Dat automatische schema heb ik ook nog niet echt nuttig gevonden.Infinity88 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:34:
We hebben pas een worx landroid M500 plus gekocht en geïnstalleerd. De te maaien oppervlakte is ongeveer 400m2. Nu had ik alles ingesteld om het automatisch schema te kunnen gebruiken. Gisteren heeft het 5 keren gemaaid sinds ik het in orde heb gesteld. Na die 5 maaibeurten kon ik eigenlijk op het eerste zicht niets meer van lange sprieten gras zien.
Vandaag heeft de maaier wel 8 keer gemaaid. Lijkt mij toch enorm veel? Laten we er van uit gaan dat zo een batterij 500 laadcycli aan kan, dan gaat die wel snel kapot gaan lijkt mij.
Bij het automatisch schema heb je 3 bars, dit had ik op 1 bar gezet in de hoop dat het dan minder vaak zou maaien, maar heeft geen effect denk ik.
Maait die bij jullie ook zo vaak?
Op dit moment groeit het gras nog niet zo hard, dus zou je niet elke dag hoeven maaien. Ik verwacht wel dat je in zomer wel dagelijks de hele dag moet maaien om je 400 m2 gedaan te krijgen, mijn M500 heeft slechts 150m2 te doen, en maait in de zomer 3x per week 6 uur.