Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 15 ... 71 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik denk er al een tijdje over om een worx s300 te kopen. Weten jullie of het nu een mooie tijd is om te kopen, of dat er in het voorjaar vaak aanbiedingen zijn?
(Amazon leek mij een goede plek om te kopen, hij staat daar voor 500)

Alvast een praktische vraag: in de zomer heb ik in het midden van het gazon een pulseer sproeier staan (20cm hoog ofzo). Knalt de maaier deze omver, of zal hij hem enkel zachtjes aantikken?

[ Voor 35% gewijzigd door insp.gadget op 18-01-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 23:09
De Maaier rijdt altijd met een duidelijke tik tegen de droogmolen aan. En die staat vast in de grond dus de maaier moet wijken. Ik verwacht dat hij dus ook redelijk stevig tegen jouw sproeier aan zal rijden.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curlito
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-03-2024
Iemand ervaring met https://www.roboexpert.nl/ ? De prijzen zijn behoorlijk scherp in vergelijking met andere leveranciers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballys
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-05 17:13
Wij overwegen om bij ons nieuwe huis ook een robotmaaier aan te schaffen. De tuin heeft ongeveer 500 meter gras, dit is 1 stuk maar wel met allerlei hoeken omdat het rondom het huis ligt.
Is het aanleggen van de draad goed zelf te doen, of moeten we dit laten doen?
Ik lees dat er regelmatig wat mis is met de maaiers, heeft het voordeel om bij een fysieke winkel te kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Ballys op 26-01-2020 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ballys schreef op zondag 26 januari 2020 @ 07:54:
Wij overwegen om bij ons nieuwe huis ook een robotmaaier aan te schaffen. De tuin heeft ongeveer 500 meter gras, dit is 1 stuk maar wel met allerlei hoeken omdat het rondom het huis ligt.
Is het aanleggen van de draad goed zelf te doen, of moeten we dit laten doen?
Stelt niets voor, tenzij je misschien écht 2 linkerhanden hebt. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat mensen zo iets simpels uitbesteden :P.
Het is gewoon draadje trekken en met de hamer wat plastic 'spijkers' de grond in slaan.
Het 'moeilijkste' is om de draad op de juiste afstand van de rand van je gazon te leggen. Een beetje uitproberen en finetunen is wel aan te raden.
Ik lees dat er regelmatig wat mis is met de maaiers, heeft het voordeel om bij een fysieke winkel te kopen?
Fysieke winkel = geen wet kopen op afstand.
Ik zie vooral nadelen van fysieke winkel eigenlijk. En in geval van robotmaaiers ook véél duurder in de meeste gevallen.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballys
  • Laatst online: 02-05 17:13
Bedankt voor je antwoord, het leek me ook niet zo ingewikkeld. Dan gaan we het lekker zelf proberen.
Nu nog goed uitzoeken welke het wordt. Als ik het zo lees is een regensensor een overbodige functie, maar een “huisje” wel weer een voordeel, ik ga nog maar even verder vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-02 12:52
Ik ben mij ook aan het inlezen op robotmaaiers: heb ongeveer 550m2 gras met wel wat hoekjes en obstakels. Heb nu op t lijstje staan:
- Husqvarna 105 of 310
- Robomow 308
- Stihl RMI422

Zijn we mensen met ervaringen met deze merken?

Alvast dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-03 09:24
Ben hier nog aan het meelezen maar vandaag:

https://www.ibood.com/nl/...robotmaaier-robohome.html

Misschien dat er mensen zijn die er gebruik van willen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 19:59
de Peer schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:33:
[...]

Stelt niets voor, tenzij je misschien écht 2 linkerhanden hebt. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat mensen zo iets simpels uitbesteden :P.
Het is gewoon draadje trekken en met de hamer wat plastic 'spijkers' de grond in slaan.
Het 'moeilijkste' is om de draad op de juiste afstand van de rand van je gazon te leggen. Een beetje uitproberen en finetunen is wel aan te raden.

[...]

Fysieke winkel = geen wet kopen op afstand.
Ik zie vooral nadelen van fysieke winkel eigenlijk. En in geval van robotmaaiers ook véél duurder in de meeste gevallen.
Ik heb dit laten doen met een machine ... Heeft er 3,5 uur over gedaan (+- 200m²) met toch nogal wat hoekjes en dan nog ingegraven trampoline etc. Eerst draag effe op het gras, testritje, dat werkt en dan met de machine in de grond.... Ik had een kindje dat net stapte vorig jaar en nog eentje dat toen net 4 was ... die moet je niet zeggen, je mag niet zomaar op het gras lopen en je moet voorzichtig zijn. Tevens is de toplaag heel droog en zitten er nogal wat takken aan. Ik heb gewoon besteld in België met optie denk ik dat 199 euro was (don't shoot me if I am wrong). Maar zoals aangegeven moeilijk is het niet. Ik had dat gerust zelf wel eerst willen proberen, maar mijn vriendin had dus schrik dat de kleintjes erover gingen struikelen. Dusja .. Dan maar wat meer uitgegeven. Het enige wat ik moest doen op voorhand was zien dat de batterij opgeladen was, zodat er direct kon getest worden. Ik kreeg netjes robotmaaier verzonden. En dan hebben ze een afspraak met mij gemaakt, en 2 dagen later (zelfs op een feestdag 1 mei) was de installatie. Ik heb toen in de ochtend de laatste keer in 2019 het gras zelf met de maaier afgereden. Mijn Worx s500 en nog een keukentool zijn toch wel de 2 beste aankopen van 2019

[ Voor 15% gewijzigd door cricque op 31-01-2020 09:28 ]

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Laatst online: 09-04 22:05
Dag iedereen,

Ik ben van plan een Worx Landroid M WR142E aan te schaffen (via amazon). Want zo te zien is deze een aanrader hier?
Is daar de mogelijkheid om te kiezen op welke dagen die mag maaien?
Ik werk 2 dagen in de week thuis en wil niet dat die rond rijd wanneer ik er niet ben (de haag is nog niet hoog genoeg en die kan gepakt worden).

Gaat deze echt goed tot aan de randen?

Bedankt

EDIT: en hoe doen jullie dat met de wifi functie. Ik vrees er voor dat mijn wifi niet mijn volledige tuin afdekt en geen goed signaal zal bieden

[ Voor 15% gewijzigd door freshprince op 12-02-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

freshprince schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:28:
Dag iedereen,

Ik ben van plan een Worx Landroid M WR142E aan te schaffen (via amazon). Want zo te zien is deze een aanrader hier?
Is daar de mogelijkheid om te kiezen op welke dagen die mag maaien?
ja
Ik werk 2 dagen in de week thuis en wil niet dat die rond rijd wanneer ik er niet ben (de haag is nog niet hoog genoeg en die kan gepakt worden).

Gaat deze echt goed tot aan de randen?
ja, maar grotendeels bepaal je dat zelf met het uitzetten van de maairand (kabel).
Bedankt

EDIT: en hoe doen jullie dat met de wifi functie. Ik vrees er voor dat mijn wifi niet mijn volledige tuin afdekt en geen goed signaal zal bieden
Hier ook maar halve dekking. Maar dat is geen probleem. Op het moment dat je hem programmeert moet je ontvangst hebben, daarna niet meer.
Je kan hem dus desnoods binnenshuis programmeren.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 15:39
Je moet eens per drie dagen contact hebben met wifi anders doet ie helemaal niks meer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Señor Sjon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:40:
Je moet eens per drie dagen contact hebben met wifi anders doet ie helemaal niks meer.
Oh dat is bij mij niet, of ik heb dat uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Señor Sjon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:40:
Oei. Ik heb echt barslechte dekking buiten... ook waar zijn station zou staan.
Misschien dan toch kijken naar een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

freshprince schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:45:
[...]

Oei. Ik heb echt barslechte dekking buiten... ook waar zijn station zou staan.
Misschien dan toch kijken naar een ander model.
Je kunt die 'lock' functie uitzetten. Staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt, maar die functie is wel de antidiefstal beveiliging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Ok, gelukkig want lijkt mij na enige vergelijking nog steeds de beste prijs voor wat je krijgt.

Bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Worden robotmaaiers over het algemeen duurder in het voorjaar, of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lo_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 19:25

Lo_

De Robomow RS615u die we vorig jaar gekocht hebben heeft nog weinig zin om uit zijn winterslaap wakker gemaakt te worden.

Bij het aanzetten van het laadstation en de robomow er in duwen en aanzetten een hoop steeds verschillende vormen van een rood al dan niet groen knipperend lampje op het laadstation, maar solide groen (opladen, in station) zat er nog niet bij. De robomow zelf gaat ook niet fatsoenlijk aan, alleen steeds even kort een schermpje dat de accu wordt gebalanceerd en dan gaat hij weer uit.

De maaier heeft heel de winter binnen gestaan, zoals volgens mij de handleiding voorschrijft uitgezet en opgeladen. Misschien is het toch een issue met de accu, maar dan zou ik niet per se dit gedrag verwachten. De kop van het laadstation is wel buiten gebleven, die hebben we even open geschroefd. Of er iets mis is met de pcb weet ik niet, maar de oppervlaktebehandeling die er op zit lijkt in ieder geval al niet helemaal 100% meer te zijn, met verschillende breuken in het op het pcb spuitgegoten(?) rubberachtige kunststof. De verbinding tussen de mosfet en de heatsink zat ook nogal los. Vochtig was het niet, maar toch maar even op de verwarming gelegd om het later nog eens te proberen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/eocsxq6csf.png

------

UPDATE
Toch even follow-up voor als iemand deze post toevallig nog tegenkomt: Dit probleem is verholpen, het lag toch aan battery drain. Na contact met roboservice kreeg ik de onderstaande stappen terug, die het hebben opgelost. Hoewel de robomow uitstond in de winter, lag het waarschijnlijk toch aan het niet helemaal goed opvolgen van de procedures in de winter m.b.t. druppelladen (zie instructies van Robomow zelf hiervoor).

De getoonde pcb in de foto lijkt verder geen performance issues te geven.

- Schuif de laadkop in het basisstation , steek de glaszekering in , zet de schakelaar op OFF en schuif de robot in zijn laadpinnen , robot zal nog enkele keren aan en uitvallen.

- Laadt hem enkele uren of 1 dag zo op , op deze manier , dan zet je de schakelaar op ON , laat de robot nu laden en uitbalanceren , balanceren kan de eerste maal tot 32 uren duren , laat hem in die tussen tijd niet manueel maaien. Moet steeds lukken op deze manier.

[ Voor 28% gewijzigd door Lo_ op 19-06-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:01
Iemand de robotmaaier alweer buiten gezet? Ik twijfel. Normaal zou ik m in de winter binnen houden (waar ie nu dan ook staat) maar door de warmere temperaturen is t gras toch weer behoorlijk wat gegroeid lijkt het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 12:12
Bij mij heeft ie de eerste ronden weer gemaakt. Vorig jaar nog wat staan te klooien omdat het gras te hoog stond. Nu ook de "beschermbeugel" eruit gehaald en dat bevalt me wel. Daar bleef altijd heel veel gras in steken, zeker als het wat hoger was. Nu maait ie ook gewoon goed maar zit het mes niet de hele tijd vast.

Wel heb ik een ander probleempje. Vorig jaar een speeltoestel geplaatst en een lus aangelegd. Maar nu heb ik schijnbaar een zwak signaal want ik krijg om de havenklap de melding dat de draad(-signaal) ontbreekt. Heb de lus al nagekeken en ook nieuwe verbindstukjes geplaatst maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Nu is er in de voortuin ook het eea gebeurd dus daar kan het ook zitten. Iemand een goede tip om snel de "breuk" op te kunnen sporen? Heb eigenlijk weinig zin om honderden meters kabel te controleren en opnieuw te plaatsen...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-05 14:40
DCNY schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:06:
Iemand de robotmaaier alweer buiten gezet? Ik twijfel. Normaal zou ik m in de winter binnen houden (waar ie nu dan ook staat) maar door de warmere temperaturen is t gras toch weer behoorlijk wat gegroeid lijkt het wel..
Vorige week weer begonnen met maaien (hoogste stand). Mooi om na een week het verschil weer te zien, het ziet er zoveel beter uit na een paar maaibeurten. Mochten de temperaturen weer flink gaan zakken dan haal ik het weer naar binnen. De komende weken laat ik het wel nog op de hoogste stand maaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DCNY schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:06:
ik heb hem ook maar weer uit de schuur gehaald. Gras is stiekum al weer aardig aan het groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 22:20

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

MrFl0ppY schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:50:
Wel heb ik een ander probleempje. Vorig jaar een speeltoestel geplaatst en een lus aangelegd. Maar nu heb ik schijnbaar een zwak signaal want ik krijg om de havenklap de melding dat de draad(-signaal) ontbreekt. Heb de lus al nagekeken en ook nieuwe verbindstukjes geplaatst maar dat heeft niet het gewenste effect gehad. Nu is er in de voortuin ook het eea gebeurd dus daar kan het ook zitten. Iemand een goede tip om snel de "breuk" op te kunnen sporen? Heb eigenlijk weinig zin om honderden meters kabel te controleren en opnieuw te plaatsen...
Rimco in "Robotmaaiers"

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 18:26

_PM

tap123 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:05:
Ik ben mij ook aan het inlezen op robotmaaiers: heb ongeveer 550m2 gras met wel wat hoekjes en obstakels. Heb nu op t lijstje staan:
- Husqvarna 105 of 310
- Robomow 308
- Stihl RMI422

Alvast dank
Ik heb een Husqvarna 105, zeer tevreden over, doet betrouwbaar zijn werk. Dit op een L vormig grasveld met daarop een ingegraven trampoline (afgeschermd met grensdraad anders reed hij er soms tegenop), verder staat er een schommel en wat boompjes, deze leveren geen problemen op. Wat ik erg handig vind (gezien het smalle stuk in het L vormige veld) is dat ik hem 50% (instelbaar) van de keren daar kan laten beginnen anders loop ik de kans dat hij daar niet / weinig komt.
Deze robot heeft een namelijk naast de grens draad een losse draad die over je grasveld ligt (minimaal 40 cm van de rand o.i.d.) vanaf basis/laad station naar het midden van de grensdraad (typisch punt wat verste weg ligt van basis station, maar dat kan je zelf kiezen). Vervolgens kan je instellen hoe vaak hij daar moet beginnen met maaien in plaats van direct bij het basis station en ook hoever hij deze draad moet volgen (je kan hem op X meter laten beginnen).
Niet de goedkoopste maaier, wel een degelijke oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
_PM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:23:
[...]

Ik heb een Husqvarna 105, zeer tevreden over, doet betrouwbaar zijn werk. Dit op een L vormig grasveld met daarop een ingegraven trampoline (afgeschermd met grensdraad anders reed hij er soms tegenop), verder staat er een schommel en wat boompjes, deze leveren geen problemen op. Wat ik erg handig vind (gezien het smalle stuk in het L vormige veld) is dat ik hem 50% (instelbaar) van de keren daar kan laten beginnen anders loop ik de kans dat hij daar niet / weinig komt.
Deze robot heeft een namelijk naast de grens draad een losse draad die over je grasveld ligt (minimaal 40 cm van de rand o.i.d.) vanaf basis/laad station naar het midden van de grensdraad (typisch punt wat verste weg ligt van basis station, maar dat kan je zelf kiezen). Vervolgens kan je instellen hoe vaak hij daar moet beginnen met maaien in plaats van direct bij het basis station en ook hoever hij deze draad moet volgen (je kan hem op X meter laten beginnen).
Niet de goedkoopste maaier, wel een degelijke oplossing
Dat klinkt goed, ben zelf inmiddels overtuigd van de kwaliteit en functies van Husqvarna. Kijk nu serieus naar een 305, mooie grote broer van de 105 met meer functies.

Hoeveel m2 gras heb je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

tap123 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:37:
[...]

Dat klinkt goed, ben zelf inmiddels overtuigd van de kwaliteit en functies van Husqvarna. Kijk nu serieus naar een 305, mooie grote broer van de 105 met meer functies.

Hoeveel m2 gras heb je ongeveer?
+/- 250m2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-05 14:40
tap123 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:05:
- Husqvarna 105 of 310
- Robomow 308
- Stihl RMI422

Alvast dank
Ik heb nu een klein jaar een Husqvarna 105 in gebruik op ca. 200m² gras en ben zeer tevreden over de resultaten. Het grasveldje kent geen obstakels en heeft min of meer een trapezium vorm. Ondanks dat 200m² prima met de hand te maaien is, is het een genot om er geen omkijken naar te hebben. Vooral in combinatie met de automatische beregening ziet het gras er altijd goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Heeft iemand hier ervaring met de worx anti collision sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tap123
Dennisvw schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:59:
[...]

Ik heb nu een klein jaar een Husqvarna 105 in gebruik op ca. 200m² gras en ben zeer tevreden over de resultaten. Het grasveldje kent geen obstakels en heeft min of meer een trapezium vorm. Ondanks dat 200m² prima met de hand te maaien is, is het een genot om er geen omkijken naar te hebben. Vooral in combinatie met de automatische beregening ziet het gras er altijd goed uit.
Dat klinkt goed. Ja die beregening staat ook nog op het verlanglijstje maar die blijft daar nog even staan. ;)
Ik ga ook voor een Husqvarna en in overleg met de specialist voor de nieuwe 305. Qua m2 moet ie het kunnen en mooie functionaliteiten. Ben benieuwd, nu nog even snel verticuteren en bemesten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor degene met accuzorgen. De Worx heeft bijna 4 maanden stilgestaan in de (verwarmde) garage en de drain was 13%... Valt me alleszins mee. Het verbruik is veel hoger als je hem aan een afgekoppeld basisstation zet bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:22
Het seizoen gaat weer van start! Vandaag bezig geweest met de tuin een beetje lenteklaar te maken en ook maar eens de Landroid van stal gehaald om even bij te laden (en firmware update (8> ). Echter een vaag probleem wat duidt op een (halve?) draadbreuk.
- 220V op dock en lampje wordt groen; na verloop van tijd (~10sec) gaat hij knipperen.
- Bij de draden omgedraaid (rood/zwart) dan blijft de led groen :S , robot wil echter niet maaien
- multimeter (weerstand) blijft ook op '1' bij contact met beide uiteinden wat duidt op breuk

Het vage is echter dat als je een van de draden in de dock zit en je met het losse uiteinde contact maakt met de andere aansluiting op de dock, dat dan het ledje wel even een tijdje groen wordt. Er komt dus wel iets van signaal door...

Ik kan dit niet verklaren. :? Een van jullie een logisch idee waar het aan zou kunnen liggen?

Het zoeken naar breuk met een AM-klokradio werkte voor geen meter; ik hoor geen verschil in ruis met of zonder draad aangesloten. Tevens geprobeerd met een losse testdraad in zowel de rode alsook de zwarte aansluiting op de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:58
Sinds dit seizoen kan ik niet meer bij https://account.worxlandroid.com/ vanaf m'n wifi waar ook de Worx Landroid op zit.
Via 4G lukt dat wel. Zijn er meer die daar last van hebben?

Update: zodra je met een niet-officiële client verbinding maakt (hier het geval) krijgt je IP een ban voor 24h.

[ Voor 39% gewijzigd door Rob Z op 09-03-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
ThunderStorm schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:14:
Het seizoen gaat weer van start! Vandaag bezig geweest met de tuin een beetje lenteklaar te maken en ook maar eens de Landroid van stal gehaald om even bij te laden (en firmware update (8> ). Echter een vaag probleem wat duidt op een (halve?) draadbreuk.
- 220V op dock en lampje wordt groen; na verloop van tijd (~10sec) gaat hij knipperen.
- Bij de draden omgedraaid (rood/zwart) dan blijft de led groen :S , robot wil echter niet maaien
- multimeter (weerstand) blijft ook op '1' bij contact met beide uiteinden wat duidt op breuk

Het vage is echter dat als je een van de draden in de dock zit en je met het losse uiteinde contact maakt met de andere aansluiting op de dock, dat dan het ledje wel even een tijdje groen wordt. Er komt dus wel iets van signaal door...

Ik kan dit niet verklaren. :? Een van jullie een logisch idee waar het aan zou kunnen liggen?

Het zoeken naar breuk met een AM-klokradio werkte voor geen meter; ik hoor geen verschil in ruis met of zonder draad aangesloten. Tevens geprobeerd met een losse testdraad in zowel de rode alsook de zwarte aansluiting op de dock.
Ik heb/had hetzelfde. Groen ledje maar de maaier startte of niet of viel na een half uur stil en vertoonde allemaal raar gedrag. Blijkt te duiden op een zwak signaal. Vandaag maar de draad uit de grond getrokken en inderdaad, ergens halverwege was de draad bijna door. geen idee hoe. Zat ook echt onder het gras. Maar goed; gewoon zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Worx Landroid geeft aan dat de draad mist. Deed ie vaker. Soms hielp t als ik de draad losmaakte en weer opnieuw in t station deed.

Nu blijft ie aangeven dat de draad mist. Met t blote oog is niets te zien. Iemand n ideetje hoe ik dit simpel door kan meten of op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Afgelopen weekend voor het eerst een kantensnijder gebruikt ipv een kantjes snijder, wow! Wat dat is een machine zeg. In één rits alles perfect gesneden. Vervolgens de rest weg gesneden met een schop.

