Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• joreka
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 08:17
Goedenavond mede tweakers,

Ik heb pas grasmatten laten leggen en ben een goede robotmaaier aan het zoeken.
Ik lees nu veel over de robodroid van Workx en overweeg deze dan ook sterk.
Ik vraag me alleen af, hoe kort kan de bocht aan het oplaadstation gemaakt worden?
Dan bedoel ik bij het afrijden, het oprijden is plaats genoeg maar ik wil zelf een afdak maken zodat hij mooi bij de rest staat aan de kant.
Verder ook nog de vraag wat zijn nu de grote verschillen met bv husqvarna, gardena, robomower,... vs de landroid van workx.

Ik heb maar een kleine tuin van +- 110m² dus ik ga voor de s of de m met cutting edge techniek.
zijn er nog andere robots die kort langs de kant komen waardoor je weinig of geen werk meer aan de kant hebt?

Alvast bedankt!

• Rob Z
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Een Worx 130E kan (met de huidige FW 3.08) met de draad haaks naar buiten (dus meteen linksaf na het station)

• -_-
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 23:46
voor de geïnteresseerden hier nog een leuk vergelijkingsonderzoek.

https://www.pricerunner.com/test/robotic-lawn-mower

Mijn 1e eigen pc: Intel Core 2 Quad Q9450, MSI P45D3 PLATINUM, Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 300Gb 16Mb SATA, Samsung SyncMaster 2232BW 22inch TFT, Asus EN GTX 280 HTDP 1G, OCZ 4GB, DDR3, PC3-8500, 1066MHz, Sennheiser Headset PC 350

• joreka
Rob Z schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:21:
Een Worx 130E kan (met de huidige FW 3.08) met de draad haaks naar buiten (dus meteen linksaf na het station)
Kan dat met alle work?
Dus ook met de s300 of de s500 cutting edge?

• tap123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:06
Ik heb sinds kort de Husqvarna 305 (model 2020). Ben er erg tevreden over, wat een geavanceerd apparaat zeg. Dankzij het geleiddedraad gaat deze door de smalle poort van 65cm en heb ik dus maar 1 gebied van 450m2 gras.

Enige nadeel vind ik de rusttijd van 14uur per dag, dat had wel wat minder gemogen. De 310 heeft 6 uur rusttijd (capaciteit is ook groter met 1000 m2 vs 600 m2).

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

tap123 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:59:
Ik heb sinds kort de Husqvarna 305 (model 2020). Ben er erg tevreden over, wat een geavanceerd apparaat zeg. Dankzij het geleiddedraad gaat deze door de smalle poort van 65cm en heb ik dus maar 1 gebied van 450m2 gras.

Enige nadeel vind ik de rusttijd van 14uur per dag, dat had wel wat minder gemogen. De 310 heeft 6 uur rusttijd (capaciteit is ook groter met 1000 m2 vs 600 m2).
Ik zou eerst de 310 kopen, maar toen zag ik die van de Aldi voorbij komen voor een 3e van het bedrag. Appels met peren vergelijken, ik weet het, maar als die van de Aldi ook mijn gazon kan bijhouden..Ook nog met regensensor..

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Rob Z
  • Nu online
joreka schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:24:
[...]

Kan dat met alle work?
Dus ook met de s300 of de s500 cutting edge?
Geen idee; volgens de manual kan de 130E het ook niet. Hij rijdt 30cm achteruit en start dan onder 22° links vooruit over minimaal 36cm.

Bij Cut to Edge zit het maaiwiel uit het hart van de machine. Ik las hier dat je alsnog altijd zelf nog ietsje onderhoud aan de randen moet doen.

[Voor 3% gewijzigd door Rob Z op 01-05-2020 15:00]

• joepadmiraal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:42
Rob Z schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:03:
[...]

Bij Cut to Edge zit het maaiwiel uit het hart van de machine. Ik las hier dat je alsnog altijd zelf nog ietsje onderhoud aan de randen moet doen.
Die van mij laat inderdaad een klein randje gras staan langs de muur.

• barbuitenhuis
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-06 13:48
Ik ben me aan het inlezen in een robotmaaier en ben geïnteresseerd in jullie ervaringen.

Functioneert een robotmaaier met dit weer (periode met zon, een buitje, bewolkt)? Ik kan me voorstellen dat het gras te nat is om te maaien en als het gras droog is komt de volgende bui langs. Het gras groeit ondertussen lekker door...

En hebben jullie nog een andere grasmaaier achter de hand voor het grove werk of heb je voldoende aan alleen een robotmaaier?

• joreka
joepadmiraal schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:07:
[...]

Die van mij laat inderdaad een klein randje gras staan langs de muur.
Zijn er robotmaaiers waar je dit niet mee hebt? Of kan je met de grensdraad een beetje "finetunen" zodat je een zo klein mogelijke rand hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:29
tap123 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:59:

Het gaat er toch om dat de klus perfect wordt geklaard? En dan bij voorkeur als niemand in de tuin is. Wellicht is de 305 onderbemeten voor jouw gazon?

Ik heb een 305 in bestelling. Levering en installatie over 2 weken. Het geleidedraad wordt ondergronds aangelegd.

Bedrijfszekerheid en kwaliteit van het maaien zijn voor mij belangrijk en dan kun je niet om een Husqvarna ) heen. Kost wat, maar dan heb je ook wat :-).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -_-
Zijn er toevallig ook mensen die zelf een perimeter draad hebben ingegraven? 300m of meer?
Zo ja.... Hoe?
Ik heb namelijk geen idee waar je zo'n kabellegger kunt huren (in Limburg voor mij).

[Voor 9% gewijzigd door -_- op 01-05-2020 02:15]

Mijn 1e eigen pc: Intel Core 2 Quad Q9450, MSI P45D3 PLATINUM, Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS 300Gb 16Mb SATA, Samsung SyncMaster 2232BW 22inch TFT, Asus EN GTX 280 HTDP 1G, OCZ 4GB, DDR3, PC3-8500, 1066MHz, Sennheiser Headset PC 350

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:48
-_- schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 02:14:
Zijn er toevallig ook mensen die zelf een perimeter draad hebben ingegraven? 300m of meer?
Zo ja.... Hoe?
Ik heb namelijk geen idee waar je zo'n kabellegger kunt huren (in Limburg voor mij).
Kun je makkelijk met een kantensteker doen, ik heb hem eerst als proef boven de grond gelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Gisteren de maaier geinstalleerd! Moest nog gelijk aanpassingen doen. Soms een hoek te scherp of iets te dicht bij de kant. Vandaag toch ook maar een lus om de trampoline aanbrengen. Helaas wel werken met de koppelstukjes, maar dit werkt ook prima als ik dat zo zie. Ben dan wel 2 koppelstukjes nodig voor alleen de trampoline al, gezien het draad er al ligt. Gelijk ook maar meer koppelstukjes besteld, die morgen binnenkomen om ook nog een speeltoestel af te zetten. Daar ook kans dat hij op vast gaat lopen (onder glijbaan).

Zo leer je binnen een dag de contouren van je tuin goed, haha!!

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:38
dukcer123 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:04:
[...]

Kun je makkelijk met een kantensteker doen, ik heb hem eerst als proef boven de grond gelegd.
Ik heb het met een rechte schep gedaan. In de grond steken en klein gootje maken. Eerst een stuk steken en dan de draad erin drukken met een stokje. Werkte erg snel en de robotmaaier (Sileno City 500) heeft er geen problemen mee.

Dan hoef je niks te huren (als je een schep hebt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tap123
SjakieZulu schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:38:
[...]

Het gaat er toch om dat de klus perfect wordt geklaard? En dan bij voorkeur als niemand in de tuin is. Wellicht is de 305 onderbemeten voor jouw gazon?

Ik heb een 305 in bestelling. Levering en installatie over 2 weken. Het geleidedraad wordt ondergronds aangelegd.

Bedrijfszekerheid en kwaliteit van het maaien zijn voor mij belangrijk en dan kun je niet om een Husqvarna ) heen. Kost wat, maar dan heb je ook wat :-).
Ja de klus wordt geklaard, al staan er nog wel een paar stukjes overeind. Ik had verwacht dat de maaier elke dag alles zou maaien, maar dat kan natuurlijk extreem lang duren op basis van het willekeurige patroon. Husky doet dit wel efficiënt met het spiraalmaaien als hij in wat langer gras komt. En het gras was best lang waardoor je dit goed ziet, vanaf nu wordt het goed bijgehouden ;-)

De standby tijd is wel logisch trouwens: 10 uur maaien voor 600 m2 en 18 uur maaien voor 1000 m2. De maaier doet ong 55 m2 per uur, dus maait de 305 ong 300m2 per dag. Dus in twee dagen het geheel.

Om dezelfde redenen heb ik hem ook gekocht en laten aanleggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob Z
  • Nu online
joreka schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:01:
[...]

Zijn er robotmaaiers waar je dit niet mee hebt? Of kan je met de grensdraad een beetje "finetunen" zodat je een zo klein mogelijke rand hebt?
Ja dat moet kan zeker. En de randen in tuinen zijn overal verschillend qua afwerking, ondergrond en hoogteverschil.
Een zo klein mogelijke rand kan dus, maar let wel dat er ook altijd wat gras horizontaal over- of tegen de beoogde rand wil gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:36
@tap123 Is dat 14 uur per dag opladen of 14 uur per dag gewoon idle, maar opgeladen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tap123
Rimco schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:06:
@tap123 Is dat 14 uur per dag opladen of 14 uur per dag gewoon idle, maar opgeladen?
Dat is idle, eerste stukje opladen en daarna gewoon wachten. De app en de maaier geven dit overigens goed aan hoor. Als ik de maximale dagtijd gehaald hebt, staat dat er en wanneer hij weer gaat starten (volgens schema).

PS: vandaag (dag 3) maaide Husky vanochtend de laatste flarden ook glad :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rimco
@tap123 Is dat configureerbaar of is dat gewoon een software limitatie om te zorgen dat je een groter en duurder model koopt? Dat laatste zou ik nogal oplichterij vinden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 04-06 13:34
Heb nu weer iets vreemds. Ik krijg af en toe de melding dat de draad ontbreekt met mijn Worx. Maar alleen als hij op het basisstation staat, nooit als hij aan het maaien is :? . En het vreemde is dat de accu dan ook leeg loopt. Vrij snel ook, niet gewone afname omdat hij niet oplaad. En dan ineens is de draad weer "gevonden" en laad de maaier weer op...

Geen idee waar het aan kan liggen. Heb de draad er helemaal uitgetrokken inmiddels en nagekeken, kan zo niets zien aan de draad. Maar de andere keren dat ik een breuk had, ontlaadde de maaier ook niet. Iemand hetzelfde ooit gehad?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tap123
Rimco schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:42:
@tap123 Is dat configureerbaar of is dat gewoon een software limitatie om te zorgen dat je een groter en duurder model koopt? Dat laatste zou ik nogal oplichterij vinden ;)
Volgens mij is dit de softwarebeperking voor de oppervlakte. :( Is er niet een tweaker die dit kan aanpassen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Ik heb nog een vraag, wat zijn nu de grote verschillen tussen bv een workx en een husqvarna buiten de prijs?
Ik heb gelezen dat de workx moeite heeft met obstakels (hij rijdt hier gewoon tegen en duwt het maar verder)... maar deze komt dan weer korter langs de kant, heeft een regensensor, wordt continu geupdated,...
ik had ook gelezen dat de Workx zichzelf weleens vastrijd en dan blijft door"ploegen" tot je een kuil hebt en geen gras op die plaats en de batterij is dan plat.

Wat zijn de meningen over wat de beste robotmaaier is of welk merk de beste heeft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rimco
MrFl0ppY schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:03:
Heb nu weer iets vreemds. Ik krijg af en toe de melding dat de draad ontbreekt met mijn Worx. Maar alleen als hij op het basisstation staat, nooit als hij aan het maaien is :? . En het vreemde is dat de accu dan ook leeg loopt. Vrij snel ook, niet gewone afname omdat hij niet oplaad. En dan ineens is de draad weer "gevonden" en laad de maaier weer op...

Geen idee waar het aan kan liggen. Heb de draad er helemaal uitgetrokken inmiddels en nagekeken, kan zo niets zien aan de draad. Maar de andere keren dat ik een breuk had, ontlaadde de maaier ook niet. Iemand hetzelfde ooit gehad?
Dit is een duidelijk kenmerk dat de laadcontacten vuil zijn. Even goed schoonmaken, contactspray of zelfs even opschuren (zowel station als robot). Op het moment dat de robot namelijk de laadcontacten naar voren duwt wordt de grensdraad uitgezet. De robot kan dus prima zonder grensdraad, maar enkel als hij contact met het basisstation heeft gedecteerd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rimco
joreka schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:11:
Ik heb nog een vraag, wat zijn nu de grote verschillen tussen bv een workx en een husqvarna buiten de prijs?
Ik heb gelezen dat de workx moeite heeft met obstakels (hij rijdt hier gewoon tegen en duwt het maar verder)... maar deze komt dan weer korter langs de kant, heeft een regensensor, wordt continu geupdated,...
ik had ook gelezen dat de Workx zichzelf weleens vastrijd en dan blijft door"ploegen" tot je een kuil hebt en geen gras op die plaats en de batterij is dan plat.

Wat zijn de meningen over wat de beste robotmaaier is of welk merk de beste heeft.
Ik vind Worx vooral veel robot voor je geld. Ja, hij loopt wel eens vast zonder dat hij het zelf doorheeft (wiel draait door en hij blijft maar hetzelfde proberen), maar als ik net hoor dat de Husqvarna's je maar beperkt laten maaien ben ik blij met de "simplicity" van de Worx.

Het is trouwens wel zo dat de robot enkel op de weg naar huis soms vast komt te zitten, op de grensdraad dus. Verder lukt het allemaal wel prima, inclusief steile hellingen. En dennenappels zijn niet z'n favoriet, maar dat is een beetje inherent aan het ontwerp met messen die ontworpen zijn om veilig te zijn. De vork die er onder zit misschien maar eens weghalen als het te vaak blijft gebeuren, maar dan is het dus niet helemaal origineel meer.

En ja, je krijgt meestal wel een pushbericht als hij vastzit, behalve als hij dus de batterij zelf leegmaakt :F

[Voor 3% gewijzigd door Rimco op 01-05-2020 16:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Rimco schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Ik vind Worx vooral veel robot voor je geld. Ja, hij loopt wel eens vast zonder dat hij het zelf doorheeft (wiel draait door en hij blijft maar hetzelfde proberen), maar als ik net hoor dat de Husqvarna's je maar beperkt laten maaien ben ik blij met de "simplicity" van de Worx.

Het is trouwens wel zo dat de robot enkel op de weg naar huis soms vast komt te zitten, op de grensdraad dus. Verder lukt het allemaal wel prima, inclusief steile hellingen. En dennenappels zijn niet z'n favoriet, maar dat is een beetje inherent aan het ontwerp met messen die ontworpen zijn om veilig te zijn. De vork die er onder zit misschien maar eens weghalen als het te vaak blijft gebeuren, maar dan is het dus niet helemaal origineel meer.

En ja, je krijgt meestal wel een pushbericht als hij vastzit, behalve als hij dus de batterij zelf leegmaakt :F
Hoe zit het met geluid?
Hoor je de workx goed als hij bezig is of kan je toch in stilte van de tuin genieten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 19:29
Rimco schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Niet fijn als de maaier vastloopt op de 1e dag van een 4 weekse vakantie :-(

Wel fijn als de automatische sproei-installatie wel volgens schema blijft sproeien :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tap123
joreka schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:11:

Ik heb geen ervaring met een Worx, maar wel met de Husqvarna 305 (paar dagen) en veel mensen naar tevredenheid gesproken over de Husqvarna. Tot nu toe geen problemen en alleen maar tevreden. Alleen het kortere maaien is merkwaardig, maar mijn 450m2 gras doet hij erg goed (capaciteit 600 m2 volgens spec). (310 laat al 18 uur maaien en de 315 non-stop).

Redenen voor Husqvarna (weet niet precies welke functies de worx heeft, kan zijn dat deze functies ook in Worx zitten):
- zeer betrouwbare maaier, loopt niet vast en weinig problemen
- Bepalen grashoogte door weerstand op maaidek (spiraalmaaien en weertimer)
- smalle doorgangen (60cm)
- 3 startpunten op grensdraad/middendraad
- Gras kort maaien: 20mm
- stil
- 4 jaar garantie via installateur om de hoek
- losse mesjes (veilig)
- prima app

Wat is overigens het nut van een regensensor?

En randmaaien is zeker handig, maar ik denk dat je altijd voor echt mooi resultaat een trimmer erbij moet hebben, dus of ik nu 4 of 8 cm trim maakt mij niet zoveel uit.

[Voor 1% gewijzigd door tap123 op 01-05-2020 19:10. Reden: Toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rimco
joreka schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:25:
[...]

Hoe zit het met geluid?
Hoor je de workx goed als hij bezig is of kan je toch in stilte van de tuin genieten?
Amper te horen zou ik zeggen, maar dat zijn eigenlijk alle robotmaaiers met losse mesjes wel.

@tap123 Regensensor doet hier ook weinig, al zorg ik wel dat ik vooral met droog gras maai. Nat gras geeft zo'n troep. Voordeel van het maaien dicht bij de rand is vooral dat het met een kleine bordersteen van 10cm er nog maar weinig handwerk overblijft. Met de normale maaiers is dat misschien ook wel te doen, maar dan heb je wat minder marge of een grotere steen nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 17:40

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler

Heeft iemand zijn robotmaaier met Domoticz o.i.d. geïntegreerd?
Ben op zoek naar een maaier maar vindt integratie fijn zeker omdat de domotica de sproeiers aanstuurt en dan liever de maaier niet aan het werk heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -_-
dukcer123 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:04:
[...]

Kun je makkelijk met een kantensteker doen...
Met een machine of met de hand kantensteker?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rimco

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dukcer123
-_- schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Met een machine of met de hand kantensteker?
Ik heb het met een hand kantensteker gedaan, rustig op mijn gemak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -_-
De Husqvarna 430x / 450x hebben beide de mogelijkheid om 2 begeleidingsdraden extra te installeren.
Deze staan dus los van de omheiningsdraad aan de buiten zijden van het gazon.

Iemand een idee wanneer je voor 2 begeleidingsdraden ipv 1 kiest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 08:09
-_- schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:32:

ik vermoed dat de maaier dan zowel vanuit links als vanuit rechts het laadstation moet kunnen bereiken, die staat dan niet aan het eind van je gras maar ergens in het midden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19:46
-_- schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:32:
Voor als de maaier vanuit meerdere zones de weg terug moet vinden waarbij die zones niet achter elkaar liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:56
BCM schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:35:
[...]

Kijk eens bij roboexpert.nl
Beetje late reactie, maar alsnog bedankt voor de tip! Ik heb een paar weken geleden een nieuw setje daar besteld, en met enige vertraging vorige week geleverd en gemonteerd.

Mijn oude messen waren echt "op" , mag ook wel na 2,5 seizoen en ruim 1000m2 aan gras.

Wat me vooral positief verrast is de "extra" maaitijd die ik er nu bij krijg.
Eerder maaide de robot zo'n 50 minuten, en nu ruim 70 minuten!

Zo'n versleten mes zal dan wel extra veel stroom vreten verwacht ik.

Er was ook een hap uit mijn oude mes, dit zal ook wel gezorgd hebben voor onbalans, en dus extra stroomverbruik.

[Voor 8% gewijzigd door Grolsch op 04-05-2020 09:46]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Nog eens een vraag ivm de workx landroid.
Ik had in een filmpje gezien dat de landrush het niet zo nauw neemt met obstakels.
Bij een andere robotmaaiers botst de manier draait zich om en vertrekt in een andere richting.
Maar de landroid botst er tegen en blijft r tegen botsen, of rijd het omver als het niet zo zwaar is.
Iemand ervaringen hiermee?

Mvg,
Joris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rimco
@joreka De robot is redelijk sterk, dus een zwervende hark of iets dergelijks zal inderdaad vooruit worden geduwd. Hij merkt wel als het neuswiel van de grond komt daardoor en gaat ergens anders heen. Als hij tegen iets hogers of een zwaarder object tegenkomt zal hij ook gewoon stoppen en omdraaien.

Wat je wellicht leest is het gedrag als hij de grensdraad aan het volgen is naar huis. Daarbij wil hij echt niet wijken van de lijn en zal kosten wat het kost rechtdoor gaan (gewoon door of beetje achteruit en nog een keer proberen). Hij zou met een kleine cirkel rechtsom er wellicht wel omheen kunnen komen, maar dan mist hij wellicht het laadstation. Dat is dus wel een beetje stom, maar als de rand van je gras eenmaal op orde is heb je er weinig last meer van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16:40
ChiLLeR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:23:
Er loopt nu een actie bij Worx Landroid bij een M1000 gratis installatie, €100 cashback en gratis garage. Kan hem op internet voor €879 , na cashback €779. Lijkt mij een mooie deal eigenlijk, ik zou eerder voor een M700 gaan maar voor hetzelfde geld krijg ik én gratis installatie en een garage en een grotere maaier. Ik heb ca. 400m2 gras in een piramide vorm.
Vorige week Worx Landroid bij een M1000 gezien voor 750 euro ( zonder cashback) Ik heb spijt dat ik niet toegehapt hebt eigenlijk, ik ben nog aan het rondkijken en was nog aan het vergelijken en had hem aan die prijs in mijn mandje. toen ik bestellen wou enkele dagen later was de prijs gestigen naar 829 euro. nog een goeie prijs, maar niet zo bodemprijs als een week geleden :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een Worx M500
Is het logisch dat hij als hij begint met maaien sneller terug naar zijn oplaadstation gaat als dat hij eigenlijk zou moeten? Ik heb ongeveer 280m² gras
Hij was net op batterij 50% en stond in de app " terug naar station ", daar staat hij ondertussen ook met nog een batterij over van 49%? Dit lijkt me redelijk onlogisch? Hoe komt dit? Er zijn echt nog wel visuele plekken over die nog moeten gedaan worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
Ik twijfel nog tussen der Worx M700 en de Husqvarna Automower 310 aan te kopen.
Volgens https://www.pricerunner.com/test/robotic-lawn-mower is Husqvarna de beste.

Iemand bekend met https://www.hooghiemstra.nl/
Daar kan ik Husqvarna Automower 105 vinden voor 799 wat me een beste prijs lijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjigEd
Slinke schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:58:
Daar kan ik Husqvarna Automower 105 vinden voor 799 wat me een beste prijs lijkt.
Dat is daar wel zonder installatiemateriaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 04-06 19:47
curlito schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:29:
Ik heb ook een vraagje ivb robotmaaiers die van toepassing is op verschillende merken:

Wie heeft er ervaring met mesjes in titanium?

- Zijn deze de meerprijs waardig of is het eerder marketing?
- Wat met de mesjes van Skarp die beweren dat ze 2 x langer meegaan?

en dan heb je nog de nieuwe Husqvarna Endurance Messen?
Niemand ervaring mee? :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brains
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
In mijn zoektocht naar een robotmaaier leek me de Landroid een goede optie. Echter vraag ik me nog iets af over het basisstation.

De nieuwere modellen lijken de laadpunten aan de zijkant te hebben zitten. Waar ik in filmpjes zie dat de oudere modellen ze punten op de neus hebben zitten.

Mijn idee is om het basisstation van het gazon af te plaatsen, zodat die niet in de weg staat. Daarvoor wil ik een kleine garage maken waar die in en uit kan rijden. Maar daarvoor zou de maaier vooruit in moeten parkeren, opladen en achteruit weer uit moeten draaien.

Kan de nieuwe landroid vooruit inparken en achteruit weer wegrijden? Of moet deze ook weer vooruit wegrijden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Brains schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:43:
In mijn zoektocht naar een robotmaaier leek me de Landroid een goede optie. Echter vraag ik me nog iets af over het basisstation.

De nieuwere modellen lijken de laadpunten aan de zijkant te hebben zitten. Waar ik in filmpjes zie dat de oudere modellen ze punten op de neus hebben zitten.

Mijn idee is om het basisstation van het gazon af te plaatsen, zodat die niet in de weg staat. Daarvoor wil ik een kleine garage maken waar die in en uit kan rijden. Maar daarvoor zou de maaier vooruit in moeten parkeren, opladen en achteruit weer uit moeten draaien.

Kan de nieuwe landroid vooruit inparken en achteruit weer wegrijden? Of moet deze ook weer vooruit wegrijden?
Zover ik het begrepen heb kan deze niet achteruit inparkeren. Hij moet vooruit in en vooruit uit rijden dus gewoon rechtdoor eigenlijk..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tap123
curlito schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:39:
[...]

Niemand ervaring mee? :*)
Nee maar ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
Dank je voor de adviesen allemaal. Voor diegene die nog op zoek zijn.
Worx Landroid M1000 staat nu aan 749 euro in Duitsland. ik alga vast bestellen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
SjigEd schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:37:
[...]
Dat is daar wel zonder installatiemateriaal.
Inderdaad, had ik over gezien, waarvoor dank. :)
De keuze is, mede daardoor, op de Worx gevallen,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dukcer123
tap123 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 03:40:
[...]

Nee maar ik ben wel benieuwd!
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van de verschillende mesjes, helaas wordt er nauwelijks op gereageerd. Misschien weinig mensen op het forum die er iets zinnigs over kunnen zeggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:51

T-Infinity

Heen en weer....

dukcer123 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van de verschillende mesjes, helaas wordt er nauwelijks op gereageerd. Misschien weinig mensen op het forum die er iets zinnigs over kunnen zeggen
Ik koop 1 x per jaar voor (minder dan?) 1 euro mesjes van Ali-express. En ik vervang ze 1 x per jaar. Premium mesjes lijkt me onnodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v1pEr86
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 10:12
In de Aldi (Belgïe) staat er een Ferrex robotmaaier in de aanbieding, heeft iemand daar ervaring mee?

(afbeelding is van een Nederlandse promo van 4-8 april)

Blogger op een BBQ website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:48
v1pEr86 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:56:
In de Aldi (Belgïe) staat er een Ferrex robotmaaier in de aanbieding, heeft iemand daar ervaring mee?

[Afbeelding]
Die lijkt verdacht veel op de florabest van Lidl. Andere body, maar de knoppen zijn exact gelijk....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob Z
  • Nu online
[...]

Inderdaad, hier weer een dergelijk antwoord ;)

Voor de Landroid adviseert de fabrikant 1 set messen per seizoen. Dat doe ik dus ook. En als een OEM mesje €2/stuk kost (aanname) dan is dat (vind ik) nog steeds een klein bedrag in verhouding tot de maaier etc.
Wel haal ik regelmatig met WD40 o.i.d. het aangekoekte gras van de mesjes.

Voor reviews van messen is Amazon.de wellicht een goede bron door te zoeken op "Mähroboter Messer" of "Mähroboter Klingen"

Update: op 25 mei blijken de messen (origineel) al voelbaar stomp 8)7
Daarbij maakt het maaien een brommend geluid en ligt het gras plat.
Hierop de mesjes vervangen en het resultaat is weer zoals het hoort. En het maaien gebeurt een stuk stiller.

[Voor 14% gewijzigd door Rob Z op 26-05-2020 00:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

v1pEr86 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:56:

[Afbeelding]

Deze is nu bezig aan zijn eerste maaibeurt in onze tuin...:-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
Ook een mooie aanbieding bij Hubo.

[Voor 10% gewijzigd door Slinke op 05-05-2020 12:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppieazert
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 05-05 21:24
En ben je tevreden over je aankoop van die Ferrex?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppieazert
  • Laatst online: 05-05 21:24
Ik heb er een van 3 j geleden bij Hubo en hij is al 2 keer binnen gemoeten omdat zijn besturingssysteem tilt sloeg. 1 keer binnen garantie en 1 keer 240 euro. Merk Bosch. Nu zijn het bij Hubo wel andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Toppieazert schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:55:
En ben je tevreden over je aankoop van die Ferrex?
Vandaag voor het eerst gebruikt! Denk dat hij zijn algoritme nog moet vinden! Laat nog wel plukken her en der achter over het gazon..Ook mijn eerste robotmaaier. Moet wennen dat ik altijd 1-2 keer per week met de benzinemaaier er over heen ging en nu moet de Ferrex het gazon bijhouden zeg maar...Niet weer lang laten groeien om vervolgens te maaien..Althans, ik denk dat ik zo die plukken voorkom? Aan de kanten moet ik sowieso met de trimmer, dat is logisch...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Ik zie op bauhaus volgende aanbieding, toch maar voor de 700 gaan? Mijn tuin is maar +-110m² ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:26

The_Woesh

De man die.....

Een vraag je over de begrensingsdraad, wij hebben betonnen banden langs het gazon (5cm). Kan je de draad ook aan de niet gazon kant van de band leggen? Zodat hij over de band rijd? Alles netjes op gelijke hoogte. Rijd de robot precies tot de draad? Of verschilt dat per merk of zelfs instelbaar?

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04-06 17:11
Verschilt per merk denk ik. Mijn worx landroid rijdt met zijn voorste wiel welk centraal staat over de draad. Met zon maaier is het dus beter om hem best 5 a 10 cm in het gras te leggen zodat hij met zijn rechterwiel over de band rijdt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
hier zou ik persoonlijk nooit kopen. die reacties maken veel duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Iemand ervaring met myrobotcenter.eu ?
https://www.myrobotcenter...landroid-m500-wr141e-2020
Ik zag er de workx m500 staan voor 579 (+10euro verzendingskosten) en 5 jaar garantie. Is die garantie op alle robotmaaiers van workx?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slinke
joreka schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:32:
Ik zag er de workx m500 staan voor 579 (+10euro verzendingskosten) en 5 jaar garantie. Is die garantie op alle robotmaaiers van workx?
Geen echte ervaring meer geen goed gevoel bij deze site. Vorig jaar dacht ik er te bestellen, en de site en prijs dagelijks opgevolgd.. Wat me opviel is dat die tijdelijke teller dagelijks reset. Doet dus in feite niets. Had ik zo een slecht gevoel bij dat maar niet. ps. bij Amazon heb je dezlfde nu voor 619 euro. Iets duurder maar lijkt me toch iets meer betrouwbaar.

€899.00 * €579.00 *
Special offer price valid until 06.05.2020
You save €320.00

Acties:
  • 0Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 04-06 19:47
[...]

Blijkbaar zouden de mesjes na twee tot drie maanden volop gebruik moeten vervangen worden. Zo voorkom je dat de mesjes kunnen breken en ook om een optimaal resultaat te behouden. Daarnaast geven scherpe messen een veel beter maai resultaat en heb je geen last van oneven gemaaide delen of uitstekende grassprieten. Tot zover de theorie...

De standaard stalen mesjes van Husqvarna ben ik nu aan het gebruiken en tot hiertoe na een kleine maand gebruik (ook in de regen) nog niet echt aangekoekt. Ik zal als test eens de titanium (gecoate) bestellen. Hopelijk merk ik een verschil in kwaliteit ;) Het zal wel nog even wachten worden op het resultaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Slinke schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Geen echte ervaring meer geen goed gevoel bij deze site. Vorig jaar dacht ik er te bestellen, en de site en prijs dagelijks opgevolgd.. Wat me opviel is dat die tijdelijke teller dagelijks reset. Doet dus in feite niets. Had ik zo een slecht gevoel bij dat maar niet. ps. bij Amazon heb je dezlfde nu voor 619 euro. Iets duurder maar lijkt me toch iets meer betrouwbaar.

€899.00 * €579.00 *
Special offer price valid until 06.05.2020
You save €320.00
Dan ga ik hem morgen of overmorgen in de Bauhaus halen, daar staat hij ook voor 619, nu enkel nog kiezen of de 500 of 700 (prijsverschil is niet zo groot) maar ik heb maar een tuintje van +-110m²..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SjigEd
Ik heb hier 3 jaar geleden mijn Husqvarna Automower 315 gekocht inclusief Automower Connect Module.
Ze waren toen alleen de pincode vergeten erbij te doen. Vrijdag na 5 uur gemaild hierover, maandagochtend voor 8 uur had ik hem in de mail.
Verder heb ik geen ervaring met ze, want de maaier doet het nog perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• joreka
Aangezien ik hier en daar lees dat mensen problemen hebben met een circuit dat niet gevonden word heb ik hier een handig filmpje gevonden met een handige tip om de breuk te vinden zo der te graven moest je een breuk hebben natuurlijk.
Voor mij was de tip ook nieuw.
YouTube: WIRE MISSING - Uk English - worx.com

• chippo
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-05 03:50
Rimco schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:53:
[...]

Dit is een duidelijk kenmerk dat de laadcontacten vuil zijn. Even goed schoonmaken, contactspray of zelfs even opschuren (zowel station als robot). Op het moment dat de robot namelijk de laadcontacten naar voren duwt wordt de grensdraad uitgezet. De robot kan dus prima zonder grensdraad, maar enkel als hij contact met het basisstation heeft gedecteerd.
heb hier al sinds vorig jaar bijna zelfde probleem. was bij mij geen vuil ofzo.
achter die contacten zat een draadje dat een slecht contact maakte.
even opnieuw gesoldeerd en werkte terug.
vandaag weer zelfde probleem gehad.nu was het een ander draadje.

ga binnenkort een andere robot kopen en heb schrik dat dit terug een probleem zou zijn.
waarschijnlijk niet aangezien de modellen helemaal vernieuwd zijn. ik heb nog een 796e (denk ik toch)

• gron74
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 11:48
Ik heb een vraag die vast al eens gesteld is, maar ik kan het niet vinden. Kan een robotmaaier ook een stuk terras over rijden? Ik heb 2 stukken grasveld gescheiden door een kljnkerpad van ongeveer 1 meter. Leg je dan de perimeter kabel knder het straatwerk door? Is een dikkere kabel dan aanbevolen of maakt dit niets uit?

• DanTm
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
gron74 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:08:
Ik heb een vraag die vast al eens gesteld is, maar ik kan het niet vinden. Kan een robotmaaier ook een stuk terras over rijden? Ik heb 2 stukken grasveld gescheiden door een kljnkerpad van ongeveer 1 meter. Leg je dan de perimeter kabel knder het straatwerk door? Is een dikkere kabel dan aanbevolen of maakt dit niets uit?
ik heb inderdaad de draad gewoon onder het straatwerk door getrokken, heeft hij geen probleem mee.
Laat hem zelfs over grind oversteken (ook al is dat misschien niet aanbevolen).

• SjigEd
Bij mij rijdt hij achter in de tuin over een stuk terras om bij het 2e stuk grasveld te komen.
Hij rijdt dan bijna 9 meter over dit terras, met op het eind een hoek van 90 graden en nog een meter om op het veld te komen.
Hiervoor heb ik 2 rijen tegels van 50 cm (dus 1 meter totale breedte) eruit gehaald en de gewone perimeter kabels 10 cm van de kant + een guide kabel 10 cm naast het midden ingegraven. Daarna weer de tegels erop.

Afhankelijk van je maaier kan deze hier prima door.
Mijn Husqvarna start 50% van de tijd op de 1e zone (bij de lader), 40% van de tijd op zone 2 (36 meter rijden langs de guide wire) en 10% van de tijd op zone 3: een klein stukje gras voor het huis, nog verder rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kob1983
  • Laatst online: 09-05 21:04
Hey iedereen.

Vraagje... iemand ervaring met het aankopen van een worx landroid m1000 wr143e in het buitenland (bvb Duitsland) en toch nog kunnen genieten van ALLE acties? Lopende acties omvatten nu:
-gratis garage
-gratis plaatsing
-€100 cashback

Graag jullie bevindingen.

Mvg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik hten een worx maaier en heb geprobeerdom een China 5ah erin te zetten.
Dat werkt dus niet omdat er geen temperatuur sensor in zit en ik ontving een melding in de app daar de temperatuur buiten bereik was.
Opdat u er kennis van heeft kunnen nemen.

[Voor 17% gewijzigd door franssie op 08-05-2020 01:16]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kob1983
Ook is er nu ook nog een actie van 5 jaar garantie ipv 2...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slinke
Kob1983 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:51:
Hey iedereen.

Vraagje... iemand ervaring met het aankopen van een worx landroid m1000 wr143e in het buitenland (bvb Duitsland) en toch nog kunnen genieten van ALLE acties? Lopende acties omvatten nu:
-gratis garage
-gratis plaatsing
-€100 cashback

Graag jullie bevindingen.

Mvg
ik heb een bestelling openstaan sinds begin van de week voor net dat model dat je aanhaald in Duitsland nl de worx landroid m1000 wr143e

Ik heb hem kunnen bestellen aan 750 euro zonder die extras. maar dat is niet zo erg gezien de wel hele lage prijs. Garage weet ik al te vinden voor 50 euro online, plaatsing doe ik toch liever zelf, lijkt me wel een mooi projectje.

Enkel ben ik voor het ogenblik minder te spreken over de vooruitgang van de bestelling bij amazon.de De status blijft op ontvangen staan en de voorzien uitlevering en pas voorzien eind van de maand 27 mei. dat is wel heeel erg lang. :( (zelfs zo lang dat ik overweeg de bestelling te annuleren en elders te bestellen)

[Voor 3% gewijzigd door Slinke op 08-05-2020 10:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
Wat vinden jullie van het geluid van de Worxx? Mijn schoonvader heeft een Stihl en die hoor ik echt niet, iemand die daar iets over kan zeggen?

>> Signature?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:04
ChiLLeR schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:29:
Wat vinden jullie van het geluid van de Worxx? Mijn schoonvader heeft een Stihl en die hoor ik echt niet, iemand die daar iets over kan zeggen?
Ik heb net gistermiddag mijn Landroid M500 geïnstalleerd dus heb nog niet heel veel ervaring :+ maar je hoort 'm wel rijden; beetje zo'n "op afstand bestuurbare autootje-geluid" maar dan monotoon. Maar aangezien het hele idee van een robotmaaier (wat mij betreft iig) is dat ie aan het werk is als wij er niet zijn vind ik het niet storend.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:53
Moest ik een nieuwe robotmaaier nemen, zou ik niet meer voor Worx gaan.
Op 3 jaar mijn 2e Worx die bijna een hele zomer niet gereden heeft omdat hij 3x terug naar Worx moest en uiteindelijk na dreigen met rechtzaak ik een nieuwe kreeg.
Ook deze werkt niet perfect (buiten rijden tegen het station aanschuren, niet tijdig weer naar huis keren en dan 10m voor station stilvallen met lege batterij, ...)

Neen, ik ben er echt niet tevreden van. Ik zou voor een Husqv of Ambriogo kiezen.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 11:58
Ik heb de Worx 700m2 nu zo'n 2 maanden en ik ben er erg blij mee. Doet alles wat het moet doen en nog geen problemen gehad. Is natuurlijk nog maar 2 maand dat ie rijd...

Wel had ik de kabel bij rechte stukken enkele cm's dichter bij de kant gelegd. Ook al is het cut-to-edge. De standaard afmeting is wel met een redelijke marge genomen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 19:23
Ik kan moeilijk vinden wat nou de beste graslengte is om het gras zo snel mogelijk te laten uitbreiden. Hoe hoog hebben jullie het? Ik heb het hier al een tijdje op 4

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

insp.gadget schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 20:01:
Ik kan moeilijk vinden wat nou de beste graslengte is om het gras zo snel mogelijk te laten uitbreiden. Hoe hoog hebben jullie het? Ik heb het hier al een tijdje op 4
Langer gras heeft meer energie om wortels te maken. En na inzaaien of uitrollen water, slaat het aan dan volgend jaar minder tot geen water, zoals mijn opa altijd zei "Dat krijg je lui gras van" want het moet zelf wortelen. Als je op een zandrug woont is dat natuurlijk anders dan als je wat hoger grondwater hebt.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Hier op 45mm, mooie lengte voor onze situatie

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tap123
Hier op 27mm, heb namelijk wat straatgras erin en probeer dat zo weg te krijgen. Daarna ga ik naar iets langer, al is dit best mooi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:35

azerty

McFly

Geloof dat mijn vader daar 5 jaar geleden een Robomow besteld heeft en dat ging indertijd goed. Natuurlijk zijn robotmaaiers ondertussen veel breder verkrijgbaar en is het misschien niet langer de scherpste prijs...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:42
franssie schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:19:
[...]

Ik heb iets op ebay besteld - schroom niet om over een maand mij te herinneren. Heb wat dingen op mijn bord dus dit kon er zo maar eens vanaf vallen. Maar het is een niet zo dure wrap uit UK en wellicht heb ik zelfs over, dan krijg je dat voor de vezendkosten. Maar eerst eens proberen (ik heb nog nooit iets gewrapt).
Hoe is het wrapped gegaan? Kun je een foto posten? Ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

joepadmiraal schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Hoe is het wrapped gegaan? Kun je een foto posten? Ik ben erg benieuwd :)
Dank voor de herinnering!
Ik heb de wrap ontvangen maar ben er nog niet achter hoe ik die oranje kap eraf krijg. Alternatief is om het er in stukjes op te plakken. Dus als iemand weet of die kap er enigszins makkelijk af kan? Google en YouTube weten het niet voor de M590

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-05 12:11
Iemand ervaring met een Bosch Indego 700? Staat op dit moment in promo in de Hubo in Belgie.
Deze of de Worx Landroid 1000? Daar loopt ook nog een mooie actie op, zodat beiden ongeveer even duur zijn. De Landroid is wel berekend op 1000m, de Bosch op 700m maar beiden zijn genoeg voor mijn tuin.

Is er een meerwaarde in het 'systematisch rijden van Bosch" ten opzichte van de Worx?

Worx lijkt een grote schare volgers te hebben, maar Bosch lijkt precies niet zoveel aanhang te hebben....

https://500px.com/kdemarest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kob1983
Iemand ervaring met bestellingen bij maai-robot.com

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Ik heb ook een workx 500m gekocht en geïnstalleerd.
Hij heeft een rondje rond de begrenzingsdraad gereden waardoor ik zag dat ik hem een beetje moest aa passen.
Nu wil ik hem nog een keer rond de draad laten rijden maar dit lukt me niet. Als ik op de start knop druk, begint hij te maaien. Ik heb er wel nog de 2.69 versie opstaan. Dan komt ook mijn volgende vraag. Is er veel verschil tussen deze en de nieuwe versie? (3.08)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02-06 11:41
Kob1983 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:04:
Iemand ervaring met bestellingen bij maai-robot.com

Mvg
Ik helaas. Wacht al een maand op geld na een geannuleerde order. Zoek eens op ervaringen met ECG Nederland, de overkoepelde organisatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:34
joreka schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:26:
Ik heb ook een workx 500m gekocht en geïnstalleerd.
Hij heeft een rondje rond de begrenzingsdraad gereden waardoor ik zag dat ik hem een beetje moest aa passen.
Nu wil ik hem nog een keer rond de draad laten rijden maar dit lukt me niet. Als ik op de start knop druk, begint hij te maaien. Ik heb er wel nog de 2.69 versie opstaan. Dan komt ook mijn volgende vraag. Is er veel verschil tussen deze en de nieuwe versie? (3.08)
Ingeven dat hij de kantjes moet doen en dan laten starten
Of net na je laadstation zetten, en dan op Home drukken, gaat hij ook via de draad terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
hendrik12345678 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:42:
[...]

Ingeven dat hij de kantjes moet doen en dan laten starten
Of net na je laadstation zetten, en dan op Home drukken, gaat hij ook via de draad terug
Bedankt voor de tip, maar hoe zet je de kanten aan? Ik zie dit nergens opstaan in de app?
Of ik kijk erover misschien...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rob Z
  • Nu online
@joreka De kantenbehandeling is een optiie binnen het automatische schema.
Die is (helaas) niet afzonderlijk handmatig te starten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rimco
@joreka Op de robot zelf moet het kunnen. Op mijn oude uitvoering [start] [home] [ok].

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joreka
Bedankt voor de tips.
Weten jullie ook of er veel verschil tussen de oudere en de nieuwe versie is? Is de nieuwe versie daadwerkelijk beter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rimco
@joreka De oude had geen verwisselbare accu of mogelijkheid voor de extra modules. Daarentegen kon ik toendertijd nog wel een zo goed als compleet zwarte uitvoering kopen (SB700), al moest ik er wel voor naar Duitsland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04-06 18:58
kazzzdafke schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:43:
Moest ik een nieuwe robotmaaier nemen, zou ik niet meer voor Worx gaan.
Op 3 jaar mijn 2e Worx die bijna een hele zomer niet gereden heeft omdat hij 3x terug naar Worx moest en uiteindelijk na dreigen met rechtzaak ik een nieuwe kreeg.
Ook deze werkt niet perfect (buiten rijden tegen het station aanschuren, niet tijdig weer naar huis keren en dan 10m voor station stilvallen met lege batterij, ...)

Neen, ik ben er echt niet tevreden van. Ik zou voor een Husqv of Ambriogo kiezen.
Ik heb ook heel veel ellende gehad met mijn Worx. Bij de Hornbach waren ze er ook zo klaar mee dat ik mijn geld terug gekregen heb nadat hij in 2 jaar al 3x langdurig terug moest naar de fabriek. Inmiddels een Robomow staan die ook verre van perfect is, maar stukken beter bevalt dan de Worx.
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True