ik heb al een keer de as vervangen, maar heb het idee dat het iets anders is.
ik ga eens op onderzoek uit.
Net uit elkaar gehaald en het is effectief de as die gebroken is (cfr hier)Chielos schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:10:
ik heb al een keer de as vervangen, maar heb het idee dat het iets anders is.
Heb hem gisteren teruggekregen blijkbaar was het probleem de adapter en heb een nieuwe adapter gekregen.uibeltje schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:50:
@xardy ik heb exact zelfde probleem gehad met 2017 model en heel nieuw laadstation gekregen. Deze heeft een schakelaar bij een van de laadpunten die geactiveerd wordt als de maaier gaat laden.
Positec gebeld en stuurde nieuwe op zonder problemen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 7% gewijzigd door Rimco op 12-09-2019 23:28 ]
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
Mag ik vragen naar de ervaringen en jouw grasveld?Rimco schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:25:
@NFSteef Heb zelf ook de SB700 uit Duitsland, maar dat was 2 jaar geleden. Was toen vooral omdat ze in Nederland duurder waren en niet het zwarte model hadden. Plaatjes die ik nu bij jouw aanbieding zie zien er ook uit als het oude model. Moet wel zeggen dat ik zelf de voordelen van het nieuwe model niet echt zie, dus zou het zelf een goede koop vinden. Nieuwe ziet er ook weer plastic uit met veel oranje. Heb er toendertijd iets van 700/800 voor betaald.
[ Voor 4% gewijzigd door NFSteef op 13-09-2019 08:44 ]
https://www.cyberhuis.nl/...n/rs-rijmotor-as-alu.htmlChielos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:02:
Oef, ik had aluminium varianten besteld, gekocht. Meteen 2 gekocht, alleen waar heb ik ze gelaten.
Ik ga ff in m'n mail zoeken waar ik die besteld heb.
Hier ook een OpenHAB gebruiker die serieus de Husqvarna 430X overweegt. Met de nieuwe API lijkt het een pak eenvoudiger om de robotmaaier aan te sturen. Heb je al een knoop doorgehakt en hem misschien al in huis?StruvusMaximus schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:44:
Ik ben ook op zoek naar een robotmaaier voor ca. 1100m2 gazon (mooie rechthoek vorm zonder obstakels).
Uitgangspunten:
- Gazon wordt redelijk veel gebruikt en als ik zo lees kun je beter een wat groter model nemen omdat anders de maaier relatief veel bezig is qua tijden.
- Koppeling met Openhab mogelijk.
Tot nu toe gevonden:
Ben zelf enorm aan het twijfelen tussen de Landroid L2000 of de Husqvarna 430X.
De Landroid is ca. € 1250 + 200 voor 4g module. De 430x zit op € 2300 euro.
En dus een stuk duurder, maar deze. kan bijv. ook in regen werken.
Landroid kan gekoppeld worden via reversed engineered Landroid bridge project.
430x via Robonect module en via nieuw gelanceerde API https://developer.1689.cloud
Waar ik dus met name mee zit is dat de maaicapaciteit per uur haast nergens te vinden is.
En ik het dus moeilijk inschatten vind of deze modellen goed zijn of juist alsnog te veel overcapaciteit?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Gras is totaal 500m2, verdeeld over 4 vlakken met doorgangen. Robot zit soms vast met beplanting die op het gras hangt of een dennenappel in de messen, maar verder werkt het in mijn optiek prima. De robot is slim genoeg om overal te komen. Laatste SW update was ergens eerder dit jaar nog.NFSteef schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:39:
[...]
Mag ik vragen naar de ervaringen en jouw grasveld?
Edit. En krijg je nog gewoon software updates voor dit model?
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
Vier schroefjes, twee spanstiften. 10 minuten werk, dus geen foto's. Stelt niks voor. Bob rijdt weer.sebastiaan3 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 08:43:
Onze Bob (robomow rs630) heeft zijn pootje gebroken. Rechter achterwiel finaal afgebroken op de as. Nieuwe asjes zijn onderweg, want een nieuwe wielmotor is 140 euro. Als je ziet hoe goed de rs in elkaar geschroefd zit dat vind ik het toch tegen vallen dat de asjes waar de wielen aan zitten van kunststof zijn. Het ding weegt toch iets van 20 kilo....
Is er interesse in foto's van de reparatie?