Merk dat het gras langzaam over de rand groeit. Hier doet volgens mij een robotmaaier ook vrij weinig aan. Nu al een mooi gazon. Straks nog evrn verticuteren en mesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
MrFl0ppY schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Ik heb/had hetzelfde. Groen ledje maar de maaier startte of niet of viel na een half uur stil en vertoonde allemaal raar gedrag. Blijkt te duiden op een zwak signaal. Vandaag maar de draad uit de grond getrokken en inderdaad, ergens halverwege was de draad bijna door. geen idee hoe. Zat ook echt onder het gras. Maar goed; gewoon zoeken dus...
Bedankt. Na het klooien met de AM-radio heb ik het om een beetje lompe manier opgelost. 230V op een van de uiteinden en er met een leidingzoeker langs. Her en der de kabel een stukje opgraven en de zoeker erlangs tot je vlakbij de breuk bent. Uiteindelijk gevonden en de ring weer gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
DCNY schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:18:
Worx Landroid geeft aan dat de draad mist. Deed ie vaker. Soms hielp t als ik de draad losmaakte en weer opnieuw in t station deed.

Nu blijft ie aangeven dat de draad mist. Met t blote oog is niets te zien. Iemand n ideetje hoe ik dit simpel door kan meten of op kan lossen?
Uiteinde van de draad opnieuw strippen zodat je 'vers' koper hebt? Je kan de draad natuurlijk ook zelf even doormeten met een multimeter. Ik had zelf ook een (bijna) breuk waardoor het dock soms wel en soms niet aangaf dat er breuk was. Zie mijn vorige posts. Uiteindelijk is dat met een paar uur gefixt. (allicht ook te doen in half uur als je het gelijk 'goed' aanpakt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09-2024
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe robotmaaier. Nu lees ik veel positieve berichten over de landdroid. Ik heb een aantal vragen waar ik nog niet echt antwoord op gevonden heb.

Zelf twijfel ik tussen de landroid en Gardena. Waarbij de als enig voordeel de Gardena recht in en uit het oplaadstation kan rijden.

Ik vroeg met het volgende nog af

- Worx geeft aan dat het laadstation vanzelf in het gras verdwijnt. Iemand hier ervaring mee / foto's.

- ik heb maar een klein grasveld, waarbij de s300 voldoende zou zijn, alleen heeft de m500 cut-to-the-edge. Maakt dit veel uit. De randen van het gras Zijn nu opsluitbanden/terras

- Is het slim om de draad onder de graszoden te leggen of zie je deze vanzelf niet meer?

Ik ga over een aantal weken de graszoden leggen, alle tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
le_chiel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:33:
Hoi,

- ik heb maar een klein grasveld, waarbij de s300 voldoende zou zijn, alleen heeft de m500 cut-to-the-edge. Maakt dit veel uit. De randen van het gras Zijn nu opsluitbanden/terras

Ik heb ook een klein grasveld. 50m2. Heb toch een m500 gekocht, vond dat de rand van mes naar wiel erg groot was. De m500 doet de tanden heel goed zoals het nu lijkt. (heb 5cm brede klinkers naast het gras gelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
le_chiel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:33:
Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe robotmaaier. Nu lees ik veel positieve berichten over de landdroid. Ik heb een aantal vragen waar ik nog niet echt antwoord op gevonden heb.

Zelf twijfel ik tussen de landroid en Gardena. Waarbij de als enig voordeel de Gardena recht in en uit het oplaadstation kan rijden.

Ik vroeg met het volgende nog af

- Worx geeft aan dat het laadstation vanzelf in het gras verdwijnt. Iemand hier ervaring mee / foto's.
Mijn ervaring is dat het gras uiteindelijk afsterft onder het laadstation. In de winter komt het een beetje terug maar verdwijnen is behoorlijk overdreven. Het laadstation stelt overigens mijn weinig voor dus het is ook niet hinderlijk.
Als de maaier rondom buiten het grasveld kan treden zonder obstakel te raken dan is cut-to-edge niet nodig. Je legt dan de draad gewoon wat dichter tegen de rand aan waardoor alles meegepakt wordt.
- Is het slim om de draad onder de graszoden te leggen of zie je deze vanzelf niet meer?
Je moet het doen als je wil gaan verticuteren e.d. Voor het zicht is op het gras prima. Na een seizoen zie je de draad helemaal niet meer. Ik moest laatst op zoek naar de draad door met een schroevendraaier in het gras te prikken. Let wel, op plekken waar het gras slecht is zal dit langer duren. Maar bij een goede grasmat is de draad zo uit het zicht verdwenen.

Als er iets mis is, of je wilt de draad toch nog wat bijstellen dan is op het gras wel veel makkelijker. Dus zeker voor de eerste keer zou ik 'm gewoon op het gras leggen. Kun je altijd nog eenvoudig bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Mijn voeding of laadstation is overleden. Heb garantie. Nu kom ik echter met geen mogelijkheid in contact met Worx. Op Facebook lees ik ook dat de klantenservice onbereikbaar is (is er uberhaupt wel een klantenservice?)

Mails / contactformulier wordt niet beantwoord, heb 2 telefoonnummers gevonden die niet blijken te werken.

Of is er iemand die ooit eens de klanten"service" bereikt heeft?

Gechat met Amazon, geven ze volledig refund! Dat is wel super, voor een product wat ik 1,5 jaar geleden heb gekocht en wat gewoon gebruikt is.

Geen Worx meer voor mij dus.

Iemand een tip welke maairobot ik terug moet kopen? Budget 500-700,-., Klein grasveldje, nog geen 100m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le_chiel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09-2024
Bedankt voor alle reacties. Maar ben ook benieuwd naar een reactie op het bericht van DCNY. Wat zijn de goede maaier voor rond de 600 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

DCNY schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:56:
Mijn voeding of laadstation is overleden. Heb garantie. Nu kom ik echter met geen mogelijkheid in contact met Worx. Op Facebook lees ik ook dat de klantenservice onbereikbaar is (is er uberhaupt wel een klantenservice?)

Mails / contactformulier wordt niet beantwoord, heb 2 telefoonnummers gevonden die niet blijken te werken.

Gechat met Amazon, geven ze volledig refund! Dat is wel super, voor een product wat ik 1,5 jaar geleden heb gekocht en wat gewoon gebruikt is.

Iemand een tip welke maairobot ik terug moet kopen? Budget 500-700,-., Klein grasveldje, nog geen 100m2.
Waarom wil je uberhaupt met Worx contact opnemen, je hebt hem daar toch niet gekocht? Dus garantie claim je bij Amazon. Je doet nu net alsof Amazon je een gunst doet :P . Je hebt daar gewoon recht op toch.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 12-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
de Peer schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Waarom wil je uberhaupt met Worx contact opnemen, je hebt hem daar toch niet gekocht? Dus garantie claim je bij Amazon. Je doet nu net alsof Amazon je een gunst doet :P . Je hebt daar gewoon recht op toch.
Klopt ook wel, maar ik dacht neem eerst met hen contact op. Misschien hebben ze tips of kan ik los een voeding of basisstation bestellen. Dat heb ik liever dan heel de draad etc. weer los te trekken en met maaier terug te sturen terwijl de maaier t zelf nog wel doet.

Feit is dat er gewoon 0 contact mogelijk is met Worx wat ik waardeloos vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 14:56
DCNY schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:56:

Dat hoort ook zo, je moet niet bij Worx zijn maar bij de verkoper.

Overigens is de helpdesk altijd prima te bereiken en beantwoorden ze de vragen snel en professioneel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Artbij schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Dat hoort ook zo, je moet niet bij Worx zijn maar bij de verkoper.

