m'n andere grenzen heb ik inderdaad zoals jij zegt reeds van klinkers voorzien, maar dat had ik met name ook omdat je met de grasmaaier er ook bij langs wilde kunnen zonder geouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Maxwp schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:44:
verwarrend bericht van OBI nadat ik informeerde naar de 105.
kreeg te horen dat ze hem niet meer op lager gaan krijgen en ze deze nog eenmalig zouden aanbieden?
op de site bij robot maaiers komt hij als merk ook niet voor behalve nog een aparte gedeelte puur voor de segway.

edit
hier een video van zijn grotere broer ( wat probleempjes daarmee )
YouTube: 🌱 Segway Navimow - guter Mäher mit großem Problem! Wir haben die Lös...

edit
en zelfde youtube maar van de 108
YouTube: 🌱 Segway Navimow i-Serie: Der günstigste RTK Mähroboter? - Optimiert...

edit
kreeg een nieuw bericht
"leider ist der von ihnen Gewünschte Artikel nicht mehr vorrätig und auch nicht mehr beim Lieferanten bestellbar"
oei..... :P nou staat er toch zowaar een segway navimow i105e in de kamer. 8)
hebben er maar een dagje uit van gemaakt 8)7

en let op morgen staat hij gewoon hier in de buurt te koop :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Maxwp schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Waar heb je deze nu toch kunnen kopen ?
Tip om de maaier gewoon op het gras te zetten i.p.v. in de kamer _O-

[ Voor 8% gewijzigd door 964C2 op 08-05-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:43
Maxwp schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:39:
[...]

Weet je dat je geen robotstofzuiger, maar een robotmaaier hebt gekocht? :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
heb ik weer
natuurlijk de update uitgevoerd lijkt het alsof hij blijft hangen.
moet wel zeggen kan nu nog om 21:30 via de app netjes een medewerker te spreken krijgen
wel engels
ze zeggen max 30min maar dat ben ik inmiddels wel voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Joris748 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:28:
[...]

Weet je dat je geen robotstofzuiger, maar een robotmaaier hebt gekocht? :+
is om de stukjes gras op te zuigen zodat het er mooi uit ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:59:
[...]

robotzuiger toch? :P

haha even installeren en updaten en zo app aanmelden.
dan ga ik er morgen mee aan de slag
als tenminste ik niet terug kan gaan ivm OTA firmware bricking.

[ Voor 24% gewijzigd door Maxwp op 08-05-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpesout
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik ben aan het denken om een robotmaaier aan te schaffen, maar in de zomer staat er een relatief groot opzetzwembad in een hoek van het gazon. Hoe kom ik dit gebied "shortcutten" zodat er niet gemaaid wordt?
Er is me al gezegd dat ik een splitsing zou kunnen maken en een schakelaar om te kiezen welke kant de stroom zou moeten gaan, maar ik vind hier weinig info over.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
Jpesout schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:01:
Ik ben aan het denken om een robotmaaier aan te schaffen, maar in de zomer staat er een relatief groot opzetzwembad in een hoek van het gazon. Hoe kom ik dit gebied "shortcutten" zodat er niet gemaaid wordt?
Er is me al gezegd dat ik een splitsing zou kunnen maken en een schakelaar om te kiezen welke kant de stroom zou moeten gaan, maar ik vind hier weinig info over.
Iemand suggesties?
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor maaier je op het oog hebt. Waar denk je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:59:
[...]

als nog bij OBI.
maar dan wat verder weg rijden

ben alleen bang dat ik me nu in de vingers heb gesneden en weer verder weg terug kan rtijden
hij wil niet verder updaten en ook niks anders dan OTA doen.
ik eb eens gekeken naar mijn wifi router en deze geeft aan dat er rond 21 u toen ik deze aan zetten en ging aanmelden zich had aangemeld op het wifi maar nu al meer dan 30min is er geen wifi connectie meer
dus hij doet niks meer denk dat hij ergens is bliijven hangen
ik zie nu dat een reset niet eens in de handleiding voor bij komt dus denk dat ik hem al weer terug kom aan het brengen. 8)7
ik had het nog zo tegen mezlf gezegd... niet zover gaan want dat zorgt voor problemen en ja hoor.

edit
update
dacht ik verwijder de accu even. kan je niet eens bij de accu komen
heb even de power knop ingedrukt gehouden en daarna ging hij uiteindelijk uit
daarna aan en alles werkt weer alleen de updates zijn niet doorgevoer ( want oude versie nummers ) maar hij geeft doodleuk wel aan dat er geen updates meer zijn.

dat van niet zelf kunenn verwijderen en dus vervangen van de accu ben ik wel niet zo blij mee

edit
kom er nu achter dat deze helemaal geen regensensor heeft
voor de prijs en techniek sta ik daar echt van te kijken
er word in plaats daarva gebruikt gemaakt van online informatie om te bepalen of het regent.
ik weet uit eigen ervaring dat die info niet altijd klopt.
jammer dat ze niet zn simpel 2 pinnetjes erop hebben gezet zoals bij de H serie

vraag me af of er ook home assistant ondersteuning is voor de I serie.
en of de robot 24x7 te pingen is?
als hij word gejat of zo en buiten wifi bereik komt kan ik een alarm laten schakelen
al zal gezien de wifi afstand ik dan toch al te laat zijn vrees ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Maxwp op 09-05-2024 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

@Maxwp
Maandag was hier het probleempje bij de installatie van de I-105 dat de maaier onvoldoende opgeladen was om de nodige updates te doen.
Koppelen gaat snelste via Bluetooth volgens mij.
Dus probeer de maaier goed op te laden en eerst te registreren via je mailadres op de app van Navimow.
Je ontvangt dan mail met verificatiecode en dan wijst het zich vanzelf.
Succes !

[ Voor 4% gewijzigd door 964C2 op 09-05-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 08:48:
@Maxwp
Maandag was hier het probleempje bij de installatie van de I-105 dat de maaier onvoldoende opgeladen was om de nodige updates te doen.
Koppelen gaat snelste via Bluetooth volgens mij.
Dus probeer de maaier goed op te laden en eerst te registreren via je mailadres op de app van Navimow.
Je ontvangt dan mail met verificatiecode en dan wijst het zich vanzelf.
Succes !
hij was op 50+ % geladen en heb hem in de basis gezet dus ging gelij kladen
hij was voldoende opgeladen
maar inmiddels dus zit hij nog steeds op firmware 1.05 of zo iets terwijl er 2.0 nog wat is
updaten wil hij niet want hij zegt dat hij al up to date is.

vraag me af waarom hij geel blijft knipperen dacht dat die uit gaat als hij in de basis staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Maxwp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:48:
[...]

hij was op 50+ % geladen en heb hem in de basis gezet dus ging gelij kladen
hij was voldoende opgeladen
maar inmiddels dus zit hij nog steeds op firmware 1.05 of zo iets terwijl er 2.0 nog wat is
updaten wil hij niet want hij zegt dat hij al up to date is.

vraag me af waarom hij geel blijft knipperen dacht dat die uit gaat als hij in de basis staat
Geel knipperen betekent dat maaier geen goede ontvangst heeft.
Heb je de antenne al proberen te verplaatsen naar een plek waar antenne meer satellieten ziet ?
Als de maaier in de oplader staat moet het licht groen zijn ( ook als deze 100% vol is )
Updates komen automatisch,
Ik kan hier thuis alleen zien welke firmware mijn 1500 H heeft dus kan ik je niet bij helpen nu.
Probeer gewoon eens te maaien op de oude versie

[ Voor 10% gewijzigd door 964C2 op 09-05-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:55:
[...]

Geel knipperen betekent dat maaier geen goede ontvangst heeft.
Heb je de antenne al proberen te verplaatsen naar een plek waar antenne meer satellieten ziet ?
Als de maaier in de oplader staat moet het licht groen zijn ( ook als deze 100% vol is )
Updates komen automatisch,
Ik kan hier thuis alleen zien welke firmware mijn 1500 H heeft dus kan ik je niet bij helpen nu.
Probeer gewoon eens te maaien op de oude versie
ik dacht dat de externe antenne voldoende gps had dat het wel zou werken.
blijkbaar is mijn telefoon beter om zelfs in huis nog een gps te ontvangen bij het raam dan deze is met een externe speciale grote antenne.
geen wonder dat sommige schrijven dat hij bij bomen al niet meer goed werkt met de gps en de vision nodig is.

och ja moet eerst het gras nog met de oude maaier doen anders is het te lang voor de robot maaier.
vraag me af of ik het op moment wel haal met de normale maaier zo lang is het geworden :9

[ Voor 10% gewijzigd door Maxwp op 09-05-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobEppink
Vraag.

Voor de installatie van een Gardena met draad.
Is het voldoende om de draad, cf. handleiding over de bodem aan te leggen of biedt het voordelen de draad een paar cm. onder het maaiveld te frezen?

Graag reactie, waarvoor dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

13:08

@Maxwp

Heb net mijn vriend gebeld waar we maandag de I-105 hebben geïnstalleerd
Maaier geeft aan dat dit de laatste firmwqre versies zijn

Firmwareversie

Controleren op firmware-updates

>

ACU-firmware

v1.0.2.B

ECU-firmware

v1.0.2.0

Firmware voertuigbesturing

v1.0.0.F

Laadstation-firmware

v1.0.0.D

Firmware Vision core

v1.0.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:24:
13:08

@Maxwp

Heb net mijn vriend gebeld waar we maandag de I-105 hebben geïnstalleerd
Maaier geeft aan dat dit de laatste firmwqre versies zijn

Firmwareversie

Controleren op firmware-updates

>

ACU-firmware

v1.0.2.B

ECU-firmware

v1.0.2.0

Firmware voertuigbesturing

v1.0.0.F

Laadstation-firmware

v1.0.0.D

Firmware Vision core

v1.0.0.2
moet zeggen dat de help service vanuit de app echt goed is
heb dat eigenlijk nog nergens zo gfoed meegemaakt ook niet bij andere aparraten ed.

wat blijkt er is een bug.

gisteren toen ik hem uitpakte en installeerde gaf hij aan dat er een update was
nu heb ik een screenshot gemaakt ( dat doe ik eigenlijk altijd voroaf gaande een update )
en hi is daarbij blijven hangen op de OTA
deed niks meer kon niks mee.
het uitzetten vvan de maaier ( power knop ingedrukt houden ) zorgde ervoro dat hij weer tot leven kwam
daarna was de update melding weg maar de versie nummer waren onveranderd.

blijkbaar was de robot maaier al op de laatste versie ( zeker een vrij laats model van de fabriek? )
en om de 1 of andere reden wilde hij toch een update doen vanuit de app.
en daar bleef het dan op hangen
ze konden op afstand zien wat voor versie in mijn maaier zat
blijkbaar kunnen ze hem van op afstand benaderen en zo.

komende dagen ga ik hem echt installeren hopenlijk niet te veel bomen en struiken in de weg
ben er wat huiverig voor gezien hij nu al niks ontvangt en dat met zn grote buiten antenne
mijn telefoon doet het paar meter van het raam af in huis nog beter qua gps ontvangst :/

edit
beetje verwarrende is ook dat er word aangegeven dat er een update is versie 2.0 etc
dat terwijl alles zoals je kan zien 1.0 is en blijft
dat is omdat het update versie 2.xx is maar de verschillende firmware updates die daar onder vallen geen 2.xxx krijgen
dus in eerste instantie denk je! ok ik zie nog geen 2.0 staan maar allemaal 1.0 maar dat is dus correct.

ik heb ook al deze versies die je doorstuurt waarvoor mijn dank _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Maxwp op 09-05-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

@Maxwp
De H serie heeft inmiddels wel veel updates gehad in afgelopen 14 maanden waar er ook een aantal met 2.0 beginnen.
Die updates voor jouw versie gaan dan ook zeker volgen.
Maar deze I-serie is brandnew en biedt echt veel value for money.

Wel belangrijk om je grasveld op 6-7 cm te maaien voordat de Navimow gaat starten.
Ik doe dat hier ook na de winter met de zitmaaier voordat ik de Navimow weer in werking stel na de winterstalling.
Alleen de schapenweide hoeft niet omdat die het zelf kort houden _/-\o_
Anders had ik echt een dure 3000H moeten kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door 964C2 op 09-05-2024 16:18 . Reden: Aanpassing van mm naar cm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Ik lees dat de Segway begin juni de h800e verkoopt met wifi/4g module. Ik denk dat ik daar voor ga in combinatie met de vision camera. Mijn robomow zit weer eens in een loop. Ik ben het beu alsmaar de breuk te gaan zoeken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2

964C2

carpebios schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:30:
Ik lees dat de Segway begin juni de h800e verkoopt met wifi/4g module. Ik denk dat ik daar voor ga in combinatie met de vision camera. Mijn robomow zit weer eens in een loop. Ik ben het beu alsmaar de breuk te gaan zoeken.
Ik heb sinds 14 maanden een 1500H en deze week een I-serie bij een vriend geïnstalleerd.
Ik zou absoluut voor de I-108 gaan i.p.v. de H 800. Meer value voor money en als je persé een 4G module wilt, kun je deze als extra kopen. Module moet je ook jaarlijks abonnement voor betalen.

Kijk dit Duitse filmpje maar eens.

[ Voor 19% gewijzigd door 964C2 op 09-05-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Ik heb sinds 14 maanden een 1500H en deze week een I-serie bij een vriend geïnstalleerd.
Ik zou absoluut voor de I-108 gaan i.p.v. de H 800. Meer value voor money en als je persé een 4G module wilt, kun je deze als extra kopen. Module moet je ook jaarlijks abonnement voor betalen.

En daar zit dus de camera al bij, zodat je die optie van 299 er niet bij moet kopen?
Dat is wel een verschil inderdaad qua geld :) Thx!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Yep, camera zit er al bij
Voor € 1299 of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
RobEppink schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:09:
Vraag.

Voor de installatie van een Gardena met draad.
Is het voldoende om de draad, cf. handleiding over de bodem aan te leggen of biedt het voordelen de draad een paar cm. onder het maaiveld te frezen?

Graag reactie, waarvoor dank.
Ga / Laat je 'm infrezen, dan kun je:
- Vanaf dag 1 zo kort maaien als je wilt
- Verticuteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:27:
@Maxwp
De H serie heeft inmiddels wel veel updates gehad in afgelopen 14 maanden waar er ook een aantal met 2.0 beginnen.
Die updates voor jouw versie gaan dan ook zeker volgen.
Maar deze I-serie is brandnew en biedt echt veel value for money.

Wel belangrijk om je grasveld op 6-7 mm te maaien voordat de Navimow gaat starten.
Ik doe dat hier ook na de winter met de zitmaaier voordat ik de Navimow weer in werking stel na de winterstalling.
Alleen de schapenweide hoeft niet omdat die het zelf kort houden _/-\o_
Anders had ik echt een dure 3000H moeten kopen.
dan zou ik die natuurlijke robots overal laten grazen :P nooit accu opladen of vervangen en de app is overbodig geworden :)

stal je hem elke winter binnen? best groot ding of in de garage ( verwarmt? ) jammer dat de acucu er niet even zo uit te halen is. dan liet ik hem buiten staan en haalde ik die er even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:27:
@Maxwp
Wel belangrijk om je grasveld op 6-7 mm te maaien voordat de Navimow gaat starten.
Wat is hier de reden voor? Ik overweeg een Navimow en ik stel mijn handmaaier nooit korter af van 3cm. Hoe korter het gras, hoe gevoeliger.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Maxwp schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:48:
[...]
dan zou ik die natuurlijke robots overal laten grazen :P nooit accu opladen of vervangen en de app is overbodig geworden :)

stal je hem elke winter binnen? best groot ding of in de garage ( verwarmt? ) jammer dat de acucu er niet even zo uit te halen is. dan liet ik hem buiten staan en haalde ik die er even uit
En dan heb je in de hele tuin vol pies en poep van die wolproducenten :(
Nee, laat die maar achter het gaas staan.

Mijn plaatselijke husqvarna-navimow dealer waar ik al mijn tuinapparatuur koop en in onderhoud heb, wees mij er op dat het echt belangrijk is om de maaier van november t/m maart binnen te stallen.
Ruimteproblemen ken ik hier in het buitengebied gelukkig niet met een hele grote schuur op het erf. Is overigens niet verwarmd, dus ik pak deze gewoon in de originele doos en leg hem hoog op een schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

coelho schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Wat is hier de reden voor? Ik overweeg een Navimow en ik stel mijn handmaaier nooit korter af van 3cm. Hoe korter het gras, hoe gevoeliger.
Sorry , ik bedoelde 6-7 cm ipv 6-7 mm :o
Zal het even aanpassen.
Vanaf 6 cm begin ik met maaien en per keer stel ik deze 5 mm lager.
Dat is ideaal met mulchen.
Maai nu op 3,5 cm en als het zomer wordt ga ik naar 5 cm zodat de zon minder schadelijk is voor het gras.
Via bronpomp is sproeien ook geen probleem in een droge zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Heeft iemand de access module bij de navimow ? Als ik naar instellingen ga dan staat deze op “onderhoud”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:56
Maxwp schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:14:
[...]

edit
update
dacht ik verwijder de accu even. kan je niet eens bij de accu komen
heb even de power knop ingedrukt gehouden en daarna ging hij uiteindelijk uit
daarna aan en alles werkt weer alleen de updates zijn niet doorgevoer ( want oude versie nummers ) maar hij geeft doodleuk wel aan dat er geen updates meer zijn.

dat van niet zelf kunenn verwijderen en dus vervangen van de accu ben ik wel niet zo blij mee
Dit is eigenlijk ook het enige hekelpunt waardoor ik de aanschaf nog uitstel. In het kader van duurzaamheid ook echt niet meer van deze tijd. Zoiets is met opzet op deze manier ontworpen.

Wat betreft Homeassistant; er gaan wat geruchten rond dat ze werken aan een API, deze zou dit jaar nog dmv firmware update moeten komen.

Edit: i105e staat weer op Amazon DE

[ Voor 4% gewijzigd door Voggy op 09-05-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobEppink
Gwaihir schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:32:
[...]

Ga / Laat je 'm infrezen, dan kun je:
- Vanaf dag 1 zo kort maaien als je wilt
- Verticuteren
Dank voor uw reactie.
Gaat het infrezen niet ten koste van de sterkte van het ontvangen signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Husqvarna 450X Nera, rolde vanmiddag ineens wat mank over het veld….
Iemand al een meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N_FBayuZQDxMXW2eUD73fO21Jo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRpIl6Xq0ACUfUeOTjaxOkr0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyoJyMHYuvOKso3Hm8xkl8j8ctk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECkmVJ8h5zpbJSh29Lh2Zrar.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Peule_P schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:42:
Dat moet heftig waterpistool gevecht zijn geweest :+

Jemig, de mesjes missen ook? Met wat heeft dat ding staan stoeien...
Lijkt doorgezakt? Iemand op gaan staan ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door graceful op 09-05-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Voggy schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:47:
[...]

Dit is eigenlijk ook het enige hekelpunt waardoor ik de aanschaf nog uitstel. In het kader van duurzaamheid ook echt niet meer van deze tijd. Zoiets is met opzet op deze manier ontworpen.

Wat betreft Homeassistant; er gaan wat geruchten rond dat ze werken aan een API, deze zou dit jaar nog dmv firmware update moeten komen.

Edit: i105e staat weer op Amazon DE
is natuurlijkwel te vervangen maar dan zal denk ik het 1 en ander uit elkaar moeten
hoop dat het een kwestie is van de cover ervanaf of zo
nog geen fotos voorbij zien komen van iemand die hem open heeft gemaakt
vreemd meestal is er wel iemand opyoutube of zo die zoiets doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:12:
[...]

En dan heb je in de hele tuin vol pies en poep van die wolproducenten :(
Nee, laat die maar achter het gaas staan.

Mijn plaatselijke husqvarna-navimow dealer waar ik al mijn tuinapparatuur koop en in onderhoud heb, wees mij er op dat het echt belangrijk is om de maaier van november t/m maart binnen te stallen.
Ruimteproblemen ken ik hier in het buitengebied gelukkig niet met een hele grote schuur op het erf. Is overigens niet verwarmd, dus ik pak deze gewoon in de originele doos en leg hem hoog op een schap.
het maaien zit erop en ik stink weer naar de benzine :( pff wat een gedoe
moest er 2x overheen eerst hoogste stand en toen maar even de laagste nog gedaan . goed kort. :)
binnenkort eens kijken of de navimow er wat van klaar speelt met de gps en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Peule_P schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zelfs de messen missen?
whatsgebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:38:
[...]

Veel verschil in de i series en de H series? Ik moest wel voor een H3000 gaan puur omdat ik nu 1200m2 gras heb en in de toekomst 1500/1600.

Tot nu toe erg tevreden, zelf heel eigenwijs geweest door te kort op de heg/kanten in te programmeren dus laatste tijd bezig geweest met beter afstellen plus wat meer Visionfence vrije zones. Had het idee dat hij de haag zag als een obstakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
964C2 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Sorry , ik bedoelde 6-7 cm ipv 6-7 mm :o
Zal het even aanpassen.
Vanaf 6 cm begin ik met maaien en per keer stel ik deze 5 mm lager.
Dat is ideaal met mulchen.
Maai nu op 3,5 cm en als het zomer wordt ga ik naar 5 cm zodat de zon minder schadelijk is voor het gras.
Via bronpomp is sproeien ook geen probleem in een droge zomer.
Ik maaide hier sinds ik hem heb op 4cm maar sinds begin deze week naar 3,5cm gegaan. Het is absurd hoeveel gras er dan meer afkomt door een verschil van 0,5cm. Erg mooi om te zien hoe goed dit werkt, veel gras wat nu los ligt dus heb hem wat vaker laten maaien.

Wat is jullie ervaring nu met dit perfecte weer plus natte grond met het groei van het gras? Ik kan er maximaal 1 dag tussen laten anders moet hij erg hard aan de bak merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
RobEppink schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 19:40:
Dank voor uw reactie.
Gaat het infrezen niet ten koste van de sterkte van het ontvangen signaal?
Wellicht, maar dat signaal zal dan sterk genoeg daarvoor zijn. Want infrezen is heel normaal.

Staat in de gebruiksaanwijzing niet hoe diep de draad mag liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
mvrooij schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:31:
Wat is jullie ervaring nu met dit perfecte weer plus natte grond met het groei van het gras? Ik kan er maximaal 1 dag tussen laten anders moet hij erg hard aan de bak merk ik.
Had 'm met de regen af en toe vrij gegeven. Was nog niet 100% bij toen hij ma + di 36 uur stil stond i.v.m. klussen in de tuin. Toen wilde ik 'm wel héél graag weer aan het rijden hebben :). (430X Nera)
Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste