Hallo,
Ik vroeg me af of iemand mij even kan helpen.
Heb namelijk een Gardena Sileno Minimo 250 gekocht. Nu wil ik deze graag installeren, maar heb wat vragen omtrent de installatie (toch gezien mijn situatie), reeds uren gelezen en gezocht, maar geen pasklaar antwoord gevonden. Misschien heeft iemand ervaring met mijn situatie?
Vraag 1:
Kan ik mijn robot laten starten vanaf deze positie (Kan ik hier mijn station plaatsen?)
Vrije ruimte is 70cm (breed) volgens de handleiding moet er een minimum breedte zijn van 60cm.
Stel ik zet hem 1.5m vanaf de grasrand in de hakseling. Hoe laat ik dan mijn draden uit het station lopen?
Vanaf de klimop moet ik de begrensdraad 35cm vanaf plaatsen, maar dan kom ik al in het midden van het laadstation? Of mag deze daar op 30cm links en rechts vanaf het midden van laadstation liggen en dan vervolgens ergens verder in het gras de draad 35cm vanaf de klimop plaatsen? (dus schuin gaan). Kan ik dan met de begeleidingsdraad zeggen dat hij pas mag starten vanaf 3m ofzo? Of is deze locatie voor het laadstation sowieso een 'no go'?
(De boorsteen moet sowieso weg en vlak gemaakt worden)
Vraag 2:
Verder staan er nog 3 bomen in het gazon met daarrond kleine kiezels, alsook staan de stammen van de boompjes nog eens op een 90cm vanaf een beton schutting en de kiezels op 55cm vanaf de beton schutting.
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Terug rekening houdend dat de begrenzingsdraad 35cm vanaf de beton schutting moet liggen? Is het een optie de boompjes gewoon in het gebied te houden en de robot er te laten tegen rijden? Of zullen die keitjes enz problemen geven? Of moet ik vanaf de beton schutting 35cm blijven en dan rond de boompjes gaan dus deze buiten de kring leggen? Alsook dan 35cm vanaf de keitjes er rond gaan? En er dan maar mee leven dat ik een groot stuk rondom de bomen zelf zal moeten doen?
Vraag 3:
Het pad tussenin, hier helemaal vooraan en helemaal achteraan voegje uit slijpen en de draad erin en de voeg terug dichten? Of beter slechts twee of drie tegels gebruiken als oversteek?
Hopelijk zijn mijn vragen wat duidelijk, nogal moeilijk te beschrijven.
Bedankt voor jullie meedenken,