Overigens is de helpdesk altijd prima te bereiken en beantwoorden ze de vragen snel en professioneel.
Welke contactgegevens heb jij dan? Ik kan nergens iets vinden waarop ook geantwoord wordt. Hoor het graag! Want repareer t liever dan dat ik het terugstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 14:56
DCNY schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Welke contactgegevens heb jij dan? Ik kan nergens iets vinden waarop ook geantwoord wordt. Hoor het graag! Want repareer t liever dan dat ik het terugstuur...
(010) 742 19 51. Voor de service moet je bij positec zijn.

Maar voor een kapot apparaat bij de verkoper.

En voor 100m2 kun je het beste deze kopen:

Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/70949/41

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Artbij schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:38:
[...]

(010) 742 19 51. Voor de service moet je bij positec zijn.

Maar voor een kapot apparaat bij de verkoper.

En voor 100m2 kun je het beste deze kopen:

[Afbeelding]
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
insp.gadget schreef op zondag 23 februari 2020 @ 19:58:
Heeft iemand hier ervaring met de worx anti collision sensor?
Ik bijna.
Ik heb hem liggen en wilde hem vandaag voor het eerst gaan gebruiken.
Echter geeft de Landroid nu aan dat hij op zn kop ligt (error E6).
Dit is nog zonder de anti collision hoor dus het ligt aan de machine zelf.
Zodra dat opgelost is laat ik wel even weten hoe die collision sensor bevalt.

Edit: inmiddels doet hij het. Nadat ik stroom op het laadstation gezet had en hem nogmaals ingeschakeld had deed hij het ineens.

[ Voor 12% gewijzigd door joepadmiraal op 16-03-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Ben benieuwd. Vind die 180 best heel duur voor sonar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:06

Superflip

*pwiet*

Vorige week de maaier willen inschakelen, geeft ie foutmelding dat de lus niet gevonden kan worden.

Simpel dacht ik, tuin heeft met nieuwe boom te planten wellicht foutje gemaakt. Bleek te kloppen, maar na reparatie nog steeds foutje. Dan maar besloten om dit weekend de hele kabel te vervangen, 175m kabel uit het gras getrokken, sleuf mooi gemaakt zodat de nieuwe er terug vlot in kan.

Morgen geven ze mooi weer dus ik weet wat gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-06-2021
Ik zie hier veel vraag en ervaring naar robotmaaiers voorbij komen voor oppervlakken waar de meeste niet echt voor ontworpen zijn😅. Ik hebben bij mij thuis een ambrogio L200R elite die zich zoet houdt met ongeveer 2500m2 aan gras. Dit gebied is verdeeld in 3 stukken en bereikbaar via een verhard pad. De maaier gaat nu zijn 7e maaiseizoen in en dat is er qua uiterlijk wel een beetje aan af te zien. Maar als je ziet wat een power er in dat ding zit😲
Een vast mes is naar mijn mening vele malen beter dan losse mesjes van bijvoorbeeld gardena/husqvarna. Mijn buurman ligt elke maand met de robot op de kant de mesjes te vervangen. Wij doen met een mes ongeveer 1 a 2 seizoenen. Voordelen van de ambrogio als ik hem langs de husqvarna van de buurman zet zijn bijvoorbeeld :

- de manier van bouwen ( kan hem zelf helemaal demonteren en bijvoorbeeld universele lagertjes in de voorwielen vervangen)
- Kracht ( voormaaien aan het begin van het seizoen is niet nodig)
- werkduur ( werkt vlot 4 uur aan 1 stuk )
- service ( super ondersteuning vanuit de dealer. Belletje en 9 van de 10 keer geholpen. En anders zo snel als kan op de stoep.)

Enige nadelen waarvan sommige naar eigen ervaring te verwaarlozen zijn.

- stukje duurder dan bijv. Husqvarna/stihl/robomow maar qua materiaal zijn ze een stuk robuuster
- maakt wat meer geluid dan die van mijn buurman door het vaste mes.

Reparaties kan ik me vaag herinneren dat er ooit 1 nieuwe printplaat in is gekomen onder garantie, op messen, lagertjes in de voorwielen en een lagertje van de mesmotor na 4500 maaiuren kost me dat ding grof aangehouden 150 euro per jaar.
De aanschafprijs staat daar los van.

Als deze maaier op is, wat voor mij als hij morgen zou stranden geen verbazing is gezien de uren en hoeveel gezeur en tijd die me heeft bespaard😁. Ga ik voor de nieuwe 4.0 elite. Ben een beetje een gadgetfreak 🙈 en ook nog 6 jaar garantie heb ik gelezen.

Maar voor degene hierboven die een klein tuintje hebben moet je echt eens kijken naar de nieuwe L15 van ambrogio. De kleinste robot met onderhoudsvrije motoren en echt een super geinig ding! Heb m pas bij de dealer in de showroom zien staan. Wat een techniek tegenwoordig he. Maait wel tot 600m2 heb ik begrepen. Maar dan zit het met je overcapaciteit in elk geval goed😄.

Succes ermee!

En ik interesseer me graag in dat spul dus als er vragen zijn zoek ik het graag mee uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
insp.gadget schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:33:
Ben benieuwd. Vind die 180 best heel duur voor sonar
Dat vind ik ook.
Maar ik kon het aan mezelf verantwoorden als verjaardagscadeau :P

Ik heb hem vooral omdat ik 2 houten palen in het gras heb staan van een schommel.
Hij lijkt daar nu netjes omheen te gaan.
Dus voor mij is het een goede aankoop geweest.

Ik had echter ook een speelgoed grasmaaiertje op het gras gelegd en deze duwde hij eerst aan de kant om er vervolgens toch maar omheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
joepadmiraal schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Dat vind ik ook.
Maar ik kon het aan mezelf verantwoorden als verjaardagscadeau :P

Ik heb hem vooral omdat ik 2 houten palen in het gras heb staan van een schommel.
Hij lijkt daar nu netjes omheen te gaan.
Dus voor mij is het een goede aankoop geweest.
[YouTube: VID 20200317 135241]

Ik had echter ook een speelgoed grasmaaiertje op het gras gelegd en deze duwde hij eerst aan de kant om er vervolgens toch maar omheen te gaan.
[YouTube: VID 20200317 102317]
Totaal wat anders, maar wat is het nut van de drain aan de rand van het grasveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Rgerr schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Totaal wat anders, maar wat is het nut van de drain aan de rand van het grasveld?
Het is ook de rand van het terras he... dus gewoon afvoer water

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Nielsakker Met 150 euro per jaar vind ik het wel vrij stevig, maar ander gebruik natuurlijk. Hier doet de Worx ~400m2 en hij begint met nieuwe messen en halverwege het jaar krijgt ie weer een nieuw setje. Bij Hornbach en Amazon origineel te koop voor 15 euro per 12. Daarna kan je dus 2 jaar vooruit. Kosten 7,50/jaar. :P Via Ali nog wel goedkoper te krijgen per 30, met twee gaatjes zodat je ze om kan wisselen. Yeah right, na 3-4 maanden zit er genoeg roest en narigheid op om ze sowieso te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En ik herken de opmerking over het maandelijks messen wisselen totaal niet.
Heb zelf een Gardena, nu heb ik er niet orginele messen onder zitten, maar die gaan echt wel een jaar mee bij mij.
De maaier draait nu weer de eerste rondjes, met de messen gewoon van vorig jaar. Gras wordt prima gemaaid.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Rgerr schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Dat is gewoon water afvoer voor het terras.
Ik weet niet of het echt nodig is maar vind het wel makkelijk en er niet verkeerd uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker
@Señor Sjon
150 euro klinkt inderdaad vrij aardig. Dan doe ik ook een ruwe gok.

Als ik de vergelijking ga leggen met een zitmaaier en daar het onderhoud van ga tellen ben je dat al minimaal kwijt laat staan benzine, en eventueel nog eens een tegenvaller betreft schade's

Het is een beetje welke kant men heen wil met een robotmaaier. Betaal je iets meer krijg je er bijvoorbeeld een stukje service voor terug die in sommige situaties heel erg handig kan zijn. Betaal je iets minder loop je daar iets meer risico mee. Aangezien ik geen zin had in risico's viel mijn keus op Ambrogio.😁 2500m2 duwmaaien heb ik niet zo'n zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Pff. Ik be onhandig. Per ongeluk (weer) draad stuk. Bij de praxis schijnen ze geen verbindingsstukjes te hebben, en het is beter om in deze coronatijd even niet de deur uit te gaan. Kan ik het ook solderen en dan krimpkousje eromheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsakker
@insp.gadget
Je kunt het prima solderen en een beetje lijm of kit in de krimpkous doen dan dichtsmelten. Wel even goed onthouden waar de breuk precies zit. Mocht je ooit rare signaalproblemen krijgen even kijken of die niet groen geworden is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:21
Dat kan zeker, ik gebruik zelf altijd van die koppeldingetjes met gel erin, helemaal waterdicht is dat ook niet, en ik doe het al 2 jaar zo.

Mijn vrouw heeft afgelopen week de kantjes gestoken, en je raad het al, ook de kabel doormidden waar de kabel onder de oprit door gaat :(

Maar was zo gefixed.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Dank! Ik kwam op Ali 10 scotchlocks voor 3 euro tegen. Direct maar besteld voor de volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 09:39
Mijn Worx Landroid L draait ook weer sinds een weekje. Gaat gelukkig allemaal weer prima. 2000m2 gras dus hij heeft deze week wel nodig gehad om het een beetje bij te krijgen :*) . Eerst op de hoogste stand, nu net op 7.5cm gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oH9jk6zBCw-ox5RHvvMkYS5lns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Jp6H3gW3wgPos6GPJljsRgu.jpg?f=fotoalbum_large

Welke vervangingsmessen raden jullie aan? Ik zat ook even op aliexpress te kijken maar ik weet zo niet welke een beetje goed zijn. Twee gaatjes lijkt mij ook wel ideaal met oog op hergebruik

[ Voor 24% gewijzigd door okio op 22-03-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
Het is nog wel wat koud boot de robot. Krijg nu soms in de nacht een tempratuur error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 23:09
insp.gadget schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:44:
Het is nog wel wat koud boot de robot. Krijg nu soms in de nacht een tempratuur error
Daarom even middagje buiten. Opladen en weer naar binnen. Zo hard groeit mijn gras nu ook weer niet.

Extra handeling heb ik er wel voor over.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heel interessant topic, ik lees al een tijdje mee en ben van plan om binnenkort ook een robotmaaier aan te schaffen voor een gazon van 250 á 300 vierkante meter. Ik neig nu naar een Gardena Sileno City of Life. Omdat er veel hoge bomen om ons perceel staan hebben we wel regelmatig takjes op het gras liggen. In welke mate gaat dit een probleem vormen? Raakt een robotmaaier hierdoor van slag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yezPUIFuXLGKKvkNn4X0YxEGLwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWRVWu5lKAWc3SJBH0z7dW6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast vroeg ik mij op basis van onderstaand plaatje van het werkgebied en de geplande locatie van het laadstation af, of dit mogelijk problemen kan opleveren. De tuin is niet heel complex lijkt mij, maar er zitten wel wat hoeken in en ik heb niet echt de de mogelijkheid om het laadstation heel centraal te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZ4OVNt5nJbnlNDRXtZL18bv3k4=/f/image/Aorjcygb19Rx4GZV67NUNk4E.png

[ Voor 24% gewijzigd door draakhoofd op 25-03-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
Vandaag op Ibood een aanbieding met een Robomow RX20U: https://www.ibood.com/nl/...tgrasmaaier-robohome.html

In de commentaren op Ibood is men er redelijk negatief over, hier lijkt dat mee te vallen. Ik denk erover om deze aan te schaffen als het een aantrekkelijke prijs is en het een redelijk goede machine is. Anders wacht ik liever nog even en koop uiteindelijk een "betere".

Hoe zijn hier de ervaringen van gebruikers met een RX20?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
draakhoofd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:03:
Heel interessant topic, ik lees al een tijdje mee en ben van plan om binnenkort ook een robotmaaier aan te schaffen voor een gazon van 250 á 300 vierkante meter. Ik neig nu naar een Gardena Sileno City of Life. Omdat er veel hoge bomen om ons perceel staan hebben we wel regelmatig takjes op het gras liggen. In welke mate gaat dit een probleem vormen? Raakt een robotmaaier hierdoor van slag?

[Afbeelding]

Daarnaast vroeg ik mij op basis van onderstaand plaatje van het werkgebied en de geplande locatie van het laadstation af, of dit mogelijk problemen kan opleveren. De tuin is niet heel complex lijkt mij, maar er zitten wel wat hoeken in en ik heb niet echt de de mogelijkheid om het laadstation heel centraal te plaatsen.

[Afbeelding]
Bij een Robomow (en wellicht ook met andere merken) gaat dit zo niet goed als in je plaatje vermeld.

De robomow moet toch een aantal meter inloop hebben, en geen 80CM zoals in je plaatje, ik had hem dan 90 graden gedraaid en stijf in die linkerhoek gezet.

Mocht de inloop stiekum toch goed gaan, dan wordt het 1 grote modderpoel met al dat gedraai op die 80CM, moet je niet willen.

Robomow gaat altijd tegen de klok in naar z'n laadstation.

ff in paint skills :P

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l6xewn.jpg

Wat vinden de andere Robomow gebruikers van de 2.0 app :? Ik ben er nog niet echt gelukkig mee eigenlijk, maar die andere werkt niet meer :?

Vooral het niet kunnen zien hoe vol de batterij is vind ik nogal een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bedankt voor de info, ik ga daar rekening mee houden! Als ik het goed begrijp zijn de meeste robotmaaiers (de Gardena ook zover ik las in de handleiding) in staat om ook goed te maaien in de verder gelegen delen, door werkgebieden aan te maken en daar een percentage voor aan te geven.

Enige wat ik nog hoop is dat een robotmaaier niet gaat vastlopen of delen overslaat als er een takje van 0,5 tot 1 cm diameter op het gras ligt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
draakhoofd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Bedankt voor de info, ik ga daar rekening mee houden! Als ik het goed begrijp zijn de meeste robotmaaiers (de Gardena ook zover ik las in de handleiding) in staat om ook goed te maaien in de verder gelegen delen, door werkgebieden aan te maken en daar een percentage voor aan te geven.

Enige wat ik nog hoop is dat een robotmaaier niet gaat vastlopen of delen overslaat als er een takje van 0,5 tot 1 cm diameter op het gras ligt...
Die takjes die jij laat zien heb ik ook mijn hele voortuin vol mee liggen, en mijn robomow heeft er 0,0% moeite mee (RS 615 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 20:28

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Bij de koop van mijn nieuwe woning zat een Robomow RC306.

Nu ga ik vanavond een Salta inground trampoline ingraven. Moet daar een eiland om gecreeert worden of niet? Ik heb het topic even snel gescand op trampoline, de helft doet het wel, andere helft niet.

Denk dat ik eerst zonder ga proberen en dan even kijken wat er gebeurt. Er kan altijd nog een draad omheen.

@draakhoofd , hier gaat de robomow ook makkelijk over zulke takken heen. (die mijn zoontje er graag voor gooit. :( )

[ Voor 14% gewijzigd door blitzkrieg op 26-03-2020 12:18 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Grolsch schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Die takjes die jij laat zien heb ik ook mijn hele voortuin vol mee liggen, en mijn robomow heeft er 0,0% moeite mee (RS 615 pro)
Hier ook heel veel takken en troep, maar inderdaad. Het enige wat wel het geval is, is dat je mesjes sneller bot worden.

Onderschat de kracht van een grote robotmaaier ook niet (zeker met kleine kinderen :/ ). Ik heb een keer een spade laten liggen op het gras. Deze had de maaier ook even toegetakeld. Lagen overal stukken hout uit de steel.
Ik heb zelf nog een 'classic' landroid L met 4 messen op 28v.

De nieuwe varianten hebben maximaal drie messen en draaien op 20v. Dus ik vermoed dat die iets minder krachtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
blitzkrieg schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:16:
Er kan altijd nog een draad omheen.
Dat brengt mij op de volgende vraag: Wat als je al een draad hebt liggen en er een perkje bijkomt waar je ook draad omheen wilt leggen. Moet je dan een hele nieuwe draad leggen of kan je er een stukje tussen 'koppelen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Moonbase schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:23:
[...]

Dat brengt mij op de volgende vraag: Wat als je al een draad hebt liggen en er een perkje bijkomt waar je ook draad omheen wilt leggen. Moet je dan een hele nieuwe draad leggen of kan je er een stukje tussen 'koppelen'?
Gewoon koppelen, wel goede draad en 3m locks gebruiken zodat er geen water tussen komt en je later weer ellende krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik sinds kort heb een Worx M590 en de accucapaciteit is toch niet helemaal groot genoeg voor mijn gazonnetje (8x25 dus 200m2 ca).
Nu zit ik er aan te denken om een grotere aftermarket accu in de klikken - heeft iemand hier ervaring mee?
En ik moet eens op zoek naar een leuke wrap voor op dat oranje deel, is best lelijk (en ik hou van de kleur Oranje maar deze is net de Duits) dus maar eens op zoek naar een leuke wrap in camouflage print.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
franssie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:54:
En ik moet eens op zoek naar een leuke wrap voor op dat oranje deel, is best lelijk (en ik hou van de kleur Oranje maar deze is net de Duits) dus maar eens op zoek naar een leuke wrap in camouflage print.
Een wrap zou voor mij ook interessant zijn. Mijn vriendin klaagt al zo lang we hem hebben over de oranje kleur.
Mocht je iets gevonden hebben zou ik het graag willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

joepadmiraal schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Een wrap zou voor mij ook interessant zijn. Mijn vriendin klaagt al zo lang we hem hebben over de oranje kleur.
Mocht je iets gevonden hebben zou ik het graag willen horen.
Ik heb iets op ebay besteld - schroom niet om over een maand mij te herinneren. Heb wat dingen op mijn bord dus dit kon er zo maar eens vanaf vallen. Maar het is een niet zo dure wrap uit UK en wellicht heb ik zelfs over, dan krijg je dat voor de vezendkosten. Maar eerst eens proberen (ik heb nog nooit iets gewrapt).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-05 12:26
@Nielsakker Ik ben aan het zien voor een robotmaaier en dankzij jou uitgekomen op dat merk ambrogio, ik zou graag zonder perimeter draad willen werken, ik heb ongeveer 400m² te doen dus jammer genoeg is hun model dat zonder perimeter draad werkt niet echt geschikt, ik was nu aan het zien voor die 15L maar vind er nog maar zeer weinig reviews over, iets wat ik toch wel belangrijk vind bij een aankoop, weet jij ergens goede revieuws van dit toestel? Of weet je ergens een toestel dat zonder perimeter draad werkt voor de grootte van mijn tuin ( budget <1250 € )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
Pff, hoeveel keuze kan er zijn!
Ik wil dit jaar mij een robotmaaier aanschaffen, al was mijn origineel idee eentje zonder perimeter draad. Aangezien dit amper op de markt te verkrijgen is, heb ik dat al zo goed als uit mijn hoofd gezet...
Mijn budget is pak ongeveer 1000 euro
Mijn tuin is niet gelijk, redelijk wat onkruid/mos te bespeuren en er staat 1 speeltoestel in, voor de rest is het zo goed als een grote rechthoek met dan nog een uitloopstukje van 2m op 4m.
ongeveer 300m² groot
Mijn oog is gevallen op volgende modellen :
Husqvarna 105
ambrogio L15
Gardena smart Sileno City 500 m²
Pff en dan heb ik nog de Worx Landroid S700i
Hulp nodig met mijn keuze dus :'(
Indien er andere tips zijn mogen die ook nog gegeven worden natuurlijk ;-)
En hoe zit het met de messen? Ik lees hier dat ik die kan vinden op aliexpres? Is dat met alle modellen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker
@predmat
In welke regio zit je?
Waarom zou je perse zonder perimeterdraad willen?
De installatie is eenmalig en als je een goede draad pakt en weet waar die ligt het je daar nooit problemen mee. De ambrogio L15 is al een aantal jaar op de markt in het buitenland. Sinds dit jaar in nederland. Dit omdat de nederlandse importeur heeft gewacht tot de kinderziektes eruit waren. Ik heb er nu een aantal verkocht en die dingen doen het werkelijk super. Ambrogio heeft inderdaad een model dat geen perimeterdraad nodig heeft maar dat is in mijn ogen meer een aparaat om even snel ergens het gras te maaien.

De L15 installeer je. Je stelt de tijden in waarop hij moet maaien en hij maait en zoekt uiteindelijk zelf zijn laadstation om vervolgens te laden tot zijn volgende maaibeurt. Gemak dient de mens!

Mocht je meer willen weten kun je me even een priveberichtje sturen en anders kijk even een paar filmpjes op mij youtubeaccount. YouTube: Ambrogio L15 special docking situation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Leuke filmpjes, maar ik vind de ambrogio L15 een foeilelijke robot.
Grolsch schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:53:
[...]

Wat vinden de andere Robomow gebruikers van de 2.0 app :? Ik ben er nog niet echt gelukkig mee eigenlijk, maar die andere werkt niet meer :?

Vooral het niet kunnen zien hoe vol de batterij is vind ik nogal een achteruitgang.
Volgens mij leest de ontwikkelafdeling van Robomow mee, sinds kort zie ik wel hoe vol de batterij zit, werkt de app goed stabiel, en door te klikken rechtsonderin op de robomow kan ik nu alle dingen zien die ik eerder miste, zoals resterende maaitijd, etc. etc.

Ik krijg hem alleen nog niet in de NL taal, ik krijg de melding "Download language is unavailable, please try later".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predmat
@Nielsakker Ik ben van België afkomstig, vrij kort bij Maastricht, jij toevallig van die kanten ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker
@Grolsch smaak is natuurlijk ieder op zich. Ambrogio heeft naast de L15 ook nog andere modellen voor kleinere oppervlakken maar ze hebben inderdaad een design waar je van moet houden. Bij mij gaat het vooral om service, kwaliteit en maairesultaat. Daarnaast vind ik de L15 wel mooi en is eventueel ook nog een skin voor te krijgen.

@predmat ik zit in Rosmalen vlakbij denbosch. Mocht je een dealer dichter in de buurt zoeken moet je eens met de importeur bellen. Die kunnen je een dealer aanwijzen die je wellicht ook een demo en advies kan geven. Kun je zien wat de machine doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grrr. vermoed ergens een draadbreukje. Op verschillende plekken is ie al over de grensdraad gereden, dat deed ie vorig jaar nooit. Nu zijn ook de graskanten afgestoken en komt ie soms in de knel dat ie er niet meer op kon draaien, maar nu kan ik dus 120 meter draad na gaan lopen. En dat was juist helemaal ingegroeid... Denk dat er ergens toch een draad beschadigd is. Is de enige reden die ik kan verzinnen waarom in het nieuwe seizoen er over de draad gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Señor Sjon vreemd, ik dacht dat de meeste systemen wel een draad controle deden (als in : als er geen stroom doorheen gaat dan starten we niet want kapot). Zowel mijn robomow (overleden) als worx (de vervanger) vereisen een gesloten lus.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 29-03-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daarom denk ik aan een beschadigde mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mantel doet er niet toe want het is geen coax. Als je een slechte verbinding vermoedt kan je ohm meten of opstoken met 230v (kan je gelijk wormen zoeken voor het vissen mocht je dat doen). Ik zou met een weerstandsmeter beginnen, dat zal bij 200 meter draad toch ook best laag moeten zijn.

edit: of bedoel je met draadbreuk een gecorrodeerd stuk dat door een lekkende mantel is gaan roesten? Dan kan het wel, maar zou ik verwachten dat het draadbreukdetectiesysteem ook een alarm geeft. Wat voor maaier heb je?

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 29-03-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Weet jij waardoor de minder dicht begroeide plekken in je gras komen? Ik heb daar ook last van, naar mijn idee zijn deze ontstaan sinds ik de robot maaier heb. Ik ben begonnen met grasmatten, daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Zou het komen door te vaak maaien? Ik had tot vorig seizoen maaien voor elke ma/di/do/za gepland, sinds deze week dit terug gebracht naar alleen maandag en dinsdag om het gras wat meer rust te gunnen (moet nog kijken of hij met deze frequentie ook overal komt..). Ben benieuwd naar ervaringen van anderen, zelf afwachten zal een tijdje nodig hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
franssie schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:14:
Mantel doet er niet toe want het is geen coax. Als je een slechte verbinding vermoedt kan je ohm meten of opstoken met 230v (kan je gelijk wormen zoeken voor het vissen mocht je dat doen). Ik zou met een weerstandsmeter beginnen, dat zal bij 200 meter draad toch ook best laag moeten zijn.

edit: of bedoel je met draadbreuk een gecorrodeerd stuk dat door een lekkende mantel is gaan roesten? Dan kan het wel, maar zou ik verwachten dat het draadbreukdetectiesysteem ook een alarm geeft. Wat voor maaier heb je?
Een Worx. Vrouwlief heeft op plekken gekrabd voor de graskanten en een keer onkruid weggestoken op een plek waar de draad vlakbij loopt. Ga die plekken eerst maar checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

blitzkrieg schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:16:
Bij de koop van mijn nieuwe woning zat een Robomow RC306.

Nu ga ik vanavond een Salta inground trampoline ingraven. Moet daar een eiland om gecreeert worden of niet? Ik heb het topic even snel gescand op trampoline, de helft doet het wel, andere helft niet.

Denk dat ik eerst zonder ga proberen en dan even kijken wat er gebeurt. Er kan altijd nog een draad omheen.

@draakhoofd , hier gaat de robomow ook makkelijk over zulke takken heen. (die mijn zoontje er graag voor gooit. :( )
Mocht het nog kunnen...Zet de trampoline niet te laag in het gras daarmee is er een goede botsrand en geen kans dat de maaier erop rijdt. Combinatie robomow mes en trampoline lijken mij niet zo'n goede... Mijn ervaring met een Husqvarna 105, met van die kleine mesjes is al niet goed... sneetje op de rand van de trampoline :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Señor Sjon schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Een Worx. Vrouwlief heeft op plekken gekrabd voor de graskanten en een keer onkruid weggestoken op een plek waar de draad vlakbij loopt. Ga die plekken eerst maar checken.
Ik kheb dus ook een Worx en sowieso geeft die bij mij veel meldingen dat ie over de draad is gegaan. Omdat de draad nog boven de grond ligt totdat ik weet waar ie precies geplaatst kan worden kan ik visueel inspecteren dat deze in orde is (dat is ie dus ook). Maar bij jou heeft het we goed gewerkt dus vreemd dan.
Gek idee - kan de draad bij de draadterminals in het thuisstation misschien ook losgeraakt zijn of roestig? Daar kan altijd wel wat water inwaaien bedenk ik mij nu met mist en harde wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vorig jaar is ie nog nooit buiten het veld geraakt en nu al 1x/week minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsakker
@_PM

In deze situatie is er een nieuwe robot geinstalleerd dus dat gras moer nog aangroeien. Het kan zeker te maken hebben met dat je robot tw vaak op een zelfde stuk komt. Maar de beluchting en bemesting van je gras speelt ook zeker een rol.

Ik ben geen grasexpert dus dan zou je dat toch echt aan iemand anders moeten vragen. Maar er zit veel in om een mooie mat te houden. Alleen een robot erop pleuren is niet altijd de enige oplossing😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 22:41

icecreamfarmer

en het is

Iemand ervaring met het leggen van de begeleidingsdraad in een elektrapijp in/onder het gras.
Betreft een Workx toestel. Vorig jaar die draad 3x moeten repararen omdat hij er doorheen gaat omdat het gras niet helemaal vlak is en wat rare bewegingen van de robot (begon vorig jaar pas). Afgelopen weekend was het helemaal raak met de verticuteermachine. Dus ik wil het wat steviger aanleggen.

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 30-03-2020 09:55 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
Mjah een elektrapijp dat weet ik even niet, ik heb zelf een stukje door een pvc buis heen. Dat gaat op zich prima. Moet je wel zorgen dat je het niet al te diep legt want dan detecteerd hij hem niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 19:59
_PM schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Mocht het nog kunnen...Zet de trampoline niet te laag in het gras daarmee is er een goede botsrand en geen kans dat de maaier erop rijdt. Combinatie robomow mes en trampoline lijken mij niet zo'n goede... Mijn ervaring met een Husqvarna 105, met van die kleine mesjes is al niet goed... sneetje op de rand van de trampoline :|
Ik heb vorig jaar een worx 500m2 gekocht en wij hebben een ingegraven trampol8ne die steekt zo een 15cm boven de grond uit (trampoline van salta) en geen sneetjes. Als je een volledige ingegraven hebt dan kan ik mij dit misschien wel inbeelden. In elk geval geen probleem van

Mijn trampoline komt aan 1 kant wel tegen de border. Dus de draad loopt er rond. Maait mooi tegen de kanten aan, alleen rond de palen af en toe eens met de trimmer rond

[ Voor 10% gewijzigd door cricque op 30-03-2020 19:09 ]

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

ik heb nu ook een draad eromheen, dan is het uiteraard geen probleem. Mijn verhaal ging over zonder de draad.
Pagina: 1 ... 15 ... 71 Laatste