Toon posts:

Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste
Acties:

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:27
Ik heb een worx wr141e al enkele jaren maar nu doet hij erg raar, batterij was volledig plat geraakt door vastzitten over dag ergens en ik was pas een dag later thuis, bij thuiskomst heb ik hem aan zijn station gezet voor op te laden, ik krijg hem nog wel aangezet maar bij pin code ingeven(0000) kan ik niet op ok duwen, uit en aan krijg ik wel gedaan via de keys en via de start knop gaat hij ook uit of aan maar de mower op zich krijg ik niet voorbij de pincode omdat ik deze gewoonweg niet ingevoerd krijg? Iemand dit nog al eens meegemaakt?
Ik heb hem al eens volledig opgeladen en nog eens geprobeerd, ik heb de batterij er al 30sec uitgenomen, ik heb via de app al eens gezien of ik niks kon doen maar ik vind dus nergens een oplossing 😢

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:50
Mastehose schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:01:
[...]

Ik heb het op de maaier even nagekeken, maar mijn maaier (s+500) heeft onder het kopje ‘maaimodus’ geen aparte optie voor kanten maaien. De andere 3 opties staan er wel tussen.
Dan zou je zeggen dat die als default setting staat ingesteld, toch?
Bij mij staat hij er ook niet meer. Ik weet zeker dat ik het ooit heb ingesteld. In de app vind ik het ook niet meer terug.

Afgelopen twee dagen heb ik de maaimodus zonder basisstation gebruikt. Dan rijdt hij gewoon tussen de bedrading rond als een kip zonder kop. Geeft misschien nog wel een beter resultaat ook. :'(

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
Ik heb een Worx Landroid en heb een voor & achter tuin (geschuiden door huis).
Ik heb de maaier nu enkel in de achtertuin draaien met het laadstation.
Zou het mogenlijk zijn om deze in de voortuin manueel te zetten en daar enkel een draad te installeren, en deze dan onder spanning te zetten? (dus zonder laadstation)

Zo ja, welke voeding zou hiervoor geschikt zijn? Hoeveel spanning dient er op de draad te worden gezet?

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
scatman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:44:
Ik heb een Worx Landroid en heb een voor & achter tuin (geschuiden door huis).
Ik heb de maaier nu enkel in de achtertuin draaien met het laadstation.
Zou het mogenlijk zijn om deze in de voortuin manueel te zetten en daar enkel een draad te installeren, en deze dan onder spanning te zetten? (dus zonder laadstation)

Zo ja, welke voeding zou hiervoor geschikt zijn? Hoeveel spanning dient er op de draad te worden gezet?
Nee dat kan niet, hij heeft echt het signaal van het basisstation nodig, het is niet zomaar spanning.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37
Navi schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:27:
[...]

Nee dat kan niet, hij heeft echt het signaal van het basisstation nodig, het is niet zomaar spanning.
@scatman ik heb twee veldjes en heb op 1 veldje een lus + basisstation en veldjes 2 heb ik vanaf het basis station een aparte lus gemaakt. Dus het basis station hoeft niet 'in' het veld te staan, maar of wat @Navi zegt klopt weet ik niet en zou prima kunnen kloppen.

Wat in theorie dus wel kan is gewoon 2 lussen parallel in het basisstation prikken, ik heb zelfs een tijd een seriele oplossing gehad maar dat veranderd toen ik.. draadbreuk had.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• scatman
Zeker dat dit niet kan? Het enige dat de maaier doet is toch dedecteren van het magnetische veld opgewekt door de stroom in de draad?

Als je hierdoor een kleine stroom jaagt zou dit toch moeten lukken? Of geeft dit gevaar voor kortsluiting? Er is natuurlijk geen "gebruiker" voor de stroom op de draad.

edit lijkt inderdaad niet mogenlijk: https://www.reddit.com/r/..._wire_without_a_charging/

[Voor 18% gewijzigd door scatman op 20-04-2023 15:18]

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 20:54
Bij het speuren naar een Robomow repositoy kwam ik het volgende project tegen.

https://github.com/ClemensElflein/OpenMower

Is er hier iemand die er mee heeft gespeeld?

• Navi
scatman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:15:
Zeker dat dit niet kan? Het enige dat de maaier doet is toch dedecteren van het magnetische veld opgewekt door de stroom in de draad?

Als je hierdoor een kleine stroom jaagt zou dit toch moeten lukken? Of geeft dit gevaar voor kortsluiting? Er is natuurlijk geen "gebruiker" voor de stroom op de draad.

edit lijkt inderdaad niet mogenlijk: https://www.reddit.com/r/..._wire_without_a_charging/
Nee het is echt een (radio?)signaal met ook een richting, niet zomaar X aantal volt op de draad.

Je kan de maaier (in het geval van Worx) bv ook niet zomaar aan de andere kant van de draad zetten en laten rijden, dat heeft hij meteen door.

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 12:13
attotje schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:18:
Hier dag 3 met de Navimow 800e, voorlopig zeer tevreden van. Maait in mooie rechte lijnen, voorlopig pakt hij wel steeds dezelfde route. Had gelezen dat hij normaal moet afwisselen.

Van de randen en obstakels blijft hij 15cm af waardoor de randen nog met de kantmaaier gedaan moeten worden vrees ik. Mogelijks kan dat toch beteren als hij toch andere banen gaat trekken.

So far toch zeer tevreden van, app is ook zeer gebruiksvriendelijk..
Ik heb het zelfde issue dat hij alleen maar in de zelfde rechte banen maait, maar alleen als je een maaischema instelt. Als je hem handmatig laat maaien en hij netjes het hele veld maait dan maait hij de volgende keer in een andere hoek.

iRacing Profiel

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Nemen vandaag de Navimow 1500 in gebruik. Vision Fence was helaas niet meegekomen bij de bestelling door mijn vaste dealer voor tuinmachines.
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT LG65E9

• Siedo
NiGeLaToR schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:36:
[...]

@scatman ik heb twee veldjes en heb op 1 veldje een lus + basisstation en veldjes 2 heb ik vanaf het basis station een aparte lus gemaakt. Dus het basis station hoeft niet 'in' het veld te staan, maar of wat @Navi zegt klopt weet ik niet en zou prima kunnen kloppen.

Wat in theorie dus wel kan is gewoon 2 lussen parallel in het basisstation prikken, ik heb zelfs een tijd een seriele oplossing gehad maar dat veranderd toen ik.. draadbreuk had.
Dus ik zou gewoon nog een stuk draad in het basisstation kunnen prikken en die separaat naar een ander veld leiden?

• Navi
Siedo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:37:
[...]

Dus ik zou gewoon nog een stuk draad in het basisstation kunnen prikken en die separaat naar een ander veld leiden?
Dat kan maar er moet wel iets van een schakelaar tussen zodat je van veld kunt wisselen, 2 velden tegelijk actief gaat niet werken want dan weet hij niet wat hij moet volgen.

• Siedo
Navi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:43:
[...]

Dat kan maar er moet wel iets van een schakelaar tussen zodat je van veld kunt wisselen, 2 velden tegelijk actief gaat niet werken want dan weet hij niet wat hij moet volgen.
Niet als het werkelijk twee verschillende velden zijn, toch? Ik til de maaier in mijn geval naar het andere veld. Er is geen mogelijkheid om daar rijdend te komen. En ik ga geen paadje bouwen over de sloot en boswal. ;)

• Navi
Siedo schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:46:
[...]

Niet als het werkelijk twee verschillende velden zijn, toch? Ik til de maaier in mijn geval naar het andere veld. Er is geen mogelijkheid om daar rijdend te komen. En ik ga geen paadje bouwen over de sloot en boswal. ;)
Mja het kan, maar je draden zullen er toch heen moeten. Persoonlijk zou ik als je moet gaan sjouwen met dat ding of gewoon een hand/zitmaaier gebruiken of een 2e landroid aanschaffen.

Je blijft bezig anders, heen brengen, dan weer terug om op te laden (of evt accu wisselen), lijkt mij een hoop gedoe. Na 2 uurtjes maaien is hij leeg.

• NiGeLaToR
Navi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:43:
[...]

Dit is niet waar - ik heb twee velden permanent actief, parallel geschakeld en beide gaan prima.

Het enige is: het veld zonder basis station blijft ie rondjes rijden als ie wil opladen, dus ik zet zelf altijd een timer en pak hem op na een uurtje ofzo.

@Navi toen robotmaaiers nog < 500,- kostte vond ik een tweede erbij geen probleem, nu til ik met plezier dat ding even op en breng hem terug. Tis 2 x een minuutje werk, dat vind ik niet zo'n probleem tbh.

[Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 21-04-2023 14:33]

• Nomsayin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:19
Ik heb nu ook de doorslag gegeven om voor een robotmaaier te gaan.

Ik heb een straightforward gazon van om en om 400m2.

Nog aan het twijfelen tussen de husqvarna 305 (of toch de 310x?) of een landroid dat ik hier ook regelmatig zie passeren.
De segma lijkt me nog een beetje te vroeg in zijn schoenen?

Prijs maakt ni ZOVEEL uit. Wat denken jullie voor bovenstaande situatie?

• Siedo
Navi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:48:
[...]

Mja het kan, maar je draden zullen er toch heen moeten. Persoonlijk zou ik als je moet gaan sjouwen met dat ding of gewoon een hand/zitmaaier gebruiken of een 2e landroid aanschaffen.

Je blijft bezig anders, heen brengen, dan weer terug om op te laden (of evt accu wisselen), lijkt mij een hoop gedoe. Na 2 uurtjes maaien is hij leeg.
Draden leggen is eenmalig. Ik gebruik nu een handmaaier, werkt prima. Maar robot is beter.
Ik heb dichtbij het andere veld niet direct een stroompunt, dus een basisstation met robot is ook niet voor de hand liggend.

En na twee uurtjes is het veldje al vier keer gemaaid. Prima!

• 964C2
  • Nu online

964C2

964C2 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:15:
Nemen vandaag de Navimow 1500 in gebruik. Vision Fence was helaas niet meegekomen bij de bestelling door mijn vaste dealer voor tuinmachines.
Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik heb een vraag aan de Navimow gebruikers:
Mijn tuin heb ik verdeeld in 3 zones:
1 - achtertuin ongeveer 800 m2
2 - hondenspeelterrein ongeveer 400 m2
3 - kippenweide ongeveer 350 m2

Inmiddels is de Navimow 1500 klaar met maaien van achtertuin .
De maaier blijft proberen om naar zone 2 te gaan. Dat is momenteel niet gewenst.
Ik wil graag instellen dat hij zone 1 nogmaals moet maaien en zone 2 + zone 3 nog even moet overslaan.

Weer iemand van jullie hoe ik dat moet instellen ?
Dan kan ik mijn wens om zone 1 vaker te maaien dan zone 2 +3 vervullen

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT LG65E9

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-05 18:16
964C2 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb een vraag aan de Navimow gebruikers:
Mijn tuin heb ik verdeeld in 3 zones:
1 - achtertuin ongeveer 800 m2
2 - hondenspeelterrein ongeveer 400 m2
3 - kippenweide ongeveer 350 m2

Inmiddels is de Navimow 1500 klaar met maaien van achtertuin .
De maaier blijft proberen om naar zone 2 te gaan. Dat is momenteel niet gewenst.
Ik wil graag instellen dat hij zone 1 nogmaals moet maaien en zone 2 + zone 3 nog even moet overslaan.

Weer iemand van jullie hoe ik dat moet instellen ?
Dan kan ik mijn wens om zone 1 vaker te maaien dan zone 2 +3 vervullen
Volgens mij moet dit kunnen en wordt het hier ergens uitgelegd, zoek maar even in de lijst.

https://www.facebook.com/groups/navimow

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:27
predmat schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:04:
Ik heb een worx wr141e al enkele jaren maar nu doet hij erg raar, batterij was volledig plat geraakt door vastzitten over dag ergens en ik was pas een dag later thuis, bij thuiskomst heb ik hem aan zijn station gezet voor op te laden, ik krijg hem nog wel aangezet maar bij pin code ingeven(0000) kan ik niet op ok duwen, uit en aan krijg ik wel gedaan via de keys en via de start knop gaat hij ook uit of aan maar de mower op zich krijg ik niet voorbij de pincode omdat ik deze gewoonweg niet ingevoerd krijg? Iemand dit nog al eens meegemaakt?
Ik heb hem al eens volledig opgeladen en nog eens geprobeerd, ik heb de batterij er al 30sec uitgenomen, ik heb via de app al eens gezien of ik niks kon doen maar ik vind dus nergens een oplossing 😢
Niemand?
Denk datk hem dan best binnendoe id brico en hopelijk niet te lang kwijt

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-06 08:54
Magnifique schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:45:
[...]

Volgens mij moet dit kunnen en wordt het hier ergens uitgelegd, zoek maar even in de lijst.

https://www.facebook.com/groups/navimow
Komt met de volgende update:
https://www.facebook.com/...ow/posts/618813026758770/

• 964C2
  • Nu online

964C2

@Magnifique @TheWallet
Dank voor de tip !
Ben zelf geen FB gebruiker en via FB van mijn vrouw moest ik eerst toegang aanvragen tot deze privé groep.
Daar is dus het wachten op om het zelf te lezen.
Bekend of updates snel en vaak komen ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-05 18:16
964C2 schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:54:
[...]

@Magnifique @TheWallet
Dank voor de tip !
Ben zelf geen FB gebruiker en via FB van mijn vrouw moest ik eerst toegang aanvragen tot deze privé groep.
Daar is dus het wachten op om het zelf te lezen.
Bekend of updates snel en vaak komen ?
Ik heb het even voor je terug gezocht en het komt er aan, de hoogte en een maai schema per zone inderdaad.

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 10:01
Weet er iemand hoeveel de 4G kosten van de Navimow zijn na het eerste jaar (of 3 jaar bij de duurste variant)?
Volgens de site moet je dan in de app '4G herladen', maar ze spreken niet over de prijs.

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 10:50
Lacroix schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:18:
Weet er iemand hoeveel de 4G kosten van de Navimow zijn na het eerste jaar (of 3 jaar bij de duurste variant)?
Volgens de site moet je dan in de app '4G herladen', maar ze spreken niet over de prijs.
€30/jaar
(de nieuwe modellen hebben ook allemaal wifi)

• Lacroix
thomke schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:25:
[...]

€30/jaar
(de nieuwe modellen hebben ook allemaal wifi)
Nieuwe modellen?
Zijn dat nog toekomstige modellen, die er aan komen dan?
Want bij de modellen die momenteel op de site staan, heeft enkel de H500E toch wifi.

• thomke
Lacroix schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:27:
[...]

Nieuwe modellen?
Zijn dat nog toekomstige modellen, die er aan komen dan?
Want bij de modellen die momenteel op de site staan, heeft enkel de H500E toch wifi.
site is volgens mij niet up to date:
https://navimow.segway.com/PDF/UserManual.pdf
pagina 13

• Lacroix
En de nederlandstalige handleiding is ook niet geupdate dan... want daar staat ook nog enkel 4G in.

Was die daarnet overigens even aan't doornemen... en er staat ook in dat, terwijl hij hoogteverschillen tot 45% kan overbruggen... er een 'maximum' hoogteverschil van slechts 10% is langs de rand. Heeft iemand daar ervaring mee?

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Superflip

*pwiet*

Lacroix schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:43:
[...]
Was die daarnet overigens even aan't doornemen... en er staat ook in dat, terwijl hij hoogteverschillen tot 45% kan overbruggen... er een 'maximum' hoogteverschil van slechts 10% is langs de rand. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb last van die max 10% langs de rand, waardoor hij al enkele malen de sloot ingegleden is. Het probleem is dat hij, om rechte banen te maaien, aan de randen keert. Hierbij rijdt hij telkens een klein stukje naar achter. Als het gras nat is hebben de wielen niet genoeg grip op een steilere helling met als gevolg dat hij gewoon wegglijd.

Ik heb nu tijdelijk de grens wat minder ver op de helling gezet, maar ik ga wel kijken of ik geen spike banden kan 3D printen.

• Herp84
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 13:54
predmat schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:13:
[...]

Niemand?
Denk datk hem dan best binnendoe id brico en hopelijk niet te lang kwijt
Ik had exact hetzelfde probleem met mijn Landroid S nadat ik hem uit zijn winterslaap haalde. Kon de pincode niet meer invoeren. Heb hem ingestuurd en is onder garantie gerepareerd. Ik zie bij de firmware nu 3.28.0+1 staan, dus wellicht was het een fout in 3.28.

Ik vrees dat er voor jou niets anders op zit dan hem ook insturen.

• wiebeww
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-06 09:46
Sinds ongeveer een jaar heb ik de Worx M500+ en tot op heden zeer tevreden.

Het enige wat ik mis is een goede beveiliging zodat ik het risico met de kinderen kan minimaliseren.

Ik heb nu het maaien op de 4 dagen dat de kinderen niet naar de opvang gaan uitgesloten, maar dit zal ten koste gaan van het maai resultaat.

Ik overweeg nu om of voor de ACS sensor te gaan of een extra UniFi camera op te hangen met zicht op de tuin en dan door middel van persoonsdetectie in combinatie met Home Assistant de robot te pauzeren en een melding te sturen.

Nu lees in wisselende reacties (objecten moeten vrij groot zijn voordat ze gedetecteerd worden) over de ACS sensor waardoor een extra camera mij beter (en zelfs goedkoper) lijkt.

Hebben jullie hier nog ervaring/adviezen in?

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-05 22:40
Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn robotmaaier. Wij hebben een hekwerkje waar ik een gat in heb geknipt zodat de robotmaaier er onder door kan. Helaas is gisteren onze pup eronder door gegaan en de weg op gerend. We hebben veel geluk gehad dat er niets is gebeurd.
Wij zoeken nu een soort luikje die automatisch open en dicht. Bestaat zoiets? Gaat om een worx landroid m700

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-06 07:21
Ik denk niet dat je dat pup-proof krijgt. Want je wilt elke keer als de maaier in de buurt is, dat het luikje open gaat? Krijgt de hond ook door. Je zult dat op tijd moeten doen voordat de maaier er tegenaan botst. Op zich is dit te automatiseren met bv een kippenluikje die je kunt aansturen, maar is veel gedoe.

Ik heb dit zelfde probleem opgelost door elke keer als de maaier de oplader verlaat of teruggaat naar de oplader, een notificatie te sturen naar mijn smartphone dat het hek open moet. En dat is dan een handmatige, maar uiterst hond-veilige, oplossing ;-)

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:06
Zijn er hier mensen met een Bosch Indego M+ 700 die problemen hebben met de drukknoppen op de robotmaaier?
Ik slaag er niet meer in om de knop naar rechts in te duwen, waardoor ik de pincode niet meer kan invoeren.

• Lacroix
this schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:05:
Zijn er hier mensen met een Bosch Indego M+ 700 die problemen hebben met de drukknoppen op de robotmaaier?
Ik slaag er niet meer in om de knop naar rechts in te duwen, waardoor ik de pincode niet meer kan invoeren.
Daar (nog) geen last van.

Maar nog steeds last van slippende wielen, zelfs indien er van enige natheid geen sprake is.
Heb de 'nieuwe' Bosch wielen eronder gestoken die iets betere grip zouden geven, maar vastrijden is nog dagelijkse kost jammer genoeg.

Ondertussen krijg ik ook al meermaals de fout 'niet ondersteunt accupack', waardoor er ook weer manuele interventies nodig zijn om de maaier uit te schakelen en terug in basis station te zetten.

In basisstation denkt hij dan weer af en toe dat hij buiten de grensdraad zit.... weer manueel interventie nodig.

Vorig jaar was het een 'redeijke' ervaring, ook al waren er toen ook teveel interventies nodig, maar dit jaar is het tot nu toe nog 2x erger.

Ik overweeg dus om maar iets anders te kopen... want op deze manier is het gewoon méér werk dan handmatig maaien.

Ik overweeg een Worx Landroid L2000 en een Navimow H3000e ... heb nu liever iets dat over gedimensioneerd is dan iets dat 'net' volgens de officiële specs zou voldoen, maar in de praktijk evenveel moet laden als maaien.

Al heb ik wel wat schrik om bijna €3000 uit te geven voor een Navimow om dan te merken dat hij ook niet zou voldoen.... Als hij perfect werkt heb ik daar geen probleem mee, maar tis veel geld om er dan achteraf pas achter te komen.

Ervaringen van beide toestellen zijn steeds welkom van iedereen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siedo
Lacroix schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:37:
[...]

Vorig jaar was het een 'redeijke' ervaring, ook al waren er toen ook teveel interventies nodig, maar dit jaar is het tot nu toe nog 2x erger.

Ik overweeg dus om maar iets anders te kopen... want op deze manier is het gewoon méér werk dan handmatig maaien.
Ik merk dat hier ook wel. Op een gegeven moment liet ik de Bosch alleen nog maar draaien met het alternatieve programma zonder basisstation, dan rijdt hij dom heen en weer totdat hij leeg is. Ging best nog redelijk.

Zaterdag heb ik met de hand gemaaid, ligt er dan toch een stuk beter bij. Al moet ik zeggen dat ie vandaag het wel weer oké deed, kon alleen basisstation niet meer vinden. Nu is dat nog te overzien, tijdens het thuiswerken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Siedo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:19:
Zaterdag heb ik met de hand gemaaid,
Is dat letterlijk met de hand dan?

Een benzinemaaier wordt ook bepaald niet beter van in de schuur staan (zitmaaier, in ons geval). Hij is ook wel makkelijk als grote stofzuiger voor blad e.d. maar ik vraag me toch af of we 'm aanhouden. Maar ja.. wat dan als de robot het af laat weten? (Voorspelling staat nu op juni, trouwens.)

Wat doen jullie zoal? Heb je nog een volwaardige maaier achter de hand?

En waarop loopt die dan? Euro 98? Aspen 4-takt? Op euro 95 benzine kun je starten een half jaar later echt vergeten. En het gehalte uiteen vallende ethanol zou nog verder omhoog gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siedo
Gwaihir schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Ik heb een Bosch CityMower 18-300 18 V accu. Die doet zijn werk prima voor af en toe. En die accu's zijn meervoudig inzetbaar, dus daar hebben wij er een aantal van. Kost relatief weinig, vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
Gwaihir schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Een benzinemaaier wordt ook bepaald niet beter van in de schuur staan (zitmaaier, in ons geval). Hij is ook wel makkelijk als grote stofzuiger voor blad e.d. maar ik vraag me toch af of we 'm aanhouden. Maar ja.. wat dan als de robot het af laat weten? (Voorspelling staat nu op juni, trouwens.)

Wat doen jullie zoal? Heb je nog een volwaardige maaier achter de hand?

En waarop loopt die dan? Euro 98? Aspen 4-takt? Op euro 95 benzine kun je starten een half jaar later echt vergeten. En het gehalte uiteen vallende ethanol zou nog verder omhoog gaan.
Als je een goede hand/duwmaaier zoekt, kijk eens bij Ego, gewoon op accu en zijn heel krachtig. Ook veel lichter dan op benzine.

Ik heb die er sowieso naast, rij 1x in de 3 weken een rondje voor de randen.

https://egopowerplus.nl/producten/grasmaaiers

Heb de LM2135E-SP met 52cm breed gaat dat best snel, zelfs als je een veldje zou moeten doen.
En je doet echt een hoop m2's op 1 accu.

[Voor 5% gewijzigd door Navi op 01-05-2023 15:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikkedeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 22:01
Hoi allen!

Ik ben mij druk aan het verdiepen in een robot maaier aangezien ik graag niet meer door mijn vrouw met de hand maaier op pad wordt gestuurd ☺️
Ik heb een gazon van ongeveer 200 m2, verdeeld over 3 zones:
1) 2 zones gescheiden door een brug (1 meter breed, geen hoogte verschil) die die langs een vijver loopt
2) een derde zone welke ik alleen kan bereiken over een grindpad of een stuk asfalt (dat laatste is 30 meter verder maar wel afgesloten van enig verkeer).

Ik zoek een maaier welke ik kan aansturen via WiFi en zou mooi zijn als ik hem aan Homey kan hangen (op welke manier dan ook). Verder wat zaken waar ik naar lijk:

Backup besturing via het apparaat zelf is handig mocht functionaliteit ooit worden uitgeschakeld.
Een goede lawn coverage move is handig gezien de afstand tussen zones
Goede grenzen kunnen aangeven is noodzakelijk als ik geen duikboot maaier wil.
Pincode tegen diefstal
Mooie robot maaiers garage voor koude natte nachten

Ik keek zelf naar de Gardena Sileno 250, maar ik krijg nog niet het idee dat die veel gekozen is. Iemand een suggestie waar ik zelf verder kan kijken?

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ikkedeman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:54:
Ik keek zelf naar de Gardena Sileno 250
Dat lijkt mij een maatje te klein. De capaciteit die wordt opgegeven, is nl. het rechthoekige stuk gras volkomen vrij van fratsen, wat de maaier aan kan als hij 24 x 7 mag maaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beginneling 99
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-05 17:44
Help!! Het blauwe lampje van m'n Gardena smart Sileno Life robotmaaier laadstation knippert en dus de hele draad gecontroleerd met zo'n tester, maar NIETS gevonden. Exact gedaan volgens de heldere instructie-video van Grimsholm op YouTube.

Heb 't ook getest m.b.v. de geleidingsdraad: dus halveren van 't gebied.

Wie weet wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 08:24
Ik heb de Robomow RK1000 besteld. Nu met gratis garage en extra mesjes. Deze kwam ook het beste uit de test van de consumentenbond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51

Q-bone

Dusss...

Een vraag, die ik niet terug kan vinden, stel je hebt 2000m2 oppervlakte en 2 grasgazons van 500m2 één aan beide uiterste zijde, heb je dan een machine van 2000m2 of 1000m2 nodig?

Hebben hier allemaal niet aan elkaar gesloten gazon's, maar wel verdeeld over de tuin...

bla?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Q-bone :? Zoals ik vlak boven je post nog schrijf: de capaciteit die wordt opgegeven, is het rechthoekige stuk gras volkomen vrij van fratsen, wat de maaier aan kan als hij 24 x 7 mag maaien.

Je hebt in een ingewikkelder tuin dus al snel het dubbele nodig van het aantal grassprieten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:19

Vraag is waarschijnlijk al eerder gesteld, maar zou dit kunnen lukken? Hierbij wil ik de maaier handmatig van het ene grasveld naar het andere brengen. Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:17
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een robot grasmaaier. We hebben een huis in Zweden een groot stuk land en daarbij een veld van 2000 m2 grond waar we een grasmaaier voor willen gebruiken, waaronder ook veel bomen, bloemenperken en wat vlonders waar enkele delen open zijn. Ik heb wat modellen van Husqvarna kunnen proberen, maar ze lopen grotendeels vast op de perkjes en maaien met gemak bloemen en andere jonge zaailingen kapot.

Nu heb ik al wat rondgekeken in dit topic en wat nieuwe tips eruit gehaald. Nu heb ik nog een korte vraag. Indien we stukken willen markeren die niet gemaaid moeten worden, welke maaiers zijn hiervoor geschikt? Het liefste middels een app. Ik heb ook twee robotstofzuigers en daar kan ik heel precies aangeven waar wel en waar niet gezogen moet worden. Welke maaiers komen goed uit de test en kunnen dit? Overigens is het ook geen probleem als we twee grasmaaiers moeten kopen, aangezien 2000 m2 soms net te veel is voor een groot deel van de robot maaiers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eelco Bos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-06 18:36
Orangelights23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:10:
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een robot grasmaaier. We hebben een huis in Zweden een groot stuk land en daarbij een veld van 2000 m2 grond waar we een grasmaaier voor willen gebruiken, waaronder ook veel bomen, bloemenperken en wat vlonders waar enkele delen open zijn. Ik heb wat modellen van Husqvarna kunnen proberen, maar ze lopen grotendeels vast op de perkjes en maaien met gemak bloemen en andere jonge zaailingen kapot.

Nu heb ik al wat rondgekeken in dit topic en wat nieuwe tips eruit gehaald. Nu heb ik nog een korte vraag. Indien we stukken willen markeren die niet gemaaid moeten worden, welke maaiers zijn hiervoor geschikt? Het liefste middels een app. Ik heb ook twee robotstofzuigers en daar kan ik heel precies aangeven waar wel en waar niet gezogen moet worden. Welke maaiers komen goed uit de test en kunnen dit? Overigens is het ook geen probleem als we twee grasmaaiers moeten kopen, aangezien 2000 m2 soms net te veel is voor een groot deel van de robot maaiers.
Dan kom je bij de segway navimow 3000e, die kan 3000 m2 aan en je kan in de app heel nauwkeurig zogenaamde eilanden tekenen die dan niet gemaaid mogen worden. Het is in het begin even goed puzzelen en instellen, maar als hij eenmaal werkt is het een goed apparaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scatman
Roofingburner schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:36:
[Afbeelding]

Vraag is waarschijnlijk al eerder gesteld, maar zou dit kunnen lukken? Hierbij wil ik de maaier handmatig van het ene grasveld naar het andere brengen. Alvast bedankt voor het meedenken.
Ja hoor, geen enkel probleem.
Ik heb hier dezelfde setup:
in achtertuin het station en daar de kabel doorgeknipt en een extra lus gemaakt naar de voortuin.

Zoiets dus:
ervoor:
code:
1
2
3
-----┐
     | knip hier
     |

erna:
code:
1
2
3
4
--------------------------------------------------┐
     ┌----------------------┐                     |
     |                      |                     |
     |                      └---------------------┘

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangelights23
Eelco Bos schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Dan kom je bij de segway navimow 3000e, die kan 3000 m2 aan en je kan in de app heel nauwkeurig zogenaamde eilanden tekenen die dan niet gemaaid mogen worden. Het is in het begin even goed puzzelen en instellen, maar als hij eenmaal werkt is het een goed apparaat.
Thanks, zal het eens opzoeken.

Wordt het sowieso aangeraden om met een dergelijke app te werken, of werkt een ingegraven belijning die door de maaier wordt herkend ook/beter? Dan hoeven we alleen wat lijntjes in te graven en zouden we ook klaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:19
scatman schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem.
Ik heb hier dezelfde setup:
in achtertuin het station en daar de kabel doorgeknipt en een extra lus gemaakt naar de voortuin.

Zoiets dus:
ervoor:
code:
1
2
3
-----┐
     | knip hier
     |

erna:
code:
1
2
3
4
--------------------------------------------------┐
     ┌----------------------┐                     |
     |                      |                     |
     |                      └---------------------┘
Een knip op de kabel dus, niet in het basisstation. Hoewel er in het basisstation in en uit ook nog wel een extra kabel bij zou passen volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scatman
dat is ook mogenlijk, dan heb je 2 "parallele strings"
Ik heb mijn bestaande string gewoon verlengd (dus in serie). Omdat ik van mijn station niet naar mijn voortuin kan.
Geen idee of het ene "beter of slechter" is als het andere, maar beiden zouden moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Orangelights23 Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je vraagt. Je hebt Husqvarna's door je bloemperken laten rijden, maar ze ook niet tevoren verteld dat het bloemperken zijn?

GPS gestuurd onder de bomen werkt (nog) niet zo best.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangelights23
Gwaihir schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:34:
@Orangelights23 Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je vraagt. Je hebt Husqvarna's door je bloemperken laten rijden, maar ze ook niet tevoren verteld dat het bloemperken zijn?

GPS gestuurd onder de bomen werkt (nog) niet zo best.
In de winkel van Husqvarna is verteld dat de modellen die ik had bloemperken zou herkennen en je dit ook heel makkelijk kon instellen in de app, maar dit viel vies tegen. Ben dus op zoek naar andere merken. Zweden is een beetje husqvarna geil, dus elk bedrijf hier heeft vooral veel kennis van dat merk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ndedecke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Ik heb interesse in de aankoop van een robotmaaier en merk dat er dit jaar toch een duidelijke evolutie is naar systemen zonder perimeterdraad.
We hebben een grote "parktuin" waar toch redelijk wat grote bomen in staan. Zeker langs de zijkanten heb ik volgroeide bomen staan. Er zijn ook stroken langs hogere hagen.

Ik heb interesse in de nieuwe Husqvarna automower 450X Nera, maar als ik naar de technische voorschriften kijk kan ik moeilijk inschatten of hij het wel of niet zou doen onder de bomen.
Op mijn telefoon heb ik een app om de satellietontvangst te monitoren en met mijn s22 behoud ik toch altijd een fix.
Het epos station kan ik op mijn dak zetten en werkt dacht ik met 900 Mhz RF en dan is er toch geen line of sight nodig (wat ik op youtube soms wel terugvond).
Met de nera zullen er nog geen ervaringen zijn wegens nog niet echt leverbaar, maar de 550 epos (professioneel toestel) werkt met dezelde technologie.

Iemand dus ervaringen met de betrouwbaarheid als er bomen en dergelijke staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomke
Ik heb nu enkele dagen de Navimow H3000E rondrijden.
(voor de mensen die het nog niet zouden weten, deze werkt met 'gps', en gaat mooi in lijntjes)

het oppervlakte dat deze moet maaien is redelijk groot: 2400m²
en hij heeft er zijn werk mee. (ik heb wat onderschat hoe lang dit ging duren).
hij is hier namelijk +- 35 uur (laden inclusief) mee bezig.

dit is mijn eerste robot maaier en ik heb enkele vragen:

Hoe gaan jullie om met 'dauw' ? Laten jullie de robot enkel rijden als het gras droog is?
want zoals ik zei zou als ik het 'start' commando geef, het 35 uur duren voordat hij overal langs geweest is (inclusief laden) hierdoor rijdt hij dus ook op momenten dat het gras 'nat' is.

Als ik via een schema de robot enkel zou laten rijden als het gras droog is (geen idee wanneer dit juist is maar laten we voor het gemak van 11u tot 23u instellen, zou dit willen zeggen dat de robot 70 uur bezig is voordat deze alles afgereden heeft.. dus 3 dagen.

in het piekseizoen groeit gras op 3 dagen al redelijk wat.. (2-3 cm?)
is stukken van 2-3 cm van het gras maaien een probleem? of zijn dit dan te 'lange' stukken voor de robot / goed 'mulch' effect te hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
Nat gras doe ik inderdaad niet meer, dan zit heel de maaier vol met proppen gras. maar goed, ik heb een Landroid, misschien dat de Segway er beter mee om kan gaan.

Ook in het donker wordt afgeraden om nachtdieren te beschermen. (Egels en dergelijke)

Met zo'n oppervlakte is de 3000E denk ik te klein om enkel op de gunstige momenten te maaien, dus je komt er niet onderuit hem ook s'nachts te laten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lacroix
thomke schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:44:
Ik heb nu enkele dagen de Navimow H3000E rondrijden.
(voor de mensen die het nog niet zouden weten, deze werkt met 'gps', en gaat mooi in lijntjes)

het oppervlakte dat deze moet maaien is redelijk groot: 2400m²
en hij heeft er zijn werk mee. (ik heb wat onderschat hoe lang dit ging duren).
hij is hier namelijk +- 35 uur (laden inclusief) mee bezig.

dit is mijn eerste robot maaier en ik heb enkele vragen:

Hoe gaan jullie om met 'dauw' ? Laten jullie de robot enkel rijden als het gras droog is?
want zoals ik zei zou als ik het 'start' commando geef, het 35 uur duren voordat hij overal langs geweest is (inclusief laden) hierdoor rijdt hij dus ook op momenten dat het gras 'nat' is.

Als ik via een schema de robot enkel zou laten rijden als het gras droog is (geen idee wanneer dit juist is maar laten we voor het gemak van 11u tot 23u instellen, zou dit willen zeggen dat de robot 70 uur bezig is voordat deze alles afgereden heeft.. dus 3 dagen.

in het piekseizoen groeit gras op 3 dagen al redelijk wat.. (2-3 cm?)
is stukken van 2-3 cm van het gras maaien een probleem? of zijn dit dan te 'lange' stukken voor de robot / goed 'mulch' effect te hebben?
De handleiding heeft wel een mooi overzicht van de modellen en de tijd die ze nodig hebben om verschillende oppervlaktes te maaien. Het verbaasde mij ook dat de H3000 echt wel héél lang nodig heeft om zijn 3000m² af te werken.

Maar als je er verder bij stil staat... is dat ook weer niet zo heel onlogisch. Het blijft één maaier, die uiteindelijk maar een grotere batterij heeft (die best wel groot is in geval van de H3000), maar die daarom niet sneller kan maaien dan een lager model.

Denk dat je (los van het merk) met 2 kleinere maaiers dan altijd sneller bent.

Hier start ik de laatste tijd mijn Indego manueel rond 10u30 à 11u, omdat het gras inderdaad nog lang nat blijft.
Ikzelf overweeg echter een Navimow H3000E te kopen (voor 700m² gras...), en overweeg bvb ook niet het H800 model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:03
Is het bij de navimow mogelijk om per zone een hoogte in te stellen? Wij hebben een stuk gazon en een stuk met wat hoger/taaier bermgras.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomke
Joris748 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:52:
Is het bij de navimow mogelijk om per zone een hoogte in te stellen? Wij hebben een stuk gazon en een stuk met wat hoger/taaier bermgras.
nog niet, is ook nog niet mogelijk om per zone maaischema in te stellen (alles wordt als 1 grote zone gezien,
ookal zijn het 2 verschillende zones via een pad die verbonden zijn). maar zou zouden aan het werken zijn om dit mogelijk te maken dus zal in de toekomst wel mogelijk zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

thomke schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:02:
[...]

nog niet, is ook nog niet mogelijk om per zone maaischema in te stellen (alles wordt als 1 grote zone gezien,
ookal zijn het 2 verschillende zones via een pad die verbonden zijn). maar zou zouden aan het werken zijn om dit mogelijk te maken dus zal in de toekomst wel mogelijk zijn.
Die vraag heb ik hier ook recent gesteld omdat ik 3 verschillende tuin gedeeltes qua frequentie en maaihoogte separaat wil aansturen op de Navimow 1500 die ik sinds 2 weken in gebruik heb. Oppervlakte is 800 + 400 + 350 m2 en dat kan de Navimow 1500 heel goed aan.
Volgens FB van Segway Navimow zal de volgende update ( deze maand ? ) de gewenste mogelijkheden van instellen per zone/ frequentie en maaihoogte mogelijk maken. Zit met spanning te wachten :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Lacroix schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:37:
[...]

De handleiding heeft wel een mooi overzicht van de modellen en de tijd die ze nodig hebben om verschillende oppervlaktes te maaien. Het verbaasde mij ook dat de H3000 echt wel héél lang nodig heeft om zijn 3000m² af te werken.

Maar als je er verder bij stil staat... is dat ook weer niet zo heel onlogisch. Het blijft één maaier, die uiteindelijk maar een grotere batterij heeft (die best wel groot is in geval van de H3000), maar die daarom niet sneller kan maaien dan een lager model.

Denk dat je (los van het merk) met 2 kleinere maaiers dan altijd sneller bent.

Hier start ik de laatste tijd mijn Indego manueel rond 10u30 à 11u, omdat het gras inderdaad nog lang nat blijft.
Ikzelf overweeg echter een Navimow H3000E te kopen (voor 700m² gras...), en overweeg bvb ook niet het H800 model.
Een H3000 lijkt mij echt " overkill " voor 700 m2 grasland.
Mijn H1500e kan prima overweg met de ruim 1500 m2 gras hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:01:
In de winkel van Husqvarna is verteld dat de modellen die ik had bloemperken zou herkennen en je dit ook heel makkelijk kon instellen in de app, maar dit viel vies tegen.
Maakt wel nieuwsgierig waar dat over gaat. Gras vs. andere zaken herkennen heb ik van Husqvarna nog nooit gehoord (wel van een paar start ups). Proberen ze in die 'thuismarkt' dingen uit die wij hier nog niet hebben?

Je kreeg dus een Husqvarna mee / in actie te zien die zonder draad en zonder GPS-referentiestation op een grasveld losgelaten had moeten kunnen worden? En dat werkte nog niet bijster?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lacroix
964C2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:10:
[...]

H1500e zal het inderdaad ook wel aankunnen, maar ik vind het prijsverschil naar de H3000 dan niet meer zoveel (er rekening mee houdende dat de H3000 de ultrasonic sensor standaard heeft).

Enig idee hoe lang hij bezig is op jouw 1500m²? Volgens de handleiding zou je dan al aan 27h zitten.. en dat is wss in redelijk optimale omstandigheden. (en met 3 aparte zones zou ik verwachten dat het dus nog wat meer is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
ndedecke schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:03:
Het epos station kan ik op mijn dak zetten en werkt dacht ik met 900 Mhz RF en dan is er toch geen line of sight nodig (wat ik op youtube soms wel terugvond).
Heb ik ook heel verschillende dingen over gehoord. Er is sowieso geen echte line of sight nodig (het is geen infrarood of zo), maar zet er een stevig gebouw tussen en dan is het niet zo voorspelbaar meer of het bereik voldoende is, zo heb ik al met al begrepen.
Iemand dus ervaringen met de betrouwbaarheid als er bomen en dergelijke staan?
Dealer is dat hier ter plaatse in komen schatten, twijfelde, en raadde het na ruggespraak met Husqvarna af.

Hier komt dus 'n 430X Nera met draad, zonder EPOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangelights23
Gwaihir schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:14:
[...]

Maakt wel nieuwsgierig waar dat over gaat. Gras vs. andere zaken herkennen heb ik van Husqvarna nog nooit gehoord (wel van een paar start ups). Proberen ze in die 'thuismarkt' dingen uit die wij hier nog niet hebben?

Je kreeg dus een Husqvarna mee / in actie te zien die zonder draad en zonder GPS-referentiestation op een grasveld losgelaten had moeten kunnen worden? En dat werkte nog niet bijster?
Wat ik eerder schreef, ik ben een complete noob wat betreft robot grasmaaiers, dus het zou heel goed kunnen dat ik iets verkeerd gedaan heb. Ik weet wel van een aantal verkopers hier dat ze nieuwe producten hier sneller proberen om te kijken of het wat is, zeker omdat een gemiddeld huis hier al gauw een paar honderd m2 grond heeft met heuvels, stenen, bloemen, en weet ik het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Lacroix schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:15:
[...]

H1500e zal het inderdaad ook wel aankunnen, maar ik vind het prijsverschil naar de H3000 dan niet meer zoveel (er rekening mee houdende dat de H3000 de ultrasonic sensor standaard heeft).

Enig idee hoe lang hij bezig is op jouw 1500m²? Volgens de handleiding zou je dan al aan 27h zitten.. en dat is wss in redelijk optimale omstandigheden. (en met 3 aparte zones zou ik verwachten dat het dus nog wat meer is).
Zal het eens gaan timen qua tijd.
Geef het door als ik de gegevens heb.
Voor mij is het ook niet nodig dat er iedere dag gemaaid moet worden op hetzelfde stuk gazon. Het gras heeft namelijk ook tijd nodig om goed te herstellen van een maaibeurt. En gras groeit in 1 dag ook echt geen halve cm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Lacroix schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Snelle check geeft aan dat de H1500e ruim 100 m2 per uur maait op een stuk tuin met maar een paar ' verboden gebieden ' waar het manoeuvreren wat langer duurt.
In de boomgaard gaat hij die 100 m2 dus niet halen met alle heen en weer rijden tussen alle bomen door.
Opladen van 10% naar 100 % vraagt 3,5 uur.
Max. gebruik oplader is 72 Watt volgens EnergySocket van HomeWizard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alain1966
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-05 09:02
Voor mij alleen nog een maaier met Gillette messen. Als het gras dan te hoog is of er is een putje of om het even wat, dan gaat de maaier nooit overbelast worden op zijn messen, en loopt hij bij ruwer terrein ook niet meteen vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• veltir
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 16:37
964C2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een fatsoenlijke robotmaaier. Gras ligt rondom ons vrijstaande huis (voortuin, zijkant, achtertuin en afgezet stuk met zwembad en toegang via poortje). Ben geinteresseerd in de H1500e en via de check op de website zou de tuin ook geschikt zijn. Wat zijn jouw ervaringen voorlopig met de H1500e? Ook minpunten en zo ja welke?
Altijd met de benzinemaaier gedaan, maar kost me minimaal 3 uurtjes. Ook al een zitmaaier gehad, maar die stond meer stil dan dat deze werkte, dus nu op zoek naar een machine waar ik weinig omkijken naar heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lacroix
veltir schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:51:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een fatsoenlijke robotmaaier. Gras ligt rondom ons vrijstaande huis (voortuin, zijkant, achtertuin en afgezet stuk met zwembad en toegang via poortje). Ben geinteresseerd in de H1500e en via de check op de website zou de tuin ook geschikt zijn. Wat zijn jouw ervaringen voorlopig met de H1500e? Ook minpunten en zo ja welke?
Altijd met de benzinemaaier gedaan, maar kost me minimaal 3 uurtjes. Ook al een zitmaaier gehad, maar die stond meer stil dan dat deze werkte, dus nu op zoek naar een machine waar ik weinig omkijken naar heb.
Van wat ik tot nu toe gelezen heb, is dat afgezet stuk wel niet te maaien voorlopig.
Je kan uiteraard meerdere zones maken, maar de maaier moet altijd zelfstandig vanuit zijn basis naar de zones kunnen rijden.

En je kan ook (nog) geen aparte schemas per zone maken.
Zou in de toekomst wel mogelijk worden, na software upgrades.

Hier overigens de H3000e besteld... ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

veltir schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:51:
[...]

Hier is de H1500e op 20 april in gebruik genomen. Ben heel tevreden over wat de Navimow kan.
Had vrijdag wel een issue omdat de maaier op voor mij onbekende gegevens de ingestelde kaartgegevens heeft verloren. Vanmorgen hersteld door een nieuwe map te maken en het maait weer vrolijk door.
Ik wacht nog wel op de update waarop ik de maaischema's met frequentie en andere maaihoogtes kan instellen voor de boomgaard/kippenweide en het hondenspeelveld. Die update is aangekondigd voor deze maand via de FB pagina van Navimow.
Capaciteit van de 1500 vind ik prima voor mijn te maaien grondstuk van ruim 1500 m2. De schapenweide van ruim 2000 m2 hoeft de Navimow niet te maaien, want dat doen onze schapen dag en nacht meer dan prima :*)
Stroomgebruik gemeten via EnergieSocket van HomeWizard is ongeveer 2,5 - 3 kWh per week. Maar dat merk je niet met voldoende panelen :D _/-\o_

Heb nog wel de Vision Fence besteld om te testen of dat nog voordelen gaat bieden.
De app werkt logisch en gebruiksvriendelijk, dus prima.

Grastractor van 122 cm breed en Viking motormaaier van 55 cm breed staan voorlopig werkloos in de schuur.
Wel gebruiken we de Stihl bosmaaier om de randjes bij te werken waar de Navimow onmogelijk kan komen.

Tot heden dus wel een aanrader.
Heb de Navimow aangeschaft bij de lokale dealer hier in het dorp, zodat er altijd professionele ondersteuning dichtbij is en ik niet online hoef te emmeren met China of de importeur.
Geen verschil in prijs, maar vindt service dichtbij belangrijk. Krijg daar ook een ruilapparaat bij problemen of onderhoud.
Goede ervaringen mee met ander tuinmachines en dat is veel waard. Ook kwestie van gunnen (y)

[Voor 8% gewijzigd door 964C2 op 07-05-2023 14:13. Reden: Aanvullende info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeBaker
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:26
Hallo, wij hebben zojuist onze tuin aangepast en opnieuw ingezaaid de volgende stap is een maai robot aan te schaffen. We hebben ongeveer een oppervlakte van 500m2 wat moet worden gemaaid. Nu heb ik op de Husqvarna website de wizard gedaan en ben uitgekomen bij een Automover 405x. Ook ben ik naar een lokale dealer gegaan van Husqvarna. Deze raadde mij een automover 305 of 310 Mark2 aan. Het verschil hierin is de oppervlakte die ze kunnen maaien. Heeft iemand ervaring met deze robotmaaiers? Of andere tips zijn ook welkom

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
t.i.
Bij Amazon .es en .fr is de WR165E nu 612 euro

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-05 22:40
emielbf schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:42:
Ik denk niet dat je dat pup-proof krijgt. Want je wilt elke keer als de maaier in de buurt is, dat het luikje open gaat? Krijgt de hond ook door. Je zult dat op tijd moeten doen voordat de maaier er tegenaan botst. Op zich is dit te automatiseren met bv een kippenluikje die je kunt aansturen, maar is veel gedoe.

Ik heb dit zelfde probleem opgelost door elke keer als de maaier de oplader verlaat of teruggaat naar de oplader, een notificatie te sturen naar mijn smartphone dat het hek open moet. En dat is dan een handmatige, maar uiterst hond-veilige, oplossing ;-)
Heb je hier meer info over? Dat luikje moet je dat dan zelf handmatig openen of is dit ook geautomatiseerd? Foto?? 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-06 07:21
chefspecial schreef op zondag 7 mei 2023 @ 18:57:
[...]

Heb je hier meer info over? Dat luikje moet je dat dan zelf handmatig openen of is dit ook geautomatiseerd? Foto?? 😀
is gewoon een tuinhek en die moet met de hand open/dicht gedaan worden :)

het kippenluikje is een slechts een idee, maar automatiseren met domotica lijkt me geen rocket-science.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:23
Hoi,

Ik heb een vraagje welke robot werkt het best bij een oppervlakte van 320m2 ?
We hebben een inbouw trampoline en een houtesnpeeltuig in de tuin.
Er is een lichte helling in de tuin maar die zal maar iets van een 3% zijn.

Ook heb ik een vraag moet je bij het speeltuig ook rond de houtepalen van het schommel gedeelte gaan ? of is enkel bij het schuifaf gedeelte voldoende ?

heb even een link naar het speeltuig er bij gezet.
https://wickey.be/speelto...OfVMXMnu-ARsaAniyEALw_wcB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
SteffanS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:13:
Hoi,

Ook heb ik een vraag moet je bij het speeltuig ook rond de houtepalen van het schommel gedeelte gaan ? of is enkel bij het schuifaf gedeelte voldoende ?

Dit is nogal een hele brede vraag die je stelt. Heb je al een merk op het oog? Binnen een merk kunnen we dan wel adviseren.

Begin eens met de keuze of je wel of niet met een begrenzingsdraad wil werken. Zonder kan sinds dit jaar best redelijk goed, er zijn een paar merken die dit jaar een model geïntroduceerd hebben. Echter zijn die modellen wel pas vanaf 1499 euro. Vermoedelijk is dat overkill voor jouw oppervlakte.

Als ik jou was zou ik in ieder geval voor een variant met draad gaan. En als ik dan toch een persoonlijke voorkeur mag zeggen, kijk eens naar de modellen van Worx. Ik denk dat het kleinste model (S) voor jou te klein te gezien je oppervlakte. De M500 modellen zijn top. Nieuwste versie is de Wr165e en de voorgaande versie is de wr141e. Of de meerprijs van de nieuwe versie voor jou uit kan, dat is aan jezelf.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:23
GAEvakYD schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Dit is nogal een hele brede vraag die je stelt. Heb je al een merk op het oog? Binnen een merk kunnen we dan wel adviseren.

Begin eens met de keuze of je wel of niet met een begrenzingsdraad wil werken. Zonder kan sinds dit jaar best redelijk goed, er zijn een paar merken die dit jaar een model geïntroduceerd hebben. Echter zijn die modellen wel pas vanaf 1499 euro. Vermoedelijk is dat overkill voor jouw oppervlakte.

Als ik jou was zou ik in ieder geval voor een variant met draad gaan. En als ik dan toch een persoonlijke voorkeur mag zeggen, kijk eens naar de modellen van Worx. Ik denk dat het kleinste model (S) voor jou te klein te gezien je oppervlakte. De M500 modellen zijn top. Nieuwste versie is de Wr165e en de voorgaande versie is de wr141e. Of de meerprijs van de nieuwe versie voor jou uit kan, dat is aan jezelf.
Ik was al naar de husqvarna automower® aspire™ r4 en de robomow rk1000 en de robomow RT700 aan het kijken. Had dit moeten vermelden in het eerste bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• screamer82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 10:06
Ik ben momenteel op zoek naar een robotgrasmaaier voor mijn gazon van ongeveer 500-600 m². Het gebied is echter relatief complex, met een lang en smal pad van 2 meter breed, evenals verschillende hoeken en kanten. Om deze reden dacht ik eraan om een robot met een capaciteit van 1000 m² aan te schaffen.

Na het bekijken van de specificaties van de Gardena Sileno Life 750/1000 en de Husqvarna 305/310 mark II, merk ik echter geen enkel verschil in de gebruikte componenten. Enkel is er meer tijd nodig om de m² te maaien. De aandrijving, batterij, elektrisch moederbord en andere componenten hebben zelfs hetzelfde onderdeelnummer. Het is verwarrend waarom er dan een verschil in maaicapaciteit zou zijn. Bovendien is de Gardena, die veel exact dezelfde componenten gebruikt, aanzienlijk goedkoper dan de Husqvarna.

Ter illustratie, hier zijn enkele voorbeelden van reserveonderdelen die door zowel voor deze modellen van Gardena als Husqvarna worden gebruikt:
Printed circuit assembly: https://www.gplshop.co.uk/en/printed-circuit-assy
Batterij: https://www.gplshop.co.uk/en/battery
Wielmotor: https://www.gplshop.co.uk/en/wheelmotor-2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 10:22
Gardena is het 'dochtermerk' van Husqvarna, vandaar de gedeelde componenten.

Ik ben zelf ook op zoek naar een robotmaaier voor ca 500m2. En ik vind ze eigenlijk allemaal veel te duur (voor wat ze kunnen).

- Bosch Indego 750 - smart en maait in lijnen (dus weet je hoe 'ver' hij is, lijkt me handig) ca €1000
- Gardena smart Sileno 750 - smart en erg stil maar maait kris-kras, ca €1200

Ik kwam toen een van de Lidl van Parkside tegen. Iemand daar ervaringen mee? --> geschikt voor 1000m2 en €399 en lijkt heel erg veel op de Bosch

https://www.lidl.nl/p/par...grasmaaier-20v/p100325200

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lacroix
Burnd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:48:

Ik ben zelf ook op zoek naar een robotmaaier voor ca 500m2. En ik vind ze eigenlijk allemaal veel te duur (voor wat ze kunnen).

- Bosch Indego 750 - smart en maait in lijnen (dus weet je hoe 'ver' hij is, lijkt me handig) ca €1000

Ik kwam toen een van de Lidl van Parkside tegen. Iemand daar ervaringen mee? --> geschikt voor 1000m2 en €399 en lijkt heel erg veel op de Bosch

De Bosch creëert een lappendeken van gemaaide stukken, maar echt lijnen maaien zou ik dit niet noemen.
Ook zie je niet echt goed (op de kaart bvb) waar hij al geweest is en waar hij nog denkt dat hij moet komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
ah okay, dan ga ik gewoon voor die van de Lidl. Over het algemeen best prima spul dat Parkside.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
Burnd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:12:
ah okay, dan ga ik gewoon voor die van de Lidl. Over het algemeen best prima spul dat Parkside.
Vriend van mij heeft die en maait prima, is alleen oerdom. Dus als die ergens klem zit rijdt ie gewoon z'n batterij leeg op de plek waar die klem zit. Heb de indruk dat m'n Worx wat snuggerder is.

Maargoed, wellicht andere types en als je je gazon goed ingericht hebt komt ie ook niet vast te zitten. Ging bij hem mis omdat er rommel wat blijven liggen waar die zich in vast reed.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 13:36
Ik heb een Worx WRE130 en een WR155E (Landroid S 300m2, en L 2000m2), en ik heb een haat liefde verhouding met ze 8)7 :P .

De WRE130 rijd op een stuk van ongeveer 200m2 en heeft dat altijd zonder problemen gedaan tot de laatste update paar weken geleden 3.28.0+1 sindsdien heeft hij elke dag dat hij het permiter draad kwijt is, als ik hem dan start doet hij het een aantal uur weer prima. Het permiter draad heb ik meerdere malen gecontroleerd maar die is goed. Dus die ga ik van de week een downgrade geven naar versie 3.28.

De WR155E rijd op een stuk van ongeveer 2000m2 en na wat aanpassingen/troubleshooten en het droog genoeg is doet deze het perfect, ik heb hem wel met 2 klinkers verzwaard omdat als het gras net iets te vochtig is dan slipt hij en sloopt hij het gras (gras op kleigrond). Ik laat hem ook tussen 10:00 en 23:00h rijden met de regensensor aan op een halfuur.

Ik heb bij de WR155E ook de frontwheel lift sensoren los gekoppeld omdat ik geen perfect egaal veld heb, had hij geregeld dat hij stil viel bij kuilen. Als je hem optilt wordt al snel de gyro sensor geactiveerd dus gaat hij alsnog stoppen. Verder heb ik ook het geleiden/bescherm rail onder de maaier weg gehaald omdat daar vaak takjes en gras tussen bleef plakken en daarop stil viel je moet dan handmatig resetten.

Verder heeft de WR155E ook firmware 3.28.0+1 en werkt nu nog stabieler want die had juist met firmware 3.28 dat hij het permitter draad kwijt was vooral bij het docken in de lader dus firmwares hebben verschillende effecten op de Landroid's.

Voor de mensen die nog advies zoeken voor de aanschaf van een robot maaier;
Zodra je een grasveld hebt van meer dan 500m2 kies dan altijd voor een maaier die zonder permitter draad werkt want ik heb flink wat uren lopen zoeken naar een draad breuk waarbij je het draad soms voor een groot deel er uit moest halen en opnieuw mocht leggen (ik heb een kabel tracer maar bij natte klei gaat dat signaal prima door :X ).

Verder heb ik goede ervaring met de support van Worx en heb je prima instelling's mogelijkheden in de app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 09:04
SteffanS schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:13:
Hoi,

Ik heb praktische de zelfde tuin.
Die van mij is 250 m2. Er staat ook een inbouw trampoline en een speeltoestel en schommel in. Ik zoek dus een grasmaaier die gewoon daar prima omheen kan maaien en eventueel er onder zonder problemen.

Daarnaast is mijn gras niet perfect egaal. Hier en daar wat kuiltjes niks extreems. Maar een perfect stuk gras is het zeker niet.

ik heb al diverse reviews bekeken online, maar er is er eigenlijk geen die uitgaat van de bovenstaande situatie en hoe ze daar mee omgaan kan ik maar slecht terug vinden.

Ik heb daarom ook geen voorkeur voor een merk of type. Ik wil gewoon een goeie robot grassmaaier die na installatie gewoon mijn grasveld maait en ik alleen hier en daar de kantjes nog maar hoef te doen.

Heb jullie goeie tips voor mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Zijn er hier bezitters van de Luba Mammotion? Sinds 1 week deze zelf maar er moet nog wel het nodige aan software updates komen om een goed bruikbare maaier te worden.

1 van de vragen die ik heb is hoe de RTK antenne contact houdt met de Luba zelf, tussen het huis en de garage is de nauwkeurigheid bedroevend...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
Krijg steeds meer het idee dat RTK gewoon niet te oplossing gaat zijn rondom huizen en bomen.

Leuk voor open velden, maar zo is de praktijk helaas niet altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Navi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:06:
Krijg steeds meer het idee dat RTK gewoon niet te oplossing gaat zijn rondom huizen en bomen.

Mijn ervaring is anders. Woon in het buitengebied en er staan hier veel (hoge) bomen en veel struiken.
Ons huis is vrijstaand, redelijk groot en ongeveer 8,5 meter hoog. Ik heb totnutoe overal een prima bereik met de Segway Navimow 1500.
Uiteraard komt er de komende maanden nog wel meer blad aan de bomen hier op en rond de kavel.

Ook een beetje " No Guts, No Glory "

[Voor 3% gewijzigd door 964C2 op 08-05-2023 19:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
964C2 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:32:
[...]

Mijn ervaring is anders. Woon in het buitengebied en er staan hier veel (hoge) bomen en veel struiken.
Ons huis is vrijstaand, redelijk groot en ongeveer 8,5 meter hoog. Ik heb totnutoe overal een prima bereik met de Segway Navimow 1500.
Uiteraard komt er de komende maanden nog wel meer blad aan de bomen hier op en rond de kavel.

Ook een beetje " No Guts, No Glory "
Helemaal rondom het huis? (andere kant dan de antenne) En ook vlak tegen het huis aan?

[Voor 94% gewijzigd door Navi op 08-05-2023 19:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burnd
NiGeLaToR schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Vriend van mij heeft die en maait prima, is alleen oerdom. Dus als die ergens klem zit rijdt ie gewoon z'n batterij leeg op de plek waar die klem zit. Heb de indruk dat m'n Worx wat snuggerder is.

Maargoed, wellicht andere types en als je je gazon goed ingericht hebt komt ie ook niet vast te zitten. Ging bij hem mis omdat er rommel wat blijven liggen waar die zich in vast reed.
Ah okay, heeft die vriend van je hem al lang? ik heb het idee dat die ik nu besteld heb redelijk nieuw is.

PMRDA 20-Li A1 - IAN 356377 die heb ik nu net besteld: https://www.lidl.nl/p/par...grasmaaier-20v/p100325200
PMRA 20-Li A1 - IAN 359273 - het oudere model

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

Navi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:48:
[...]

Helemaal rondom het huis? (andere kant dan de antenne) En ook vlak tegen het huis aan?
Ja, aan drie kanten van het huis waar ik gras heb volledige GPS ontvangst
Voortuin weet ik niet, want daar heb een zee van Annabellen achter een beukenhaag, dus geen gras om te maaien.
Basisstation en antenne staan aan de zijkant op ongeveer 10 meter van het huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Navi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:06:

RTK zou toch juist een heel nauwkeurig plan aan moeten kunnen, hier alleen laagbouw tot 3 meterhoog en de RTK antenne heeft vrij zicht op de hemel bijna tot aan de horizon, tussen de 30 en 35 satellieten alleen de robot heeft wat meer moeite langs de haven en muren.
Als een bedrijf als Stiga met robots tot 5000 euro opneemt in het assortiment zou je er toch meer van verwachten.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
Burnd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Ah okay, heeft die vriend van je hem al lang? ik heb het idee dat die ik nu besteld heb redelijk nieuw is.

PMRDA 20-Li A1 - IAN 356377 die heb ik nu net besteld: https://www.lidl.nl/p/par...grasmaaier-20v/p100325200
Deze ziet er inderdaad anders uit. Maar zoals je hier kunt lezen hebben velen met vele merken af en toe uitdagingen. Ik met m'n Worx dus ook en andere keren rijdt ie maanden probleemloos. Ben wel gestopt met alles zo strak mogelijk langs de kantjes te plannen, pak af en toe de kantentrimmer wel. Loopt juist bij de krappere randjes het meeste vast en heb dan een heg of border er langs waar die vast blijft hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
Zomaar een weetje, dezelfde eigenaar van Worx heeft ook nog Kress, zijn eigenlijk dezelfde maaiers als de Landroids maar iets professioneler. App lijkt ook veel van hetzelfde.

https://www.kress.com/nl-nl/robotmaaiers-met-grensdraad/

Zijn er met en zonder grensdraad.
Hebben ook RTK modellen met een antenne die je los kunt halen om zo de grens langs te lopen.

Ook hele grote tot 24000m2!

[Voor 9% gewijzigd door Navi op 08-05-2023 22:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marty830
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Burnd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Ik ben ook juist naar Parkside aan het kijken voor een grasveld van 400 m2. Voor zover ik zie, zijn deze machines identiek op volgende specificaties na:
  • Geen Wifi/Bluetooth vs wel (dus instelbaar via app)
  • 18 vs 22 cm snijbreedte
  • 2900 vs 3100 rpm snijbreedte
  • 2 vs 4 Ah batterij (45 vs 70 minuten rijtijd)
  • 130 vs 200 m begrenzingskabel
  • max 500 vs 1000 m2 grasveld
  • 279 vs 399 euro
Moest je overgaan tot de aankoop, ben ik zeker geïnteresseerd in je ervaring.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tremmie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 19:58
Overigens heeft ook Worx inmiddels de Vision uitgebracht, een maaier zonder grensdraad.

In Duitsland was ie al wat langer verkrijgbaar, daar zijn de reviews niet heel positief vooralsnog. Met name omdat de ontwikkeling nog niet helemaal af is, functies die nog ontbreken, een app die nog niet lekker werkt, etc.

Desondanks heb ik er gisteravond zelf één opgehaald, ben benieuwd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• screamer82
Burnd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:48:

Ik weet dat gardena een dochter is van Husqvarna, dat er componenten gedeeld worden is dus zeker normaal. Ik had echter op de "kritische" onderdelen wel een upgrade verwacht bij Husqvarna.
Het meest frapante vind ik wel nog dat er geen enkel verschil is tussen modellen die 750 / 100 of 1250m² als "bereik" hebben. Behalve mogelijks software begrenzing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Navi
screamer82 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Ik weet dat gardena een dochter is van Husqvarna, dat er componenten gedeeld worden is dus zeker normaal. Ik had echter op de "kritische" onderdelen wel een upgrade verwacht bij Husqvarna.
Het meest frapante vind ik wel nog dat er geen enkel verschil is tussen modellen die 750 / 100 of 1250m² als "bereik" hebben. Behalve mogelijks software begrenzing.
Is heel flauw idd, Worx doet het ook met hun nieuwe Vision modellen, hardwarematig identiek, zelfs het formaat van de accu. Waar zit de begrenzing dan in....de laadsnelheid....pfff

Acties:
  • 0Henk 'm!

• screamer82
Navi schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Is heel flauw idd, Worx doet het ook met hun nieuwe Vision modellen, hardwarematig identiek, zelfs het formaat van de accu. Waar zit de begrenzing dan in....de laadsnelheid....pfff
Ondertussen heb ik ontdekt waar het verschil zit. Er is een voorgeprogrammeerd minimaal aantal standby-uren dat per model verschilt. Dus zelfs als de hardware hetzelfde is, zorgt de software ervoor dat je het apparaat minder of meer uren per dag kunt gebruiken.
Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee