Wij hebben in de voortuin een groter border, maar als de Worx de randjes gaat maaien neemt hij die dan ook mee? Of kan je dit gebied alleen maar afzetten en doet hij er voor de rest niks mee?
:fill(white):strip_exif()/f/image/TggnzqASWV9lc3zpovgcTX3A.png?f=user_large)
Dit kun je zelf bepalen door de draad die naar de border loopt breed of smal te houden. Leg je de heen en terug tegen elkaar aan dan zal de maaier de border overslaan bij het randmaaien. Leg je heen/terug draad een cm of 5 a 10 uit elkaar dan zal ie de border meenemen.hikhakhok schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:54:
Wij hebben in de voortuin een groter border, maar als de Worx de randjes gaat maaien neemt hij die dan ook mee? Of kan je dit gebied alleen maar afzetten en doet hij er voor de rest niks mee?
[Afbeelding]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik heb hem inmiddels bij de Hornbach besteld.wiebeww schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 14:46:
Wat is een goed adres om de Worx Lamdroid M500+ te bestellen? Bij Praxis kan deze niet besteld worden en bij Hornbach is hij alleen in de winkel te bestellen (50
euro duurder, 2 tot 3 weken levertijd en niet in de buurt).
Mensen trappen ook overal in....wiebeww schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 00:03:
[...]
Ik heb hem inmiddels bij de Hornbach besteld.
Met een klein gelukje nog een aardige korting gekregen.
Door de laagste prijs garantie (Praxis is 50 euro goedkoper) heb ik het voor 759 euro, minus 10 procent extra korting mogen bestellen. 683 euro in totaal.
Be Stronger Than Your Excuses
Bedankt voor de info!Robino schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:34:
[...]
Ik klets gewoon vrolijk door over de goedkope CP-RO2.0/500m2, want voor de prijs van de Segway Navimow H500e kan je 4 CP-RO2.0/500m2's laten rondrijdenEn wie weet heeft iemand anders er wat aan!
Omdat in tegenstelling tot de Worx er dus geen App-ondersteuning is, ben je voor de planning afhankelijk van de ingebouwde schema's. Je kan aangeven wat je gazongrootte is en afhankelijk daarvan maait hij op:
- Di + vrij
- Ma + woe + vrij
- Ma t/m vrij
En iedere maandag doet hij een keer de rand. Je kan verder alleen de starttijd bepalen. Deze is standaard om 09:00. Redelijk beperkt qua mogelijkheden dus, maar voor mij voldoet het.
De CP-RO2.0/500m2 is dit jaar gemaakt en de ingestelde datum stond gelijk goed. Verder zijn alle accessoires gelijk aan die van Worx en kan je een Landroid zonder problemen omruilen voor deze grijs/groene Central Park![]()
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Hanziie op 21-06-2022 10:14 ]
Yes dat is hem!Hanziie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:13:
[...]
Bedankt voor de info!
Bedoel je deze dan? https://www.brico.be/nl/t...aaier-500m%C2%B2/10075841
Mijn tuin is 300m² (10meter op 30meter) en dan zou deze hopelijk voldoen en het prijsverschil is toch al de moeite.
Kan je hier gemakkelijk wisselstukken (vooral nieuwe mesjes) voor vinden?
Top, dikke merci voor je antwoord!Robino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:24:
[...]
Yes dat is hem!
Worx, Landxcape en Central Park CP-RO2.0 gebruiken allemaal dezelfde messen. Je kan dus bijvoorbeeld de WORX WA0190 messen gebruiken.
Voor 50m2 zou ik het niet waard vinden. Is eenvoudig te onderhouden met een handmaaier. Is een kwartiertje werk per week (of per 2 weken). Ben je iets luier aangelegd kun je nog gaan voor een simpel model op een accu en ben je nog veel goedkoper uit.True schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:07:
***members only***
Hanziie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:17:
[...]
Top, dikke merci voor je antwoord!
Toch nog enkele bijkomende vraagjes als het niet stoort.![]()
Ik zie op je foto dat je al over een Landroid beschikte, waarom heb je dan nog een Central Park aangekocht? Was de Landroid stuk?
De Central Park spreekt me serieus aan omwille van het prijsverschil en als het dan toch praktisch dezelfde onderdelen beschikt als de Landroid... Vooral omdat de WiFi / Bluetooth gadgets bij Landroid voor mij minder interessant zijn...
Wel nog enkele vraagjes, want het prijsverschil tussen de Central Park en de Landroid robotmaaiers moet toch van ergens komen.
1) Staan de messen bij de CP robotmaaiers ook off-center zoals bij de Landroids; zodat deze ook dicht bij de kant kunnen afrijden?
2) De CP500 beschikt niet over een regensensor. Met dat deze zo basic is en op vaste dagen & tijdstippen afrijdt; gaat deze dan het gras niet kapot rijden?
De CP1000 beschikt wel over een regensensor zie ik; enig idee of deze goed functioneert?
3) Mag je deze ook gewoon afspuiten met een tuinslang?
4) Ik weet dat je de Central Park robotmaaier ook nog niet zo lang hebt, maar ben je content van het resultaat na afrijden?
Heb je last van vastrijden?
Zijn de kantjes mooi gedaan of moet je de kanten zelf nog afrijden / trimmen?
Dikke merci!!
Dikke merci voor de uitleg!Robino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:54:
[...]
- De CP-RO2.0 is in feite een rebranded Landxcape (ook onderdeel van Positec waar Worx onder valt), maar dan wel met het zwevend snijvlak uit de Worx Landroid Plus-serie. Maar Cut-to-Edge is alleen aan de Landroid's voorbehouden, dus bij de CP-RO2.0 zit het maaivlak in het midden en niet aan de zijkant.
- De CP-RO2.0/1000m2 is veel breder en hoger dan de 500m2-versie. Dat was mijn voornaamste reden om voor de 500m2 te gaan. Daarnaast scheelt de prijs weer €100. In zowel de 500m2 als in de 1000m2 CP-RO zit een 2.0Ah-batterij. Alleen bij de 1000m2 levert de lader mee stroom en kan hij dus sneller opladen. De 1000m2 heeft daarentegen wel de regensensor (exact hetzelfde uitgevoerd als op mijn Landroid) en je krijgt al extra messen meegeleverd.
- Nee.
- De CP komt in de achtertuin te rijden. Daar is geen wifi-bereik en een iets grotere kans op dat iemand de robotmaaier meeneemt. Dus ik zet daar liever geen +€600 kostende Landroid neer. Ik moet de CP-RO2.0 nog installeren, maar daarvoor moet ik eerst stroom trekken
Daar zou ik echt geen robotmaaier voor aanschaffen. Gewoon eentje op accu, als je het bijhoud ben je zo klaar elke keer. Bij dat soort oppervlaktes hoef je ook niet vaak de opvangbak te legen, wat gewoon enorm veel tijd bespaard. Het makkelijkste is om een maaier die direct doet mulchen.True schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:07:
***members only***
Ik ben het hier helemaal niet mee eens. Ik heb een oppervlakte van zo'n 30m2 en vind het heerlijk. Ik heb er specifiek voor gekozen om een robotmaaier te nemen simpelweg omdat ik geen zin heb in tuin onderhoud. Iedere week maaien? Ha, dat zie je mij echt niet doen! Dus dan wordt het gras al te hoog, en zit je met te grote stukken en dus 2x per jaar verticuleren?! Laat mijn robotje maar lekker een paar rondjes rijden iedere dag en het gras ziet er altijd perfect uit (tot er een mol komt, maar dat is een ander verhaalThoit schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:25:
[...]
Daar zou ik echt geen robotmaaier voor aanschaffen. Gewoon eentje op accu, als je het bijhoud ben je zo klaar elke keer. Bij dat soort oppervlaktes hoef je ook niet vaak de opvangbak te legen, wat gewoon enorm veel tijd bespaard. Het makkelijkste is om een maaier die direct doet mulchen.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb de Navimow een ruime week aan het werk. Hou er rekening mee dat je niet de extensie antenne zomaar ergens kan plaatsen. Het oplaadpunt (garage) moet per se recht onder de antenne staan , anders vindt Navimow de weg naar zn oplader niet.Gwaihir schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:18:
Hoe fancy is die 'extensie kit' en wat is de maximale kabellengte? De beste plaats voor zo'n antenne lijkt me hier bovenop de ongebruikte schoorsteen van de schuur. Dan heb ik een kleine 20 meter kabel te gaan, liefst (deels) door een oude waterleidingbuis. Dus ik vraag me af of die lengte kan en of je vast zit aan een specifieke kabel met stekker(s) er al op.
@steven73 Zou je evt. een plaatje (google maps bijv.) van je situatie willen delen? Ik ben nieuwsgierig hoeveel kans ik hier maak. (De checklist kwam uit op niet doen, maar eerlijk gezegd wist ik ook niet alle vragen even goed op onze situatie te mappen..)
Huh, Dat vind ik best verrassend. Weet je dat zeker? Dus als je de antenne ergens hoog wilt positioneren (i.e. dak van huis) dan is er dus de bijhorende constraint dat het stukje dak recht boven de mower-garage moet komen?gr_force schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:59:
[...]
Ik heb de Navimow een ruime week aan het werk. Hou er rekening mee dat je niet de extensie antenne zomaar ergens kan plaatsen. Het oplaadpunt (garage) moet per se recht onder de antenne staan , anders vindt Navimow de weg naar zn oplader niet.
Inderdaad, want hier lijkt me geen echte reden voor anders dan 'nog niet geprogrammeerd'. Afijn, recht erboven gaat hier niet gebeuren.gr_force schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:59:
Ik heb de Navimow een ruime week aan het werk. Hou er rekening mee dat je niet de extensie antenne zomaar ergens kan plaatsen. Het oplaadpunt (garage) moet per se recht onder de antenne staan , anders vindt Navimow de weg naar zn oplader niet.
[..]
Hoop dat met software updates eea nog verbetert. Ik zoek nog wel wat mensen om ervaringen mee te delen die er ook een hebben.
