Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Pieterve schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:45:
Volgende week geeft Segway een update over Navimow.
Vermoedelijk komt er vision aan, zie IG posts.
https://www.instagram.com...soEbqZn16deXxr_k_uPnpPce4
Wat is vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-04 18:40
Ik denk een camera om objecten te detecteren, zoals toadi of landroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Einde geduld met 'super GPS' bereikt -> Husqvarna 430X NERA besteld (zonder EPOS). Toch voor 10 tot 15 jaar 'n draad alhier dus. (Husqvarna acht onze tuin voorlopig nog niet geschikt voor EPOS; teveel bomen.)

Vervolgvraag: zijn er hier mensen die hun Husqvarna rechtstreeks benaderen (dus zonder die onzin van via de cloud van de fabrikant)?

Het gaat me dan met name om te kunnen doorgeven "ga naar / blijf in je hok", "je mag (weer)" en, in de andere richting, te weten wanneer de machine actief is (liefst als actief signaal, evt. via polling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 22:51
Afgelopen jaren veel problemen gehad met mijn Worx S300. Die zeer regelmatig opgestuurd moest worden omdat er weer wat stuk was. Laatste issue werd wel een beetje modder gooien met de supportdesk omdat opeens beweerd werd dat de garantie verlopen was. Compleet onterecht wat uiteindelijk door de rechtsbijstand afgehandeld is, met succes want ik heb ik aankoopbedrag teruggekregen. Nu sta ik voor een keuze voor nieuw apparaat.

Gek genoeg neig ik wel opnieuw naar een Worx. Hoofdreden is wel dat de maaidraad ingegraven ligt op de afstand voor de Worx S300. Tevens als ik een nieuwe koop heb ik weer een nieuwe garantie van 3 jaar. En natuurlijk bang for Bucks.

Ik heb het idee dat een deel van mijn problemen met mijn vorige s300 te maken had met mijn manier van schoonmaken. Bij de orentiatie op een nieuw model zag ik dat de nieuwe waterdicht zijn en af te spoelen met een tuinslang. Ik heb sterk het vermoeden dat veel van mijn problemen door vocht kwamen.

Ik twijfel nu tussen:
  • Wr130E (S300) voor 539 euro
  • Wr165E (M500 nieuw model) voor 729 euro
Mijn gras is +/- 230 m2 groot en de S300 zou daar genoeg voor moeten zijn. Echter neig ik toch naar de nieuwe M500 vanwege nieuwe functies. Voordat hij waterdicht is, zwevend dek heeft en stiller is(60 vs 67 dBa).

Vraag1: Weet iemand of de maaidraad afstand van de M500 ongeveer gelijk is aan de S300, of moet ik dan alsnog de draad opnieuw gaan ingraven. Als dat niet gelijk is, dan moet ik dus eigenlijk een vergelijk doen van S300 Vs alle andere robotmaaiers.

Vraag2: Kwamen er andere jaren nog acties vooraf aan het seizoen met kortingen? Of is dat vooral einde van het seizoen en is de kans niet heel groot dat er komende maanden nog acties zullen komen.
EDIT: Na wat onderzoeken heb ik het antwoord gevonden. En dat is positief. Beide aanbevolen afstanden tot aan de rand zijn voor de S300 en M500 exact hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzbzfCQQ77g19j3Dl3UnU1UUbbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GXjsb0S1LWI6YvOFLObqz8wn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door GAEvakYD op 05-02-2023 10:44 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieterve
Dus zoals verwacht heeft Segway de Visionfence aangekondigd, een accessoire om via een camera en ai obstakels te vermijden.
https://navimow.segway.com/VisionFence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 21:34
Pieterve schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:50:
Dus zoals verwacht heeft Segway de Visionfence aangekondigd, een accessoire om via een camera en ai obstakels te vermijden.
Leuke feature, ben benieuwd of dat in de praktijk echt goed werkt. Daarnaast zal je het camera schermpje regelmatig moeten schoonmaken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gwaihir schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:51:
Einde geduld met 'super GPS' bereikt -> Husqvarna 430X NERA besteld (zonder EPOS). Toch voor 10 tot 15 jaar 'n draad alhier dus. (Husqvarna acht onze tuin voorlopig nog niet geschikt voor EPOS; teveel bomen.)

Vervolgvraag: zijn er hier mensen die hun Husqvarna rechtstreeks benaderen (dus zonder die onzin van via de cloud van de fabrikant)?

Het gaat me dan met name om te kunnen doorgeven "ga naar / blijf in je hok", "je mag (weer)" en, in de andere richting, te weten wanneer de machine actief is (liefst als actief signaal, evt. via polling).
Wanneer wordt hij geleverd? Ben heel benieuwd naar je ervaringen, zit zelf ook naar deze te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Navi schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:46:
Wanneer wordt hij geleverd? Ben heel benieuwd naar je ervaringen, zit zelf ook naar deze te kijken.
De verwachting staat momenteel op mei. Let wel: dat gaat om een dealer die er direct een aantal besteld heeft = lang vóór mijn bestelling al bij Husqvarna besteld. En men is er nog allerminst zeker van, na de ervaringen van afgelopen jaar met leveringen.

Deze Husqvarna's maaien trouwens gewoon door in de regen. Is dat nou echt handig, of zou ik me veel schoonmaken besparen als ik dat (bij grotere nattigheid) toch maar niet laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Pieterve schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:50:
Top dat ze dit als accessoire weten te brengen, i.p.v als nieuw model. Geeft o.a. ook de optie het bij gebleken problemen later nog toe te voegen.
ChiLLeR schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:53:
Leuke feature, ben benieuwd of dat in de praktijk echt goed werkt. Daarnaast zal je het camera schermpje regelmatig moeten schoonmaken.
En moet je maaien bij voldoende licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterve
Top dat ze dit als accessoire weten te brengen, i.p.v als nieuw model. Geeft o.a. ook de optie het bij gebleken problemen later nog toe te voegen.
[...]

Trouwens ze geven het zelf gratis aan iedereen die voor 31/12/2022 een Navimow had geactiveerd en aan gereduceerde prijs erna.

Ik vind dat ze qua service goed bezig zijn, weinig andere bedrijven zouden dit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-05 11:16
Ze zullen dit wel moeten doen, ik heb een 3000 en de huidige sensor werkt echt heel slecht, erger nog ik heb hem uitgezet omdat dan niets meer goed werkt.

Maar deze service is inderdaad wel erg goed en ook ik ben er heel blij mee.
Laten we hopen dat ze snel geleverd gaan worden en dit jaar eens echt goed kunnen beginnen zonder problemen.

Zodra ik hem heb ontvangen en in gebruik genomen heb meld ik mij met de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04 13:02
Heb hem ook gratis gekregen, als goed is met een week of 4 binnen. Voor mij heb ik ook het idee dat de ultra-soon sensor niks doet.

Heb echt veel plezier beleefd aan deze maaier, maar heb best een complexe tuin, dus heel af en toe moest ik (of de buurman) hem even weer terug op het gras zetten als die net ergens over een randje was gegaan. Zeker op het einde van het seizoen was die ook best aan het slippen op het gras als het wat vochtig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-05 23:13
Hoe hebben jullie deze gratis gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
Ik nog niet, ik heb wel de leverancier in Belgie aangeschreven maar die weet nog van niets helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:06

Superflip

*pwiet*

Ik sta voor de moeilijke keuze tussen:
  • HUSQVARNA 320 NERA met EPOS Kit
  • Segway Navimow H1500E
Serieus prijsverschil maar heb wel extreem goede ervaringen met Husqvarna, elk onderdeeltje - hoe klein ook - is achteraf te bestellen, dat heeft de levensduur van onze maaier serieus verlengt. Maar nu heb ik het echt wel gehad met de draad en wil ik dus voor GPS gaan. Ik lees alleen bij de EPOS Kit altijd:
Bij aankoop van deze set met een van de Automower® NERA-maaiers wordt door uw plaatselijke dealer een verplichte tuincontrole uitgevoerd.
Daar heb ik dus helemaal geen zin in; mijn tuin voldoet overigens prima aan alle gestelde voorwaarden van zowel de Segway als de Husqvarna. Iemand een idee hoe je die dingen kunt omzeilen, anders bestel ik gewoon de Segway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik zou als ik zo de verhalen lees echt niet voor de Segway gaan tenzij je het hele seizoen beta tester wilt spelen, ding schijnt heel slecht te werken, de app is rot, etc. (Kaart bijwerken kan niet, meteen heel de tuin opnieuw mappen, etc)

De Segway heeft volgens mij nog een jaartje of 2 nodig voor ik hem uberhaubt zou overwegen.

Wel een aardig prijsverschil tussen je keuzes.

Ik heb zo het gevoel dat we na dit seizoen pas eens moeten gaan kijken welke nieuwe generatie echt goed is. Iedereen moet zijn nieuwe spul nog uitbrengen.

Husqvarna, Stihl, Worx Landroid, etc, komen allemaal met nieuwe modellen dit seizoen.

[ Voor 37% gewijzigd door Navi op 27-02-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
[b]Superflip schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:07:Daar heb ik dus helemaal geen zin in; mijn tuin voldoet overigens prima aan alle gestelde voorwaarden van zowel de Segway als de Husqvarna. Iemand een idee hoe je die dingen kunt omzeilen, anders bestel ik gewoon de Segway.
Waarom wil je dat dan? Dit betekent simpelweg dat als onderdeel van het offertetraject je dealer even komt kijken (en bij twijfel vragen aan Husqvarna zelf voorlegt). Zit in de prijs en kost ook niet veel tijd.

Ook nieuwsgierig waarom je graag van de kennelijk reeds aanwezige draad af wilt. Waar loop je in de praktijk zoals tegenaan?

(Want onze tuin faalde die geschiktheidscontrole, dus ik heb nu een NERA mét draad in bestelling staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Gwaihir schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:00:
[...]

(Want onze tuin faalde die geschiktheidscontrole, dus ik heb nu een NERA mét draad in bestelling staan.)
Wat zijn de criteria? Ik heb een stuk grond met mijn huis precies in het midden, ik twijfel ook of zo’n antenne dat wel goed aan kan. Er moet dus helemaal rondom gemaaid worden, ook vlak tegen het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Navi schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:24:
Ik zou als ik zo de verhalen lees echt niet voor de Segway gaan tenzij je het hele seizoen beta tester wilt spelen, ding schijnt heel slecht te werken, de app is rot, etc. (Kaart bijwerken kan niet, meteen heel de tuin opnieuw mappen, etc)

De Segway heeft volgens mij nog een jaartje of 2 nodig voor ik hem uberhaubt zou overwegen.

Ik heb zo het gevoel dat we na dit seizoen pas eens moeten gaan kijken welke nieuwe generatie echt goed is. Iedereen moet zijn nieuwe spul nog uitbrengen.

Husqvarna, Stihl, Worx Landroid, etc, komen allemaal met nieuwe modellen dit seizoen.
Ik had graag nog een jaartje gewacht, maar ik vrees dat ik weinig keuze heb. De mijne heeft nu echt de pijp aan maarten gegeven.
Gwaihir schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Waarom wil je dat dan? Dit betekent simpelweg dat als onderdeel van het offertetraject je dealer even komt kijken (en bij twijfel vragen aan Husqvarna zelf voorlegt). Zit in de prijs en kost ook niet veel tijd.

Ook nieuwsgierig waarom je graag van de kennelijk reeds aanwezige draad af wilt. Waar loop je in de praktijk zoals tegenaan?

Ik heb ongeveer 350 meter grenskabel en enkele keren per seizoen wel een breuk. Afgelopen weekend weer eens liggen zoeken. 1 breuk gemaakt en mijn tester geeft aan dat alles in orde is maar mijn station en maaier zeggen nog steeds dat de lus niet gevonden kan worden. De uren die ik hier elk jaar in steek heb ik echt wel gehad.

Daarbij komt dat ik graag zonder zorgen mijn gras wil kunnen verticuteren en door de vele eilandjes loopt er dus ook veel draad door het gazon. Bovendien heb ik enkele gebieden die niet altijd gemaaid moeten worden, zoals de wadi en gracht enkel wanneer die droog staat en bepaalde stukken enkel in sommige seizoensdelen.

Het systeem hoeft voor mij niet perfect te zijn, goed is ook goed genoeg, als hij maar rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Superflip schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:32:
Ik heb ongeveer 350 meter grenskabel en enkele keren per seizoen wel een breuk. Afgelopen weekend weer eens liggen zoeken. 1 breuk gemaakt en mijn tester geeft aan dat alles in orde is maar mijn station en maaier zeggen nog steeds dat de lus niet gevonden kan worden. De uren die ik hier elk jaar in steek heb ik echt wel gehad.

Daarbij komt dat ik graag zonder zorgen mijn gras wil kunnen verticuteren en door de vele eilandjes loopt er dus ook veel draad door het gazon.
Gosh, daar schrik ik van. Hopelijk zijn ze door de jaren heen beter geworden in draad leggen! Het verkoopverhaal is dat die draad eigenlijk alleen stuk gaat als je 'm doorsteekt door op een verkeerde plek te graven en soms 'ns door een boomwortel. Kortom.. misschien een twee, drie keer over de 10 à 15 jaar van de maaier. Verticuteren zou geen probleem moeten zijn.
Bovendien heb ik enkele gebieden die niet altijd gemaaid moeten worden, zoals de wadi en gracht enkel wanneer die droog staat en bepaalde stukken enkel in sommige seizoensdelen.
Dat doet de NERA sowieso en was een van de redenen om daarvoor te kiezen.
Zicht op de satellieten. Teveel bomen er te dicht omheen gaat (nog) niet en onder bomen door maaien is al vrijwel direct een no go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Superflip schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:32:
[...]

Ik had graag nog een jaartje gewacht, maar ik vrees dat ik weinig keuze heb. De mijne heeft nu echt de pijp aan maarten gegeven.

[...]

Daarbij komt dat ik graag zonder zorgen mijn gras wil kunnen verticuteren en door de vele eilandjes loopt er dus ook veel draad door het gazon. Bovendien heb ik enkele gebieden die niet altijd gemaaid moeten worden, zoals de wadi en gracht enkel wanneer die droog staat en bepaalde stukken enkel in sommige seizoensdelen.

Het systeem hoeft voor mij niet perfect te zijn, goed is ook goed genoeg, als hij maar rijdt.
Heb je al extra stevige draad liggen? Ik heb zelf deze 3,4mm:
https://robotmaaier-mesje...-worx-landroid-500-meter/

Nog geen problemen mee gehad. Ligt ook gewoon bovenop en na 1 seizoen zakt hij vanzelf in de grond en is hij weg, ingraven is helemaal niet nodig en super onhandig naar mijn mening.

Ik zie dat Husqvarna volgens mij zelfs 3 varianten heeft qua sterkte:

Standaard 2,7mm CCA:
https://www.husqvarna.com.../automower-boundary-wire/

Heavy Duty 3,4mm Koper:
https://www.husqvarna.com...heavy-duty-boundary-wire/

En Pro, 5,5mm CCA (Jammer..):
https://www.husqvarna.com...omower-pro-boundary-wire/

Maar als je echt gaat verticuteren en dergelijke zul je hem wel dieper moeten leggen, daar is denk ik geen draad tegen bestand? Of misschien die 5,5mm...

[ Voor 8% gewijzigd door Navi op 28-02-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Laatst online: 01-04 07:25
Wat denken jullie over dit Kickstarter project dat zonet is gelanceerd?
https://www.kickstarter.c...obot-mower-with-vision-ai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Mwah, geinig, vind hem wel erg groot (lijken, echte dimensies lijken mee te vallen) en de achterwielen vrij klein (niet goed voor de grip).

De attachments zijn wel leuk, trimming bv, maar bladblazen is wel vergezocht, maakt een hoop herrie en vreet accu.

De manier waarop is denk ik wel de toekomst, geen dure RTK maar gewoon GPS met vision. GPS voor de grove plaatsbepaling en de rand van de vijver ziet hij zelf met cameras, dan heb je geen cm accuracy nodig via RTK oid wat ook niet heel betrouwbaar werkt icm bomen en dergelijke.

Edit: Las nog even verder en zie dat ze er ook RTK bij leveren? Weird..

[ Voor 10% gewijzigd door Navi op 28-02-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@quizzical Oogt een beetje uit Star Trek (de originele 'pyjama' serie); zoals men in de jaren 60 dacht dat zo'n ding eruit zou zien. Verbaast me dat hij nog niet terug vliegt naar z'n dock, al is het maar als hovercraft, op die blower..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Gwaihir schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Gosh, daar schrik ik van. Hopelijk zijn ze door de jaren heen beter geworden in draad leggen! Het verkoopverhaal is dat die draad eigenlijk alleen stuk gaat als je 'm doorsteekt door op een verkeerde plek te graven en soms 'ns door een boomwortel. Kortom.. misschien een twee, drie keer over de 10 à 15 jaar van de maaier. Verticuteren zou geen probleem moeten zijn.

[...]

Dat doet de NERA sowieso en was een van de redenen om daarvoor te kiezen.

[...]

Zicht op de satellieten. Teveel bomen er te dicht omheen gaat (nog) niet en onder bomen door maaien is al vrijwel direct een no go.
Vorig jaar met de heraanleg van de tuin is nochtans alles opnieuw bedraad, de oude draad (de dikkere variant) was ook erg broos geworden na een goeie 10 jaar.

Wij hebben hier 1 grote boom met enkel terras en plantenperken onder, al de rest is open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Op Husqvarna.com zie ik enkele nieuwe modellen staan, waaronder de NERA-modellen, de 500-serie en de Aspire R4. Weten jullie of er dit voorjaar ook nog opvolgers komen van kleinere modellen zoals de Automower 105 en 305?

De Automower 105 en 305 sluiten het beste aan bij het formaat van mijn gazon, maar zijn al een tijdje op de markt. Beide modellen missen volgens de specificaties Smart Home-integratie en FOTA. De nieuwe Aspire R4 leek in eerste instantie voor mij de juiste keuze, maar mist volgens de specificaties juist weer een diefstalalarm.

(Als je vóór 1 april een nieuwe robotmaaier uit de voorraad koopt, krijg je 3 jaar extra garantie dus ik wil niet te lang wachten op eventuele nieuwe modellen als die toch niet meer komen.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 30-04 20:58
icecreamfarmer schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:37:
[...]

Even een update:

het was een hels karwei maar inmiddels ligt de bijna 100m grensdraad in een vloerverwarmingsslang.
Even een protip zorg voor glijmiddel, hetzij durex, of silloconenspray. Anders krijg je de kabel er niet doorheen.
Ik ben ook van plan om dit voorjaar mijn grensdraad in een buis of slang in te graven. Het stuk waar de draad ligt moet echt geverticuteerd worden. Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik daarmee de draad toch raak, omdat het gewoon heel lastig is om de draad overal recht en diep genoeg te krijgen zonder buis/slang en ben er nou wel klaar mee.

Weet je ook nog hoe diep je het gelegd hebt? Ik wil natuurlijk niet dat ik alles straks ingegraven heb en de maaier hem niet meer detecteerd. Ik heb een Worx M700

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 15:39
Ik blijf ruim van de randen met verticuteren, jammer dan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 22:41

icecreamfarmer

en het is

FireFoz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Ik ben ook van plan om dit voorjaar mijn grensdraad in een buis of slang in te graven. Het stuk waar de draad ligt moet echt geverticuteerd worden. Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik daarmee de draad toch raak, omdat het gewoon heel lastig is om de draad overal recht en diep genoeg te krijgen zonder buis/slang en ben er nou wel klaar mee.

Weet je ook nog hoe diep je het gelegd hebt? Ik wil natuurlijk niet dat ik alles straks ingegraven heb en de maaier hem niet meer detecteerd. Ik heb een Worx M700
Dat is geen exacte wetenschap geweest maar ik heb steeds een wig gemaakt van 1 spade diep en hem daar ingelegd. Dat zal iets van 10 a 15cm onder het oppervlak zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 21:34
Señor Sjon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:06:
Ja is wel vervelend want juist aan de randen heb ik echt last van veel mos, hoe los je dat op?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 30-04 20:58
Señor Sjon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:06:
Dat deed ik dus ook, maar vorig jaar toch de draad geraakt en nu na 2 jaar meer mos dan gras dus moet toch wat....

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:31
ik trek elk jaar de (300m) draad eruit, nogal wat bomen waar ie omheen ligt. Paar uurtjes werk maar verticuteren gaat een stuk beter en sneller op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Pieterve schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Trouwens ze geven het zelf gratis aan iedereen die voor 31/12/2022 een Navimow had geactiveerd en aan gereduceerde prijs erna.

Ik vind dat ze qua service goed bezig zijn, weinig andere bedrijven zouden dit doen.
Waar heb je dit gelezen? Hoe kan ik hier gebruik van maken. Ik heb hem namelijk sinds de eerste batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
Thoit schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Hoe kan ik hier gebruik van maken. Ik heb hem namelijk sinds de eerste batch.
https://www.facebook.com/segway.navimow

📝Q&A: What are VisionFence's purchase policies for existing and new users?
✨Old Friend Benefit✨
Q: Who is an old friend?
A: Old friend is those users who activated the machine, including H500E, H800E, H1500E, and H3000E before 2022.12.31.
Q: How can I know if I’m an old friend?
A: Please check the activation time of the mower in the App.
Q: What kind of benefit can an old friend get?
A: They can get 1 piece of VisionFence for free.
Q: How can an old friend get VisionFence for free?
A: Please contact your dealer for specifics. 1 piece of free VisionFence Sensor per SN.
Q: I bought the machine before 2022.12.31, but the dealer don’t deliver or don’t help me install it, can I receive the VisionFence for free?
A: No, only those end users, who activated the mower before 2022.12.31 can get the VisionFence for free.
✨New Friend Benefit✨
Q: Who is a new friend?
A: New friend is those users who activate the machine from 2023.01.01, including H500E, H800E, and H1500E.
Q: Do I need to return the Ultrasonic Sensor?
A: If you are a new friend who purchases the H3000E model, you will need to return the Ultrasonic Sensor to your dealer for a free VisionFence Sensor.
Q: What kind of benefit can a new friend get?
A: All new friends can buy VisionFence at 189.99 EUR.
Q: How long does this promotion plan last?
A: From 2023.01.01 to 2023.05.31.
Q: How much does VisionFence cost when the promotion plan ends?
A: 299.99 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieterve
Navi schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:24:

Ik heb de Segway een jaar, en ze hebben al veel updates uitgebracht.
Het dev team is ook zeer goed aanspreekbaar en ze ondernemen snelle acties.

Sinds de laatste update moet je niet heel de kaart meer remappen als je iets wilt wijzigen, je kan gewoon een klein stuk aanpassen.
En hij heeft de laatste week een paar keer gemaaid, en zonder problemen, geen errors..
Mooie lijnen en goed instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Squawk schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:44:
Weten jullie of er dit voorjaar ook nog opvolgers komen van kleinere modellen zoals de Automower 105 en 305?
Weten jullie of Husqvarna dit voorjaar nog andere nieuwe modellen op de markt brengt? Of blijft het bij de nieuwe modellen die nu al op de website staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
emielbf schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:13:
ik trek elk jaar de (300m) draad eruit, nogal wat bomen waar ie omheen ligt. Paar uurtjes werk maar verticuteren gaat een stuk beter en sneller op deze manier.
Wow dat is best een klusje. Ik was destijds volgens mij wel een dag bezig om met een schop de draad in de grond te leggen. Ik denk ook zo'n 250meter draad. Heb je een handigheidje om dat te doen, of werken mijn kantoorhandjes gewoon niet hard genoeg? >:)

Mijn draad is ondertussen na een paar jaar op een aantal plekken beschadigd en gerepareerd. Aangezien ik toch een nieuwe robot moet kopen omdat de vorige defect was, twijfel ik nog steeds.
  • Zelfde merk (Worx) robot behouden zodat ik de huidige draad kan laten liggen
  • Zelfde merk (Worx) robot behouden maar de draad opnieuw leggen om storingen weg te nemen
  • Ander merk robot met draad en draad dan ook opnieuw leggen
  • Zelfde merk robot zonder draad, maar dit is denk ik wat prijzig/overkill voor een tuin van 200m2

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Squawk schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:44:
Op Husqvarna.com zie ik enkele nieuwe modellen staan, waaronder de NERA-modellen, de 500-serie en de Aspire R4. Weten jullie of er dit voorjaar ook nog opvolgers komen van kleinere modellen zoals de Automower 105 en 305?

De Automower 105 en 305 sluiten het beste aan bij het formaat van mijn gazon, maar zijn al een tijdje op de markt. Beide modellen missen volgens de specificaties Smart Home-integratie en FOTA. De nieuwe Aspire R4 leek in eerste instantie voor mij de juiste keuze, maar mist volgens de specificaties juist weer een diefstalalarm.

(Als je vóór 1 april een nieuwe robotmaaier uit de voorraad koopt, krijg je 3 jaar extra garantie dus ik wil niet te lang wachten op eventuele nieuwe modellen als die toch niet meer komen.) :)
Het lijkt me van niet, gezien de ruime aankondigingscyclus van de andere modellen en de huidige achterstand in daadwerkelijke levering.

Maar dealers horen meer dan gezamenlijke website-lezers. Dus bel met die vraag ook 'ns een grote dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
GAEvakYD schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:51:
[...]

Wow dat is best een klusje. Ik was destijds volgens mij wel een dag bezig om met een schop de draad in de grond te leggen. Ik denk ook zo'n 250meter draad. Heb je een handigheidje om dat te doen, of werken mijn kantoorhandjes gewoon niet hard genoeg? >:)
ik heb ook kantoorhandjes ;-)
Ik graaf de draad niet in maar leg 'm in het gras vast met pennen. Na een paar weken zie je er niks meer van, maar op deze manier krijgt de draad wel ruzie met de verticuteer machine, en die laatste wint altijd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
emielbf schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Ik graaf de draad niet in maar leg 'm in het gras vast met pennen. Na een paar weken zie je er niks meer van, maar op deze manier krijgt de draad wel ruzie met de verticuteer machine, en die laatste wint altijd ....
Zou wel een idee zijn voor een verticuteermachine die het signaal van de draad op kan pikken en stopt als hij hem detecteert of iets anders slims ermee doet.

Moet het station van de robotmaaier wel het signaal zenden ofc dus de maaier moet actief zijn, of een signaal-aan-stand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Navi schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Zou wel een idee zijn voor een verticuteermachine die het signaal van de draad op kan pikken en stopt als hij hem detecteert of iets anders slims ermee doet.

Moet het station van de robotmaaier wel het signaal zenden ofc dus de maaier moet actief zijn, of een signaal-aan-stand hebben.
Als je de draad altijd x cm van de rand aflegt weet je toch waar je niet moet komen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:31
Thoit schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Als je de draad altijd x cm van de rand aflegt weet je toch waar je niet moet komen :>
De buitenranden zijn het probleem ook niet gok ik maar wat dacht je van om een trampoline, boom of perken heen. Dan lopen er altijd twee draden parallel weer terug naar de buitenlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Voor de achtertuin heb ik een Segway Navimow, maar ik wil ook een maaier voor de voortuin. Dit is maar 70 m2 gras. Hierdoor vind ik de Navimow overkill en te duur. Zelf was ik aan een Landroid S300 aan het denken. De maaier zal echter wel over een bestraat paadje moeten. Ik kan zo snel niet vinden of de Landroid dit kan?

De tuin heeft de volgende indeling. Het rode vlak is het paadje waar die overheen moet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0cXwpf0E9UzicYJVIyKkkBQIc0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TTljArGpmNAGGHwzz0yZJAk3.png?f=user_large

Of zijn er andere maaiers die jullie zouden gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Thoit schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:23:
Voor de achtertuin heb ik een Segway Navimow, maar ik wil ook een maaier voor de voortuin. Dit is maar 70 m2 gras. Hierdoor vind ik de Navimow overkill en te duur. Zelf was ik aan een Landroid S300 aan het denken. De maaier zal echter wel over een bestraat paadje moeten. Ik kan zo snel niet vinden of de Landroid dit kan?

De tuin heeft de volgende indeling. Het rode vlak is het paadje waar die overheen moet.
[Afbeelding]

Of zijn er andere maaiers die jullie zouden gebruiken?
Dat kan hij prima. Dit paadje steekt de Landroid elke dag bij mij over en na drie jaar heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oP9QfWbvwitCq_RXSz_LCjgvsSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGyOsap3QsQacfklY6W1XMPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
emielbf schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Misschien moet ik dit ook maar eens problemen. Scheelt wel heel veel k*t werk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
GAEvakYD schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Dat kan hij prima. Dit paadje steekt de Landroid elke dag bij mij over en na drie jaar heb ik daar nooit problemen mee gehad.
[Afbeelding]
En hoe leg je de draad? Heb je een kleine opening waar die dan altijd overheen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik denk gewoon langs de zijkanten, dan ''maait' hij over de stenen, maar dat is niet erg als het maar een klein stukje is.

Anders idd een flessenhals maken zodat het 2 losse zones worden, maar dan moet je de draden midden over je bestrating. Mag er overigens ook onder, of in een voeg als die recht lopen, dan pakt hij hem nog steeds.

[ Voor 6% gewijzigd door Navi op 04-03-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Thoit schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:47:
[...]

En hoe leg je de draad? Heb je een kleine opening waar die dan altijd overheen moet?
In de voeg van de stenen. De voeg heb ik iets breder gemaakte met een haakse slijpschijf. Net als een sleuf in de opsluitband, Zodat de de draad mooi vlak weg valt in de bestrating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Hmm wij hebben keeperverband op het paadje. Daar kan je de kabel dus niet even tussendoor leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mijn draad heb ik gewoon onder de opsluitbandjes en tegels door gelegd.. zolang het geen 30 cm diep is werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DanTm schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:45:
mijn draad heb ik gewoon onder de opsluitbandjes en tegels door gelegd.. zolang het geen 30 cm diep is werkt het prima.
Dat kan hier helaas niet. Tuin is vorig jaar geheel nieuw aangelegd. De randjes liggen in de beton, dus die ga ik er niet meer uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Deze week heb ik een dealer van de Husqvarna automowers bezocht. Hun eerste indruk van de Aspire R4 was matig. Anders gebouwd dan de eerdere modellen, daardoor lastiger om bijvoorbeeld door de dealer interne onderdelen te vervangen. Het zou duidelijk het instapmodel van Husqvarna zijn qua bouwkwaliteit.

Kunnen jullie hier al iets over zeggen? Horen jullie dit soort verhalen ook, of hebben jullie misschien zelf al een Aspire R4 in handen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-04 14:31
Iemand ervaring met kabelbreuk zoekers?
https://www.grasmaaieradv...euk-opsporen-in-de-grond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Dat werkt... maar soms zegt de tester dat het goed is, maar is er toch een verzwakking in het signaal waardoor de maaier niet goed werkt.

Dat gezegd zijnde, de Navimow h800e is gisteren toegekomen *O* *O* *O*

Top ervaring om eerlijk te zijn, en ik krijg mijn tuin prima gemapped. Het maairesultaat is top en hij maait verdomd snel. Van zodra mijn extension kit binnen is de definitieve installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
Ik heb gisteren mijn Visio Fence ontvangen en ga er van het weekend mee aan de slag, ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Magnifique schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:34:
Ik heb gisteren mijn Visio Fence ontvangen en ga er van het weekend mee aan de slag, ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
Ik heb die van mij niet werkend gekregen, de firmware versie blijft gewoon leeg ook na de WiFi update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 23:09
Voor diegenen met een Segway Navimow, kan je hem ook buiten het grasperk laten opladen? Ik wil hem ergens achterin wegwerken, maar dan moet hij telkens een klein stukje rijden voordat hij kan beginnen maaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnifique
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:00:
Voor diegenen met een Segway Navimow, kan je hem ook buiten het grasperk laten opladen? Ik wil hem ergens achterin wegwerken, maar dan moet hij telkens een klein stukje rijden voordat hij kan beginnen maaien.
Dat moet volgens mij prima kunnen, ik zal het eens even testen dit weekend als ik de boel opnieuw ga instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifique
Superflip schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:47:
[...]

Ik heb die van mij niet werkend gekregen, de firmware versie blijft gewoon leeg ook na de WiFi update.
Moest je niet eerst de firmware updaten en dan pas deze aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:00:
Ja dit kan. Heb het laadstation op zand naast het gras staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-04 14:31
• 4 jaar geleden een RS615 Robomow aangekocht. Deze heeft het goed gedaan tot vorig jaar.
• Heb een nieuw test stuk aangelegd om zelf test te laten rijden met nieuwe kabel en goede ondergrond
• Nieuwe accu erin, nieuwe messen eronder, volledig zuiver
• Volledig uit en aan gehad
• Ingesteld via de Robomow App
• Hij doet het perfect als ie gewoon rond aan het rijden/maaien is tot het moment dat ie dan naar zijn station terug gaat. Dan rijd ie een aantal meter via de kabel maar dan na een paar meter zegt ie, op welk stuk je ook staat, dat ie de basis aan het zoeken is en stopt deze. Je moet hem dan vertillen en opnieuw naar de basis sturen. Dan doet ie het weer 20 meter en dan staat ie weer stil , zoekende naar basis is dan de melding. Kan dit niet te maken hebben met de kabelsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 20:07
Hey. Ik overweeg om een Worx Landroid Vision aan te kopen zodra die op de markt komt. Ik lees dat deze gewoon neergezet moet worden en zelf alles detecteert. Heeft iemand hier ervaring mee bij andere merken die dit reeds aanbieden? De verkoper in een winkel die Honda verdeelt was gematigd enthousiast daarover. (Misschien omdat Honda dit niet aanbiedt). Hij zei dat het bv wel zou kunnen gebeuren dat je maaier de bloemen aanziet als gras. 😊 En tweede vraag. Zouden jullie Worx aanraden of zijn er merken die hier verder mee staan? Ik overweeg Worx omdat ik zeer tevreden ben over de Worx met grensdraad in mijn vorige woning en dit terwijl er veel goedkoper zijn dan een Honda, Husqvarna,…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Davy_Rx schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:58:
Hey. Ik overweeg om een Worx Landroid Vision aan te kopen zodra die op de markt komt. Ik lees dat deze gewoon neergezet moet worden en zelf alles detecteert. Heeft iemand hier ervaring mee bij andere merken die dit reeds aanbieden? De verkoper in een winkel die Honda verdeelt was gematigd enthousiast daarover. (Misschien omdat Honda dit niet aanbiedt). Hij zei dat het bv wel zou kunnen gebeuren dat je maaier de bloemen aanziet als gras. 😊 En tweede vraag. Zouden jullie Worx aanraden of zijn er merken die hier verder mee staan? Ik overweeg Worx omdat ik zeer tevreden ben over de Worx met grensdraad in mijn vorige woning en dit terwijl er veel goedkoper zijn dan een Honda, Husqvarna,…
Ik ben eerder sceptisch, ik heb jaren in de robot vision industrie gewerkt en onze grootste vijand was zonlicht. Er zijn weinig technische details vrijgegeven, maar ik vermoed dat deze werkt met stereo infrarood en een 2D camera. IR + zonlicht is in elk geval een no-go, dus daar heb je niets aan en je 2D camera zal vrij snel last hebben van overbelichting. De Eeve Willow doet het ook op deze manier, maar die heeft volgens mij ook nog een GPS sensor welke de Worx niet heeft.

Indoor is het al ontzettend moeilijk om puur op visie te navigeren, laat staan buiten met alle weersfactoren.

Heb hier nu zelf een week de Segway draaien, ik moet zeggen dat deze moeiteloos navigeert in onze complexe tuin met vele eilanden en organische vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Binnenkort wordt een Husqvarna 305 geleverd die ik zelf ga installeren. Wat vinden jullie van de onderstaande plattegrond?

Vooral wat betreft de locatie van het laadstation en de geleidingsdraad hoor ik graag jullie mening. Ik sta open voor alternatieven. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaEQzpekKqlHNhliwU1FsHy1IHA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mHbplkzJVLdRxVETn1rL53JY.png?f=fotoalbum_large

- Het betreft 1 werkgebied (vlak gazon, zonder obstakels als bomen of grind).
- De geleidingsdraad heb ik gepland richting het einde van de smalle strook in het gazon. Is dit de beste optie?
- De locatie van het laadstation heeft op dit moment nog geen wandcontactdoos, dus kan nog worden gewijzigd. Mij is afgeraden om het laadstation te plaatsen in de smalle strook. Mee eens?
- De locatie van het laadstation is uit het zicht en in de schaduw van de woning.
- De locatie van het laadstation is dicht bij een bestaande grondkabel die uit de woning komt, zodat met behulp van een waterdichte grondkabeldoos en een YMVK-AS grondkabel snel een extra WCD kan worden geïnstalleerd bij de erfafscheiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Squawk schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:23:
Vooral wat betreft de locatie van het laadstation en de geleidingsdraad hoor ik graag jullie mening. Ik sta open voor alternatieven. :)

- De geleidingsdraad heb ik gepland richting het einde van de smalle strook in het gazon. Is dit de beste optie?
- De locatie van het laadstation heeft op dit moment nog geen wandcontactdoos, dus kan nog worden gewijzigd. Mij is afgeraden om het laadstation te plaatsen in de smalle strook. Mee eens?
Niemand die kan aangeven of de gekozen locatie voor de wandcontactdoos en geleidingsdraad verstandig zijn gekozen? :)

[ Voor 70% gewijzigd door Squawk op 20-03-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:58
Squawk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Niemand die kan aangeven of de gekozen locatie voor de wandcontactdoos en geleidingsdraad verstandig zijn gekozen? :)
Een paar open deuren: dat verschilt per type maaier, en de eisen aan de opstelling van het laadstation staan in de manual. Niet plaatsen in het smalle gedeelte klinkt verstandig.

Maar wat je in ieder geval kunt doen is met een stuk draad een proefcircuitje bouwen. Dan zie je hoe het wegrijden en aanrijden gaat en kun je ook zien hoe de afstand tot de rand je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Rob Z schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Een paar open deuren: dat verschilt per type maaier, en de eisen aan de opstelling van het laadstation staan in de manual. Niet plaatsen in het smalle gedeelte klinkt verstandig.

Maar wat je in ieder geval kunt doen is met een stuk draad een proefcircuitje bouwen. Dan zie je hoe het wegrijden en aanrijden gaat en kun je ook zien hoe de afstand tot de rand je bevalt.
Bedankt voor je reactie. Mijn maaier had ik al genoemd in mijn bericht, namelijk een Husqvarna 305. De opstelling heb ik schematisch weergegeven, waarbij ik al zo veel mogelijk rekening heb gehouden met de criteria uit de handleiding.

In bijvoorbeeld het topic over zonnepanelen wordt vóór plaatsing veel feedback gegeven op elkaars legplannen. Ik had de hoop dat in dit topic ook discussie mogelijk is over installatieplannen voor robotmaaiers, zodat we elkaar voor problemen kunnen behoeden. Of is dit meer een "Show je nieuwe grasmaaier-topic"? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 15:39
Squawk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Normaal gesproken kick je ook niet een topic binnen 24u als er niet acuut antwoord is gegeven. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Squawk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:29:
In bijvoorbeeld het topic over zonnepanelen wordt vóór plaatsing veel feedback gegeven op elkaars legplannen. Ik had de hoop dat in dit topic ook discussie mogelijk is over installatieplannen voor robotmaaiers, zodat we elkaar voor problemen kunnen behoeden. Of is dit meer een "Show je nieuwe grasmaaier-topic"? :D
Lees een stukje en je weet het?

Dan lees je tevens dat de Husqvarna kopers doorgaans door hun dealers (met zachte dwang ;)) in de watten worden gelegd. Ik kan me niet herinneren dat ik specifiek zo'n kleine al in het topic langs heb zien komen en zelf installeren ook niet. En ik lees toch al geruime tijd mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
het installleren van een husqvarna is niet moeilijk, de handleiding is duidelijk en er zitten allemaal malletjes bij om de afstand tot het randje goed te doen.

Waar ik benieuwd naar ben is dat smalle stuk, je zult 'm daar naartoe moet sturen want de kans dat ie daar uit zichzelf komt is klein. Dat kun je doen door met zone's in de app te werken en bv dat smalle stuk een aparte zone te maken waarbij je de maaier halverwege laat starten (even meten hoe lang het is van het station naar halverwege dat smalle stuk). en dan spelen met de percentages voor die zone's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@emielbf Daar kan de geleidingsdraad voor gebruikt worden, toch? Wanneer de maaier aan het eind van de draad start, dan maait hij dus ook daar en vindt z'n weg wel weer terug. Zou @Squawk dat niet simpelweg altijd kunnen doen (geen zones)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Deze site bied de instap Segway 500E aan voor verdacht lage prijs.
https://www.roboticsandmore.nl/SEGWAY-SEGWAY-NAVIMOW-H500E

Alle webshops en dealers zitten op 1499 en deze partij zou het kunnen leveren voor 1299. Kan nooit kloppen volgens mij. Ik woon in Apeldoorn en daar zit deze zaak blijkbaar ook. Toch benieuwd wat voor reactie ik krijg op mijn vraag of ik langs kan komen, de maaier kan zien en ter plekke kan betalen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:31
Binnenkort wordt een Husqvarna 305 geleverd die ik zelf ga installeren. Wat vinden jullie van de onderstaande plattegrond?

[Afbeelding]

- De locatie van het laadstation is uit het zicht en in de schaduw van de woning.
- De locatie van het laadstation is dicht bij een bestaande grondkabel die uit de woning komt, zodat met behulp van een waterdichte grondkabeldoos en een YMVK-AS grondkabel snel een extra WCD kan worden geïnstalleerd bij de erfafscheiding.
Ik heb eenzelfde 305 en een nog smaller pad die hij moet maaien en vervolgens een nog smaller pad waar hij overheen moet om gebied 2 te bereiken.
Mijn geleide draad loopt helemaal door naar het einde van gebied 2. Ik zou die dus wel exact in het midden houden van je smalle pad en inderdaad op de begrenzingsdraad aansluiten aan het einde.
Dan gaat dit gewoon prima.

Rondom het basis station heeft hij zeker 1,5m nodig. Houd daar even rekening mee. (Behalve voor de achterkant natuurlijk :+ )

Ik zou je basis station ook niet in het smalle stuk zetten simpelweg om het feit dat hij daar erg vaak moet zijn en dat ga je dan uiteindelijk terug zien omdat het zo smal is kan hij altijd maar 1 route pakken naar je station. Iedere keer dat hij vertrekt en terug naar zijn station moet, moet hij dan de gehele smalle strook bewandelen, dat is dus niet handig en spoorvorming ligt op de loer.
Lekker op het brede stuk houden dus.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 20-03-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Superflip schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:05:
[...]

Ik ben eerder sceptisch, ik heb jaren in de robot vision industrie gewerkt en onze grootste vijand was zonlicht. Er zijn weinig technische details vrijgegeven, maar ik vermoed dat deze werkt met stereo infrarood en een 2D camera. IR + zonlicht is in elk geval een no-go, dus daar heb je niets aan en je 2D camera zal vrij snel last hebben van overbelichting. De Eeve Willow doet het ook op deze manier, maar die heeft volgens mij ook nog een GPS sensor welke de Worx niet heeft.

Indoor is het al ontzettend moeilijk om puur op visie te navigeren, laat staan buiten met alle weersfactoren.

Heb hier nu zelf een week de Segway draaien, ik moet zeggen dat deze moeiteloos navigeert in onze complexe tuin met vele eilanden en organische vormen.
Bedankt voor je reactie. Men spreekt bij Worx over een Full HD groothoek camera met HDR. Ik zie inderdaad niets over GPS. Ik ken Segway eerder van andere toepassingen dan gras maaien. Denk je dat ze al voldoende ervaring hebben in het gras maaien op zich? (Al is dat misschien niet het moeilijkste gedeelte) Maar ik lees alleszins dat jij er tevreden over bent in de eerste week dat je hem hebt. Heb jij hem tijdelijk als test?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emielbf
Gwaihir schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:50:
@emielbf Daar kan de geleidingsdraad voor gebruikt worden, toch? Wanneer de maaier aan het eind van de draad start, dan maait hij dus ook daar en vindt z'n weg wel weer terug. Zou @Squawk dat niet simpelweg altijd kunnen doen (geen zones)?
is een optie, alhoewel ik ook denk dat de maaier best moeite zal gaan hebben om de 'uitgang' van dat smalle stuk te vinden. hij zal heen en weer gaan maaien op die 2 meter en dan wordt het een gevalletje toeval als ie de uitgang vindt (gok ik).
Dus gewoon proberen en kijken wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Gwaihir schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Lees een stukje en je weet het?

Dan lees je tevens dat de Husqvarna kopers doorgaans door hun dealers (met zachte dwang ;)) in de watten worden gelegd. Ik kan me niet herinneren dat ik specifiek zo'n kleine al in het topic langs heb zien komen en zelf installeren ook niet. En ik lees toch al geruime tijd mee.
Eens moet de eerste keer zijn in dit topic, niet waar? Zo klein is deze robotmaaier toch ook niet? Hij heeft een werkgebied van 600 m2, met een maximale helling van 40%. De laatste paar pagina's gaat het misschien wat meer over de NERA's en Segways, maar ik heb aardig veel berichten voorbij zien komen over budgetmaaiers en zelf installeren. En ik lees toch ook al geruime tijd mee. ;)

De 305 van Husqvarna is hun meestverkochte model, dus zo vreemd vind ik mijn vraag niet. Er zullen vast meer Tweakers zijn met hetzelfde model, of een soortgelijk model zoals de 310 of 315.
emielbf schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:24:
het installleren van een husqvarna is niet moeilijk, de handleiding is duidelijk en er zitten allemaal malletjes bij om de afstand tot het randje goed te doen.

Waar ik benieuwd naar ben is dat smalle stuk, je zult 'm daar naartoe moet sturen want de kans dat ie daar uit zichzelf komt is klein. Dat kun je doen door met zone's in de app te werken en bv dat smalle stuk een aparte zone te maken waarbij je de maaier halverwege laat starten (even meten hoe lang het is van het station naar halverwege dat smalle stuk). en dan spelen met de percentages voor die zone's
Volgens mij kun je daar de geleidingsdraad voor gebruiken, maar hoe goed dat werkt weet ik op dit moment nog niet.
Gwaihir schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:50:
Precies, dat heb ik ook gelezen. Volgens mij kun je ook instellen hoe lang hij de geleidingsdraad moet volgen voordat hij deze verlaat.
GeeMoney schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Ik heb eenzelfde 305 en een nog smaller pad die hij moet maaien en vervolgens een nog smaller pad waar hij overheen moet om gebied 2 te bereiken.
Mijn geleide draad loopt helemaal door naar het einde van gebied 2. Ik zou die dus wel exact in het midden houden van je smalle pad en inderdaad op de begrenzingsdraad aansluiten aan het einde.
Dan gaat dit gewoon prima.

Rondom het basis station heeft hij zeker 1,5m nodig. Houd daar even rekening mee. (Behalve voor de achterkant natuurlijk :+ )

Ik zou je basis station ook niet in het smalle stuk zetten simpelweg om het feit dat hij daar erg vaak moet zijn en dat ga je dan uiteindelijk terug zien omdat het zo smal is kan hij altijd maar 1 route pakken naar je station. Iedere keer dat hij vertrekt en terug naar zijn station moet, moet hij dan de gehele smalle strook bewandelen, dat is dus niet handig en spoorvorming ligt op de loer.
Lekker op het brede stuk houden dus.
Bedankt voor je bericht. Dat bevestigt wat ik zelf ook denk. :)
emielbf schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 06:29:
[...]

is een optie, alhoewel ik ook denk dat de maaier best moeite zal gaan hebben om de 'uitgang' van dat smalle stuk te vinden. hij zal heen en weer gaan maaien op die 2 meter en dan wordt het een gevalletje toeval als ie de uitgang vindt (gok ik).
Dus gewoon proberen en kijken wat er gebeurt
De 305 kan automatisch omschakelen naar een modus voor het maaien van smalle passages, in plaats van willekeurige patronen. Dat is ook één van de redenen dat ik voor dit model heb gekozen. Hoe goed dat in de praktijk werkt moet nog blijken.

Kortom: mochten er Tweakers zijn met een Automower 305, 310 of 315 dan hoor ik graag jullie praktijkervaringen en tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Squawk schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:12:
Eens moet de eerste keer zijn in dit topic, niet waar? Zo klein is deze robotmaaier toch ook niet? Hij heeft een werkgebied van 600 m2, met een maximale helling van 40%. De laatste paar pagina's gaat het misschien wat meer over de NERA's en Segways, maar ik heb aardig veel berichten voorbij zien komen over budgetmaaiers en zelf installeren. En ik lees toch ook al geruime tijd mee. ;)

De 305 van Husqvarna is hun meestverkochte model, dus zo vreemd vind ik mijn vraag niet. Er zullen vast meer Tweakers zijn met hetzelfde model, of een soortgelijk model zoals de 310 of 315.
Ik denk niet dat iemand je vraag vreemd vindt. En persoonlijk lees ik juist graag steeds heel wat anders dan om de pagina min of meer dezelfde vraag :).

Maar zulke specifiek vragen zijn altijd afhankelijk van die paar meer Tweakers met (ongeveer) hetzelfde model (en interesse in de installatie). Ze duren dus al snel even. Je stevige conclusie na slechts 20 uur stak daar.. apart bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Dit toestel staat ook op mijn shortlist maar ik kan weinig ervaringen terug vinden.

twitter: @NiVanc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
Squawk schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:12:

[...]

Volgens mij kun je daar de geleidingsdraad voor gebruiken, maar hoe goed dat werkt weet ik op dit moment nog niet.

[...]

De 305 kan automatisch omschakelen naar een modus voor het maaien van smalle passages, in plaats van willekeurige patronen. Dat is ook één van de redenen dat ik voor dit model heb gekozen. Hoe goed dat in de praktijk werkt moet nog blijken.
Die zones die ik beschrijf werken met de geleidingdraad, daar zigzagt ie eerst de ingestelde meters over en begint dan met maaien.

De optie maaien in smalle passages ken ik niet op mijn 310, je kunt wel iets instellen voor doorrijbreedte maar dat is wat anders.

Bij mij werkt ie met 2 zones die met een hekje gescheiden zijn. Hekje is een meter breed en daar rijdt ie mooi doorheen en begint erachter te maaien in zone2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Ik ben in voor een Eeve Willow maaier, ze hebben nu een grote update

Groot nieuws! We zijn enthousiast om te delen dat we zojuist onze nieuwste roadmap update video hebben uitgebracht met tien nieuwe updates die onze producten en diensten naar een hoger niveau zullen tillen.
Van nieuwe functies tot verbeterde functionaliteit en verbeterde veiligheid, we hebben hard gewerkt om de best mogelijke ervaring voor onze klanten te leveren. Als je hebt gewacht tot ons product volwassen is, dan is het nu het moment om te kopen!
Bekijk de video hier: YouTube: NEXT march23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 12:41

Masselink

Voor de dorst

NiVanc schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Dit toestel staat ook op mijn shortlist maar ik kan weinig ervaringen terug vinden.
Goed. Hij is wel terug geroepen omdat er bij sommige klanten de gras herkenning niet goed ging. Boomschors en gras onderscheiden was het probleem.

Krijg nu gratis een hardware upgrade.

Verder is het fijn dat je geen geleide draad hoeft te maken. Alleen een draad voor het laadstation. Ik heb een grote grasmat, dus gebruik de draad ook voor een 2e zone.

Zorg wel voor een goede rand om het gras!

Koffie en meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
brutus26 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:53:
Ik ben in voor een Eeve Willow maaier, ze hebben nu een grote update

Groot nieuws! We zijn enthousiast om te delen dat we zojuist onze nieuwste roadmap update video hebben uitgebracht met tien nieuwe updates die onze producten en diensten naar een hoger niveau zullen tillen.
Van nieuwe functies tot verbeterde functionaliteit en verbeterde veiligheid, we hebben hard gewerkt om de best mogelijke ervaring voor onze klanten te leveren. Als je hebt gewacht tot ons product volwassen is, dan is het nu het moment om te kopen!
Bekijk de video hier: YouTube: NEXT march23
Oef wat een geld. 2990 euro voor het instapmodel. Wel een mooi bedrijf die ik wel wat zou gunnen, maar dit is wel heel gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03 10:58
Goedemorgen,

Weet iemand het verschil tussen de Duitse en Nederlandse versie van de Gardena Sileno Minimo series?

Ik overweeg om deze te kopen voor mijn kleine gazon (~120m2): https://amzn.eu/d/b57xzd0

Hij is bij Amazon DE aanzienlijker goedkoper dan in Nederland; de goedkoopste die ik hier kan vinden is 719 euro: https://www.alternate.nl/html/product/1794057 en de variant via Amazon is 500 euro. Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
TheReenseM schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:23:
Goedemorgen,

Weet iemand het verschil tussen de Duitse en Nederlandse versie van de Gardena Sileno Minimo series?

Ik overweeg om deze te kopen voor mijn kleine gazon (~120m2): https://amzn.eu/d/b57xzd0

Hij is bij Amazon DE aanzienlijker goedkoper dan in Nederland; de goedkoopste die ik hier kan vinden is 719 euro: https://www.alternate.nl/html/product/1794057 en de variant via Amazon is 500 euro. Nogal een verschil.
Ze hebben iig verschillende part numbers: 15201-20 en 15001-26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
TheReenseM schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:23:
Goedemorgen,

Dat valt mij op bij diverse producten, dat het over de grens goedkoper is. De Worx maaiers zijn ook snel 100 euro goedkoper. Je moet wel even kijken hoe dat gaat met garantie en eventuele service. Bij Worx is dat denk ik geen probleem omdat je de maaier kan opsturen vanuit elk servicepunt, ongeacht waar je de maaier heb gekocht. Maar als de maaier bij problemen teruggestuurd moet worden via Duitsland of Amazon, dat zou voor mij een showstopper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Hey. Ik heb mijn Worx Landroid verkocht maar het is voor de nieuwe eigenaar niet mogelijk om verbinding te maken met het toestel. Als hij de procedure doorloopt is er de foutmelding dat het toestel reeds geregistreerd is. Heeft iemand een idee hoe je dit wijzigt of hem terugzet naar fabrieksinstellingen? Het lijkt simpel maar ik kan er niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06:50
Wellicht een eigen topic nodig, maar dat lijkt me wat omslachtig voor een relatief korte vraag:

Ik heb sinds eind vorig jaar een Bosch Indego 350+. Afgelopen winter keurig uitgeschakeld binnen gestaan. Nu mag hij weer naar buiten, maar geeft de melding 'Indego Disabled'. Hij staat niet meer in de app en ik kan ook niet koppelen: hij is immers 'disabled' en staat dus in de diefstal-modus.

Ik heb al contact gehad met Bosch, maar deze komen niet verder dan: 'we hebben hem op afstand weer aan je account gekoppeld en alles moet weer werken'. Maar dat is dus niet zo, want er is geen Indego gepaired in mijn account en koppelen kan niet.

Ik gebruik de laatste versie van de app, op een iPhone 14 en met hetzelfde Bosch-ID account. De app al tientallen keren opnieuw geinstalleerd, de maaier talloze keren opnieuw opgestart, een tijdlang uit laten staan maar ook weer een tijdlang aan: niks werkt.

De winkel waar ik hem heb gekocht biedt nu aan de maaier retour te sturen. Dan krijg ik een nieuwe en de huidige maaier wordt vernietigd. Dan is het probleem opgelost, en dat is fijn want het gras groeit al flink,maar ik vind het milieutechnisch een belachelijk voorstel. Er moet toch ergens een functie zijn de maaier te deblokkeren?

Iemand nog een out-of-the-box idee hoe ik de Indego van disabled afkrijg - of dit eerder heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 08:11
Momenteel overweeg ik om een nieuwe robotmaaier aan te schaffen, momenteel hebben we ene Gardena Sileno Life Smart.

Ik twijfel tussen een Honda HRM 70 of een Husqvarna 310 Mark II, zijn hier gebruikers van een van beide modellen? Zo ja, zijn er zaken waar jullie tegenaan lopen, storingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 15:56

[Afbeelding]

Even reagerend op vooral de positie van de geleidingsdraad: ik zou deze niet in het smalle stuk aanbrengen, maar in het grotere deel van je gazon. De maaier zal, als deze de geleidingsdraad niet kan vinden, in het smalle stuk snel de begrenzingsdraad tegen komen en deze volgen. Voor de rest ziet her er goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:48
pier87 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:28:
Momenteel overweeg ik om een nieuwe robotmaaier aan te schaffen, momenteel hebben we ene Gardena Sileno Life Smart.

Ik twijfel tussen een Honda HRM 70 of een Husqvarna 310 Mark II, zijn hier gebruikers van een van beide modellen? Zo ja, zijn er zaken waar jullie tegenaan lopen, storingen etc?
Voor wat het waard is; ik gebruik een Husqvarna 405x. Deze heeft sinds het jaar dat ik hem heb nog geen storing of vastloper gehad. Ik ben er wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
Ik heb blijkbaar de verkeerde zoektermen gebruikt 🙈 Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
Hassebassie schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:52:
[...]

Even reagerend op vooral de positie van de geleidingsdraad: ik zou deze niet in het smalle stuk aanbrengen, maar in het grotere deel van je gazon. De maaier zal, als deze de geleidingsdraad niet kan vinden, in het smalle stuk snel de begrenzingsdraad tegen komen en deze volgen. Voor de rest ziet her er goed uit.
De kans dat ie dan op eigen houtje dat smalle stuk zal vinden is dan wel nog kleiner. En de terugtocht zal langer duren omdat ie eerst op zoek gaat naar de begeleidingsdraad en daarna pas de begrenzingdraad pakt.

En het is een optie, je zou hiermee kunnen beginnen en kijken hoe het gaat. Slaat ie het smalle stuk structureel over, dan kun je altijd de begeleidingsdraad verlengen en verleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modulo1982
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-04 14:58
Ik heb een Bosch Indego en moet die dit seizoen verplaatsen. Ik wil graag de kabel vanaf de adapter verlengen. Nu lijkt dit een standaard aansluiting te zijn met een waterdichte connector, heeft iemand enig idee welke aansluiting dit is?

Het zijn twee kleine pinnetjes, de connector heeft een draaiknop erop zitten zodat het waterdicht verleng kan worden. Gaat 24V DC overheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpSEfe7cgpKtU-nmyFfAiGEw9ds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DCBbso1lF6tqslCEwuXMQpg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yjt6HYy8bW662Na7MahvbAD-W2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1ptLlsFuJIHM1zYzum9HjDV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZljoumeFDJqqI5iNp9oGTcOXBMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P81ST5mn2kGcjZpAWmcExpw3.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Je kunt kijken of je niet makkelijker je stopcontact kunt verleggen (ip65 ladoosje). Als je die relatief dunne 24v kabels te lang maakt daalt de spanning teveel en werkt het niet meer.

Overigens zelf net ook weer de maaier in bedrijf gesteld. En uiteraard, net als elk jaar, eerst weer op zoek naar een kabelbreuk :| Ben benieuwd naar jullie ervaringen met grensdraadloze maaiers.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modulo1982
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-04 14:58
Nou dat is in principe niet makkelijker helaas. Leg niet zo graag 220 door de tuin zit dan al snel vast aan een grondkabel die behoorlijk duur zijn.

Als niemand met de gouden tip komt met betrekking tot de 24V connectoren dan heb ik echter niet al te veel keus meer.

Scheelt wel weer dat ik iig geen kabelbreuk heb in de perimiter draad.

[ Voor 12% gewijzigd door Modulo1982 op 26-03-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Je zou hem dan ook zonder de juiste connectoren kunnen verlengen met gewoon een twee aderige kabel en een lasdoosje. Als het werkt dan werkt het.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik heb de Worx L1000 WR147E.1 ook weer aangeslingerd dit jaar, met nieuwe mesjes en 2,5kg extra gewicht op zn rug. Kijken of het dit jaar beter gaat. Draai nog 3.26, de 3.28 update werkte voor geen meter.

Gebied ook vergroot en de draad op bepaalde stukken minder krap gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb nog steeds geen knoop doorgehakt welke nieuwe maaier ik ga kopen. Aan de ene kant neig ik wel naar zo'n Segway NaviMow omdat ik met de Worx ook jaarlijks wel gedoe heb met de grensdraad. Echter Segway wel 2 tot 2,5 keer zo duur als een Worx. Keuzes keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik wacht het seizoen af, letterlijk elk merk komt met nieuwe modellen. De ene met draad, de ander RTK sommige vision.

Vind ze overigens allemaal rijkelijk laat met de introductie, ze hadden toch al lang te verkrijgbaar moeten zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 26-03-2023 18:23 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 71 Laatste