Robotmaaiers

Pagina: 1 ... 13 ... 74 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 08:41
Mijn hoogte staat normaal op 40mm, maar nu op 45mm gezet i.v.m. de droogte.

Ik vertik het ook om te sproeien, totaal ruim 1000m2 gras op diverse plekken, is ook geen sproeien aan.

De forse buien afgelopen zaterdag hebben wel iets geholpen, het gras is iets minder geel :P

Afgelopen weekend nog wel een maairondje gedaan, maar nu de robot uitgezet. Als het echt zo bloedheet is / wordt (ze voorspellen tegen de 40 graden in Twente) is maaien niet verstandig :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 10:27
Grolsch schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:00:
Als we het toch over mesjes hebben, ik moet voor mijn Robomow volgend jaar wel een nieuw setje hebben.

[Afbeelding]

Iemand een goed(koop) adresje :?
Vorig jaar was good old bol.com de goedkoopste. Rond de 7 tientjes geloof ik. Eerder heb ik ook een setje laten slijpen wat later ruzie heeft gemaakt met een mollenklem (de mollenklem verloor....). Onze bob trilde daarna behoorlijk, dus toen heb ik een setje nieuwe messen gemonteerd. Dat hielp niet, er bleek een maaimotor een kromme as opgelopen te hebben. As gericht, vibratie weg. Zowel met de nieuwe als met de geslepen messen.

Tl;dr: gewoon laten slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Superflip schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02:
[...]

Aan sproeien ga ik niet beginnen, het haalt weinig uit en vanuit ecologisch en economisch standpunt een no-go, gras ziet er trouwens nog netjes groen uit.
50mm vind ik vrij kort, hier staat het op 75mm juist met oog op de warme maanden. Dan kan het gras het vocht beter vasthouden.
Ecologisch kan ik snappen, economisch, tsja... gras begint bij mij al geel uit te slaan en ligt nog niet erg lang, dus ik heb liever niet dat ik straks al reparatiewerkzaamheden uit kan gaan voeren. Wat betreft maaihoogte heb je wel gelijk...

Ik bezit "maar" 200m2 gras dus op sich heb ik niet dezelfde situatie als Grolsch... dan was het ook jammer joh... ik ga denk ik maar naar 50, 75 vind ik vrij lang eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Carboy54 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:32:
Worx Landroid een fantastische robotmaaier maar een belabberde service van de importeur!

Sinds oktober 2018 maak ik gebruik van een Landroid 105Si naar volle tevredenheid. Wat een fantastische maaier. Echter heeft mijn accu bijna de geest gegeven. Al 5x een mail gestuurd naar Positec. Zij zijn volgens de website het uitvoerend orgaan voor de service en garantie. Pas na 5x aandringen een bericht dat ik mij in verbinding moet stellen met de leverancier. Omdat ik deze gekocht heb bij Amazon Duitsland lijkt mij dat toch niet de aangewezen weg voor een garantieaanvraag. Na 3x melden dat het hier gaat om een garantiegeval nu bericht gekregen van John Kemper van Positec dat ze de accu niet kunnen leveren en dat ik maar contact op moet nemen met Amazon???????? Van het kastje naar de muur dus.... Ik ben benieuwd wat Amazon te melden heeft.
Hier idem, Worx reageert niet op mails. Bellen geprobeerd maar vervolgens bellen ze niet terug. Mijn hoogte verstelling loopt moeizaam. Of ik ga ermee terug naar Hornbach of ik ga kijken om het zelf te fixen. Prima maaier die Landroid, maar verwacht inderdaad niks vanuit de fabrikant/importeur.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Je moet ook naar de winkel terug, niet de fabrikant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1219356

Mooie dingen, maar niet in het donker gebruiken :)
Steeds meer egels gaan dood door de messen van een robotgrasmaaier. De Egelbescherming en de Egelwerkgroep roepen daarom op om de maaier, die aan populariteit wint, niet 's nachts aan te zetten. "Het is zeker voor de babyegel een slachtmachine."
https://www.rtlnieuws.nl/...ls-dood-gewond-egelopvang

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1219356 op 01-08-2019 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ik maai al nooit s nachts vanwege de dauw en geluid (het is doodstil snachts bij ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240608

Ik heb een veldje van 480 m2. Nu zit ik te twijfelen over een Worx m500 (voor 500m2) of de m700 (voor 700m2). Mijn gevoel zegt met dat ik beter voor de m700 kan gaan zodat ik een beetje overcapaciteit heb. Ik neem aan dat de accu naar verloop van tijd (jaren) minder goed zal gaan werken en ik te vaak zal moeten maaien. Of is dit flauwekul en kan die m500 mijn veldje prima aan?

Daarnaast. Bij sommige sites staat er bij dat het om het model 2019 gaat (Maai-robot.com en roboticsandmore.nl). Nu ben ik eerder geneigd om de m700 robot bij de Praxis bij mij om de hoek te halen. Stukje makkelijker wanneer hij bijvoorbeeld terug moet voor garantie etc etc.
Mijn vraag: Hoe weet ik of de praxis of hornbach ook een 2019 model aanbieden en dat dit geen ouder model is?

- https://maai-robot.com/worx-landroid-m700-wr143e-700m
- http://www.roboticsandmor...D-M700-(WR142E)-2019.html
- https://www.praxis.nl/tui...landroid-m700-20v/5680151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:53
Zeker voor de M700 gaan. Ik heb de M500 voor 400m2 en dat is wel de max. En je moet er rekening mee houden dat de accucapaciteit naar loop van tijd wat afneemt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:54
Voor de afname van accucapaciteit zou ik niet zo bang zijn dat is te verwaarlozen. Daarnaast zit in de nieuwe modellen een standaard Worx accu die maar een paar tientjes kost, een groter model nemen hiervoor is dus niet nodig.

In het groeiseizoen, zoals nu, met regelmatig regen en hoge temperaturen zal de 500m2 variant het niet aankunnen. Dan heb je echt de 70mm2 variant nodig. ik zou om die reden dus voor de 700m2 variant gaan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de snelle reacties, wordt dus sowieso het model voor 700 m2. Iemand al enige ervaring met het verschil in modellen? 2018 versus 2019. Zie mijn eerdere post.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1240608 op 09-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Anoniem: 1240608 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:12:
Thanks voor de snelle reacties, wordt dus sowieso het model voor 700 m2. Iemand al enige ervaring met het verschil in modellen? 2018 versus 2019. Zie mijn eerdere post.
In 2018 en 2019 zitten grote verschillen. Altijd voor 2019 gaan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe weet ik of het een 2018 of 2018 model is. Bijvoorbeeld bij de Hornbach en Praxis? Dat zijn toch de twee grotere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:16
Heb sinds deze zomer een Robomow RX12u rondrijden in mijn achtertuin van ca 80m2. Dit model heeft echter geen randmaaifunctie welke perfect zou kunnen gezien het toch maar de draad volgen is met de snijmessen aan. Hoop dat dit ooit als een upgrade komt of ooit een eenvoudige mod voor te vinden is. Bij het einde van een maaironde durven er wel eens hier en daar stukjes aan de rand niet gemaaid te zijn en ik hou het liever op 1x per 3à4 maairondes eens met de kantentrimmer rond te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:07
Anoniem: 1240608 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:45:
Ik heb een veldje van 480 m2. Nu zit ik te twijfelen over een Worx m500 (voor 500m2) of de m700 (voor 700m2). Mijn gevoel zegt met dat ik beter voor de m700 kan gaan zodat ik een beetje overcapaciteit heb. Ik neem aan dat de accu naar verloop van tijd (jaren) minder goed zal gaan werken en ik te vaak zal moeten maaien. Of is dit flauwekul en kan die m500 mijn veldje prima aan?

Daarnaast. Bij sommige sites staat er bij dat het om het model 2019 gaat (Maai-robot.com en roboticsandmore.nl). Nu ben ik eerder geneigd om de m700 robot bij de Praxis bij mij om de hoek te halen. Stukje makkelijker wanneer hij bijvoorbeeld terug moet voor garantie etc etc.
Mijn vraag: Hoe weet ik of de praxis of hornbach ook een 2019 model aanbieden en dat dit geen ouder model is?

- https://maai-robot.com/worx-landroid-m700-wr143e-700m
- http://www.roboticsandmor...D-M700-(WR142E)-2019.html
- https://www.praxis.nl/tui...landroid-m700-20v/5680151
Sterk vermoeden dat Praxis ook gewoon de 2019 modellen heeft, op de pagina van de 2000m2 maaier hebben ze het voor de gratis installatieactie over typenummers:

https://www.praxis.nl/tui...android-l2000-20v/5680153
type: WR143E en WR155E
Deze sluiten aan op de 2019-reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:52
Hoe vaak laten jullie de robot maaier werken? Elke dag? Of horen er nog "rust dagen" tussen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Afhankelijk van het seizoen.

1 maai rondje is 2 dagen bij mij.

Normaal 1 x per week.

Erg groeizaam weer 2 x per week.

Nu met deze droogte in Twente naar goed dunken van de eigenaar (Eens in de 1,5 a 2 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Worx heeft in 2019 een hele nieuwe modellijn neergezet, dus je hebt altijd het 2019 model. Nu kan je ook allerlei add-ons erop kopen.

Gisteren wou de 105Si helemaal niks meer, alleen maar een rood knipperend lampje. De router was blijkbaar aan het bokken geslagen > 3 dagen geen wifi contact > Worx geblokkeerd. Alles rebooten en het ging weer aan de slag.

Tsja, qua maaifrequentie is ieder gazon uniek. Daar zal je zelf een modus in moeten vinden. Zelf geeft ie een automatisch schema aan, ik heb hem zelf op 5 dagen, 4 uur per dag staan (ca 2 acculadingen/dag) voor 400 m2 en dat gaat ruim goed. Ik heb 2 plekjes die de RNG wat minder pakt, net als de rechtervoorkant van de base, aangezien de maaier eerst altijd naar links gaat bij wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:46

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Ik heb het gevoel dat mijn 2018 Worx een firmware update (3.51) heeft gehad waardoor hij nu sneller langs de begrenzingsdraad lijkt te rijden. Iemand anders hetzelfde opgevallen?

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zie nu pas dat ie nieuwe firmware heeft. Terugrijden ging sowieso op ambtelijke snelheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37
Rimco schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:04:
Ik heb het gevoel dat mijn 2018 Worx een firmware update (3.51) heeft gehad waardoor hij nu sneller langs de begrenzingsdraad lijkt te rijden. Iemand anders hetzelfde opgevallen?
Dat idee had ik ook al. Tevens is volgens mij veranderd dat hij nu als hij naar huis rijdt en je hebt daarvoor op de home knop gedrukt op de maaier dat hij maaiend terug rijdt. Daarvoor reed hij langzamer en maaide niet.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Napalm Bij mij maaide hij toch wel zolang hij nog genoeg batterijlading had, maar vroeger ging het alsnog heel erg traag zoals @Señor Sjon aangaf. Lijkt nu toch wel wat vlotter.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Napalm schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:32:
[...]

Dat idee had ik ook al. Tevens is volgens mij veranderd dat hij nu als hij naar huis rijdt en je hebt daarvoor op de home knop gedrukt op de maaier dat hij maaiend terug rijdt. Daarvoor reed hij langzamer en maaide niet.
Dat is de kantmaai knop volgens mij, in ieder geval maait ie door als ie naar huis rijdt op die manier.
Rimco schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:24:
@Napalm Bij mij maaide hij toch wel zolang hij nog genoeg batterijlading had, maar vroeger ging het alsnog heel erg traag zoals @Señor Sjon aangaf. Lijkt nu toch wel wat vlotter.
Omdat bij het naar huis rijden vanwege een lege batterij de motor voor de messen niet meer aangedreven wordt, zie je zo het batterijpercentage met 10-15% stijgen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:56
@Señor Sjon is er een kant-maai knop? Wat moet ik dan doen? Heb nu moeite om m'n tweede veld de kantjes te laten maaien, dus als ik dat kan forceren met een knop is dat ook weer opgelost :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je hem iets achter het basisstation zet en het home commando geeft, dan rijdt ie een heel rondje langs de grensdraad met maaier actief... tenzij dat bij 3.51 ook veranderd is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:17:
Als je hem iets achter het basisstation zet en het home commando geeft, dan rijdt ie een heel rondje langs de grensdraad met maaier actief... tenzij dat bij 3.51 ook veranderd is. :+
Oh ik dacht dat ie met home commando de maaier uitschakelde.. das alleen bij lowbat dus :+ thanks ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geheugen is wel wat hazy in deze hoor, heb het misschien 1x gebruikt en ik meen dat de maaier toen ook gewoon actief was. :)

Ik heb nu de worx robot. Hebben jullie een dakje/huisje boven de robot? Want hoe weet hij dan wanneer het regent? Of is een dakje overbodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen dakje, maar wel schaduw van struik ernaast. Er zit een regensensor op. Je kan in de app de time-delay instellen hoe lang ie moet wachten totdat ie gaat maaien na het drogen van de sensor (2 metalen pinnetjes bovenop in een textured vakje). Let wel, gaat zijn geprogrammeerde tijdslot voor maaien voorbij, dan maait ie die dag niet als hij de hele tijd rain delay heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Anoniem: 1240608 Hier staat de robot overdekt en regensensor uit, domoticz zorgt dat de robot naar huis gaat op basis van buienradar en sproeiers. Moet nog een keer een echte regensensor aan domoticz hangen, want buienradar geeft soms nogal rare data ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:45:
Geheugen is wel wat hazy in deze hoor, heb het misschien 1x gebruikt en ik meen dat de maaier toen ook gewoon actief was. :)
Tis gelukt. Als de maaier nog niets doet en je kiest dan thuis + OK dan gaat hij inderdaad de kantjes maaien. Als je tijdens het maaiprogramma voor thuis en ok kiest dan gaat ie zonder te maaien naar huis. Kleine nuance, maar tis gelukt. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@NiGeLaToR Als ik tijdens het maaien eerst stop en dan [START] [HOME] [OK] doe (3 op een rij) gaat hij ook al maaiend naar huis. Wellicht is dat dus een tweede manier?

[ Voor 5% gewijzigd door Rimco op 16-08-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Rimco schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:00:
@NiGeLaToR Als ik tijdens het maaien eerst stop en dan [START] [HOME] [OK] doe (3 op een rij) gaat hij ook al maaiend naar huis. Wellicht is dat dus een tweede manier?
Misschien dan dé manier voor tijdens een programma :) thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 14:28
Napalm schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:32:
[...]

Bij mij ook versie 5.21 op de maaier. (Ik heb een Landroid type L, 2000m2 van vorig jaar)

Wat mij vooral opvalt: wij hebben best groot gazon waar sommige stukjes soms wat problematisch waren vanwege te hoog gras/oneffenheden. De maaier sloeg dan af en toe vast.

Het lijkt alsof dat bij de nieuwe firmware ook verbeterd is, als hij het wat zwaarder krijgt lijkt het erop alsof hij zijn rijsnelheid iets verlaagd. Meer mensen dit opgevallen?

Voor mij wel een uitkomst moet ik zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door okio op 16-08-2019 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Superflip schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:02:
[...]

Aan sproeien ga ik niet beginnen, het haalt weinig uit en vanuit ecologisch en economisch standpunt een no-go, gras ziet er trouwens nog netjes groen uit.
50mm vind ik vrij kort, hier staat het op 75mm juist met oog op de warme maanden. Dan kan het gras het vocht beter vasthouden.
75mm? Waarom maai je het dan uberhaubt?

En met sproeien houd je ook bij 40 graden je gras mooi groen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Met gestrekt been.. na 2 keer maaien ben ik Mn nieuwe veldje met dat nieuwe gras wat zo hard groeit beu. Er moet een oplossing komen.
Mn gras veldje is ongeveer een 150m2.
Degene die het heeft gelegd zweert bij de husqvarna 310. Maar voor Mn gevoel een flinke uitgave tov het veldje.
Wat is nu wijs? Wat me aansprak @Rimco is jou Dominica oplossing. Ik heb je post gelezen, maar hoe programmeer je domoticz dat ie rekening houd met je kinderen? :+

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FireStarter schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:43:
Met gestrekt been.. na 2 keer maaien ben ik Mn nieuwe veldje met dat nieuwe gras wat zo hard groeit beu. Er moet een oplossing komen.
Mn gras veldje is ongeveer een 150m2.
Degene die het heeft gelegd zweert bij de husqvarna 310. Maar voor Mn gevoel een flinke uitgave tov het veldje.
Wat is nu wijs? Wat me aansprak @Rimco is jou Dominica oplossing. Ik heb je post gelezen, maar hoe programmeer je domoticz dat ie rekening houd met je kinderen? :+
GPS chip via Ali bestellen en implanteren :+

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@FireStarter Geen kinderen ;) Maar Domoticz is in full control, dus je zou in principe op basis van tijden, beweging of inderdaad gps tracking van de kinderen kunnen beslissen of je wel of niet wilt maaien :P Je zou dan ook een gras lengte estimate kunnen bijhouden zodat je weet dat je wellicht meer moet maaien om het gras weer kort te krijgen nadat de kids te veel op het gras zijn geweest ;) Dat laatste is in mijn huidige implementatie nog redelijk basaal want dat werkt ook al goed genoeg.

• Señor Sjon
@FireStarter Gewoon laten maaien als de kinderen bv op school zitten? Of nadat ze naar bed zijn. Zo heb ik het ingepland.

Met 150m2 heb je echt niet meer nodig dan 1 acculading om de dag. Dus 4x p.w. 1,5 uur maaien. Je kan wat laadtijd inbouwen, dan kan je nog aan een staartje regenvertraging denken.

[ Voor 54% gewijzigd door Señor Sjon op 22-08-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Welke modellen past dan meer bij 150m2? I.p.v. die dure husq?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De Worx modellen. Ik zou wel voor de M500 ipv de S300 gaan vanwege de kantmaaimogelijkheid. Als je een stenen gazonrand hebt van ca. 20-25cm om je grasveld, dan zou je ook met de S300 afkunnen.

Bij Praxis zit er 100 verschil tussen de twee, de M500 is 700 euro. https://www.praxis.nl/tui...landroid-m500-20v/5680150

Overigens is in het najaar vaak een maaier wel in de aanbieding, zo heb ik vorig jaar de Worx gekocht (S105) voor ~450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Misschien dat iemand hier weet wat er mis kan zijn: Ik heb een landroid s300 en was een paar dagen niet thuis en nu blijkt de batterij leeg te zijn terwijl hij in zijn dock staat. Volgens de app heeft hij sinds donderdag al niet meer gereden.

De led van de dock blijft ook groen en ik hoor een tikkend geluid uit de dock komen. Stekker uittrekken en weer insteken lijkt niet te helpen.

Iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Staat ie in de volle zon? Wellicht oververhit en moet ie afkoelen voordat ie op kan laden. Staat ook een stukje over in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Niet online
Ja in de volle zon maar probleem deed zich na afkoelen nog altijd voor. Ook merkte ik op dat bij elke tik het batterij symbool en de driehoek met uitroepteken heel kort oplichten. Ondertussen antwoord van support gekregen en ze vermoeden dat de batterij stuk is. Heb de batterij eruit gehaald en de robot nog eens tegen het laadstation geplaatst en dan toont hij exact hetzelfde gedrag dus zal wel kloppen. Jammer genoeg is er maar 1 jaar garantie op de batterij en ik heb de robot in maart 2018 gekocht. Dus mag ik nu een nieuwe batterij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 15:32
Wij hebben een Gardena r38li en ik twijfel over de begrenzingsdraad. Ik heb geen zin om kanten te maaien dus gaan we een boordsteen even hoog als het gras leggen van 20 cm. Als ik de handleiding goed begrijp moet ik 5 cm van die boord afblijven en dan maait hij net over die boord en hoef ik geen kanten na te lopen. Die boord gaat een stuk langs ons huis komen maar daar moet ik volgens de handleiding 30 cm van af blijven en zit ik dus weer wel met kanten die ik moet nalopen.

Hoe is het in de praktijk? Als ik 5 cm van mijn boordsteen af blijf ben ik dan zeker dat ik geen kanten moet maaien? Gaat hij veel langs die muur schuren en moet ik een keuze maken tussen muur schuren en geen kanten maaien of valt dat muur schuren wel mee in de praktijk?

Hoeveel cm wordt er effectief van de begrenszingsdraad gemaaid en hoeveel komt de maaier er effectief over buiten de maaibreedte? Hoe zou ik dit het beste aanpakken zonder dat ik 2 x begrenzingsdraad moet gaan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zelf heb een klein stukje geprobeerd , dat werkt beter als de theorie.

Ik heb een robomow, en die maait buiten zijn wielen, ik heb het draad zo gelegd (Na experimenteren dus) dat het rechter achterwiel over die steen langs het gras loopt.

@xardy om de levensduur van de nieuwe accu te bevorderen zou ik ervoor zorgen dat hij in de schaduw komt te staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Grolsch op 28-08-2019 21:56 ]

• Señor Sjon
De Worx heeft de dikte van de wiel ongeveer over aan de zijkant. In principe rijdt een maaier over het midden van de grensdraad. Zo kan je zelf meten hoe ver je moet. En met 20cm kantsteen heb je voldoende. Dan rijdt één kant over de rand en de ander op gras.

Overigens krijg je er meestal een mal bij, maar die is erg ruim. Ik heb uiteindelijk de maat van het basisstation i.c.m. de grensdraad gepakt. Daar zat zo 6cm verschil in met de mal.

• chundo
Dat is nu net waar ik mee zit, hoe ruim is die mal? Kan ik de grensdraad misschien beter tegen de boordsteen van 20 cm leggen zonder dat ik problemen met de muur heb of is die 5 cm al voldoende...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Zoals ik eerder ook al aangaf, dit probleem kun je niet tackelen vanachter de pc, gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Grolsch schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:25:
Zoals ik eerder ook al aangaf, dit probleem kun je niet tackelen vanachter de pc, gewoon doen!
Dat begrijp ik, daarom hoop ik op iemand met dezelfde maaier die zijn ervaring kan delen. Zo wil ik herleggen van de draad vermijden. Het is toch een vast gegeven hoeveel centimeter een merk/type over de begrenzingsdraad maait

Als ik het ga doen kan ik achteraf mijn ervaring delen en is het wel oplosbaar van achter de pc ;) moesten wij bv de zelfde maaier hebben had jij mijn probleem al getackeld _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door chundo op 30-08-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
chundo schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:17:
[...]

Dat begrijp ik, daarom hoop ik op iemand met dezelfde maaier die zijn ervaring kan delen. Zo wil ik herleggen van de draad vermijden. Het is toch een vast gegeven hoeveel centimeter een merk/type over de begrenzingsdraad maait

Als ik het ga doen kan ik achteraf mijn ervaring delen en is het wel oplosbaar van achter de pc ;) moesten wij bv de zelfde maaier hebben had jij mijn probleem al getackeld _/-\o_
Daarom zeg ik, leg eerst een meter of 10, en zet dit vast om de 3 meter ofzo, dan kun je proberen.

Vervolgens maak je een legmalletje welke exact goed is voor jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Niet online
xardy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:10:
Ja in de volle zon maar probleem deed zich na afkoelen nog altijd voor. Ook merkte ik op dat bij elke tik het batterij symbool en de driehoek met uitroepteken heel kort oplichten. Ondertussen antwoord van support gekregen en ze vermoeden dat de batterij stuk is. Heb de batterij eruit gehaald en de robot nog eens tegen het laadstation geplaatst en dan toont hij exact hetzelfde gedrag dus zal wel kloppen. Jammer genoeg is er maar 1 jaar garantie op de batterij en ik heb de robot in maart 2018 gekocht. Dus mag ik nu een nieuwe batterij kopen.
Vandaag is de nieuwe batterij toegekomen en de robot werkt maar opladen wil hij niet doen :(

Nu knippert de led op het laadstation en de batterij indicator op de robot van zodra hij in het laadstation staat. Na een paar keer knipperen hoor je een piep. Dit herhaalt zich continue.

Filmpje: https://1drv.ms/v/s!AnXmCuzlAfG5kuwfJEL0GzxY9i2VEQ?e=IBofRh

Als ik in de handleiding kijk vind ik hier niets over terug. Enige dat ik vind is dat als de led van het laadstation knippert er een probleem is met de grensdraad. Maar heb deze uitgemeten en deze is niet onderbroken, ook als de robot niet in het laadstation staat dan brand de led vol continue groen. De robot kan ook gewoon maaien en zijn weg naar het laadstation vinden.

Weer wachten op support van worx :( . Nieuwe batterij voor niks gekocht omdat ze zeiden dat het de batterij is en er geen garantie op is na 1 jaar en ondertussen komt het gras alsmaar hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@chundo zolang je niet alles ingraaft heb je de draad zo verlegd. Ga er maar niet vanuit dat het in één keer perfect ligt.

@xardy Het lijkt erop alsof iets in het laadcircuit niet goed gaat. Hij brandt normaal rood bij opladen. Wat zegt de app over de status? Wellicht nieuwste firmware via USB erop zetten?

[ Voor 42% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:50:
@xardy Het lijkt erop alsof iets in het laadcircuit niet goed gaat. Hij brandt normaal rood bij opladen. Wat zegt de app over de status? Wellicht nieuwste firmware via USB erop zetten?
Firmware is de laatste 3.51
In de app staat niks, heb nu de log file van de robot gehaald en lijkt inderdaad iets mis te zijn met de lader, sinds 22 augustus kom ik dit soort berichten tegen:
#00039 - 30/08/2019 13:53:20 - Battery Charge End By Base! base Current: 0.0mA 24.4°C 17.46V
#00040 - 30/08/2019 13:53:19 - [Battery Charger] low current: retry #5 0.0mA 24.4°C 17.46V
#00041 - 30/08/2019 13:53:18 - [Battery Charger] low current: retry #4 0.0mA 24.4°C 17.46V
#00042 - 30/08/2019 13:53:17 - [Battery Charger] low current: retry #3 0.0mA 24.4°C 17.46V
#00043 - 30/08/2019 13:53:16 - [Battery Charger] low current: retry #2 0.0mA 24.4°C 17.46V
#00044 - 30/08/2019 13:53:15 - [Battery Charger] low current: retry #1 0.0mA 24.4°C 17.46V
#00045 - 30/08/2019 13:53:14 - Battery Charge Started! 24.4°C 17.46V #3030
Wachten op support dus, denk niet dat ik zelf nog iets kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
je kan de contactpunten nog eens schoonmaken op robot en basisstation.
Ook even de spanning meten tussen de twee punten als je de robot aansluit om te kijken welk voltage hij geeft. Ander mogelijkheid is grensdraad afkoppelen en de robot dan tegen de lader te zetten. Tot slot kan het nog de trafo zelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:26:
je kan de contactpunten nog eens schoonmaken op robot en basisstation.
Ook even de spanning meten tussen de twee punten als je de robot aansluit om te kijken welk voltage hij geeft. Ander mogelijkheid is grensdraad afkoppelen en de robot dan tegen de lader te zetten. Tot slot kan het nog de trafo zelf zijn.
Contactpunten heb ik al schoongemaakt en de grensdaad afkoppelen en dan proberen laden ook al. Ik zal straks eens meten maar ik vermoed dat er ofwel iets mis is met de transfo ofwel iets mis het laadstation. Waarschijnlijk door de hitte ergens iets stuk gegaan. Transfo hangt in de schaduw maar laadstation staat in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@xardy Mijn transformator was een keer kapot door water, gaf soortgelijke problemen. Spanning van transformator was gewoon te laag. Moet 24v zijn (zelfs al zegt de spec 20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 14:19
Hi all,

Hoe zijn jullie ervaringen met de Worx klantenservice? Ik heb nu 2x een verzoek met gedetailleerde info ingediend maar krijg geen antwoord van ze, ook geen bevestiging van het contactformulier in mijn mail of iets dergelijks. Het laatste bericht heb ik 1,5 week geleden naar ze gestuurd... Ik heb na lang proberen mijn probleem met mn S300 beiden keren zelf kunnen oplossen, 1x met een handmatige software update via USB en 1x de -E9- error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
  • Laatst online: 09-05-2022
Heeft iemand ervaring met een WORX Landroid SB700 WR110MI.1?
Ik heb een stuk gras van ongeveer 650m2.
Zou deze maaier een goede keuze zijn? Of is er meer informatie nodig alvorens een advies te kunnen geven?
Ik zie een aanbieding voor €549 voor dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NFSteef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:20:
Heeft iemand ervaring met een WORX Landroid SB700 WR110MI.1?
Ik heb een stuk gras van ongeveer 650m2.
Zou deze maaier een goede keuze zijn? Of is er meer informatie nodig alvorens een advies te kunnen geven?
Ik zie een aanbieding voor €549 voor dit product.
Capaciteit is te mager voor jouw afmetingen. Als je goed voor je gras zorgt heb je in het groeiseizoen te weinig capaciteit.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
Artbij schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:31:
[...]

Capaciteit is te mager voor jouw afmetingen. Als je goed voor je gras zorgt heb je in het groeiseizoen te weinig capaciteit.
Ah thanks.
Welke capaciteit komen we tekort en wat is noodzakelijk qua capaciteit naar jouw mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Artbij schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:31:
[...]

Waarom? Ik doe 400m2 met een 500m2 maaier en dan nog laat ik hem eigenlijk teveel rijden. Als je hem dagelijks 2 acculaden laat vermaaien (ca 4 uur incl 1x opladen), dan staat ie nog steeds 5/6e van de tijd stil. En die 7 dagen zijn er in mijn geval rustig 4 of 5.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 03-09-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NFSteef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:59:
[...]

Ah thanks.
Welke capaciteit komen we tekort en wat is noodzakelijk qua capaciteit naar jouw mening?
Maatje groter, dan kom je op de 1000m2 variant.
Señor Sjon schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:04:
[...]

Waarom? Ik doe 400m2 met een 500m2 maaier en dan nog laat ik hem eigenlijk teveel rijden. Als je hem dagelijks 2 acculaden laat vermaaien (ca 4 uur incl 1x opladen), dan staat ie nog steeds 5/6e van de tijd stil. En die 7 dagen zijn er in mijn geval rustig 4 of 5.
Ik heb 400m2 gras met de 700m2 maaier. Als ik die niet 7x8 laat maaien haalt hij het niet. Gras groeit nu erg hard. 5 tot 10cm per week.

Ook maakt het verschil hoe je gras verdeeld is. Veel kleinere stukken of 1 groot oppervlak. Kant maaien kost bij mij bijvoorbeeld al 14 minuten.

Mbt gras zie ik toch vaak wel verschillende uitgangspunten, wat in de ogen van sommige mensen er prachtig bij ligt, doet bij anderen juist zeer aan de ogen.

Als @NFSteef het net erg vind dat er af en toe langer plukken staan, kan hij ook met de 700m2 af.

[ Voor 12% gewijzigd door Artbij op 03-09-2019 12:13 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Of gewoon niet elke dag sproeien, dat voorkomt ook veel maaien ;) :+

Ik maai op dit moment 1 x per week (dat betekent dan wel 2,5 dag maaien binnen mijn "time-window")

[ Voor 42% gewijzigd door Grolsch op 03-09-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Artbij schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:11:
[...]

[...]

Ik heb 400m2 gras met de 700m2 maaier. Als ik die niet 7x8 laat maaien haalt hij het niet. Gras groeit nu erg hard. 5 tot 10cm per week.

Ook maakt het verschil hoe je gras verdeeld is. Veel kleinere stukken of 1 groot oppervlak. Kant maaien kost bij mij bijvoorbeeld al 14 minuten.

Mbt gras zie ik toch vaak wel verschillende uitgangspunten, wat in de ogen van sommige mensen er prachtig bij ligt, doet bij anderen juist zeer aan de ogen.

Als @NFSteef het net erg vind dat er af en toe langer plukken staan, kan hij ook met de 700m2 af.
toon volledige bericht
Geeft dat gras ook licht in het donker? :+

Wel toegegeven, mijn gras is verre van nieuw en heeft wel wat te lijden gehad met de droogte. Wellicht groeit het dan langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bij mij thuis heeft het gras ook wel een flinke knauw gehad van de droogte.

Ik sproei dan ook niet, en heb opgebrachte grond. Dat is ook niet echt bevordelijk. Maar gras komt altijd weer terug, maar het ligt er op dit moment niet bij als een golfbaan. Al wordt het nu wel weer beter na de regen afgelopen weekend, en gezien de voorspellingen komt het allemaal wel weer goed.

Ik ga er binnenkort een keer kunstmest opgooien denk ik, dat schijnt te helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Grolsch schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:23:
Of gewoon niet elke dag sproeien, dat voorkomt ook veel maaien ;) :+

Ik maai op dit moment 1 x per week (dat betekent dan wel 2,5 dag maaien binnen mijn "time-window")
Sproei maar 2 keer in de week en alleen bij langdurige droogte. Wel kalken, mesten etc.

En ja, mijn gras ligt er wel beter bij dan de gemiddelde golfbaan, want daar sproeien ze niet.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Señor Sjon schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:25:
[...]

Geeft dat gras ook licht in het donker? :+

Wel toegegeven, mijn gras is verre van nieuw en heeft wel wat te lijden gehad met de droogte. Wellicht groeit het dan langzamer.
Want hard groeiend gras geeft licht in het donker? :?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, maar radioactief, snelgroeiend, muterend gras wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Señor Sjon schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:30:
Nee, maar radioactief, snelgroeiend, muterend gras wel. :P
En dat heb ik volgens jou?

:+

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
Artbij schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:11:
[...]

[...]

toon volledige bericht
Het betreft een rechthoekig oppervlak. Met hierin enkele bomen, vuurplaats, trampoline en speelhuisje. Redelijk recht toe recht aan.
Wat is de beste manier om de noodzakelijke capaciteit te meten?
Als de machine elke dag rijdt voor één/twee acculading.
Is dan een 700 variant afdoende?

Ik vind het erg lastig in te schatten hoe de capaciteit te bepalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Artbij schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:29:
[...]

Sproei maar 2 keer in de week en alleen bij langdurige droogte. Wel kalken, mesten etc.

En ja, mijn gras ligt er wel beter bij dan de gemiddelde golfbaan, want daar sproeien ze niet.
Als het jou al die moeite / geld waard is vooral doen _/-\o_

Het is bij mij in ieder geval groen, en ziet er in mijn ogen goed uit, daar gaat het om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NFSteef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:53:
[...]

Het betreft een rechthoekig oppervlak. Met hierin enkele bomen, vuurplaats, trampoline en speelhuisje. Redelijk recht toe recht aan.
Wat is de beste manier om de noodzakelijke capaciteit te meten?
Als de machine elke dag rijdt voor één/twee acculading.
Is dan een 700 variant afdoende?

Ik vind het erg lastig in te schatten hoe de capaciteit te bepalen is.
Gaat er meer over hoe snel je tevreden bent. Hier in dit topic ook iemand die maait op 7,5cm. Dat ziet er nog minder uit dan het gemiddelde weiland en die is daar ook tevreden mee....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
Artbij schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:04:
[...]

Gaat er meer over hoe snel je tevreden bent. Hier in dit topic ook iemand die maait op 7,5cm. Dat ziet er nog minder uit dan het gemiddelde weiland en die is daar ook tevreden mee....
Ik wil een mooi verzorgd grasveld, en dit door per dag maximaal één of twee keer de maaier te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:45
NFSteef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:08:
[...]

Ik wil een mooi verzorgd grasveld, en dit door per dag maximaal één of twee keer de maaier te zien.
Savonds laten maaien en de gordijnen dicht doen ;) zie je hem helemaal niet.

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
NFSteef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:08:
[...]

Vergeet het maar. Het is uitermate zen om de maaier rond te zien rijden. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Señor Sjon schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:15:
[...]

Vergeet het maar. Het is uitermate zen om de maaier rond te zien rijden. :D
Ja ik kijk al een seizoen lang hoe mijn maaier me zoveel tijd bespaart. Tijd die ik nuttig besteed door naar m’n maaier te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NFSteef
lerssi schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:59:
[...]

Savonds laten maaien en de gordijnen dicht doen ;) zie je hem helemaal niet.
Haha snap ik. Maar dan is nog steeds onbekend wat voor capaciteit de robot nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NFSteef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:28:
[...]

Haha snap ik. Maar dan is nog steeds onbekend wat voor capaciteit de robot nodig heeft...
In principe heeft elke producent wel een soort indicatie bij het product en kun je het zelf ook wel redelijk beredeneren. Erg overdimensioneren heeft geen zin: er komt een moment dat de maaier plekken gaat maken als ie te vaak rijdt. Te weinig en je houdt plukken langer gras over. Hangt ook weer af van de groei snelheid, bemesting, bewatering, etc.

Btw: rijden in het donker is niet aan te raden ivm egels etc. kies dan moment dat je werkt ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 03-09-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet alleen dat. Donker > dauw > nat gras > bende in het maaidek en sneller slijtende messen.

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 16:13
Ja die dauw zorgt voor nat gras, vorige week was het bij mij pas droog tegen de middag.
Dan "koeken" de mesjes snel aan (lees: groene rotzooi die deraan blijft plakken)

Om terug te komen over de "overdimensie" Ik heb een 200m² terrein e, ik heb een 500m² Worx. Waarom heb ik de 300m² niet genomen, omdat de batterij opladen veel langer duurde. Nu in het begin reed dat ding 2x per dag uit. Maar laat hem nu gewoon 1x per dag uitrijden. Uiteraard als het droger is groeit het gras minder snel. Maar so far so good. Moest het nodig zijn, dan gaat hij gewoon 2 rondjes maken. Bij regen heb ik regelmatig een dagje overgeslagen. Uiteraard is er nu terug een periode van sterke groei. In het slechtste geval zet je hem 2x op.

Waarom dus beter wat op overschot hebben.... En denk dat dit universeel is, meestal krijg je een zwaardere moto/batterij. Dus zal deze langer meekunnen met als resultaat een langere maaibeurt. Wat qua kosten ook voordeliger kan zijn voor je verbruik. Het dubbele is misschien wat overkill. Maar als het wat te krap is en je hebt hier en daar een kleine helling/put etc, ga je al snel wat extra verlies hebben. Dus wat op overschot is zeker geen overbodige luxe. Uiteraard moet je niet iets van 2000m² gaan voorzien voor 200m² das overkill. Ik kan alleen zeggen dat het voor mij een perfecte keuze was. Sinds 1 mei heb ik alleen wekelijks eens de kantenmaaier moeten bovenhalen voor een paar plekken en hoeken

En zoals aangegeven: je moet niet vergeten dat je veel tijd gaat gebruiken om te kijken hoe dat ding aan het rijden is :)

pvoutput

• Señor Sjon
De 300m2 versie had vorig jaar geen appbediening. Dus de keuze voor 500m2 en meer was dus makkelijker. Ook kan je in de regel de accu vervangen. In basis zijn de modellen redelijk hetzelfde. Zelfde maaimotor, zelfde messen alleen soms een accu met meer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
Ik ben ook op zoek naar een robotmaaier voor ca. 1100m2 gazon (mooie rechthoek vorm zonder obstakels).

Uitgangspunten:
- Gazon wordt redelijk veel gebruikt en als ik zo lees kun je beter een wat groter model nemen omdat anders de maaier relatief veel bezig is qua tijden.

- Koppeling met Openhab mogelijk.

Tot nu toe gevonden:
Ben zelf enorm aan het twijfelen tussen de Landroid L2000 of de Husqvarna 430X.
De Landroid is ca. € 1250 + 200 voor 4g module. De 430x zit op € 2300 euro.
En dus een stuk duurder, maar deze. kan bijv. ook in regen werken.

Landroid kan gekoppeld worden via reversed engineered Landroid bridge project.
430x via Robonect module en via nieuw gelanceerde API https://developer.1689.cloud

Waar ik dus met name mee zit is dat de maaicapaciteit per uur haast nergens te vinden is.
En ik het dus moeilijk inschatten vind of deze modellen goed zijn of juist alsnog te veel overcapaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
StruvusMaximus schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:44:
Ik ben ook op zoek naar een robotmaaier voor ca. 1100m2 gazon (mooie rechthoek vorm zonder obstakels).

Uitgangspunten:
- Gazon wordt redelijk veel gebruikt en als ik zo lees kun je beter een wat groter model nemen omdat anders de maaier relatief veel bezig is qua tijden.

Tot nu toe gevonden:

430x via Robonect module en via nieuw gelanceerde API https://developer.1689.cloud

Waar ik dus met name mee zit is dat de maaicapaciteit per uur haast nergens te vinden is.
En ik het dus moeilijk inschatten vind of deze modellen goed zijn of juist alsnog te veel overcapaciteit?
toon volledige bericht
Waarom heb je die 4g module nodig voor je landroid ? Omdat hij misschien buiten bereik van je wifi is ? Je kan ook gewoon een wifi repeater zetten voor je tuin uiteraard

Maaicapaciteit per uur zal je niet vinden. Heb je hellingen, smalle doorgangen etc. Dat zijn allemaal dingen die dit beïnvloeden. Als ze zeggen we maaien 200m² op een uur, dan gaan mensen beginnen te klagen, ja maar dit is maar 150m² gedaan ofzo. Tevens rijden de meeste machines kris kras en niet volgens een patroon. En soms zal er wel eens een plekje zijn dat overgeslagen zal worden.

Als je voor Worx gaat heb je 1500 en 2000 als optie. Er zit 200 euro verschil op het eerste zicht. Als het budget het toelaat zou ik persoonlijk voor de grotere gaan. Maar langs de andere kant overkill is overkill. Aangezien ik slechts een klein veldje heb (200m²) heb ik keuze zat en gewoon de 500m² genomen omdat die sneller kon laden. Als je meerdere malen wilt laten uitrijden binnen een bepaalde tijdsframe lijkt het mij wel handig dat dit sneller geladen is. Anders had ik wel de 300 genomen. Ziet er naar uit dat bij Worx dit alvast dezelfde batterij is, dus wat het verschil dan is kan ik op het eerste zicht niet zo zien.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 14:50
Ik heb circa 700m² gazon in U-vorm rond het huis en heb na lang twijfelen gewoon een worx M700 genomen ipv een M1000. Dit omdat het enige verschil de lader was zodat hij sneller opnieuw kon beginnen met maaien.
Met de M500 was het verschil een grotere batterij zodat hij langer aan één stuk door kan maaien.
Indien hij het niet zou aankunnen zou ik dus nog een nieuwe lader kunnen kopen en er praktisch gezien een M1000 van maken.
Uiteindelijk is het verschil tussen een M500 of M1000 dus niet zo groot, ze rijden allemaal even snel en maaien even breed en kunnen zodoende op één uur allemaal even veel maaien.
Ik laat hem nu wel volledige dagen rijden (van 10:30 totdat het donker begint te worden), maar een M1000 moet evenveel uren rondrijden, enkel zou je hier misschien een korter tijdsschema kunnen instellen omdat deze rapper opgeladen is tussen 2 rijbeurten.
Ik heb dus geen spijt dat ik niet overgedimensioneerd heb ondanks de niet rechthoekige gazon.
Let wel, de verschillen tussen types verschilt per merken, soms zijn er wel andere ook niet visuele verschillen zoals andere motor welke zuiniger werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
StruvusMaximus schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:44:

Uitgangspunten:

Tot nu toe gevonden:

toon volledige bericht
Ze kunnen allemaal in de regen werken, alleen wordt je daar niet blij van. De regensensor op de Landroid kan je ook uitschakelen.

Mijn Landroid sinds april dit jaar:
242 km gereden
229 uur actief
212 uur gemaaid
814 cycli.

Hij maait ca 18 cm breed. Dus met ~1 km/uur doet ie grofweg 180m2/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01 20:37
@Señor Sjon bedankt voor wat meer cijfermatig inzicht. Mag ik vragen wat voor model je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
WR105Si van Worx.

Gardena zegt dat ze makkelijk in de regen kunnen werken om te verhullen dat ze eigenlijk geen regensensor hebben. En nat gras geeft een rommel onderin je maaier + verhoogde slijtage messen.

[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 06-09-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan3
  • Laatst online: 13-06 10:27
Onze Bob (robomow rs630) heeft zijn pootje gebroken. Rechter achterwiel finaal afgebroken op de as. Nieuwe asjes zijn onderweg, want een nieuwe wielmotor is 140 euro. Als je ziet hoe goed de rs in elkaar geschroefd zit dat vind ik het toch tegen vallen dat de asjes waar de wielen aan zitten van kunststof zijn. Het ding weegt toch iets van 20 kilo....

Is er interesse in foto's van de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:29:
[...]

Mijn Landroid sinds april dit jaar:
242 km gereden
229 uur actief
212 uur gemaaid
814 cycli.

Hij maait ca 18 cm breed. Dus met ~1 km/uur doet ie grofweg 180m2/uur.
Ik heb dus een 500 en effe stats opgezocht
Deze doet vrolijk zijn werk sinds 1 mei

213 km geleden
228 uren actief
216 uren maaien
127 laadcycli

Meestal in het weekend laat ik deze niet rondrijden, en bij regen sla ik ook al eens gemakkelijk een dag over). Maar denk niet dat jouw laadcycli correct zijn ... Laat ons nemen dat er 160 dagen geweest zijn sinds april (vlugge telling) das dus 4x per dag een laadbeurt. Het kan altijd, maar lijkt me enorm veel als je dan kijkt wat deze bij mij heeft gereden, bijna identiek

Maar die 180m²u met een 18cm maaibreedte kan wel kloppen. Als ik het tuinshuis, border, speeltuig, trampoline aftrek kom ik gerust aan zo een 180-185m² ofzo. En met 1 rondje per dag max ligt alles mooi gelijk. Ok hier en daar is misschien dagelijks een plekje dat niet gedaan is, maar dat is dan morgen wel. Het ligt er nog altijd mooi bij, met weinig onkruig. Juist heb ik terug last van vervelende champions ...

Mijn reden om de 500 te nemen tov de 300 (voor -200m²), was de laadtijd van de batterij en de cut to edge die niet op de 300 zit. Er was net een promo toen en het verschil was 75 euro op dat moment. Geen moment spijt van

[ Voor 16% gewijzigd door cricque op 09-09-2019 08:22 ]

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 20:16:
WR105Si van Worx.

Gardena zegt dat ze makkelijk in de regen kunnen werken om te verhullen dat ze eigenlijk geen regensensor hebben. En nat gras geeft een rommel onderin je maaier + verhoogde slijtage messen.
Gisteren mesjes nog eens vervangen, want deze waren serieus aangekoekt. En ik laat mijn worx nooit uitrijden als het gras nog vochtig is. Heb denk ik sinds de vorige wissel en omdraaibeurt deze niet laten rijden bij vochtig gras. Maaien bij nat gras is toch niet het beste idee, uiteraard, als het 10 dagen regent aan een stuk ofzo kan je moeilijk anders. Maar er zal toch wel ergens een droog momentje zijn. Nuja als het moet dan moet het. In het voorjaar liet ik deze meestal tegen 11u een toertje doen. In Juni was dit in de vroege avond, rond 8u. Nu is het probleem dat er in de vroege avond wel hier al eens wat mist zich wilt vormen (rondom is gewoon veld)
Dus in de vroege namiddag in elk geval

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Al een tijdje geïnteresseerd in een robotmaaier voor mijn gazon (100m2), ik ben alleen erg benieuwd hoe het zit met het gemaaide gras. Wordt dit opgeslagen in een container of blijft dit op het gras liggen? En is dit niet nadelig voor het pas gemaaide gras?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cricque
Rgerr schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:39:
Al een tijdje geïnteresseerd in een robotmaaier voor mijn gazon (100m2), ik ben alleen erg benieuwd hoe het zit met het gemaaide gras. Wordt dit opgeslagen in een container of blijft dit op het gras liggen? En is dit niet nadelig voor het pas gemaaide gras?
Dit blijft gewoon op het gras liggen, maar doordat je dit regelmatig doet zie je dit echt niet. Dit is eigenlijk mulchen (https://www.landbouwleven...ing-houdt-de-grond-gezond)
Dit is dus eigenlijk supergezond voor je gras, geen afval meer, met moeite onkruid en mos. En moest je een paar dagen niet maaien, dan begin je terug op een hogere stand. En verlaag je deze terug elke dag

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
cricque schreef op maandag 9 september 2019 @ 08:10:
[...]

Ik heb dus een 500 en effe stats opgezocht
Deze doet vrolijk zijn werk sinds 1 mei

213 km geleden
228 uren actief
216 uren maaien
127 laadcycli

Meestal in het weekend laat ik deze niet rondrijden, en bij regen sla ik ook al eens gemakkelijk een dag over). Maar denk niet dat jouw laadcycli correct zijn ... Laat ons nemen dat er 160 dagen geweest zijn sinds april (vlugge telling) das dus 4x per dag een laadbeurt. Het kan altijd, maar lijkt me enorm veel als je dan kijkt wat deze bij mij heeft gereden, bijna identiek

Maar die 180m²u met een 18cm maaibreedte kan wel kloppen. Als ik het tuinshuis, border, speeltuig, trampoline aftrek kom ik gerust aan zo een 180-185m² ofzo. En met 1 rondje per dag max ligt alles mooi gelijk. Ok hier en daar is misschien dagelijks een plekje dat niet gedaan is, maar dat is dan morgen wel. Het ligt er nog altijd mooi bij, met weinig onkruig. Juist heb ik terug last van vervelende champions ...

Mijn reden om de 500 te nemen tov de 300 (voor -200m²), was de laadtijd van de batterij en de cut to edge die niet op de 300 zit. Er was net een promo toen en het verschil was 75 euro op dat moment. Geen moment spijt van
toon volledige bericht
Laadcycli zijn sowieso een dingetje. In principe laat ik hem 2 charges leegrijden (ca.) per maaidag en dat 5 dagen/week. Maar geregeld laadt ie bij zonder echte noodzaak. Dat mag nog wel een tandje slimmer. Hij is nu 20 weken actief, dus had ergens op de 200+ moeten staan, maar hij laadt tussendoor dus ook op. Ik krijg het vermoeden dat ie de grensdraad zelf op spanning houdt oid. Wel is de wifi-verbinding marginaal bij het basisstation.

Ik heb dezelfde (de 500) op ca 400m2 gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Señor Sjon schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:30:

Laadcycli zijn sowieso een dingetje. In principe laat ik hem 2 charges leegrijden (ca.) per maaidag en dat 5 dagen/week. Maar geregeld laadt ie bij zonder echte noodzaak. Dat mag nog wel een tandje slimmer. Hij is nu 20 weken actief, dus had ergens op de 200+ moeten staan, maar hij laadt tussendoor dus ook op. Ik krijg het vermoeden dat ie de grensdraad zelf op spanning houdt oid. Wel is de wifi-verbinding marginaal bij het basisstation.

Ik heb dezelfde (de 500) op ca 400m2 gras.
Misschien dat het aan de wifi verbinding ligt ofzo dat deze de laadcycli niet goed rapporteerd. Tot zover heb ik nog geen problemen gezien bij met laden ofzo.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Niet online
xardy schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:30:
[...]

Contactpunten heb ik al schoongemaakt en de grensdaad afkoppelen en dan proberen laden ook al. Ik zal straks eens meten maar ik vermoed dat er ofwel iets mis is met de transfo ofwel iets mis het laadstation. Waarschijnlijk door de hitte ergens iets stuk gegaan. Transfo hangt in de schaduw maar laadstation staat in de zon.
Heb hem ondertussen opgestuurd voor reparatie. Heb ook op een duits forum gelezen dat er blijkbaar op de modellen die in 2017 geproduceerd zijn er een probleem is met de lader. Nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 14:44

uibeltje

Idiotheque

@xardy ik heb exact zelfde probleem gehad met 2017 model en heel nieuw laadstation gekregen. Deze heeft een schakelaar bij een van de laadpunten die geactiveerd wordt als de maaier gaat laden.
Positec gebeld en stuurde nieuwe op zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Interessant: gistermiddag was m'n Landroid erin geslaagd de perimeter draad met een achterwiel uit te graven en vervolgens zelf door te maaien. Zat klem in een geultje en zo kon ik ontdekken hoe die kabel connectortjes werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielos
  • Laatst online: 11-06 07:28

Chielos

Inno Mini Cooper

Hier een robomow MS1000 (lijkt op RS) die midden op het gazon stopt en geen reactie meer geeft. Aanzetten geeft hij aan dat hij vastgelopen is (geen enkele aanleiding toe). Valt na 5 seconde meteen weer uit. Komt uit mei 2016.

Ik vermoed zelf dat de accus de geest hebben gegeven?

Iemand van jullie ervaring met het (zelf) vervangen van accu's?
Ervaring met de levensduur van de accus?

En nu zie ik dat ik dit al eens gevraagd heb een jaar geleden.. :)

Crap, ik zie dat hij rondjes draait. Lijkt 1 van de 2 wielen niet aan te drijven..

[ Voor 16% gewijzigd door Chielos op 10-09-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Chielos schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 18:48:
Hier een robomow MS1000 (lijkt op RS) die midden op het gazon stopt en geen reactie meer geeft. Aanzetten geeft hij aan dat hij vastgelopen is (geen enkele aanleiding toe). Valt na 5 seconde meteen weer uit. Komt uit mei 2016.

Ik vermoed zelf dat de accus de geest hebben gegeven?

Iemand van jullie ervaring met het (zelf) vervangen van accu's?
Ervaring met de levensduur van de accus?

En nu zie ik dat ik dit al eens gevraagd heb een jaar geleden.. :)

Crap, ik zie dat hij rondjes draait. Lijkt 1 van de 2 wielen niet aan te drijven..
Ik heb net gisteren hetzelfde voor met m'n RS630... als ik manueel de wielen draai dan hoor ik een motor draaien bij de ene, maar niks bij de andere....vrees dat hier de motor of het tandwielenhuis (is 1 geheel met de motor) kapot is.... is nu al 3e ding in 4 jaar tijd: 2x neuswiel kapot en niet die wielmotor...
Pagina: 1 ... 13 ... 74 Laatste