Net maar eens gekeken. Het lijkt erop dat ik de hele motor moet vervangen bij mij. As is nog goed (het is de motor.waar ik de plastic as al vervangen had met een aluminium variant). Er zat veel speling op de schroefjes. Dus ik dacht, alles weer goed vastzetten en waarschijnlijk is het dan wel weer goed.sebastiaan3 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:40:
[...]
https://www.cyberhuis.nl/...n/rs-rijmotor-as-alu.html
kwam ik achter nádat ik ze vorige week in Oostenrijk had besteld.... Schijnbaar is het slecht weer voor de RObomow RS'en?
Gras onderhoud staat los van hoe je het maait, al lijkt gras er beter op te gedijen als het vaak een beetje gemaaid wordt en de resten op de mat blijven liggen. Gewoon bemesten dus en verticuteren als er aanleiding toe is (mos, andere rommel).DCNY schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:03:
Deze zomer voor t eerst tot grote tevredenheid mn robotje rond laten rijden. Is het nu ook nog de bedoeling t gazon te bemesten? En straks te verticuteren?
inmiddels zijn we wat maanden verder en rijd er hier een Worx Landroid L2000 rond. Hij lijkt het echter niet helemaal te kunnen (blijven regelmatig hoge stukken achter, rijd nu dagelijks van 11 tot 18 ongeveer).DanTm schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:09:
Hier dan ook maar een advies vraag. Binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, ongeveer 2500m2 perceeloppervlakte (ik schat zo'n 2000m2 gras).
klik voor grote variant
Wat zou een geschikte maaier voor deze grootte zijn die ook de verschillende delen kan maaien?
Ik zat zelf te denken aan de Robomow RS625, maar vroeg me af of er nog goede alternatieven zijn voor deze oppervlakte.
Bemesten en kalk doe ik gewoon nog wel. Verticuteren hoef ik eigenlijk niet meer sinds ik een robot heb draaien. Geen tot weinig mos groei meer.DCNY schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:03:
Deze zomer voor t eerst tot grote tevredenheid mn robotje rond laten rijden. Is het nu ook nog de bedoeling t gazon te bemesten? En straks te verticuteren?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb 2 plekken waar de RNG redelijk faalde in het begin, maar die nu ook meegepakt worden.DanTm schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:32:
[...]
inmiddels zijn we wat maanden verder en rijd er hier een Worx Landroid L2000 rond. Hij lijkt het echter niet helemaal te kunnen (blijven regelmatig hoge stukken achter, rijd nu dagelijks van 11 tot 18 ongeveer).
Vraag mij af wat verstandiger is, er een kleinere Worx bij zetten (L1500/M1000) voor de 2 voorstukken, en de L2000 op het grote achterstuk laten rijden. Of de L2000 op marktplaats zetten en een grotere aanschaffen (RS615/RS625). Voordeel van de Robomow's is dat ze een veel breder maai oppervlakte hebben en ik verwacht dat er minder snel losse plukken blijven staan.
ik heb 3 zone's gedefinieerd. Ik kan hem wel meer tijd geven, maar dan gaat hij rijden in de periode's dat het gras nat is van de dauw ('s ochtends, maar 's avonds ook al), en mijn ervaring is dat dat een enorme smeerboel geeft (buiten het feit dat hij dan ook niet gaat rijden 's ochtends vanwege de regensensor).Señor Sjon schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:00:
[...]
Ik heb 2 plekken waar de RNG redelijk faalde in het begin, maar die nu ook meegepakt worden.
Wat geeft de app aan voor een schema als je hem helemaal automatisch zet? Van de 7 uur per dag zal ie er ook 2-3 uur ladend doorbrengen? Als zijn accu leeg raakt aan de ander kant van de tuin, dan gaat ie op ambtelijke snelheid de grensdraad af. Kost ook weer tijd. Ik denk dat je hem te strak qua tijd hebt staan. Maak je gebruik van zonering? Dat zou je ook nog kunnen gebruiken om tijd per vak te verdelen.
Dat kan ik beamen, vorig jaar had ik veel onkruid tussen het gras, met 1x per week de maaier boven te halen. Ik heb in het voorjaar 1x gesproeid tegen onkruid in het gras en mijn worx doet elke dag 1 toertje. Soms 2, soms een paar dagen niet (bij hevige regen) en ik moet zeggen, ik heb bijna niks meer van onkruid. Vorig jaar heb ik zeker tot 3x toe moeten sproeien.Señor Sjon schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:18:
Mos wordt weggereden door de maaier. De hoeveelheid rommel in het veld is significant lager dan een jaar geleden.
Ze rijden al jaren langs de zijkant binnen. Rechts erin (tegen de klok in), linksVOOR eruit. Wellicht een stukje straatwerk gebruiken, want een deel naast het basisstation maait ie nooit. Daar zit de grensdraad voor oprijden voor.whizbang schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:03:
Collega's,
Ik heb in mijn tuinontwerp een plaats laten intekenen voor mijn robotmaaier:
[Afbeelding]
https://imgur.com/1d1Sb1K
Dit plan en de voorbereidingen zijn ondertussen bijna een jaar oud. Nu was ik terug naar de Worx gaan kijken die ik wou kopen, de 700 vierkante meter variant, en ik meen verandering te zien.
Deze maaiers hebben nu hun laadpunt aan de zijkant.
In de winkel konden ze er niks zinnig over vertellen maar het lijkt mij dat die modellen nu langs links binnen rijden, opladen, en rechts weer doorrijden. Of andersom natuurlijk.
Dit past helemaal niet in mijn plan, merde is dat de bekabeling en beplanting al klaar is en ik dus echt wel "vooraan laden" nodig heb.
Kan iemand die verandering bevestigen want de toffe jongens in de Brico waren minder dan waardevol.
Als onze S300 start dan rijdt ie iets achteruit en vertrekt vervolgens schuin naar links onder een hoek van ca. 30 graden....
Ze rijden al jaren langs de zijkant binnen. Rechts erin (tegen de klok in), linksVOOR eruit.
...
[ Voor 11% gewijzigd door Rob Z op 01-10-2019 10:39 ]
[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-10-2019 20:16 ]
[ Voor 31% gewijzigd door hesselbeertje op 07-10-2019 20:28 ]
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
272NiGeLaToR schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:16:
Landroid stats updateLekker gewerkt pik!
- 206 km
- 224 uren gewerkt
- 208 uren gemaaid
- 1289 cycli
![]()
Merk dat het weer kleffe seizoen is, loopt af en toe vast in de blubber of vast op een afgevallen peer. Verder stil going strong. Heb in China wat reserve mesjes gekocht, nu kan ik ongeveer elke maand de mesjes wisselen en dan heb ik over 5 jaar nog een berg over. Soms klik je sneller dan je denkt
Oh ik droog ‘m soms ff af want water blijft er nu permanent op staan. Zoals vandaag ff beide veldjes laten maaien nadat ik het water er zelf af heb laten lopen.Señor Sjon schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:02:
[...]
272
257
238
834
Staat wel vrij consequent in de rain delay de laatste weken met het minder lekkere weer. Wanneer halen de mensen hun robotjes naar binnen? Rond kerst kan het nog 14 graden worden...
Wat voor een sensor zou het verschil kunnen zien tussen de rand van het grasveld en een eiland in het midden?Grolsch schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:38:
Ik verwacht dat er een sensor is die dit detecteert
Ik heb het even getest. Na dik twee rondjes om het eiland (12m omtrek) besloot die toch iets anders. Dus een timeout is onwaarschijnlijk want soms heeft ie gewoon 150m nodig om bij de basis te komen en dat doet ie wel.hesselbeertje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:24:
Misschien dat ie na een bepaalde tijd niet terug is op de basis? Dan is het aannemelijk dat ie ergens vast hangt natuurlijk. Moet de basis wel een internetconnectie hebben.
Of er hangt een GSM module in de robot, dat zou ook goed kunnen.
In de Robomow documentatie die ik heb staat beschreven:Timple schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:42:
[...]
Wat voor een sensor zou het verschil kunnen zien tussen de rand van het grasveld en een eiland in het midden?
[...]
Ik heb het even getest. Na dik twee rondjes om het eiland (12m omtrek) besloot die toch iets anders. Dus een timeout is onwaarschijnlijk want soms heeft ie gewoon 150m nodig om bij de basis te komen en dat doet ie wel.
Zo'n robot meet aardig wat, hij zou het ook aan het aantal omwentelingen van een wiel kunnen meten bijvoorbeeld.Set the left/right edge quarters threshold.
Right turn threshold is used for island detection.
Left turn threshold is used for telling the robot when to quit the wire follow during edge operation.
Anoniem: 1261828
Alleen de robot of ook het basisstation met de trafo?NiGeLaToR schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:14:
[...]
Oh ik droog ‘m soms ff af want water blijft er nu permanent op staan. Zoals vandaag ff beide veldjes laten maaien nadat ik het water er zelf af heb laten lopen.
Vorig jaar ergens in december binnen gezet, als het dag en nacht koeler blijft en je het gras anders toch alleen kapot rijdt door de modder. Gaat nu nog redelijk.
https://www.amazon.de/gen...nzungsdraht/dp/B079813HJ3Slinke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:03:
Hoi jongens, ik ben al een tijde 'lurker' hier op het draadje en ik heb beslist 2019 was het laatste jaar dat ik met de puffende 4 takt elke zaterdag de buren irriteerde. Ik ga dus een robotmaaier kopen. Ik ben alvast de voorbereidingen aan het treffen voor een robotmaaier. Inmiddels is er al een stekkerpunt voorzien. Volgende punt is de perimeter draad. Die zou ik al willen plaatsen alvorens over te gaan tot aankoopt van de maaier. Naar alle waarschijnlijkheid een robomow. Maar nu zie ik online dat die draad 350 euro kost voor 200 meter. Wtft dat is duur. en bij bol.com zegt een heer bij de comments dat die gewoon electrische draad is. https://www.bol.com/nl/p/...WssZdKcA.1.6.ProductTitle
Moet ik die dure draad hiervoor of kan ik echt gewoon stoomdraad van de zelfbouwmarkt gebruiken?
Dat lijkt er al wat meer op. Nu nog de pennen zoeken, maar ik weet nu al waar te zoeken. Dank je wel![b]Señor Sjon in "Robotmaaiers"
https://www.amazon.de/gen...nzungsdraht/dp/B079813HJ3
250 meter voor 47 euro. Op amazon.de zie je wel meer varianten.
Vaak zit de draad toch al bij de maaier inbegrepen? Tenzij je een enorm grasveld hebt, dan heb je waarschijnlijk niet voldoende.Slinke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:03:
Hoi jongens, ik ben al een tijde 'lurker' hier op het draadje en ik heb beslist 2019 was het laatste jaar dat ik met de puffende 4 takt elke zaterdag de buren irriteerde. Ik ga dus een robotmaaier kopen. Ik ben alvast de voorbereidingen aan het treffen voor een robotmaaier. Inmiddels is er al een stekkerpunt voorzien. Volgende punt is de perimeter draad. Die zou ik al willen plaatsen alvorens over te gaan tot aankoopt van de maaier. Naar alle waarschijnlijkheid een robomow. Maar nu zie ik online dat die draad 350 euro kost voor 200 meter. Wtft dat is duur. en bij bol.com zegt een heer bij de comments dat die gewoon electrische draad is. https://www.bol.com/nl/p/...WssZdKcA.1.6.ProductTitle
Moet ik die dure draad hiervoor of kan ik echt gewoon stoomdraad van de zelfbouwmarkt gebruiken?
750 vierkante meter te maaien. Ik weet niet of je dit als enorm beschouwd?DCNY schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Vaak zit de draad toch al bij de maaier inbegrepen? Tenzij je een enorm grasveld hebt, dan heb je waarschijnlijk niet voldoende.
Oh maar de winter staat voor de deur. Pas in april 2020 heb ik eentje nodig. Dan heb ik bijna een half jaar garantie verspeeld omdat ie in de kast staat. Ik ben zeker dat ik een Worx ga kopen dan kan ik toch alvast aan de slag met deze perimiter draad? volgens de spec sheet is die van toepassing voor Worx. https://www.amazon.de/gp/...smid=A3TEC7KGX40610&psc=1sebastiaan3 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:51:
De plaatsing van de perimeter draad verschilt per merk/type maaier. Dus eerst de maaier aanschaffen (vaak inclusief draad inderdaad) en dan de draad pas plaatsen. Niet andersom.
Zodra je de draad hebt gelegd is het handig meteen de robot een rondje te laten rijden om te testen. Vaak moet je hierna de draad toch nog een beetje verleggen (hoekjes te krap genomen of juist te ruim).Slinke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:56:
[...]
Oh maar de winter staat voor de deur. Pas in april 2020 heb ik eentje nodig. Dan heb ik bijna een half jaar garantie verspeeld omdat ie in de kast staat. Ik ben zeker dat ik een Worx ga kopen dan kan ik toch alvast aan de slag met deze perimiter draad? volgens de spec sheet is die van toepassing voor Worx. https://www.amazon.de/gp/...smid=A3TEC7KGX40610&psc=1
[ Voor 15% gewijzigd door MrFl0ppY op 14-10-2019 16:35 ]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Wel ik ben nu in de markt voor een toestel met grote korting. Tips zijn altijd welkomSeñor Sjon schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:19:
Ik heb dat wel gedaan, aangezien de korting groot was (toen rond de 450 euro). Dan maar minder garantie. Maar afhankelijk van de tuin kom je met 150 meter een aardig end. Een rechthoek van 37,5x37x5 is al ruim 1.400 m². De haringen heb ik ook bijgekocht via Amazon, kost daar een schijntje van hier.
Bedankt voor dit advies, hier heb ik wat aanDCNY schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:20:
[...]
Zodra je de draad hebt gelegd is het handig meteen de robot een rondje te laten rijden om te testen. Vaak moet je hierna de draad toch nog een beetje verleggen (hoekjes te krap genomen of juist te ruim).
Verleggen van de draad is eenvoudig indien je de draad net hebt gelegd. Ligt de draad er al maanden, dan is het gras er al overheen gegroeid en is deze bijna niet meer terug te vinden of eruit te halen.
Kortom: ik zou toch wachten en de robot incl draad aan te schaffen. Scheelt je ook nog eens €47,-.
Wederom Amazon.de. Doosje met 50 van die dingen kost iets van 15 euro. Een bedrag wat sommige winkels je voor 5 willen laten betalen.MrFl0ppY schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:34:
Bij de Worx heb ik destijds enkele scotchloks gekregen voor het koppelen van de draden. Dat waren er maar 2 en nu heb ik met de aanleg van een eiland 2 nieuwe nodig. Iemand een goed adres om die te kopen? De plekken die ik kan vinden (conrad e.d.) hebben ze wel maar daar zijn de verzendkosten 3x de totale prijs. En de bouwmarkten hebben ze niet kom ik achter... Iemand een idee of moet ik maar gewoon de verzendkosten voor lief nemen?
[Afbeelding]
Deze zijn het, met gel gevuld.
Tenzij je eilanden moet maken heb je dus aan de meegeleverde 150 meter genoeg. De 180 haringen zijn ook genoeg, ik had er wel veel nodig doordat in mijn gazon allemaal bochten had zitten. Maar met alleen rechte stukken heb je er 130/0,75=173 nodig.Slinke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:40:
[...]
Wel ik ben nu in de markt voor een toestel met grote korting. Tips zijn altijd welkom( eind seizoen hoopte ik eerlijk gezegd op grote korting voor een wat nu vlug een "oud model 19 zal worden) als ik daar een goeie aankoop kan doen ga ik graag akkoord met een functionele kortere garantieduur. Maar als ik de "volle pot" betalen moet, ja dan stel ik de aankoop nog wel wat uit. Ik heb via google maps is uitgetekend en ik kom toch op 720 vierkante meter uit en 130 meter perimeter. Dankzij de tip van iemand hier had ik de weg naar Amazon al gevonden, daar ga ik alvast de haringen en draad kopen, scheel heel wat met bol.com
Graag gedaanSlinke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:43:
[...]
Bedankt voor dit advies, hier heb ik wat aan. Draad installeren zonder toestel doen we dus niet/ De knoop is doorgehakt ik ben nu in de mark. Nu nog de perfecte aanbieding opsnorren.
Dat gaat niet goed komen, want je moet draad leggen i.c.m. de robot, ook omdat je e.e.a. moet testen.Slinke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:56:
[...]
Oh maar de winter staat voor de deur. Pas in april 2020 heb ik eentje nodig. Dan heb ik bijna een half jaar garantie verspeeld omdat ie in de kast staat. Ik ben zeker dat ik een Worx ga kopen dan kan ik toch alvast aan de slag met deze perimiter draad? volgens de spec sheet is die van toepassing voor Worx. https://www.amazon.de/gp/...smid=A3TEC7KGX40610&psc=1
ik zie ik zie wat jij niet ziet
dat lijkt me zeker en vast een koopje! Ik ben al wat prijzen aan het vergelijken en kwam gisteren uit op deze verdeler: https://www.myrobotcenter...-mowing-robots?brand=worxDCNY schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:36:
[...]
Graag gedaanIk heb in oktober 2018 een Worx SO500i WR105SI besteld op Amazon.de voor €456,-.
dank je om je ervaring te delen. ik ga je advies ter harte nemen en nu in oktober nog een mower kopen. Of is het zinvol te wachten op black friday deals? Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar een van deze modelletjes. https://www.myrobotcenter...-mowing-robots?brand=worxGrolsch schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:49:
[...]
Dat gaat niet goed komen, want je moet draad leggen i.c.m. de robot, ook omdat je e.e.a. moet testen.
Je moet eerst exact de afstand bepalen waar je draad moet komen, en dit kun je niet anders doen door een proefstukje te rijden.
En dan nog leg je het eerst "op hoofdlijnen" vast, en na een aantal testrondjes spijker je alles definitief vast in de grond.
Sommige bochtjes lopen niet helemaal zoals bedacht, dus vooral in het begin moet je e.e.a. nog wat fine tunen.
Tenminste, dat is mijn ervaring.
Lijkt me een senor te zijn die niet meer reageert?icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:54:
Deze zomer eigenlijk veel problemen gehad met de workx, ik weet niet of het aan de nieuwe firmware ligt maar hij graaft zich constant vast. Iets waar ik vorig jaar geen last van had. Het lijkt wel of hij niet meer op tijd stopt en de wielen maar blijven draaien zodat hij uiteindelijk vastloopt.
Meer mensen last van?
Ik zou altijd even Duitse winkels in de gaten houden, daar zijn de Worx in het algemeen goedkoper.Slinke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
dank je om je ervaring te delen. ik ga je advies ter harte nemen en nu in oktober nog een mower kopen. Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar een van deze modelletjes. https://www.myrobotcenter...-mowing-robots?brand=worx
Wat is jouw mening hierover aub? Is dit een goeie shop en is worx een goeie maaier? Het draagt alvast mijn voorkeur weg.
Ik herken het wel. Ik had in het voorjaar constant van die situaties. Maar toen had ik ook net de draad verlegt dus ik vermoede dat de oorzaak daar lag. Echter kreeg ik enkele weken daarna een firmware update en toen was het zo goed als opgelost. Het lijkt dus wel een software dingetje te zijn. Recentelijk is het ook weer erger geworden. Het lijkt wel alsof ie "leert" maar dat is dus niet altijd gunstig. Wellicht eens kijken of de firmware opnieuw kunt installeren ofzo?icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:54:
Deze zomer eigenlijk veel problemen gehad met de workx, ik weet niet of het aan de nieuwe firmware ligt maar hij graaft zich constant vast. Iets waar ik vorig jaar geen last van had. Het lijkt wel of hij niet meer op tijd stopt en de wielen maar blijven draaien zodat hij uiteindelijk vastloopt.
Meer mensen last van?
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Ik herken het wel. Ik had in het voorjaar constant van die situaties. Maar toen had ik ook net de draad verlegt dus ik vermoede dat de oorzaak daar lag. Echter kreeg ik enkele weken daarna een firmware update en toen was het zo goed als opgelost. Het lijkt dus wel een software dingetje te zijn. Recentelijk is het ook weer erger geworden. Het lijkt wel alsof ie "leert" maar dat is dus niet altijd gunstig. Wellicht eens kijken of de firmware opnieuw kunt installeren ofzo?
Voor mijn gevoel is de software veel minder gevoelig geworden, eerst detecteerde hij en draaide de robot na 30s om nu blijft hij echt 5 minuten lang proberen. Lijkt trouwens met name voor te komen als ik zeg dat hij de kanten moet maaien. Zal eens kijken welke firmware ik heb.Slinke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
dank je om je ervaring te delen. ik ga je advies ter harte nemen en nu in oktober nog een mower kopen. Of is het zinvol te wachten op black friday deals? Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar een van deze modelletjes. https://www.myrobotcenter...-mowing-robots?brand=worx
Wat is jouw mening hierover aub? Is dit een goeie shop en is worx een goeie maaier? Het draagt alvast mijn voorkeur weg.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
die van mij graaft zich ook regelmatig vast, maar ik vermoed dat het ook erg te maken heeft met de gesteldheid v/d bodem. Vd zomer was de bodem erg droog en hard, nu is die nat en zacht.icecreamfarmer schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:54:
Meer mensen last van?
Anoniem: 1261828
Anoniem: 1266338
Vorig jaar niet echt gekeken als er deals zijn op black friday voor robotmaaiers, vast wel. Maar als je een goeie deal nu kan scoren zou ik alvast niet wachten. In het voorjaar als de nieuwe modellen er zijn is er ook vaak opruiming van de oudere modellen. Dan kan je meestal ook wel wat scoren. Maar puur wachten op black friday kan goed uitvallen en voor hetzelfde is er niks. Maar ik verwacht niet dat er op robotmaaiers een -50% te scoren valt. Meestal is black friday 20-30% en sommige dingen is miscchien 40-50%.Slinke schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
dank je om je ervaring te delen. ik ga je advies ter harte nemen en nu in oktober nog een mower kopen. Of is het zinvol te wachten op black friday deals? Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar een van deze modelletjes. https://www.myrobotcenter...-mowing-robots?brand=worx
Vraagje, ik lijk een vergelijkbaar probleem te hebben. Mijn accu laad nog wel normaal op. Maar op het laadstation blijft het groene lampje flikkeren.xardy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:20:
[...]
Vandaag is de nieuwe batterij toegekomen en de robot werkt maar opladen wil hij niet doen![]()
Nu knippert de led op het laadstation en de batterij indicator op de robot van zodra hij in het laadstation staat. Na een paar keer knipperen hoor je een piep. Dit herhaalt zich continue.
Filmpje: https://1drv.ms/v/s!AnXmCuzlAfG5kuwfJEL0GzxY9i2VEQ?e=IBofRh
Als ik in de handleiding kijk vind ik hier niets over terug. Enige dat ik vind is dat als de led van het laadstation knippert er een probleem is met de grensdraad. Maar heb deze uitgemeten en deze is niet onderbroken, ook als de robot niet in het laadstation staat dan brand de led vol continue groen. De robot kan ook gewoon maaien en zijn weg naar het laadstation vinden.
Weer wachten op support van worx. Nieuwe batterij voor niks gekocht omdat ze zeiden dat het de batterij is en er geen garantie op is na 1 jaar en ondertussen komt het gras alsmaar hoger.
[ Voor 13% gewijzigd door okio op 22-10-2019 19:36 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Rimco op 22-10-2019 21:35 ]
Ok thanks.Rimco schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:34:
@okio een slechte voeding gaf hier soortgelijke problemen. Kijk of daar 24v uit komt (liefst belast). Zelfs al zegt de sticker 20v hoort er 24v uit te komen (hier tenminste).
Met de regen van afgelopen dagen goeie kans dat er water in zit als hij buiten hangt, dat was hier vorig jaar mijn probleem.
Thanks...had als test inderdaad even een paar meter kabel aangesloten alsware het perimeterdraad en toen deed het groene lampje het wel. Het moest dus toch in de draad zitten.Rimco schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:16:
@okio Hier was het grootste probleem niet of heel moeilijk opladen dacht ik. Maar het lampje was ook wel problematisch. Je kan als test even 2m kabel aansluiten en die om de maaier heen leggen ipv de grensdraad. Als dat werkt heb je toch ergens een kink in de kabel
De afgelopen 2 jaren heb ik de maaier in november naar binnen gehaald. Ik heb het station gewoon laten staan, de voeding en de maaier zelf naar binnen gehaald.DCNY schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:01:
Vanaf wanneer gaat bij jullie de robotmaaier naar binnen? En laten jullie het station en grensdraad aangesloten?
[ Voor 25% gewijzigd door okio op 23-10-2019 15:25 ]
Basis kan dus blijkbaar gewoon buiten aangesloten blijven. Daar ben ik wel blij mee. Haal alleen de stroom er dan af. Wat 'really low' is, is nog een vraagteken.Worx Landroid winter maintenance
To make sure your Landroid will be in perfect shape for the next mowing season, please follow these instructions.
STORE YOUR LANDROIDKEEP THE BATTERY CHARGED
- Clean your Landroid thoroughly. Do not use high pressure washers, detergents, or water in general. Compressed air, a cloth and some elbow grease are plenty enough.
- Make sure the battery is fully charged and then turn OFF your Landroid.
- Store your Landroid inside in a dry place, at a temperature above 0°C.
- Please, if you enabled the lock function on your Landroid there are some precautions you need to take. Click here for more info.
Batteries discharge much faster at cold temperature. If the charge level drops to zero, the battery may get damaged. We recommend that you fully recharge the battery once every two months.
Models up to 2018 with built-in battery
Please place your Landroid in its charging station to fully charge the battery, then store Landroid inside again.
2019 models equipped with a removable PowerShare battery
You can either place the mower on its charging station, or remove the battery and recharge it with a Worx 20V PowerShare charger.
WHAT ABOUT THE CHARGING BASE?
Your charging base is suitable to stay outside during wintertime. In case temperatures drop really low in your area, we suggest you bring it inside. Disconnect the ends of the boundary wire and wrap them with insulating tape to avoid oxidation.
[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 05-11-2019 12:05 ]
Ik kreeg ook de mail. Maar volgens mij groeit het gras nog wel met deze temperaturen en regenbuien. En is het echt aan te raden elke 2 maanden je maaier op te laden?Señor Sjon schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:02:
Hier maait ie nog nauwelijks door het vocht op de sensor wat niet meer opdroogt >>> rain delay.
Kreeg ook de mail van Worx vandaag om hem op te bergen:
[...]
Basis kan dus blijkbaar gewoon buiten aangesloten blijven. Daar ben ik wel blij mee. Haal alleen de stroom er dan af. Wat 'really low' is, is nog een vraagteken.
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 05-11-2019 13:49 ]
Worx geeft aan dat het basisstation buiten kan blijven. Ik gebruik een waterdichte box voor trafo en stekkeraansluiting en die was nog kurkdroog van binnen na 7 maanden buiten. Ik heb dus alleen de robot naar binnen gehaald, stroom van het laadstation gehad en de robot uitgezet (na eerst het Wifilock verwijderd te hebben). Dan incidenteel eens aanzetten en kijken wat de accuspanning doet. Als ie niet op het laadstation staat, moet dat wel goed gaan.Grolsch schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:49:
Ik ben gestopt met maaien, laatste rondje op 60mm gedaan, en afgelopen weekend de robot schoongemaakt.
Ik draai altijd de zekering eruit (zoals in de handleiding staat) en plaats deze in de daarvoor bedoelde houder onder de klep van de robot en zet de robot binnen neer waar het niet vriest (vorst is niet goed voor de accu heb ik me laten vertellen).
Het gras wordt niet eens meer droog bij mij vanaf november, dus een mooi tijdstip om de boel op te ruimen
Ik trok alleen wel een grensdraad kapot met het demonteren van m'n laadstation (ik haal alle prik er altijd af, en leg de lader met die 2 uitstekende pinnen ook binnen neer )
Dat is een probleem van volgend jaar
Hmm zou wel eens kunnen.Señor Sjon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:32:
[...]
Worx geeft aan dat het basisstation buiten kan blijven. Ik gebruik een waterdichte box voor trafo en stekkeraansluiting en die was nog kurkdroog van binnen na 7 maanden buiten. Ik heb dus alleen de robot naar binnen gehaald, stroom van het laadstation gehad en de robot uitgezet (na eerst het Wifilock verwijderd te hebben). Dan incidenteel eens aanzetten en kijken wat de accuspanning doet. Als ie niet op het laadstation staat, moet dat wel goed gaan.
@3svb Geen idee. Misschien komen ze in de problemen met hellingen en proberen ze zo te kijken hoe hard het echt nodig is? Ik vond dat apparaat zwaar overpriced.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
[ Voor 98% gewijzigd door I-King op 11-12-2019 13:55 ]
Was een mooie aanbieding, de Duitse MediaMarkt past volgens mij dagelijks de prijzen aan.I-King schreef op woensdag 11 december 2019 @ 13:30:
@NFSteef Hoe kom je aan die prijs? Heb je 'm laten prijsmatchen?
Ik kom 'm wel tegen bij de Saturn: https://www.saturn.de/de/...pf%7C2550125%7C%7Cp%7C%7C
Ik ben echt nét aan 't inlezen voor de maaiers, maar dit lijkt wel een uitzonderlijk scherpe prijs of valt het mee?
Anoniem: 1311120
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1311120 op 22-12-2019 14:58 . Reden: plaatje werkt niet ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq