Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 34 ... 76 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

de Peer

under peer review

paQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:53:
Is het te vroeg om de maaier een keer een rondje te laten maken op 50mm oid?
Het vriest hier nog wel elke nacht 1tot 4 graden.
ja echt te vroeg. En zeker die vorst brengt best wat schade aan na het maaien.
Het gras gaat pas groeien bij een (gemiddelde) hogere temperatuur.

Dus ga je nu maaien dan belast je het gras flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Oeps, verkeerd formuleerd. Versleten, accu werkt maar half, draad wordt niet altijd gevolgd, echt tijd voor een nieuwe. Vandaar dat ik hem weg doen. Had echt een hele mooie gevonden via Kickstarter maar die is helaas €3000,- 8)7

https://www.kickstarter.c...-lawn-robot-powered-by-ai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

de Peer schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:56:
[...]

ja echt te vroeg. En zeker die vorst brengt best wat schade aan na het maaien.
Het gras gaat pas groeien bij een (gemiddelde) hogere temperatuur.

Dus ga je nu maaien dan belast je het gras flink.
then we wait :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Wackmack schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Oeps, verkeerd formuleerd. Versleten, accu werkt maar half, draad wordt niet altijd gevolgd, echt tijd voor een nieuwe. Vandaar dat ik hem weg doen. Had echt een hele mooie gevonden via Kickstarter maar die is helaas €3000,- 8)7

ja, met estimated delivery 2020

Ik krijg altijd veel jeuk van dergelijke start-ups.
En dan komt het zometeen tot levering, en dan gaat het bedrijf alsnog ter zielen, of hebben ze geen zin meer... dag support, cloud, servers, updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Wackmack schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Klinkt meer als een rotte adapter. Veelvuldig besproken hier, maar als je die vervangt, gaat je accu ook weer fatsoenlijk laden en is de grensdraad ook beter te zien door de maaier.

Download het log uit de maaier en dan kan je e.e.a. opzoeken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Señor Sjon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Klinkt meer als een rotte adapter. Veelvuldig besproken hier, maar als je die vervangt, gaat je accu ook weer fatsoenlijk laden en is de grensdraad ook beter te zien door de maaier.

Download het log uit de maaier en dan kan je e.e.a. opzoeken.
Hij wil gewoon een nieuwe kopen (met een app), zoekt alleen nog het juiste excuus :D. Jullie helpen hem niet mee zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 08:26
paQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:58:
[...]

En dan komt het zometeen tot levering, en dan gaat het bedrijf alsnog ter zielen, of hebben ze geen zin meer... dag support, cloud, servers, updates
Ik heb sinds 2020 eentje rondrijden en sindsdien leveren ze tal van Toadi's uit.
Deze zomer gaat de software/hardware uit beta fase. Het wordt alleen maar beter, het prijskaartje niet meegerekend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 12:48
Mijn landroid is de voorbije week al wel aan het maaien. Vorig jaar heb ik mijn oude grasmachiene ook niet bovengehaald en dat ben ik nu dus ook niet van plan :-).
Ik laat hem wel op 5cm maaien, maar dat doe ik heel het jaar. (loopt hij minder rap vast en droogt het gras minder snel uit)
Snachts haal ik hem nog wel binnen als het vriest zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
de Peer schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Hij wil gewoon een nieuwe kopen (met een app), zoekt alleen nog het juiste excuus :D. Jullie helpen hem niet mee zo.
De meeste Landroids hebben een app anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

3svb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Ik heb sinds 2020 eentje rondrijden en sindsdien leveren ze tal van Toadi's uit.
Deze zomer gaat de software/hardware uit beta fase. Het wordt alleen maar beter, het prijskaartje niet meegerekend 8)7
oh gelukkig :)
Hopelijk houden ze dat zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Señor Sjon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:30:
[...]

De meeste Landroids hebben een app anders?
I know. Maar hij wil gewoon een nieuwe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Snap ik, maar als een maaier het maar ~3 jaar volhoudt, dan is het niet echt een rendabele actie aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-04 14:00
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand mij even kan helpen.
Heb namelijk een Gardena Sileno Minimo 250 gekocht. Nu wil ik deze graag installeren, maar heb wat vragen omtrent de installatie (toch gezien mijn situatie), reeds uren gelezen en gezocht, maar geen pasklaar antwoord gevonden. Misschien heeft iemand ervaring met mijn situatie?

Vraag 1:

Kan ik mijn robot laten starten vanaf deze positie (Kan ik hier mijn station plaatsen?)
Vrije ruimte is 70cm (breed) volgens de handleiding moet er een minimum breedte zijn van 60cm.
Stel ik zet hem 1.5m vanaf de grasrand in de hakseling. Hoe laat ik dan mijn draden uit het station lopen?
Vanaf de klimop moet ik de begrensdraad 35cm vanaf plaatsen, maar dan kom ik al in het midden van het laadstation? Of mag deze daar op 30cm links en rechts vanaf het midden van laadstation liggen en dan vervolgens ergens verder in het gras de draad 35cm vanaf de klimop plaatsen? (dus schuin gaan). Kan ik dan met de begeleidingsdraad zeggen dat hij pas mag starten vanaf 3m ofzo? Of is deze locatie voor het laadstation sowieso een 'no go'?

(De boorsteen moet sowieso weg en vlak gemaakt worden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAz7ulvvTC_FWSxBltw4q20wXNc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DN0fRfgUUDww3cVH8P59Pwvx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zi7Rq3QRYZ5jkMRHJ_YhUKROIM8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/An3R7ob9cVitAFseAh5f2kgu.jpg?f=user_large

Vraag 2:

Verder staan er nog 3 bomen in het gazon met daarrond kleine kiezels, alsook staan de stammen van de boompjes nog eens op een 90cm vanaf een beton schutting en de kiezels op 55cm vanaf de beton schutting.
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Terug rekening houdend dat de begrenzingsdraad 35cm vanaf de beton schutting moet liggen? Is het een optie de boompjes gewoon in het gebied te houden en de robot er te laten tegen rijden? Of zullen die keitjes enz problemen geven? Of moet ik vanaf de beton schutting 35cm blijven en dan rond de boompjes gaan dus deze buiten de kring leggen? Alsook dan 35cm vanaf de keitjes er rond gaan? En er dan maar mee leven dat ik een groot stuk rondom de bomen zelf zal moeten doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGAH5zcjNEUIYOWtReI2rn_J2aI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xkaVqSUga3Ss3ofrvJnx9B5K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ_gAHiwjf2wbF7cLfWV_f9i-l0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qXz8sFSJ86WOJGfz8aTPCV9u.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjw-Mx5T0PtUpZHqCkIwc-n_oq8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uchym49ActWkkziu47u5T1tg.jpg?f=user_large

Vraag 3:

Het pad tussenin, hier helemaal vooraan en helemaal achteraan voegje uit slijpen en de draad erin en de voeg terug dichten? Of beter slechts twee of drie tegels gebruiken als oversteek?

Hopelijk zijn mijn vragen wat duidelijk, nogal moeilijk te beschrijven.

Bedankt voor jullie meedenken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
@Señor Sjon @de Peer hahaha eens! Deze is wel een stukje ouder dan drie jaar. Ook geen app. Zou eens een foto maken.

Gisteren nieuwe grasmat besteld en nu kijken welke maaier er komt. Gelukkig wordt de installatie dit keer uitbesteed, gebeurt het sowieso goed.

Iemand behoefte aan de Landdroid voor een zacht Tweakers prijsje? Op te halen in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
paQ schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Eens hoor! Wacht nu al dik een jaar op dit leuke vogelhuisje voor mijn vader, ellende wat een vertraging.

https://www.kickstarter.c...feeder?ref=profile_backed

Gisteren ook een nieuwe robot voor in huis besteld. Die schijnt wel op tijd te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik heb het plan om dit jaar een robotmaaier aan te schaffen, De robot die ik overweeg is de Landroid L2000 WR155E.
Waarom deze? Omdat de prijs gunstig is en er plugins voor zijn om deze op te nemen in mijn HA. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar gebruikerservaringen, op youtube zien je alleen wat beelden dat de robot rondrijdt maar ik zoek eigenlijk "ervaringsdeskunigen" Zijn hier mensen met dit type robot? Voldoet deze of kan ik beter iets anders kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-06 14:11
Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Ik heb deze week mijn Worx Landroid WG791E.1 uit zijn winterslaap gehaald.
De robotmaaier zelf gaat nog perfect aan maar geeft de boodschap outside of working area.
Het laadstation toont geen rood of groen statuslampje meer..

Wat ik al gecheckt heb:

- Stroomadapter van het laadstation nagemeten, deze geeft nog mooi 28-32V
- Grensdraad nagekeken met een tooltje, ook nog perfect in orde. Aansluiting op het basisstation is ook in orde.

Ik vermoed dus dat het laadstation defect is? Ik heb worx support ook zonet gecontacteerd.

@akatar Ik was tot nu toe zeer tevreden van mijn Landroid WG791E.1. De voorganger van diegene die je wil denk ik. Is ondertussen nu bijna 6 jaar oud en zeer tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
En als je even een heel kort draadje tussen de 2 aansluitpunten doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
akatar schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:51:
En als je even een heel kort draadje tussen de 2 aansluitpunten doet?
Net getest met een kleine lus en doet helaas ook niets. Ik kan de plastic cover van het laadstation een beetje openplooien en dan zie ik een suikertje en het moederbord. Suikertje ziet er niet al te best meer uit na 6 jaar buiten te staan. Ik krijg helaas de plastic cover er met alle moeite van de wereld niet af. Anders kon ik dat ook eens nameten. Maar ik vermoed wel dat het probleem daar zit dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat een suikertje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heeft die maaier ook een log? De adapter gaf bij mij het voltage wel, alleen de ampères niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
akatar schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:58:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat een suikertje is?
een kroonsteen blijkbaar :) ik ben van België.
Señor Sjon schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:26:
Heeft die maaier ook een log? De adapter gaf bij mij het voltage wel, alleen de ampères niet meer.
Er is blijkbaar een manier om met een usb stick de log van de maaier op te halen. Maar ik vrees dat daar niet veel zal instaan aangezien het lampje van het laadstation niet aangaat en hij ook niet wil opladen als ik hem eraan koppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Heb je het basisstation altijd buiten laten staan in de winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 19:49
Psil schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:57:
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand mij even kan helpen.
Heb namelijk een Gardena Sileno Minimo 250 gekocht. Nu wil ik deze graag installeren, maar heb wat vragen omtrent de installatie (toch gezien mijn situatie), reeds uren gelezen en gezocht, maar geen pasklaar antwoord gevonden. Misschien heeft iemand ervaring met mijn situatie?

Vraag 1:

Kan ik mijn robot laten starten vanaf deze positie (Kan ik hier mijn station plaatsen?)
Vrije ruimte is 70cm (breed) volgens de handleiding moet er een minimum breedte zijn van 60cm.
Stel ik zet hem 1.5m vanaf de grasrand in de hakseling. Hoe laat ik dan mijn draden uit het station lopen?
Vanaf de klimop moet ik de begrensdraad 35cm vanaf plaatsen, maar dan kom ik al in het midden van het laadstation? Of mag deze daar op 30cm links en rechts vanaf het midden van laadstation liggen en dan vervolgens ergens verder in het gras de draad 35cm vanaf de klimop plaatsen? (dus schuin gaan). Kan ik dan met de begeleidingsdraad zeggen dat hij pas mag starten vanaf 3m ofzo? Of is deze locatie voor het laadstation sowieso een 'no go'?

(De boorsteen moet sowieso weg en vlak gemaakt worden)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraag 2:

Verder staan er nog 3 bomen in het gazon met daarrond kleine kiezels, alsook staan de stammen van de boompjes nog eens op een 90cm vanaf een beton schutting en de kiezels op 55cm vanaf de beton schutting.
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Terug rekening houdend dat de begrenzingsdraad 35cm vanaf de beton schutting moet liggen? Is het een optie de boompjes gewoon in het gebied te houden en de robot er te laten tegen rijden? Of zullen die keitjes enz problemen geven? Of moet ik vanaf de beton schutting 35cm blijven en dan rond de boompjes gaan dus deze buiten de kring leggen? Alsook dan 35cm vanaf de keitjes er rond gaan? En er dan maar mee leven dat ik een groot stuk rondom de bomen zelf zal moeten doen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vraag 3:

Het pad tussenin, hier helemaal vooraan en helemaal achteraan voegje uit slijpen en de draad erin en de voeg terug dichten? Of beter slechts twee of drie tegels gebruiken als oversteek?

Hopelijk zijn mijn vragen wat duidelijk, nogal moeilijk te beschrijven.

Bedankt voor jullie meedenken,
Sorry, ik kan je alleen helpen met de laatste vraag. Ik zou inderdaad gewoon een voegje eruit slijpen en daar de draad doorheen geleiden. Dat is veruit de eenvoudigste optie.

Nog een vraag aan jou; wat voor soort afboording gebruik je voor die boompjes? Is dat een rubberen afboording rand? ziet er zo strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die boompjes zijn een probleem. Dat grind wordt een zootje als je de maaier erop loslaat en je wil niet dat hij telkens tegen de boompjes botst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Even een andere (simpele?) vraag, de landroid,.... weet hij zelf wanneer hij klaar is?
Bijvoorbeeld mijn stofzuigrobot gaat retour laadstation als deze klaar is, geldt dit ook voor de landroid? of blijft hij gewoon domweg door maaien tot de ingestelde tijd voorbij is?
Ik heb eigenlijk aan een landroid 1000 voldoende, maar wil een 2000 kopen omdat ik niet wil dat hij hele dagen bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gaat op tijd. Die kan je hem zelf laten bepalen, maar groeiseizoenen verschillen, dus je zal zelf wel wat in de gaten moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:22

thommich

Belg

thommich schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:42:
Allen,

Wij hebben een woning gekocht met daarbij een tuin waarin het gazon zo ongeveer 1800m² beslaat.
Echter dit is zeer ruw (veel molhopen, oude boomstronken, oneffenheden).
Je kan er bij wijze van spreken gemakkelijk je enkel verstuiken als je niet oplet. (ook wel omdat het gras nu heel lang staat :D )

In onze huidige, kleine, tuin hebben wij een robotmaaier (Robomow RC304Pro) maar die zou de nieuwe tuin zeker niet aankunnen.

De tuin bestaat uit veel aparte "perkjes" die wel met elkaar verbonden zijn.
Er staan echter ook wat bomen (fruitbomen/wilgen/etc) dus takjes en nootjes zijn ook onvermijdelijk.

Ik vroeg me af of er ondertussen al robotmaaiers bestaan die dergelijk gazon kunnen onderhouden?
Op termijn willen we het gazon misschien wel laten effen trekken, maar gezien we momenteel de woning verbouwen zou dat budgettair gezien pas binnen enkele jaren zijn...

Van de robomow ben ik slechts middelmatig tevreden. Hij rijdt zichzelf vaak vast (zelfs met de extra brede wielen) in de huidige tuin. Mijn familieleden hebben zeer veel lof voor husqvarna's maar ik weet niet of die modellen geschikt zijn voor dergelijk ruwe gazons...
Ik kan wel zoeken op hellingsgraden van gazons maar dat zegt niets over "hobbels" in het gazon natuurlijk.
Nu de zon schijnt en de activiteit in dit topic wat stijgt doe ik als nog een poging. Iemand advies ivm bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:03
thommich schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Nu de zon schijnt en de activiteit in dit topic wat stijgt doe ik als nog een poging. Iemand advies ivm bovenstaande?
Ik heb een Husqvarna 550. Die doet het prima op ruig terein. Ok hij staat wel eens vast op een molshoop maar lang niet altijd. Een stukje gras waar ook wel eens een trekker overheen rijd maait ie ook verbazingwekkend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
thommich schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Een foto of een schets doet veel meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psil
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-04 14:00
Igor4 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Sorry, ik kan je alleen helpen met de laatste vraag. Ik zou inderdaad gewoon een voegje eruit slijpen en daar de draad doorheen geleiden. Dat is veruit de eenvoudigste optie.

Nog een vraag aan jou; wat voor soort afboording gebruik je voor die boompjes? Is dat een rubberen afboording rand? ziet er zo strak uit :)
Bedankt voor jullie antwoorden, de draad nu voorlopig bovenop de voeg geplaatst om te kijken of de maaier het vlot doet. Dit lukt perfect, zal de draad dan later inderdaad inslijpen en de voegen terug dichten. Verder heb ik voor de boompjes toch een lus rondom de bomen gedaan, zodat hij enkel met de voorkant lichtjes in de keien rijd en terug, zodat de rand proper meegenomen wordt, dit lukt geeft voorlopige goeie resultaten;

De randjes heb ik gekocht op Tuinadvies,
https://www.tuinadvies.be...v1QCXEAQYESABEgLFbfD_BwE#

Niemand van jullie ervaring met plaatsen van maaierstation in een inham in de hoek?
Mijn maaier (Gardena) kun je instellen dat hij de geleidingsdraad moet volgen tot bepaald aantal meter en dan vervolgens starten met maaien. Dit doet hij ook, maar ongeveer een meter voor zijn station draait hij zichzelf eerst, deze beweging is te breed, waardoor hij tegen de klimop botst.
Als ik in de handleiding kijk zou hij dit nochtans wel moeten kunnen Daar staat dat je het station in een inham met min. breedte 600mm kunt plaatsen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een Worx en die doet aan driveby laden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Laatst online: 04-07 15:29
Ik ben ook in de markt! Onze situatie is 150-160m2 gras in achtertuin en 30m2 gras in de voortuin welke handig is dat hij dat mee kan doen (gras in de voortuin komt wel te vervallen binnen 2a3 jaar). De kanten van de grasmat zijn of draadafsluiting, klinkers en trerras op dezelfde hoogte. Het terrein is ook zo goed als vlak. Er staan verder nog 4 boompjes (Acer, Sierkers, Sierpeer) in de grasmat.

Situatieschets (verhouden onjuist op afbeelding):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Nvx7m0Sk8pbmRjtF_ptN4egirM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w4qDHmSJCm3xkI3Y2lUBKIVi.png?f=user_large

Wat ik me nog af vroeg:
  • Voor de bomen, kan elke robot daar goed mee om zonder er perimeterdraad te voorzien, of met bepaalde zaken opletten?
  • Welke robots kunnen stuk op de verharding als ik het tuinpoortje open zet om zelf zonder interventie de voortuin te bereiken?
  • Ik kan niet vinden welke baterij er in een Indego zouden moeten? Iemand artikelnummer of iets dergelijks?
  • Hoe maaien de Worx robots het gazon, er staat wel "AIA™ intelligent navigation technology" maar op de filmpjes blijft het voor mij vrij random, wat houd het precies in dan?
Ben nog vroeg in het process en had volgende op de lijst. Geen specifiek een budget, ben een bang for buck shoppper, dus wil een goed ding voor niet teveel (haha maar dat wil toch eigenlijk iedereen :z )

Bosch Inedgo XS 300 en S+ 500
Robomow RT300 (de RT700 lijkt overkill)
Gardena Sileno Minimo 500 en Sileno City 600
Worx Landroid WR130E en WR141E, WR165E
Husqvarna Automow 105 (gaat wrs afvallen wegens in eerste opzicht lage bang for buck)
LansXcape LX796 (waarschijnlijk troep want 299 bij hornbach, maar wil hem voor de lol toch eens bekijken)

Welke momenteel een streepje voor hebben lijkt mij de Indego omdat die Logicut heeft en dus niet random het gras af maait. De Robomow zou dan weer een soort much clean functie hebben, zodat de robot beter schoon blijft (minder onderhoud = interessant). Wat ik dan ook wel belangrijk vind is goede verkrijgbaarheid van stukken. Dan lijkt mij bij Worx een probleem zegt mijn gevoel.

App vind ik niet belangrijk, ook geen zin in :) Belangrijk is dat ik er na setup weinig omzien meer naar heb zoals bij mijn Xaomi Robotstofzuiger (met LIDAR) binnen. Dat is opzetten en hij doet gewoon zijn werk, loopt bijna nooit vast op iets en keert altijd netjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeleDenny
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik ben als een totale leek in grasrobots de website van de nieuwe Segway Navimow aan het lezen.
Het ziet er allemaal veelbelovend uit: regensensor, botsbeveiliging, geen grensdraad, etc. Alleen jammer dat het kleinste model blijkbaar wel gestolen mag worden (geen anti diefstal). Wat het nadeel van Wifi op het kleinste model vs 4G van de andere modellen is moet ik nog eens uitzoeken.

Bij maintenance staat volgend: If the mower is used on a regular basis, it is recommended to replace the blades and screws every 1-2 months.
Dat lijkt me wel veel, of is dit bij de andere robots ook zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
NeleDenny schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:47:
Wat het nadeel van Wifi op het kleinste model vs 4G van de andere modellen is moet ik nog eens uitzoeken.
Dat is vrij duidelijk: In de meeste tuinen (vooral de wat grotere) werkt 4G veel beter dan Wifi.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, buitenantenne en je kan buiten een enorm gebied bestrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
NeleDenny schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:47:
Ik ben als een totale leek in grasrobots de website van de nieuwe Segway Navimow aan het lezen.
Het ziet er allemaal veelbelovend uit: regensensor, botsbeveiliging, geen grensdraad, etc. Alleen jammer dat het kleinste model blijkbaar wel gestolen mag worden (geen anti diefstal). Wat het nadeel van Wifi op het kleinste model vs 4G van de andere modellen is moet ik nog eens uitzoeken.

Bij maintenance staat volgend: If the mower is used on a regular basis, it is recommended to replace the blades and screws every 1-2 months.
Dat lijkt me wel veel, of is dit bij de andere robots ook zo? :?
Ik vraag me af hoe goed die anti diefstal eigenlijk werkt? Iedereen die een bepaald type zoekt weet toch waar die zit?
ik heb (inmiddels) een landroid en de 4g module kan je er gewoon uitschroeven, ik heb dus maar gekozen voor de powerlink module ipv 4g (haalt 500 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Moet de landroid m500 persé rechtdoor zijn laadstation verlaten of kan dit ook achteruit gebeuren? Mijn tuin heeft namelijk een mooi hoekje waar de maaier in kan komen te staan maar ik twijfel of hij dit ook aan kan.
Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een tuin van 400m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Subz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_s_wiXArF3MJt9q7eL09Jyi8ax8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTX9srYzoTlI07OqgbP8DiZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Subz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:31:
Moet de landroid m500 persé rechtdoor zijn laadstation verlaten of kan dit ook achteruit gebeuren? Mijn tuin heeft namelijk een mooi hoekje waar de maaier in kan komen te staan maar ik twijfel of hij dit ook aan kan.
Of heeft iemand nog een andere suggestie voor een tuin van 400m2?
Moet rechtdoor. Kan niet achteruit. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Ah duidelijk. Dan ga ik verder zoeken naar een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij wegrijden gaat ie eerst 15 graden naar links voor hij wegrijdt. Als je achteruit wegrijden wilt, dan moet je één van de frontladers kiezen, Worx gebruikt laadpunten aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Niet online
Nu ik het hele topic door heb genomen ben ik wel gecharmeerd van de Bosch S+ 500. Nu lees ik dat er begin vorig jaar nog problemen waren met de firmware van Bosch. Zijn deze problemen tegenwoordig opgelost? (ik lees iets over een firmware update begin dit jaar) Ik snap dat mensen met deze update nog weinig hebben gemaaid maar misschien zijn er toch mensen met ervaring op dit moment.

Daarnaast een vraag wat een best practice is om toch langs de border goed gemaaid te krijgen. Moet ik daarvoor een stenenrand om het grasveld leggen zodat de maaier daarover heen kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Weet iemand of er een verschil is tussen de Gardena Sileno Minimo 250 en 500, ik zie werkelijk geen enkel verschil aan deze robot buiten de naam zelf. Leveringsomvang hetzelfde, gewicht robot hetzelfde, battery hetzelfde... als je ze in de vergelijker gooit lijkt ook alles identiek :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3svb
Galactic schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
Weet iemand of er een verschil is tussen de Gardena Sileno Minimo 250 en 500, ik zie werkelijk geen enkel verschil aan deze robot buiten de naam zelf. Leveringsomvang hetzelfde, gewicht robot hetzelfde, battery hetzelfde... als je ze in de vergelijker gooit lijkt ook alles identiek :o
Maaibreedte 500: 22cm
Maaibreedte 250: 16cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 08:30
Subz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:05:
Nu ik het hele topic door heb genomen ben ik wel gecharmeerd van de Bosch S+ 500. Nu lees ik dat er begin vorig jaar nog problemen waren met de firmware van Bosch. Zijn deze problemen tegenwoordig opgelost? (ik lees iets over een firmware update begin dit jaar) Ik snap dat mensen met deze update nog weinig hebben gemaaid maar misschien zijn er toch mensen met ervaring op dit moment.

Daarnaast een vraag wat een best practice is om toch langs de border goed gemaaid te krijgen. Moet ik daarvoor een stenenrand om het grasveld leggen zodat de maaier daarover heen kan rijden?
Mijn ervaring is dat een stenen rand echt het beste werkt. Een stenen verhoging zorgt voor vastlopers(Robomow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
3svb schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:54:
[...]

Maaibreedte 500: 22cm
Maaibreedte 250: 16cm
Bedankt voor het antwoord hoor, waar heb je dit gevonden, ik vind dat echt niet terug. Ook de reserve onderdelen bv de zaagschijf is identiek op website gardena, misschien foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Morgen is het eindelijk zover, ik ga m'n Landroid m700 in gebruik nemen.
Nu zit ik even uit te zoeken hoe ik de zones moet instellen. Ik heb 4 zones, welke op elkaar zijn aangesloten door 'gangetjes' van 15cm: https://wiki.worx.com/hs-...dth=1376&name=Walkway.jpg.

Nu lees ik 2 varianten om de zones te identificeren:Paar vragen:
  1. De 2e optie kende ik eigenlijk helemaal niet, is dit iets nieuws in de app wat er recent bijgekomen is?
  2. Hebben beide opties hetzelfde resultaat? Dus als ik de zones identificeer via optie 1, kan ik ze dan ook terugzien in de app en de grootte aanpassen?

[ Voor 18% gewijzigd door onne op 11-03-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Subz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:05:

Nee, de firmware update schijnt (want zelf niet getest) de problemen opgelost te hebben die in de vorige update zijn ontstaan (spook obstakels). Maar het belangrijkste probleem, dat de maaier te ver draait en daardoor steeds dezelfde baan blijft mailen (terwijl hij denkt dat hij het hele grasveld aan het maaien is) is niet opgelost en volgens robotor forum is daar een hardware aanpassing voor nodig.

Of dat echt een probleem is hangt van je doel af. Mijn grasveld is 200m2, dus is de 500 ruim bemeten en laat ik hem gewoon twee keer maaien op een dag, drie dagen per week. En dan hoef ik maar zelden handmatig een stukje te maaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Devil op 11-03-2022 22:10 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Dat levert bij mij de volgende vraag op:
Is er ergens een tabel oid hoe lang een maaier bezig is om een veld te maaien?
Ik heb een l1500 en ongeveer 700m2 gras, de maaier is nu 6 uur (door mij ingesteld) bezig, 4 x in de week.
Maar ik heb geen idee of dit veel te lang is, juist goed of tekort qua tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@akatar Hoeveel maaien optimaal is, hangt sterk van het seizoen en weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Gwaihir
Gaat mij meer om de tijd (dus hoelang voldoende is) dan om het aantal keren per week.
Hij staat nu op 6 uur per keer en vraag mij dus af of dit te lang of juist te kort is.

Mijn robotstofzuiger stopt gewoon als hij denkt dat hij alles gehad heeft, mij landroid maait gewoon zolang de tijd staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 15:46
Wanneer plaatsen jullie de robotmaaiers weer op het gazon zodat ze weer aan het werk kunnen? Ik denk dat ik nog eventjes wacht, heb al wel 2x met de hand gemaaid maar vind de groei nog niet echt op gang komen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ChiLLeR schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:14:
Wanneer plaatsen jullie de robotmaaiers weer op het gazon zodat ze weer aan het werk kunnen? Ik denk dat ik nog eventjes wacht, heb al wel 2x met de hand gemaaid maar vind de groei nog niet echt op gang komen.
Ik wacht nog 1 a 2 weken. Als het dan nog van dit weer is (of beter), mag hij van mij weer gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Meestal als de nachtvorst wel goed voorbij is. Binnenkort weer maaien, verticuteren, bemesten e.d. en dan gaat de robotmaaier er weer op om het bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
Het wordt tijd om te beluchten/verticuteren, doorzaaien en bemesten.

Is het aangeraden om de robot telkens na deze stappen zijn gang te laten gaan of kan ze best even een weekje(s) op stal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChiLLeR
3svb schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:21:
Het wordt tijd om te beluchten/verticuteren, doorzaaien en bemesten.

Is het aangeraden om de robot telkens na deze stappen zijn gang te laten gaan of kan ze best even een weekje(s) op stal?
Ik zou de maaier op stal zetten, het gras moet weer even aansterken na deze taken. De maaier rijd intensief en maakt dan vaak de mat verder kapot zonder dat het gazon kan herstellen. Ook na doorzaaien, laat de maaier even niet draaien tot de zaadjes gekiemd hebben.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Om nog maar even een vraag te stellen. Ik wil mijn landroid l1500 uitrusten met een acs systeem, nu nog niet nodig maar straks als het zwembad er staat wel. Nu zie ik dat er 2 uitvoeringen zijn, zwart en zilver. Beiden met een ander product nummer.
https://nl.bauhaus/robotm...llision-system/p/26421652
en
https://nl.bauhaus/robotm...llision-system/p/27633991
Ook is bij beiden de prijs anders, is er iemand die weet wat het verschil is of welke de betere is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
onne schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:13:
Morgen is het eindelijk zover, ik ga m'n Landroid m700 in gebruik nemen.
Nu zit ik even uit te zoeken hoe ik de zones moet instellen. Ik heb 4 zones, welke op elkaar zijn aangesloten door 'gangetjes' van 15cm: https://wiki.worx.com/hs-...dth=1376&name=Walkway.jpg.

Nu lees ik 2 varianten om de zones te identificeren:Paar vragen:
  1. De 2e optie kende ik eigenlijk helemaal niet, is dit iets nieuws in de app wat er recent bijgekomen is?
  2. Hebben beide opties hetzelfde resultaat? Dus als ik de zones identificeer via optie 1, kan ik ze dan ook terugzien in de app en de grootte aanpassen?
Ja dan heb je overal wifi nodig, anders bepaald hij het startpunt aan de hand van wielomwentelingen.

Zones kun je niet zien/aanpassen in de app! Heel irritant, alleen de percentages kun je aanpassen. Op de maaier zelf kun je wel gewoon het aantal meters zien en aanpassen tot start van de zone.

Heb een L1000 2021 met ACS en Radiolink voor beter wifi bereik.

Al met al, ik ben niet onder de indruk van de ‘intelligentie’ van de landroid, het is echt een heel dom ding en de app is vrij beperkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Navi op 19-03-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Navi schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:06:
[...]

Ja dan heb je overal wifi nodig, anders bepaald hij het startpunt aan de hand van wielomwentelingen.

Zones kun je niet zien/aanpassen in de app! Heel irritant, alleen de percentages kun je aanpassen. Op de maaier zelf kun je wel gewoon het aantal meters zien en aanpassen tot start van de zone.

Heb een L1000 2021 met ACS en Radiolink voor beter wifi bereik.

Al met al, ik ben niet onder de indruk van de ‘intelligentie’ van de landroid, het is echt een heel dom ding en de app is vrij beperkt.
Thanks, was inmiddels gelukt.
Voor wie geïnteresseerd is, heb hem met de knoppen op de maaier ingesteld, achteraf synchroniseert hij met de app. Je kan daar inderdaad verder niet veel mee, maar het werkt allemaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry D.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-05-2022
Bijna 3 jaar WR 141, maar nu probleempje ... robotmaaier draait enkel maar rondjes in buurt (= binnen de meter) van het oplaadstation. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Bijkomende vraag: geldt de 2+1 jaar garantie als je dit toestel in gelijk welke winkel terugbrengt, of enkel in de winkel waar je de aankoop hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
de 2+1 geldt ook alleen als je je robot had aangemeld bij worx.
Ik zou eens een mail sturen naar worx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 15:24
Allen,

Ook ik ben aan het rondkijken voor een robotgrasmaaier. Maar ik loop een beetje tegen het probleem aan dat ik 4 grasvelden heb. Is het mogelijk om die door 1 robotgrasmaaier te laten maaien? Ik heb online de Stihl RMI 632 gevonden, die 3 grasvelden kan bemaaien, maar kunnen die ook los van elkaar staan? Zie hieronder een overzichtschets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBFIq_6TWl4gZDlXmxpcd46nBhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQLRd50zD3BB4SSNbVOlw4sg.jpg?f=fotoalbum_large

Tussen de 3 velden is het verhard, en zou de maaier probleemloos kunnen rijden, maar geen idee of hij die afstanden ook kan rijden. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:03
Aristos schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:42:
Allen,

Ook ik ben aan het rondkijken voor een robotgrasmaaier. Maar ik loop een beetje tegen het probleem aan dat ik 4 grasvelden heb. Is het mogelijk om die door 1 robotgrasmaaier te laten maaien? Ik heb online de Stihl RMI 632 gevonden, die 3 grasvelden kan bemaaien, maar kunnen die ook los van elkaar staan? Zie hieronder een overzichtschets.

[Afbeelding]

Tussen de 3 velden is het verhard, en zou de maaier probleemloos kunnen rijden, maar geen idee of hij die afstanden ook kan rijden. Iemand tips?
In theorie zou de Epos van Husqvarna dat kunnen.aar ik zou wel een demo aanvragen of het bereik genoeg is. Zie hieronder wat bij mij gemaaid wordt. De veldjes in het midden lukken niet ivm bereik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_URzwx5DT0ptts6yIE2iX_jACDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7YywPaE49drdKM31KcpdIjU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 14:33
Señor Sjon schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:06:
Meestal als de nachtvorst wel goed voorbij is. Binnenkort weer maaien, verticuteren, bemesten e.d. en dan gaat de robotmaaier er weer op om het bij te houden.
Ga van het weekend ook opnieuw machinaal verticuteren. Maar het zal de eerste keer zijn met de grensdraad in m'n gazon. Mss domme vraag, maar enige "best practices" andere dan ver genoeg van de grensdraad afblijven? Probleem is dat het mos vooral aan de border randen zit, net waar de grensdraad zit.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had eerst met planken de boel afgezet. Bewerkelijk
Jaar later met pionnen van de kinderen. Gaat redelijk.
Nu doe ik het door eerst de buitenste baan voorzichtig te doen een halve meter van de kant af zodat je in het vervolg van de vertictuteerbanen ver van de grensdraad weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Ik kreeg een Husqvarna app update waarbij er nieuwe functie (Automower® Intelligent Mapping (AIM)) is toegevoegd aan de 405X, 415X, 435X AWD & 535 AWD.

https://www.husqvarna.com...husqvarna-aim-technology/

Het lijkt een beetje een versimpelde versie van de Epos zoals hierboven door @Woudtwe is geschreven maar dan voor de kleinere maaiers en kan je dus in de app zones maken en daar instellingen op doen. Mijn maaier heb ik nog niet staan dus weet nog niet hoe het werkt, maar wel leuk dat zo iets wordt toegevoegd aan een bestaand model en niet er een Versie 2 komt die je dan zou moeten kopen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 14:18

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Milton1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:13:
Ga van het weekend ook opnieuw machinaal verticuteren. Maar het zal de eerste keer zijn met de grensdraad in m'n gazon. Mss domme vraag, maar enige "best practices" andere dan ver genoeg van de grensdraad afblijven? Probleem is dat het mos vooral aan de border randen zit, net waar de grensdraad zit.

Hoe doen jullie dit?
Ik heb op sommige plekken echt mos tot de gazonrand zitten vanwege schaduw, dus een afstand nemen van die gazonrand vind ik niet geweldig.

Ik ga eerdaags mijn draad proberen te vinden en dieper de grond in te duwen, ik hoop op 1,5 á 2 centimeter. Een rotklus waar ik niet naar uitkijk. Als ik daar geen zin (meer) in heb zal ik alsnog maar doen als @Señor Sjon, maar met zo min mogelijk marge en ook extra opletten bij hoeken waar ik zo'n keer-driehoek heb liggen. Ik heb daar drie locaties van dus die lijken me prima te markeren.

[ Voor 5% gewijzigd door DUX op 23-03-2022 16:20 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:22

Sandyman538

SandstorM [148839]

DUX schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:20:
[...]
Ik ga eerdaags mijn draad proberen te vinden en dieper de grond in te duwen, ik hoop op 1,5 á 2 centimeter. Een rotklus waar ik niet naar uitkijk
Toevallig zelf dit ook gedaan dit jaar. Enige tip die ik daar voor kan geven is om met een graskantsteker een hele smalle geul te maken waar je dan de grensdraad met een verfroerstokje in drukt. Op de meeste plekken komt het dan diep genoeg in de mat te liggen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:53
DUX schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Ik heb op sommige plekken echt mos tot de gazonrand zitten vanwege schaduw, dus een afstand nemen van die gazonrand vind ik niet geweldig.

Ik ga eerdaags mijn draad proberen te vinden en dieper de grond in te duwen, ik hoop op 1,5 á 2 centimeter. Een rotklus waar ik niet naar uitkijk. Als ik daar geen zin (meer) in heb zal ik alsnog maar doen als @Señor Sjon, maar met zo min mogelijk marge en ook extra opletten bij hoeken waar ik zo'n keer-driehoek heb liggen. Ik heb daar drie locaties van dus die lijken me prima te markeren.
Ik heb dit toevallig afgelopen zomer gedaan, zie dit bericht:
Zartos schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Het plan was om het met een graskantsteker te doen. Daarmee ging de grond echter onvoldoende open staan. Uiteindelijk moest de steekschop er wel aan te pas komen. Ik had ook een onkruidsteker die erg nuttig was, waarmee ik de draad makkelijk op diepte kon krijgen. Dat was deze. Niet te hard steken natuurlijk, maar de draad is stevig genoeg.
Uiteindelijk gewoon de grond flink aangestampt met de laarzen. Het gras is dan natuurlijk daar wel flink beschadigd, maar dat is inmiddels 3 maanden later alweer gewoon overgroeid.
Afgelopen weekend heb ik geverticuteerd. Volgens mij is dit goed gegaan en heb ik nergens de draad geraakt. Deze zat ook wel goed diep, 5 tot 10 centimeter. Er zijn alleen een paar plekken waar ik over wortels heen moest of omhoog moest komen om tussen de tegels van een tuinpaadje te komen. Over een paar weken als ik de maaier weer installeer komt ik er pas echt achter of het goed gegaan is.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
na 10 jaar dienst lijkt het er nu wel op dat mijn Robomow RS622 de geest aan 't geven is :(

Heb nochtans paar weken terug nieuwe batterij voor de Robomow gekocht en rond heel de tuin nieuwe permiterkabel gelegd (want de oude die was door aanpassingen aan de tuin afgelopen jaren al paar keer verlegd, verknipt en terug verbonden en zo). Ik had het idee dat nieuwe batterij en nieuwe perimeterkabel er zouden voor zorgen dat de Robomow terug behoorlijk zijn werk zou doen maar 't lijkt er op dat 't moederbord of iets anders er 'door zit'.

Mijn tuin bestaat uit een zone van 800 m² en een sub-zone van 200 m² (dus beide zones op 1 basis-station).

Momenteel overweeg ik de Robomow RK1000. Al is 't maaioppervlak amper de helft zo breed als die van RS622 die ik momenteel heb/had. Zijn daar ervaringen mee?

Trouwens ik denk dat 10 jaar dienst voor een robotmaaier nog niet zo slecht is hé..? Of vergis ik mij...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een apparaat dat 10 jaar buiten ligt heeft sowieso wat te verduren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
onne schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Thanks, was inmiddels gelukt.
Voor wie geïnteresseerd is, heb hem met de knoppen op de maaier ingesteld, achteraf synchroniseert hij met de app. Je kan daar inderdaad verder niet veel mee, maar het werkt allemaal :-)
Ik vond trouwens dat je wel het aantal meters kunt aanpassen in de app. Het is een beetje verborgen in het scherm waar je de percentages van de zones aanpast, tik dan op het woordje Move rechts, dan veranderen de percentages in de meters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizomo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-02 00:00
Hallo,

Ik heb een simpele vraag, mijn gazon is vorige week aangelegt en de graszoden liggen dus nog niet vast.

Werkt een Bosch Indego S+ 350 als je de gelijde draad onde grasmat legt (dikte ca 2 ~ 2.5 cm) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Kizomo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:18:
Hallo,

Ik heb een simpele vraag, mijn gazon is vorige week aangelegt en de graszoden liggen dus nog niet vast.

Werkt een Bosch Indego S+ 350 als je de gelijde draad onde grasmat legt (dikte ca 2 ~ 2.5 cm) ?
Ja als het goed is wel, want zo'n draad komt na een tijdje vanzelf op zo'n diepte te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joreka
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-05-2024
Is er ergens een website waar je onderdelen voor de Landroid m500 kan bestellen?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe draaischijf waar je de mesjes op monteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davyclijnen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05-2022
ik heb sinds de lente 2021 een WR155E rijden op 1300m2 oppervlakte. in het begin was ik heel tevreden maar na een paar maanden staat hij zo een 3 keer per dag stil (lift recovery fout) en dikwijls die fout geven en terugdraaien .mijn buren hun gazon is heel oneffen met veel putten ,die hun worx robot wg791e maait het zonder storingen

wat kan ik hieraan doen ?
robot van 1200 euro ,
heb hem al terug opgestuurd maar worx doet er niets aan
de goedkopere versie de wg791e maait zonder storing alle putjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davyclijnen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05-2022
iemand een idee hoe je de worx wr155e kan downgrade ? wie weet helpt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Staat hij altijd op dezelfde plaatsen stil?
Mocht het willekeur zijn zou het de tilt sensor kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
ChiLLeR schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:45:
Ik kreeg een Husqvarna app update waarbij er nieuwe functie (Automower® Intelligent Mapping (AIM)) is toegevoegd aan de 405X, 415X, 435X AWD & 535 AWD.

https://www.husqvarna.com...husqvarna-aim-technology/

Het lijkt een beetje een versimpelde versie van de Epos zoals hierboven door @Woudtwe is geschreven maar dan voor de kleinere maaiers en kan je dus in de app zones maken en daar instellingen op doen. Mijn maaier heb ik nog niet staan dus weet nog niet hoe het werkt, maar wel leuk dat zo iets wordt toegevoegd aan een bestaand model en niet er een Versie 2 komt die je dan zou moeten kopen.
Gisteren de maaier (405X) alvast op zijn plek gezet, firmware update gedaan. Maar zie nog geen mogelijkheid in de app om deze nieuwe AIM functie te kunnen gebruiken. Wellicht dat ze nog even wachten om te lanceren, het is mij nog niet helemaal duidelijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:06
Inlogprobleem met Landroid app

Sinds een jaar rijdt mijn WR141 vrolijk zijn rondjes. Nadat ik een week geleden de update heb geïnstalleerd, moest ik weer opnieuw inloggen. In mijn passwordmanager stonden twee inlog's, volgens mij omdat het in het verleden nodig was om twee verschillende accounts te hebben (iets met die garage-actie geloof ik?)
Affijn, ik ben dus ingelogd met de verkeerde credentials. Daarbij wordt direct voorgesteld de barcode van de landroid te scannen. Dat lukt wel, maar uiteindelijk krijg ik natuurlijk de melding dat de landroid al geregistreerd is. Als ik op uitloggen klik, en vervolgens weer inlog, logt hij automatisch weer in met het verkeerde mailadres en wachtwoord. Wat ik al heb geprobeerd:
- Gegevens wissen in de app-instellingen
- Cache wissen in de app-instellingen
- App geheel verwijderd
- Op advies van Worx support: automatisch invullen uitgechakeld in zowel mij PW-manager én via het android instellingenmenu onder Systeem>talen en invoer>geavanceerd>Service voor automatisch invullen.

Bottom line, ik kan mijn Landroid niet meer bereiken via mijn telefoon, en dat is knap onhandig.

Weet iemand hoe ik tóch weer met het juiste account kan inloggen?

Worx zegt dat het aan mij ligt... en niet aan hun app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9G3ZuopgOkfuIE9VrApTLPBZ24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/210lTtegBNNWT4UlnqKalHbX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is maandag de Husqvarna Automower 305 geïnstalleerd. Moet een L-vormig grasveldje van ongeveer 250m2 onderhouden. Installatie was een dik half uur werk, kabel werd met een speciaal rol direct onder de grasmat gelegd, zie je niks van. Op de foto zie je de begrenzingsdraden en geleidingsdraad over de boordsteen komen.
Voorlopig heeft "Stien het grasmachien" al enkele rondjes gedaan. Is prettig stil tijdens het maaien. De bluetooth app is best uitgebreid maar je moet eigenlijk naast het toestel staan om een degelijke verbinding te hebben. Dan kun je evengoed op de maaier zelf je aanpassingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 22:33
Wij hebben een probleempje met onze Gardena. Hij stopt telkens met maaien na een aantal meter en valt dan volledig uit. Niet meer aan te krijgen. Ook geen foutmeldingen. Zodra ik hem in het laadstation plaats gaat hij weer aan. De batterij is dan ook nog steeds (bijna) volledig vol. En ik kan de maaier ook weer starten.

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

De batterij is wel een 4j oud, maar toch vreemd dat er aangegeven wordt dat deze nog vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
@SonnyBBQ Klinkt toch wel als een slechte batterij, of tenminste een rotte cel. Misschien dat hij zonder belasting nog wel de juiste spanning haalt, maar dat dit volledig inkakt op het moment dat er stroom getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 22:33
Bedankt, dan ga ik toch eerst eens de batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:29
Maandag komt er een specialist langs om onze tuin te beoordelen ca 800 m2, verdeeld over 2 gazons en een grasveld.

Heb alleen een beetje koudwatervrees om de zitmaaier eruit te doen. Zou het geld mooi kunnen gebruiken voor aanschaf van de maairobot.

Hoe doen jullie dat? Heb je nog een gewone maaier als backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
Joris748 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:42:
Ja, zonder gewone maaier gaat niet (bijvoorbeeld voor de randen, voor de eerste maaibeurt in het voorjaar, of na een vakantie etc). Gelukkig hebben wij maar 270 oid m², dus dat gaat nog met een gewone maaimachine waar je achter moet lopen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
Maandag komt er een specialist langs om onze tuin te beoordelen ca 800 m2, verdeeld over 2 gazons en een grasveld.

Heb alleen een beetje koudwatervrees om de zitmaaier eruit te doen. Zou het geld mooi kunnen gebruiken voor aanschaf van de maairobot.

Ik heb hier nog een accu maaier voor de randen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
Andrehj schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:46:
[...]

Ja, zonder gewone maaier gaat niet (bijvoorbeeld voor de randen, voor de eerste maaibeurt in het voorjaar, of na een vakantie etc). Gelukkig hebben wij maar 270 oid m², dus dat gaat nog met een gewone maaimachine waar je achter moet lopen.
Gaat de robot mee op vakantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:40
ik heb ongeveer 800m^2 gras en daar laat ik een husq 315 op los. Er zijn een paar randjes waar ie tegenaan rijdt en daar heb je dan een (accu) kantenmaaier voor nodig. Verder is een backup maaier niet nodig en al helemaal geen zitmaaier. Ik zou 'm inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
emielbf schreef op zondag 3 april 2022 @ 07:39:
[...]

ik heb ongeveer 800m^2 gras en daar laat ik een husq 315 op los. Er zijn een paar randjes waar ie tegenaan rijdt en daar heb je dan een (accu) kantenmaaier voor nodig. Verder is een backup maaier niet nodig en al helemaal geen zitmaaier. Ik zou 'm inruilen.
Klinkt goed!

Accu-trimmer heb ik al. Misschien dat ik dan beter ook een eenvoudige accu-duwmaaier erbij kan nemen. Ik verwacht wel een paar stukken waar de robotmaaier geen raad mee weet.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 03-04-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748

De specialist is langs geweest. Hebben een offerte liggen voor een Robomow RK1000 PRO inclusief installatie. De RK1000 PRO kan beter overweg met het tuinpad dat het ca 10 meter moet volgen om bij een ander grasveldje te komen. De Robomow rijdt daar alleen, een Husqvarna denkt dat hij daar moet maaien. Een Husqvarna met AIM zou daar wel beter in zijn, maar is meteen een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-04 21:00
We hebben pas een worx landroid M500 plus gekocht en geïnstalleerd. De te maaien oppervlakte is ongeveer 400m2. Nu had ik alles ingesteld om het automatisch schema te kunnen gebruiken. Gisteren heeft het 5 keren gemaaid sinds ik het in orde heb gesteld. Na die 5 maaibeurten kon ik eigenlijk op het eerste zicht niets meer van lange sprieten gras zien.
Vandaag heeft de maaier wel 8 keer gemaaid. Lijkt mij toch enorm veel? Laten we er van uit gaan dat zo een batterij 500 laadcycli aan kan, dan gaat die wel snel kapot gaan lijkt mij.

Bij het automatisch schema heb je 3 bars, dit had ik op 1 bar gezet in de hoop dat het dan minder vaak zou maaien, maar heeft geen effect denk ik.

Maait die bij jullie ook zo vaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Infinity88 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:34:
We hebben pas een worx landroid M500 plus gekocht en geïnstalleerd. De te maaien oppervlakte is ongeveer 400m2. Nu had ik alles ingesteld om het automatisch schema te kunnen gebruiken. Gisteren heeft het 5 keren gemaaid sinds ik het in orde heb gesteld. Na die 5 maaibeurten kon ik eigenlijk op het eerste zicht niets meer van lange sprieten gras zien.
Vandaag heeft de maaier wel 8 keer gemaaid. Lijkt mij toch enorm veel? Laten we er van uit gaan dat zo een batterij 500 laadcycli aan kan, dan gaat die wel snel kapot gaan lijkt mij.

Bij het automatisch schema heb je 3 bars, dit had ik op 1 bar gezet in de hoop dat het dan minder vaak zou maaien, maar heeft geen effect denk ik.

Ik zou zelf een maaier kopen 3 x de echte m2, dit heb ik ook gedaan
Voor zover ik weet is de m500 ook echt max 500m2, daar zou hij dan de hele dag mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 04-07 12:48
akatar schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:25:
[...]

Voor zover ik weet is de m500 ook echt max 500m2, daar zou hij dan de hele dag mee bezig zijn.
Ik heb dat niet gedaan en heb daar ook geen spijt van. Het gaat hier ook totaal niet over of de maaier het aankan want hij zegt dat hij na één dag al geen lange sprieten meer ziet. 8)7
Infinity88 schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:34:
.

Ik gebruikt het manueel schema waar je zelf bepaald welke uren hij maait. Hiermee kan je dan instellen dat hij één keer per dag uitrijdt en één rustdag per week bijvoorbeeld.

Het hangt ook zeer van het weer, bemesting en staat van de gazon af hoeveel er gemaaid dient te worden. Ik weet niet of hij met de automatische stand de weerstand kan meten en dan minder uitrijdt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
donderz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:45:
[...]

Het hangt ook zeer van het weer, bemesting en staat van de gazon af hoeveel er gemaaid dient te worden. Ik weet niet of hij met de automatische stand de weerstand kan meten en dan minder uitrijdt ofzo.
Hier staat dat het middels "AI" ingepland wordt. In de app kun je volgens mij een aantal waarden meegeven, waar dan rekening mee gehouden wordt.

https://wiki.worx.com/nl/landroid-planning

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
akatar schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:25:
[...]

Dit lijkt mij ook een goede tip of niet? Heb zelf een grasveldje van 200m2 dus wilde een maairobot kopen die 500m2 aankan, dat lijkt mij een prima verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
3x het aantal m2 (ca 30% van opgave) is wel erg veel, dan wordt het een hele dure grap voor de grotere gazons. Ik kreeg het advies om maximaal 80% van het door de fabrikant opgegeven aantal m2 aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb begrepen dat het heel erg aan de vorm van je gazon ligt en aan hoe veel uur van de week je uit wilt zonderen. Bij een rechthoekige lap zonder enig obstakel en de hele week de tijd, moet de maaier z'n vierkante meters gewoon waar maken. Maar de meeste grasvelden zijn toch lastiger, en de hele week wil ook niet iedereen (bijv. 's nachts toch uit?).
Pagina: 1 ... 34 ... 76 Laatste