Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 37 ... 80 Laatste
Acties:

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-11 06:58
Jace / TBL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:09:
[...]

Hmm ok, ja dat is wel een nadeel, ik weet niet hoe handig c.q. duurzaam dat is. Ik heb hier ook twee kleine kinderen rondlopen, die rennen / fietsen / steppen / skaten / voetballen ook over dat pad en dus over die draden.

De tegels er uit bikken zie ik niet echt zitten maar ik vraag me nu af of het misschien mogelijk is om wat voegsel uit te slijpen, draad erin, en voegsel er weer overheen. Die voegen zijn ongeveer een halve cm breed.

Tegels en close-up:
[Afbeelding] [Afbeelding] (klik=groot)

Zou daar zo'n draad tussen kunnen worden weggewerkt zodat een robot daar goed de oversteek kan maken?

[...]

Thanks, goeie, had me nog niet verdiept in het verschil. Wat bedoel je met de extra app functionaliteit?
Ik lees trouwens hier nog wel dit:

"Het enige verschil is dat bij de Pro versie de gsm-module er standaard bij zit. Deze module voorkomt fouten en storingstijd tot het minimum. Hij monitort namelijk technische gegevens van de robotmaaier en stuurt veiligheidswaarschuwingen direct naar jouw smartphone."

Weet natuurlijk niet of dat een aangedikt marketingpraatje is. Als het echt fouten en storingen beperkt is me dat wel wat waard. Maar verder wil ik inderdaad het liefst fire en forget, ik neem juist een robot om er zelf zo min mogelijk mee bezig te zijn.
Voegen kan je er met een slijptol met een goeie diamantschijf zo uitslijpen. Ik weet alleen niet wat het voegsel met de geleiding voor de maaier doet.

2 maaiers zou ik sowieso niet aan beginnen, het is advies van de verkoper, die heeft meer baat bij 2 maaiers dan bij 1.

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:56
Heb mijn Worx m500+ (wr165e) ook gisteren ontvangen. En meteen geïnstalleerd en uitgeprobeerd.

Hoe hebben jullie het gedaan qua schedule? Automatisch of zelf iets ingesteld?
Ik vind het lastig om te bepalen wat daar mee te doen.

Het gaat om circa 180m2 gras, waarbij ik heb ingesteld dat hij tussen 0600-1900 niet mag maaien (ivm irrigatie)(er zitten bij ons geen egels)

• Boeme
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
Joepv schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:23:
[...]

Ik heb hetzelfde met een Gardena Sileno. Het lampje knippert blauw (dat betekend dat de lus is onderbroken). Met een tracker de lus gecontroleerd en is in orde. Afgelopen maandag heeft hij nog gemaaid, ging keurig in zijn hok en dinsdag bij de start gaf hij deze fout.

Ik heb een korte lus gemaakt als test (1 meter) van oude kabel en dan wordt het lampje groen. Vorig jaar hebben we de draad opnieuw gelegd na het wijzigen van de tuin. Echt heel gek dat de tracker zegt dat de lus in orde is. Herkent iemand dit? Ik verwacht bijna een fout in het basisstation, of zou de lus minimaal zijn beschadigd onder de grond zodat het signaal wordt afgezwakt. Heeft iemand dit al eens gehad?

Hoe controleer jij me een multimeter? Welke waarden stel je in?
Heb gewoon de multi meter op weerstand meten gezet waarbij een connectie een beep geeft.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:12
rolandmegens schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:33:
Heb mijn Worx m500+ (wr165e) ook gisteren ontvangen. En meteen geïnstalleerd en uitgeprobeerd.

Hoe hebben jullie het gedaan qua schedule? Automatisch of zelf iets ingesteld?
Ik vind het lastig om te bepalen wat daar mee te doen.

Het gaat om circa 180m2 gras, waarbij ik heb ingesteld dat hij tussen 0600-1900 niet mag maaien (ivm irrigatie)(er zitten bij ons geen egels)
Je kunt eerst een schedule laten aanmaken om een inschatting te krijgen hoeveel uur die nodig heeft. Of je laat hem een paar uurtjes rijden en ervaart hoelang het duurt. Ik zou in jouw geval tussen 19:00 en 22:00 laten rijden om zoveel mogelijk de nacht (en dauw) te vermijden.

Kun je overigens de irrigatietijden niet aanpassen? Ik zou zeggen dat het beter is om overdag te maaien en 's avonds te sproeien.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• rolandmegens
MrFl0ppY schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:08:
[...]

Je kunt eerst een schedule laten aanmaken om een inschatting te krijgen hoeveel uur die nodig heeft. Of je laat hem een paar uurtjes rijden en ervaart hoelang het duurt. Ik zou in jouw geval tussen 19:00 en 22:00 laten rijden om zoveel mogelijk de nacht (en dauw) te vermijden.

Kun je overigens de irrigatietijden niet aanpassen? Ik zou zeggen dat het beter is om overdag te maaien en 's avonds te sproeien.
Ik heb hem nu op Auto staan, dus ga even aankijken hoelang hij doorgaat vanavond. In 1 sessie (met paar keer opladen) maait hij neem ik aan niet het hele gazon toch? Door meerdere dagen te maaien heb je pas 100% dekking ga ik van uit.

Qua tijd heb ik het nu aangepast dat hij tussen 03:00 en 17:00 niet maait. Even kijken hoe dat gaat. Ga er vanuit dat die 10 uur wel voldoende is voor een m500 op 180m2 gazon.

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:17
Worx account aangemaakt en geregistreerd voor de garage, krijg ik de bevestiging van WORX Belgium, blijkbaar loopt dit via de belgische afdeling, want op actie pagina stond ook iets over Brico terwijl ik op /nl pagina zat.

Weet iemand of de verlengde garantie ook direct mee geregistreerd wordt met deze actie?
Het aangemaakte Worx account werkt dus weer niet voor de verlengde garantie pagina...

• rolandmegens
Jeweetje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:15:
Worx account aangemaakt en geregistreerd voor de garage, krijg ik de bevestiging van WORX Belgium, blijkbaar loopt dit via de belgische afdeling, want op actie pagina stond ook iets over Brico terwijl ik op /nl pagina zat.

Weet iemand of de verlengde garantie ook direct mee geregistreerd wordt met deze actie?
Het aangemaakte Worx account werkt dus weer niet voor de verlengde garantie pagina...
Volgens mij zijn dit 2 losse accounts. Een worx id voor de app en de garantie, en een worx europe voor de garage

• mysticwizard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:07
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:34:
16 uur per dag? Dat gaat nergens over. We doen hier voor de helft 4 dagen per week en dan van 14-18 uur. Dat zijn twee volledige laadcycli maaien per keer, dus ca 2x4=8 uur netto per week.

Randen moet je gewoon randstenen toepassen om overheen te laten rijden, ook al hebben de meeste maaiers cut-to-edge. Dat is de beste oplossing voor strakke randen zonder werk.
Als ik nog eens de specs bekijk van de 310 zou deze max 16u per dag rijden ofwel 60m2/u.
Voor mijn gazon van 600 zou het dan eigenlijk maar op 10u uitkomen. De dealer ging uit van 24u maaitijd voor 1000m2 wat dus niet lijkt te kloppen… 10u is toch al een pak beter :)

Wanneer programmeren jullie veelal de maaier om te maaien? Vanaf 19u tot 5u zou perfect zijn voor ons. Kindjes in bed en op bepaalde dagen start het sproeisysteem pas om 6u…
Is het ok om deze s nachts te laten maaien(natter gazon…)?

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:35
mysticwizard schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Als ik nog eens de specs bekijk van de 310 zou deze max 16u per dag rijden ofwel 60m2/u.
Voor mijn gazon van 600 zou het dan eigenlijk maar op 10u uitkomen. De dealer ging uit van 24u maaitijd voor 1000m2 wat dus niet lijkt te kloppen… 10u is toch al een pak beter :)

Wanneer programmeren jullie veelal de maaier om te maaien? Vanaf 19u tot 5u zou perfect zijn voor ons. Kindjes in bed en op bepaalde dagen start het sproeisysteem pas om 6u…
Ik heb begrepen dat ‘s nachts maaien niet goed voor de egels is. Ook in het Landroid schema kan je een functie “Red de egels” aanzetten.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:56
Jeweetje schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:15:

Toen ik door klikte naar de garage werd ik dooe gestuurd naar de BE site. Later wel op de NL site terecht gekomen. Direct alles ingevuld maar geen bevestigingsmail gekregen. Morgen nog maar een keer doen.

Vandaag bezig geweest met het station. Robot ziet er stuk mooier uit dan de oude Worx. Ben benieuwd naar vrijdag. Het nieuwe gazon icm de Worx.

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-11 19:12
Morpheusk schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Ik heb begrepen dat ‘s nachts maaien niet goed voor de egels is. Ook in het Landroid schema kan je een functie “Red de egels” aanzetten.
Zijn de botsingssensoren van de Gardena SILENO minimo 250 niet afdoende voor het redden van de egels?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
bruce the boss schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:39:
Zijn de botsingssensoren van de Gardena SILENO minimo 250 niet afdoende voor het redden van de egels?
Nope. Daar zijn met name jonge egeltjes toch echt te klein voor.

Lijkt me sowieso lastig voor een maaier die te onderscheiden van bijvoorbeeld een forse dennenappel. Soortgelijke vorm en afmetingen en beide gaan instinctief heel stil liggen wanneer je maaier eraan komt.

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 19:25
Goede morgen,

Onze Robomow rc308u uit 2018 heeft na 4 seizoenen het opgegeven. Economische gezien krijg ik hem niet meer gerepareerd (maaimotor, nozzle & vermoedelijk boord computer defect, en accu ook zo goed als op)

Nu zijn we aan het oriënteren naar een nieuwe en willen niet zo’n belabberde service als Robomow geeft…

Hoe is dit geregeld bij hvq & works? Iemand ervaring hiermee?

Oja voor iedereen die een Robomow wil kopen zeg ik niet doen, support garantie is slecht geregeld, hoge analyse kosten en dan heb je nog steeds een kapotte maaier.

• MrFl0ppY
mysticwizard schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:55:
[...]

's Nachts rijden is vragen om problemen. Je hebt constant nat gras wat overal tussen gaat zitten en overdag aankoekt. Bovendien is het inderdaad niet goed voor het nachtleven.

Mijn ervaring met kinderen is dat het toch een beetje passen en meten is. Ik probeer onder schooltijd te maaien 10u-15u meestal. Maar als ze dan bijv. niet buiten spelen na school, of ergens anders zijn spelen dan maai ik door tot 21u. Of in het weekend, als we een dagdeel weggaan zet ik de maaier nog ff aan voor een paar rondjes. Beetje experimenteren wat werkt. Overigens red je de 10u ook al prima door elke avond tussen 19u en 22u te rijden bijv.

denonman1

Riddler85 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:47:
Goede morgen,

Onze Robomow rc308u uit 2018 heeft na 4 seizoenen het opgegeven. Economische gezien krijg ik hem niet meer gerepareerd (maaimotor, nozzle & vermoedelijk boord computer defect, en accu ook zo goed als op)

Nu zijn we aan het oriënteren naar een nieuwe en willen niet zo’n belabberde service als Robomow geeft…

Hoe is dit geregeld bij hvq & works? Iemand ervaring hiermee?

Oja voor iedereen die een Robomow wil kopen zeg ik niet doen, support garantie is slecht geregeld, hoge analyse kosten en dan heb je nog steeds een kapotte maaier.
Ik heb vorig voorjaar mijn 308u uit 2017 vervangen voor een Worx, zelfde oorzaak, accu kapot en een nieuwe is mij te duur, dus hele nieuwe maairer gekocht. Maar voor mij ook geen Robomow meer, was na een jaar ook al iets kapot aan het mobo in het laadstation waardoor ie niet meer ging rijden. Na stekker eruit begon ie. Was net buiten de garantie (natuurlijk) en heb ik gewoon opgelost met een zigbee powerplug en home assistent.
Ook waren beide wielmotoren al gesneuveld van de Robomow in de 4 jr dat ik m had maar die kon ik gelukkig vervangen door andere gekregen setjes van de maaiwinkel die regelmatig hele sets linker en rechter vervangen omdat een van beide defect is en deze hele sets gewoon weg gooide.

Nee, voor mij nooit geen Robomow meer. De Worx doet het veel beter (en koste maar de helft)

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:41
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:16:
Ik heb deze gekocht :
https://www.kickstarter.c...re-free-robot-lawn-mower/

We zien wel wat het geeft. Voor 1150€ (allez 1250 nu) kom je in de geburen van de prijs van een worx, gardena, bosch met die maairange en zijn husqvarne en andere gelijkaardige duurder.

Specs leken mij ok. En er zou in principe geen gezever met perimeterdraad zijn. Dus ik moet ook niet gaan zitten zoeken achter draad in de grond te steken, dat uit te meten of weet ik veel welke andere toeren als er multi zones zijn... Heck je kunt zelfs instellen dat die op een volgens u optimaal punt de oversteek maakt tussen de verschillende zones.

Enigste voor- maar ook nadeel is dat het 4wiel aandrijving is. Dus te bekijken wat dat gaat geven als zo'n motortje de pijp aan maarten geeft. Allez er zijn er misschien nog andere, zoals de coverage van die RTX antenne. Maar de rest leek wel ok'ish.

Worst case scenario indien de grip nog niet goed genoeg is, kan je nog altijd spikes bijmonteren. Door in te werken in de wielen of zo'n ijzeren schijf aan de buitenbanden te monteren. Al zou dat in principe niet nodig dienen te zijn.

Het is een gokje. Had eerst gekeken naar die navimow's, en dacht eerst op wat ervaringen te wachten. Maar ach af en toe moet je dat eens doen he. Het feit dat bij deze duidelijk in de informatie staat dat de douanekosten/inklaringskosten en de verzendingskosten voor hun rekening genomen wordt, wil ik het wel eens proberen.
Ha hier ook een backer van dit project, de keus was Navimow of deze en dan hoop ik hem volgend seizoen te kunnen inzetten. (Is wel een gokje maar dat is de beurs ook ;) )

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 12:04
Iemand die volgend probleem herkent: ik heb een Worx wr142e en op willekeurige momenten begint hij tijdens het maaien gewoon ter plaatse rondjes te draaien. Op het laadstation flikkert de led dan snel 3x en gaat dan een seconde ofzo uit een flikkert terug 3x.
Als ik de stroom een paar uur uit trek werkt alles wel terug (voor even). Als hij oplaadt flikkert de led normaal.

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 19:25
denonman1 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Ik heb vorig voorjaar mijn 308u uit 2017 vervangen voor een Worx, zelfde oorzaak, accu kapot en een nieuwe is mij te duur, dus hele nieuwe maairer gekocht. Maar voor mij ook geen Robomow meer, was na een jaar ook al iets kapot aan het mobo in het laadstation waardoor ie niet meer ging rijden. Na stekker eruit begon ie. Was net buiten de garantie (natuurlijk) en heb ik gewoon opgelost met een zigbee powerplug en home assistent.
Ook waren beide wielmotoren al gesneuveld van de Robomow in de 4 jr dat ik m had maar die kon ik gelukkig vervangen door andere gekregen setjes van de maaiwinkel die regelmatig hele sets linker en rechter vervangen omdat een van beide defect is en deze hele sets gewoon weg gooide.

Nee, voor mij nooit geen Robomow meer. De Worx doet het veel beter (en koste maar de helft)
dank voor je reactie.

Gisteren bij dbs maai techniek langs geweest, deelde het verhaal dat all robomows van 2017 t/m 2020 ongelooflijk veel kuren hadden. Bijna alles wat ze verkochten kwam terug na 1 seizoen, zo erg dat ze de verkoop stil hadden gelegd. De rx lijn moet beter zijn maar vertrouwen bij ons is ook weg.

Bij hun nu een Husqvarna 305 besteld, lever tijd is helaas onbekend, maar die hebben schijnbaar nooit problemen dus ben benieuwd!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-11 12:04
Nee, had ik inderdaad ook al gevonden. Mijn landroid heeft geen led's op de maaier zelf, enkel op het laadstation. Het is dus daar ook dat die knippert.
Ik vind het vooral vreemd dat die ter plaatse 360° rondjes begint te draaien. Kan dit eventueel zijn omwille van te lage spanning op de kabel? (voeding levert te weinig of mijn herstelling van kabelbreuk is niet "perfect" uitgevoerd?)

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:33
scatman schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Nee, had ik inderdaad ook al gevonden. Mijn landroid heeft geen led's op de maaier zelf, enkel op het laadstation. Het is dus daar ook dat die knippert.
Ik vind het vooral vreemd dat die ter plaatse 360° rondjes begint te draaien. Kan dit eventueel zijn omwille van te lage spanning op de kabel? (voeding levert te weinig of mijn herstelling van kabelbreuk is niet "perfect" uitgevoerd?)
Dat laatste denk ik. Ik heb precies hetzelfde gehad. Alles doorgemeten en kwam ik weer op dezelfde plek uit. Opnieuw gerepareerd en het werkt weer prima.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• dcc_86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-02-2023
Goedemiddag,

zit al een tijdje te twijfelen om de M500+ aan te schaffen.
Echter ik vind wel dat hij zowel voor als achterhuis dan moet maaien.
Ik zal dan de perimeter draad onder te bestrating door moeten leggen? Is dat wat te doen? Is de M500+ wel geschikt met deze bloembakken in de voortuin?
Of toch wachten op een robot die op GPS maait zodat je niet van perimeter draad afhankelijk bent?
Of is er een beter alternatief?

Alvast bedankt voor jullie reactieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6osSrOuHqB_CCWTsTamSvgQZdzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tu1SlEB9fVIUNcArOQcNtbHh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ISGMVwUBHU6GY3t4tPwsSxCCPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Re6Mca4bREk6sZLQblavFaj3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GOOKCvSMXw42to-R4ijTVikJec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIBKFygL0z6FElCZirK45u5i.jpg?f=fotoalbum_large.

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-10 14:10
dcc_86 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:08:
Goedemiddag,

zit al een tijdje te twijfelen om de M500+ aan te schaffen.
Echter ik vind wel dat hij zowel voor als achterhuis dan moet maaien.
Ik zal dan de perimeter draad onder te bestrating door moeten leggen? Is dat wat te doen? Is de M500+ wel geschikt met deze bloembakken in de voortuin?
Of toch wachten op een robot die op GPS maait zodat je niet van perimeter draad afhankelijk bent?
Of is er een beter alternatief?

Alvast bedankt voor jullie reactie[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding].
Voegje uitslijpen, draadje leggen, testen en terug dichtvoegen.
Op basis GPS zal je nooit de naugkeurigheid verkrijgen om netjes te navigeren door de smalle gang.

• Wackmack
YouTube: Robot Mower With No Boundary Wire ... but on Kickstarter

Goede video over de vele robots op kickstarter.

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:06
Meh...

1) De video mag niet gebruikt worden tijdens hun publieke campagne
2) de maaier moet gratis ter beschikking gesteld worden.

Onder die voorwaarden, zou ik hem er ook geen opsturen.

De doelstelling van die firma is toch perfect duidelijk dat ze dit willen gebruiken in hun marketing campagne (1 van de comments zeggen ze dat ze in juni een massa campagne willen lanceren via het gebruik van reviews en video's), als ze dat niet kunnen doen, dan is zijn aanbod gewoon niet interessant voor hun huidige doelstelling.
Daarnaast hebben wij, maar ook hij, geen zicht op hoeveel reviewers ze gecontacteerd hebben. Dus het feit dat men hem niet terug contacteert acht ik niet noodzakelijk een probleem.

Nu bon, we zien wel. Het is ook niet alsof ik zomaar 1xxx€ even kan opfikken. Maar als het er echt toe komt, zal ik er geen boterham minder door moeten eten. Tzal misschien geen vakantie zijn dit jaar, of gewoon beperkter sparen... maar aan de andere kant, indien ik een worx/gardena/bosch zou kopen was ik ook al direct 700 - 900€ kwijt voor een versie die qua specs gewoon beperkter is (500m2) en eigenlijk nog eerder een B-merk (tov een husqvarna vb). Nu betaal ik wat, 500€ meer en ik heb hopelijk een oplossing die deftig werkt. Al sluit ik wat bugs niet noodzakelijk uit, en voor het bedrag voor wat ik ervoor betaald heb als je de competitie bekijkt en de specs op papier, wil ik dat risico er wel voor bijnemen.

Voor de rest, afwachten en enkel op uw eigen kwaad zijn als het ding niet doet wat het moet doen.

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11 21:53
Ik heb sinds voorbije weekend ook een robotmaaier.
Op een paar plaatsen in de tuin zat de maaier reeds vast, maar dat heb ik kunnen oplossen met een kleine aanpassing.

Het enigste waar ik totaal geen idee heb wat te doen:
Wanneer de robotmaaier net voor het laadstation is, draait hij altijd ineens naar de zijkant. En daar rijd hij zich vast tegen de zijkant.

De kabel zelf heb ik ook al een stukje opgeschoven naar de binnenkant om te proberen. Maar blijft telkens exact hetzelfde doen.

Iemand enig idee waardoor dit zou komen? Want ik zou er vanuit gaan dat deze gewoon de kabel blijft volgen rechtdoor tot deze op het laadstation staat.

Ik weet het, veel onkruid in de tuin. Nieuwbouw en recent pas gezaaid.
Alsook de kabel moet normaal korter gemaakt worden. Maar de tuin zelf is nog niet in orde, en de draad zal dus nog langer moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VFKwRzBpgRsn710-nccteK0dhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NE7yZOLbBEAIT4N6ZRaG3gSu.jpg?f=fotoalbum_large

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
Stinu schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:59:
Op een paar plaatsen in de tuin zat de maaier reeds vast, maar dat heb ik kunnen oplossen met een kleine aanpassing.

Wanneer de robotmaaier net voor het laadstation is, draait hij altijd ineens naar de zijkant. En daar rijd hij zich vast tegen de zijkant.

De kabel zelf heb ik ook al een stukje opgeschoven naar de binnenkant om te proberen. Maar blijft telkens exact hetzelfde doen.

Iemand enig idee waardoor dit zou komen? Want ik zou er vanuit gaan dat deze gewoon de kabel blijft volgen rechtdoor tot deze op het laadstation staat.

Alsook de kabel moet normaal korter gemaakt worden. Maar de tuin zelf is nog niet in orde, en de draad zal dus nog langer moeten worden.

[Afbeelding]
Ik ken deze type maaier niet, maar moet het laadstation niet 90 graden gedraaid?
Of probeert hij achteruit in te parkeren maar kan de draai niet maken door het betonbandje?

• Stinu
onne schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Ik ken deze type maaier niet, maar moet het laadstation niet 90 graden gedraaid?
Of probeert hij achteruit in te parkeren maar kan de draai niet maken door het betonbandje?
Het is deze van Powerplus: https://www.powerplustips.com/nl/producten/powxg6305

In de handleiding staat om deze met de draad mee te plaatsen. Met minimaal 1,5 meter aan de kant waar hij er op moet rijden. Hier +- 1,6 meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1F1N1gPpHFo_DIhqAfujbX8VwQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sHFh8znL5QFT7bcPA1xBvS0C.png?f=user_large

Iemand ook nog tips hoe je het beste de kabel strak kan houden?
Wanneer de robot aan het laadstation over de kabel rijd, trekt hij deze een beetje los, zodat hij omhoog komt.
Blijkbaar vandaag hierdoor dus voor elkaar gekregen om de draad in 2 te snijden :-( .

• MrFl0ppY
De draden goed aangesloten onder het laadstation? Lijkt alsof ie een draad detecteert die richting de schutting loopt. Verder ben ik ook niet bekend met de maaier maar aan de foto's te zien worden de draden op het laadstation zorgvuldig geleid.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 09:36
Ik heb nu een Worx M500, maar ik zit er sterk aan te denken om het ding ritueel de deur te wijzen. Meestal doet hij het goed, alleen in sommige hoeken graaft hij zich in, en naar verloop van tijd worden dat echt flinke gaten met alle gevolgen van dien.

Nu hebben mijn ouders een Husqvarna, deze beweegt totaal anders. De Worx gaat, wanneer het de draad 'raakt' meteen draaien. De Husqvarna gaat eerst een centimeter of 10 achteruit.

Zijn er meer mensen met een Worx M500 die dezelfde problemen ervaren? Ik zal er eens foto's van maken om het eea te verduidelijken.

[ Voor 0% gewijzigd door the-edge op 10-06-2022 19:21 . Reden: Workx - Worx .. Patato potatho ]

• Himalaya
the-edge schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:20:
Ik heb nu een Worx M500, maar ik zit er sterk aan te denken om het ding ritueel de deur te wijzen. Meestal doet hij het goed, alleen in sommige hoeken graaft hij zich in, en naar verloop van tijd worden dat echt flinke gaten met alle gevolgen van dien.

Nu hebben mijn ouders een Husqvarna, deze beweegt totaal anders. De Worx gaat, wanneer het de draad 'raakt' meteen draaien. De Husqvarna gaat eerst een centimeter of 10 achteruit.

Zijn er meer mensen met een Worx M500 die dezelfde problemen ervaren? Ik zal er eens foto's van maken om het eea te verduidelijken.
Had precies hetzelfde en heb het zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQF3f5UPHG7YIikgxc1QpQBtmH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1EpfS4B9aHTqTjRn0QB9h8a.jpg?f=fotoalbum_large

Ca 1500gram achterop doet (in mijn geval) wonderen. Geeft hem net wat meer grip waardoor het ingraven eigenlijk niet meer voorkomt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Nog een vraag over die Robomow RK serie. Ik heb een paar reviews en installatie filmpjes gezien en ik zie dat men soms 'sub zones' toevoegt. Dat lijkt aan de orde als je bijvoorbeeld een groot gazon hebt (de hoofdzone) en dan een kleinere aparte strook (de subzone) naast je huis. En dan moet je aangeven hoe groot elke zone ongeveer is.

Wat is de bedoeling of betekenis daarvan? Want het hele te maaien gebied moet je toch met één kringloop omsluiten met dat perimeter draad?

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hKG6KS4.jpg
Dat grote stuk achter is dan de hoofdzone, en het stuk aan zij- en voorkant is een subzone.

Wat is het verschil met gewoon al het gras bij elkaar als één zone beschouwen?

Heeft dat te maken met dat hier een nauwe doorgang is, en hij dan forceert dat hij zowel de hoofd- als subzone maait? Omdat hij anders alleen per toeval soms door die nauwe doorgang gaat en heel lang niet in die subzone zou kunnen komen, of juist heel lang daar niet uit komt?

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ook nog een vraag over het laten oversteken van een Robomow RK over een pad:
Sandyman538 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:38:
Dat kunnen ze wel, maar dan zal er een draad óver de tegels moeten lopen.
Bongoarnhem schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:02:
Voegen kan je er met een slijptol met een goeie diamantschijf zo uitslijpen. Ik weet alleen niet wat het voegsel met de geleiding voor de maaier doet.
Even er vanuit gaande dat het met die draad over/onder/door het pad wel goed komt. Moet ik nog rekening houden met een bepaalde breedte voor de doorgang?

Ik zag in een paar vergelijkingsvideo's tussen verschillende maaiers dat de ene maaier daar gevoeliger is dan de ander. Sommige leken niet goed door smalle doorgangen te kunnen navigeren (ook al zijn die op zich breder dan de robotmaaier zelf).

Dus als ik een oversteek over het pad maak, hoe smal of breed moet dat zijn? Of is heel breed juist beter (zeg, 5 tot 10 meter o.i.d.) gezien mijn vraag hierboven over die zones. Zodat beide stukken gazon aan weerszijden van het pad samen als één zone gezien worden.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:36

Gallus

Cheesy

Himalaya schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]

Ca 1500gram achterop doet (in mijn geval) wonderen. Geeft hem net wat meer grip waardoor het ingraven eigenlijk niet meer voorkomt.
Herkenbaar. Mijn M500 draagt altijd een klinkertje/waaltje met zich mee voor wat extra tractie.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Himalaya
Gallus schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:47:
[...]

Herkenbaar. Mijn M500 draagt altijd een klinkertje/waaltje met zich mee voor wat extra tractie.
Onder die duct tape zit inderdaad een halve betonklinker. >:)

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-11 06:58
Jace / TBL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:38:
Ook nog een vraag over het laten oversteken van een Robomow RK over een pad:

[...]

[...]
Ik heb daar geen ervaring mee, breder dus meer ruimte lijkt me beter.

• the-edge
Oh! Fijn die herkenbaarheid! Ik ga ook proberen om de achterkant wat te verzwaren. Ik ben over het algemeen best tevreden over de Worx, maar toen hij zich in ging graven kom ik hem wel wat aandoen :).

Nogmaals dank! Ik zal nog laten weten wat het resultaat is.

• mysticwizard
MrFl0ppY schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:49:
[...]

's Nachts rijden is vragen om problemen. Je hebt constant nat gras wat overal tussen gaat zitten en overdag aankoekt. Bovendien is het inderdaad niet goed voor het nachtleven.

Mijn ervaring met kinderen is dat het toch een beetje passen en meten is. Ik probeer onder schooltijd te maaien 10u-15u meestal. Maar als ze dan bijv. niet buiten spelen na school, of ergens anders zijn spelen dan maai ik door tot 21u. Of in het weekend, als we een dagdeel weggaan zet ik de maaier nog ff aan voor een paar rondjes. Beetje experimenteren wat werkt. Overigens red je de 10u ook al prima door elke avond tussen 19u en 22u te rijden bijv.
Thanx! Het is de 310 mark 2 geworden. 10u-11u zou de maaier bezig zijn want me w te doen lijkt en de promo was toch aanzienlijk.
Regensensor heeft deze niet dus tijdens het regenen gaat deze ook gewoon door maaien natuurlijk..

Wat ik wel raar vind is het verschil tussen de 310 en 315. De 310 doet 1000m2 op 18u en de 315 1500 op 24u. Het komt voornamelijk neer op het extra uren maaien per dag dat de 315 kan. Met mijn gazon van 600m2 ben ik dan toch niet beter af met een 315…? (Allee tzal misschien 1u schelen…).
Ik ben wel benieuwd naar de 310! Dealer komt hem volgende week installeren, perimeterdraad onder het gazon.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 20:49
Himalaya schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]

@the-edge ik had dat ook maar sinds ik die verzwaarde wielen (Worx WA0950) heb, is dat probleem opgelost. Ook lopen deze wielen niet meer vol wat bij mij wel gebeurde met de standaard wielen. Daardoor kreeg de maaier minder grip en groef ie zich ook sneller in.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11 13:42
FireFoz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:51:
[...]

@the-edge ik had dat ook maar sinds ik die verzwaarde wielen (Worx WA0950) heb, is dat probleem opgelost. Ook lopen deze wielen niet meer vol wat bij mij wel gebeurde met de standaard wielen. Daardoor kreeg de maaier minder grip en groef ie zich ook sneller in.
Voor de S&M serie van Worx kan ik nog verzwaarde wielen vinden, voor L serie kan ik die niet vinden. Klopt dat?

• the-edge
FireFoz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:51:
[...]

Zijn dat dan juist de spijkerwielen? Of de "all-terrain" bandjes?

[ Voor 17% gewijzigd door the-edge op 13-06-2022 11:54 ]

• Jeweetje
  • Laatst online: 21:17
Vandaag mail ontvangen dat de garage voor de worx m500+ onderweg is, deze wordt verstuurd vanuit België.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 19:32
Heb een vervangende accu besteld voor mijn Worx Landroid en door enorme levertijd ben ik nog aangewezen op de bestaande accu. Die doet het toch nog een uur per maaibeurt met de volgende specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCzoc0dbu6UjmwJOrr7v4cMnB8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SRHONIUY33tr03rkbipdUyd.jpg?f=fotoalbum_large

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
hikhakhok schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Voor de S&M serie van Worx kan ik nog verzwaarde wielen vinden, voor L serie kan ik die niet vinden. Klopt dat?
je kunt eenvoudig zelf de wielen verzwaren door wat lood erin toe te voegen (bv https://www.amazon.nl/uit...ichtenrepen/dp/B01M4M7DJ6)

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-11 13:45
Ik heb sinds een maand met volle tevredenheid een Gardena Sileno Minimo 250 in gebruik. Het grasveld waar hij nu op staat is 120m2. Een ander grasveld van 100m2 is gescheiden door een 5 meter tegelrand en zit vlak bij het punt waar nu mijn geleidingsdraad samenkomt met de afrasteringsdraad.

Ik heb de afrasteringsdraad van het 120m2 gazon vorige maand gelegd, en nu zat ik denken om de overgebleven draad te gebruiken voor het andere gazon. Is het mogelijk om de draad vóór het punt waar de geleidingsdraad erbij komt, door te knippen? En hier dan een nieuwe lus aan te leggen naar het andere gazon? En klopt het dat ik hier dan 2 van die blauwe koppel"huisjes" hiervoor moet gebruiken?

Zie onder schetsmatig: zwart is de afrasteringsdraad, stippellijn de geleidingsdraad en in geel de koppelingsstukjes. Is dit mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK42Lww3F8E90rV6aI6UGUblIOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmVG7fBBg9jXBLePEZJ7w3rk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Aristos op 13-06-2022 15:20 ]

• perre
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 22:43
Iemand al enige ervaringen met de Segway Navimow? Ik zie deze toch stilletjesaan verschijnen op een aantal dealerwebsites.

Ik wil bestellen maar een paar goede ervaringen zou geruststellend zijn.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 15:26
perre schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:19:
Iemand al enige ervaringen met de Segway Navimow? Ik zie deze toch stilletjesaan verschijnen op een aantal dealerwebsites.

Ik heb hem besteld bij omnimatic maar nog niets gehoord over enige levering dus nog even afwachten, als ik hem binnen heb dan laat ik het hier weten of het wat is. :Y

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
perre schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:19:

Ding is nog niet leverbaar. Had ook het topmodel, de H3000E, besteld bij een zaak als pre-order op de website, levertijd onbekend, of ik wel even het volledige bedrag vooruit wilde betalen, ja doei. Aanbetaling prima maar geen 2.5K voor iets waarvan totaal niet bekend is wanneer hij komt bij een redelijk onbekende shop.
Order werd geannuleerd haha, dan niet hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Navi op 13-06-2022 19:08 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
Mijn Segway is vandaag verstuurd. Verwacht hem overmorgen binnen te hebben.

• wiebeww
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-11 20:52
Ik heb net onze tuin van 15m bij 20m ingezaaid en wil hier een robot op hebben.
Nu zag ik op dit forum dat de meesten behoorlijk enthousiast zijn over de robot van Worx.

Ik neig nu naar de M500+ maar ik vraag me nu af of dat voldoende is nadat ik van een vriend onderstaande hoorde:
Adviseer van Husqvarna was langs geweest en die had aangegeven dat een tuin van 250m2 al een robot van 800m2 nodig heeft wanneer er een speeltoestel, boom en een trampoline in de tuin staat.
In hoeverre geldt dit ook voor de Robot maaier van Worx?
En is het basismodel voldoende of zijn bepaalde accessoires zoals het antibotssysteem of de Radiolink die echt onmisbaar zijn?

• DanTm
  • Niet online
wiebeww schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:21:
Ik heb net onze tuin van 15m bij 20m ingezaaid en wil hier een robot op hebben.
Nu zag ik op dit forum dat de meesten behoorlijk enthousiast zijn over de robot van Worx.

Ik neig nu naar de M500+ maar ik vraag me nu af of dat voldoende is nadat ik van een vriend onderstaande hoorde:

[...]

En is het basismodel voldoende of zijn bepaalde accessoires zoals het antibotssysteem of de Radiolink die echt onmisbaar zijn?
Die M500 zal dat prima doen hoor.
Je kunt er altijd een grotere batterij bij kopen (dan wordt het een M700) en een snellere lader (M1000).

Maar dat zorgt er alleen maar voor dat hij wat minder vaak naar huis moet om te laden, en wat sneller klaar is met laden.

• dcc_86
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik had dus precies hetzelfde.
Dit komt omdat je draad als een grote spoel naast het laadstation hebt liggen. Als je die afknipt en aan de kant legt heb je het probleemipgeloat...
Stinu schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:59:

[Afbeelding]

• Stinu
dcc_86 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:08:
Ik had dus precies hetzelfde.
Dit komt omdat je draad als een grote spoel naast het laadstation hebt liggen. Als je die afknipt en aan de kant legt heb je het probleemipgeloat...

[...]
Ik heb het tijdelijk in orde gekregen door de "grote spoel" een paar meter voor het laadstation te leggen.
In een hoek heb ik de draden gekruisd in de hoek. En dan die 2 draden langs elkaar laten lopen weg van de hoek voor 40cm. En na die 40 cm de rest van de draad laten liggen.

De robotmaaier volgt hier de hoek gewoon richting het laadstation nu.

Het vreemde is wel, ondertussen 3 keer gehad dat de robot onderaan in de tuin stil stond een 30cm volledig over de draad. 3 maal op ongeveer dezelfde plaats.
En natuurlijk daar niets raar te zien.. kabel zelf is ook nog ok. (groen lampje op laadstation)

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52
wiebeww schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:21:

De radiolink is nodig als de wifi niet voldoende is, ik heb deze wel in gebruik.
Mocht je (zoals ik) dingen in de tuin hebben staan als een picknicktafel is het handig om off limits te kopen. dan leg je een draad (meegeleverd) om dat object heen en komt de robot daar niet.

• DanTm
  • Niet online
akatar schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:29:
[...]

De radiolink is nodig als de wifi niet voldoende is, ik heb deze wel in gebruik.
Mocht je (zoals ik) dingen in de tuin hebben staan als een picknicktafel is het handig om off limits te kopen. dan leg je een draad (meegeleverd) om dat object heen en komt de robot daar niet.
dan moet je wel een heeeeele grote tuin of een heeeele slechte wifi hebben :)
Mijn 2 worxen hebben het in ieder geval niet nodig op 2500m2.

Ook heb ik diverse dingen in de tuin staan, maar gebruik geen off-limits.. hij botst er wel tegen aan en gaat vanzelf verder. 1 van mijn maaiers heeft ACS, maar dat is eigenlijk niet echt nodig (en in plaats van botsen rijd hij dan om de meeste, maar niet alle, dingen heen).

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:52
DanTm schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:47:
[...]

dan moet je wel een heeeeele grote tuin of een heeeele slechte wifi hebben :)
Mijn 2 worxen hebben het in ieder geval niet nodig op 2500m2.

Ook heb ik diverse dingen in de tuin staan, maar gebruik geen off-limits.. hij botst er wel tegen aan en gaat vanzelf verder. 1 van mijn maaiers heeft ACS, maar dat is eigenlijk niet echt nodig (en in plaats van botsen rijd hij dan om de meeste, maar niet alle, dingen heen).
Mijne heeft acs maar rijdt zich vast onder de picknick tafel, de poten zijn schuin en ik denk dat op den duur hij de acs sensoren stuk rijd, vandaar de off limits

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-11 13:33

CasGas

.

Ik zet te kijken naar een Worx WR165E maar misschien een vraag die niet zo vaak voorbij komt, weet iemand ook waar je eventueel iets van stickers kan krijgen zodat je niet tegen dat lelijke oranje ding hoeft aan te kijken? :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 14:21
Ik heb via via een bijna O-) goede worx 105si op de kop getikt. De robot rijdt grote rondjes met een diameter van ongeveer 8 meter. Blijkbaar draait het rechterwiel iets sneller dan het linker wiel. Ik heb de wielen er al afgehaald maar zie er niets bijzonders aan.
Weet iemand of je de elektromotoren die de wielen aandrijven kunt synchroniseren?

Of heeft iemand een werkplaatshandboek voor een worx?

• rolandmegens
Heeft iemand ervaring met de Worx icm de garage? Hoe doen julie het qua regen, omdat de regensensor dan niet werkt.

Ik zit al te zoeken of ik eventueel via Homey kan inregelen dat hij dan niet mag starten ofzo. Want als het op dat moment regent is het geen probleem, dan gaat hij meteen terug, maar als het net daarvoor heeft geregend moet hij ook wachten...

Zou de Lock en Unlock functie hiervoor werken? Weet iemand wat die doen?

[ Voor 34% gewijzigd door rolandmegens op 16-06-2022 08:48 ]

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:56

de Peer

under peer review

rolandmegens schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:47:
Heeft iemand ervaring met de Worx icm de garage? Hoe doen julie het qua regen, omdat de regensensor dan niet werkt.

Ik zit al te zoeken of ik eventueel via Homey kan inregelen dat hij dan niet mag starten ofzo. Want als het op dat moment regent is het geen probleem, dan gaat hij meteen terug, maar als het net daarvoor heeft geregend moet hij ook wachten...

Zou de Lock en Unlock functie hiervoor werken? Weet iemand wat die doen?
Volgens mij kun je niet zo heel veel doen.

-gaatje met buisje in de garage maken die alsnog de sensor nat maakt
-via Domotica kun je wel voorkomen dat de maaier uitrijdt. Home assistant heeft hier mogelijkheden voor. Homey weet ik niet.

Lock/unlock is wat anders toch? dat is tegen diefstal dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 16-06-2022 09:37 ]

• rolandmegens
de Peer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:37:
[...]

Volgens mij kun je niet zo heel veel doen.

-gaatje met buisje in de garage maken die alsnog de sensor nat maakt
-via Domotica kun je wel voorkomen dat de maaier uitrijdt. Home assistant heeft hier mogelijkheden voor. Homey weet ik niet.

Lock/unlock is wat anders toch? dat is tegen diefstal dacht ik.
Enig idee welke commandos gebruikt worden in home assistant? Want er zijn er aardig wat beschikbaar binnen Homey. Als ik het schedule volledig zelf maak is het sowieso mogelijk, maar hoopte dat ik de autoschedule functie aan kon houden en dan alleen de regenpauze zelf in kon stellen

• NiGeLaToR
@rolandmegens dit is de reden dat ik geen garage heb en ik mezelf afvroeg waarom je hem in een garage zou zetten. Tis een leuke gedachte, maar werkt tegen het principe van het ding zelf in.

Zou zelf dan toch voor een fysieke regendrup oplossing kiezen denk ik - regen is lokaal en met buienradar etc heb je alsnog geen hele betrouwbare lokale info.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• wiebeww
rolandmegens schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Enig idee welke commandos gebruikt worden in home assistant? Want er zijn er aardig wat beschikbaar binnen Homey. Als ik het schedule volledig zelf maak is het sowieso mogelijk, maar hoopte dat ik de autoschedule functie aan kon houden en dan alleen de regenpauze zelf in kon stellen
Ik heb zelf nog geen Landroid in gebruik helaas (gras is pas ingezaaid) maar in Home Assistant kun je de Community Store installeren, binnen deze store kun je 'Landroid Cloud' downloaden.
En in de documentatie zie ik dat je de party-mode kunt aansturen.

Als je dan een automation maakt waarbij je de partymode activeert wanneer het regent, gaat regen of minder dan een uur geleden geregend heeft, dan heb je wellicht wat je zoekt.

• NiGeLaToR
Aristos schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:19:
Ik heb sinds een maand met volle tevredenheid een Gardena Sileno Minimo 250 in gebruik. Het grasveld waar hij nu op staat is 120m2. Een ander grasveld van 100m2 is gescheiden door een 5 meter tegelrand en zit vlak bij het punt waar nu mijn geleidingsdraad samenkomt met de afrasteringsdraad.

Ik heb de afrasteringsdraad van het 120m2 gazon vorige maand gelegd, en nu zat ik denken om de overgebleven draad te gebruiken voor het andere gazon. Is het mogelijk om de draad vóór het punt waar de geleidingsdraad erbij komt, door te knippen? En hier dan een nieuwe lus aan te leggen naar het andere gazon? En klopt het dat ik hier dan 2 van die blauwe koppel"huisjes" hiervoor moet gebruiken?

Zie onder schetsmatig: zwart is de afrasteringsdraad, stippellijn de geleidingsdraad en in geel de koppelingsstukjes. Is dit mogelijk?

[Afbeelding]
Ik had het zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEZIJu16AS5aIwKhoFiIeJw8Gws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ihAnfPFg4MINkRx043NH74f.png?f=user_large

Maar na gedoe met draadbreuk heb ik het nu zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4nlSh9b4wEPZzHSpRMhSPptJ6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8uId5dBpEG973HPPPgAxeXKi.png?f=user_large

Beide werkten, tweede heeft als voordeel dat als 1 kring breekt ik makkelijker de kapotte kring kan maken en de andere kan blijven gebruiken. Daarom zou ik dat eerder doen en gewoon parallel op het basis station aansluiten.

Edit: damn, m'n zoontje zou trots zijn op m'n paint skills :7

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-11 09:21
Mijn tuin bestaat uit 2 delen, maar die liggen te ver weg/onhandig uit elkaar om mijn Worx Landroid daar tussen te laten pendelen. Nu wil ik uitzoeken of ik een tweede oplaadstation in de achtertuin kan plaatsen, dan zet ik de Landroid daar de helft van de week neer.

Op de US-pagina van Worx zie ik dat je het oplaadstation (WA0463) gewoon opnieuw kan kopen:
https://www.worx.com/land...-small-medium-wa0463.html

Maar ik kan hem nergens in Europe vinden. Iemand een tip?

• rolandmegens
@NiGeLaToR Gelukkig heb ik een eigen weerstation (ook aan homey gekoppeld), dus mijn regenval data is zeer betrouwbaar

@wiebeww Party mode zou inderdaad een goede zijn, ik heb even gekeken maar zie alleen de volgende opties:
- Start
- Stop
-Home
-Start zone training
- Lock
- Unlock
- Restart robot
- Pause hwen follow wire
- Safe homing
- Edge cut
en dan on/off (toggle of status)

De beste optie die ik nu kan bedenken is als de robotmaaier op aan gaat, "en" het heeft afgelopen 3 uur geregend, dan commando "home". En dan meteen een boolean triggeren om hem na de 3 uur timer wel weer te laten starten.

Maar die party mode zou echt ideaal zijn, dus ik ga navragen of die toegevoegd zou kunnen worden :)

• wiebeww
rolandmegens schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:38:
@NiGeLaToR Gelukkig heb ik een eigen weerstation (ook aan homey gekoppeld), dus mijn regenval data is zeer betrouwbaar

@wiebeww Party mode zou inderdaad een goede zijn, ik heb even gekeken maar zie alleen de volgende opties:
- Start
- Stop
-Home
-Start zone training
- Lock
- Unlock
- Restart robot
- Pause hwen follow wire
- Safe homing
- Edge cut

De beste optie die ik nu kan bedenken is als de robotmaaier op aan gaat, "en" het heeft afgelopen 3 uur geregend, dan commando "home". En dan meteen een boolean triggeren om hem na de 3 uur timer wel weer te laten starten.

Maar die party mode zou echt ideaal zijn, dus ik ga navragen of die toegevoegd zou kunnen worden :)
Dan heb je het over Homey neem ik aan?

Voor Home Assistant zie ik het volgende op https://github.com/MTrab/landroid_cloud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twfS6q6eM46NmCkBCa-sOMXCis4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1DVUpeN3ShUb4m5N2aLkRa0m.png?f=fotoalbum_large

• rolandmegens
wiebeww schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Dan heb je het over Homey neem ik aan?

Voor Home Assistant zie ik het volgende op https://github.com/MTrab/landroid_cloud:
[Afbeelding]
Klopt, binnen Homey inderdaad. Maar heb alvast bij de developer nagevraagd wat mogelijk is hierin.

• FireFoz
hikhakhok schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:54:
[...]

En @the-edge

Beide niet, het zijn deze

https://www.amazon.nl/WOR...id=pla-916562692530&psc=1

• Wackmack
Garage van de Worx is al binnen. Direct even geplaatst. Vind nog wel dat de robot zich zelf vrij vaak vast loopt, is dat ook jullie ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8VPKj8rDuyr7WhEvgyLtmao5oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZACvKQNWv0U19r1BeHQVrduQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABIFSd9pxesHJfskNcdgNzFbFDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEAWR5JNyVUJSAvvTIRLr26F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YXAwoR_D5Vr8GnPV_IIZtpvZNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXp7JrWbNRm9iwXNZ0Vlgev6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWxJUMXWNnS5ASNVDRGBVcB8fR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkGLeOzcVPsFkshO7PZcqN1g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jK61-mnhaCWgCN1B53ViZq0rqc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyDRpQeHk6v8LRwdGaJ8OsEO.jpg?f=fotoalbum_large

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19

BCC

Tja, dat is toch altijd zo de eerst paar weken - dan moet je die plekjes ff fixen en dan gebeurt het nooit weer :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• the-edge
Hmm die wielen heb ik er nu (standaard?) al onder zitten. Maar juist die trekken gaten in het gazon.

• MrFl0ppY
@Wackmack Zo'n blijbaan is natuurlijk ook een "rot" obstakel die erg moeilijk is voor een simpele weerstandssensor. Zeker zo aan de onderkant. Ik heb er zelf dan ook een draad omheen liggen. Je kunt 'm wel laten botsen maar dan moet je de glijbaan aan de onderkant voor een deel dichtmaken.

Zo zal je merken dat je bij alles wat je nu in de tuin gaat zetten moet nadenken over hoe de maaier ermee om zal gaan :+ . Zo heb ik voor een staande trampoline ook weer wat houten balkjes geklust tussen de staanders zodat de botsing goed gaat en de maaier zich niet vastrijdt.

• FireFoz
the-edge schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:19:
[...]

Hmm die wielen heb ik er nu (standaard?) al onder zitten. Maar juist die trekken gaten in het gazon.
Nee dat zijn zeker niet de standaard wielen. Ze zijn veel zwaarder, er zit meer afstand tussen de profielen.

https://www.smartmower.de...0950-Profilvergleich.webp

Zie hier links origineel en rechts deze versie

[ Voor 19% gewijzigd door FireFoz op 17-06-2022 11:13 ]

• the-edge
FireFoz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Nee dat zijn zeker niet de standaard wielen. Ze zijn veel zwaarder, er zit meer afstand tussen de profielen en de profielen zijn minder versprongen.
Top! Bedankt voor de tip. Cosmetisch zien ze er hetzelfde uit namelijk :)

• Wackmack
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:
@Wackmack Zo'n blijbaan is natuurlijk ook een "rot" obstakel die erg moeilijk is voor een simpele weerstandssensor. Zeker zo aan de onderkant. Ik heb er zelf dan ook een draad omheen liggen. Je kunt 'm wel laten botsen maar dan moet je de glijbaan aan de onderkant voor een deel dichtmaken.

Zo zal je merken dat je bij alles wat je nu in de tuin gaat zetten moet nadenken over hoe de maaier ermee om zal gaan :+ . Zo heb ik voor een staande trampoline ook weer wat houten balkjes geklust tussen de staanders zodat de botsing goed gaat en de maaier zich niet vastrijdt.
Hele goede tip! Dat laatste ga ik even naar kijken. De trampoline en het speelhuisje worden netjes vermeden ivm het pertidraad. Nu nog even de draad iets beter leggen met de bomen. Daar blijft de robot af en toe ook bij steken.

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11 13:42
De L1000 loopt nu net twee dagen bij ons thuis, maar wat ik mij afvraag hoe zorgt hij er nou voor dat alles gemaaid is. Tuin van 1000m2 dus hij is wel even bezig :P

Hij gaat nu altijd naar het bovenste stuk toe maaien, maar of hij nu dan ook het onderste keer gaat doen is voor mij een vraag. Of kan je dan beter zones in stellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-bvHtdYYmTvT5syBD9sEUPhtX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ajtZD0T6jhQo2S5EnZcXJyqM.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door hikhakhok op 17-06-2022 11:40 ]

• DanTm
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:46:
aah.. de bekende glijbaan inderdaad.. daar heeft die van mij ook wel een paar keer onder gezeten.. hij rijd tot de glijbaan de stop knop indrukt :)
ik heb een paar stenen aan de achterkant gelegd, dat zie je bijna niet.. en dan komt hij er niet onder.

• DanTm
  • Niet online
hikhakhok schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:40:
De L1000 loopt nu net twee dagen bij ons thuis, maar wat ik mij afvraag hoe zorgt hij er nou voor dat alles gemaaid is. Tuin van 1000m2 dus hij is wel even bezig :P

Hij gaat nu altijd naar het bovenste stuk toe maaien, maar of hij nu dan ook het onderste keer gaat doen is voor mij een vraag. Of kan je dan beter zones in stellen?

[Afbeelding]
als het gewoon open is komt hij er vanzelf wel.. wil je het forceren.. zul je zones moeten instellen.. maar dan nog zal hij v/d een naar de andere zone kunnen rijden (tenzij je de doorgang heel klein maakt).

• wiebeww
Wat is een goed adres om de Worx Lamdroid M500+ te bestellen? Bij Praxis kan deze niet besteld worden en bij Hornbach is hij alleen in de winkel te bestellen (50
euro duurder, 2 tot 3 weken levertijd en niet in de buurt).

• Pieterve
  • Laatst online: 05-11 12:52
Ik heb sinds deze week de Segway Navimow binnen.
Ik zal binnenkort een uitgebreide review posten, maar de bevindingen na 2 dagen:
Positief:
- zeer stil
- goede app en instellingen (maaihoogte)
- mappen van je tuin gaat vlot
- goede support van Segway
- maait netjes in lijnen
- geen draad 😃

Negatief
- lichten van de robot kunnen niet uitgezet worden
- nog geen API (komt nog)
- als je het laadstation verplaatst, moet je alles opnieuw mappen
- laadstation moet goede gps ontvangst hebben, dus je kan het niet verstoppen achter een boom ofzo
- nog vaak een error
- enkel zones waar de maaier zelfstandig naar toe kan rijden worden momenteel ondersteund

[ Voor 8% gewijzigd door Pieterve op 17-06-2022 19:45 ]

• FireFoz
hikhakhok schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:40:

[Afbeelding]
Ik heb een beetje vergelijkbaar gazon, en bij mij is de voortuin beter gemaaid dan de achtertuin. Ik denk dat een zone maken beter is, maar ben er tot nu toe nog te lui voor. Nu laat ik hem gewoon nog meer maaien, terwijl de voorkant al klaar is...

In jouw tekening is het stukje waar "tuin" staat dan mijn achtertuin en het kleine stukje dus voortuin. De garage staat ook in de voortuin, wellicht dat dat ook meespeelt omdat dus altijd daar begint.

[ Voor 9% gewijzigd door FireFoz op 17-06-2022 21:55 ]

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 22:11
Pieterve schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:44:
Ik heb sinds deze week de Segway Navimow binnen.
Ik zal binnenkort een uitgebreide review posten, maar de bevindingen na 2 dagen:
Positief:
- zeer stil
- goede app en instellingen (maaihoogte)
- mappen van je tuin gaat vlot
- goede support van Segway
- maait netjes in lijnen
- geen draad 😃

Negatief
- lichten van de robot kunnen niet uitgezet worden
- nog geen API (komt nog)
- als je het laadstation verplaatst, moet je alles opnieuw mappen
- laadstation moet goede gps ontvangst hebben, dus je kan het niet verstoppen achter een boom ofzo
- nog vaak een error
- enkel zones waar de maaier zelfstandig naar toe kan rijden worden momenteel ondersteund
Ik lees zeer geïnteresseerd mee. Heb je toevallig ook een deel met veel heggen/begroeiing/bomen dat bereik in de weg kan zitten? Dat is is bij mijn Husq Epos namelijk het probleem.

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
rolandmegens schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:38:

- Start
- Stop
-Home
-Start zone training
- Lock
- Unlock
- Restart robot
- Pause hwen follow wire
- Safe homing
- Edge cut

Ik heb ook een homey maar kan geen worx app vinden. Doe ik iets verkeerd?

• rolandmegens
onne schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Ik heb ook een homey maar kan geen worx app vinden. Doe ik iets verkeerd?
Via de Homey Community Store (ipv de officiele) :)

• Pieterve
Woudtwe schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Heb je toevallig ook een deel met veel heggen/begroeiing/bomen dat bereik in de weg kan zitten?
Ja ik heb veel heggen en een rij hoge bomen langs 1 kant.

Je ziet na het mappen een kaartje met de gps ontvangst per regio.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFP15cKUeRfp-l3UqS5ZO459jPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUyLqlibXNSpdkjmPOgBzmBg.jpg?f=fotoalbum_large

• Woudtwe
Pieterve schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 06:44:
[...]

Ja ik heb veel heggen en een rij hoge bomen langs 1 kant.

Je ziet na het mappen een kaartje met de gps ontvangst per regio.
[Afbeelding]
OH das zeker een gaaf gezicht! Het gaat bij mij om het veldje in het midden rondom heggen en een grote boom in het midden. Is dat enigsinds vergelijkbaar?
Wat doet hij op de plekken met slecht ontvangst? En waar heb je hem gekocht? Ivm service.

Sorry veel vragen, maar zou graag nog een robot willen voor het de problematische stukjesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_URzwx5DT0ptts6yIE2iX_jACDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7YywPaE49drdKM31KcpdIjU.jpg?f=fotoalbum_large

• Pieterve
Ik heb hem het in Belgie gekocht (maar ben ik ook van Belgie), momenteel zijn ze allemaal uitverkocht, volgende levering is september en anders pas 2023.

Je kan eens de checklist doen op hun site:
https://navimow.segway.com/CheckList

Ik heb niet echt plekken met slechte ontvangst, desondanks veel bomen.
Maar als je het laadstation onder een boom zet, dan zegt de app dat dit een slechte locatie is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HpGQsP2R00n3wXHNlUNtRHuCzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XuAmtFU11vs3Fzn2xRK2zBCt.jpg?f=fotoalbum_large

• Robino
Praxis verkoopt (sinds dat ik vorig jaar voor het laatst heb gekeken) weer nieuwe robotmaaiers van hun eigen Central Park merk. Deze 2 maaiers zijn duidelijk van een ander merk afkomstig dan de oude CP-RO500 en CP1000. De CP1000 (welke door de Consumentenbond destijds was getest) wordt dan ook niet meer verkocht, de oude CP-RO500 nog wel.

De nieuwe Central Park 500m2 en 1000m2 zijn overduidelijk rebranded Landxcape's. De 1000m2 is nog wel een interessante, want hij heeft een zwevend snij-element, net als de Worx GroundTracer bij de Plus-serie (2021). Wat ontbreekt t.o.v. de Worx is helaas Cut-to-edge, mogelijkheid om ACS te installeren en geen App-ondersteuning. Maar daar is de prijs natuurlijk ook naar.

• Woudtwe
Pieterve schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 07:09:
Ik heb hem het in Belgie gekocht (maar ben ik ook van Belgie), momenteel zijn ze allemaal uitverkocht, volgende levering is september en anders pas 2023.

Je kan eens de checklist doen op hun site:
https://navimow.segway.com/CheckList

Ik heb niet echt plekken met slechte ontvangst, desondanks veel bomen.
Maar als je het laadstation onder een boom zet, dan zegt de app dat dit een slechte locatie is.

[Afbeelding]
Klinkt veelbelovend. Heb er geen haast mee hoor. Kan dat ene veldje nog wel met het trekkertje doen. Maar lijkt er zo wel te gaan komen als ik jou zo hoor. Alleen even kijken of ik een servicepunt in de buurt kan vinden.

• Robino
Robino schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 11:28:
Praxis verkoopt (sinds dat ik vorig jaar voor het laatst heb gekeken) weer nieuwe robotmaaiers van hun eigen Central Park merk. Deze 2 maaiers zijn duidelijk van een ander merk afkomstig dan de oude CP-RO500 en CP1000. De CP1000 (welke door de Consumentenbond destijds was getest) wordt dan ook niet meer verkocht, de oude CP-RO500 nog wel.

De nieuwe Central Park 500m2 en 1000m2 zijn overduidelijk rebranded Landxcape's. De 1000m2 is nog wel een interessante, want hij heeft een zwevend snij-element, net als de Worx GroundTracer bij de Plus-serie (2021). Wat ontbreekt t.o.v. de Worx is helaas Cut-to-edge, mogelijkheid om ACS te installeren en geen App-ondersteuning. Maar daar is de prijs natuurlijk ook naar.
Ik heb gisteren bij Praxis de CP-RO2.0/500m2 en 1000m2 kunnen vergelijken met de Worx. Zeer herkenbare onderdelen :*) Uiteindelijk heb ik de CP-RO2.0/500m2 meegenomen, want de 1000m2-variant was behoorlijk groot/fors en de 500m2 heeft ook het zwevend snij-element.

• steven73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 21:09
Ik heb mijn navimow H500E ook binnen sinds eergisteren.
Ik heb blijkbaar nog te veel bomen en het huis in de buurt staan van het laadstation. Bij mij lukt het momenteel nog niet. Ik heb nu de langere antennekabel besteld om de antenne tegen het tuinhuis te zetten, zodat hij overal ontvangst zou hebben. De standaardantenne kabel is maar juist lang genoeg voor het laadstation.
Ik heb het toestel nog niet kunnen testen, omdat perimeter instellen lukt, maar als hij de test doet dan gaat hij buiten de perimeter (slechte sateliet ontvangst). En zonder de test is er geen maaien :-(
Ik krijg ook de update niet gedaan, ik weet niet wat ik verkeerd doe. Hij blijft vragen om de update te installeren. Wifi en bluetooth zijn verbonden, maar dit blijkt niet te lukken.
Zijn er al forums voor de navimow?

• Pieterve
Bij mij had de dealer de firmware updates al gedaan.

Ik heb mijn laadstation ook een paar keer verzet, nu staat het niet zo ideaal (in het zicht), maar heb ik wel goede ontvangst.
Misschien dat ik in de toekomst ook een extensiekit aankoop. (Of hopelijk gratis krijg als 1 van de eerste 1000 gebruikers, zoals Segway had beloofd)

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hoe fancy is die 'extensie kit' en wat is de maximale kabellengte? De beste plaats voor zo'n antenne lijkt me hier bovenop de ongebruikte schoorsteen van de schuur. Dan heb ik een kleine 20 meter kabel te gaan, liefst (deels) door een oude waterleidingbuis. Dus ik vraag me af of die lengte kan en of je vast zit aan een specifieke kabel met stekker(s) er al op.

@steven73 Zou je evt. een plaatje (google maps bijv.) van je situatie willen delen? Ik ben nieuwsgierig hoeveel kans ik hier maak. (De checklist kwam uit op niet doen, maar eerlijk gezegd wist ik ook niet alle vragen even goed op onze situatie te mappen..)

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00
Hebben jullie ervaringen met de laatste firmware van Husqvarna Automower? Mijn 415X van 2021 is na de laatste update (eindigt op 22-5.20) een drama. De automower detecteert na deze update veel meer botsingen dan voorheen, waardoor de maaier stopt, naar achter rijdt en vervolgens een andere route kiest. Een botsing is al snel een te hoog polletje gras geworden...
Na overleg met de dealer (die aangeeft met smart te wachten op een nieuwe update) heb ik de maaihoogte verhoogd. Eerst zat ik op hoogte 5, is nu 7 geworden. Van een egaal maaibeeld is echter nog steeds geen sprake. Eerder (2021) liet ik de maaier zo'n 13 uur lopen, nu krijgt hij bij 24 uur maaien het echt niet voor elkaar. De maaier is voor onderzoek naar de dealer geweest, maar er is niets mis mee.
Terugzetten naar oude firmware is volgens de dealer niet mogelijk.
Vandaag heb ik uit armoe een deel van mijn gazon handmatig gemaaid.

Hebben jullie ook ervaringen en wellicht een advies?

• mysticwizard
We hebben sinds enkele dagen een automower 310. Op het eerste zicht lijkt alles wel goed te lopen maar alvast enkele vragen:
* Vandaag was het fel aan het regenen en was hij gewoon aan het werk gezien ik dagelijks een maaischema ingesteld heb. Het is duidelijk dat dit geen ideale omstandigheden zijn. In meer drassige stukken zie je hem letterlijk ploeteren en moeilijk vooruit raken ondanks dat het vrij vlak ligt.
Hoe doen jullie dit in de praktijk? Op dagen waar men regen verwacht steeds manueel uitschakelen of het schema aanpassen zodat hij die dag niet maait?
Want voor het gazon en maairesultaat lijkt me dit niet ideaal..

* Het gras stond vrij lang voor zijn eerste rit. Voor de 310 geeft automower een maaibereik op van 58m²/h, voor ons gazon van 600m² dus +/- 10 uur rijden. Je merkt dat deze echt kriskras rondrijdt en sommige stukken dubbel meeneemt; Zou in principe op die 10 uur het maaien volledig uitgevoerd moeten zijn of zal dit in de praktijk hoger liggen? Na 1.5 dag maaien ziet her er alleszins nog niet zo fraai uit, vooral kriskras baantjes en met plekken hoge stukken gras nog :) Hopelijk wordt dat nog wat beter...

*Wordt een automower 310 slimmer naarmate hij het terrein meer maait of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door mysticwizard op 19-06-2022 20:16 ]

• Robino
Robino schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:02:
[...]

Ik heb gisteren bij Praxis de CP-RO2.0/500m2 en 1000m2 kunnen vergelijken met de Worx. Zeer herkenbare onderdelen :*) Uiteindelijk heb ik de CP-RO2.0/500m2 meegenomen, want de 1000m2-variant was behoorlijk groot/fors en de 500m2 heeft ook het zwevend snij-element.
Ik klets gewoon vrolijk door over de goedkope CP-RO2.0/500m2, want voor de prijs van de Segway Navimow H500e kan je 4 CP-RO2.0/500m2's laten rondrijden :+ En wie weet heeft iemand anders er wat aan!

Omdat in tegenstelling tot de Worx er dus geen App-ondersteuning is, ben je voor de planning afhankelijk van de ingebouwde schema's. Je kan aangeven wat je gazongrootte is en afhankelijk daarvan maait hij op:
- Di + vrij
- Ma + woe + vrij
- Ma t/m vrij

En iedere maandag doet hij een keer de rand. Je kan verder alleen de starttijd bepalen. Deze is standaard om 09:00. Redelijk beperkt qua mogelijkheden dus, maar voor mij voldoet het.

De CP-RO2.0/500m2 is dit jaar gemaakt en de ingestelde datum stond gelijk goed. Verder zijn alle accessoires gelijk aan die van Worx en kan je een Landroid zonder problemen omruilen voor deze grijs/groene Central Park ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ib7KL9TYapLIzhYReH3WgjkqL_Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4WU0sGx4ztzm6wl4MQkDKyRc.png?f=fotoalbum_large

• Woudtwe
Hassebassie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:15:
Hebben jullie ervaringen met de laatste firmware van Husqvarna Automower? Mijn 415X van 2021 is na de laatste update (eindigt op 22-5.20) een drama. De automower detecteert na deze update veel meer botsingen dan voorheen, waardoor de maaier stopt, naar achter rijdt en vervolgens een andere route kiest. Een botsing is al snel een te hoog polletje gras geworden...
Na overleg met de dealer (die aangeeft met smart te wachten op een nieuwe update) heb ik de maaihoogte verhoogd. Eerst zat ik op hoogte 5, is nu 7 geworden. Van een egaal maaibeeld is echter nog steeds geen sprake. Eerder (2021) liet ik de maaier zo'n 13 uur lopen, nu krijgt hij bij 24 uur maaien het echt niet voor elkaar. De maaier is voor onderzoek naar de dealer geweest, maar er is niets mis mee.
Terugzetten naar oude firmware is volgens de dealer niet mogelijk.
Vandaag heb ik uit armoe een deel van mijn gazon handmatig gemaaid.

Hebben jullie ook ervaringen en wellicht een advies?
Botsen houd ik niet bij. Maar in het nieuwe seizoen geeft hij wel aan op zijn kop te liggen af en toe. Das dan niet waar. Ik dacht dat het kwam omdat ik andere wielen heb laten monteren. Ik dacht dat hoger profiel misschien de sensor triggered. Maar misschien is het idd een softwarematig iets...

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
mysticwizard schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:22:
We hebben sinds enkele dagen een automower 310. Op het eerste zicht lijkt alles wel goed te lopen maar alvast enkele vragen:
* Vandaag was het fel aan het regenen en was hij gewoon aan het werk gezien ik dagelijks een maaischema ingesteld heb. Het is duidelijk dat dit geen ideale omstandigheden zijn. In meer drassige stukken zie je hem letterlijk ploeteren en moeilijk vooruit raken ondanks dat het vrij vlak ligt.
Hoe doen jullie dit in de praktijk? Op dagen waar men regen verwacht steeds manueel uitschakelen of het schema aanpassen zodat hij die dag niet maait?
Want voor het gazon en maairesultaat lijkt me dit niet ideaal..
Dat zul je handmatig via de app moeten doen, ikzelf gebruik mijn domotica systeem voor die weet of Netatmo regen heeft gedetecteerd en stuurt de mower dan terug het hok in totdat het niet meer regent of de regen in de afgelopen 24 uur onder een grens is,
* Het gras stond vrij lang voor zijn eerste rit. Voor de 310 geeft automower een maaibereik op van 58m²/h, voor ons gazon van 600m² dus +/- 10 uur rijden. Je merkt dat deze echt kriskras rondrijdt en sommige stukken dubbel meeneemt; Zou in principe op die 10 uur het maaien volledig uitgevoerd moeten zijn of zal dit in de praktijk hoger liggen? Na 1.5 dag maaien ziet her er alleszins nog niet zo fraai uit, vooral kriskras baantjes en met plekken hoge stukken gras nog :) Hopelijk wordt dat nog wat beter...
zo werkt het niet, de husqvarna houdt niet bij waar ie geweest is en rijdt willekeurig over je gras. En dat werkt prima als je 'm gewoon regelmatig z'n gang laat gaan.
*Wordt een automower 310 slimmer naarmate hij het terrein meer maait of niet?
nee, hij leert niet bij.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
steven73 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:59:
Ik heb mijn navimow H500E ook binnen sinds eergisteren.
Ik heb blijkbaar nog te veel bomen en het huis in de buurt staan van het laadstation. Bij mij lukt het momenteel nog niet. Ik heb nu de langere antennekabel besteld om de antenne tegen het tuinhuis te zetten, zodat hij overal ontvangst zou hebben. De standaardantenne kabel is maar juist lang genoeg voor het laadstation.
Ik heb het toestel nog niet kunnen testen, omdat perimeter instellen lukt, maar als hij de test doet dan gaat hij buiten de perimeter (slechte sateliet ontvangst). En zonder de test is er geen maaien :-(
Ik krijg ook de update niet gedaan, ik weet niet wat ik verkeerd doe. Hij blijft vragen om de update te installeren. Wifi en bluetooth zijn verbonden, maar dit blijkt niet te lukken.
Zijn er al forums voor de navimow?
De antenne krijg je als het goed is van Segway omdat je bij de eerste 1000 hoort.
Pagina: 1 ... 37 ... 80 Laatste