TonCoronel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:36:
[...]
Ik adviseer je absoluut niet voor de Bosch te gaan, ga even op zoek naar de recensies en die zijn bar slecht. ik heb er zelf ook één en het is een en al drama, hij heeft werkelijk nog nooit fatsoenlijk het gras gemaaid, mist stukken, loopt vast, raakt verstopt, "optillen ontdekt" etc etc. Mijn vrouw zegt al dat ik beter zelf het gras kan maaien dat kost minder tijd dan die grasmaaier elke keer corrigeren. Ook dat "smartmow" (of hoe het ook heet) werkt voor heen meter. mijn gras is ongeveer 30 bij 25 meter. Ik had verwacht dus mooie lange banen te krijgen... nou hij maait het eerste stuk inderdaad netjes in banen van links naar rechts, van 3 x 6 meter, besluit het volgende stukje van boven naar onder te doen en weer het volgende stuk kris kras. Eindresultaat is dus een grasmat met allerlei vakken die verschillend zijn gemaaid en doordat ie zo vaak vastloopt dat ik alsnog handmatig kan gaan maaien.
Hierbij 2 voorbeelden hoe het er dan uit ziet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Redelijk kansloos in mijn ogen. Volgend jaar ga ik hem verplaatsen naar de voortuin met ongeveer 10 x 20 meter gras, ik hoop dat ie dat wel een beetje red en ga dan wel uitkijken voor een wat fatsoenlijkere maaier voor de achtertuin.
ps. ja je hebt een extra station nodig, ook voor de grensdraad van stroom te kunnen voorzien en het begin punt voor de maaier.
IndigoX schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:34:
Hallo allemaal
Ik heb een vraag over de installatie van een Bosch Indego (S+ 500).
Ik heb een paar foto's bijgevoegd ter referentie en zoals je kunt zien is er een plek waar ik maar 1,1 meter heb tussen de rand van de tuin en de paal van de schommel. Ik dacht erover om dit op te lossen zoals weergegeven in de schets, enig idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren op een manier die echt werkt? De handleiding is nogal strict op het gebied van minimale tussenruimte, maar graag jullie idee hierover.
De rest van de tuin is vrij basic, dus ik wil dat de robot hier zo goed mogelijk werkt.
Heel erg bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[
Afbeelding]
Ik zie dat meerdere mensen gelijkaardige problemen hebben.
Wij hebben dit ook, al 2jaar hebben we een Bosch Indego S+ 500 en eigenlijk is er ook altijd wel iets.
Eerste seizoen viel nog mee maar op het einde (na 9maand dus) begonnen er al problemen.
Zoals, stukken niet meer doen, na 15min terug naar basisstation om dan 5min op te laden en weer verder te doen. Ook diverse error's...
Uiteindelijk in repair gestoken maar 2 maand later hadden we die terug en je zag al direct dat het niet beter was. Gaf plots, temperatuur problemen, accu problemen (max 90% laden nog) al met al, altijd wel iets, nu na het seizoen maar weer binnen gedaan heb ik een terug betaling ontvangen. (niet meer te herstellen...)
Goeie service van coolblue maar eigenlijk triestig van Bosch en zeker als je forums leest, zo veel gelijkaardige problemen...
Nu zie ik hier wel enkele modellen regelmatig voorbij passeren maar ik heb wat moeite gekregen met het geloof in robotmaaiers...
Gardena Sileno of de Worx Landroid M500 lijkt me iets voor mij te zijn? (220m², rechte hoeken, geen obstakels, budget max 1000€...)
iemand andere tips, ...?