Ik heb de Central Park CP-RO2.0/500m2 nu naast de Worx Landroid WR141E + ACS rijden om ze te vergelijken. Ik moet zeggen dat de CP zeker niet onder doet voor de Landroid! De CP lijkt zich gemakkelijker rond te bewegen dan de Landroid, waarschijnlijk doordat hij iets kleiner en lichter is. De Landroid heeft zich op sommige punten vastgereden terwijl de CP vrolijk doorreed.Robino schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:54:
[...]
- De CP-RO2.0 is in feite een rebranded Landxcape (ook onderdeel van Positec waar Worx onder valt), maar dan wel met het zwevend snijvlak uit de Worx Landroid Plus-serie. Maar Cut-to-Edge is alleen aan de Landroid's voorbehouden, dus bij de CP-RO2.0 zit het maaivlak in het midden en niet aan de zijkant.
- De CP-RO2.0/1000m2 is veel breder en hoger dan de 500m2-versie. Dat was mijn voornaamste reden om voor de 500m2 te gaan. Daarnaast scheelt de prijs weer €100. In zowel de 500m2 als in de 1000m2 CP-RO zit een 2.0Ah-batterij. Alleen bij de 1000m2 levert de lader mee stroom en kan hij dus sneller opladen. De 1000m2 heeft daarentegen wel de regensensor (exact hetzelfde uitgevoerd als op mijn Landroid) en je krijgt al extra messen meegeleverd.
- Nee.
- De CP komt in de achtertuin te rijden. Daar is geen wifi-bereik en een iets grotere kans op dat iemand de robotmaaier meeneemt. Dus ik zet daar liever geen +€600 kostende Landroid neer. Ik moet de CP-RO2.0 nog installeren, maar daarvoor moet ik eerst stroom trekken
perre schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:53:
[...]
Huh, Dat vind ik best verrassend. Weet je dat zeker? Dus als je de antenne ergens hoog wilt positioneren (i.e. dak van huis) dan is er dus de bijhorende constraint dat het stukje dak recht boven de mower-garage moet komen?
In dit https://www.youtube.com/watch?v=a2PhSh_t1rg youtube filmpje van Segway zeggen ze op 00:51 nochtans dat je de antenna zo ver mogelijk van de garage moet plaatsen om ontvangstproblemen te vermijden. Ook van het feit dat ze bij elkaar moeten staan vind ik in de manual niks terug.
Net zoals @steven73 was het mijn bedoeling om de Antenne centraal, op +- 10 a 15m afstand van de mower-garage te plaatsen. (Atenne op rode stip, Garage op oranje stip)
[Afbeelding]
Misschien nog een vraag aan jou @Gwaihir . Denk je dat de Navimow efficient kan werken in de layout van mijn tuin? Grasoppervlakte is niet zo groot, maar met al de perkjes en trampoline heb ik schrik dat ik meer tijd ga verspillen met afstellen dan met gewoon zelf maaien..
Helder.gr_force schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:19:
Dat klopt voor de extensie antenne. De standaard antenne zit vast aan je oplaadpunt, de extensie had ik op het platte dak gezet met uitstekende ontvangst. De Navimow negeerde zn oplaadpunt en bleef maar tegen de garage (het platte dak) botsen. Ik heb zelfs de hele kaart die je zelf aanmaakt weer helemaal verwijderd en weer aangemaakt, hielp niet. Je kan ook niet een andere locatie opgeven bij het aanmaken van de kaart voor antenne en oplaadpunt.
Ik heb een 310 die al sinds 2017 zijn rondjes rijdt. Die van mij heeft geen regensensor en ik laat hem dan ook gewoon doorrijden, ook als het stortregent. Alleen als ik weet dat er een storm aankomt en er extreem veel regen valt stel ik via de app het maaien uit voor 24 uur.mysticwizard schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:22:
We hebben sinds enkele dagen een automower 310. Op het eerste zicht lijkt alles wel goed te lopen maar alvast enkele vragen:
* Vandaag was het fel aan het regenen en was hij gewoon aan het werk gezien ik dagelijks een maaischema ingesteld heb. Het is duidelijk dat dit geen ideale omstandigheden zijn. In meer drassige stukken zie je hem letterlijk ploeteren en moeilijk vooruit raken ondanks dat het vrij vlak ligt.
Hoe doen jullie dit in de praktijk? Op dagen waar men regen verwacht steeds manueel uitschakelen of het schema aanpassen zodat hij die dag niet maait?
Want voor het gazon en maairesultaat lijkt me dit niet ideaal..
* Het gras stond vrij lang voor zijn eerste rit. Voor de 310 geeft automower een maaibereik op van 58m²/h, voor ons gazon van 600m² dus +/- 10 uur rijden. Je merkt dat deze echt kriskras rondrijdt en sommige stukken dubbel meeneemt; Zou in principe op die 10 uur het maaien volledig uitgevoerd moeten zijn of zal dit in de praktijk hoger liggen? Na 1.5 dag maaien ziet her er alleszins nog niet zo fraai uit, vooral kriskras baantjes en met plekken hoge stukken gras nogHopelijk wordt dat nog wat beter...
*Wordt een automower 310 slimmer naarmate hij het terrein meer maait of niet?
...
Ik heb vorig jaar een 415X gekocht en de dealer heeft het winteronderhoud gedaan. Kostte ongeveer 100 euro. Voor dat bedrag wordt de machine volledig schoongemaakt, voorzien van nieuwe mesjes en getest op functionaliteit. Ik kreeg keurig een testrapport bij de factuur. De dealer heeft de firmware geüpdatet. Ik kan het je aanraden.mysticwizard schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:01:
Via husqvarna kan ik 2+2 garantie bekomen. Enige voorwaarde is dat de dealer jaarlijks een winteronderhoud moet geven.
vinden jullie het nuttig om jaarlijks een onderhoud te laten uitvoeren door een dealer?
Op welke kost moet je rekenen en wat doen ze dan eigenlijk zoal?
Ter info. Ik ben allesbehalve een handige harry...
Ik heb het eerste jaar het onderhoud laten doen, wat was ongeveer €100. Nieuwe mesjes, beetje schoonmaken en evt. firmware update. Alleen gedaan om de 2 jaar garantie in stand te houden.mysticwizard schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:01:
Via husqvarna kan ik 2+2 garantie bekomen. Enige voorwaarde is dat de dealer jaarlijks een winteronderhoud moet geven.
vinden jullie het nuttig om jaarlijks een onderhoud te laten uitvoeren door een dealer?
...
Ik had er ook naar gekeken voor mijn 405X maar je hebt het zelf zo gedaan, even schoonspuiten. Voorzichtig schoon borstelen. Volgens mijn dealer doet hij ook de pakkingen vervangen, weet of dat waar is maar dat is mij betreft niet nodig elk jaar. Misschien 1x in de 2jaar wellicht. Firmware update doet die van mij vanzelf.mysticwizard schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:01:
>> Signature?
Tsja zoveel mensen zoveel wensen. Ik zou zelfs 100 euro al te veel vinden daarvoorGwaihir schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:28:
Als ik zo mee lees: @mysticwizard 300 euro voor 2 (of 3) jaar extra garantie + drie sets mesjes + wat toch wel nuttige handelingen. Klinkt niet gek.
[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 28-06-2022 12:53 ]
DHL had die van mij afgeleverd in een andere dorp 5km verderop, gelukkig was de ontvanger eerlijk en zocht deze contact met ons.Thoit schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:14:
Mijn Navimow is volgens mij kwijt geraakt bij DHL. 2,5 week geleden zou die geleverd worden en niemand kan iets meer vertellen. Zeer frutstrerend aangezien je nu niet zomaar een nieuwe koopt
[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 29-06-2022 11:07 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ik zie twee types CP 500 bij de Praxis, heb je enig idee wat het verschil is?Robino schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:34:
[...]
Ik klets gewoon vrolijk door over de goedkope CP-RO2.0/500m2, want voor de prijs van de Segway Navimow H500e kan je 4 CP-RO2.0/500m2's laten rondrijdenEn wie weet heeft iemand anders er wat aan!
Omdat in tegenstelling tot de Worx er dus geen App-ondersteuning is, ben je voor de planning afhankelijk van de ingebouwde schema's. Je kan aangeven wat je gazongrootte is en afhankelijk daarvan maait hij op:
- Di + vrij
- Ma + woe + vrij
- Ma t/m vrij
En iedere maandag doet hij een keer de rand. Je kan verder alleen de starttijd bepalen. Deze is standaard om 09:00. Redelijk beperkt qua mogelijkheden dus, maar voor mij voldoet het.
De CP-RO2.0/500m2 is dit jaar gemaakt en de ingestelde datum stond gelijk goed. Verder zijn alle accessoires gelijk aan die van Worx en kan je een Landroid zonder problemen omruilen voor deze grijs/groene Central Park![]()
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door T-!-M op 29-06-2022 13:22 ]
Klopt, de CP-RO500m2 is de oorspronkelijke en gaat denk ik ook uit het assortiment. Ik heb de goedkopere (€324) en daarbij staat op de doos ook dat het de nieuwere, 2.0-versie (CP-RO2.0) isT-!-M schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:20:
[...]
Ik zie twee types CP 500 bij de Praxis, heb je enig idee wat het verschil is?
https://www.praxis.nl/tui...ier-cp-ro500-28v/10046353
https://www.praxis.nl/tui...obotmaaier-500m²/10075841
Ik heb het idee dat de ene een nieuwere generatie is, alleen is me onduidelijk welke. De eerste is oorspronkelijk duurder en ziet er fancier uit, dus m'n gevoel zegt dat die nieuwer is. Maar jij hebt recent die 2e zo te zien aan je foto.
De duurdere is de nieuwere Plus-versie uit 2021. Om de Worx-site te citeren:Brambos89 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:31:
Vinden jullie het ook zo lastig om wegwijs te worden uit de verschillende modellen en gebruikersreviews? Ik ben al een poosje opzoek naar een geschikte maaier voor ons gazon van +/-300m2 met wel wat obstakels; speelhuisje, trampoline en een boom. Bij alle modellen <1000 euro zie ik toch veel gemengde reacties. Worx komt er meestal toch wel goed uit maar welk model zou dan geschikt zijn? De 500 of 700? En daar zijn ook weer verschillen tussen, weet iemand wat het verschil is tussen deze twee modellen;
https://www.hornbach.nl/s...-169/4626101/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...oth/10359793/artikel.html
De Landroid M500 Plus en M700 Plus modellen zijn voorzien van een zelfnivellerend bladdek, een interface met regeldraaiknop, een afwasbare onderkant en Bluetooth. Omdat we daar nog niet tevreden mee waren, hebben we ook de geluidsemissie verlaagd.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Wat ik gelezen heb is dat na verloop van tijd de clippings ervoor zorgen dat de voorwielen niet meer "intrekken". Hierdoor gaat hij in error omdat op deze wielen de "lift" sensoren zitten. Hij denkt dan namelijk dat hij wordt opgepakt. Ook met onvoorziene obstakels heeft hij het toch wat lastig.Thoit schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:25:
Vrijdag middag kreeg ik dan toch een belletje dat de Navimow terug was ontvangen bij de verzender. Gelijk in de auto gesprongen en de maaier gaan halen. Het was 1,5 uur rijden (enkel), maar ik wilde nu even geen risico nemen. Vrijdag avond direct alles aangesloten en grof een map gemaakt. Binnenkort gaan hier toch nog grote veranderingen in de tuin plaatsvinden, dus ik wilde even kijken of het allemaal werkt.
Tot nu toe werkt alles erg goed. Las enkele slechte zaken zoals dat die veel last van kuilen heeft en dat het inleren erg veel tijd kost. Hier kan ik mij niet in vinden.
Enige wat ik nog moet doen is het docking station een goede ondergrond bieden. Aan de zijkant loopt het bij ons af waardoor het docking station schuin stond. Hier heb ik even wat onder gelegd om het recht te krijgen. Verder gebruik ik de GPS extension kit ook niet, wellicht dat ik hier iemand mee gelukkig kan maken?
Nu hopen op een integratie met Home Assistant zodat ik het schema dynamisch kan maken
Klopt, officieel niet. Maar als workaround kun je hem handmatig terugsturen naar het basisstation. Dan volgt hij de rand en blijft het mes draaien.Morpheusk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:40:
@T-!-M De kantenmaai procedure zal die dan ook wel niet werken in het veld zonder basisstation? Of wellicht nu ook al niet meer in het veld met het basisstation?
Oke, dat is niet mijn ervaring dat het mes dan blijft draaien bij mijn Worx.T-!-M schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:11:
[...]
Klopt, officieel niet. Maar als workaround kun je hem handmatig terugsturen naar het basisstation. Dan volgt hij de rand en blijft het mes draaien.
als de batterij bijna leeg is draait het mes niet meer mee.Morpheusk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:24:
[...]
Oke, dat is niet mijn ervaring dat het mes dan blijft draaien bij mijn Worx.
Mijn S500i heeft hierin verschillend gedrag:Morpheusk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:24:
[...]
Het zal vast per robot verschillen. Wellicht dat het mes stopt als hij zelf terug gaat naar het basisstation aan het einde van de maaibeurt of als de accu leeg is, dat moet ik nog ervaren. Maar als ik hem handmatig terug stuur blijft het mes wel draaien (bij de CPv2-500).Morpheusk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:24:
[...]
Oke, we hadden het draad tegen de richting in gelegdhikhakhok schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:07:
Het gaat steeds beter met de L1000 maar ik zit nu met het volgende, hij draait bij de border veelste vroeg weer om. Hij haalt de Perimeter draad niet, hij stopt een halve meter ervoor. Misschien toch ergens een draad breuk?
https://drive.google.com/...yzgK-wUR/view?usp=sharing
Huh? Kruislings aangesloten bedoel je?hikhakhok schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Oke, we hadden het draad tegen de richting in gelegd
Ja, zijn van de andere kant begonnen en wij hadden gelezen met klok mee het draad leggen. Dus hebben het inderdaad kruislings gedaan, later las ik dat dus absoluut niet mag.
[ Voor 32% gewijzigd door hikhakhok op 06-07-2022 13:14 ]
Kwestie van omwisselen op het basisstation dan toch?hikhakhok schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:34:
[...]
Ja, zijn van de andere kant begonnen en wij hadden gelezen met klok mee het draad leggen. Dus hebben het inderdaad kruislings gedaan, later las ik dat dus absoluut niet mag.
Ik heb hem recent besteld en hij ligt nu voor me klaar bij de Hornbach.cgeraeds schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:51:
Heeft niemand hier last van leveringsproblemen? (heb niet het hele draadje teruggelezen)
Nu drie keer op rij een maaier besteld waarna ik de dag erna gebeld werd dat deze op het moment niet leverbaar was.
Nu als laatste een Worx M500 165E. Deze schijnt sinds juni vorig jaar al niet leverbaar zonder uitzicht op een leverdatum.
Anderen die hier problemen mee hebben of meer info hebben?
Dit is mij ook opgevallen, sinds kort, wellicht sinds de laatste update van de app. Op de mower zelf lijkt het wel goed te staan en kun je het ook handmatig instellen, dat werkt.mysticwizard schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:22:
Ik heb nu al verschillende malen voorgehad dat mijn husqvarna instellingen vergeet rond tuindekking. Er zijn 3 startpunten ingesteld (bij homebase, bij 20 meter van de geleidingsgraad en 35 meter van de geleidingsdraad) waarbij de maaier zijn cylcus met maaien begint. Echter vergeet hij vaak route 2 en 3 en staan die gewoon op 0% ingesteld en route 1 blijft op 10% staan.. Iemand een idee hoe dit kan komen, De overige instellingen lijken wel gewoon correct te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 09-07-2022 12:51 ]
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
helaas, ik heb geen idee..... maar vergelijk jou instellingen met die van de leenmaaier en 'zoek de verschillen' .bert pit schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:40:
Dat is een goeie tip bedankt. Hij staat nu bij de dealer, weet je ook waar ik specifiek op moet letten want ik ben totaal niet bekend met de machine.
En de dealer weet het ook niet meer.
Bij de Bosch geeft men aan dat er aan de rechterzijkant van het basisstation 1 meter vrij gehouden moet worden. Ik had ook een mooi nisje in gedachten naast een tuinhuis, maar dat heb ik maar niet gedaan. Wij hebben een Bosch S+ 500.De gardena en de bosch verlaten hun dock achteruit rijdend, maar mijn vraag is, kan dat ook in het "nisje" zoals bij voorkeur 1? Het nisje zelf is 90cm diep en 65cm breed. Heeft iemand hier ervaring mee? In de installatie handleidingen staat niet duidelijk dat dit niet mogelijk is.
Ok, bedankt voor je input! Dat is dus eigenlijk niet mogelijk. Dan zal hij dus altijd op het veldje zelf komen staan. Op zich geen probleem waren het niet dat ik twee kids heb die natuurlijk door de tuin vliegen, ballen, fietsen, etc, dus dan is het wel een stuk kwetsbaarder.Siedo schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:12:
[...]
Bij de Bosch geeft men aan dat er aan de rechterzijkant van het basisstation 1 meter vrij gehouden moet worden. Ik had ook een mooi nisje in gedachten naast een tuinhuis, maar dat heb ik maar niet gedaan. Wij hebben een Bosch S+ 500.
Higherdemon1978 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:42:
Na veel te hebben gelezen over robots zie ik even het bos door de bomen niet meer.
We hebben een vrij complexe tuin, zie afbeelding. Alles samen zo'n 700m² gras. Het is wel ver rijden voor zo'n robot tussen het begin en einde. Overal is een betonboord aangelegd van ofwel 20cm tegen de afscheiding of 15cm bij de moestuinpaadjes.
Er is maar één plaats waar hij over een paadje moet, daar zal ik de begrenzingsdraad inslijpen.
Ps al de orange nummers op het plaatje zijn fruitbomen of fruitstruiken.
We denken aan ofwel een:Budget €1500 ongeveer.
- Robomow RK1000
- Husvarna 310 of 315 (als hij ergens wat goedkoper is)
- Worx L1000 maar dan het nieuwe model dat ik nergens in de lokale handel vind.
- Honda Miimo 310
- Gardena silano 1000
Ik ben vooral benieuwd naar de afterservice van deze merken
[Afbeelding]
De draad is universeel. Je hebt dikkere en dunnere draden maar de werking is hetzelfde. Er gaat een lichte stroom door die de robot kan detecteren. Merk van kabel doet er niet toe.bert pit schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:50:
De Husqvarna robotmaaier van mijn moeder geeft "buiten maaigebied". Resets, opnieuw instellen van het signaal etc, nieuwe printplaat, en accu bieden geen soelaas. De leenmaaier doet het wel goed.
Weet iemand of de ingegraven draad universeel is? Ofwel, stel je koopt een ander merk kan dan dezelfde begrenzingsdraad gebruikt worden?
Ik heb me recent wat verdiept in garages voor dit model. Die hebben ook slechts één ingang aan de 'voorzijde', zijkant is dicht. Dus ik vraag me af of het echt nodig is, misschien om het rond goed te maken. Bij het begin van de ronde doet hij namelijk (is een instelling) eerst de rand waarbij het draad gevolgd wordt. Misschien loopt hij vast in een nisje.RoasteR87 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:08:
[...]
Ok, bedankt voor je input! Dat is dus eigenlijk niet mogelijk. Dan zal hij dus altijd op het veldje zelf komen staan. Op zich geen probleem waren het niet dat ik twee kids heb die natuurlijk door de tuin vliegen, ballen, fietsen, etc, dus dan is het wel een stuk kwetsbaarder.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Dat was ook mijn gedachten gang maar als je de manuals er op na slaat zie je 1 draad via de kopse kant de garage verlaten. Nu was voor mijn vooral de vraag, kan je ook beide draden via die achter ingang laten lopen, of krijg je dan navigatie fouten ...Siedo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:18:
[...]
Ik heb me recent wat verdiept in garages voor dit model. Die hebben ook slechts één ingang aan de 'voorzijde', zijkant is dicht. Dus ik vraag me af of het echt nodig is, misschien om het rond goed te maken. Bij het begin van de ronde doet hij namelijk (is een instelling) eerst de rand waarbij het draad gevolgd wordt. Misschien loopt hij vast in een nisje.
Stukje tape op de kop van de schroef plakken en dan draaien. Wat ook kan helpen is als de schroef er al af is even wat remmen reiniger in de schroef gaatjes spuiten, dan spuit je er meestal veel troep uit en werkt de rest los.Gijs007 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:21:
Onlangs de messen vervangen op mijn Bosch Indego S+ 350, bleek toch wel nodig te zijn want het gras is nu aanzienlijk groener.
Lastige was om de schroeven van de messen los en vast te draaien. Zijn daar nog tips voor?
Heb het nu met kruiskop en platkop geprobeerd, maar met beide kreeg ik maar lastig grip.
[ Voor 9% gewijzigd door Lordsauron op 19-07-2022 09:36 ]
Hij lijkt er een beetje schuin in te rijden.Lordsauron schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:35:
Na een tijd mee te lezen hier heb ik deze week mijn Landroid M500+ binnen via Hornbach. Na een hele hoop ruzie met de locatie en boundary wire krijg ik het niet voor elkaar dat hij zijn huis weer vind. Nu staat de base niet 100% waterpas, maar wel aardig in de buurt.
Maar hij blijft oprijden en missen. Hier een opnamen van wat hij doet.
[YouTube: Landroid M500+ not finding homebase]
Iemand een idee wat er mis gaat?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ja de draad is 80cm voor het station helemaal recht zoals in de beschrijving staatGijs007 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:42:
[...]
Hij lijkt er een beetje schuin in te rijden.
Is de kabel, bij het laadstation, wel precies in een rechte lijn? Bij mijn Bosch moet deze een stuk van ongeveer één meter, vanaf het laadstation, recht zijn. Anders kan de robot zichzelf niet goed positioneren om er recht in te rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Lordsauron op 19-07-2022 09:46 ]
Ik verwacht dat hij dan niet netjes op zijn station gaat komen en dus niet opladen. Dat komt nogal precies.RoasteR87 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:55:
[...]
Dat was ook mijn gedachten gang maar als je de manuals er op na slaat zie je 1 draad via de kopse kant de garage verlaten. Nu was voor mijn vooral de vraag, kan je ook beide draden via die achter ingang laten lopen, of krijg je dan navigatie fouten ...
Was mijn ook opgevallen, maar hij draait gewoon prima en wordt groen als hij staat te laden.Jeweetje schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:46:
Hmm zie een rood lampje branden van je grenskabel. Geen draadbreuk toch?
Bij mij geeft hij ook direct draadbreuk als lampje rood brand.Lordsauron schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:30:
[...]
Was mijn ook opgevallen, maar hij draait gewoon prima en wordt groen als hij staat te laden.
Dan ga ik dat proefondervindelijk vaststellen. Ik ben voor de rest niet eigenwijsSiedo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:47:
[...]
Ik verwacht dat hij dan niet netjes op zijn station gaat komen en dus niet opladen. Dat komt nogal precies.
Het vervelende is dat als het niet goed gaat, dat je alles opnieuw moet leggen. Of een verlengstukje ertussen ofzo. Of ik heb het niet slim aangepakt. Achteraf had ik sommige dingen wel anders willen hebben, maar dan moet ik alles opnieuw doen. Dat is me de moeite niet waard.RoasteR87 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:45:
[...]
Ik verwacht overigens dat je gelijk hebt, doordat die twee kabels een paar cm naast elkaar gaan liggen, maar he wie weet heb ik geluk.
Ik heb bij mijn 415X een extra maaizone ingegeven op een deel van mijn gazon waar geen begeleidingsdraad ligt. Is dus geen vereiste.Higherdemon1978 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:29:
Even mijn eigen post beantwoorden. Ik heb dus een 415x gekocht en deze doet zijn werk ok.
Alleen bij de paadjes heeft hij wat last en kan hij wel eens vast zitten.
De AIM mapping techniek heeft voor mij een oplossing geboden. Hierbij kan zelf een zone intekenen waar hij moet gaan maaien. Enig nadeel wel dat er daar een begeleidingsdraad moet liggen.
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door Wackmack op 26-07-2022 09:05 ]
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik zie dat je wat draad 'over' hebt daar waar je de draad in de connectors vd homebase steekt. Probeer dit eens in te korten zodat het precies past en wedden dat het dan werkt?Lordsauron schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:35:
Na een tijd mee te lezen hier heb ik deze week mijn Landroid M500+ binnen via Hornbach. Na een hele hoop ruzie met de locatie en boundary wire krijg ik het niet voor elkaar dat hij zijn huis weer vind. Nu staat de base niet 100% waterpas, maar wel aardig in de buurt.
Maar hij blijft oprijden en missen. Hier een opnamen van wat hij doet.
[YouTube: Landroid M500+ not finding homebase]
Iemand een idee wat er mis gaat?
Inmiddels hebben we de Hornbach gecontacteerd met vermoeden dat de base / voeding niet ok is. op basis van Reddit Maar jouw theorie spookte ook door mijn hooft, dat de opgerolde kabel voor problemen zou zorgen. Maar kan daar toch niet helemaal met mijn hoofd bij. En bij het aansluiten een nieuwe draad deed hij precies het zelfde, wel is waar ook nog opgerold. Voorlopig staat hij al weer een week stil en voeld het als een miskoop. We gaan het zien.Mon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:46:
[...]
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik zie dat je wat draad 'over' hebt daar waar je de draad in de connectors vd homebase steekt. Probeer dit eens in te korten zodat het precies past en wedden dat het dan werkt?
Wat is snel, en krijgt hij het niet voor elkaar je gras kort te houden?Wackmack schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:15:
Wat vinden jullie van de standaard accu van de Worx M500 plus? Vind de accu wel erg snel leeg gaan.
[Afbeelding]
https://www.praxis.nl/ger...cu-wa3641-6ah-20v/5669533
Vinden jullie deze de upgrade waard?
[ Voor 6% gewijzigd door Himalaya op 26-07-2022 10:25 ]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Dat is erg netjes! Die van mij haalt net een half uur, dat is wel erg weinig he. Ga zo even de 6Ah halen.Himalaya schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:24:
[...]
Wat is snel, en krijgt hij het niet voor elkaar je gras kort te houden?
Bij mij is het erg afhankelijk van of het nat of droog gras is en hoe lang het is. Minimaal 2 uur en een record van 3:55 uur heb ik gehaald. Maar zit meestal op 3:15.
zie nu dat je een 2Ah accu hebt, die van mij heeft een 4Ah.. Dus, ja ik denk dat dat best de moeite is, maar een 4Ah is wellicht ook al genoeg.
Ik heb er een tweede 4Ah accu (en losse acculader) bijgehaald zodat ik hem eens extra lang kan laten maaien als hij door regen een paar dagen niet heeft kunnen lopen.
[ Voor 12% gewijzigd door chefspecial op 26-07-2022 12:52 ]
Dat kon inderdaad best wel een optie zijn, hij krijgt dan een "wire missing" melding en stopt en gaat na 20 minuten uit.chefspecial schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:49:
Heeft iemand een tip?
Onze Landroid M700 robot maaier draait dagelijks. Wij hebben 4 verschillende tuinen waarbij hij de oversteek maakt over onze voetpaden. Hier staat regelmatig iets in de weg wanneer hij naar huis wil rijden of juist naar de zone toe. Je vergeet bij tuinieren al gauw dat hij die weg nodig heeft....
Het is nu al diverse keren gebeurd dat hij zich tijdens het naar huis rijden ivm lege accu vastrijd op een obstakel die aan de rand van de tuin staat (slangen haspel, afgezaagde boomstronk, etc)
Het is nu ook voor gekomen dat hij een tuinslang heeft doorgehaald die net een het sproeien was. Ik ben dus nu opzoek naar een methode hoe ik hem STIL kan laten staan tot ik thuis ben. Is hier een mogelijkheid in?
Zodra ik op mijn cameras zie dat er een obstakel staat op zijn route naar huis terug, wil ik hem stilzetten op mijn commando. Ik kan in de app nergens zo'n optie vinden. Is een aan/uit schakelaar van zijn thuisbasis
, bedienaar met app een optie? Want volgens mij stopt hij abrupt als het stroom van de basis word afgehaald.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Blog (Linux-related)
Dit klinkt logisch en is makkelijk uit te testen toch dmv stroomloos maken tijdens een run? Als dat werkt een slimme schakelaar ertussen en klaar.chefspecial schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:49:
Heeft iemand een tip?
Onze Landroid M700 robot maaier draait dagelijks. Wij hebben 4 verschillende tuinen waarbij hij de oversteek maakt over onze voetpaden. Hier staat regelmatig iets in de weg wanneer hij naar huis wil rijden of juist naar de zone toe. Je vergeet bij tuinieren al gauw dat hij die weg nodig heeft....
Het is nu al diverse keren gebeurd dat hij zich tijdens het naar huis rijden ivm lege accu vastrijd op een obstakel die aan de rand van de tuin staat (slangen haspel, afgezaagde boomstronk, etc)
Het is nu ook voor gekomen dat hij een tuinslang heeft doorgehaald die net een het sproeien was. Ik ben dus nu opzoek naar een methode hoe ik hem STIL kan laten staan tot ik thuis ben. Is hier een mogelijkheid in?
Zodra ik op mijn cameras zie dat er een obstakel staat op zijn route naar huis terug, wil ik hem stilzetten op mijn commando. Ik kan in de app nergens zo'n optie vinden. Is een aan/uit schakelaar van zijn thuisbasis
, bedienaar met app een optie? Want volgens mij stopt hij abrupt als het stroom van de basis word afgehaald.
[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 05-08-2022 23:57 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq