veltir schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:51:
[...]
Ik ben ook aan het kijken voor een fatsoenlijke robotmaaier. Gras ligt rondom ons vrijstaande huis (voortuin, zijkant, achtertuin en afgezet stuk met zwembad en toegang via poortje). Ben geinteresseerd in de H1500e en via de check op de website zou de tuin ook geschikt zijn. Wat zijn jouw ervaringen voorlopig met de H1500e? Ook minpunten en zo ja welke?
Altijd met de benzinemaaier gedaan, maar kost me minimaal 3 uurtjes. Ook al een zitmaaier gehad, maar die stond meer stil dan dat deze werkte, dus nu op zoek naar een machine waar ik weinig omkijken naar heb.
Hier is de H1500e op 20 april in gebruik genomen. Ben heel tevreden over wat de Navimow kan.
Had vrijdag wel een issue omdat de maaier op voor mij onbekende gegevens de ingestelde kaartgegevens heeft verloren. Vanmorgen hersteld door een nieuwe map te maken en het maait weer vrolijk door.
Ik wacht nog wel op de update waarop ik de maaischema's met frequentie en andere maaihoogtes kan instellen voor de boomgaard/kippenweide en het hondenspeelveld. Die update is aangekondigd voor deze maand via de FB pagina van Navimow.
Capaciteit van de 1500 vind ik prima voor mijn te maaien grondstuk van ruim 1500 m2. De schapenweide van ruim 2000 m2 hoeft de Navimow niet te maaien, want dat doen onze schapen dag en nacht meer dan prima
Stroomgebruik gemeten via EnergieSocket van HomeWizard is ongeveer 2,5 - 3 kWh per week. Maar dat merk je niet met voldoende panelen
Heb nog wel de Vision Fence besteld om te testen of dat nog voordelen gaat bieden.
De app werkt logisch en gebruiksvriendelijk, dus prima.
Grastractor van 122 cm breed en Viking motormaaier van 55 cm breed staan voorlopig werkloos in de schuur.
Wel gebruiken we de Stihl bosmaaier om de randjes bij te werken waar de Navimow onmogelijk kan komen.
Tot heden dus wel een aanrader.
Heb de Navimow aangeschaft bij de lokale dealer hier in het dorp, zodat er altijd professionele ondersteuning dichtbij is en ik niet online hoef te emmeren met China of de importeur.
Geen verschil in prijs, maar vindt service dichtbij belangrijk. Krijg daar ook een ruilapparaat bij problemen of onderhoud.
Goede ervaringen mee met ander tuinmachines en dat is veel waard. Ook kwestie van gunnen

[Voor 8% gewijzigd door 964C2 op 07-05-2023 14:13. Reden: Aanvullende info]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT LG65E9