Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 54 ... 72 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:40
Burnd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:18:
[...]

Klopt weer teruggestuurd. Ik heb veel ronde vormen in mn tuin, dus grensdraad is dan gewoon niet handig. Segway Navimow gekocht uiteindelijk. Wel stuk duurder, maar wel heel tevreden over.
das een onderstatement lijkt me bijna 1000 meer?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
hk12nl schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:14:
@Maxwp hier nog een filmpje in het Frans. Met ondertiteling best aardig te doen:

https://youtu.be/D5D4x6Q-Umo?si=2qUwKrTksB_uR9Ph
dank had ik al gezien
heb er niet zoveel aan
de app word minimaal uitgelegd vind ik
wil voor die 100 euro wel weten wat ik meer krijg

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:14
hk12nl schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:04:
Voor de al langdurige gebruikers van een maai robot; hebben jullie helemaal geen traditionele grasmaaier meer?

Zo nee, hoe doen jullie het in situaties na de winter of als het langdurig geregend heeft en het gras dus een stuk langer is?
Ik heb nog wel een benzinemaaier, ik heb gras groeien op plekken waar de robot niet bij kan komen (slootkant bijvoorbeeld), en je blijft altijd plekjes houden waar een robot niet helemaal strak langs kan lopen, denk aan trampoline waar het gras half onderdoor groeit, langs speeltoestellen, 90 graden hoeken waar hij niet in het puntje komt.

Ik heb totaal zo'n 1400m2 gras denk ik, waarvan de Navimow er zo'n 1200 doet, de rest doe ik zelf, dit kost mij +- half uurtje in de week.

Eens in de +- 4 weken ga ik met een kantjesmaaier / strimmer langs de boompjes, hek, etc.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-04-2024
Burnd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:05:
[...]

Ook al een jaar heel tevreden over de Navimow. Ik heb me ook heel lang blind gestaard op die kantjes. Mijn conclusie is; er is geen een die die kanten ook probleemloos maait. Wat je het beste kunt doen (en ik nu ook doe) is accepteren dat je randjes niet super strak gemaakt worden, en een accu kanten maaier kopen, en af en toe eens 5min die kantenmaaier er langs, en klaar ben je!
Ik kan hem natuurlijk eerst zo instellen dat hij met de wielen over de tegels rijdt, en als er inderdaad geen groene strepen achter blijven is dat mooi meegenomen, in het andere geval bijstellen en er vlak naast rijden, die accu kantenmaaier heb ik al :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
964C2 schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:45:
Heb naast de Segway 1500H nog steeds mijn 2 cylinder zitmaaier met een maaibreedte van 122 cm en een Viking motormaaier met 55 cm maaibreedte.
Die eten geen brood ( alleen wat E98 benzine)
Nou, dat is niet mijn ervaring. Ik vond de zitmaaier juist duur in de kost, qua onderhoud. En ook te lomp om 'even' te pakken om bijvoorbeeld de kantjes te doen.
en zijn handig in de herfst om blad van het gras te halen
.. maar toch liefst niet al te veel / al te lomp, gezien de snaaraandrijving. En in de herfst helaas ook best goed in het vormen van sporen in de al zachte ondergrond.

Dus ik hem 'm ingeruild voor een accumaaier, voor dat gebruik dat ook o.a. @Señor Sjon en @mvrooij beschrijven.

Wel 'n ander merk. Stihl spul is ook geweldig, als je 't mij vraagt ;).
en na de winter om naar een grashoogte van 6 cm terug te maaien. Daarna neemt de Segway het maaiwerk weer over in de tuin.
Dit voorjaar voor 't eerst en ik heb slechts hier en daar wat enthousiaste pieken teruggemaaid naar 7 cm. In 't algemeen kan de robot bij zo'n 8 cm beginnen, is mijn beeld. Daar maakt hij eerst 6 cm van, en verlaagd dan langzamerhand in de eerste dag of 10.

Het is ca. 1150 m2, dus 1x per jaar kom ik wel rond met de sjouw-er-achteraan accumaaier, ook als 't helemaal moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:04
Turbodesk617 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:34:
Waarschijnlijk moet de Navimow dan tussendoor laden om de 400m2 te maaien. Als je dat geen probleem vind.
Op een Duits forum las ik dat de accu`s van de i serie niet zelf gewisseld kunnen worden.
Dat van die accu's is wel jammer. Tussendoor laden moet de landroid waarschijnlijk ook. Is er verder nog een verschil tussen de 105 en 108? Behalve de beschikbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torcane
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 20:46
Dag allemaal,
Ook ik ben aan het orienteren voor een robotmaaier.
Ik heb 3 losse stukken gazon, totaal ongeveer 600m2, waarbij ik binnen een jaar of 2 nog aanpassingen ga doen aan mn tuin. Ik ben ervan overtuigd dat ik een gps/4g gestuurde robotmaaier zoek.

De Stiga A-series is eerder afgeschoten in dit topic omdat je zou moeten betalen voor datagebruik. Nu kan ik dat nergens meer vinden en staat er overal bij "gratis connectiviteit", dan kan ik ervan uit gaan dat sinds kort is veranderd? Mede omdat Stiga een goed tuin onderhoud merk is neig ik heel erg naar de aanschaf van een Stiga A750. Wat ik niet vertrouw is dat er vrijwel nergens een review te vinden is van deze robotmaaier. Toevalig iemand hier ervaring mee?

Verder zijn hier heel veel fans van de Navimow en ga ik me daar ook in verdiepen, toevallig zit er om de hoek een dealer dus daar ga ik even kijken welk model dan precies interessant zou zijn voor mij.
Ik zag wel een negatieve review op youtube https://www.youtube.com/watch?v=ocYJZmaqNBE die laat zien dat de navimow heel vaak vast loopt of buiten zn aangegeven grenzen gaat. Weet iemand hoe dit kan? Zijn hierna updates uitgerold die deze problemen hebben verholpen?

Tot zo ver bedankt voor de vele info in de topic, heb fijn mee kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-03 13:14
Voggy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:06:
[...]

Dat van die accu's is wel jammer. Tussendoor laden moet de landroid waarschijnlijk ook. Is er verder nog een verschil tussen de 105 en 108? Behalve de beschikbaarheid?
Er is geen enkel verschil tussen beide modellen behalve de grootte van de accu.
Het is alleen wel zo dat de software een beperkende factor heeft met het aanmaken van het maaigebied.
Dit is per model vast gezet op het maximale maaioppervlak. Dus je kan voor de i105e maar maximaal 500m2 opgeven en voor de i108e maximaal 800m2.

Verder is de software nog volop in ontwikkeling, ben dus heel benieuwd wat er nog gaat komen.

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
Torcane schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:29:

Verder zijn hier heel veel fans van de Navimow en ga ik me daar ook in verdiepen, toevallig zit er om de hoek een dealer dus daar ga ik even kijken welk model dan precies interessant zou zijn voor mij.
Ik zag wel een negatieve review op youtube https://www.youtube.com/watch?v=ocYJZmaqNBE die laat zien dat de navimow heel vaak vast loopt of buiten zn aangegeven grenzen gaat. Weet iemand hoe dit kan? Zijn hierna updates uitgerold die deze problemen hebben verholpen?

Tot zo ver bedankt voor de vele info in de topic, heb fijn mee kunnen lezen.
Ik heb zelf de Navimow i108e. Die review op youtube kan je beter vergeten. Als ik zie hoe nauwkeurig deze maait en netjes de randjes maait. Het is wel zo dat deze maaier goed zicht moet hebben op de satellieten. Dat kan wel een dingetje zijn om dat goed te krijgen.
En ik ben er ook achter gekomen dat hij veel beter de kantjes maait op de instelling dat hij half over de graskanten mag rijden. Ondanks dat de helft van de tuin voorzien is van een rolborder. Hij gaat dan namelijk netjes langs de kant rijden ipv dan hij er loodrecht op aan rijd en steeds gaat draaien. Verder is het belangrijk dat je verboden zones goed aangeeft. Dan rijd hij er veel beter omheen. Tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
@Turbodesk617, hoe belangrijk is het dat je bij het in kaart brengen van de tuin echt heel dicht langs de kanten rijdt? Bij mij heb ik dat wat rommelig gedaan en ik vind eigenlijk dat hij helemaal niet zo netjes langs de kanten maait.
Los daarvan is het een top ding.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Maxwp schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:57:
[...]

das een onderstatement lijkt me bijna 1000 meer?
Een stuk meer zeg ik, 1000 euro meer, is een stuk meer in mijn beleving en geen understatement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
reskobon schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:45:
@Turbodesk617, hoe belangrijk is het dat je bij het in kaart brengen van de tuin echt heel dicht langs de kanten rijdt? Bij mij heb ik dat wat rommelig gedaan en ik vind eigenlijk dat hij helemaal niet zo netjes langs de kanten maait.
Los daarvan is het een top ding.
Dat is wel belangrijk. Het is ook belangrijk dat je zo langzaam mogelijk rijd langs de kanten heb ik gemerkt. Dan wordt de kaart nauwkeuriger. En zo dicht mogelijk bij de kantjes. Rijd je te snel en daardoor ook niet zo nauwkeurig dan levert dat ook een rommelige kaart op en zal je zien dat de maaier het niet mooi maait langs de kanten. Probeer wel in binnenbochten het iets ruimer aan te houden vanwege het moeten kunnen draaien.
Let ook op dat de verlichting blauw blijft branden. Heb je vaak een gele knipperende lamp dan heeft de maaier slecht ontvangst en wordt de kaart ook onnauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
reskobon schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:45:
Eh ja.. lijkt me dat je wel exact aangeeft 'maaien tot hier' en niet 'zou je hier zelf de nabije rand willen herkennen en opslaan?'..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reskobon
Ja eens, maar hij zag zelf de kantjes zei hij dus heb ik hem zelf laten rijden, met als gevolg een kaart met afgesneden bochten en randen van een halve meter. Ik ga een nieuwe poging doen, dank.

Leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
Ah, je hebt hem op de automatische stand laten rijden. Dat zou ik wel afraden. Leuke optie, maar werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Burnd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:11:
[...]

Een stuk meer zeg ik, 1000 euro meer, is een stuk meer in mijn beleving en geen understatement...
ieder zijn wereld als hij 2 x zo duur zou zijn is dat in mijn beleving een stuk meer ;-) 3x zo veel is gewoon weg absurd veel meer :P

de parkside is weer terug op voorrraad zag ik :9 toch nog niet besteld ik twijfel te veel
alleen maar regen de komende dagen of weken en moet wel in die 30 dagen weten of het gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:09
larenvan schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:49:
Ik heb een robotmaaier: GARDENA SILENO City 250. Hij doet goed z'n werk in m'n eenvoudige tuin. De app werkt prima op mijn iPhone 15 Pro. Maarrrr, als ik de app ook wil installeren op de iPhone van m'n vriendin (iPhone 11 Pro), wil hij niet pairen. De app ziet meteen de robotmaaier wel, toont z'n naam, maar dan laat hij onderstaande melding zien. Lastig, want als ik niet thuis ben, kan m'n vriendin de robotmaaier niet bedienen (althans, niet op afstand).

Heeft iemand een oplossing? Thanks!

[Afbeelding]
Je moet (denk ik) op de andere telefoon wel jouw account (inlog gegevens) gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VickyNick
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Maxwp schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:57:
[...]

dank had ik al gezien
heb er niet zoveel aan
de app word minimaal uitgelegd vind ik
wil voor die 100 euro wel weten wat ik meer krijg
Heb besloten om de “domme” versie te bestellen om te kijken of het wat is. Kwam nog een interessant forum tegen met plaatjes van de binnenkant. Lijkt of de domme versie één seriële poort heeft die bij de batterij uitkomt. Eens kijken of daar een goedkoop ESP wifi module aan kan worden geknoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
VickyNick schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:59:
[...]

Heb besloten om de “domme” versie te bestellen om te kijken of het wat is. Kwam nog een interessant forum tegen met plaatjes van de binnenkant. Lijkt of de domme versie één seriële poort heeft die bij de batterij uitkomt. Eens kijken of daar een goedkoop ESP wifi module aan kan worden geknoopt.
dus met andere woorden is mogelijki de domme versie zelfs beter voor de DIY
want op de wifi versie is mogelijk dan de "smart " module aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
Vanavond een update gekregen voor mijn Navimow i108e. De weersvoorspelling is geactiveerd en kan aangepast worden naar wens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBzBIEgVbxKXyXUXgDYPdgPIVIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wliPlp1QG5YqsVMJaRrRFlL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Turbodesk617 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:04:
Vanavond een update gekregen voor mijn Navimow i108e. De weersvoorspelling is geactiveerd en kan aangepast worden naar wens.
[Afbeelding]
De mijne is bezig met het maken van een hartje!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pohooshj1blpJ6SSQEVyzu8anMA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/edN9rxHSLZ6bNRAEe38FLr0m.gif?f=user_large

Erg leuke update weer, de Mowing Reports is ook wel mooi om te zien.

Ik heb net mijn H3000 dicht bij de wifi gezet, hopelijk krijgt de Visionfence ook zijn update.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Turbodesk617 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:04:
[Afbeelding]
Ah ik zie dat dit enkel voor de i versie is zo te zien. Bij de H is dit niet mogelijk.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VickyNick
Maxwp schreef op donderdag 18 april 2024 @ 01:36:
[...]

dus met andere woorden is mogelijki de domme versie zelfs beter voor de DIY
want op de wifi versie is mogelijk dan de "smart " module aangesloten?
Ja, al denk ik dat de Wifi versie iets vergelijkbaars heeft om service mogelijk te maken. Nu hopen dat het een vrij toegankelijke seriële poort is en dat er niet een wachtwoord zit om toegang te krijgen tot apparaatfuncties😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Mijn Segway stopte er gisteren "spontaan" mee :(

Volgens de app "communicatiefout laadstation"....

Ik begon al spijt te krijgen van mijn lovende reviews hier op Tweakers.
Eenmaal thuisgekomen was de oorzaak al vrij snel duidelijk, hij heeft de voedingskabel doormidden gemaaid 8)7

Ik heb hem nu nog op een tijdelijk plekje staan, en had de kabel opgerold en niet goed / veilig weggelegd, dus hier kan de Navimow weinig aan doen.

Snel ff met een kroonsteentje gefixt en de maaibeurt afgemaakt, en vandaag even een nieuwe kabel halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Hier stopte hij vandaag ook na 10 minuten maaien. Dankzij de nieuwe update van gisteren kreeg ik de melding dat "de vision fence bevlekt is". Regen blijkbaar.

Leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
reskobon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:15:
Hier stopte hij vandaag ook na 10 minuten maaien. Dankzij de nieuwe update van gisteren kreeg ik de melding dat "de vision fence bevlekt is". Regen blijkbaar.
Dit kreeg ik met de vorige update ook al vaker te zien. Werkt goed, enkel had het idee dat dit best vaak voorkwam maar hij gaat dan netjes weer verder na een tijdje.

De nieuwe VF firmware is nog niet geïnstalleerd, had hem al dicht bij mijn huis gezet waar het wifi signaal goed is maar toch niet goed genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacteria1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:57
VickyNick schreef op woensdag 17 april 2024 @ 22:59:
[...]

Wij hebben een whatsapp groepje opgezet voor mensen die een Parkside robotmaaier hebben aangeschaft. Als je het leuk vind om info te delen etc, dan zijn jullie welkom:

chat.whatsapp.com/H3rSg7w5CjEF6LORUjlGX4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
VickyNick schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:06:
[...]

Ja, al denk ik dat de Wifi versie iets vergelijkbaars heeft om service mogelijk te maken. Nu hopen dat het een vrij toegankelijke seriële poort is en dat er niet een wachtwoord zit om toegang te krijgen tot apparaatfuncties😁
denk dat ik toch voor de wifi ga omdat hij wat breerder maait een 4ah accu heeft inplaats van en 2ah en meeer draad en pluggen hgeeft

nu alleen moet hij weer op voorrraad komen want is weer uitverkocht.

hij moet deze week pas volgens de folder in de aanbieding komen meer is vooraf al uitverkocht 2x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:17
reskobon schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:15:
Handig. Vorige week had ik even dat de maaier zeer vreemde bewegingen bleef maken. En maar weer draaien en keren, midden op het gras. Even de satellietontvangst gecontroleerd - perfecte ontvangst. Bleek er een klein nat bladje tegen de VisionFence camera te plakken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:29
Goedemorgen,

Ik heb de Parkside robotmaaier gehaald en ga ik aankomende week installeren. Nu heb ik verhoogde borders en idealiter zou ik het station in een hoek van deze borders plaatsen (achterzijde en zijkant "tegen" de borders aan). Ze geven aan dat ik minimaal 30 cm afstand moet houden van verhoogde borders maar ik ben bang dan enorme plukken gras rondom het station te krijgen.

Kan iemand me hier wat nuttige tips en/of inzichten in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik merk dat met mijn Navimow telkens 1 zone een andere richting rijd sinds vorige week. Ik heb 2 zones in de voortuin waardoor ik dit niet "mooi" vind. Heb vandaag al langer de start knop ingedrukt zodat hij echt een nieuwe taak start maar dit helpt ook niet. Moet ik opnieuw de map aanpassen of waar gaat het hier mis? Wil eigenlijk dat hij telkens alle zones gewoon dezelfde richting laat doen en niet 1 zone anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahvB
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-04 13:24
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een vraag over robotmaaiers voor mijn vader.
Mijn vader zoekt voor zijn achtertuin robotmaaier. Er zijn inmiddels best wat maaiers op de markt, waardoor een keuze maken lastig is. Hij heeft een asymmetrische tuin van ongeveer 600 m2, met 2 bloemenperkjes aan de zijkant en een boom in het midden van het grasveld. Mijn oog is gevallen om de Segway navimow i108e, maar daar zijn nog niet zo veel reviews van zover ik kan vinden. Vooral het niet hoeven leggen van een lijn zou fijn zijn, want onze voortuin heeft een bosch idego 350 connect en die is al een keer doorgehaald. Heeft iemand ervaring met deze segway, of is er een (beter) alternatief voor onze tuin? Ik hoor het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 20:51
noahvB schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:43:
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een vraag over robotmaaiers voor mijn vader.
Mijn vader zoekt voor zijn achtertuin robotmaaier. Er zijn inmiddels best wat maaiers op de markt, waardoor een keuze maken lastig is. Hij heeft een asymmetrische tuin van ongeveer 600 m2, met 2 bloemenperkjes aan de zijkant en een boom in het midden van het grasveld. Mijn oog is gevallen om de Segway navimow i108e, maar daar zijn nog niet zo veel reviews van zover ik kan vinden. Vooral het niet hoeven leggen van een lijn zou fijn zijn, want onze voortuin heeft een bosch idego 350 connect en die is al een keer doorgehaald. Heeft iemand ervaring met deze segway, of is er een (beter) alternatief voor onze tuin? Ik hoor het graag!
Lees een paar pagina’s terug en je komt genoeg tegen zou ik zeggen :*)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noahvB
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-04 13:24
@Himalaya Deze heb ik gelezen, en ben daarom ook geïnteresseerd in de segway😊. Maar ik dacht misschien is iemand nog super enthousiast over een andere draadloze maaier die geschikt is voor zijn tuin. Heb al veel geleerd in deze topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
Het is een prachtige maaier die heel simpel te installeren is met een app op de telefoon. Alles wordt netjes uitgelegd. Wat heel belangrijk bij deze maaier is de ontvangst van de GPS satellieten. Zowel de losse antenne en de maaier zelf moeten samen een minimaal aantal satellieten zien om te kunnen functioneren. Heeft die dat niet dan kan je niet eens beginnen met een map aan te maken.
Dus vrij zicht naar de lucht is heel belangrijk.

Voor de rest is de i108E geschikt voor de tuin. Je kan twee verschillende grens soorten aanmaken. Bomen kan je aangeven als verboden zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04:10
mvrooij schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:52:
Ik merk dat met mijn Navimow telkens 1 zone een andere richting rijd sinds vorige week. Ik heb 2 zones in de voortuin waardoor ik dit niet "mooi" vind. Heb vandaag al langer de start knop ingedrukt zodat hij echt een nieuwe taak start maar dit helpt ook niet. Moet ik opnieuw de map aanpassen of waar gaat het hier mis? Wil eigenlijk dat hij telkens alle zones gewoon dezelfde richting laat doen en niet 1 zone anders.
In kaartbeheer kan je keuze maken voor maairichting.

Ik heb zelf er ook per zone zo ingesteld. Werkt er goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mazzoop80 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:00:
[...]

Dit staat ook overal ingesteld, maar 1 zonde doet een andere richting als de andere net alsof deze achter of voor ligt op het schema zeg maar. Ik wil gewoon dat hij alles in dezelfde richting maait per dag. Ik zal straks de kaarten eens opnieuw inladen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
mvrooij schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:40:
[...]

Dit staat ook overal ingesteld, maar 1 zonde doet een andere richting als de andere net alsof deze achter of voor ligt op het schema zeg maar. Ik wil gewoon dat hij alles in dezelfde richting maait per dag. Ik zal straks de kaarten eens opnieuw inladen ofzo.
soms helpt het reset via de knop MOW NOW 3seconden ingedrukt houden, daarmee reset je de voortgang van de huidige maaiaktie en begint die dus weer bij 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 14:24
mazzoop80 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:00:
[...]

Dat is overigens bij mij een grote irritatie tot op heden, de gekozen maairichting wordt genegeerd. Ik wil horizontaal en verticaal, maar hij rijdt steevast ook gewoon diagonaal. Dit geldt bij mij voor alle zones, ook na een reset. Even afwachten of het bij de volgende update evt. wordt opgelost.

Verder zijn eigenlijk alle dingen waar ik tegenaan ben gelopen, opgelost met de laatste update. Automatisch maaien werkt uitstekend, de weersvoorspelling is nu ook ingebouwd en lijkt te werken. Hij maait redelijk strak langs bepaalde kanten en rijdt zelfs over de kanten als ik de ride-on functie instel langs specifieke randen.

Het enige bijzondere zijn de vision-fence off zones die ik heb aangemaakt bij onze staptegels. Dit werkt echt perfect als de maaier zijn automatische routine volgt. Als ik een keer de maaier handmatig laat starten, lijkt hij ze te negeren en rijdt hij zichzelf klem tussen een groepje stapstenen. Segway geeft aan dat dit door GPS bereik komt, maar dat lijkt me sterk aangezien het in automatische modus perfect werkt.

Het maairesultaat is echt zichtbaar beter dan vroeger, het gras kleurt groen en blijft heel strak! _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door mauwz op 23-04-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartrm
  • Laatst online: 28-04-2024
Goedemiddag robotmaaier enthousiastelingen, ervaringsdeskundigen en adviseurs.

Voor mijn gazonnetje van ongeveer 100 m2 verdeeld over twee delen met in de midden een kasseien pad van 20cm dik die met cement gevoegd is ben ik op zoek naar een geschikte robotmaaier. Het liefst iets zonder een draad te moeten ingraven, maar de Segway navimow 108 waar hier veel over gesproken wordt vind ik voor mijn kleine gazonnetje wel wat aan de dure kant. Zijn er ook goedkopere mogelijkheden? Of zijn er ook goedkopere maaiers waarbij je alleen een draad rond hoeft te leggen en die zelf opstakels zoals boompjes herkend?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:14
Haal een i105e uit Duitsland….. Scheelt €300,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartrm
  • Laatst online: 28-04-2024
Rallye schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:20:
Haal een i105e uit Duitsland….. Scheelt €300,-
Eventueel een optie. Waar zijn deze te koop? Ik kan ze nog niet echt vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkjQzSYbPu0lDo1YC52y6flYmEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xSmCyFdEGT474RnoMAZednNy.png?f=fotoalbum_large

twee vragen over de Navimow i105 map (zie hierboven).

1.Bij de oversteek naar het laadstation geeft de map aan dat van rechts moet worden aangereden. Hierdoor komt mijn maaier nooit in het station terecht. Aangezien daar een muur zit. Hij blijft het eindeloos proberen. Het moet echt van links.
Kan je dit aanpassen? Of moet ik weer een compleet nieuwe map aanmaken?

2. De meeste randen doet niet heel goed, ondanks dat het egaal is. Misschien te defensief ingemeten. Kan je dit met 10-15cm verbreden in de app, of moet ik meer een nieuwe map aanmaken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
mauwz schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:52:
[...]

Dat is overigens bij mij een grote irritatie tot op heden, de gekozen maairichting wordt genegeerd. Ik wil horizontaal en verticaal, maar hij rijdt steevast ook gewoon diagonaal. Dit geldt bij mij voor alle zones, ook na een reset. Even afwachten of het bij de volgende update evt. wordt opgelost.

...
Heb je het al doorgegeven aan support? Dat kan makkelijk via de app. Bij mijn probleem waren ze redelijk responsief.
refused81 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:
twee vragen over de Navimow i105 map (zie hierboven).

1.Bij de oversteek naar het laadstation geeft de map aan dat van rechts moet worden aangereden. Hierdoor komt mijn maaier nooit in het station terecht. Aangezien daar een muur zit. Hij blijft het eindeloos proberen. Het moet echt van links.
Kan je dit aanpassen? Of moet ik weer een compleet nieuwe map aanmaken?

...
Dit begrijp ik niet goed. Bedoel je het laatste stukje dat aangereden moet worden? Of bedoel je echt dat de maaier van links moet komen, daar waar nu geen pad staat op de kaart?
refused81 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:51:
...
2. De meeste randen doet niet heel goed, ondanks dat het egaal is. Misschien te defensief ingemeten. Kan je dit met 10-15cm verbreden in de app, of moet ik meer een nieuwe map aanmaken?
Je kan aparte stukken van een zone opnieuw doen via kaartbeheer. Kiezen voor 'aanpassen' en dan vraagt de app om het startpunt aan te geven. De maaier gaat daar naartoe en van daar uit vertrek je dan voor de aanpassing. Wanneer je het stukje aangepast hebt, klik je gewoon klaar. Je hoeft niet heel de zone opnieuw af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
[b]

Dit begrijp ik niet goed. Bedoel je het laatste stukje dat aangereden moet worden? Of bedoel je echt dat de maaier van links moet komen, daar waar nu geen pad staat op de kaart?

[...]

Je kan aparte stukken van een zone opnieuw doen via kaartbeheer. Kiezen voor 'aanpassen' en dan vraagt de app om het startpunt aan te geven. De maaier gaat daar naartoe en van daar uit vertrek je dan voor de aanpassing. Wanneer je het stukje aangepast hebt, klik je gewoon klaar. Je hoeft niet heel de zone opnieuw af te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB1h-6rP9T-vonMkWuetgsnCp7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxsZx7d5nyshaVpyF2NvxXTn.jpg?f=fotoalbum_large

1. moet echt van links, zie foto met rode lijn, zo zou het moeten. Kan je dit aanpassen in de app?

2. Ik kan alleen de hele zone selecteren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
refused81 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:10:
[...]

[Afbeelding]

1. moet echt van links, zie foto met rode lijn, zo zou het moeten. Kan je dit aanpassen in de app?

2. Ik kan alleen de hele zone selecteren?
1. Echt vreemd dat hij dan origineel het pad naar rechts heeft uitgetekend.
Maar ja, dit kan je aanpassen. Bewerken, dan het pad selecteren en verwijderen. Dan kan je een nieuw toevoegen.

2. Je moet eerst de zone selecteren die je wil aanpassen en dan krijg je de verschillende opties te zien. Aanpassen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
SonnyBBQ schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 18:58:
[...]

1. Echt vreemd dat hij dan origineel het pad naar rechts heeft uitgetekend.
Maar ja, dit kan je aanpassen. Bewerken, dan het pad selecteren en verwijderen. Dan kan je een nieuw toevoegen.

2. Je moet eerst de zone selecteren die je wil aanpassen en dan krijg je de verschillende opties te zien. Aanpassen kiezen.
Hmmmz denk dat ik hem nu door heb. Zat beetje verkeerd in de app… thanks gaan we proberen 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-04 23:11
Heeft iemand een link waar ik de navimow 105i kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617
Dat wordt lastig. Die is overal uitverkocht. Normaal kan je hem bestellen bij de Obi of Bauhaus.
Zo populair momenteel. Heb een afdakje besteld. Staat ook op backorder. Verkoper vertelde dat hij al 153 backorders had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Turbodesk617 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:26:
Dat wordt lastig. Die is overal uitverkocht. Normaal kan je hem bestellen bij de Obi of Bauhaus.
Zo populair momenteel. Heb een afdakje besteld. Staat ook op backorder. Verkoper vertelde dat hij al 153 backorders had.
Waarom is die zo speciaal of gewilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
Ik denk dat het komt dat de i105E en de i108E de eerste betaalbare robotmaaiers zijn die zonder perimeterdraad te gebruiken zijn. En daarbij de goede software/app en doorontwikkeling.
Dat was voor mij in ieder geval de doorslag om een i108E te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Turbodesk617 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:59:
Ik denk dat het komt dat de i105E en de i108E de eerste betaalbare robotmaaiers zijn die zonder perimeterdraad te gebruiken zijn. En daarbij de goede software/app en doorontwikkeling.
Dat vermoeden had ik ook ik zit nu vooral op marktplaats rond te neuzelen, maar weel Worx grasmaaiers defect gezien de laatste tijd. Ik ben lui en wil geen draden trekken =) morgen komen ze de tuin even aanpakken en dan wil ik ook een robot maaier hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Misschien nog een leuke aanvulling; https://www.notebookcheck...ij-EFLS-2-0.820594.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbodesk617

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juulvh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-05 10:23
Ik zou ook graag een segway navimow i108e willen maar ben nog wat terughoudend ivm hond en kind die uiteraard nogal eens wat op het gras laten liggen. Ik me voorstellen dat iets ter grootte van een voetbal wel opgemerkt wordt, maar hoe gaat dat met kleinere objecten, zoals bijvoorbeeld een bot wat nauwelijks boven het gras uitsteekt? Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik maar gewoon accepteren dat er af en toe iets kapot gemaaid zal worden of dat ik wat vaker mesjes zal moeten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mazzoop80
Juulvh schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:33:
Ik zou ook graag een segway navimow i108e willen maar ben nog wat terughoudend ivm hond en kind die uiteraard nogal eens wat op het gras laten liggen. Ik me voorstellen dat iets ter grootte van een voetbal wel opgemerkt wordt, maar hoe gaat dat met kleinere objecten, zoals bijvoorbeeld een bot wat nauwelijks boven het gras uitsteekt? Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik maar gewoon accepteren dat er af en toe iets kapot gemaaid zal worden of dat ik wat vaker mesjes zal moeten vervangen?
De vorige versies van de firmware, ook die van de VisionFence (dit is aparte firmware), waren minder nauwkeurig. We merken dat er nog actief aan wordt ontwikkeld, zoals blijkt uit de software-updates. Ik merk dat er vrij voorzichtig om obstakels heen wordt gemanoeuvreerd. Maar niet altijd.

Wanneer een obstakel niet wordt gedetecteerd, is de schade beperkt omdat de messen vrij los in de schroef zitten. Als de maaier over iets heen rijdt, komen de messen wel tegen het obstakel aan, maar deze mesjes zitten wel flexibel vast dus ze komen echt niet door zwaar matteriaal heen.

[ Voor 4% gewijzigd door mazzoop80 op 24-04-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Is de segway e105i of 108 ergens direct op te halen ik ga vrijdag op vakantie dan kan ik hem gelijk installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Routepr0bleem op 25-04-2024 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
mazzoop80 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:30:
[...]

soms helpt het reset via de knop MOW NOW 3seconden ingedrukt houden, daarmee reset je de voortgang van de huidige maaiaktie en begint die dus weer bij 0%.
Ik heb alles geprobeerd, zelfs maairichtingen uit gezet, kaart opgeslagen, maairichtingen weer aangepast en weer opgeslagen maar 1 zone blijft hij een andere maairichting geven. En ergste is dat ik 2 zones in de voortuin heb waardoor dit gewoon niet mooi kijkt (geen wereld ramp natuurlijk).

Ik ga dit weekend eens gewoon 1 maairichting aanzetten, dan is het natuurlijk sowieso goed. Daarna zet ik er weer 1 extra aan en zo verder. Ik vind dit gewoon irritant haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLeroux
  • Laatst online: 24-01 10:15
Ik heb een Worx Landroid WR105SI robotmaaier (gekocht in 2018) die ik nu ongeveer een jaar niet heb gebruikt aangezien deze niet meer wou opladen. Nu wil ik deze weer in gebruik nemen, en ik denkt dat de batterij de boosdoener is.

Alvorens een nieuwe batterij aan te kopen had ik toch graag jullie advies. Het probleem is dat mij laadstation blijkt te werken, geeft een groen licht als deze wordt aangesloten. Dan zet ik de Landroid tegen de contactpunten een voor 30-60 seconden zie ik dat het lichtje gaat knipperen op de Landroid, geeft aan dat de batterij aan het opladen is om daarna uit te gaan. Het laadstation lichtje gaat tijdens die 30-60 seconden op rood staan. Van zodra de Landroid lichtje uit gaat gaat laatstation op groen en dan 5-10 seconden later, doet deze weer poding tot opladen, om dan zo staat aan en uit te gaan.

Ik veronderstel dat aangezien ik de batterij nog nooit heb moeten vervangen dat deze na 5-6 jaar kapot is, en dus de boosdoener zal zijn? Graag even jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
mvrooij schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb alles geprobeerd, zelfs maairichtingen uit gezet, kaart opgeslagen, maairichtingen weer aangepast en weer opgeslagen maar 1 zone blijft hij een andere maairichting geven. En ergste is dat ik 2 zones in de voortuin heb waardoor dit gewoon niet mooi kijkt (geen wereld ramp natuurlijk).

Ik ga dit weekend eens gewoon 1 maairichting aanzetten, dan is het natuurlijk sowieso goed. Daarna zet ik er weer 1 extra aan en zo verder. Ik vind dit gewoon irritant haha.
Dat lijkt mij inderdaad ook knetter irritant 8)

Het moet natuurlijk wel in lijn liggen met elkaar, ik zou me er ook aan ergeren, ik heb er alleen geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
mvrooij schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:18:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Houd ons op de hoogte van je test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
SonnyBBQ schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:30:
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Houd ons op de hoogte van je test.
Misschien verstandig dat we beide een melding bij ze maken, kan goed een bug zijn. Dit was de eerste weken niet had ik het idee tot de nieuwe firmware uitkwam lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
JLeroux schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:56:
Ik heb een Worx Landroid WR105SI robotmaaier (gekocht in 2018) die ik nu ongeveer een jaar niet heb gebruikt aangezien deze niet meer wou opladen. Nu wil ik deze weer in gebruik nemen, en ik denkt dat de batterij de boosdoener is.

Alvorens een nieuwe batterij aan te kopen had ik toch graag jullie advies. Het probleem is dat mij laadstation blijkt te werken, geeft een groen licht als deze wordt aangesloten. Dan zet ik de Landroid tegen de contactpunten een voor 30-60 seconden zie ik dat het lichtje gaat knipperen op de Landroid, geeft aan dat de batterij aan het opladen is om daarna uit te gaan. Het laadstation lichtje gaat tijdens die 30-60 seconden op rood staan. Van zodra de Landroid lichtje uit gaat gaat laatstation op groen en dan 5-10 seconden later, doet deze weer poding tot opladen, om dan zo staat aan en uit te gaan.

Ik veronderstel dat aangezien ik de batterij nog nooit heb moeten vervangen dat deze na 5-6 jaar kapot is, en dus de boosdoener zal zijn? Graag even jullie feedback!
Ik heb ook al eens gehad dat hij niet meer wou opladen in zijn laadstation.Ik heb hem dan aan de infuus moeten hangen (24V rechtstreeks op de pinnen). Daarmee begon hij wel opnieuw met laden.
Ik zag dat het voltage op de laadpinnen inzakte op het moment dat hij startte met laden. (met multimeter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Segway i105E kan via de webshop van OBI besteld worden en dan kun je hem in een winkel van OBI naar keuze (was voor mij Emmerich) binnen een dag afhalen.
Webshop: https://www.obi.de/p/8163...er-maehflaeche-500-m-grau

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

ko9

Ik zie dat Amazon.de de Navimow i105e ook weer heeft. En ze verzenden hem voor €6,99 naar NL. Net besteld

[ Voor 184% gewijzigd door ko9 op 26-04-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andruud
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb een probleem met mijn robotmaaier en ik hoop dat één van jullie een oplossing voor mij heeft.

Sinds een paar weken krijg ik de melding dat er geen lus is met mijn Gardena Sileno Minimo 250. Het blauwe lampje knippert op het station. Als ik vervolgens de geleidingsdraad van het midden naar de linker aansluiting zet, dan knippert de basis geel (vanwege het ontbreken van een geleidingsdraad) en gaat de maaier rijden, maar die kan dan natuurlijk niet terugkomen bij het station. Het probleem zou dus aan de linkerkant moeten zitten, maar met een kabeltester heb ik meerdere punten in de tuin getest en overal kreeg ik een duidelijk signaal.

Ik heb geprobeerd de aansluitklemmen te vernieuwen en ben alle verbindingsstukken nagelopen. Zelfs een aantal van de stukken vervangen om te testen. Ook de kabeltester getest of die wel goed werkt. Allemaal lijkt het niet te helpen om weer een lus te krijgen. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 10:26
Om onduidelijke redenen Is mijn Husqvarna Automower 450X voor de derde keer in enkele maanden het zwembad in gereden. De vier jaar daarvoor is het nooit gebeurd. Gelukkig was er steeds iemand dicht in de buurt om hem snel te redden.

Enig idee waarom de maaier de laatste maanden graag een duik neemt?
Weet iemand of de Automower ook langere tijd kan zwemmen/drijven?

Doordat het apparaat al vele malen is opengemaakt, is de afdichtstrip tussen boven- en onderbody niet meer perfect afsluitend. Een klein beetje vocht komt daardoor naar binnen. Na iedere zwembeurt schroef ik hem helemaal open en laat hem drogen.
Verder doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
De Segway i108e. Hoe goed is deze in edgecutting? Zo noemt Husqvarna bij de 310e het ja doe maar jay.
Zit te twijfelen tussen beide.

Vind weinig info over de i108e qua edgecutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14
@bankrupcy dan ziet hij blijkbaar de perimeter draad niet ? Of gaat die op gps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaldeneerste
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-08-2024
ko9 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:50:
Ik zie dat Amazon.de de Navimow i105e ook weer heeft. En ze verzenden hem voor €6,99 naar NL. Net besteld
Dank! Ik heb ook zojuist besteld, waarschijnlijk woensdag bezorgd.

Waar plaatsen jullie je maaier? Overdekt? Zo niet, garage noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
waar kan je de 105 ergens goedkoop krijgen krijg bij google alleen buitenlandse shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Bartrm schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:21:
[...]

Eventueel een optie. Waar zijn deze te koop? Ik kan ze nog niet echt vinden online.
jip hier ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juulvh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-05 10:23
Ik heb een paar grote bomen in mijn tuin staan met daaronder wel gazon wat gemaaid moet worden... Zou de segway navimow (i108e) hier mee om kunnen gaan, of belemmeren deze bomen de verbinding met de sattelieten en gaat mijn robot dan de border in bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:14
@Maxwp De 105 is officieel (nog?) niet leverbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
Juulvh schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:52:
Ik heb een paar grote bomen in mijn tuin staan met daaronder wel gazon wat gemaaid moet worden... Zou de segway navimow (i108e) hier mee om kunnen gaan, of belemmeren deze bomen de verbinding met de sattelieten en gaat mijn robot dan de border in bijvoorbeeld?
De camera ondersteuning voorkomt veel, maar iedere situatie is anders....de meeste satellieten zitten wat boven de horizon daar moet ie dus heen kunnen "kijken" ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bankrupcy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 10:26
GeeMoney schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:44:
@bankrupcy dan ziet hij blijkbaar de perimeter draad niet ? Of gaat die op gps ?
De perimeterdraad is een paar weken geleden nog vervangen omdat deze te diep lag en een te grote weerstand had (slecht contact in een verbindingsstekker). Daarbij is de draad ook een paar centimeter verder van het zwembad gelegd, juist om het zwemmen van de automower te voorkomen.

Ik denk eerder aan verslechterende of verouderende sensors in de robot zelf. Kan iemand hier een oordeel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Andruud schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:08:
Ik heb een probleem met mijn robotmaaier en ik hoop dat één van jullie een oplossing voor mij heeft.

Sinds een paar weken krijg ik de melding dat er geen lus is met mijn Gardena Sileno Minimo 250. Het blauwe lampje knippert op het station. Als ik vervolgens de geleidingsdraad van het midden naar de linker aansluiting zet, dan knippert de basis geel (vanwege het ontbreken van een geleidingsdraad) en gaat de maaier rijden, maar die kan dan natuurlijk niet terugkomen bij het station. Het probleem zou dus aan de linkerkant moeten zitten, maar met een kabeltester heb ik meerdere punten in de tuin getest en overal kreeg ik een duidelijk signaal.

Ik heb geprobeerd de aansluitklemmen te vernieuwen en ben alle verbindingsstukken nagelopen. Zelfs een aantal van de stukken vervangen om te testen. Ook de kabeltester getest of die wel goed werkt. Allemaal lijkt het niet te helpen om weer een lus te krijgen. Iemand nog een idee?
Hoeveel weerstand meet je over de geleidingsdraad :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
De Navimow is zo populair, dat er nu zelfs een Navimow song is gemaakt.

YouTube: The Navimow Song

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Rallye schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:36:
@Maxwp De 105 is officieel (nog?) niet leverbaar in Nederland.
ok want die is dan net weer wat goedkoper en lees er vele goede dingen over
inmiddels dus ookeen firmwaren update waarmee je dingen in het gras kan tekenen
niet zo belangrijk maar kan ik eens google sat view testen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Maxwp schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:12:
[...]

ok want die is dan net weer wat goedkoper en lees er vele goede dingen over
inmiddels dus ookeen firmwaren update waarmee je dingen in het gras kan tekenen
niet zo belangrijk maar kan ik eens google sat view testen ;-)
Dat zag ik inderdaad ook voorbij komen, "Doodle" noemen ze dat.

Alleen een beetje jammer dat je niet zelf vormen kunt "uploaden" ofzo, kheb nu ook niet echt de behoefte om een "saai" hartje in mijn tuin te maaien, maar mega groot "GROLSCH" in de voortuin leek mij dan wel weer gaaf _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05:37

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

à la Boomkamp Gardens met coniferen langs de A1 jaren geleden :*)

[ Voor 11% gewijzigd door 964C2 op 30-04-2024 17:29 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Grolsch schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:22:
[...]

Dat zag ik inderdaad ook voorbij komen, "Doodle" noemen ze dat.

Alleen een beetje jammer dat je niet zelf vormen kunt "uploaden" ofzo, kheb nu ook niet echt de behoefte om een "saai" hartje in mijn tuin te maaien, maar mega groot "GROLSCH" in de voortuin leek mij dan wel weer gaaf _/-\o_ _/-\o_
wilde eigenlijk wereeldwijde viral maken door iets van LUL of zo ;-) of wacht dat is niet internationaal.
dan maar de middel vinger :P of S.O.S. >:) hahah kijken wie to the redding komt

maar de 105 is voor 999 in duitsland te bestellen
dus hoop dat hij binnenkort bij bol.com komt of zo met een aanbieding voro 899 dan bestel ik dezse echt wel

[ Voor 15% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2024 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:22:
maar mega groot "GROLSCH" in de voortuin leek mij dan wel weer gaaf _/-\o_ _/-\o_
Kan dat wel door de beugel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-04 02:59
Ik heb een stijle houten trap (naar beneden) zo’n 30cm vanaf mijn grasveld. Heeft iemand ervaring met een Segway met visionfence (waarschijnlijk i108e) en of maaier echt in zijn zone blijft?
Of worden de Segway maaiers weleens erbuiten gespot? (Slecht GPS oid)

Neem ik een risico om de Segway te kopen of kan ik beter voor 1 met een perimeterdraad kopen? Mijn 2e oog gaat namelijk uit naar de nieuwe husqvarna 310e nera (wegens edgecut) en deze met een perimeterdraad te verbinden.

Blijven de Husqvarna’s echt goed binnen de zone?

Of kan iemand een andere aanraden? Indien de robotmaaier van de trap zou rijden zou dit het hout flink beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Zuperni schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:46:
Ik heb een stijle houten trap (naar beneden) zo’n 30cm vanaf mijn grasveld. Heeft iemand ervaring met een Segway met visionfence (waarschijnlijk i108e) en of maaier echt in zijn zone blijft?
Of worden de Segway maaiers weleens erbuiten gespot? (Slecht GPS oid)

Neem ik een risico om de Segway te kopen of kan ik beter voor 1 met een perimeterdraad kopen? Mijn 2e oog gaat namelijk uit naar de nieuwe husqvarna 310e nera (wegens edgecut) en deze met een perimeterdraad te verbinden.

Blijven de Husqvarna’s echt goed binnen de zone?

Of kan iemand een andere aanraden? Indien de robotmaaier van de trap zou rijden zou dit het hout flink beschadigen.
Ik heb 2 zones waarbij hij de weg op kan mocht hij door rijden. Dit is werkelijk nog nooit gebeurt, in heel mijn tuin blijft hij overal netjes binnen de lijnen en doet hij niks wat niet mag.

Je kunt tevens verboden gebieden instellen plus de Visionfence zal dit ook nooit accepteren om daar door te rijden. Mijn Visionfence stopte ook bij stoeptegels, bomen of zelfs plakken waar geen gras lag deze heb ik als Visionfence vrije zones moeten opgeven.

Ik denk dat je goed zit met een Navimow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
mvrooij schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:22:
[...]

Ik heb 2 zones waarbij hij de weg op kan mocht hij door rijden. Dit is werkelijk nog nooit gebeurt, in heel mijn tuin blijft hij overal netjes binnen de lijnen en doet hij niks wat niet mag.

Je kunt tevens verboden gebieden instellen plus de Visionfence zal dit ook nooit accepteren om daar door te rijden. Mijn Visionfence stopte ook bij stoeptegels, bomen of zelfs plakken waar geen gras lag deze heb ik als Visionfence vrije zones moeten opgeven.

Hier dezelfde ervaring met de i108. Nog nooit zo zorgeloos laten lopen, kan hier ook zo de straat op rijden maar heeft nog nooit op een plek gestaan waar hij niet mag komen. Überhaupt nog nooit vastgestaan overigens.

Maar; ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Himalaya op 01-05-2024 08:36 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
[...]

zorgt de visionfence er ook voor dat het de randen niet goed doet, omdat die stoeptegel/begroeing ofzo ziet?
ik blijf het probleem houden dat die voor de hele zone de randen niet doet. Terwijl randen mode aan staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Himalaya schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:35:
[...]

Hier dezelfde ervaring met de i108. Nog nooit zo zorgeloos laten lopen, kan hier ook zo de straat op rijden maar heeft nog nooit op een plek gestaan waar hij niet mag komen. Überhaupt nog nooit vastgestaan overigens.

Maar; ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst 8)
Vastgestaan hier wel meerdere malen, maar dit is mijn eigen fout. Ik dacht ik hou die 15cm mooi eens niet aan zodat ik de kanten niet vaak/snel hoef te doen. Maar daardoor raakt hij soms wel vast in het zand onder de haag die er langs loopt. Ik heb nu al 3 zones opnieuw de randen waar 't mis ging opnieuw ingesteld en dan is het in orde. Hou dus die 15cm aan haha.

Verder staat hij nooit vast hoor, puur eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
refused81 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:52:
[...]

zorgt de visionfence er ook voor dat het de randen niet goed doet, omdat die stoeptegel/begroeing ofzo ziet?
ik blijf het probleem houden dat die voor de hele zone de randen niet doet. Terwijl randen mode aan staat.
Beste is deze stoeptegels toevoegen als visionfence vrije zones mits hij hier gewoon overheen kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuperni
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-04 02:59
[...]

Dankjewel! De Navimow it is! Hij is besteld en hopelijk valt de levertijd mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 12:05
Hallo,

Mijn grasveld is ongeveer 300 m2 groot. De populaire Navimow lijkt me een goeie keuze, maar andere suggesties zijn zeker welkom.

Heb ik het goed voor dat het niet uitmaakt waar de antenne staat, zelfs buiten de tuin (zolang hij verbonden is met het basisstation) ?

Is het verder mogelijk om het basisstation ergens buiten het grasveld te plaatsen ? Ik dacht er bijvoorbeeld aan om hem naast of in een schuurtje te plaatsen... Deze is ongeveer 15 meter verwijderd van het grasveld en is via terras/pad bereikbaar.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbodesk617
Zowel de antenne als de maaier zelf moeten een aantal satellieten kunnen zien. Is dit niet het geval dan kan je niet eens beginnen met een kaart aan te maken. De maaier naast een muur of in een schuur gaat niet werken.
Zelfs naast een schutting werkte niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 12:05
OK, gaan we dus moeten zien om het anders op te lossen.

Nog iets waaraan ik dacht : ik heb 2 honden die vooral het gedeelte gras aanpalend aan mijn terras bemesten, waardoor dit gedeelte 3 keer zo snel groeit dan de rest. Kan je in de software dit gedeelte dan afzonderlijk laten afrijden (dus 2 zones, waarbij de ene zone dagelijks en de andere om de 3 dagen bv. wordt afgereden) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05:37

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Tsarre schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:19:
OK, gaan we dus moeten zien om het anders op te lossen.

Nog iets waaraan ik dacht : ik heb 2 honden die vooral het gedeelte gras aanpalend aan mijn terras bemesten, waardoor dit gedeelte 3 keer zo snel groeit dan de rest. Kan je in de software dit gedeelte dan afzonderlijk laten afrijden (dus 2 zones, waarbij de ene zone dagelijks en de andere om de 3 dagen bv. wordt afgereden) ?
Ja , meerdere zones kan.
Betere oplossing is om 2 x per dag met een schepje en blik alles op te ruimen en weg te gooien. Zo lossen wij dat op.
Je wilt dat toch niet 3 dagen op je gras hebben liggen met allerlei vliegen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door 964C2 op 02-05-2024 11:40 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 07:38
Turbodesk617 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:30:
Zowel de antenne als de maaier zelf moeten een aantal satellieten kunnen zien. Is dit niet het geval dan kan je niet eens beginnen met een kaart aan te maken. De maaier naast een muur of in een schuur gaat niet werken.
Zelfs naast een schutting werkte niet bij mij.
Dan zou je het satteliet-probleem met de maaier toch ook krijgen wanneer hij in het laadstation staat als je deze droog en afgeschermd geïnstalleerd hebt? Net zoals Tsarre zit ik deze Segway te overwegen en hem in een hoekje te plaatsen waar alles aanwezig is, en de antenne hogerop te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
Honnes schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Dan zou je het satteliet-probleem met de maaier toch ook krijgen wanneer hij in het laadstation staat als je deze droog en afgeschermd geïnstalleerd hebt? Net zoals Tsarre zit ik deze Segway te overwegen en hem in een hoekje te plaatsen waar alles aanwezig is, en de antenne hogerop te installeren.
In een schuur is toch ook droog en afgeschermd? En als hij dan geen satellietontvangst meer heeft gaat dat dus niet werken. Ik heb hem buiten in zijn eigen kunststof “garage” staan en dat werkt prima, antenne op dak van de schuur een paar meter verderop. Beide zien minimaal 10 satellieten en dat werkt dus prima. Maar de crux is dat zowel de maaier als de antenne beide een aantal (dezelfde) satellieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Vandaag geprobeerd een nieuw kanaal te maken van de zone naar de laad station.

De aanrij richting is nu goed… maar de kanaal schiet steeds door… waardoor de maaier denkt dat die 1 meter door de laad station moet en dan weer terug om aan te sluiten.

Wat gaat hier fout.
Vlak voor het laad station kan ik de kanaal afronden (klaar klikken) op dat moment is de kanaal op de kaart precies voor de station. Maar als ik klaar klik en de kaart opsla, dan trekt die de kanaal door de station en weer een lijn terug. Hierdoor denkt de maaier dat die alleen kan aansluiten vanaf de andere kant (waar een muur staat)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRKVC-4Cj3EM_F4pPRghpULINWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DrRsGxUVOn12RHQBI9RorH9c.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
mvrooij schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:57:
[...]

Misschien verstandig dat we beide een melding bij ze maken, kan goed een bug zijn. Dit was de eerste weken niet had ik het idee tot de nieuwe firmware uitkwam lijkt wel.
Even hier op terugkomend... Ik had geen ticket geopend, maar de maaier lijkt nu plots wel de 2 zones in dezelfde maairichting te doen. Ik ga even een aantal opeenvolgende maaibeurten aankijken om zeker te zijn dat het is opgelost.

Hoe is de situatie bij jou ondertussen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:34
Zo voor de hele family een tripje naar Duitsland gemaakt vandaag 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akwycztP-l-QCQTw-QEDsJjfpKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqztL2TMp14czLLreADh6q4q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 07:38
Himalaya schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:27:
[...]

In een schuur is toch ook droog en afgeschermd? En als hij dan geen satellietontvangst meer heeft gaat dat dus niet werken. Ik heb hem buiten in zijn eigen kunststof “garage” staan en dat werkt prima, antenne op dak van de schuur een paar meter verderop. Beide zien minimaal 10 satellieten en dat werkt dus prima. Maar de crux is dat zowel de maaier als de antenne beide een aantal (dezelfde) satellieten zien.
Bedankt voor jouw toelichting. Ik was even in de veronderstelling dat elke vorm van garage nu een obstakel zou kunnen zijn. Mijn post was niet volledig, maar mijn idee was dan ook om hem dan tegen die tijd dat ik zo'n apparaat heb, hem te verschuilen in een kleine garage.
Pagina: 1 ... 54 ... 72 Laatste