Gwaihir schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:43:
@
3svb Leuk, hoor graag meer! De conversatie in deze draad over Toadi eindigde bij een robot die nog erg beta bleek en enigszins tot mijn treurnis nooit 's nachts in actie zou gaan komen. (Reed bijv. nog random i.p.v. in baantjes en dan kan hij hier de vierkante meters niet halen.)
's Nachts gaat ze (je leest het goed, ze verkopen haar als dame

) nooit maaien. Dit omdat ze haar camera gebruikt om te kunnen differentiëren tussen kleuren en patronen (AI). 's Nachts gaat dit zo niet werken, helaas. Standaard staat ze ingesteld dat dat 2u na zonsopgang maait tot 2u voor zonsondergang. Dit kan manueel nog aangepast worden.
Het maaibereik dat ze verkopen kunnen ze enkel bekomen met het line mowing. Dit hebben ze eind vorig jaar geïntroduceerd als beta en kon manueel aangezet worden. Dit stukje software staat nog niet op punt, maar ze doet in mijn tuin al een aardig stuk in lijntjes.
Bekijk ook zeker de roadmap =>
https://eeve.com/en/eeve-roadmapGwaihir schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:43:
Die Willow is een inmiddels 2 maal verbeterde hardware, begrijp ik? Wat is / wordt er verbeterd? En vooral: hoe is de software nu? Ik verwacht dat die nu wel heel af voelt.. als ze zich al met zo'n nieuw "X" project bezig houden. (Anders ben ik bang dat ze hun prioriteiten niet goed op een rijtje hebben.)
Momenteel ben ik een Toadi Pro. Deze is de tweede versie die ze toen "Daimond" noemde. Na dit model kwam er nog een hardware upgrade die wielmotoren bevat. Hiermee bedoel ik dat de motor om voort te bewegen in beide wielen zit en zorgt voor fluisterstil rijden.
Mijn model maakt dus ietsje meer lawaai tijdens het rijden, al was dat zeker miniem.
Momenteel hebben ze een app en een webinterface.
De app dient om je robot te registreren op je netwerk. Deze ontvangt ook meldingen wanneer ze vast zit of iets te vertellen heeft.
De webinterface is enkel locaal te benaderen. Dit omdat de robot een ingebouwde "webserver" heeft draaien. Gewoon door naar het IP te surfen op je thuisnetwerk kan je je robot configureren, meekijken, foutmeldingen verwijderen en zelfs sturen door middel van een joystick.
De prioriteiten hebben ze momenteel nog wel goedliggen. Die X is in mijn ogen een projectje om aan te tonen dat hun product geen limieten kent. Er wordt nog hard gewerkt aan verbeteringen van de gewone Willow, zowel hardware als software.
Ter info. In deze periode dat ik ze hier heb rondrijden heb ik ze 2 maal terug mogen sturen ter herstelling. Telkens werd netjes opgelost wat er mis was (nieuwe wielen, nieuwe maaimotor, ....) Hun product gaat namelijk door een aantal iteraties waardoor ze telkens bij binnenkomende robots de kinderziektes er kunnen uithalen. Ook daardat ze veel van hun componenten zelf printen zijn ze minder afhankelijk van leveranciers.
Verder: hebben ze WiFi en een goede lokale API? (= Rechtstreeks met de bot communiceren, niet via een cloud.) En hoe zit dat met die "upgrades"? Begrijp ik van je dat je 'm relatief makkelijk inwisselt voor een nieuwer model? (Dat verlaagt de drempel voor wat (te) vroeg instappen wel aanzienlijk..)
Ja, ze heeft WiFi aan boord, alsook een 3G kaartje zodat support ten aller tijden kan ingrijpen. Dit kaartje is ook te activeren voor de consument tegen een abboprijsje (geen idee hoeveel dit is). Dit is enkel van pas als je robot rijdt waar geen WiFi dekking is.
Ik kreeg de kans mits een toeslag om mijn huidige Toadi in te wisselen tegen het nieuwste model. Dit omdat ik een early adopter ben (Early adopter = serienummer < 700).
Stukje uit de mail:
Speciaal voor early customers:
Aangezien je een van onze eerste 700 klanten was, heb je misschien al eerder een aanbod gekregen om je huidige robot in te ruilen. We kregen veel feedback op dat voorstel en we vervangen dat programma door deze eenvoudige nieuwe aanpak: € 450 en je krijgt een Willow 2 wanneer beschikbaar in 2022 en een Willow 3 met armen in 2024. Een betere deal voor jou, eenvoudiger voor iedereen.
Bovenop mag ik kiezen of ze mijn "oude" robot recylceren of ik mag hem houden (ge-deactiveerd).
We hebben hier een oprit met open voeg, zoals dat zo mooi heet. Heel milieubewust, want het regenwater gaat niet het riool in.. maar laat allerlei onkruid groeien. Dus als die X dat echt zo kan bijhouden, dan komt die X-Pro er hier nog wel (en de tamme kastanjes besteed ik ook graag uit.. en de maairobot wil vast graag de takjes van het gras en..) Tevens zagen mijn dochters het filmpje en vonden 'm erg schattig en gezellig ogen..
Die X moet het allemaal nog bewijzen natuurlijk. Maar in de community zijn er al tal van ideeën die spelen. Denk maar aan een bladblazer, een hark, ...
Doordat ze een SDK gaan introduceren kan je helemaal losgaan