Dat is wel erg weinig, mijn M500 haalt maait ruim een uur voor hij terug gaat om te laden. Is hij niet nieuw? de eerste paar keer was bij mij ook korter, maar dit werd snel beter.Wackmack schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:44:
[...]
Dat is erg netjes! Die van mij haalt net een half uur, dat is wel erg weinig he. Ga zo even de 6Ah halen.
Vwb worx.
- restant niet oprollen achter laadstation.
- waterpas zetten laadstation zeer belangrijk
- herstellen draad. Solderen met krimpkous er omheen werkt het beste. Op Ali express of amazone zijn er ook soldeer kabelkoppelers die met laag temperatuur soldeer werken. Aansteker is genoeg.
- eenmaal gekoppeld aan wifi kan robot overal vandaan bediend worden.
- app kent een partymode. To other doet dan niets totdat jezelf partymode weer uitzet.
- locatie toegang app is nodig voor AI. Hiermee bepaald de app o.a. wannneer er regen pp komst is en past dan een rain delay toe.
- AI werkt alleen goed als je ook de parameters van je gazon correct invuld.
- Roboter-forum.de is bron van veel info.
Bij mij draait een M500 plus incl Off-Limits-Module en 4Ah accu en mibrobo messenset zonder mesbeschermer op ca 90m2 met 3 zones naar volle tevredenheid. OLM in gebruik voor voorkomen doorbraak naar zones en voor verkorte terug rit naar laadstation. Zorg voor wat minder verkeer langs de rand.
- herstellen draad. Solderen met krimpkous er omheen werkt het beste. Op Ali express of amazone zijn er ook soldeer kabelkoppelers die met laag temperatuur soldeer werken. Aansteker is genoeg.
- app kent een partymode. To other doet dan niets totdat jezelf partymode weer uitzet.
- locatie toegang app is nodig voor AI. Hiermee bepaald de app o.a. wannneer er regen pp komst is en past dan een rain delay toe.
Bij mij draait een M500 plus incl Off-Limits-Module en 4Ah accu en mibrobo messenset zonder mesbeschermer op ca 90m2 met 3 zones naar volle tevredenheid. OLM in gebruik voor voorkomen doorbraak naar zones en voor verkorte terug rit naar laadstation. Zorg voor wat minder verkeer langs de rand.
Hoe gebruik je de OLM voor verkorte terug rit?edwin2021 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:44:
Vwb worx.
Dat is hier ook wel wenselijk met 300m2 over 4 zones.
Ben ook tevreden over de worx maar komt nogal dom over dat (als je pech hebt) hij de hele tuin rond moet om naar huis te gaan terwijl hij in zone 1 bezig was…
Robot is nieuw ja. Met de nieuwe accu gaat het veel beter, denk zeker twee a drie uur nu dus helemaal tevreden--MP-- schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:57:
[...]
Dat is wel erg weinig, mijn M500 haalt maait ruim een uur voor hij terug gaat om te laden. Is hij niet nieuw? de eerste paar keer was bij mij ook korter, maar dit werd snel beter.

Ik heb de laatste dagen een issue met het begrenzingsdraad zo lijkt het.
Eenmaal per dag gemiddeld krijg ik een melding wire missing en een paar tellen later is dit weer hersteld. Dit is altijd als de maaier in zijn basis zit. Het groene ledje is en blijft dan wel gewoon stabiel groen. Ik lees wel veel dat er dan problemen zijn met het draad, maar dan zou hij ook compleet stoppen lijkt me?
Ik heb dit eerder gehad toen ik hem pas had en kreeg toen een nieuwe lader van Worx, probleem was toen opgelost. Wellicht pure toeval, maar de problemen zijn ontstaan sinds ik enkele dagen op een mesh wifi netwerk zit van TPLINK Deco.
Ik heb denk ik 400 meter kabel rondom mijn tuinen liggen. Mijn tuin is ingedeeld in 4 zones, 4 tuindelen. Dus als er problemen zijn met het draad vrees ik echt dat ik zwaar aan de beurt ben, met iets van 60 bochten en heb ongeveer 15 tot 20 connectoren gebruikt met die wax erin. Never dat ik dat eenvoudig ga vinden... hopelijk heeft het een andere oorzaak, ben ook rondom het station bezig geweest met een keukentrapje om daar dingen op hoogte te doen. Misschien ergens een draadje aangedrukt... of toch die verrekte mol die elke keer precies langs het draad omhoog kroop (beestje nu dood)
Log inmiddels uitgelezen en op usb gezet. Inderdaad in de afgelopen 24 uur 1x melding wire missing 20 seconden nadat robotmaaier station heeft bereikt en is begonnen met laden.... 25 seconden later hersteld en weer 'in charge'.
Als ik de rest van de afgelopen 2 weken terug kijk valt me op dat deze melding "handmatige stop" gevolg door "wire missing" altijd plaats vind circa 5-15 minuten nadat de maaier het station binnen komt en start met laden en dat het zich weer hersteld binnen 1 a 2 minuten max. Zeer frappant... zal het dan toch weer de lader zijn??
Eenmaal per dag gemiddeld krijg ik een melding wire missing en een paar tellen later is dit weer hersteld. Dit is altijd als de maaier in zijn basis zit. Het groene ledje is en blijft dan wel gewoon stabiel groen. Ik lees wel veel dat er dan problemen zijn met het draad, maar dan zou hij ook compleet stoppen lijkt me?
Ik heb dit eerder gehad toen ik hem pas had en kreeg toen een nieuwe lader van Worx, probleem was toen opgelost. Wellicht pure toeval, maar de problemen zijn ontstaan sinds ik enkele dagen op een mesh wifi netwerk zit van TPLINK Deco.
Ik heb denk ik 400 meter kabel rondom mijn tuinen liggen. Mijn tuin is ingedeeld in 4 zones, 4 tuindelen. Dus als er problemen zijn met het draad vrees ik echt dat ik zwaar aan de beurt ben, met iets van 60 bochten en heb ongeveer 15 tot 20 connectoren gebruikt met die wax erin. Never dat ik dat eenvoudig ga vinden... hopelijk heeft het een andere oorzaak, ben ook rondom het station bezig geweest met een keukentrapje om daar dingen op hoogte te doen. Misschien ergens een draadje aangedrukt... of toch die verrekte mol die elke keer precies langs het draad omhoog kroop (beestje nu dood)
Log inmiddels uitgelezen en op usb gezet. Inderdaad in de afgelopen 24 uur 1x melding wire missing 20 seconden nadat robotmaaier station heeft bereikt en is begonnen met laden.... 25 seconden later hersteld en weer 'in charge'.
Als ik de rest van de afgelopen 2 weken terug kijk valt me op dat deze melding "handmatige stop" gevolg door "wire missing" altijd plaats vind circa 5-15 minuten nadat de maaier het station binnen komt en start met laden en dat het zich weer hersteld binnen 1 a 2 minuten max. Zeer frappant... zal het dan toch weer de lader zijn??
[Voor 51% gewijzigd door chefspecial op 08-08-2022 23:32]
Na mij serieus wat in te lezen in robotmaaiers, ben ik er uit. Ik ga mij een Landroid Worx V2.0 aanschaffen.
Alleen weet ik nu niet of ik voor de M500 (met eventueel extra batterij) of voor de M700 moet gaan.
Ik vind niet direct schema's terug van de m² volgens specs en naar hoeveel zich dat vertaalt naar de realiteit.
Mijn tuin is een hele dikke C vorm rond het huis voorlopig zonder obstakels. Het totale oppervlak komt ongeveer op 500m² uit.
In de eerste instantie zou ik voor M700 gaan, maar M500 + 4.0ah batterij komt precies goedkoper uit en dan heb je exact hetzelfde als een M700 voor zover ik het begrepen heb.
Bij de L1000 heb je dan weer een betere laadstation, maar dat is de meerprijs mij niet waard.
Dus mijn vraag is, is het een goed idee om voor de M500 V2.0 te gaan met een tuin van 500m²? Met later eventueel een 4.0ah batterij mocht het blijken dat de 2.0ah niet toekomt.
Alleen weet ik nu niet of ik voor de M500 (met eventueel extra batterij) of voor de M700 moet gaan.
Ik vind niet direct schema's terug van de m² volgens specs en naar hoeveel zich dat vertaalt naar de realiteit.
Mijn tuin is een hele dikke C vorm rond het huis voorlopig zonder obstakels. Het totale oppervlak komt ongeveer op 500m² uit.
In de eerste instantie zou ik voor M700 gaan, maar M500 + 4.0ah batterij komt precies goedkoper uit en dan heb je exact hetzelfde als een M700 voor zover ik het begrepen heb.
Bij de L1000 heb je dan weer een betere laadstation, maar dat is de meerprijs mij niet waard.
Dus mijn vraag is, is het een goed idee om voor de M500 V2.0 te gaan met een tuin van 500m²? Met later eventueel een 4.0ah batterij mocht het blijken dat de 2.0ah niet toekomt.
@this Een M300 hier komt pas goed tot z'n recht vinden wij met een zwaardere accu, op slechts 150m²
Dus die oppervlaktes in de specs kloppen langs geen kanten?Rob Z schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:58:
@this Een M300 hier komt pas goed tot z'n recht vinden wij met een zwaardere accu, op slechts 150m²
Een marge die los boven de 100% gaat is wel absurd.
Niet alleen heb je een M300 voor een tuin van 150m², er zit dan nog eens een zwaardere batterij in?
[Voor 19% gewijzigd door this op 09-08-2022 11:48]
Wij hebben hier sinds een week of 4 de M500+ draaien. Het betreft zo’n 300m2 en dit werkt meer dan prima.this schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:04:
Na mij serieus wat in te lezen in robotmaaiers, ben ik er uit. Ik ga mij een Landroid Worx V2.0 aanschaffen.
Op de 2ah batterij maait hij ‘s ochtends 1u45 en aan het eind van de middag nog eens 1u.
Ik gebruik de AI settings, ik heb geen programma ingesteld.
Sinds een week heb ik nu een 4.0ah batterij, maar ik zie geen enkel verschil. De maaitijd blijft hetzelfde, mijn conclusie is dat voor mijn tuin de 2.0ah batterij ruim voldoende is.
Wanneer de M500 niet voldoet kun je altijd nog kijken naar een 4.0 of 6.0ah batterij.
Ik heb zelf de zones nog niet geprobeerd maar wellicht kun je dit combineren met een handmatig schema en daarmee zorgen dat je robot overal voldoende komt, indien het nog niet naar wens is.
Moet je met de M500+ niet met je smartphone doorheen de tuin lopen zodat de robot je tuin leert kennen?wiebeww schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:05:
[...]
Wij hebben hier sinds een week of 4 de M500+ draaien. Het betreft zo’n 300m2 en dit werkt meer dan prima.
Op de 2ah batterij maait hij ‘s ochtends 1u45 en aan het eind van de middag nog eens 1u.
Ik gebruik de AI settings, ik heb geen programma ingesteld.
Sinds een week heb ik nu een 4.0ah batterij, maar ik zie geen enkel verschil. De maaitijd blijft hetzelfde, mijn conclusie is dat voor mijn tuin de 2.0ah batterij ruim voldoende is.
Wanneer de M500 niet voldoet kun je altijd nog kijken naar een 4.0 of 6.0ah batterij.
Ik heb zelf de zones nog niet geprobeerd maar wellicht kun je dit combineren met een handmatig schema en daarmee zorgen dat je robot overal voldoende komt, indien het nog niet naar wens is.
Verschil zit hem volgens mij in;this schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:04:
- lader
- accu
- meer draad
Stuk magneet band haaks op perimterdraad. Lengte ca 20cm zodat OLM volledig de draad ziet. Dan 2x magneetband achter elkaar op ca 25cm afstand. Min firmware 3.26.onne schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:08:
[...]
Hoe gebruik je de OLM voor verkorte terug rit?
Dat is hier ook wel wenselijk met 300m2 over 4 zones.
Ben ook tevreden over de worx maar komt nogal dom over dat (als je pech hebt) hij de hele tuin rond moet om naar huis te gaan terwijl hij in zone 1 bezig was…
Magneetband is ook te gebruiken om ontsnappen naar andere zone te blokkeren. Leg bij de doorgang parallel aan perimterdraad op ca 5cm afstand een stuk magneet band die de doorgang ruim (15a20cm aan weerszijden) afdekt. Stel doorgang is 15cm dan strip van 50cm.
[Voor 18% gewijzigd door edwin2021 op 09-08-2022 12:53]
Dat is inderdaad een optie.this schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:36:
[...]
Moet je met de M500+ niet met je smartphone doorheen de tuin lopen zodat de robot je tuin leert kennen?
Daar kwam best een redelijk kaartje uit maar volgens mij werd alleen de oppervlakte berekend, het kaartje heb ik nooit weer ergens gezien.
https://www.rtlnieuws.nl/...-operatie-gevaar-zoon-sam
Goed om te lezen. Mijn maaier is alleen aan, als de kids op school zijn. Mijn zoontje heet trouwens ook Sam, is twee jaar en vind de robot super interessant. Rent er altijd naar toe.
Goed om te lezen. Mijn maaier is alleen aan, als de kids op school zijn. Mijn zoontje heet trouwens ook Sam, is twee jaar en vind de robot super interessant. Rent er altijd naar toe.
Had het gelezen, ik denk dat het nog een stuk slechter had kunnen aflopen met 'm. Ik denk wel dat de ouders hier ook een groot stuk van de schuld in hebben evengoed.Wackmack schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:21:
Heftig zeg! Ik probeer de kinderen wel te leren om er niet aan te komen maar ze zijn toch altijd wel nieuwsgierig.Wackmack schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:21:
Ik dacht eerst dat de Anti Colission Sensor van Worx niet nodig zou zijn maar als ik dit lees ga ik hem waarschijnlijk toch maar bestellen.
In dit specifieke geval had het kunnen helpen denk ik.
Baat het niet schaadt het niet.
Ben wel benieuwd wat voor een maaier dat geweest is. Ik denk dat mijn Worx met zijn 3 scheermesjes daartoe niet in staat is, hooguit flinke sneeën.Wackmack schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:21:
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Ja, dat denk ik ook! Zelf ook Worx met drie kleine mesjes. Hoewel een teen of vinger van een peuter van 2 natuurlijk erg klein is. Moet er niet aan denken dat er een ongeluk mee gebeurt.de Peer schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:27:
[...]
Ben wel benieuwd wat voor een maaier dat geweest is. Ik denk dat mijn Worx met zijn 3 scheermesjes daartoe niet in staat is, hooguit flinke sneeën.
Die gaat niets doen indien een kind plat op de grond ligt met zijn hand vooruit.wiebeww schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:23:
[...]
Heftig zeg! Ik probeer de kinderen wel te leren om er niet aan te komen maar ze zijn toch altijd wel nieuwsgierig.
Ik dacht eerst dat de Anti Colission Sensor van Worx niet nodig zou zijn maar als ik dit lees ga ik hem waarschijnlijk toch maar bestellen.
In dit specifieke geval had het kunnen helpen denk ik.
Baat het niet schaadt het niet.
En hoe bevalt deze nu je hem een poosje hebt? Overweeg ook deze of de Twenty EliteMasselink schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:38:
Knoop doorgehakt. Ambrogio Twenty ZR.
[Afbeelding]
Amai wat een problemen met levertijden. Ik wil dus graag in België de Landroid M500+ bestellen, maar bij de Brico (Belgische Praxis) kan je die niet eens meer bestellen omdat ze zelf niet eens weten wanneer deze terug beschikbaar komt.
Ik neem aan dat je voor garantie kwesties bij de verkoper moet zijn en niet bij gelijk wie die Worx verdeelt?
Ik twijfel om nu wat verder te gaan zoeken naar plaatsen waar ze deze grasrobot nog beschikbaar zouden hebben.
Ik neem aan dat je voor garantie kwesties bij de verkoper moet zijn en niet bij gelijk wie die Worx verdeelt?
Ik twijfel om nu wat verder te gaan zoeken naar plaatsen waar ze deze grasrobot nog beschikbaar zouden hebben.
Het heeft even geduurd voordat hij helemaal naar wens liep. Had moeite om de secundaire zone te laten vinden. Nu perfect.J.o.r.i.s schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
En hoe bevalt deze nu je hem een poosje hebt? Overweeg ook deze of de Twenty Elite
Wel dus 50 meter draad vanwege het terugvinden van het laadstation en de secundaire zone. Gelukkig veel minder het begrenzen van je gras.
Wel goed de randen en borders met een stenen buffer afwerken, daar hebben wij met het aanleggen direct rekening gehouden.
Ik ben tevreden, zeker voor het geld.
Koffie en meer...
Okay duidelijk.Masselink schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:53:
[...]
Het heeft even geduurd voordat hij helemaal naar wens liep. Had moeite om de secundaire zone te laten vinden. Nu perfect.
Wel dus 50 meter draad vanwege het terugvinden van het laadstation en de secundaire zone. Gelukkig veel minder het begrenzen van je gras.
Wel goed de randen en borders met een stenen buffer afwerken, daar hebben wij met het aanleggen direct rekening gehouden.
Ik ben tevreden, zeker voor het geld.
Wij zouden 1 zone hebben dus dat zal makkelijker zijn.
Echter de borders zijn hier niet met stenen afgewerkt maar lopen wat over in elkaar. Beplanting die over de grasrand hangt bijv.
Weet niet of de hele grasmat van stenen rand voorzien minder werk is dan begrenzingsdraad aanleggen.
Zonder stenen buffer gaat het niet goed?
Beplanting over stenen gaat niet goed als de beplanting laag is en ‘grasdetectie’ niet op heel nauwkeurig staat. Zoals bij mij het geval aangezien ik nog kalere plekken heb.J.o.r.i.s schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:29:
[...]
Okay duidelijk.
Wij zouden 1 zone hebben dus dat zal makkelijker zijn.
Echter de borders zijn hier niet met stenen afgewerkt maar lopen wat over in elkaar. Beplanting die over de grasrand hangt bijv.
Weet niet of de hele grasmat van stenen rand voorzien minder werk is dan begrenzingsdraad aanleggen.
Zonder stenen buffer gaat het niet goed?
Ik kan uiteraard geen uitsluitsel geven, want ik ken je situatie niet. Woon je in de buurt van Almelo, dan kunnen we hem gewoon een keer testen? (Tweakers helpen elkaar toch?)
Koffie en meer...
Almelo is niet echt dichtbij, woon bij Harderwijk maar wel bedankt voor het aanbod.Masselink schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:41:
[...]
Beplanting over stenen gaat niet goed als de beplanting laag is en ‘grasdetectie’ niet op heel nauwkeurig staat. Zoals bij mij het geval aangezien ik nog kalere plekken heb.
Ik kan uiteraard geen uitsluitsel geven, want ik ken je situatie niet. Woon je in de buurt van Almelo, dan kunnen we hem gewoon een keer testen? (Tweakers helpen elkaar toch?)
Ga er nog eens goed over nadenken alvorens een aanschaf te doen.
Zit de perimeterdraad nog wel goed in de clipjes op het laadstation? Ik heb dit ook wel eens meegemaakt, had het vermoeden dat de maaier net wel of net niet buiten de draad rijdt om op het laadstation te komen. De oorzaak is me nooit echt helemaal duidelijk geworden maar wat me wel opvalt is dat de maaier niet altijd op dezelfde afstand van het laadstation staat. Soms maken de 'peddels', die contact maken tussen het laadstation en de maaier, maar net contact en soms staat de maaier veel dichterbij. In dat laatste geval staat de maaier dan ook (bijna) over de perimeterdraad, met die melding die je noemt tot (tijdelijk) gevolg.chefspecial schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:20:
Ik heb de laatste dagen een issue met het begrenzingsdraad zo lijkt het.
Mijn theorie is dat de maaier soms bedenkt dat deze wilt laden en de perimeterdraad bereikt, vlak voor het laadstation, waardoor deze een bocht maakt om daar aan te komen. Dit in tegenstelling tot wanneer deze van een grotere afstand de perimeterdraad volgt.
Over dat ongeluk. We hebben er vanaf dag 1 ingepeperd dat het geen speelgoed is, de messen laten zien en ook gewaarschuwd niks te laten slingeren op het veld. Bij verjaardagen en speeldagen staat ie ook gewoon uit.
Een vogel had eens een rubber eendje uit de zandbak gepikt en op het veld laten liggen. Toen we die gemangeld lieten zien, wisten de kinderen donders goed het effect van de mesjes op je vingers. De jongste was nog geen 3 toen we de Worx installeerden.
Een vogel had eens een rubber eendje uit de zandbak gepikt en op het veld laten liggen. Toen we die gemangeld lieten zien, wisten de kinderen donders goed het effect van de mesjes op je vingers. De jongste was nog geen 3 toen we de Worx installeerden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wie heeft hiervoor een oplossing:
Ik heb de Worx m500 naar tevredenheid nu een poosje rondrijden. Als hij echter naar huis wil dan rijdt hij willekeurig naar de grensdraad toe en volgt die dan naar zijn station. Soms is het eerste draad dat hij echter vind het draad wat in heb gebruikt om iets af te schermen, de trampoline bijvoorbeeld. In dat geval blijft hij rondjes rijden tot de accu leeg is en mijn gazon kappot. Is hier iets slims voor?
Ik heb de Worx m500 naar tevredenheid nu een poosje rondrijden. Als hij echter naar huis wil dan rijdt hij willekeurig naar de grensdraad toe en volgt die dan naar zijn station. Soms is het eerste draad dat hij echter vind het draad wat in heb gebruikt om iets af te schermen, de trampoline bijvoorbeeld. In dat geval blijft hij rondjes rijden tot de accu leeg is en mijn gazon kappot. Is hier iets slims voor?
Bij mij ouders ooit zoiets gehad maar dan met een boom met perkje in het midden van het gras.Brambos89 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:47:
Wie heeft hiervoor een oplossing:
De tip van de dealer was toen om de grensdraad rondom het perkje op te nemen in de grensdraad van het gazon zodanig dat het 1 lange draad is.
Dankje voor je reactie. Wat je voorstelt heb ik ook, en ik zie op de site van Worx dat hij na 1,5 rondje ook de loop zou moeten verlaten. Toch nog maar eens kijken wat hij doet en waar het fout zou gaan.
Zou het kunnen zijn dat je de draden welke van de grensdraad rondom het gazon naar de grensdraad rondom het object lopen te dicht op elkaar zitten waardoor hij niet goed weet wat hij hier moet?Brambos89 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:27:
Dankje voor je reactie. Wat je voorstelt heb ik ook, en ik zie op de site van Worx dat hij na 1,5 rondje ook de loop zou moeten verlaten. Toch nog maar eens kijken wat hij doet en waar het fout zou gaan.
Wij hadden geen Worx maar een Robomow. Uit mijn hoofd zeg ik dat wij toen de draden op minimaal 15 cm van elkaar moesten hebben om het goed te laten werken. Wanneer het dichter bij elkaar zat detecteerde de maaier het als 1 draad en kon het niet goed de rijrichting bepalen.
Sinds deze week heb in de Navimow H3000e van Segway in gebruik.
Eerste indruk is zeer goed, het is mijn eerst robotmaaier. Ik was specifiek op zoek naar een Robot maaier zonder draad, omdat ik een vrij ingewikkelde tuin heb bestaande uit 6 sectoren gras met bestaande bestrating. Ik zat er dus niet op te wachten om een draad te leggen en bestrating er uit te halen.
Mijn zoektocht begon begin dit jaar, mijn tuin bestaat uit twee delen. Fase 1 is in 2020 afgerond en is de tuin rondom de woning, Fase 2 is dit jaar afgerond en is een 1m lager liggend gedeelte met een forse tuin en tuinhuis. Totaal oppervlak kavel is 3200m2 en daarvan is net iets meer dan 1000m gazon.
Ik kwam uit op de Husqvarna 315X. (€3000, inclusief aanleg) Het dilemma daar bij was dat Fase 1 bijna niet te bereiken zou zijn door de robotmaaier door het ontwerp van de tuin. Nu weet ik van de vrij nieuwe techniek van Husqvara EPOS 550, maar met een prijs van meer dan €6000 en overcapaciteit (5000m2) was dit apparaat niet de oplossing, er komt wel een variant voor consumenten op de markt, maar dat wordt pas volgend jaar. Ik moest dus concessies doen, de 315x en dan alleen in fase 2 laten maaien en fase 1 met de drukker blijven doen, dit vond ik niet wezenlijk natuurlijk. Andere optie was 2 maaiers, wat kleiner kwa capaciteit, maar in dat geval moest ik de bestrating en terras door, een lastige bocht maken en stroom aanleggen.
Op een gegeven moment ben ik gaan zoeken naar maaiers zonder draad, en in deze zoektocht kwam ik uit op Segway Navimow. Dit product sprak mij gelijk aan, omdat het al mijn dillema's zou wegnemen, en prijstechnisch ook nog is interessant bleek te zijn. Nadeel, het is de eerste serie van het merk dus daar zitten wel wat early adopter risico's aan. Wel heb ik goed gevoel over de bèta fase, er is heel wat op youtube te vinden kwa ervaringen. Ik neem de gok.
Verpakking van het product is top, zitten zelfs wat goodies bij voor de eeste users
Bouw kwaliteit en design zien er ook goed uit, installatie was een makkie. Binnen een half uur was hij gereed om vol te laden. Omdat ik de antenne op het dak van mijn tuinhuis heb staan er ook een extension kit bij gekocht.
[YouTube: https://youtube.com/shorts/iMhfpZxM4rY]
[YouTube: https://youtube.com/shorts/mL9SDps5S8w]
Hij maakte goed verbinding, software updaten ging ook goed. Dit gaat via 4G, bij dit model heb je 3 jaar 4G gebruik inbegrepen, wat het na 3 jaar kost weet ik zo niet, maar denk dat het de moeite waard is. Je kunt ook via bluetooth verbinding maken, dit moet je sowieso doen om de robot de grenzen in te laten rijden.
Dit was een klus die goed te doen is, besturen op het scherm van je smartphone is wat lastig, maar alles is gelukt. Ook de oversteek paden gingen goed, hier was ik bang voor dat dit lastig zou worden. Er zit 1 stukje helling in maar dat ging prima. Na het aangeven waar wat bomen staan ging hij een testronde doen. Hij kwam 1 keer tot stilstand, bleef haken achter een pop-up sproeier die wat te hoog uit de grond stak. Dit probleem heb ik opgelost en hij komt nu overal zonder te blijven haken. Het signaal was bijna overal goed, direct naast de woning is het wat slechter, maar geeft tot op heden geen problemen.
Hierbij 2 afbeeldingen van de app.
Ik mis nog wel wat functionaliteiten waarvan ik verwacht dat ze in de toekomst wel gaan komen. Zo kan ik niet 6 zones afzonderlijk bedienen, hij maait alles en bepaald zijn de route en het patroon zelf, hij wisselt hier wel in af, van diagonaal tot verticaal zodat je niet de zelfde routes krijgt elke keer. Ook kan ik de maaihoogtes bijvoorbeeld niet per zone instellen en is het nog niet mogelijk om per zone aan te geven hoe vak ze moeten. Je kunt aangeven in het tijdschema wanneer de maaier mag maaien en wanneer niet, dan doet hij zelf de rest.
Tot nu toe zeer tevreden! Prijskwaliteit is goed, functionaliteiten zijn goed en hij maait mooie patronen en is vrij stil.
Eerste indruk is zeer goed, het is mijn eerst robotmaaier. Ik was specifiek op zoek naar een Robot maaier zonder draad, omdat ik een vrij ingewikkelde tuin heb bestaande uit 6 sectoren gras met bestaande bestrating. Ik zat er dus niet op te wachten om een draad te leggen en bestrating er uit te halen.
Mijn zoektocht begon begin dit jaar, mijn tuin bestaat uit twee delen. Fase 1 is in 2020 afgerond en is de tuin rondom de woning, Fase 2 is dit jaar afgerond en is een 1m lager liggend gedeelte met een forse tuin en tuinhuis. Totaal oppervlak kavel is 3200m2 en daarvan is net iets meer dan 1000m gazon.
Ik kwam uit op de Husqvarna 315X. (€3000, inclusief aanleg) Het dilemma daar bij was dat Fase 1 bijna niet te bereiken zou zijn door de robotmaaier door het ontwerp van de tuin. Nu weet ik van de vrij nieuwe techniek van Husqvara EPOS 550, maar met een prijs van meer dan €6000 en overcapaciteit (5000m2) was dit apparaat niet de oplossing, er komt wel een variant voor consumenten op de markt, maar dat wordt pas volgend jaar. Ik moest dus concessies doen, de 315x en dan alleen in fase 2 laten maaien en fase 1 met de drukker blijven doen, dit vond ik niet wezenlijk natuurlijk. Andere optie was 2 maaiers, wat kleiner kwa capaciteit, maar in dat geval moest ik de bestrating en terras door, een lastige bocht maken en stroom aanleggen.
Op een gegeven moment ben ik gaan zoeken naar maaiers zonder draad, en in deze zoektocht kwam ik uit op Segway Navimow. Dit product sprak mij gelijk aan, omdat het al mijn dillema's zou wegnemen, en prijstechnisch ook nog is interessant bleek te zijn. Nadeel, het is de eerste serie van het merk dus daar zitten wel wat early adopter risico's aan. Wel heb ik goed gevoel over de bèta fase, er is heel wat op youtube te vinden kwa ervaringen. Ik neem de gok.
Verpakking van het product is top, zitten zelfs wat goodies bij voor de eeste users

[YouTube: https://youtube.com/shorts/iMhfpZxM4rY]
[YouTube: https://youtube.com/shorts/mL9SDps5S8w]
Hij maakte goed verbinding, software updaten ging ook goed. Dit gaat via 4G, bij dit model heb je 3 jaar 4G gebruik inbegrepen, wat het na 3 jaar kost weet ik zo niet, maar denk dat het de moeite waard is. Je kunt ook via bluetooth verbinding maken, dit moet je sowieso doen om de robot de grenzen in te laten rijden.
Dit was een klus die goed te doen is, besturen op het scherm van je smartphone is wat lastig, maar alles is gelukt. Ook de oversteek paden gingen goed, hier was ik bang voor dat dit lastig zou worden. Er zit 1 stukje helling in maar dat ging prima. Na het aangeven waar wat bomen staan ging hij een testronde doen. Hij kwam 1 keer tot stilstand, bleef haken achter een pop-up sproeier die wat te hoog uit de grond stak. Dit probleem heb ik opgelost en hij komt nu overal zonder te blijven haken. Het signaal was bijna overal goed, direct naast de woning is het wat slechter, maar geeft tot op heden geen problemen.
Hierbij 2 afbeeldingen van de app.
Ik mis nog wel wat functionaliteiten waarvan ik verwacht dat ze in de toekomst wel gaan komen. Zo kan ik niet 6 zones afzonderlijk bedienen, hij maait alles en bepaald zijn de route en het patroon zelf, hij wisselt hier wel in af, van diagonaal tot verticaal zodat je niet de zelfde routes krijgt elke keer. Ook kan ik de maaihoogtes bijvoorbeeld niet per zone instellen en is het nog niet mogelijk om per zone aan te geven hoe vak ze moeten. Je kunt aangeven in het tijdschema wanneer de maaier mag maaien en wanneer niet, dan doet hij zelf de rest.
Tot nu toe zeer tevreden! Prijskwaliteit is goed, functionaliteiten zijn goed en hij maait mooie patronen en is vrij stil.
Hallo allemaal.
Onlangs een 225s stiga autoclip gekocht. Moederbord werkte niet helemaal en een onderdeel laten vervangen voor de wielmotor op het moederbord (gezien ik nog een kapotte variant had) meoderbord van de andere variant was iets nieuwer dus hij geeft een foutmelding bij het opstarten maar werkt wel gewoon. Iemand een idee hoe ik deze fout eruit zou kunnen halen of dat ik het nieuwe onderdeel kan inlezen op het moederbord of iets dergelijks?
Tweede vraag (belangrijkste vraag). Ik zag dat er een twee aansluiting voor een accu op het moederbord zit. Ik heb dus ook nog een extra accu. Iemand ervaring met het aansluiten van een extra accu of een artikel heeft hoe dit moet? Ik kan vrijwel niets vinden op het internet hierover.
Onlangs een 225s stiga autoclip gekocht. Moederbord werkte niet helemaal en een onderdeel laten vervangen voor de wielmotor op het moederbord (gezien ik nog een kapotte variant had) meoderbord van de andere variant was iets nieuwer dus hij geeft een foutmelding bij het opstarten maar werkt wel gewoon. Iemand een idee hoe ik deze fout eruit zou kunnen halen of dat ik het nieuwe onderdeel kan inlezen op het moederbord of iets dergelijks?
Tweede vraag (belangrijkste vraag). Ik zag dat er een twee aansluiting voor een accu op het moederbord zit. Ik heb dus ook nog een extra accu. Iemand ervaring met het aansluiten van een extra accu of een artikel heeft hoe dit moet? Ik kan vrijwel niets vinden op het internet hierover.
Heb je het eiland ook in de juiste richting rondgegaan? Ik meen me iets te herrinneren dat dit uitmaakt. Hij detecteerd dit misschien enkel indien hij 1,5 toer rechtsom gedaan heeft maar dat hij bij jou linksom blijft rijden.Brambos89 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:27:
Hier een Landroid WR105SI die rondjes rijdt. Hij doet dat op een handmatig schema. Soms is het gras nat of heb ik even geen zin in een maaier tijdens zijn geplande rondje. De maaier kan ik dan netjes naar huis sturen, maar volgens hem is het gewoon nog binnen zijn tijd, die hij vertrekt doodleuk weer opnieuw!
Nu kan ik hem op pauze zetten als hij met vertrokken is, maar dan loopt hij leeg en moet ik er aan denken....
De party mode zit helaas niet op deze versie. Iemand anders een goede truuk hiervoor?
Nu kan ik hem op pauze zetten als hij met vertrokken is, maar dan loopt hij leeg en moet ik er aan denken....
De party mode zit helaas niet op deze versie. Iemand anders een goede truuk hiervoor?
https://www.kickstarter.c.../new?clicked_reward=false
Kreeg net deze deal. Als de deal doorgaat, is dit toch een prima deal? Eén van de eerste maaiers zonder draad.
Kreeg net deze deal. Als de deal doorgaat, is dit toch een prima deal? Eén van de eerste maaiers zonder draad.
Hoe lang gaat de batterij van een robotmaaier een beetje mee?
Mijn Gardena maaier heeft de afgelopen 3 weken vrijwel niet gemaaid en gaf bijna elke dag problemen. Dit na ruim een seizoen zonder problemen te hebben gemaaid. Toevallig timede ik de oplaadcyclus gisteren, na anderhalfuur laden was hij max 25% opgeladen. Ik heb de maaier uit laten rijden, hij reed 1 minuut en ging weer laden... Nice
Beetje jammer na 520 uur maaien en net een seizoen. Ik ga vandaag maar even praten bij de winkel waar ik hem had gekocht. Een vervangingsbatterij heb ik online niet eens kunnen vinden (husquarna type 10, 2.5Ah). Lijkt mij een zaak voor de garantie.
Mijn Gardena maaier heeft de afgelopen 3 weken vrijwel niet gemaaid en gaf bijna elke dag problemen. Dit na ruim een seizoen zonder problemen te hebben gemaaid. Toevallig timede ik de oplaadcyclus gisteren, na anderhalfuur laden was hij max 25% opgeladen. Ik heb de maaier uit laten rijden, hij reed 1 minuut en ging weer laden... Nice
Beetje jammer na 520 uur maaien en net een seizoen. Ik ga vandaag maar even praten bij de winkel waar ik hem had gekocht. Een vervangingsbatterij heb ik online niet eens kunnen vinden (husquarna type 10, 2.5Ah). Lijkt mij een zaak voor de garantie.
Xiaomi Mi 10T Pro
Ik ga die van mij pas na een jaar of 10 vervangen denk ik. Ik vind het niet erg als hij er iets op achteruit gaat. Ik heb dan ook geen heel groot gazon.Salmon schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:41:
Hoe lang gaat de batterij van een robotmaaier een beetje mee?
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Ja precies, ik zou ook >5 jaar verwachten. Was meer een beetje om te zien of dit een garantiezaak is. Tot nu toe maaide hij ok door de maanden heen. Opeens de afgelopen weken zag het grasveld er niet uit en sommige stukken waren 15cm hoog. Gisteren maar de 500m2 zelf gemaaid (ik zal maar niet beginnen over falende benzine maaiers....de Peer schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:44:
[...]
Ik ga die van mij pas na een jaar of 10 vervangen denk ik. Ik vind het niet erg als hij er iets op achteruit gaat. Ik heb dan ook geen heel groot gazon.

Xiaomi Mi 10T Pro
Aspen 4T als je uw benzine maaier niet veel gebruikt.[b]Salmon in "Robotmaaiers"(ik zal maar niet beginnen over falende benzine maaiers....).
Hoevaak onderhouden jullie je robotmaaier eigenlijk? en vervangne jullie de mesjes?
Ik heb nu sinds een paar maanden een Worx M500+ rondrijden. Onderhoud zal nu zeker nog niet nodig zijn, maar ben wel benieuwd waar ik ongeveer aan moet denken (met name hoe vaak de mesjes vervangen moeten worden)
Ik heb nu sinds een paar maanden een Worx M500+ rondrijden. Onderhoud zal nu zeker nog niet nodig zijn, maar ben wel benieuwd waar ik ongeveer aan moet denken (met name hoe vaak de mesjes vervangen moeten worden)
Ik doe het 1 x per jaar. Maar dit jaar vergeten dus deze keer wordt het na 2 jaar.rolandmegens schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
Hoevaak onderhouden jullie je robotmaaier eigenlijk? en vervangne jullie de mesjes?
Maar ik heb een klein gazonnetje.
Verder onderhoud doe ik niet.
Ik snap dat vervangen van die mesjes niet. Bij mijn Bosch kun je ze omdraaien, dan kun je weer een jaar verder. En daarna even beide kanten langs de slijpsteen en ze zijn weer hartstikke scherp. Vervangen is echt niet nodig.rolandmegens schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.
die van mijn M500 vervang ik 1x per jaar ongeveer, en draai ik 1x om.rolandmegens schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
Mijn m2000 vervang ik bijna elke maand (behalve op het moment). Maar die maait op 1500m2, met erg hard gras (weidegras).
Gelukkig kosten die scheermesjes van Worx bijna niets.
tsja het is wel een wegwerpartikel en ze kosten 60 cent per stuk ofzo. Dan vind ik 1 x per jaar vervangen wel OK. Het nieuwe seizoen starten met een vers mesje.Andrehj schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Ik snap dat vervangen van die mesjes niet. Bij mijn Bosch kun je ze omdraaien, dan kun je weer een jaar verder. En daarna even beide kanten langs de slijpsteen en ze zijn weer hartstikke scherp. Vervangen is echt niet nodig.
Bij de (mijn M700) Worx kun je ze ook omdraaien maar dat helpt niet, hij draait namelijk beide kanten op, soms linksom en soms rechtsom..Andrehj schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:16:
[...]
Ik snap dat vervangen van die mesjes niet. Bij mijn Bosch kun je ze omdraaien, dan kun je weer een jaar verder. En daarna even beide kanten langs de slijpsteen en ze zijn weer hartstikke scherp. Vervangen is echt niet nodig.
Slijpen kan wel, maar de schroefjes worden er niet beter op en vervangingsmesjes zijn niet duur. Hoe snel ze slijten hangt volgens mij ook af van of je hem door laat maaien bij nat gras. Ik vervang ze aan het begin van het seizoen en maak ze elke maand even schoon.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
je moet mesjes hebben met 2 gaten erin.. die kun je wel omdraaien. Dat zijn niet de originele Worx mesjes daar heeft het inderdaad geen zin.Himalaya schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Bij de (mijn M700) Worx kun je ze ook omdraaien maar dat helpt niet, hij draait namelijk beide kanten op, soms linksom en soms rechtsom..
Slijpen kan wel, maar de schroefjes worden er niet beter op en vervangingsmesjes zijn niet duur. Hoe snel ze slijten hangt volgens mij ook af van of je hem door laat maaien bij nat gras. Ik vervang ze aan het begin van het seizoen en maak ze elke maand even schoon.
En? Bevalt ie?Thoit schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:28:
Mijn Segway is vandaag verstuurd. Verwacht hem overmorgen binnen te hebben.
Ik heb hem nu ook een weekje in gebruik en erg tevreden over de maaier.DrkZnl schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:16:
Sinds deze week heb in de Navimow H3000e van Segway in gebruik.
Eerste indruk is zeer goed, het is mijn eerst robotmaaier

Vandaag voor het eerste de maaier uit de slootkant moeten helpen, het ging lang goed maar na de 3e keer een map maken waar hij steeds een stukje verder de slootkant in ging toch zijn grens gevonden.

Ik heb me keurig aan de handleiding gehouden met 15 cm aan de randen overgehouden, maar ik zou niet weten waarom dat eigenlijk moet. Het risico dat die bij mij vast komt is behoorlijk laag, dus ga nog maar is een rondje over de rand lopen. Ook probeer ik de hoeken wat meer 90graden te krijgen, volgensmij moet dat prima lukken. Hoe heb jij dit gedaan?Idanue schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:38:
[...]
Ik heb hem nu ook een weekje in gebruik en erg tevreden over de maaier.![]()
Vandaag voor het eerste de maaier uit de slootkant moeten helpen, het ging lang goed maar na de 3e keer een map maken waar hij steeds een stukje verder de slootkant in ging toch zijn grens gevonden.
Die 15cm heb ik de eerst keer ook gedaan maar als er gewoon een beetje ruimte is dan kun je best strak de bocht om.DrkZnl schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:38:
[...]
Ik heb me keurig aan de handleiding gehouden met 15 cm aan de randen overgehouden, maar ik zou niet weten waarom dat eigenlijk moet. Het risico dat die bij mij vast komt is behoorlijk laag, dus ga nog maar is een rondje over de rand lopen.
Bij de overgang van gras naar oprit met klinkers heb ik hem gewoon met 1 achterwiel over de klinkers laten rijden en hij maait alles netjes.

1x een probleem gehad dat hij met een achterwiel bleef haken achter het tuinhekje tijdens het testrondje maar tijdens het maaien niet weer gebeurd.
Tot nu toe erg tevreden met de maaier, ook erg prettig ook dat je gewoon even de boel aan kan passen zonder met draden in de weer te moeten.

Hij bevalt nog altijd heel erg goed. Sinds de laatste update wil die echter gaan starten met maaien terwijl ik de planning op die dag disabled heb. Ook is het soms vervelend dat die wil gaan draaien. Omdat het hier heuvelachtig is hebben we veel hoogte verschil. Op 1 stuk doet die het prima met in een kuil in en uit rijden. Echter met draaien rijdt die zich vast.
De afstand is trouwens wel van belang om die aan te houden. Ik dacht dat het ook wel zou meevallen, tot dat die bijna een stuk klimop wilde meepakken

Al met al kan ik hem zeker aanbevelen. Aangezien er een bekend bedrijf achter zit, heb ik er vertrouwen in dat er de komende jaren ook op ontwikkeld kan worden. Dat is bij de Kickstarter projecten maar altijd de vraag (als het uberhaupt al geleverd kan worden).
Goed om te weten. Ik was ook aan het kijken naar een Segway Navimow, maar het is wel een vereiste dat de maaier ook de randen meeneemt. Hier zijn die allemaal mooi breed afgeboord.Idanue schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:48:
[...]
Die 15cm heb ik de eerst keer ook gedaan maar als er gewoon een beetje ruimte is dan kun je best strak de bocht om.
Bij de overgang van gras naar oprit met klinkers heb ik hem gewoon met 1 achterwiel over de klinkers laten rijden en hij maait alles netjes.![]()
1x een probleem gehad dat hij met een achterwiel bleef haken achter het tuinhekje tijdens het testrondje maar tijdens het maaien niet weer gebeurd.
Tot nu toe erg tevreden met de maaier, ook erg prettig ook dat je gewoon even de boel aan kan passen zonder met draden in de weer te moeten.
Volgens de weinige informatie die ik kan vinden moet de navimow zelf op een zachte ondergrond geplaatst worden. Zelf dacht ik om dit op een verhard stuk te doen en de maaier naar het gras te laten rijden. Weten jullie als dit kan?
Vanmorgen stroomuitval gehad voor een goede 3 uur lang. Vanmiddag dacht ik eindelijk de worx robot weer aan te kunnen zetten, wire missing. Janken. Zucht....
Wat nu? Heb een lus gelegd van 1 meter ongeveer een toen deed hij het wel. Maar het lampje op de basis is wel gewoon solid groen. Niet rood. De app geeft pas melding wire missing als ik op starten druk in de app. Kan het ook zijn dat de basis te weinig voeding doorgeeft oid? Heb namelijk iets van 350 meter kabel liggen... rondom mijn vrijstaande huis.
Wat nu? Heb een lus gelegd van 1 meter ongeveer een toen deed hij het wel. Maar het lampje op de basis is wel gewoon solid groen. Niet rood. De app geeft pas melding wire missing als ik op starten druk in de app. Kan het ook zijn dat de basis te weinig voeding doorgeeft oid? Heb namelijk iets van 350 meter kabel liggen... rondom mijn vrijstaande huis.
Al uitgezet en helemaal opnieuw opgestart?chefspecial schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:24:
Vanmorgen stroomuitval gehad voor een goede 3 uur lang. Vanmiddag dacht ik eindelijk de worx robot weer aan te kunnen zetten, wire missing. Janken. Zucht....
Ja, robot opnieuw opgestart en de basis ook.Jeweetje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Al uitgezet en helemaal opnieuw opgestart?
Lus van 10 meter doet het wel. Ben er bang voor.... die AM methode werkt dat ook als de kabel niet helemaal door is? Ik heb her en der verspreid een stuk of 10 connectors onder de grond liggen... ik moet een kwart tuin slopen om de kabels vrij te krijgen... damn, heb ik weer.
[Voor 39% gewijzigd door chefspecial op 24-08-2022 18:40]
Klinkt voor mij toch meer als een probleem met de voeding. De draad kan toch niet gebroken zijn agv stroomstoring? De voeding kan wel een tik gekregen hebben toen de stroom er weer op ging. Zodanig dat die het misschien nog wel doet op een 10m lus, maar niet 300. Kan je een voeding van iemand anders proberen?chefspecial schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:29:
[...]
Ja, robot opnieuw opgestart en de basis ook.
Lus van 10 meter doet het wel. Ben er bang voor.... die AM methode werkt dat ook als de kabel niet helemaal door is? Ik heb her en der verspreid een stuk of 10 connectors onder de grond liggen... ik moet een kwart tuin slopen om de kabels vrij te krijgen... damn, heb ik weer.
+1 voor de voedingonne schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:42:
[...]
Klinkt voor mij toch meer als een probleem met de voeding. De draad kan toch niet gebroken zijn agv stroomstoring? De voeding kan wel een tik gekregen hebben toen de stroom er weer op ging. Zodanig dat die het misschien nog wel doet op een 10m lus, maar niet 300. Kan je een voeding van iemand anders proberen?
De tik kan ook geweest zijn juist toen de stroom er af ging. Paar keer in fabriek spanningsuitval meegemaakt, dat gebeurt onverwachts door graafwerkzaamheden bijvoorbeeld, dat geeft een oplawaai aan het systeem. Inschakelen van de hele installatie gebeurt daarna gefaseerd, kast voor kast.
Bijna altijd wel een ergens een voeding stuk. Verdere schade eigenlijk niet, op een gewiste plc na dan omdat de backup batterij niet op tijd gewisseld was.. . .

Ik heb nog een voeding liggen die eerder door Worx is vervangen. Maar ook hier dezelfde melding.
De log geeft ook vage dingen zoals 'at command missing escape'. Ik heb eerder al eens wire missing gehad maar dit was een tel en direct daarna herstelde zich dat weer.
Ben echt ten einde raad... vrees nog steeds de kabel. Ik hoop dat het wat anders is. Gisteren avond lang gesproeid... maar ja dat zal toch niks kunnen zijn...? Wat wel bijzonder is is dat de stroomuitval rond 12.20 in onze straat is hersteld precies rond de tijd dat de melding wire missing komt.
Verder staat mijn log compleet vol met nagenoeg dezelfde tekst van left: in en right: out, terwijl hij helemaal niet gedraaid heeft...
Diagnose geeft bij sensoren 2 kruisjes.... maar een lus van pak m beet 10m werkt wel. Hij laad ook niet op trouwens, terwijl de batterij status 2 ledjes geeft ipv 3.
Zie log:
De log geeft ook vage dingen zoals 'at command missing escape'. Ik heb eerder al eens wire missing gehad maar dit was een tel en direct daarna herstelde zich dat weer.
Ben echt ten einde raad... vrees nog steeds de kabel. Ik hoop dat het wat anders is. Gisteren avond lang gesproeid... maar ja dat zal toch niks kunnen zijn...? Wat wel bijzonder is is dat de stroomuitval rond 12.20 in onze straat is hersteld precies rond de tijd dat de melding wire missing komt.
Verder staat mijn log compleet vol met nagenoeg dezelfde tekst van left: in en right: out, terwijl hij helemaal niet gedraaid heeft...
Diagnose geeft bij sensoren 2 kruisjes.... maar een lus van pak m beet 10m werkt wel. Hij laad ook niet op trouwens, terwijl de batterij status 2 ledjes geeft ipv 3.
Zie log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Stamp Text #00010 - 24/08/2022 17:32:06 !ERROR! wire missing! #00027 - 24/08/2022 17:19:42 [wifi] - ERROR! at command missing escape #00064 - 24/08/2022 17:03:40 !ERROR! wire missing! #00105 - 24/08/2022 17:00:32 !ERROR! wire missing! #00128 - 24/08/2022 17:00:23 [Bosch IMU] Reset #00157 - 24/08/2022 16:52:10 [ACS left] - error, not present #00168 - 24/08/2022 16:47:08 !ERROR! wire missing! #00177 - 24/08/2022 16:47:01 Mower blade power-off - wire missing #00178 - 24/08/2022 16:47:01 Mower blade event: wire Missing Stop #00180 - 24/08/2022 16:47:00 Mower blade event: wire Missing Stop Req #00204 - 24/08/2022 16:46:45 Mower blade power-on, clockwise #00401 - 24/08/2022 16:43:04 !ERROR! wire missing! #00408 - 24/08/2022 16:43:00 !ERROR! outside wire timeout #00452 - 24/08/2022 16:40:33 !ERROR! wire missing! #00479 - 24/08/2022 16:40:24 [Bosch IMU] Reset #00535 - 24/08/2022 16:38:56 !ERROR! wire missing! #00540 - 24/08/2022 16:38:53 !ERROR! outside wire timeout #00546 - 24/08/2022 16:38:37 !ERROR! wire missing! #00594 - 24/08/2022 16:37:58 !ERROR! wire missing! #00630 - 24/08/2022 16:37:48 [Bosch IMU] Reset #00979 - 24/08/2022 12:20:21 !ERROR! wire missing! #00993 - 24/08/2022 10:11:42 [wifi] - mqtt message sent failed #00994 - 24/08/2022 10:11:40 [wifi] - ERROR! at command missing escape #21206 - 24/08/2022 05:36:59 [wifi] - ERROR! at command missing escape |
[Voor 19% gewijzigd door chefspecial op 24-08-2022 22:37]
Je hebt niet toevallig door het lang sproeien ergens water in een van de connectors van de kabel waardoor hier sluiting / slecht contact ontstaat en de maaier hierdoor de error geeft?chefspecial schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:43:
Gisteren avond lang gesproeid... maar ja dat zal toch niks kunnen zijn...?
Heb nu een goedkoop AM radiootje op de kop getikt bij de plaatselijke ijzerboer. Kon het in mijn middagpauze toch niet laten om toch even te proberen. Ingesteld op 700-800hz, 1 zijde van de kabel van het station gehaald en toen begonnen bij de basis om eens te meten. Eerste 10-15 meter duidelijke hoge ruis bij het bewegen over de kabel en dat stopt ineens na deze afstand. De ruis is dan compleet weg.
Edit: er was echt een breuk, vermoedelijk ontstaan door die %*#@=)] mollen die wij hadden. Stuk waar geen signaal meer was met de am radio is vervangen en nu geen foutmelding meer.
Heel raar dat het ledje dan groen blijft terwijl hij echt door was.
Edit: er was echt een breuk, vermoedelijk ontstaan door die %*#@=)] mollen die wij hadden. Stuk waar geen signaal meer was met de am radio is vervangen en nu geen foutmelding meer.
Heel raar dat het ledje dan groen blijft terwijl hij echt door was.
[Voor 23% gewijzigd door chefspecial op 25-08-2022 16:30]
Ik heb sinds een paar maanden een Landroid Worx WR165E op een gloednieuw gazon, maar ben nog niet heel enthousiast.
Zo gaat op hoeken van het gazon, waar de maaier 90 graden moet draaien, het gras stuk en dat wordt steeds erger. Je hoort de wielen ook aan het gras "trekken" als in de bocht. Hebben meer mensen hier last van ?
Zo gaat op hoeken van het gazon, waar de maaier 90 graden moet draaien, het gras stuk en dat wordt steeds erger. Je hoort de wielen ook aan het gras "trekken" als in de bocht. Hebben meer mensen hier last van ?
Heb je de bochten haaks gemaakt? Er staat mij iets van bij dat je bij bochten zoals op de foto het in driehoekje of letterlijk in een bocht moet leggen.ocmer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:54:
Ik heb sinds een paar maanden een Landroid Worx WR165E op een gloednieuw gazon, maar ben nog niet heel enthousiast.
[Afbeelding]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Bedankt voor je uitgebreidde informatie.Thoit schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:53:
[...]
Hij bevalt nog altijd heel erg goed. Sinds de laatste update wil die echter gaan starten met maaien terwijl ik de planning op die dag disabled heb. Ook is het soms vervelend dat die wil gaan draaien. Omdat het hier heuvelachtig is hebben we veel hoogte verschil. Op 1 stuk doet die het prima met in een kuil in en uit rijden. Echter met draaien rijdt die zich vast.
De afstand is trouwens wel van belang om die aan te houden. Ik dacht dat het ook wel zou meevallen, tot dat die bijna een stuk klimop wilde meepakken![]()
Al met al kan ik hem zeker aanbevelen. Aangezien er een bekend bedrijf achter zit, heb ik er vertrouwen in dat er de komende jaren ook op ontwikkeld kan worden. Dat is bij de Kickstarter projecten maar altijd de vraag (als het uberhaupt al geleverd kan worden).
Knoop maar doorgehakt en er zojuist één besteld.
Wie weet maait ie hier dit weekend al (zou op voorraad zijn).
Vandaag gelijk maar even de 6ah accu gehaald bij de praxis, heerlijk. Is nu al ruim 2.5 uur aan het maaien.
Ja dat doet onze Landroid ook, en dan veel dieper, en het lijkt dit seizoen erger dan voorheen.ocmer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:54:
[Afbeelding]
(de laatste beta firmware is wel grappig overigens: hij neemt nu soms bochten weg van de draad en remt minder af)
De onze is sinds eind maart actief. Eind juli begon hij zichzelf ook vast te rijden. Tot dan was er eigenlijk nooit een probleem. Ik denk door de droogte dat er op sommige plaatsen te weinig grip was. Ook aan de randen bij het draaien zag ik meer en meer slijtage van het gras. Ik heb toen BEOS PREMIUM EDELSTAHL Spikes besteld. Sindsdien geen 1 keer meer vast gelopen. Ik zie de banden ook niet meer slippen bij het draaien. De garantie zal wel weg zijn, maar nu werkt het tenminste.ocmer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:54:
[Afbeelding]
Zaterdag is de Segway Navimow bezorgd en zondag deze geïnstalleerd.
Na een eerste keer met de linaal opgeplakt rond gegaan te zijn, blijkt bij het testen dat ie toch hier en daar een border induikt (geen idee waarom, heb overal ruimte gehouden). Het wijzigen van de grenzen lukt me niet. De app geeft als enige optie doorgaan met testen en nergens een mogelijkheid de grens aan te passen.
Huidige kaart maar verwijderd en nieuwe gemaakt, nog meer ruimte gehouden. Toch loopt ie ook nu een keer de border in.
Op dit moment staat de Segway te laden en dacht ik via de app eens de kaart te beheren. Krijg eerst het instructie filmpje (weer) te zien en vervolgens zou telefoon moeten connecten met de maaier. En dat lukt dus ook niet.
Wat doe ik verkeerd, of wat gaat er verkeerd. Je moet die grenzen toch simpel kunnen aanpassen?
Na een eerste keer met de linaal opgeplakt rond gegaan te zijn, blijkt bij het testen dat ie toch hier en daar een border induikt (geen idee waarom, heb overal ruimte gehouden). Het wijzigen van de grenzen lukt me niet. De app geeft als enige optie doorgaan met testen en nergens een mogelijkheid de grens aan te passen.
Huidige kaart maar verwijderd en nieuwe gemaakt, nog meer ruimte gehouden. Toch loopt ie ook nu een keer de border in.
Op dit moment staat de Segway te laden en dacht ik via de app eens de kaart te beheren. Krijg eerst het instructie filmpje (weer) te zien en vervolgens zou telefoon moeten connecten met de maaier. En dat lukt dus ook niet.
Wat doe ik verkeerd, of wat gaat er verkeerd. Je moet die grenzen toch simpel kunnen aanpassen?
Zorg dat je GPS antenne goed vrij staat en vrije zicht heeft op de lucht, het heeft hier ook even geduurd voordat ik de map goed voor elkaar had. Als je veel bomen en of hoge struiken hebt langs de kanten kan dat een probleem opleveren. Voor nu dus iets meer ruimte geven en straks als de bladeren vallen een goeie kaart maken. Je kunt de grenzen nog niet aanpassen, dat komt er wel aan.J.o.r.i.s schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:41:
Wat doe ik verkeerd, of wat gaat er verkeerd. Je moet die grenzen toch kunnen aanpassen?
Duidelijk. Er staan hier inderdaad veel bomen rond het perceel maar er is ook voldoende blauwe lucht te zien.
Hoe werkt het grenzen aanpassen in de app? Ik krijg dat blijkbaar niet voor elkaar☹️
Ohhh, sorry, lees nu pas dat grenzen aanpassen nog niet gaat.
Hoe werkt het grenzen aanpassen in de app? Ik krijg dat blijkbaar niet voor elkaar☹️
Ohhh, sorry, lees nu pas dat grenzen aanpassen nog niet gaat.
[Voor 14% gewijzigd door J.o.r.i.s op 29-08-2022 17:58]
Je moet de map helemaal afmaken en kan hem niet later na via de app makkelijk aanpassen. Hopelijk komt dit nog in de toekomst. Wat ik had gedaan was het stukje waar die niet mocht komen later na als exclusion toegevoegd. Maar ook dan gaat die als dat klaar is evengoed de kaart helemaal controleren door het hele grondstuk na te rijden.J.o.r.i.s schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:41:
Ja, het rare is dat na het testen er niks meer te wijzigen of toe te voegen is. De app komt nooit in het scherm voor aanpassing of toevoegingen te doen.Thoit schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:01:
[...]
Je moet de map helemaal afmaken en kan hem niet later na via de app makkelijk aanpassen. Hopelijk komt dit nog in de toekomst. Wat ik had gedaan was het stukje waar die niet mocht komen later na als exclusion toegevoegd. Maar ook dan gaat die als dat klaar is evengoed de kaart helemaal controleren door het hele grondstuk na te rijden.
Hopelijk komt er snel een update voor, was toch ook wel één van de features (kaart gemakkelijk aanpassen) die me erg aansprak in de Segway.
Heb nu de kaart verwijderd en een nieuwe gemaakt. Overal maar een cm of 30 afstand gehouden (en dan nog rijdt ie tijdens het testen een perk in). Gisteravond tijdens het maaien ging het op die plek vooralsnog wel goed dus we gaan het zien.
Wijzigen kan dus wel met een boundary of off limit island. Maar dit kan dus alleen als je een map hebt die als het ware teveel bevat en je bepaalde zaken eruit haalt. Maar als je map eenmaal goed is, heb je er weinig omkijken naar.J.o.r.i.s schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:46:
[...]
Ja, het rare is dat na het testen er niks meer te wijzigen of toe te voegen is. De app komt nooit in het scherm voor aanpassing of toevoegingen te doen.
Hopelijk komt er snel een update voor, was toch ook wel één van de features (kaart gemakkelijk aanpassen) die me erg aansprak in de Segway.
Heb nu de kaart verwijderd en een nieuwe gemaakt. Overal maar een cm of 30 afstand gehouden (en dan nog rijdt ie tijdens het testen een perk in). Gisteravond tijdens het maaien ging het op die plek vooralsnog wel goed dus we gaan het zien.
Kan je nadat je de kaart gemaakt en getest hebt, dat toevoegen? Bij mij blijft de app een soort van hangen en kan ik niks meer wanneer ik via kaartbeheer naar aanpassen of verwijderen ga.
Yes dat kan. Je moet dan naar edit map, en de robot moet uit zijn laadstation zijn. Vervolgens rijd je naar de plaats die je wil excluden en geeft aan dat je vanaf dat punt wil excluden.J.o.r.i.s schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:51:
Kan je nadat je de kaart gemaakt en getest hebt, dat toevoegen? Bij mij blijft de app een soort van hangen en kan ik niks meer wanneer ik via kaartbeheer naar aanpassen of verwijderen ga.
Helaas tot nu toe nog geen geschikte maaier kunnen vinden voor mijn situatie. De enige oplossing is dat ik een opritje maak van 45 graden zodat de maaier die oprijplank kan gebruiken om bij het tweede grasveld te komen. Nadeel is alleen dat de maaier dan over een grindpad moet gaan rijden en dat zie ik ook niet echt als optie.theHoff schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:25:
Inmiddels ook aan het oriënteren voor een robot maaier , maar ik merk dat ik weer vastloop met hetzelfde "probleem" als alle voorgaande keren, maar wellicht dat iemand hier kan helpen.
De situatie is 2 grasvelden met een corridor van 60 cm tussen beide kanten van het huis.
***members only***
Idealiter zou ik 1 grasmaaier hebben die beide grasvelden kan maaien en zich dus zelfstandig tussen de corridor aan de rechterzijde kan verplaatsen en daarna ook weer terug kan komen bij het basisstation. Ik lees bij een aantal dat ik een geleidraad zou kunnen gebruiken om de grasmaaier van de ene naar de andere zijde te krijgen, maar het lijkt erop dat 60cm wel echt de minimale doorgang is en vandaar dan ook mijn twijfel. Om nou alles overhoop te halen daarna erachter te komen dat het toch net niet werkt, dat lijkt me ook niks.
Is er een maaier die dit zeker weten zou kunnen?
Alternatief zou zijn om twee goedkopere maaiers te kopen, wat ook prima zou zijn. Enige nadeel is dat ik in de voortuin( 200-250m2) een trampoline op gazonhoogte heb en dat ik een verhoogde rand heb aan 2 van de 4 zijdes van het grasveld, moet dus wel kunnen kantmaaien. Ander nadeel zou kunnen zijn dat ik niet beide grasmaaiers via de app zou kunnen aansturen.
In de de achtertuin (+-100m2) is een vijver op gazonhoogte. De maaier moet dus niet al te "dom" zijn, maar ook niet te slim zodat hij per ongeluk het water opzoekt. Ik heb geen moeite met ingraven van draad, maar als het niet hoeft net zo fijn.
Ik verwacht dat ik uiteindelijk twee verschillende maaiers zal gaan kopen zodat ik beide met een eigen app kan aansturen, maar wie weet dat iemand me verder kan helpen met 1 goede maaier die alles kan. Totaal budget, 1500-2000.
Wat ik wel kan vinden is dat bijvoorbeeld bij een Flymo het mogelijk is deze handmatig te verplaatsen tussen twee gebieden. In het tweede gebied zonder lader blijft hij dan gewoon rijden tot de maaier leeg is. Hoofdstuk 3 Secondary areas .
Zou ik dit ook makkelijk zo kunnen doen bij andere merken of raken ze daar volledig van in de war?
Worx kan dit ook, bij mijn ouders drie afgescheiden zones, allemaal dezelfde grensdraad, maar vanuit 2 zones kan hij niet terug naar de basis.theHoff schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:27:
[...]
In het tweede gebied zonder lader blijft hij dan gewoon rijden tot de maaier leeg is.
Zou ik dit ook makkelijk zo kunnen doen bij andere merken of raken ze daar volledig van in de war?
Dan kan je bij het starten aangeven dat er geen basis is, dan blijft hij gaan tot batt leeg is.
Als je dat vergeet aan te geven, geen groot probleem, dan rijdt hij rondjes langs de grensdraad tot de batterij leeg is.
Worx heeft de firmware .28 uitgebracht. Ben niet enthousiast. Hij houd de maaier niet in de zones en binnen 30 minuten rijd hij ineens door zone 1,2,3 én 4. Hij neemt de bochten wel bijzonder, veel soepeler. Maar dat uitbreken is echt gigantisch ruk.
[Voor 7% gewijzigd door chefspecial op 02-09-2022 09:43]
Goedemiddag,
Mijn insteek is om de maaier zelfstandig de voortuin en de achtertuin te laten maaien. Hiervoor heb ik een corridor gemaakt van de achtertuin naar de voortuin.
De maaier 'ontsnapt' tijdens het maaien van de losse zones vrij eenvoudig wanneer hij op de corridor aanrijdt. Nu heb ik dit topic/internet/YouTube tot in den treure doorgespit naar tips en trucks. Wat ik voornamelijk gevonden heb is het creëren van een 'blokkeereiland' of 'stopstreep' voor de corridor. Hiermee wordt de kans aanzienlijk kleiner gemaakt dat de robot tijdens het maaien 'ontsnapt uit de zone.
Bovengenoemde leek mij een vrij eenvoudige klus, maar met de wetenschap dat het volgdraad geen haakse bochten mag maken en de minimale afstand tussen de draden ongeveer 15 cm moet bedragen plus het feit dat de robot vanuit verschillende hoeken kan komen is mij dit toch wel erg lastig gebleken. Ik ben nu telkens bezig om het patroon aan te passen en het draad te verlengen opdat er een doorgang ontstaat die bij voorkeur alleen gepasseerd wordt bij het volgen van het volgdraad.
Ik hoop dat er iemand verlossende tips of advies heeft hoe je de draden het beste kunt leggen?
Op internet heb ik overigens wel e.e.a. gevonden over het aanschaffen van een bluetooth switch waarmee je de draden tijdelijk kunt onderbreken alleen gaat mij dit qua investering iets te ver.
Wanneer dit een onmogelijke uitdaging blijkt te zijn rest er maar een ding en dat is de maaier handmatig verplaatsen.. Ook in dat geval hoor ik graag jullie feedback
Type maaier: Gardena Sileno 750 life
Gras oppervlakte achtertuin: 60m2
Gras oppervlakte voortuin: 40 m2
Mijn insteek is om de maaier zelfstandig de voortuin en de achtertuin te laten maaien. Hiervoor heb ik een corridor gemaakt van de achtertuin naar de voortuin.
De maaier 'ontsnapt' tijdens het maaien van de losse zones vrij eenvoudig wanneer hij op de corridor aanrijdt. Nu heb ik dit topic/internet/YouTube tot in den treure doorgespit naar tips en trucks. Wat ik voornamelijk gevonden heb is het creëren van een 'blokkeereiland' of 'stopstreep' voor de corridor. Hiermee wordt de kans aanzienlijk kleiner gemaakt dat de robot tijdens het maaien 'ontsnapt uit de zone.
Bovengenoemde leek mij een vrij eenvoudige klus, maar met de wetenschap dat het volgdraad geen haakse bochten mag maken en de minimale afstand tussen de draden ongeveer 15 cm moet bedragen plus het feit dat de robot vanuit verschillende hoeken kan komen is mij dit toch wel erg lastig gebleken. Ik ben nu telkens bezig om het patroon aan te passen en het draad te verlengen opdat er een doorgang ontstaat die bij voorkeur alleen gepasseerd wordt bij het volgen van het volgdraad.
Ik hoop dat er iemand verlossende tips of advies heeft hoe je de draden het beste kunt leggen?
Op internet heb ik overigens wel e.e.a. gevonden over het aanschaffen van een bluetooth switch waarmee je de draden tijdelijk kunt onderbreken alleen gaat mij dit qua investering iets te ver.
Wanneer dit een onmogelijke uitdaging blijkt te zijn rest er maar een ding en dat is de maaier handmatig verplaatsen.. Ook in dat geval hoor ik graag jullie feedback

Type maaier: Gardena Sileno 750 life
Gras oppervlakte achtertuin: 60m2
Gras oppervlakte voortuin: 40 m2
Ligt bij jullie de app van Segway Navimow er ook uit?
Ben er blijkbaar uitgegooid maar kan ook niet meer inloggen. Krijg steeds de melding “server error”
EDIT: kan nu (zaterdagochtend) weer inloggen in app, zal dus een storing geweest zijn
Ben er blijkbaar uitgegooid maar kan ook niet meer inloggen. Krijg steeds de melding “server error”
EDIT: kan nu (zaterdagochtend) weer inloggen in app, zal dus een storing geweest zijn
[Voor 21% gewijzigd door J.o.r.i.s op 03-09-2022 08:31]
Ik wacht nu al een tijdje tot de Brico in België weer Landroid M500+ kan leveren, maar tot op heden kunnen ze me zelfs niet eens zeggen of deze ooit nog leverbaar zal komen.
En bij Worx zelf verwijzen ze me door naar Brico.
In Frankrijk of Nederland eentje kopen vind ik niet zo'n handig idee (als ze er uberhaupt op voorraad hebben) omwille van garantie.
Wat kan ik doen om toch binnen een acceptabele periode een Landroid te kunnen bemachten?
Ik wil namelijk zo snel mogelijk een robotmaaier en ik heb mijn zinnen echt op de Landroid gezet.
En bij Worx zelf verwijzen ze me door naar Brico.
In Frankrijk of Nederland eentje kopen vind ik niet zo'n handig idee (als ze er uberhaupt op voorraad hebben) omwille van garantie.
Wat kan ik doen om toch binnen een acceptabele periode een Landroid te kunnen bemachten?
Ik wil namelijk zo snel mogelijk een robotmaaier en ik heb mijn zinnen echt op de Landroid gezet.
[Voor 9% gewijzigd door this op 03-09-2022 20:58]
@theHoff wellicht heb je wat aan dit filmpje. Hier hebben ze een corridor gemaakt van maar 50cm met de Worx m500
YouTube: Landroid - pushing the limits even further: outside loop pattern for...
YouTube: Landroid - pushing the limits even further: outside loop pattern for...
Thanks. Dit is eigenlijk precies wat ik zoek! Super!Brambos89 schreef op zondag 4 september 2022 @ 07:55:
@theHoff wellicht heb je wat aan dit filmpje. Hier hebben ze een corridor gemaakt van maar 50cm met de Worx m500
Weet iemand hier of en hoe je de worx maaier kan downgraden naar de vorige fw versie??
Nu is de perimeter draad weer stuk in 1 van m'n zones, er was een manier om de breuk te vinden toch?
Draad ligt er nog geen half jaar in, blijft een vervelende tekortkoming.
My prediction: we'll evolve into a digital form.
Ik ben ook zeer geïnteresseerd!chefspecial schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:24:
Weet iemand hier of en hoe je de worx maaier kan downgraden naar de vorige fw versie??
Laatste update is waardeloos. Vooral combi offlimits en zones gaat niet goed, staat om de haverklap vast.
met usb stick, je kan de fw downloaden van de pagina waar je je robot hebt geregistreerd.onne schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:16:
[...]
Ik ben ook zeer geïnteresseerd!
Laatste update is waardeloos. Vooral combi offlimits en zones gaat niet goed, staat om de haverklap vast.
Teruggezet naar 3.26👌 loopt weer als een zonnetje.JorisFRST schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:15:
[...]
met usb stick, je kan de fw downloaden van de pagina waar je je robot hebt geregistreerd.
Wel jammer want de bochten waren een stuk eleganter met 3.28, maar hij loopt in ieder geval niet meer vast.
Heb de CP-RO2.0 500 vandaag gehaald voor de achtertuin. Doet het tot nu toe prima!Robino schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 16:05:
[...]
Klopt, de CP-RO500m2 is de oorspronkelijke en gaat denk ik ook uit het assortiment. Ik heb de goedkopere (€324) en daarbij staat op de doos ook dat het de nieuwere, 2.0-versie (CP-RO2.0) is
Heb sinds kort ook een Bosch Indego M+700 voor de voortuin. Een "domme" en een "slimme" dus ... ben benieuwd of het zoveel uitmaakt ...

Oh ja, en de Navimow heb ik ook eens een paar dagen thuis gehad maar toch teruggestuurd ... te gevoelig voor verlies aan GPS-signaal door de hoge bomen in mijn tuin.
[Voor 12% gewijzigd door Geronymous op 11-09-2022 09:52]
Ik heb een geel lichtje dat flikkert op het Gardena toestel robotmaaier, wat wil zeggen dat er een breuk is in de geleidingsdraad. Deze gevonden 2 koppelstukjes aangesloten met extra kabel om te verlengen. Speelt het een rol in welk gaatje ik deze steek? Ik heb uiterst rechts en links gedaan. Maar ik krijg het niet opgelost. Ik dacht dat er misschien nog een breuk was, zitten zoeken, maar niet te vinden. Ik heb nochtans geen mega tuin. Ik begrijp het niet. Ik twijfel alleen of dat ik het koppelstuk goed heb aangesloten. 2 koppelstukjes gebruikt. Breuk links erin, verlengstuk rechts erin (middelste gat blijft open), uiteinde verlengstuk links erin en rechts de andere breuk (ook hier blijft het middelste open). Dat zou het toch moeten zijn, denk ik dan??? Of ben ik mis? Het speelt misschien zelfs geen rol in welk gat ik deze duw mss?
Nog iemand een tip hoe je kan verticuteren met die draden er in? Hoe heeft iemand anders dit kunnen doen. Wat een ellende met die draad. Dat is al de 3de keer dat ik een breuk heb... Eventjes wat onkruid uitsnijden uit het gras en je bent gegarandeerd dat je de kabel mee over snijdt.
Nog iemand een tip hoe je kan verticuteren met die draden er in? Hoe heeft iemand anders dit kunnen doen. Wat een ellende met die draad. Dat is al de 3de keer dat ik een breuk heb... Eventjes wat onkruid uitsnijden uit het gras en je bent gegarandeerd dat je de kabel mee over snijdt.
[Voor 23% gewijzigd door cooLopke op 11-09-2022 22:15]
Ja! Ik heb eerder dit jaar de breuk met succes opgespoord met hulp van een ouderwetse AM-radio!NiGeLaToR schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:40:
Nu is de perimeter draad weer stuk in 1 van m'n zones, er was een manier om de breuk te vinden toch?
Je ontkoppelt één van de draden op je laadstation en zet gewoon stroom op je laadstation met je stekker. Vervolgens pak je je AM-radio en stem je af op een vrij stukje band en waait met je antenne over de draad waar stroom op staat (draadje wat nog wel gekoppeld is). Bemerk door het waaien over deze draad en een stuk normaal gras ernaast hoe het klinkt als je in de buurt van elektriciteit bent. Daarna draad c.q. geluid volgen totdat je die bromtoon niet meer hoort en daar ongeveer gaan graven.
Bij mij was het geluid niet zo duidelijk als alhier, maar wel herkenbaar. Ik kwam tot nog geen twintig centimeter van de breuk uit met deze truc.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Me too. Zit ook weer fijn op 3.26 en loopt idd als een zonnetje. Worx vroeg me de log van 3.28 te sturen zodat ze het kunnen finetunen. Bij mij ook telkens door alle zones gebroken met 3.28... nu met 3.26 helemaal niet meer.onne schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:46:
[...]
Teruggezet naar 3.26👌 loopt weer als een zonnetje.
Wel jammer want de bochten waren een stuk eleganter met 3.28, maar hij loopt in ieder geval niet meer vast.
Heeft iemand hier ervaring met replacement wheels voor een Bosch Indego (500+)? Op een bepaald stuk in onze tuin loopt de maaier vast en graaft hij zich in. Zonder een handmatig duwtje komt de maaier niet verder. Ik ben benieuwd of andere wielen dit kan verhelpen zonder het grasveld om zeep te helpen.
3D printed opties
3D printed opties
Wij hebben thuis een aantal robotmaaiers gehad. Wat ons vooralsnog het beste voldeed was een Husqvarna robotmaaier. Ik heb deze destijds bij een lokale dealer gekocht die ook een ophaal en bezorgdienst heeft voor een winterstalling. Ik geloof dat je hier wel meer informatie kunt vinden die je helpen bij het kopen van een Husqvarna bobotmaaier!
YouTube: Deze Segway is voor in je tuin!
Deze al gezien? Wel heel mooi zeg, zonder draad.
Hoe zijn je ervaringen @J.o.r.i.s ?
Hier ook al een tijdje de Segway aan het rondrijden en helemaal niets op aan te merken.Wackmack schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:58:
YouTube: Deze Segway is voor in je tuin!
Omdat ik het niet zag zitten om voor 600m2 draden te gaan leggen heb ik maar voor de segway gekozen, hij is wel duurder dan de meeste andere maaiers maar nog geen minuut spijt van gehad.

Ik snap dat een grasmaaier met regensensor een beetje miezer nog wel eens over het hoofd kan zien maar dit gaat wel een beetje ver.
Meer mensen met een Navimow die hier last van hebben?
Edit: En nog steeds in de stromende regen aan het maaien...

[Voor 11% gewijzigd door Idanue op 18-09-2022 18:54]
Hier precies hetzelfde. Met bakken uit de hemel en gewoon doormaaien. Heeft een uur in de regen gemaaid….en toen hield het op met regenen🤪Idanue schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:51:
Ik snap dat een grasmaaier met regensensor een beetje miezer nog wel eens over het hoofd kan zien maar dit gaat wel een beetje ver.![]()
[Streamable: Navimow]
Sindsdien lijkt de maaier ook aardig van slag. Blijft binnen een m2 eindeloos op en neer rijden en draaien. Rode led gaat alsmaar branden (volgens de app wordt ie opgetild) uiteindelijk pauseert ie.
Heeft vandaag in 2,5 uur slechts 18% gemaait. Daar waar dat voor die tijd met gemak 35-40% was.
Wat er mis is weet ik niet maar lekker gaat ie niet.
[Voor 9% gewijzigd door J.o.r.i.s op 19-09-2022 22:15]
Momenteel staat die hier binnen, maar in het verleden wel vaker een melding gehad dat hij niet ging maaien omdat het regende. In de tussentijd zijn er echter weer flink wat updates voorbij gekomen. Kan dus zijn dat die van mij dat straks ook gaat doenIdanue schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:51:
Ik snap dat een grasmaaier met regensensor een beetje miezer nog wel eens over het hoofd kan zien maar dit gaat wel een beetje ver.![]()

Wordt gewoon tijd voor Home Assistant integratie dat je zodoende slimmigheid kan toevoegen.
Heb jij de maaier overdekt staan? Of was ie al aan het maaien toen het begon met regenen.Idanue schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:51:
Voor zover ik de werking van deze regensensor begrijp is dat ie de maaier “blokkeert” wanneer er een filmpje water staat bij de 2 sensor pennen (zal dan een stroompje lopen waarschijnlijk wat de maaier laat stoppen). Wanneer je maaier dus overdekt staat, of al aan het maaien is wanneer het begint te regenen, blijft er geen waterfilmpje staan dus gaat ie gewoon door met maaien.